(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 شهريور  1389- شماره 19732

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه: طرح نامشروع سازش آمريكا بدون ترديد با شكست مواجه خواهد شد
كمك به مردم مصيبت زده پاكستان وظيفه ديني است
مراسم سوگواري شهادت امام علي(ع) در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد
رونمايي از فرش 100 متري اهدايي به حرم امام حسين(ع) در اصفهان
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي: وزارت نفت خسارت مردم عسلويه را پرداخت كند
5 ميليارد متر مكعب گاز به شبكه سراسري كشور تزريق شد
حسين صفار هرندي: رسانه هاي اصلاح طلب كارهاي مثبت دولت را سانسور مي كنند
خطيب جمعه قم: روز قدس ليله القدر تاريخ اسلام است
عزاداري آيت الله وحيد خراساني با پاي پياده تا حرم حضرت معصومه
عضو هيئت رئيسه مجلس: تعطيلات عيدفطر امسال بستگي به پاسخ شوراي نگهبان دارد
اخبار ادبي و هنري



آيت الله خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه: طرح نامشروع سازش آمريكا بدون ترديد با شكست مواجه خواهد شد

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به طرح هاي شكست خورده آمريكا براي سازش از جمله كمپ ديويد اول و دوم و مادريد، گفت كه ترديدي در اينكه مذاكره نامشروع فعلي در آمريكا با شكست ديگر براي اسرائيل مواجه خواهد شد، وجود ندارد.
به گزارش فارس، آيت الله احمد خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران كه با روز جهاني قدس و راهپيمايي ملت ايران همزمان بود طي سخناني گفت: امام خميني در شرايطي از نابودي رژيم صهيونيستي سخن گفتند كه اين رژيم در گذشته تصور داشت كه مي تواند به همه دنيا چنگ بزند اما امروز ذليلانه به دنبال اين است كه كشورهاي عربي، اين رژيم را به مشروعيت بشناسند.
وي در ادامه افزود: 60 سال از اشغال سرزمين هاي اشغالي مي گذرد در حالي كه رژيم اشغالگر قدس با حمايت شوراي امنيت و سازمان هاي بين المللي دست به جنايت هاي بزرگي زده و در اين جنايت شريك شده است.
خاتمي با اشاره به طرح سازش نيز گفت: طرحي كه اكنون در واشنگتن در حالي بررسي است نتيجه اي جز شكست رژيم صهيونيستي در بر نخواهد داشت چرا كه طرح ها و مذاكرات گذشته از جمله مذاكرات مادريد، كمپ ديويد اول و دوم و ... بي نتيجه بوده است و بر همين اساس تحليل گران پيش بيني مي كنند كه طرح كنوني نيز با شكست همراه شود.
92 درصد مردم مسلمان فلسطين مخالف مذاكره با اسرائيل هستند
وي مذاكرات واشنگتن را نامشروع توصيف كرد و در بيان چرايي اين گفته خود افزود كه طبق آخرين نظر سنجي، 92 درصد مردم مسلمان سرزمين اشغالي مخالف مذاكره با رژيم صهيونيستي هستند؛ مردم فلسطين معتقدند كه هيچ راهي جز مقاومت براي مقابله با رژيم صهيونيستي ندارند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جنگ 33 روزه حزب الله و 22 روزه غزه كه هر دو با شكست سنگين رژيم صهيونيستي همراه شد، خاطرنشان كرد: رژيم صهيونيستي در حالي از نيروهاي شبه نظامي لبنان شكست خورد كه پيشرفته ترين سلاح نظامي حزب الله لبنان موشك با برد 70 كيلومتر بود و اسرائيل با تمام قدرت نظامي خود از اين نيروي نظامي شكست خورد.
آيت الله خاتمي اظهار عقيده كرد: هيچ راهي جز مقاومت براي دفاع از مردم فلسطين باقي نمانده است و بايد مردم كشور فلسطين در دفاع از مقاومت پايدار و صبور باشند تا به پيروزي برسند.
وي با اشاره به پروژه هاي رژيم صهيونيستي در منطقه از جمله پروژه ايران هراسي خطاب به كشورهاي همسايه و عربي گفت: رژيم صهيونيستي اگر قدرت داشت مكه و مدينه را اشغال مي كرد، اين رژيم شعار نيل تا فرات را سر مي دهد و امروز به لطف مقاومت شاخ هاي اين گاو وحشي شكسته شده است.
ملت و دولت ايران از كشورهاي همسايه حمايت مي كنند
