(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 شهريور 1389- شماره 19741

عباس آباد شاهرود روستايي بدون پزشك، بدون درمانگاه
مشاور ارشد رئيس جمهور: روند كند توسعه در مازندران موجب عقب نگه داشتن استان شده است
ايران در كيهان
كار ساخت مجتمع پتروشيمي گيلان بزودي آغاز مي شود
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان: توليد محصولات كشاورزي لرستان از ميانگين كشوري پايين تر است
استاندار:شاخص هاي توسعه كرمانشاه رشد خوبي دارد
امام جمعه شيراز: طرح جامع تجليل از چهره هاي ماندگار فارس بايد تهيه شود
احداث بازارچه عرضه ماهي در آق قلا
تدارك يزد براي انتقال 28شركت دولتي از تهران
توسط بانك جهاني بيش ا ز 300 پروژه در قزوين اجرا شد
كارساخت راهدارخانه مركزي كهگيلويه و بويراحمد آغاز شد
معاون استاندار هرمزگان: زمزمه هاي انتقال كاركنان دولت از 50 سال پيش مطرح بوده است
16 هزارنفر از مددجويان تربت جامي از خدمات بيمه اي محروم شدند
رسيدگي به مناطق محروم استان اولويت هاي اول سرمايه گذاري در استان زنجان
برگزاري يادواره شهداي توپخانه تيپ زرهي8 نجف اشرف
استاندار مازندران: ظرفيت دستگاه هاي دولتي براي ايجاد اشتغال محدود است



عباس آباد شاهرود روستايي بدون پزشك، بدون درمانگاه

روستاي عباس آباد شاهرود با جمعيتي بالغ بر 140 خانوار در فاصله 135 كيلومتري شاهرود-سبزوار و در منطقه اي كه از حادثه خيزترين حوادث جاده اي مسير تهران-مشهد قرار دارد چند سالي است از داشتن پزشك محروم بوده و تنها درمانگاه و بهداري آن نيز تعطيل شده است.
موقعيت جغرافيايي اين روستا و جمعيت آن از جمله عواملي هستند كه باعث شده بود روستا طي سالهاي قبل و بعد از انقلاب داراي درمانگاه، پزشك و آمبولانس باشد. اما متاسفانه چند سالي است كه به دليل نبود پزشك و تعطيلي تنها درمانگاه اين روستا، مردم مجبورند با تحمل مشكلات فراوان در سرما و گرما و براي موارد جزئي مانند سرماخوردگي به شاهرود سفر كنند و با صرف هزينه و زمان در مواردي نيز متاسفانه به لحاظ مالي و جاني متضرر شوند و مسئولين محترم شبكه بهداشت و درمان شهرستان شاهرود تاكنون پاسخ قانع كننده اي در اين زمينه ارائه نداده اند و تنها به بهانه هايي چون «هيچ پزشكي حاضر به اقامت در روستاي مذكور نبوده» و «اعزام پزشك هزينه هاي گزافي را تحميل مي كند» و از اقدام لازم در اين زمينه خودداري كرده اند.
مسئولين محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بهتر است به جاي اجراي طرح «پزشك خانوار»، در اين روستا تنها به وجود يك پزشك عمومي براي بيش از صد خانوار اكتفا نمايند. به عبارتي «از طلا گشتن پشيمان گشته ايم، مرحمت فرموده ما را مس كنيد»
رضا جعفري

 



مشاور ارشد رئيس جمهور: روند كند توسعه در مازندران موجب عقب نگه داشتن استان شده است

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
اگر مصوبات سفر استاني رهبر معظم انقلاب و سفرهاي استاني دولت به مازندران اجرايي مي شد، استان متحول مي شد.
سرتيپ دكتر اسحاق صلاحي از فرماندهان سال هاي دفاع مقدسي و مشاور ارشد رئيس جمهور در يادواره 64 شهيد مسجد مهديه عشقي قائم شهر با انتقاد از روند كند توسعه و پيشرفت استاني مازندران و به چالش كشيدن عملكرد مديريت ارشد استان وبرخي از ديگر مديران در عقب نگه داشتن مازندران از مسير تحول و توسعه كشور، مردم مازندران را مردم ولايي و با بصيرت و جلوتر از خواص در مسايل سياسي معرفي كردكه متأسفانه سرعت توسعه در مازندران مناسب با شأن مردم اين استان نيست.
وي با اشاره به تفاوت ها و فاصله توسعه اي مازندران نسبت به ديگر استان هاي كشور گفت: اگر مصوبات سفر استاني رهبر معظم انقلاب و سفرهاي استاني رئيس جمهور به مازندران اجرايي مي شد شرايط استان اين گونه نبود و مازندران دگرگون و متحول مي شد، لذا با گذشت 30 سال از انقلاب به سرنوشتي گرفتار نمي شد كه نه استان كشاورزي و نه صنعتي و نه گردشگري باشد.

