(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 شهريور  1389- شماره 19725


صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جنگنده بمب افكن كرار اوج توانمندي نظامي ايران است
افتتاح خط توليد شناورهاي سراج و ذوالفقار
بازرس سابق تسليحاتي سازمان ملل: رفتار نادرست غرب عامل كاهش همكاري ايران با آژانس است
اذعان واشنگتن و تل آويو به صلح آميز بودن فعاليت نيروگاه اتمي بوشهر
محفل انس با قرآن در مؤسسه كيهان
 سفر هيئتي از وزارت خارجه تركيه به آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران
سهراب پور : سرباز نظام هستم
ابراهيمي: با رهنمودهاي رهبري ديگر تحريم و تهديد جايگاهي ندارد
ماه ميهماني خدا و افطار با شهدا
سفير ايران در منامه: دورانديشي رهبري در بهره برداري از فناوري هاي مدرن بار ديگر اثبات شد
معاون وزير علوم: 25 موسسه پژوهشي از تهران خارج مي شود
رسانه هاي غربي با اشاره به سوخت گذاري نيروگاه بوشهر:
ايران براي تبديل شدن به ابرقدرت هسته اي يك گام به پيش رفت
بحرين : شبكه هاي خرابكار هيچ ارتباطي با ايران ندارد
مستند «سيدموسي» پنجشنبه از شبكه اول سيما پخش مي شود
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور: تحولات عظيمي در بخش مسكن روستايي ايجاد شده است
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري:
بهره گيري از نيروهاي جوان در دانشگاه ها به صورت جدي پيگيري مي شود
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور: آب دريا استحصال و شيرين سازي مي شود
مراحل فيلمبرداري 4 فيلم دفاع مقدس در كيش پايان يافت
حل مشكل كمبود مدرسه در تهران تا 2 سال آينده
خط لوله گاز عسلويه به ايرانشهر افتتاح شد



بازتاب دستاوردهاي جديد دفاعي ايران در رسانه هاي جهان
جنگنده بمب افكن كرار اوج توانمندي نظامي ايران است

سرويس سياسي-
رونمايي از جت بمب افكن ايران با نام كرار در روز صنعت دفاعي كشور، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي مختلف جهان داشت.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز طي گزارشي با انعكاس خبر رونمايي جت بمب افكن بدون سرنشين ايران موسوم به كرار نوشت: بمب افكن كرار جديدترين نمود پيشرفت هاي نظامي ايران است.
به گزارش فارس، نيويورك تايمز تصريح كرد: هواپيماي بدون سرنشين «كرار» در نوع خود سومين هواپيماي نظامي بدون سرنشين است كه امسال رونمايي مي شود. اين جت بدون سرنشين همچنين دومين قابليت تسليحاتي جديد است كه ايران طي چند روز اخير آن را رونمايي كرده است.
در همين حال، روزنامه فرانسوي اكسپرس نيز طي گزارشي با بازتاب خبر جت بمب افكن كرار، آن را پاسخي به متجاوزان جمهوري اسلامي دانست.
روزنامه انگليسي «اينديپندنت» هم با اشاره به رونمايي جت بمب افكن بدون سرنشين ايران گزارش داد كه نماينده مرگ دشمنان بشريت با پيام اصلي صلح و دوستي رونمايي شد.
روزنامه فرانسوي «لوپاريزين » نيز طي گزارشي با اشاره به رونمايي جت بمب افكن بدون سرنشين ايران اعلام كرد: ايران روز گذشته نخستين پهپاد جت بمب افكن خود موسوم به كرار با برد هزار كيلومتر را كه قادر به حمل انواع مختلف بمب و موشك است، رونمايي كرد و به اين ترتيب ظرفيت و توان ضد حمله و پاسخگويي خود در مقابل هرگونه حمله احتمالي به تأسيسات هسته اي كشورش را به نمايش كشيد.
اين روزنامه فرانسوي سپس به نقل از سردار «احمد وحيدي» وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، اين بمب افكن ايراني را نماد پيشرفت صنعت دفاعي ايران خواند و افزود: جمهوري اسلامي ايران علاوه بر بمب افكن كرار، هواپيماهاي بدون سرنشين ديگري با برد هزار كيلومتر دارد.
لوپاريزين در ادامه نوشت: كرار 4 متر طول دارد و قابليت حمل 4 موشك ايراني كروز را دارا است و از بردي معادل 620 مايل (يكهزار كيلومتر) برخوردار است و مي تواند مسافت هاي طولاني را با سرعتي بالا بپمايد.
اين روزنامه فرانسوي رونمايي از كرار را نمايش توان و ظرفيت ضد حمله و پاسخگويي ايران در مقابل هرگونه حمله احتمالي به اين كشور دانست.
همچنين روزنامه انگليسي گاردين خبر رونمايي جت بمب افكن كرار را بازتاب داد.
اين نشريه انگليسي در گزارشي اعلام كرد كه ايران يك بمب افكن بدون سرنشين دوربرد به نام «كرار» را رونمايي كرد كه پيام اصلي آن صلح و دوستي و مهار تهاجم است.
اين گزارش سپس افزود كه رونمايي از اين بمب افكن در شرايطي صورت گرفته است كه تكنيسين ها، سوخت رساني به اولين نيروگاه هسته اي ايران در بوشهر را آغاز كردند.
از سوي ديگر؛ روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي نيز با انعكاس خبر رونمايي جت بمب افكن كرار نوشت كه ايران به باشگاه توليدكنندگان هواپيماهاي بمب افكن بدون خلبان پيوست.
اين روزنامه با اشاره به اينكه نام اين هواپيما «كرار» به معني فارسي مهاجم نام دارد، به نقل از «احمد وحيدي» وزير دفاع ايران نوشت كه كرار سمبل پيشرفت صنعت دفاعي ايران است.
همچنين روزنامه انگليسي «ديلي تلگراف» در بازتاب رونمايي پهپاد جت بمب افكن ايران اشاره كرد كه قاصد پرهيزگاري و وقار بشريت رونمايي شد.
ديلي تلگراف نوشت: پيام اصلي بمب افكن كرار جلوگيري از هرگونه تهاجم و نزاع عليه ايران است.
گفتني است؛ در مراسمي كه روز يكشنبه به مناسبت سي و يك مرداد ماه روز صنعت دفاعي با حضور رئيس جمهور، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح برگزار شد، از پهپاد كرار به عنوان اولين هواپيماي بدون سرنشين جت ايراني رونمايي شد.
اين پهپاد قادر است ضمن پرواز به اهداف دوردست مقادير قابل توجهي مواد منفجره را با خود حمل كرده و به سمت هدف مورد نظر پرتاب كند.

