(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 شهريور 1389- شماره 19741

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قدرداني از درايت رهبري در هشتمين اجلاس خبرگان
سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني درافتتاحيه اجلاس خبرگان
رسانه هاي كره : تحريم ايران هزينه واردات كره جنوبي را افزايش داده است
دستور آمريكا به سران فتنه لغو تحريم هاي شكست خورده عليه ايران را باارسال نامه خواستار شويد
حمايت اعضاي فراكسيون دانشگاهيان مجلس از تغيير رئيسان برخي دانشگاه ها
الياس نادران: وحدت با سران فتنه معني ندارد
احتمال تغيير احكام نمايندگان ويژه رئيس جمهور به مشاور
بان كي مون: احمدي نژاد در نشست خلع سلاح سازمان ملل شركت مي كند
رئيس كميته امور بين الملل سناي روسيه: ايران قدرتمندترين كشور خاورميانه است
با موافقت دادستان تهران سارا شورد با وثيقه آزاد شد



گزارش خبري كيهان
قدرداني از درايت رهبري در هشتمين اجلاس خبرگان

سرويس سياسي-
هشتمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري در حالي از ديروز آغاز به كار كرد كه به گفته تعدادي از اعضا، قدرداني از درايت و عملكرد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در مواجهه با مسائل گوناگون داخلي و خارجي به ويژه نحوه برخورد ايشان با فتنه 88، محور اصلي بحث هاي اين اجلاس را به خود اختصاص داده است.
آيت الله «سيدكاظم نورمفيدي» در جمع خبرنگاران گفت: حمايت قاطع از رهبر معظم انقلاب اسلامي محور برنامه هاي مجلس خبرگان است. وي با بيان اين كه جايگاه حقوقي مجلس خبرگان پيگيري مطالبات و دفاع از رهبري انقلاب است، خاطرنشان كرد: اين مسئله كاملاً طبيعي است كه در اجلاسيه جديد مجلس خبرگان يكي از مهم ترين محورهاي آن دفاع و حمايت قاطعانه از مقام معظم رهبري است.
حجت الاسلام قره باغي عضو ديگر مجلس خبرگان رهبري هم گفت: حكم رهبر معظم انقلاب براي همه حتي مراجع تقليد نافذ است و مراجع عظام تقليد دستورات ايشان را اجرا مي كنند.
وي افزود: با توجه به اهميت كار خبرگان در حمايت از مواضع رهبر معظم انقلاب، اعضاي خبرگان هميشه پشت سر ايشان ايستاده اند.
آيت الله سيدمجتبي طاهري خرم آبادي، نماينده مردم ايلام در مجلس خبرگان نيز نقش اساسي اين مجلس را صيانت از جايگاه ولايت دانست و تأكيد كرد: دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب جايگاه ولايت را نشانه رفته و به دنبال تضعيف آن بوده اند و در مقابل آنها پشتيباني از ولايت فقيه و شخص رهبر معظم انقلاب اسلامي محور اصلي فعاليت هاي مجلس خبرگان بوده است.
وي با تأكيد بر اينكه اين نهاد در خصوص رهبري وظيفه نظارتي بر عهده ندارد، اظهار داشت: كميسيون تحقيق مجلس خبرگان در هر اجلاس گزارشي در خصوص احراز صفات و شرايط رهبري به اعضا ارايه مي كند كه اين گزارش در بيانيه پاياني هر نشست منعكس مي شود.
نماينده استان ايلام در مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب به اين نتيجه رسيدند كه ولايت فقيه و اسلام ستون اصلي اين نظام است و به همين خاطر همواره به اشكال گوناگون آن را مورد هجمه قرار داده اند.
طاهري خرم آبادي افزود: هر چند استكبار جهاني در پي شبهه افكني درباره ديدگاه ولايت فقيه است اما اين ديدگاه از نظر عامه مردم امري پذيرفته و مقدس است.
آيت الله «عبدالنبي نمازي» ديگر عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به محور بودن بحث حمايت از جايگاه ولي فقيه در اجلاس هشتم خبرگان گفت: همه وظيفه دارند براي پيشرفت كشور از رهبري حمايت كنند و اين موضوع فقط به نمايندگان مجلس خبرگان اختصاص ندارد. نمازي با تاكيد بر اينكه حمايت از مواضع رهبري وظيفه آحاد ملت است، تصريح كرد: در طول 30 سالي كه خبرگان هميشه نشست هايي را برگزار كرده اند، هميشه در فراز و نشيبها، حوادث، بحرانها، دوران دفاع مقدس، تحريم هاي خارجي و فتنه هاي داخلي و خارجي حامي و پشتيبان رهبر بوده اند.
وي هدف اصلي دشمنان نظام را تضعيف جايگاه رهبري خواند و گفت ملت ايران و خبرگان رهبري با حمايت هاي قاطع خود از رهبر معظم انقلاب و ولايت فقيه دسيسه ها و توطئه هاي دشمنان انقلاب را خنثي كرده اند.
آيت الله نمازي تقويت جايگاه رهبري را موجب استحكام نظام دانست و گفت: رمز ماندگاري انقلاب، نظام و ارزش هاي الهي نظام اسلامي ايران تبعيت كامل از رهنمودهاي رهبر و ولي امر است.
در پي اظهارات نسنجيده و اهانت آميز علي محمد دستغيب، نماينده شيراز در مجلس خبرگان عليه جايگاه ولايت فقيه، نمايندگان مجلس خبرگان ضمن انتقاد شديد از اين مواضع ضد ديني و دشمن پسند به حمايت از ولايت فقيه پرداختند.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان اظهار داشت: به نظر مي رسد كه دستغيب و امثال وي به دنبال اهدافي بودند كه وقتي به آن نرسيدند، امروز به دنبال مطرح كردن برخي مسايل حاشيه اي هستند.
وي اضافه كرد: اين افراد در جامعه نيز در انزواي كامل قرار دارند و مردم مقصود آنان از طرح چنين مسايلي را مي دانند و بر اين اساس مي بينيم كه براي برگزاري نماز عيد سعيد فطر پشت سر رهبر معظم انقلاب حضور ميليوني دارند.
آيت الله مهمان نواز موضع گيري و اظهارنظر اين نماينده استان فارس در خبرگان رهبري را حرف و موضوع جديدي ندانست و افزود: وي از ابتدا مسايلي را در مجلس خبرگان رهبري مطرح مي كرد كه هيچ يك از اين مسايل مورد تأييد اكثريت اعضاي خبرگان نبود.
وي اضافه كرد: در يكي از اجلاسيه هاي مجلس خبرگان رهبري ايشان مسايلي را مطرح كرد كه موجب موضع گيري اكثريت اعضاي خبرگان رهبري شد و اكثريت اعضا خواستار اخراج وي توسط هيأت رئيسه خبرگان شدند.
امام جمعه بجنورد گفت: البته رهبر معظم انقلاب اسلامي با دورانديشي و ظرفيت بالايي كه در پذيرش اظهارات مخالفان دارند، خبرگان رهبري را از اين كار منع كردند. آيت الله مهمان نواز افزود: البته وجود اختلاف نظر و سليقه درجامعه امري پذيرفته شده است ولي برخي به دنبال سوء استفاده از فضاي باز جامعه هستند.
«سيدمحمود علوي» نماينده مردم استان تهران در مجلس خبرگان هم با تأكيد بر حفظ شان و جايگاه ولايت فقيه به انتقاد از مواضع سخيف دستغيب پرداخت.
علوي تأكيد كرد: بيش از آنكه مردم ما بخواهند از طرح چنين مسايلي استفاده كنند، دشمنان از آن سوء استفاده خواهند كرد.
وي حركات اينچنيني را در تقابل با فلسفه تأسيس مجلس خبرگان توصيف كرد و گفت كه چنين حركت هايي خردگرايانه تلقي نمي شود.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه شهرستان قائم شهر هم در اين باره گفت: نامه سرگشاده دستغيب حرف هايي نادرست و مصداق باطل است.
حجت الاسلام والمسلمين علي معلمي افزود: به اين حرف هاي دشمن پسند نبايد بها داد و بايد آنها را رها كرد. وي ادامه داد: متأسفانه دستغيب گاهي اوقات تحت تأثيرالقائات افراد منحرف، حرف هايي را بيان مي كند كه مطابق با واقعيت و حقايق جامعه نيست.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: تعقيب كردن اين مساله نفعي براي كشور ندارد و بايد همگان تلاش كنيم در راستاي حفظ و تقويت نظام اسلامي گام برداريم.
حجت الاسلام معلمي اضافه كرد: در دوران كنوني كه كشور به سمت رشد و تعالي گام برمي دارد نبايد به اينگونه سخنان توجه كرد بلكه بايد بستر را براي توسعه و پيشرفت كشور هموار نماييم.
حسيني شاهرودي نماينده گلستان در مجلس خبرگان نيز با بيان اينكه ما وظيفه داريم از مقام ولايت دفاع و آن را حفظ نمائيم افزود: بايد كشور را آماده نگه داريم تا مردم كه ما نمايندگان آنها هستيم، مسأله ولايت را بپذيرند و در اين خصوص مشكلي نداشته باشيم.
وي تصريح كرد: همين مجلس خبرگان رهبري بود كه بعد از امام توانست بهترين فرد را به ملت معرفي نمايد و در واقع ايشان خلف صالح امام امت بوده اند.
نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان تأكيد كرد: امروز وظيفه همه ما در اين مجلس، دفاع از مقام شاخص و والاي ولايت است.

