(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 شهريور 1389- شماره 19741

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آتش ترس ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
سران آفريقا در تهران فصل تازه مناسبات با ايران
فينال (گفت و شنود)
حجت الاسلام والمسلمين ثمري حكم مشايي را پس داد
عضو هيئت رئيسه مجلس: تنها آمارهاي ارائه شده توسط نهادهاي رسمي داراي وجاهت قانوني است
جزئيات نوكري اصلاح طلبان براي CIA به جاي سلطنت طلبان (خبر ويژه)
كلينتون: آقاي نتانياهو بر عرشه مذاكرات آب نگيريد لطفا! (خبر ويژه)
رقيب آراي باطله تهديد به تحريم انتخابات مجلس كرد (خبر ويژه)
مرگ يكبار، شيون هم يكبار... بفرماييد تل آويو! (خبر ويژه)
مشايي: سايت مشانيوز به من ربطي ندارد! (خبر ويژه)



آتش ترس ! (يادداشت روز)

روزي يكي از متفكرين معروف غربي در واتيكان-مركز مسيحيت جهان- گفته بود كه؛ تورات و انجيل چيزي ندارند و آنچه امروز دنيا از تعاليم آسماني در اختيار دارد متعلق به اسلام است و روزي اين دين همه دنيا را فرا خواهد گرفت.
فاجعه اهانت به قرآن كريم در آمريكا طي چند روز گذشته به مهمترين مسئله جهان اسلام تبديل شده است. هر چند اين اهانت دامنه گسترده اي نداشته و توسط چند افراطي ديوانه صورت گرفته، ولي سانه هاي غربي پوشش گسترده اي به آن دادند و از سوي ديگر، نفس اهانت به كتاب آسماني مسلمانان آنقدر اهميت دارد كه موجب خشم و خروش آنان شود. مسلمانان طبق آموزه هاي وحياني و توحيدي شريعت مقدس اسلام، به همه اديان احترام گذاشته و روابط آنها با ملت ها بر پايه دوستي و برادري است اما به يقين هيچگونه اهانت و جسارتي را نسبت به معجزه عظيم و جاودان پيامبراسلام(ص) برنمي تابند.
اين گونه اهانت ها به مقدسات اسلامي تازگي ندارد. ماجراي كتاب آيات شيطاني سلمان رشدي - كه هنوز از ترس جانش تحت مراقبت و در خفا زندگي خفت بار خود را سپري مي كند- از ياد مسلمانان نرفته است. چاپ كتابهاي گوناگون، مقالات، فيلم و... كه طي آن نظرات دروغين خود را درباره اسلام ترويج مي كنند و يا كاريكاتورهايي كه طي چند سال اخير عليه پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) در مطبوعات غرب درج شده و اتفاقاتي از اين دست، همه نشان از ترس و واهمه غربي ها و سران سلطه جوي آنان از اسلام و گسترش اين دين حيات بخش در سراسر جهان دارد.
يك شبكه تلويزيوني آمريكا، اخيراً طي گزارشي اعلام كرده كه عليرغم تلاش هاي سرسختانه واشنگتن در اجراي پروژه اسلام ستيزي و ترويج و بسط اسلام هراسي، سالانه بيش از 20 هزار نفر از مردم اين كشور به آيين اسلام مي گروند.
حقيقت آن است كه غرب ديگر تاب سكوت در مقابل گسترش و نفوذ اسلام را ندارد و با رفتارهاي وقيحانه اي چون اهانت به قرآن كريم اوج عجز و ناتواني- و البته نگراني و هراس- خود را فرياد مي زند. اين اقدامات مذبوحانه، نشانه هاي روشني از فروپاشي غرب سلطه طلب است كه در برابر منطق و جذابيت هاي اسلام و تفكر نوراني قرآن، مستأصل شده و در مقابل خود چاره اي جز اهانت به كتاب آسماني مسلمانان نمي بيند. به يقين اسلام ستيزي آمريكا آن هم با نمايش پاره كردن صفحات و يا آتش زدن قرآن، دستاوردي جز افزايش نفرت جهاني نسبت به آنان، آن هم از سوي 5/1 ميليارد مسلمان و موحدان و خداپرستان بي شمار دنيا، نخواهد داشت.
صورت گرفتن اين جسارت در 11سپتامبر نشان دهنده آن است كه استكبار همچنان اصرار دارد تا با ايجاد اختلاف ميان اديان الهي و با نسبت دادن انفجار برج هاي دو قلو به مسلمانان، تروريسم و اسلام را معادل سازي كرده و با دستمايه قرار دادن آن و به بهانه مبارزه با تروريسم همچنان به جنايات و غارتگري خود در منطقه ادامه دهد. هرچند كه ديگر امروز بنابر ادله و شواهد انكارناپذير، همه دنيا- حتي مردم آمريكا- نيز پذيرفته اند كه در واقعه 11 سپتامبر، عناصر صهيونيستي و آمريكايي دخالت مستقيم داشته اند.
اما، بسياري از تحليل گران معتقدند كه موضوع برگزاري مراسم «قرآن سوزي» از سوي يك كشيش آمريكايي، آن هم در يك كليساي كوچك مسيحي در ايالت فلوريدا، طرحي بوده كه از سوي كاخ سفيد اجرا شده است. اين ماجرا دنباله بلوايي است كه مقامات آمريكايي در موضوع ساخت مركز اسلامي نيويورك به راه انداخته بودند، طرحهايي كه همه در راستاي پيشبرد پروژه اسلام ستيزي به اجرا درمي آيد. اين از شگردهاي قديمي و نخ نما شده آمريكايي هاست كه براي رسيدن به مقصد خود در گوشه اي از دنيا مسئله اي را مطرح كرده و بعد با استفاده از رسانه ها به بزرگ نمايي آن مي پردازند تا از اين رهگذر بتوانند اهداف خود را محقق سازند.
طرح قرآن سوزي آن هم از سوي يك كليساي كوچك معلوم بود كه در برابر اعتراض جهاني موحدان و يكتاپرستان عملي نمي شود، اما اين كار آن هم در آستانه 11 سپتامبر 2 خاصيت براي سران كاخ سفيد داشت؛ اول آنكه به اين بهانه مجدداً اوباما توانست ژست دموكراتيك خود را در قبال مسلمانان به رخ بكشد. وي در جمع بازماندگان قربانيان حمله 11 سپتامبر بار ديگر انگشت اتهام اين حادثه را به سوي القاعده گرفته و با تاكيد بر اين امر خاطر نشان مي كند كه اين حمله ارتباطي با مسلمانان نداشته و ما به عنوان شهروندان آمريكايي هيچ جنگي با اسلام نداريم. جالب آنكه دولت آمريكا و پليس اين كشور در مقابل اهانت تعداد انگشت شماري از افراطيون مسيحي هيچ اقدام بازدارنده اي انجام نداده و آنها را در اين كار آزاد مي گذارد!
بهره برداري ديگري كه آمريكايي ها از ادعاي آن كشيش ديوانه بردند، شكستن قبح اين عمل جسارت آميز بود كه اتفاقاً به نتيجه نرسيد و دولت آمريكا مجبور شد اين ماموريت را به چند تن از اوباش بسپارد و نهايتا كاري كه نبايد، صورت گرفت. اظهارات چند روز اخير مقامات آمريكايي، ديگر كشورهاي غربي و همينطور برخي از سازمان هاي بين المللي درباره آتش زدن صدها قرآن توسط يك كليسا كه در رسانه هاي جهان منعكس شد، جنبه تبليغاتي داشته تا ضمن ايجاد جو رواني عليه دين مبين اسلام، افراد تندرو را به كاري كه ظاهراً منع شده بود، ترغيب نمايند. حال آن كه فقط معدودي از افراد به اين اقدام نفرت انگيز دست زده بودند و قاطبه مردم در غرب با آن مخالفت كردند، بدون ترديد عدم عكس العمل پليس آمريكا در مقابل اين جنايت، نشانه موافقت ضمني دولت آمريكا با اين كار است. دولت آمريكا بايد مسئوليت تمامي عواقب اين فاجعه را بپذيرد. اوباما در حالي، ادعا مي كند با اسلام سرجنگ ندارد كه دولتش در قبال اين اهانت آشكار و بزرگ هيچ واكنشي نشان نداده و حتي نيروهاي امنيتي حاضر در محل حادثه، كوچكترين منعي براي ارتكاب اين جنايت نداشته اند.
