(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30  مرداد 1389- شماره 19722

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فهرست آدرس هاي غلط (يادداشت روز)
نخست وزير قطر در ديدار با احمدي نژاد: ايران در برابر تاكتيك هاي كشورهاي غربي شكست ناپذير است
دزدگير (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
وقتي سازمان CIA راوي تاريخ كودتاي 28 مرداد مي شود (خبر ويژه)
بخوريد اما يواشكي نه مثل پارسال كه آبرو براي ما نگذاشتيد! (خبر ويژه)
اوباما ادامه سياست 30ساله مذاكره و صلح دروغين خاورميانه است (خبر ويژه)
ويدئوي دوم تاج زاده هم در راه است؟ (خبر ويژه)
منافقي كه ادعاي اصلاح طلبي داشت (خبر ويژه)



فهرست آدرس هاي غلط (يادداشت روز)

از يك جنبه، شايد مهم ترين خسارتي كه ناآرامي هاي سال 88 به جا گذاشت و مستقيما با امنيت ملي كشور درگير است، چيزي است كه مي توان آن را ارسال آدرس هاي غلط به دشمن خواند. آنچه به تصميم هاي دشمن در مورد ايران شكل مي دهد، ارزيابي است كه از توانايي ها و ناتواني هاي ايران دارد و آنچه اين ارزيابي ها را بوجود مي آورد مجموعه كدها و آدرس هايي است كه درباره ايران جمع آوري مي كند. اين كدها علي الاصول يا به طور پنهان جمع آوري مي شود يا به روش هاي آشكار . آمريكا در جمع آوري اطلاعات پنهان از ايران در طول 30 سال گذشته همواره بسيار ناتوان بوده است. علت اين امر بيش از هر چيز به اين باز مي گردد كه شبكه جاسوسي كه آمريكايي ها پيش از انقلاب در ايران داشتند با ارتكاب اشتباه هاي پي در پي در ابتداي انقلاب و دست يابي نظام به اسناد ساواك و لانه جاسوسي به سرعت كشف و خنثي شد و بعد از آن هم آمريكايي ها هرگز اين امكان را نداشته اند كه اين شبكه را مجددا در ايران بازسازي كنند. و در مورد محيط آشكار، آمريكايي ها همواره خود گفته اند كه در شكل دادن به يك مكانيسم كارآمد جمع آوري داده هاي آشكار درباره ايران و -مهم تر از اين- تحليل صحيح آنها عموما دچار مشكل هستند چرا كه محيط آشكار بيش از حد شلوغ و سردرگم كننده است. تحت اين شرايط، يعني در وضعيتي كه آمريكا نه به طور پنهان و به طور آشكار، هيچ درك صحيحي از ايران ندارد، آسان ترين و قابل پيش بيني ترين اتفاق اين است كه با دريافت آدرس هاي غلط از داخل و با توجه به اينكه توان ارزيابي ميزان صحت اين آدرس ها ندارد، به سرعت دچار اشتباه محاسبه شود و به دنبال آن تصميم هاي اشتباه بگيرد. اين اتفاقي است كه در سال 88 تمام و كمال رخ داد. دوستان داخلي آمريكايي ها كه درباره ميزان توان خود در پيش بردن پروژه تغيير شكل ساختاري نظام دچار سوء تفاهم بودند، غربي ها را هم كه هم به طمع افتاده بودند و هم در عين حال نمي توانستند بفهمند واقعا در ايران چه مي گذرد، دچار سوء تفاهم هايي بزرگ تركردند. نتيجه، آغاز دور جديدي از توطئه عليه ايران اسلامي بود كه اين بار هدفي جز تعقيب آدرس هايي كه از داخل ايران بيرون رفته بود نداشت. آمريكا تصميم گرفت به راهي برود كه دوستان داخلي اش پيشنهاد مي كردند چرا كه تصور مي كرد اين بار اتفاقي در ايران رخ داده كه پيش تر سابقه نداشته است.
نخستين آدرس غلطي كه در سال 88 از ايران بيرون رفت اين بود كه رخدادهاي پس از انتخابات يك بحران ساختاري است و مكانيسم هاي تعبيه شده درون ساختار نظام جمهوري اسلامي كه در گذشته عموما در مهار بحران ها موفق عمل كرده، اين بار توان جمع كردن اوضاع را ندارد. خصوصا رفتار برخي از افراد كه در تقسيم بندي هاي سياسي داخلي ايران پيروان نظام و امام (ره) خوانده مي شدند و عدم تبعيت مكرر آنها از تكليفي كه به روشني از آن خبر داشتند، طرف غربي را دچار اين سوء تفاهم كرد كه آن دوراني كه بحران ها درايران نيامده مي رفتند گذشته است و ايران در سطح سياسي دچار بحراني شده است كه اين بار زماني طولاني دوام خواهد آورد. صف كشي خواص در مقابل يكديگر و مخصوصا اينكه كساني به خاطر بغض ناحقي كه از دولت به عنوان طرف پيروز در انتخابات در دل داشتند، جلوي اصل نظام ايستادند، دشمن را به اين نتيجه رساند كه آنچه در ايران خراب شده به آساني قابل بازسازي نخواهد بود. به طور طبيعي نتيجه اي كه دشمن از اين اوضاع گرفت اين بود كه به جاي تعامل با نظام بايد انرژي خود را صرف افزايش به هم ريختگي دروني آن بكند. اين آدرس فقط زماني كه غربي ها دريافتند (مثلا در مذاكرات هسته اي) اوضاع در ايران نه فقط از كنترل رهبري خارج نشده بلكه بيش از هر زمان ديگري تحت اختيار ايشان است، تا حدودي تصحيح شد.
آدرس غلط دوم از درون جامعه سياسي و برخي نهادهاي تصميم ساز بيرون رفت. اين آدرس غلط دو جنبه داشت. اول اينكه با مشاهده برخي اختلاف نظرهاي داخل نظام درباره طيفي از موضوعات مهم و استراتژيك گرفته تا مسائل دم دستي و پيش پا افتاده، غربي ها به اين نتيجه رسيدند كه سيستم تصميم سازي استراتژيك ايران دچار اختلال شده و به قول خانم كلينتون ايران قادر به اتخاذ تصميم هاي بزرگ نيست. جنبه دوم خطرناك تر بود. طرف هاي غربي در چند ماه اول پس از انتخابات، با رصد برخي اظهارنظرهاي خاص از درون ايران كه مثلا پي درپي نسبت به مذاكره سطح بالا با آمريكا ابراز تمايل مي كرد يا تاكيد مي كرد كه فلان پرونده خاص حاضر است شروطي آسان گيرانه وضع كند، به اين نتيجه رسيدند كه ايران براي حل مشكلات داخلي خود موضع خود در خارج را نرم كرده و بسا حاضر است برخي خط قرمزها را تعديل كند يا حتي امتيازهايي بدهد.غافل از آن كه اين پيشنهادها در چارچوب تعريف شده نظام ارائه مي شد. مثلا مورد مربوط به پيشنهاد وين را در نظر بگيريد. چرا غربي ها تقاضاي اصلاح پيشنهاد وين از جانب ايران را به منزله رد آن تلقي كردند و گفتند كه ايران بايد عينا همان چيزي را كه از جانب غرب ارائه شده بپذيرد. اصلاحات مورد نظر ايران اصل مكانيسم مبادله را كه قلب پيشنهاد وين بود مي پذيرفت و فقط براي عملي شدن آن تضمين هايي مطالبه مي كرد. يك جواب براي اين سوال كه اطلاعات كنوني نشان مي دهد كاملا درست است اين است كه غربي ها با مشاهده وضعيت داخلي خاص ايران به اين تحليل رسيده بودند كه اگر سرسختي كنند و فشار بياوردند ايران پيشنهاد آنها را عينا خواهد پذيرفت و بر روي موضع خود پافشاري نخواهد كرد.
آدرس غلط سوم اين بود كه غربي ها تصور كردند اجماع داخلي در ايران خصوصا پشتيباني مردم از هدف گذاري هاي استراتژيك نظام تضعيف شده و ايران ديگر از پشتوانه مردمي گذشته براي ايستادن روي مواضعش برخوردار نيست. علت اينكه طرف غربي درستي چنين آدرسي را پذيرفت جز اين نبود كه در ماليخولياي دوستان سبز پوشش در داخل ايران شريك شده بود و هيچ راهي هم براي ارزيابي مستقل ادعاهاي بي ربط آنها نداشت. از مقطعي به بعد، غربي ها با مشاهده چند فقره سطل آشغال سوخته در خيابان هاي تهران و پشت بند آن درشت گويي هاي يكي دو نفر جوزده كه خود را «رهبران انقلاب سبز» ايران مي خواندند، پشت سر هم براي خلايق رهنمود صادر مي كردند و از پيروزي هاي بزرگ در آينده نزديك خبر مي دادند، فكر كردند كه به راستي ديگر از آن اجماع داخلي پولادين كه مهم ترين سرمايه نظام براي مقاومت در مقابل زياده خواهي هاي آنها بوده، چيز زيادي باقي نمانده است. علاوه بر اين، طرف غربي تا حدودي متقاعد شده بود كه اين وضعيت يك الگوي تاريخي مهم در رفتار ملت ايران را تغيير داده و آن هم اين است كه داخل اين بار در اثر فشار خارجي نه فقط متحد نخواهد شد بلكه هرگونه فشار مستقيما بحران هاي موجود در روابط مردم و نظام را بيشتر خواهد كرد و آنها را در مقابل هم قرار خواهد داد؛ در حالي كه در گذشته همواره اينگونه بوده است كه هرگونه فشار خارجي بلافاصله به كمرنگ و بلكه محو شدن مرزبندي هاي داخل ايران مي انجاميد و همه جناح ها و افراد صرف نظر از ميزان مخالفتشان با يكديگر در مقابل دشمن خارجي متحد مي شدند. دقيقا همين آدرس غلط بود كه آمريكايي ها را به سمت تلاش براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران و تشديد تهديدهاي لفظي در مورد حمله نظامي به ايران سوق داد. تا همين چند ماه پيش استراتژيست هاي متخصص در امور ايران در واشينگتن و جاهاي ديگر به صراحت مي گفتند كه توان مقاومت ايران در مقابل فشارها به دليل از دست رفتن اجماع داخلي تا حدود زيادي ضعيف شده، پس اگر غرب به نحو هوشمند فشارهاي خود را افزايش دهد قادر خواهد بود در زماني كوتاه «از داخل ايران» نتيجه بگيرد. قطعنامه 1929 مستقيما محصول همين تحليل است.
اين فهرست را مي توان تكميل تر و دقيق تر كرد. اما نكته اينجاست كه وقتي مي دانيم طرف غربي دچار اشتباه محاسبه است و بر مبناي محاسبات اشتباه خود دائما تصميم هاي اشتباه مي گيرد، آيا كاري فوري تر از اين هست كه اين اشتباهات تصحيح شود؟ سخنان حكيمانه رهبر بصير انقلاب اسلامي در انتهاي هفته گذشته شايد موثرترين و مهم ترين تلاشي است كه در ماه هاي گذشته صورت گرفت تا آدرس هاي اشتباهي كه از مجاري مختلف در ذهن غربي ها راه يافته و جاي گير شده بود، اصلاح شود. در وهله اول، فرمايشات رهبري نشان مي دهد كه بر خلاف آنچه غربي ها تصور كرده اند «توان جمع كنندگي» نظام نه فقط آسيب نديده بلكه قدرتمندتر هم شده است. در مرحله بعد، تاكيد رهبري بر اينكه اختلافات بايد حد و مرزي داشته باشد و اصرار به آتش افروزي و سوء تفاهم درست كردن خلاف شرع است به غربي ها نشان داد كه نبايد وزن مشاجرات ميان افراد و گروه ها را بيش از آنچه هست محاسبه كنند و مهم تر از اين معياري فراهم كرد تا در آينده بتوان درباره كارنامه افراد قضاوت كرد. مهم تر از اينها، سخنان رهبري هشداري بود به همه آنها كه تصور مي كنند با اظهارات خلاف اصول مي توانند دكاني براي خود دست و پا كنند. رهبري تاكيد كردند كه هيچ يك از اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي تغيير نكرده است و ضرورتي هم به تغيير آنها نيست. مثلا درباره موضوع آمريكا آرام آرام سوء تفاهم ها در حال عبور از حد معقول بود و آمريكايي ها به اين باور رسيده بودند كه در داخل ايران خبري است. سخنان صريح رهبري در اين باره كه قصدي و اراده اي براي مذاكره با آمريكا وجود ندارد، توهم هرگونه اثرپذيري از فشارها در داخل ايران را براي غربي ها از بين برد.
اكنون و با وجود اين رهنمودهاي روشن، ارسال آدرس هاي غلط به دشمن بسيار دشوارتر شده است. يك كار بسيار مهم اين است كه مسئولان و متوليان امور، يك بار بنشينند و محاسبه كنند كه اقدامات آنها در يك سال گذشته چه آدرس هايي به دشمن ارسال كرده و اين آدرس ها تا چه حد درست بوده است. و بعد از خود بپرسند آيا روا بوده است كه به دليل اختلافات داخلي، دشمني را كه اساسا فرقي ميان اين مسئولان نظام قائل نيست، به طمع بيندازند؟
مهدي محمدي

