(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 29 شهريور 1389- شماره 19744

 تقاضاي 5 بار قصاص براي دومين قاتل سريالي در قزوين
معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران:
روزانه يك ميليون مسافر از اول مهر به ناوگان اتوبوسراني تهران اضافه مي شود
مديركل حقوقي و املاك آموزش و پرورش:دبيرستان شهيد مطهري به فعاليت آموزشي خود ادامه مي دهد
وزير بهداشت: با مقصران مرگ بانوي باردار مينابي برخورد مي شود
پلمب 50 آموزشگاه علمي غيرمجاز در تهران
مديركل ثبت احوال استان تهران اطلاعات جمعيتي تا پايان هفته تكميل و به روز مي شود
افزايش شيوع هپاتيت هاي غير ويروسي در كشور
رويدادهاي خارجي
كلاهبرداري ميليوني به بهانه اخذ مجوز از يك نمايندگي امداد خودرو
آغاز مرحله جديد فروش بليت قطار از 30 شهريور
جزئيات توافق جديد ريلي تهران- آنكارا
دستگيري 4 زورگير سابقه دار در تهرانپارس
كشف 700 فشنگ جنگي در سبزوار
آشنايي اعضاي پليس لندن با اسلام
كليساي كاتوليك فضايي ها را غسل تعميد مي دهد
تار عنكبوتي به طول دو اتوبوس شهري



