(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 شهريور 1389- شماره 19737

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعلام حمايت مجلس از اقدامات انقلابي وزير علوم
واكنش ها به گزارش مغرضانه آژانس انرژي اتمي ايران : گزارش آمانو سياسي است كوتاه نمي آئيم
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش: ملت ايران همچنان به شعارهاي اول انقلاب و 17 شهريور پايبند است
مجلس طرح افزايش تعطيلي عيد فطر را از دستور خارج كرد
« نماز »، امام تمام اعمال انسان
حجت الاسلام روحاني: قيام 17 شهريور رژيم شاه را خلع سلاح كرد
گزارش آژانس درباره توانايي هاي هسته اي رژيم صهيونيستي
آيت الله مهدوي كني: هدف فتنه گران حذف ولايت فقيه بود
سوء استفاده جنسي رجوي از زنان گروهك منافقين
خارج از دستور
سردار قاسمي : قرارگاه خاتم الانبياء (ص) رقيب شركت هاي داخلي نيست
ميزان فطريه امسال 1500 تومان



در جلسه اعضاي فراكسيون دانشگاهيان با كامران دانشجو مطرح شد
اعلام حمايت مجلس از اقدامات انقلابي وزير علوم

نمايندگان عضو فراكسيون دانشگاهيان مجلس با دكتر كامران دانشجو ديدار و از اقدامات شايسته وزير علوم حمايت كردند.
بنا به گزارش منابع خبري احمدعلي مقيمي، نماينده بهشهر در اين ديدار با اشاره به اقدامات شايسته وزارت علوم در دانشگاه ها گفت: آنچه در دانشگاه ها اهميت دارد محتوا است نه ساختار، لذا اسلامي شدن دانشگاه ها كه ماهيتي نرم افزاري دارد اصل است و ساختار دانشگاه و دانشكده فرع است. وي افزود: اسلامي شدن دانشگاه ها بايد نهادينه شده و به صورت مشخص نيز تعريف گردد.
وي با گلايه مندي از حمايت برخي نمايندگان مجلس از رئيس پيشين دانشگاه تحصيلات تكميلي زنجان گفت: مجلس حزب الهي از اقدامات شايسته وزير علوم حمايت مي كند و انتظار دارد وزارت علوم، اسلامي شدن دانشگاه ها را با قدرت پيگيري كند.
ستار هدايت خواه نماينده مردم دنا و بويراحمد در مجلس نيز با اشاره به اهميت اسلامي شدن دانشگاه ها گفت: هنوز تعريف روشن و بين اذهاني از اسلامي شدن دانشگاه ميان نخبگان وجود ندارد و عناصر متعددي نظير استاد، دانشجو، متون درسي و برنامه آموزشي را در اسلامي شدن دانشگاه ها دخيل مي دانند كه بحث استاد خيلي مهم است.
وي بحث جذب اساتيد متعهد و معتقد به اسلام را از طريق فراخوان متمركز توسط وزارت علوم مهم و ضروري دانست و گفت: بهتر است جذب دانشجويان دكتري هم مانند كارشناسي ارشد متمركز شود تا از رفتارهاي سليقه اي پرهيز شود، چون خيلي از نيروهاي توانمند و با استعداد به دليل اعمال سلايق از تحصيل بازمي مانند.
نماينده مردم دنا و بويراحمد در مجلس گفت: در بحث اسلامي شدن دانشگاه ها سلوك علمي هم در آموزش و هم در پژوهش خيلي مهم است كه بايد برمبناي دين استوار باشد وگرنه بدون اسلامي شدن سلوك علمي، اسلامي شدن دانشگاه ها نتيجه نخواهد داد.
هدايتخواه در ادامه با اشاره به نقش توسعه دانشگاه پيام نور در اجراي عدالت آموزشي در سطح كشور گفت: اكنون تعدادي از دانشجويان كم بضاعت در اقصي نقاط كشور در اين دانشگاه تحصيل مي كنند پس لازم است تقويت شود.
حجت الاسلام حسن نوروزي نماينده مردم رباط كريم در مجلس هم ضمن اعلام حمايت و قدرداني از وزير علوم به علت پيگيري موضوع اسلامي شدن دانشگاه ها گفت: از تغيير برخي روساي دانشگاه ها مانند تحصيلات تكميلي زنجان كه مراسم محرم و پانزده خرداد و امثالهم در آن برگزار نمي شود نيز اعلام حمايت مي كنيم.
وي با انتقاد از برگزاري مراسم چهارشنبه سوري در اين دانشگاه گفت: بايد جوانان خودمان را به دست نيروهاي متعهد و انقلابي بسپاريم.
وي با اشاره به نقش مناسب دانشگاه پيام نور در توسعه آموزش عالي گفت: بيشتر اماكن دانشگاه پيام نور رباط كريم استيجاري هستند كه بايد مورد حمايت واقع شوند.
علي كريمي فيروزجايي نماينده مردم بابل در مجلس هم گفت: من با دانشگاه زنجان از نزديك ارتباط داشتم و مي دانم فضاي آن غيراسلامي بود، لذا از تصميم وزير علوم براي تغيير رئيس آن و هر دانشگاه ديگري كه فضاي غيراسلامي دارد حمايت مي كنيم تا اصلاح شوند.
وي با اشاره به طرح موضوع استقلال دانشگاه ها توسط برخي افراد گفت: مجلس وزيرعلوم را مي شناسد و وي بايد پاسخگو باشد و طبعا بايد بتواند دانشگاه ها را مديريت كند كه پاسخگو باشد، لذا بحث فراخوان جذب متمركز اعضاي هيئت علمي و ساماندهي آن اقدام مثبتي است كه بايد حمايت شود.
نماينده مردم بابل در مجلس اظهار داشت: پيام نور هم كه يك نهاد نوپا و صددرصد مردمي است چون با مشاركت همه مسئولين يك شهر تاسيس مي شود بايد مورد حمايت قرار گيرد، لذا وزارت علوم در قالب سرانه دانشجويي، وام دانشجويي و ساير اقدامات به رشد و توسعه اين دانشگاه كمك كند.

