(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 شهريور 1389- شماره 19737

بدرقه ماه مبارك رمضان
كتابت قرآن كريم توسط شصت خوشنويس برجسته كشور در ساروق فراهان
افطاري و بهداشت در بابل!
پژواك
در تبريز همايش كتابت آيات قرآن كريم برگزار شد
همايش تصويرسازي آيات قرآني در تبريز
برگزاري نمايشگاه علوم قرآني در اردبيل
كوتاه از هفته دولت
هنرمندان صنايع دستي كشور راهي 5 نمايشگاه بين المللي مي شوند
در ليالي قدر 1700 يتيم گلستاني صاحب حامي شدند
تجليل از رتبه برتر كنكور در بيرجند
جشنواره «خشت و فيروزه» در شاهرود برگزار مي شود
آبان ماه امسال جشنواره 2 سالانه پانتوميم در تبريز برگزار مي شود
درخشش دانش آموزان كرجي در مسابقات كشوري
نمايشگاه كتيبه هاي سفالي «دستان بينا» در نگارخانه عاصم زنجاني گشايش يافت
ارسال نقاشي كودكان گلستاني به مسابقه نقاشي ژاپن



بدرقه ماه مبارك رمضان

افسوس
ماه رمضان رفت و بجايي نرسيديم
در پرده بمانديم و حجابي ندريديم
از فرط فراق رخ محبوب دريغا
بس ناله نموديم و ندايي نشنيديم
هر روز و شب اندر طلب وصل چو مجنون
هر جا ردي از يار بديديم دويديم
افسوس كه ما را به حرم راه ندادند
با آنكه دل از صحبت اغيار بريديم
توفيق نشد يار كه دلدار ببينيم
چون از حجب ما و مني ما نرهيديم

اهواز - منوچهر بياني
شهريورماه 89

 



كتابت قرآن كريم توسط شصت خوشنويس برجسته كشور در ساروق فراهان

اراك- خبرنگار كيهان:
شصت خوشنويس برجسته كشور همزمان با سومين نكوداشت كربلايي كاظم كريمي ساروقي در صحن امامزادگان 72 تن ساروق قرآن را كتابت كردند.
اين هنرمندان برجسته آياتي از قرآن مجيد را در موضوع سفر و گردشگري به خط نستعليق، ثلث، شكسته، نسخ، تهذيب و شكسته نستعليق به رشته تحرير درآوردند، اين آثار قرار است در نمايشگاه دايمي در صحن امامزادگان 72 تن ساروق از توابع فراهان به نمايش گذاشته شود.
اين مراسم با آيين هاي معنوي قرائت قرآن، تواشيح و دعا و سفره افطاري همراه بود و در پايان علاوه بر اهداي لوح و هديه معنوي به شش اثر برتر كتابت به تمامي شركت كنندگان در اين مراسم لوح يادبود اهدا و از مقام كربلايي كاظم كريمي تجليل شد.
«كربلايي كاظم كريمي ساروقي» ملقب به «معجزه قرن»، كشاورزي بي سواد بود كه به دليل خلوص قلب و حالات معنوي يكشبه حافظ كل قرآن شد و نور الهي در وجودش سكني كرد.

 



افطاري و بهداشت در بابل!

ماه رمضان، ماه بركت و غفران الهي است، دراين ماه خوب خدا بنا به توصيه ائمه معصومين (عليه السلام) اطعام دادن
روزه داران سنت بسيار حسنه اي است كه مورد تاكيد و سفارش قرارگرفته است.
اما متاسفانه پهن كردن سفره هاي افطاري با غذاهاي متنوع درمنازل شهروندان علاوه براينكه زمينه اسراف را به عنوان يك گناه كبيره فراهم مي آورد، بلكه ضمن تحميل هزينه اي بر اقتصاد خانواده زمينه سودجويي عده اي فرصت طلب را نيز فراهم مي آورد.
به همين منظور اگر غروب در بابل درخيابان دوري بزنيد متوجه خواهيد شد كه فروشگاه هايي كه هيچ سنخيتي با خوراك ندارند به فروش آش رشته، آش گوشت و انواع شامي ويژه بابل و... مشغول هستند از بنگاه معاملاتي، لبنياتي، آرايشگاه مردانه تا روي گاري كنار پياده رو با ظرف هاي يك بار مصرف مشغول هستند.
براستي اگرخانواده ها خود اقدام به برپايي يك سفره افطاري ساده اما همراه با معنويت نمايند و ازطرفي نهادهاي مسئول درحوزه بهداشت مجوز فروش مواد غذايي آن هم در مكان هاي غيربهداشتي و ظروف يك بار مصرف غير استاندارد را به هر كسي ندهند و با اين افراد مطابق قانون برخورد نمايند، آيا ماه خوب خدا به ماه سودجويي، اسراف و... تبديل خواهد شد.
علي كفايي مهر - خبرنگاركيهان در بابل

