(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 شهريور 1389- شماره 19737

تدابير رفاهي و ترافيكي براي برگزاري نماز عيد سعيد فطر
استقرار 18 هزار پليس در جاده ها براي تأمين امنيت مسافران
خشونت پليس لس آنجلسي ها را خشمگين كرد
تشكيل پرونده براي 14 مدرسه به دليل اخذ شهريه نامتعارف
سپردن وديعه 15 ميليون توماني شرط سفرهاي زيارتي مشمولان
آتش سوزي در يك جايگاه پمپ بنزين اراك
هيچ مسافري بي بليت نمي ماند
پيرترين زن قابله فسا در سن 105 سالگي درگذشت
تردد خودروهاي هوو درجاده هاي استان اصفهان ممنوع شد
تولد دوقلوهاي 3 پا در اصفهان
انحلالي در كار نيست فقط 5 عضو سلب عضويت شدند
قدرداني هلال احمر پاكستان از كمك هاي سخاوتمندانه ايرانيان
انتصاب
رايانه ها ارباب انسان مي شوند
نجات مردي از درون كاسه توالت



تدابير رفاهي و ترافيكي براي برگزاري نماز عيد سعيد فطر

رئيس پليس راهور تهران با اعلام جزئيات محدوديت هاي ترافيكي پايتخت در مراسم عيد فطر گفت: افرادي كه منازلشان در محدوده برگزاري نماز عيد فطر واقع شده از ساعت 12 شب روز پنج شنبه حق پارك خودروي خود در محدوده هاي اعلام شده را ندارند.
رئيس پليس راهور تهران با اعلام جزئيات محدوديتهاي ترافيكي پايتخت در مراسم عيد فطر گفت: افرادي كه منازلشان در محدوده برگزاري نماز عيد فطر واقع شده از ساعت 12 شب روز پنجشنبه حق پارك خودروي خود در محدوده هاي اعلام شده را ندارند.
سرهنگ سيدهادي هاشمي پيش از ظهر چهارشنبه گفت: نماز عيد فطر امسال در دانشگاه تهران برگزار مي شود. بر همين اساس برنامه هاي پليس راهور از ساعت 12 شب روز پنجشنبه آغاز و تا پايان مراسم روز جمعه ادامه دارد.
وي ادامه داد: از ساعت 12 روز پنجشنبه توقف تمامي وسايل نقليه در محدوده دانشگاه شامل: در محور شمالي: طول خيابان كريمخان از حافظ تا ميدان وليعصر(عج)، طول خيابان فاطمي از ميدان فاطمي تا كارگر و طول بلوار كشاورز از ميدان وليعصر (عج) تا خيابان كارگر بسته است.
رئيس پليس راهور تهران افزود: در محورهاي شرقي: خيابان وليعصر(عج) حد فاصل جمهوري تا ميدان وليعصر(عج) و خيابان فلسطين و خيابانهاي منشعب از آن به سمت غرب، در محورهاي غرب: خيابان كارگر حد فاصل ميدان جمهوري تا تقاطع فاطمي و در محورهاي جنوب: خيابان انقلاب حد فاصل ميدان انقلاب تا تقاطع وليعصر(عج) مسدود است.
سرهنگ هاشمي ادامه داد: تردد در خيابان جمهوري از ميدان جمهوري تا حافظ به صورت غرب به شرق جريان دارد.
وي با اشاره به محدوديت هاي توقف به منظور برپايي نماز عيد سعيد فطر گفت: تمام وسايل نقليه در محدوده هاي بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) تا تقاطع كارگر در هر دو مسير، خيابان هاي واقع در غرب خيابان وليعصر(عج) حد فاصل جمهوري تا ميدان وليعصر(عج) و خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز محدوديت توقف دارند.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ ادامه داد: طول خيابان فلسطين و جويبار از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، خيابان فاطمي حد فاصل ميدان فاطمي تا كارگر، طول خيابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان 16آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز محدوديت توقف دارد.
