(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 شهريور 1389- شماره 19737

حديث دشت عشق
دوهفته تعطيلي ليگ به پايان رسيد تقابل استقلالي ها در كرمان
اخبار كوتاه از فوتبال
پيروزي پرگل آلمان ها در مقدماتي يورو 2012 فرانسه از بحران خارج شد
سعيدلو خصوصي شدن استقلال و پيروزي را نهايي اعلام كرد
آغاز مسابقات جودو قهرماني جهان نمايندگان ايران در محاصره بهترين هاي دنيا
خواندني از ورزش ايران
آخرين خبرها از رقابت هاي كشتي قهرماني جهان - روسيه
اخبار جهان فوتبال
وعده هاي داورزني در آستانه بازيهاي جام جهاني واليبال و بازيهاي آسيايي گوانگجو
مردم گوش به زنگ باشند دو ماه شگفتي ساز پيش روي داريم
برگزاري نخستين دوره ليگ باشگاهي تير و كمان در ايران
اخوان: هندبالي ها كميته ملي المپيك را فراري مي دهند
دبير فدراسيون بوكس: تقلب نكنيد كه برخورد مي كنيم
وزنه برداران جانباز و معلول در تهران اردو مي زنند
اردوي تيم بسكتبال زير 18 سال در استانبول



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مهدي كلانتري»
تو رودي كه آزادگي شد سرورت
بسيجي شهيد «مهدي كلانتري پور» سال 1346 در روستاي افزاد از توابع لوهبنان چشم به جهان گشود. او چهارمين فرزند خانواده بود و از اخلاق و رفتار پسنديده اي برخوردار بود به طوري كه هنوز هم شوخ طبيعي و ساده زيستي و سعه صدر او شهره خاص و عام است. تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان حافظ افزاد گذراند و دوره راهنمايي را در مدرسه راهنمايي اميركبير كوهبنان به پايان رسانيد، براي ادامه تحصيل وارد دبيرستان شهيد باهنر كوهبنان گرديد. سال 1363 به عنوان نيروي داوطلب به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل اعزام شد و مدت سه ماه در جبهه بود. در سال 65 براي دومين مرتبه به جبهه اعزام و در عمليات كربلاي 5 در منطقه شلمچه مفقودالاثر گرديد. سرانجام بعد از 9 سال انتظار در تابستان 1374 پيكر مطهرش به شهر و ديارش بازگشت و در جمع دوستان و همرزمانش در جوار امامزاده سليمانشاه كوهبنان آرام گرفت.

 



دوهفته تعطيلي ليگ به پايان رسيد تقابل استقلالي ها در كرمان

پس از آن كه هفته هفتم ليگ انجام شد و تيم ها به دليل دوبازي دوستانه تيم ملي به تعطيلي دو هفته اي رفتند، مسابقات ليگ از روز جمعه مجددا پيگيري خواهدشد تا تنور فوتبال باشگاهي در ايران دوباره داغ شود.
البته پس از برگزاري هفته نهم اين بار تعطيلي طولاني تري در انتظار تيم هاي ليگ برتري خواهد بود و از 26 شهريور تا 27 مهر و به دليل شركت تيم ملي در رقابتهاي غرب آسيا ليگ دهم باز هم تعطيل خواهدبود امادرحساسترين ديدار هفته هشتم مس و استقلال دركرمان رودرروي هم قرار خواهندگرفت تا يك بازي از هر حيث تقابلي را شاهد باشيم.
تراكتورسازي- ذوب آهن
يكي از جذاب ترين ديدارهاي ليگ باز هم در تبريز خواهدبود. وجود تماشاگران پرتعداد و پرشور تبريزي در هر بازي تراكتور، به زيبايي هاي كار مي افزايد بويژه اگر حريف تبريزي ها تيم صدرنشين ذوب آهن باشند. تنها نماينده ايران در جمع 8تيم پاياني جام باشگاههاي آسيا آخرين ديدار خود را پيش از بازي كاملا حساس خود با پوهانگ استيلرز انجام خواهد داد و در پي آن است كه با روحيه بالا پاي به اين ميدان آسيايي بگذارد. اصفهاني ها براي اين كار بازي راحتي ندارند و بايد هم با تيم تراكتورسازي و هم با تماشاگران تبريزي پيكار كند كه اين مي تواند ميداني خوب براي محك شاگردان ابراهيم زاده پيش از ديدار با پوهانگ باشد.
شاگردان فراز كمالوند ازسه بازي قبلي خود هفت امتياز دشت كرده اند و مي خواهند پس از غلبه بر تيم پرستاره و البته بحران زده استيل آذين اين بار از سد يكي از اصلي ترين مدعيان قهرماني درچند سال اخير بگذرد.
مس كرمان- استقلال تهران
بالاخره انتظارها به سر رسيد و صمد مرفاوي براي اولين بار بايد به تقابل با استقلال بپردازد. در آن سو نيز پرويز مظلومي پس از دو فصل مربيگري نسبتا موفق همراه با مس اين بار با تيمي كه سالها آرزوي نشستن روي نيمكت اش را داشت رودرروي مس قرار مي گيرد. مس كرمان كه به نوعي درچند سال گذشته تبعيدگاه مربيان استقلالي بوده، براي سومين فصل متوالي با يك مربي استقلالي ديگر مقابل آبي پوشان قرار مي گيرد و پس از امير قلعه نويي و پرويز مظلومي اين بار نوبت صمد مرفاوي است كه اين كار را انجام دهد. از تقابل مربيان و بازيكنان دوتيم كه روبه روي تيم سابق خود قرار مي گيرند هرچه بگويم كم گفته ايم. در استقلال پرويز مظلومي، فرزاد آشوبي و اميرحسين صادقي در مقابل باشگاه قبل خود قرار مي گيرند و در مس نيز صمد مرفاوي، ساكت الهامي، پيروز قرباني و فرزاد فاطمي. البته نبايد از رودرروشدن فرهاد مجيدي، صمد مرفاوي دراين بازي گذشت كه در فصل قبل بارها با يكديگر بر سر موضوعات مختلف مشاجره داشتند و بعضي اوقات تماشاگران استقلال را نيز در اين موضوع كه بالاخره كداميك را تشويق كنند دچار شك مي كردند.
هردو تيم به نوعي از شرايط نه چندان خوب در آغاز فصل بيرون آمده اند و استقلالي ها به خصوص با يك برد خاطره انگيز و البته جنجالي مقابل سپاهان- كه هنوز هم اتفاقات آن بازي براي آبي هاي پايتخت تبعات دارد- سعي در ادامه روند رو به رشد خود دارند.
تقابل دو گلزن ليگ برتر دليلي ديگر بر حساسيت بسيار بالاي اين بازي است.ادينهو و ميلاد ميداوودي هردو با 6 گل درصدر جدول گلزنان هستند و دراين مسابقه نيز اميد اول تيم شان براي گلزني خواهندبود.
برنامه كامل ديدارهاي هفته هشتم به اين شرح است
جمعه 19/6/1389
نفت آبادان- فولاد خوزستان (ساعت 45/18)
سايپا - شاهين بوشهر (ساعت 17)
پيكان- نفت تهران (ساعت17)
تراكتورسازي- ذوب آهن (ساعت17)
مس كرمان- استقلال (ساعت 45/18)
شنبه 20/6/1389
پيروزي- پاس (ساعت 45/19)
استيل آذين- صباي قم (ساعت 45/19)
سپاهان- شهرداري تبريز (ساعت 15/17)
راه آهن- ملوان (ساعت 15/17)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