 



واكنش ها به گزارش مغرضانه آژانس انرژي اتمي ايران : گزارش آمانو سياسي است كوتاه نمي آئيم

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي در واكنش به گزارش مغرضانه و سياسي يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرد كه ايران هرگز برنامه تحقيق و توسعه هسته اي خود را متوقف نخواهد كرد.
«علي اصغر سلطانيه» در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه اي «الشرق الاوسط» گفت: ايران هرگز برنامه تحقيق و توسعه هسته اي خود را كه آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش هاي قبلي آن را به رسميت شناخته است، متوقف نخواهد كرد.
سلطانيه درباره گزارشي كه قرار است شوراي حكام آژانس در نشست هفته آينده خود بررسي كند، اظهار داشت: برخي جنبه هاي آن كه به همكاري ايران اشاره شده است، مثبت است اما برخي جنبه هاي اين گزارش نيز منفي و كاملاً سياسي و برگرفته از قطعنامه هاي شوراي امنيت است كه به عملكرد آژانس رنگ و بوي سياسي مي دهد و به حرفه علمي و فناوري آن لطمه مي زند.
سلطانيه در پاسخ به سؤالي درباره اصرار بر تداوم غني سازي اورانيوم بر حق قانوني ايران در اين مسئله تاكيد كرد و افزود: تهران همچنان در انتظار پاسخ گروه وين است، اما مانورهاي سياسي، فشارها و تلاش براي تحميل شروط از دلايلي است كه پاسخ گروه وين را به تأخير انداخته است.
وي تأكيد كرد: اين طور رفتارها و برخوردها است كه ايران را مجبور كرده به تامين اورانيوم غني سازي شده مورد نيازش روي آورد.
سلطانيه در پاسخ به سؤالي درباره اتهامات اخير مسكو به ايالات متحده آمريكا در زمينه جلوگيري از تامين سوخت مورد نياز راكتور تهران كه براي درمان بيماران سرطاني فعاليت مي كند، اظهار داشت: در اين مسئله شكي وجود ندارد. اميدوارم كه همگان بدانند كه اين راكتور براي تامين نيازهاي انساني فعاليت مي كند و بايد در تامين سوخت آن تسريع به عمل آورد. البته ما براي تامين سوخت مورد نياز راكتور تهران از برزيل و تركيه كمك هايي گرفته ايم.
نماينده ايران در آژانس با رد اين مسئله كه در گزارش اخير آژانس به عدم همكاري ايران اشاره شده باشد، افزود: گزارش اخير نگفته است كه ايران همكاري نمي كند بلكه در آن تقاضاي همكاري بيشتر مطرح شده است. ايران همكاري با آژانس را براساس توافقتنامه هاي امضا شده انجام مي دهد نه بيشتر.
وي افزود: البته آژانس بين المللي انرژي اتمي خواستار اجرايي شدن پروتكل الحاقي است كه ايران اين پروتكل را تا زماني كه موضوع هسته اي اش در شوراي امنيت مطرح باشد اجرايي نخواهد كرد.
سلطانيه با اشاره به اينكه مطرح شدن موضوع هسته اي ايران در شوراي امنيت دليل تصميم مجلس شوراي اسلامي ايران در توقف اجراي پروتكل الحاقي بود، افزود: از «يوكيا آمانو» مديركل آژانس مي خواهيم اين حقيقت را درك كند.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در ادامه با تاكيد بر اينكه قانوني در زمينه ممانعت از ايران براي غني سازي اورانيوم وجود ندارد، افزود: ما به سوخت هسته اي نياز داريم و ترديد داريم اگر سوخت هسته اي را توليد نكنيم بتوانيم به آن دست پيدا كنيم. وي درباره تلاش ايران درباره ساخت نيروگاه هاي بيشتر هسته اي اظهار داشت: ايران براي تامين نيازمندي هاي خود در زمينه هسته اي و عدم توقف اين فعاليت ها در صورت انجام حمله به ساخت نيروگاه هاي بيشتر نياز دارد.
علي اصغر سلطانيه در ادامه افزايش تقاضاهاي آژانس در زمينه ارائه اطلاعات و اسناد بيشتر را احمقانه دانست و افزود: ايران هر آنچه براساس توافقنامه ها ملزم به ارائه آن بوده ارائه كرده است و ما خارج از اين توافقنامه ها عمل نخواهيم كرد.
در گزارش يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه عصر دوشنبه در اختيار 35 عضو آژانس قرار گرفت ايران متهم شده است كه براي اجازه دادن به آژانس به منظور تاييد اين كه تمامي مواد هسته اي در ايران در فعاليت هاي هسته اي صلح آميز قرار دارند، همكاري لازم را معمول نداشته است.
در ادامه اين گزارش با بيان اين ادعا كه ايران الزامات مندرج در قطعنامه هاي مربوطه شوراي حكام و شوراي امنيت شامل اجراي پروتكل الحاقي را، كه براي ايجاد اعتماد نسبت به مقاصد منحصراً صلح آميز برنامه هسته اي ايران و حل و فصل مسائل باقيمانده اساسي است، به اجرا نگذاشته است، آمده است: به ويژه براي ايران ضرورت دارد كه براي ابهام زدايي موضوعات باقيمانده كه موجب نگراني درباره ابعاد نظامي احتمالي برنامه هسته اي اش هستند، همكاري كند از جمله اين كه دسترسي به تمامي سايت ها، تجهيزات، اشخاص و اسناد مورد درخواست آژانس را فراهم كند.
همچنين ضروري است كه ايران كد اصلاح شده 1/3 درباره ارائه پيش هنگام اطلاعات طراحي را به اجرا در آورد.
ادعاهاي تكراري آمريكا
سخنگويان كاخ سفيد و وزارت خارجه آمريكا در پي ادعاهاي بي اساس گذشته خود درباره برنامه هسته اي صلح آميز كشورمان مدعي شدند كه گزارش جديد آژانس نگراني هاي آمريكا درباره اين برنامه را تقويت مي كند.
فيليپ كرولي، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين باره مدعي شد: آژانس در حال ثبت اين است كه ايران همچنان به همكاري نكردن با آژانس ادامه مي دهد.
«تامي وتيور» سخنگوي كاخ سفيد هم مدعي شد كه اين گزارش نشان دهنده پايبند نبودن ايران به تعهدات بين المللي شده است.