خطيب موقت نماز جمعه تهران، رژيم صهيونيستي را دشمن كشورهاي مسلمان، اسلام و قرآن دانست و گفت: ما از كشورهاي مسلمان حمايت مي كنيم و كشورهاي مسلمان نيز بايد بدانند كه رژيم صهيونيستي خطري براي اسلام است و بهتر است همه مسلمانان با يكديگر متحد شوند.
خاتمي با اشاره به ادعاي شوراي امنيت مبني بر بررسي توانائي اتمي رژيم صهيونيستي گفت: ما اميدوار هستيم كه شوراي امنيت برنامه غير صلح آميز هسته اي اسرائيل را در دستور كار قرار دهد و از اين رژيم سؤال كند كه 200 كلاهك هسته اي را از كجا آورده است. رژيم آمريكا با قرار دادن كلاهك هاي اتمي در اختيار اسرائيل در جنايات اين رژيم شريك است.
امام جمعه موقت تهران از كمك 5 ميليارد دلاري و بلاعوض آمريكا به رژيم صهيونيستي سخن گفت و ادامه داد: امروز همه ملت ها مي دانند كه آمريكا در تمام جنايات رژيم صهيونيستي شريك است و ما معتقديم كه در هر اتفاقي كه در سرزمين هاي اشغالي رخ مي دهد آمريكا در آنجا شريك است.
وي با اشاره به سيل پاكستان گفت: متاسفانه حادثه سيل پاكستان منجر به آواره شدن 14 ميليون مسلمان پاكستاني شده و وزارت بهداشت پاكستان اعلام كرده كه كودكان پاكستاني در معرض بيماري هاي شديد عفوني قرار دارند و هزار و صد منزل مسكوني در پاكستان به طول كامل تخريب شده است و بر همين اساس مقام معظم رهبري طي پيامي از همه مسلمان جهان خواست تا به حكم اخوت اسلامي به ياري برادران مسلمان پاكستاني خود بشتابند.
دولت به شعارهاي اوليه خود پايبند باشد
امام جمعه موقت تهران به ديدار اخير هيئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامي و رهنمودهاي معظم له به كابينه دولت دهم اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري خطاب به دولت فرمودند كه به شعارهايي كه مردم به علت آن به دولت راي داده اند پايبند باشند كه بايد گفت استكبار ستيزي ارزش گرايي و ساده زيستي از جمله دلايل راي مردم به دولت فعلي بود.
وي با با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم موازي كاري در سياست خارجي افزود: حوزه سياست خارجي حوزه مهمي است كه با آبروي يك ملت طرف است و ان شاء الله كه دولت محترم با مديريت مناسب از جايگاه نظام مقدس جمهوري اسلامي در سطوح بين المللي حراست خواهد كرد.
امام جمعه موقت تهران افزود: مقام معظم رهبري از دولت خواستند تا با افزايش بودجه هاي فرهنگي، آن را در مسير درست هزينه كند و از رفتارهاي نمايشي و ويتريني خودداري كنند چرا كه كارهاي ويتريني اقدامات زير بنايي نيست و نمي تواند به اندازه امور زيربنايي در حوزه فرهنگ موثر باشد. وي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي 17شهريور و نيز شهيد قدوسي و شهيد وحيد دستجردي از خداوند براي شهدا علو درجات را خواستار شد و گفت: زحمات آن روز شهدا امروز در جامعه ما محسوس است.
آيت الله احمد خاتمي در خطبه اول نماز جمعه ضمن تقدير از حضور باشكوه و آگاهانه ملت ايران در راهپيمايي، اظهار داشت: حرمت شب قدر همانند حرمت روز قدر است ملت بزرگ ايران در روز قدر خشم مقدس خود را عليه رژيم صهيونيستي كه بيشترين جنايات را در پرونده خود دارد، نشان دادند و با اين كار خود اجر خداوند را نصيب خودشان كردند.
وي با بيان اينكه خداوند وعده داده است كه از حاميان مظلومان دفاع كند، افزود: اسلام به ما حكم مي كند كه از مظلومين حمايت كنيم و به مقابله با ظالمان بپردازيم. دفاع از مظلوم به ما دستور مي دهد كه در مقابل ظالم كوتاه نياييم.
خطيب موقت نماز جمعه تهران براي مهر مقدس و خشم مقدس در احكام اسلام ارزش يكسان قائل شد و در عين حال تصريح كرد: پيامبران و انبياء الهي به ما ياد داده اند كه در دفاع از مظلوم خشم مقدس خود را عليه ظالمان به كار بگيريم.
خاتمي خشم مقدس را بخشي از ارزشمندترين مباحث اسلام دانست و گفت: ملت بزرگ ايران امروز خشم مقدس خود را عليه رژيم غاصب صهيونيستي نشان دادند و بايد گفت كه اين ملت براي خشم مقدس خود همانند اصول و فروع دين خود ارزش قائلند و آن را كمتر از نماز و روزه نمي دانند.