آرژانتين با چهارگل اسپانيا را درهم كوبيد
تيم ملي فوتبال آرژانتين سه شنبه شب در ديداري تداركاتي موفق شد اسپانيا، دارنده عنوان قهرماني جهان را با مربيگري «سرخيو باتيستا» درحضور 55 هزار تماشاگر در ورزشگاه«مانيومنتال» شهر ريورپلاته با نتيجه پر گل4 بريك شكست دهد. اين سنگين ترين شكست اسپانيا در يك دهه اخير به حساب مي آيد. اسپانيا دراين ديدار تيم دست وپا بسته اي نبود و سه بار به تير دروازه زد كه دو بار آن توسط داويد ويا بود.
براي آرژانتيني ها دراين ديدار ليونل مسي (10)، گونزاوهيگواين (13)، كارلوس ته وز(34)، و سرخيو اگوئرو (90) گل زدند و تك گل اسپانيا را لورنته در دقيقه 84 به ثمر رساند. باتيستا در رقابت با اسپانيا اشتباهات ديه گو مارادونا، سرمربي پيشين تيم فوتبال آرژانتين را تصحيح كرد. وي دراين بازي از خاوير زانتي، استبان كامبياسو و اور بانه گا در تركيب اصلي تيمش استفاده كرد.
قضاوت تركي و سخندان درمسابقات جوانان آسيا
ازسوي كميته داوران كنفدراسيون فوتبال 12 داور و 16كمك داور از كشورهاي مختلف آسيايي براي قضاوت در رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا درچين انتخاب شدند كه محسن تركي به عنوان داور و رضا سخندان به عنوان كمك داور نمايندگان داوري كشورمان در اين رقابتها خواهند بود مرحله نهايي مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا طي روزهاي 11 تا 26 مهر ماه جاري درشهر زيبو چين درايالت شاندونگ برگزار مي شود. تيم فوتبال جوانان ايران درگروه چهارم اين رقابت ها با تيمهاي كره جنوبي، استراليا و يمن همگروه است.
قطبي با يك روز تاخير امروز برمي گردد
تيم ملي فوتبال ايران كه سه شنبه موفق شد تيم ملي كره جنوبي را پس از 39 سال پيش از رو بردارد ديروز ساعت 11و 30 دقيقه با 21 بازيكن وارد تهران شد. مسعود شجاعي وجواد نكونام صبح ديروز از طريق سئول به اسپانيا سفركردند و به گفته مدير رسانه اي تيم ملي افشين قطبي با يك روز تاخيرامروز (پنج شنبه) به ايران باز خواهد گشت.
منفي بودن 22 نمونه دوپينگ در ليگ برتر
نتيجه 22 نمونه كنترل دوپينگ فوتبال از سوي آزمايشگاه كلن آلمان، منفي اعلام شد. كميته پزشكي فدراسيون فوتبال درآخرين گزارش دريافتي از آزمايشگاه كلن آلمان، درخصوص نتايج 22 نمونه از نمونه هاي ارسالي كه مربوط به هفته هاي اول تا چهارم ليگ برتر است خبر از منفي بودن نتيجه اين آزمايشات داد. نتايج اين آزمايشات پس از رمزگشايي حداكثر تا پايان هفته آينده به باشگاه هاي ذينفع اعلام خواهد شد.
رحمتي: جانم را براي پيرواني مي دهم
سيد مهدي رحمتي دروازه بان تيم ملي درمورد اختلافي كه بين تيم اميد و تيم ملي بزرگسالان مبني بر حضورش درتيم اميد در بازيهاي آسيايي گوانگجو رخ داده است؛تاكيد كرد: پيرواني مربي من بوده و اگر بخواهدجانم را هم برايش مي دهم.
ميداودي ديدار با مس را از دست داد
ميلاد ميداوودي مهاجم تيم فوتبال استقلال تهران كه از ناحيه رباط داخلي دچار كشيدگي شده، روز چهارشنبه بعد از تست پزشكي در كلينيك دكتر نوروزي بصورت قطعي از حضور در بازي جمعه منع شد. نوروزي پس از بازگشت از كشور كانادا در سه روز متوالي اقدام به گرفتن تست پزشكي از زانوي مصدوم ميلاد كرد و در نهايت مشخص شد كه مهاجم استقلال نمي تواند در كرمان به ميدان برود.
تارتار رسما سرمربي راه آهن شد
در پي قطع همكاري راه آهن با رسول كربكندي، مهدي تارتار سرمربي لكوموتيورانان شد. در اين راستا مهدي تارتار عصر روز سه شنبه مذاكراتي با حبيب كاشاني و علي دايي انجام داد و موافقت مديرعامل و سرمربي پرسپوليس را براي بازگشت به راه آهن جلب كرد.
دوري يك ماهه فان پرسي
رابين فان پرسي به دليل آسيب ديدگي دست كم براي يك ماه در تركيب توپچي هاي لندن حضور نخواهد داشت. پايگاه اينترنتي باشگاه آرسنال با اعلام اين خبر از بازگشت احتمالي او در ميانه ماه اكتبر خبر داد.
لادروپ سرطان دارد
برايان لادروپ ستاره دهه 90 فوتبال دانمارك به دليل ابتلا به بيماري بستري شده است. لادروپ 41 ساله عصر سه شنبه اعلام كرد، پزشكان تشخيص داده اند كه او در مراحل اوليه بيماري سرطان قرار دارد.
خطر محروميت در كمين استقلال
تكرار اتفاقات بازي استقلال و سپاهان آبي پوشان را از برگزاري 3 ديدار خانگي با حضور تماشاگران محروم مي كند. باتوجه به اتفاقات پيش آمده در جريان ديدار استقلال و سپاهان مسئولان كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مسئولان كانون هواداران استقلال را براي اداي توضيحات به اين كميته فراخواندند و موضوع احتمال محروميت سه جلسه اي را به اطلاع آنها رساندند.

 



پيروزي پرگل آلمان ها در مقدماتي يورو 2012 فرانسه از بحران خارج شد

تيم ملي فوتبال فرانسه با شكست بوسني و هرزگوين در ديداري خارج از خانه در روز دوم رقابت هاي مقدماتي يورو 2012 تا حد بسيار زيادي از زير بار فشار انتقادات خارج شد.
شاگردان بلان پس از ناكامي در رقابت هاي جام جهاني 2010 و همچنين شكست خانگي مقابل بلاروس در روز نخست رقابت هاي مقدماتي يورو 2012، سه شنبه شب موفق شدند در گروه D مسابقات، بوسني و هرزگوين را در زمين اين تيم با نتيجه 2 بر صفر شكست دهند تا به آينده اميدوار شوند. كريم بنزما (72) و فلورن مالودا (79) گل هاي فرانسه را در اين بازي به ثمر رساندند.
آلمان در ديگر ديدار برگزار شده اين هفته در گروه A با نتيجه پرگل 6 بر يك مقابل ميهمان خود آذربايجان پيروز شد. شاگردان يواخيم لو كه در روز نخست رقابت ها در زمين بلژيك پيروز شده بودند، با اين پيروزي به صدر جدول گروه A صعود كردند. براي آلمان در اين ديدار هايكو وسترمان (28)، لوكاس پودولسكي (45)، ميروسلاو كلوزه (45 و 90)، رشاد صديقف (53- گل به خودي) و هولگر باداشتوبر (86) گل زدند. تك گل آذربايجان را واگيف جوادف در دقيقه 57 به ثمر رساند.