طي كيفرخواست صادره صورت گرفت
 تقاضاي 5 بار قصاص براي دومين قاتل سريالي در قزوين

نماينده دادستان قزوين و نماينده مدعي العموم در كيفرخواست صادره براي متهم قتل هاي سريالي زنان مسن در قزوين، تقاضاي پنج بار قصاص كرد.
به گزارش فارس از قزوين، نخستين جلسه دادگاه دومين قاتل سريالي زنان مسن در قزوين بعد ازظهر شنبه در دادگستري استان قزوين برگزار شد، كه در ابتداي جلسه كيفرخواست پرونده قرائت شد.
نماينده دادستان قزوين در اين جلسه با قرائت كيفرخواست بيان داشت: كيفرخواستي عليه «م.ف» صادر شده است كه وي متولد سال 1352راننده ميني بوس و ساكن قزوين است.
علي اكبر لشگري افزود: طبق نامه مورخ نهم خرداد ماه اداره كل پزشكي قانوني استان، متهم به پنج فقره قتل عمدي و سرقت از مقتولان است كه قتل نخست مربوط به خانم «ك.ش» متولد 1336 ساكن بيدستان است كه در تاريخ 12 ارديبهشت ماه سال 88 در محل تهران قديم ربوده شده و جنازه وي در 17 ارديبهشت ماه در جاده كمال آباد واقع در حوزه قضايي دادسراي عمومي و انقلاب قزوين كشف شد كه در بررسي ظاهري آثار انگشتان بر گردن از ناحيه گلو مشهود بوده است.
وي عنوان داشت: در بررسي هاي بعدي مشخص شد كه شش حلقه النگو، دو رشته گردنبند و سه انگشتر طلا به ارزش 5/2ميليون تومان از مقتول به سرقت رفته است.
نماينده مدعي العموم افزود: قتل دوم مربوط به خانم (ا.خ) متولد 1326ساكن شريف آباد بوده كه در 14 مرداد ماه سال گذشته در شريف آباد ربوده شده و در 17مرداد ماه جنازه وي در جاده مگسال در حوزه قضايي آبيك كشف شده است.
وي يادآور شد: در بررسي ها مشخص شد كه از مقتوله سه حلقه النگوي طلا، يك حلقه انگشتر و يك جفت گوشواره به ارزش 600 هزار تومان به سرقت رفته است.
لشگري در ادامه قرائت اين كيفرخواست عنوان داشت: سومين قتل مربوط به خانم (ي.د) 58 ساله ساكن محمديه است كه در تاريخ هفتم شهريور سال 88 از بيدستان مفقود و در همان روز جسد وي در جاده قديم هشتگرد كشف شد كه در بررسي ظاهري حالت خفگي در جسد مشهود بوده و از مقتوله 20 هزار تومان وجه نقد، يك حلقه النگو به ارزش 800 هزار تومان به سرقت رفته است.
وي تصريح كرد: مورد بعد مربوط به خانم (م.ن) 47ساله ساكن رستم آباد گيلان بوده كه در 19 اسفند 88 از شهر محمديه مفقود شده و در تاريخ 21 اسفند در الوند جاده معاينه فني، جسد وي كشف شده است كه در بررسي مشخص شده است كه از مقتوله سه انگشتر، چهار حلقه النگوي طلا به ارزش 300 هزار تومان و 20 هزار تومان وجه نقد و يك دستگاه گوشي همراه سرقت شده است.
نماينده دادستان قزوين اعلام كرد: پنجمين قتل مربوط به خانم (ك.م) 85 ساله ساكن محمديه در تاريخ 23 فروردين ماه 89 بعد از اقامه نماز در مسجد جامع محمديه، حين بازگشت به منزل مفقود شده و در تاريخ 29 فروردين ماه جسد وي در جاده بوئين زهرا زير پل ايران گاز كشف شده كه آثار خفگي با روسري در جسد مشهود بوده است.
وي اضافه كرد: در بررسي به عمل آمده معلوم شد از مقتول يك دستگاه گوشي تلفن همراه، شش حلقه النگو و دو حلقه انگشتر، چادر نماز و مهر و يك كيلو زيتون به سرقت رفته است.
لشگري در ادامه به اقرار متهم به قتل هاي مذكور اشاره كرد كه در همه قتل ها متهم زنان مسن را سوار ميني بوس كرده و در بين راه توسط روسري خود مقتولان را خفه كرده و اقدام به سرقت وجه نقد و طلاجات آنها مي كرده است.
وي تأكيد كرد: با توجه به بازسازي صحنه قتل، شرح چگونگي انجام قتل و رهاسازي مقتولان كه انطباق كامل با گواهي هاي پزشكي قانوني و يافته هاي حاصل از صحنه جرم و محل كشف اجساد كه مويد مقرون به واقع بودن كليه اقارير متهم است، به استناد مواد 206 و 207 قانون مجازات اسلامي در خصوص اتهام قتل عمدي تقاضاي كيفر قصاص براي هر يك از قتل ها، در مجموع پنج بار قصاص نفس از دادگاه و در خصوص اتهام سرقت به استناد ماده 661 تقاضاي كيفر براي متهم مي شود.
نماينده دادستان قزوين با اشاره به اتهام خريداران طلاهاي سرقتي از متهم يادآور شد: سه طلا فروش خريدار طلاها از متهم به قيد كفالت آزاد هستند كه با توجه به اينكه هنگام خريد طلا بايد فاكتور را مشاهده كرده و همچنين با توجه به هشدارهاي مراجع انتظامي و صنفي، اعلام مشخصات طلاهاي مقتولان به اتحاديه و از آن طريق به طلا فروشي ها كه دليلي بر اطلاع متهمان از مشكوك بودن طلاهاي خريداري شده مي تواند باشد و ساير قرائن، طبق قانون 662 مجازات اسلام تقاضاي كيفر متهمان مي شود.
وي در ادامه خواستار رسيدگي به پرونده خارج از نوبت و اجراي عدالت شد.
گفتني است متهم با اعتراف به پنج فقره قتل، اظهار داشت:انجام اين كارها دست خودم نبود به طوري كه حس مي كردم كسي به من امر و نهي مي كند كه آن شيطان بود و احساس مي كردم كسي مي گفت كه چه كاري انجام بدهم و چه كاري انجام ندهم.

 



معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران:
روزانه يك ميليون مسافر از اول مهر به ناوگان اتوبوسراني تهران اضافه مي شود