مردم جهان به ياد دارند كه بوش- رئيس جمهور وقت آمريكا- پس از حادثه 11سپتامبر بلافاصله از آغاز جنگ صليبي سخن گفت و به دنبال آن، با لشكر كشي به منطقه و حمله به عراق و افغانستان باعث قتل و آوارگي هزاران مسلمان شد. امروز نيز اوباما كه ظاهر صلح طلبي دارد عليرغم شكست در جنگ افغانستان باز هم بر ادامه قتل و غارتگري خود در اين كشور مسلمان و محروم اصرار داشته و با وجود خروج از عراق دنبال راهكاري مي گردد تا با استمرار حضور بخشي از نيروهاي نظامي خود، حوزه نفوذ نيروهاي امنيتي اين كشور در عراق را بيشتر كرده و به مداخله در امور داخلي مردم مظلوم عراق ادامه دهد.
امروز در سايه روشنگري جمهوري اسلامي، مردم منطقه به خوبي دست آمريكا را خوانده اند و با موج بيداري مسلمانان جهان، آمريكا روز به روز عرصه را بر خود تنگ تر مي بيند. ريشه جنايت اخير در اهانت به قرآن را بايد در انزواي جهاني آمريكا ناشي از بيداري ملت هاي مسلمان پيدا كرد. ملت ها بيدار شده اند. سران كشورهاي اسلامي نيز بايد به خود بيايند و از سازش و كرنش در مقابل سلطه گران دست بكشند.
سوزاندن قرآن كريم قبل از آنكه پاره هاي اين كتاب مقدس و آسماني را به آتش بكشد، هژموني آمريكا و خوي سلطه و قدرت طلبي آن را بين ملت هاي مسلمان، خصوصاً مردم منطقه آتش زد. مسلماً آمريكاييها در قبال اين جنايت شرم آور، هزينه هاي سنگيني پرداخت خواهند كرد. آمريكا بهتر است به جاي سر دادن شعارهاي دروغين دفاع از حقوق بشر، آزادي بيان و... به فكر اصلاح ساختار سياسي و فكري كشورش باشد، تا اجازه اهانت به اديان توحيدي و آسماني در آن داده نشود.
قرآن؛ هديه و معجزه آسماني پيامبر اسلام(ص) براي بشريت، كتاب عدالت و رحمت، صلح و آرامش و مبين راه هدايت انسان است و تا ابد جاودانه خواهد ماند. رفتارهاي ابلهانه عده اي مزدور در اهانت به قرآن هرگز نخواهد توانست جلوي موج فزاينده بيداري اسلامي و نفوذ شريعت نجات بخش اسلام در ميان مردم جهان را بگيرد. به قول خود قرآن در سوره توبه؛ يريدون ان يطفئوا نورالله بافواههم و يابي الله الا ان يتم نوره و لو كره الكافرون (كافران مي خواهند كه نور خدا را به نفس تيره خود خاموش كنند و خدا نگذارد تا آنكه نور خود را در منتهاي ظهور و حد اعلاي كمال برساند، هر چند كافران ناراضي و مخالف باشند.)
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ گستاخي اوباش آمريكايي در جسارت به قرآن كتاب آسماني و مقدس مسلمانان جهان، نشان از دو شكست آنان در اشغالگري و ناتوي فرهنگي دارد در ضمن رسوايي كه در دسيسه 11 سپتامبر بالا آورده اند مزيد بر علت شده است. در پايان عرض مي كنم آمريكايي ها بخاطر اين اهانت به 5/1 ميليارد مسلمان جهان، دير يا زود پاسخ محكمي خواهند گرفت.
محمودي
¤ اگر دولت هاي اسلامي و مردم مسلمان جهان در قضيه توهين سلمان رشدي به پيامبر اكرم و يا قضيه كاريكاتوريست دانماركي به وظيفه خود عمل مي كردند و ملاحظه كاري نمي شد و توهين كنندگان به سزاي خيانت خود مي رسيدند امروز شاهد فاجعه به آتش كشيدن قرآن توسط صهيونيست ها نبوديم.
4981---0912
¤ خدا را از اين بابت شاكريم كه سرانجام نقاب از چهره مدعيان دروغين آزادي به طور كامل كنار رفت و چهره واقعي و ننگين آنان برهمگان روشن شد بايد دير يا زود اوباش آمريكايي و صهيونيست به سزاي اقدام توهين آميز خود برسند و ادب بشوند.
5790---0913
¤ ضمن تسليت به آقا امام زمان (عج) و مقام معظم رهبري به خاطر اتفاق تلخ اهانت به قرآن كريم در آمريكا، تا مجازات عوامل اين فتنه در دادگاه هاي بين المللي نبايد با آن ها مماشات كرد.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ شيطان ها هميشه از انوار الهي قرآن وحشت داشته اند. بر فرض كه كاغذ اين كتاب آسماني را آتش زدند، با محتوا و انديشه آن كه هر روز گسترده تر مي شود و منافع شياطين را به خطر مي اندازد چه خواهند كرد؟ اين رفتارها، نشانه بدبختي و فلك زدگي آن هاست. حتماً با خشم الهي مواجه خواهند شد.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤ به آقاي رئيس جمهور بفرمائيد كه اگر روزنامه كيهان نمي خواند ضرر مي كند. چون بسياري از اطلاعات منعكس شده در اين روزنامه براي ايشان مفيد است ضمن اين كه كيهان تاثير بسزايي در پيروزي احمدي نژاد در دو دوره انتخابات رياست جمهوري و افشاي مخالفان وي داشته است و اين گونه بي مهري به اين روزنامه قابل توجيه نيست.
فيروزنيا
¤ بنده و بسياري از هم وطنان با روشنگريهاي روزنامه كيهان در دو دوره رياست جمهوري نهم و دهم به آقاي احمدي نژاد راي داده ايم چگونه آقاي رئيس جمهور اظهار كرده روزنامه كيهان را نمي خواند.
3243---0917
¤ آمريكا با حملات پي در پي خود در كشور پاكستان روزانه حدود ده نفر از مردم مظلوم اين كشور را از هستي ساقط مي كند. خسارتي كه آمريكايي ها به مردم پاكستان زده اند از خسارت سيل بيشتر و دردناك تر است.
رضا حسيني
¤ با توجه به اين كه لوازم التحرير منقش به تصاوير بازيگران خارجي، يكي از راه هاي تهاجم فرهنگي به كشورمان است، از وزارت آموزش و پرورش خواهشمند است كه مانع ورود چنين لوازمي به مدارس شوند.
روحي از تهران
¤ تا كي و كجا بايد مسئولان امور فرهنگي تسامح به خرج داده و وقتي كار از كار گذشت موضع بگيرند؟ اين روزها شاهد هجمه ناتوي فرهنگي در بازار لوازم التحرير با تصاوير هنرپيشه هاي هاليوود هستيم چرا نبايد مانع توليد و توزيع آنها شد.
2066---0911
¤ از سخنان كلينتون وزير خارجه آمريكا بوي شكست تحريم ها به مشام مي رسد. خدا را شكر مي كنيم كه توطئه دشمنان دامنگير خودشان شد.
7119---0912
¤ در آستانه سالگرد دفاع مقدس قرار گرفته ايم شايسته است شهرداري ها و مسئولين در خصوص تعمير و بازسازي مزار شهداي گمنام مساعدت ويژه داشته باشند.
5608---0912
¤ حقوق بنده با مدرك كارشناسي ارشد، متأهل و داراي دو فرزند از حقوق همكارم با مدرك ليسانس، مجرد و با سابقه كار كمتر مبلغ 70 هزار تومان پايين تر مي باشد. چرا؟
3085---0912
¤ 17 مرداد ماه براي خريد خودرو در شركت سايپا ثبت نام كردم. اما مبلغ دريافت شده از مبلغ رسمي اعلام شده براي آن خودرو بيشتر بود. همچنين هنوز نه پلاك را تحويل داده اند و نه كارت سوخت را.
