(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 شهريور  1389- شماره 19732

كوتاه از هفته دولت
يزد ميزبان جشنواره بين المللي فيلم كوتاه
اراك ميزبان برگزاري چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس
پژواك
نمايشگاه خياباني آثار برگزيده جشنواره دست هاي كوچك دعا
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان: هنر هرمزگان قابليت مطرح شدن در سطح جهاني را دارد
ايجاد بانك اطلاعات شهداي خوشنويس كشور
«هياهو براي هيچ» معضلي اجتماعي را بازگو مي كند
هنرمندان دهلران عناوين و جوايز جشنواره استاني تئاتر ماه را درو كردند
برخورد با اداراتي كه از چاي و برنج ايراني استفاده نكنند
مقام دوم جشنواره بين المللي مجسمه هاي شني به يك بانوي اميركلا رسيد
اجراي طرح هميان مولا در سطح استان يزد
ساخت 1500 واحد مسكوني روستايي براي مددجويان كميته امداد گيلان
فرماندار: ساخت قطار شهري شيراز بايد سرعت بگيرد
معاون شهردار: 70 درصد بافت فرهنگي شيراز درحال نابودي است



كوتاه از هفته دولت

مهربان- خبرنگار كيهان: بخشدار مهربان گفت: همزمان با هفته دولت 34 كيلومتر راه روستايي با اعتباري بالغ بر 13 ميليارد ريال در بخش مهربان به بهره برداري رسيد. فريادخواه با اشاره به اجراي طرح هادي در روستاهاي بخش مهربان اعتبار هزينه شده توسط بنياد مسكن در زمينه اجراي طرح هادي در اين بخش را بالغ بر 4 ميليارد و 200 ميليون ريال عنوان كرد و از اتمام عمليات گازرساني به روستاهاي كهدولان، دهدولان، اسماعيل آباد و برنج آباد با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد ريال خبر داد.
بخشدار مهربان از اختصاص 2 ميليارد و750 ميليون ريال اعتبار به دهياري هاي بخش مهربان براي اجراي پروژه هاي كوچك و بزرگ خبر داد و افزود: براي اجراي پروژه آب چاه شربيان و كلرزني مجتمع هاي آبرساني و همچنين ادامه راه اردلان- ارزنق و همچنين راه روستايي اجيرآباد بالغ بر يك ميليارد و 30 ميليون ريال هزينه شده است.
¤ شهريار- خبرنگار كيهان: ماهرويي مدير آموزش و پرورش شهرستان شهريار از افتتاح 6 پروژه آموزشي در قالب 79 كلاس درس به مناسبت هفته دولت در اين شهرستان خبر داد. وي گفت تعداد 24 پروژه آموزشي در قالب 200 كلاس درس از اعتبارات استاني و خيران در حال احداث است.
¤اوز- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت دستگاه آب شيرين كن به ظرفيت يكصد مترمكعب در روز، در شهر اوز نصب و آماده راه اندازي شد. براي خريد و نصب اين دستگاه يك ميليارد و 400 ميليون ريال هزينه شده كه تمامي آن توسط يك فرد نيكوكار تامين و پرداخت شده است.
¤ برازجان- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت چند طرح بهداشتي و آموزشي در شهرستان برازجان افتتاح شد. همچنين بند سنگي ملاتي روستاي دهرود برازجان با اعتباري بالغ بر 425 ميليون ريال افتتاح و به بهره برداري رسيد.
ياسوج- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: در هفته دولت امسال 46 پروژه كشاورزي با اعتباري بالغ بر 37 هزار و 794 ميليون تومان در كهگيلويه و بويراحمد در حال كلنگ زني و افتتاح هستند كه از اين تعداد پروژه 45 مورد افتتاحي و يك مورد كلنگ زني است.
¤ اليگودرز- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت كارخانه آسفالت اليگودرز با هزينه يك ميليارد و 140 ميليون تومان و با ظرفيت توليد سالانه 480 هزار تن به بهره برداري رسيد. اين واحد توليدي كه در زميني به مساحت 30 هزار مترمربع احداث شده فرصت اشتغال 30 نفر را فراهم كرده است.
مسجدسليمان- خبرنگار كيهان: پنج طرح عمراني شهرداري مسجدسليمان با حضور حجه الاسلام والمسلمين اميني امام جمعه مسجدسليمان، حجه الاسلام والمسلمين عليرضا كريمي رئيس شوراي اسلامي شهر و مهندس فلسفي زاده شهردار مسجدسليمان و جمعي از مسئولان محلي طي مراسمي در محل احداث پل چهاربيشه به نفتك افتتاح شد. به گزارش روابط عمومي شهرداري مسجدسليمان، پل و بلوار چهاربيشه به نفتك و سه بوستان محله اي چهاربيشه، بوستان شهداي گمنام و بوستان سلامت از جمله طرح هاي افتتاح شده در اين مراسم بودند.
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: 895 پروژه عمراني، اقتصادي، توليدي و خدماتي در گنبدكاووس با حضور استاندار گلستان افتتاح و يا عمليات اجرايي آنها به صورت متمركز آغاز شد.
در اين مراسم كه به صورت متمركز در محل شهرك صنعتي شهرستان گنبدكاووس برگزار شد، بهره برداري از 855 پروژه عمراني، اقتصادي، توليدي و خدماتي با اعتبار 146 ميليارد و 082 ميليون ريال آغاز و عمليات اجرايي 04 پروژه ديگر با اعتبار 892 ميليارد و 027 ميليون ريال نيز شروع شد. با افتتاح يا آغاز عمليات اجرايي اين تعداد پروژه هفته دولت در اين شهرستان براي يكهزار نفر شغل و 62 هزار خانوار از خدمات آن بهره مند مي شوند.
