(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 شهريور 1389- شماره 19741

حديث دشت عشق
آغاز مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا پس از
وقفه اي 127 روزه ذوب آهن مي خواهد افتخار آفرين شود
اخبار كوتاه از فوتبال
تبعات ناكامي جودو در مسابقات جهاني تجمع منتقدان مقابل سازمان تربيت بدني
واكنش سازمان تربيت بدني به اتفاقات اخير: ورزشكاران ايراني بر حفظ ارزش هاي انقلابي تأكيد دارند
دعوت از 28 كشتي گير به اردوي تيم ملي فرنگي محمدي و اميري خط خوردند
فصل جديد 25 هفته به طول مي انجامد
ابهام در نحوه برگزاري مسابقات ليگ برتر واليبال
نامه اعتراض آميز ايران به بن همام كفاشيان: چرا داوران ما را انتخاب نكرديد؟!
ركابزنان پتروشيمي صدرنشين مرحله دوم تور چين
ليگ قهرمانان اروپا رم درمونيخ آژاكس در برنابئو



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «غلامعلي مظلوم»
اگر لطف خدا شامل حالم شد
و شهيد شدم...

- درود بر خانواده ام كه با رفتار و كردار خود به من آموختند كه ادامه دهنده راه حسين(ع) باشم.
- شهادت وسيله اي است براي رسيدن به هدف نهايي (الله).
- مادر عزيزم! اگر لطف خدا شامل حالم شد و شهيد شدم، نه براي من بلكه براي امام حسين(ع) گريه كنيد.
- پيرو امام خميني باشيد.

 



آغاز مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا پس از
وقفه اي 127 روزه ذوب آهن مي خواهد افتخار آفرين شود

مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا پس از 127 روز وقفه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با برگزاري ديدارهاي دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي از سرگرفته مي شود.
ذوب آهن صدرنشين 19 امتيازي ليگ برتر ايران و تنها نماينده كشورمان حاضر در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات ليگ قهرمانان باشگاههاي آسياست. اين تيم كه با پشت سرگذاشتن تيم هايي چون الوحده امارات، الاتحاد عربستان، بنيادكار ازبكستان و مس كرمان به جمع هشت تيم برتر آسيا صعود كرده است، امروز براي راهيابي به مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا برابر پرافتخارترين تيم آسيا مي ايستد.
مهمترين اتفاق پيش روي
تيمي كه طي سال گذشته بدون فراز و نشيب هميشه جزو مدعيان قهرماني ليگ برتر بوده است، در دومين تجربه آسيايي خود به جايي رسيده كه شايد بسياري از باشگاههاي ايراني غبطه آن را مي خورند. تقابل باپوهانگ كره جنوبي در آستانه صعود به مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا بدون شك مهمترين اتفاق پيش روي سبزپوشان اصفهاني است كه مي تواند آينده اين باشگاه را تحت تاثير قراردهد.
گروه زندگي
و اميدواري ابراهيم زاده
روزي كه منصور ابراهيم زاده گروهB مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را گروه «زندگي» مي خواند، شايد كمتر كسي حرف هاي او را باور مي كرد اما او و شاگردانش اميدوارانه جنگيدند و از مرگ، زندگي ساختند. آنها بالاتر و برتر از مدعياني چون بنيادكار ازبكستان و الاتحاد عربستان حالا براي فتح قله اي تازه مي جنگند.
مدافع عنوان قهرماني در بحران
پوهانگ استيلرز كره جنوبي پرافتخارترين تيم آسياست. اين تيم كه سه عنوان قهرماني مسابقات ليگ قهرمانان و جام باشگاههاي آسيا را در كارنامه دارد و 2 بار نيز به عنوان قهرماني سوپرجام باشگاههاي آسيا دست يافته است با عنوان مدافع قهرماني پاي درفصل2010 ليگ قهرمانان نهاده است.
اين تيم تمام افتخارات فصل گذشته را با «سرجيو فارياس» بدست آورد و اين فصل با هدايت مربيان جديد نتايج خوبي كسب نكرده است. طي 20 هفته گذشته از مسابقات فوتبال ليگ تيم پوهانگ پنج پيروزي بدست آورده، 6 بار با نتيجه تساوي زمين مسابقه را ترك كرده و 9 بار نيز متحمل شكست شده است. به ثمر رساندن 30 گل و دريافت 40 گل، تفاضل گل10- را براي اين تيم به دنبال داشته كه باعث شده سرخپوشان رتبه نازل دهم را در جدول پانزده تيمي كره به خود اختصاص دهند.
تكرار داستان بنيادكار
براي پوهانگ
پيش از آنكه ذوب آهن با بنيادكار ازبكستان روبه رو شود، همه از قدرت تيم ازبكستان، ريوالدو، اسكولاري و... مي گفتند و تيم ابراهيم زاده را تسليم شده مي دانستند. اما زماني كه سوت پايان بازي دو تيم درتاريخ 4 فروردين ماه 1389 به صدا درآمد، همه به قدرت تيم ابراهيم زاده ايمان آوردند. تيم او توانسته است تيم اول ازبكستان را با سه گل از پيش رو بردارد. اين نتيجه كمتر از يك هفته ديگر در تاشكند تكرار شد و تيم ذوب آهن بازهم حريف ازبك را شكست داد.ابراهيم زاده و تيمش با نتايجي كه مقابل بنيادكار ازبكستان و الاتحاد عربستان كسب كردند، نشان دادند كه به نام تيم ها توجهي ندارند. آنها با اعتماد به نفس و توانايي بالا در ميدان مسابقه ثابت كرده اند كه مدعي هستند. بايد منتظر ماند و ديد اصفهاني ها امروز در غياب محمدرضا خلعتبري محروم، داستان بنيادكار را چطور براي پوهانگ تكرار مي كنند.
برنامه ديدارهاي دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:
چهارشنبه: 24/6/89
¤جئونبوك موتورز كره جنوبي- الشباب عربستان (ورزشگاه جام جهاني جئونجو)
¤ايلهواچونما كره جنوبي- سوون سامسونگ كره جنوبي (ورزشگاه سئونگنام)
¤ ذوب آهن اصفهان- پوهانگ استيلرز كره جنوبي (ساعت 30:18- ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
¤ الهلال عربستان- الغرافه قطر (ورزشگاه ملك فهد شهر رياض)
ديدارهاي دور برگشت اين مرحله روز چهارشنبه 31 شهريورماه برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اعتراض باشگاه سپاهان به برنامه 90
در ادامه انتقادات اهالي ورزش از رويه برنامه تلويزيوني 90 اين بار نوبت به باشگاه سپاهان رسيد تا با صدور بيانيه اي اعتراض خود را به اين برنامه نشان دهد. در قسمتي از بيانيه سپاهان آمده : با توجه به اعتراضات گسترده هواداران سپاهان به برنامه نود و شدت گرفتن روند تخريبي و جانبدارانه و غير عادلانه اين برنامه كليه بازيكنان و كادر فني تيم فوتبال سپاهان از اين تاريخ تا اطلاع ثانوي هيچ گونه گفت وگو و همكاري را با خبرنگاران اين برنامه نخواهند داشت.
