(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 شهريور 1389- شماره 19741

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضائيه:هتك حرمت قرآن كريم اهانت به همه اديان توحيدي است
ادامه موج محكوميت ها نسبت به هتك حرمت قرآن كريم
آيت الله يزدي: اهانت به قرآن ريشه سياسي دارد
جمعه اين هفته تظاهرات عظيم ايران در اعتراض به هتك حرمت قرآن
عضو خبرگان رهبري: اوباما و رژيم آمريكا عامل اصلي اهانت به قرآن كريم هستند
تدوين منشور جهاني براي جلوگيري از توهين به مقدسات اديان آسماني
تقدير از وزير براي كنترل واردات محصولات كشاورزي
انجام عمل پيوند مغز استخوان در بابل
در شهرستان قم مادر 3 شهيد دفاع مقدس به فرزندانش پيوست
جانبازان قطع عضو از پروتزهاي داراي استاندارد بين المللي بهره مند مي شوند
اظهار نگراني سازمان انتقال خون از كاهش اهداي خون
وزير آموزش و پرورش: امكان فعاليت معلمان شركتي به صورت قرارداد كار معين وجود ندارد
اخبار ادبي و هنري



رئيس قوه قضائيه:هتك حرمت قرآن كريم اهانت به همه اديان توحيدي است

رئيس قوه قضائيه در بيانيه اي از تمامي حقوقدانان برجسته، علماي اديان توحيدي و رئيسان قواي قضائيه و نهادهاي بين المللي خواست در برابر توهين آشكار به مقدسات اسلامي اقدامي اساسي و فوري انجام داده و توطئه جديد را خنثي كنند.
در بيانيه آيت الله صادق آملي لاريجاني آمده است: هتك حرمت قرآن كريم در مقابل كاخ سفيد اقدامي هدايت شده در جهت اسلام ستيزي و مقابله با حركت هاي اسلام خواهي ملل مظلوم جهان و در حقيقت اهانت به همه اديان توحيدي است.
رئيس قوه قضائيه ادامه داده است: قرآن، نورالهي است كه با اين هتاكي ها هيچ گاه خاموش نخواهد شد، بلكه بر تلألو آن افزوده مي شود قرآن كتابي است كه انبياء بزرگ الهي را به رسميت شناخته و آنان را تصديق نموده است.
آيت الله آملي لاريجاني در بيانيه خود آورده است: اقدام ننگين توهين به قرآن كريم فراتر از يك اقدام ابلهانه از سوي چند عنصر عادي بوده بلكه نشان دهنده روند توطئه آميز جديدي از سوي استكبار جهان به سركردگي صهيونيسم بين الملل براي سرپوش گذاردن برناكامي هاي سياسي و نظامي خود درعرصه هاي بين المللي خصوصاً در منطقه خاورميانه دارد تا در راستاي سياست هاي قدرت طلبانه بتواند منافع نامشروع خود را حفظ نمايد و عمق اين توطئه ضرورت هوشياري مسلمانان جهان را اقتضاء دارد.
وي در ادامه ضمن تسليت اين مصيبت عظيم به ولي عصر امام زمان عج الله تعالي فرجه الشريف، مقام معظم رهبري و مسلمانان جهان از تمامي حقوقدانان برجسته، علماي اديان توحيدي و روساي قواي قضائيه و مقامات عالي قضايي كشورهاي جهان و سازمان ها و نهادهاي بين المللي خواست تا در برابر اين توهين آشكار به اعتقادات بيش از يك ميليارد و پانصد ميليون نفر از مسلمانان جهان ساكت ننشسته و اقدام اساسي و فوري در محكوميت اين عمل ننگين به عمل آورده و اين توطئه جديد را خنثي نمايند.

 



با حضور گسترده مردم ،دانشگاهيان ،حوزويان و اقليت هاي ديني صورت گرفت
ادامه موج محكوميت ها نسبت به هتك حرمت قرآن كريم

