(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 شهريور  1389- شماره 19729

حديث دشت عشق
سرپرست فدراسيون اميدوارتر از سرمربي تيم ملي وزنه برداري است
رضازاده : شانس كسب دو مدال جهاني را داريم
نكته ورزشي
بررسي مشكلات ورزشكاران اعزامي به گوانگجو
قرائت گزارش مجلس از ورزش همه چيز به بعد از بازي هاي آسيايي موكول شد
مس پيروزي را با تساوي عوض كرد پيروزي استقلال در زيباترين بازي ليگ
اينتر در حسرت ركورد بارسلونا ماند آتلتيكومادريد ،فاتح سوپر جام اروپا
حضور يك ناشناس در تركيب تيم جودو ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
خبرهاي المپيك نوجوانان
تعطيلي يك هفته اي اردوي تيم ملي تكواندو



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «علي تاجيك»
دل را ميان جمع شما جا گذاشتيم
بسيجي شهيد «علي تاجيك» در شهريور 1339 از مادري پاكدامن و پدري كشاورز در روستاي ورامين ديده به جهان گشود. پدر و مادرش بعد از 12 سال با هزاران نذر و نياز و دعا به امام علي و امام حسين متوسل شدند تا خداوند او را به آنان داد و آنان هم به عشق مولا نام او را علي گذاشتند. پدرش از كشاورزان پاك طينت و سختكوش روستا بود كه درحال تربيت فرزند حضور درمجالس امام حسين را برخود واجب مي دانست و با همسرش عهد بسته بود كه درهر مجلسي شركت كنند علي را به همراه ببرند تا او هم از ياران خاندان عصمت و طهارت(ع) باشد. در سن 7 سالگي وارد درس و مشق شد و چون در روستا مدرسه نبود مسير 4كيلومتر روستا تا مدرسه را پياده طي مي كرد و در حين درس به پدرش دركشاورزي و به مادرش در كار خانه كمك مي كرد.
در اواخر سال 56 با توجه به حضور روحانيون انقلابي در محل و فريادهاي اعتراض آميز مردمي به تبعيد امام خميني علي هم فرصت را غنيمت شمرد و درصف مبارزين قرارگرفت و در بدو پيروزي وارد كميته انقلاب اسلامي و بسيج شد. درسال 1359 لباس مقدس سربازي را به تن كرد و پس از دوران آموزشي عازم منطقه عملياتي جنوب شد و در اولين روزهاي حضورش در جبهه ها مجروح و در بيمارستان امام خميني بستري شد. او بعدها مجدداً عازم جبهه شد.
او سرانجام پس از ماه ها حضور در جبهه ها در 25/10/1365 در منطقه عملياني كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



سرپرست فدراسيون اميدوارتر از سرمربي تيم ملي وزنه برداري است
رضازاده : شانس كسب دو مدال جهاني را داريم

در شرايطي كه سرمربي تيم ملي وزنه برداري گفته بود نبايد از تيم ملي انتظار داشت كه در مسابقات جهاني به روي سكو برود، سرپرست فدراسيون وزنه برداري اعلام كرد: شانس كسب دو مدال را در بازي جهاني آنتاليا داريم.
حسين رضازاده در مورد هدفگذاري فدراسيون براي مسابقات جهاني آنتاليا گفت: هر چند هنوز با ركوردهاي جهاني فاصله داريم اما بايد بگويم ركوردهاي ملي پوشان نسبت به گذشته بهبود يافته و اميدواريم بتوانيم نتايج خوبي در مسابقات جهاني آنتاليا كسب كنيم. البته هدف اول ما در مسابقات جهاني كسب سهميه المپيك 2012 لندن است و پس از آن به مدال آوري توجه مي كنيم.
وي در مورد شانس هاي كسب مدال ايران در مسابقات جهاني آنتاليا گفت: ما در دسته 77 كيلوگرم كيانوش رستمي را داريم كه تنها 19 سال دارد و اخيراً در مسابقات جهاني جوانان سه مدال طلاي باارزش را كسب كرده است. ضمن اينكه در دسته فوق سنگين نيز ركوردهاي خوبي توسط بهداد سليمي زده شده كه شانس ما را براي كسب مدال بيشتر مي كند.
سرپرست فدراسيون وزنه برداري در ادامه با اشاره به موفقيت هاي كسب شده در زمان تصدي خود بر فدراسيون وزنه برداري افزود: علي رغم اينكه در ماههاي گذشته با مشكلات زيادي دست به گريبان بوديم ولي توانستيم در رقابت هاي جوانان جهان در بلغارستان 3 مدال طلا و يك مدال برنز و در المپيك سنگاپور يك مدال طلا به دست بياوريم و اميدواريم كه در رقابت هاي جهاني آنتاليا اين روند ادامه داشته باشد.
رضازاده در پايان در مورد حضور خود در پست سرپرستي فدراسيون گفت: من 18 سال در وزنه برداري بوده ام و به تمام زير و بم كار واقف هستم. ضمن اينكه فرد باتجربه اي مثل داراب رياحي كه مدت ها در سمت دبير و نايب رئيس فدراسيون انجام وظيفه كرده است در كنار من حضور دارد. در اين شرايط اميدوارم كه مردم و رسانه ها ما را ياري كنند تا بتوانيم در ارتقاي سطح وزنه برداري ايران موفق باشيم.
مسابقات جهاني آنتاليا اواخر شهريورماه در تركيه برگزار خواهد شد.