 



ايران در كيهان

افتتاح 32طرح تعاوني
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مراسم بهره برداري از 32طرح بخش تعاون، گنبدكاووس در هفته بزرگداشت تعاون در اين شهرستان برگزار شد. «سيدحسين قاضوي» رئيس اداره تعاون گنبدكاووس در خصوص طرح هاي افتتاحي اين اداره در هفته تعاون به خبرنگاران گفت: اين طرح ها كه بيشتر در قالب شركت تعاوني است با مجموع 250 عضو و اشتغال يكصد نفر، با سرمايه گذاري 42ميليارد و 701ميليون ريال انجام شده است كه 22ميليارد و 201ميليون ريال آن سهم آورده صاحبان اين طرح ها و بقيه نيز از محل تسهيلات بانكي تامين شده است.
افتتاح و كلنگ زني 12 پروژه
رودهن- خبرنگار كيهان: با حضور فرماندار شهرستان دماوند 12پروژه در آبعلي افتتاح و كلنگ زني شد.
از مهمترين پروژه ها كلنگ زني جايگاه سوخت گازي اتومبيل در محور هراز در شهر آبعلي است كه با هزينه 3 ميليارد تومان از بخش خصوصي تامين و احداث مي شود.
افتتاح پروژه هاي شهرداري
نيشابور- خبرنگار كيهان: عباس علي مديح، شهردار نيشابور در زمينه افتتاح برنامه هاي اين نهاد در هفته دولت اظهار داشت: احداث زمين چمن و سكوهاي تماشاگران با اعتبار 200 ميليون تومان و بازسازي و نوسازي استخر موج شادي با اعتبار 100 ميليون تومان در مجموعه ورزشي شهرداري 2 پروژه مهم عمراني شهرداري در حوزه ورزش نيشابور است كه به بهره برداري رسيد.
شهردار نيشابور گفت: همچنين سه باب بوستان محله اي در خيابان هاي احسان، ايمان و بلوار جانبازان با اعتبار 100 ميليون تومان افتتاح شد.
كمك به سيل زدگان پاكستان
كرج- خبرنگار كيهان: كليه مسئولان و كارمندان اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس غرب استان تهران جهت ياري رساندن به سيل زدگان كشور پاكستان، يك روز حقوق خود را به اين امر اختصاص دادند.
بازسازي بقاع متبركه
تبريز- خبرنگار كيهان: امسال 40ميليارد ريال صرف بازسازي بقاع متبركه آذربايجان شرقي مي شود.حجت الاسلام والمسلمين حسين نوبري مديركل اوقاف آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: سال گذشته نيز 28ميليارد ريال براي عمران و توسعه 27امامزاده استان به مصرف رسيد.
افتتاح سيستم كنترل آب
گناباد- خبرنگار كيهان: اولين سيستم كنترل از راه دور تاسيسات آب شرب گناباد و بيدخت در اداره آب و فاضلاب شهرستان گناباد به بهره برداري رسيد.
به گفته معاون برنامه ريزي شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي براي اجراي اين طرح 6 ميليارد و 400 ميليون ريال هزينه شده است.
تثبيت بيابان در خوزستان