 



افتتاح خط توليد شناورهاي سراج و ذوالفقار

خط توليد شناور تندرو و راكت انداز سراج 1 و نسل جديد شناور موشك انداز ذوالفقار در صنايع دريايي وزارت دفاع افتتاح شد.
سردار احمد وحيدي در حاشيه مراسم افتتاح اين خط توليد ضمن تشريح ويژگي اين شناورها گفت: شناور سراج 1 يك شناور تندروي تهاجمي راكت انداز و متناسب با مناطق آب وهواي گرمسيري است.
وحيدي با بيان اينكه در طراحي و ساخت اين شناور از پيشرفته ترين و جديدترين فناوري ها استفاده شده است، سرعت، كارآيي و قدرت مانور شناور سراج را در حد بالا توصيف كرد و افزود: جنس بدنه اين شناور فايبرگلاس و مجهز به امكانات بومي مخابراتي و ناوبري الكترونيكي است.
وي ادامه داد: طراحي كابين در اين شناور به گونه اي است كه در سرعت بالا در داخل كابين ارتفاعات و سروصدا احساس نمي شود. همچنين در شرايط طوفاني دريا سرنشينان آن شدت امواج را احساس نخواهند كرد.
وزيردفاع همچنين در تشريح ويژ گي هاي نسل جديد شناور موشك انداز ذوالفقار گفت: اين شناور، شناور گشت دريايي بوده و طراحي آن براساس حمله سريع به كشتي هاي دشمن انجام شده و مجهز به موشك و تيربار است.
وي شناور ذوالفقار را مجهز به موشك نصر يك اعلام كرد و گفت: اين موشك كروز دريايي با قدرت تخريب و هدف گيري بالا، توان بسيار خوبي را به اين شناور بخشيده است.
وحيدي كارآيي مناسب، سرعت بالا، مانور سريع و دريانوردي خوب را از ويژگي هاي نسل جديد شناور ذوالفقار معرفي كرد و افزود: بدنه اين شناور براساس استانداردهاي جهاني طراحي و ساخته شده است كه از پيشرفته ترين تجهيزات بومي مخابراتي، ناوبري و الكترونيك برخوردار است.
وي خاطرنشان كرد: با توليد انبوه شناور سراج 1 و نسل جديد شناور ذوالفقار قدرت دفاعي و سرعت عمل و چابكي نيروي دريايي كشورمان به طور چشمگيري افزايش مي يابد.
وي اين دستاوردهاي بزرگ را به فرمانده معظم كل قوا، نيروهاي مسلح و ملت ايران تبريك گفت و افزود: امروز كشورمان با پشتوانه عظيم صنعت دفاعي و نيروهاي مقتدر، توانمند و مجهز دريايي سپاه و ارتش قادر است با قدرت و صلابت، امنيت خليج فارس، درياي عمان و تنگه هرمز را در بالاترين سطح تامين نمايد.
سردار وحيدي در خصوص امكان بهره برداري نظامي برخي قدرت ها از درياي خزر نيز گفت: جمهوري اسلامي معتقد است درياي خزر بايد درياي صلح و دوستي باشد ولي با توجه به امكان حضور وسوءاستفاده برخي قدرت ها از اين منطقه، تجهيزات و نيازهاي موردنظر در آنجا تامين شده است و ما در حال همكاري با كشورهاي منطقه براي تامين امنيت اين درياچه هستيم.
وي در پايان در خصوص فرمايشات اخير رهبر انقلاب درباره شعاع گسترده پاسخ ايران به هر متجاوز گفت: عكس العمل جمهوري اسلامي گسترده، غيرقابل پيش بيني و وسيع است.
سريع ترين شناورهاي موشك انداز جهان
در اختيار سپاه
فرمانده نيروي دريايي سپاه هم در اين مراسم گفت: كه شناورهاي موشك انداز سپاه از لحاظ سرعت و قدرت در كلاس خود، رتبه اول جهان را در اختيار دارند.
سردار علي فدوي، فرمانده نيروي دريايي سپاه در حاشيه افتتاح خط توليد شناورهاي موشك انداز جديد گفت: روند اقتدار دفاعي ايران ادامه داشته و با سرعت بيشتري به پيش مي رود.
فدوي با تشريح ويژگي هاي شناور موشك انداز ذوالفقار و شناور راكت انداز سراج گفت: اين دو شناور بر مبناي تئوري هاي عمل در صحنه جنگ ساخته شده و با توجه به اينكه هم اكنون توليد علم در كشورمان نهادينه شده است ما مي توانيم محصولات خود را با سرعت هرچه بيشتر در كشور توليد كنيم.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص جايگاه قدرت دريايي ايران در دنيا گفت: در بحث شناورهاي موشك انداز تندرو هيچ كشور دنيا چنين قدرتي را در اختيار ندارد و ما تاكيد مي كنيم كه در صحنه دفاع دريايي در اين بخش به قدرت بي نظيري رسيده ايم.
فرمانده نيروي دريايي سپاه با يادآوري اينكه موضوع سرعت در شناورها بسيار حائز اهميت است، گفت: حداكثر سرعت ناوهاي آمريكايي هم اكنون حدود 31 نات است اما شناورهاي ايراني به طور متوسط دو برابر اين سرعت را در اختيار دارند.
سردار فدوي در خصوص امكان پاسخگويي نيروي دريايي سپاه به هر تجاوزي نيز گفت: همانطور كه اين نيرو در سال 66 و 67 در مقابله با شناورهاي آمريكايي حماسه آفريد امروز نيز با توجه به رشد غيرقابل تصور قدرت دفاعي ايران ما مي توانيم به بهترين وجه از مرزها و منافع كشورمان دفاع كنيم.