سرويس سياسي-
نهادها، گروه ها، سازمان ها و تشكل هاي دانشجويي طي بيانيه هاي جداگانه اي هتك حرمت به قرآن كريم را محكوم كردند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه اي با محكوميت شديد اهانت نفرت انگيز به قرآن مجيد، اين اقدام موهن را حاصل نگراني و وحشت صهيونيسم افراطي و هيئت حاكمه آمريكا از رويكرد پرشتاب جامعه جهاني به سمت اسلام و شكست پروژه اسلام هراسي دانست.
اين بيانيه با اشاره به اينكه ايجاد فضاي ضد اسلامي و شكاف بين اسلام و مسيحيت توطئه شيطاني مثلث آمريكا، انگليس و لابي صهيونيستي حاكم در غرب براي انتقام از اسلام، قرآن و انقلاب اسلامي- بعنوان عامل بيداري ملل آزاده و حق طلب و شكل دهنده جبهه مقاومت و استكبارستيزي در اقصي نقاط جهان- به شمار مي رود تصريح كرده است: تلاش براي وحشت آفريني از اسلام و واكسينه كردن جوامع و مخاطبين پيام هاي ناب اسلام، پروژه اي است كه در 14 قرن قبل و در مقطع ظهور اسلام در مدينه و قبل از فتح مكه، توسط ابوجهل و دشمنان پيامبراعظم(ص) كليد خورده است اما همانگونه كه خط جاهليت ابوجهلي در برابر اراده خداوند و عزم مسلمين به زانو درآمد، جنايت قرآن سوزي و كاريكاتور ابوجهلي امروز و سناريو اسلام ستيزي در آغاز هزاره سوم نيز محكوم به شكست خواهد بود.
همچنين بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران در بيانيه اي تاكيد كردند استكبارجهاني تقابل ميان مسيحيت و اسلام را نقطه عطفي در توطئه صهيونيستي خود مي دانند و به دنبال تكرار جنگ هاي صليبي هستند. در اين بيانيه تاكيد شده است به همه كساني كه مسير عناد و دشمني را با مقدسات و باورهاي اعتقادي مسلمانان انتخاب كرده اند هشدار مي دهيم كه ديري نخواهد پاييد كه در آتش قهرالهي خواهيد سوخت و بدانيد كه: «ان الله شديد العقاب».
به گزارش خبرگزاريها طلاب و فضلاي حوزه هاي علميه قم و مشهد نيز با حضور گسترده طي تظاهراتي اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم را محكوم كردند. در اين تظاهرات شعارهايي عليه آمريكا، اسرائيل و نظام سلطه سر داده شد و تظاهركنندگان خواستار مجازات عاملين اين عمل ننگين شدند.
اعلام انزجار دانشگاهيان
از آمريكا
در همين حال، دانشگاهيان دانشگاه صنعتي اميركبير در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم در اين دانشگاه تجمع كردند.
به گزارش فارس، دانشگاهيان دانشگاه صنعتي اميركبير شامل مسئولان، اساتيد، دانشجويان و كاركنان اين دانشگاه در اعتراض به توهين به ساحت مقدس كلام الله مجيد در اين دانشگاه تجمع كردند.
تجمع مذكور از كنار مقبره شهداي گمنام دانشگاه اميركبير آغاز شد و دانشگاهيان شعارهايي همچون «اعدام قرآن سوزان، شعار هر مسلمان» «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا»، «كشيش صهيونيستي اعدام بايد گردد» و... سرداده و از اقدام آمريكاييان در آتش زدن قرآن اعلام انزجار كردند.
از سوي ديگر؛ جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار از تجمع اعتراض آميز بازاريان تهران نسبت به هتك حرمت قرآن مجيد در روز چهارشنبه خبر داد. اين تجمع امروز در مسجد سيدعزيزالله بازار برگزار مي شود. همچنين امروز بازار قم به مدت 2 ساعت تعطيل است و كسبه و بازاريان در تجمعي كه در اعتراض به هتك حرمت قرآن صورت مي گيرد شركت مي كنند.
گفتني است؛ جمعي از دانشجويان در اعتراض به اقدام جنون آميز اهانت كنندگان به قرآن كريم پايگاه اينترنتي جمع آوري امضا با آدرس wwwcondemnworldcom راه اندازي كردند.
بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران نيز طي بيانيه اي هتك حرمت قرآن كريم را محكوم كرد.