 



رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش: ملت ايران همچنان به شعارهاي اول انقلاب و 17 شهريور پايبند است

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با تاكيد بر پايبندي ملت به شعارهاي اوايل انقلاب و 17شهريور تصريح كرد: مردم اجازه نخواهند داد كه افرادي از خدا بي خبر شعارهاي انحرافي داده و فتنه ديگري به پا كنند.
حجت الاسلام آل هاشم در مراسم تجليل از خانواده شهداي نيروي هوايي ارتش و وداع با ماه خدا گفت: ارتش نه تنها در داخل بلكه در خارج از كشور و در بين ارتش هاي كشورهاي اسلامي در عرصه هاي قرآني افتخارات بزرگي به دست آورده است. دانشگاه هاي ارتش برنامه هاي قرآني را به خوبي دنبال مي كنند و اينها باعث شده ارتش موجب عزت و افتخار ايران اسلامي شود و به همين دليل است كه ارتشيان و نيروهاي مسلح ايران از محبوب ترين اقشار جامعه هستند.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه سخنانش تصريح كرد: موفقيت هاي بزرگي كه جوانان ايران در عرصه هاي مختلف به دست آورده اند به بركت وارد شدن قرآن در قلب شان است و اينكه جوانان لبناني در جنگ 33 روزه در مقابل رژيم جنايتكار صهيونيستي پيروز مي شوند دليلي جز وارد شدن قرآن بر قلب شان ندارد. وي با اشاره به جنگ نرم دشمن عليه ايران گفت: امروز دشمنان در چارچوب جنگ نرم مرزهاي اعتقادي و باورهاي ديني مردم مخصوصا جوانان را مورد هجمه قرار داده و تلاش مي كنند جوانان را از هويت ديني شان جدا كنند و به ايران ضربه بزنند، فلذا نقش اساتيد قرآني بسيار بااهميت است.
آل هاشم د ربخش ديگري از سخنانش با اشاره به حادثه 17 شهريور در سال 57 اظهار داشت: 17 شهريور روزي است كه شهدا سند استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را امضا كردند و كاخ سياه استكبار را سرنگون نمودند. ما بايد اين روز را بزرگ بشماريم و خاطرات شهيدان 17 شهريور را زنده نگه داريم.
وي ادامه داد: امروز ملت ما در راستاي همان شعارهاي اوايل انقلاب و 17 شهريور حركت مي كند و به آن پايبند است و اجازه نمي دهد تا مانند سال گذشته كه افرادي از خدا بي خبر شعار «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني» را سر دادند، دوباره اين كار را انجام دهند. آل هاشم در پايان تصريح كرد: وظيفه ما در قبال شهدا حفظ وحدت است، وحدتي كه حول محور رهبري باشد و ما بايد هوشيار و در اطاعت محض از فرمايشات مقام معظم رهبري باشيم.

 



مجلس طرح افزايش تعطيلي عيد فطر را از دستور خارج كرد

نمايندگان مجلس در آستانه آغاز تعطيلات دو هفته اي خود طرح افزايش تعطيلي دو روزه عيد فطر را از دستور كار مجلس خارج كردند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، در نشست علني ديروز بهارستان و پس از حدود دو هفته وعده و وعيد به افكار عمومي بالاخره طرح افزايش تعطيلي عيد فطر در دستور كار قرار گرفت.
ابتدا مخبر كميسيون اجتماعي با ارائه توضيحاتي درباره طرح مذكور گفت: طبق ماده واحده اين طرح، هيئت وزيران مي تواند در ماه مبارك رمضان ساعات كاري كاركنان دولت را متناسب با فصل و شرايط اقليمي و جغرافيايي مناطق مختلف كشور به نحوي كه منجر به تعطيلي يك يا چند روز كاري يا اخلال در انجام وظايف قانوني نگردد كاهش دهد. وي افزود: بر اساس تبصره يك طرح فوق نيز تعطيلات عيد فطر تا سه روز خواهد بود.
سخنگوي كميسيون اجتماعي همچنين تأكيد كرد طرح مزبور با حضور كارشناسان و مسئولين اجرايي در جلسه 6/6/89 كميسيون مورد تصويب قرار گرفت.
تذكرات پي درپي نمايندگان
پس از اين توضيحات، چند تن از نمايندگان در تذكرات پي درپي خود مدعي عدم رعايت آئين نامه داخلي مجلس در تصويب طرح فوق در كميسيون اجتماعي شدند.
احمد توكلي، الياس نادران، تابش، خباز، ادياني راد، يوسف نژاد و كامران نمايندگان تهران، اردكان، كاشمر، قائمشهر، ساري و اصفهان در تذكرات مشابه خود يادآور شدند كه جلسه كميسيون اجتماعي در تاريخ 6 شهريورماه رسميت نداشته و كمتر از 10 نفر در اين جلسه بوده اند. بنابراين مصوبه كميسيون اجتماعي درخصوص افزايش تعطيلي عيد فطر رسميت ندارد.
پاسخ به تذكرات