 



نكته ورزشي

اختلاف و استعفا در فدراسيون دوچرخه سواري
سرويس ورزشي- هنوز يك ماه و نيم از حضور علي زنگي آبادي به عنوان رئيس فدراسيون دوچرخه سواري نمي گذرد كه حواشي اين فدراسيون در چند هفته گذشته به اوج خود رسيده است.
كناره گيري برخي از اعضاي فدراسيون و جدا شدن آنها از مجموعه دوچرخه سواري بركناري يكباره مربيان و انتصاب مربيان جديد، نشست پرحاشيه كميته انضباطي درخصوص حضور تيم دوچرخه سواري، پتروشيمي تبريز در مراسم شادي غيراسلامي تور چين و بسياري موارد ديگر از جمله حواشي اين فدراسيون در اين چند ماه اخير بوده است.
اما اين حواشي كه گويا تمامي ندارد اواخر هفته گذشته با استعفاي مصطفي چايچي؛ رئيس سازمان ليگ دوچرخه سواري، عليرضا مكوندي؛ مدير تيم هاي ملي و فرهاد عصفوري؛ رئيس كميته كوهستان و از همه مهمتر لغو اعزام تيم دوچرخه سواري كوهستان ايران به رقابتهاي قهرماني آسيا در كره جنوبي (مهرماه سال جاري) به اوج خود رسيد.
در اين ميان با توجه به اظهارنظر افراد مستعفي كه همگي آنها از نبود امكانات و بستر لازم براي كاركردن و دخالت رئيس فدراسيون در تمامي امور سخن به ميان مي آورند به نظر مي رسد كه در اين فدراسيون كميته ها نقش آن چناني ندارند و زنگي آبادي با دخالت در همه امور قصد دارد تمام كارها را يك تنه پيش ببرد.در اين ميان زنگي آبادي دلايل خاص خود را دارد. او مي گويد : ما از وضعيت كميته كوهستان رضايت نداشتيم و خود ما به وي اعلام كرديم كه با اين شرايط نمي خواهيم ادامه كار دهيم. اما مكوندي نامه اي به ما نداده و تنها به مرخصي رفته بود و توقع داشت كه فدراسيون به وي زنگ بزند كه چرا به محل كارش نمي آيد كه مطمئناً اين وظيفه من نيست كه به وي زنگ بزنم! چايچي همه مشغله كاري داشت و محل كارش اجازه حضور در تهران را به وي نمي دهد.» در مجموع مي توان عنوان كرد شرايط خوبي بر فدراسيون دوچرخه سواري حاكم نيست و انتظار مي رود مديران اين فدراسيون با كنار گذاشتن اختلافات و استفاده از تمام پتانسيل اهالي دوچرخه سواري شرايط رشد و پيشرفت اين رشته را در آستانه بازيهاي آسيايي گوانگجو فراهم سازند.

 



بررسي مشكلات ورزشكاران اعزامي به گوانگجو

كميسيون ورزشكاران كميته ملي المپيك درنظر دارد با بررسي جداگانه مشكلات هر يك از فدراسيون هاي شركت كننده در بازي هاي آسيايي گوانگجو، نسبت به مرتفع شدن آنها اقدام كند.
اعضاي كميسيون ورزشكاران براي بررسي مشكلات و درمجموع وضعيت هريك از فدراسيون ها نشستي مجزا با نماينده آن فدراسيون برگزار مي كنند.
كوپاهي دبير كميسيون ورزشكاران كميته ملي المپيك ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت:مشابه چنين برنامه اي پيش از بازي هاي آسيايي بوسان كره جنوبي هم انجام شد. البته آن زمان اعضاي كميسيون به عنوان بازرس مستقيم در فدراسيون ها عمل مي كردند اما امسال ناظران كميته در فدراسيون ها فعال هستند. بنابر اين ما براساس گزارشات آنها كارمي كنيم.