معاون شهردار تهران گفت: از اول مهر روزانه يك ميليون مسافر به ناوگان اتوبوسراني تهران اضافه مي شود.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به اينكه همزمان با آغاز سال جديد تحصيلي روزانه حدود يك ميليون مسافر به مسافران ناوگان اتوبوسراني تهران اضافه مي شود، افزود: اين در حالي است كه به همين نسبت به اتوبوس هاي جديد جهت سرويس دهي به مسافران جديد نياز داريم.
وي انجام تعميرات اساسي اتوبوس هاي موجود را از جمله راهكارهاي افزايش ظرفيت جابه جايي ناوگان اتوبوسراني برشمرد و اظهار داشت: به اين منظور بخشي از اتوبوس هاي خطوط مختلف اتوبوسراني به ويژه مسيرهاي تندرو (BRT) و مسيرهاي ويژه براي انجام تعميرات كلي به تعميرگاه هاي شركت واحد اعزام شده اند.
معاون شهردار تهران استفاده از اتوبوس هاي جايگزيني برخي خطوط تندرو مانند خط 7 در محور خيابان حضرت ولي عصر(عج) را موقتي خواند و گفت: با انجام امور فني و اتمام عمليات تعميراتي، از اول مهر اتوبوس هاي مربوط به هر خط وارد خطوط اصلي خود مي شوند و از جمله در خط 7 تعداد 50 دستگاه اتوبوس دو كابين و 50 دستگاه اتوبوس تك كابين كه در مجموع معادل 150 دستگاه اتوبوس ظرفيت دارند، به كار گرفته خواهد شد.
تشكري هاشمي با تأكيد بر اينكه افزايش تعداد اتوبوس ها و نوسازي ناوگان از جمله نيازهاي جدي شركت واحد اتوبوسراني تهران به شمار مي آيد، تصريح كرد: در اين ارتباط كمك هايي از سوي مسئولان وزارت كشور صورت گرفته كه اميدواريم در چند روز باقيمانده تا اول مهر، شاهد شتاب اين كمك ها جهت ارائه خدماتي باشيم كه در شأن شهروندان باشد.
دريافت نقدي كرايه
در مسير راه آهن- تجريش
همزمان با راه اندازي آزمايشي خط ويژه اتوبوسراني در مسير راه آهن- تجريش از روز پنجشنبه گذشته، مسافران اين خط كرايه خود را به صورت نقدي به مبلغ 100تومان پرداخت مي كنند.
«ايرج لطفي زاده» در اين باره به ايرنا گفت: هنوز تعداد زيادي از دستگاه هاي كارتخوان در اتوبوس هاي خط ويژه اتوبوسراني در مسير راه آهن- تجريش با نرخ جديد كرايه ها برنامه ريزي نشده اند و به همين دليل مسافران بايد كرايه خود را نقدي بپردازند.
اين مسئول شركت واحد اتوبوسراني تهران ادامه داد: با تكميل سيستم هاي كارتخوان اين خط اتوبوسراني به نرخ هاي جديد، دريافت كرايه ها از مسافران بوسيله كارتخوان انجام خواهد شد.
لطفي زاده يادآور شد كه پيشتر دستگاه هاي كارتخوان اتوبوس ها براساس مسيرهاي مختلف از مبدأ راه آهن تا مقصد تجريش، با نرخ هاي متفاوت تعرفه مصوبه شوراي اسلامي شهر برنامه ريزي شده بودند كه مبالغي حدود 200 تا 300 تومان از كارت اعتباري آنان كسر مي شد كه با تغيير نرخ كرايه انجام شده در اين خط، برنامه دستگاه هاي كارتخوان نيز بايد تغيير كند.
به گفته مديركل بهره برداري شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه، اقدامات لازم براي تغيير برنامه دستگاه هاي كارتخوان در اتوبوس هاي اين خط ويژه اتوبوسراني در حال اجراست و تا پايان هفته جاري انجام خواهد شد.
لطفي زاده ابراز اميدواري كرد كه با بهره برداري كامل اين خط ويژه اتوبوسراني امكانات رفاهي براي مسافران نيز فراهم شود.

 



مديركل حقوقي و املاك آموزش و پرورش: دبيرستان شهيد مطهري به فعاليت آموزشي خود ادامه مي دهد

در پي چاپ خبري با عنوان «دبيرستان شهيد مطهري هتل پنج ستاره مي شود» در كيهان و پيگيري والدين و مسئولان اين مدرسه، مديركل حقوقي و املاك وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: دبيرستان نمونه شهيد مطهري در منطقه 6 تهران طبق قانون به آموزش و پرورش واگذار شده و بايد به فعاليت آموزشي خود ادامه دهد.
فريدون واسعي افزود: اين دبيرستان يكي از مدارس موفق، صاحب نام با بيش از نيم قرن سابقه آموزشي است كه منشأ آثار، خدمات و تربيت افراد زيادي بوده است.
واسعي ادامه داد: در سال 58، شوراي انقلاب لايحه قانوني راجع به اداره واحدهاي آموزشي غيردولتي به صورت دولتي داشت كه اين دبيرستان يكي از مصاديق همان لايحه قانوني است.
وي افزود: در اين قانون آمده است «به منظور توزيع عادلانه امكانات آموزشي و بهره گيري صحيح از تحصيل رايگان بر طبق اصل 30 قانون اساسي، به وزارت آموزش و پرورش اجازه مي دهد كه كليه واحدهاي آموزشي غيردولتي را كه در تاريخ تصويب اين قانون داير بوده و با كسب اجازه تاسيس يا امتياز از آموزش و پرورش اداره مي شوند، بر اساس آيين نامه خاص از اول تيرماه 59، به صورت دولتي، اداره كنند.» و اين هم يكي از همان مدارس بوده است، بنابراين آموزش و پرورش جايگزين گروه فرهنگي مرجان شده و اين دبيرستان به صورت دبيرستان دولتي اداره مي شد.
به گزارش فارس وي گفت: گروه فرهنگي مرجان نيز به عنوان موجر وزارت آموزش و پرورش اين دبيرستان را داشت و در بهمن 82 اين دبيرستان را به بنياد نيكوكاري قائم واگذار كرد و از آن زمان هم به مدت 2 سال قرارداد اجاره با آن بنياد منعقد شد و بعد بنياد تخليه آنها را درخواست كرد در حالي كه اين دبيرستان طبق اين قانون، به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده و بايد دبيرستان دولتي مي بود.