البته در پاسخ به تذكرات فوق سليمان جعفرزاده نماينده ماكو و رئيس كميسيون اجتماعي مجلس اظهار داشت: متأسفم كه برخي نمايندگان براي مخالفت با يك طرح به اتهامات و دروغ بستن به نمايندگان متوسل مي شوند؛ چرا كه اين موضوع دور از شأن مجلس است.
وي خطاب به برخي نمايندگان كه معتقد بودند كميسيون هنگام بررسي و تصويب طرح مذكور رسميت نداشته،گفت: هنگام بررسي اين طرح 10 نفر از اعضاي كميسيون از جمله آقايان مقدسي، منصوري رضي، ميرخليلي، پرتوي، دهقاني، صبور، محجوب و پورفاطمي حضور داشتند.
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس خاطرنشان كرد: ما منتظر نظرات و پيشنهادات كميسيونهاي فرعي شديم و جلسه روز يكشنبه كميسيون با حضور 14 نفر از اعضا برگزار شده و رسميت داشته و لذا در اين نشست، طرح را بررسي كرديم.
چگونه طرح از دستور خارج شد؟
در ادامه جلسه علني، فرهاد دلق پوش نماينده آستارا در مجلس در مخالفت با طرح افزايش تعطيلي عيدفطر مدعي شد ما 159 روز در سال تعطيلي داريم كه اين رقم براي كشور مناسب نيست.
وي در عين حال كه گفت افزايش تعطيلات عيد فطر امري پسنديده است، اما بلافاصله افزود: افزايش تعطيلات عيدفطر نبايد به هزينه تعطيلي تنها روز مبارزه با استعمار يعني روز صنعتي شدن ملي نفت باشد. بعد از اين اظهارات، يكي از منشي هاي هيئت رئيسه با استناد به ماده 132 آئين نامه داخلي مجلس اعلام كرد تعدادي از امضاكنندگان طرح افزايش تعطيلي عيدفطر خواستار استرداد اين طرح شده اند كه بر همين اساس طرح مزبور از دستور كار مجلس خارج شد.
البته ابوترابي فرد نائب رئيس اول مجلس پس از خروج طرح فوق از دستور كارخانه ملت اعلام كرد كه بررسي افزايش تعطيلات عيدفطر بايد بعداً در چهارچوب ساماندهي تعطيلات كشور صورت گيرد.
گفتني است مخالفت مجلس با طرح افزايش تعطيلي عيدفطر و خروج آن از دستوركارخانه ملت در شرايطي صورت گرفت كه نمايندگان از امروز به مدت بيش از دو هفته به تعطيلي مي روند.
برداشت انحرافي از وحدت زمينه اي براي تطهير فتنه گران است
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: برداشت هاي انحرافي از وحدت زمينه اي براي تطهير فتنه گران است.
كريم شهرزاد در نطق ميان دستور مجلس با تاكيد بر اينكه امروز حمله به فرماندهان سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج) همسويي با موساد و سيا مي باشد، گفت: مردم از دستگاه قضايي مي پرسند چرا متهماني كه بايد پاسخگوي هنجارشكني ها و دريافت كمك هاي ميلياردي از بيگانه و ضربه زدن به امنيت كشور باشند گستاخانه در جايگاه مدعي قرار مي گيرند.
نماينده مردم اصفهان تصريح كرد: برداشت هاي انحرافي از مقوله وحدت بدون توجه به اصول آن حركتي در جهت ايجاد زمينه براي تطهير فتنه گران و احزاب وابسته به آن ها و اقدامي تاكتيكي از سوي جريان فتنه و ساده لوحان بي بصيرت است.
شهرزاد اظهار داشت: ملت ما در كنار دولت و در پرتو مكتب ناب اسلام محمدي(ص) با بصيرت كامل مسائل داخلي و خارجي را رصد مي نمايد.
اكثريت مجلس تبديل به اقليت شده است
به گزارش فارس وي در ادامه خطاب به نمايندگان مجلس تاكيد كرد: بيش از نيمي از عمر مجلس هشتم سپري شده است؛ براي تشكيل دولت و مجلس اصولگرا بسياري از نخبگان دلسوز رنج هاي زيادي متحمل شده اند و مردم اميد فراواني به آن داشتند اما امروز جبهه اصولگرا در چه شرايطي قرار دارد.
نماينده مردم اصفهان در عين حال ادامه داد: گاهي احساس مي شود اكثريت پارلماني ما به اقليت تبديل شده است همه مسئوليم و شايد بزرگان اصولگرا در اين مورد مسئوليت بيشتري داشته باشند. واگذاري مسئوليت فراكسيون از طرف رياست مجلس به داوطلبي ديگر كه فرصت بيشتري داشته باشد مي تواند مقدمه اي براي بازنگري و ساماندهي اين امر خطير باشد.
17 شهريور جلوه اي از مقاومت و ايستادگي ملت شريف ايران است
نماينده اردل و فارسان در مجلس گفت: 17 شهريور جلوه اي از مقاومت و ايستادگي ملت عزيز ايران است.
به گزارش فارس، نورالله حيدري در نطق ميان دستور خود ضمن گراميداشت واقعه 17 شهريورماه، اظهار داشت: 17 شهريور جلوه اي از مقاومت و ايستادگي ملت عزيز اسلامي و نمونه اي از صحنه هاي جنايات رژيم منحوس پهلوي است كه با حمايت هاي آمريكاي جهان خوار صورت گرفت. وي افزود: ضمن گراميداشت اين روز به روح شهداي مظلوم اين واقعه ماندگار برترين درودهاي خود را نثار مي كنيم.