 



پيام رهبر انقلاب به ملت هاي مسلمان در سراسر جهان در پي فاجعه عظيم سيل در پاكستان
كمك به مردم مصيبت زده پاكستان وظيفه ديني است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به ملت هاي مسلمان در سراسر جهان، با اشاره به فاجعه عظيم سيل در پاكستان و ابعاد گسترده خسارت ها و نياز ميليون ها مسلمان پاكستاني به كمك فوري، تاكيد كردند: بايد در اين موقعيت خطير، براساس اخوت اسلامي به وظيفه خويش عمل كنيم و به ياري اين برادران و خواهران مصيبت زده بشتابيم.
متن پيام ولي امر مسلمين جهان به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
امت بزرگ اسلامي
فاجعه سيل زدگي كه برادران و خواهران مسلمان پاكستاني را در محنتي بزرگ فرو برده است، هر روز ابعاد گسترده تري مي يابد. اين فاجعه مناطق بسياري از شمال تا جنوب پاكستان دربر گرفته و ميليون ها نفر را آواره كرده است. گستردگي اين بلاي خانمان سوز موجب شده است كه امدادرساني نيز با دشواري فراوان مواجه شود.
ملت مسلمان پاكستان در حالي با اين مصيبت بزرگ مواجه است كه نيروهاي اشغالگر و متجاوز آمريكايي مستمرا با دستاويز قرار دادن بهانه هاي واهي خاك اين كشور اسلامي را در معرض تاخت و تاز قرار مي دهند.
ملت هاي شريف مسلمان
حجم خسارتهاي وارده چنان گسترده است كه افزون بر نياز فوري و مبرم ميليون ها برادر و خواهر ما و شما به آذوقه، لباس و محل سكونت، بخش عظيمي از زيرساخت هاي پاكستان از بين رفته است. متاسفانه سازمانهاي بين المللي وظيفه خود يعني خدمت رساني به انسانهاي مصيبت زده را به خوبي انجام نداده اند، امري كه به نوبه خود درخور توجه و موشكافي است.
برادران و خواهران مسلمان
حجم كمك هاي ما هرچه باشد، اندكي است در برابر اقيانوس نياز سيل زدگان پاكستاني، اما بايد در اين موقعيت خطير، براساس اخوت اسلامي به وظيفه خويش عمل كنيم و به ياري اين برادران و خواهران مصيبت زده بشتابيم، نكته اي كه بايد دولت هاي اسلامي و سازمان هاي بين المللي به آن بيشتر توجه كنند، ياري رساندن به دولت پاكستان در طراحي و اجراي چگونگي مقابله با اين محنت و نحوه امدادرساني و تبعات فوري و درازمدت آن است امري كه يقينا در موقعيت هاي اضطراري، هر حكومتي را در پرداختن به امدادرساني به صورت كامل و همه جانبه با مشكل مواجه مي سازد.
سيدعلي خامنه اي
9 شهريورماه 1389
20 رمضان المبارك 1431
تشكر وزير كشور پاكستان از رهبري، دولت
و ملت ايران
وزير كشور پاكستان از پيام مقام معظم رهبري درباره كمك امت مسلمان جهان به سيل زدگان پاكستاني تقدير و تشكر كرد و گفت: ايجاد احساس برادري ميان ملتهاي مسلمان يكي از اصلي ترين محورهاي اين پيام ارزشمند بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، رحمان ملك در ديدار مصطفي محمدنجار وزير كشور جمهوري اسلامي ايران از دستورات ويژه رئيس جمهور كشورمان براي كمك به سيلزدگان پاكستاني نيز تقدير كرد و افزود: توجه ويژه مقامات جمهوري اسلامي ايران به مردم سيل زده پاكستان موجب استحكام بيشتر روابط دو كشور خواهد شد.