 



وزير بهداشت: با مقصران مرگ بانوي باردار مينابي برخورد مي شود

وزيربهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: اين وزارتخانه در جريان پرونده مرگ فريده جعفري بانوي بارداري كه پانزدهم مردادماه امسال در بيمارستان ميناب استان هرمزگان فوت كرد قرار گرفته و اين پرونده همچنان در حال بررسي است.
به گزارش ايرنا، دكتر مرضيه وحيد دستجردي شنبه شب در حاشيه سفر يكروزه خود به بندرعباس افزود: كميته پيشگيري از مرگ و مير مادران باردار براي اعلام نظرنهايي منتظر جواب پزشكي قانوني است و با مقصران و افرادي كه در اين زمينه كوتاهي كرده اند برخورد مي شود.
پيش از اين معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان در گفت وگو با رسانه ها قصور در روند درمان اين بانوي 24 ساله را مورد تاييد قرار داده بود.
قابل ذكر است: فريده جعفري بانوي 24 ساله مينابي، در آخرين هفته بارداري حدود ساعت 20 پانزدهم مردادماه امسال براي وضع حمل به بيمارستان شهرستان ميناب مراجعه كرد و حدود ساعت سه بامداد شانزدهم مردادماه فوت كرد. در آن زمان گفته شد علت فوت وي مشغول شدن كادر بيمارستان و پرستاران به سريال فاصله ها و غفلت از بيمار بوده است.

 



پلمب 50 آموزشگاه علمي غيرمجاز در تهران

مدير مشاركت هاي مردمي اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از ابتداي امسال تاكنون حدود 50 آموزشگاه علمي غيرمجاز در پايتخت با حكم قضايي پلمب شده است.
مهدي جلالي د رمصاحبه با واحد مركزي خبر گفت: براساس گزارش هاي دريافتي از مناطق مختلف شهر تهران درباره فعاليت آموزشگاه هاي غيرمجاز، تقريباً هر هفته اين گزارش ها در شوراي نظارت بر آموزشگاه علمي آزاد و زبان بررسي مي شود.
جلالي افزود: البته در ابتدا درباره ادامه فعاليت اين مراكز تذكر داده مي شود و چنانچه به آن اعتنا نشود، پس از تنظيم لوايح حقوقي، اقدام به پلمب اين واحدهاي آموزشي مي كنيم.
وي همچنين فعاليت موازي آموزشگاه هاي وابسته به برخي نهادها را غيرقانوني دانست و اضافه كرد: برخي نهادها با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام به آموزش زبان مي كنند كه غيرقانوني است زيرا براساس قانون، آموزش به افراد زير 20سال بايد با مجوز وزارت آموزش و پرورش باشد.
جلالي گفت: همچنين برخي مراكز آموزشي وابسته به شهرداري تهران مانند فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ مشاركتي اقدام به ايجاد آموزشگاه هاي علمي و زبان مي كنند كه فعاليت آنها غيرقانوني است و براساس قانون، صلاحيت لازم براي فعاليت آموزشي ندارند.

