(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 شهريور  1389- شماره 19729


زلزله دامغان 3 كشته گرفت
بازتاب منفي سخنان بقايي در رسانه هاي تركيه
زورگيران پرايدسوار حين سرقت دستگير شدند
صاعقه دو عضو يك خانواده را در خرم آباد كشت و دو تن ديگر را مجروح كرد.
حوادث كوتاه از كشور
مراسم ازدواج و اهداي 100 سري جهيزيه به زوج هاي نيازمند
آخرين وضعيت قضايي پرونده سكينه محمدي آشتياني
تعطيلي ايستگاه هاي شمالي مترو در روز چهارشنبه
انتصاب در قوه قضائيه
كاهش ورود 100 هزار خودرو به طرح ترافيك
اعتراف وزير انگليس به همجنس گرايي
قتل 72 مهاجر در مكزيك
11 كشته در رانش زمين در تركيه
دولت آلمان طلبه مي پذيرد!
44 نفر زير سم اسب ها
بهره برداري از فاز دوم بزرگراه شهيد باكري



زلزله دامغان 3 كشته گرفت

وقوع زمين لرزه اي به قدرت 9/5 ريشتر در جنوب دامغان 3كشته برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي وقوع زمين لرزه اي به قدرت 9/5 ريشتر ساعت 23 و 53 دقيقه و 50 ثانيه در منطقه دشت كوير دامغان يك دختر چهار ساله و يك دختر خردسال ديگر در دم جان خود را از دست دادند و 20 نفر مجروح شدند كه حال 10 تن از آنان وخيم گزارش شده است.
به گزارش رسيده با فوت يك نفر از مجروحان حادثه، شمار جان باختگان زلزله نيمه شب جمعه در جنوب دامغان به 3 نفر افزايش يافت. تعدادي از مجروحان سرپايي مداوا و تعدادي نيز به بيمارستان دامغان منتقل شدند. در اين حادثه به 5 روستاي جنوب دامغان از جمله روستاهاي كوه زر، شيمي كلو، رشم، معلمان و طرود خساراتي وارد آمد.
در حال حاضر امدادرساني به مصدومان اين زلزله با تلاش نيروهاي انتظامي و هلال احمر به اتمام رسيده و امدادرساني ثانوي شامل نصب چادر و مراحل بعدي در حال انجام است.
بيشترين خسارت اين زلزله در روستاي كوه زر ايجاد شده است. مدير كل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استانداري سمنان از ثبت 25 زمين لرزه كوچك و بزرگ طي 24 ساعت گذشته در دامغان خبر داد. شدت اين زمين لرزه ها از 1/1 تا 9/5 ريشتر گزارش شده است. براي اسكان موقت آسيب ديدگان زلزله، يك اردوگاه موقت در روستاي كوه زر برپا و در آن 50 چادر نصب و آماده شد. همچنين 70 نفر امدادگر و 18 دستگاه آمبولانس به همراه تجهيزات لازم به منطقه زلزله زده اعزام شد. 110 تخته چادر، 75 تخته موكت، 100 تخته پتو به همراه اقلام خوراكي و ضروري ديگر به اين منطقه ارسال شد.
به گزارش ايرنا به دنبال وقوع زلزله در دامغان ستاد مديريت بحران تهران ساعت 3 بامداد شنبه در محل استانداري تهران با حضور استاندار تهران و فرمانداران شهرهاي استان تهران و نمايندگان و مسئولان سازمان هاي امدادي و اجرايي تشكيل شد. در اين زمين لرزه بين 8 تا 12 روستا آسيب ديدند كه ساكنان اين روستاها بيش از 1700 نفر هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس زلزله دامغان، 12 شهر از شهرهاي مازندران را نيز لرزاند. وسعت زمين لرزه از شهرهاي سوادكوه، آمل، شهرهاي مركزي و شرقي مازندران تا گلوگاه بوده است. تاكنون خساراتي از شهرهايي كه زلزله در آنجا احساس شده گزارش نشده است.
در پي وقوع زمين لرزه در دامغان، مردم روستاهاي زلزله زده اين شهر نگران و سرگردان در بيرون از منازل خود به سر مي برند اما اوضاع در شهر دامغان آرام است. گزارش ايرنا نيز حاكي است مصطفي محمد نجار كه توسط مدير عامل جمعيت هلال احمر كشور همراهي مي شد پس از ورود به دامغان بلافاصله عازم بيمارستان اين شهر شد تا از مجروحان حادثه عيادت كند.
وي براي بررسي وضعيت زلزله زدگان به دامغان سفر كرد و عازم روستاي كوه زر شد و از نزديك وضعيت مناطق زلزله زده را مورد بررسي قرار داد. همچنين استاندار سمنان و جمعي از مسئولان استان و شهرستان دامغان وزير كشور را همراهي مي كردند.