¤ به مناسبت هفته دولت بهره برداري متمركز از 841 پروژه عمراني، توليدي، اقتصادي و اشتغالزا با حضور معاون سياسي و امنيتي استانداري گلستان آغاز شد. «قاسم سميعي» فرماندار شهرستان راميان در اين مراسم طي سخناني گفت: پروژه هاي به بهره برداري رسيده، شامل بخش كشاورزي، عمران روستايي، مسكن روستايي و توليدي است. سميعي گفت: مقاوم سازي 001 واحد مسكوني، احداث 4 واحد ساختمان اداري دهياري، بهره برداري از يك مدرسه، مقاوم سازي يك مدرسه ديگر، تقويت ولتاژ برق چند روستا، چند پروژه آبخيزداري، يك خانه بهداشت روستايي به همراه آزمايشگاه، لايروبي و اجراي كانال آبرساني و آبياري قطره اي از جمله مهم ترين طرحهايي هستند كه به بهره برداري رسيدند.
¤ هشت پروژه مخابراتي در استان كهكيلويه و بويراحمد افتتاح شد. مديرعامل شركت مخابرات كهكيلويه و بويراحمد گفت: اين پروژه ها شامل 4ايستگاه GMS تلفن همراه روستايي و 4فيبرنوري و DLS است و اعتباري معادل 7ميليارد و735 ميليون ريال اعتبار جهت اين پروژه هزينه شده است.
بناب- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار، نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان و فرهنگيان از پروژه عمراني آموزش و پرورش بناب بهره برداري به عمل آمد. مهندس رضازاده از مسئولان سازمان تجهيز و نوسازي مدارس استان آذربايجان شرقي در مراسم افتتاح اين طرح از نقش 02 ميليارد توماني سالانه خيران مدرسه ساز در سطح استان خبر داد و با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: در اين هفته 73 پروژه با 501 كلاس درس در 42 هزار مترمربع و اعتبار 9ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.
¤اسفراين- خبرنگاركيهان: همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبي(ع) كريم اهل البيت و گراميداشت هفته دولت يادواره 12شهيد كارمند شهرستان اسفراين با حضور امام جمعه- فرماندار- خانواده هاي معظم شهدا و مسئولين دستگاه هاي اجرايي و اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع برگزار شد.
¤طبس- خبرنگاركيهان: حسين ابراهيم زاده رئيس اداره تعاون طبس گفت: پروژه آبرساني به پروژه ملي مسكن مهر طبس با 5/61 كيلومتر شبكه لوله گذاري به پايان رسيد. وي افزود: تاكنون انشعاب 052واحد وصل و مابقي اهالي با مراجعه مي توانند نسبت به انشعاب آب شرب خود اقدام كنند.
¤لردگان- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت چندين طرح گازرساني به روستاهاي لردگان با اعتباري بالغ بر 42ميليارد ريال افتتاح شد. ايرج پور، معاون عمراني استاندار كهكيلويه و بويراحمد در مراسم افتتاح اين طرح ها گفت: همزمان با هفته دولت 051پروژه در استان با اعتباري بالغ بر 231ميليارد تومان در دست افتتاح است و تعدادي هم در حال كلنگ زني است.
¤بيرجند- خبرنگاركيهان: همزمان با فرارسيدن هفته دولت چندين پروژه عمراني، خدماتي و آبرساني توسط فرماندار بيرجند به بهره برداري رسيد. براي اجراي اين پروژه ها بيش از 007ميليون تومان اعتبار هزينه شده است.
¤اسفراين- خبرنگاركيهان: با حضور استاندار خراسان شمالي، جمعي از مديران استاني و شهرستان 2طرح كشاورزي در شهرستان اسفراين مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين طرح ها شامل اجراي كانال انتقال آب قنات خوشين از توابع بخش مركزي به طول هزارو059 متر و اجراي لوله گذاري به طول هزار و 387 متر و احداث حوضچه رسوب گير در ابتداي طرح و تعداد دو برداشت در مسير، ظرفيت انتقال طرح 65 ليتر بر ثانيه جهت مشرب نمودن 061هكتار از اراضي زراعي و باغي مالكين مي باشد كه براي اجراي اين طرح مبلغ 239 ميليون ريال از محل اعتبارات خشكسالي تأمين و پرداخت شده است.
¤بردسكن- خبرنگاركيهان: فرماندار بردسكن در جمع مردم شهرستان گفت: در طول هفته دولت 54پروژه با اعتباري بالغ بر 76ميليارد ريال در حوزه هاي مختلف افتتاح خواهد شد و 9پروژه نيز عمليات اجرايي آنها آغاز مي شود. وي شاخص ترين اين پروژه ها را افتتاح خط انتقال گاز به شهر انابد به طول 42كيلومتر با اعتبار 43ميليارد ريال اعلام كرد.
¤ همزمان با هفته دولت نخستين سامانه مديريت ناوبري اورژانس 511 كشور در قم افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگا علوم پزشكي قم، مديريت يكپارچه كليه آمبولانس هاي اورژانس، مشاهده لحظه اي مكان آمبولانس بر روي نقشه شهر، شناسايي نزديك ترين آمبولانس به محل حادثه، گزارش آمبولانس هاي در حال مأموريت و خارج از مأموريت، گزارش مسير پيموده شده براي هر آمبولانس به طور جداگانه و تخمين ميزان بنزين مورد نياز آمبولانس تا رسيدن به محل حادثه از جمله امكانات اين سامانه محسوب مي شود.
¤اسفراين- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دولت با حضور استاندار خراسان شمالي، فرماندار اسفراين و مديران استان و شهرستان از چندين طرح عمراني شهرداري اسفراين بهره برداري شد. براي اجراي اين پروژه ها بيش از 07ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.