 



« نماز »، امام تمام اعمال انسان

ذات اقدس اله فرمود: آنهائي كه مي خواهند به جائي برسند، اوّل وقت نمازشان را مي خوانند . آدم زماني كه وقت نماز وارد اين خيابان ها مي شود، واقعا خجالت مي كشد ! با اينكه حرم اهل بيت و حوزه علميه است؛اما مي بيند همه مشغول كسب و كارند !! آخر چه كسي بهتر از خدا براي ما، كه يك قطره آب را به اين صورت در آورد . صدها دانشكده الآن فعال است تا انسان را بشناسد، داروي هاي او، درمان او، پيشرفت اورا بشناسد؛ آن كسي كه متخصص شناخت چشم راست است، مي گويد: من از شناخت چشم چپ عاجزم . براي هر كدام از اين اعضاء، رشته هاي تخصصي هست؛ يك قطره آب را به اين صورت در آورد !! چه كسي بهتر از او، دوستدار تر از او ؟ گفت:
اي يار قمر بهتر يا آنكه قمر آرد
اي دوست شكر بهتر يا آنكه شكر سازد
اين شعر مضمون همان آيه اي است كه اگر بخوانيم سجده واجب دارد (1) و مضمون آن همين است كه به شعر در آوردند . بالأخره آفتاب بهتر است يا آفتاب آفرين ؟! يوسف بهتر است يا يوسف آفرين ؟! اينقدر زيباست، اينقدر دلپذير است، اينقدر نامش شيرين است: من ذا الّذ ي ذاق حلاوه محبّت ك فرام م نك بدلاً (2). يك كمي هم به آدم مي دهند! فرمود: آن نور: ف ي بيوت اذ ن الله ان ترفع؛ آن نور، هم به دست كساني داده مي شود و به دست كساني هم تقسيم مي شود كه: ر جال لا تلهيه م ت جاره و لا ب يع عن ذ كر الله .
امامت نماز
يك مسأله اين است كه نماز عمود دين است، به شهادت:اقيموا الصّلاه؛ يك بحث در اين است كه نماز امام كارهاي ما و شئون ماست، به شهادت بيان نوراني حضرت اميرالمؤمنين (ع) كه در آن نامه شان مرقوم فرمودند؛ اين نامه در نهج البلاغه هست . فرمود: مواظب كارهايت باش و بدان: كلّ ش يء تبع ل صلات ك (3). تمام كارهاي تو مأمومند، امام همه كارهاي تو، نماز است؛ ببين نمازت چه جور است و با كي داري حرف مي زني، با كي مذاكره مي كني، با او چگونه برخورد مي كني ؟! مي گذاري براي آخر وقت، يا اوّل وقت ؟ مواظب هستي كه چه مي گوئي ؟ فرمود: تمام كارهاي تو مأمومند، اقتداء مي كنند به نماز تو . نمازت اگر آخر وقتي بود و بي اثر بود، همه كارهايت هم اينچنين است:كلّ ش يء تبع ل صلات ك . فالصّلاه عمود الدّين (4)، اوّلاً؛ و الصّلاه ا مام الدّين، ثانياً . هر كس به هر جا رسيد، از همين راه رسيد . اگر فرزند صالحي پيدا كرد، اگر ماند در طي روزگار؛ از همين راه است.
بنابراين هم ماها كه ن شآء الله مسئول اين كاريم اوّل بكوشيم، هم در معاملاتتان با مردم هماهنگ كنيد،زيرا آن كسي كه محتاج خريدن اين كالاست، او بالأخره از شما بايد بخرد! اگر شب نشد، روز مي خرد؛ اوّل شب نشد، بعد از خواندن نماز مي خرد . اگر اينها همه شان نمازشان را اوّل وقت بخوانند، بعد از اينكه نيم ساعت يا 3ربع از شب رفته، باز مغازه هايشان را باز كنند، يا كسي در مغازه باشد، بچه اي باشد، بعد بروند؛ هم دنيايشان تأمين است، هم آخرتشان.
لزوم حل مشكلات به وسيله نماز
بعد از دستور نماز كه ذات أقدس له به رسولش فرمود: و اصطب ر عل يها، وجود مبارك حضرت امير مي فرمايد: پيامبر: كان نص باً ل لصّلاه(5). اواحساس مسئوليت مي كرد، هميشه آماده بود كه نمازش را اوّل وقت بخواند، بچه هايش هم همين طور، اعضاي منزلش هم همين طور: و أمر اهلك ب الصّلاه و اصطب ر عل يها (6).
بعد هم فرمود: مشكلي داري، 2 ركعت نماز بخوان، با من در ميان بگذار، من آن را حلّ مي كنم: و استعينوا ب الصّبر و الصّلاه (7). فرمود: اگر مشكلي داري، مگر نه آن است كه كسي مي خواهد كارت را حل بكند، مگر نه آن است كه همه اينها سپاه و ستاد خدايند؛ برو به خدا بگو خدايا ! اين كار را حل بكن، همه كارها را فراهم مي كند! اگر: ل لّه جنود السّماوات و الأرض(8) است، اگر: و ما يعلم جنود ربّ ك لا هو(9) است و اگر خودش به ما فرمود: و استعينوا ب الصّبر و الصّلاه، اگر خودش فرمود: و أمر اهلك ب الصّلاه و اصطب ر عل يها، آدم هر كاري كه دارد، همين طور؛ 2 ركعت نماز مي خواند، با او در ميان مي گذارد، بعد وارد كار مي شود . مي بيند رفيق خوب و وسيله خوبي فراهم شده .
ما كارمان محدود است، مگر چه قدر كار داريم ؟ هستي ما مگر چه قدر است، نياز ما مگر چه قدر است ؟! يك كار محدودي در زمان خاص داريم، اين را براي ما حل مي كند؛ ما در مانده نخواهيم شد ! ما كه كلّ مملكت را نبايد اداره كنيم! هر كسي كار خاص خودش را دارد. ميليون ها نفرند براي ميليون ها كار، ما كار خودمان را بايد انجام بدهيم . ما براي اينكه نمانيم و آبرويمان محفوظ باشد و به اين و آن نگوئيم؛ اوّلين كاري كه مي كنيم، با خدايمان در ميان مي گذاريم كه من اين كار را مي خواهم بكنم؛ اگر مصلحت است، توفيق فراهم بكن، وسيله اش را هم فراهم بكن كه پيش برود .
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از مسئولان اقامه نماز، طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ پائيز 1384
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) فصّلت/ 37 (2) بحار الأنوار/ 91/ 148 (3) نهج البلاغه/ نامه 27
(4) وسائل الشيعه/ 4/ 27 (5) نهج البلاغه/ خ 199 ـ ... كان يوصي ب ه اصحابه
(6) طه/ 132 (7) بقره/ 45 (8) فتح/ 4 و 7 (9) مدّثر/ 31
خوان حكمت روزهاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود.

 



حجت الاسلام روحاني: قيام 17 شهريور رژيم شاه را خلع سلاح كرد

رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر گفت: پس از اين كه مردم در روز 17 شهريور با وجود اعلام حكومت نظامي از سوي رژيم شاهنشاهي دليرانه به صحنه آمدند، رژيم شاه دريافت كه مردم از كشته شدن و خون دادن پروايي ندارند و از همان روز بود كه رژيم شاهنشاهي تنها حربه خود را براي مبارزه با ملت ايران از دست داد.
حجت الاسلام حميد روحاني؛ رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر در گفت وگو با فارس با بيان اين كه قيام 17 شهريور رژيم شاه را خلع سلاح كرد، اظهار داشت: تنها حربه رژيم شاه براي جلوگيري از اقدامات انقلابي مردم، حربه سركوب و كشتن بود.
وي ادامه داد: پس از اينكه مردم در روز 17 شهريور با وجود اعلام حكومت نظامي از سوي رژيم شاهنشاهي دليرانه به صحنه آمدند، رژيم شاه متوجه شد كه مردم از كشته شدن و خون دادن پروايي ندارند و از همان روز بود كه رژيم شاهنشاهي تنها حربه خود را براي مبارزه با ملت ايران از دست داد. رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر بزرگ ترين درس قيام 17 شهريور را درس شهادت طلبي و مقاومت دانست و تصريح كرد: ملت ايران در آن روز با شهادت و مقاومت خود زمينه پيروزي انقلاب اسلامي را فراهم كردند.
حجت الاسلام روحاني با بيان اين كه مقاومت و شهادت نقش اصلي در پيروزي يك ملت دارد، عنوان كرد: وقتي ملتي در راه اهداف مقدس خود تا آخرين نفس ايستادگي مي كنند مسلماً مي توانند دشمن را از پاي درآورند. وي با اشاره به اين كه روحيه شهادت طلبي بزرگترين رمز پيروان مكتب تشيع است، خاطرنشان كرد: در طول تاريخ، عنصر مقاومت توانسته شيعه را سربلند نگه دارد و امروز نيز همين روحيه است كه مي تواند ما را در مقابل توطئه ها و فتنه ها پيروز كند.
رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر گفت: دشمنان ملت ايران پس از مطالعات فراوان بر روي انقلاب دريافتند كه بايد عوامل پيروزي نظام جمهوري اسلامي ايران كه همان روحيه شهادت طلبي بود را از ملت بگيرند. حجت الاسلام روحاني افزود: بر همين اساس دشمنان تلاش كردند تا با جوسازي و تبليغات سوء نشان دهند كه شهادت طلبي مساوي خشونت طلبي است ولي ملت ايران همواره در شرايط مختلف نشان داده كه اين روحيه در بدنه ملت جريان دارد و هيچ گاه تبليغات دشمنان تاثيري در آرمان هاي مقدس ملت ايران نخواهد گذاشت. وي نقش زنان در جريان 17 شهريور را بسيار برجسته دانست و خاطرنشان كرد: بانوان انقلابي با حضور خود در صحنه تظاهرات 17 شهريور عملا حكومت شاهنشاهي را ملغي اعلام كردند و با شهادت خود نقش ارزشمندي در ادامه انقلاب داشتند.

