(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 شهريور 1389- شماره 19743

فرمانده نيروي انتظامي: كروبي عامل بسياري از تجمعات غيرقانوني است
سيل كمك هاي مردم ايران به سيل زدگان پاكستاني
كمك 50 ميليارد توماني ايرانيان خارج از كشور به مدرسه سازي
زوج جوان قمي حلقه ازدواج خود را به سيل زدگان پاكستان اهدا كردند
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي: مرزهاي شمالي كشور امن ترين هستند
مردودي 50 نفر از نزديكان مسئولان آموزش و پرورش در آزمون استخدامي
يازدهمين جشنواره بين المللي رويان به كار خود پايان داد
به جاي خانه بخت عروس و داماد به خانه ابدي رفتند
واژگوني جرثقيل 55 تني بر روي ساختمان هاي مسكوني
3 هكتار نخلستان هاي حاجي آباد در آتش سوخت
سه شنبه 30 شهريور؛ ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون دستياري
مرگ 3 نفر در اثر واژگوني خودرو ال 90
به جرم تجاوز به عنف و آزار و اذيت كودكان حكم اعدام چشم آبي اجرا شد
اهداي عضو بيمار مرگ مغزي به نيازمندان
رويدادهاي خارجي
 
موزه خانگي يك فلسطيني



فرمانده نيروي انتظامي: كروبي عامل بسياري از تجمعات غيرقانوني است

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه كروبي در بسياري از تجمعات غير قانوني حضور يافته است گفت: كروبي عامل بسياري از تجمعات بوده اما تاكنون بازداشت نشده است.
به گزارش خبرگزاري ها سردار اسماعيل احمدي مقدم در جمع خبرنگاران و در ارتباط با تجمع مقابل منزل مهدي كروبي و اظهارات دادستان تهران گفت: حدود 100 نفر در اين زمينه شناسايي شده اند اما اينگونه نيست كه هر جا تجمعي شد پليس اقدام به دستگيري تجمع كنندگان و برخورد با آنان كند.
وي افزود: نيروي انتظامي چنين رفتارهايي را تأييد نمي كند، هر چند كه بعضي ها از سر دلسوزي بخواهند اين كارها را انجام دهند اما نتايج آن نامطلوب خواهد بود.
وي در عين حال تصريح كرد: هنوز دستگاه قضايي پرونده اي را به پليس محول نكرده و تنها يكسري اطلاعات عمومي از ما خواسته است و اگر پرونده به پليس محول شود، طبيعي است كه نيروي انتظامي طبق وظايف قانوني خود اقدام خواهد كرد.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: پليس اطلاعات اوليه همچون تصاوير شركت كنندگان و محركان اصلي اين تجمع را به مراجع قضايي اعلام كرده و طبيعتاً اگر لازم باشد بايد اين افراد احضار قضايي شوند و با تكميل پرونده به موضوع رسيدگي شود.
احمدي مقدم در ادامه گفت: يكي از اعضاي تيم محافظ كروبي كه از افسران نيروي انتظامي است در اين تجمع به شدت مضروب و در بيمارستان بستري شد.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه پليس به شدت از اين گونه تجمعات جلوگيري مي كند، خاطرنشان كرد: اگر ما با مدارا برخورد كرده ايم اين بار اين گونه نخواهد بود. اما اين آقايان نيز بايد بدانند كه نبايد رفتارهاي تحريك آميز داشته باشند، وقتي در آستانه روز قدس فراخوان مي زنند، اعلاميه مي دهند و تحريك مي كنند يك عده هم سراغشان مي روند، آنها بايد رفتارهاي قانوني داشته باشند و ما هم متقابلاً از همه دعوت مي كنيم كه در برخورد با اين جريان از مسير قانوني وارد شوند.