 



بازتاب منفي سخنان بقايي در رسانه هاي تركيه

سخنان رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در همايش «ايران پل پيروزي» با واكنش شديد اللحن رسانه هاي تركيه روبرو شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس شبكه تلويزيوني ntv بزرگترين شبكه خبري تركيه به زبان هاي تركي، عربي و انگليسي در واكنش به اظهارات بقايي مدعي شد: بقايي دراظهارات خود گفته ارامنه از سوي ترك ها به صورت دسته جمعي كشته شده اند و «آن را كشتار جمعي ناميد».
برپايه اين گزارش، رسانه هاي ديگر تركيه نيز نوشتند علي رغم پذيرش اين ادعا از سوي مجلس ايران، اكنون ادعاهاي بقايي موقعيت تركيه را در نزد سازمان ملل بسيار تضعيف كرده و مقام رياست جمهوري ارمنستان گفتار وي را به عنوان يك سند ديپلماتيك و رسمي از مقامات ايراني به سازمان ملل و سازمان هاي مربوطه ارسال و به اين دليل از بقايي تشكر كرده است.
اين گزارش حاكي است، رسانه هاي تركيه در واكنش به سخنان بقايي، بهبود روابط تركيه با ايران را يك خطاي بزرگ دانستند!
درهمين حال، اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي و اجتماعي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: اظهارات حميد بقايي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان در همايش «ايران، پل پيروزي» در روز سوم شهريورماه 1389، دررسانه هاي مختلف به درستي منعكس نشده يا شماري از رسانه ها از اظهارات ايشان درخصوص مسائل فيمابين دولت عثماني و ارامنه، برداشت هاي خود را منعكس نموده اند.
اين اداره كل تأكيد كرده است: وي صرفا به موضوع فوق الذكر به عنوان موضوعي مطروحه بين دو كشور تركيه و ارمنستان بدون هيچگونه تحليل يا ديدگاه خاصي اشاره كرده است.
كارشناسان بر اين عقيده اند كه با توجه به گسترش روابط ميان ايران و تركيه، بنگاه هاي تبليغاتي آمريكا و رژيم صهيونيستي درصدد اخلال در اين روابط برآمده اند و ازاين روي مسئولان بايد در اظهارات خود دقت بيشتري داشته باشند.

 



زورگيران پرايدسوار حين سرقت دستگير شدند

4 زورگير خشن در حالي كه قصد سرقت از يك نوجوان را داشتند توسط ماموران پليس دستگير شدند.
ماموران گشت نامحسوس كلانتري 119 با توجه به شكايت هاي صورت گرفته درخصوص ارتكاب زورگيري سرنشينان يك دستگاه پرايد سبز رنگ به محض مشاهده خودروي پرايد با مشخصات اعلامي اين خودرو را تحت مراقبت هاي خود قرار داده و به محض اطمينان از هويت واقعي سرنشينان آن به راننده پرايد دستور ايست دادند، اما راننده پرايد به محض مشاهده ماموران با افزايش سرعت قصد فرار از محل را داشت.
با وجود هشدارهاي چندين باره ماموران درخصوص متوقف شدن خودرو و حتي تيراندازي هوايي به عنوان اخطار، راننده پرايد همچنان تلاش داشت تا از دست ماموران متواري شود، با توجه به سرعت بالاي خودروي پرايد، بلافاصله موضوع تعقيب و گريز به ديگر واحدهاي گشتي پليس در محدوده جاده قديم كرج اعلام و مسير فرار متهمان در حال فرار، به طور كامل بسته شد.
با نزديك شدن متهمان به پست ايست و بازرسي ماموران، آنها همچنان تلاش داشتند تا از صحنه متواري شوند كه اين موضوع ماموران را مجبور كرد تا با استفاده از قانون بكارگيري سلاح اقدام به تيراندازي به سمت لاستيك هاي خودرو پرايد كرده و نهايتاً موفق شدند خودرو را متوقف كرده و هر چهار متهم را دستگير كنند.
به گزارش فارس متهمان در اعترافات خود گفتند: پس از سوار كردن افراد به خودرو و طي كردن مسافتي كوتاه، با تهديد چاقو آنها را مجبور مي كرديم تا پول هاي خود را تحويل دهند و پس از سرقت در مكاني خلوت آنان را از ماشين پياده كرده و خودمان از محل متواري مي شديم.