 



يزد ميزبان جشنواره بين المللي فيلم كوتاه

يزد-خبرنگاركيهان:
بيست و هفتمين دوره جشنواره بين المللي فيلم كوتاه از 28 آبان تا 13 آذر ماه دريزد برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره امسال در دو بخش اصلي سينماي ملي و سينماي بين المللي و با زير مجموعه هايي چون مسابقه ملي، پرتوي ايمان، چشم انداز سرزمين زيباي ما،چراه راه و بخش جنبي برگزار ميش شود.
محمود عاليشوندي افزود: بخش مسابقه بين المللي نيز شامل مسابقه بين الملل، مسابقه آسيا و جهان اسلامي برپا خواهد شد.
به گفته وي اين جشنواره بين المللي با همكاري انجمن سينماي جوانان ايراني و مؤسسه امور جشنواره هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با هدف ارزيابي و معرفي آثار برتر برپا مي شود.

 



اراك ميزبان برگزاري چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس

اراك-خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس استان مركزي با عنوان «نخل و زيتون» مهر ماه سال جاري در اراك برگزار مي شود.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان مركزي ضمن اعلام خبر فوق گفت: ستاد برگزاري جشنواره شعر دفاع مقدس استان مركزي با هدف ترغيب و پرورش شاعران متعهد اقدام به برگزاري چهارمين دوره جشنواره نخل و زيتون مي كند.
سرهنگ پاسدار علي جلالي فراهاني افزود: شاعران استان مي توانند سروده هاي خود را در چهار محور شعر دفاع مقدس، شهر عاشورايي با محوريت دفاع مقدس، شعر مقاومت ملل و شعر كودك و نوجوان دفاع مقدس تا بيستم شهريورماه به آدرس دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
وي همچنين گفت: براي نفرات اول تا چهارم هر موضوع و محور جوايز نقدي همراه با تنديس و لوح تقدير در نظر گرفته شده است.

 



