(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 شهريور  1389- شماره 19729

شهر 75 هزار نفري طبس حتي يك پاتولوژيست ندارد
يزد در ضيافت ماه خدا
ايران در كيهان
انجام گشت فرهنگي حجاب و عفاف دربازار مشهد
مجتمع آموزش كشاورزي بانوان در ايلام راه اندازي شد
برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي اقتصادي اردبيل در جمهوري آذربايجان
فرماندار:رباط كريم مي تواند به شهر نمونه قرآني تبديل شود
اعطاي كمك بلاعوض 11ميليون توماني به ميني بوس هاي فرسوده
دادستان عمومي و انقلاب شيراز: مجازاتي به نام زندان در اسلام وجود ندارد
تحويل 500واحد مسكن مهر شوشتر تا پايان امسال
تاكيد استاندار گيلان بر تخريب بناهاي احداثي در خارج از طرح هادي روستايي
ساخت بزرگترين شهربازي منطقه شمال كشور در قزوين
معاون استاندار گلستان: كشور در پنج سال اخير به كارگاه بزرگ سازندگي تبديل شده است
بهره برداري از 7طرح بندري در هفته دولت
استاندار: بيش از 22 هزار شغل امسال در همدان ايجاد شده است
رعايت نكردن بهداشت محيط در كيش به پلمب واحد متخلف منجر مي شود



شهر 75 هزار نفري طبس حتي يك پاتولوژيست ندارد

مدت ها است كه مردم شهر طبس براي انجام آزمايشات بيمارستاني در اين شهر مشكل دارند و براي ارايه آزمايشات بايد ساعتها در صف و نوبت انجام آزمايش معطل بمانند:
از چند ماه پيش كه تنها آزمايشگاه خصوصي شهر تعطيل و امور آزمايشگاهي به بيمارستان سيدمصطفي خميني و قسمتي هم به تأمين اجتماعي واگذار شد، بر ازدحام و تراكم جمعيت مراجعين افزوده و متعاقباً بر نارضايتي آنها از بهداشت و درمان نيز افزوده شد. در حال حاضر يك بيمار براي انجام آزمايش خود در بيمارستان طبس بايد صبح ها از ساعت 5/5 در جلو در آزمايشگاه به نوبت بايستد تا ساعت 8 نوبت او شود. و در بعضي روزها خيلي از بيماران شايد به نوبت آزمايش هم نرسند حتي آنهايي كه از روز گذشته ناشتا هم بوده اند.
يكي از مسئولين بيمارستان به خبرنگار ما مي گويد: از اوايل مهرماه آينده مطمئناً آزمايشگاه خصوصي در اين شهر شروع به كار مي كند و براي علاج موقتي هم مركزي را راه اندازي كرديم تا روستائيان و آزمايش دهندگان تست ازدواج و ترك اعتياد نيز به آن مراجعه مي كنند. اما هنوز هم مراجعين به آزمايشگاه بيمارستان زياد است كه بطور ميانگين روزي 120 بيمار است. وي مي افزايد: آزمايشگاه بهارستان طبس مربوط به آزمايش بيماراني است كه در بيمارستان بستري مي شوند ولي ما از ديگر افراد هم آزمايش مي گيريم. يكي از پرسنل آزمايشگاه مي گويد: بهداشت و درمان از عيد گذشته اضافه كاريهاي پرسنل را پرداخت نكرده كه مايل به اضافه كاري باشند.

 