وزير كشور پاكستان ادامه داد: سفارت ايران اولين مركز سياسي بود كه براي كمك به سيلزدگان پاكستاني اعلام آمادگي كرد و اولين محموله هاي كمك رساني به سيل زدگان پاكستان نيز از جمهوري اسلامي ايران وارد كشور پاكستان شد كه اين احساس همدردي دولت و ملت ايران جاي تقدير و تشكر دارد.
رحمان ملك گفت: با اين حال ما همچنان نيازمند كمك هاي دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران به سيل زدگان پاكستاني هستيم.
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران نيز در اين ديدار ضمن ابراز همدردي با دولت و ملت پاكستان تاكيد كرد: دولت و ملت ايران آماده هرگونه كمك به سيل زدگان پاكستاني هستند.
محمد نجار افزود: با توجه به پيام مقام معظم رهبري و دستورات ويژه رياست جمهوري، در چند روز اخير نيز تمهيدات ويژه اي براي كمك رساني بيشتر به مردم سيل زده پاكستان انديشيده شده است كه بخشي از اين كمكها آماده ارسال شده است و بخشي نيز به زودي ارسال مي شود.
وي اظهار داشت: هم اكنون تيمي كه از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي ايران در كشور پاكستان حضور دارند، در حال احداث يك بيمارستان صحرايي هستند و به زودي چند بيمارستان صحرايي و يك كلينيك مجهز نيز در مناطق سيلزده پاكستان احداث خواهند كرد.
وزير كشور تصريح كرد: تاكنون 90 پزشك ايراني اعلام آمادگي كرده اند براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني به كشور پاكستان اعزام شوند.
نجار افزود: جمهوري اسلامي ايران آماده است تجربيات خود را در بخش امداد و نجات و مديريت بحران در اختيار مسئولان پاكستاني قرار دهد.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران در دو بخش كوتاه مدت و بلندمدت آماده همكاري با مقامات پاكستاني است؛ بخش كوتاه مدت، تامين اقلام و تجهيزات فوري و ضروري سيل زدگان پاكستاني و اسكان اضطراري آنهاست كه هم اكنون در دست اقدام است و در بخش بلندمدت نيز با توجه به تخريب زيرساخت هاي پاكستان بر اثر سيل، جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در بازسازي زيرساخت ها و احداث خانه هاي پيش ساخته به دولت و ملت دوست و برادر پاكستان كمك كند.
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران پس از اين ديدار به همراه همتاي پاكستاني خود براي بازديد از مناطق سيلزده پاكستان با يك فروند بالگرد عازم اين مناطق شدند.
مصطفي محمد نجار وزير كشور به همراه حجت الاسلام محمدحسن رحيميان به عنوان نماينده ويژه رهبر معظم انقلاب به پاكستان سفر كرده اند.