 



مديركل ثبت احوال استان تهران اطلاعات جمعيتي تا پايان هفته تكميل و به روز مي شود

مديركل ثبت احوال استان تهران با اشاره به اين كه طرح تكميل اطلاعات تا پايان هفته جاري انجام مي شود، گفت: اطلاعات جمعيتي ظرف چند روز آينده تكميل و به روز مي شود.
احمد قشمي با بيان اين كه اطلاعات عده اي از شهروندان ناقص است، گفت: تعدادي از افراد احراز هويت نشده و يا ازدواج كرده و اطلاعات خود را در پايگاه تكميل نكرده اند.
مديركل ثبت احوال استان تهران ادامه داد: همچنين عده اي نيز فوت كرده و اطلاعات آنها ثبت نشده است.
قشمي افزود: شوراي اقتصاد به سازمان ثبت احوال ماموريت داده تا پالايش اين اطلاعات را انجام دهد و اطلاعات را به صورت دستي و مكانيزه به روزرساني كند.
وي ادامه داد: تا پايان هفته اطلاعات جمعيتي تكميل و به روز مي شود.
مديركل ثبت احوال استان تهران گفت: افراد مي توانند با مراجعه به سامانه ثبت احوال مغايرت هاي خود را وارد كنند.
به گزارش فارس قشمي با بيان اين كه طرح تكميل خانوار تا پايان هفته اجرا مي شود، گفت: تا پايان هفته اطلاعات افراد تكميل شده و وارد مركز آمار ايران مي شود.
وي ادامه داد: افرادي كه به دليل ازدواج بعد از تاريخ
1/5/87 تشكيل خانواده داده و يا به دليل طلاق بعد از تاريخ مذكور، وضعيت خانوار آنان تغيير كرده است براي تصحيح مشخصات يا تغيير وضعيت خانوار خود مي توانند به سامانه اي كه به اين منظور به آدرس WWWncrir در نظر گرفته شده مراجعه و نسبت به تكميل اطلاعات درخواستي اقدام كنند.

 



رئيس كنگره بين المللي هپاتيت تهران خبر داد
افزايش شيوع هپاتيت هاي غير ويروسي در كشور

رئيس سومين كنگره بين المللي هپاتيت تهران گفت: در حال حاضر شيوع هپاتيت هاي غير ويروسي (التهاب كبد) به دليل ابتلا به كبد چرب در كشور افزايش يافته است.
سيدمويد علويان شايعترين علت كبد چرب را چاقي و اختلال در چربيهاي خون عنوان و اظهار داشت: امروزه با صنعتي شدن شهرها و كم تحركي، استفاده از تغذيه نامناسب نظير فست فودها، روغنهاي غيراستاندارد، كاهش مصرف ميوه و سبزيجات، افزايش مصرف شكر، قند، شيريني و نوشابه هاي گازدار سبب شده است كه با رشد فزاينده چاقي مواجه شويم.
وي با بيان اينكه با رشد هپاتيت هاي ناشي از كبد چرب در شرايط كنوني شاهد سير كاهنده انواع هپاتيت هاي ويروسي نسبت به 18 سال پيش هستيم، گفت:ورود واكسن هپاتيت B به برنامه واكسيناسيون كشوري و واكسينه شدن نوزادان و افراد پرخطر عليه اين بيماري، آموزش همگاني از طريق رسانه ها براي آشنايي و دوري از عوامل خطر ميزان بروز هپاتيت B،C را در سال هاي اخير كاهش داده است.
رئيس سومين كنگره بين المللي هپاتيت تهران عمده ترين راه انتقال هپاتيت C را پيش از اين اعتياد تزريقي عنوان كرد و افزود: اما هم اكنون با اجراي برنامه كاهش آسيب و درمان معتادان پرخطر راه انتقال هپاتيت از اعتياد تزريقي به انتقال جنسي تغيير كرده است.
سومين كنگره بين المللي هپاتيت تهران با همكاري مركز تحقيقات بيماريهاي گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله اعظم (عج)، دانشگاه علوم پزشكي شيراز و دانشگاه تورينو ايتاليا از 14 تا 16 مهرماه امسال در تالار امام علي(ع) دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار مي شود. علاقه مندان به شركت در اين كنگره مي توانند با مراجعه به وب سايت wwwTHC3ir نسبت به ثبت نام اينترنتي اقدام كنند.

 



رويدادهاي خارجي
مار 7 متري پيتون

مار پيتون هفت متر و 30 سانتي متري به عنوان بزرگترين مار كشف شده جهان، توانست نام خود را در كتاب ركوردهاي گينس 2011 ثبت كند.
به گزارش روزنامه ديلي تلگراف، اين مار در باغ وحش كلمبوس در اوهايوي آمريكا نگهداري مي شود.