خواكسار
¤ ديده شده كه بعضي از نانوايي ها مقداري از سهميه آرد خودشان را شبانه به قيمت آزاد به فروش مي رسانند. آيا نهاد و دستگاهي وجود ندارد كه به تخلفات اين صنف رسيدگي كند؟
8214---0919
¤ از زماني كه ما كارگران پيماني شركت فولاد اهواز براساس طرح دولت شركتي شده ايم هم دستمزدمان كاهش يافته و هم ميزان بيمه پرداختي را كم كرده اند. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي داريم.
1570---0935
¤ شهرداري بر چه اساسي عوارض نوسازي سال جاري را 50 درصد و پسماند را 25 درصد افزايش داده خواهشمند است توضيح دهند.
محمد تقي ناظم زاده
¤ در اداره ثبت احوال اتباع بيگانه واقع در ميدان حسن آباد، حسن رفتار حاكم بوده و ارباب رجوع مورد تكريم واقع مي شوند كه جاي تقدير و تشكر دارد.
8852---0910
¤ آب آشاميدني شهرستان تسوج قابل نوشيدن نيست و غيربهداشتي است. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند از تسوج
¤ در جاده هاي شمالي كشور از جمله جاده هراز بعضاً مشاهده مي شود كه بعضي از خانم ها در داخل اتومبيل كشف حجاب كرده اند. قبل از هر چيز مقصر مأمورين نيروي انتظامي هستند كه با مرتكبين و مروجين بي بند و باري در جامعه برخورد نمي كنند.
3092---0912
¤ مي خواستم از شهرداري تهران تقاضا بكنم كه حداقل در ميادين بزرگ و مهم تهران هنگام ظهر و مغرب شرعي اذان پخش كنند و فضاي معنوي به جامعه بدهند.
ملا باقري
¤ در محدوده شهرداري منطقه 14 اكثر تابلوهاي شناسايي معابر و خيابان ها كه روي ديوار نصب شده چون از نوع برچسبي هستند بعد از مدتي كه از نصب آنها مي گذرد برچسب ها كنده شده و بدون استفاده مي شوند. عرضم اين است كه چرا اين كار را به صورت اساسي كه هزينه اضافي بر بيت المال تحميل نكند انجام نمي دهند.
يك شهروند از تهران
¤ در طول ماه مبارك دائم در صدا و سيما به مردم گوشزد مي شد كه قرآن كريم در جامعه مهجور واقع شده ولي دريغ از راه حل.
8157---0915
¤ بنرها و پرده هاي مربوط به حضرت اميرالمؤمنين(ع) در ايام شهادت آن حضرت در رشت توسط شهرداري جمع آوري شد كه با اعتراض مردمي مجددا شبانه نصب كردند چرا برخي اقدامات مسئولين با عقل سالم سازگاري ندارد.
2790---0911
¤ از مسئولين شهرداري زنجان درخواست مي شود فكري به حال گودالهاي 30و 35سانتي محله حق وردي بكنند.
8815---0912
¤ با تشكر از مطالب خوبتان در ستون خوان حكمت مي خواستم درخواست بكنم در صورت امكان بعد از ماه مبارك رمضان هم اين ستون در هر روز برقرار باشد چرا كه واقعاً جاي اينگونه معارف در جامعه خالي است.
6759---0912
¤ هراز چندگاه يكي از چند جايگاه سوخت گيري گاز طبيعي سي ان جي در اصفهان كه تعدادشان به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد خراب مي شود و صف بسيار طولاني از اتومبيل در خيابان هاي شهر بوجود مي آيد. چرا مسئولين استان فكر اساسي براي حل اين معضل نمي كنند.
محمود بليغيان
¤14هزار نفر از مالباختگان و شاكيان پروژه مسكن نگين از سال80 تاكنون بلاتكليف مانده اند و براي احقاق حقوق آنان اقدام جدي و مؤثر نمي شود. محكوم ساختن صاحب پروژه به 20سال زندان هيچ مشكلي از ما را حل نكرده است.
9243---0919
¤ علي رغم تأكيدات رياست محترم جمهوري و وزير كار از مخالفت با پيمانكاري هاي شركتي متأسفانه با ما كاركنان خدماتي بانك صادرات ايران دوباره قرارداد پيمانكاري موقت بسته اند از مقامات مسئول درخواست رسيدگي داريم.
هدايتي
¤ تيتر كيهان در صفحه14 روزنامه مبني بر «عدالت قضايي منتظر بازگشت مهدي هاشمي به كشور است» اين معني اشتباه را به ذهن متبادر مي كند كه در تمام كشور عدالت قضايي رعايت شده فقط در مورد يك آقازاده فتنه گر پياده نگرديده است ولي واقعيت چنين نيست. موضوع مهدي هاشمي يك مورد از بسيار مواردي است كه از اجراء عدالت چشم پوشي كرده اند.
8516---0919
¤ وقتي به 6ساعت اضافه كاري مشاوران مدارس هيچ پولي تعلق نمي گيرد. چرا 30ساعت كار آنان را به 24ساعت كاهش نمي دهند كه براي هيچ كس توقعي ايجاد نكند.
0142---0913
¤ اطلاع رساني كنيد نتيجه حركت كشتي آزادي به غزه از طرف هلال احمر جمهوري اسلامي ايران چه شد و به كجا انجاميد؟
از سرنوشت اين كشتي هيچ اطلاعي نداريم.
2668---0938
¤ از قرار معلوم طبق دستور شهردار تهران سازمان فرهنگي هنري به بخش خصوصي واگذار مي گردد. خدا مي داند با اين كار چه برسر فرهنگ مي آيد حالا كه در اختيار شهرداري است اين وضع است واي به حال اينكه به بخش خصوصي واگذار شود كه فقط به فكر سود بيشتر است آنوقت چگونه مي توان به جنگ نرم دشمنان پاسخ گفت.
1722---0912
¤ از مسئولين فرهنگي رشت مي خواهم كه فكري به حال پوشش زنان در اين استان بكنند وضعيت ناهنجاري بوجود آمده است.
0619---0936
¤ از وزير محترم رفاه خواهشمنديم در مورد تغيير سن بازنشستگي آقايان كه به تازگي مطرح شده توضيحات بيشتري ارايه دهند.
4094---0919
¤ دولت درخصوص آب و گاز روستاي جيركوبه بخش خشكبيجار استان گيلان چه اقداماتي كرده است؟ اگر مسئولين استان پاسخ دهند جاي تقدير دارد.
9921---0912
¤ سه ماه است كه از فردي در دادسراي شهرري شكايت كرده ام ولي متأسفانه وضعيت پيگيري كلانتري و دادسرا بسيار ضعيف است.
تاج الدين
¤ پرچم هاي ايران نصب شده در بانك تجارت واقع در چاردانگه، روبه روي شركت ايران خودرو ديزل هم پاره شده اند و هم كثيف هستند. لطفا رسيدگي شود.
يك هموطن
¤ چرا دولت خدمتگزار و عدالت محور كارگران را فراموش كرده است؟ در سال هاي اخير هيچ تسهيلات، سهام عدالت و سبد كالاي خانوار به كارگران اختصاص نيافته است. از دولت محترم خواهشمند است كه در اين زمينه تجديدنظر شود.
خطيب گويي از سمنان
¤ از برنامه راز به خاطر طرح مباحث جالب و آگاه كننده تشكر مي كنم. يكي از قسمت هاي اين برنامه به وزير ارشاد اختصاص داشت كه اين مسئول محترم، دولت را مسئول اصلي مشكل حجاب ندانست. اين درحالي است كه بيشترين بودجه فرهنگي در اختيار دولت است.
عظيمي
¤ از فرج الله سلحشور به خاطر دادن پاسخي دندان شكن به نوري زاد تشكر مي كنم.
حسيني از تهران
¤ با واريز پول به حساب شركت پورتن، يك دستگاه فشارسنج از آن خريداري كردم. اما پس از گذشت حدود يك سال و نيم، هنوز آن را ارسال نكرده اند. لطفا رسيدگي شود.
كي خواهي
