(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30  مرداد 1389- شماره 19722

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رسانه هاي خارجي: پيام رهبر ايران بسيار قاطع و صريح بود
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي جمعه تهران: سياسيون عصبانيت خود را به جامعه منتقل نكنند
آزمايش موفقيت آميز موشك «قيام-1»
البرادعي: برنامه هسته اي ايران به جز مذاكره راه حل ديگري ندارد
جمعي از فعالين سياسي با استقبال از بيانات رهبر انقلاب:موج وحدت بايد از سران قوا تا بدنه نظام گسترش يابد
اعلام آمادگي سپاه براي هدف قرار دادن منافع دشمن در هر نقطه دلخواه
خشم ضدانقلاب از خوش و بش سيدحسن خميني با احمدي نژاد
فرزند مرحوم درچه اي: قاطعانه مي گويم پدرم مدافع ولايت فقيه بود
تشييع پيكر سرباز گمنام امام زمان(عج) در مشهد
امام جمعه قم: مذاكره با آمريكا در سايه تهديد و زور امكان پذير نيست
پيكر آيت الله سيدتقي موسوي درچه اي در حرم عبدالعظيم حسني(ع) به خاك سپرده شد
آيت الله مكارم شيرازي: آزادي رايج در كشورهاي غربي شرم آور است
اخبار ادبي و هنري



گزارش خبري كيهان از بازتاب بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و كارگزاران نظام
رسانه هاي خارجي: پيام رهبر ايران بسيار قاطع و صريح بود

بيش از 200 منبع خبري خارجي بيانات چهارشنبه گذشته رهبرمعظم انقلاب را با تمركز بر موضوع عدم مذاكره ايران با آمريكا در جو تهديد و تحريم عليه جمهوري اسلامي ، بازتاب دادند.
روزنامه انگليسي گاردين با انعكاس سخنان آيت الله خامنه اي نوشت: با توجه به سخنان رهبر ايران به نظر مي رسد دولت آمريكا براي مذاكره با ايران بايد تضمين هاي امنيتي ويژه بدهد.
خبرگزاري چيني شينهوا نيز با بازتاب بيانات رهبرانقلاب در گزارشي تصريح كرد: سخنان رهبر ايران نشان مي دهد ايران در صورت وقوع جنگ فقط در خاورميانه نخواهند جنگيد.
روزنامه آمريكايي «واشنگتن پست»« نيز تصريح كرد كه رهبري ايران كه حرف نهايي در كشور ايران را عنوان مي كند در سخنان خود ضمن محكوم كردن تهديدات آمريكا به حمله نظامي عليه ايران، هرگونه مذاكره آمريكا با ايران در شرايط تهديد و تحريم را ملغي دانست.
خبرگزاري رويترز هم در گزارشي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري عنوان كرد كه ايران در جو كنوني با آمريكا وارد مذاكره نمي شود.
از سوي ديگر؛ خبرگزاري فرانسه نيز در خبري نوشت كه رهبر قدرتمند ايران در سخنان خود تاكيد كرد كه گفت وگو با آمريكا تنها در صورت حذف تحريم ها و تهديدها امكانپذير است.
خبرگزاري آلمان نيز عنوان كرد كه رهبري ايران خواستار تغيير رويكرد آمريكا قبل از هرگونه مذاكره با ايران شد.
همچنين شبكه خبري الجزيره قطر در پايگاه خبري خود با اعلام اينكه رهبر ايران مذاكره با آمريكا را در سايه تهديد و تحريم رد كرد به نقل از مقام معظم رهبري اعلام كرد كه «اگر قدرت هاي غربي مي خواهند تهديد كنند، فشار بياورند و تحريم كنند تا دست آهني خود را نشان بدهند سپس از طرف ديگر تلاش كنند سر ميز مذاكره بنشينند، ]بدانند[ كه اين مذاكره نيست و ديگر اينگونه مذاكره نمي كنيم.»
خبرگزاري روسي ريانووستي موضوع رويارويي و واكنش ايران به اقدام نظامي احتمالي آمريكا را تيتر گزارش خود كرد و با بيان اينكه واكنش ايران به منطقه محدود نخواهد بود به نقل از مقام معظم رهبري در ادامه تصريح كرد كه ايران خواهان مذاكراتي نيست كه در سايه تهديد و ارعاب و تحريم صورت مي گيرد.
شبكه تلويزيوني بي بي سي نيز موضوع مذاكره را براي گزارش خود برگزيد و با بيان اينكه رهبر ايران، آمريكا را بي صداقت دانسته، به نقل از ايشان نوشت: ما مذاكره مي كنيم ولي نه با آمريكا زيرا آمريكا صادقانه و مانند يك مذاكره كننده عادي مذاكره نمي كند.»
شبكه خبري روسيا اليوم نيز در اين خصوص گزارش كرد كه رهبر ايران مذاكره با آمريكا را مشروط اعلام و تصريح كرد كه تا زمانيكه تهديد و تحريم از ايران برداشته نشود، ايران با آمريكا مذاكره نمي كند.
در همين زمينه، خبرگزاري سوريه (سانا) نيز موضوع تهديدهاي ايران را تيتر كرد و با اعلام اينكه رهبر ايران تصريح كرد كه دامنه واكنش ايران به هر حمله احتمالي به منطقه محدود نيست، نوشت كه ]آيت الله علي[ خامنه اي در اين خصوص به آمريكا هشدار داد.
روزنامه فرامنطقه اي الشرق الاوسط نيز اعلام كرد كه رهبر ايران اعلام كرد كه در سايه تهديدهاي كنوني با آمريكا مذاكره نخواهد كرد.
پايگاه خبري المنار هم تيتر نخست خود را به اظهارات رهبرمعظم انقلاب اختصاص داد و به نقل از ايشان نوشت: در صورت اقدام آمريكا عليه ايران، پاسخ ملت ايران به منطقه محدود نخواهد بود.