رحمتي به گوانگجو مي رود
درپي درخواست هاي مكرر غلامحسين پيرواني براي به خدمت گرفتن سيدمهدي رحمتي در بازي هاي آسيايي، نشست مشتركي با حضور سرمربي تيم ملي اميد و امير قلعه نويي سرمربي سپاهان برگزار شد و قلعه نويي رسما با حضور اين دروازه بان براي حضور در تركيب تيم ملي فوتبال اميد در بازي هاي آسيايي موافقت كرد.
يك بازيكن فوتبال دچار حمله قلبي شد
اواندر اسنو بازيكن 23 ساله آژاكس دوشنبه شب در دقيقه 60 ديدار با ويتس آرنهم دچار حمله قلبي شد تا آنجا كه پزشكان در زمين مسابقه براي به هوش آوردن وي از دستگاه شوك استفاده كردند. اسنو پس از آن به بيمارستان انتقال داده شد.
ابراهيم زاده : نگاه همه به ذوب آهن است
ابراهيم زاده سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن با اشاره به اهميت ديدار تيمش برابر نماينده كره جنوبي در ليگ قهرمانان آسيا گفت: امروز نگاه همه اهالي فوتبال به ماست و اميدوارم بتوانيم موفق عمل كنيم. به اندازه كافي از تيم پوهانگ شناخت داريم. بازي هاي گذشته اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا را بدقت آناليز كرده و با شناخت كافي از اين تيم به ميدان خواهيم رفت. علاوه بر اين مي دانيم تيم پوهانگ به مانند ديگر تيمهاي كره بازي خواهد كرد و با برنامه مقابل اين تيم به ميدان خواهيم رفت.
كمك اهالي فوتبال به سيل زدگان پاكستان
طبق اعلام سازمان ليگ فوتبال، كليه اعضاي تيم هاي ملي و باشگاهي دو روز از حقوق خود را براي كمك به سيل زدگان اختصاص دادند و طي مراسم ويژه اي اقدام لازم را در اين زمينه انجام خواهند داد.
تمايل آفريقاي جنوبي به بازي با تيم اميد
رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال گفت: با آفريقاي جنوبي در حال مذاكره هستيم تا شايد با تيم اميد بازي تداركاتي داشته باشد.اين تيم حاضر است براي تاريخ 12 اكتبر به تهران بيايد اما آنها مي گويند اين مسافت طولاني را در حالي طي مي كنند كه دو بازي انجام دهند.
برگزاري جلسه كميته فني فدراسيون فوتبال
با حضور مقامات فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ و با محوريت تيم اميد جلسه كميته فني برگزار شد. غلامحسين و اميرحسين پيرواني، عليرضا منصوريان، علي دوستي، كفاشيان، نبي، عباس ترابيان و عزيز محمدي در جلسه كميته فني حاضر شدند و آخرين مسائل حول تيم ملي اميد را زير ذره بين گرفتند.
احتمال لغو اردوي استقلال درتركيه
شايد اردوي تيم فوتبال استقلال در تركيه برگزار نشود. ظاهرا قرار است در فهرست جديد تيم ملي بر تعداد نفرات ملي پوش استقلال افزوده شود و اين تعداد به پنج الي شش نفر برسد و در صورت چنين اتفاقي شايد كادرفني استقلال به دليل نداشتن بازيكنان اصلي قيد اردو در تركيه را بزند و تمرينات در تهران پيگيري شود. قرار است تا دو روز ديگر تكليف سفر استقلال به تركيه مشخص شود.
خنك كردن هوا براي گرفتن ميزباني جام جهاني
فدراسيون فوتبال قطر با پشتوانه رسمي پادشاه اين كشور به فيفا تعهد داد در صورت داشتن امتياز ميزباني جام جهاني دماي هوا را تا مرز 20 درجه پايين بياورد. نصب بيش از 40 كولر غول پيكر كه همزمان توانايي فعاليت با برق و گاز را داشته باشند، در خيابان هاي اصلي قطر در دستور كار اين كشور قرار دارد و اين مسئله مي تواند دماي هوا را تا مرز 20 درجه سانتيگراد كاهش دهد.
پرداخت ماليات دايي از سوي فدراسيون
آخرين راهكار فدراسيون فوتبال براي پايان دادن به اختلاف با علي دايي پرداخت ماليات وي است. گويا فدراسيون نشينان براي پايان دادن به داستان پر سر و صداي اخير ، پذيرفته اند ماليات قرارداد علي دايي را پرداخت كنند كه در صورت تحقق اين مسئله ، پرونده مذكور بسته خواهد شد.
محبوبيت بالاي رئال و بارسلونا
از ميان بيش از 500 هزار درخواست اينترنتي به سايت خبري يوفا براي خريد بليت مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا بيش از 30 درصد تقاضا ها براي بازي هاي رئال مادريد و بارسلونا است. جالب اينجا است كه بيش از نيمي از اين تقاضاهاي 30 درصدي از خارج از اسپانيا صورت گرفته و مردم آلمان و ايتاليا بيشترين سهم را در طرفداران غير اسپانيايي رئال مادريد و بارسلونا دارند.