 



نخست وزير قطر در ديدار با احمدي نژاد: ايران در برابر تاكتيك هاي كشورهاي غربي شكست ناپذير است

نخست وزير قطر در ديدار با محمود احمدي نژاد ايران را در برابر توطئه هاي غرب، «شكست ناپذير» ارزيابي كرد.
محمود احمدي نژاد در ديدار «شيخ حمدبن جاسم بن جبرآل ثاني» رئيس شوراي وزيران قطر با اشاره به وجود علاقه قلبي و اعتماد كامل بين مسئولان دو كشور اظهار كرد: مناسبات و همكاري هاي برادرانه دو كشور روز به روز در حال گسترش و تعميق است. امروز مقامات ايران و قطر آگاهانه در مسير افزايش همكاري ها گام برمي دارند و بدون ترديد چنين روابطي نه تنها به نفع دو كشور بلكه به نفع منطقه و جهان اسلام است.
احمدي نژاد با تاكيد بر ضرورت گسترش همكاري كشورهاي منطقه به ويژه ايران و قطر خاطرنشان كرد: كشورهاي منطقه بايد بادقت، حوصله و حكمت در كنار هم، روابط و مناسبات خود را هرچه بيشتر افزايش دهند تا فرصت هرگونه سوءاستفاده از بيگانگان سلب شود. رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران از تماميت ارضي و استقلال كشورهاي منطقه به خصوص در حوزه خليج فارس دفاع مي كند، خاطرنشان كرد: اگر كسي بخواهد به كشورهاي منطقه تعرض كند ايران با تمام وجود در كنار كشورهاي منطقه و برادران خود در حوزه خليج فارس قرار خواهد گرفت.
رئيس جمهور همچنين با قدرداني از مواضع قطر در خصوص موضوع فلسطين، اظهار كرد: نشست حمايت از غزه كه در دوحه برگزار شد يك نشست تاريخي بود. جمهوري اسلامي ايران نيز مانند قطر معتقد است مذاكرات سازش هيچ گاه به نتيجه نخواهد رسيد و محاصره غزه بايد شكسته شود.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اين كه كشورهاي غربي اصولا مخالف پيشرفت ملت هاي مستقل هستند، گفت: غربي ها با توسل به تهديد، تحريم و فتنه انگيزي مي خواهند مانع از پيشرفت كشورها و ملت هاي مستقل شوند تا اينان هميشه نيازمند و درجه دوم باقي بمانند.
«شيخ حمد بن جاسم بن جبرآل ثاني» رئيس شوراي وزيران قطر نيز در اين ديدار با تاكيد بر اين كه روابط قطر و ايران تاكتيكي و موقتي نيست، اظهار كرد: مناسبات و همكاري هاي دو كشور به خصوص در سالهاي اخير رشد چشمگيري داشته است و قطر نيات صادقانه خود را در قبال ايران در عمل به اثبات رسانده است.
وي افزود: قطر حمايت از مواضع جمهوري اسلامي ايران را به عنوان يك امر واجب و بدون هيچ چشم داشتي پيگيري مي كند و حتي در جهان عرب مواضع خود را به طور آشكار و علني اعلام كرده است اگرچه اين مواضع، خوشايند عده اي نبوده است.
رئيس شوراي وزيران قطر گسترش هرچه بيشتر روابط دو كشور را مورد تاكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: ايران و قطر بايد با اهتمام جدي توافقات انجام شده را هرچه سريع تر عملياتي كنند.
وي در ادامه با حمايت از برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران گفت: براي قطر كاملا روشن است كه توسعه فناوري هاي هسته اي ايران هيچ گونه نگراني براي كشورهاي منطقه ندارد. ايران كشور بسيار قدرتمندي است و بدون شك در برنامه هاي خود با حكمت، مصلحت كشورهاي منطقه را نيز درنظر مي گيرد.
ديدار جليلي با نخست وزير قطر
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز در ديدار با نخست وزير قطر اظهار كرد: شناخت ظرفيت هاي منطقه و تجميع آن در قالب همكاري هاي منطقه اي، در جهت مصالح تمام ملت هاي منطقه است كه البته دشمنان منطقه و رژيم صهيونيستي با آن مخالف هستند.
دكتر سعيد جليلي در اين ديدار يادآور شد: ايستادگي ما در موضوع هسته اي نه تنها دفاع از حقوق خود ما، بلكه دفاع از تمامي كشورهاي مستقل است و تجربه ايران در اين مسير، تجربه باارزشي براي اين كشورهاست.
در اين ديدار نخست وزير قطر ضمن بااهميت دانستن نقش ايران در امنيت منطقه، با فاجعه آميز خواندن شرايط زندگي صدها هزار فلسطيني در محاصره، تلاش موثرتر براي كمك به مردم غزه را خواستار شد.