همچنين از جمله نهادها و تشكل هايي كه اقدام وقيحانه آمريكايي هاي اوباش را محكوم كردند بدين شرح است: كانون بازنشستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بسيج اساتيد دانشگاه صنعتي اميركبير، بسيج اساتيد دانشگاه الزهرا(ع)، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد، دانشگاه هرمزگان، دانشگاهيان دانشگاه اراك،جامعه زينب(ع)، مركز مديريت حوزه هاي علميه استان تهران، سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان، مجمع روحانيون مبارز، جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان، بسيج دانشجويي دانشگاه اصفهان، سازمان بسيج مهندسين، جامعه اسلامي كارگران، سازمان بسيج طلاب و روحانيون سپاه انصار الحسين استان همدان، بسيج دانشجويي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي استان همدان، شوراي اصناف كشور، خانواده بزرگ صنعت و معدن، مركز بسيج قوه قضائيه و وزارت دادگستري همچنين آيت الله سيدمحمدعلي شيرازي از مراجع تقليد در پيامي هتك حرمت به قرآن مجيد را محكوم كرد.
حضور پرشور مسيحيان در راهپيمايي محكوميت توهين به قرآن در اروميه
مسيحيان اروميه با حضور پرشور خود در راهپيمايي روز سه شنبه اعتراض خود را به هتك حرمت قرآن كريم اعلام كردند.
به گزارس فارس از اروميه، تمام آحاد مردم صرف نظر از اينكه پيرو كدام آئين هستند و بر چه خط مشي زندگي مي كنند با رعايت حقوق شهروندي در راهپيمايي ديروز انزجار خود را از اعمال شيطاني استكبار جهاني به نمايش گذاشتند.
يكي از مسيحيان شركت كننده در اين راهپيمايي گفت: هدف دشمن از اجراي سناريوي آتش زدن قرآن چيزي جز تفرقه افكني بين مسلمانان و فرق مختلف نيست از اين رو ملت هاي سراسر جهان بايد اتحاد و يك دلي خود را حفظ كنند و از حمايت قرآن و مقدسات ديني خود دست نكشند تا دشمن بار ديگر اجازه تجاوز به نمادهاي ديانت مسلمانان را به خود ندهد.
آرتور يوخنه با اشاره به فرازي از سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه ايران رنگين كماني از اقوام مختلف است، افزود: مردم ولايت مدار ايران اسلامي با گوش فرا دادن به سخنان مقام معظم رهبري بانگ الله اكبر را در كشور طنين انداز كنند و مقابل هرگونه سوءاستفاده دشمنان از قوميت ايران را بگيرند.
خليفه ارامنه نيز اظهار داشت: طراح تمام توطئه ها عليه اديان صهيونيسم است.
همچنين استپان پاشائي خاطرنشان كرد: توهين به اديان الهي توسط صهيونيست ها كه بايد با هوشياري مسلمانان اين توطئه ها خنثي شود.
وي تصريح كرد: هتك حرمت به قرآن از نظر تمام مسيحيان مطرود است چرا كه حضرت مسيح همه مردم را به خوش اخلاقي با همسايگان تشويق مي كرد.
اعلام انزجار كليميان اصفهان از اهانت
به قرآن كريم
انجمن كليميان اصفهان با صدور بيانيه اي اعلام كرد: اهانت به قرآن و اسلام به عنوان يكي از كتاب هاي آسماني و اديان توحيدي، اهانت به همه اديان تلقي مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، در بيانيه انجمن كليميان اصفهان كه ديروز از سوي كنيسه «دكتر داود» و صيون ماه گرفته نماينده جامعه كليميان اصفهان صادر شده، آمده است: جامعه كليميان اصفهان انزجار و نفرت خود را از هرگونه بي حرمتي به مقدسات اديان الهي اعلام مي كند.
در اين بيانيه تصريح شده است: حتي مطرح كردن تفكر سوزاندن قرآن كه همانند تورات و انجيل مقدس است، از نظر همه اديان الهي محكوم است و اين اقدام بي شرمانه توهين به همه اديان الهي محسوب مي شود.
كليميان اصفهان در اين بيانيه تاكيد كردند: طرح سوزاندن قرآن از سوي تعداد اندكي افراد بي خرد كه تنها در انديشه ايجاد اختلاف بين اديان الهي هستند و هيچگونه اطلاع صحيحي از ارتباط استوار اديان الهي با همديگر ندارند، صورت پذيرفته است كه جامعه كليميان استان اصفهان آن را به شدت محكوم مي كند.