 



بازرس سابق تسليحاتي سازمان ملل: رفتار نادرست غرب عامل كاهش همكاري ايران با آژانس است

بازرس پيشين تسليحاتي سازمان ملل، رفتار كشورهاي غربي با ايران را عامل كاهش همكاري اين كشور درباره موضوع هسته اي اش دانست.
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي، هانس بليكس در گفت وگو با اين شبكه گفت: مذاكراتي كه پيرامون موضوع هسته اي ايران دنبال مي شد، منصفانه نبود و در برخي از موارد تحقيرآميز بود زيرا آنها به ايران مي گفتند كه ابتدا بايد غني سازي را متوقف كنيد و آنگاه ما در صورت تمايل با شما بر سر ميز مذاكره خواهيم نشست در نتيجه ايران به اين مذاكرات ادامه نداد و برنامه غني سازي خود را ادامه داد.
بليكس افزود: از طرف ديگر ما شاهد بوديم كه باراك اوباما اعلام كرد هيچگونه پيش شرطي را تعيين نخواهد كرد و خواهان گفتگو با ايران است و اعلام كرد پيشنهاداتي وجود دارد كه به ايران ارائه خواهد كرد اما ما شاهد بوديم كه گفتند ايران بايد اين تضمين را نيز بدهد كه به سلاح اتمي نياز ندارد.
نيروگاه بوشهر
كاملا صلح آميز است
بازرس سابق آژانس انرژي اتمي هم تصريح كرد كه در نيروگاه بوشهر هيچ خطري براي توليد سلاح اتمي نيست و اين نيروگاه كاملا صلح آميز است.
«يسري ابوشادي» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العربيه گفت: به لحاظ فني، نيروگاه اتمي بوشهر اولين نيروگاه اتمي براي توليد برق در ايران و كل منطقه خاورميانه است.
وي افزود: درباره نگراني هاي موجود در خصوص به كارگيري اين نيروگاه براي اغراض نظامي بايد گفت اين نيروگاه از كمترين ظرفيت براي توليد سلاح هسته اي برخوردار است دليل آن نيز اين است كه پلوتونيومي كه در چنين نيروگاههايي توليد مي شود براي ساخت سلاح هسته اي مناسب نيست و علاوه بر اين با روسيه هم توافق شده است كه زباله هاي سوخت هسته اي كه احتمال توليد پلوتونيوم از آن وجود دارد، به روسيه بازگردانده شود. بنابراين چنين نيروگاهي هيچ خطري ندارد.

 



اذعان واشنگتن و تل آويو به صلح آميز بودن فعاليت نيروگاه اتمي بوشهر

به فاصله دو روز پس از سوخت گذاري نيروگاه اتمي بوشهر و فروكش كردن جوسازي رسانه ها و محافل غربي درباره ماهيت اين نيروگاه، آمريكا و رژيم صهيونيستي به صلح آميز بودن فعاليت نيروگاه بوشهر اذعان كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «داربي هولادي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين باره گفت: واشنگتن هيچ گونه خطر اشاعه را از جانب نيروگاه اتمي بوشهر كه روز شنبه سوخت گذاري شد، نمي بيند.
وي مدعي شد كه دخالت روسيه در ساخت اين راكتور كه هدف آن مقاصد غيرنظامي است «نشانگر اين است كه در صورتي كه نيات ايران حقيقتا صلح آميز باشد تهران نيازي به يك قابليت غني سازي داخلي ندارد».
هولادي افزود: ما درك مي كنيم كه راكتور بوشهر براي فراهم كردن برق هسته اي غيرنظامي طراحي شده است و آن را داراي خطر اشاعه نمي دانيم.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در ادامه گفت: اين راكتور «تحت پادمان هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد و روسيه در حال فراهم كردن سوخت لازم و پس گرفتن ميله هاي هسته اي مصرف شده كه مي تواند منبع اصلي نگراني ها در زمينه اشاعه باشد»، است.
آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز ديروز با تاييد خبر سوخت گذاري نيروگاه اتمي بوشهر اعلام كرد كه به نظارت بر اين نيروگاه همچنان ادامه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه «آيهان اورنسل» مسئول مطبوعاتي آژانس بين المللي انرژي اتمي روز يكشنبه در بيانيه اي اعلام كرد: آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور مرتب از نيروگاه هسته اي بوشهر در ايران بازرسي مي كند.
وي افزود: آژانس اقدامات راستي آزمايي مناسب را در راستاي روندهاي پادماني تثبيت شده اش اتخاذ مي كند.
يك روزنامه چاپ سرزمين هاي اشغالي نيز با اشاره به راه اندازي نيروگاه بوشهر نوشت: در شرايط فعلي اين نيروگاه تهديدي براي تل آويو محسوب نمي شود.
روزنامه هاآرتص در مطلب خود مي نويسد: نيروگاه بوشهر در حالي از روز گذشته آغاز به كار كرده كه تمام تاسيسات آن زير نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي و روسيه قرار دارد.

 



محفل انس با قرآن در مؤسسه كيهان

ماه مبارك رمضان، بهار قرآن و بهترين زمان بهره برداري از خوان گسترده قرآن كريم و شستشوي روح در زلال كلام حق است.به همين مناسبت، در اين ماه عزيز، جلسات انس با قرآن با حضور قاريان ممتاز بين المللي و جمع كثيري از كاركنان مؤسسه كيهان برگزار مي شود.
در اين جلسات تاكنون قاريان بزرگ ايران آقايان: حسن رضائيان، محمدرضا پورزرگر، سعيد طوسي، احمد ابوالقاسمي و دكتر مسعود نيك دستي به تلاوت آياتي از كلام الله مجيد پرداخته اند.

 



يك روزنامه چاپ تركيه خبر داد
 سفر هيئتي از وزارت خارجه تركيه به آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران

روزنامه حريت چاپ تركيه از سفر هيئتي از وزارت خارجه تركيه براي انجام مذاكرات درباره موضوع هسته اي ايران و تحريم هاي يكجانبه عليه اين كشور خبر داد.
به گزارش ايسنا، به نوشته اين روزنامه تركي، فريدون سينير اوغلو از وزارت خارجه اين كشور به همراه هيئتي به واشنگتن براي مذاكره با مقامات آمريكايي درباره برنامه هسته اي ايران و تحريم هاي اعمالي آمريكا عليه اين كشور سفر كرد.
روزنامه حريت با بيان اينكه در اين مذاكرات ناميك تان سفير تركيه در آمريكا نيز شركت داشت تصريح كرد: اين ديدارها در راستاي تلاش آمريكا براي متقاعد كردن اعضاي شوراي امنيت از جمله برزيل و تركيه براي اجراي تحريم هاي يك جانبه انجام مي گيرد. اين موضوع در حالي است كه تركيه در سفر هيئتي از آمريكا به آنكارا به صراحت اعلام كرده بود كه به غير از تحريم هاي اعمالي شوراي امنيت خود را ملزم به اجراي تحريم هاي ديگر عليه ايران ندانسته و به هيچ وجه راضي نمي شود.