 



قرائت گزارش مجلس از ورزش همه چيز به بعد از بازي هاي آسيايي موكول شد

رئيس كميته تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تربيت بدني از ارائه گزارش نهايي اين كميته به هيئت رئيسه مجلس بعد از بازيهاي آسيايي گوانگجو و اوايل دي ماه خبر داد.
يحيي زاده با بيان اينكه مهلت 9 ماهه كميته تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تربيت بدني 18 مرداد ماه پايان يافته و كميسيون فرهنگي نيز با تمديد اين مهلت مخالفت كرده و به اين ترتيب از 18شهريور ماه كار جمع بندي نهايي اين گزارش در دستور كار كميته قرار خواهد گرفت.
وي افزود: پيش بيني ما اين است كه كار تدوين اين گزارش حداقل دوماه ديگر به طول بيانجامد و احتمالا اين گزارش پس از بازيهاي آسيايي گوانگجو در دي ماه به كميسيون فرهنگي، هيئت رئيسه مجلس و در نوبت قرائت درصحن علني مجلس قرار خواهد گرفت.
رئيس كميته تحقيق و تفحص با بيان اينكه به دليل در پيش بودن بازيهاي آسيايي و براي پرهيز از هرگونه بهانه جويي مسئولان ورزش در اينكه انتشار اين گزارش باعث افت روحيه كاروان ورزشي ايران خواهد شد در نظر داريم تا اين گزارش را پس از بازيهاي آسيايي منتشر و اطلاعات آن را علني كنيم. يحيي زاده بار ديگر تاكيد كرد: با انتشار اين گزارش دست بسياري از مسئولان متخلف ورزش رو مي شود و بايد از صحنه ورزش كنار بروند.

 



مس پيروزي را با تساوي عوض كرد پيروزي استقلال در زيباترين بازي ليگ

هفته هفتم دهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور جمعه شب با برگزاري دو ديدار در تهران آغاز شد كه در حساس ترين ديدار اين هفته تيم استقلال بر سپاهان غلبه كرد.
هفته هفتم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با برگزاري دو ديدار آغاز شد كه در يكي از اين ديدارها تيم فوتبال استقلال تهران موفق شد با نتيجه 4بر3 برابر سپاهان اصفهان به پيروزي دست يابد.
نيمه نخست اين ديدار كه با قضاوت سعيد مظفري زاده در ورزشگاه آزادي برگزار شد با گل هاي ميلاد ميداوودي (17 و 23) و فرهاد مجيدي (43) با برتري 3 بر صفر استقلال به پايان رسيد اما در نيمه دوم سپاهان موفق شد با گل هاي هاشم بيك زاده (61) و ميلوارد يانوش (73 و 76) بازي را به تساوي بكشاند ولي در نهايت آرش برهاني با گل دقيقه 82 خود زمينه پيروزي استقلال را فراهم كرد.
اميرقلعه نويي كه فصل گذشته درهمين ورزشگاه طعم شكست را برابر استقلال چشيده بود، دراين ديدار هم مجددا برابر آبي پوشان تهراني، تيم پيشين خود تن به شكست داد. ضمن اينكه در دقيقه 88 ضربه سر محسن بنگر توسط بيژن كوشكي از روي خط دروازه بيرون كشيده شد كه اين صحنه با اعتراض مسئولان و بازيكنان تيم سپاهان همراه شد.
دراين ديدار تعدادي از هواداران استقلال رفتار خوبي با اميرقلعه نويي و خسرو حيدري نداشتند، هرچند كه قلعه نويي درپايان بازي با كنايه اظهار داشت: شعارهايي كه عليه من سرداده شد كاملاً خودجوش بود!
در ديگر ديدار برگزار شده تيم هاي نفت تهران و مس كرمان برابر همديگر به تساوي يك بر يك رضايت دادند. آريا حسن زاده (65) براي تيم مس دراين مسابقه گل زد ومحمدرضا نيك نهال (85) گل تساوي تيم نفت تهران را به ثمر رساند. ضمن اينكه ميلاد فخرالديني بازيكن تيم مس در دقيقه 64 با دريافت كارت زرد دوم محسن تركي از زمين مسابقه اخراج شد.