 



آيت الله يزدي: اهانت به قرآن ريشه سياسي دارد

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با محكوميت اهانت به قرآن، ريشه اين اقدام را سياسي دانست.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اهانت به قرآن كريم در ادامه طرح هاي شيطاني صهيونيست ها در راه اسلام ستيزي و مقابله با جمهوري اسلامي ايران بوده و هرگز نمي توان آن را به عنوان مقابله مسيحيت با اسلام قلمداد كرد.
وي كه با مركز خبر حوزه گفت وگو مي كرد، اهانت به قرآن كريم را طرح شيطاني صهيونيست ها دانسته و گفت: بعضي ها مي خواهند اعمال زشت و ننگين صهيونيست ها در اهانت به قرآن كريم را به جنگ هاي صليبي و تقابل اسلام و مسيحيت نسبت دهند؛ در حالي كه اين حركت مذبوحانه دنباله يكي از طرح هاي استكبار براي انقلاب ستيزي از طريق رژيم صهيونيستي كه اصولا با مذهب مخالف مي باشد، است.
دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه با بيان اينكه اهانت به قرآن به بهانه حادثه 11سپتامبر، دليل روشني بر اثبات طرح صهيونيست ها است، افزود: تحقيقاتي كه پس از واقعه 11سپتامبر در سطح دنيا رخ داد و حتي اعتراض بسياري از غربي ها را برانگيخت، بهانه اي شد تا در محل اين حادثه، به بهانه مبارزه با تروريست و اسلام ستيزي و به خصوص مقابله با جمهوري اسلامي، به قرآن كريم اهانت كنند.
رئيس اسبق قوه قضاييه يادآور شد: استكبار در تلاش است به بهانه 11سپتامبر و مبارزه با تروريست به مقابله با اسلام پرداخته و در همين راستا ايران را منشأ تروريست ها اعلام كند؛ در حالي كه مواضع انقلاب اسلامي ايران هميشه عليه تروريست بوده و خود قرباني حملات آنها است.
يزدي، كشيش مسيحي را انساني احمق، جاهل و بي سواد برشمرد و گفت: در قرآن كريم بيشترين تعريف از عيسي مسيح(ع) شده و پاكترين نسبت به مريم كبري داده شده، كدام كتاب آسماني اين اندازه از اين پيامبر الهي دفاع كرده است، آيا آن كشيش احمق كه اين طرح را بيان كرد به اين مباحث توجه نكرده كه چقدر قرآن به حضرت عيسي(ع) عنايت داشته و دارد؟
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه اهانت به قرآن را اهانت به اديان آسماني بيان كرد و افزود:اهانت به قرآن در كشوري رخ داده كه مدعي آزادي است؛ بنابراين دولت آن نمي تواند خودش را كنار بكشد و بگويد من مسئوليتي ندارم.
دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه با بيان اينكه شخص رئيس جمهور آمريكا و دولت اين كشور در قبال اين جنايت مسئول اند، تصريح كرد: در كشوري كه مردم از اديان مختلف از جمله مسلمان، مسيحي و حتي يهودي در آن وجود دارد، پليس موظف بوده از بروز اين حادثه جلوگيري نمايد، اما اين كار را نكرده است؛ بنابراين رئيس جمهور و دولت آمريكا مسئول اين جنايت هستند.
يزدي با بيان اينكه عواقب ناشي از اينگونه حوادث ناگوار را نمي توان به زودي پاك كرد خاطرنشان كرد: اهانت به قرآن ريشه سياسي دارد؛ به طوري كه انقلابي در ايران براساس اسلام شكل گرفته و استكبار همواره درصدد ضربه زدن به آن است.

 



در بيانيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اعلام شد
جمعه اين هفته تظاهرات عظيم ايران در اعتراض به هتك حرمت قرآن

سرويس سياسي -
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اطلاعيه اي از همه مسلمانان و آزادگان جهان خواست پس از نماز جمعه اين هفته طوفان خشم و انزجار خود از اقدام جنون آميز قرآن سوزي را به نمايش بگذارند.
در اين اطلاعيه با بيان اينكه اقدام جنون آميز اهانت به قرآن نشانه اي گويا از روند رو به زوال و انحطاط شيطان بزرگ است تصريح شده است: اين حركت بي شرمانه و نمايش ديوانه وار كه از سوي چند عروسك گردان و مزدور بي جيره و مواجب صهيونيست بين الملل به نمايش درآمده، جسارتي بي شرمانه در اهانت به ساحت مقدس قرآن مجيد بوده كه عملاً در راستاي حركت ضد اسلامي و ددمنشانه نظام سلطه بين المللي به منظور تكميل پروژه اسلام هراسي و اسلام ستيزي در سطح منطقه و جهان است كه به دنبال ايجاد جنگ مذهبي و به انحراف كشاندن افكار عمومي مسلمانان از مسائل، تحولات و مشكلات دنياي اسلام و خاورميانه شكل مي گيرد.
در اين اطلاعيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با تسليت و تعزيت به امت بزرگ اسلامي از عموم مسلمانان و آزادگان جهان به ويژه ملت آگاه و هميشه در صحنه ايران اسلامي مي خواهد پس از اقامه نماز جمعه اين هفته با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز عليه اهانت به ساحت قدسي قرآن كريم، در صفوفي متحد و يكپارچه ضمن محكوم كردن اقدامات دين ستيزانه عوامل صهيونيستي، شناسايي و مجازات عوامل اصلي را كه مطالبه همه مسلمانان جهان از دولت آمريكا و سياستمداران آن است، خواستار شوند.