 



با حضور رهبر انقلاب
مراسم سوگواري شهادت امام علي(ع) در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد

در سالروز شهادت امام علي(ع) مراسم سوگواري و عزاداري آن امام با حضور قشرهاي مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در اين مراسم كه بعد از نماز جماعت ظهر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي برگزار شد، شركت كنندگان، در عزاي شهادت مظلومانه مولاي متقيان حضرت علي(ع) به سوگواري پرداختند.
خاطرنشان مي شود مراسم عزاداري و سوگواري مولي الموحدين، اميرالمؤمنين حضرت علي(ع) در روزهاي نوزدهم، بيستم و بيست و يكم ماه مبارك رمضان در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.

 



در روز قدس انجام شد
رونمايي از فرش 100 متري اهدايي به حرم امام حسين(ع) در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
فرش 100 متري كه توسط روستاييان شهرستان نايين براي حرم امام حسين(ع) بافته شده بود، روز قدس در ميدان امام(ره) اصفهان رونمايي و به نمايش گذاشته شد.
«علي حيدري» مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان اعلام كرد: اين قطعه فرش نفيس كه با 27 ميليون گره بافته شده، داراي زمينه اي زرشكي و حاشيه بژ و نقشه لچك و ترنج شاه عباسي است.
وي پشم، ابريشم، نخ و پنبه را از مواد بكار رفته در اين فرش بيان كرد و افزود: 6 نفر از روستائيان شهرستان نايين روزانه به مدت 8 ساعت اين قطعه فرش با ارزش را در مدت 2 سال بافته اند.
حيدري با بيان اينكه اين فرش از 12 رنگ به نيت 12 معصوم بافته شده است گفت: اين فرش با وزني در حدود 350 تا 400 كيلوگرم توسط اتحاديه فرش استان اصفهان به قيمت 25 ميليون تومان خريداري شده و سپس يك فرد خير آنرا خريداري و به حرم مطهر امام حسين(ع) در كربلاي معلي اهدا كرده است.

 



عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي: وزارت نفت خسارت مردم عسلويه را پرداخت كند

عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: وزارت نفت هرچه سريع تر خسارت هاي مردم را پرداخت كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه عسكر جلاليان از تاخير پرداخت خسارت هاي ناشي از احداث خط لوله صلح به مردم روستاي سهمو خبر داد و گفت: انفجارهايي كه براي احداث خط لوله صلح انجام شده بيش از 50 خانه مردم را تخريب كرده و پس از يكسال هنوز وزارت نفت هيچ اقدامي براي جبران نكرده است.
وي با بيان اين كه در زمان انفجارها حدود 20 روز مردم خارج از خانه هاي خود زندگي مي كرده اند، افزود: خود اين خط سبب از بين رفتن كشاورزي و دامداري اين مردم به شدت فقير شده و انفجارهاي آن نيز سبب تخريب و آسيب ديدن خانه هاي آنان شده است.
سهمو يكي از روستاهاي توابع عسلويه است كه در نزديكي چاه مبارك قرار دارد خط لوله انتقال گاز به پاكستان و هند از كنار اين روستا مي گذرد.

 



5 ميليارد متر مكعب گاز به شبكه سراسري كشور تزريق شد

سرپرست امور كنترل توليد و ارسال فرآورده مجتمع گاز پارس جنوبي از تزريق بيش از 5 ميليارد متر مكعب گاز شيرين از پارس جنوبي به شبكه گاز كشور در مرداد امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، «محمدرضا جولايي» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبي در تامين گاز كشور و همچنين در تامين برخي از فرآورده ها نقشي بسيار مهم و حياتي برعهده دارد و از ابتداي امسال تاكنون در انجام اين مهم نقشي بي نظير داده است.
وي افزود: در مرداد ماه امسال بيش از 6 ميليارد و 500 ميليون متر مكعب گاز ترش از مخزن مشترك پارس جنوبي برداشت شده است.
سرپرست امور كنترل توليد و ارسال فرآورده مجتمع گاز پارس جنوبي از تزريق بيش از 5 ميليارد متر مكعب گاز شيرين از پارس جنوبي به شبكه گاز كشور خبر داد و تصريح كرد: براساس آمار موجود از مجموع 6 ميليارد و 500 ميليون متر مكعب گاز ترش توليد شده، پس از تصفيه در فازهاي يك تا 10 بيش از 5 ميليارد و 200 ميليون متر مكعب گاز شيرين توليد شده و به شبكه سراسري گاز كشور تزريق شده است.
جولايي تصريح كرد: همچنين ميزان 390 ميليون متر مكعب گاز ترش نيز از مجتمع گازي به مخازن نفتي آغاجاري تزريق شده است.

 