 



كلاهبرداري ميليوني به بهانه اخذ مجوز از يك نمايندگي امداد خودرو

ماموران پايگاه هشتم پليس آگاهي 3 نفر را كه به بهانه اخذ مجوز از يكي از نمايندگي هاي امداد خودرو اقدام به كلاهبرداري ميليوني كرده بودند شناسايي و دستگير كردند.
در بررسي هاي انجام شده در مورد اين كلاهبرداري مشخص شد شخصي به نام مهدي با همدستي 2 نفر ديگر به بهانه اخذ مجوز از يكي از نمايندگي هاي امداد خودرو و فروش كانكس مبلغ 50 ميليون تومان از شاكي كلاهبرداري كرده و متواري شده اند.
كارآگاهان پس از انجام تحقيقات لازم با يكي از متهمان تماس تلفني گرفته و به بهانه خريد 2 دستگاه كانكس و پرداخت نقدي پول معامله، با متهمان قرار ملاقات گذاشتند.
دراين باره متهم به نام مهدي و همدستانش به نام هاي حميد و حميدرضا شناسايي و طي يك عمليات ضربتي دستگير شدند.

 



آغاز مرحله جديد فروش بليت قطار از 30 شهريور

فروش بليت قطارهاي مسافري محورهاي شمال و شمال غرب براي حدفاصل 11مهر تا 10آبان ماه ساعت 8 و 30 دقيقه سه شنبه 30 شهريور از طريق مراكز فروش آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي شركت مسافربري قطارها رجا، بليت قطارهاي محور ياد شده و همچنين قطارهاي كمربندي اين محورها فقط با بكارگيري سيستم فروش جديد (on line2) از طريق 800 مركز فروش سراسر كشور انجام مي شود.
فروش بليت قطارهاي داخلي ساير محورها براي تاريخ هاي مذكور از ساعت 8 و 30 دقيقه چهارشنبه 31 شهريورماه همانند گذشته به طور همزمان و يكپارچه از طريق دفاتر فروش و اينترنتي خواهد بود.
براساس اين گزارش در فروش يكپارچه بليت قطار، هرگونه موجودي بليتي كه در كليه نمايندگي هاي فروش سراسر كشور وجود داشته باشد در سيستم اينترنتي فروش نيز قابل مشاهده است.
گفتني است، شرايط و چگونگي خريد بليت قطار در سيستم يكپارچه فروش بليت قطار از طريق اينترنت و دفاتر فروش بليت كماكان همانند گذشته بوده و هيچگونه تغييري در آن ايجاد نشده است.
لازم به ذكر است، فروش بليت قطار بين المللي (تركيه و سوريه) براي حدفاصل تاريخ هاي 11مهر تا 10 آبان سال جاري، ساعت 8 و 30دقيقه پنجشنبه اول مهر ماه از طريق كليه دفاتر فروش بليت قطار در سراسر كشور آغاز مي شود.
هموطنان براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص آدرس دفاتر فروش، قيمت بليت، موجودي بليت مي توانند به صورت شبانه روزي با تلفن 139 تماس گرفته يا به سايت اينترنتي اين شركت به نشاني wwwrajair مراجعه كنند

 