پژواك

درخشش هنرمند كاشاني
كاشان - خبرنگار كيهان: هنرمند جوان آران و بيدگلي در نخستين جشنواره ملي جوان ايراني موفق به كسب رتبه نخست كشور شد.
مژگان مسي، در بخش هنرهاي تجسمي جوان در رشته نگارگري گرايش تذهيب شركت كرد و موفق شد مقام اول را بدست آورد.
اين هنرمند جوان سال گذشته نيز در جشنواره رضوي «آه و آهو» رتبه نخست را كسب كرده بود.
برپايي كنگره شعر كوير
¤ نخستين كنگره شعر كوير با موضوع آب، كوير و آينده به همت شهرداري ابوزيدآباد از توابع شهرستان آران و بيدگل برگزار مي شود.
اين كنگره كه قرار است در مهرماه امسال برگزيدگانش را بشناسد، با هدف ترويج و اصلاح الگوي مصرف آب فعاليت مي كند.
ارسال آثار در تمامي قالب هاي شعري آزاد است و به برگزيدگان، جوايز ارزنده اي اهدا خواهد شد.
انتشار روياي چوبي
¤ كتاب «روياي چوبي» مجموعه اشعار شاعر معاصر كاشان، سيدمحمود علوي نيا با مقدمه دكتر اصغر دادبه از سوي انتشارات وثوق چاپ و روانه بازار كتاب شد.
روياي چوبي كه شامل سروده هاي اين شاعر معاصر و پر كار كاشاني در قالب غزل، شعر نو، رباعي، مثنوي، دو بيتي و چهارپاره است در 336 صفحه چاپ و منتشر شده است.
چاپ فيلمنامه غارت خاوميانه
¤ فيلمنامه بلند غارت خاورميانه كه حاصل سال ها مطالعه، كوشش و تفحص طيبه ساساني پور است، منتشر شد.
نويسنده در اين كتاب كه در موضوع و حيطه فرهنگي اجتماعي به رشته تحرير درآمده، با شناخت عناصر بصري سينمايي، وقوف خود را به مناسبات سياسي و اخلاقيات اجتماعي نشان داده است.
تقدير از هنرمندان قم
قم- خبرنگار كيهان: جمعي از هنرمندان افتخارآفرين تئاتر استان قم در جلسه شوراي اداري استان تقدير شدند.
در اين جلسه كه به دعوت آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله عليها در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد استاندار قم از كوروش زارعي و سيد محمد جواد طاهري به عنوان هنرمندان فعال استان در زمينه تئاتر و سينما و احمد سليماني، محمدرضا كوهستاني، مهدي نيك روش و محمدرضا آزاد به عنوان نمايندگان گروه اجرايي نمايش شام آخر، كه با حضور خود در جشنواره بين المللي نمايش خلاق در كشور اسلواكي خوش درخشيده بودند، تقدير كرد.
برگزاري جشنواره گلدسته هاي سپيد
سرويس شهرستان ها: ششمين جشنواره شعر و قطعات ادبي با عنوان گلدسته هاي سپيد 25 شهريور ماه به ميزباني شهرستان ورامين برگزار مي شود.
اين جشنواره در سه رشته شعر (نو و كلاسيك)، نثر ادبي و داستان نويسي با موضوعات اميد به آينده، نماز، مهدويت، سيره علوي و رضوي، انقلاب اسلامي و مسجد، عفاف و حجاب و موضوعات ويژه مسجد مكان وحدت، امام رضا(ع)، همت مضاعف و كار مضاعف و عزت جوان مسلمان برگزار خواهد شد.
آثار در سه مقطع سني 16 تا 23، 23 تا 27 و 27 تا 35 سال مورد داوري قرار خواهند گرفت و هر شركت كننده حداكثر با دو اثر مي تواند در جشنواره حضور داشته باشد.
كسب ديپلم افتخار توسط كودكان ايراني
تبريز- خبرنگار كيهان: 7 كودك نقاش ايراني، برنده ديپلم افتخار مسابقه بين المللي نقاشي اسلووني 2010 شدند.
اين كودكان، از استان هاي آذربايجان شرقي، تهران، فارس، كرمانشاه، اصفهان و خوزستان هستند.
«پويا كريمي» 10 ساله از تبريز برنده اين جايزه به همراه ديگر كودكان ايراني، از بين بيش از 10 هزار شركت كننده از 46 كشور جهان انتخاب شد و ديپلم افتخار گرفت.
موضوع مسابقه بين المللي نقاشي اسلووني 2010، «لباس و رقص هاي سنتي اقوام مختلف در كشور من» بود كه طي آن كودكان شركت كننده تصاويري جالب، جذاب و ديدني از آيين هاي سنتي كشورهاي خود را ارايه كردند.
برپايي كارگاه عكاسي
¤ كارگاه آموزش عكاسي در كليبر برگزار شد.
كارگاه عكاسي فوق با هدف غني سازي اوقات فراغت جوانان و ارتقاي مهارت هاي هنري و آشنا كردن هنرمندان با فنون جديد عكاسي، در دو بخش مقدماتي و پيشرفته، برگزار شده بود.
كارگاه آموزش تئاتر در بندرعباس
بندرعباس- خبرنگار كيهان:كارگاه آموزش عملي تئاتر با حضور سيروس كهوري نژاد از هنرمندان برجسته تئاتر و سينماي كشور در فرهنگسراي طوبي در بندرعباس برگزار شد. سيروس كهوري نژاد درباره كارگاه تئاتر گفت اين دوره آموزشي 42 روزه مبتني بر عمل و نتيجه آن توليد يك نمايش فاخر مي باشد كه به اجراي عموم درمي آيد. وي افزود: اين دوره آموزشي به صورت هماهنگ در همه استان ها اجرا شد و از مجموعه نمايش هاي توليد شده در همه استان ها، پنج نمايش برتر به جشنواره بين المللي فجر راه خواهد يافت. اين كارگاه به صورت صبح و عصر در سالن سيد احمد خميني و فرهنگسراي طوبي برگزار شد.
از اين پس كارگاه هاي تخصصي تئاتر با حضور استادان مجرب كشوري در بندرعباس و ساير شهرستان ها برگزار مي شود كه اين كارگاه دومين آن طي امسال است.
توليد 3 فيلم كوتاه در مازندران
ساري- خبرنگار كيهان: سه فيلم در واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري مازندران توليد. شد. فيلم مستند «دولت عشق» به كارگرداني ايرج فلاح و انيميشن هاي «پرواز جان» و «در آن اتاق تاريك» به كارگرداني زهرا خورشيدي از جمله اين فيلم هاست.
اعلام اسامي راه يافتگان به جشنواره استاني تئاتر
¤ اسامي آثار راه يافته به جشنواره استاني تئاتر بومي تيرنگ توسط دبيرخانه اين جشنواره اعلام شد. گفتني است 6 اثر برگزيده از سوي هيئت داوران از ميان 48 متن نمايشي ارسالي به اين جشنواره، براي اجرا در مرحله نهايي برگزيده شده اند اين جشنواره در نيمه دوم شهريورماه جاري در ساري برگزار مي شود.
نمايش «پسري از تبار مادر مهر»
درچه- خبرنگار كيهان: نمايش پسري از مادر مهر از سوي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان در فرهنگسراي امام خميني شهر به مدت 10 شب بر روي صحنه رفت. در اين نمايش گوشه هايي از زندگي حضرت فاطمه زهرا(س) از (تولد تا شهادت) و زندگي امام خميني از تولد تا رحلت به اجرا در آمد.
موفقيت فرزندان شاهد گلستاني
گرگان- خبرنگار كيهان: فهيمه بيدخوري و زهرا سالاري موفق به كسب مقام هاي سوم رشته عكاسي و رتبه تشويقي گرافيك در جشنواره سراسري هنرهاي تجسمي كشور ويژه خانواده هاي شاهد و ايثارگر كه در شهر تبريز برگزار شده بود شدند. اين دو هنرمند گلستاني از هنرمندان فعال حوزه هنري استان گلستان هستند.