 



تبعات ناكامي جودو در مسابقات جهاني تجمع منتقدان مقابل سازمان تربيت بدني

برخي از منتقدان به عملكرد فدراسيون جودو با تجمع مقابل سازمان تربيت بدني خواستار ديدار و گفتگو با علي سعيدلو رئيس اين سازمان شدند.
پس از كسب نتايج ضعيف تيم ملي جودو در رقابت هاي قهرماني جهان در توكيو ژاپن حدود 15 تن از مربيان و كارشناسان جودو صبح ديروز (سه شنبه) با حضور مقابل سازمان تربيت بدني خواستار ديدار و گفت وگو با علي سعيدلو در مورد مسائل و مشكلات جودو شدند.
محمد كيهان كارشناس و پيشكسوت جودو ايران كه سابقه سرمربيگري تيم ملي را نيز دارد در اين مورد گفت: نتايج تيم ملي در چهار ميداني كه از ابتداي سال تاكنون شركت كرده موجب سرافكندگي جامعه جودو شده است، بالاخره بايد يكي در سازمان باشد كه جوابگوي ما بوده و درددل ما را گوش كند.
وي ادامه داد: قرار بود 200 نفر از مربيان و جودوكاران در اين برنامه شركت داشته باشند ولي تصميم گرفتيم با تعداد اندكي به ديدار مسئولان برويم و مشكلات را بازگو كنيم. چرا بايد عليرضا اميني كه نزديك به 15 سال در فدراسيون حضور داشته اعلام كند تازه فدراسيون را تحويل گرفته و دو سال زمان نياز دارد.اين پيشكسوت جودو ادامه داد: تفكرات حاج يوسف زاده به عنوان سرمربي تيم ملي قديمي است و در جودو روز دنيا كاربرد ندارد. نحوه انتخاب و اعزام جودوكاران اشتباه است و نتيجه آن شكست مطلق جودو در تاتامي جهاني مي شود.
نفراتي چون كيهان، اكبرلو، حسن زاده، قمي، نجاري، خسروي نژاد و... به عنوان نمايندگان معترضين مقابل ساختمان سازمان تربيت بدني حضور داشتند.

 



واكنش سازمان تربيت بدني به اتفاقات اخير: ورزشكاران ايراني بر حفظ ارزش هاي انقلابي تأكيد دارند

اگرچه موضوع ارسال نامه سعيدلو به مقام معظم رهبري و كسب تكليف درخصوص رويارويي ورزشكاران كشورمان با ورزشكاران رژيم صهيونيستي تكذيب شد اما روز گذشته سازمان مواضع خود را در خصوص اين موضوع به شكل شفاف بيان كرد.
تاجيك مديركل حراست مركزي سازمان تربيت بدني در اين باره گفت: ورزشكاران ايراني در مسابقات بين المللي به عنوان پرچمدار ايران اسلامي با تاكيد بر حفظ ارزش هاي انقلابي رفتاري شايسته دارند و در دفاع از مظلومان عالم به خصوص مردم عزيز فلسطين اقدامات ارزشمندي را انجام داده اند.وي ادامه داد: متأسفانه برخي از افراد جدا افتاده از ورزش و يا كساني كه روزگار خود را با ورزش مي گذرانند اين روزها صداي تفرقه و حاشيه سازي را در ورزش بلند مي كنند و با عنوان مسائلي خلاف جريان منافع ملي و اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي سخناني را مطرح مي كنند و از سر ناآگاهي آب به آسياب دشمن مي ريزند و با اين كار خود موفقيت هاي يك سال اخير ورزش كشور را زير سؤال مي برند.
اتفاقات اخير واكنش حراست سازمان تربيت بدني را به دنبال داشت اما انتظار مي رفت پيش از همه روابط عمومي سازمان تربيت بدني به عنوان پيشاني دستگاه ورزش نسبت به اين موضوع حساسيت نشان مي داد و تنها به يك تكذيبيه چند خطي آن هم خارج از سايت رسمي سازمان تربيت بدني اكتفا نمي كرد.