اهواز- خبرنگار كيهان: معاون استاندار خوزستان در امور عمراني گفت: در پي مصوبه سفر دوم هيئت دولت مبني بر تامين اعتبار بيابان زدايي 200 هزار هكتار از عرصه هاي بياباني استان خوزستان طي پنج سال، 478ميليارد تومان اعتبار به اين طرح اختصاص يافت. خيرالله خادمي در جلسه كارگروه طرح تثبيت بيابان هاي استان كه در استانداري خوزستان برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: اما برخلاف مصوبه هيئت دولت تامين مالچ به صورت رايگان منتفي است و طبق برآورد صورت گرفته هزينه اجراي طرح با تامين مالچ 780 ميليارد تومان مي شود كه حدود 300 ميليارد تومان از برآورد اوليه اجراي اين پروژه بيشتر است و بايد براي آن چاره انديشي كرد.
تشكيل تعاوني زنان
اراك- خبرنگار كيهان: 281شركت تعاوني زنان با سرمايه 159ميليارد و 833 ميليون ريال و 4 هزار و 287 عضو در استان مركزي تشكيل شده است.
محسن مظفري مديركل تعاون استان مركزي در اين زمينه گفت: از طريق اين شركت هاي تعاوني زمينه اشتغال يكهزار و 864 نفر در استان فراهم شده است كه بيشترين شركت هاي تعاوني بانوان اين استان در بخش خدمات و صنعت و كمترين گرايش در بخش تامين نياز مصرف كنندگان است.
برگزاري نمايشگاه قرآني
تبريز-خبرنگار كيهان: نمايشگاه علوم قرآني با بيش از 7 هزار جلد كتاب در هزار و 400 عنوان و نيز 15 عنوان نرم افزار قرآني، در محوطه مخابرات شهرستان هشترود برگزار شد. هشترود در آذربايجان شرقي قرار دارد.
اجراي طرح مسكن مهر در گلبهار
چناران-خبرنگار كيهان: در حوزه اجراي طرح مسكن در شهر جديد گلبهار از 29 هزار سهميه تاكنون فوندانسيون 19 هزار واحد اجرا شده و بقيه نيز كارهاي اوليه انجام و آماده بتن ريزي است.
مديرعامل شركت عمران شهر جديد گلبهار با اعلام اين مطلب در نشست خبرنگاران در مورد پروژه قطار شهري مشهد-گلبهار هم گفت با جذب 40 ميليارد ريال اعتبارمصوب طرح زمين 5/1 هكتاري ايستگاه قطار در انتهاي بلوار وكيل آباد انجام شده است.
كمك به صندوق صدقات
بردسكن-خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني بردسكن گفت: با توجه به جمعيت شهرستان بردسكن فقط 50درصد از خانوارهاي بردسكن داراي صندوق صدقات مي باشند كه مي طلبد خيران نسبت به افزايش صندوق هاي صدقات بيشتر تلاش كنند. علي اصغر اسدي افزود در كل شهرستان بردسكن 11 هزار و 500 عدد صندوق صدقات وجود دارد كه از اين تعداد به طور ميانگين هر صندوق صدقات در ماه فقط 800 تومان درآمد دارد.
بهره برداري از دستگاه آبرو
گنبدكاووس-خبرنگار كيهان: عمليات اجرايي 7 دستگاه آبرو لوله اي در محور گنبدكاووس به اينچه برون در بخش داشلي برون با اعتباري بالغ بر 750 ميليون ريال به بهره برداري رسيد. «قاسم دبوري فريماني» رئيس اداره راه و ترابري شهرستان هاي گنبدكاووس و آزادشهر، گفت: اين اقدام در اثر پوسيدگي و جلوگيري از تخريب راه و به منظور افزايش ضريب ايمني محور فوق با توجه به عبور آب هاي فصلي انجام شد.