 



با جلب نظر آمريكا و لابي صهيونيست منتشرشد
گزارش آژانس درباره توانايي هاي هسته اي رژيم صهيونيستي

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارشي كه براي اولين بار در رابطه با برنامه هسته اي نظامي رژيم صهيونيستي ارايه داد، تنها اعلام كرد: در موقعيتي قرار ندارد كه بتواند اطلاعاتي را ارايه كند كه به قابليت هاي هسته اي اين رژيم مربوط باشد.
يوكيا آمانو در عين حال با اشاره به سفر اخيرش به اراضي اشغالي و ديدار با مقامات صهيونيست مي افزايد كه نگراني كنفرانس عمومي درباره توانايي هاي هسته اي اسراييل را با اين مقامات مطرح و از اين رژيم براي الحاق به معاهده منع اشاعه تسليحات هسته اي (ان .پي.تي) و قرار دادن تمامي تاسيسات هسته اي اش تحت پادمان هاي جامع آژانس دعوت كرد.
مدير كل آژانس در اين گزارش كه با هماهنگي آمريكا و لابي صهيونيست تدوين كرده هيچ اشاره اي به ماهيت برنامه هسته اي نظامي رژيم صهيونيستي و عدم همكاري اين رژيم با بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي نكرده است تا جايي كه وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي در پاسخ به يوكيا آمانو در نامه اي كه به اين گزارش پيوست شده، مدعي است كه قطعنامه اخير «توانايي هاي هسته اي اسراييل» مصوب 18 سپتامبر 2009، كنفرانس عمومي داراي «انگيزه سياسي» است و مي كوشد توجهات را از «چالش هاي واقعي اشاعه در خاورميانه» منحرف كند. وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي با تاكيد بر خروج اين موضوع از دستور كار آژانس مدعي شده است كه اين قطعنامه «مغاير اصول مقدماتي و هنجارهاي حقوق بين الملل» است.

 



آيت الله مهدوي كني: هدف فتنه گران حذف ولايت فقيه بود

رئيس دانشگاه امام صادق(ع) تأكيد كرد: فتنه گران در فتنه اخير به دنبال حذف جايگاه ولايت فقيه از جمهوري اسلامي بودند كه با هوشياري مردم اين توطئه نيز عقيم ماند.
آيت الله مهدوي كني در اولين جشن دانش آموختگي دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) با عنوان «ميثاق صدق» در سخناني زمان فعلي را شبيه زمان امام حسن(ع) دانست و تصريح كرد: در زمان پيغمبر راه باز و روشن بود و همه ظاهراً در يك صف بودند، دقيقاً مثل قبل از انقلاب كه وضع انقلابيون روشن بود اما اكنون قدري صف ها مخلوط شده است. وي در اين مراسم كه به همت انجمن دانش آموختگان و با حضور جمعي از خانواده هاي معظم شهيدان دانشگاه برگزار شد با اشاره به بيعت دانشجويان بر ولايت امام خميني(قده) و حضور خانواده شهدا در اين جمع ادامه داد: فرزندان عزيز، يادتان هست وقتي كه نداي امام بلند مي شد كه جبهه ها را خالي نگذاريد شما خودتان پيش از ما حركت مي كرديد. اين شهدايي كه الان پدران يا فرزندانشان حضور دارند، قبل از ما به جبهه مي رفتند يعني اينها واقعاً جلوتر از ما بودند و اين به خاطر بيعتي بود كه با امام (ره) كرده بودند و شما هم همان طور بيعت كرديد و اين بيعت را نبايد فراموش كنيد.
آيت الله مهدوي كني با توجه دادن به مسايل فعلي تصريح كرد: مبادا عمل زده شويد. مبادا دنيا زده شويد. مبادا در خانواده با بزرگ شدن بچه ها شماها تغيير كنيد. همه شنيده ايد كه اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: زبير تا هنگامي كه فرزندش عبدالله بزرگ نشده بود با ما بود. وقتي عبدالله بزرگ شد، زبير صفش را جدا كرد و در مقابل اميرالمؤمنين عليه السلام ايستاد. پسرش هم در مقابل امام حسين عليه السلام ايستاد. بالاخره اينها يك حوادثي است كه در زندگي رخ مي دهد.
رئيس دانشگاه امام صادق عليه السلام با اشاره به فتنه هاي اخير خاطرنشان كرد: الان هم نيابت ولايت امام راحل(ره)، مقام معظم رهبري است. اگر كسي در اين راه كجروي كند، مسلماً راه را گم كرده است ما اين راه را ادامه خواهيم داد و از خداوند هم مي خواهيم كه ما را در اين راه ثابت قدم بدارد كه گمراه نشويم و حوادث ما را متغير نكند. اگر هم در بعضي امور اختلاف سليقه هايي وجود دارد، اصول را فراموش نكنيم.
آيت الله مهدوي كني با تأكيد بر اين مطلب كه نبايد به خاطر بعضي اختلاف سليقه ها اصل راه را فراموش كرد گفت: دشمنان ما به دنبال اين هستند كه ارتباط ميان انقلابيون قطع شود به طوري كه در فتنه اخير بحث اصلي اين بود كه جايگاه رهبري و اصل ولايت فقيه را از جمهوري اسلامي حذف كنند و تقلب در انتخابات بهانه اي بيش نبود.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز، در ادامه خواهان استفاده از ادبيات انقلاب در سخنراني ها شد و گفت: ادبيات شما بايد ادبيات انقلاب باشد. مقهور اين دنيا و بحث هاي امروزي نشويد كه به خاطر جذب عده اي بخواهيد بحث اسلام و انقلاب را به بحث ايران برگردانيد. مي دانيد كه امام (ره) هيچ وقت بحث ايران را مطرح نكردند گرچه ما در ايران بوديم و ظرف وجود و حدوث اين انقلاب و بقاي آن ايران بوده است. آنچه مهم است مظروف است. حواستان باشد كه مظروف و محتوي را با ظرف اشتباه نگيريد. در ابتداي اين مراسم محمد حسيني،وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و دانش آموخته ورودي 61، به ذكر خاطراتي از ايام تحصيل خود پرداخت و گفت: خداوند بركات و توفيقات خود را شامل حال دانش آموختگان اين دانشگاه كرده و خوشبختانه هر كدام از اين دانش آموختگان در هر كجا كه هستند منشأ خير و بركت هستند و اين امر زبانزد است.
در پايان اين مراسم از خانواده هاي دانشجويان شهيد باغاني، وقار، كرمي، صبوري و خان بابايي توسط رئيس دانشگاه و ساير مسئولان حاضر تقدير به عمل آمد.