 



پژواك

نمايشگاه خط نگاره در كاشان
كاشان-خبرنگاركيهان:نمايشگاهي از آثار نقاشي خط با عنوان «خط نگاره» در فرهنگسراي مهر سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان برپا شد. در اين نمايشگاه كه از برنامه هاي جنبي هفتمين جشنواره رمضان اين فرهنگسرا بود تعداد 26 اثر نفيس نقاشي خط مرتضي بلوري كاشاني با تكنيك خط نستعليق و با استفاده از روان نويس به نمايش گذاشته شد.
بلوري در اين نمايشگاه با ارائه آثاري با مضامين آيات قرآني، اسماء جلاله، ادعيه و روايات معصومين تجارت هنري خود را در معرض ديدعموم علاقه مندان قرار داد.
نقاشي با موضوع ماه رمضان
شهريار-خبرنگاركيهان:فرهنگسراي استاد شهريار پذيراي كودكان نقاش با موضوع ماه مبارك رمضان بود.
اداره ارشاد با همكاري انجمن هنرهاي تجسمي شهريار به منظور آشنايي كودكان با ماه مبارك رمضان و ترغيب و تشويق آنان به روزه داري اقدام به برپايي نمايشگاه نقاشي با عنوان رمضان در نقاشي كودكان كرد كه با استقبال خانواده ها و علاقه مندان به نقاشي روبه رو شد.
مسابقه ادبي هنري ويژه كودكان
گرگان-خبرنگاركيهان: مسابقه ادبي هنري «باباي مهربان يتيمان» ويژه كودكان و نوجوانان در رشته هاي شعر، نثرادبي و نقاشي در استان گلستان برپا شد. كودكان و نوجوانان استان مي توانند با ارائه آثار هنري به غرفه حوزه هنري واقع در مصلاي گرگان در اين مسابقه شركت كنند. در پايان از نفرات برتر مسابقه تقدير مي شود.
برپايي نمايشگاه عكس هاي نجومي
سرويس شهرستانها: انجمن نجوم شباهنگ پژوهش سراي دانش آموزي آموزش و پرورش اقليد اقدام به برگزاري نمايشگاه عكسي با عنوان برترين عكسهاي نجومي جهان در شب كرد. اين نمايشگاه در حسينيه بازار مصلاي نمازجمعه برگزار شد. اين نمايشگاه به مدت سه روز براي بازديد عموم مردم داير بود.
كارگاه هنرهاي تجسمي در تبريز
تبريز-خبرنگاركيهان: كارگاه و نمايشگاه هنرهاي تجسمي «قدس» در پارك فرهنگسراي خاقاني تبريز، گشايش يافت.
در اين نمايشگاه 22 اثر از هنرجويان هنرستان كوثر تبريز در زمينه هاي نقاشي، طراحي و گرافيك با موضوع «قدس» و «فلسطين» به نمايش گذاشته شد. همچنين ورك شاپ گروهي با حضور هنرجويان اين هنرستان برگزار شد.
نمايش پوسترهاي عاشورايي
گرگان-خبرنگاركيهان: نمايشگاهي از پوسترهاي عاشورايي در حوزه هنري استان گلستان گشايش يافت. آثار ارائه شده در اين نمايشگاه شامل 40 اثر منتخب از دومين سوگواره پوسترهاي عاشورايي است كه با تكنيك هاي مختلف و در قالب موضوع حماسه عاشورايي كار شده است.
اين آثار تاكنون در بسياري از نقاط كشور ارائه و با استقبال علاقه مندان روبه رو شده است.
برپايي همايش هنري رنگ عرفان، مشق رمضان
كاشان-خبرنگاركيهان: همزمان با ماه مبارك رمضان و با حضور همزمان 115 هنرمند، همايش هنري رنگ عرفان، مشق رمضان در كاشان برگزار شد.
در اين همايش كه به همت فرهنگسراهاي مهر و معراج سازمان رفاهي تفريحي شهرداري، خانه فرهنگ شهروند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان برگزار شد، جمعي از هنرمندان در حوزه نقاشي، خوشنويسي، طراحي و گرافيك به ارائه آثار خود پيرامون ماه رمضان پرداختند.
طي اين گردهمايي يك روزه نقاشان، خوشنويسان، طراحان و گرافيست هاي آماتور و حرفه اي با حضور در تالار تشريفات به كتابت آيات، احاديث، اسماء و سخنان گوهر بار امام علي(ع)، خلق آثار نقاشي، طراحي و تصويرسازي پيرامون ماه مبارك رمضان اقدام كردند.
بازبيني نمايش سيوف و قلوب
سرويس شهرستانها: نمايش مذهبي سيوف و قلوب نوشته و كار هادي برسيم با حضور رضايي ميرقائد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شوش و هيئت نظارت و صدور پروانه نمايش و جمعي از هنرمندان و روزنامه نگاران و عكاسان خبري اين شهر بازبيني شد. در پايان اين برنامه حاضران در برنامه افطاري شركت كردند. اين نمايش به زبان عربي ساخته شده است.
انتشار كتاب براي تاكسيرانان
قزوين: خبرنگاركيهان: كتاب «آموزش آسان» ويژه آموزش تاكسيرانان، تاكسي داران، مديران و رانندگان شركت هاي حمل و نقل درون شهري منتشر شد.
اين كتاب به تاليف آرش شايسته نيا در 111 صفحه به مواردي همچون؛ چرخه صدور پروانه فعاليت تاكسيراني، احكام و آداب تاكسيراني و شيوه ارائه خدمات مناسب به مسافران پرداخته است.