 



در لبيك به سفارش رهبر انقلاب صورت گرفت
سيل كمك هاي مردم ايران به سيل زدگان پاكستاني

مردم سخاوتمند و نوع دوست ايران مانند هميشه در لبيك به سفارش رهبر معظم انقلاب با حضور پرشور خود در «روز همبستگي ملت ايران با سيل زدگان» كمك هاي نقدي و غيرنقدي خود را اهدا كردند.
جمعيت هلال احمر ايران در اطلاعيه اي اعلام كرد: سخاوت مردم نوع دوست ايران را با تسريع در امدادرساني به سيل زدگان پاكستان پاسخ مي دهيم.
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: متواضعانه از ملت با عاطفه، شريف و نوعدوست ايران اسلامي به خاطر تمامي حمايت هاي مادي و معنوي شان از سيل زدگان مسلمان كشور همسايه در روز «همبستگي و كمك به مردم سيل زده پاكستاني» قدرداني مي نماييم و با افتخار اعلام مي كنيم كه اين سخاوت مردم كشورمان را با تسريع در عمليات امدادرساني و رفع نيازهاي ضروري سيل زدگان پاسخ خواهيم گفت.
گفتني است از ديروز تفكيك كمك هاي نقدي و غيرنقدي هموطنان آغاز گرديده است.
ارسال يكهزار تن كمك هاي مردمي به پاكستان
جمعيت هلال احمر يكهزار تن كمك هاي مردمي ايران را روز پنجشنبه 25 شهريور ماه به مناسبت روز همبستگي ملت ايران با سيل زدگان پاكستاني با 50 كاميون به صورت زميني به اين كشور ارسال كرد.
اين اقلام شامل موادغذايي، دارويي، درماني و اقلام زيستي بود كه با 50 كاميون از طريق مرز زميني ايران به پاكستان ارسال شد.اين محموله در تمام ايالت هاي پاكستان نظير پنجاب، سند و بلوچستان و همچنين ديگر ايالات اين كشور بين آسيب ديدگان سيل زده پاكستاني توزيع مي شود.
كمك 3 ميليارد توماني مردم
رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به جمع آوري 3ميليارد و 300 ميليون تومان در پايگاه هاي هلال احمر سراسر كشور گفت: با توجه به وضعيت نامناسب 20ميليون سيل زده پاكستاني طرح جمع آوري كمك هاي مردمي ايران تا يكسال ادامه خواهد داشت.
پورطلوعي با بيان اينكه تا روز پنجشنبه بيش از يكهزار و 750 تن محموله كمك هاي انسان دوستانه به پاكستان ارسال شده است، اظهار داشت: پيش بيني هلال احمر ارسال چهار هزار تن محموله به پاكستان است.
ارسال بيمارستان صحرايي به پاكستان
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از ارسال يك بيمارستان صحرايي شامل 6 كمپ و سه اتوبوس آمبولانس براي كمك به سيل زدگان پاكستاني به اين كشور خبر داد.
مرضيه وحيددستجردي در اين رابطه اظهار داشت: وزارت بهداشت آماده است در صورت اعلام نياز پاكستان كمك هاي ديگري نيز به اين كشور ارسال كند.
درخواست سازمان ملل براي افزايش كمك ها به پاكستان
سازمان ملل متحد از جامعه بين المللي خواست تا كمك هاي مالي خود را براي كمك رساني به پاكستان افزايش دهند.
براساس گزارش هاي رسيده بيش از 20درصد از خاك پاكستان بر اثر سيل زيري آب رفته و بيش از 21ميليون نفر (12درصد جمعيت پاكستان) از اين فاجعه طبيعي آسيب ديده اند.
همچنين سيل 16 روستاي محل زندگي آوارگان افغان را در پاكستان ويران كرده است. مردم پاكستان با بحراني بي سابقه رو به رو هستند و بسياري از آوارگان همچنان بدون سرپناه مي باشند.
وضعيت نامطلوب بهداشتي و غذايي كودكان مناطق سيل زده پاكستان و همچنين شيوع بيماري هاي واگيردار باعث شده سازمان هاي بين المللي امدادي طي هفته جاري ضمن هشدار درباره آينده اين كودكان رسيدگي بيشتر به آنها را خواستار شوند.
متأسفانه دهها هزار تن از كودكان مناطق جنوبي اين كشور در معرض مرگ ناشي از سوءتغذيه و بيماري هاي گوناگون قرار دارند. بسياري از نوزادان در اردوگاه هاي سيل زدگان در شرايط نامناسب و بدون وجود امكانات بهداشتي و درماني در چادرها به دنيا مي آيند و از سوي ديگر شماري از كودكان زير 5 سال نيز به سبب عواقب ناشي از سيل بخصوص بيماري هاي مختلف سوءتغذيه جان خود را از دست مي دهند.