يزد در ضيافت ماه خدا

گزارش از: محمدرضا حائري زاده -خبرنگار كيهان در يزد
مردم استان يزد كه از
قديم الايام به تدين، عشق به ائمه، ايمان به خدا و پاكي و سادگي و ... شناخته شده و آداب و رسوم آنها برگرفته از فرهنگ ريشه دار اسلام است، در ماه مبارك رمضان آداب و رسومي دارند كه براي آنها ارزش قائلند.
با نزديك شدن به ايام ماه مبارك رمضان مردم اين خطه داراي جنب وجوش خاصي مي شوند و خود را براي مهماني ماه خدا آماده مي سازند.
نظافت مساجد، حسينيه ها، تكايا و امام زاده ها، خريد مايحتاج ماه مبارك رمضان و تهيه رطب و زولبيا و باميه و همچنين روزه داري يكي دو روز قبل از ماه مبارك به عنوان پيشواز ماه رمضان از جمله اقدام مردم دارالعباده است.
قرائت روزانه يك جزء از قرآن كريم در ايام رمضان در منازل، مساجد ياحسينيه هاي محلات، توسط زنان در صبح هاي رمضان و توسط مردان در شبهاي ماه مبارك از جمله برنامه هايست كه در طول اين ماه انجام مي شود. بطوريكه با پايان ماه رمضان سي جزء قرآن كريم نيز ختم مي شود و در جلسات ختم قرآن در طول ماه مبارك قرائت سوره توحيد به هر شخصي رسيد در پايان به توزيع شيريني و ... در بين شركت كنندگان در اين جلسه مي پردازد و اعتقاد بر اين است كه در كارش گشايش و بركت خواهد بود.
در روز شهادت مظلومانه حضرت علي(ع) نيز مردم در تكايا، حسينيه ها و مساجد محل خود به راه اندازي هيئت هاي عزاداري و مراسم نخل برداري اقدام مي كنند كه در نوع خود در كشور بي نظير است.
واژه نخل كه در زبان فارسي به معناي تابوت است، نمادي از تابوت حضرت سيدالشهدا(ع) شناخته ميشود كه از چوب ساخته شده و به شكل برگ درخت است.
در شب بيست وهفتم ماه مبارك رمضان مراسمي در سطح استان با عنوان دوست دوست برگزار مي شود.
در اين مراسم و پس از اذان مغرب و عشا، عده زيادي از پسر بچه ها با مراجعه به درب منازل محل خود اشعاري در مدح و ياد علي(ع) با شعار دوست دوست علي دوست، مي خوانند و تقاضاي هديه مي كنند.
مردم نيز با روي گشاده و سعه صدر از خوراكي هايي كه قبلا براي همين شب تهيه كرده اند به آنها مي دهند.
برخي از مردم اعتقاد دارند اين كارباعث برآوردن حوائج و همدردي با يتيمان كوفه و همدلي با مولا علي(ع) است.
در روز عيد فطر مردم پس از خواندن نماز صبح به مساجد محل رفته و پس از پذيرايي نماز عيد را با شكوه هر چه تمام تر بجا مي آورند و اين روز را به هم تبريك مي گويند.
در اين محل به منظور جمع آوري زكات فطره صندوق هايي تعيين و مردم وجوهات خود را در آنها مي ريزند و با خود به افراد نيازمندي كه در فاميل و يا همسايه ها دارند و يا ميشناسند مي دهند.
پس از پايان اين مراسم، مردم به خانه بزرگترهاي فاميل خود رفته و اين روز بزرگ را تبريك مي گويند و به شكرانه يك ماه عبادت و بندگي خدا شادماني مي كنند.

 