 



سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني درافتتاحيه اجلاس خبرگان

هشتمين اجلاس خبرگان رهبري در دور چهارم رسماً آغاز به كار كرد. در اين اجلاس كه ديروز در محل سابق مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد اكثريت اعضاي مجلس خبرگان حضور داشتند.
مراسم افتتاحيه با تلاوت آياتي از كلام نوربخش الهي آغاز شد و همگان به استماع آيات قرآن كريم پرداختند.
در ادامه طبق روال معمول اجلاسيه هاي خبرگان رهبري، رئيس جلسه به ايراد مطالبي پرداخت.
اظهارات رئيس جلسه
آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخشي از اظهاراتش به هتاكان قرآن هشدار داد و در عين حال به آنها گفت: شماها در حقيقت به جاي قرآن، ريشه خودتان را آتش مي زنيد؛ چرا كه خداوند از اينكه بخواهد از قرآن و دين خود دفاع كند، عاجز نيست.
وي همچنين افزود: شما كه كتاب خدا را آتش مي زنيد بايد بدانيد كه خداوند براي دفاع از كتاب خود مي داند چه زماني از آن دفاع كند و اصل استدراج در همين زمينه است و تنها اندكي صبر لازم دارد.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه من به عنوان يك روحاني به هتاكان قرآن هشدار مي دهم كه متوجه اعمالشان باشند، گفت: البته آنان به دنبال آنند كه ما هم درصدد نفي انجيل، ساير كتب آسماني و انبياء الهي برآييم و به آنها واكنش نشان دهيم در حالي كه بايد بدانند كه ما اين كار را نخواهيم كرد چرا كه كتب ديني آنها را مقدس مي دانيم.
رئيس مجمع تشخيص در ادامه با ملتهب نشان دادن فضاي ضد كشورمان به صدور قطعنامه ها از سوي مجامع بين المللي و شوراي امنيت عليه ملت ايران اشاره كرد و گفت: تحريم ها هم از شوراي امنيت، هم آژانس و هم دولت ها خود مستقلاً وارد ميدان شده اند و كارهايي را انجام مي دهند كه آثار توطئه هاي آنها عليه انقلاب را بيشتر مي كند.
وي تصريح كرد: اتكاو اميد به خدا و مردم موجب دلگرمي ماست. آنچه كه بقاي ما را تداوم بخشيده مشكلات را حل كرده، ريشه الهي، اسلامي نظامي بود كه تأسيس كرده ايم. مردم نيز همواره با هم در صحنه بودند و هيچ كم نگذاشتند اين سرمايه ها عوامل مهم پيروزي ها و موفقيت هاي ما است و هر مقدار از آن كم شود بايد نگران باشيم. اين حوادث بايد هشداري براي جبران آنها و تقويت راه هاي صحيح باشد.
رئيس اجلاس خبرگان با بيان اينكه دو مسأله هسته اي و حقوق بشر در ايران مستمسك دست غرب قرار گرفته است، از گزارش اخير آژانس انتقاد كرد و افزود: در گزارش آژانس رئيس سازمان بين المللي انرژي اتمي مدعي شده است كه ايران بازرسان آژانس را به تاسيسات هسته اي خود راه نداده است و لحن خود را به سمت نظامي شدن فعاليت هاي هسته اي ما تشديد كرده است در حالي كه آنها در گفته خود صادق نيستند.
وي با بيان اينكه برخي مي گويند براحتي از سطح تحريم هاي اعمالي عبور خواهيم كرد، ابراز عقيد كرد: ترديد دارم كه از امكانات و ظرفيت هاي علمي و انساني و طبيعي خود در اين زمينه و در مقابل تحريم درست استفاده كنيم اما معتقدم اگر از ظرفيت هاي موجود درست استفاده كنيم حتماً در مقابل آنها پيروز و موفق خواهيم شد.
هشدار درباره تحريم ها
هاشمي رفسنجاني در ادامه گفت بايد مراقب تحريم ها بود و آن ها را شوخي نگرفت بايد بگويم كه تاكنون و بعد از گذشت سي سال از انقلاب اسلامي هيچ گاه به اين اندازه تحريم ها عليه ما شدت نداشته است.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه اعتقادي به موفقيت تحريم كنندگان ملت ايران ندارد، در عين حال گفت: من وظيفه خودم مي دانم كه بگويم ما بايد در مقابل تحريم ها هوشيار باشيم و از ظرفيت هاي علمي خود استفاده كنيم.
رفسنجاني همچنين ادعا كرد دشمنان با استفاده از مطالب داخل ايران و عراق به طرف ما مي آيند و از بالاي سر ما را تهديد نظامي مي كنند كه البته بعيد مي دانم جرأت چنين كاري را داشته باشند. آنها هر جا را كه توانستند ناامن كردند، عراق و افغانستان را ناامن كردند.
ضرورت جذب حداكثري
و دفع حداقلي