سرهنگ هاشمي اظهار داشت: همچنين طول خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا حافظ، طول خيابان وليعصر(عج) از انقلاب تا ميدان وليعصر(عج) و خيابانهاي ابوريحان، دانشگاه، رازي، 12 فروردين، منيريه و جاويد محدوديت توقف دارد.
وي گفت: در اين روز 750 تاكسي ون و هزار دستگاه اتوبوس شركت واحد از ساعت 12 شب روز پنجشنبه در اطراف دانشگاه تهران براي انتقال نمازگزاران مستقر مي شوند.
مسئول كنترل ترافيك و حمل و نقل عيد فطر افزود: همچنين هزار دستگاه اتوبوس در اختيار مساجد و بسيج، 500 دستگاه اتوبوس در ميادين مهم شهر و 5 هزار اتوبوس در نقاط مختلف شهر براي انتقال زائران به مراسم نماز عيد فطر مستقر مي شوند.
سرهنگ هاشمي ادامه داد: در نماز عيد فطر امسال خدمت رساني از سوي شركت مترو و تاكسيراني به صورت رايگان صورت مي گيرد.
وي از بيمه تمامي نمازگزاران عيد فطر خبر داد و گفت: شهرداري تهران در مراسم عيد فطر امسال تمامي نمازگزاران را بيمه مي كند تا در صورت بروز هرگونه حادثه اي از سوي مراكز درماني خدمات لازم به نمازگزاران ارايه شود.
وي گفت: همچنين پيش بيني هاي لازم به منظور استقرار نيروهاي امدادي و امنيتي در مراسم امسال اتخاذ شده است.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به افرادي كه منازل آنان در محدوده برگزاري نماز عيد فطر واقع شده است گفت: اين افراد طبق روال گذشته از ساعت 12 شب روز پنجشنبه حق پارك خودروي خود را در اين محدوده ها ندارند و بايد خودروهاي خود را در محدوده هاي ديگري كه پيش بيني شده پارك كنند.
وي با اشاره به محل هاي پيش بيني شده براي پارك خودروهاي شخصي گفت: غرب به شرق از ميدان جمهوري تا ميدان بهارستان، خيابان طالقاني از تقاطع حافظ به سمت شرق، خيابان آزادي از ميدان انقلاب به سمت غرب در هر دو لاين، خيابان آزادي مسير غرب به شرق تا ميدان انقلاب از جمله مسيرهايي است كه رانندگان مي توانند به صورت مورب خودروي خود را پارك كنند.
سرهنگ هاشمي افزود: در خيابان نواب از توحيد-آزادي به سمت شمال در هر دو لاين، خيابان فاطمي از جمالزاده تا ميدان فاطمي غرب به شرق و بالعكس، ميدان فاطمي از ابتداي گمنام به سمت شمال تا جلال آل احمد و خيابان اميرآباد شمالي از فاطمي به سمت شمال رانندگان مي توانند خودروي خود را به صورت مورب پارك كنند.
وي گفت: در طول خيابان مطهري غرب به شرق، خيابان بهشتي شرق به غرب لاين شمالي، خيابان انقلاب از حافظ به سمت شرق، خيابان هاي منشعب كريمخان به سمت شمال تا ميرزاي شيرازي، طول خيابان سپهبد قرني حد فاصل ميدان فردوسي تا كريمخان و طول خيابان كريمخان از تقاطع حافظ به سمت شرق از هر دو لاين محل پارك خودروهاي شخصي است.