 



درتبريز برگزارشد
نمايشگاه خياباني آثار برگزيده جشنواره دست هاي كوچك دعا

تبريز- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه خياباني آثار منتخب پنج دوره جشنواره بين المللي دست هاي كوچك به همراه آثار تصويرسازي شده دعاها در دانشگاه تبريز برگزارشد.
رئيس حوزه هنري آذربايجان شرقي با اعلام اين مطلب افزود: اين نمايشگاه به طول 80 متر در محوطه دانشگاه برگزار شد.
به گفته حسن نجفي مسابقه داستان نويسي، ضيافت انديشه با دستهاي كوچك دعا (داستان كوتاه) در بين بيش از 3هزار دانشجوي شركت كننده در طرح ضيافت انديشه، با محوريت دعا ها و دل نوشته هاي كودكان، برگزار مي شود و پس از ماه رمضان و انتخاب داستان ها، به بهترين آنها جوايزي اهدا و داستان هاي برگزيده با تصويرسازي هنرمندان حوزه هنري استان بصورت كتاب كودك «كميك استريپ» چاپ و منتشر مي شود.
وي خاطرنشان ساخت: امسال بيش از 63هزار اثر از 18 كشور به جشنواره بين المللي دست هاي كوچك دعا در تبريز ارسال شده بود.

 



مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان: هنر هرمزگان قابليت مطرح شدن در سطح جهاني را دارد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: هنر هرمزگان با توجه به ظرفيت هاي ناب و دست نخورده اي كه دارد قابليت مطرح شدن در سطح جهاني را دارد.
همايون اميرزاده با ابراز خرسندي از درخشش گروه موسيقي در اكسپوي 2010 چين افزود: حضور 15 روز گروه موسيقي هرمزگان در اين رويداد بزرگ و اجراي بسيار موفقيت آميز و استقبال گسترده كشورهاي ديگر از هنر هرمزگان به اثبات رساند كه بايد با تلاش و كوشش مضاعف نسبت به معرفي هرچه بيشتر ابعاد مختلف هنر هرمزگان به جهانيان بكوشيم.
وي تصريح كرد: اين بزرگترين آزمون هنر هرمزگان در سطح بين الملل و جهاني بود و توانستيم با موفقيت و سربلندي از اين رويداد بزرگ به وطن بازگرديم.
اميرزاده گفت: پس از چندي اجراي موفقيت آميز در سالن ايران، از سوي نمايندگان ساير كشورها جهت اجرا در ساير سالن ها دعوت شديم و همگان بر جذابيت و كيفيت بالاي موسيقي هرمزگان اذعان داشتند. همايون اميرزاده يادآور شد؛ نقطه عطف حضور ما در چين، اجرا در ميدان آسيا به عنوان اصلي ترين ميدان نمايشگاه بود كه نمايندگان تمام كشورها حضور داشتند و بسياري از آن ها خواهان دعوت از گروه موسيقي هرمزگان و اجرا در كشورشان شدند.
وي افزود: دريافت نشان طلايي دولت قطر توسط گروه موسيقي هرمزگان از ديگر افتخارات اين سفر بود كه رايزني هاي خوبي درخصوص استمرار تعامل و تبادل فرهنگي براي آينده صورت گرفت و همچنين چاپ عكس گروه موسيقي هرمزگان در صفحه اول روزنامه اكسپو از ديگر رويدادهاي زيباي اين سفر بود.
همايون اميرزاده در پايان گفت: استقبال گسترده بازديدكنندگان ملل مختلف به ويژه مردم چين از موسيقي هرمزگان شايستگي و توانمندي هاي موسيقي استان را به اثبات رساند و ضروريست كه دولتمردان و متوليان فرهنگ با سرمايه گذاري بيشتر مقدمات حضور و معرفي گروه هاي مختلف هنري را در كشورهاي مختلف جهان فراهم سازند.