جزئيات توافق جديد ريلي تهران- آنكارا

مديركل امور بين الملل راه آهن جمهوري اسلامي ايران از توافق ايران و تركيه براي افزايش ظرفيت سالانه جابه جايي بار از طريق شبكه ريلي به 2 ميليون تن و اتصال كامل شبكه رايانه اي راه آهن دو كشور در آينده اي نزديك خبر داد.
عباس نظري در گفت وگو با مهر درباره دستاوردهاي سفر اخير مسئولان ايراني به تركيه از افزايش ظرفيت حجم مبادلات ريلي ميان ايران و تركيه خبر داد و گفت: براساس آخرين اعلام مقامات ترك، قرارداد ساخت دو فروند فري بوت (كشتي حمل واگن) براي استفاده در درياچه وان قطعي شده است.
مديركل امور بين الملل راه آهن با اشاره به قول تركها براي راه اندازي اين فري بوت ها تا 20 ماه آينده، گفت: با توجه به اينكه ظرفيت حمل كشتي هاي حمل واگن فعلي بين 8 تا 9 واگن است، امكان جابه جايي 300 هزار تن بار در سال وجود دارد در حالي كه با ساخت اين دو فري بوت جديد با ظرفيت هر كدام 50 واگن، اين جابه جايي به دو ميليون تن در سال افزايش خواهد يافت.
وي با بيان اينكه مسير ريلي ايران قابليت تبادل سه ميليون تن كالا در سال را دارد، ايجاد ظرفيت سالانه دو ميليون تن حمل بار را مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: همزمان با ساخت اين دو فري بوت، زيرساختهاي اسكله اي در دو سوي درياچه وان نيز فراهم خواهد شد.
انتقال ديتا ميان راه آهن ايران و تركيه
نظري با اشاره به فعاليت دو ساله براي اتصال رايانه اي شبكه ريلي ميان ايران و تركيه اعلام كرد: در حال حاضر امكان اتصال رايانه اي ايستگاه كاپكوي تركيه (همجوار با ايستگاه رازي ايران) به شبكه ريلي ايران فراهم شده است.
به گفته وي با استفاده از اين اتصال، تجار مي توانند از طريق اينترنت محموله هاي خود را در خاك ايران پيگيري كنند و دولت تركيه نيز قول داده است تا پايان سال 2010 (كمتر از 3 ماه ديگر) با ايجاد برخي زيرساختها، امكان انتقال ديتا در شبكه ريلي داخل خاك آن كشور را فراهم سازد.
تخفيف تعرفه اي
مديركل امور بين الملل راه آهن با بيان اينكه مسئولان راه آهن ايران و تركيه از راه اندازي دو قطار نمايشي استانبول- تهران- پاكستان ابراز خشنودي كردند، گفت: مقامات ترك از اقدام ايران براي كاهش تعرفه قطارهاي تركيه براي كمكهاي انسان دوستانه به پاكستان تشكر كردند.
نظري تصريح كرد: تاكنون سه رام قطار براي كمكهاي انسان دوستانه به پاكستان و دو رام قطار نمايشي از تركيه به تهران و از مسير زاهدان به پاكستان رفته اند كه اين مسير در مدت 11روز طي شده است در حالي كه سير مسير از تركيه به پاكستان و بالعكس از طريق دريا حدود 45 روز طول مي كشد.

 



دستگيري 4 زورگير سابقه دار در تهرانپارس

رئيس كلانتري 126 تهرانپارس از دستگيري 4 زورگير سابقه دار در منطقه تهرانپارس خبر داد.
رئيس كلانتري 126 تهرانپارس گفت: 26 شهريور سال جاري شخصي با مراجعه به اين كلانتري بيان داشت با سوار شدن به يك دستگاه خودروي پرايد، 4 سرنشين خودرو قصد زورگيري از وي را داشته اند، اين افراد با تهديد چاقو پس از طي مسافتي، ساعت، موبايل و مقاديري پول از وي اخاذي كرده اند.
سرهنگ كمانكش افزود: ماموران با راهنمايي شاكي شماره خودروي متهمان را استعلام كرده و طي پيگيري هاي انجام شده موفق به كشف و انتقال خودرو به پاركينگ شدند.
وي اظهار داشت: متهمان دستگير و اموال مسروقه نيز كشف شد و همچنين مشخص شد دستگيرشدگان داراي سابقه سرقت و زورگيري هستند.

 



كشف 700 فشنگ جنگي در سبزوار

سرويس شهرستان ها-
بيش از 700 فشنگ جنگي توسط اداره اطلاعات ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان سبزوار كشف شد.
به گزارش روابط عمومي و تبليغات سپاه ناحيه سبزوار، عوامل اطلاعات اين ناحيه در پي گزارش هاي دريافتي و پس از تحقيقات و بررسي هاي ويژه در يك معامله صوري توانستند فردي را همراه با 700 فشنگ جنگي دستگير و تحويل مقامات قضايي دهند.
همچنين در پي تحقيقات بيشتر از منزل پدري متهم تعداد 70 فشنگ جنگي سلاح كلاشينكف، 20 عدد فشنگ جنگي سلاح دو شكار مقداري باروت كشف و ضبط شد.
همچنين اين نيروها توانستند در يك عمليات ضربتي چند نفر را كه خود را از اعضاي بسيج معرفي مي كردند دستگير و تحويل مقامات قضايي دهند.
اين افراد با خريد تعدادي افشانه، شوكر و تعدادي دستبند اقدام به ضرب و شتم مردم كرده بودند كه دستگير شدند و سلاح هاي آنها كشف و ضبط شد.