 



عضو جدا شده شوراي رهبري منافقين افشا كرد
سوء استفاده جنسي رجوي از زنان گروهك منافقين

يك عضو جدا شده شوراي رهبري منافقين ازسوءاستفاده جنسي سركرده منافقين از زنان اين گروهك پرده برداشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، بتول سلطاني كه بيش از دو سال از فرار وي از پادگان اشرف مي گذرد در مورد سوءاستفاده هاي گسترده سركرده منافقين از زنان اين فرقه اظهار داشت: بعد از اينكه زمستان 1376 در جمع بزرگ شوراي رهبري توسط مسعود و مريم رجوي در قرارگاه بديع زادگان به من رده شوراي رهبري ابلاغ شد يك سلسله نشست ها براي اين گروه كه تازه شوراي رهبري شده بودند شروع شد.
وي به برنامه تدارك ديده شده براي سوءاستفاده از زنان اين فرقه اشاره كرد و افزود: براي اينكه مسعود رجوي به اميال خود برسد ما به سالني موسوم به سالن x وارد شديم؛ كف اين سالن ملافه هاي سفيد پهن و به قالي تثبيت كرده بودند. همه سالن به رنگ سفيد بود. دو مبل سفيد هم وسط آن قرار داده بودند، جلوي اين دو مبل يك ميز كه در آن قرآن و آئينه و شمع هايي كه روشن بود به همراه يك جعبه كه بعدا متوجه شدم گردنبندهاي طلا در آن است و يك كيك بزرگ چند طبقه قرار داشت كه پس از خواندن صيغه ميان همه زنان شوراي رهبري و مسعود رجوي، او از زنان شوراي رهبري سازمان خواست مقابل او آزادانه رفتار كنند و پس از آن تا مدت ها از زنان شوراي رهبري سوء استفاده مي كرد. وي سپس به سوءاستفاده هاي متعدد رجوي از زنان اين فرقه اشاره كرد و ادامه داد: مسعود رجوي بسياري از زنان مطلقه فرقه را كه مجبور به جدايي از شوهرانشان كرده بود مورد كامجويي قرار مي داد. اين عضو سابق شوراي رهبري منافقين گفت: مسئله ارتباط با مسعود رجوي را به گونه اي ترسيم كرده بودند كه گويي قرار بود مقدس ترين اقدام را انجام بدهيم و مسعود رجوي هم براي توجيه رفتار خود از آيات قرآن استفاده مي كرد.
سابقه سوءاستفاده منافقين از زنان و دختران مربوط به سال هاي دور مي شود و قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و پس از آن نيز سوءاستفاده از جنس زن در اين فرقه فراوان بوده است، به گونه اي كه سران اين سازمان تروريستي قبل از پيروزي انقلاب و در دهه 50 تلاش مي كردند براي جذب جوانان به گروه خود از ابزاري به نام دختران و زنان استفاده كند كه طبيعي بود اين استفاده هزينه هاي زيادي نيز براي زنان و دختران موردنظر به همراه داشت. جدا از آن، آن بخش از زنان و دختراني كه با شعارهاي زيباي آن دوران سازمان مجاهدين خلق جذب آن شده بودند، بسياري از زنان و دختران در اثر فريب و جبري ناخواسته مجبور بودند به خواسته هاي كثيف فرقه رجوي در آن زمان براي جذب نيرو تن در دهند، كشاندن همكلاسي ها و دوستان محله به خانه تيمي و تجاوز اعضاي سازمان و تصويربرداري و عكس برداري از صحنه هاي شرم آور، تهديد و در تنگنا قرار دادن دختران بي گناه يكي از راهكارهاي اصلي سازمان براي جذب دختران جامعه بود كه از نظر گروهك منافقين براي عمليات هاي مختلف مي توانست مفيد باشند.

 



خارج از دستور

نامه 15 نماينده استان فارس
به رئيس مجلس خبرگان
15 تن از نمايندگان استان فارس در نامه اي خطاب به رئيس مجلس خبرگان، اقدامات و مواضع ساختارشكنانه علي محمد دستغيب را محكوم كردند.
در اين نامه آمده است: بدنبال اعلام مواضع ناصواب و ساختارشكنانه آقاي سيدعلي محمد دستغيب نسبت به رهبري و اظهارنظر ايشان نسبت به حوادث و موضوعات پس از انتخابات و زير سوال بردن مشروعيت رهبري و صحت انتخابات در سال گذشته، فضاي ناامني ايجاد و واكنش هايي از ناحيه امت حزب الله فارس نسبت به مواضع ايشان بروز داده شد و براي مدتي مسجد قبا (آتشي ها) تعطيل گرديد.
تكرار مواضع نامبرده در جلسات تفسير قرآن ماه مبارك رمضان سال جاري و انعكاس اين مواضع در راديو آمريكا و ساير رسانه هاي دشمنان نظام و سايت ايشان باعث شد تا اعتراضات شديد مردمي عليه ايشان شكل بگيرد. در روز جهاني قدس هم تعدادي از نمازگزاران براي بيان اعتراض خود به ديدگاههاي نامبرده بصورت مسالمت آميز در درون مسجد قبا و اطراف آن تجمع كردند كه با سنگ، كاشي، آجر و بلوك كه از قبل در پشت بام مسجد و از ناحيه طرفداران آقاي دستغيب تدارك ديده شده بود مورد حمله قرار گرفتند كه قريب به 40 نفر زخمي و راهي بيمارستان شده و تعداد قابل توجهي نيز مضروب شدند.
اين نمايندگان در پايان نامه خود به رئيس مجلس خبرگان تصريح كردند: ضمن محكوم نمودن بيانات و اقدامات و مواضع آقاي دستغيب كه همسو با مواضع دشمنان نظام است بيم آن مي رود كه تكرار اينگونه مواضع و انجام اقدامات ذكر شده دگرباره امنيت مردم شريف و ولايتمدار استان فارس را به مخاطره بيندازد لذا از آن مجلس محترم بررسي و رسيدگي سريع و جدي و اعلام نظر و پيگيري براي اتخاذ مواضع مقتضي از طرف دستگاههاي مسئول در جهت تامين امنيت مردم شريف استان را خواستاريم.
اين نمايندگان همچنين مشابه نامه فوق را به روساي كميسيون هاي امنيت داخلي و شوراها و نيز امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ارسال كردند.
گفتني است استان فارس 17 نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد كه از اين 17 نفر فقط دو نفر از آنان يعني احمدرضا دستغيب فرزند علي اصغر و احمدرضا دستغيب فرزند فخرالدين نامه هاي فوق را امضا نكرده اند.
خاطرنشان مي شود مواضع ساختارشكنانه علي محمد دستغيب با ذوق زدگي فتنه گران مواجه شده است.
علت غيبت لاريجاني در مجلس
تنها خستگي بوده است
غفوري فرد ضمن تكذيب سخنان برخي افراد مبني بر بيماري رئيس قوه مقننه گفت كه علت غيبت لاريجاني در سه جلسه علني اين هفته مجلس فقط خستگي بوده است.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس ضمن تكذيب برخي اخبار مبني بر بيماري رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: متاسفانه برخي اخبار نادرست مبني بر اينكه آقاي لاريجاني سكته كرده يا حال وخيمي دارد منتشر شد كه به هيچ وجه درست نبود.
وي در پاسخ به اين سوال كه علت غيبت لاريجاني در جلسات علني اين مجلس چه بوده است، گفت: به نظر مي رسد خستگي ناشي از كار زياد علت غيبت آقاي لاريجاني در جلسات علني اين هفته مجلس بوده است و بعد از تعطيلات ايشان به جلسات مجلس باز خواهد گشت.