 



كمك 50 ميليارد توماني ايرانيان خارج از كشور به مدرسه سازي

رئيس مجمع خيران مدرسه ساز از تعهد 50 ميليارد توماني خيران خارج از كشور براي مدرسه سازي خبر داد.
محمدرضا حافظي گفت: به دنبال جمع آوري كمك از ساير خيران ايراني در سراسر دنيا براي مدرسه سازي در كشورمان هستيم.
وي افزود: در اولين همايش خيران مدرسه ساز در حوزه خليج فارس كه در امارات برگزار شد و 600 ايراني در آن حضور داشتند يكي از خيران 5 ميليارد تومان تعهد مدرسه سازي داشت كه يك قدم بزرگ و به جا ماندني است.
به گزارش مهر دومين همايش خيران مدرسه ساز خارج از كشور، مهرماه امسال در تركيه برگزار مي شود.

 



زوج جوان قمي حلقه ازدواج خود را به سيل زدگان پاكستان اهدا كردند

مديركل كميته امداد امام خميني استان قم گفت: يك زوج جوان قمي در روز همبستگي با ملت پاكستان حلقه ازدواج خود را براي كمك به سيل زدگان اهدا كردند.
به گزارش فارس از قم، عبدالله جلالي در حاشيه حضور در مراسم روز همبستگي با مردم پاكستان كه در ميدان آستانه قم و در جوار بارگاه ملكوتي كريمه اهل بيت (س) برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: لطف، محبت، كرامت و سخاوت مردم قم در زمينه كمك رساني به مسلمانان پاكستاني ستودني است.
مديركل كميته امداد امام خميني استان قم با اشاره به ميزان كمك هاي جمع آوري شده گفت: مردم قم 70 ميليون تومان از كمك هاي نقدي خود را به صندوق هاي كميته امداد براي كمك به سيل زدگان پاكستان ريختند.
وي همچنين با اشاره به كمك نقدي كاركنان كميته امداد قم به سيل زدگان اظهار داشت: كاركنان كميته امداد قم كمك 2 ميليون و 100 هزار توماني خود را به سيل زدگان پاكستان اهدا كردند.

 



فرمانده مرزباني نيروي انتظامي: مرزهاي شمالي كشور امن ترين هستند

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي اعلام كرد: مرزهاي شمالي نسبت به ديگر مرزهاي كشورمان امن تر هستند.
سردار حسين ذوالفقاري در حاشيه ديدار با فرمانده مرزباني كشور آذربايجان در جمع خبرنگاران گفت: مذاكرات بين فرماندهان مرزباني دو كشور در فضايي صميمي و صريح حول محور مرزهاي 2 كشور برگزار شد و 2 طرف بر كنترل جرايم در مرزها تاكيد كردند.
وي اظهار داشت: با توجه به روند افزايش قاچاق مواد مخدر به كشورهاي آسياي ميانه و افزايش معتادان در اين كشورها، قاچاقچيان در صدد افزايش انتقال مواد مخدر به سمت اين كشورها و اروپا هستند.
فرمانده مرزباني ناجا گفت: موضوع تيراندازي به سمت اتباع ايراني توسط مرزباني آذربايجان در اين جلسه مطرح شد و طرف آذربايجاني اعلام كرد از اين به بعد حتي المقدور از اسلحه استفاده نخواهد كرد.
سردار ذوالفقاري افزود: تيراندازي به سمت اتباع ايراني نيز گويا با رعايت قانون و موازين انجام شده است.
به گزارش فارس سرلشكر الچين قلي اف فرمانده مرزباني كشور آذربايجان نيز در اين نشست خبري گفت: روابط دو كشور ايران و آذربايجان عالي است و ما از تمام امكانات خود براي افزايش امنيت در مرزهاي مشترك استفاده خواهيم كرد.