رئيس پليس راهور تهران افزود: همچنين پاركينگ هاي عمومي در محدوده اميرآباد شمالي، خيابان گمنام، شهيد بهشتي، خيابان انقلاب، خيابان كريمخان، قرني براي پارك خودروهاي شخصي اختصاص داده شده است.
تمهيدات پليس براي ارايه خدمات انتظامي در عيد فطر
تمهيدات لازم امنيتي درخصوص ارايه خدمات انتظامي و ترافيكي براي سهولت در تردد شهروندان تهراني به منظور حضور در مراسم نماز عيد سعيد فطر از سوي پليس پايتخت اتخاذ شد.
سرهنگ محسن خانچرلي، معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: پليس با حضور پررنگ خود و ارايه خدمات مطلوب انتظامي و ترافيكي به نمازگزاران تهران آمادگي لازم را براي برگزاري هر چه باشكوه تر اين مراسم دارد.
وي با اشاره به حضور بالگردهاي پليس براي ارتقاي امنيتي شهروندان نمازگزار پايتخت نشين در مراسم نماز عيد سعيد فطر، تصريح كرد: در سطح شهر همه مأموران پليس براي آرامش شهروندان آماده ارايه خدمات هستند تا مردم بتوانند به راحتي از محل هاي سكونت خود به سمت محل برگزاري نماز عيد فطر حركت كنند.
خانچرلي با بيان اينكه هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي خدماتي و امدادي از جمله آتش نشاني، اورژانس و شهرداري تهران انجام شده است، اظهار داشت: مردم مي توانند خودروهاي خود را در اين روز در پاركينگ هاي اطراف محل برگزاري نماز به صورت رايگان پارك كنند.
وي تأكيد كرد: براي تسهيل در عبور و مرور شهروندان نمازگزار در مسيرهاي محل برگزاري نماز عيد سعيد فطر همه ناوگان اتوبوس راني، تاكسيراني و خودروهاي ون و خطوط مترو به صورت رايگان به مردم خدمات ارايه مي كنند.
به گفته وي، ايستگاه هاي جمع آوري زكات فطريه از سوي كميته امداد و بهزيستي نيز در اطراف دانشگاه تهران محل برگزاري نماز عيد مستقر و زكات مردم را جمع آوري مي كنند.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه در ميدان فلسطين، خيابان پورسينا و ميدان انقلاب محل هايي براي استقرار افراد گمشده مراسم عيد سعيد فطر درنظر گرفته شده است، گفت: شهروندان تهراني مي توانند در صورت بروز هرگونه مشكل موضوع را به پليس 110 گزارش دهند.
استقرار 50آمبولانس
و 200پزشك
در محل برگزاري نماز
مدير روابط عمومي اورژانس تهران با اعلام حضور 200پزشك اورژانس در مراسم نماز عيد فطر، گفت: 4دستگاه اتوبوس آمبولانس نيز در محل برگزاري نماز مستقر مي شود.
حسن عباسي اظهار داشت: اورژانس تهران براي پوشش امدادي و خدمات بهداشتي درماني، نمازگزاران مراسم عيد سعيد فطر، 50دستگاه آمبولانس در اطراف دانشگاه تهران مستقر مي كند.وي گفت: 4دستگاه اتوبوس آمبولانس و 12دستگاه موتور آمبولانس از روز پنج شنبه در محل برگزاري نماز عيد فطر مستقر مي شود.
عباسي افزود: در اين طرح 200 پرسنل اعم از پزشك، امدادگر و پرستار در برنامه شركت دارند.