 



آشنايي اعضاي پليس لندن با اسلام

اعضاي پليس شهر لندن، پايتخت انگلستان روز جمعه با حضور در يكي از اماكن عبادي مسلمانان با تعاليم اسلامي آشنا شدند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران به نقل از stargazete، اعضاي پليس لندن ديروز با حضور در مسجد «مولانا» متعلق به ترك هاي مقيم اين شهر، با مسلمانان و علماي حاضر در اين مسجد ديدار و گفت وگو كردند.
«فاتح قهرمان» از مسئولان مسجد مولانا در ديدار با اعضاي پليس لندن در رابطه با فلسفه نماز، معماري مساجد، مفاهيم به كار رفته در طراحي اماكن عبادي- اسلامي و نمادهاي مربوط به دين اسلام توضيحاتي به حاضران ارائه داد.
در بخش ديگري از اين ديدار فرهنگي، اعضاي پليس لندن سؤالات خود درباره اصول و احكام اسلامي را مطرح كردند و مسئولان حاضر در مسجد به اين پرسش ها پاسخ گفتند.همچنين اعضاي پليس لندن در اين ديدار با اشاره به برنامه قرآن سوزي در آمريكا، اين اقدام را محكوم كرده و چنين رفتارهايي را باعث ايجاد تفرقه ميان شهروندان دانستند؛ همچنين اعضاي پليس بر لزوم وحدت و همدلي ميان شهروندان و توسعه گفت وگوي بين اديان تأكيد كردند.

 



كليساي كاتوليك فضايي ها را غسل تعميد مي دهد

«گاي كنسولمانگنو» يكي از دانشمندان ارشد واتيكان اعلام كرد امكان وجود شكلهاي ماورايي حيات در فضا وجود دارد و كليسا بدون توجه به تعداد دست و پاهاي آنها به اين موجودات خوشامد خواهد گفت.
گاي كنسولمانگنو طي اظهاراتي شگفت انگيز گفت: از رويارويي با بيگانگان هوشمند فضايي خوشحال شده و آنها را در صورتي كه بخواهند غسل تعميد خواهد داد.
اظهارات جدي و رسمي حتي مي تواند احتمالاتي را براي ارسال مبلغان مذهبي به فضا براي دعوت از فضاييان به منظور گرويدن به دين مسيحيت ايجاد كند.
كنسولمانگنو ادامه داد: با ايده وجود بيگانگان فضايي كاملا موافق است و در صورتي كه آنها تقاضا كنند حاضر است آنها را غسل تعميد دهد. به گفته وي بسيار خوشحال كننده است در صورتي كه بتوان در جايي ديگر به جز زمين حياتي هوشمند پيدا كرد.
از نظر وي ويژگي هايي مشابه خصوصيات انسانها از قبيل داشتن روح، هوشمندي، آزادي، آزادي براي عشق ورزيدن و آزادي براي تصميم گيري نمي تواند تنها مختص انسانها باشد.
بر اساس گزارش تلگراف، وي معتقد است هر موجوديتي، بدون توجه به تعداد شاخك و دست و پاهايش داراي روح است.

 



تار عنكبوتي به طول دو اتوبوس شهري

دانشمندان دانشگاه «پورتوريكو» موفق به كشف هويت بافنده تارعنكبوت عظيم بر روي رودخانه ماداگاسكار شدند.
اين تار عنكبوت كه از يكي از قدرتمندترين مواد بيولوژيكي جهان ساخته شده است، محصول گونه اي جديد از عنكبوتها به شمار مي رود كه عنكبوت درختي داروين نام دارد.
مطالعات جديد نشان مي دهد عنكبوت درختي داروين قادر به ساختن عظيم ترين تارهاي عنكبوت در جهان است كه هيچ عنكبوت ديگري توانايي ساخت آن را ندارد. اين تارهاي كشف شده كه گاه طولي برابر دو اتوبوس شهري دارند از جاذبه هاي توريستي اين منطقه نيز به شمار مي روند.
اما اين تارهاي عظيم و سازندگان آنها تاكنون ناشناخته باقي مانده بودند تا اينكه محققان دانشگاه پورتوريكو آنها را دسته بندي كرده و قصد دارند گزارش مطالعات خود را در نشريه Arachnology منتشر كنند.بافندگان اين شبكه هاي طبيعي معمولا عنكبوتهاي ماده هستند.
عنكبوتهاي نر و جوان نيز بافت تار عنكبوت را به عهده دارند اما پس از ورود به سن بزرگسالي اين رفتار را ترك كرده و تمامي انرژي خود را به جفت يابي اختصاص مي دهند. اين عنكبوتها از ظاهري برخوردارند كه به راحتي مي توانند خود را بر روي پوست درختان استتار كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14