 



وزير آموزش و پرورش خبر داد
مردودي 50 نفر از نزديكان مسئولان آموزش و پرورش در آزمون استخدامي

وزير آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامي اخير وزارت آموزش و پرورش حدود 50 نفر از نزديكان من و مسئولان وزارتخانه مردود علمي شده اند كه اين نشانگر آن است كه هر كس با اتكا به توان خود در آزمون پذيرفته شده است.
به گزارش فارس حميدرضا حاجي بابايي عصر چهارشنبه در همايش تكريم معلمان جديد الاستخدام اداره كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران گفت: در عين حال حتي اگر 6 ماه تا يك سال ديگر براي بنده ثابت شود كه شخصي به ناحق وارد آموزش و پرورش شده است بدون شك او را بركنار مي كنم و نيز اگر شخصي به اين جمع بندي برسد و اثبات كند كه صاحب حق بوده و مردود شده است حتما او را برمي گردانيم.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: موضوع آزمون استخدامي پس از اين تمام شده است و اين 40 هزار نفر در كلاس ها حاضر خواهند شد و تنها انتظار بنده از آنان اين است كه هميشه معلم باشند به گونه اي كه لباس پوشيدن، راه رفتن، صحبت كردن و به طور كلي شخصيت آنان جلوه اي از رفتار معلمي باشد.
همچنين به گزارش ايرنا حاجي بابايي عصر جمعه در سخناني در دهمين كنگره اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان گفت: 70 درصد مشكلات آموزش و پرورش مديريتي است نه پولي و حقيقت اين است كه فعاليت هاي صورت گرفته با مديريت منابع مالي قبلي است.
وي در حاشيه اين مراسم گفت: در آموزش و پرورش دوشغله نداريم چرا كه هر انسان بايد يك شغل داشته باشد و آن را به درستي انجام دهد.
حاجي بابايي همچنين در زمينه آموزشياران نهضتي نيز گفت: سازمان نهضت سوادآموزي بايد جوابگوي نيازها و خواسته هاي آموزشياران خود باشد و وزارت آموزش و پرورش در اين خصوص مسئوليتي ندارد.
گزارش مهر نيز حاكي است رئيس جامع معلولان كشور با بيان اين كه هيچ يك از معلولان پذيرفته شده در آزمون مرحله اول استخدامي در مرحله دوم پذيرفته نشده اند گفت: كميسيون قضايي مجلس به دنبال احقاق حق اين دسته از معلولان است.

 



با تقدير از برگزيدگان برترين ها
يازدهمين جشنواره بين المللي رويان به كار خود پايان داد