 



در هشتمين دوره جشنواره خوشنويسي رضوي صورت مي گيرد
ايجاد بانك اطلاعات شهداي خوشنويس كشور

يزد- خبرنگار كيهان:
در هشتمين دوره جشنواره خوشنويسي رضوي، بانك اطلاعات شهداي خوشنويس كشور ايجاد مي شود.
نماينده دبيرخانه دائمي جشنواره بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) در يزد گفت: راه اندازي اين بانك اطلاعات با هدف گسترش فرهنگ منور رضوي و گراميداشت ياد و خاطره پيشكسوتان و افتخارآفرينان عرصه هنر قدسي خوشنويسي صورت مي گيرد. حسين دشتي افزود: اين بانك حاوي اطلاعات مربوط به اساتيد خوشنويس فوت شده از سه دهه گذشته تاكنون نيز خواهد بود كه در اين زمينه استعلام هاي لازم، از دفاتر انجمن خوشنويسان كشور صورت مي گيرد.

 



«هياهو براي هيچ» معضلي اجتماعي را بازگو مي كند

زنجان- خبرنگاركيهان:
كارگردان فيلم كوتاه «هياهو براي هيچ» گفت: اين فيلم معضلي اجتماعي را به تصوير مي كشد.
حسن بيات با اشاره به محتواي اجتماعي اين فيلم افزود: اين فيلم كه براي حضور در ششمين جشنواره فيلم هاي كوتاه ديني رويش و به سفارش حوزه هنري استان زنجان تهيه مي شود در مراحل پاياني تصويربرداري قرار دارد.
وي درباره اين فيلم گفت: هياهو براي هيچ تكثير و توزيع غير مجاز فيلم هاي مربوط به زندگي خصوصي اشخاص را به عنوان معضلي اجتماعي به تصوير مي كشد. مشكلي كه آنچنان گسترده و فراگير شده است كه لزوم برنامه ريزي در راستاي آگاهي جوانان و پيش گيري از آسيب هاي پس از تكثير آن ها را براي متوليان فرهنگ دو چندان مي كند.
اين كارگردان كه فارغ التحصيل فيلم سازي از دانشكده هنر تهران است با اشاره به خلاصه فيلم افزود: ماجراي اين فيلم از يك بوتيك لباس فروشي آغاز مي شود. كامران كه داستان اين فيلم حول زندگي او مي چرخد در يكي از اتاق هاي پرو مغازه اش جهت سوءاستفاده از مشتريان دوربيني كار مي گذارد. اما در ادامه بر حسب تصادف روند داستان با زندگي شخصي او پيوند مي خورد.
حسن بيات با اشاره به اين كه مراحل تصويربرداري فيلم به پايان رسيده گفت: كار تدوين اين اثر 20دقيقه اي را امير فيلي برعهده دارد و فراز عباسي نيز به عنوان صدابردار گروه را همراهي مي كند.
گفتني است حسن بيات كارگرداني 7فيلم كوتاه داستاني و تصويربرداري 25 فيلم كوتاه داستاني و مستند را برعهده داشته و فيلم مستند «بدون شرح» او عنوان بهترين فيلم جشنواره منطقه اي روياي شوم تبريز را به خود اختصاص داده است.