 



دزدگير (گفت و شنود)

گفت: يكي از مدعيان اصلاحات كه به آمريكا پناهنده شده در مصاحبه اي گفته است؛ وضعيت اقتصادي كشور در دوران خاتمي خيلي بهتر از حالا بود!
گفتم: ولي شاخصه ها و آمار ثابت مي كند كه وضعيت اقتصادي در دوران دولت نهم و دهم بسيار پررونق تر از دولت اصلاحات بوده و در برخي از موارد ده ها و صدها برابر دولت هاي قبلي كار انجام شده است.
گفت: البته وضع اقتصادي افراد نزديك به خاتمي خيلي بهتر از حالا بود. بيت المال را از حلقوم مردم مستضعف بيرون مي كشيدند و بين خودشان هپل و هپو مي كردند و حالا هم كه آخورشان بسته شده به آمريكا پناهنده شده اند.
گفتم: يارو مي گفت؛ چند سال پيش با هزار تومن وارد سوپرماركت مي شديم ، يك كيلو پنير، 6 قالب كره، 2 تا شيشه عسل، 3 كيلو پياز و 5 كيلو سيب زميني مي خريديم!... رفيقش با تعجب پرسيد؛ آخه چه جوري؟! و يارو گفت؛ آخه، اون وقت ها كه توي سوپرماركت ها دوربين مداربسته و دزدگير نبود!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان
¤ به گفته وزير اطلاعات، استكبار در فتنه 88 حدود 17 ميليارد دلار هزينه كرده است. حالا باز هم سران فتنه مي توانند منكر حمايت استكبار از جريان وابسته به آنان شوند.
2066---0911
¤ مردم ولايت مدار ايران اسلامي جهانيان را در برابر تحريم مستكبران زور گو مبهوت خواهند كرد.
7119---0912
¤ از طرفداران پروپا قرص آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري هستم واقعاً براي بنده سوال است كه چرا ايشان اصرار دارد كه نظريه پردازي هاي جنجال ساز آقاي مشايي را توجيه كند جامعه ما واقعاً چه نيازي به طرح مسائل انحرافي مثل دوستي با مردم اسرائيل و يا مكتب ايراني دارد.
6580---0912
¤ آقاي مشايي بر فرض كه زلال تر از آنچه كه آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري فرمودند، باشد. باز هم كار بسيار غلطي است كه در اين شرايط، فضاي عمومي جامعه را با حرف هاي خود متلاطم بكند.
2554---0912
¤ اين سخن كه از مكتب ايراني تعبير و قرائت هاي مختلفي وجود دارد حرف حقي است. تا قبل از مطالعه نقد كيهان فكر مي كردم اصل حرف آقاي مشايي اشكال ندارد و ادبياتي كه استفاده مي كند مشكل ساز است ولي با مطالعه نوشته مستدل روزنامه كيهان متوجه شدم حرف هاي آقاي مشايي اساس و پايه ندارد.
5754---0913
¤ به هيئت دولت بفرماييد كارگران هم روزه مي گيرند و كارشان هم از كارمندان سنگين تر است چرا ساعت كار آنها تغيير نكرد؟
1944---0912
¤ لطفاً پيگيري كنيد كساني كه هنوز سهام عدالت دريافت نكرده اند و جزء هيچ نهادي هم نيستند و بيكارند چه موقع سهام عدالت مي گيرند؟
7008---0911
¤ از مديريت شبكه 3 بابت در اختيار گذاردن برنامه ماه عسل در اختيار كسي كه در كارنامه مجري گري خود به يكي از پرتلاش ترين فرماندهان ناجا توهين كرد تعجب مي كنم.
3507---0912
¤ سود سهام عدالت ما بازنشسته ها را پس از دو سال هنوز پرداخت نكرده اند لطفا مطرح كنيد تارسيدگي شود.
8214---0919
¤ طرح تعويض ميني بوس هاي مدل 58 به پايين را قرار است انجام دهند ولي افرادي مثل ما كه درآمد روزانه مان پانزده هزار تومان است چطور قادر خواهيم بود كه در عوض دريافت خودروي جديد ماهانه پانصدهزارتومان اقساط آن را پرداخت كنيم. از مسئولين امر درخواست تجديدنظر در قيمت ها و اقساط را داريم.
فريدوني از لرستان
¤ در شرايطي كه بيماران دياليزي و پيوند كليه مشكلات فراواني در ارتباط با هزينه درمان و تهيه دارو دارند هزينه بودجه هاي ميلياردي براي المپيك چه توجيهي دارد؟
4061---0917
¤ پيام هاي بازرگاني كه از شبكه هاي مختلف صداوسيما پخش مي شود اگرچه براي رسانه ملي كشور پول دارد ولي براي ما مردم خسته كننده شده است.
4267---0912
¤ اول شهريورماه روز پزشك مي باشد. درخواستم اين است كه مطبوعات به مناسبت اين روز مشكلات پزشكان عمومي را مطرح بكنند. با مدرك پزشكي و 15 سال سابقه كار سخت در داخل زندان حقوقم از معلم مدرسه كنار زندان و يا مامور ديپلمه داخل زندان كمتر است.
1410---0915
¤ از وزير محترم كار تقاضا داريم با توجه به دستور رياست محترم جمهوري درخصوص تغيير قراردادهاي موقت كاري ، به وضعيت كاركنان شاغل در حراست مترو رسيدگي كرده و مسئولين شركت را ملزم به عقد قرارداد با كاركنان حراست نمايند.
3363---0919
¤ مدت ها قبل وزارت آموزش و پرورش طي صدور بخشنامه اي اعلام كرد جانبازان و همسران جانباز كه فرهنگي باشند مي توانند تقاضاي بازنشستگي پيش از موعد كنند ولي الان مي گويند بودجه نداريم. بنده حاضر هستم بازنشسته بشوم ولي مزايا و پاداش سنوات خدمت را بعداً هر زمان كه بودجه داشتند پرداخت كنند.
مظفري
¤ در روزنامه ورزشي متعلق به دولت مورخ 27/5/89 از قول يكي از بازيكنان تيم استيل آذين چاپ شده كه ما با بازيكنان تيم استقلال همگي ناهار خورديم. چرا چنين حرمت شكني را اعلام مي كنند.
شاملو
¤ بازنشستگان سالخورده را براي سهام عدالت هر روز در خيابان وصال تهران جمع مي كنند. بعد از چند ساعت در صف ايستادن به دست هر كدام يك پاكت مي دهند كه همانجا پر كنند و تحويل بدهند. با پيشرفتي كه در امور اداري صورت گرفته چرا اين كار را از طريق اينترنت يا حداقل شعب پست انجام نمي دهند كه براي مردم زحمت نداشته باشد.
امامي
¤ با توجه به طرح خوب دولت در خصوص مسكن مهر چرا بيمه ساختمان را هر متر از دويست تومان به هفت هزار تومان افزايش داده اند و آيا اين افزايش به رفاه اجتماعي مردم كمك مي كند يا دست خيلي ها را براي ساخت و ساز مي بندد؟
0701---0913
¤ معلم حق التدريسي هستم (10 ساعت شروع كار اول مهر 82) و حال براي استخدام مي گويند شروع به كار اول مهر بايد 12 ساعت باشد و اين اختلاف دو ساعت مانع استخدام من پس از 7 سال شده است. مسئولين آموزش و پرورش اين مشكل را حل نمايند.
7334---0913
¤ از روزنامه كيهان كه يك روزنامه مردمي است درخواست مي شود در مورد 12 هزار خريدار خودروي تيبا كه مدت 18 ماه است بلاتكليف و اسير سوءمديريت غيرپاسخگوي شركت سايپا هستند گزارش تهيه نماييد.
3347---0914
¤ مدتي است در بخش «سيمكان جهرم» موادمخدر توسط يكي دو نفر به فروش مي رسد. از مسئولين ناجا درخواست مي شود نسبت به برخورد با مروجين اقدام و برخورد نمايند.
1611---0917
¤ هر گاه سازمان آب با شهرداري شهرك شهيد بهشتي واقع در اتوبان شهيد بابايي مشكل پيدا مي كند آب شهرك را قطع مي كنند. در اين گرماي تابستان و زبان روزه متاسفانه 26/5/89 از ساعت 14 تا اذان صبح و 27/5/89 از ظهر تا ساعت 18 آب قطع شد. از وزير نيرو و مسئولين امر درخواست مي شود مشكل ياد شده را مرتفع و مردم را از اين وضعيت بغرنج خلاص كنند.
جمعي از اهالي شهرك شهيد بهشتي اتوبان شهيد بابايي
¤ در شهرستان قم پياده رو بلوار جمهوري يزدان شهر وضع نابساماني پيدا كرده و غيرقابل استفاده شده است از شهردار منطقه 4 اين شهرستان تقاضاي رسيدگي داريم.
5056---0919
¤ در جاده ساحلي شهر اهواز پشت ايستگاه برق خبري از آسفالت و خدمت شهري مثل اتوبوسراني نيست. لطفاً منعكس كنيد تا رسيدگي بشود.
2848---0916
¤ به رغم اين كه ديوان عدالت اداري در مورد يك پرونده حكم قطعي به نفعم صادر كرده است، متأسفانه پرونده بنده از سوي يك بانك جزو پرونده هاي راكد اعلام شده است. لطفاً رسيدگي شود.
فريدون حكيميان
¤ چند سال پيش بخشنامه اي صادر شد كه تمام بازنشسته ها بدون توجه به درصد جانبازي آن ها مي توانند بازنشسته شوند. آن زمان به دليل توان كار، از بازنشستگي صرف نظر كردم. اما امروز دچار خستگي شده توان كار ندارم. از دولت محترم خواهشمند است كه بازهم بخشنامه مشابهي را صادر نمايد.
مهاجري- يك جانباز
¤ طرح پرداخت يك ميليون تومان به هر نوزاد تازه متولد شده بسيار اشتباه است و به ازدياد جمعيت مي انجامد. لطفاً تجديدنظر شود.
يك فرهنگي
¤ شرط معدل جهت جذب در نيروي انتظامي 14 است. با اين وجود بسياري از جوانان علاقه مند امكان جذب شدن ندارند. از مسئولان اين سازمان تقاضامند است سطح اين شرط كاهش يابد.
يك شهروند