يازدهمين جشنواره بين المللي تحقيقات باروري و سلول هاي بنيادي رويان شامگاه پنجشنبه با تقدير از برترين ها در دو بخش بين المللي و داخلي در محل پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي به كار خود پايان داد.
در اين مراسم كه با حضور دكتر محمدحسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي و جمعي از معاونان و مسئولان اين نهاد برگزار شد، نخستين جايزه ويژه دكتر كاظمي آشتياني به رودولف ينيش، دانشگر برجسته زيست شناسي و سلول هاي بنيادي اهدا شد.
ينيش از مبتكرترين و خلاق ترين دانشگران در زمينه زيست شناسي تكويني، تنظيم بيان ژن و زيست شناسي سلول بنيادي و خالق نخستين گونه موش تراريخته است.
به گزارش ايسنا همچنين در گروه ژنتيك توليدمثل از دكتر آنا باشامبو از فرانسه با طرح اثر جهش ژن NR5A1 در ناكارآمدي تخمداني، در گروه بيولوژي و فناوري سلولهاي بنيادي از دكتر هومن صدر اردكاني از ايران- هلند با طرح تكثير سلول هاي بنيادي اسپرماتوگوني در محيط آزمايشگاهي، در گروه ناباروري زنان از دكتر لوئيس توكوماكا آجونوما از نيجريه با طرح نگرش جديد به چگونگي القاي ناباروري در زنان از طريق عفونت كلاميديا، در گروه جنين شناسي از دكتر محمدحسين نصراصفهاني، محقق پژوهشگاه رويان با طرح روش هاي جديد در انتخاب اسپرم براي استفاده در تلقيح داخل سيتوپلاسمي اسپرم و در گروه بيولوژي و فناوري سلول هاي بنيادي (طب ترميمي) از دكتر استفانو پلوچينو از ايتاليا با طرح اثر پيوند سلول هاي بنيادي عصبي انسان در بهبود التهاب مغزي از نوع خود ايمني در پستانداران غيرانسان تقدير شد.
براساس اين گزارش در بخش برگزيدگان داخلي جشنواره يازدهم رويان نيز از دكتر طاهره معدني با طرح بهبود ميزان حاملگي در سيكل هاي كمك باروري، دكتر سراج الدين وحيدي با طرح شيوع ناباروري اوليه در جمهوري اسلامي ايران در سال هاي 2004-2005 و دكتر عباس پيرايي با طرح توانايي تمايز سلولهاي بنيادي مزانشيمي مغز استخوان موش به سلول هاي شبه- هپاتوسايت بر روي غشاي پاي مصنوعي حاوي نانوفيبرهاي بسيار نازك و پيوند آنها به مدل بيماري كبدي و نيز دكتر مهرداد نوروزي نيا با طرح هيپرمتيلاسيون ناحيه پروموتوژن NTHFR در بيوپسي بيضه بيماران با آزواسپرمي غيرانسدادي: نقش اپي ژنتيك در ناباروري مردان تقدير شد.

 



به جاي خانه بخت عروس و داماد به خانه ابدي رفتند

در يك حادثه تاسف بار مراسم جشن حنابندان عروس و داماد در شهر مشكين شهر پيش از برگزاري مراسم به عزا تبديل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در اين حادثه ناگوار كه بعد از ظهر پنج شنبه رخ داد، رويا عروس مشكين شهري و صبا داماد اهل رشت پس از انجام خريد وسايل عروسي در رشت عازم برگزاري مراسم عروسي در يكي از تالارهاي مشكين شهر شدند كه در مسير حركت بر اثر حادثه رانندگي جان خود را از دست دادند و خانواده و ميهمانان منتظر را به عزا نشاندند.
اين عروس و داماد كه به جاي خانه بخت روانه خانه ابدي شدند هر دو فارغ التحصيل دانشگاه رشت و در رشته كارشناسي عمران بودند كه اخيرا پيوند ازدواج بسته بودند.
به گزارش فارس، در اين حادثه كه در حوالي انزلي رخ داد، پژو حامل اين زوج جوان به دليل نامعلومي از جاده منحرف شده و با يك دستگاه تريلي متوقف شده در حاشيه جاده برخورد كرد.
جسد رويا براي تدفين به مشكين شهر و جسد صبا داماد نيز براي تدفين و تشييع به شهرستان رشت منتقل شد.