 



صاعقه دو عضو يك خانواده را در خرم آباد كشت و دو تن ديگر را مجروح كرد.

مسئول اورژانس بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد افزود: بر اثر صاعقه بامداد شنبه در كوهپايه هاي شهرستان زاغه در 40 كيلومتري شرق خرم آباد، دو تن به نام هاي گوهر فلاح پور 32 ساله و فرزندش علي فرهادي سه ساله دچار سوختگي شديد شده و جان سپردند.
منوچهر نصيري گفت: بر اثر اين حادثه خليل فرهادي 36 ساله پدر خانواده و نسرين فرهادي 6 ساله ديگر فرزند وي نيز دچار سوختگي شدند كه در بيمارستان شهداي عشاير تحت معالجه قرار گرفتند.
بر پايه اين گزارش در پي رعد و برق شديد و بارش خفيف باران در خرم آباد و مناطق اطراف موجب قطع چند باره برق شد كه با تلاش نيروهاي شركت توزيع برق جريان برق به سرعت برقرار شد.
صاعقه در لرستان 4 كشته و زخمي برجاي گذاشت

 



حوادث كوتاه از كشور

شكار خرس قهوه اي
تبريز- خبرنگاركيهان: شكارچي متخلف كه اقدام به شكار غيرمجاز خرس قهوه اي در تبريز كرده بود دستگير شد. لاشه خرس كه در چاله اي دفن شده بود كشف شد. خرس شكارشده مربوط به منطقه آوان ورزقان بخش خاروانا و حد فاصل كيامكي و ارسباران است.
دستگيري سارقان مسلح
يزد- خبرنگاركيهان: 3 سارق مسلح يك دستگاه خودرو پرايد با همكاري پليس يزد و همدان دستگير شدند. پليس با شناسايي شماره تلفن همراه يكي از سارقان وي را كه قصد خروج از يزد به سمت تهران و ديگر استانها را داشت دستگير كرد. با دستگيري متهم به نام محمدرضا، برادرش فاضل و برادرزنش ناصر كه همدست وي بودند نيز به دام پليس افتادند. با دستگيري سه سارق در همدان خودرو مسروقه كه در يكي از شهرستانهاي همدان رها شده بود كشف شد.
كشف سلاح كمري
آوج- خبرنگاركيهان: شخصي بنام عباس- ك كه با يك دستگاه پرايد مبادرت به توزيع مواد مخدر در روستاهاي آوج مي كرد در مسير روستاي استلج دستگير شدند. از نامبرده مقداري انواع مخدر و يك قبضه كلت كمري و 6 تير جنگي كشف شد.
كلاهبرداري با فروش سكه تقلبي
اصفهان- خبرنگاركيهان: فردي كه با فروش سكه هاي عتيقه تقلبي از مردم كلاهبرداري مي كرد، دستگير شد. اين فرد كه اهل و ساكن يكي از استانهاي غربي كشور است يك هزارو500 سكه تقلبي به مبلغ 300 ميليون ريال را به فردي فروخت. اما خريدار چند ساعت بعد متوجه مي شود كه سكه ها تقلبي است. نورعلي- غ كه اقدام به فرار كرده بود پس از دستگيري به چندين فقره كلاهبرداري اعتراف كرد.
كشف سيگار خارجي قاچاق
شهرضا- خبرنگاركيهان: طي 5 ماه اول سالجاري، بيش از يك ميليون و500 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق توسط ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان شهرضا كشف شد.ارزش ريالي سيگارهاي كشف شده بيش از 500 ميليون ريال برآورد شد.در اين رابطه تعداد پنج دستگاه خودروي سبك و سنگين توقيف و تعداد هفت نفر نيز به اتهام حمل سيگار قاچاق دستگير شدند.
برخورد مرگبار دو خودرو
سرويس شهرستانها: بر اثر برخورد شديد يك دستگاه كاميون با يك دستگاه خودرو پژو در شهرستان دشتي هر دو خودرو در آتش سوخته و همه سرنشينان پژو جان خود را از دست دادند.
در اين حادثه راننده و هر 4 نفر سرنشين خودرو پژو در آتش سوختند كه دو نفر از آنها بوسيله مداركشان شناسايي و سه نفر ديگر هنوز شناسايي نشده اند. علت تصادف، بي احتياطي از سوي راننده كاميون و رعايت نكردن حق تقدم اعلام شد.