 



حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي جمعه تهران: سياسيون عصبانيت خود را به جامعه منتقل نكنند

امام جمعه موقت تهران گفت: كسي كه دم از امام زمان بزند اما فقاهت و مرجعيت و رهبري را قبول نكند و بخواهد در مقابل نظرات او نظر بدهد، از امام زمان(عج) خبري ندارد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به فرمايشات با ارزش و سازنده مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان نظام، به تفسير برخي از فرمايشات ايشان در باب ماه مبارك رمضان پرداخت.
وي در ادامه سخنانش نبود همدلي در ميان قشري از جامعه را هشدار داد و افزود: امروز نياز بشر به اين است كه يك خانواده شود. ما فرزندان رسول خدا(ص) و علي(ع) و از يك خانه و سفره و تربيت شده يك پدر هستيم و بايد كينه ها را از دل بيرون و الفت ايجاد كنيم.
امام جمعه موقت تهران عصبانيت را كليد همه بدبختي ها دانست و از سياسيون خواست خود را پايين بكشند و خود را بزرگ نبينند و عصبانيت خود را به جامعه تسري ندهند و سعادت جامعه را تباه نكنند.
صديقي ادامه داد: يكي از عذاب هايي كه خداوند بر يك جامعه نازل مي كند، اين است كه روح اتحاد را از آن جامعه مي گيرد و مردم فرقه فرقه و گروه گروه مي شوند و در اين صورت جوانان و افكار ما را مي دزدند و ديوار مي كشند و فاصله ها ايجاد مي شود.
صديقي وحدت را جزو نعمت هاي بزرگ خداوند دانست و گفت كه اين وحدت فقط به دست خدا است.
وي با بيان اينكه كمك كنيم رميده ها را برگردانيم، تاكيد كرد: كساني كه فاصله گرفته اند را بياوريم و ببينيم مشكل و درد آنها چيست. آيا شده با ديدي كه پيغمبر به جامعه نگاه مي كرد، نگاه كنيم. مادامي كه خودمان را تحمل نكنيم، مسيحيان و يهوديان و دنيا، ما را تحمل نمي كنند.
امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر جذب حداكثري، خطاب به برخي سياسيون كه بي دليل خود را از مردم جدا كردند و از زير پرچم وحدت كه پرچم ولايت است، خارج شدند، گفت: شما ضرر كرديد. آمريكا براي شما بهتر از ولايت و جمهوري اسلامي نيست. آمريكا هم شما را تحمل نخواهد كرد. شما براي او مثل يك پل و بيچاره اي در دست آنان هستيد. بياييد، هم ملت شمارا قبول مي كند و هم سعه صدر رهبري و نظام به حدي است كه برادران ديروز مي توانند برگردند و دست برادري بدهند.
صديقي خاطرنشان كرد: بايد مطالعه و كار شود و كارگروهي تشكيل شود كه اين مشكلات را برطرف كند. چرا خودي را دشمن تلقي كنيم و نتوانيم يك دشمن خودي را به يك دوست تبديل كنيم.
صديقي در بخش ديگري از سخنان خود به كساني كه دم از امام زمان(عج) مي زنند اما اين دم زدن تنها لقلقه زبان آنهاست، اشاره و تصريح كرد: كسي كه دم از امام زمان(عج) بزند اما فقاهت و مرجعيت را قبول نكند و رهبري كه مرجع جهاني است و تعداد مقلدانش جزو رده هاي اول در دنيا است را قبول نكند و بخواهد در مقابل نظرات او نظر بدهد، از امام زمان(عج) خبري ندارد و او را نشناخته است و امام زماني كه او مي داند، غير از امام زماني است كه خدا براي بشر قرار داده است.
وي تقابل نظام جمهوري اسلامي با نظام استكباري را نه تاكتيكي كه ماهوي دانست و يادآور شد: از روزي كه انقلاب اسلامي به رهبري يك ولي خدا و نائب امام زمان و مرجع تقليد، موجوديت خود را اعلام كرد و عدالت و ايمان به صحنه آمد، خدا جلوه كرد، اسارت ها از بين رفت و آزادي بشر مطرح شد، نظام استكباري در مقام نفي اين نظام به صحنه آمد و اين نظام را برنمي تابد، كما اينكه ما آنها را تحمل نمي كنيم.
امام جمعه موقت تهران رژيم صهيونيستي را يك هويت جعلي و ساختگي توصيف كرد و اظهار داشت: تا زماني كه آمريكا مستكبر است، با ما تضاد ماهوي دارد و در عين اينكه تضاد ما يك تضاد ماهوي است، عقلانيت شجاعانه را همواره رعايت مي كنيم، چرا كه دين ما دين تعقل است و ما تربيت شدگان مكتب شجاعت هستيم.
صديقي با تأكيد بر اينكه مذاكره بايد در جاي خود باشد، تاكيد كرد: با كسي كه مي خواهد يك طرفه خود را به ما تحميل كند، مذاكره نمي كنيم. طبق فرمايش امام خميني رابطه آمريكا با ما رابطه گرگ و ميش است. چرا با كسي كه مي خواهد ما را ببلعد، رابطه برقرار كنيم.
وي اضافه كرد: هر زمان آنها از نردبان پوسيده استكبار پايين آمدند، مذاكره خواهيم كرد، اما الان با آمريكا مذاكره نمي كنيم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سيل پاكستان، از همه سازمان هاي بين المللي، كشورهاي اسلامي، مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران و آحاد مردم خواست در حد امكان به داد سيل زدگان برسند.
اين گزارش حاكي است حجت الاسلام صديقي در خطبه اول نمازجمعه تهران، با اشاره به ماه مبارك رمضان و اسراري كه در اين ماه وجود دارد، گفت: ماه مبارك رمضان داراي اسراري است كه با توجه به سخنان بزرگان ديني كه آنها به وسيله سير و سلوك شان كشف كردند، اين اسرار هويدا شد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه روزه جزو عباداتي است كه ظاهر ندارد، خاطرنشان كرد: روزه سر است و جز سر چيزي نيست، بنابراين قدر آن را بدانيد و اهل سر باشيد.
صديقي با بيان اينكه روزه جزو اركان دين است، اظهار داشت: ركن آن است كه اگر نباشد، آن بنا وجود ندارد و چون اسلام يك بنا است، اين خيمه به ستون هايي استوار است و در واقع بر 5 پايه بنا شده است كه يكي از آنها روزه است. خطيب موقت نماز جمعه تهران يكي ديگر از اسرار روزه را استجابت دعا عنوان كرد و در ادامه به اسرار ديگر روزه اشاره كرد و روزه را دواي دردها خواند.
صديقي با بيان اينكه بزرگترين برجستگي ماه رمضان نزول قرآن است، گفت: اگر انسان ايمان داشته باشد اين نسخه الهي دردهايش را درمان مي كند و در واقع جز روزه چيزي كه همچون چشمه اي جريان پيدا كرده و همچون شعله اي ريشه خباثت ها را بسوزاند، وجود ندارد.
وي با بيان اينكه روزه داري واجب شده است تا انسان آمادگي درك حقيقت كامل يعني امام زمان(عج) را داشته باشد، خاطرنشان كرد: روزه داري باعث مي شود تا انسان از زشتي ها زدوده شده و بتواند حقيقت را درك كند.