¤ پزشك متخصص داخلي در بابل پانزده هزار تومان ويزيت مي گيرد و با بيمه هم قرارداد ندارد قشر مستضعف چه بايد بكنند.
3477--0911
¤ داروخانه بيمارستان مفتح ورامين براي وسايل مصرفي كه قانوناً نبايد حق فني بگيرد و شبها هم كه مسئول فني ندارد حق فني مي گيرد مسئولين امر نظارت نمايند.
1384--0912
¤ 87 نفر از نيروهاي شركتي در دانشگاه پيام نور خوزستان هستيم و پنج ماه مي شود كه حقوق نگرفته ايم.
4707--0937
¤ نزديك 40 سال است كه احداث بيمارستاني در كنارايران خودرو در مشهد مقدس شروع شده ولي هنوز اين پروژه تكميل نشده و به بهره برداري نرسيده است. مي خواستم مشخص كنند آيا اميدي به تكميل و افتتاح اين مركز درماني هست ياخير؟
8242--0915
¤ براي تحقق مهاجرت معكوس و گرايش سرمايه مردم از خريد زمين به اشتغال پيشنهاد مي كنم براي هر خانواده ايراني در شهرستان ها مقداري زمين در نظر گرفته شود بلكه با اجرايي شدن اين طرح عطش سرمايه گذاري روي زمين كاهش پيدا كند و بازار اشتغال رونق بگيرد.
ايراني
¤ در رابطه با گفتني هاي وزير محترم اطلاعات در مصاحبه اخير خود و بيان برنامه هاي دشمنان در آموزش و پرورش بنده اضافه مي كنم كه فرزندم دبير يكي از دبيرستان هاي تهران است. ايشان در ايام بعد از انتخابات در مدرسه مقابل چند نفر از عوامل فتنه در آموزش و پرورش ايستادگي كرد طولي نكشيد كه عذر او را از آن مدرسه خواستند. غرض اينكه دشمنان واقعاً روي فتنه بعد از انتخابات سرمايه گذاري كرده بودند و پول كلاني هزينه كردند.
احمدي
¤ اول انقلاب انواع و اقسام بانك هاي كشور را در چند بانك ادغام كردند. چند سالي است كه دوباره تأسيس بانك هاي خصوصي باب شده و هر روز تابلو بانك جديدي در شهر به چشم مي خورد. افرادي كه در امور اقتصادي سررشته دارند براي مردم روشن كنند كه افزايش تعداد اين بانك ها به نفع اقتصاد كشور است يا خير؟
زواره اي
¤ آموزش و پرورش شهرستان بروجرد اعلام كرده كه در مدارسي كه هيئت امنايي هستند، شهريه اجباري است و اگر يك دانش آموز شهريه پرداخت نكند، اخراج مي شود. اين تصميم چه ربطي به قانون دارد؟ لطفا رسيدگي شود.
محمد يارمحمدي از بروجرد
¤ يكي از اقدامات مثبت دولت، افزايش مناسبات اقتصادي با كشورهاي دوست ايران است. اما متأسفانه هنوز تعامل اقتصادي با كشورهايي چون فرانسه كه شمشير را عليه مسلمانان از رو بسته اند هنوز ادامه دارد كه لازم است در اين مورد تجديدنظر شود.
ايراني
¤ مدتي است كه نيروي انتظامي جلوي وانت هاي فاقد جي پي اس را مي گيرد. اين درحالي است كه شركت هاي توليدكننده وانت ها از جمله شركت زامياد، از ارايه جي پي اس خودداري مي كنند. از وزارت صنايع تقاضاي رسيدگي مي شود.
محمد حسيني
¤ يكي از مشكلات اقتصادي كشور ما عدم نظارت و كنترل بر توزيع است. از جمله اين كه در خبرها آمده كه مرغ كيلويي 3 هزار و 500 تومان است، اما در مغازه ها 3 هزار و 900 تومان عرضه مي شود. چرا با گران فروش ها برخورد نمي شود؟
سه شوهي
¤ از صدا و سيما تقاضا مي شود بيانات امام خميني(ره) در بخش هاي مختلف از جمله بخش هاي خبري و اذان به صورت زيرنويس نمايش داده شود.
زيادزاده از تهران
¤ سخنان اخير مشايي درباره مكتب ايران، دل دلسوزان نظام و نيروهاي انقلابي را به درد آورده است. از جناب رئيس جمهور خواهشمند است با بر كناري مشايي، موجي از شادي و سرور را به مردم انقلابي كشورمان ببخشند.
علي سعادتمند از سقز
¤ تخريب آسفالت هاي جديد براي سنگفرش نمودن خيابان ها و پياده روها همچنان يكي از معضلات شهر تهران و مصداق بارز حيف وميل بيت المال است. آيا تهران هيچ مشكل ديگري ندارد كه مسئولان مديريت شهري، دست به چنين اقداماتي مي زنند؟
يك شهروند
¤ جلوگيري از واردات برنج به طبقه مستضعف جامعه فشار وارد مي كند، زيرا برنج داخلي بسيار گران قيمت است.
يك شهروند
¤ درباره گفته اخير مشايي خواستم بگويم، آنچه امام خميني(ره) فرمودند، اسلام ناب محمدي(ص) است. اين اسلام فرا ايراني است و حتي ممكن است برخي مسلمانان ساكن در غرب را هم دربربگيرد. پس نمي توان اسلام ناب را به عنوان مكتب ايران معرفي كرد.
احمدنيا
¤ مدتي است كه افشاگري درباره دروغ هولوكاست متوقف شده است. اين درحالي است كه اين افسانه پايه و مبناي رژيم جعلي صهيونيستي است و به عنوان يك ديپلماسي معكوس، بايد درباره آن افشاگري شود. بدون شك با استمرار اين مسئله مي توان ضربات سنگين به اسرائيل وارد كرد.
يك هموطن
¤ لوله اگزوز اتوبوس هاي تندروي شركت واحد به سمت ايستگاه هاست و كاركنان اين ايستگاه ها به مرور زمان بيمار خواهند شد.
يك هموطن
¤ به نمايندگان مجلس پيشنهاد مي كنم طرحي ارايه كنند كه اگر معتادين مستحق اعدام نيستند آنها را از شهر و روستاي خود خارج تا ديگران را مثل خود نكنند و به بيگاري گمارده شوند تا جامعه را سالم و شاداب و امن و فعال كنيم.
9005---0913
¤ از استاندار محترم اردبيل درخواست مي شود كه شهرداري را مكلف نمايد كه كاربري فضاي خالي جلوي مجتمع 64 واحدي نيستان كه چندين سال است مردم منتظر تبديل آن به فضاي سبز هستند رسيدگي كند متأسفانه خبر مي رسد كه قرار است به جايگاه سي ان جي تبديل شود.
5504---0914
¤ از شهردار محترم الشتر درخواست مي شود نسبت به آسفالت كوچه هاي محله بلوط خوربايين كه جزء محدوده شهر مي باشد اقدام كنند همچنين از اعضاي شوراي شهر الشتر كه محله ذكر شده را تسطيح و شن ريزي و آماده آسفالت نمودند تشكر مي كنيم.
7564---0916
¤ جاده رامهرمز به باغملك نياز مبرم به تعريض دارد. چرا كه تردد انواع اتومبيل و وسايل نقليه در اين مسير نسبت به گذشته چندين برابر شده و تصادف هايي كه اتفاق مي افتد خسارت هاي جاني و مالي زيادي به وجود مي آورد.
9570---0916
¤ در كنكور كارداني به كارشناسي ناپيوسته بنابه اطلاعيه سازمان سنجش زمان پاسخگويي به سؤالات 220 دقيقه بود اما حوزه كرج دانشگاه آزاد گوهردشت 20 دقيقه زودتر اوراق را جمع آوري نمود چگونه اين حق پايمال شده خود را پيگيري نمائيم.(گروه عمران كد رشته 208 گرايش آب)
نازنين نظري
]از طريق ايمل[
¤ متاسفانه متوليان توزيع قبوض تلفن همراه و ثابت بدون تعهد و توجه قبض ها را داخل صندوق پست بعضي منازل قرار نمي دهند. مدت پنج دوره است 18قبض را به صندوق منزل ما انداخته اند وقتي از مخابرات و پست علت را جويا مي شويم مخابرات پست را متولي امر مي داند و پست نيز بخش خصوصي را. از مسئولين وزارت پست و متوليان امر درخواست مي شود براي جلوگيري از اتلاف وقت افراد و صدور قبوض جديد دويست توماني المثني و... مشكل ياد شده در شهرك مخابرات خيابان پيوند كوچه 14 و بسياري از كوچه ها را مرتفع نمايند.
زماني
¤ دستور دولت براي تغيير ساعت كاري به 9 صبح در دانشگاه شهيد بهشتي اعمال نمي شود. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ با عنايت به عزم مسئولان آموزش و پرورش در ايجاد تغييرات اساسي در مقطع تحصيلي متوسطه، خواهشمند است مطالب مربوط به اسلام، معنويت و انسانيت در محتواي دروس افزايش يابد.
بلغاري
¤ مسئولان اعلام كرده اند كه در ماه مبارك رمضان، به جز دو قلم كالا، قيمت همه كالاها ثابت مانده است. اين در حالي است كه خود بنده شاهد افزايش قيمت سبزي در شب اول ماه رمضان بودم.
نظيفي
¤ شركت هاي خصوصي هيچ اقدامي براي كاهش ساعت كاري در ماه مبارك رمضان ننموده اند. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ در شهرستان هايي كه به دليل گرماي هوا، استفاده از كولر به طور طبيعي بيشتر است، جريمه هاي سنگيني در قبوض انرژي وارد مي شود. لطفا تجديدنظر شود.
سيدحسين نورمحمدي از لنگرود
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه درباره ترويج فساد در برخي از داروخانه ها گزارش تهيه كند. زيرا در اغلب داروخانه ها عكس هاي مستهجن روي بسته هاي كالاهاي بهداشتي و درماني نمايش داده مي شود.
باقري از تهران
¤ 14خانواده كم درآمد ساكن در ساختماني در شهران هستيم كه 10سال پيش واحدهاي خود را طبق قانون و سند رسمي خريداري كرديم. اما حالا بنياد مستضعفان مدعي مالكيت اين واحدها و ابطال سندها شده است. از مسئولان امر تقاضاي رسيدگي مي شود.