 



كار ساخت مجتمع پتروشيمي گيلان بزودي آغاز مي شود

رشت- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان از آغاز ساخت مجتمع پتروشيمي در اين استان در آينده نزديك خبر داد.
محمدحسين اصغريان گفت: اين مجتمع به عنوان يكي از مصوبات سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به گيلان در زميني به وسعت 40هكتار در شهر لوشان احداث مي شود.
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان ظرفيت توليدي سالانه مجتمع پتروشيمي استان را كه اوره و آمونياك خواهد بود بالغ بر يك ميليون و600 هزار تن دانست.
وي ميزان سرمايه گذاري براي احداث و اجرايي كردن پروژه مذكور در برآورد اوليه را افزون بر 7 هزار ميليارد ريال (ارزي و ريالي) اعلام كرد.
اصغريان يادآور شد: مجتمع پتروشيمي گيلان توسط سرمايه گذار بخش خصوصي با مشاركت دولت اجرا خواهد شد.

 



رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان: توليد محصولات كشاورزي لرستان از ميانگين كشوري پايين تر است

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
توليد محصولات كشاورزي لرستان به علت عدم سرمايه گذاري از ميانگين كشوري پايين تر است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي لرستان افزود: توليد كشاورزي لرستان 7/1درصد از متوسط ملي عقب تر است و علتش اين است كه متوسط اراضي آبي كشاورزي دركشور 42درصد است اما در لرستان 25درصد است و درنتيجه در لرستان به جاي توليد 4ميليون تن محصول كشاورزي درسال حدود 2ميليون و 300 هزار تن توليد مي شود.
طاهري مقدم گفت: اعتبارات استاني اين سازمان درسال جاري 17ميليارد تومان است واعتبارات ملي هنوز تعيين نشده است.
وي گفت: براي جبران عقب نگهداشتگي توليدات كشاورزي لرستان نياز است سالانه 2 ميليارد و 400ميليون مترمكعب آب به ظرفيت اراضي آبي استان اضافه شود و از 800 هزار هكتار اراضي كشاورزي استان كه فقط 200هزار هكتار آبي است مابقي اراضي قابل شرب استان به آبي تبديل شود.
طاهري مقدم افزود: امسال 500 هزار تن گندم، 136هزارتن جو و 8 هزار تن كلزا در لرستان خريداري مي شود.

 



استاندار:شاخص هاي توسعه كرمانشاه رشد خوبي دارد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
در دولت نهم و دهم شاخص هاي توسعه استان كرمانشاه از قبيل آب شرب، آسفالت راه روستايي، توليد محصولات كشاورزي، سرمايه گذاري صنعتي و تعداد دانشجويان رشد خوبي داشته است.
مهندس «دادوش هاشمي» در جلسه شوراي برنامه ريزي استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: كرمانشاه به لحاظ اينكه به طور مستقيم درگير جنگ بود بسياري از زير ساخت هايش از بين رفت و همين امر موجب شد تا با مشكلات زيادي مواجه شود. وي گفت: درآمد شهرداري هاي استان از ميانگين كشوري پائين تر است و همين امر باعث شد كه كارهاي عمراني به كندي صورت گيرد. هاشمي در بخشي از سخنانش به سكونتگاه هاي غيررسمي در كرمانشاه اشاره كرد و گفت: سكونتگاه هاي غيررسمي يكي از مشكلات اصلي شهر كرمانشاه به حساب مي آيد كه موجب ناهنجاري هاي اجتماعي فراواني شده است و جهت مقابله با اين پديده اختصاص اعتبارات ويژه اي را مي طلبد.
رئيس شوراي برنامه ريزي استان كرمانشاه در بخشي از سخنانش احداث چهار تقاطع غيرهم سطح در كرمانشاه و اجراي كمربند غربي، اجراي منوريل كرمانشاه را از پروژه هاي مهم عمراني استان بر شمارد و اظهار داشت: يكي از دغدغه هاي استان تعريض بخشي از بزرگراه كربلا است كه به لحاظ مسائل امنيتي اجازه تعريض به آن نمي دهند لذا جا دارد اين تعريض با توجه به عبور كاميون هاي حامل كالا به كشور عراق هرچه زودتر صورت بگيرد.

 



امام جمعه شيراز: طرح جامع تجليل از چهره هاي ماندگار فارس بايد تهيه شود

شيراز- خبرنگار كيهان:
طرح تجليل از چهره هاي ماندگار فارس بايد جامع و كامل تهيه شود و همه افراد و چهره هاي ماندگار در علوم و فنون مختلف مدنظر باشند و از پرداختن به افرادي در رشته هاي خاص پرهيز شود.
آيت الله «اسدالله ايماني» نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز با بيان اين مطلب در جمع اعضاي ستاد تجليل از مفاخر فارس گفت: تجليل از چهره هاي افتخار آفرين استان بايد با يك تشخيص درست انجام شود و نبايد به گونه اي باشد كه بعد از معرفي فرد به عنوان چهره ماندگار اعتراضاتي صورت گيرد.
وي اظهار داشت: چهره ماندگاري كه قرار است به عموم معرفي شود بايد افرادي خوشنام باشند و جوانان امروز و آينده به كار و عملكرد آنان اعتقاد داشته باشند.
وي افزود: بايد در جزييات اين كار ورود كرد و راه نفوذ افراد غير مسئول در انتخاب افراد تجليل شونده را سد كرد.
وي گفت: در بحث تجليل از چهره هاي ماندگار استان فارس تنها به جنبه آكادميك در معرفي افراد تكيه نشود و سوابق ايثارگري، مجاهدت و مشاركت در امور خيريه نيز بايد در نظر گرفته شود.