 



آغاز مرحله دوم طرح تابستاني راهور
 استقرار 18 هزار پليس در جاده ها براي تأمين امنيت مسافران

رئيس پليس راه ناجا از فعاليت 18 هزار نفر از افسران و نيروهاي پليس در دومين مرحله رزمايش تعطيلات تابستان 89 پليس راهور خبر داد.
سردار محسن بيگي، رئيس پليس راه ناجا ديروز در حاشيه آغاز مرحله دوم رزمايش تعطيلات تابستاني پليس با اعلام اينكه مرحله اول اين طرح در تاريخ 31 مرداد سال 89 آغاز شد و تا روز اول ماه رمضان ادامه داشت، گفت: پس از توقف يك ماهه اجراي اين رزمايش مرحله دوم آن از ديروز به طور رسمي آغاز شد.
وي با اشاره به اين مطلب كه پيش بيني مي كنيم از صبح امروز تعداد سفرهاي برون شهري افزايش چشمگيري داشته باشد، گفت: از ديروز تمامي يگان هاي پليس راه ناجا آمادگي خود را به دست آوردند تا بتوانند جاده هاي ايمن براي شهروندان به وجود آورند چون اين آمادگي تا روز سوم مهر امسال ادامه خواهد داشت.
بيگي با اشاره به اين مطلب كه در 5 ماه اول سال 89، 349 هزار و 569 فقره خودرو توقيف شده است و 25 هزار و 125گواهينامه ضبط شده است، گفت: اين در حالي است كه 21هزار و 156تست سلامت از رانندگان خطرساز اخذ شده است.
وي همچنين به توقيف 110 هزار و 680 موتورسيكلت و همچنين ابطال 7 هزار و 456 جلد گواهينامه اشاره كرد و گفت: در مجموع سه ميليون و 920هزار تخلف حادثه ساز نيز ثبت شده كه اگر قرار بود اين تخلفات به وقوع بپيوندد حوادث ناگواري را شاهد بوديم.
بيگي همچنين با اشاره به اين مطلب كه 255 هزار و 148مورد تخلف توسط ناوگان باروري به وقوع پيوسته است، گفت: يك ميليون و 354هزار و 938 فقره تخلف نيز در راه هاي روستايي به وقوع پيوسته كه اين در حالي است كه يك ميليون و 84 هزار و 439 تخلف توسط گشت هاي نامحسوس اعمال قانون شده و 42 هزار و 823 خودرو توسط گشت هاي نامحسوس توقيف شده است.
رئيس پليس راه ناجا همچنين با اشاره به اين مطلب كه 4 هزار و 92تصادف فوتي در 5 ماه اول امسال به وقوع پيوسته كه بر اثر آن 6 هزار و 154نفر فوت شده اند، گفت: اين در حالي است كه از تعداد 19هزار و 356 تصادف جرحي تعداد 35هزار و 109 نفر مجروح شده اند.
به گزارش فارس، وي با اشاره به اين مطلب كه 5/55 درصد تخلفات مربوط به خودروهاي سواري 3/22 درصد مربوط به موتورسيكلت،
2/13مربوط به كاميون، 8/6 درصد مربوط به عابرين پياده و 3/2درصد مربوط به ساير عوامل بوده است، گفت: انحراف به چپ 20درصد، عدم توانايي 22درصد، عدم رعايت حق تقدم 16 درصد، عدم توجه به فاصله قانوني 28 درصد و 5/13درصد ساير موارد نحوه وقوع تصادفات بوده است.
بيگي همچنين با اشاره به اين مطلب كه تنظيم محدوديت و ممنوعيت هاي ترافيكي در تردد، تشديد برخورد با متخلفان 6 تخلف حادثه ساز، تقويت نيروي انساني پليس راه از اقدامات دومين مرحله رزمايش طرح تابستاني است، گفت: ابلاغ آمادگي به استان هاي كشور و انجام هماهنگي لازم براي استفاده از 12بالگرد در كنار سازماندهي تيم هاي گروه عمليات ويژه پليس راه از ديگر اقدامات پليس براي اجراي هرچه بهتر اين طرح بوده است.
شركت 639 پايگاه
هلال احمر در طرح تابستاني
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر از شركت 639 پايگاه هلال احمر در طرح تابستاني پليس خبر داد.
محمود مظفر در اين رابطه گفت: يكهزار و 100 خودرو اعم از اختصاصي و غيراختصاصي از امروز در كنار پايگاه هاي جمعيت هلال احمر به امدادرساني مشغول مي شوند.همچنين رئيس اورژانس كشور از حضور 715 پايگاه شهري اورژانس و يك هزار و 26 پايگاه جاده اي در مرحله دوم طرح تابستاني راهور خبر داد.

 



خشونت پليس لس آنجلسي ها را خشمگين كرد

صدها نفر در لس آنجلس در اعتراض به قتل يك مهاجر گواتمالايي به دست پليس دست به تظاهرات زدند.
به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز اين تظاهرات اعتراض آميز به علت خشم مردم، به سرعت تبديل به آشوبي خياباني شد و تظاهركنندگان اقدام به پرتاب بطري به سوي نيروهاي پليس و آتش زدن ظرف هاي زباله كردند.اعتراض معترضان به تيراندازي پليس به سوي يك مظنون و قتل وي صورت گرفته است. پليس مي گويد: وي با چاقوي خود دست به تهديد مردم حاضر در صحنه از جمله يك زن باردار كرده بود و وي چاره اي جز تيراندازي به سوي وي نداشت.
اين درحالي است كه معترضان مي گويند نيازي به كشتن اين مهاجر نبود و مي شد با راهي ديگر وي را از اين اقدام بازداشت.
به گفته معترضان اگرچه كاري كه اين مهاجر انجام مي داد غيرقانوني بود ولي وي سزاوار مرگ نبود.