¤ پيشنهاد مي شود در هفته دفاع مقدس، مطالبي را با موضوعات خاطرات همسران شهدا، خاطرات جانبازان شيميايي و مصاحبه اي با سردار فضلي چاپ كنيد.
قاسمي از استان اصفهان
¤ پيشنهاد مي شود گزارشي از فعاليت ستاد مبارزه با موادمخدر تهيه نمائيد. از صدا و سيما نيز انتقاد دارم كه چرا برنامه ديروز، امروز، فردا ديگر پخش نمي شود؟
قاسمي از استان اصفهان
¤ سال 87 بنابر تبصره 10 از صندوق آينده ساز بازنشسته شدم. اما حقوقم اشتباه محاسبه شده است و با وجود داشتن اسناد براي اين اشتباه، با اين استدلال كه موسسه مذكور متعلق به بخش خصوصي است، به آن رسيدگي نمي شود.
محمود حمزه از اراك
¤علي رغم تبليغات شبكه 5 سيما متاسفانه خبري از راه اندازي شبكه مستند در استان تهران نيست.
5289---0912
¤متاسفانه در بعضي سريالهاي تلويزيوني فحش و حرفهاي ركيك خيلي زياد و عادي شده كه لازم است مسئولين امر مورد توجه و دقت قرار دهند.
8068---0912
¤جدول سودوكو را هم چاپ كنيد.
3219---0919
¤در يكي از سايت ها مقاله اي در مورد جنگ بوسني و هرزگوين مي خواندم به اين نتيجه رسيدم كه هرچه بيشتر از بعد نظامي و سياسي پيشرفت كنيم باعث افتخار هر ايراني باغيرتي بايد باشد كه چشم طمع جهانخواران كور شود و جرات نگاه چپ به كشورمان نداشته باشند.
1259---0914
¤بعد از يكسال شكايت به دادگاه و رفت و آمد نتوانستم حقم را از ايران خودرو بابت خريد روآي معيوب بگيرم فقط چهل هزار تومان كارشناس دادگاه گرفته تا نظر خود را ارايه دهد.
علي ابراهيمي
¤جريان فتنه الان به لاشه اي متعفن پر از ميكرب مبدل شده است سنگ زدن به آن باعث انتشار تعفن مي شود.
0598---0916
¤از وزارت علوم سوال مي كنم كه آيا هيچ تفاوتي نبايد بين كساني كه با مشقت در داخل كشور درس خوانده اند با كساني كه به كشورهاي تازه استقلال يافته و هند و مالزي مي روند و بعضا نيز با مدرك جعلي برمي گردند، باشد؟ و چرا مدارك آنها به راحتي ارزشيابي مي شود؟
6114---0912
¤از منطقه برق بوعلي درخواست مي شود نسبت به نصب پايه چراغ روشنايي خيابان شهيد مدني حد فاصل خواجه نصير طوسي تا بر لسان محمدي اقدام نمايد.
محمدي
¤كساني كه هنوز شماره حساب براي يارانه نداده اند بايد به كجا مراجعه كنند.
0683---0912
¤از متوليان حسينيه فاطميون تهران كه طرح تعويض قرآن هاي فرسوده و مستعمل را با قرآن هاي چاپ جديد انجام دادند تقدير و تشكر مي كنم.
يك هموطن
¤در تاريخ 15/4/89 پنكه روميزي با مارك ... را به قيمت 75000 (هفتاد و پنج) هزار تومان خريدم 2 ماه بيشتر كار نكرد كه دور متوسط آن خراب شد وقتي با كلي دوندگي نمايندگي آن را پيدا كردم موتور 3200 آنرا برداشتند و موتور پنكه معمولي 1500 گذاشتند اعتراض كردم كه نمي خواهم تعمير كنيد همان موتور قبلي را بگذاريد. بعد متوجه شدم كه من دوازدهمين مشتري ام كه چنين وقايعي براي پنكه ام رخ داده است و افراد گذشته سرشان كلاه رفته و با موتور 1500 پنكه را به منزل برده اند در صورتي كه موتور 1500 با قيمت 40-30 هزار تومان به فروش مي رسد اجناس داخلي وقتي تبليغ مي شود افراد را شيفته خريد مي كند ولي وقتي مشكل كوچك پيش مي آيد متاسفانه كارشناسي نيست كه رفع عيب نمايد و به راحتي سرمشتري كلاه مي گذارند واقعا مسئله نظارت، بازرسي در كشور ما صفر است آيا نبايد بازرسي كشور با چنين فروشگاهها و توليدكننده هايي برخورد كند؟
هنجني
¤از نيروي انتظامي و اماكن آن درخواست مي شود به وضعيت واقعا هنجارشكن قليان و دودسراها كه مثل قارچ به جان جوانان كشور افتاده است رسيدگي كنيد. ورزشگاه باسابقه شقاقي واقع در بزرگراه شهيد باقري تهرانپارس تبديل به فروشگاه قليان و دود شده؟ وقتي بررسي مي شود اطمينان حاصل مي كني كه براساس رابطه، با شهرداري مجوز گرفته شده؟ حال جواني كه وارد باشگاه مي شود با قليان و دود از باشگاه به منزل مي رود؟ چرا هيچ كس نسبت به برخورد با اين معضل پاسخگو نيست و تعهدي ندارد؟ اگر به فلكه چهارم تهرانپارس سركي بكشيد از دود قليانها و مغازه هايي كه به فروش اين ابزار تبديل شده و تجمع افراد خاصي را ملاحظه كني نفس كشيدن از ذهن شما مي رود. گويا منطقه به كوره آجرپزي تبديل شده است؟!
غلامي
¤از سازمان زيباسازي شهرداري تهران درخواست مي شود تابلوهاي شناسايي ديواري معابر را همچون پلاكهاي درب منازل به صورت يكنواخت نصب كنيد و از اين وضعيت سليقه اي هر منطقه براي خود پرهيز نمائيد.
محمدي
¤چرا صدا و سيما آموزش غلط به بينندگان مي دهد؟ در سريالها و فيلم ها به ويژه سريال ملكوت مرتب در حين رانندگي از تلفن استفاده مي شد.
490---0913
¤ وضع موجود و اسفبار پايانه باربري تهران و عدم نظارت سازمان حمل و نقل جاده اي كشور باعث سوءاستفاده باربري ها و گاه تا 50 درصد هزينه حمل كالا دريافت كميسيون در حالي كه از نظر قانون 10% بايد دريافت شود كه اين امر باعث درگيري شده است كه لازم است وزارت راه و ترابري رسيدگي نمايند.
جمعي از كاميون داران
¤آن دانشمند آمريكايي كه آرزو كرده وقتي مرد در ايران در كنار زاينده رود دفن شود اگر واقعا عاشق ايران و ايراني است حال كه زنده است از علم خود بهره اي به ايران و ايرانيان برساند. از مرده اش هيچ سودي به ما نمي رسد.
8858---0919
¤يكي از شهروندان از طريق اين ستون از وضعيت غيرقابل قبول خدمات رساني در بيمارستان شهيد لبافي نژاد در خيابان پاسداران تهران گلايه كرده بود كه مثلا ساعت 4 صبح بايد در جلو بيمارستان براي نوبت گيري صف بايستيم. بنويسيد در ساير بيمارستان هاي تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي وضع و اوضاع بدتر است. بيش از همه بايد از خدمات رساني بسيار ضعيف بيمارستان سرخه حصار گفت و نوشت.
عشقي
¤شركت گلخند بهداشت روي جعبه دستمال كاغذي طوبي طرح «سيندرلا» تصوير نيمه برهنه زناني را چاپ كرده كه همراه يك مرد مشغول رقص هستند، واقعا چه بايد كرد؟
6224---0911
¤ به اطلاع وزير محترم راه و ترابري برسانيد دوبانده كردن جاده شهرستان جيرفت به بافت از مسير «اسفندقه» نسبت به مسير «ساردوييه» هم كم هزينه تر و هم كوتاه تر مي باشد. لطفا بررسي شود.
4001---0913
¤ لطفا اداره كل ثبت اسناد كشور پاسخ دهد كه چه تفاوتي ميان فارغ التحصيل دانشگاه در رشته علوم قرآن و حديث و حوزه كه در انتخاب سردفتران ازدواج علوم قرآن حديث و حوزه را مي پذيرند ولي دانشگاه را نمي پذيرند.
حسين متقي - اصفهان