حسين صفار هرندي: رسانه هاي اصلاح طلب كارهاي مثبت دولت را سانسور مي كنند

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رسانه هاي اصلاح طلب كارهاي مثبت و موفقيت هاي دولت را سانسور كرده و به اطلاع مردم نمي رسانند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج، حسين صفار هرندي در يازدهمين جلسه از سلسله نشست هاي آزادانديشي سياسي و فرهنگي در قالب طرح ضيافت انديشه كه عصر سه شنبه در دانشكده ادبيات دانشگاه تربيت معلم كرج برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: عملكرد دولت نهم در برخي موارد 30 برابر بيشتر از گذشته است، به عنوان مثال در حوزه ارشاد حداقل 100 واحد سينمايي در سطح كشوربازسازي و توسعه يافت كه اين امر حتي يك بار هم در دولت هاي گذشته اتفاق نيفتاده بود. در بحث ورزش، راهيابي تيم هاي ملي واليبال و بسكتبال به جام جهاني از جمله اتفاقات اين دوره بود.
در اين نشست كه مصطفي كواكبيان نماينده اصلاح طلب سمنان در مجلس شوراي اسلامي حضور داشت، صفار هرندي خطاب به او گفت: اينكه واقعيات را بيان كنيم به معني آن نيست كه مدح دولت كنيم. همين روزنامه كيهان هم در نظر اطرافيان احمدي نژاد متهم است كه از همه بيشتر به دولت نقد مي كند. اما شما ببينيد روزنامه هاي منتصب به دوستان شما مصاحبه اي از رئيس جمهوري را نقد مي كنند كه اساساً برگزار نشده بود و اين نقد از قبل نوشته شده و صبح به چاپ مي رسد. اين نوع رفتارها و عملكردها در نقد دولت افتضاح است. عضو سابق كابينه احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه مخالفان بايد واقعيات را منتشر و حرف حق بزنند، گفت: روحيه انقلابي اين است كه از حق دفاع كرده و نكات مثبت و منفي را در كنار هم ببينيم.
صفار هرندي متذكر شد: آيا رسانه هاي اصلاح طلب اين آمار افتخارآميز را كه از سال هاي 57 تا 84، 8 هزار كيلومتر و از سال هاي 84 تا88، 29 هزار كيلومتر راه روستايي احداث شده است را منتشر مي كنند؟ اينها موفقيت دولت است و برخي از رسانه ها آن را سانسور مي كنند.
صفار هرندي در ادامه با اشاره به برگزاري همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور گفت: در خصوص اجراي اين همايش چند مطلب نقادانه از سوي روزنامه هاي اصولگرا به چاپ رسيد و اصولگرايان به آن انتقاد كردند. اما در عوض روزنامه هاي اصلاح طلب حتي در تأييد اين همايش و تخطئه منتقدان مطلب و گزارش منتشر كردند.
وي تأكيد كرد: من شخصاً در جلسات مختلف از دولت انتقاد كردم و حتي متهم شدم كه پشت دولت را خالي مي كنم اما ما اين روحيه را از امام خميني(ره) فرا گرفته ايم كه روحيه حق طلبي داشته باشيم. اگر دولتي كار مثبت كرد آن را بلند بگوييم و انتقاد هم بكنيم.

 



خطيب جمعه قم: روز قدس ليله القدر تاريخ اسلام است

خطيب جمعه قم گفت: روز قدس، ليله القدر تاريخ اسلام است و همه مردم مسلمان بايد در حفظ اين يادگار امام خميني هوشيار باشند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه قم در شبستان امام خميني حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راهپيمايي روز جهاني قدس از پيام و حضور مراجع عظام تقليد و مردم در اين راهپيمايي تشكر كرد و افزود: مراجع محترم نقش رهبري و هدايت خود را به خوبي نشان دادند و بر مردم است كه از حريم مرجعيت و ولايت فقيه پاسداري كنند.
سعيدي ضمن تقدير از حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي روز قدس، افزود: مردم ما كاري كردند كه دشمن خيال تعرض به فلسطينيان را فراموش كرده و بدنبال تعامل با مردم آن سرزمين باشد.
خطيب جمعه قم گفت: تنها اميد براي آزادي خاك فلسطين، مقاومت مبارزاني است كه در داخل فلسطين مستقرند و بايد احساس كنند كه جهان اسلام به ياد آنان است و آنها در اين راه تنها نيستند.
سعيدي افزود: ملت هاي مسلمان نگذارند برخي دولتهاي سازشكار با تسليم و سازش بخواهند آرمان هاي مقدس دفاع از فلسطين را از بين ببرند.
وي به ديدار اخير رئيس جمهور و هيئت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و افزود: رهبري از گزارش رئيس جمهور رضايت داشتند و از وي خواستند كه انتقادپذير بوده و همچنين با مجلس تعامل مناسب داشته باشد.
وي اضافه كرد: هيچ كجاي دنيا مسئوليني كه ما داريم، ندارد و بايد در حق آنان دعا كنيم و مسئولان نيز بايد همواره گوش به فرمان رهبر انقلاب باشند.
وي با اشاره به تحرك برخي شخصيت هاي كشور، گفت: سيره رهبري بر اين است كه اين گونه افراد را كه دشمن بدنبال جدا كردن آنها از نظام است به جمع نظام، بازگردانند و رهبر معظم انقلاب با سعه صدر خود بدنبال جذب اين افراد به نظام هستند.
وي با بيان اينكه دشمن به دنبال بي آبرو كردن برخي چهره هاي نظام است، اظهار داشت: سيره رهبري در جذب حداكثري و دفع حداقلي است اما وحدت ما براساس اصول است و هركس از اصول تخطي كند، لاجرم از گستره وحدت ما خارج است.