 



در مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد دانشگاه شريف اعلام شد
سهراب پور : سرباز نظام هستم

رئيس سابق دانشگاه صنعتي شريف گفت: خيلي ها مرا درست نمي شناسند مرا آدم علمي و كراوات زده تصور مي كنند اما بنده سرباز اين نظام هستم.
دكتر سعيد سهراب پور در مراسم توديع و معارفه رياست دانشگاه صنعتي شريف افزود: زمان جنگ جاهايي بودم كه خيلي از رزمندگان نبودند چون شاگرد چمران هستم.
وي با اشاره به سابقه فعاليت هاي دانشگاهي و اجرايي خود گفت: از فرداي پيروزي انقلاب اسلامي كار اجرايي داشته ام به اندازه كافي كار كرده ام در سني هستم كه بيشتر بايد استراحت كنم.
رئيس سابق دانشگاه صنعتي شريف با اشاره به موفقيت هايي كه اين دانشگاه داشته است افزود: در اين ميان ظلمي به ما مي شود كه همان ارتباط دادن بحث مهاجرت نخبگان به شيوه مديريت دانشگاه است.
سهراب پور ادامه داد: اين اظهارات توسط بدخواهان و عده اي كم اطلاع مطرح مي شود زيرا دانشگاه صنعتي شريف دانشجويان قوي را مي پذيرد و به خاطر بالا بودن كيفيت آموزشي در اين دانشگاه اين دانشجويان پس از فارغ التحصيلي به راحتي در دانشگاه هاي خارج پذيرش مي گيرند.
وي تاكيد كرد: بايد نخبگان را چه فارغ التحصيل داخل و چه خارج باشند جذب كرد براي نمونه سال گذشته 31 استاد را جذب كرديم كه 15 نفر آنها فارغ التحصيل داخل و بقيه فارغ التحصيل خارج بودند.
سهراب پور با بيان اينكه امكان جذب همه نخبگان در دانشگاه وجود ندارد گفت: بايد در جوار دانشگاه ها با پول بخش صنعت مراكز تحقيقاتي و پژوهشي با مديريت دانشگاه ها شكل گيرد تا بسياري از نخبگان جذب آنها شوند رئيس سابق دانشگاه شريف تاكيد كرد: آنچه براي ما در دانشگاه مهم بوده و هست رضايت رهبرمعظم انقلاب از اين دانشگاه است كه اطلاع دارم راضي هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از معرفي دكتر كرم رضا روستا آزاد به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتي شريف توسط وزير علوم تحقيقات و فناوري ابراز رضايت كرد و افزود: دو هفته پيش ايشان را به عنوان پيشنهاد شماره يك خود به وزير معرفي كردم.
حداد عادل: تغييرات در مديريت دانشگاه طبيعي است
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم در مراسم توديع دكتر سهراب پور با اشاره به سابقه حضورش در دانشگاه شريف گفت: تصوير دكتر سهراب پور در ذهن من يك شخصيت علمي است شخصي كه معناي پژوهش و فناوري را به خوبي مي شناسد و معني دانشگاه و نقش دانشگاه را در اداره كشور به خوبي مي داند.
وي با بيان اينكه اين شخصيت مدير صاحب يك اخلاق متين نيز هست، اظهار كرد: دكتر سهراب پور به عنوان كسي كه بي هياهو و بدون حاشيه و بدون ورود به مباحث ديگر مستمر با عشق و علاقه به مديريت دانشگاه پرداخته است از ميان روساي دانشگاه شريف از سال 1344 تاكنون طولاني ترين مدت رياست را داشته و انصافاً دانشگاه از نظر كمي و كيفي رشد بسيار خوبي كرده است.
وي با اشاره به رشد علمي دانشگاه اظهار كرد: درباره موقعيت دانشگاه بايد گفت كه امروز بيش از هر زمان ديگر اهميت دانشگاه شريف در كشور هم تصديق و هم احساس مي شود. به طوري كه پيشرفت هاي علمي كشور به شكل يك جريان مستمر و خوشحال كننده براي آحاد ملت برآمده است.
وي با اشاره به خروج نخبگان از كشور هم اظهار كرد: قبول دارم كه به هر اندازه كه كسي به لحاظ اعتقادي و فرهنگي به اسلام و ايران معتقد باشد انگيزه بيشتري براي بازگشت به كشور دارد ولي خروج از كشور براي تحصيل علم كار پسنديده اي است.
حداد عادل همچنين با اشاره به تغيير مديريت ها در طول زمان عنوان كرد: مطمئناً همه ما از تغيير دكتر سهراب پور يكه خورديم ولي اين تغييرات بايد روزي اتفاق مي افتاد و اين مسئله در دانشگاه يك امر طبيعي است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه مهم اين است كه يك تغيير باعث افت و بحران نشود با دستاورد نفر قبل يا فرد ديگري را تخريب نكند، افزود: خوشبختانه دكتر روستاآزاد در مباحث فرهنگي و انقلابي، يك صاحب نظر هستند و نمونه يك استاد بسيجي به شمار مي آيند.
تغيير روساي دانشگاه ها
در جهت ارتقاي كيفي
آموزش عالي است
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم گفت: تغيير و تحول در رياست برخي دانشگاه هاي كشور تنها با هدف ارتقاي كيفي آموزش عالي صورت مي گيرد.
به گزارش فارس، غلامرضا خواجه سروي با رد شتاب زده خواندن تغيير روساي دانشگاه ها از سوي وزير علوم، اظهار داشت: روند تغيير رياست تعدادي از دانشگاه ها كه تابستان امسال شاهد آن هستيم بعد از حدود يك سال از آغاز به كار وزير علوم انجام گرفته است.
وي با تاكيد بر اينكه تغيير و تحول در حوزه رياست دانشگاه ها به صورت كاملاً كارشناسي در وزارت علوم دنبال مي شود، خاطر نشان كرد: نوسازي و بازسازي حوزه هاي مختلف وزارت علوم به منظور ارتقاي كيفيت آموزش عالي، يك ضرورت اجتناب ناپذير به شمار مي آيد.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم گفت: تاكنون از مجموع بيش از 80 دانشگاه وابسته به وزارت علوم، رياست كمتر از 20 دانشگاه در طول سه ماه دچار تغيير و تحول شده است كه اين تعداد، در مجموع درصد قابل توجهي نيست.
خواجه سروي در ادامه به تشريح دلايل تغيير روساي برخي دانشگاه هاي كشور در ماه هاي اخير پرداخت و يادآور شد: تعدادي از روساي دانشگاه ها به دليل كهولت سن، درخواست كناره گيري از مسئوليت اجرايي كرده بودند و تعدادي ديگر نيز تمايل داشتند بيشتر به فعاليت هاي علمي، پژوهشي و آموزشي خود بپردازند.