ايران در كيهان

نرخ پايين جرم در دامغان
سمنان- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان دامغان پائين ترين نرخ جرم در سطح استان سمنان را متعلق به شهرستان دامغان دانست. سرهنگ غلامرضا كاظم زاده در آيين تجليل از خبرنگاران رسانه هاي گروهي شهرستان دامغان ضمن اعلام اين مطلب گفت: بي شك نقش شهروندان دامغاني كه با فرهنگ ناب خود پليس را در كسب اين افتخار ياري كرده اند قابل تقدير است.
پذيرش خبرنگار افتخاري
اهواز- خبرنگاركيهان: مجمع خبرنگاران دفاع مقدس وابسته به اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان در سال همت مضاعف و كار مضاعف در راستاي گسترش «فرهنگ مقاومت، جهاد، ايثار و شهادت» از بين علاقه مندان خبرنگار افتخاري مي پذيرد. علاقه مندان مي توانند در رشته هاي گفت وگو، گزارش (توصيفي، تحليلي، تحقيقي)، مقاله، يادداشت، خاطره، تيتر و خبر با مراجعه به روابط عمومي و تبليغات اين اداره كل واقع در اهواز، امانيه، خيابان سقراط شرقي، روبروي بانك ملي مراجعه و يا با شماره هاي 3365535 و 3731742 تماس حاصل كنند.
ساخت تقاطع غيرهمسطح در رشت
رشت- خبرنگاركيهان: عمليات ساخت چهارمين تقاطع غيرهمسطح رشت با حضور استاندار گيلان در ميدان انتظام اين شهر آغاز شد. استاندار گيلان در مراسم آغاز ساخت اين پروژه از راه افتادن نهضت ساخت تقاطع غيرهمسطح در رشت خبر داد و گفت: در همين راستا به زودي كار احداث 2 تقاطع غيرهمسطح جديد در ميادين مصلاي شهيد قلي پور به باستاني شعار آغاز مي شود.
تشكيل جلسات قرآني در بردسكن
بردسكن- خبرنگاركيهان: فعاليت بيش از 300جلسه دوره قرائت قرآن كريم شهرستان بردسكن در ماه مبارك رمضان نشانگر توجه و علاقه مردم اين منطقه به امور قرآني و ديني است. رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بردسكن با اعلام مطلب فوق گفت: در اين جلسات حداقل هر شب يك جزء قرآن تلاوت مي شود.
اختصاص يارانه به بنگاه هاي زودبازده
خوانسار- خبرنگاركيهان: بيش از يك ميليارد ريال يارانه تسهيلات بنگاه هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين به 137 طرح خوانسار اختصاص داده شد. سرپرست نمايندگي كار و امور اجتماعي خوانسار با اعلام مطلب فوق گفت: در راستاي درخواست پرداخت يارانه تسهيلات بنگاه هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين در شهرستان خوانسار از سال 87 تاكنون مبلغ يك ميليارد و 493هزار و 624هزار ريال جهت 137 طرح اختصاص يافته است. «حبيب اله فرهمند» با اشاره به اينكه طرح هاي معرفي شده از سوي كميته امداد امام خميني(ره)، بهزيستي، جهاد كشاورزي، صنايع و معادن، شبكه بهداشت و درمان، اداره كار و شركت نفت مي باشد، اظهار داشت: مبلغ يارانه مذكور به عنوان كمك بلاعوض محسوب شده و مبلغ يارانه به واحدهايي تعلق مي گيرد كه نسبت به هزينه كرد صددرصد تسهيلات در محل خود و ايجاد اشتغال جديد كه تعهد داده اند عمل كرده باشند.
اجراي 34 طرح در ورامين
ورامين- خبرنگاركيهان: با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 280هزار تومان 46پروژه در شهرستان ورامين در سال گذشته افتتاح شد. عباسيان رئيس اوقاف و امور خيريه ورامين با اعلام خبر فوق گفت: در سال جاري نيز 34 پروژه عمراني، فرهنگي و مذهبي اجرا مي شود و در دهه فجر اين طرح ها مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
صادرات گندم از گلستان
گرگان- خبرنگاركيهان: معاون بازرگاني شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان از صادرات 27 هزار تني گندم در طي 2ماه اخير خبر داد. محمدباقر منوچهري گفت: اين ميزان گندم از طريق بازار بورس كالاي كشاورزي به ديگر كشورها از جمله عراق، افغانستان و كشورهاي آسياي مركزي صادر شده است. وي اظهار داشت: كيفيت مرغوب گندم توليدي استان گلستان در مقايسه با ديگر گندمهاي توليدي در كشور سبب شده كه از استان گلستان به عنوان پايتخت كيفي گندم كشور ياد شود.
برگزاري يادواره شهدا
بروجرد- خبرنگاركيهان: يادواره شهيد آزاده ربيع الله شمسيان و ديگر شهداي روستاي شمس آباد بروجرد در حسينيه موسي بن جعفر اين روستا برگزار شد.
در اين مراسم، فرمانده سپاه ناحيه بروجرد، جمعي از روحانيان و مسئولان و اهالي روستا حضور داشتند.
برگزاري نمايشگاه در يزد
يزد- خبرنگاركيهان: نمايشگاه دستاوردهاي دولت دهم در يزد برپا شد.
معاون برنامه ريزي استانداري يزد در اين باره گفت: اين نمايشگاه از اول تا هشتم شهريور ماه در 65 غرفه عملكرد يكساله گذشته دستگاه هاي اجرايي استان يزد را در معرض ديد عموم قرار داد.
جشن پايان بي سوادي
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: جشن بي سوادي در 45 روستاي شهرستان گنبد كاووس در دهه مبارك فجر برگزار مي شود.
«غلامعلي سوسرايي» فرماندار شهرستان گنبدكاووس در جلسه كميته راهبردي نهضت سوادآموزي اين شهرستان با اعلام مطلب فوق افزود: در سال گذشته نيز جشن پايان بي سوادي در 50روستاي اين شهرستان برگزار شده بود. فرماندار گنبدكاووس با تأكيد بر اينكه طرح نهضت سوادآموزي بايد در شهر بويژه در سكونتگاه هاي غيررسمي و نقاط حاشيه شهر نيز با جديت دنبال شود تا هيچ بي سوادي در شهرستان وجود نداشته باشد، گفت: بايد تلاش كنيم تا با برنامه ريزي بتوانيم بي سوادي را در شهر و روستاهاي اين شهرستان ريشه كن كنيم.
احداث جاده در گاليكش
¤ وزارت راه و ترابري در ساخت و تكميل جاده 30متري كنارگذر شهر گاليكش مشاركت خواهد كرد. «عبدالقدير كريمي» شهردار گاليكش ضمن اعلام خبر فوق افزود: با پيگيري هاي صورت گرفته و توافق وزارت راه و ترابري جاده كنارگذر اين شهر ساخته مي شود كه با بهره برداري از اين جاده بخش اعظم معضلات ترافيكي اين شهر مرتفع مي شود.
وي گفت: براي احداث اين جاده موانع تملك 30متري كمربندي برطرف شده است و هم اكنون مسير 4 كيلومتري اين جاده براي زيرسازي آماده شده است. شهردار گاليكش افزود: با هماهنگي جهاد نصر يزد كه پيمانكار اين مسير به نيابت از وزارت راه و ترابري است قرار شد كه اين شركت با بسيج تمامي امكانات حداكثر ظرف 4ماه آينده اين پروژه را آماده بهره برداري كند.