¤ متاسفانه ديده مي شود كه برخي از مسئولين با خبرنگاراني وارد گفت وگو و مصاحبه مي شوند كه بدحجاب هستند. آيا اين جاي تاسف ندارد، مسئولاني كه بايد با بدحجابي مبارزه و مقابله كنند خود نسبت به اين موضوع بي تفاوت هستند.
كشوري
¤ به كارگيري مجدد بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش جفاي بزرگي به جوانان تحصيلكرده فاقد شغل كشور است. لذا مسئولان محترم كشور در اين خصوص تدابير منطقي بينديشند.
مسعود فاضلي - بازنشسته تنكابن
¤ تغييرات اعمال شده جديد در بخش ورودي متروي پل فرديس باعث به وجود آمدن مشكلاتي براي مسافران شده است. لطفا رسيدگي كنيد.
فواد كاسب
¤ چند سالي است كه يك بيمارستان خصوصي در شهر بهاران احداث شده، اما به علت نامعلومي هنوز راه اندازي نشده است. از مسئولان محترم تقاضاي رسيدگي به اين موضوع را دارم.
اعظم كاسبي - سنندج
¤ مدتي است كه وسايل بازي و ورزشي پارك ساحلي شهرستان اهواز معروف به پارك كيانپارس خراب و مستهلك شده است. لطفا منعكس كنيد تا رسيدگي شود.
دزفولي - اهواز
¤ مي خواستم بدانم كه چه اتفاقي افتاده است كه دختران نوجوانان و بعضا دم بخت بدون حجاب در كوچه و خيابان ظاهر مي شوند. نهادي كه مسئوليت جلوگيري از منكرات اجتماعي را برعهده دارد چرا ساكت نشسته و نظاره گر اينگونه بي عفتي هاست.
فيروزنيا
¤ خواهشمند است نمايشگاه نفاق سبز در ساير استان ها، به خصوص در استان خراسان رضوي نيز برگزار شود.
مروجي از مشهد
¤ فشار آب آشاميدني در شهرستان تسوج افت كرده است. از مسئولان تقاضا مي شود نسبت به رفع اين مشكل اقدام شود.
يك شهروند از تسوج
¤ سال 86 براي خريد خودروي پروتون در شركت زاگرس خودرو ثبت نام كردم. اما نه تنها اين خودرو را نمي دهند كه پولمان را نيز پس نمي دهند. لطفا رسيدگي شود.
فروزان از تهران
¤ چطور است در شرايطي كه عده اي سهام عدالت گرفته اند عده اي ديگر پس از چند سال هنوز ثبت نام هم نكرده اند؟ لطفا رسيدگي شود.
عباسي از تهران
¤ چندسال پيش اقدام به خريد يك دستگاه آپارتمان نمودم. اما امسال كه قصد فروش منزل را داريم، متراژ آن را تغيير داده اند و قاضي اعلام كرده كه چون قيمت منزل نسبت به آن زمان افزايش يافته، متراژ آن نيز بايد بر حسب موجود محاسبه شود. لطفا رسيدگي شود.
محمد رنجبر
¤ ضمن تشكر از رياست محترم جمهوري از ايشان خواهشمند است كه هم درباره افزايش حقوق و هم عرضه سهام عدالت به كارگران تعجيل بيشتري صورت گيرد. زيرا اين قشر در فشار هستند.
يك كارگر
جوابيه معاون اجتماعي ناجا تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب چاپ شده در مورخه 26/4/89 روزنامه در خصوص برخورد با بوق هاي گوشخراش و چراغ هاي كوركن غيراستاندارد برخي از وسايل نقليه به آگاهي مي رساند:
«ضمن تشكر از نظرات آن شهروند محترم در برخورد با تخلفات به كليه مناطق پليس راهنمايي و رانندگي ابلاغ شد با تخلفات مذكور برخورد شديدتري نمايند.»
«جوابيه معاون اجتماعي ناجا تهران بزرگ»
در پاسخ به مطلب چاپ شده در مورخه 16/4/89 روزنامه در خصوص ثبت شماره خودرو توسط دوربين هاي مستقر در محدوده طرح ترافيك به آگاهي مي رساند:
«شهروندان محترم در صورت اعتراض به قبوض تخلف ثبت شده توسط دوربين هاي محدوده طرح ترافيك، قبض صادره را به پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي تقاطع رودكي طبقه ششم ارسال نمايند.»
«جوابيه شركت جهاد توسعه خدمات زيربنايي»
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان 3/6/89 در مورد مطالبات كارگران پروژه راه آهن تهران- گرمسار به آگاهي مي رساند:
«پروژه راه آهن تهران- گرمسار در سال 1387 و پيرو مصوبات دور اول سفر استاني رياست محترم جمهوري آغاز و در حال حاضر بخش زيرسازي حدود هفتاد درصد پيشرفت مالي داشته است. از ابتداي سال مالي 88 به دليل عدم وجود رديف در بودجه مصوب مجلس هيچگونه پرداختي از طرف راه آهن جمهوري اسلامي ايران صورت نپذيرفته است و پيگيري هاي انجام شده در سال مالي 89 نيز همچنان بدون نتيجه باقي مانده است. مراجعات مختلفي به مراجع ذيصلاح قانوني جهت حل و فصل معضل به عمل آمده انجام ولي با توجه به اظهارات مسئولين راه آهن مبني بر عدم وجود رديف بودجه مصوب از طرف وزارت راه و معاونت محترم برنامه ريزي و راهبردي تلاش هاي انجام شده به نتيجه نرسيده است.
البته اين پيمانكاري به جهت نشان دادن حسن نيت خود بخشي از مطالبات به حق كارگران خود را از طرق ديگر تامين و پرداخت نموده است.»
«جوابيه روابط عمومي شركت خدمات ارتباطي ايرانسل»
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 9 روزنامه وزين كيهان مورخ
13/6/89 در خصوص عدم دريافت سيم كارت شماره طلايي ايرانسل توسط مشترك محترمي با نام «رضايي» به اطلاع مي رساند كليه سيم كارتهاي رزرو شده شماره طلايي ايرانسل، ظرف 24ساعت پس از رزرو و پرداخت مبلغ مربوطه، تحويل اداره پست مي شوند و مشتركين محترم مي توانند با توجه به باركد پستي كه براي آنها از طريق پيام كوتاه ارسال مي گردد نسبت به پيگيري وضعيت و موقعيت سيم كارت خود از طريق سرويس رهگيري وب سايت شركت پست اقدام نمايند. مامورين زحمتكش پست براي تحويل سيم كارت به مالك و تكميل ثبت نام، دو بار اقدام به مراجعه به نشاني مشتركين مي نمايند و در صورت عدم حضور مالك در محل، عدم در دسترس بودن مدارك مورد نياز براي تكميل ثبت نام و يا ناقص و نامعتبر بودن نشاني، سيم كارت را به منطقه پستي مربوطه بازگردانده و موضوع از طريق پيام كوتاه و پست الكترونيك به اطلاع مالك مي رسد، در اين مرحله لازم است مشتركين با به همراه داشتن كپي كارت ملي و بار كدپستي به اداره پست مربوطه مراجعه و نسبت به دريافت سيم كارت خود از طريق مراجعه به منطقه پستي محل سكونت خود اقدام نمايند.»
«جوابيه روابط عمومي ناجا»
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 4/5/89 روزنامه تحت عنوان «برخورد با رانندگان تاكسي در خرمدشت كرج» به اطلاع مي رساند:
فرماندهي انتظامي استان تهران اعلام نموده اكيپي از ماموران پليس راه استان تهران جهت بازرسي دوربرگردان شهرك خرمدشت كرج اعزام كه ملاحظه نمودند توقف تاكسي ها در داخل دوربرگردان مذكور اتفاق مي افتد كه انشاالله با اصلاح رمپ ورودي و خروجي، دوربرگردان مذكور نيز اصلاح و تعريض خواهد شد. ضمنا دستور به نظارت بيشتر در زمانهاي پرتردد در محل مورد نظر صادر گرديده است.