هاشمي رفسنجاني بدون اينكه فتنه گري موسوي، كروبي وخاتمي و حاميان اوباش آنها را در فتنه 88 محكوم كند، گفت: عده اي فرياد دفع حداقلي و جذب حداكثري رهبر انقلاب را معكوس معني مي كنند و هروقت كسي صحبت از وحدت مي كند، مي گويند وحدت بين ما چند نفر است.
رئيس مجمع تشخيص ضمن انتقاد از برخي اقدامات كه آنها را خودسرانه مي خواند، گفت: اين جريان خودسر كه الان در كشور مي بينيم، براي كشور سم است، من تاكيد مي كنم كه در حكومت، قانون وجود دارد و همه بايد بر محور قانون حركت كنند چرا كه حركت غيرقانوني ريشه دشمني و تفرقه است و عامل تفكيك قوا به حساب مي آيد. پس بايد مراقب بود.
هاشمي رفسنجاني در ادامه اين بخش از اظهاراتش ادعا كرد برخي ها جا خالي مي دهند تا رهبري مورد هدف قرار بگيرد، آنها تلاش مي كنند همه مسائل را متوجه رهبري كنند و مركزيت نظام را مخدوش كنند.
وي افزود: آدم هايي هستند كه به اسم ذوب در ولايت، همه كارهاي ديگري كه در كشور انجام مي شود را به پاي رهبري مي گذارند. در حالي كه بايد بگويم مسئوليت هر شخصي در قانون مشخص است و نبايد هر كاري كنيم و بعد القا كنيم كه به نام رهبري است.
رفسنجاني گفت: بايد مراقب وحدت در كشور بود و به هيچ كس اجازه تفرقه افكني نداد، آنها كه خيال مي كنند با تفرقه انگيزي در جامعه ما به نتيجه مي رسند اشتباه مي كنند. برخي ها مي خواهند روحانيت را بدنام كنند كه بايد مراقب آنها بود.
فضاي آموزشي كشور
وي در ادامه اظهاراتش به وضعيت آموزشي كشور پرداخت و مدعي شد نمي توان از نامناسب بودن فضاي آموزشي كشور غافل باشيم و متاسفانه نياز به كار زيادي داريم كه برگرديم به شرايطي كه همگام انقلاب باشند. البته من نمي گويم همه مخالف هستند اما بايد دانشگاه ها، مدارس و مراكز فرهنگي را به گونه اي داشته باشيم كه محور وحدت جامعه باشد و نبايد بگذاريم سرمايه هاي آينده انقلاب راه ديگري را انتخاب كنند.
هاشمي رفسنجاني مقام رهبري را مقام مقدسي دانست و گفت: رهبري مقامي است كه در محل نظارت عمومي به اوضاع قرار دارند و در اموري كه لازم است دخالت مي كنند.
وي با تاكيد بر اين كه همه بايد وظيفه خود را به خوبي انجام دهيم، اظهار كرد: هركس بايد در جاي خود مسئوليتش را اجرا كند و قانون محور فعاليت هاي هركس باشد چرا كه تخلف از قانون يعني استبداد، ديكتاتوري و خودسري. پس اگر قانون ضعف دارد بايد اصلاح شود اما تا هست بايد به آن عمل كرد و مصوبات مجلس شوراي اسلامي، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص بايد رعايت شود و تخلف از آنها پسنديده نيست.
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري گفت: سياست هاي كلي نظام، قانون نيست اما از هر قانوني بالاتر است. سياست هاي كلي نظام بين قانون اساسي و عرف قرار دارد. پس وقتي رهبري نظام هر روز صحبت از برنامه ها، اصل 44، سند چشم انداز و غيره مي كنند و مجمع آن ها را برنامه ريزي كرده و رهبري آن ها را امضا مي كند اين سياست ها بايد بالاتر از قانون رعايت شود و اگر نشود پايه وحدت را مي پاشد. وي در ادامه به سيل پاكستان اشاره و آن را يك مصيبت واقعي در جهان اسلام دانست و تاكيد كرد: امروز ما مي بينيم كه 20 ميليون نفر آواره سيل زده وجود دارد و حقيقتا اين مسئله نگران كننده است. سيل در حالي در پاكستان ادامه دارد كه تروريست ها هر روز جايي را با بمب انتحاري مورد هدف قرار مي دهند و مردم مظلوم پاكستان را به خاك و خون مي كشند.
هاشمي رفسنجاني افزود: آمريكا در پاكستان فعال مايشاء است و افغانستان را تبديل به بمب آماده انفجار در جامعه اسلامي كرده است. هم چنين عراق 9-8 ماه است كه گرفتار نتيجه انتخابات است و از طرف ديگر لبنان و غزه و سومالي آرامش ندارند. در ادامه نيز خواب ديده اند در ايران هم به عنوان مركز عظيم ولايت واهل بيت، فتنه برپا كنند، پس مسائل زيادي در منطقه وجود دارد كه هوشياري ما را مي طلبد و در اين رابطه به خصوص روحانيون و خبرگان بايد هوشيار باشند و اجازه ندهيم تفرقه و كينه قوي شود.