 



در تبريز همايش كتابت آيات قرآن كريم برگزار شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
سومين همايش تحرير و كتابت آيات قرآن و احاديث ماه رمضان در تالار خاقاني شهرستان تبريز برگزار شد.
اين همايش با نام مشق نور و با حضور 100 خوشنويس ممتاز تبريزي و اساتيد انجمن خوشنويسي اين شهر برگزار شد.
در پايان اين همايش به 5 خوشنويس به قيد قرعه، هدايايي داده شد.
خوشنويسان شهر، آيات منتخب قرآن و احاديث ماه مبارك رمضان را با خط نستعليق، شكسته نستعليق، ثلث و نسخ و در قالب هاي كتابت، چليپا، كتيبه و قطعه ، كتابت كردند.

 



همايش تصويرسازي آيات قرآني در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
همايش تصويرسازي آيات قرآني با محوريت سوره مباركه قدر توسط حوزه هنري آذربايجان شرقي در دانشگاه تبريز برگزار شد.
رئيس حوزه هنري آذربايجان شرقي گفت: اين همايش روز 6 شهريور جاري در حسينيه خوابگاه شهداي دانشگاه برگزار شد.
حسن نجفي تأكيد كرد: استفاده از عنصر هنر و زيباشناسي در توسعه و ترويج فرهنگ قرآني از راهكارهاي موثر در ميان نسل جوان است و مفاهيم ارزشي و ديني و فرهنگ غني قرآن، در بستر هنر و با محمل هنر، ارائه مي شود.
وي افزود: همايش تصويرسازي آيات قرآني، با حضور هنرمندان تصويرگر و دانشجويان شركت كننده در طرح «ضيافت انديشه»، برگزار شد.