 



سعيدلو خصوصي شدن استقلال و پيروزي را نهايي اعلام كرد

رئيس سازمان تربيت بدني از اتمام كار خصوصي سازي باشگاه هاي استقلال و پيروزي خبر داد.
حدود يك سال پيش قرار بود 2 باشگاه استقلال و پيروزي به بخش خصوصي واگذار شوند و در اين مدت هرگاه مسئولان با سئوال خبرنگاران در اين زمينه مواجه مي شدند اظهار مي كردند كه اقدامات در حال بررسي است و تلاش خود را در اين زمينه انجام مي دهند.
سرانجام سه شنبه شب گذشته زماني كه علي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني در حاشيه مراسم صندوق حمايت از پيشكسوتان و قهرمانان يكبار ديگر با اين سؤال مواجه شد؛ عنوان كرد: سازمان تربيت بدني تمام اقدامات لازم را در اين زمينه به پايان رسانده و از اين به بعد سازمان خصوصي سازي بايد اقدامات قانوني را انجام دهد.
سعيدلو در ادامه گفت: از نظر سازمان تربيت بدني و براساس دستور رئيس جمهوري و قوانين خصوصي سازي كار اين 2 باشگاه در سازمان به پايان رسيده و با ارسال نامه اي رسماً اعلام كرديم خصوصي سازي اين 2 باشگاه از نظر سازمان بلامانع است و از هم اكنون سازمان خصوصي سازي مراحل حقوقي اين موضوع را دنبال خواهد كرد.

 



آغاز مسابقات جودو قهرماني جهان نمايندگان ايران در محاصره بهترين هاي دنيا

رقابت هاي جودو قهرماني جهان در حالي از صبح امروز در توكيو آغاز مي شود كه پنج نماينده ايران براي كسب مدال كار دشواري در مصاف با بهترين هاي دنيا پيش رو دارند.
توكيو مهد جودو دنيا بعد ازنزديك به نيم قرن يكبار ديگر ميزبان بهترين هاي جودو در ضيافت قهرماني جهان است. چشم بادامي ها كه آخرين بار در سال 1958 ميزبان اين رقابت ها بوده اند، سخت در تلاشند تا ضمن برگزاري يك دوره رقابت هاي منظم و باشكوه، جام قهرماني را در توكيو نگاه دارند. در اين دوره از مسابقات كه 792 جودوكار از 101 كشور جهان به مدت پنج روز به رقابت خواهند پرداخت ويژگي مهم و بارز حضور تمامي مدعيان و عنوان داران جهاني و المپيك است. به جرأت مي توان گفت كه در هيچ دوره اي اين تعداد مدال دار جهاني و المپيك كنار هم حضور نداشته اند و همين امر باعث شده تا غيبت جودوكاران پا به سن گذاشته اي چون «هيوزينگا» از مجارستان، «مونيتا» از ژاپن و «تمنوف» از روسيه به هيچ عنوان مورد توجه قرار نگيرد. در اين بين تيم ايران پس از حرف و حديث هاي فراوان با پنج جودوكار در اين دوره از رقابت ها به ميدان خواهد رفت. تيمي كه نه به آرش ميراسماعيلي اعتماد كرد ونه فرصت را در اختيار سرلك قرار داد. براساس نتايجي كه تيم ملي در سه رويداد رسمي تونس، مادريد و مسكو در چند ماه اخير كسب كرده به جرأت مي توان گفت كه نمي توان به كسب مدال در اين ميدان بزرگ توسط نفرات اعزامي به توكيو اميدوار بود.
رودكي اولين نماينده ايران
اولين جودوكاري كه از ايران روي تاتامي جهاني حاضر شد كسي نيست جز پراميدترين عضو تيم اعزامي، محمدرضا رودكي. اين جودوكار هفته قبل از ناحيه كف پا دچار آسيب ديدگي شد تا در آستانه جهاني كادر فني تيم ايران را نگران كند.
در روز نخست اين مسابقات امروز (پنجشنبه) رقابت هاي اوزان 100- و 100+ كيلوگرم برگزار مي شود. تيم جودو كشورمان در وزن 100- كيلوگرم نماينده ندارد و در وزن 100+ كيلوگرم كه با حضور 52 جودوكار برگزار مي شود، محمدرضا رودكي تنها نماينده كشورمان خواهد بود. سرشناس ترين جودوكار حاضر در اين گروه 52 نفره كسي نيست جز «تدي رنر» جودوكار سيه چرده فرانسوي كه در چند سال اخير همه عناوين اين وزن را به خود اختصاص داده و نفر اول رنكينگ جهاني است.
جمالي و اولين تجربه جهاني
جمعه 19 شهريور ماه جودوكاران اوزان 90- و 81- كيلوگرم به روي تاتامي مي روند. محمد جمالي از تيم ايران در وزن 81- كيلوگرم اولين تجربه خود را پشت سر خواهد گذاشت. در اين وزن 81 جودكار ثبت نام كرده اند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رضا لايق عضو پيشين تيم ملي كشتي آزاد كه در كارنامه افتخاراتش مربي گري تيم ملي، حضور در جام جهاني، قهرماني در جام دانكلوف بلغارستان و دانشجويان جهان به چشم مي خورد، به عنوان سرپرست هيئت كشتي قزوين انتخاب شد.
¤ ميزباني مسابقات تكواندو جام فجر و جام باشگاههاي آسيا در اسفندماه به اروميه و تبريز واگذار شد. سومين دوره مسابقات جام باشگاه هاي آسيا دوم و سوم اسفندماه در تبريز و بيست و سومين دوره مسابقات جام فجر و يادگار امام (ره) پنجم و ششم اسفندماه در اروميه برگزار خواهند شد.
¤محمود شعاعي رئيس فدراسيون كوهنوردي از انتخاب زنجان به جاي تهران براي ميزباني مسابقه هاي سنگ نوردي قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا خبر داد.
¤ در حالي كه مهلت نام نويسي از كانديداهاي احراز سمت رياست فدراسيون پينگ پنگ با اعلام سازمان تربيت بدني از 6 شهريورماه آغاز شده است در فاصله يك روز مانده تا پايان اين مهلت ده روزه سه نفر براي كسب كرسي رياست فدراسيون ثبت نام كردند. محمدزارع پور اشكذري سرپرست فدراسيون، سيد محمودرضا حسيني عضو هيئت رئيسه و مهرداد عليقارداشي دبير سابق فدراسيون براي تصدي گري رياست فدراسيون پينگ پنگ نام نويسي كردند.
¤ ضيافت افطار صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان سه شنبه شب گذشته با حضور علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني، حميد سجادي معاون ورزشي سازمان، عاصمي رئيس صندوق حمايت از قهرمان و پيشكسوتان كشور، روساي فدراسيون هاي ورزشي، خبرنگاران و بيش از 300 قهرمان و پيشكسوت ورزش ايران در هتل المپيك برگزار شد.صندوق حمايت از قهرمانان در رويكرد جديد خود برنامه هاي بسيار خوب و مفصلي را براي حمايت از قهرمانان و جامعه ورزش در دست اجرا دارد و قرار است تمامي افراد موثر در مجموعه ورزش را در قالب 7 گروه زير چتر حمايتي خود قرار دهد.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي كشتي قهرماني جهان - روسيه