 



رسانه هاي كره : تحريم ايران هزينه واردات كره جنوبي را افزايش داده است

به دنبال انتشار گزارشي در مورد زيان شركت هاي صادراتي كره جنوبي از تحريم هاي يك جانبه اين كشور عليه ايران، انجمن واردكنندگان كره نيز از افزايش قيمت مواد خام وارداتي اين كشور از ايران در اثر تحريم ها خبر داد.
به گزارش فارس، اقدام دولت كره جنوبي در وضع تحريم هاي يك جانبه عليه ايران زيان هاي بسياري براي اقتصاد اين كشور داشته است.
اين زيان ها مربوط به كاهش صادرات شركت هاي كره اي به ايران و افزايش قيمت مواد وارداتي از ايران توسط كره بوده است.
بر اساس گزارش روزنامه مائيل، انجمن واردكنندگان كره روز سه شنبه اعلام كرد شاخص قيمت مواد خام وارداتي توسط اين كشور كه 30 قلم كالا را شامل مي شود با افزايش 9.5 واحدي در ماه اوت نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است.
در ميان اين كالاها ماده پتروشيمي پاراكسيلن است كه قيمت آن در ماه اوت نسبت به ماه قبل 15.1 درصد افزايش يافته است.
انجمن واردكنندگان كره نگراني ها در زمينه بروز مشكلات در عرضه اين محصول به دليل تحريم ها عليه ايران را علت اين افزايش قيمت دانسته است.
در حالي اين گزارش منتشر مي شود كه روز گذشته نيز يك نظرسنجي از شركت هاي كوچك و متوسط كره اي صادركننده كالا به ايران نشان داد صادرات 76 درصد اين شركت ها به ايران از تحريم هاي يك جانبه اين كشور تاثير پذيرفته و يا متوقف شده و يا كاهش يافته است.
پيش تر ايران هشدار داده بود در صورت اقدام دولت كره جنوبي در وضع تحريم هاي يك جانبه عليه ايران منافع بيش از دو هزار شركت كره اي در ايران به خطر مي افتد.

 



دستور آمريكا به سران فتنه لغو تحريم هاي شكست خورده عليه ايران را باارسال نامه خواستار شويد