 



از سوي سازمان بسيج سازندگي سپاه محمد(ص) برگزار شد
مراسم ازدواج و اهداي 100 سري جهيزيه به زوج هاي نيازمند

سازمان بسيج سازندگي سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ همزمان با ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، با مشاركت خيرين 100 سري جهيزيه براي ازدواج زوج هاي جوان بي بضاعت تهيه و ارسال كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج سازندگي سپاه محمدرسول ا...(ص) با حضور سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين مراسم ازدواج و اهداي يكصد جهيزيه براي ازدواج زوج هاي جوان بي بضاعت برگزار شد و بيش از 20 هزار سبد كالا شامل اقلام خوراكي و مصرفي در قالب 250 خودرو به مناطق محروم و نيازمند اعزام و تحويل خانواده نيازمندان گرديد.
در اين مراسم سردار نقدي طي سخناني اعلام كرد: تامين اقلام مصرفي و تامين جهيزيه براي خانواده هاي نيازمندان با مشاركت عزيزان بسيجي توسط پايگاه ها و حوزه هاي مقاومت در طول سال اجرا مي گردد و همچنين با توجه به وقوع حادثه سيل در كشور همسايه و مسلمان پاكستان و نياز فوري و ضروري مردم پاكستان به كمك هاي انسان دوستانه تمامي پايگاه ها و حوزه هاي مقاومت آماده جمع آوري كمك هاي نقدي و غيرنقدي مردم مسلمان كشورمان مي باشند.

 



ستاد حقوق بشر قوه قضائيه طي اطلاعيه اي صادر كرد
آخرين وضعيت قضايي پرونده سكينه محمدي آشتياني

ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: براساس وظيفه قانوني خود و از موضع دفاع از حقوق همه شهروندان جمهوري اسلامي، گزارشي از آخرين وضعيت قضايي پرونده خانم سكينه محمدي آشتياني منتشر مي كند.
به گزارش ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، در اين اطلاعيه آمده است: علي رغم عدم تكليف در ارايه توضيحات نسبت به محتويات پرونده قضايي متشكله در قوه قضائيه كه قوه اي مستقل است و قاضي يا قضات متصدي در هر پرونده در صدور و انشاء و دستور ابلاغ رأي بدون تاثيرپذيري از جو رواني اتخاذ مواضع و انتشار مطالب رسانه اي مي بايست براساس حقايق موجود در پرونده و با رعايت مقررات قانوني اقدام نمايند، صرفاً به منظور تنوير افكار عمومي، اين اطلاعيه صادر مي شود.
متن كامل اين اطلاعيه كه ستاد حقوق بشر از موضع دفاع از حقوق همه شهروندان و از جمله خانم سكينه محمدي آشتياني پيگيري آن را برخود لازم دانسته، به قرار زير است.
اعلام مواضع توسط مقامات، مراجع رسمي بين المللي و برخي از رسانه هاي دولتي و غير دولتي در خصوص مسايل حقوقي و قضايي كشورها بدون دسترسي به منابع و اطلاعات موثق مربوط به آن كشورها نه فقط ناقض منشور ملل متحد و ساير معاهدات بين المللي در زمينه استقلال و حاكميت كشورها تلقي مي شود بلكه نوعي پيشداوري غلط، ناعادلانه و جانبدارانه محسوب مي گردد. بدون ترديد تداوم اين رهيافت در نظام بين المللي رويه اي غيرمنطقي و غير قابل دفاع و پذيرش را در پي خواهد داشت.
نظام قضايي جمهوري اسلامي ايران مانند ساير نظام هاي قضايي حاكم در كشورهاي جهان براساس اصل تفكيك قوا و استقلال دستگاه قضايي عمل مي كند.
عليرغم عدم تكليف در ارايه توضيحات نسبت به محتويات پرونده قضايي متشكله در قوه قضائيه كه قوه اي مستقل است و قاضي يا قضات متصدي در هر پرونده در صدور و انشاء و دستور ابلاغ رأي بدون تأثيرپذيري از جو رواني اتخاذ مواضع و انتشار مطالب رسانه اي مي بايست براساس حقايق موجود در پرونده و با رعايت مقررات قانوني اقدام نمايند اما، ستاد حقوق بشر به منظور تنوير افكار عمومي، اين اطلاعيه را صادر كرده است.
ستاد حقوق بشر، از موضع دفاع از حقوق همه شهروندان و از جمله خانم سكينه محمدي آشتياني پيگيري لازم درباره پرونده قضايي مشاراليها را به عمل آورد كه متأسفانه براساس مستندات موجود، اتهامات مطرح شده درباره خانم سكينه محمدي آشتياني به اثبات رسيده است.
در اين پرونده برابر اعلام مركز فوريت هاي پليس 110 در تاريخ
23/6/84 وقوع يك فقره فوت مشكوك در شهرستان اسكو گزارش شده كه با دريافت گزارش تلفني مذكور مأمورين به محل مراجعه و مشاهده مي كنند كه شخصي به هويت ابراهيم قادرزاده 44 ساله در داخل منزل مسكوني و در سطح زمين حمام افتاده است.
خانم سكينه محمدي كه همسر او بوده در اظهارات خود، تصريح نموده است كه با فردي به نام آقاي عيسي طاهري رابطه نامشروع داشته و توسط همين شخص تحريك شده تا از شوهرش ابراهيم قادرزاده طلاق گرفته و با او ازدواج كند. خانم سكينه محمدي سپس تصريح كرده است كه به اتفاق آقاي عيسي طاهري نقشه به قتل رساندن شوهرش آقاي ابراهيم قادرزاده را طرح كرده است.
به دستور بازپرس پرونده، جسد به پزشكي قانوني منتقل و پس از معاينه، صراحتاً چنين اعلام نظر شده است: «... با توجه به آثار مارك الكتريكي (اثر برق گرفتگي) در ناحيه انگشت شست پا و گردن و صورت و ناحيه تنه، تماس آگاهانه و هدفدار سيستم برق مطرح مي باشد كه با توجه به عدم مشاهده آثار دفاعي، اين اقدام بعد از ايجاد اختلال هوشياري با مصرف دارو (حتي به ميزان كم) توسط فرد ديگري صورت پذيرفته است.»
خانم محمدي در تحقيقات مرجع بازپرسي در تاريخ 5/9/84 با قبول اتهامات، اظهار داشته است: آقاي عيسي طاهري، بنده را فريب داد و با تزريق آمپول و وصل كردن جريان برق با مشاركت وي، شوهرم را به قتل رسانده ام و قبل از آن نيز دو ماه بود كه با وي رابطه داشتم.
نهايتاً بازپرس در خصوص اتهامات مشاراليها، داير بر معاونت در قتل عمدي و همچنين رابطه نامشروع با آقاي عيسي طاهري، قرار مجرميت صادر و در خصوص اتهام زناي محصنه با مردان اجنبي، قرار عدم صلاحيت به اعتبار صلاحيت دادگاههاي كيفري استان صادر نموده كه مراتب به شعبه ششم دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي ارسال و متهم آقاي اكبر زارع را به عنوان وكيل خود معرفي نموده و درجلسه دادگاه، آقاي سهراب سمنگان مع الواسطه از طرف آقاي اكبر زارع حاضر گرديده كه نهايتاً طي دادنامه شماره 38-19/6/85 خانم سكينه محمدي آشتياني در خصوص زناي محصنه با مردان اجنبي مستنداً به مواد 63 و 83 و 105 قانون مجازات به حد رجم محكوم شده است.
پس از آن، شعبه سي و نهم ديوان عالي كشور طي دادنامه شماره
206/29-6/3/1386 در خصوص تجديد نظر خواهي خانم سكينه محمدي با وكالت آقايان اكبر زارع و سهراب سمنگان، رسيدگي دادنامه تجديد نظرخواسته را، ابرام نموده است.
در اينجا لازم به ذكر است كه با وجود قطعيت حكم صادره، با پيگيري هاي ستاد حقوق بشر تاكنون اين حكم به مرحله اجرا درنيامده است.
در پرونده اي ديگر، شعبه دوازدهم دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي، طي دادنامه شماره 39-15/8/85 به اتهام آقاي عيسي طاهري كوهدقي فرزند محمد با وكالت آقاي فاروق فيض ايلخچي و نيز خانم سكينه محمدي آشتياني فرزند اصغر با وكالت آقايان اكبر زارع و حبيب اسدي داير بر مشاركت در قتل عمدي مرحوم ابراهيم قادرزاده اسكويي رسيدگي كرده و به استناد مواد 42، 203، 206، 212، 231، 612 قانون مجازات، متهم رديف اول را به قصاص نفس پس از پرداخت نصف ديه يك مرد توسط شكات و متهم رديف دوم را نسبت به جنبه خصوصي جرم به استناد بند دوم ماده 6 قانون آئين دادرسي كيفري قرار موقوفي پيگرد و به لحاظ اينكه اقدام مشاراليه موجب اخلال در نظم و صيانت جامعه گرديده به تحمل ده سال حبس تعزيري با احتساب ايام بازداشت قبلي محكوم نموده است.
متعاقباً شعبه 31 ديوانعالي كشور طي دادنامه 46/31-20/1/86 در خصوص تجديدنظرخواهي آقاي عيسي طاهري و همچنين وكلاي خانم سكينه محمدي نسبت به دادنامه شماره 39-15/8/85 صادره از شعبه 12 دادگاه كيفري آذربايجان شرقي رسيدگي و نتيجه دادنامه تجديدنظر خواسته را ابرام نموده است.
متعاقباً، قضات شعبه 12 دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي طي دادنامه شماره 8809974127200003-22/1/88 با تصريح به مراتب اعلام رضايت اولياء دم، به استناد بند دوم ماده 6 قانون آئين دادرسي كيفري در خصوص قصاص نفس، قرار موقوفي تعقيب صادر اما در مورد جنبه عمومي، نظر به اينكه اقدام محكوم عليه، موجب اخلال در نظم جامعه و بيم تجري مرتكب به ديگران گرديده است، به استناد مادتين 208 و 612 قانون مجازات اسلامي با رعايت تبصره ماده 18 قانون مذكور، آقاي عيسي طاهري كوهدقي را به تحمل ده سال حبس تعزيري محكوم نموده است.
با التفات به مراتب مذكور، قابل ملاحظه است كه خانم سكينه محمدي آشتياني با وجود داشتن دو فرزند، در قتل همسر خود و پدر فرزندانش، مشاركت داشته و كانون خانوادگي را از هم گسيخته و در واقع فرزندان خود را از داشتن خانواده محروم نموده است. با توجه به جميع جهات فوق الذكر، دستگاه قضايي براي اعمال وقت هاي مضاعف در اعمال قانون و رعايت حق قانوني افراد راهكارهاي ويژه اي را در دستور كار قرار داده است كه نتيجه نهايي متعاقباً اعلام خواهد شد.