 



ابراهيمي: با رهنمودهاي رهبري ديگر تحريم و تهديد جايگاهي ندارد

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سخنان رهبري در ديدار كارگزاران نظام، گفت: ما معتقديم با رهنمودهاي مقام معظم رهبري نه تحريم، نه تهديد و نه قطعنامه در سطح بين الملل جايگاهي ندارد.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: پيام اين سخنان به دشمن اين است كه تهديدات و تحريم ها به جايي نمي رسد و دليلش هم اين است كه آن هايي كه قطعنامه را امضا كردند به آن اعتقادي ندارند و خلاف آن عمل مي كنند، و راه اندازي نيروگاه بوشهر هم از ادله واقعي آن است.
وي افزود: همان طور كه مي بينيم تبادل كالا بعد از قطعنامه و تحريم ها بين كشورهاي عضو 1+5 نسبت به ايران 14 درصد افزايش پيدا كرده و اين دليلي بر اين است كه خود آن ها باور ندارند و مي دانند كه تحريم ها در مورد ايران قابل پياده شدن نيست يعني منافعي در اين رابطه دارند كه نمي توانند از آن بگذرند.
نماينده مردم بيرجند در مجلس خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري به نبود عقبه مردمي در بين سلطه گران به درستي اشاره كردند. وضعيت امروز آن ها قطعاً متفاوت از بيست سال پيش است شايد آنها آن روز عقبه اي داشتند؛ اما امروز عقبه مردمي ندارند و هركجا وارد مي شوند عليه آن ها شعار داده مي شود، در حالي كه جمهوري اسلامي عقبه مستحكمي دارد و پايگاه ايران بين كشورهاي ديگر پايگاه ارزشمندي است. به اين معنا كه ما از عقبه حمايتي مردمي در سطح جهان برخورداريم.
ابراهيمي ادامه داد: فرمايشات مقام معظم رهبري در مجموع آينده را براي جامعه روشن كرد، و همچنين آينده را براي دشمنان هم روشن كرد. چرا كه ايشان گفتند تا روح الواطي بر آمريكا حاكم است ايران با آمريكا مذاكره نخواهد كرد، اين نكته اي است كه براي ملت ما قابل توجه است، و قطعاً اگر همه در چارچوب رهنمودهاي مقام معظم رهبري عمل كنيم خسارتي نمي بينيم و مي توانيم رو به جلو و با قوت و قدرت كار را به پيش ببريم.

 



ماه ميهماني خدا و افطار با شهدا

هنوز سينه كبوترهاي شهر به عشق پرواز مي تپد. باز هم مادري مرغ هاي عشقش را به سوي آسمان پر مي دهد. آمده است مثل هميشه ساكت و پرمعنا به اميد اين كه دل خسته اش هوايي بخورد. اما بدون دستهاي دعا هيچ سفره افطاري كامل نمي شود. آهسته اشك مي ريزد براي زميني كه دلتنگ است. دلتنگ خوبي هاي از ياد رفته براي همه دستهاي رنج كشيده و چشمهاي به اشك نشسته.
با خود اين زمزمه را سرمي دهد:
آمده ام در سفري سمت مزار شهدا
كه طوافي بكنم گرد مزار شهدا
به اميدي كه دل خسته هوايي بخورد
متبرك شود از گرد و غبار شهدا

 



سفير ايران در منامه: دورانديشي رهبري در بهره برداري از فناوري هاي مدرن بار ديگر اثبات شد

سفير كشورمان در بحرين به تشريح پيام هاي داخلي، منطقه اي و بين المللي انتقال سوخت به قلب رآكتور بوشهر پرداخت.
حسين اميرعبداللهيان در گفت وگو با فارس، با اشاره به سوخت گذاري نيروگاه بوشهر گفت: اين موضوع در سطح داخلي با ر ديگر حكمت، درايت و دورانديشي مقام معظم رهبري و مقامات عاليه نظام را در بهره برداري از فناوري هاي مدرن و از جمله انرژي صلح آميز هسته اي به اثبات رساند.
اميرعبداللهيان افزود: علاوه بر آن نشان داد كه ايران هسته اي عملاً به فناوري هسته اي بدون سلاح هسته اي اعتقاد دارد و در اين مسير گام برمي دارد و همچنين نشان داد كه مردم ايران علي رغم فشارهاي گسترده سياسي از حق مسلم خود در اين زمينه دست برنمي دارند.
سفير ايران در منامه اظهار داشت: با سوخت گذاري نيروگاه بوشهر، جمهوري اسلامي اين پيام عملي را به كشورهاي منطقه ارسال مي كند كه نهضت هسته اي صلح آميز امروز يك ضرورت براي كشورهاست و هرگونه اقدامي در اين مسير در راستاي رفاه و آسايش هر چه بيشتر مردم منطقه است.
وي ادامه داد: تست هاي دقيق متخصصان ايراني از كاركرد نيروگاه بوشهر كه با نظارت و تاييد آژانس بين المللي انرژي اتمي همراه است اين پيام اطمينان بخش را به كشورهاي منطقه ارسال كرد كه متخصصان ايراني با همان دقتي كه ماهواره هاي تحقيقاتي را به مدار زمين ارسال مي كنند، ساير پروژه ها را عملياتي كردند و نيروگاه بوشهر هيچ گونه اثر سوء زيست محيطي و مخاطراتي براي كشورهاي منطقه و به ويژه كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس ندارد.
به گفته اميرعبداللهيان اين اظهارات كذب (اثرات سوء زيست محيطي) توسط دشمنان منطقه و در راستاي سياست ناكارآمد «ايران هراسي» مطرح مي شود.
وي درباره پيام هاي بين المللي انتقال سوخت به قلب رآكتور بوشهر نيز يادآور شد: افتتاح اين پروژه ناكارآمدي تحريم ها را به اثبات رساند و نشان داد آنچه كه در صدور قطعنامه 1929 در شوراي امنيت اتفاق افتاد، يك اجماع نسبي صوري و تحميلي بود كه با فشارهاي سياسي آمريكا و لابي صهيونيستي انجام شد.