سهراب ساماني
¤ در برنامه هاي مخصوص جوانان در راديو، از موسيقي هاي غنايي استفاده ميشود. اين كار با فرهنگسازي ديني مغايرت دارد.
سليمان بلغار
¤ بر كار پيمانكاراني كه در فضاي سبز فعاليت مي كنند هيچ نظارتي نمي شود. از جمله اين كه پيمانكاران فعال در پارك خيابان نامجو، درختان و فضاي سبز اين پارك را آبياري نمي كنند كه موجب خشك شدن آنها شده است. لطفا رسيدگي و دقت بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.
ده نمكي از تهران
¤ يكي از توطئه هاي غربي ها از 400 سال پيش تاكنون، اختلاف افكني ميان مسلمانان بوده است. از مسئولان ديپلماسي كشورمان خواهشمند است نسبت به ايجاد انس و الفت بيشتر ميان ملل مسلمان تلاش شود.
كاشاني
¤ شكايت جمعي از فتنه گران بعد از انتخابات از مسئولين امنيتي كشور حكايت آن دزدي است كه يقه صاحبخانه را گرفته بود و مدعي بود كه چرا مزاحم كار دزدي او شده است. بنويسيد آيا وقت عمل براي قوه قضائيه فرا نرسيده كه دستگيري و محاكمه سران فتنه را شروع كند؟
2066---0911
¤ دولت قرار بود سواحل شمال كشور را براي استفاده عموم مردم آزاد كند ولي در سفري كه اخيرا به شمال داشتم شاهد احداث برج چند طبقه درست در چند متري دريا بودم، چه بايد كرد؟!
9489---0939
¤ بنويسيد در شهر اصفهان كارناوال هاي عروسي همراه با رقص و ابتذال شده است. مردم متدين اين شهر تحمل اينگونه برنامه هاي مبتذل و گناه آلود را ندارند.
4565---0913
¤ دبير آموزش و پرورش هستم و در هر دو دوره رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد براي رأي آوردن ايشان ستاد مردمي تشكيل دادم و پشيمان هم نيستم و فقط كمترين انتظارم از ايشان اين است كه آقاي مشايي، مسئول دفتر خود را به خاطر اظهارات نامربوط كنار بگذارد.
4889---0911
¤ اگر دولت به تمام روستاهاي سراسر كشور امكانات اختصاص بدهد از مهاجرت روستائيان به شهرها به خاطر كمبود امكانات جلوگيري مي شود بلكه برعكس مهاجرت معكوس صورت مي گيرد.
5474---0918
¤ وقتي در ماه مبارك رمضان مسافرت براي شهرستان ها مشكل است و باعث ابطال روزه آنان مي شود چرا نمايشگاه قرآن را هر ساله فقط در تهران برگزار مي كنند.
3310---0913
¤ در شهرستان رامهرمز واقع در استان خوزستان عقرب هاي خطرناكي وجود دارد كه هر ساله تعدادي از شهروندان اين شهر را راهي بيمارستان كرده و بعضا جان خود را از دست مي دهند. با اين وجود از آمپول پادزهر خبري نيست، چرا؟ به كجا بايد شكايت بكنيم.
5228---0916
¤ در سفر به شيراز در وسط شهر كنار قلعه كريم خان شاهد عرضه كتب ممنوعه بودم. چرا بايد اينگونه باشد؟
0968---0911
¤ از مسئولان محترم شهرداري منطقه 12 خواهشمنديم نسبت به نصب پل عابر (مكانيزه) در خيابان فردوسي جنوبي تقاطع شهيد كوشك مصري اقدام نمايند. حجم خودرو و موتورسيكلت در اين خيابان بسيار زياد است و متأسفانه حتي يك پل عابر هم در اين خيابان نيست.
جمعي از كسبه خيابان فردوسي
¤ از مسئولان وزارت كار و سازمان تأمين اجتماعي تقاضا مي شود نسبت به بيمه كار يوميه و بيمه بازنشستگي كارگران ساختمان اقدام شود.
يك كارگر ساختمان
¤ ضمن تشكر از رئيس جمهور به خاطر گزينش دانشجويان دختر در شهرستان هاي خودشان، اين كه سهميه پسرها بيشتر از دخترهاست انتقادآميز است.
اجباري از اردبيل
¤ در سال هاي اخير، بحث هاي بسياري بر سر برنج ايراني و برنجكاران كشورمان مي شود، اما ورود بي رويه برنج خارجي رو به افزايش است و تبليغ آن دائم در صدا و سيما به نمايش درمي آيد.
يك شهروند
¤ خيابان شنبه بار در شهرستان بندرانزلي به وسيله ميوه فروش ها مسدود شده به طوري كه تمام پياده رو و سطح خيابان توسط جعبه ها و آشغال ميوه بسته شده است.
احمدي
¤ 8 ماه قبل براي دريافت بيمه تكميلي، فرم مربوطه را تحويل دادم، اما هنوز هيچ اقدامي نشده است.
زيور خامه فروش
¤ از وزير محترم علوم درخواست مي شود نسبت به پيگيري دانشگاه هاي تك جنسيتي و راه اندازي آن در ترم آينده اقدام جدي نمايند.
حسن طاهري از دانشگاه مشهد
¤ چرا به دارندگان خودروهاي فرسوده با پلاك قديم كه داراي مجوز تردد هستند وام تعويض خودرو تعلق نمي گيرد؟
يك هموطن
¤ از استاندار جديد استان لرستان تقاضا مي شود نسبت به رفع مشكل مسكن در اين استان تلاش بيشتري شود.
خامسي از لرستان
¤ از مسئولان محترم اداره آموزش و پرورش تقاضا مي شود نسبت به رسيدگي مطالبات دبيران مدارس استثنايي اقدام شود.
سهيلا كاسب از تهران
¤ همسرم آرزوي سفر حج را داشت، اما به دليل عدم پرداخت مطالباتم به عنوان يك بازنشسته قبل از 79، از دنيا رفت و به اين آرزو نرسيد. اي كاش مسئولان هرچه زودتر اقدام كنند تا خود ما نيز با اين آرزو از دنيا نرويم.
اسدالله اردلان
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود فكري هم به حال نيروهاي شركتي ادارات نمايند كه تسهيلات بسيار كمي به آن ها تخصيص مي يابد.
روحاني
¤ سازمان تأمين اجتماعي براي تعويض يك دفترچه بيمه، مراجعان را يك هفته معطل مي كند. لطفا رسيدگي شود.
آذر گندآبي
¤ يكي از دلائل افزايش مصرف دخانيات در جامعه ما، فروش سيگار در دكه هاي روزنامه فروشي است كه باعث در دسترس قرار گرفتن بيشتر دخانيات شده است. پيشنهاد مي شود فروش سيگار در دكه هاي روزنامه فروشي ممنوع شود.
كاشاني
¤ پيشنهاد مي شود مطالب ستون گفت وشنود به صورت كتاب منتشر شود.
يك خواننده
¤ جاده نكا- نيروگاه مدتي است كه تحت عمليات تعريض است. اما حركت لاك پشت گونه گروه عمليات اين نگراني را در پي دارد كه اين عمليات چند سال به طول انجامد. لطفا رسيدگي شود.
زارعي از نكا
¤ درحالي كه دولت قصد كاهش جمعيت تهران را دارد، اما بسياري از امكانات و شرايط در تضاد با اين هدف است. به گونه اي كه ما مدتي است از تهران به شهر جديد پرند نقل مكان كرده ايم. اما همسايگان به ما هشدار داده اند كه حتي اگر يك شب منزل نباشيم احتمال سرقت اموالمان وجود دارد. يكي از مهم ترين مشكلات شهرستان ها، كمبود امنيت در مقايسه با تهران است كه بايد برطرف شود.
عزيززاده
¤ مدتي است كه سهميه سوخت تابستان بنده تمام شده است. اما متأسفانه ديگر بنزين آزاد ارائه نمي شود. سؤالم اين است كه از چه طريقي مي توانم بنزين خود را تأمين كنم؟
محمديان از بابل
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود كه نسبت به پرداخت مطالبات بازنشسته هاي قبل از سال 79 رسيدگي شود.
محمود شهبازي
¤ كميته امداد به جاي كاهش نيروهاي شركتي اش در حال افزايش اين گونه شركت هاست. لطفا رسيدگي شود.
يك هموطن
¤ درخواست مي شود ابلاغيه دولت مبني بر تسهيلات در نظر گرفته شده براي كساني كه از تهران خارج مي شوند را در روزنامه منعكس كنيد تا مديران شهرستانها آن را ملاحظه نمايند تا در مواجهه با انتقالي ها از تهران به شهرستان ها با سردي با آنها برخورد ننمايند.
محمدحسن
¤ نيروي انتظامي براي برداشتن ديش ماهواره كه در تراس ساختمان ها و جلو ديد همگان قرار دارد اقدام نمي كند چگونه انتظار داشته باشيم كه با پديده بدحجابي برخورد بكند؟
2602---0913
¤ از ابتداي سال 88 و با اجراء لايحه خدمات كشوري حق استثنايي معلمان سختكوش حذف شده است از وزير محترم آموزش و پرورش در اين مورد درخواست رسيدگي داريم.
5954---0911
¤ كارمند جماعتي كه زير كولر به انجام امور اداري مشغول است چه نيازي وجود دارد كه دولت در ماه رمضان 2 ساعت از ساعات كاري آنان كاهش دهد. چرا درخصوص آتش نشانان يا مشاغل سخت ديگر فكري نمي كنند.
حسين پور
¤ چهل و پنج روز است كه عقد كرده ام براي گرفتن معرفي نامه و ثبت نام جهت گرفتن وام ازدواج به سايت اينترنتي هر بانك كه مراجعه مي كنم بسته است و ارائه خدمات داده نمي شود.
كامياب
¤ يكي از دوستانم چند سال پيش دخترش را با هزينه زياد خارج فرستاد و اين دختر در خارج از كشور ازدواج كرد. حال اين پدر و مادر هرگاه دلتنگ فرزندشان مي شوند و تصميم مي گيرند كه به خارج بروند بايد تن به انگشت نگاري بدهند چيزي كه بيش از هر چيز آنان را رنج مي دهد. م- ت
 