 



وزير دفاع خبر داد
آزمايش موفقيت آميز موشك «قيام-1»

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از تست موفقيت آميز موشك قيام يك خبر داد كه با سيستم نشانه روي هوشمند قادر است اهداف موردنظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد.
سردار احمد وحيدي در سخنراني پيش از خطبه نماز جمعه تهران اعلام كرد: با تلاش دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع، موشك قيام 1، نخستين موشك بدون بالك كشور با موفقيت كامل آزمايش شد و به هدف از پيش تعيين شده اصابت كرد.
وي در تشريح ويژگي هاي اين موشك گفت: موشك قيام 1 نسل جديدي از موشك هاي زمين به زمين جمهوري اسلامي ايران با سوخت مايع است كه به صورت كاملاً بومي طراحي و ساخته شده است.
سردار وحيدي با بيان اين كه موشك قيام 1 به شكلي طراحي شده كه امكان رهگيري آن توسط سامانه هاي ضدموشكي دشمن به شدت كاهش يافته گفت: حذف بالك ها در اين موشك موجب كاهش ابعاد و در نتيجه افزايش چابكي آن شده است.
وزير دفاع گفت: بدليل سيستم نشانه روي هوشمند موشك قيام 1 زمان آماده سازي آن براي شليك نيز كاهش چشمگيري يافته است.
سردار وحيدي افزود: اين موشك قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بسيار بالا مورد اصابت قرار دهد.
وزير دفاع با بيان اين كه اجراي اين پروژه مهم يك گام بلند در حوزه موشكي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود، گفت: بنده به سهم خود اين موفقيت درخشان را به محضر فرماندهي معظم كل قوا، ملت شريف و بزرگوار ايران و نيروهاي مسلح تبريك و تهنيت عرض مي كنم و از تلاش گران متخصص و زبده سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع تشكر و قدرداني مي كنم.
وي تصريح كرد: دفاع در برابر تهديد دشمن كه دفاع مستقلانه را شكل مي دهد و امنيت ملي را مي سازد وابسته به نيروهاي مسلح مقتدر و با افتخار است و نيروهاي مسلح براي اقتدارشان مؤلفه هاي مختلفي دارند كه يكي از مهمترين آن ها قدرت صنايع دفاعي است يعني نمي شود نيروي مسلح مستقل باشد، اما وابستگي صنايع دفاعي به ديگران داشته باشد. نمي شود كسي از نظر تسليحاتي به ديگران وابسته باشد و بتواند در برابر آن ها عرض اندام كند.
وزير دفاع در ادامه عنوان كرد: امروز به بركت نظام جمهوري اسلامي و رهبر و مطالبات شما ملت شريف، صنعت دفاعي كشور توانسته است به اين خواسته پاسخ مثبت و لبيك بگويد و بتواند خود را در ترازي قرار دهد كه پاسخگوي اين نيازهاي دفاعي كشور در مقابله با دشمنان قسم خورده اين مرز و بوم باشد.
سردار وحيدي با بيان اينكه «صنعت دفاعي ما تبديل به نماد خودباوري و اعتماد به نفس شده است»، گفت: صنعت دفاعي ما به نماد عزت و شرف و آزادي ملت تبديل شده است، مگر مي شود ملتي كه آرمان ها و شعارهاي جهاني دارد بدون اتكا به يك صنعت دفاعي مقتدر شعارهاي خود را جلو ببرد؟ صنعت دفاعي كشور تبديل به نماد شكست استراتژي و اراده دشمن شده است، دشمن با تمام قوا تلاش كرد كه جمهوري اسلامي را ضعيف نگه دارد اما به رغم تمام تلاش هاي آن ها و تمام استراتژي ها و راهبردهايي كه طراحي كردند و سياست هايي كه داشتند و تحريم هاي سنگيني كه كردند اين شجره طيبه رشد كرد و امروز به نماد شكست استراتژي آن ها تبديل شده است.
وي افزود: امروز فرزندان شما در صنايع دفاعي، هر چه نيروهاي مسلح نياز دارد را مي سازند، هواپيماهاي جنگي و جنگنده مي سازند، صاعقه و آذرخش و اس-68 مي سازند. فجر و ايران 140 مي سازند، در حوزه دريايي ناوشكن جماران و ناوچه هاي درفش، ذوالجناح و ذوالفقار و عاشورا مي سازند، در زيردريايي غدير و السابحات مي سازند كه حضورشان را در زير دريا تثبيت كنند. در فضا ماهواره و ماهواره بر طلوع، اميد، سفير و سيمرغ مي سازند، بالگرد طوفان و شاهد مي سازند، در موشك ها انواع آن را مي سازند، فاتح را مي سازند، سجيل، شهاب، نصر، قادر و نور را مي سازند.
سردار وحيدي در ادامه گفت: نيروهاي مسلح امروز انواع تانك و نفربر مورد نياز را مي سازند، در الكترونيك و اوپتيك، سيستم هاي رادار و انواع آن را مي سازد. امروز چيزي نيست كه نيروهاي مسلح بخواهند و صنايع دفاعي شان بگويند نمي توانيم بسازيم. وقتي وارد حوزه پدافند مي شوند سيستم مرصاد و ميثاق و قائم مي سازند.
وي در نهايت با تأكيد بر ناكارآمد بودن تحريم ها عليه كشورمان گفت: چه كسي و چه چيزي را تحريم مي كنيد، آيا ملتي را از تحريم مي ترسانيد كه استوار بر پاي خود ايستاده است؟ تحريم، جنگ روحيه ها و اراده هاست و مسلم است كه در اين جنگ ها جمهوري اسلامي پيروز است چون هم روحيه بالاتر و هم صلابت و استقامت دارد؛ جمهوري اسلامي را از چيزي مي ترسانند كه اساساً رمز موفقيت و پيروزي او بوده است.