منابع مطلع ، جزييات بيشتري از پروژه نامه نگاري سران فتنه به غرب براي لغو تحريم هاي شكست خورده عليه ايران را افشا كردند .
در پي انتشار خبري طي هفته گذشته در رسانه ها مبني بر اينكه « به دنبال تبعات شكست پروژه تبليغاتي بزرگ غرب در مورد تحريم ايران اخبار رسيده حاكي است كه غربيها با ارسال پيغامي به يكي از سران فتنه از او درخواست كردند كه با ارسال نامه اي به سران غرب از آنها بخواهد با عنوان كم كردن فشارها بر مردم ايران تحريم ها را عليه ايران تعديل كنند» اخيرا جزئيات بيشتري از اين خبر منتشر شده است..
به گزارش باشگاه خبرنگاران در خبر قبلي آمده بود يك روزنامه نگار لبناني مرتبط با ديپلمات هاي غربي درديدار با يك خبرنگار قديمي ايراني پرده از خبري برداشت كه هم از استيصال غرب در برخورد با ايران حكايت دارد و هم سند ديگري است بر خط گيري راهبردي جريان فتنه از غرب.
اين روزنامه نگار لبناني با اشاره به اقدامات موثر ايران در رويارويي با پروژه تحريم اقتصادي غرب به ويژه در مورد بنزين كه در ابتدا تصور مي شد پاشنه آشيل ايران است مي گويد:غربي ها اخيرا توسط يكي از نزديكان سران فتنه به او پيغام دادند كه با توجه به مشكلاتي بر سر اجراي تحريم هاي ضد ايراني وجود دارد آنها تمايل دارند كه پيش از اعلام شكست قطعي آن به نوعي ابتكار عمل را بدست بگيرند و خود به بهانه اي اين پروژه را كنار بگذارند و به همين دليل بهتر است كه يكي از سران فتنه طي درخواستي از سران كشورهاي غربي بخواهد كه تحريم هاي ضد ايراني را تعديل كنند تا با اين اقدام هم اپوزيسيون تقويت شود و هم كاري كنند كه آبرو و حيثيت غرب در اين ماجرا از بين نرود.
ديپلمات هاي غربي به اين روزنامه نگار لبناني چنين گفتند: با توجه به اينكه جريان شكست خورده در انتخابات رياست جمهوري در ايران به طور كامل جمعيت حامي و مردمي خود را از دست داده است واسطه شدن سران فتنه در مورد تعديل تحريم هاي ضد ايراني باعث ايجاد وجهه براي اين جريان و اميد بخشيدن به اندك هواداران آن در ايران مي شود و نشان مي دهد سران فتنه از اين سطح از قدرت برخوردارند كه تحريم ها را تعديل كنند.
اين روزنامه نگار لبناني تاكيد كرد: عنصر مشاور و امين يكي از سران فتنه به وي فشار آورده است تا اين نامه خطاب به مقامات غربي نوشته شود و با توجه به اينكه رييس جمهوري ايران محمود احمدي نژاد راهي نيويورك است اين خبر مي تواند اين سفر را همزمان با شكست پروژه ضد ايراني ديگر غرب تحت الشعاع قرار دهد.
اين روزنامه نگار لبناني همچنين اعلام كرده در صورت لزوم، نام خود و ديپلمات هاي غربي را فاش خواهد كرد.
اين گزارش حاكي است همسر يكي از سران فتنه براي نوشتن نامه به غرب در زمينه لغو تحريم ها از سوي شوهرش اصرار دارد و او را تشويق مي كند كه با بيشتر جدي گرفتن جريان خارجي كاري كند كه شايد جريان فتنه از بن بست فعلي بيرون آيد.
او مي گويد كه حتما بايد به پيغام غرب از سوي سران فتنه پاسخ مثبت داده شود تا شايد دو پروژه به بن بست رسيده ذيل از وضعيت فعلي خارج شوند؛
1- پروژه شكست خورده تحريم هاي غرب عليه ايران
2-وضعيت سران و جريان سبز(فتنه ) در ايران.

 