 



معاون وزير علوم: 25 موسسه پژوهشي از تهران خارج مي شود

معاون توسعه منابع و مديريت نيروي انساني وزارت علوم از خروج بيش از 25 موسسه پژوهشي از تهران خبر داد.
علي اكبر متكان در گفت وگو با فارس، با انتقاد از تمركز موجود در استقرار موسسات پژوهشي و پژوهشگاه ها در مركز كشور اظهار داشت: يكي از اهداف اصلي مؤسسات پژوهشي انجام تحقيقات كاربردي براي صنايع مختلف در كنار تحقيقات بنيادي بوده است كه اين كار زماني محقق مي شد كه اين مؤسسات در كنار صنايع مورد نظر باشند.
وي با اشاره به انتقال برخي از صنايع مختلف به اقصي نقاط كشور افزود: بيشتر مؤسسات پژوهشي موجود، به جز چند موسسه پژوهشي خاص مانند پژوهشكده زلزله كه روي گسل هاي موجود در تهران فعاليت هاي بسياري انجام مي دهد، بايد به نقاط مختلف كشور منتقل شوند.
معاون توسعه منابع و مديريت نيروي انساني وزارت علوم در همين زمينه گفت: بيش از 52 مؤسسه پژوهشي و پژوهشگاه كشور كه در تهران فعال هستند، بعد از مكان يابي مناسب بايد به ديگر استان ها منتقل شوند.
متكان با تأكيد بر اينكه استان هاي ميزبان بايد سنخيت لازم براي انتقال اين مؤسسات را داشته باشند، خاطرنشان كرد: در اين زمينه استان هايي كه در نزديكي تهران قرار دارند مانند، قم، قزوين، مركزي و حتي شهر كاشان با توجه به توانمندي هاي موجود مي توانند ميزبان بخش هاي مختلفي باشند.
وي با بيان اينكه ساوه، اراك و قزوين به عنوان شهرهاي صنعتي مي توانند ميزبان مؤسسات پژوهشي در حوزه صنايع مختلف باشند، ادامه داد: از گذشته سمنان يك قطب دانشگاهي در كشور بود كه هنوز هم ظرفيت هاي زيادي براي پيشرفت دارد، ضمن اينكه پژوهشگاه هاي رشته هاي انساني هم مي توانند به استاني مانند قم منتقل شوند.
معاون توسعه منابع و مديريت نيروي انساني وزارت علوم همچنين يادآور شد: پيشنهاد ديگر انتقال مركزيت مؤسسه ملي اقيانوس شناسي از شهر تهران به بوشهر در كنار دريا است.

 



رسانه هاي غربي با اشاره به سوخت گذاري نيروگاه بوشهر:
ايران براي تبديل شدن به ابرقدرت هسته اي يك گام به پيش رفت

رسانه هاي غربي و كارشناسان با اشاره به سوخت گذاري نيروگاه بوشهر، ايران را براي تبديل شدن به يك ابرقدرت هسته اي نزديك دانستند.
در همين ارتباط روزنامه «نيوزلند هرالد» در گزارشي نوشت: با افتتاح نيروگاه هسته اي توليد انرژي در ايران، خواسته هاي اين كشور براي تبديل شدن به يك ابرقدرت هسته اي به تحقق نزديك تر شد.
روزنامه روسي «ايزوستيا» هم با اشاره به سوخت گذاري نيروگاه بوشهر و توانمندي ايران براي احداث نيروگاههاي هسته اي ديگر نوشت: ايران وارد عصر هسته اي شد.
اين روزنامه نوشت: نيروگاه هسته اي بوشهر، نخستين نيروگاه در ايران و كل منطقه است.
ولاديمير ژيرينفسكي، معاون پارلمان روسيه و رهبر حزب ليبرال دمكرات اين كشور نيز سوخت گذاري نيروگاه هسته اي بوشهر را نشانگر توانمندي ايران در عرصه هاي اقتصادي و روابط خوب روسيه با ايران دانست و خاطرنشان كرد: نيروگاه بوشهر توانايي ايران براي مقابله با تحريم ها را به جهان نشان داد.
ژيرينفسكي در مصاحبه با خبرنگار ايرنا در مسكو گفت: ايران اولين كشور خاورميانه است كه داراي نيروگاه هسته اي شد و اين امتياز بزرگ، موقعيت ايران را در سطح منطقه ارتقا مي بخشد.
وي با اشاره به مزيت هاي نيروگاه هسته اي بوشهر براي ايران گفت: ايران اين امكان را مي يابد تا نيروي برق ارزان از انرژي پاك هسته اي توليد كند و بخش قابل توجهي از نفت و گاز خود را صرفه جويي و صادر كند كه براي ايران درآمدزا خواهد بود.
لس آنجلس تايمز هم در گزارشي با بررسي خبر راه اندازي نيروگاه بوشهر به استقامت ايران دربرابر تحريم ها اشاره و تاكيد كرد كه ايران با وجود تحريم هاي شديد توانست نيروگاه برق هسته اي را راه اندازي كند.
از سوي ديگر فاكس نيوز هم تاكيد كرد: سوخت گذاري اين نيروگاه گزينه هاي اسرائيل را محدود كرده است چون اگر آنها بخواهند از امروز اين رآكتور را هدف قرار دهند، 80 تن مواد هسته اي منتشر خواهد شد.

 



بحرين : شبكه هاي خرابكار هيچ ارتباطي با ايران ندارد

سازمان امنيت ملي بحرين هرگونه ارتباط ميان ايران و افراد دستگير شده اي كه قصد خرابكاري در كشورهاي حوزه خليج فارس داشتند را رد كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري بحرين، اين سازمان اعلام كرد، آنچه اخيرا در برخي رسانه ها در خصوص ارتباط ميان شبكه هاي سازمان يافته شناسايي شده در بحرين و دستگيري اعضاي آن با گروه هاي مسلح موسوم به گروه هاي آماده خرابكاري در كشورهاي حوزه خليج فارس در صورت حمله نظامي به ايران منتشر شده كاملا بي اساس و عاري از صحت است.
بنابراين گزارش، يك مقام امنيتي در بحرين، گفت: هفته گذشته هشت سياستمدار و فعال سياسي بازداشت شدند كه به حمايت از گروه هاي تخريب در بحرين اعتراف كردند. آنها همچنين به دريافت پول و سرمايه گذاري براي گروه هاي تخريبي جهت انجام اقدامات وحشيانه شان اذعان كردند.