 



دعوت از 28 كشتي گير به اردوي تيم ملي فرنگي محمدي و اميري خط خوردند

با تصميم سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي يوسف قادريان جايگزين مهدي محمدي شد.
يوسف قادريان كشتي گير فرنگي كار ايران كه در المپيك نوجوانان موفق به كسب مدال برنز شد به اردوي تيم ملي دعوت شد تا جايگزين مهدي محمدي ملي پوش وزن 74 كيلوگرم تيم ملي در رقابت هاي جهاني مسكو شود.
مرحله اول اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به منظور حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو با حضور 28 كشتي گير از روز 27 شهريورماه و به مدت 11 روز در خانه كشتي تهران برگزار مي شود.بازگشت تفكرات محمد بنا به دعوت مجدد از حميد باوفا و همچنين خط خوردن جاسم اميري به خاطر برخي مسائل، ديگر موارد مهم اردوي تيم ملي هستند.اسامي نفرات حاضر در اردو به شرح زير است:
¤55كيلوگرم: حميد سوريان- محمد فقيري ، محسن حاجي پور، سامان عبدولي
¤60كيلوگرم: اميد نوروزي ، مجيد يعقوبي، حميد باوفا (، عبدالمحمد پاپي
¤66كيلوگرم: سعيد عبدولي، علي محمدي ، افشين بيابانگرد ، محسن قاسمي
¤74كيلوگرم: فرشاد عليزاده ، يوسف قادريان ، مسعود رشيديان ، كمال محمد عليزاده
¤84كيلوگرم: حبيب اله اخلاقي ، طالب نعمت پور ، داود عابدين زاده ، داود اخباري
¤96كيلوگرم: بابك قرباني ، اميرعلي اكبري ، محمدرضا اكبري ، شهاب قوره جيلي
¤120كيلوگرم: محمد قرباني ، بشير باباجان زاده ،اميرقاسمي منجزي ، محسن بشين جي

 



فصل جديد 25 هفته به طول مي انجامد
ابهام در نحوه برگزاري مسابقات ليگ برتر واليبال

سازمان ليگ فدراسيون واليبال براي برگزاري مسابقات ليگ برتر در سال جاري تنها 25 هفته فرصت دارد.
طبق اعلام سازمان ليگ فدراسيون واليبال، فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور پس از بازي هاي آسيايي گوانگجو و از 10 آذرماه آغاز مي شود. از طرفي قهرمان اين فصل از مسابقات بايد تا قبل از ارديبهشت ماه و زمان آغاز مسابقات باشگاه هاي آسيا معرفي شود تا فرصت كافي براي معرفي نماينده ايران و تركيب آن جهت حضور در اين رقابت ها وجود داشته باشد.
بنابراين سازمان ليگ بايد به گونه اي برنامه ريزي كند كه 25 هفته پس از آغاز اين فصل از مسابقات، قهرمان رقابت ها مشخص شود.
منوچهر پورحسن، رئيس سازمان ليگ فدراسيون واليبال با اعلام اين خبر گفت: اينكه مسابقات را چگونه و با چه شيوه اي برگزار كنيم، هنوز مشخص نيست. پيگيري بازي ها در يك يا دو گروه، موضوعي است كه درحال بررسي است. وي با بيان اينكه 15 تيم سهميه حضور در رقابت هاي ليگ برتر را دارند، اظهار داشت: احتمال دارد يك تيم به اين مجموعه اضافه شود. البته حضور 15 يا 16 تيم تاثيري در چگونگي كار و زمان ندارد. نهايت اينكه رقابت ها در دو گروه برگزار مي شود. درهر صورت بايد شيوه اي اتخاذ شود كه به موجب آن بازي ها بدون فشردگي كاذب طي 25 هفته تمام شود.