 



تشكيل پرونده براي 14 مدرسه به دليل اخذ شهريه نامتعارف

مديركل مدارس غيردولتي وزارت آموزش و پرورش از بررسي پرونده14 مدرسه متخلف در شهر تهران بدليل اخذ شهريه غيرمتعارف از خانواده ها خبرداد.
دكتر ابوطالب حافظي در اين رابطه گفت: براساس الگوي تعيين شهريه كه از سوي دفتر پشتيباني مدارس غيردولتي در سراسر كشور مصوب و اعلام شده بود، عملكرد مدارس مورد ارزيابي قرار گرفت و طي آن پرونده 14 مدرسه كه موارد تخلفشان اعلام شده بود، بررسي شد.
وي افزود: از مجموع اين 14 مدرسه، 2مدرسه لغو مديريت شدند و 2مؤسسه ديگر نيز تذكر كتبي دريافت كردند.
مديركل مدارس غيردولتي وزارت آموزش و پرورش، اخذ شهريه هاي بيش از موارد مصوب را تخلف اين مدارس عنوان كرد و افزود: پس از پرونده اين تخلفات، 10مدرسه ديگر نيز موظف به استرداد شهريه هاي اضافي به خانواده ها شدند.
به گزارش ايسنا، دكتر حافظي در پايان خاطر نشان كرد: نظارت بر عملكرد مدارس غيردولتي همچنان ادامه دارد و چنانچه مدرسه اي خلاف مقررات مصوب و الگوي تعيين شده جهت اخذ شهريه اقدام كند، با آنها طبق مقررات برخورد خواهد شد.

 



سپردن وديعه 15 ميليون توماني شرط سفرهاي زيارتي مشمولان

معاون اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا، شرايط سفر مشمولان خدمت وظيفه عمومي به خارج از كشور را درسال جاري تشريح كرد.
سرهنگ واعظي نژاد اظهار داشت: مشمولان براي رفتن به سفر حج تمتع، عمره و زيارت عتبات عاليات بايد وديعه اي به مبلغ 15 ميليون تومان چك و 500 هزار تومان وجه نقد پرداخت كنند.
وي گفت: شرايط سفر به سوريه و ساير كشورها براي مشمولان وديعه 15 ميليون تومان وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي است.
به گفته معاون اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا، مشمولاني كه قصد خروج از كشور به منظور فرصت هاي مطالعاتي، ارائه مقالات و ساير سفرهاي علمي را دارند، مي توانند با تاييد وزارت علوم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي با سپردن وديعه پنج ميليون تومان وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي اقدام كنند.
به گزارش ايسنا، واعظي نژاد افزود: نكته قابل توجه اين است كه در صورت دادن مجوز براي خروج مشمولان اين افراد بايد ظرف 10 روز به كشور بازگشته و به سازمان وظيفه عمومي ناجا مراجعه كنند، درغير اين صورت وديعه آن ها ضبط خواهد شد.

 



آتش سوزي در يك جايگاه پمپ بنزين اراك

مدير عامل آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك از وقوع حريق در پمپ بنزين خيابان ادبجو اين شهر در نيمه شب سه شنبه خبر داد.
عبدالله اسماعيلي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: به دنبال تماس تلفني شخصي با مركز فوريت هاي آتش نشاني (125) در ساعت 35 دقيقه بامداد چهارشنبه مبني بر وقوع حريق در پمپ بنزين خيابان ادبجو مأموران آتش نشاني ايستگاه هاي شهرك مصطفي خميني، خيابان محسني و شهرك گردو به منظور اطفاي حريق و جلوگيري از گسترش آن بلافاصله به محل وقوع حريق حركت كردند.
وي تصريح كرد: با توجه به دامنه حريق و احتمال گسترش آن نيروهاي امدادي بيشتري به محل حادثه اعزام شدند كه با ورود تيم هاي دوم و سوم عمليات اطفا با سرعت و قدرت بيشتري پيش رفت تا اينكه در نهايت در ساعت يك و 20 دقيقه بامداد چهارشنبه حريق اطفاء شد.
مديرعامل آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك با اشاره به نحوه وقوع حريق بيان داشت: راننده يك خودروي پرايد پس از اتمام سوختگيري اقدام به پركردن يك ظرف 20 ليتري در صندوق عقب خودرو كرد كه به علت نامعلومي دچار حريق شد. راننده پرايد با دستپاچگي 20 ليتري را از درون خودرو به بيرون محوطه پمپ بنزين پرتاب كرد كه موجب گسترش حريق به ساير نقاط شد.
اسماعيلي ادامه داد: خوشبختانه سرعت عمل آتش نشانان سبب شد حريق به مخازن بنزين و ديگر پمپ ها سرايت نكند و از بروز حادثه اي جدي جلوگيري شود.