 



برگزاري نمايشگاه علوم قرآني در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
دومين نمايشگاه قرآن و علوم قرآني در محل نمايشگاه بين المللي اردبيل برگزار شد.
در اين نمايشگاه كتب قرآني، نرم افزارهاي ويژه قرآني براي كودكان و نوجوانان و تابلوفرش هايي با مضامين قرآن و احاديث در معرض ديد عموم قرار گرفت.
در اين نمايشگاه كه شركت كنندگاني از استان هاي اردبيل، آذربايجان شرقي و اصفهان حضور داشتند 65 غرفه ويژه به علوم و معارف قرآني، اسلامي و مباني ديني و مذهبي اختصاص يافته است.

 



كوتاه از هفته دولت

اصفهان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي طرح تجهيز و نوسازي اراضي شاليزاري صحراي مباركه به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.
در اين مراسم كه فرماندار و مسئولان محلي شهرستان مباركه نيز حضور داشتند، مالكان كشاورز اين طرح باتوجه به خشكسالي 2سال گذشته، نسبت به هزينه آب در بخش كشاورزي درخواست تخفيف خود را اعلام كردند.
شايان ذكر است، اين طرح در مساحت 65هكتاري با تعداد 200نفر بهره بردار با اعتبار هزينه شده دولتي بالغ بر 262ميليون تومان و خودياري 107 ميليون توماني توسط كشاورزان انجام و به بهره برداري رسيده است.
اهواز- خبرنگاركيهان: مهندس رحماني مديركل راه و ترابري استان خوزستان محور اهواز- انديمشك را يكي از مهمترين محورهاي ترانزيتي كشور اعلام كرد و گفت: لزوم رسيدگي به وضع اين محور از اولويتهاي كاري اين اداره كل مي باشد.
وي افزود: به همين منظور در 75 كيلومتر از اين محور عمليات روكش آسفالت صورت گرفته كه براي اجراي آن بيش از 10ميليارد تومان هزينه شده است.
دهلران- خبرنگاركيهان: به مناسبت گرامي داشت هفته دولت، به همت روابط عمومي فرمانداري دهلران نمايشگاه عملكرد مسئولان ادارات در مطبوعات تحت عنوان عملكرد دولت در آينه مطبوعات برپا شد، اين اخبار كه در روزنامه هاي سراسري و نشريات محلي به چاپ رسيده بود به مدت يك هفته در معرض ديد عموم قرار گرفت.
¤ همزمان با گراميداشت هفته دولت با حضور استاندار، نماينده مجلس و جمعي از مسئولان استان و شهرستان 5طرح عمراني در شهرستان مرزي دهلران به بهره برداري رسيد. مجتبي اعلائي استاندار ايلام در افتتاح اين پروژه ها گفت: همزمان در هفته دولت در شهرستان دهلران 31 طرح در زمينه هاي عمراني- اقتصادي- خدماتي و فرهنگي با اعتباري بالغ بر 323ميليارد ريال به بهره برداري رسيده است.
وي در ادامه به شبكه هاي آبياري و زهكشي واحد شمالي دشت عباس اشاره و تصريح كرد: اين پروژه با اعتباري بالغ بر 180ميليارد ريال و با تكميل فازهاي 3و 4 آن حدود 12هزار هكتار از اراضي را آبياري و باعث افزايش توليدات محصولات كشاورزي در منطقه است.
دفتر استان تهران-خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت چندين پروژه عمراني، خدماتي و فرهنگي در شهر شريف آباد استان تهران افتتاح شد. نصب تلويزيون شهري در پارك خانواده، نصب تنديس شيخ كليني، احداث فاز دوم فرهنگسرا و سالن آمفي تئاتر شهداي گمنام، احداث پارك محله اي عباس آباد ضرغام، احداث فاز اول ميدان الغدير، احداث پل عابر پياده آلوئك، ايجاد ترمينال مسافربري به منظور ساماندهي مسافربرهاي شخصي و احداث ساختمان شماره 2 آتش نشاني از جمله پروژه هائيست كه با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد تومان اجرا شد.
اهواز-خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان از افزايش 4 برابري آب شرب در شهر قلعه خواجه، با تكميل پروژه تامين آب شرب اين شهر خبر داد. محسن پويا ميزان اعتبار مورد نياز جهت تكميل طرح را 14540 ميليون ريال برآورد كرد و اذعان داشت: تا شهريورماه امسال 12860 ميليون ريال به اين طرح اختصاص يافته است.
¤مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان از وارد مدار شدن مخزن 10 هزار متر مكعبي شهرستان بهبهان، در هفته دولت خبر داد. محسن پويا با اشاره به اينكه با بهره برداري از اين پروژه، 27 هزار خانوار از خدمات ارايه شده در اين ارتباط منتفع شدند، اعتبار هزينه شده براي احداث و بهره برداري اين مخزن را 6 ميليارد ريال عنوان كرد.
خوانسار-خبرنگار كيهان: در هفته دولت، بيش از 10 طرح عمراني در بخش هاي مختلف خوانسار به بهره برداري رسيد.
فرماندار خوانسار گفت: براي اجراي اين طرح ها بيش از 400 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
رشت-خبرنگار كيهان: با 38 ميليارد و 550 ميليون ريال اعتبار و سرمايه گذاري، 43 طرح و پروژه عمراني و عام المنفعه در شهرستان رودبار به بهره برداري رسيد.
همچنين 9 طرح عمراني با 13 ميليارد و 90 ميليون ريال در بخش عمارلوي رودبار به بهره برداري رسيد كه احداث پايگاه حفاظتي ميراث فرهنگي و گلزار شهداي گمنام جيرنده از آن جمله بود.
چناران-خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت طي مراسمي كه در سالن خواجه نظام الملك كتابخانه باقر العلوم چناران برگزار شد از 35 كارمند نمونه منتخب ادارات و نهادهاي شهرستان تجليل شد.
بندرعباس-خبرنگار كيهان: معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار هرمزگان گفت: 70درصد پروژه هاي بهره برداري شده در جاسك مربوط به امور توسعه اي در روستاهاي محروم اين شهرستان است.
پرويز سالاري در حاشيه بهره برداري از پروژه هاي هفته دولت در اين شهرستان گفت: در مجموع 35 پروژه با اعتبار 22 ميليارد و 700 ميليون تومان در طول هفته دولت در شهرستان جاسك افتتاح شده است.
چناران-خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت با صرف 64 ميليارد ريال با حضور استاندار و مسئولان اجرايي از 62 پروژه عمراني در حوزه هاي كشاورزي، آبخيزداري، بر ق رساني، تامين آب شرب بهداشتي، راه روستايي، خدماتي در شهرستان چناران بهره برداري شد.