 



مديركل شيلات استان گلستان خبرداد
احداث بازارچه عرضه ماهي در آق قلا

گرگان- خبرنگاركيهان:
مديركل شيلات استان گلستان گفت: به منظور دسترسي آسان مردم شهرستان آق قلا به انواع آبزيان، بازارچه اي با حداقل 16غرفه در اين شهرستان احداث مي شود.
علي اكبر پاسندي افزود: شهرستان آق قلا دومين قطب توليد ماهيان گرمابي در استان بوده و حدود 30% آبزيان گرمابي استان در اين منطقه توليد مي شود لذا احداث بازارچه از سوي شهرداري دسترسي به انواع آبزيان براي مردم را سهل الوصول كرده و نسبت سرانه مصرف آبزيان در اين شهرستان را كه نسبت به ساير شهرستانهاي استان كمتر است را افزايش مي دهد. در ادامه علي جان فخرالدين رئيس گروه بهبود كيفيت و فرآوري شيلات گلستان گفت: در نشست مشترك كارشناسان اين كار گروه و شهردار آق قلا برنامه ريزي هاي لازم براي احداث بازارچه عرضه آبزيان انجام شده است.
فخرالدين افزود: بديهي است در صورت نياز به استفاده از تسهيلات بانكي، مي توان براي تحقق اين موضوع با معرفي از سوي شيلات به بانكهاي عامل انجام شود.

 



تدارك يزد براي انتقال 28شركت دولتي از تهران

يزد- خبرنگاركيهان:
استان يزد براي انتقال 28شركت و مؤسسه دولتي از تهران آمادگي دارد.
معاون توسعه و مديريت و منابع استاني استانداري يزد گفت: پيشنهاد انتقال 28شركت و مؤسسات دولتي به استان يزد ارائه شده كه هم اكنون براي 12 شركت دولتي فضاي اداري و ساختمان موردنياز تأمين شده است.
عباسعلي رضايي افزود: اين شركت ها شامل شركت مادر تخصصي منابع آب ايران، شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي، معاونت گردشگري ميراث فرهنگي، مركز تحقيقات مخابرات ايران، سازمان نوسازي صنايع، شركت مهندسي آب و فاضلاب و توليد و توزيع برق و... مي باشد.
به گفته وي 257 نفرا ز كارمندان دستگاههاي اجرايي در تهران براي انتقال به يزد ثبت نام كردند كه تاكنون 35 نفر منتقل شدند كه عمده آنها در حوزه آموزش وپرورش مي باشد.
رضايي اظهار داشت درحال حاضر طرح جامع نيروي انساني دستگاههاي اجرايي تهيه شده تا با استفاده از اين طرح شاخص و مازاد نياز نيروهاي دستگاههاي اجرايي شناسايي شود.
به گفته وي سند جامع استان الكترونيك يزد نيز تدوين شده است

 



توسط بانك جهاني بيش ا ز 300 پروژه در قزوين اجرا شد

قزوين-خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استاندار قزوين گفت: بيش از 300 پروژه توسط بانك جهاني در استان قزوين اجرا شد كه تمام پروژه ها به جز يك مورد به اتمام رسيده است.
محمد صادق پورمهدي در گفت وگو با خبرنگاران در قزوين اظهار داشت: خوشبختانه بعد از استقرار دولت نهم، توجه به مديريت هاي استاني در بخش هاي مختلف بيشتر شده است كه اين امر در حوزه پروژه هاي عمراني محسوس تر است.
وي در ادامه به وضعيت اجراي پروژه هاي بانك جهاني اشاره كرد و بيان داشت: پروژه هاي بانك جهاني در استان قزوين به طور تقريبي تمام شده است و يك پروژه نيمه تمام در تاكستان وجود دارد كه تا شهريور ماه به اتمام مي رسد و در مراحل پاياني قرار دارد.
پورمهدي خاطرنشان كرد: مابقي پروژه هاي بانك جهاني در بخش آموزش، خريد تجهيزات و ماشين آلات به اتمام رسيده است.
معاون امور عمراني استاندار قزوين اعلام كرد: در مجموع 60 ميليارد تومان براي بيش از 300 پروژه بانك جهاني در حوزه هاي راه روستايي، آبرساني، مدرسه سازي، سالن هاي ورزشي، بخش كشاورزي، منابع طبيعي، عمران شهري در استان هزينه شد.