 



مديرعامل سازمان پايانه ها خبر داد
هيچ مسافري بي بليت نمي ماند

مديرعامل سازمان پايانه ها با اعلام اينكه دور پاياني سفرهاي تابستاني همزمان با عيدسعيدفطر آغاز مي شود، گفت: تمام تدابير لازم براي سفر شهروندان پيش بيني شده است.
به گزارش مهر، ولي آذروش با اعلام اين خبر گفت: پيش بيني مي كنيم با توجه به نزديك شدن سال تحصيلي جديد و پايان تعطيلات تابستاني شاهد استقبال زيادي از سفرها باشيم و بر همين اساس به تمام همكاران آماده باش داده شده است.
وي با اشاره به تعداد زياد سفر و محدود بودن بليت در گذشته گفت: با تمهيدات انجام شده، بليت به اندازه كافي تهيه شده و مشكلي در اين خصوص نخواهيم داشت.
مديرعامل سازمانه پايانه ها در بخش ديگري از سخنان خود به راه اندازي خانه هاي سلامت و اسباب بازي در پايانه ها خبر داد و گفت: در پايانه هاي غرب و بيهقي خانه هاي سلامت بهره برداري شده و درآينده بسيار نزديك خانه سلامت در پايانه جنوب نيز به بهره برداري خواهد رسيد.
آذروش با اشاره به طرح پياده راه در پايانه بيهقي كه مسير مسافران را از سكوها جدا مي كند، گفت: يكي از زيباترين و مفرح -ترين پياده راه ها را در پايانه هاي بيهقي و غرب كه در آن از معماري سنتي و اصيل ايراني بهره گرفته شده است، در روزهاي آتي افتتاح خواهيم كرد.
مديرعامل سازمان پايانه ها بار ديگر به مسافران توصيه كرد از سوار شدن به اتوبوس ها در خارج از پايانه ها پرهيز كنند چرا كه در صورت هرگونه سانحه احتمالي نمي توانند از هيچ گونه خدمات بيمه اي استفاده نموده يا ادعايي داشته باشند.

 



پيرترين زن قابله فسا در سن 105 سالگي درگذشت

فسا - خبرنگار كيهان
عصمت متشرعي پيرترين زن قابله كه در تاريخ ششم آذرماه سال 1284 شمسي در شهرستان فسا متولد شده بود در سن 105 سالگي از دنيا رفت.
اين پيرزن از سن جواني قابله ماهري بود و در امور نازايي نيز آگاهي داشت.وي كه به حكيمه معروف شده بود تا آخرين لحظات زندگي كارهاي شخصي اش را خود و به نحو احسن انجام مي داد.او علت سرزنده بودنش را رعايت غذا خوردن بويژه استفاده از ميوه و سبزيجات و انجام فريضه نماز شب و خواندن همه روزه زيارت عاشورا مي دانست.

 



تردد خودروهاي هوو درجاده هاي استان اصفهان ممنوع شد

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي اصفهان با اشاره به ايمن نبودن كشنده هاي «هوو»، از ممنوعيت تردد اين خودروها در جاده هاي استان خبر داد.
به گزارش ايرنا، سرهنگ «علي نيكبخت» روز دوشنبه افزود: خودروهاي كشنده «هوو» از ايمني خوبي برخوردار نيستند و بخشي از تصادفاتي كه در راه هاي برون شهري كشور رخ مي دهد، مربوط به اين خودروهاست.
وي اظهار داشت: بررسي ها حاكيست كه عامل اصلي حوادث رانندگي اخير كه در جاده هاي برون شهري استان رخ داده و بر اثر آنها تعدادي از هموطنان كشته و زخمي شده اند، خودروي كشنده «هوو» است.
اين مقام مسئول يادآور شد: پليس راه فرماندهي انتظامي استان به منظور جلوگيري از خطرات احتمالي و حوادث رانندگي ناشي از خودروهاي مذكور، از تردد اين خودروها در جاده هاي استان جلوگيري مي كند.