 



مستند «سيدموسي» پنجشنبه از شبكه اول سيما پخش مي شود

قم- خبرنگاركيهان:
فيلم مستند «سيدموسي» كه به زندگي امام موسي صدر اشاره دارد از شبكه اول پخش خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر، روح الله حسيني كارگردان اين مستند گفت: اين كار حدودا چهل دقيقه اي به تهيه كنندگي موسسه فرهنگي روايت فتح در فاصله بهمن 88 تا فروردين 89 ساخته شده است.
حسيني افزود: اين فيلم از قصه ربودن امام موسي صدر در ليبي، شروع مي شود و سپس با بازگشت به گذشته، فصل هاي مهم زندگي امام موسي صدر و فعاليت هاي ايشان را به تصوير مي كشد.
وي ادامه داد: پس از آن دوباره به ماجراي ربودن ايشان و بخشي از پيگيري هايي كه چه در آن سالها و چه پس از آن، درباره پرونده ربودن ايشان شده است، اشاره مي شود و فيلم با سخنراني سيدحسن نصرالله درباره امام موسي صدر، در جشن آزادي اسرا در سال 2004 خاتمه مي يابد.
حسيني گفت: تفاوت اين فيلم با مستند پانزده قسمتي كه پيش از اين روايت فتح توليد و منتشر كرده بود، اين است كه در مستند «سيدموسي» به طور خلاصه همه زندگي امام موسي صدر جمع شده و براي آشنايي مخاطباني كه چيزي از امام موسي صدر و زندگي ايشان نمي دانند، بسيار مناسب است. مستند تلويزيوني «سيدموسي» روز پنجشنبه چهارم شهريورماه 1389، ساعت 50:21 و بعد از خبر ساعت 21 از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش خواهد شد.

 



رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور: تحولات عظيمي در بخش مسكن روستايي ايجاد شده است

زنجان-خبرنگاركيهان:
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور از برنامه ريزي براي ساخت سالانه 200 هزار واحد مسكوني روستايي در سطح كشور خبر داد.
عليرضا تابش در مراسم توديع و معارفه مديركل جديد بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان زنجان كه با حضور استاندار زنجان در محل استانداري برگزار شد، گفت: از ابتداي سال 85 تاكنون براي بيش از يك ميليون واحد مسكوني برنامه ريزي شده است.
وي خاطر نشان كرد: از اين تعداد 972 هزار و 640 واحداز طريق بانك هاي عامل عقد قرارداد شده است كه 673هزار واحد به بهره برداري رسيده است.
مهندس تابش، افزود: تاكنون از طريق منابع بانكي چهاردرصدي بيش از 66هزار ميلياردريال وام با بانك هاي عامل عقد قرارداد شده كه از اين ميزان 51 هزار ميليارد ريال به روستائيان پرداخت شده است.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور، با بيان اينكه در زمان حاضر 30 درصد جمعيت كشور در روستاها زندگي مي كنند، گفت: در طول 30 سال گذشته تاسيسات زيربنايي در روستاها رشد كرده ولي به لحاظ مسكن روستايي توجه چنداني نشده بود.
وي افزود: در زمان حاضر هيچ مانعي براي فعاليت در احداث واحدهاي مسكوني وجود ندارد و سيستم نظام مند مسكن روستايي در سطح كشور قابل رويت براي عموم مردم است.
مهندس تابش، به احداث واحدهاي مسكوني در قسمت هاي كپرنشين كشور اشاره كرد و افزود: براي 40 هزار واحد مسكوني كپرنشين در كرمان برنامه ريزي شده بود كه در زمان حاضر 18 هزار و 500 واحد به بهره برداري رسيده است.
وي، به پرداخت وام بلاعوض به كپرنشينان اشاره كرد و افزود: 10 هزار واحد مسكوني نيز براي كپرنشينان هرمزگان احداث و به بهره برداري رسيده است.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور، به برنامه هاي محوري اين نهاد طي چند سال گذشته با حمايت دولت عدالت محور اشاره كرد و گفت: تحولات عظيمي در بخش مسكن روستايي در سطح كشور ايجاد شده است.
گفتني است در اين مراسم دكتر رئوفي نژاد، استاندار زنجان به تشكيل كميته مهاجرت معكوس در زنجان براي مهيا كردن زمينه برگشت مردم از شهرها به روستاها اشاره كرد و افزود: استان در مهاجرت معكوس در چند روستا در سطح كشور الگو است.

 



معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري:
بهره گيري از نيروهاي جوان در دانشگاه ها به صورت جدي پيگيري مي شود

زنجان - خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: بهره گيري از نيروهاي جوان و ايجاد توانمندسازي در عرصه هاي مختلف موضوعي است كه به صورت جدي پيگيري مي شود.
دكتر خواجه سروي در مراسم معارفه دكتر محسن افشارچي رئيس دانشگاه زنجان افزود: توديع روساي دانشگاه به معناي ناكارآمدي نبوده و از توانمندي آنها در عرصه هاي ديگر استفاده خواهد شد.
وي افزود: دانشگاه زنجان در دوران تصدي دكتر متفكر آزاد شاهد تحولات مثبتي در كليه زمينه ها بوده و تلاشهاي ايشان قابل تقدير است.
وي همچنين از ايجاد معاونت فرهنگي و اجتماعي در دانشگاه ها خبر داد و گفت: ايجاد اين معاونت يكي از برنامه هاي مهم وزارت علوم و در راستاي توسعه حوزه فرهنگي در دانشگاه مي باشد.
دكتر خواجه سروي گردش نخبگان را از جمله ظرفيت هاي ايجاد شده انقلاب اسلامي دانست و گفت: نظام سياسي موجود زمينه تغيير و گردش نخبگان را در كليه عرصه ها فراهم خواهد نمود.
دراين مراسم استاندار زنجان نيز توسعه ابعاد نرم افزاري و سخت افزاري در دانشگاه را از اقدامات مهم دانست كه بايد مورد توجه اين مركز آموزشي قرار گيرد.
دكتر رئوفي نژاد افزود: از نيازهاي مهم دانشگاه تكميل پروژه هاي دانشگاه و با اولويت خوابگاههاي دانشجويي است كه در دور سوم سفر رياست جمهوري به استان مطرح خواهد شد.
در اين مراسم دكتر افشارچي ارتقاء نظام آموزشي و ايجاد اعتماد بين صنعت و دانشگاه را از جمله طرحهاي پيش رو اعلام داشت و گفت: خط مشي دانشگاه مبتني بر ايجاد اميد و اعتدال در تمامي مراحل مي باشد.
همچنين وزير علوم طي نامه اي ضمن قدرداني از خدمات و زحمات پروفسور ثبوتي رئيس دانشگاه علوم پايه زنجان دكتر رسول خدابخش را طي حكمي به سمت سرپرست دانشگاه تحصيلات تكميلي علوم پايه زنجان منصوب كرده كه اين بركناري با اعتراض دانشجويان و مجمع نمايندگان استان و همچنين مردم زنجان مواجه شده است.
مجمع نمايندگان استان طي نامه اي به وزير علوم به اين تصميم اعتراض و آن را موجب خسارت مادي و معنوي براي استان و كشور اعلام كرده اند.