 



البرادعي: برنامه هسته اي ايران به جز مذاكره راه حل ديگري ندارد

مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي خواستار مذاكره درباره برنامه هسته اي ايران شد.
به گزارش هانينگتون پست، محمد البرادعي در گفت وگو با مدير پايگاه اينترنتي كاميونيتي درخصوص برنامه هسته اي ايران گفت: تازه ترين دور تحريم ها بر ضد ايران من را بسيار مايوس كرد. من فكر مي كردم بسته تركيه و برزيل آن چيزي است كه غرب به دنبال آن است و اين بسته مي تواند به رفع بحران كمك كند.
وي با اشاره به اين كه پيش از آن كه سمت خود را ترك كنم گفت وگوي تلفني با اوباما داشتم و با احمدي نژاد نيز ديدار كردم گفت: اوباما و احمدي نژاد هر دو مايل بودند به راه حلي جامع درخصوص همه موضوعات پاسخ داده نشده بين آمريكا و ايران دست يابند.
وي تصريح كرد: درك اين موضوع مهم است كه روابط ايران و آمريكا از طريق رويارويي حل نمي شود.
البرادعي افزود: مسائل تنها از طريق اعتمادسازي حل مي شود و تنها راه براي ايجاد اين اعتماد نيز حاضر شدن بر سر ميز مذاكره است. مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: به غير از اين كه همه به دور ميز مذاكره بنشينند راه ديگري وجود ندارد و اين كه منتظر شويم چه كسي نخست از مواضع خود كوتاه مي آيد روش درستي نيست.
البرادعي تاكيد كرد: برخي تلاش مي كنند اينطور به نظر برسد كه ما فردا از خواب بيدار مي شويم و مشاهده خواهيم كرد ايران بمب هسته اي ساخته است ولي مسئله اينطور نيست.

 



جمعي از فعالين سياسي با استقبال از بيانات رهبر انقلاب:موج وحدت بايد از سران قوا تا بدنه نظام گسترش يابد

صاحب نظران، فعالين سياسي و شمار زيادي از مسئولين كشور ضمن استقبال از بيانات رهبر معظم انقلاب پيرامون ضرورت اتحاد ميان جامعه، تاكيد كردند كه اين موج وحدت مي بايست از سران سه قوه تا بدنه نظام منتشر شود.
مقام معظم رهبري روز چهارشنبه در ديدار با كارگزاران نظام حفظ وحدت را يك فريضه عنوان كردند و تعمد در برهم زدن آن را امري خلاف شرع دانستند.
در همين رابطه كريم شهرزاد عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به موضوع وحدت و لزوم تحقق آن گفت: هركس مسئوليت بيشتر و جايگاه بالاتري در نظام اسلامي دارد، به خاطر نفوذ كلام بيشتري كه پيدا كرده، در اين رابطه بايد بصيرت عميق تري داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: كارگزاران نظام بايد آگاهانه حركتشان به گونه اي باشد كه در برخوردها و موضع گيري ها، اولويت هاي كشور را درنظر بگيرند. البته در اين رابطه سران قوا به دليل جايگاه بالايي كه دارند، بايستي پرچمدار وحدت و تبيين مواضع رهبر معظم انقلاب باشند.
مشاور امور روحانيت رئيس جمهور هم با اشاره به اينكه مسئولان سه قوه به صورت ويژه مورد خطاب رهبر انقلاب قرار گرفتند به فارس گفت: سخنان رهبري در مورد وحدت تذكر عامي به همه مديران كشور بود و رهبر انقلاب تاكيد داشتند كه اتحاد و وحدت به معني اين نيست كه از اصول دست برداريم.
حجت الاسلام محمدناصر سقاي بي ريا اضافه كرد: با توجه به اينكه كشور در حال رشد و صدور انقلاب است، اقتضا اين است كه مسئولان، اختلاف را كنار بگذارند، چرا كه اتحاد داروي شفابخش جامعه امروز ماست.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيات رئيسه مجلس نيز، فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در جمع كارگزاران نظام را منشور جامعي از راهكارها و تحليل شرايط موجود انقلاب اسلامي در عرصه جهاني و داخلي توصيف كرد و به ايسنا گفت: انتظار مي رود كه اين فرمايشات معظم له، نصب العين همگان قرار گيرد.
سبحاني نيا با اشاره به اولين نشست مشتركي كه قرار است يكشنبه هفته جاري بين دولت و مجلس برگزار شود، اظهار اميدواري كرد كه يكي از محورهاي مهم اين نشست توجه عملي به فرمايشات معظم له و راهكارهاي اجرايي كردن توصيه هاي ايشان باشد.
وي با يادآوري اين كه توصيه هاي اخير رهبر معظم انقلاب در گذشته هم به نحوي مورد اشاره بوده است، گفت: البته در اين مرحله ايشان با بياني جامع و دقيق تر اين موارد را مورد تاكيد قرار دادند كه به تبع آن تاكيدات لازم و ضروري، ايجاب مي كند همه دست اندركاران و كارگزاران نظام به آن توجه بيشتر و مهم تري نشان دهند.
اين عضو هيات رئيسه مجلس گفت: البته در شرايط امروز كشور برخي مخالفان انقلاب و نظام كه از اختلافات بهره مي گيرند به شكل مضاعف آتش بيار معركه شدند و سعي مي كنند فضا را به گونه اي بچينند كه تفاهم و همدلي در جامعه ايجاد نشود و همواره كشمكش ها بين افراد و رسانه ها و احزاب و مسئولان و نيروهاي ولايي اصولگرا وجود داشته باشد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، عضو كميسيون اقتصادي مجلس هم درباره اينكه وحدت مد نظر رهبر معظم انقلاب حول چه محوري مي تواند باشد گفت: بنده معتقدم كه اين وحدت بايد حول محور قانون محقق شود چرا كه اگر همه قوا بپذيرند كه در چارچوب قانون بايد عمل شود، وحدت نيز برقرار خواهد شد.
وي اضافه كرد: البته اگر اختلاف نظري هم بين دولت و مجلس وجود دارد، بايد با تشكيل گروههاي همكاري، اين اختلاف نظرها برطرف يا اينكه حداقل اختلافات را با اين روش كاهش دهند.
در همين رابطه زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز عنوان كرد: رهبر معظم انقلاب اتحاد را يك فريضه نامگذاري كردند و فرمودند كه وحدت براي همه مسئولين و مردم در شرايط كنوني، يك واجب به شمار مي آيد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه تعمد در ايجاد تفرقه از منظر رهبر انقلاب خلاف شرع است، گفت: دشمن كوچكترين اختلافات دروني كشور را بزرگ جلوه مي دهد و آنها را براي ايجاد شكاف بيشتر و عميق تر به كار مي گيرد تا اهداف خود را دنبال كند ولي آنچه مسلم است اين است كه تا زماني كه ما در داخل اين اتحاد و همدلي را حفظ كنيم دشمن از هرگونه تعرض و دست اندازي به نظام جمهوري اسلامي ايران باز خواهد ماند.
وي يادآور شد: براي جلوگيري از روند بي اعتمادي بين مسئولان بايد جلسات مشترك بين قوا و مسئولان برگزار شود تا از نزديك صحبت ها و مطالب شان را مطرح كنند و از خط و نشان كشيدن در عرصه رسانه براي يكديگر بپرهيزند چرا كه اين موضوع به نظام صدمه مي زند.
محسن كوهكن عضو هيات رئيسه مجلس نيز در همين خصوص گفت: در راستاي توصيه هاي مكرر مقام معظم رهبري بر ضرورت وجود وحدت در كشور، رسانه ها در يك حركت متحد و واحد افرادي را كه پا در مسير اختلاف افكني مي گذارند، تحريم خبري كنند.