 



انجام گشت فرهنگي حجاب و عفاف دربازار مشهد

مشهد-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي بر انجام گشت هاي فرهنگي و ارشادي حجاب و عفاف در بازار مشهد مقدس تاكيد كرد.
علي صفرزاده درجلسه تخصصي حجاب و عفاف سازمان اظهارداشت: با توجه به اهميت گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و ارتقاء امنيت اجتماعي درجامعه انجام گشت هاي فرهنگي و ارشادي با همكاري اتحاديه هاي صنفي درمشهد مقدس ضرورت دارد.
وي با تاكيد بر اهميت رسيدگي به مجتمع هاي تجاري دراين خصوص افزود: در انتخابات هيئت امنابراي مجتمع هاي تجاري و تشكيل اتحاديه مجازي براي اين مجتمع ها بايد تسريع شود.
رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي تصريح كرد: اتحاديه ها بايد نسبت به تنظيم و تدوين شيوه نامه و منشوري درخصوص تعريف حجاب و عفاف و مقررات و قوانين براي متصديان واحدهاي صنفي فروشندگان و مشتريان اقدام كنند.
صفرزاده تاكيد كرد: اتحاديه هايي از قبيل توليدكنندگان پوشاك، خياطان مردانه و پيراهن دوزان، فروشندگان پوشاك دوخته، بانوان خياط و آرايشگران مردانه و زنانه و فروشندگان لوازم بهداشتي و آرايشي بايد در خصوص نوع كالاها و مدل هايي كه عرضه مي كنند حدود صنفي را مشخص و اجرا كنند.

 



مجتمع آموزش كشاورزي بانوان در ايلام راه اندازي شد

ايلام- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش فني و حرفه اي ايلام گفت: بزرگ ترين مجتمع آموزش كشاورزي بانوان در ايلام راه اندازي شد.
«حميدرضا خانپور» اظهار داشت: اين مجتمع آموزشي در راستاي ارتقاي سطح توان و مهارت آموزي بانوان در ايلام راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: براي احداث و راه اندازي اين مجتمع آموزشي 3 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
مديركل آموزش فني و حرفه اي ايلام گفت: اين مجتمع آموزشي ظرفيت آموزش 100 نفر از بانوان استان ايلام را در بخش كشاورزي دارد.
خانپور تصريح كرد: اين بانوان درهر دوره آموزشي مهارت هاي كشاورزي را در مجتمع آموزشي استان ايلام دريافت مي كنند.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام گفت: افزون بر اين آموزش رانندگي با تراكتور تيلر و ديگر ادوات كشاورزي براي نخستين بار در كشور براي بانوان در اين مجتمع آموزش داده مي شود.
اين مسئول اضافه كرد: سالانه 10 هزار نفر از بانوان استان ايلام در اين مجتمع خدمات مختلف آموزشي را دريافت مي كنند.