¤محمد قرباني در اولين حضورش در مسابقات جهاني، در رده بيست وچهارم سنگين وزن كشتي فرنگي جهان قرار گرفت.
¤در حالي كه در روز پاياني مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان در مسكو همه نگاه ها به مهدي محمدي بود تا با توجه به قرعه مناسب در 74 كيلوگرم تيم ملي ايران را روي سكو ببرد، اين كشتي گير در مصاف با كازاكويچ حريف نه چندان خوب ليتواني در سه تايم شكست خورد تا از دور مسابقات كنار رود.
¤قهرماني روسيه پيش از مسابقات روز پاياني در 74 كيلو قطعي شد.
¤تيم ملي كشتي فرنگي ايران با دو مدال طلاي حميد سوريان در 55 كيلو و امير علي اكبري در 96 كيلو و نهمي اميد نوروزي با 22 امتياز به كار خود پايان داد ضمن اين كه مقام نايب قهرماني سال 2009 جهان نيز كه با يك طلا و سه برنز به دست آمده بود، از دست رفت. تيم ايران در اين دوره روي سكو نرفت.
¤تيم ملي كشتي آزاد ايران با رسيدن به مسكو، روز سه شنبه اولين تمرين خود را انجام داد.
¤امروز حسن رحيمي در وزن 55 كيلو وزن كشي مي كند تا جمعه به روي تشك رود.

 



اخبار جهان فوتبال

تمديد قرارداد مشروط فان درسار 40 ساله با منچستر
دروازه بان هلندي تيم فوتبال منچستريونايتد با شرايط خاصي علاقمند به ادامه حضور در اولدترافورد است.
ادوين فان درسار كه ابتداي تابستان قراردادش را با منچستري ها به مدت يك سال تمديد كرد، تمايل دارد در صورت برخورداري از شرايط خوب جسماني، فصل بعد نيز در خدمت شياطين سرخ باشد.
اين سنگربان كه به زودي گام در 40 سالگي مي گذرد در محافل با دوستانش، به تازگي اين موضوع را نقل كرده است. وي البته اين شرط را گذاشته در صورتي تمديد قرارداد بعدي را انجام خواهد داد كه مطمئن باشد سرآلكس فرگوسن از او در اكثر مسابقات داخلي و اروپايي استفاده مي كند.اين سنگربان مجرب از سال 2005 تاكنون در خدمت منچستر است كه برايش 130 مرتبه به ميدان رفته است.
گيگز مربي ولز مي شود؟
منابع رسانه اي در بريتانيا از تصميم سرمربي تيم ملي فوتبال ولز براي كناره گيري از مقام خود خبر دادند.جان توشاك قصد دارد ظرف 48 ساعت آينده با ارائه مكتوب استعفانامه خود به اتحاديه فوتبال ولز از مقامش كناره گيري كند. اين مربي 61 ساله كه از شش سال قبل هدايت تيم كشورش را برعهده دارد، پس از باخت يك بر صفر ولز برابر مونته نگرو، در محافل عمومي اين نكته را بر زبان آورد كه قصد وداع با ولز را دارد.
شنيده مي شود وي رايان گيگز، بازيكن 37 ساله منچستر يونايتد را به عنوان جانشين خود پيشنهاد كرده است.
رئال ركورددار بالاترين فروش پيراهن
باشگاه رئال مادريد اسپانيا با بيشترين فروش پيراهن در سال گذشته، همچنان ركورددار است.فروش پيراهن رئال مادريد در سراسر جهان آنقدر سودآور بوده كه پرس ادعا كند پول لازم براي خريد مسعود اوزيل به صورت كامل از محل فروش پيراهن در جهان تأمين شده است.
اين در حاليست كه رئال مادريد تنها پول حاصل از فروش محصولات رسمي خود را به جيب مي زند و بيشتر كشورهاي حاشيه خليج فارس و جنوب شرق آسيا لباس غيررسمي رئال مادريد را در اندازه هاي نجومي به فروش مي رسانند.در سال گذشته، رئال مادريد تنها از دو كشور چين و ژاپن يك و نيم ميليون يورو خريد پيراهن خود را داشته كه بيشتر با نام هاي رونالدو، كاسياس، رائول و گوتي ارسال شده است.
كمپاني توليد پوشاك آديداس در اين ميان جدا از تحويل سهم رئال از اين فروش، معادل 5ميليون يورو در سال به مادريد تحويل مي دهد تا بتواند حامي مالي اين تيم باشد چرا كه بزرگاني چون نايك و كاپا در صف مشتريان جدي و رسمي لحظه شماري مي كنند.باشگاه منچستر يونايتد از اين لحاظ در رتبه دوم بوده و بارسلونا رتبه سوم را در اختيار دارد. رقم اصلي سود حاصل از فروش لباس به دلايل مالياتي و درخواست باشگاه ها، با وجود انتشار غيرقانوني در برخي سايت هاي غيررسمي، اعلام نشده است.
فرگوسن به روني بازوبند كاپيتاني نمي دهد
منابع انگليسي از چشم پوشي سرمربي منچستر يونايتد از دادن بازوبند كاپيتاني به مهاجم پرحاشيه خبر دادند.سرآلكس فرگوسن از مدت ها قبل در اين انديشه بود كه در صورت عدم حضور بازيكناني چون رايان گيگز، ريو فرديناند يا گري نوويل، تلاش كند وين روني را به جمع بازيكناني كه مي توانند بازوبندي كاپيتاني را در اختيار گيرند، وارد كند. انتشار خبر رسوايي اخلاقي اين بازيكن 24ساله سبب شد تا مربي 24سال اخير شياطين سرخ از اين فكر صرف نظر كند.يك مقام مرتبط با كادر فني منچستر اظهار داشت: فرگوسن از گذشته اميد زيادي به استفاده از روني به عنوان فرمانده تيم در زمين داشت. اين اواخر به خاطر انتشار برخي مسائل مثل شب زنده داري ها، سيگار كشيدن مقابل مردم، داد و فرياد در حالي كه كنترل خود را نداشته، مربي تيم را در تصميمش مردد كرد. موضوع اخير كه چند روزي است فاش شده و جنجال عظيمي ايجاد كرده، سبب شد تا فرگوسن به كلي به اين موضوع ديگر فكر نكند.اين مقام افزود: فرگوسن مثل هر مربي ديگر معتقد است كه كسي بايد بازوبند را در اختيار گيرد كه شأن و شخصيت قوي داشته باشد. روني با وجودي كه سال ها از حضورش در اولدتر افورد گذشته؛ اما فاقد اين مشخصات نشان مي دهد.
اينيستا: توپ طلا را به صلاحديد مورينيو نمي دهند
بازي ساز تيم فوتبال باشگاه بارسلونا اسپانيا گفت: مطمئن باشيد كه توپ طلا را به صلاحديد مورينيو نمي دهند.آندرس اينيستا در واكنش به اظهارات مورينيو كه گفته بود: شك ندارم كه توپ طلا به بازيكني از اسپانيا تعلق نمي گيرد و لايق ترين فرد در اين ميان وسلي اسنايدر است گفت: مشخص است كه چرا مورينيو به عنوان آخرين خوش خدمتي به اينترميلان نام اسنايدر را بر سر زبان ها مي اندازد؛ اما كارشناسان فرانس فوتبال و فيفا هرگز تحت تأثير اين حرف ها قرار نمي گيرند. وي افزود: بهترين بازيكن سال فيفا بازيكني است كه در تمام طول سال گذشته بهترين بوده نه اين كه تنها در دو ماه گذشته مدام در تيتر اول روزنامه ها قرار گرفته باشد.
شرط بازگشت رونالدينيو به تيم ملي برزيل
سرمربي تيم ملي برزيل از احتمال بازگشت هافبك برزيلي آ.ث.ميلان ايتاليا به جمع ملي پوشان خبر داد. مانومنزس، اظهار داشت: به باورم رونالدينيو مي تواند به تيم كشورش بازگردد و حتي در جام جهاني بعدي ما را همراهي كند.وي كه پس از رقابت هاي جام جهاني 2010 جانشين كارلوس دونگا شد، افزود: با وجودي كه تا شروع رقابت هاي جهاني دوره بعد، چهار سال باقي است. اما از هم اكنون سرگرم برنامه ريزي براي آن زمان هستم و در اين باره همه جوانب را در نظر مي گيرم. از نظر من رونالدينيو پير نيست و خارج از رده سني جام جهاني آينده قرار ندارد.او ادامه داد: آنچه مي گويم يك طرف سكه است. طرف ديگر مربوط به خودش است. او اكنون در شرايط آمادگي مطلوب براي حضور در تيم ملي و خدمت رساني نيست. درست است كه ايام خوبي در تيمش داشت، ولي دو، سه فصل قبل عملكردش منفي بود.اين هافبك تكنيكي تصريح كرد: به صراحت مي گويم اگر به شرايط طلايي عالي گذشته اش بازگردد، حتما او را به تيم ملي دعوت مي كنم.
آراگونس: دعوت نشدن رائول دستوري بود
سرمربي سابق تيم ملي فوتبال اسپانيا پس از 4 سال پنهان كاري گفت: اعتراف مي كنم كه دعوت نشدن رائول دستوري بود.لوئيس آراگونس سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا در يورو 2008 تصريح كرد: ما از ماجرايي صحبت مي كنيم كه ذاتا اشتباه و غيرفوتبالي بود اما در نهايت به نفع فوتبال ما تمام شد.وي افزود: دعوت نشدن رائول به تيم ملي كاملا دستوري بود و از سوي برخي افراد در فدراسيون فوتبال هدايت مي شد، اين مسئله خود به خود زشت و ناراحت كننده است، اما چون در نهايت به سود فوتبال اسپانيا به پايان رسيد، ديگر كسي اعتراض نكرد و رائول هم بازيكني نبود كه به اين مسائل توجه كند، وي ادامه داد: از اخلاق رائول سوءاستفاده شد و چون همگي مي دانستيم كه وي كوچكترين جوسازي يا اعتراضي نخواهد داشت، به راحتي در مورد حذف نامش تصميم گيري شد.