 



سران آفريقا در تهران فصل تازه مناسبات با ايران

رئيس جمهور تاكيد كرد: ايران آماده ميزباني برپايي اجلاس سران اتحاديه آفريقا در تهران است.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در مراسم افتتاحيه همايش دو روزه هم انديشي ايران و آفريقا كه با حضور مقامات عالي رتبه 30 كشور آفريقايي در تالار حافظيه مجموعه سعدآباد برگزار است با بيان اينكه هيچ محدوديت و مانعي براي توسعه همكاري هاي ايران و آفريقا وجود ندارد گفت: آماده استقبال براي برپايي اجلاس سران اتحاديه آفريقا در تهران هستيم.
رئيس جمهور ابراز اميدواري كرد: اين نشست با طراحي سازوكارهاي لازم فرصت پايه گذاري روابط همه جانبه عميق و پايدار را فراهم آورد و كشورهاي آفريقايي فرصت كنند بيش از گذشته با ايران و ايران نيز با آفريقا و همه خصوصياتش آشنا شوند.
احمدي نژاد با بيان اينكه خوشبختانه روز به روز به تعداد دوستان ما و جبهه عدالت طلبان واقعي اضافه و جبهه سلطه طلبان ضعيف و ضعيف تر مي شود، خاطرنشان كرد: آنان از ما عصباني هستند و از فرهنگ و اعتقاداتمان و از ايستادگي مان و از همه استقلال طلبان و آزاديخواهان و از پيامبران الهي و حتي از خداوند عصباني هستند و پيام پيامبران و كتب آسماني را به آتش مي كشند. چرا كه در آن وعده تحقق آزادي و عدالت داده شده و ستمگران رسوا شده و هرگز به رسميت شناخته نشدند؛ عصباني هستند چرا كه مسير ملت ها در نقطه مقابل خاص ضدانساني آنها قرار گرفته اما حقيقت اين است كه سرنوشت محتوم آنان اضمحلال است.
رئيس جمهور در پايان تاكيد كرد: آينده روشن از آن ما است؛ آينده اي كه در آن از تهديد و تجاهل، سلطه و سلطه گري و استعمار و استعمارگري خبري نيست و عشق و اميد و عدالت در آن موج مي زند؛ آينده اي كه خداوند و همه پيامبران به آن وعده دادند و آينده اي كه از مسير همكاري و همدلي امروز ما و پافشاري و كرامت و عدالت و با ياري صالحان و صالح كل و موعود برپا خواهد شد.
در مراسم افتتاحيه اين همايش «بينگو» رئيس جمهور مالاوي، «عبدالله واد» رئيس جمهور سنگال، «ممدو كوليبالي» رئيس مجلس ساحل عاج و رئيس جمهور سابق مالي و بيش از 20 وزير از جمله وزراي خارجه، بهداشت، صنعت، تجارت و كشاورزي از 30 كشور آفريقايي حضور دارند.
در همايش «هم انديشي ايران و آفريقا» كه تا فردا چهارشنبه ادامه دارد، چشم انداز همكاري هاي ايران و آفريقا، نقش آفريني آفريقا در آينده نظام بين الملل، نقش تجارت در توسعه روابط اقتصادي بين آفريقا و ايران و نقش رسانه هاي جمعي در ارتقاي وحدت در آفريقا، آثار بحران هاي منطقه اي در توسعه آفريقا، تروريسم بين المللي و توسعه پايدار در آفريقا، تنوع فرهنگي در اين قاره و... مورد بحث و بررسي و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
در حاشيه اين ديدار ممدوكوليبالي رئيس مجلس ساحل عاج با حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و در باره مسائل مورد توجه پارلمان هاي دو كشور گفت وگو كرد.
ابوترابي در اين ديدار با اشاره به اهميت و جايگاه دو قاره آسيا و آفريقا در صحنه مناسبات جهاني، اظهار داشت: بايد از تمام فرصت هاي موجود براي تحكيم پيوندهاي دو قاره در عرصه هاي گوناگون به ويژه همكاري هاي پارلماني استفاده كرد.
رئيس مجلس ساحل عاج هم در اين ديدار با اشاره به اهميت توسعه همكاري هاي دوستانه كشورش با ايران ديدار خود از تهران را فرصت خوبي براي آشنايي بيشتر با پيشرفت ها و توانمندي هاي گسترده ايران در عرصه هاي گوناگون دانست و بر اهميت اجرايي شدن توافقات براي گسترش همكاري هاي دو كشور تاكيد كرد.
ديدار خصوصي رئيس جمهور سنگال با احمدي نژاد هم از ديگر برنامه هاي حاشيه اي اين همايش بود كه در اين ديدار مهمترين مسايل مربوط به جهان اسلام و صحنه بين المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
سفير آفريقاي جنوبي: درك درستي از روابط دو كشور وجود ندارد
ابراهيم محمدسالي سفير آفريقاي جنوبي در كشورمان هم در حاشيه اين همايش در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: مردم ايران و آفريقا شناخت و درك درستي از يكديگر ندارند و اگر اين روابط تقويت نشود همكاري هاي تجار و بازرگانان هم كمرنگ مي شود.
سفير الجزاير در تهران هم در گفت وگوي جداگانه اي حضور وزرا، شخصيت هاي برجسته، تجار و بازرگانان كشورهاي آفريقايي در اين همايش را فرصت مغتنمي براي تبادل اطلاعات برشمرد كه مي تواند منجر به گسترش هرچه بيشتر روابط شود.
پاسخ به تلاش هاي غرب براي منزوي كردن ايران
در همين حال شبكه الجزيره در گزارشي ضمن بازتاب همايش هم انديشي ايران و آفريقا؛ تاكيد كرد كه اين نشست تلاشي از سوي ايران براي بي نتيجه كردن تلاش هاي غرب براي انزواي سياسي ايران است.
شبكه الجزيره در گزارشي از همايش «هم انديشي ايران و آفريقا» با تاكيد بر اينكه ايران از زمان انقلاب اسلامي در سال 1979 توجه خاصي به روابط با آفريقا داشته است، تاكيد كرد: ايران به روابط با آفريقا با ديده اهميت بالايي توجه دارد.
حسن بحراني خبرنگار الجزيره با اشاره به تلاش هاي ايران براي گسترش روابط با آفريقا در طي دوران دولت آقاي خامنه اي رئيس جمهور وقت و دوره سازندگي و اصلاحات، نشست امروز تهران را در راستاي سياست هاي ممتد نظام اسلامي ايران براي حضور در آفريقا دانست.
الجزيره با اشاره به روابط روبه گسترش ايران با آفريقا در حوزه هاي فرهنگي و اقتصادي تاكيد كرد: حضور 50 كشور آفريقايي در ميان كشورهاي عدم تعهد نقش مهمي به آفريقا از نظر سياسي اعطا كرده است.
اين شبكه تاكيد كرد اين نشست در شرايطي برگزار مي شود كه آمريكا و غرب در تلاش هستند تا ايران را در شرايط تحريم اقتصادي و انزواي سياسي قرار دهند، ولي ايران با تلاش براي ايجاد روابط حسنه با آفريقا قصد مقابله به مثل با اين تلاش ها را دارد.

 



فينال (گفت و شنود)

گفت: يكي از عوامل فتنه به اطرافيان خود گفته است، چند ماه بعد از انتخابات متوجه شدم كه حركت ما به جايي نمي رسد.
گفتم: پس چرا تا آخر خط با فتنه گران و عوامل سازمان هاي جاسوسي بيگانه همراهي و همكاري كرد؟!
گفت: پاسخي به اين سؤال نداده است.
گفتم: چرا به طور آشكار و علني به جرمي كه مرتكب شده و پشيماني خود از همراهي و همكاري با دشمنان مردم اعتراف نمي كند؟
گفت: چه عرض كنم؟! هنوز هم با فتنه گران فالوده مي خورد و زلفش را به بيگانگان گره زده است.
گفتم: يارو به دكتر مراجعه كرد و گفت؛ آقاي دكتر! چند ماه است كه هر شب خواب مي بينم دارم با گاوها فوتبال بازي مي كنم! دكتر گفت؛ امشب اين قرص ها را بخور ديگر از آن خواب ها نمي بيني. يارو گفت؛ آقاي دكتر اگر اجازه بدهيد قرص ها را از فردا شب بخورم. دكتر با تعجب پرسيد؛ چرا از همين امشب نمي خوري؟ و يارو در جواب گفت؛ آخه آقاي دكتر، امشب مسابقه فيناله!
 



حجت الاسلام والمسلمين ثمري حكم مشايي را پس داد

حجت الاسلام والمسلمين ثمري اظهار داشت: از اساس طرز تفكر مشايي و بينش او را قبول ندارم و گفته بودم هيچ حكمي از سوي ايشان براي من صادر نشود.
حجت الاسلام ثمري در گفتگو با فارس در خصوص انتصابات جديد رئيس دفتر رئيس جمهور هسته مركزي گزينش نهاد رياست جمهوري كه نام وي در بين منصوبين مذكور بوده است، اظهار داشت: بنده از اساس طرز تفكر مشايي و بينش او را قبول ندارم و به آقاي زهره اي معاون تحول و پشتيباني نهاد رياست جمهوري هم گفته بودم كه هيچ حكمي براي بنده از سوي او صادر نشود.
وي ادامه داد: بر همين اساس هم از شوراي فرهنگي، شوراي امر به معروف و نهي از منكر، ستاد نماز، ستاد غدير نهاد رياست جمهوري و هيئت تخلفات كناره گيري كردم، لذا عضو هسته مركزي گزينش نهاد رياست جمهوري هم نيستم.
ثمري خاطرنشان كرد: احكام اعضاي مركزي نهاد رياست جمهوري طبق بند 2 از ماده 9 قانون گزينش كشور بايستي پس از تأييد هيئت عالي، توسط دبير هيئت مركزي صادر شود و اگر غير از اين روند باشد خلاف قانون است.
وي ادامه داد: در خصوص دبير هيئت عالي گزينش هم طبق قانون رياست هيئت و نماينده تام الاختيار اين هيئت بايستي تصميم گيري كند.
ثمري سخنان خود را با اين بخش از دعاي افتتاح به پايان رساند: «اللهم انا نشكو اليك فقد نبينا صلواتك عليه و آله و غيبه ولينا و كثره عدونا و قله عددنا و شده الفتن...»
اين گزارش حاكي است چندي پيش نيز علي جعفري كه از سوي مشايي به عنوان عضو شوراي فرهنگي نهاد منصوب شده بود، اين حكم را رد و مسئوليت را نپذيرفت.
گفتني است اسفنديار رحيم مشايي طي حكمي تعدادي افراد جديد را به عنوان اعضاي هسته گزينش نهاد رياست جمهوري منصوب كرده بود كه حجت الاسلام والمسلمين ثمري از جمله آنها بود.
در حكم مشايي حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علي شهيدي محلاتي، حجت الاسلام والمسلمين علي ثمري، سيدعباس پورهاشمي، كاظم كياپاشا و مهرداد پارسا به عضويت هسته گزينش نهاد منصوب شده بودند و نيز كاظم كياپاشا به سرپرستي هسته گزينش انتخاب و معرفي شده بود.
كياپاشا مشاور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در امور فرهنگي و ايثارگران و رئيس ستاد اقامه نماز اين سازمان است. وي همچنين مديريت انتشارات مهر محبوب را عهده دار است. كياپاشا علاوه بر اين در مؤسسه آينده روشن بشريت نيز همكار مشايي بوده است. اين مؤسسه در مهرماه 4831 به ثبت رسيد كه طبق سند ثبتي در روزنامه رسمي كشور، اسفنديار رحيم مشايي رياست هيئت مديره آن را بر عهده داشته و حميد بقايي و كاظم كياپاشا نيز به مدت دو سال عضو هيئت مديره آن بوده اند.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: تنها آمارهاي ارائه شده توسط نهادهاي رسمي داراي وجاهت قانوني است

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: آمارهاي ارائه شده درخصوص افزايش نرخ تورم، با توجه به اينكه از سوي نهادهاي غير رسمي صادر شده است فاقد وجاهت قانوني است و آمارهاي اخير مركز آمار، كاهش نرخ تورم در كشور را به اثبات رسانده است.
محمدحسين فرهنگي نماينده تبريز، آذرشهر، اسكو در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري كه در ديدار با مسئولان نظام مطرح شد، گفت: مبنا، آمارهاي ارائه شده توسط نهادهاي رسمي است و دليلي وجود ندارد كه آمارهاي رسمي زير سوال روند.
وي با بيان اينكه آمارهايي كه بانك مركزي، يا مركز آمار و ديگر نهادهاي مسئول ارائه مي دهند، مبتني بر واقعيات جامعه است، اظهار داشت: آمارهاي ارائه شده توسط مقامات غيرمسئول و غير صلاحيت دار، نمي تواند سنديت داشته باشد و مرجعيتي براي ارائه آمار درست محسوب نمي شود لذا آماري كه بصورت غير رسمي ارائه مي شود فاقد وجاهت قانوني است.