 



هنرمندان صنايع دستي كشور راهي 5 نمايشگاه بين المللي مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
هنرمندان صنايع دستي و هنرهاي سنتي كشور تا پايان سال جاري در 5 نمايشگاه مهم بين المللي حاضر مي شوند.
«تهمينه دانيالي» معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور در ديدار با رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: حضور هنرمندان و صنعتگران استان اصفهان در اين نمايشگاه ها پرشور خواهد بود.
وي با اشاره به فعاليت يكصد هزار هنرمند در 196 رشته هنري استان اصفهان گفت: اصفهان مناسب ترين گزينه براي استقبال از معاونت صنايع دستي كشور بود.
معاون صنايع دستي كشور اضافه كرد: همزمان با انتقال اين معاونت، پژوهشكده هنرهاي سنتي و صنايع دستي هم در اصفهان مستقر شد.
دانيالي از توافق با دانشگاه هنر اصفهان مبني بر احداث دانشكده صنايع دستي در اين شهر خبرداد و گفت: اهميت قرار گرفتن مراكز و محافل دانشگاهي در كنار مركز ثقل هنري موضوعي انكارناپذير است كه به ارتقاء اين رشته ها كمك شاياني خواهد كرد.
وي گفت: اصفهان مهد توليد صنايع دستي كشور است و در واقع با استقرار معاونت صنايع دستي، اين بخش به سرزمين مادري خود و گنجينه هنري كشور بازگشته است.
معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي كشور اختصاص بيش از نيمي از مهرهاي اصالت يونسكو در دور قبلي داوري ها به هنرمندان اصفهاني را نشان از عظمت هنري اين استان دانست و افزود: با توجه به امكانات تفريحي، فرهنگي و خدماتي گسترده شهرداري اصفهان، از اين نهاد درخواست اعطاي تسهيلات به كارمندان انتقالي را داريم.