 



در روز شهادت امام علي(ع) انجام شد
عزاداري آيت الله وحيد خراساني با پاي پياده تا حرم حضرت معصومه

همزمان با سالروز شهادت حضرت علي(ع)، آيت الله «حسين وحيد خراساني» از مراجع عظام تقليد عصر چهارشنبه با پاي پياده سوگوارانه تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) عزاداري كرد.
به گزارش ايرنا، ايشان باحضور در دسته جات عزاداري، همراه با عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت امام اول شيعيان به سوگواري پرداخت. اين گزارش حاكيست، بسياري از مردم قم نيز با مشاهده آيت الله وحيد خراساني به همراه ايشان تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به عزاداري پرداختند.
مراسم عزاداري شهادت حضرت علي(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور زائران و مردم قم به صورت باشكوه برگزار شد.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: تعطيلات عيدفطر امسال بستگي به پاسخ شوراي نگهبان دارد

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح سه روزه شدن تعطيلات عيدفطر گفت: تعطيلات سه روزه عيدفطر بستگي به پاسخ شوراي نگهبان دارد.
به گزارش فارس حجت الاسلام والمسلمين حسين سبحاني نيا ديروز در مشهد اظهار داشت: طرحي كه يك فوريت آن تصويب شده و به تأييد كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي رسيده، قرار است كار اجرايي آن در روز يكشنبه 14 شهريور ماه به تصويب نهايي برسد و طبق اين دستور دو روز به تعطيلات عيدفطر اضافه شود. نماينده مردم نيشابور در مجلس افزود: قرار است در اين تصميم روزهاي 29 اسفندماه و 12 فروردين ماه از مناسبت هاي تعطيلي خارج و اين دو روز به تعطيلات عيدفطر اضافه شود.
سبحاني نيا با اشاره به اينكه طرح حمايت از خانواده در مجلس در دستور كار قرار گرفته است، تصريح كرد: چون تعطيلات عيدفطر مهم است نمايندگان خانه ملت طرح حمايت از خانواده را متوقف كردند تا اين طرح تصويب شود.
وي خاطرنشان كرد: پيش بيني شده اين طرح از زمان تصويب طرح قابل اجرا بوده و براي اجرا به شوراي نگهبان ارسال شود.
عضو هيئت رئيسه مجلس خاطرنشان كرد: اگر پاسخ شوراي نگهبان هرچه سريع تر ابلاغ شود امسال هم اين طرح مي تواند مورد اجرا قرار بگيرد.
با اين وجود نماينده مردم تايباد در مجلس با اشاره به اين كه طرح تعطيلات سه روزه عيدفطر به امسال نمي رسد، عنوان داشت: يك فوريت طرح با 185 راي در مجلس به تصويب رسيد.
غلام رضا اسداللهي گفت: در زمينه حذف تعطيلات 15 خرداد و 12 فروردين كه روزهاي مهم به شمار مي رود اختلاف نظرهايي نيز وجود دارد.
دبيركميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: طرح در كميسيون فرهنگي مصوب شده است كه در صورت تصويب در صحن علني مجلس تعطيلات سه روزه عيدسعيد فطر جايگاه قانوني پيدا مي كند.
اسداللهي تصريح كرد: با توجه به اين كه هنوز طرح در كميسيون فرهنگي به جمع بندي نهايي نرسيده است احتمالا طرح تعطيلات رسمي عيدفطر به امسال نمي رسد.
وي خاطرنشان كرد: گرچه مجلس همه تلاش هاي خود را براي تدوين جزئيات قانون اخير انجام داده اما با توجه به اينكه دو فوريتي شدن تعطيلات عيدفطر در مجلس راي نياورده است يقينا سه روزشدن عيدفطر براي امسال اجرايي نمي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