 



جزئيات نوكري اصلاح طلبان براي CIA به جاي سلطنت طلبان (خبر ويژه)

اصلاح طلبان در جلب حمايت دولتمردان آمريكا و اسرائيل جايگزين گروههاي سلطنت طلب شده اند.
پايگاه اينترنتي «سكولاريسم نو» وابسته به شماري از عناصر ضدانقلاب فراري- كه خود با بي بي سي انگليس، صداي آمريكا و گويانيوز همكاري دارند- ضمن درج خبر فوق نوشت: «نومحافظه كاران در كشورهاي غربي از سران جنبش سبز براي گرفتن قدرت و پس زدن احمدي نژاد پشتيباني مي كنند. اين جريان در همه جاي دنيا به حركت درآمده اند و امكانات بسياري را در خدمت شعب پرشمار دكان اصلاح طلبي گذاشته اند. از ميان تمام بوق هاي تبليغاتي كه در اختيار اصلاح طلبان قرار گرفته، راديو و تلويزيون آمريكا براي ايرانيان آشناتر است و تغييراتي را كه در سياست اين كشور واقع شده مي توان در آن پي گرفت. تا آنجا كه به ايران مربوط است موضع وزارت خارجه آمريكا چندان با دوران رئيس جمهور قبلي فرق نكرده است. از 28 مرداد 32 تا چندي پيش، مخاطبان- يا به عبارت دقيق تر ياوران اصلي مداخله جويي آمريكا در ايران- گروهي بودند كه از انقلاب به اين سو سلطنت طلب خطاب شان مي كنيم و قبل از آن ابواب جمعي دستگاه استبداد آريامهري محسوب مي گشتند، همان ارثيه دوران آيزنهاور. دولت آمريكا كمابيش روي بازماندگان استبداد قبلي حساب مي كرد تا اگر تغييري در ايران واقع شد باز بر دوش همان چاكران قديم به اين كشور بازگردد. براي همين هم مي ديديم كه تا خبري مي شد و ايالات متحده مي خواست خط و نشاني بكشد يا احتمالا حركتي كند كه براي نظام اسلامي تهديدآميز باشد، به نوعي پاي همين ها را به ميان مي آورد با ملاقاتي، مصاحبه اي، عكسي يا خبري.»
سكولاريسم نو ادامه مي دهد: سياست مزبور ظاهرا بعد از گذشت چندين سال و بي عاقبت ماندن كاري كه از اول هم معلوم بود به جايي نخواهد رسيد، تغيير كرده و اصلاح طلبان جاي سلطنت طلبان را گرفته اند. از حدود يك سال پيش پسمانده سلطنت طلبان كنار رفته اند و كار يكسره افتاده به دست انواع سخنگويان جنبش سبز. تركيب مدعوين ايراني به غير از چند ميهمان حرفه اي كه به هر صورت نوكر خان هستند نه نوكر بادمجان، به كلي عوض شده است و آش به قدري شور شده كه برخي صحبت از حضور عوامل نفوذي در اين رسانه ها كرده اند. ظاهرا مسافرت هاي نمايندگان ريز و درشت اصلاح طلبان فرنگ نشين به ايالات متحده و مذاكره با گروههاي نومحافظه كار و شركت در انواع و اقسام كنفرانس هاي آنان موثر افتاده و باعث شده تا نيروي گروه اخير براي پشتيباني از نمايندگان تسخيري جنبش سبز بسيج بشود. در مقابل، اين سؤال پيش مي آيد كه پس اصلاح طلبان محترم چه چيزي دارندكه در برابر پشتيباني دريافت شده عرضه كنند؟ فقط يك چيز! و آن همراهي با سياست آمريكا و اسرائيل در منطقه است.
اين سايت ضدانقلابي با تاكيد بر اينكه «اسرائيل مي داند نفوذ جمهوري اسلامي در مرزهاي شمالي و جنوبي اش خطر بزرگي است و كوشش هايش هم براي دفع اين خطر به شكست انجاميده» مي نويسد: اسرائيل نگران فشار گازانبري اسلامگرايان از شمال و جنوب است كه به مراتب جدي تر از تهديد هسته اي ايران است. همراهي با سياست اسرائيل و آمريكا در دو زمينه هسته اي و «فلسطين و لبنان» تنها ارمغاني است كه اصلاح طلبان در كيسه دارند و اگر نگاه كنيم و موضع گيري هاي آنها را مورد توجه قرار بدهيم خواهيم ديد كه از پرداختش دريغ ندارند. تا آنجا كه به اتم مربوط است همانند تندروترين گروههاي آمريكايي و اروپايي و طبعا اسرائيلي، با بروز هرگونه توافق در اين زمينه مخالفت مي كنند و هر بار هم كه صحبت از مذاكره جمهوري اسلامي با طرف هاي خارجي دعوا مي شود، با شدت و حدت به ميدان مي آيند تا كار را يكسره مردود بشمارند و خيانت به مملكت قلمداد كنند و همه را از تحقق آن بترسانند و برحذر بدارند و خلاصه در حد امكان از بروز توافق، جلوگيري كنند. كارشان در اين زمينه استثنا ندارد و از اين جهت جالب توجه است كه درست خلاف سياستي است كه خود تا چندي پيش تجويز مي كردند. شنيديم كه اخيرا متعلقه يكي از رهبران كلروفيل دار ]رهنورد[ راجع به پا گذاشتن جمهوري اسلامي در راه توافق صحبت از قرارداد تركمانچاي كرد كه معلوم شد اطلاعات تاريخي اش به قبل از جمهوري اسلامي هم مي رسد. ولي همراهي با اسرائيل اخيرا نمونه ديگري هم پيدا كرده و آن مورد حمله كماندوهاي اسرائيلي به كاروان ياري انسان دوستانه غزه است. همه انتظار داشتند تا باز همان شعارهاي قديم را از اصلاح طلبان نيز بشنوند ولي برخلاف انتظار، ازاين اشخاصي كه اگر اسرائيل يك ترقه در اراضي اشغالي در مي كرد در تهران شام غريبان راه مي انداختند، چندان صدايي بلند نشد و مواضعي رقيق و بي طرفانه اتخاذ شد.
رامين كامران نويسنده تحليل مذكور با اشاره به اينكه بزرگترين شاهكار نومحافظه كاران آمريكا افتضاح جنگ هاي عراق و افغانستان بود و آمريكا جان و مال و آبرو داد و هيچ در عوض نگرفت، مي افزايد: از آن سو اسرائيل چند ميليوني هم نمي تواند سيادتي بر خاورميانه چندصد ميليون نفري پيدا كند. قابليت اصلاح طلبان را هم كه مي شناسيم.
سكولاريسم نو در پايان نوشت: بزرگ نمايي اصلاح طلبان توسط رسانه هاي خارجي به هيچ وجه انعكاس موقعيت واقعي آنها نيست بلكه كاري است صرفا تبليغاتي. آنها نمايندگان تسخيري قدرت هاي خارجي هستند و چك بي محل از طرف ملت مي كشند.


 



كلينتون: آقاي نتانياهو بر عرشه مذاكرات آب نگيريد لطفا! (خبر ويژه)

وزيرخارجه آمريكا، شهرك سازي رژيم صهيونيستي را به ريختن فاضلاب روي عرشه كشتي مذاكرات صلح تشبيه كرد.
هيلاري كلينتون همزمان با سفر به شرم الشيخ براي پيگيري مذاكرات سازش، به روزنامه هاآرتص گفت: شكست مذاكرات جديد ضربه اي جديد به دولت خودگردان فلسطيني و اسرائيلي است.
وي گفت: در دور دوم مذاكرات نبايد شاهد گسترش شهرك سازي در كرانه باختري باشيم در غير اين صورت ما بر روي كشتي مذاكرات آب فاضلاب ريخته ايم.
نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه دور جديد شهرك سازي در مناطق فلسطيني را هفته آينده از سر مي گيرد. محمودعباس رئيس تشكيلات خودگردان مي گويد در اين صورت مذاكرات از هم اكنون پايان يافته است.