 



مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور: آب دريا استحصال و شيرين سازي مي شود

رشت- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور از استحصال و شيرين سازي آب دريا براي رفع مشكل مناطق كم آب و دچار خشكسالي خبر داد.
ثمره هاشمي در مراسم معارفه حميد روشن روان مديرعامل جديد شركت آب و فاضلاب گيلان دررشت با اعلام اينكه امروز منابع آب كشور به شدت كاهش يافته و براي تهيه و تامين آب مورد نياز با كمبود جدي مواجه ايم بر حفاظت و نگهداري از اين منابع تاكيد كرد.
مشاور رئيس جمهور با تاكيد بر فرهنگ سازي در جامعه براي اصلاح الگوي مصرف در بخش آب گفت: در حال حاضر نقاطي از كشور به دليل كمبود آب آشاميدني و خشكسالي هاي متوالي در حال خالي شدن از سكنه است كه بايد در اين زمينه چاره انديشي و پروژه هاي پرهزينه و طولاني مدت براي تامين آب اين مناطق اجرا شود.
وي در ادامه بر عزم جدي و همگاني براي ساماندهي و رفع مشكلات بخش فاضلاب در كشور بويژه در شهرهاي ساحلي تاكيد كرد.

 



مراحل فيلمبرداري 4 فيلم دفاع مقدس در كيش پايان يافت

كيش- خبرنگار كيهان:
رضا ايرانمنش مراحل فيلمبرداري 4 فيلم با موضوع انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را در جزيره كيش به پايان رساند.
ايرانمنش كه از جانبازان جنگ تحميلي و بازيگران فيلم هاي دفاع مقدس است كارگرداني سه فيلم كوتاه به نام هاي «اتل متل»، «وصال» و «بازگشت» به مدت 313 ثانيه و فيلم 45 دقيقه اي «ديدار نو» را به عهده دارد. اين فيلم ها هم اكنون در مرحله تدوين قرار دارند و قرار است در جشنواره بين المللي مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس به نمايش گذاشته شوند.
گفتني است رضا ايرانمنش در فيلم هاي شوق ديدار، فراموشي، دكل ... به ايفاي نقش پرداخته است و كارگرداني فيلم «لحظه ديدار» و «حديث عشق » را در كارنامه هنري خود دارد. رضا ايرانمنش از جانبازان شيميايي است كه به دليل سازگاري آب و هواي جزيره كيش با وضعيت جسماني اش بيشتر اوقات سال را در كيش بسر مي برد.

 



وزير آموزش و پرورش وعده داد
حل مشكل كمبود مدرسه در تهران تا 2 سال آينده

وزير آموزش و پرورش گفت: با برنامه ريزي هاي دقيقي كه صورت گرفته است اميدواريم طي 2 سال آينده مشكل كمبود مدرسه در تهران حل شود.
حميدرضا حاجي بابايي افزود: مشكل كمبود مدرسه در بعضي از شهرها از جمله تهران احساس مي شود كه اميدواريم اين مشكل تا 2 سال آينده حل شود.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه سند ملي آموزش و پرورش به عنوان قانون اساسي اين وزارتخانه است، تصريح كرد: بعد از بنده، هر وزير ديگري كه سكان هدايت اين وزارتخانه را عهده دار شود بايد به سند ملي آموزش و پرورش به شايستگي عمل كند چرا كه اين سند نتيجه فعاليت 500 پژوهشگر است.
حاجي بابايي بيان كرد: در سند ملي آموزش و پرورش، مدارس از تمام امكانات لازم برخوردار مي شوند و براي سهولت در فعاليتشان بايد به اينترنت مجهز شوند تا داده ها و آموزش هاي مجازي سراسر كشور در اختيار آنها قرار گيرد.
حاجي بابايي افزود: در سال جاري 400 همايش با عنوان خيرين مدرسه ساز برگزار مي شود.
به گزارش فارس وي گفت: علاوه بر همايش هاي داخل كشور، همايش خيرين مدرسه ساز ايراني خارج از كشور در تركيه نيز برگزار مي شود كه اين اقدام به جهانيان ثابت مي كند، ايراني در هر كجاي اين كره خاكي باشد قلبش براي ايران مي تپد و با تمام وجود براي آباداني آن گام برمي دارد.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهور
خط لوله گاز عسلويه به ايرانشهر افتتاح شد

خط لوله انتقال گاز از عسلويه به ايرانشهر با حضور معاون اول رئيس جمهور افتتاح و به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايرانشهر «محمدرضا رحيمي» در مراسم بهره برداري از خط لوله گاز از عسلويه به ايرانشهر گفت: با ساخت و بهره برداري از خط هفتم لوله گاز از عسلويه به ايرانشهر، امكان صادرات گاز به پاكستان تسهيل مي شود.
وي افزود: خط انتقالي از عسلويه پس از گذر از استان هاي بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب كرمان وارد سيستان و بلوچستان شده و مردم اين استان را از نعمت گاز طبيعي برخوردار كرد.
معاون اول رئيس جمهوري گفت: عمليات اجرايي خط هفتم از سال 84 با لوله گذاري به قطر 56 اينچ در راستاي نگاه عدالت محورانه دولت نهم آغاز شد.
وي افزود: با آغاز اين عمليات 42 كيلومتر لوله گذاري در بوشهر، فارس 72 كيلومتر، كرمان 153 كيلومتر، هرمزگان 431 كيلومتر و سيستان و بلوچستان 209 كيلومتر انجام شد.
رحيمي در ادامه تصريح كرد: در طول اين مسير 33 دستگاه ايستگاه شيرآلات و 11 ايستگاه ارسال و دريافت توپك احداث شده و همزمان با بهره برداري از اين طرح، كار عمليات لوله گذاري از ايرانشهر به زاهدان و پاكستان آغاز شده است.
معاون اول رئيس جمهوري گفت: دولت در تلاش است با عملياتي كردن انتقال لوله گاز به چابهار در بازده زماني كوتاه، تمام شهرهاي سيستان و بلوچستان را از نعمت گاز شهري برخوردار كند.
رحيمي در بخش ديگر از سخنان خود با تأكيد بر محروميت زدايي از استان سيستان و بلوچستان گفت: دولت درصدد است با افزايش سرمايه گذاري و گسترش امكانات مختلف زمينه اشتغال، رفاه و امنيت مردم اين استان را بيش از پيش فراهم كند. وي افزود: اختلافات قومي و فرقه اي محصول نابرادري است و اگر اختلافي مشاهده مي شود به دليل دخالت هاي بيگانگان است و ضرورت دارد با هوشياري زمينه سوء استفاده از دشمنان سلب شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14