حمايت اعضاي فراكسيون دانشگاهيان مجلس از تغيير رئيسان برخي دانشگاه ها

اعضاي فراكسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي از تغيير رئيسان برخي دانشگاه ها و اسلامي شدن دانشگاه ها حمايت كردند.
بيش از 60 نفر از اعضاي فراكسيون دانشگاهيان مجلس در ديدار با كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري همچنين خواستار درنظر گرفتن سلوك علمي هم در آموزش و هم در پژوهش در بحث اسلامي شدن دانشگاه ها شدند.
در اين ديدار كه در محل وزارت علوم برگزار شد 39 نفر از نمايندگان مجلس به طرح نقطه نظرات خود درباره مسائل مختلف در دانشگاه ها پرداخته و از عملكرد وزير علوم در يك سال گذشته و نيز تغييرات مديريتي و سياست هاي اعمالي بر دانشگاه ها حمايت كردند.
در اين ديدار احمد علي مقيمي نماينده بهشهر با اشاره به اقدامات شايسته وزارت علوم در دانشگاه ها گفت: آنچه در دانشگاه ها اهميت دارد محتوي است نه ساختار، لذا اسلامي شدن دانشگاه ها كه ماهيتي نرم افزاري دارد اصل است و ساختار دانشگاه و دانشكده فرع است.
وي افزود: اسلامي شدن دانشگاه ها بايد نهادينه شده و به صورت مشخص نيز تعريف شود.
نماينده بهشهر با گله مندي از وضعيت فرهنگي يكي از دانشگاه هاي كشور و تأخير وزير علوم در تغيير رئيس پيشين اين دانشگاه گفت: مجلس حزب الهي از اقدامات شايسته وزير علوم حمايت مي كند و انتظار دارد وزارت علوم اسلامي شدن دانشگاه ها را با قدرت پيگيري كند و تحت تأثير جوسازي هاي كاذب قرار نگيرد.
ستار هدايت خواه نماينده مردم دنا و بويراحمد هم با اشاره به اهميت اسلامي شدن دانشگاه ها گفت: هنوز تعريف روشني از اسلامي شدن دانشگاه ميان نخبگان وجود ندارد و عناصر متعددي نظير استاد، دانشجو، متون درسي و برنامه آموزشي را در اسلامي شدن دانشگاه ها دخيل مي دانند كه بحث استاد خيلي مهم است.
وي جذب اساتيد متعهد و معتقد به اسلام را از طريق فراخوان متمركز توسط وزارت علوم مهم و ضروري دانست و گفت: بهتر است جذب دانشجويان دكتري هم مانند كارشناسي ارشد متمركز شود تا از رفتارهاي سليقه اي پرهيز شود چون خيلي از نيروهاي توانمند و بااستعداد به دليل اعمال سلايق از تحصيل باز مي مانند.
نماينده مردم دنا و بويراحمد در مجلس شوراي اسلامي گفت: در بحث اسلامي شدن دانشگاه ها سلوك علمي هم در آموزش و هم در پژوهش خيلي مهم است كه بايد بر مبناي دين استوار باشد وگرنه بدون اسلامي شدن سلوك علمي، اسلامي شدن دانشگاه ها نتيجه نخواهد داد.
هدايت خواه در ادامه با اشاره به نقش توسعه دانشگاه پيام نور در اجراي عدالت آموزشي در سطح كشور گفت: اكنون تعداد زيادي از دانشجويان كم بضاعت در اقصي نقاط كشور در اين دانشگاه تحصيل مي كنند.
اين نماينده مجلس در پايان از اقدامات اخير وزير علوم قدرداني كرد و ضمن اعلام حمايت از مواضع وي خواستار تقويت دانشگاه پيام نور شد.
از تغيير برخي رؤساي دانشگاه ها اعلام حمايت مي كنيم
حجت الاسلام حسن نوروزي نماينده مردم رباط كريم در مجلس شوراي اسلامي هم ضمن اعلام حمايت و قدرداني از وزير علوم به علت پيگيري موضوع اسلامي شدن دانشگاه ها گفت: از تغيير برخي رئيسان دانشگاه ها حمايت مي كنيم و اميدواريم وزير علوم با همين صراحت و جديت در مسير افزايش توان علمي و نيز ايجاد فضاي اسلامي در دانشگاه ها به حركت خودش ادامه دهد.
وي با انتقاد از فضايي كه بر يكي از دانشگاه ها حاكم شده بود، گفت: بايد جوانان خودمان را به دست نيروهاي متعهد و انقلابي بسپاريم.
جذب متمركز اعضاي
هيات علمي اقدام مثبتي است
در ادامه اين ديدار علي كريمي فيروز جاهي نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي هم گفت: از تصميم وزير علوم براي تغيير رئيس هر دانشگاهي كه فضاي غيراسلامي دارد، حمايت مي كنيم تا اصلاح لازم صورت پذيرد.
وي با اشاره به طرح موضوع استقلال دانشگاه ها توسط برخي افراد گفت: مجلس وزير علوم را مي شناسد و وي بايد پاسخگو باشد و طبعاً بايد بتواند دانشگاه ها را مديريت كند كه پاسخگو باشد لذا بحث فراخوان جذب متمركز اعضاي هيات علمي و ساماندهي آن اقدام مثبتي است كه بايد حمايت شود.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي گفت: پيام نور هم كه يك نهاد نوپا و صددرصد مردمي است چون با مشاركت همه مسئولين يك شهر تاسيس مي شود، بايد مورد حمايت قرار گيرد، لذا وزارت علوم در قالب سرانه دانشجويي، وام دانشجويي و ساير اقدامات به رشد و توسعه اين دانشگاه كمك كند.
دانشجو: به برنامه هاي خود
در جريان راي اعتماد پايبندم
دكتر كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري هم در اين جمع پارلماني طي سخناني ضمن قدرداني از سخنان سخنرانان جلسه درباره عملكرد اين وزارتخانه تاكيد كرد: به برنامه هايي كه در جريان راي اعتماد در مجلس ارائه دادم به رغم برخي مقاومت ها با توكل به خداوند و فضل الهي پايبندم و اجراي آن ها را پي گيري مي كنم.
وي در ارتباط با نظر تعدادي از نمايندگان مجلس مبني بر انسجام بودجه تحقيقاتي كشور و جلوگيري از موازي كاري در انجام پروژه ها و پاسخگو بودن وزير علوم افزود: انتظار من از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي اين است كه اگر وزارت علوم را در اين راستا پاسخگو مي دانند، در برنامه پنجم توسعه تصويب كنند كه اعتبارات پژوهشي دستگاه ها و سازمان ها با تبادل توافقنامه بين دستگاه هاي ذيربط و وزارت علوم عملياتي شود، چون اينكه بودجه تحقيقاتي دستگاه ها جداگانه اختصاص داده شود و وزارت علوم پاسخگوي انسجام و عدم موازي كاري و نيز عملكرد آنها باشد، امر درستي نيست حداقل وزارت علوم بايد بتواند نظارت كند و نظرات لازم را در تبادل توافقنامه ها اعمال نمايد.
وزير علوم در ادامه گفت: مجلس محترم تشكيل شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري (عتف) را هم با همين فلسفه پيش بيني كرده است ولي چون تفاهم نامه ها در جاهاي ديگر بسته مي شود، ايجاد انسجام و جلوگيري از موازي كاري در كارهاي پژوهشي دشوار شده است كه در صورت عملي شدن اين پيشنهاد شوراي عالي عتف و دبيرخانه آن كه در وزارت علوم مستقر است، مي تواند وظيفه خود را بهتر انجام دهد.
دانشجو در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه رشد كمي و كيفي آموزش عالي توأمان دنبال مي شود، خاطر نشان كرد: از لحاظ رشد كمي معتقد به گسترش آموزش عالي هستم اما هدفمند، نه اينكه منفعلانه و در اثر فشارهايي كه براي تاسيس دانشگاه و رشته تحصيلي وارد مي شود، اقدام كنيم.
براي توضيح دغدغه اسلامي كردن دانشگاه ها به كمك مجلس نياز دارم
وزير علوم در ادامه خطاب به نمايندگان حاضر در جلسه گفت: من در جلسه راي اعتماد مجلس و در مراسم معارفه گفتم دغدغه دين دارم و دنبال گسترش علم توأم با دين در دانشگاه ها كه همواره مقام معظم رهبري هم بر آن تاكيد مي فرمايند، هستم، يعني بنده علم را ابزار تعالي بشريت مي دانم و در جهت اسلامي شدن فضاي دانشگاه ها حركت مي كنم كه تمام اين موارد مورد تأييد و خواست نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است.
دانشجو با بيان اينكه براي اعمال اين سياست ها دست ياري به سوي نمايندگان مجلس دراز مي كنم، اظهار داشت: مي دانم كه همانطور كه تا به حال اين دست ياري را به گرمي فشرده ايد، از حالا به بعد هم حمايت خواهيد كرد تا انشاءالله دانشگاه هاي ما اسلامي تر شده و علم و ايمان توأمان رشد بيش از پيش را براي دانشگاه ها به ارمغان آورد.
وي در ادامه به ابلاغ آئين نامه ارتقاي اعضاي هيات علمي دانشگاه ها تا دو هفته ديگر اشاره كرد و افزود: در اين آئين نامه در دادن امتياز براي تحقيقات بنيادي و كاربردي تعادل ايجاد شده است و فعاليت هاي فرهنگي كه قبلاً هم در آئين نامه بوده است پررنگ تر شده است.