 



اينتر در حسرت ركورد بارسلونا ماند آتلتيكومادريد ،فاتح سوپر جام اروپا

تيم فوتبال آتلتيكومادريد اسپانيا با برتري مقابل اينترميلان ايتاليا به عنوان قهرماني رقابت هاي سوپر جام فوتبال اروپا دست پيداكرد.
تيم فوتبال آتلتيكومادريد به عنوان قهرمان جام يوفا جمعه شب گذشته در ورزشگاه«استادو لوييس دوم» شهر موناكو مقابل اينتر ميلان كه عنوان قهرماني جام باشگاه هاي اروپا را در اختيار دارد به برتري 2برصفر رسيد و قهرمان شد.
براي آتلتيكو دراين ديدار خوزه آنتونيو ري يس (62) و سرخيو اگوئرو (83) گلزني كردند ضمن آنكه اينتر در دقيقه 90 اين ديدار يك ضربه پنالتي را توسط ديه گو ميليتو ازدست داد.
اينتر كه فصل گذشته به همراه آقاي خاص «سه گانه» را به دست آورده بود، در ديدار پاياني سوپر جام ايتاليا هم هفته گذشته رم را با نتيجه 3بر يك شكست داد، اما نتوانست نوار قهرماني ها را تداوم ببخشد و سرانجام طعم ناكامي را چشيد.
البته نرآتزوري هنوز يك جام ديگر پيش رو دارد. جام جهاني باشگاه ها كه باحضور تيم هاي برتر هر قاره برگزار مي شود. هرچند هواداران اينتر مي دانند كه حتي در صورت قهرماني دراين رقابت ها ديگر نمي توانند به ركورد خيره كننده بارسلونا در فصل گذشته دست پيدا كنند.
آبي و اناري هاي ايالت كاتالان دوسال پيش پس از فتح لاليگا، جام حذفي اسپانيا و ليگ قهرمانان اروپا در فصل بعد هم در مسير قهرماني گام برداشتند و سوپر جام اسپانيا، سوپرجام اروپا و جام جهاني باشگاه ها را فتح كردند. كاري كه اينتر نتوانست انجام دهد.

 