 



با صدور بيانيه اي اعلام شد
اعلام آمادگي سپاه براي هدف قرار دادن منافع دشمن در هر نقطه دلخواه

سپاه پاسداران طي بيانيه اي آمادگي خود را براي مورد هدف قرار دادن منافع دشمنان، در هر نقطه دلخواه اعلام كرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه اي كه روز پنج شنبه صادر شد، با فصل الخطاب خواندن منويات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري بر ضرورت توجه به ارتقاي وحدت و همدلي بين مسئولان نظام و هوشمندي و هوشياري آحاد ملت ايران برابر نقشه ها و توطئه هاي شيطاني دشمنان انقلاب تأكيد و آمادگي همه جانبه پاسداران انقلاب اسلامي براي رويارويي سخت با حماقت هاي احتمالي آمريكا و رژيم صهيونيستي را اعلام كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: نگاه واقع بينانه و صحيح به روند وقايع و رخدادهاي 32 سال گذشته نشان مي دهد آنچه باعث سربلندي و حركت موفق و رو به جلوي ملت ايران در پيگيري اهداف و آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي و ناكامي و شكست هاي پي در پي دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي شده است همانا تمسك دائمي مسئولان و مردم به حبل المتين وحدت و همدلي حول محور ولايت فقيه بوده است.
اين بيانيه مي افزايد: ترديدي نيست كه ملت عظيم الشأن ايران اسلامي به بركت تجارب ارزشمند و موفق خود در عرصه سه دهه مصاف با جبهه استكبار جهاني همچنان در مسير انقلاب اسلامي ثابت قدم ايستاده و به رغم برنامه هاي بيگانگان در اعمال فشار اقتصادي، تهديد نظامي، جنگ رواني، ايجاد اختلال سياسي، فتنه انگيزي و بحران سازي هاي داخلي حركت پرفروغ و مصمم خود را تداوم خواهد بخشيد.
اين بيانيه در ادامه با اشاره به رهنمودهاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اخير مسئولان نظام و تأكيد ايشان بر روند رو به ضعف و تزلزل دشمنان ايران به ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرده است: ملت ايران راه خود را برگزيده است و حضور دائمي و هوشمندانه خود در صحنه ها انقلاب و نظام را به عاملي قدرتمند براي شكستن تمامي سدها و موانع فراروي تبديل كرده است و به فضل پروردگار همچنان مي تواند با خنثي سازي تمامي نقشه ها و ترفندهاي جبهه ضد انقلاب و دشمني با نظام و مهار و مقابله با تلاش هاي تفرقه انگيز داخلي، در عمل با اطمينان به اهداف و افق هاي دور دست خود و نيل به جايگاه هاي ممتاز جهاني در تمامي عرصه هاي غرورآفرين بيانديشد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: عمق استراتژيك انقلاب و گسترش دامنه الهام بخشي آن در اقصي نقاط جهان و نگاه ملل و جوامع آزاده و حق طلب به الگوي استكبار ستيزي ملت ايران و در مقابل نفرت روزافزون جهاني نسبت به دشمنان جمهوري اسلامي بويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي و هم پيمانان آنان بيانگر اين حقيقت است كه آينده اي درخشان و آرماني برابر جبهه انقلاب اسلامي و علاقمندان آن و در مقابل، خفت، رسوايي و سرنوشتي شوم و محكوم به فنا و نابودي در انتظار جبهه استكبار جهاني و نظام هاي سلطه گر و زورگو قرار دارد.
اين بيانيه در پايان با تشريح ابعاد قدرت بازدارندگي كشور و آمادگي هاي همه جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حوزه هاي مختلف دفاع از انقلاب و ميهن اسلامي و پاسداري از ارزش ها و آرمان هاي نظام آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تمسك به منويات و فرامين مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا و اطاعت محض از ولي فقيه و تكيه بر توانمندي هاي قدرتمند دفاعي خود و اشراف اطلاعاتي كامل بر وضعيت پيراموني كشور به درجه اي از آمادگي رسيده است كه مي تواند هرگونه تهديد عملي و حماقت احتمالي دشمنان بزرگ و كوچك را با پاسخ قاطع و جدي مواجه ساخته و با بهره گيري از ظرفيت بسيج جهان اسلام منافع آنان را در هر نقطه دلخواه مورد هدف قرار دهد و در نبردي سرنوشت ساز شكست قطعي را به دشمنان تحميل كند.
آمادگي نيروهاي مسلح
براي انجام همه مأموريت ها
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز بر آمادگي كامل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي انجام مأموريت در هر نقطه اي از جهان تأكيد كرد.
سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در حاشيه بيست و پنجمين محفل انس اعضاي تيم هاي اضطراري و امداد و درمان دوران دفاع مقدس با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص تهديدات اخير رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: تمام مقامات اين رژيم مي دانند آمريكايي ها نيز به آنها گفته اند كه جمهوري اسلامي ايران از چنان قدرتي برخوردار است كه اگر اين رژيم قصد نابودي خود را دارد مي تواند دست به چنين حركت نابخردانه اي بزند.
فيروزآبادي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي در برابر ايران اسلامي با هفتاد ميليون جمعيت جان بر كف، تجهيزات مدرن و فناوري هاي به روز حرفي براي گفتن ندارد حمله رژيم صهيونيستي به ايران را يك شوخي دانست و گفت: مقامات اين رژيم اين حرف ها را براي حفظ روحيه نيروهاي خود و بقاي حكومت رو به زوالشان مي زنند.
وي همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر سطح آمادگي نيروهاي مسلح كشورمان در مقابله با هر تهديدي با توجه به موضع گيري اخير رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه در صورت حماقت دشمن پاسخ ما تنها به منطقه مان محدود نخواهد شد خاطرنشان كرد: نيروهاي مسلح ما در آمادگي كامل قرار دارند تا در هر نقطه اي كه فرمانده معظم كل قوا امر بفرمايند اجراي مأموريت كنند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با تأكيد بر اينكه ما به عنوان نيروهاي نظامي بايد هميشه هر تهديدي را جدي بگيريم خاطرنشان كرد: ما براي پاسخ به تهديدات در آمادگي دائمي قرار داريم هر چند معتقدم آمريكا و رژيم صهيونيستي در شرايط اقدام نظامي نيستند و در ضمن ديوانه هايي مانند جرج بوش نيز در ميان آن ها كمتر شده اند.