 



هنرمندان دهلران عناوين و جوايز جشنواره استاني تئاتر ماه را درو كردند

دهلران - خبرنگار كيهان:
در ششمين جشنواره استاني تئاتر ماه كه در محل مجتمع فرهنگي هنري ارشاد اسلامي ايلام برگزار شد هنرمندان تئاتر دهلران درخشيدند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دهلران گفت: در اين جشنواره كه هنرمندان انجمن نمايش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دهلران با يك نمايش صحنه اي و دو نمايش خياباني حضور داشتند، بيشترين جوايز و عناوين را كسب كردند.
عبدالحسين رحمتي افزود: در بخش خياباني طرح ايده اول: به حيدر رضايي به خاطر نمايش «پرزنت 2010»، آفيش و بروشور: به حيدر رضايي به خاطر نمايش «پرزنت 2010» بازيگري اول به مصطفي كوليوندي به خاطر نمايش «ايستگاه وفاي به عهد»، كارگرداني اول به مصطفي كوليوندي به خاطر نمايش «ايستگاه وفاي به عهد» و بازيگري دوم به مهدي انگشته به خاطر نمايش «پرزنت 2010» و در بخش صحنه اي، تقدير بازيگري به معصومه پاليزبان به خاطر بازي در نمايش «آينه هاي مكدر»، تقدير بازيگري مرد به جاسم كوليوندي، بازيگري سوم مرد: به مصطفي كوليوندي به خاطر (نمايش (آينه هاي مكدر)، بازيگري اول مرد: مالك آبسالان به خاطر نمايش «آينه هاي مكدر»، نويسندگي دوم: به سعيد خيرالهي به خاطر نمايش «آينه هاي مكدر»، كارگرداني اول به سعيد خيرالهي به خاطر نمايش «آينه هاي مكدر» اعطا شد.
به گفته رحمتي در پايان نمايش صحنه هاي «آينه هاي مكدر» و نمايش خياباني «ايستگاه وفاي به عهد» به جشنواره سراسري تئاتر ماه تهران راه يافتند.
لازم به گفتن است كه هنرمندان انجمن نمايش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دهلران پنج سال متوالي در جشنواره بين المللي تئاتر فجر حضور دارند و عناوين مختلف ديگر جشنواره ها را نيز كسب كرده اند.

 



استاندار گيلان خبرداد
برخورد با اداراتي كه از چاي و برنج ايراني استفاده نكنند

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان گفت: با سازمان ها و ادارات دولتي كه از چاي و برنج ايراني استفاده نكنند به شدت برخورد مي شود.
روح الله قهرماني چابك كه به طور سرزده از انبار و آشپزخانه چند دستگاه اجرايي استان ديدن كرده بود استفاده سازمان ها و ادارات اجرايي استان از چاي و برنج خارجي را مورد انتقاد قرار داد.
وي گفت: علي رغم كيفيت بالاي چاي و برنج ايراني، واردات اين محصولات در كشور بالا است و به مصرف داخلي زيان مي رساند.
قهرماني با تأكيد بر اينكه بازديدهاي سرزده از دستگاه هاي اجرايي استان تا انجام عدم تخلف در اين زمينه همچنان ادامه خواهد يافت يادآور شد: در اين راستا، دستگاه هاي متخلف با جريمه، كاهش اعتبارات و عزل و نصب مديران برخورد مي شود.
وي گفت: با افرادي كه چاي و برنج خارجي براي دستگاه هاي دولتي خريداري مي كنند به شدت برخورد مي شود.

 



مقام دوم جشنواره بين المللي مجسمه هاي شني به يك بانوي اميركلا رسيد

اميركلا- خبرنگاركيهان:
مقام ارزشمند دومي، ششمين دوره جشنواره بين المللي مجسمه هاي شني بابلسر به يك بانوي اميركلاي بابل اختصاص يافت.
خانم مهشيد السادات هاشمي اميري عضو انجمن مجسمه سازان كشور و كارشناس صنايع دستي دانشگاه كه در ششمين جشنواره بين المللي مجسمه هاي شني بابلسر شركت كرده بود با توجه به عدم انتخاب نفر اول به عنوان ارزشمند دومي دست يافت.
گفتني است اين خانم هنرمند مازندراني در دومين دوره مسابقات جشنواره مجسمه شني سال 85 ساري عنوان نفراول و در سومين دوره مسابقات بابلسر رتبه اول را به خود اختصاص داده بود. وي در بسياري از نمايشگاهها و گالريها از جمله گالري سيحون و لاله تهران، هفت آئينه ساري، نقاشان نوگراي مازندران در فرهنگسراي صبا، نمايشگاه طراحان در ارشاد اسلامي ساري، نمايشگاه مجسمه سازي درگالري دارا بابلسر نفر اول اولين دوره جشنواره رنگها و دستها و حيوانات در دانشگاه مازندران درسال جاري حضور فعال دارد.