 



تولد دوقلوهاي 3 پا در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در اتفاقي نادر دو قلوي به هم چسبيده با چهار دست و سه پا در بيمارستان عيسي بن مريم اصفهان متولد شدند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اين دوقلوها كه به ظاهر پسر هستند از قفسه سينه به هم چسبيده اند كه يكي از نوزادان تنفس خود آگاه دارد و ديگري به وسيله آمبو و ماسك ونتيله نفس مي كشد.
براساس اين گزارش، در تاريخ 14 شهريور ماه بيماري با نام ليلا بهرامي با تشخيص بارداري دوقلو به اين بيمارستان مراجعه كرد كه متخصص زنان و زايمان پس از معاينه بيمار، وي را براي انجام عمل سزارين به اتاق عمل اعزام كرد.
در حين عمل جراحي و خروج نوزاد اول، تيم جراحي متوجه چسبندگي آنها شده و سپس دو نوزاد به هم چسبيده به دنيا آمدند كه محل چسبندگي آنان از ناحيه قفسه سينه (chest) بود.
پس از انجام عمل سزارين، نوزادان به ريكاوري انتقال يافته و توسط تيم بيهوشي تحت مراقبت قرار گرفتند و حدود دو ساعت بعد به بخش نوزادان انتقال داده شدند.
دوقلوها به مدت چند ساعت در اين بخش نگهداري شدند اما به علت نياز آنان به مراقبت ويژه در بخش NICU و همچنين نياز به بخش جراحي اطفال، به مركز آموزشي درماني الزهرا(س) انتقال يافتند.

 



با تكذيب انحلال شوراي شهر اهواز، چمران خبر داد
انحلالي در كار نيست فقط 5 عضو سلب عضويت شدند

رئيس شوراي شهرتهران و رئيس شوراي عالي استانها تاكيد كرد كه به هيچ وجه موضوع انحلال شوراي شهر اهواز مطرح نيست.
مهدي چمران در گفت وگو با ايسنا، با تكذيب خبر انحلال شوراي شهر اهواز، گفت: فقط پنج نفر از اعضاي اين شورا سلب عضويت شده اند.
وي با اعلام اينكه اعضاي سلب عضويت شده پرونده قضايي داشته اند، افزود: اين افراد دستگير شده و سه نفر آنها به زندان منتقل شده اند.
رئيس شوراي عالي استانها تاكيد كرد كه به هيچ وجه موضوع انحلال اين شورا مطرح نبوده است.
چمران همچنين نسبت به برخي اخبار در مورد سلب عضويت يكي از اعضاي شوراي شهر اسلامشهر نيز اظهار بي اطلاعي كرد. بنابراين گزارش هفته گذشته اخبار متفاوتي در مورد انحلال و سلب عضويت تعدادي از اعضاي شوراي شهر اهواز در رسانه ها مطرح شد كه برخي از رسانه ها اين موضوع را تخلفي كاملا اقتصادي و برخي نيز آن را اقدامي سياسي و در جهت تضعيف شوراها عنوان كردند.

 



قدرداني هلال احمر پاكستان از كمك هاي سخاوتمندانه ايرانيان

جمعيت هلال احمر پاكستان به خاطر كمك رساني هاي بشردوستانه به سيل زدگان اين كشور از جمعيت هلال احمر ايران تشكر كرد.
محمد الياس خان طي نامه اي خطاب به محمدي عراقي مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمر ايران نوشت: جمعيت هلال احمر پاكستان صميمانه از جمعيت هلال احمر ايران به خاطر تداوم اهداي سخاوتمندانه كمك هاي بشردوستانه به مردم آسيب ديده سيل پاكستان تشكر مي نمايد.در ادامه نامه آمده است: يكبار ديگر مراتب تشكر صميمانه خود را به خاطر حركت خيرخواهانه برادران ايراني مان در اين فرصت نياز اعلام مي داريم.
به گزارش مهر جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران تاكنون يازده محموله دارويي، زيستي و غذايي را براي سيل زدگان پاكستاني فرستاده است و در روزهاي آتي نيز اين كمك ها ادامه دارد.