 



الياس نادران: وحدت با سران فتنه معني ندارد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بزرگ ترين ظلم سران فتنه به مردم و مملكت را مخدوش كردن فصل الخطاب بودن فرمايشات رهبري دانست.
الياس نادران كه دوشنبه شب در جلسه هفتگي انصار حزب الله سخن مي گفت با اشاره به هتك حرمت قرآن خاطرنشان كرد: بيداري ملت ها در درك پيام معنوي كلام الله مجيد و آزادانديشي هايي كه براي درست زندگي كردن از اين «متن وحياني» به دست مي آيد، دشمنان را دچار احساس خطر جدي كرده است تا اينكه چنين جسارت ناگوار را انجام دادند كه جا دارد آدم خون گريه كند.
وي همچنين در پاسخ به سوالاتي مبني بر اينكه وحدت حقيقي و نه كلامي، چه زماني ميان مسئولان اتفاق مي افتد؟ و چرا مجلس آن هم در سال تلاش و همت مضاعف اين همه تعطيلات دارد، گفت: وحدت به اعتقاد قلبي و اقدام عملي نياز دارد و مبناي وحدت ما بايد تدابير مقام معظم رهبري باشد؛ چرا كه ايشان هم در بين عامه مردم و هم در بين سياسيون كشور محور وحدت هستند.
وي تاكيد كرد: در جريان فتنه بزرگترين ظلمي كه سران فتنه به اين مردم و كشور و مملكت كردند اين بود كه فصل الخطاب بودن فرمايشات رهبر معظم انقلاب را مخدوش كردند؛ لذا با اين افراد نمي توان به وحدت رسيد.
نادران در مورد تعطيلات نيز گفت: بنده با اين شكل تعطيلات مجلس موافق نيستم؛ ولي در طول هفته به خصوص نمايندگان شهرستان ها درگير مسائل مجلس هستند يعني يا در كميسيون هستند يا در صحن علني و يا اينكه به ادارات مختلف براي مسايل حوزه انتخابيه خودشان مي روند و طرح هاي عمراني حوزه خود را پيگيري مي كنند.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه، ارزيابي شما درباره رونمايي از منشور كوروش و دعوت از سفير انگليس در اين رونمايي توسط دولت محترم چيست، گفت: ما به اين موضوع اعتراض داريم چرا كه دولت انگليس با ما سر جنگ دارد و مرتب بر عليه ما توطئه مي كند.
نادران استدلال كرد: انگليس بي بي سي فارسي را براي حمايت از فتنه سال گذشته و راه اندازي جنگ نرم عليه نظام جمهوري اسلامي راه اندازي كرد.
وي اضافه كرد: همچنين تعدادي خبرنگار را از كشور براي اجراي مقاصد خصمانه خود عليه نظام به خارج برد تا براي سران فتنه در سيستم جاسوسي خود امكانات سايبري و اينترنتي و رسانه اي فراهم كند، بنابراين آيا رواست زماني كه مي خواهيم منشور كوروش را پرده نمايي (رونمايي) كنيم، از سفير اين كشور معلوم الحال دعوت كنيم.

 



رسايي خبر داد
احتمال تغيير احكام نمايندگان ويژه رئيس جمهور به مشاور

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس از احتمال تغيير احكام نمايندگان ويژه رئيس جمهور در برخي حوزه هاي خارجي به مشاور از سوي احمدي نژاد خبر داد.
حجت الاسلام حميد رسايي در مطلبي كه در وب سايت شخصي خود نوشته ، اين خبر را در ذيل پاسخ به برخي شايعات درباره احتمال تغيير وزير امور خارجه آورده است.
وي در اين باره نوشته است : «در روزهاي اخير برخي از سايت هاي خبري ، تغيير قريب الوقوع آقاي متكي از سمت وزير امور خارجه را منتشر كرده بودند . حتي برخي از رسانه هاي ديگر به گمانه زني در خصوص جانشينان متكي هم پرداختند. اين خبر براي بنده و برخي از دوستان ديگر جاي تعجب داشت ! تعجب از اين بابت كه انتظار مي رفت پس از تذكر رهبر معظم انقلاب در خصوص رفع برخي موازي كاري ها در حوزه سياست خارجي ، رييس جمهور محترم در خصوص تصميم قبلي خود ، يعني انتصاب افرادي به عنوان نمايندگان ويژه در برخي از حوزه هاي خارجي اقدام كند. هنوز در حال و هواي اين خبر بودم كه انتشار نامه يكي از نمايندگان محترم كه مانند هميشه بوي مخالفت از آن مي آمد بر تنور سايت ها و رسانه ها داغ مي شد، امروز هم در مجلس مجددا ديدم برخي از همكاران نماينده كه اساسا چشمشان بر خوبي ها بسته و بر اما و اگرها باز است ، پيگير شايعه تغيير آقاي متكي هستند.با يكي از مشاوران ويژه رئيس جمهور كه در برخي رسانه ها به عنوان جايگزين آقاي متكي معرفي شده و در اين خصوص اطلاعات كافي داشت تماس گرفتم ، از اصل و اساس شايعه تغيير آقاي متكي را تكذيب كرد و حتي در راستاي تحقق تذكر رهبر معظم انقلاب خبر از تغيير احكام نمايندگان ويژه رييس جمهور در چند حوزه خارجي را داد كه البته انتظاري بيش از اين هم از آقاي احمدي نژاد نمي رفت ....»