 



امسال انجام مي شود
برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي اقتصادي اردبيل در جمهوري آذربايجان

اردبيل- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه توانمندي هاي اقتصادي استان اردبيل امسال در شهر باكو پايتخت جمهوري آذربايجان برگزارمي شود.
معاون برنامه ريزي استاندار اردبيل درجلسه كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان بااعلام مطلب بالا افزود: امسال در راستاي برنامه افزايش صادرات غيرنفتي، نمايشگاه توانمندي هاي توليدي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران با محوريت استان اردبيل در باكو برگزار مي شود.
مجيد قديري حيدري گفت: صادرات غيرنفتي يكي از الزامات توسعه اقتصادي استان است و در اين راستا در كنار بسترسازي هاي انجام يافته از ناحيه دولت حضورو عزم مستمر بخش خصوصي لازم و ضروري است.
وي گفت: به منظور كمك و مساعدت هرچه بيشتر به امر توسعه صادرات غيرنفتي توسط سازمان بازرگاني و ديگر دستگاه هاي دخيل استان برنامه ريزي براي اعزام هيات هاي تجاري به چهار كشور عراق، ارمنستان، آذربايجان و ازبكستان انجام پذيرفته و پذيرش هيات هاي تجاري از كشورهايي نظير تركيه نيز در دستور كار قرار دارد.

 



فرماندار:رباط كريم مي تواند به شهر نمونه قرآني تبديل شود

بخش گلستان - خبرنگار كيهان:
فرماندار رباط كريم گفت: اين شهرستان مي تواند به شهر نمونه قرآني تبديل شود.
«حسين كاشاني پور» در نشست شوراي قرآني شهرستان رباط كريم با بيان اين مطلب افزود: اگر در راه قرآن سرمايه گذاري كنيم، مي توانيم به جامعه پردازي قرآني دست پيدا كنيم. به همين منظور در شناسايي وضع موجود بايد به سمت وضع مطلوب پيش برويم. فرماندار رباط كريم با بيان اينكه امام خميني(ره) در نظر داشت قرآن بر كشور حاكم شود، گفت: كتاب انقلاب اسلامي ما قرآن است و بر همين اساس امروز در مقابل استكبار ايستاده ايم و تمام فتنه ها را خنثي كرده ايم. وي تصريح كرد. ما نيازمند نظام تصميم گيري در فعاليت هاي قرآني هستيم. بنابراين، بايد با نگاه فرابخشي به سمت فعاليت هاي تعاملي حركت كنيم. كاشاني پور در پايان ابراز اميدواري كرد كه در تمام شهرهاي كشور يك دارالقرآن تاسيس شود.

 



اعطاي كمك بلاعوض 11ميليون توماني به ميني بوس هاي فرسوده

زنجان- خبرنگاركيهان:
مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان زنجان گفت: به ازاي اسقاط هر ميني بوس فرسوده مبلغ 200ميليون ريال وام كم بهره و 110ميليون ريال كمك بلاعوض اعطا مي شود.
عبدالحسين علي اكبري با بيان اينكه اين تسهيلات با هدف تسريع در اجراي طرح نوسازي ناوگان حمل ونقل عمومي بالاي 30سال اعطا مي شود، افزود: در شرايط جديد ثبت نام طرح جايگزيني، ميني بوس هاي فرسوده در استان زنجان با شرايط و تسهيلات مناسب نوسازي شده و به همين ميزان ناوگان فرسوده از رده خارج مي شوند.
وي گفت: براي اين منظور 20ميليون تومان وام و 11ميليون تومان نيز به صورت كمك بلاعوض پرداخت مي شود و از 11ميليون تومان وام بلاعوض، 8ميليون تسهيلات خاص و 3ميليون تومان نيز در رابطه با ارزش گواهي اسقاط خودرو موردنظر به مالكان ميني بوسهاي فرسوده داده مي شود.
علي اكبري افزود: در مرحله اول اين طرح، ميني بوس هايي كه بالاي 30سال عمر دارند يعني مدل 1359 شمسي و پائين تر مي توانند ثبت نام كنند.
مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان زنجان اظهار داشت: خودروهاي فرسوده اي مشمول طرح جايگزيني مي شوند كه داراي پلاك منطقه اي ايران باشند، ضمن اينكه ميني بوس هاي فرسوده بايد داراي كارت هوشمند ناوگان يا رسيد آن و معرفي نامه از اتحاديه شركتهاي تعاوني ميني بوسراني كشور نيز باشند.
وي افزود: سند قطعي بايد به نام مالك خودروي فرسوده يا داراي وكالت بلاعزل از سوي مالك خودرو باشد. ضمن اينكه برابر آئين نامه هاي مصوب، شرط پذيرش خودرو در مراكز اسقاط و استفاده از تسهيلات جايگزيني خودرو، ورود خودرو با موتور روشن به مركز اسقاط است.
علي اكبري همچنين درباره خودروهاي موردنظر در طرح جايگزيني گفت: خودروهاي جايگزين شامل خودروهاي تعريف شده در سبد خودرويي از جمله شركتهاي سايپا ديزل، ايران خودرو ديزل، ايران اتومبيل، لوتوس، خودروسازي سينا و پيشرو يدك است و قيمت مدلهاي ميني بوس از 35ميليون تومان تا 78ميليون تومان متغير است.
علاوه بر اين در صورتي كه دارندگان ميني بوس هاي فرسوده به دريافت خودروي ون تمايل داشته باشند تسهيلاتي نيز براي آنها درنظر گرفته شده است.
علي اكبري تأكيد كرد: ثبت نام در استان زنجان صرفاً در سايت www Farsoodehir و از طريق اداره كل حمل ونقل و پايانه هاي استان زنجان واقع در اراضي پايين كوه- خيابان ميلاد- نبش ميلاد 12 صورت مي گيرد.