 



اجراي طرح هميان مولا در سطح استان يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
در ماه مبارك رمضان كيسه هاي هميان مولا به طور گسترده توزيع مي شود.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد ضمن اعلام اين خبر افزود:در ماه مبارك رمضان كيسه هاي هميان مولا بطور گسترده با همكاري كميته امداد حضرت امام(ره) و تعدادي از موسسات خيريه استان توزيع مي شود. نصيري با اشاره به اينكه نهاد مقدس در همبستگي و امنيت اجتماعي نقش بسيار خطيري را برعهده دارد، گفت:كميته امداد امام خميني(ره) در تلاش است در امر اعتمادسازي تلاش مضاعفي را داشته و همواره از مشاركت مردم نوع دوست و نيكوكار در جهت پيشبرد اهداف بلند امام راحل مورد استفاده قرار دهد.
وي ضمن تبيين سياست هاي تحولي اين نهاد اظهار داشت: كميته امداد امام خميني(ره) با يك زيربناي شايسته علمي درحال تحول است و همزمان با ابلاغ سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه در چهار چوب سند چشم انداز بيست ساله از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با جهت گيري پيشرفت و عدالت به عنوان بزرگترين دستگاه حمايتي در سطح كشور برنامه راهبردي پنجساله پنجم (1393-1389) را تهيه و تدوين نموده كه لازم است همگي با همت و تلاش مضاعف در مسير تحول گام برداشته و با عملياتي نمودن برنامه هاي تدوين شده بيش از گذشته سازماني متحول، پويا و برنامه محور را داشته باشيم.

 



ساخت 1500 واحد مسكوني روستايي براي مددجويان كميته امداد گيلان

رشت - خبرنگار كيهان:
مديركل كميته امداد امام (ره) گيلان از ساخت يك هزار و 500 واحد مسكوني روستايي براي مددجويان تا پايان امسال در اين استان خبر داد.
حسين عليمحمدي گفت: با همكاري بنياد مسكن انقلاب اسلامي امسال بالغ بر يك هزار و 500 واحد مسكن روستايي در قالب طرح بهسازي و مقاوم سازي مسكن روستايي براي مددجويان تحت پوشش اين نهاد احداث مي شود.
به گفته وي در همين ارتباط تاكنون مقدمات اجرايي تعداد هزار و 200 واحد در استان فراهم و اعتبارات موردنياز نيز جذب شده است.
وي پيش بيني كرد بخشي از اين واحدها همزمان با هفته دولت امسال به مددجويان واگذار شود.
عليمحمدي هم چنين از اختصاص 130 سهميه مسكن مددجويان شهري در استان خبر داد و گفت از اين تعداد حدود 61 واحد براي مددجويان خريداري و واگذار شده و 69 واحد مسكوني ديگر نيز در حال ساخت است.

 



فرماندار: ساخت قطار شهري شيراز بايد سرعت بگيرد

شيراز- خبرنگار كيهان:
با افزايش سرعت اجراي پروژه قطار شهري شيراز اين پروژه بايد هرچه زودتر به بهره برداري برسد.
فرماندار شيراز با اظهار اين مطلب گفت: بحث ترافيك يكي از معضلات و مشكلات اصلي شهروندان شيرازي است و يكي از درخواست هاي ما از شوراي شهر و شهرداري و ديگر مسئولان مربوطه كاهش ترافيك اين كلان شهر است. حسين قاسمي اظهار داشت: امروز در بسياري از نقاط شهر بخصوص مركز شيراز شاهد ترافيك هاي شديد و طاقت فرسا هستيم كه اين مسئله مي تواند هم از نظر روحي و رواني و هم از نظر اقتصادي تبعات بسياري به دنبال داشته باشد.
وي افزود: در كنار ساير حفاري ها، حفاري پروژه قطار شهري در نقاط مختلف و اصلي شهر كه تردد زياد است باعث ايجاد مشكلات عديده اي براي شهروندان شده است.
وي گفت: انتظار مي رود كه مسئولان امر توجه بيشتري به اين پروژه داشته باشند و كارها را با سرعت بيشتري پيش ببرند. وي اظهار داشت: به نظر مي رسد اگر مسئولان و مجريان قطار شهري اين پروژه را بصورت فاز به فاز اجرا مي كردند امروز شاهد ترافيك كمتري در سطح شهر بوديم.

 



معاون شهردار: 70 درصد بافت فرهنگي شيراز درحال نابودي است

شيراز- خبرنگاركيهان:
معاون فني عمراني شهردار شيراز گفت: 70 درصد بافت فرهنگي شيراز از بين رفته و يا در حال نابودي است.
رضا خيرانديش بافت فرسوده شيراز را 1700 هكتار يعني 10درصد از مساحت اين شهر اعلام كرد و گفت كه 360 هكتار اين مساحت شامل بافت فرهنگي تاريخي است كه حرم مطهر شاهچراغ نيز در آن قرار دارد.وي بافت فرسوده شيراز را بحراني اعلام كرد و گفت: نبايد دست روي دست بگذاريم تا حادثه اي روي دهد و خساراتي به بار آيد سپس به رفع چاره باشيم. وي مديران استان را مسئول حل مشكلات مردم شهر دانست و گفت: عده اي قصد تعمير و بازسازي خانه هاي خود را دارند اما اجازه اين كار را به آنها نمي دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14