 



وعده هاي داورزني در آستانه بازيهاي جام جهاني واليبال و بازيهاي آسيايي گوانگجو
مردم گوش به زنگ باشند دو ماه شگفتي ساز پيش روي داريم

رسول عسكري
مسئولان فدراسيون واليبال اين روزها در تدارك آماده سازي تيم هاي ملي واليبال در تمام رده سني هستند. اعزام تيم بزرگسالان به اردوي اتريش براي حضور پرقدرت در مسابقات جام جهاني ايتاليا پس از قهرماني در AVC كاپ آسيا، اردوي 10 روزه تيم جوانان در صربستان در كنار انجام 8 بازي تداركاتي كه خود را آماده مسابقات قهرماني آسيا در تايلند مي كنند، شركت تيم اميد در مسابقات آسياي ميانه در شهر كلكته هند، اردوي تداركاتي تيم جوانان دختر در ويتنام، اعزام تيم بزرگسالان بانوان به چين براي حضور در مسابقات AVC كاپ آسيا كه قبل از حضور در اين رقابتها اردوي يك هفته اي را در تايلند پشت سر خواهند گذاشت و همچنين برگزاري جلسات سازمان ليگ واليبال براي هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات ليگ از 10 آذر و ... باعث شده تا مديران اين فدراسيون روزهاي پر مشغله اي را پشت سر بگذارند. محمدرضا داورزني كه در كانون اين برنامه ريزي ها قرار دارد با اشاره به اين موضوع اعتقاد دارد روزهاي خوب و اميدواركننده اي در دو ماه آينده پيش روي واليبال است. او مي گويد مردم گوش به زنگ باشند چرا كه واليباليست هاي كشورمان مي خواهند پس از حضوري پرقدرت در مسابقات جام جهاني ايتاليا مزد تلاش و زحمات 40 ماهه خود را با قهرماني در رقابتهاي آسيايي گوانگجو بگيرند و دل مردم ورزش دوست كشور را شاد كنند.گفتگوي خبرنگار سرويس ورزشي كيهان با داورزني در ذيل مي آيد:
¤ بحث در مورد وضعيت تيم هاي واليبال كشورمان را از قهرماني تيم بزرگسالان در مسابقات AVC كاپ آسيا شروع كنيم يا ناكامي تيم نوجوانان در رقابت هاي المپيك سنگاپور؟
- من ابتدا جا دارد پيشاپيش عيد سعيد فطر را خدمت تمام مومنان تبريك بگويم و اميدوارم طاعات و عبادات تمامي مردم به درگاه خداوند مورد قبول واقع شده باشد. اما در مورد سؤالي كه مطرح كرديد بايد بگويم كه واليبال از ابتداي سال جاري در ميادين مختلف بين المللي حاضر شده كه حاصل آن كسب مقام قهرماني در رده نوجوانان آسيا، قهرماني در مسابقات دانش آموزان جهان چين، قهرماني در جام باشگاه هاي آسيا و آخرين عنوان هم با قهرماني در رقابت هاي AVC كاپ آسيا در رده بزرگسالان همراه بوده است. مسابقات المپيك نوجوانان سنگاپور هم همان طور كه در جريان هستيد اولين تجربه خود را پشت سر گذاشت كه ما هدفمان اين بود تا از اين ميدان كسب تجربه كنيم، فرصت سازي كنيم تا بازيكنان ما محكي جدي براي رقابت هاي سال آينده قهرماني جهان بخورند.
¤ يعني شما از قبل پيش بيني مي كرديد كه اين تيم در سنگاپور نتيجه نگيرد؟
- ما تيمي را كه براي المپيك سنگاپور فرستاده بوديم هيچ كدام از بازيكنانش نفراتي نبودند كه در مسابقات جام جهاني ايتاليا حضور داشتند و حتي بازيكنان ما فاقد حضور در ليگ داخلي كشورمان بودند اين درحالي بود كه تيم هاي كوبا و آرژانتين كه با ما همگروه بودند بعضي از بازيكنانشان در ليگ جهاني بازي مي كنند. با اين حال ما پيش بيني كسب مقام سوم را مي كرديم اما شكست غيرمنتظره و عملكرد دور از انتظار بازيكنان ما مقابل آرژانتين باعث شد كه تيم نتواند خودش را جمع و جور كند و درنهايت در ادامه هم با شكست مقابل كوبا وداع زودهنگامي با اين رقابت ها داشتيم.
¤ طي چند روز اخير خبرهاي زيادي مبني بر بركناري شهنازي سرمربي تيم نوجوانان و احتمال حضور نفراتي چون مصطفي كارخانه، عباس برقي، ايرج مظفري به جاي شهنازي شنيده مي شود. آيا صحت دارد؟
- ما جلسه اي را روز سه شنبه در اين خصوص داشتيم و گزارش كار تيم نوجوانان را از زبان كادر فني اين تيم شنيديم. اساسا وقتي كادري براي حضور در يك تورنمنت تعيين مي شود بايد بعد از پايان مسابقات عملكرد كادر فني مورد ارزيابي قرار گيرد. ما اين كار را انجام داديم و قرار است با كار كارشناسي بيشتر در هفته هاي آينده به جمع بندي قطعي برسيم و با توجه به پارامترهايي كه داريم تصميم لازم را در اين خصوص بگيريم. ما با توجه به اينكه تا تير ماه سال آينده كه مسابقات جهاني شروع مي شود وقت داريم نمي خواهيم عجولانه تصميم بگيريم. ما مي توانيم براي حفظ نايب قهرماني جهان اميدوار باشيم و كار كنيم و طبيعتا ميدان جهاني، ميدان ديگري است. اگر به جمع بندي درخصوص تغييرات در كادر فني برسيم اين كار را انجام خواهيم داد.
¤ بحث حضور تيم نوجوانان در رقابت هاي ليگ به كجا كشيده شد؟
- اين طرح هم در حال بررسي است. ما دو روش را براي تيم نوجوانان درنظر گرفته ايم. اولين روش ما اين است كه اين تيم را به تورنمنت هاي مختلف اعزام كنيم تا بازيكنان در ميادين برون مرزي با كسب تجربه و اعتماد به نفس به آمادگي لازم برسند، دومين روش هم همان حضور تيم نوجوانان در قالب يك تيم در رقابت هاي ليگ برتر است كه پس از انتخاب سرمربي جديد و مشورت با كادر فني يكي از اين دو روش را براي آماده سازي تيم پياده خواهيم كرد.
¤ پس تغييرات حتمي است؟
- بله، اين احتمال وجود دارد ولي نمي توانيم به طور قطعي نامي از شخصي ببريم.
¤ از تيم نوجوانان بگذريم، كار آماده سازي تيم بزرگسالان در چه مرحله اي است؟
-تيم بزرگسالان ما هفته آينده به اتريش مي رود تا ضمن برپايي اردو در اين كشور ديدارهايي را هم با تيم هاي پورتوريكو، چين و اتريش انجام دهد و بعد از آن عازم ميلان ايتاليا شود. ما پس از قهرماني در AVC كاپ شرايط خوبي داريم و در تلاش هستيم در جام جهاني كه با تيم هاي مصر، ژاپن و ايتاليا همگروه هستيم با انجام بازي هاي زيبا و قابل قبول به دور بعد صعود كنيم.
¤ سقف آرزوهاي تيم بزرگسالان در جام جهاني ايتاليا تنها صعود به مرحله بعد است؟
- همان طور كه مي دانيد در مرحله اول بازي هاي جام جهاني ايتاليا از هر گروه چهار تيمي، سه تيم به مرحله بعد صعود مي كند. ما مي خواهيم هر سه بازي را ببريم. الآن شرايط به گونه اي شده كه اختلاف تيم ها كم شده و هر تيمي كه مصمم تر باشد و اشتباه كمتري داشته باشد به پيروزي مي رسد، حالا اين تيم مي خواهد ايتاليا ميزبان باشد، مصر قهرمان قاره آفريقا باشد يا ژاپن قهرمان قاره آسيا. ما طي سه سال و نيم اخير مدام درحال كار كردن هستيم و هدفمان اين است تا آن جايي كه مي توانيم در مسابقات جهاني پيش برويم. هدف ما تنها حضور در مسابقات نيست و بايد ببينيم به اميد خدا پس از صعود از مرحله اول، در مرحله دوم با چه تيم هايي همگروه مي شويم.