 



عضو خبرگان رهبري: اوباما و رژيم آمريكا عامل اصلي اهانت به قرآن كريم هستند

آيت الله عباس كعبي عامل اصلي هتك حرمت قرآن كريم را اوباما و رژيم استكباري آمريكا دانست.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري روز سه شنبه در گفت وگو با «ايرنا» خاطر نشان كرد: هم اكنون يك اجماع بين المللي عليه اقدامات سخيف كشيشان آمريكايي و اهانت آنها به قرآن كريم در حال شكل گيري است.
وي گفت: ما شخص اوباما و رژيم استكباري آمريكا را عامل اصلي اهانت به قرآن كريم و آتش زدن كتاب آسماني مي دانيم و اين اقدام باعث يك خيزش جديد در جهان اسلام عليه استكبار خواهد شد.
وي ادامه داد: اين فتنه توسط صهيونيست ها و نومحافظه كاران آمريكا صورت گرفته است ولي هم اكنون آنان تحت فشار افكارعمومي قرار دارند.
كعبي گفت: در اين اقدام سخيف، دشمنان دچار يك شكست سنگين خواهند شد و تا نابودي فرقه صهيونيستي- آمريكايي و نظام سلطه، مسلمانان جهان ساكت نخواهند ماند.
كعبي افزود: افرادي كه قرآن كريم را آتش زده اند حكم مهدورالدم را دارند و احساسات جهان اسلام نيز عليه آنها برانگيخته شده و فروكش نخواهد شد.
وي اظهار داشت: اقدام آمريكايي ها در جهت قرآن هراسي، نتيجه معكوس دارد و مردم بيشتر گرايش پيدا خواهند كرد.
كعبي ادامه داد: آتش زدن كتاب خداوند و اهانت به مسلمانان يك خيانت بين المللي عليه صلح، امنيت جهاني و انسانيت مي باشد و بايد حاكمان آمريكا به صورت عملي با اين كشيش ها برخورد و آن كليسا را نيز منحل كنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: سازمان كنفرانس اسلامي، مراجع مذهبي و بزرگان ديني اين حركت را دنبال و اين اقدام ننگين كشيشان آمريكايي را به وحدت امت اسلام تبديل خواهند كرد.

 



لاريجاني در پيامي به روساي مجالس جهان خواستار شد
تدوين منشور جهاني براي جلوگيري از توهين به مقدسات اديان آسماني

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي به روساي مجالس جهان با اشاره به حادثه تلخ اهانت به قرآن كريم در آمريكا، خواستار تدوين منشوري جهاني براي جلوگيري از هرگونه توهين به مقدسات اديان آسماني شد.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي متن پيام علي لاريجاني به همتايان خود به شرح ذيل است:
آن گونه كه از بررسي اخبار و حوادث هفته هاي اخير مستفاد مي شود، دگربار عناصري ماجراجو و كم دانش از مسيحيت به بهانه حوادث تروريستي 11 سپتامبر 2001 بر آن شده اند با تحريك عواطف و احساسات درون جوامع مغرب زمين، به تكرار تجربيات تلخ تاريخي تقابل اديان تمسك جويند و با توهين به قرآن كريم كتاب آسماني مسلمانان، نگاه روشن تري از رفتار آمريكا در حوزه هاي فرهنگي را به مسلمانان عرضه كنند.
بعيد است كسي مانورهاي تبليغاتي مسئولين آمريكا در عدم رضايت از اين موضوع را بپذيرد. در حالي كه سالهاست آنها براي كوچكترين خطر امنيتي بيشترين حقوق انسان ها را ناديده مي گيرند، آيا اين رفتارهاي تحقير آميز نوع ديگري از نزاع صليبي است كه رئيس جمهور قبلي آمريكا آن را به زبان آورد و مي خواهند در سطح جهان آن را بازتعريف نمايند؟ چه كساني بايد هزينه اين گونه طرح هاي غيرمسئولانه را بدهند؟
تاريخ بشريت، مشحون از صفحات تلخ بحران هاي اجتماعي برگرفته از ريشه اختلافات قرون وسطايي است كه بيم از تكرار آن همواره كابوسي جدي براي نسل هاي قبل از ما بوده است؛ از اين رو براي ما در اين برهه خاص وظيفه اي سنگين و مسئوليتي جدي نمود يافته كه با هم انديشي و تنظيم يك منشور جهاني در برابر اين اقدامات فاجعه آميز به همكاري برخيزيم.
تاريخ گواه است كه دنياي مسيحيت براي سال هاي متمادي تحت تاثير القائات يوحناي دمشقي، با قضاوتي نادرست از اسلام روبرو گشت، قضاوتي كه بيش از آنچه به تفاهم ميان اديان منتهي شود اسباب چالشي درازمدت گشت.