 



خشم ضدانقلاب از خوش و بش سيدحسن خميني با احمدي نژاد

خوش وبش سيدحسن خميني با احمدي نژاد در مراسم افطاري مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب، خشم شديد ضدانقلاب را برانگيخت.
پخش تصاوير حجت الاسلام سيدحسن خميني در مراسم افطاري مسئولان نظام با حضرت آيت الله خامنه اي موجب نزاع و درگيري كاربران سايت هاي ضدانقلابي و توهين آنان به نوه حضرت امام(ره) شد.
سايت صهيونيستي بالاترين كه از جمله سايتهاي حامي فتنه سبز به شمار مي رود در مطالب بسياري با الفاظ ركيك سيدحسن خميني را بواسطه خوش وبش با احمدي نژاد مورد خطاب قرار داده است.
اين سايت براي اينكه كمي زهر اين مطالب را بگيرد در مطلب ديگري با عنوان «لطفا بي خيال سيد حسن شوي» نيز آورده است كه ما نبايد جو گير شويم و به هر كسي بواسطه كاري اينطور حمله كنيم چرا كه سيد حسن نگفته كه من مدافع جنبش سبز هستم.
با اين حال يكي ديگر از كاربران بالاترين با عنوان اين مطلب كه «ماله كشي موقوف» گفته كه نبايد از كنار اين كار به راحتي گذشت.
كاربر ديگر اين سايت نيز در مطلبي آورده «خاك بر سر من احمق كه 14 خرداد دلم برات سوخت و در دفاع از تو چند خطي نوشتم!
بابك داد كاتب ويژه خاتمي كه هم اينك در خارج به سر مي برد نيز نوشته: «با ديدن عكس هاي حضور آقاي سيدحسن خميني در جلسه افطاري مسئولان نظام با مقام رهبري، راستش دردم آمد.»
نويسنده كتاب« صد روز با خاتمي» و از حاميان ميرحسين موسوي همچنين نوشته است كه كاش سيدحسن به جاي خوش وبش با احمدي نژاد، تسبيح مي چرخاند و به كار ديگري مشغول بود!

 



فرزند مرحوم درچه اي: قاطعانه مي گويم پدرم مدافع ولايت فقيه بود

فرزند مرحوم درچه اي با بيان اينكه پدرم ارتباط دوستانه اي با مقام معظم رهبري داشت، گفت: به ضرس قاطع مي گويم كه ايشان مدافع ولايت فقيه بود.
حجت الاسلام سيدروح الله موسوي درچه اي فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين سيدتقي درچه اي از موسسين مجمع روحانيون مبارز، اظهار داشت: ايشان عضو مجمع روحانيون مبارز بودند و ديدگاه هاي خاص خود را داشتند اما به برخي اقدامات مجمع ايراد داشتند و مخالف تندروي بودند و دوست نداشتند تندروي صورت بگيرد، ولي قهر نكرده بودند و در جلسات مجمع روحانيون شركت مي كردند، ليكن مخالف تندروي بودند. به گزارش فارس وي افزود: ايشان ارتباط دوستانه اي با مقام معظم رهبري داشتند و به همين دليل چهره اي مانند حجت الاسلام والمسلمين سيد محمود دعايي كه ارتباط تنگاتنگي با رهبر معظم انقلاب دارند، به حساب مي آمدند و دوست نداشتند اين داستانها به اين حالت ادامه داشته باشد.
فرزند مرحوم درچه اي تأكيد كرد: به ضرس قاطع مي گويم كه حاج آقا مدافع ولايت فقيه بودند و چون پيرو رهبري بودند، با تندروي مخالفت داشتند و مي گفتند داستان تمام شده و بايد آن را رها كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد تقي موسوي درچه اي از موسسين و عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز بود. اين مرحوم كه از مسئولان سابق بنياد شهيد انقلاب اسلامي بود، در سال هاي اخير و پيش از آن كه به علت ابتلا به ديابت با عارضه قطع پا روبرو شود، اقامه نماز جماعت صبح در مرقد بنيانگذار انقلاب اسلامي را برعهده داشت.