 



دادستان عمومي و انقلاب شيراز: مجازاتي به نام زندان در اسلام وجود ندارد

شيراز- خبرنگار كيهان:
زندان مجازاتي پيشگيرانه نيست و اثرات تنبيهي و تأديبي آن چندان مشاهده نشده است اما متأسفانه اين نوع مجازات همچنان در سيستم قضايي ما رواج دارد.
حجت الاسلام «جابربانشي» دادستان عمومي و انقلاب شيراز با بيان اين مطلب در مجمع عمومي سالانه انجمن حمايت از زندانيان شيراز گفت: در اسلام مجازاتي بنام زندان وجود ندارد يا اگر هست به اين وسعتي كه ما به كار مي بريم نيست كه يك فرد سال ها در زندان باشد و خانواده اش در معرض انواع آسيب ها قرار بگيرد.
وي با بيان اينكه قضات بايد تا جايي كه ممكن است از مجازات هاي جايگزين حبس استفاده كنند افزود: ما در استفاده از مجازات زندان متأسفانه حتي از كشورهايي كه بنيان گذار اين نوع مجازات ها بوده اند نيز جلوتر هستيم.
وي اظهار داشت: در جامعه ما نوعي نگرش عموميت يافته كه كسي كه در دستگاه قضايي رأي به نفع او صادر مي شود انتظار دارد كه حتماً محكوم را به زندان بياندازد در حالي كه هميشه زندان مجازات مناسبي نيست.
وي افزود: با فراگير شدن اين نوع بينش دست قاضي تا حدودي بسته مي شود و قاضي هر مجازات ديگري براي محكوم در نظر بگيرد مورد رضايت افراد نيست در حالي كه بايد به سمتي پيش رفت كه تا جايي كه امكان دارد از مجازات حبس استفاده نشود.
وي گفت: آمارها نشان مي دهد 40 درصد از افرادي كه در زندان به سر مي برند مجرمان سابقه دار هستند كه قبلاً سابقه زنداني شدن داشته اند. بنابراين زندان اگر اثر تأديبي و تربيتي داشت بايد اين افراد به زندان برنمي گشتند.

 



تحويل 500واحد مسكن مهر شوشتر تا پايان امسال

شوشتر- خبرنگاركيهان:
تا پايان امسال 500واحد مسكوني طرح مهر در شهرستان شوشتر تحويل مي شود.
رئيس اداره مسكن و شهرسازي شوشتر ضمن اعلام مطلب فوق گفت: هم اكنون تلاش براي آماده سازي واحدهاي بيشتري در سطح شهرستان درحال انجام است.
حسين پنبه دانه با اشاره به ميزان پيشرفت طرح مسكن مهر شوشتر گفت: درحال حاضر فونداسيون 3هزار و 336واحد مسكوني شوشتر تكميل شده و در مرحله پي ريزي است.
وي افزود: در شهرستان شوشتر بيش از 243 تعاوني فعال مسكن مهر داراي مشكلاتي در مسير اجرا و احداث واحدهاي مسكوني هستند كه تعاوني هاي مشكل دار در شوشتر شناسايي شده و مشكلات اين تعاوني ها درحال پيگيري است. گفتني است قرار است بيش از 4هزار واحد مسكن مهر در شهرستان شوشتر ساخته شود.