 



تعطيلي ايستگاه هاي شمالي مترو در روز چهارشنبه

هفت ايستگاه خط شمالي يك مترو از جمله شهيد همت، شهيدحقاني، ميرداماد، شريعتي، قلهك، شهيد صدر و قيطريه روز چهارشنبه دهم شهريور ماه تعطيل است.
به گزارش روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران وحومه اين ايستگاه هاي مترو به دليل انجام تعميرات و تكميل سيستم ها و تجهيزات كنترلي تعطيل خواهند شد و قطارهاي مترو در آنها توقف نخواهند داشت.
اين گزارش مي افزايد: اين ايستگاه ها روز پنجشنبه يازدهم شهريورماه باز شده و جابجايي مسافر درآن انجام مي شود.
براساس اين گزارش مسافران مي توانند در زمان ياد شده از ساير ايستگاه هاي خط يك و خطوط 2، 4و 5مترو كه سرويس رساني عادي درآنجا انجام مي شود، استفاده كنند.

 



انتصاب در قوه قضائيه

با ابلاغ آيت الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضاييه، حسين شاملو احمدي، بازپرس ويژه قتل تهران، به عنوان مستشار دادگاه كيفري استان تهران انتخاب شد.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران خبر داد
كاهش ورود 100 هزار خودرو به طرح ترافيك

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: پس از گذشت يك ماه از راه اندازي دوربين هاي كنترل طرح ترافيك ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك از 125 هزار مورد به 20 هزار مورد رسيده است.
سرهنگ هادي هاشمي افزود: با راه اندازي دوربين هاي كنترل ترافيك ميزان تخلفات رانندگي به صفر نزديك خواهد شد به طوري كه از ابتداي راه اندازي اين دوربين ها روزانه 125 هزار تخلف از سوي رانندگان به ثبت مي رسيد.
سرهنگ هاشمي افزود: برخي رانندگان متخلف سعي دارند با مخدوش كردن پلاك يا قسمتي از پلاك خودرو، انداختن پارچه و مخفي كردن پلاك يا پوشاندن پلاك خودرو وارد محدوده طرح ترافيك شوند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: تا به حال يك هزار و 540 دستگاه خودرو كه رانندگان آن مرتكب چنين تخلفاتي شده اند، توقيف شده و علاوه بر انجام تست هاي روان شناختي و سلامتي، با آنان برخورد قانوني شده است.
وي اظهار داشت: 75 نفر از متخلفان به سلب صلاحيت رانندگي از 2 ماه تا 2 سال محكوم شدند و عده اي نيز براي هميشه صلاحيت رانندگي را از دست دادند.
به گزارش فارس بيش از 300 دوربين در 103 معبر ورودي طرح ترافيك از 28 تير نصب شده است.