 



در ليالي قدر 1700 يتيم گلستاني صاحب حامي شدند

گرگان - خبرنگار كيهان:
مردم نيكوكار استان گلستان در شب هاي قدر هزار و 704 يتيم را تحت حمايت خود قرار دادند.
تعداد هزار و 512 فرد خير در شب هاي قدر در پايگاه ثبت نام طرح اكرام استان حضور يافته و با انتخاب يتيم مورد نظر بيش از هزار و 704 يتيم را تحت حمايت خود قرار دادند.
همچنين مبلغ 343 ميليون ريال توسط مردم استان گلستان در شب هاي قدر و راهپيمايي روز قدس جهت كمك به سيل زدگان پاكستان جمع آوري شد.

 



تجليل از رتبه برتر كنكور در بيرجند

بيرجند- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي فرماندار بيرجند از علي يكه خاني كه در كنكور سراسري امسال موفق به كسب رتبه 8 كشوري در رشته رياضي و فيزيك شد، تجليل كرد.
قاسم زاده نداف فرماندار بيرجند تلاشها و مساعدتهاي يكه خاني را عامل اصلي موفقيت وي خواند و از تمامي مديران و معلمان وي به ويژه آقاي سورگي مديريت آموزش وپرورش بيرجند و آقاي ابطحي مديرمدرسه علي يكه خاني تشكر كرد.
وي در پايان لوحي به رسم يادبود ازطرف فرمانداري بيرجند به علي يكه خاني تقديم كرد.

 



جشنواره «خشت و فيروزه» در شاهرود برگزار مي شود

شاهرود- خبرنگار كيهان:
از سوي انجمن سفال و سراميك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شاهرود و با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان نخستين جشنواره سفال و سراميك استان سمنان با عنوان خشت و فيروزه در شاهرود برگزار مي شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شاهرود در اين باره اظهار داشت به منظور ارتقاء سطح علمي و فني هنرمندان سفالگر استان سمنان و فراهم كردن زمينه هاي ايجاد تعامل بيشتر هنري بين اين قشر از هنرمندان و برپايي نمايشگاه و كارگاههاي تخصصي سفال و سراميك، اين جشنواره با حضور بيش از يكصد تن از هنرمندان سفالگر استان سمنان در روزهاي 24 و 25 شهريورماه جاري در شاهرود و مجموعه تاريخي بايزيد بسطامي برگزار مي شود.
مهدي باني افزود: از ديگر برنامه هاي اين جشنواره برپايي كارگاه ساخت خشت با الهام از موتيف هاي دوران اسلامي مجموعه بايزيد بسطامي و برپايي كارگاه طراحي از موتيف ها مي باشد.
همچنين همزمان با برپايي اين جشنواره نمايشگاه تخصصي سفال و سراميك از آثار بيش از 60 تن از هنرمندان سفالگر استان در محل نگارخانه فرهنگسراي مهر شاهرود داير خواهد شد.

 



آبان ماه امسال جشنواره 2 سالانه پانتوميم در تبريز برگزار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره دو سالانه «پانتوميم»، هنرجويان هنرستان هاي هنرهاي زيباي كشور، آبان ماه امسال، در تبريز برگزار مي شود.
هنرجويان تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از 10 تا 13 آبان ماه به مدت 4 روز در اين جشنواره حضور خواهند داشت. هدف از اين جشنواره دو سالانه، نوآوري و شكوفايي استعدادهاي هنرجويان است كه با ارايه آثاري در موضوعات انساني و اخلاقي، كار و همت مضاعف و آزاد، به رقابت مي پردازند.
«پانتوميم»ها 15 تا 30 دقيقه در هنرستان «استاد اقبال آذر» تبريز نمايش داده خواهند شد.