 



تقدير از وزير براي كنترل واردات محصولات كشاورزي

نايب رئيس كميته تحقيق كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي با تقدير از وزير جهاد كشاورزي گفت: بحث واردات بي رويه محصولات كشاورزي به كشور با حمايت وزير جهاد كشاورزي كنترل مي شود.
به گزارش فارس حميدرضا حاجي اصغري ديروز در تبريز بحث واردات كالا به ويژه محصولات كشاورزي را به بزرگ ترين آفت براي صنايع توليدي كشور دانست.
عضو شوراي مركزي نظام مهندسي كشاورزي كشور اظهار داشت: جلسه هاي متعدد و پيگيري هاي بي وقفه اي در اين باره برگزار كرده ايم كه از اين راه بتوان از ضرر و زيان توليدكننده كشاورزان و باغداران جلوگيري شود و از ورود بي رويه محصولات كشاورزي به كشور ممانعت شود.
وي با تقدير از اقدامات و تصميم هاي وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: به دستور وزير محترم جهاد كشاورزي مدتي قبل 49 كالا مشمول ممنوعيت ورود به كشور شدند كه در روزهاي اخير 20 كالاي ديگر در اين ليست قرار گرفت.
حاجي اصغري گفت: براين اساس ليست دوم ورود اين كالاها به كشور به وزير بازرگاني اعلام شده است كه اميد است با همكاري وزارتخانه بازرگاني از ورود بي رويه كالا و محصولات كشاورزي به كشور ممانعت شود.

 



انجام عمل پيوند مغز استخوان در بابل

بابل-خبرنگار كيهان:
پيوند مغز و استخوان جهت درمان قطعي بيماري تالاسمي ماژور براي اولين بار در بيمارستان كودكان امير كلا بابل انجام شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي بابل بر روي بيماري 9 ساله مبتلا به بيماري تالاسمي ماژور پيوند مغز استخوان انجام گرفت.
پدر بيمار محيا قاسم زاده ضمن اشاره به پيوند مغز استخوان دخترش گفت: بيمار، مغز استخوان پيوندي را از خواهر 16 ساله خود دريافت كرده است.
وي افزود: حال عمومي دخترم بعد از عمل پيوند خوب و رضايتبخش است.
دومين پيوند مغز استخوان نيز ديروز بر روي بيمار 4 ساله به نام فاطمه غلامي انجام شد. فاطمه غلامي نيز مغز استخوان پيوندي را از برادرش بهزاد غلامي 16 ساله دريافت كرد.

 



در شهرستان قم مادر 3 شهيد دفاع مقدس به فرزندانش پيوست

مادر سه شهيد دوران دفاع مقدس و دارنده نشان ملي ايثار در قم تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، مادر شهيدان امير، محمود و محمدعلي موحدي كه در هشت سال دفاع مقدس فرزندان خود را تقديم اسلام و انقلاب كرد، روز يكشنبه جان به جان آفرين تسليم و عصر روز دوشنبه با حضور مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران و اقشار مختلف مردم قم تشييع و به خاك سپرده شد.
براساس اين گزارش بانو موحدي بر اثر عارضه مغزي در سن 80 سالگي ديده از جهان فروبست و پس از تشييع در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در قبرستان بقيع قم در آغوش خاك جاي گرفت.
مادر شهيدان موحدي كه نشان ملي ايثار را از رئيس جمهور دريافت كرده بود، همواره تاكيد مي كرد: آرزوي من بوده كه بچه هايم فداي اسلام شوند.