 



تاكيد استاندار گيلان بر تخريب بناهاي احداثي در خارج از طرح هادي روستايي

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان گفت: هر ساختمان ساخته شده خارج از طرحهاي هادي روستايي بايد تخريب شود.
قهرماني چابك در جريان برگزاري هشتمين جشنواره بومي محلي جواهردشت در شرق گيلان با تاكيد بر حفظ و حراست از محيط زيست منطقه جواهر دشت و هشدار درباره ساخت و سازهاي خارج از طرح آن اظهار داشت: حتي يك مترمربع منابع طبيعي نيز در اين نقطه نبايد تخريب و جابه جا شود و بايد با حفظ زمين هاي منابع طبيعي در منطقه و تبديل آن به طرحهاي عمراني توسعه و آباداني در اين خطه سرعت بيشتري گيرد.
اسداله عباسي نماينده مردم رودسر و املش در مجلس نيز در مراسم مذكور از ايجاد پيست ورزشي اسكي روي چمن و تله كابين در منطقه گردشگري جواهردشت خبر داد.
گفتني است هشتمين جشنواره بومي محلي و فرهنگي ورزشي جواهر دشت رودسر در 4 رشته ورزشي كشتي گيله مردي، واليبال، اسب سواري و طناب كشي در اين منطقه برگزار شد.

 



ساخت بزرگترين شهربازي منطقه شمال كشور در قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
شهردار قزوين از كلنگ زني بزرگترين شهربازي منطقه با مشاركت بخش خصوصي در هفته دولت در قزوين خبر داد.
مسعود نصرتي در جلسه بررسي اجراي طرحهاي عمراني شهرداري اظهار داشت: همزمان با هفته دولت، چند پروژه بزرگ شهرداري قزوين به بهره برداري مي رسد و كلنگ احداث بزرگ ترين مجموعه شهربازي منطقه به زمين زده مي شود.
وي افزود: در اين هفته كلنگ احداث بزرگ ترين شهربازي منطقه با مشاركت بخش خصوصي در مجاورت مجموعه بوستان باراجين به زمين زده مي شود.
شهردار قزوين با اشاره به افتتاح بوستان خبرنگار واقع در بلوار معلم، ضلع شمالي كانال آبرساني افزود: دو بوستان ديگر در ناحيه شهري جوبيندر و مقابل مجتمع مسكوني ميلاد نيز در هفته دولت به بهره برداري مي رسد.
وي عنوان داشت: افتتاح پروژه توسعه و افزايش دو برابري ظرفيت جايگاه سوخت CNG صياد شيرازي واقع در انتهاي بلوار صياد شيرازي و جايگاه سوخت اميدي در ميدان دفاع مقدس (دوراهي همدان) جنب پايانه مسافربري غرب از ديگر برنامه هاي شهرداري در هفته دولت است.
نصرتي به بهره برداري پل بزرگ عابر پياده مقابل لشگر 16 زرهي، پروژه پياده روسازي در خيابان هاي خيام، فردوسي شمالي و آزادگان اشاره كرد و افزود: در ايام هفته دولت بخش اعظم پروژه پياده روسازي محورهاي شهيد بابايي، مولوي و منتظري افتتاح مي شود.
شهردار قزوين گفت: در همين راستا آغاز فرآيند مكانيزاسيون ايستگاه شماره سه سازمان مديريت پسماند، اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا در ايستگاه شماره پنج، افتتاح ساختمان حوزه معاونت فني و اجرايي اين سازمان و تكميل خط جداسازي كارخانه پسماند محمدآباد از ديگر پروژه هاي آماده بهره برداري شهرداري است.

 



معاون استاندار گلستان: كشور در پنج سال اخير به كارگاه بزرگ سازندگي تبديل شده است

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان: امروز امنيت موجود در كشور فضايي را فراهم كرده است كه كشور در پرتو اين امنيت به يك كارگاه بزرگ سازندگي تبديل شده است.
فتح الله نوري افزود: نگاهي گذرا به آمار نشان مي دهد كه فعاليت هاي دولت نهم و دهم در بسياري از بخش ها بر مجموع اقدامات 27 سال گذشته از نظر كمي برتري دارد.
وي اظهار داشت: البته برخي كاستي ها و مشكلات در مسير توسعه همه جانبه در كشور وجود دارد كه وظيفه مديران رفع اين مشكلات و كاستي هاست.
معاون سياسي امنيتي استانداري گلستان گفت: اقدامات چشمگير در عرصه مسكن مهر، صادرات معدني و صنعتي، افزايش و توسعه شهرك هاي صنعتي، رشد مثبت اقتصادي، كاهش تورم، واگذاري سهام عدالت از جمله دستاوردهاي دولت عدالت محور نهم و دهم بوده است.
به گفته وي تشكيل شركت هاي دانش بنيان، افزايش اعتبارات پژوهشي، برنامه تحول در آموزش و پرورش و آموزش عالي و پيشرفت در هوا و فضا از ديگر دستاوردهاي دولت مهر ورز در پنج سال اخير بوده است.