 



نامه اعتراض آميز ايران به بن همام كفاشيان: چرا داوران ما را انتخاب نكرديد؟!

رئيس فدراسيون فوتبال از ارسال نامه اعتراض آميز ايران به كنفدراسيون فوتبال آسيا به دليل عدم انتخاب داور ايراني براي حضور در جام ملت ها خبر داد.
علي كفاشيان پس از پايان جلسه كميته فني فدراسيون فوتبال درباره عدم انتخاب داور ايراني براي قضاوت در جام ملت هاي آسيا گفت: به تازگي نامه اي را به كنفدراسيون فوتبال آسيا نوشتيم و در آن به بن همام اعتراض كرديم كه با توجه به جايگاه فوتبال ايران و داوران ايراني كنفدراسيون فوتبال آسيا سهم بسيار كمي را به ما داده است و از او خواسته ايم كه در اين مساله تجديدنظر كند كه اميدواريم اين اتفاق بيفتد.
كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر نمي كنيد محمدبن همام رئيس قطري كنفدراسيون فوتبال آسيا هر زمان كه براي كسب آرا به راي ايران نياز دارد از فوتبال ما حمايت مي كند و وقتي به مقصودش مي رسد ديگر كاري به فوتبال ايران ندارد، گفت: من معتقدم بن همام به مسايل جزيي نمي پردازد. حتما در كميته داوران AFC درباره داوران جام ملت هاي آسيا تصميم گيري شده است.

 



ركابزنان پتروشيمي صدرنشين مرحله دوم تور چين

مرحله دوم از تور بين المللي دوچرخه سواري چين با صدرنشيني تيم پتروشيمي تبريز به پايان رسيد.
تور بين المللي دوچرخه سواري چين با درجه 2-2 با حضور 104 ركابزن از 20تيم و در 10روز برگزار مي شود كه تيم پتروشيمي تبريز در پايان مرحله دوم از اين رقابت ها در بين تيم هاي حاضر در صدر جدول قرار گرفته است.
در مرحله پرولوگ اين تور «توبياس ارلر» ركابزن خارجي تيم پتروشيمي تبريز بعد از دوچرخه سوار آلمان در رده دوم ايستاد. مهدي سهرابي پنجم، حسين عسگري سيزدهم، قادر ميزباني هجدهم، حسين عليزاده بيست وهشتم و بهنام خسروشاهي سي وپنجم شدند.در پايان مرحله دوم از اين تور هم «توبياس ارلر» به عنوان بهترين ركابزن نماينده كشورمان چهارم شد. در اين مرحله كه در مسير 118كيلومتري بين ژيان- هوآشان برگزار شد مهدي سهرابي نهم، حسين عسگري چهلم، حسين عليزاده چهل ويكم، قادر ميزباني پنجاه وپنجم و بهنام خسروشاهي در رده هشتادوچهارم ايستادند.

 