 



رقيب آراي باطله تهديد به تحريم انتخابات مجلس كرد (خبر ويژه)

رقيب ناكام آراي باطله در انتخابات رياست جمهوري 88 اعلام كرد كسي روي او در انتخابات مجلس (اواخر سال 90) حساب نكند چون او با وضعيت فعلي در انتخابات شركت نمي كند! كروبي پس از اخذ 330هزار راي از مجموع 40 ميليون راي، ترجيح داد به آشوبگران بپيوندد و خود را سردسته آنها معرفي كند.
وي در گفت وگو با العربيه و درباره انتخابات مجلس اظهار داشت: بايد ببينيم چه مي شود. اگر وضع به همين منوال باشد و دبير شوراي نگهبان از اين حرفها بزند و سخنگوي شوراي نگهبان به روش خود ادامه دهد، طبيعتا شركت در انتخابات منتفي است.
وي درباره كمك يك ميليارد دلاري رژيم سعودي به «سران فتنه» هم خود را طرف خطاب سخنان آيت الله جنتي قرار داد و دريافت پول مذكور را تكذيب كرد. هرچند كه كروبي آلودگي هاي مالي متعددي دارد كه يك قلم ناچيز آن دريافت چندصد ميليون تومان از شهرام جزايري است، اما اين آلودگي ها دليل بر اين نمي شود كه اين عنصر آلت دست منافقين خود را جزو سران فتنه جا بزند.
كروبي درباره اينكه آيا قصد دارد تلويزيون راه بيندازد يا نه گفت: «من بناي چنين كاري را ندارم علتش هم اين است كه امكاناتش را نداريم آن وقت ما امكاناتي داشتيم يك كمك هايي هم مي شد. ما يك كاري مي خواستيم انجام بدهيم آنها مانع شدند من هم در كارهايم سعي مي كنم براي ديگران گرفتاري انجام نشود.»
او درباره شبكه تلويزيوني «رسا» گفت: «اسامي كه براي من ذكر كردند آنها همان نيروهايي هستند كه در جمهوري اسلامي بودند و كار مي كردند و حضور داشتند. با كاري كه انجام مي دهند موافقم انجام بشود مخصوصا اگر در چارچوب قانون اساسي باشد. الان اگر آزادي بدهند من دنبال همين كارها مي روم. چون اگر آزادي بدهند امكانات هم مي رسد. وقتي كه آزادي نمي دهند امكانات هم داده نمي شود و افراد هم مي ترسند.»
شبكه العربيه يكي از بدنام ترين تلويزيون هاي وابسته به رژيم سعودي است كه همواره از گروهك تروريستي ريگي حمايت و با سركرده معدوم اين گروهك مصاحبه مي كرد. العربيه در جريان جنايات رژيم صهيونيستي در جنگ 33روزه و 22روزه لبنان و غزه هم، به طور كامل از صهيونيست ها حمايت كرد.

 



مرگ يكبار، شيون هم يكبار... بفرماييد تل آويو! (خبر ويژه)

يك رسانه طرفدار حمله رژيم صهيونيستي به ايران از سران فتنه خواست از برچسب «صهيونيست» خوردن نهراسند و ضمن سفر به تل آويو، از مواضع جمهوري اسلامي نسبت به اسرائيل اعلام برائت كنند.
سايت ايران گلوبال كه تحليل هايي از اين دست را به صهيونيست ها مي فروشد، خطاب به سران فتنه نوشت: اشاره شما به روز قدس، تكرار اشتباه 30 سال پيش اپوزيسيون است كه در قبال اسرائيل و سفارت آمريكا كاسه داغ تر از آش شده بود.
در ادامه اين نوشته آمده است: جوان ساده دلي ]كاسپين ماكان[ كه بخاطر نسبت شخصي با ندا آقا سلطان تصور كرده بود از رهبران جنبش سياسي ايران است و دعوت رهبران اسرائيل را لبيك گفته بود به شديدترين وجهي از سوي فعالين جنبش سبز محكوم شد. در اينكه سفر وي را نمي شد سفري شخصي تلقي كرد شكي نيست اما چرا همه اپوزيسيون در حمله به اسرائيل، كاسه داغ تر از آش شد تا كه مبادا برچسب بخورند؟ اين اشتباه اپوزيسيون، ميليونها بار بيشتر از اشتباه آن جوان ساده دل، به ما لطمه زد. اپوزيسيون چرا از ترس برچسب صهيونيست خوردن بايد به دست گرفتن ابتكار صلح با اسرائيل را فراموش كند. سران جنبش سبز بايد علناً به اسرائيل سفر كنند و به طور شفاف اعلام كنند كه نه تنها از مواضع ايران براي نابودي اسرائيل دفاع نمي كنند بلكه خواهان مناسبات مسالمت آميز با اسرائيل هستند. روز قدس توسط آيت الله خميني آغاز شد و اگر كسي خواست تظاهرات كند بايد شعار صلح با اسرائيل بدهد. نبايد اشتباهات 30 ساله اپوزيسيون تكرار شود. بگذار ما را صهيونيست حساب كنند.
اين نويسنده خارج نشين البته توجه نكرده كه برخي بازيگران فتنه، ده ها بار از وي صهيونيست ترند كه نتانياهو تأكيد كرد، «آنها سرمايه بزرگ اسرائيل هستند» و البته طبيعي است كه ستون پنجم نمي تواند عيناً و علناً نقش تروريست هاي موساد و سربازان جنايتكار ارتش اسرائيل را بازي كند.
يادآور مي شود در تظاهرات روز قدس سال گذشته، بقاياي گروهك ها كه به دعوت كروبي و موسوي به خيابان آمده بودند ضمن سردادن شعار نه غزه، نه لبنان، روي جمهوري اسلامي خط كشيدند.
دعوت از سران فتنه به تل آويو براي رفتن به تل آويو در حالي است كه پيش از اين برخي سران گروهك هاي نفاق بارها براي آموزش و توجيه از سوي موساد به تل آويو برده شده اند.

 



مشايي: سايت مشانيوز به من ربطي ندارد! (خبر ويژه)

در واكنش به خبر ويژه كيهان 22/6/89 با عنوان «براي حذف اسلام به او نياز داريم» ازطرف آقاي مشايي جوابيه زير ارسال شده است.
«پيرو درج مطلبي در صفحه دوم كيهان (ستون خبر ويژه) در مورخه 22/6/89 با عنوان «براي حذف اسلام به او نياز داريم» كه در آن با استناد به سايت مشانيوز مطلبي عليه رئيس دفتر محترم رئيس جمهور منعكس گرديده و ادعاي تعلق اين سايت به رئيس دفتر محترم رئيس جمهور نيزمطرح گرديده، به اطلاع مي رساند، همانگونه كه قبلا نيز در اطلاعيه مورخ 17/6/89 دفتر امور رسانه هاي رئيس جمهور تاكيد شده و در خبرگزاري ها، مطبوعات و سايت هاي خبري نيز انعكاس داشته، سايت هاي مختلف و از جمله سايت مذكور كه شائبه انتساب به رئيس دفتر محترم رئيس جمهور را به وجود آورده اند هيچ گونه ارتباطي با مهندس مشايي ندارند.
شايان ذكر است نظرات رسمي رياست محترم جمهوري، معاون اول محترم رئيس جمهور و رئيس دفتر محترم رئيس جمهور تنها در دو سايت wwwPresidentir و wwwdolatir منعكس مي گردند. مراتب جهت اطلاع و درج در آن روزنامه محترم به حضور ايفاد مي گردد.»
كيهان: اينكه آقاي مشايي اعلام مي كند «سايت مشانيوز» هيچ وابستگي و ارتباطي با ايشان ندارد، استقبال مي كنيم ولي درباره تكذيب اين وابستگي ابهاماتي هست. از جمله اين كه: «سايت مشانيوز» با نام ايشان راه اندازي شده و چنانچه هيچ وابستگي و ارتباطي با آقاي مشايي نداشته و ندارد، چرا اين وابستگي را قبلا تكذيب نكرده و تنها بعد از انتشار خبر ويژه كيهان به فكر تكذيب اين وابستگي افتاده اند؟ البته ممكن است گفته شود نام «مشا» در سايت «مشانيوز» ربطي به آقاي مشايي ندارد! كه اين ادعا نيز قابل قبول نيست. چرا كه تابلو و لوگوي ثابت سايت «مشانيوز» مجموعه اي از نزديك به 82 عكس آقاي مشايي در حالت هاي مختلف است. بنابراين چگونه اين وابستگي تكذيب مي شود؟! ضمن آن كه تقريباً تمامي مطالب سايت در حمايت از آقاي مشايي و مواضع ايشان است!
گفتني است بعد از راه اندازي سايت «مشانيوز» دهها سايت خبري از اين سايت با عنوان سايت اختصاصي آقاي مشايي ياد كردند و عجيب است كه چرا آقاي مشايي تاكنون هيچيك از آن اخبار و گزارش ها را تكذيب نكرده و صرفاً بعد از انتشار خبر ويژه كيهان تكذيب اين وابستگي را ضروري دانسته است!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14