 



درخشش دانش آموزان كرجي در مسابقات كشوري

كرج- خبرنگار كيهان:
دانش آموزان كرجي در مسابقات كشوري جشنواره هنرهاي تجسمي خوش درخشيدند.
مدير آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج در نشست خبري در جمع خبرنگاران گفت: تعداد 6 نفر از دانش آموزان هنرستان ولايت اين ناحيه در مرحله كشوري سيزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي موفق به كسب رتبه برتر اين دوره از جشنواره شدند.
غلامرضا نجفي افزود: دراين جشنواره كه در شهر گرگان با شركت دانش آموزان سراسر كشور برگزار شد دانش آموزان: «طاهره بيات»، «فاطمه كيايي»، «فاطمه عزيزيان»، «نيلوفر كمالي»، «شروين سعيد كندوري»، «نسرين نصيري» به رتبه هاي برتر اين جشنواره دست يافتند.اين مسئول اظهار داشت: دراين راستا در بخش هنرآموزي اين جشنواره سكينه سعيدآبادي، آزاده بديعي از هنرستان ولايت اين ناحيه موفق به كسب رتبه اول سيزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي شدند.
نجفي تصريح كرد: از تعداد 12 برگزيده از اداره كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران تعداد 6 نفر از آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج هستند.

 



نمايشگاه كتيبه هاي سفالي «دستان بينا» در نگارخانه عاصم زنجاني گشايش يافت

زنجان- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه كتيبه هاي برجسته سفالي با عنوان «دستان بينا» از روز شنبه ششم شهريورماه در نگارخانه مولانا عاصم زنجاني حوزه هنري زنجان گشايش يافت.
زينب ميرلو مربي و مسئول برگزاري نمايشگاه «دستان بينا» گفت: ساخت كتيبه هاي سفالي توسط هنرمندان روشندل به صورت ابتكاري براي نخستين بار درمهرماه سال 87 در انجمن نابينايان استان پايه ريزي شد و آموزش آن با حداقل امكانات به كمك خيرين در دفتر انجمن آغاز شد.
وي افزود: نمود استعداد، خلاقيت و شكوفايي حس لامسه قوي نابينايان بر روي كتيبه هاي سفالي منجر به جذب حاميان بيشتر و برگزاري نمايشگاههاي متعدد شد.
ميرلو در ادامه افزود: فروش آثار و ايجاد زمينه اشتغال زايي، علاوه بر خودكفايي منجر به ايجاد انگيزه براي ادامه كار در اين افراد مي شود.
وي با اشاره به اين كه نمايشگاه كتيبه هاي سفالي ششمين دوره برگزاري خود را سپري مي كند، گفت: با مساعدت مسئولين امر موفق به ثبت شركت تعاوني تحت عنوان دستان بيناي روشندلان شده ايم كه اكنون با ثبات بيشتري وارد عرصه بازارشده و فعاليت مستمر خود را با حضور روشندلان جوان و بزرگسال ادامه مي دهد.
مسئول برگزاري نمايشگاه تعداد آثار ارائه شده را 36 اثر عنوان نمود و گفت: هريك از آثار با توجه به استعداد و خلاقيت اين هنرمندان در زمينه هاي طرح هاي سنتي و به خصوص طبيعت بي جان ارائه شده است تا 18شهريورماه پذيراي عموم علاقه مندان خواهدبود.

 



ارسال نقاشي كودكان گلستاني به مسابقه نقاشي ژاپن

گرگان-خبرنگاركيهان:
كارشناس هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان گفت: يكصد اثر نقاشي به هجدهمين مسابقه بين المللي نقاشي كودكان ژاپن 2010 (hikary) ارسال شده است.
مارال صيادچي افزود: اين تعداد اثر از 12 مركز فرهنگي هنري ارسال شده كه بيشترين آثار از مراكز گنبد2 و مينودشت بوده است.
به گفته وي انجمن هيكاري ژاپن هر ساله اين مسابقه نقاشي را براي اعضاي 6تا 16ساله و موضوع امسال را كشاورزي، طبيعت، محيط زيست، مردم و خانواده معرفي كرده است.
صيادچي يادآور شد: در سال 83 نيز سارا محمد اماني از مركز فرهنگي هنري گنبد يك مدال برنز از اين مسابقه بدست آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14