 



بان كي مون: احمدي نژاد در نشست خلع سلاح سازمان ملل شركت مي كند

دبيركل سازمان ملل متحد از حضور و مشاركت رئيس جمهور كشورمان در نشست خلع سلاح مجمع عمومي سازمان ملل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «بان كي مون» روز گذشته اعلام كرد: «محمود احمدي نژاد در نشست خلع سلاح مجمع عمومي سازمان ملل شركت خواهد كرد.»
وي ضمن اشاره به درخواست ملاقات احمدي نژاد با خود افزود: «آقاي احمدي نژاد درخواست مبني بر ملاقات با من ارائه داده است و من با توجه به درخواست هاي متعددي كه دريافت كرده ام، هم اكنون در حال برنامه ريزي جزئي و دقيق هستم.»
بنا بر اين گزارش، احمدي نژاد هفته آينده به منظور شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل عازم نيويورك خواهد شد و در روز 24 سپتامبر (2 مهرماه) در نشست خلع سلاح حضور خواهد يافت.
دبيركل سازمان ملل در ادامه طي كنفرانسي مطبوعاتي ضمن ابراز نگراني از ادعاي «يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش اخير اين نهاد در خصوص ايران مدعي شد: «من بار ديگر از ايران مي خواهم كه تا حد امكان با آژانس همكاري نزديك و تنگاتنگ داشته باشد.»
آمانو در گزارش اخير آژانس كه حاوي جزئيات بسيار زياد از برنامه هسته اي ايران بود و نشان از دسترسي كامل بازرسان اين نهاد به تاسيسات هسته اي ايران داشت، مدعي شد كه منع بازرسان آژانس توسط ايران اقدامات آژانس را تضعيف مي كند. وي از تصميم ايران در منع بازرسي تاسيسات خود توسط دو بازرس آژانس ابراز تاسف كرد و گفت كه منع بازرسان آژانس باعث تضعيف اقدامات اين نهاد مي شود.
مقامات جمهوري اسلامي ايران اعلام كردند كه دو بازرس آژانس درباره فعاليت هاي هسته اي ايران «اطلاعات غلط» داده اند، اما آمانو طي سخنراني خود در شوراي حكام آژانس، از اعتماد كامل خود به اين دو بازرس سخن گفت.

 



رئيس كميته امور بين الملل سناي روسيه: ايران قدرتمندترين كشور خاورميانه است

رئيس كميته امور بين الملل سناي روسيه با تاكيد بر اهميت رابطه و تعامل با كشورمان اعلام كرد كه ايران قدرتمندترين كشور منطقه خاورميانه است.
راديو آمريكايي «فردا» اعلام كرد: ميخائيل اومارگيو رئيس كميته امور بين الملل سناي روسيه در تازه ترين واكنش به مسائل برنامه هسته اي ايران گفت: همكاري مسكو با تهران در حوزه اتمي با هدف تضمين همكاري ايران با آژانس و تشويق اين كشور به پيروي از قوانين بين المللي صورت مي گيرد و هيچ قصد پنهاني در پس آن نهفته نيست.
رئيس كميته امور بين الملل سناي روسيه افزود: همچنين مشاركت روسيه در پروژه هاي اتمي ايران به آن معنا نيست كه مسكو چشم خود را در برابر مشكلات موجود بسته و دركي از ماهيت برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ندارد.
وي گفت: تعامل با شرق مي تواند از دو نوع باشد؛ مي توان فوتبال آمريكايي بازي كرد كه نتيجه آن سومالي، افغانستان و عراق است يا مي توان شطرنج بازي كرد.
شطرنج بازي پيچيده تر و طولاني تري است اما با ايران ناچاريم شطرنج بازي كنيم زيرا اين كشور قدرتمندترين كشور منطقه است.
اومارگيو افزود: براي مقابله با ايران هنوز گزينه نظامي مطرح نيست. ابزارهاي سياسي ديپلماتيك از بين نرفته است بويژه كه باور نداريم ايران قصد دارد واقعاً اقدامات متجاوزانه عليه كشوري آغاز كند.
بنا بر اين گزارش، ديميتري مدودف رئيس جمهوري روسيه نيز به دشواري هاي تعامل با ايران اشاره كرد اما گفت: مسكو به رغم اين دشواري ها و در شرايط تحريم بين المللي عليه ايران، به همكاري با تهران ادامه خواهد داد.
راديو فردا افزود: در عين حال مدودف خواستار آن شد كه براي هموار ساختن راه گسترش مناسبات دوجانبه، ايران به تعهدات بين المللي خود بهتر عمل كند.
بنا بر اين گزارش، سرگي پريخوتكايا معاون رئيس جمهوري روسيه اعلام كرد كه پيشنهاد مسكو به تهران براي غني سازي اورانيوم مورد نياز اين كشور در مركز بين المللي آنگارز به قوت خود باقي است.

 



با موافقت دادستان تهران سارا شورد با وثيقه آزاد شد

سارا شورد يكي از 3 متهم آمريكايي بازداشت شده در ايران با دستور بازپرس پرونده و موافقت دادستان تهران از زندان آزاد شد.
دادسراي تهران با اعلام اين خبر افزود: بازپرس پرونده در پي ارائه ضمانت نامه بانكي دال بر توديع وثيقه متهم ياد شده مراتب را به جعفري دولت آبادي دادستان تهران اعلام و پس از اخذ موافقت دادستان، دستور آزادي نامبرده را صادر كرد.
به گزارش مهر دادگاه با تمديد قرار بازداشت 2 تبععه آمريكايي به مدت 2 ماه ديگر موافقت كرده است و نامبردگان همچنان در بازداشت به سر مي برند.
گفتني است پيش از اين وزارت خارجه آمريكا اعلام كرده بود كه دولت اين كشور حاضر به پرداخت وثيقه اي كه دولت ايران براي آزادي يكي از جاسوسان آمريكايي دستگير شده در ايران معين كرده است نيست.
فيليپ كرولي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرده بود: آمريكا حاضر به پرداخت وثيقه 500هزار دلاري براي آزادي سارا شورد نيست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14