¤ تقابل با تيم هاي ژاپن و مصر كه سال گذشته ايران را در مسابقات انتخابي ليگ جهاني 2010 شكست دادند به نوعي مي تواند ميدان انتقام و جبران شكست هاي گذشته هم براي ما باشد.
- بله، ولي پارسال زمان و شرايط برگزاري مسابقات در مصر نه براي ما خوب بود و نه براي ژاپني ها. ما حتي به Fivb هم اعلام كرديم كه زمان مسابقات را عقب بيندازد كه نپذيرفت، چرا كه ما به فاصله 2 روز از بازگشت از ژاپن به قاهره رفتيم و از بدن بچه ها در آن شرايط هم چيزي نمانده بود. شما ديديد كه اين اتفاق براي ژاپني ها هم افتاد و بدن هاي آنها هم تحليل رفته بود.
¤ بعد از بازيهاي جام جهاني ايتاليا، مسابقات آسيايي گوانگجو در پيش است. شما پس از كسب مقام ششمي در دوحه قطر قول داديد كه در دوره بعد بازيهاي آسيايي قهرمان مي شويد، هنوز روي قول خود هستيد.
- بله، دقيقاً همين طور است. هدف ما در گوانگجو رسيدن به فينال و قهرماني است. در بازيهاي آسيايي كسي براي زنگ تفريح نمي آيد، ما شرايطي را براي خودمان طراحي كرده ايم كه پله پله تيم رشد كند و حاصل آن قهرماني در بازيهاي آسيايي باشد تا به اميد خدا علاوه بر قهرماني در آسيا بتوانيم به المپيك لندن هم راه پيدا كنيم. تلاش ما اين است كه اين دو ماهي كه در پيش داريم دو ماه شگفتي ساز باشد. مردم گوش به زنگ شگفتي سازي واليبال در مسابقات جهاني و آسيايي باشند واليبال ايران آنقدر در آسيا و حتي دنيا مطرح شده است كه طبق آمار و اطلاعاتي كه داريم ايتاليايي ها تمام بليط هاي ديدار ايران و ايتاليا را كه قرار است در سالن يازده هزار و دويست نفري ميلان برگزار شود را از حالا پيش فروش كرده اند و به شدت دنبال اين هستند كه از تيم ما اطلاعات كسب كنند.
¤ شما در كنار كار آماده سازي تيم هاي ملي واليبال در تمام رده ها هفته آينده جلسه اي هم در خصوص زمان برگزاري بازيهاي ليگ، نحوه برگزاري مسابقات و... با حضور تمامي اعضاي هيئت رئيسه سازمان ليگ داريد. باتوجه به حساسيت و جذابيتي كه اين رقابتها براي علاقه مندان به واليبال دارد چه برنامه هايي براي هرچه بهتر برگزار شدن اين مسابقات داريد.
- ما قصد داريم در جلسه هفته آينده خود در خصوص نحوه برگزاري مسابقات به يك نتيجه و تصميم كلي و قطعي برسيم. طبق آماري كه از مديران و سرمربيان باشگاهها گرفته ايم تمام تيم ها با برگزاري بازيهاي پلي آف موافق هستند منتهي در حال حاضر بحث بر سر برگزاري بازيها در يك گروه يا دو گروه است. باتوجه به اينكه ما نمي توانيم تعداد تيم ها را كم كنيم مبنا را بر حضور 15 تيم در ليگ گذاشته ايم كه اگر تصميم به شركت تيم نوجوانان در ليگ شود تعداد تيم ها به 16 تيم مي رسد. اگر ما بخواهيم ليگ را در 2 گروه برگزار كنيم در دور رفت مسابقات در هفته 2 بازي براي تيم ها مي گذاريم و در دور برگشت هفته اي يك بازي تا بتوانيم پس از شروع مسابقات در 10 آذر ماه سال جاري 20 ارديبهشت ماه سال آينده هم مسابقات را تمام كنيم. ضمن اينكه در تلاش هستيم قبل از شروع ليگ بازرسان فدراسيون را به تمام ورزشگاه هايي كه باشگاه ها معرفي كرده اند بفرستيم تا امكانات بهداشتي، امنيتي، نور و ساير موارد را چك كنند تا اگر امكانات سالن ها استانداردهاي لازم را نداشت از حضور تيم ها در ليگ جلوگيري كنيم.
¤ سال گذشته مشكلات فراواني به خاطر بعضي از بي توجهي ها در ليگ بوجود آمد، آيا امسال هم ملاحظه بعضي از تيم ها را مي كنيد، آيا واقعاً تيم ها و تماشاگران متخلف را محروم مي كنيد.
- قطعاً ، شك نكنيد . ما پارسال در ليگ دسته يك اين كار را كرديم و تيم آق قلا را مجبور كرديم به خاطر نداشتن ورزشگاه استاندارد و عدم رعايت قوانين بازي خود را در گرگان انجام دهد. ما مي خواهيم تيم ها و تماشاگران در شرايط ايمن تري بازيهاي خود را انجام دهند. به هر حال سرمايه هاي ملي ما اعم از مربي، بازيكن و تماشاگر در اين سالن ها بازي مي كنند و حفظ سلامت آنها براي ما از همه چيز مهمتر است. ما نمي خواهيم بازيها را در سالن هايي برگزار كنيم كه تماشاگر سوار بر سالن باشد. ما نمي خواهيم مثل سال گذشته مجبور شويم مدام جلسه كميته انضباطي بگذاريم، تيم را محروم كنيم، مربي را محروم كنيم و ما امسال مي خواهيم سليقه ها و تصميمات شخصي كمتر در سازمان ليگ اجرا شود.
¤ انتخاب آقاي پورحسن به جاي حداد هم در همين راستا بود؟ يعني آقاي حداد به عنوان رئيس سازمان ليگ در موارد خاص و انضباطي تصميمات شخصي مي گرفت؟
- يك مقداري بله. ما بعضاً مجبور مي شديم تصميمات آني بگيريم، اما امسال سعي مي كنيم مبتني بر قانونمندي بيشتر و تصميمات هيئت رئيسه سازمان ليگ حركت كنيم و بازيها را در نظم بهتري برگزار كنيم. البته جا دارد از آقاي حداد هم تشكر كنم كه زحمات زيادي را متحمل شدند و ما امسال هم به عنوان ناظر مي خواهيم از تجربيات ايشان استفاده كنيم. در خصوص آقاي پورحسن هم بايد به اين نكته اشاره كنم كه ما از سال قبل دنبال ايشان بوديم اما به دليل مشغله كاري كه آقاي پورحسن در مشهد داشتند اين كار ميسر نشد، اما امسال مذاكرات به گونه اي پيش رفت كه ما موفق شديم از ايشان كه چهره اي خوش نام در عرصه واليبال هستند و مقبوليت لازم را دارند به عنوان رئيس سازمان ليگ واليبال استفاده كنيم.
¤ واليبال و بسكتبال از ديرباز با هم رقابت نزديكي داشته اند فكر مي كنيد بتوانيد همچون بسكتبال پا به پاي اين رشته در زمينه كسب موفقيت گام برداريد؟
- من جا دارد به نوبه خودم از زحمات تيم ملي بسكتبال، مديران، بازيكنان و مربيان اين تيم كه نمايش قابل قبولي در عرصه جهاني داشتند تشكر كنم. واليبال و بسكتبال تا اندازه اي توانسته اند بار ورزش كشور را به دوش بكشند. من و مشحون در هر سنگري كه باشيم مي خواهيم ورزش ايران را در عرصه بين المللي مطرح كنيم. ما در باد بسكتبال حركت مي كنيم تا بتوانيم عملكرد خوبي داشته باشيم. بحث واليبال كشور مطرح نيست، ديدگاه من اين است كه هر رشته اي كه در عرصه بين المللي پا مي گذارد اگر نتيجه بگيرد همه بايد خوشحال شويم و اگر شكستي مي خورد همه بايد كمك كنيم تا زمينه رشد و پيروزي آن تيم فراهم شود. جا دارد موفقيت تيم ملي كشتي فرنگي را هم در مسابقات جام جهاني به تمامي مديران، مربيان و ورزشكاران اين رشته تبريك بگويم.