 



جانبازان قطع عضو از پروتزهاي داراي استاندارد بين المللي بهره مند مي شوند

رئيس مركز گروه هاي خاص بنيادشهيد و امور ايثارگران گفت: جانبازان قطع عضوكشور از پروتزهاي داراي استاندارد بين المللي بهره مند مي شوند.
مهدي معصومي در اين باره، گفت: در حال حاضر اندام هاي مصنوعي براي جانبازان قطع عضو كشور از شركت هاي خارجي وارد مي شود و متخصصان خارجي به دعوت بنيادشهيد و امور ايثارگران با حضور در ايران نسبت به قالب گيري پروتز براساس آخرين روش هاي علمي اقدام مي كنند.
وي با اشاره به رقابت شركت هاي خارجي در توليد اندام هاي مصنوعي گفت: بنيادشهيد و امور ايثارگران واردات اندام هاي مصنوعي مورد نياز جانبازان را از شركت هاي خارجي كه توليدات خود را با قيمت هاي مناسب تري عرضه مي كنند و به استانداردهاي بين المللي نزديك تر هستند، ادامه مي دهد.
معصومي گفت: واردات اندام هاي مصنوعي نسبت به توليدات داخلي مقرون به صرفه است و جانبازان نيز از اين پروتزها ابراز رضايت مي كنند.
به گزارش ايسنا، لازم به ذكر است، يك گروه از كارشناسان و متخصصان اورتز پروتز و ساخت اندام هاي مصنوعي شركت اشترافيندر آلمان به دعوت بنيادشهيد و امور ايثارگران از 21 شهريورماه به مدت 10 روز در ايران حضور دارند و پس از معاينه جانبازان نسبت به ساخت اندام مصنوعي براي آنان براساس دانش روز دنيا اقدام مي كنند.
معاينه و قالب گيري هشت نفر از جانبازان قطع عضو مدتي قبل توسط همين كارشناسان انجام شد كه در اين سمينار به جانبازان ارائه مي شود و براي هشت نفر از جانبازان قطع عضو لگن، اندام هاي مصنوعي براساس آخرين متد علمي جهان ساخته مي شود.

 



اظهار نگراني سازمان انتقال خون از كاهش اهداي خون

با افزايش ميزان مسافرت ها در روزهاي پاياني تابستان، پايگاه هاي انتقال خون با كاهش مراجعه براي اهداي خون مواجه شده اند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان انتقال خون ايران، با پشت سر گذاشتن ماه مبارك رمضان و رفع نگراني كاهش ذخاير خوني كشور، در اين روزها نيز به دليل افزايش مسافرت هاي تابستاني ميزان اهداي خون مطلوب نيست. اين در حالي است كه در چنين روزهايي به دليل افزايش تردد بين شهري و احتمال بيشتر وقوع تصادفات جاده اي نياز به خون و فرآورده هاي خوني جهت مصدومان اين گونه سوانح، بيش از پيش وجود دارد.
براساس اين گزارش، برخي استان ها به خصوص استان هاي جنوبي كشور كه بخش بيشتر خدمات خود را به بيماران خاص ارائه مي دهند با مشكلات بيشتري روبرو هستند. بنابراين از هموطنان درخواست مي شود همچون گذشته در اين روزها نيز اهداي خون را فراموش نكنند.

 



وزير آموزش و پرورش: امكان فعاليت معلمان شركتي به صورت قرارداد كار معين وجود ندارد