 



بهره برداري از 7طرح بندري در هفته دولت

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان بهره برداري از هفت طرح بندري به ارزش 296ميليارد و 461ميليون ريال در هفته دولت در سالجاري خبر داد.
علي اكبر صفايي با اشاره به طرح هاي توسعه اي در دست اجرا در بنادر استان هرمزگان اظهار داشت: طرح نوسازي و بازسازي احداث راه آهن اراضي پشتيباني بندر شهيدرجايي با اعتبار حدود14ميليارد تومان از جمله اين طرح ها است كه به واسطه اجراي آن 18كيلومتر به ظرفيت ريلي مجتمع افزوده و طول كل راه آهن بندر ياد شده را به 43كيلومتر مي رساند.
وي به تكميل طرح توسعه بندر مسافري شهيد حقاني با صرف اعتبار 8ميليارد و 300ميليون تومان اشاره كرد و افزود: طرح احداث زيرساخت هاي اراضي 200هكتاري مجتمع بندري شهيد رجايي با اعتباري معادل 7ميليارد و 600ميليون تومان از ديگر طرح هاي قابل اجرا در مدت زمان ياد شده است. مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به تكميل پروژه هاي سرمايه گذاري شده در بندر خليج فارس گفت: اين پروژه ها كه عمدتاً به امور سوخت رساني به كشتي ها مرتبط است به ارزش 4ميليارد و 500ميليون تومان اجرا شده است.

 



استاندار: بيش از 22 هزار شغل امسال در همدان ايجاد شده است

همدان- خبرنگار كيهان:
استاندار همدان گفت: بيش از 22 هزار شغل از ابتداي سال جاري تا پايان مردادماه در استان همدان ايجاد شده است.
رضا كرم پيريابي در جلسه كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري استان افزود: با اين روند تا پايان امسال به راحتي مي توانيم به ايجاد 30 هزار فرصت اشتغال جديد در استان همدان برسيم.
وي اضافه كرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي بايد در ارايه آمار و ارقام با دقت و قاطعيت بيشتري عمل كنند تا زاويه انحراف از 10درصد بالاتر نباشد.
در اين جلسه «مسعود اقلامي» مديركل كار و امور اجتماعي استان همدان گفت: طبق گزارش بازديدهاي انجام شده، 23 واحد صنعتي و توليدي در سطح استان، جهت حفظ اشتغال موجود خود و ايجاد فرصت هاي جديد شغلي احتياج به 190 ميليارد ريال تخصيص اعتبار دارند و 26 واحد ديگر نيز براي راه اندازي نيازمند تزريق 200 ميليارد ريال اعتبار هستند.
وي افزود: از تعداد مشاغل ايجاد شده طي سال جاري در استان، 9 هزار و 412 فرصت به بخش مسكن و 13 هزار و 170 نفر مربوط به بخش هاي ديگر غير از مسكن است.

 



كارشناس بهداشت محيط
جزيره رعايت نكردن بهداشت محيط در كيش به پلمب واحد متخلف منجر مي شود

كيش- خبرنگاركيهان:
كارشناس بهداشت محيط مركز توسعه سلامت كيش، جزيره زيباي كيش را در ميان ديگر مناطق گردشگري كشور پاكيزه ترين منطقه گردشگري عنوان كرد.
«حسن مجرد» از كارشناسان بهداشت محيط جزيره كيش گفت: ما در ارتباط با سلامتي مردم كيش و گردشگران اين جزيره با احدي تعارف نداريم و در صورت مشاهده تخلفات و آلوده بودن مواد غذايي واحد مربوطه را پلمب خواهيم كرد.
كارشناس مركز توسعه سلامت كيش افزود: در صورتي كه شرايط بهداشتي محيط رعايت نشود با اعمال قانون، نخست اخطار مي دهيم و واحد متخلف را به دادگاه معرفي مي كنيم و در صورت تكرار و برطرف نكردن نواقص و مشكلات در آن واحد پلمب خواهد شد. البته اين تخلفات بيشتر در رستوران ها، استخرها و آرايشگاهها مشاهده مي شوند.
اين كارشناس بهداشت محيط تصريح كرد: نگاه ما در خصوص بهداشت محيط، مواد غذايي و بهداشتي در جزيره زيباي كيش يك نگاه عميق، فوق العاده و ويژه اي است و صراحتا اعلام مي كنيم در ميان مناطق گردشگري كشور جزيره كيش يكي از بهداشتي ترين و پاكيزه ترين و سالم ترين منطقه گردشگري محسوب مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14