وقتي سازمان CIA راوي تاريخ كودتاي 28 مرداد مي شود (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا ضمن تبرئه واشنگتن و لندن و مدعيان دروغين ملي گرايي، روحانيت را باني كودتاي 28 مرداد 1332 معرفي كرد!
راديو فردا كه با بودجه و مديريت رسمي سازمان جاسوسي آمريكا كار مي كند، به بهانه سالگرد كودتاي 28 مرداد و با انتشار چندين مقاله و مصاحبه سفارشي تلاش كرد ملي گرايان وابسته و سازمان هاي جاسوسي آمريكا و انگليس را از مسئوليت سازماندهي كودتاي 28 مرداد تبرئه كند و در مقابل به واسطه عناصر بدنامي چون ابوالحسن بني صدر، فرخ نگهدار (سركرده فراري گروهك فدائيان خلق)، مجيد محمدي (عضو حلقه كيان) و... روحانيت را متهم اين كودتاي آمريكايي-انگليسي معرفي كند.
در حالي كه آيت الله كاشاني به ويژه در يك ساله منتهي به كودتاي 28 مرداد مدام به مصدق درباره احتمال وقوع كودتا هشدار داده اما با ترور شخصيت و خانه نشيني از سوي مصدق و ديگر مدعيان ملي گرايي-بعضاً مرتبط با دربار و سفارت انگليس مواجه شده بود- ابوالحسن بني صدر جاسوس رسمي لانه جاسوسي سابق آمريكا با اسم رمز «اس دي لور» مدعي شد: كاشاني در برابر كودتا سكوت كرد بلكه حتي با راه اندازي گروه هاي چماقدار، كودتاي شكست خورده را به موفقيت رساند!
ارگان سازمان سيا در اين خيمه شب بازي كه به واسطه مواجب بگير رسمي خود ترتيب داده بود، از خود بني صدر مدعي شد «آقاي خميني براي حمايت از كودتا به قم رفت تا از آقاي بروجردي فتوا بگيرد»!
فرخ نگهدار از عناصر سابقاً چپ و آمريكايي شده هم در گفت وگو با راديو فردا، حزب توده را از خيانت به نهضت ملي شدن نفت تبرئه كرد و همزمان ادعا كرد خالي كردن پشت مصدق از سوي روحانيت باعث پيروزي كودتا شد.
بامزه ترين بخش اين خيمه شب بازي رسانه اي اظهارات مجان ليمبرت ( از اعضاي گروگان گرفته شده لانه جاسوسي و مسئول بعدي ميز ايران در وزارت خارجه آمريكا) بود كه گفت: آمريكا پس از كودتاي 28 مرداد محكوم به حمايت از شاه شد(!)
ما هميشه از لفظ كودتا سخن گفته ايم اما هنوز محققان بر سر آن بحث مي كنند(!) ترومن و دولت آمريكا تصور نمي كردند اين ماجرا اثر منفي در ذهن مردم ايران بر جاي بگذارد. آمريكا خودش را مسئول مي دانست و از شاه حمايت مي كرد. حتي زماني رسيد كه با كارهاي او موافق نبودند ولي گفتند بالاخره ما محكوم و مجبوريم هر طور شده از حكومت شاه پشتيباني كنيم(!)
سايت بالاترين هم در تداوم خط جديد سازمان سيا تلاش كرد به تخطئه نقش روحانيت در نهضت نفت بپردازد و روحانيت را متهم كودتا معرفي كند. اين سايت مطالب مختلفي را با همين خط ديكته شده منتشر كرد.
روزنامه واشنگتن پست هم در تحليلي به قلم ري تكيه روحانيون را متهم كودتاي 28 مرداد معرفي كرد. اين تحليل بلافاصله ترجمه و در سايت ها و رسانه هاي گوناگون ضد انقلاب عيناً منتشر شد. ري تكيه ادعا كرد «روحانيت عامل كودتاي 28 مرداد بود نه آمريكا». اين تحليل هم عيناً با همين تيتر در راديو فردا منتشر شد.
علت انتقام كشيدن گسترده محافل آمريكايي از روحانيت و آيت الله كاشاني، سر برآوردن انقلاب اسلامي 25 سال پس از كودتاي 28 مرداد است كه تمام روياهاي استكبار در «جزيره ثبات» مورد نظر آنها و حتي در خاورميانه اسلامي را به كابوس بدل كرد.