 



واژگوني جرثقيل 55 تني بر روي ساختمان هاي مسكوني

بر اثر بي احتياطي و رعايت نكردن اصول ايمني يك دستگاه جرثقيل 55 تني بر روي ساختمان هاي مسكوني واژگون شد.
بلافاصله پس از حادثه آتش نشانان ايستگاه 61 به سوي محل حادثه در آجودانيه، كوچه سپهر عازم شدند.
به گفته عابدين شجاعي پور افسر آماده منطقه سه عمليات آتش نشاني، در اين حادثه يك دستگاه جرثقيل 55 تني به هنگام كار به دليل سست بودن خاك زير يكي از جك هايش تعادل خود را از دست داده و واژگون شد و بوم جرثقيل بر روي دو ساختمان مسكوني مجاور سقوط كرد.
وي افزود: آتش نشانان بي درنگ راننده جرثقيل را كه در اين حادثه مصدوم شده بود از داخل جرثقيل خارج كردند و براي اعزام به مركز درماني وي را به عوامل اورژانس تحويل دادند.
به گزارش فارس آتش نشانان پس از ايمن سازي محل حادثه و ارائه تذكرات ايمني در حضور عوامل شهرداري به ماموريت خود پايان دادند.

 



3 هكتار نخلستان هاي حاجي آباد در آتش سوخت

آتش سه هكتار از نخل هاي روستاي گنج در حاجي آباد را سوزاند.
دهيار روستاي گنج شامگاه پنج شنبه و در حاشيه عمليات مهار آتش در گفت وگو با خبرنگار فارس در حاجي آباد با بيان اينكه آتش سوزي از اوايل عصر پنج شنبه در باغ هاي جنوبي منطقه آغاز شده است، گفت: علت اين حادثه كماكان نامعلوم است.
گرماي هوا و وزش باد بر شدت آتش افزود و با توجه به اينكه آتش سوزي در مسير باد قرار داشت به ساير نخل ها نيز سرايت كرده به طوري مهار آن مشكل و به طول انجاميده است.
چمران ماندگار گفت: حضور خودروهاي آتش نشاني سبب شد كه آتش به منازل مسكوني روستا سرايت نكند و با آغاز عمليات توسط اين خودروها آتش پس از سه ساعت خاموش شد.
دهيار روستاي گنج با بيان اينكه محصول نخل هاي آتش گرفته برداشت نشده بود اظهار داشت: در اين آتش سوزي نزديك به 40 تن خرما آماده برداشت به ارزش تقريبي 450 ميليون ريال طعمه حريق شد و از بين رفت.گفتني است خرماي اين روستا به كشورهاي منطقه صادر مي شود.

 



سه شنبه 30 شهريور؛ ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون دستياري

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت با اشاره به اعلام اسامي مرحله اول جايگزيني سي و هفتمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي، گفت: ثبت نام اين دسته از پذيرفته شدگان 30 شهريور ماه انجام مي شود.
دكتر جبرائيل نسل سراجي افزود: افراد معرفي شده بايد مراتب آمادگي جهت ثبت نام و شروع به آموزش خود را به دانشگاه هاي محل پذيرش اعلام و براي ثبت نام 30 شهريور ماه به دانشگاه محل آموزش مراجعه كنند تا به ترتيب اولويت افراد معرفي شده، حداكثر تا سقف ظرفيت ثبت نام انجام شود.
به گزارش ايسنا، وي از شروع به آموزش افراد پذيرفته شده از اول مهر ماه خبر داد و افزود: براي هر ظرفيت خالي 3 نفر به ترتيب اولويت معرفي شده اند كه فقط يك نفر از آنان با رعايت ترتيب مورد پذيرش قرار خواهند گرفت.