 



تشييع پيكر سرباز گمنام امام زمان(عج) در مشهد

پيكر يكي از سربازان گمنام امام زمان(عج) كه 26 مردادماه جاري در درگيري با اشرار در سيستان و بلوچستان به درجه رفيع شهادت نايل آمده بود، روز پنج شنبه در مشهد تشييع شد.
سرتيپ «محمد غفاري نژاد» معاون امنيتي و انتظامي استاندار خراسان رضوي و پدر شهيد حسين غفاري نژاد در اين آيين گفت: من از اين كه فرزندم در راه دفاع از آرمان هاي نظام و تامين امنيت به شهادت رسيده و وي را تقديم اسلام، امام زمان و امام رضا(ع) كردم، ابراز خرسندي مي كنم و اگر هر تعداد فرزند ديگر هم مي داشتم تقديم اهل بيت(ع) مي كردم و خودم نيز در انتظار پيوستن به خيل عظيم شهدا هستم.
در اين مراسم كه آحاد مختلف مردم، مسئولان كشوري و استاني حضور داشتند، شركت كنندگان با سردادن شعارهاي مرگ بر اشرار و قاچاقچي خواستار اهتمام جدي مسئولان و ارگان هاي ذيربط نسبت به برخورد با اشرار شدند.
پيكر شهيد غفاري نژاد بعد از تشييع در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاك سپرده شد.

 



امام جمعه قم: مذاكره با آمريكا در سايه تهديد و زور امكان پذير نيست

امام جمعه قم گفت: آمريكا بايد دست از قدرت طلبي و زياده خواهي هاي خود بردارد و بداند ملت ايران هرگز تحت تاثير اين سياست هاي استكباري قرار نمي گيرد و مذاكره با آمريكا در سايه زور و تهديد ميسر نيست.
به گزارش ايرنا، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي نماز جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع كارگزاران نظام گفت: رهبر معظم انقلاب مسئله مذاكره با آمريكا و راه هاي مقابله با دشمنان را به خوبي تبيين كرده و سخنان ايشان بايد سرمشق مسئولان باشد.
وي گفت: بازگشت از راه و فكر غلط، گسترش عدالت، فرو نشاندن خشم، وحدت و همدلي در جامعه و گردآوري افرادي كه به هر دليل از مجموعه جدا شده اند از محورهاي مهم سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع كارگزاران نظام بود.
حسيني بوشهري بيان كرد: رهبر انقلاب بار ديگر به مسئله جذب حداكثري و دفع حداقلي اشاره ولي تاكيد كردند اما نه به هر قيمت و بهانه اي، كه هركس را فرا بخوانيم، بلكه ملاك ما معيارها و اصول اصلي انقلاب است.وي ادامه داد: منظور رهبر معظم انقلاب اين نبود كه ما سفره اي را پهن كنيم كه هركس بتواند روي آن بنشيند بلكه كساني جذب شوند كه معيارها و اصول انقلاب را قبول دارند.
امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمينه نقشه دشمنان براي ملت ايران گفت: آنها دنبال حذف كشور ما هستند همانگونه كه ما حذف موجوديت اسرائيل را خواهانيم.
حسيني بوشهري ادامه داد: امروز جبهه استكبار رو به افول و ملت ما به سمت رشد و شكوفايي در حركت است و به تعبير رهبر انقلاب سياست هاي استكباري رو به افول و شكست است.
خطيب جمعه قم همچنين با اشاره به آغاز سوختگيري نيروگاه بوشهر گفت: اين اقدام كه به زودي محقق خواهد شد نشانه عظمت و پيروزي ملت ايران و تودهني بزرگي به استكبار و ابرقدرت ها است.

 



پيكر آيت الله سيدتقي موسوي درچه اي در حرم عبدالعظيم حسني(ع) به خاك سپرده شد

درچه-خبرنگار كيهان
پيكر پاك آيت الله سيدتقي موسوي درچه اي با حضور علما و روحانيون و اقشار مختلف مردم در شهرري تشييع و در حرم عبدالعظيم حسني(ع) به خاك سپرده شد.
در مراسم تشييع پيكر آيت الله سيدتقي موسوي كه با حضور دهها هزار نفراز دوستداران و علاقه مندان آن عالم رباني برگزار شد ابتدا پيكر آن مرحوم در مسجد جامع منصوريه شهرري كه سالها وي در آن مسجد نماز جماعت اقامه مي كرد منتقل شد و پس از قرائت زيارت عاشورا و دعاي توسل به حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) حمل و در آنجا به خاك سپرده شد.
در مراسم به خاكسپاري آن عالم جليل القدر پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به خانواده و بازماندگان آن مرحوم قرائت شد.
آيت الله سيدتقي موسوي درچه اي يك شنبه شب هفته گذشته دچار سكته مغزي شد و پس از انتقال به بيمارستان و بستري شدن چند روزه به رحمت ايزدي پيوست.

 



آيت الله مكارم شيرازي: آزادي رايج در كشورهاي غربي شرم آور است

آيت الله ناصر مكارم شيرازي با انتقاد از آزادي هاي رايج در كشورهاي غربي، آن را شرم آور و تاسف بار عنوان كرد.
وي در جلسه تفسير روزانه در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تصريح كرد: در زمان پيامبري حضرت شعيب(ع) مدعيان باطل، به دنبال آزادي در كم فروشي و انجام گناهان ديگر بودند و اينك 3هزار سال پس از قوم شعيب، ما شاهد همين قبيل آزادي هاي شرم آور در دنياي غرب هستيم.
آيت الله مكارم با بيان اين كه با كمال تاسف امروز، دوباره دوران جاهليت در جهان شروع شده است افزود: در حال حاضر متاسفانه ما شاهد هستيم كه آزادي همجنس گرايي در غرب بي قانون شده است و آزادي مراكز فساد و فحشا و نيز اهانت به مقدسات از جمله توهين به پيامبر اكرم(ص) و قرآن كريم، همگي شرم آور بودن آزادي ها در غرب را نشان مي دهد.