 



انتصاب

طي حكمي از سوي مريم مجتهدزاده، مشاور رئيس جمهور و رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري فرحروز فاتحي به عنوان دبير نخستين همايش «زنان اهل قلم انقلاب و دفاع مقدس» منصوب شد.

 



رايانه ها ارباب انسان مي شوند

يك دانشمند آمريكايي پيش بيني كرده است كه تا 10سال آينده هوش مصنوعي از هوش انسان فراتر خواهد رفت و تا سال 2020 رايانه ها ارباب انسان خواهند شد.
به گزارش مهره «ري كورزويل» كه از ديرباز به عنوان يك دانشمند «آينده بين» شناخته مي شود، پيش بيني كرده بود كه در سال 2045 هوش مصنوعي بر هوش انسان تسلط پيدا خواهد كرد اما اكنون در تازه ترين اظهارات خود بيان داشته است كه به دليل شتاب توسعه رايانه ها اين تاريخ از 2045 به 2020 خواهد رسيد.اين دانشمند درا ين خصوص توضيح داد: «نقدي كه به مفهوم يكتايي يا همان لحظه عبور هوش مصنوعي از هوش انسان وارد مي شود اين است كه ذهن انسان بسيار پيچيده تر و جادويي تر از آن چيزي است كه بتواند برروي يك صفحه كوچك تراشه كپي برداري شود. اين درحالي است كه با مطالعه برروي رفتار مغز مي توان فهميد كه موقعيت فناوري با شتاب چشمگيري درحال جهش است.»
به اعتقاد «ري كورزويل» كه مهمترين فعال مؤسسه «يكتايي» در سانفرانسيسكو است، بازسازي عملكردهاي ذهن پس از حركت از «يك نقطه ورود به يك تفكر واحد» بسيار آسان خواهد بود.
وي در اين خصوص افزود: «براي دستيابي به هوش مصنوعي پيشرفته ما درحال رمزگشايي كورتكس مغز هستيم كه در آن 22ميليارد نورون و 220تيليارد سيناپس وجود دارد. زماني كه بتوانيم تمام اين بخشها را رمزگشايي كنيم مي توانيم به ابر رايانه مجهز به نرم افزاري برسيم كه قادر است تمام برهانها و استدلالها را شبيه سازي كند.»

 



نجات مردي از درون كاسه توالت

يك مرد چيني كه سرش تا گردن درون كاسه توالت گير افتاده بود، پس از دو روز نجات يافت.
اين مرد زماني نجات يافت كه يك رهگذر با مراجعه به توالت عمومي بيرون از شهر صداي ناله هاي اين مرد را شنيد و قصد كمك به وي را داشت، اما هرچه تلاش كرد، موفق نشد، به همين دليل با اورژانس تماس گرفت.به گزارش سايت «اورنج» مأموران امدادگر با استفاده از دستگاه هاي ويژه سر اين مرد را از داخل كاسه توالت بيرون كشيدند.
در گزارش اين سايت همچنين آمده است كه اين مرد پس از دو روز در وضعيت مناسبي قرار نداشته و عمليات امداد به دليل ضعف جسماني وي 20دقيقه به طول انجاميده است.
يكي از مأموران امدادگر در اين باره خاطرنشان كرد: بلافاصله پس از نجات مرد بيچاره به نزديك ترين حوضچه رفت تا حمام كند.همچنين اين مرد نحوه وقوع اين حادثه را اين گونه يادآور شد كه دو روز قبل به يكباره پايش لغزيده و با سر داخل كاسه توالت فرود آمده است.
خانواده اين مرد هم مفقودي وي را به پليس منطقه «ويوآن» گزارش داده بودند، اما به دليل اين كه اين توالت عمومي خارج از شهر است، كسي براي كمك به او نيامده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14