 



در محور دامغان به سمنان روي داد
مرگ 3 نفر در اثر واژگوني خودرو ال 90

واژگوني خودرو ال 90 در محور دامغان منجر به كشته شدن سه نفر و مجروح شدن دو نفر ديگر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از دامغان، در اين حادثه واژگوني كه در محور سمنان به دامغان و در حوالي روستاي رضي آباد دامغان روي داد يك دستگاه خودروي تندر ال 90 به رانندگي فردي 43 ساله پس از واژگوني دچار آتش سوزي شد.
در اين حادثه سه نفر به نام هاي «م-ل» 43 ساله راننده خودرو، «ع-ل» 75 ساله و «ز-م» 35 ساله فوت كردند.
همچنين دو نفر ديگر به نام هاي «پ-ل» 65 ساله و «ر-ل» 10 ساله مجروح و براي درمان به بيمارستان برادران رضايي دامغان منتقل شدند.
بي توجهي به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده علت بروز حادثه از سوي كارشناسان پليس راه اعلام شده است.

 



به جرم تجاوز به عنف و آزار و اذيت كودكان حكم اعدام چشم آبي اجرا شد

حكم اعدام شرور ورامين معروف به چشم آبي به جرم تجاوز به عنف، آزار و اذيت كودكان، ضرب و جرح با سلاح سرد و رابطه نامشروع اجرا شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني قوه قضائيه بامداد پنج شنبه 25 شهريور حكم اعدام امير بيل چي كنگر لو فرزند عبدالله اجرا شد.
گفتني است اين حكم بعد از طي مراحل قانوني و قضايي در ورامين، دادگاه كيفري استان و تائيد ديوان عالي كشور اجرا شد.

 



اهداي عضو بيمار مرگ مغزي به نيازمندان

رئيس دانشگاه علوم پزشكي كردستان گفت: براي سومين بار در اين استان خانواده بيجاري اعضاي بدن فرزند خود را كه به مرگ مغزي دچار شده بود به بيماران نيازمند اهدا كردند.
«طيب قديمي» در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: فاضل ملكي جوان 37 ساله بيجاري در اثر سقوط از بلندي دچار مرگ مغزي شد و پزشكان بيمارستان بعثت سنندج پس از گرفتن دو بار نوار مغزي، جراحي و تاييد مرگ مغزي توسط پزشك قانوني، بيمار را به همراه تيم اعزامي به بيمارستان امام خميني تهران اعزام و ساير اقدامات براي اهداي اعضا آنجا انجام شد.
وي در پايان تصريح كرد: تاكنون سه مورد اهداي عضو در استان كردستان انجام شده و هر سه مورد نيز از شهرستان بيجار بوده است.

 



رويدادهاي خارجي
تريلي هوو در چين كله پا شد

تريلي هاي هوو كه اين روزها سر و صداي زيادي در كشور بپا كرده اند در كشور چين نيز يكي از پرحادثه سازترين خودروهاي اين كشور به شمار مي روند. نمونه بارز آن سقوط يك تريلي هوو از روي پل است كه خوشبختانه در اين حادثه تنها راننده آن مصدوم شد و آسيب جاني به دنبال نداشت.

 



موزه خانگي يك فلسطيني

يك فلسطيني ميانسال، خانه خود را تبديل به موزه اي از آثار گذشته كشور تحت اشغالش كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «المصريون»، «شهوان» مرد 45 ساله فلسطيني كه به شغل دكور اشتغال دارد، از سن 25 سالگي براي زنده نگه داشتن ميراث فرهنگي كشورش فلسطين، اقدام به جمع آوري آثار هنري و فرهنگي در آپارتمان كوچك خود در خان يونس كرده است.موزه خانگي اين فلسطيني كه اخيرا مورد بهره برداري قرار گرفت، از سوي اعراب و غربي ها با استقبال زيادي روبرو شد.
در اين موزه خانگي سير تحولات تاريخي و مبارزات مردم فلسطين در سرزمين هاي اشغالي و به خصوص در غزه به معرض نمايش گذاشته شده است.در اين نمايشگاه علاوه بر آثاري از سرزمين كهن فلسطين، قطعات تاريخي از روم قديم نيز ديده مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14