ممانعت صهيونيست ها از توزيع كتاب مدافع ايران در فرانسه
يك ناشر فرانسوي گفت: صهيونيست ها، مانع توزيع كتاب هاي مدافع ايران در فرانسه اند.
كريستين آرنو، ناشر كتاب «ايران، دروغ» با اشاره به اينكه اين كتاب در فرانسه بايكوت شده، مي گويد: ايران از مخالفان جدي اسرائيل است و اين خيلي طبيعي است در كشوري مثل فرانسه كه تحت تاثير حكومت صهيونيست هاست، آزادي عملي راجع به ايران وجود نداشته باشد. اين نشان مي دهد كه ما واقعا تحت كنترل هستيم.
ناشر اين كتاب هوادار ايران در بخشي از گفت گو با خبرگزاري كتاب گفت: رسانه ها اجازه نمي دهند مردم بفهمند دولت و كشور فرانسه در خدمت اسرائيل و ايالت متحده اند و حقايق را سانسور مي كنند.
وي افزود: در فرانسه هم بخش نظارت و مميزي داريم. قبلا سرويسي در آموزش عمومي در بخش مطبوعات بود كه همه چيز را كنترل مي كرد و من سيستم آنها را خوب مي شناختم.
سرويسي هم براي كتاب بود كه تمام كتاب ها را مي خواند و اگر چيزي به نظرش خطرناك مي آمد از انتشار و توزيع آن جلوگيري مي كرد. الان اگر چنين چيزي هم در ظاهر نباشد، همچنان روش ممنوع كردن وجود دارد و برخي آثار هستند كه بلوكه مي شوند. در واقع، مي خواهم بگويم كه هيچ آزادي بياني در فرانسه وجود ندارد و همه چيز تحت كنترل است.
به نظر مي رسد فرانسه كشور خيلي بازي است و خيلي آزاديم، در حالي كه در حقيقت، خيلي بسته ايم و محدوديت هاي زيادي داريم. در فرانسه آزادي دروغين و ظاهري است. ببينيد، همه مردم با وام بانكي زندگي مي كنند! گفته مي شود كه در فرانسه دموكراسي است، در صورتي كه ديكتاتوري حاكم است و در ايران برعكس، گفته مي شود كه ديكتاتوري حاكم است، در حالي كه در حقيقت آزادي بيشتري وجود دارد.
گفتني است، كريستين (هاجر) آرنو، يك زن كاتوليك فرانسوي است كه ژانويه سال 2009 مسلمان شده است.
نمايش سريال هاي ايراني در تلويزيون تركيه
كانال 7 تلويزيون تركيه امسال در ماه رمضان اقدام به پخش سه مجموعه تلويزيوني ايراني كرده كه با استقبال بسيار روبرو شده است.
به گزارش مهر، مريم مقدس، طفلان مسلم (با نام فرستاده حسين) و حضرت يوسف اسامي سه مجموعه تلويزيوني ايراني است كه در تلويزيون تركيه در حال پخش است.
همچنين شبكه هاي مختلف تلويزيوني تركيه نيز فيلم هايي با مضامين معنوي چون به رنگ خدا و آواز گنجشك ها پخش كردند.
حضور اعضاي اركستر نواي صلح در راهپيمايي قدس
تعدادي از اعضاي اركستر «نواي صلح»، همراه آهنگساز و رهبر آن «مهدي وجداني» در راهپيمايي پرشكوه روز قدس شركت كردند.
وجداني در اين خصوص گفت: ما با دو هدف دراين مراسم شركت كرديم، يكي حمايت از مردم فلسطين و ديگر آنكه وحدت ملت ايران را به رخ جهان بكشيم و نشان دهيم، ملت ايران دست در دست هم، نه تنها حامي فلسطين است، بلكه اجازه ورود حتي در بخش فرهنگ «تهاجم فرهنگي» و هنر را به بيگانگان و كوته فكران نخواهيم داد و اين خيالي بيش نيست كه بتوان از طريق فرهنگ و هنر پايه هاي اصلي نظام مقتدر جمهوري اسلامي ايران را دچار لرزه كرد.
هركس با توجه به توانايي هاي خودش در هر عرصه اي كه فعاليت مي كند بايد آماده جهت حضور در صحنه باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14