 



اعتراف وزير انگليس به همجنس گرايي

كريسپين بلانت، وزير امور زندان هاي دولت انگليس اعتراف كرده كه همجنس گراست و به همين علت از همسر خود جدا شده است.
به نوشته روزنامه گاردين، بلانت كه از اعضاي حزب محافظه كار است روز جمعه (5 شهريور) با انتشار بيانيه اي به صورت رسمي همجنس گرايي خود را تأييد كرد.
اين اقدام از سوي معاون وزير دادگستري انگليس و وزير امور زندان هاي اين كشور پس از انتشار شايعاتي درباره دستيابي گاردين به اطلاعاتي درباره همجنسگرايي وي، انجام شد.
برپايه اين شايعات، گاردين قرار بود جزئياتي درباره ارتباط خصوصي بلانت با يك مرد را در شماره تازه خود افشا كند.
كريسپين در بيانيه خود كه در پايگاه اينترنتي حزب محافظه كار انگليس منتشر شده، اعلام كرده كه موضوع را براي خانواده خود طرح كرده و سپس از ويكتوريا همسرش جدا شده است.
اين وزير 50 ساله كابينه انگليس، سال جاري ميلادي (2010) از سوي ديويد كامرون نخست وزير اين كشور به سمت معاون وزير دادگستري انگليس و وزير امور زندان ها منصوب شد.كريسپين به عنوان وزير امور زندان ها، مسئول سياست گذاري زندان ها و صرفه جويي و پس انداز از بودجه آن ها به عنوان بخشي از بازنگري بودجه سازمان هاي دولتي براي فصل پاييز در سال جاري است.

 



قتل 72 مهاجر در مكزيك

72 مهاجر در مرز مكزيك با آمريكا در پي درگيري با قاچاقچيان موادمخدر كشته شدند.
رسانه هاي دولتي مكزيك از كشف اجساد 72 تن از مهاجران در نزديكي مرز اين كشور با تگزاس در ايالات متحده آمريكا و در حالي كه در يك ساختمان خالي از سكنه پراكنده بودند، خبر داده و يادآور شدند كه بدترين و هولناك ترين قتل عام مهاجران در طول تاريخ درگيري هاي مافياي موادمخدر در اين كشور به شمار مي رود.
همچنين پليس مكزيك تاكيد كرد كه اين افراد كارگراني از آمريكاي مركزي و آمريكاي جنوبي از جمله «هندوراس»، «برزيل» و «اكوادور» بودند كه پس از به صف كشيده شدن در كنار ديوار با گلوله به قتل رسيدند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، تحقيقات اوليه نشان مي دهد كه اين مهاجران در پي درگيري دو گروه مافيايي «زتا» و «گلف» و در منطقه «تامائوليپاس» به قتل رسيدند.
«فرانسيسكو بليك» - وزير كشور مكزيك - نيز خاطرنشان كرد كه بلافاصله گروهي از كارشناسان و بازرسان را براي پيگيري اين رويداد هولناك به منطقه اعزام مي كند و قرار است راهكاري هم براي حفاظت از مهاجران در اين كشور انديشده شود.

 



11 كشته در رانش زمين در تركيه

رانش زمين در تركيه تاكنون 11 كشته و تعدادي مجروح بر جاي گذاشته است.
به گزارش خبرگزاري رسمي تركيه (آناتولي)، در اثر رانش زمين در اين كشور، 11 نفر جان خود را از دست دادند و شش تن ديگر نيز مفقود شدند.
بر پايه اين گزارش، رانش زمين كه در پي بارش باران هاي سيل آسا در اين كشور روي داد، اكثر خانه هاي مردم در شمال شرق تركيه در شهرك «گوندوجدو» در استان «ريزي» در منطقه درياي سياه را در روز جمعه تخريب كرد.
خبرگزاري آناتولي به نقل از «فاروق نافذ اوزاك» وزير دولت تركيه اعلام كرد كه نيروهاي امدادي وارد منطقه شده اند، اما هنوز از سرنوشت شش نفر اطلاعي در دست نيست.

 



دولت آلمان طلبه مي پذيرد!