 



سردار قاسمي : قرارگاه خاتم الانبياء (ص) رقيب شركت هاي داخلي نيست

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) گفت:اين قرارگاه حامي پيمانكاران بوده و هرگز خود را رقيب شركت هاي داخلي نمي داند.
به گزارش ايسنا، سردار رستم قاسمي در مراسم امضاي تفاهم نامه بين انجمن شركت هاي ساختماني و اين قرارگاه با اشاره به فعاليت هاي گسترده عمراني و سازندگي قرارگاه خاتم اظهار كرد: ما در صدد هستيم كه اين قرارگاه در جايگاهي قرار گيرد كه پل ارتباطي براي حل مشكلات سازندگان و پيمانكاران و انتقال موانع كاري آن ها به دولت باشد تا با فعال شدن و كارآفريني آن ها، به تدريج شركت هاي داخلي جايگزين شركت هاي بزرگ خارجي در پروژه هاي عمراني كشور شوند.
وي افزود: اگر بخواهيم به سند چشم انداز 20 ساله نظام برسيم بايد كارهاي زيادي را انجام دهيم و خوشبختانه با در اختيار داشتن منابع انساني و نيروهاي سرشار، فكور و مستعد، زمينه و بستر لازم براي تلفيق اين توان مندي و برداشتن گام هاي موثر در عمران و توسعه زيرساخت هاي كشور مهياست.
وي انجام كار با كيفيت را اولويت امور قرارگاه خاتم دانست و تصريح كرد: ارائه كار با كيفيت در زمان بندي مشخص و اجراي سريع پروژه ها همواره در دستور كار ما قرار دارد به طوري كه با فراهم كردن سازوكارهاي مناسب به سطح مطلوب و استانداردهاي جهاني رسيده ايم و در صدد تقويت و ارتقاي اين استاندارد، هستيم.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) حاصل كار اين قرارگاه را اشتغال زايي، كارآفريني، توسعه و عمران كشور عنوان كرد و افزود: قرارگاه خاتم حاصل تجربياتي است كه در دوران دفاع مقدس به دست آورديم و ما با توجه به شاخص هاي مهمي كه در سازندگي كشور مورد نياز است، آماده ايم با هر جايي كه كمك براي آباداني و عمران كشور نياز داشته باشد به ميدان بياييم.

 



ميزان فطريه امسال 1500 تومان

سرويس فرهنگ و معارف-
آيت الله امامي كاشاني ميزان فطريه امسال را سه كيلوگرم قوت غالب دانست كه بر اساس انتخاب «گندم» قيمت آن معادل 1500 تومان محاسبه شده و مستحب است تا پيش از نماز عيد فطر به دست فقير رسانده شود.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: زكات فطريه براي هر نفر سه كيلو گندم، جو، برنج يا حبوبات در نظر گرفته شده است و به عنوان مثال اگر خانواده اي 5 نفر هستند بايد معادل 15 كيلو گندم، جو، برنج يا حبوبات پرداخت كنند و مبلغي كه امسال در نظر گرفته شده 1500 تومان است.
وي افزود: احتياط مستحب آن است كه اگر قوت غالب سال آنها برنج است مبلغ زكات فطره خود را معادل قيمت سه كيلو برنج پرداخت كنند.
شايان ذكر است براساس انتخاب «برنج» به عنوان قوت غالب، پيشنهاد شده است براي هر نفر براي سه كيلوگرم، مبلغ 5500 تومان در نظر گرفته شود.
امام جمعه موقت تهران همچنين در گفتگو با مهر تاكيد كرد: كفاره روزه براي هر نفر معادل يك كيلو گندم، جو و يا برنج در نظر گرفته شده كه اين مقدار معادل 500 تومان است.
وي با اشاره به اينكه كساني كه كسب و كاري داشته و زندگي متعارفي دارند و مي توانند زندگي خود را اداره كنند بايد فطريه پرداخت كنند و پرداخت فطريه بر عهده سرپرست خانواده است اضافه كرد: فطريه به نيازمندان و كساني كه محتاج هستند پرداخت مي شود و اگر فطريه دهنده از سادات باشد مي تواند فطريه را به سادات و غيرسادات بدهد اما اگر كسي از سادات نباشد نمي تواند فطريه را به سادات بدهد.
آيت الله امامي كاشاني يادآور شد: بايد زكات فطره پيش از نماز عيد فطر يا پيش از نماز ظهر كنار گذاشته شده و به دست مستحق رسانده شود. اگر اين امر ميسر نشد مي توان آن را كنار گذاشت تا زماني كه مستحق را ديدند مبلغ زكات فطره را به وي بدهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14