 



كارساخت راهدارخانه مركزي كهگيلويه و بويراحمد آغاز شد

ياسوج- خبرنگار كيهان:
كار ساخت راهدارخانه مركزي كهگيلويه و بويراحمد با حضورحسن نيا معاون سازمان راهداري و حمل و نقل وزارت راه و ترابري آغاز شد.
مديركل راه و ترابري كهگيلويه و بويراحمد در اين باره افزود: براي احداث اين پروژه بيش از 7 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است كه پيش بيني مي شود تا 2 سال آينده به بهره برداري برسد.
معاون سازمان راهداري وحمل و نقل جاده اي كشور گفت: امسال 60 ميليارد ريال براي افزايش ايمني محورهاي ارتباطي با نصب گاردريل و چهارخطه كردن محورهاي حادثه خيز اختصاص يافته است. در اين مراسم تونل ايثار در محور ياسوج-اصفهان نيز به بهره برداري رسيد.
اين تونل 230 متر طول دارد و با تكميل آن پنج پيچ خطرناك تلخاب در 80 كيلومتري مركز استان حذف مي شود.
براي احداث اين تونل و راه اندازي سيستم روشنايي و نصب گاردريل بيش از 21 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است. در اين مراسم از راه اندازي سيستم روشنايي در 5 كيلومتري محور ياسوج-بابا ميدان و حد فاصل تونل هاي 7 تا 9 خبر داده شد.

 



معاون استاندار هرمزگان: زمزمه هاي انتقال كاركنان دولت از 50 سال پيش مطرح بوده است

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
معاون توسعه و منابع انساني استاندار هرمزگان گفت: تاكنون 325 نفر از كاركنان دولت در سايت اينترنتي انتقال از تهران به استان هرمزگان ثبت نام كرده اند.
پرويز سالاري در جلسه كار گروه تحول اداري با بيان اينكه 37 درصد از متقاضيان جا به جايي متقاضي انتقال به بندرعباس هستند، اظهار داشت: طرح انتقال كاركنان دولت از تهران به ساير نقاط كشور موضوع جديدي نيست و از 50 سال پيش زمزمه اجراي آن وجود داشته است.
اين مقام مسئول با اشاره به سهميه تعيين شده براي انتقال به استان هرمزگان گفت: اين ميزان براي استان هرمزگان 18 هزار نفر است كه تاكنون 325 نفر در سايت ثبت نام كرده اند و بندرعباس با 37 درصد بيشترين متقاضي را داشته است. وي اضافه كرد: پس از بندرعباس شهرهاي قشم، كيش، بندر لنگه و ساير شهرهاي استان نيز به ميزان كمي متقاضي انتقال داشته اند كه امور رسيدگي در حال انجام است.

 



به دليل عدم اختصاص اعتبارات عمراني
16 هزارنفر از مددجويان تربت جامي از خدمات بيمه اي محروم شدند

تربت جام- خبرنگاركيهان:
به دليل عدم اختصاص اعتبارات درماني مددجويي به كميته امداد امام خميني(ره) 16هزار نفر از مددجويان روستايي تربت جام از خدمات درماني اين كميته مرحوم شدند.
رئيس كميته امداد امام خميني تربت جام با اعلام مطلب فوق گفت: قبلاً آن دسته از مددجويان تحت پوشش اين كميته كه در روستاها زندگي مي كردند هم مانند مددجويان شهرستاني از خدمات بيمه اي اين كميته استفاده مي كردند و تقريباً بالاي 90درصد از خدمات پاراكلينيكي و هزينه بستري مددجويان را كميته امداد امام خميني پرداخت مي كرد.
حسين دهقاني ادامه داد: ولي متأسفانه اكنون مدت 2سال ميباشد كه بيمه خدمات روستايي را از كميته امداد امام خميني گرفتند و دفترچه خدمات روستايي به آن دسته از مددجوياني كه در روستاها زندگي مي كنند داده اند كه اين باعث گرديده از جمعيت 24هزار نفري مددجويان ساكن شهر و روستا تحت پوشش 16هزار نفر از آنان كه در روستاها زندگي مي كنند از خدمات بيمه اي اين كميته محروم شوند.
وي در رابطه با عدم افزايش مستمري مددجويان تحت پوشش گفت:متأسفانه مدت 2سال است كه مستمري مددجويان اين كميته هيچگونه افزايشي پيدا نكرده است و اميدواريم با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها كمك هاي خوبي به مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني صورت گيرد