به گزارش شيعه آنلاين پس از جنجالهاي سياسي زيادي كه در كشورهاي غربي عليه اسلام و مسلمانان صورت گرفت و برخلاف ميل دشمنان نه تنها اثري قابل توجه را براي آنان دربر نداشت بلكه روز به روز بر جمعيت مسلمانان در اروپا افزوده شد.
اين بار مسئولين آلماني در اقدامي كاملا مشكوك و زيركانه تصميم گرفتند با تأسيس مراكز تربيت و آموزش مربيان علوم اسلامي و امامان جماعت در آلمان افرادي را طبق موازين و خواسته هاي خويش به عنوان رهبران و مربيان آينده جامعه مسلمانان آلمان تربيت كنند.
وزير آموزش و پرورش آلمان از طرح آموزش دبيران علوم اسلامي و تربيت امامان جماعت خبر داد.به گزارش خبرنگار ما از آلمان، بنا به گزارش رسانه هاي آلماني اولين موسسه تربيت دبيران علوم اسلامي در چند ماه آينده گشايش خواهد يافت.آنته شاوان وزير علوم و تربيت آلمان و عضو حزب (CDU) مسيحي دمكرات ضمن اعلام اين خبر در سميناري در شهر كلن آلمان تأكيد كرد: معلمان تعليمات ديني، امامان و نسلهاي آينده دانشمندان ديني بايستي در دانشگاه ها و مركز علمي دولتي تعليم ببينند نه در مراكز و آموزشگاه هاي خصوصي!

 



44 نفر زير سم اسب ها

رم كردن اسب ها در زمان برگزاري مسابقه اسبدواني در شهر «لاتن» آلمان 44 تن راهي بيمارستان شدند.
به گفته پليس آلمان، حادثه زماني رخ داد كه يكصد اسب در مراسم شبانه اي كه مشعل هايي در آن روشن شده بود از ترس رم كردند.
به گفته شاهدان عيني زماني كه اسب سواران كه اكثراً بين 8 تا 17 سال داشتند، خود را براي مسابقه آماده مي كردند به يكباره با بي قراري شديد اسب ها مواجه شدند.در اين حادثه 44 تن از اسب سواران مجروح شده و وضعيت برخي از آن ها وخيم گزارش شده است؛ به طوري كه بر اساس اعلام اورژانس منطقه يك دختر 14 ساله به شدت دچار آسيب از ناحيه سر شده و در وضعيت نامساعدي قرار دارد.

 



بهره برداري از فاز دوم بزرگراه شهيد باكري

مرحله دوم عمليات اجرايي احداث بزرگراه شهيد باكري حدفاصل شهيد همت تا دوربرگردان آزادراه تهران- كرج با حضور شهردار تهران به بهره برداري رسيد.
مازيار حسيني معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: پروژه احداث بزرگراه شهيد باكري در مسير اصلي از سي متري حصارك تا تقاطع آزاد راه تهران- كرج در مجموع به طول هفت كيلومتر به اجرا درآمده است و بدين ترتيب عمليات اجرايي كل مسير اين شريان اصلي غرب پايتخت به اتمام رسيده و در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
وي افزود: بخش پاياني عمليات اين پروژه اتصال مسير بزرگراه به آزاد راه تهران- كرج است كه مطابق پيش بيني هاي انجام شده اتصال به باند شمالي آزاد راه در سال جاري و اتصال به باند جنوبي در سال 90 به انجام خواهد رسيد.
معاون شهردار تهران ادامه داد: مجموعه پل هاي متصل كننده بزرگراه شهيد باكري به آزادراه تهران- كرج با توجه به دهانه هاي وسيع مورد نياز براي عبور بدون پايه از روي خط مترو خطوط آزاد راه از نوع پل هاي معلق كابلي است كه از زيبايي و تكنولوژي بالايي برخوردار است و در نوع خود تجربه جديدي به حساب مي آيد. وي گفت: فاز اول اين پروژه حد فاصل حصارك تا شمال بزرگراه همت پيش از اين مورد بهره برداري قرار گرفته و فاز دوم به طول 6/3 كيلومتر از تقاطع بزرگراه همت تا دوربرگردان آزاد راه تهران- كرج آماده بهره برداري شده است. اين بزرگراه داراي چهار خط رفت و برگشت است كه يكي از آنها براي ورود به مسير كندرو در نظر گرفته شده است.
به گفته حسيني، با گشايش اين بخش از بزرگراه شهيد باكري، مسير بزرگراه با گذر از تقاطع غير همسطح پل لاله كه در دست احداث است، همچنين تقاطع هاي كاشاني، حكيم و بلوار فردوس به دوربرگردان قبل از آزاد راه تهران- كرج وصل مي شود.
در اجراي پروژه احداث بزرگراه شهيد باكري در مجموع 98 مورد از معارضان ملكي به مساحت 27 هزار و 385 متر مربع عرصه، هشت هزار و 610 متر مربع اعياني و 218 متر مربع تجاري توسط شهرداري منطقه 5 و سازمان املاك شهرداري تهران برطرف شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14