حضور يك ناشناس در تركيب تيم جودو ايران

در جديدترين اسامي تيم هاي شركت كننده در رقابتهاي جودو قهرماني جهان كه از سوي فدراسيون جهاني اعلام شده نام يك ناشناس در تركيب تيم ايران ديده مي شود.
در فاصله 12 روز به آغاز رقابتهاي جودو قهرماني جهان سايت رسمي فدراسيون جهاني آخرين تغييرات ايجاد شده در ليست اسامي جودوكاران شركت كننده در اين دوره از رقابتها را منتشر كرد.
درحالي كه در ليست قبلي نام 764 جودوكار از 91 كشور ثبت شده بود، تعداد شركت كنندگان اين رقابتها به عدد 841 رسيده است. اين تعداد شركت كنندگان از 101 كشور جهان روي تاتامي رقابتهاي جهاني به رقابت خواهند پرداخت.بخش كوچكي از اين تغييرات هم مربوط به تيم ايران است كه نسبت به ليست قبلي دو تغيير داشته است. در ليست جديد، نام دو جودوكار ديده مي شود. حامد ملك محمدي در وزن 81-كيلوگرم و سيامك عبدالكسروي در وزن آزاد.
ملك محمدي عضو باسابقه تيم ملي است، ولي سيامك عبدالكسروي جودوكاري است كه تاكنون نامش در محافل جودو شنيده نشده است.
براساس اطلاعات كسب شده، اين جودوكار 5سال قبل در زماني كه «توميتا» مربي نام آشناي ژاپني توسط محمد درخشان رئيس وقت فدراسيون به عنوان يك استعدادياب به ايران آمد با وجود سن كم توسط وي به تيم ملي دعوت شد و مدتي هم با اين تيم تمرين كرد.
وحيد سرلك، قنبر علي قنبر، علي معلومات، محسن غفار، محمد جمالي، مسعود جليلوند، جواد محجوب، احسان رجبي، حامد ملك محمدي، محمدرضا رودكي و سيامك عبدالكسروي جودكاراني هستند كه نامشان از سوي فدراسيون ايران براي حضور در رقابتهاي جهاني اعلام شده است. اينكه از ميان اين نفرات چند جودوكار به توكيو اعزام شوند هنوز مشخص نيست. رقابتهاي جودو قهرماني جهان 18 تا 22شهريور ماه در توكيو برگزار خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي : شبكه 3 حرف هاي
مديرمسئول كيهان ورزشي را سانسور كرد
امير قلعه نويي در واكنش به شعارهاي تعدادي از هواداران استقلال عليه خودش گفت: از همه تشكر مي كنم كه به اين گونه شعار دادند. من اعلام مي كنم هيچ كسي به آنها خط نداده و خودجوش تماشاگران عليه من شعار دادند! به گزارش برنا قلعه نويي در بخش ديگري از صحبت هايش با انتقاد از رويه برنامه 90 اظهار داشت: وقتي بنده سرمربي تيم ملي بودم، آقاي فردوسي پور مرا به برنامه اي دعوت كرد كه حتي نمي دانستم محتواي آن چيست.بعد هم با عده اي از خبرنگاران درباره من حرف زد كه همه آنها انتقاد داشتند و حرف هايشان پخش شد، اما صحبت هاي مدير مسئول كيهان ورزشي كه با ديگر صحبت هاي مطرح شده تفاوت داشت و از من حمايت كرده بود از تلويزيون پخش نشد وآن را سانسور كرد.
بالا رفتن شانس بلاتر براي بقا در فيفا
با كنار كشيدن بن همام، رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا ،احتمال ابقاي سپ بلاتر بر رياست فدراسيون بين المللي فوتبال( فيفا) براي يك دوره چهار ساله ديگر قوت گرفت.
بالاك خط خورد
يواخيم لو، سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان، ميشاييل بالاك را از اين تيم براي رقابت هاي انتخابي جام ملت هاي اروپا يورو 2012 كنارگذاشت.
اعتراض مجيدي به گرفتن تست دوپينگ
فرهاد مجيدي پس از پايان بازي تيم هاي استقلال و سپاهان زماني كه ستاد كميته مبارزه با دوپينگ براي انجام تست به سمت وي رفتند، وي به اقدام آنها معترض شد.مجيدي اظهار داشت: جالب است كه در پايان هر بازي از من تست مي گيرند؛ در حالي كه بحث تست گرفتن از بازيكنان به صورت قرعه است. در اين بازي اسامي افراد ديگري در قرعه انتخاب شد اما به دستور مسئولان فدراسيون از من تست دوپينگ گرفتند.
مذاكره استقلال با تيموريان و هوار محمد
هافبك سابق تيم فوتبال پيروزي با مسئولان باشگاه استقلال مذكرات مثبتي داشته است.به گزارش فارس سرپرست موقت باشگاه استقلال كه با آندرانيك تيموريان مذاكراتي داشته با هوار محمد بازيكن عراقي فصل گذشته پيروزي نيز وارد مذاكره شده تا در صورت توافق اين بازيكن پيراهن استقلال را برتن كند.

 



خبرهاي المپيك نوجوانان

¤ فرشاد عربي به اولين مدال طلاي كاروان ايران در اولين دوره المپيك هنرهاي رزمي تالو رسيد.
¤ تيم ملي هندبال ايران براي برگزاري ديدار دوستانه با تيم هاي سپاهان و ذوب آهن روز گذشته عازم اصفهان شد.
¤ قايقرانان ايران در دو قايق 22 نفره و 12 نفره براي كسب مدال امروز به مصاف حريفان خود در مسابقات جهاني دراگون بت در مجارستان مي روند.

 



تعطيلي يك هفته اي اردوي تيم ملي تكواندو

به دليل سفر شماري از ملي پوشان به المپيك هنرهاي رزمي و مسابقات آزاد كره اردوي تيم ملي تكواندو تعطيل شد.
بامداد ديروز رضا نادريان و مسعود حجي زواره به همراه رضا مهماندوست راهي المپيك هنرهاي رزمي شدند و قرار است امروز نيز بهزاد ايلخاني و پيام قبادي همراه تيم نيروهاي مسلح راهي مسابقات آزاد كره جنوبي شوند.
همين مسئله در كنار در پيش بودن ايام ليالي قدر موجب شده است تا كادر فني به مدت يك هفته تمرينات تيم ملي را تعطيل كند.با بازگشت اين نفرات از مسابقات مختلف اردوهاي تيم ملي بار ديگر زير نظر رضا مهماندوست به عنوان سرمربي از سرگرفته خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14