 



برگزاري نخستين دوره ليگ باشگاهي تير و كمان در ايران

نخستين دوره ليگ باشگاهي آسيايي تير و كمان مهرماه به ميزباني ايران برگزار مي شود.به دنبال مذاكرات كريم صفايي، رئيس فدراسيون تير و كمان ايران و غرب آسيا با مسئولان كنفدراسيون آسيا مقرر شد اولين دوره ليگ باشگاهي تير و كمان به ميزباني ايران برگزار شود.
زمان پيشنهادي ايران به كنفدراسيون آسيا براي برگزاري اين دوره از مسابقه ها 25 تا 30 مهرماه است. به احتمال فراوان قرار است اين مسابقه ها به ميزباني كيش برگزار شود.
كشورهاي آسيايي نيز تا پايان شهريور ماه فرصت دارند براي حضور در اين رقابت ها كه به صورت متمركز برگزار مي شود اعلام آمادگي كنند. هم چنين قرار است مجمع انتخابي اعضاي هيئت اجرايي فدراسيون غرب آسيا در حاشيه اين مسابقه ها تشكيل شود. فدراسيون تير و كمان ايران از رئيس، دبير و اعضاي هيئت اجرايي كنفدراسيون آسيا دعوت كرده تا براي تماشاي اين ديدارها به ايران بيايند.