 



بخوريد اما يواشكي نه مثل پارسال كه آبرو براي ما نگذاشتيد! (خبر ويژه)

مهدي كروبي پس از يك سال سكوت در قبال افتضاحات آشوبگران در روز جهاني قدس به اين افتضاحات اذعان كرد.
ماجرا از اين قرار است كه مهدي خزعلي- فرزند مطرود آيت الله خزعلي- اخيراً به بهانه افطار كروبي را به منزل خود دعوت مي كند و ناگهان وي را پاي چت و مسنجر با شماري از عناصر ضدانقلاب مي نشاند. كروبي مي گويد «اين برنامه بدون اطلاع من ترتيب داده شده بود ولي مفيد بود». كروبي در اين گفت وگو با لحني كه «مذبذبين بين ذلك لا الي هولاء و لا الي هولاء» است، درباره اينكه «با حكومت سكولار موافق است با سخنان آقايان خميني و خامنه اي كه مي گويند سياست ما عين ديانت ماست» مي گويد: «من خودم شخصاً طرفدار حكومت ديني هستم. به نظر من مردم حكومتي را مي خواهند كه قوانين ديني در آن اجرا شود زيرا اكثريت مردم مذهبي هستند ]اما[ مردم بايد براي حكومت ديني يا غيرديني تصميم بگيرند و مي توانند هرگونه حكومتي را براي خود تعيين كنند.»
وي درباره ماجراي خفت باري كه فتنه گران در عاشوراي سال گذشته پديد آوردند و منجر به خروش ملت ايران در 3 روز بعد (9 دي 88) شد، ضمن تحريف واقعيات گفت: كساني كه به قرآن، امام حسين و عاشورا توهين كردند عواملي مشخص و سركرده اي بودند كه براي تخريب جنبش استخدام شده بودند.
اين در حالي است كه هم كروبي و هم موسوي از عناصر محارب و حرمت شكني كه بازداشت و بعضاً محكوم به اعدام شدند، حمايت كردند و آنها را تا حد «مردان خداجو» هم بالا بردند. دستگيرشدگان، وابستگان به بهائيت، منافقين و برخي گروهك هاي ديگر بودند.
كروبي در اين گفت وگو نتوانست علناً خواستار تحريم راهپيمايي روز قدس شود اما در عباراتي معنادار كه افتضاحات سال گذشته فتنه گران در روزه خواري، شعار عليه ملت فلسطين و به نفع رژيم صهيونيستي و شعار عليه جمهوري اسلامي را تداعي مي كرد، گفت: «ما هم در راهپيمايي شركت مي كنيم، مسئله حقي است كه از يك ملتي تضعيف شده است. خواهش مي كنم مواظب باشيد شعاري ندهيد كه حكومت از آن سوءاستفاده كند. دوما ممكن است از طرف خودشان بين شما نفوذي بفرستند تا فضا را تهييج كند. خواهش مي كنم سايرين را دعوت به آرامش كنيد. حرمت روزه را نگه داريد. خواهش مي كنم، عده اي قليل كه با عذر شرعي كه دارند و روزه نيستند حرمت نگاه دارند تا حكومت از آن سوژه نسازد.
يادآور مي شود با افتضاحات روز قدس پارسال و سپس رويكرد مفتضحانه تر فتنه گران در روز عاشورا، ماهيت ضدديني و سرسپرده اين جريان به طور كامل مشخص شد به نحوي كه در 22 بهمن، فراخوان فتنه گران با بي اعتنايي مطلق ملت ايران مواجه شد و ماجراي ضرب المثل شده «دراز گوش تروا» را براي آنها رقم زد.
در افتضاح سال گذشته فتنه گران، كروبي وسط جماعت آشوبگر حاشيه ساز حضور دارد. او آن روز هنوز هيجان زده بود و ظاهراً هنوز هم با وجود آگاهي از ماهيت بي دين و ضد انقلاب آنها، حاضر نيست از اين جماعت فاصله بگيرد.
يادآور مي شود با توجه به خدمات بي شائبه كروبي به محافل ضد انقلاب، سايت صهيونيستي بالاترين به تازگي پيشنهاد داده كه به جاي «شيخ» از كروبي به عنوان «آيت الله» ياد شود اما يكي از كاربران ذيل همين پيشنهاد تصريح مي كند: مدرك آيت اللهي هيچي، اما اين جريان شهرام جزايري و 300 ميليون تومان چي بود؟ اين همه هم كه از تقلب گفتند اما حتي اسم يك صندوق را نياوردند. آيت ا... گفتن براي كروبي ميشه جوك سال.