 



رسيدگي به مناطق محروم استان اولويت هاي اول سرمايه گذاري در استان زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
جلسات ستاد سرمايه گذاري استان به رياست استاندار زنجان و اعضاء اين ستاد در محل استانداري برگزار شد.
دكتر رئوفي نژاد در ستاد سرمايه گذاري استان با بيان اينكه هيچ گونه سرمايه گذاري در مناطق محروم استان صورت نگرفته و تمامي سرمايه گذاري ها در منطقه ابهر، خرمدره و زنجان به انجام رسيده است. گفت: در مناطق شمالي و جنوبي استان، شهرستان هاي برخوردار و داراي ظرفيت مناسبي همچون طارم و ماهنشان وجود دارد كه مي توان دراين مناطق سرمايه گذاري نمود. اما با مراجعه به اين شهرستان ها متوجه مي شويم كه آنها به دور از هرگونه سرمايه گذاري هستند.
مقام عالي استان مناطق محروم موجود در استان را در مقايسه با ديگر استان ها محروم تر دانست و افزود: با شعار دادن نمي توان به مناطق محروم رسيدگي كرد، بلكه كار و هنر مديران اين است كه توجه جدي را به مناطق كمتر برخوردار استان داشته باشند. هم اكنون رسيدگي به مناطق محروم استان در صدر اولويت هاي سرمايه گذاري استان قرار دارد.
وي با بيان اينكه هم اكنون در زنجان، ابهر و خرمدره زميني براي واگذاري به متقاضيان جهت انجام سرمايه گذاري وجود ندارد. افزود: البته اگر متقاضي براي حضور در اين مناطق وجود دارد، خود آنها بايد زمين تهيه كنند و سپس به تغيير كاربري آن اقدام نمايند. همچنين تمامي زير ساخت هاي لازم در مناطق محرم نيز درحال انجام است و به كساني كه تمايل به حضور در اين مناطق دارند، امتيازات خاصي اعطا خواهد شد.

 



برگزاري يادواره شهداي توپخانه تيپ زرهي8 نجف اشرف

اصفهان- خبرنگاركيهان:
به همت كنگره سرداران و 2500 شهيد شهرستان نجف آباد، نخستين يادوار شهداي توپخانه و ديده باني تيپ زرهي 8نجف اشرف برگزار شد.
در اين مراسم كه به ياد سردار شهيد حاج غلامرضا يزداني و شهداي والا مقام توپخانه برگزار شد، سرتيپ اميني فرمانده تيپ زرهي 8نجف اشرف به نقش سازنده و بي بديل توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در 8سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: توپخانه با وجود چهره هاي شاخصي همچون شهيد يزداني نقش بسزايي در پيروزي هاي بزرگ رزمندگان اسلام در طول جنگ تحميلي داشت.

 



استاندار مازندران: ظرفيت دستگاه هاي دولتي براي ايجاد اشتغال محدود است

ساري- خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران از ظرفيت محدود دستگاه هاي دولتي براي ايجاد اشتغال خبر داد.
سيدعلي اكبرطاهايي، در جلسه كارگروه اشتغال استان گفت: تعطيلي واحدهاي توليدي بزرگ ترين معضل براي استان محسوب مي شود و دستگاههاي نظارتي و نيز حكومتي بايد براي حل مشكلات اقدام جدي داشته باشند.
وي افزود: بخش عظيمي از مراجعات ملاقات هاي عمومي به ويژه در مصلاهاي نمازجمعه به منظور ايجاد اشتغال است.
استاندار مازندران يادآور شد: مازندران براي صنعتي شدن گام برداشته است و بايد از ظرفيت هاي موجود به كمك نمايندگان مجلس براي هم افزايي و پيگيري مشكلات و ايجاد اشتغال براي تحصيلكرده ها و نيز بيكاران بومي استان استفاده شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14