ليگ قهرمانان اروپا رم درمونيخ آژاكس در برنابئو

رئال مادريد با مربيگري خوزه مورينيو امشب درمرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با آژاكس آمستردام هلند ديدار خواهد كرد.
تيم فوتبال رئال مادريد امشب درگروه G رقابت ها در ورزشگاه سانتياگو برنابئو با آژاكس آمستردام هلند ديدار خواهد كرد.
ديگر ديدار مهم امشب را تيم هاي بايرن مونيخ و رم برگزار مي كنند. رم در آخرين ديدارخود در رقابت هاي سري آ با نتيجه 5 بر يك مقابل كالياري شكست خورده است و بي ترديد اين نتيجه در روحيه بازيكنان اين تيم تاثيرگذار خواهد بود.ديدار دوتيم بايرن مونيخ و رم درگروه E رقابت ها و در ورزشگاه آليانز آرنا برگزار خواهد شد.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايشگاه بين المللي كاريكاتور شيطان در برابر قرآن
در پي هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن در آمريكا، خانه كاريكاتور ايران اقدام به برپايي نمايشگاهي در دو بخش كارتون و كاريكاتور با همين موضوع نموده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، آثار برگزيده اين نمايشگاه هم اكنون در سايت ايران كارتون به نمايش درآمده است اما براي ارسال آثار محدوديت زماني اعلام نشده است.
موضوعات بخش كارتون اين نمايشگاه عبارت است از: شيطان در برابر قرآن و شيطان در برابر فطرت انساني. همچنين موضوع بخش كاريكاتور نيز «تري جونز» كشيش هتاك آمريكايي است.
آثار برتر در آنده در معرض ديد عموم قرارخواهند گرفت.
معارفه فردي به عنوان رئيس مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري
آيين توديع محسن مؤمني و معارفه اميرحسين فردي مدير مركز آفرينش هاي ادبي روز گذشته با حضور حسن بنيانيان مشاور رئيس سازمان تبليغات، سيدعلي موسوي گرمارودي و جمعي از نويسندگان در تماشاخانه مهر حوزه هنري برگزار شد.
فردي در اين مراسم بر عنايت بيشتر به نويسندگان و شاعران شهرستاني تاكيد كرد و تصريح نمود: حوزه هنري در جريان فتنه سال گذشته مي توانست بهتر عمل كند. اين فتنه جنگي ميان عاطفه، انديشه و جنگ نرم بود و حوزه بايد در خط مقدم اين امر قرار مي گرفت، چرا كه وقتي اساس نظام متزلزل شود ديگر نمي توانيم به داستان و قصه فكر كنيم.
در اين مراسم مؤمني كه هم اكنون رياست حوزه هنري را عهده دار است گفت: انسان حاضر در عرصه جنگ تحميلي را از طريق ادبيات به خوبي معرفي كرده ايم اما انسان انقلابي را نه، از آقاي فردي توقع دارم مسيري را براي معرفي اين نوع انسان فرهيخته فراهم آورد.
حمايت هنرمندان مستقل آمريكا
از ساخت مسجد در محل حادثه 11سپتامبر
عده اي از هنرمندان مستقل از پيشنهاد «مايكل مور» در زمينه ساخت مسجد در منطقه صفر (مكان وقوع انفجار 11سپتامبر) حمايت كردند.
«جان كيوزاك»، بازيگر هاليوودي ضمن محكوم كردن اقدام اهانت آميز عليه كتاب آسماني قرآن، افزود: من به شدت از ساخت مسجد در منطقه صفر (محل وقوع حادثه 11سپتامبر) دفاع مي كنم.
به گزارش فارس به نقل از سايت خبري هاليوود نيوز، «كيوزاك» تنها ستاره حامي ساخت مسجد در منطقه صفر نيست بلكه «جان لجند»، خواننده و «كرك داگلاس»، بازيگر برنده اسكار نيز از طرفداران سرسخت اين طرح هستند.
به گزارش فارس، پيشنهاد ساخت مسجد دقيقاً در مكان وقوع حادثه 11سپتامبر در ابتدا چند روز پيش توسط «مايكل مور» صورت گرفت.
نخستين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي
نخستين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي برگزار مي شود.
كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي با رويكرد ادبي و پژوهشي و با هدف معرفي و تبيين سروده هاي تاريخ مبارزه و مقاومت ملت هاي اسلامي سراسر جهان در مهر ماه سال جاري برگزار مي شود. 30 شاعر برجسته حوزه مقاومت اسلامي ايران و جهان اسلام و 15پژوهنده فرهنگ و ادبيات انقلاب اسلامي در اين همايش شكوهمند كه به همت بنياد فرهنگي روايت برپا مي شود، به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14