وزير آموزش و پرورش گفت: نمي توان وضعيت معلمان شركتي را به صورت كار معين تبديل كرد چرا كه براساس قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي قرارداد كار معين براي آموزش نبوده بلكه براي خدمات است.
حميد رضا حاجي بابايي در نشست مشترك وزير آموزش و پرورش با مديران كل آموزش و پرورش استان ها و رئيسان ادارات ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكاياتي سراسر كشور گفت: با انحلال تمامي شركت هاي خدماتي در آموزش و پرورش از اين پس 30 هزار نفر از نيروهاي آنها به عنوان سرايدار مدرسه و با قرارداد كار معين مشغول به كار خواهند شد.
وي افزود: براساس يكي ديگر از مصوبات مجلس، به كارگيري هرگونه نيروي حق التدريسي در آموزش و پرورش ممنوع است و امكان حق التدريس شدن اين افراد وجود ندارد. بنابراين تا اين لحظه هيچ قانوني براي به كارگيري معلمان شركتي وجود ندارد.
به گزارش فارس وزير آموزش و پرورش با اشاره به كددار شدن تمامي نيروها در آموزش و پرورش تأكيد كرد: از اين پس جذب نيروي انساني تنها با برنامه ريزي و ساماندهي و مجوزهاي استخدامي صورت مي پذيرد؛ در حال حاضر نيز با اقداماتي نظير استخدام هاي اخير و كاهش چهار ساعته فعاليت هنرستان ها كمبود نيرو در آموزش و پرورش يا مازاد نيرو در آن بي معني است.
همچنين به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش روند استخدام در وزارت آموزش و پرورش با حضور وزير، معاونين، مديران ستادي و استاني مورد بررسي قرار گرفت.
در اين راستا تمامي اعتراضات وارد شده به استانها در آزمون استخدامي بررسي و اعلام شد در هيچ استاني مشكل وجود ندارد.
همچنين به گزارش مهر وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه هدفمند كردن يارانه ها نه تنها در مدارس غيردولتي بلكه در كل آموزش و پرورش تاثير دارد گفت: ستاد هدفمند كردن يارانه ها براي بررسي تاثير و جبران آن در اين وزارتخانه تشكيل شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايشگاه بين المللي كاريكاتور شيطان در برابر قرآن
در پي هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن در آمريكا، خانه كاريكاتور ايران اقدام به برپايي نمايشگاهي در دو بخش كارتون و كاريكاتور با همين موضوع نموده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، آثار برگزيده اين نمايشگاه هم اكنون در سايت ايران كارتون به نمايش درآمده است اما براي ارسال آثار محدوديت زماني اعلام نشده است.
موضوعات بخش كارتون اين نمايشگاه عبارت است از: شيطان در برابر قرآن و شيطان در برابر فطرت انساني. همچنين موضوع بخش كاريكاتور نيز «تري جونز» كشيش هتاك آمريكايي است.
آثار برتر در آنده در معرض ديد عموم قرارخواهند گرفت.
معارفه فردي به عنوان رئيس مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري
آيين توديع محسن مؤمني و معارفه اميرحسين فردي مدير مركز آفرينش هاي ادبي روز گذشته با حضور حسن بنيانيان مشاور رئيس سازمان تبليغات، سيدعلي موسوي گرمارودي و جمعي از نويسندگان در تماشاخانه مهر حوزه هنري برگزار شد.
فردي در اين مراسم بر عنايت بيشتر به نويسندگان و شاعران شهرستاني تاكيد كرد و تصريح نمود: حوزه هنري در جريان فتنه سال گذشته مي توانست بهتر عمل كند. اين فتنه جنگي ميان عاطفه، انديشه و جنگ نرم بود و حوزه بايد در خط مقدم اين امر قرار مي گرفت، چرا كه وقتي اساس نظام متزلزل شود ديگر نمي توانيم به داستان و قصه فكر كنيم.
در اين مراسم مؤمني كه هم اكنون رياست حوزه هنري را عهده دار است گفت: انسان حاضر در عرصه جنگ تحميلي را از طريق ادبيات به خوبي معرفي كرده ايم اما انسان انقلابي را نه، از آقاي فردي توقع دارم مسيري را براي معرفي اين نوع انسان فرهيخته فراهم آورد.
حمايت هنرمندان مستقل آمريكا
از ساخت مسجد در محل حادثه 11سپتامبر
عده اي از هنرمندان مستقل از پيشنهاد «مايكل مور» در زمينه ساخت مسجد در منطقه صفر (مكان وقوع انفجار 11سپتامبر) حمايت كردند.
«جان كيوزاك»، بازيگر هاليوودي ضمن محكوم كردن اقدام اهانت آميز عليه كتاب آسماني قرآن، افزود: من به شدت از ساخت مسجد در منطقه صفر (محل وقوع حادثه 11سپتامبر) دفاع مي كنم.
به گزارش فارس به نقل از سايت خبري هاليوود نيوز، «كيوزاك» تنها ستاره حامي ساخت مسجد در منطقه صفر نيست بلكه «جان لجند»، خواننده و «كرك داگلاس»، بازيگر برنده اسكار نيز از طرفداران سرسخت اين طرح هستند.
به گزارش فارس، پيشنهاد ساخت مسجد دقيقاً در مكان وقوع حادثه 11سپتامبر در ابتدا چند روز پيش توسط «مايكل مور» صورت گرفت.
نخستين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي
نخستين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي برگزار مي شود.
كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي با رويكرد ادبي و پژوهشي و با هدف معرفي و تبيين سروده هاي تاريخ مبارزه و مقاومت ملت هاي اسلامي سراسر جهان در مهر ماه سال جاري برگزار مي شود. 30 شاعر برجسته حوزه مقاومت اسلامي ايران و جهان اسلام و 15پژوهنده فرهنگ و ادبيات انقلاب اسلامي در اين همايش شكوهمند كه به همت بنياد فرهنگي روايت برپا مي شود، به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14