 



اخوان: هندبالي ها كميته ملي المپيك را فراري مي دهند

كارشناس هندبال گفت: فدراسيون بيراهه مي رود و هندبال ايران در حال نابود شدن است.
مهدي اخوان اظهار كرد: در گذشته منتقدان به عملكرد رئيس وقت فدراسيون اعتراض داشتند و حرف خود را مي زدند اما در زمان سرپرستي فعلي فدراسيون منتقدان دوره قبل به نوعي در پست هاي مختلف قرار گرفته اند. بنابراين ديگر انتقادي نمي كنند و مي گويند همه چيز خوب است اما خودشان هم مي دانند كه وضعيت خيلي خراب است.
وي افزود: فدراسيون نمي داند كه چكار مي كند. سرپرست فدراسيون هيچ برنامه و اختياري ندارد و تمام كارها را افرادي بيرون از فدراسيون اداره مي كنند.
مدير فني پيشين تيم ملي هندبال نوجوانان با تاكيد بر اينكه فدراسيون هندبال مسئولان كميته المپيك را فريب داده اند و مي دهند، خاطرنشان كرد: تيم ملي بزرگسالان خود را براي حضور در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو آماده مي كند و چند اردو را در داخل و خارج هم سپري كرده است. پس از بازگشت از اردوي مجارستان تيم هاي سپاهان و ذوب آهن بازيكنان خود را گرفتند تا در مسابقه هاي باشگاه هاي آسيا شركت كنند اين باعث شد تا عملا تيم ملي تعطيل شود چرا كه از 16 نفر اصلي تيم ملي 10 نفر بازيكن سپاهان، 4 نفر بازيكن ذوب آهن اصفهان و دو نفر از هشت تيم ديگر ليگ هستند. وي ادامه داد: مسئولان فدراسيون كه براي متقاعد كردن مسئولان كميته المپيك بايد مي گفتند كه اردوها ادامه دارد افراد ديگري را به اردو دعوت كردند كه شايد هيچ كدام از آن ها در تركيب تيم ملي اعزامي به گوانگجو هم نباشند. اين يعني فريب مسئولان كميته المپيك و سازمان تربيت بدني!اخوان با تاكيد بر اينكه تيم ملي بزرگسالان در بازي هاي آسيايي گوانگجو حتي ششم هم نمي شود گفت: در دوره گذشته بازي هاي آسيايي ايران به خاطر نفوذ رئيس وقت فدراسيون در آسيا توانست در جاي سوم قرار گيرد اما با جرات مي گويم تيم ملي حتي ششم هم نمي شود.

 



دبير فدراسيون بوكس: تقلب نكنيد كه برخورد مي كنيم

دبير فدراسيون بوكس به تيم هاي شركت كننده در مسابقات قهرماني بزرگسالان كشور هشدار داد وگفت: مواظب نفرات خود باشيد و تقلب نكنيد.
همايون اردلان اظهار كرد: مسابقه هاي بوكس قهرماني كشور 27 شهريور در فريدونكنار برگزار مي شود كه تاكنون تيم هاي زيادي اعلام آمادگي كرده اند تا در اين رقابت ها شركت كنند.
وي با تاكيد بر اينكه تيمها مراقب بوكسورهاي خود باشند افزود: تيمها بايد بدانند كه از چه كساني در تركيب خود استفاده مي كنند. در مسابقات بزرگسالان تيمها به يك صورت مي توانند از بوكسور تقلبي استفاده كنند و آن اين است كه از بوكسوري استفاده كنند كه مقيم آن استان نيست.
قانون گفته استان ها وقتي مي توانند از بوكسوري استفاده كنند كه حداقل شش ماه قبل از مسابقات در آن استان اقامت داشته باشد. اگر تقلبي پيدا كنيم به شدت برخورد مي كنيم.

 



وزنه برداران جانباز و معلول در تهران اردو مي زنند

اردوي تيم ملي وزنه برداري براي حضور در پارالمپيك آسيايي 2010 گوانگجو 20 شهريور در تهران آغاز مي شود.
چهارمين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولين ايران براي حضور در بازي هاي پارالمپيك آسيايي 2010 گوانگجو در آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود و تا 4 مهرماه ادامه خواهد داشت. در اين اردو 11 ورزشكار از استان هاي مختلف دعوت شده اند تا تمرينات خود را زيرنظر سرمربي تيم، داوود بهتاج و مربي تيم احمد دلجوان پيگيري كنند. اسامي ورزشكاران دعوت شده به اردو: صمد عباسي، سيديوسف يوسفي، امير جعفري، مجيد فرزين، سيدحامد صلحي پور، علي صادق زاده، علي حسيني، نادر مرادي، سيامند رحمان، كاظم رجبي و حمزه محمدي.
نخستين دوره بازي هاي پارالمپيك آسيايي 2010 گوانگجو از 21 آذرماه سال جاري به ميزباني چين آغاز مي شود.

 



اردوي تيم بسكتبال زير 18 سال در استانبول

تيم بسكتبال زير 18 سال كه براي دفاع از عنوان قهرماني خود در آسيا آماده مي شود، به منظور برپايي اردوي تداركاتي ديروز عازم تركيه شد.
يك هفته اقامت در استانبول همراه با برگزاري 5-4 ديدار تداركاتي، برنامه اي است كه براي اردوي برون مرزي تيم بسكتبال زير 18 سال كشورمان در نظر گرفته شده است.
قهرمان عمري، سعيد محمدي، سيامك ترابي خواه، سينا هادي زاده، مهدي مرادي نسب، ميثم ميرزايي، محمد ميرفتاحي، ياسين كلاه سنگياني، امير صديقي، آرمان زنگنه، رضا شهبازنژاد ، رضا يارفرازمند، محمد اوجاقي، سجاد مشايخ و اميرحسام عبداللهي بازيكنان اردونشين تيم بسكتبال زير 18 سال هستند. از ميان اين 15 بازيكن، 14 نفر عازم تركيه مي شوند. تيم بسكتبال زير 18 سال كشورمان براي حضور در بيست و يكمين دوره مسابقات قهرماني آسيا آماده مي شود. اين رقابت ها 31 شهريور ماه تا 10 مهرماه در صنعا يمن برگزار مي شود.
تيم بسكتبال زير 18 سال ايران كه مدافع عنوان قهرماني آسيا است در گروه A رقابت هاي 2010 با تيم هاي چين تايپه، مالزي، و سريلانكا همگروه است. سه تيم برتر مسابقات قهرماني آسيا سهميه پيكارهاي 2011 زير 19 سال جهان (لتوني) را از آن خود مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14