 



اوباما ادامه سياست 30ساله مذاكره و صلح دروغين خاورميانه است (خبر ويژه)

فهمي هويدي روزنامه نگار و تحليلگر برجسته مصري، سياست تبليغاتي آمريكا، رژيم صهيونيستي و كشورهاي مرتجع در زمينه مذاكرات صلح فلسطين را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش الجزيره وي با بيان اينكه «سياستمداران ما اين روزها در زنجيره اي از كارهاي بيهوده و از جمله مذاكرات مستقيم فلسطينيان و اسرائيلي ها به سر مي برند»، گفت: سال 1978هنگامي كه انور سادات، رئيس جمهوري اسبق مصر در معاهده كمپ ديويد پيشنهاد خودمختاري به فلسطينيان داد، پيش بيني مي شد كه اين پروژه در صورت تاييد ظرف پنج سال عملي شود. يعني تا سال 1983 فلسطين خودمختار شكل گيرد. در سال 1993 و در اسلو نيز همين داستان بازهم تكرار شد. تا اين كه در سال 1999با ساخت ديوار حائل همه چيز متوقف شد اگرچه طي همين شش سال نيز چيزي به دست نياوردند. اما تحركات عبث متوقف نشد تا اين كه در سال 2003 موضوع نقشه راه مطرح شد كه طي آن بنا بود كشور مستقل فلسطيني تا سال 2005 تشكيل شود. همين وعده هم عملي نشد تا اين كه در پاييز 2007 رهبران عرب به كنفرانس آناپوليس دعوت شدند، در جلسه به آنها گفتند وعده ديرينه تا پايان 2008 يعني زمان پايان دوران رياست جمهوري جورج بوش محقق خواهد شد.
هويدي گفت: دوران جورج بوش تمام شد و دوران اوباما رسيد. اوباما با شعارهاي قشنگ نزد اعراب آمد. وعده توقف شهرك سازي ها را داد و تشكيل دو كشور مستقل فلسطين و اسرائيل. اما او نيز نتوانست به عهد خود وفا كند و موضع خود را با بازي مذاكرات پوشاند. تا اين كه در 17 ژوئن يك نامه تهديدآميز در 12بند به رئيس حكومت خودگردان فلسطيني فرستاد كه مضمون آن اخيرا فاش شد. اوباما تهديد كرد كه اگر عباس پشت ميز مذاكره با اسرائيل ننشيند، آمريكا او را منزوي خواهد كرد و كمك هاي مالي خود را به فلسطين نيز قطع مي كند.
وي با بيان اينكه فلسطيني ها و اعراب نمي خواهند به دنبال راه حلي كه 30سال است وعده داده مي شود و هرگز محقق نمي شود باشند، اظهار داشت: در اين 30سال آقايان دائما پشت ميز مذاكره مي نشينند و شام مي خورند و بحث مي كنند و اسرائيل قول مي دهد ولي وقتي از سالن خارج مي شوند، هرچه قول داده بودند فراموش مي شود. سريال تكراري ملال آوري كه همچنان ادامه دارد. اكنون هم محمود عباس با ترس مي خواهد همين كار را بكند.
اين صاحب نظر مصري با اشاره به وعده هاي دروغين نتانياهو گفت: او هم مي خواهد فلسطيني ها را فريب دهد و هيچ تعهدي هم نسبت به بيت المقدس نمي دهد. او صرفا مي خواهد راست گرايان اسرائيلي را قانع كند كه دنبال دو دولت مستقل فلسطيني و اسرائيلي نيست. يعني اين بار هم سر فلسطيني ها بي كلاه مي ماند.

 



ويدئوي دوم تاج زاده هم در راه است؟ (خبر ويژه)

برخي منابع رسانه اي از ويدئوي دوم سخنان تاج زاده خبر مي دهند كه وي در آن بحث واهي بودن تقلب را پيش كشيده است.
به گزارش «آتي نيوز»، قسمت ديگري از سخنان تاج زاده درباره واهي بودن تقلب در انتخابات رياست جمهوري كه در جمع برخي همفكران خود اظهار داشته است، منتشر مي شود. يك منبع آگاه اظهار داشت بخش ديگري از سخنان مصطفي تاج زاده بزودي در فضاي رسانه اي قرار مي گيرد و در اين بخش نيز گفته هاي فيلم اول را تأييد كرده و بار ديگر ادعاي تقلب در انتخابات را واهي مي داند.
در فيلم اول، مصطفي تاج زاده خطاب به محسن صفائي فراهاني و عبدالله رمضان زاده از اعضاي حزب مشاركت مي گويد: براي بنده كه تجربه انتخابات رو دارم مي دونم كه در انتخابات تقلب نشده. ممكن است كه يكي دو ميليون عقب جلو شده باشد ولي ما نتيجه انتخابات رو باختيم. حالا به جاي 25 ميليون و 14 ميليون شده باشه 24 ميليون و 15 ميليون مثلاً.
يادآور مي شود تاج زاده به عنوان معاون سياسي وزير كشور دولت اصلاحات، از متهمان اصلي تقلب در انتخابات مجلس ششم بود. جريان مشاركت و سازمان مجاهدين در آن انتخابات به ترور شخصيت هاشمي رفسنجاني توسط روزنامه هاي زنجيره اي و امثال اكبر پونز بسنده نكرده و تلاش كردند با دست بردن در آراي وي و همچنين اصولگرايان، مهندسي انتخابات را كامل كنند. سابقه داران تقلب در انتخابات مجلس ششم بعدها با وقاحت مدعي تقلب در انتخابات رياست جمهوري آن هم با فاصله 11 ميليون رأي شدند و اين در حالي بود كه همان زمان عناصر باتجربه و سابقه داري! چون تاج زاده تصريح كرده بودند تقلب 11 ميليوني ممكن نيست و ما انتخابات را باخته ايم اما اين فضاي ملتهب را نبايد از دست داد.

 



منافقي كه ادعاي اصلاح طلبي داشت (خبر ويژه)

محمد نوري زاد با بدرقه جمعي از وابستگان گروهك ها و نيز رضا خاتمي و نعيمي پور به زندان بازگشت. وي پيش از اين بازگشت به زندان ترجيح داد با راديو فردا (ارگان رسمي سازمان سيا) و «جرس» (ارگان حلقه ماسوني لندن) عليه نظام مصاحبه كند. نوري زاد در اين مصاحبه هاي رياكارانه مدعي شد خيرخواه نظام و رهبري است و از سر خيرخواهي حرف مي زند! وي ادعا كرده كه نگران ارزش هاي انقلاب و اسلام است اما توضيح نمي دهد كه اگر چنين است چرا بازيچه گروهك هاي قسم خورده و ضدانقلاب و رسانه هاي اصلي شيطان بزرگ شده و در خدمت آنها عليه نظام و رهبري فحاشي مي كند؟!
رويكرد منافقانه نوري زاد كه ريشه در برخي آلودگي ها، عقده ها و جاه طلبي هاي ناگشوده دارد، در حالي است كه وي به تازگي با شماري از سران گروهك آمريكايي نهضت آزادي (گروهكي كه حضرت امام تصريح مي كرد اگر سركار باقي مي ماند، سيلي بر اسلام و ايران مي زدند كه تا قرنها سر بلند نمي كردند) ملاقات كرد و ديدار مشابهي نيزبا عناصر بدسابقه اي چون غلامحسين كرباسچي و عبدالله نوري داشت. او به تازگي هم به خانه تاج زاده رفت تا كلكسيون دوستان خيانتكار در حق ملت و نظام را كامل كند.
لحن نوشته هاي اخير نامبرده آن قدر ضدانقلابي است كه با لحن بيانيه گروهك تروريستي منافقين و نهضت آزادي يا تحليل هاي صداي اسرائيل و صداي آمريكا و بي بي سي هيچ تفاوتي نمي كند كه البته با توجه به خيرخواهي! نوري زاد، لابد بايد احتمال داد گردانندگان اين رسانه ها، مسلمان شده اند يا اينكه آقاي نوري زاد، امثال نوري زاده را پشت سر گذاشته و سر به آستان امثال شيمون پرز ساييده است! «و اذا قيل لهم لاتفسدوا في الارض قالوا انما نحن مصلحون.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14