 



اخبار ادبي و هنري

گردهمايي گسترده سينماگران در انجمن سينماي دفاع مقدس
سينماگران كشورمان به بهانه ضيافت افطار در محل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس گردهم آمدند.
به گزارش خبرنگار كيهان، رئيس انجمن انقلاب و دفاع مقدس در اين مراسم كه با استقبال تمامي طيف ها و جريانات سينماي كشورمان مواجه شد گفت: اين مراسم نشان مي دهد كه جمع حاضر با وجود برخورداري از بينش متفاوت اما بر سر اصول نظام جمهوري اسلامي و ارزش هاي انقلاب و دفاع مقدس متحد هستند. محمدرضا شرف الدين همچنين از شناسايي گره هاي كور سينماي دفاع مقدس خبر داد و افزود: هنرمندان اين عرصه در آينده شاهد حمايت گسترده از فيلم هاي دفاع مقدس خواهند بود.
گفتني است در اواخر اين گردهمايي چهره هايي چون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سردار محمدرضا نقدي فرمانده بسيج مستضعفان، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، مهدي كلهر مشاور رسانه اي رئيس جمهور و... نيز به جمع هنرمندان سينما پيوستند.
محكوميت گروه مسلمان هلندي براي كاريكاتور هولوكاست
دادگاه تجديدنظر هلند يك گروه مسلمان هلندي را به پرداخت سه هزار و 200 دلار غرامت به دليل كشيدن كاريكاتوري از هولوكاست محكوم كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه القدس العربي، دادگاه تجديدنظر هلند در شهر آرنهايم با لغو رأي دادگاه ابتدايي يك گروه مسلمان هلندي كه كاريكاتوري از هولوكاست ترسيم و در آن نشان داده بودند كه هولوكاست ساخته يهوديان و يا بزرگنمايي حقيقت است، به پرداخت سه هزار و 200 دلار غرامت محكوم كرد. براساس اين گزارش اين كاريكاتور دو مرد را كه در اردوگاه آشوويتس نازي ها ايستاده اند، نشان مي دهد كه به اجساد نگاه مي كنند و يكي از آنها به ديگري مي گويد كه «من اعتقادي ندارم كه اينها يهودي هستند»، و ديگري نيز مي گويد: «بايد از راه ديگري به 6 ميليون نفر برسيم.» اين گروه مسلمان گفته اند كه هدفشان از ترسيم اين كاريكاتور جلب توجه عموم نسبت به وجود دوگانگي رفتارها در خصوص آزادي بيان بوده است. انجمن عربي و اروپايي اين كاريكاتور را در سال 2006 به دنبال انتشار كاريكاتور موهن از پيامبر اكرم(ص) در يك روزنامه دانماركي منتشر كرد.
استقبال از نخستين ترجمه نهج البلاغه روسي
مترجم نهج البلاغه به زبان روسي، گفت: براي نخستين بار نهج البلاغه به زبان روسي ترجمه شده است كه مورد استقبال زياد مردم قرار گرفت.
عبدالكريم تاراس جرنييكو، مترجم نهج البلاغه در حاشيه بازديد از بخش پژوهش و گفت وگوهاي قرآني نمايشگاه بين المللي قرآن درباره ترجمه اين اثر گفت: براي نخستين بار است كه نهج البلاغه به زبان روسي ترجمه شده است و دو سال پيش در تيراژ دو هزار نسخه توسط چاپخانه آكادمي امور روسيه در رشته خاورشناسي منتشر شد.
اين مترجم درباره برگزاري نمايشگاه بين المللي قرآن معتقد است: نمايشگاه در سطح مطلوبي برگزار مي شود و حضور نمايندگان كشورهاي اسلامي و نمايندگان مختلف مذاهب باعث باشكوه تر شدن برگزاري نمايشگاه شده است و همه مسلمانان مي توانند با عقايد يكديگر آشنا شوند؛ اين بهترين راه تبليغ قرآن است.
جشنواره بين المللي هنري «حق بازگشت» در فلسطين
جشنواره بين المللي هنري «حق بازگشت» پنجشنبه شب و در تالار دانشگاه بيت لحم فلسطين و با حضور صدها فلسطيني و گروه هاي هنري چهارمين دوره خود را آغاز به كار كرد. به گزارش فارس، اين جشنواره كه توسط مركز فرهنگي كودكان دوحه، مركز فرهنگي بديل و موسسه ابوشمعه و با حمايت رهبران فلسطيني برپا شده است با سخنراني «عطاالله حنا» رئيس اسقف هاي ارتودوكس هاي رومي فلسطين آغاز به كار كرد. وي در اين افتتاحيه با تاكيد بر حق بازگشت فلسطينيان گفت: حق بازگشت و قدس دو اصل اساسي همه فلسطينيان است كه بايد با همه سختي ها و تغييرات بر آنها پايدار و مقاوم باشيم و اين دو اصل هيچ جايگزيني ندارد. در همين حال مطران وزير فرهنگ فلسطين نيز تأكيد كرد: ملت فلسطين قرباني تروريست دولتي رژيم صهيونيستي است؛ در حالي كه ملت فلسطين به دنبال آزادي و استقلال خود است. بنابراين گزارش همچنين شب گذشته در اولين روز اين جشنواره كه فردا به كار خود پايان مي دهد، «ابوعرب» شاعر فلسطيني كه از دمشق و به صورت ويدئو كنفرانس در اين جشنواره شركت كرده بود، اشعار و ترانه هاي خود را ارائه كرد. سپس گروه «ريشه ها» از منطقه جولان اشغالي بعضي از ترانه هاي حماسي و ابداعانه خود را به همراه رقص هاي محلي فلسطين زمزمه كردند. بنا براين گزارش قرار است امروز و فردا وليد عبدالسلام خواننده فلسطيني به اجراي برنامه بپردازد، يك تئاتر اجرا شده و يك فيلم مستند درباره حق بازگشت به نمايش درآيد.
شجاعي طباطبايي داور مسابقه دن كيشوت شد
«سيد مسعود شجاعي طباطبائي» به عنوان يكي از اعضاي هيئت داوران پنجمين مسابقه بين المللي كارتون «دن كيشوت» انتخاب شد.
جشنواره بزرگ «دن كيشوت» كه در كشور آلمان برگزار مي شود، يكي از معتبرترين مسابقات بين المللي بخش كاريكاتور محسوب مي شود. در اين جشنواره 284 كارتونيست از 45 كشور با 828 اثر حضور دارند كه نتايج آن روز نهم شهريور 1389 اعلام مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14