(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 29 شهريور 1389- شماره 19744

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نگاه معكوس به واقعيت هاي ملموس (يادداشت روز)
كلينتون : همه اميد آمريكا در ايران به مخالفان داخلي است
شفا (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس كميسيون اصل 90: هيچ سخت گيري در طرح نظارت بر نمايندگان مجلس وجود ندارد
آيت الله كعبي: تدبير رهبر معظم انقلاب پروژه 4 ضلعي دشمن را خنثي كرد
كوثري در واكنش به نامه كروبي: قوه قضائيه نبايد اجازه جري تر شدن امثال كروبي را بدهد
زير درخت سيب يا پرچم آمريكا و انگليس؟! (خبر ويژه)
بقايي: احمدي نژاد كوروش زمان است! (خبر ويژه)
رويگرداني مردم سوئد از احزاب حامي فتنه 88 (خبر ويژه)
سرنوشت موسوي و كروبي كشك است! (خبر ويژه)
سايت حامي سران فتنه؛ آدم كشي كه شرارت نيست! (خبر ويژه)
ادامه آتش سوزي در انبار علوفه اختصاصي CIA براي فتنه گران (خبر ويژه)



نگاه معكوس به واقعيت هاي ملموس (يادداشت روز)

يادداشت پيش روي براي درج در كيهان يكشنبه نوشته شده بود اما، از آنجا كه برادر عزيز و رئيس جمهور محترم كشورمان به نيويورك سفر كرده و مانند هميشه انتظار چالش ايشان با قدرت هاي استكباري در ميان بود، از انتشار اين يادداشت كه به هرحال نقدي بر اظهارات ايشان است خودداري كرديم، اما، ديروز شاهد اظهارنظرهاي فراوان- و البته با انگيزه هاي متفاوت- درباره سخنان جمعه شب آقاي دكتر احمدي نژاد بوديم بنابراين ملاحظه قبلي را مانع از انتشار اين نقد دوستانه نديديم.
¤¤¤
آن روزها، «جشن هاي دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهي» با هزينه هنگفت و نجومي در جريان بود، سران و مقامات بلندپايه آمريكايي، اروپايي و شماري از كشورهاي عربي منطقه براي شركت در اين مراسم پرهزينه، بي مصرف و مردم ستيز به ايران آمده بودند. حضرت امام (ره) كه به تبعيد در نجف اشرف اقامت داشتند سخنان روشنگرانه اي در اعتراض به آن ايراد فرموده و پيامي براي ملت ايران فرستاده بودند. در همان روزها، مهندس پسنديده، فرزند مرحوم آيت الله پسنديده- برادر حضرت امام(ره)- به رحمت خدا رفته و اعلام شده بود كه به همين مناسبت، مجلس ختمي در مسجد ارك تهران برگزار مي شود و مرحوم فلسفي- خطيب توانمند و پرآوازه- سخنران مراسم خواهد بود. نگارنده كه در آن هنگام جواني كم سن و سال بودم، همراه با چند تن ديگر از دوستان براي شركت در مراسم ختم مرحوم مهندس پسنديده به مسجد ارك رفتيم، گفته مي شد با توجه به پيام حضرت امام(ره) درباره جشن هاي - به قول ايشان- كثيف و ننگين دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهي و از آنجا كه مهندس پسنديده با امام(ره) نسبت نزديك خويشاوندي دارد، به يقين آقاي فلسفي درباره جشن هاي ياد شده و مسائل آن روزها، سخناني خواهد داشت. جمعيت انبوهي از همه قشرها به مسجد ارك آمده بودند و حضور آشكار و پنهان پليس و نيروهاي امنيتي كاملا محسوس بود. مرحوم فلسفي در آغاز سخن به پيوند متوفي با بيت شريف حضرت امام(ره) اشاره كرد و هنگامي كه از امام(ره) با عنوان «يار سفر كرده» و «فخر العلماء والمجتهدين، حضرت آيت الله العظمي حاج آقا روح الله الخميني» ياد كرد، جمعيت با صلوات بلند به استقبال سخن ايشان رفتند. مرحوم فلسفي خيلي زود از مقدمه عبور كرد و به آنچه انتظار مي رفت پرداخت. ايشان در اعتراض به جشن هاي 2500 ساله شاهنشاهي، ابتدا با تأسي به پيام حضرت امام(ره) پرسيد؛ آيا نادرقلي لياقت بزرگداشت دارد؟ آيا آغامحمدخان با آنهمه جنايت كه روي تاريخ را سياه كرده است، ارزش جشن گرفتن دارد؟ و...
و اما، آن روزها، يكي از نشريات براي توجيه جشن هاي دو هزار و پانصدساله شاهنشاهي نوشته بود «كوروش» همان «ذوالقرنين» است كه در قرآن از وي به نيكي ياد شده است و نتيجه گرفته بود كه تجليل از «كوروش» تجليل از اسلام و قرآن نيز هست! مرحوم فلسفي - تا آنجا كه به خاطر دارم- در پاسخ به اين ديدگاه، سخناني قريب به اين مضمون داشت: «برخي از علماي اسلام نيز معتقدند كه «كوروش» همان ذوالقرنين است ولي اگر ذوالقرنين باشد با كوروشي كه شما معرفي مي كنيد همخواني ندارد و اساسا با روش و منش شما مغايرت دارد ولي اگر كوروش، ذ والقرنين نباشد، پادشاهي نظير آغامحمدخان و ساير پادشاهان ستمگر است كه جشن گرفتن براي او اهانت به مردم مظلوم خواهد بود» و اما، نكته دقيقي كه در اين باره گفته شد و يادداشت پيش روي به آن توجه دارد، اين كه؛ بر فرض كوروش همان ذوالقرنين باشد كه در كلام خدا به نيكي و بزرگي از او ياد شده است، ولي در حالي كه اسلام عزيز با قرآن، يعني تنها كتاب آسماني تحريف نشده و حكمت ها و آموزه هاي شناخته شده و غيرقابل ترديد در ميان ما حضور دارد، چرا بايد كوروش را جايگزين آن كرده و «منشور» او را به عنوان «الگو» به جهانيان معرفي كنيم؟!
اظهارات آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور محترم كشورمان در مصاحبه جمعه شب- 26/6/89- ايشان با شبكه خبر، موجي از حيرت توام با تاسف را در پي داشت. ايشان در مصاحبه خويش بعد از قرائت بخش هايي از منشور كوروش، گفت «دنيا به گفته كارشناسان دو مديريت دارد، يكي آمريكايي كه شكست خورد و امتحان خود را پس داده است و حال مي پرسند؛ مديريت ايراني چگونه است؟ كه ما مي گوئيم نمونه اي از آن، همين منشور كوروش است» و سپس افزود «و ارزش هاي والاي اسلامي».
درباره اين بخش از اظهارات برادر عزيزمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، اشاره به چند نكته ضروري است.
1- در هويت كوروش مناقشه نمي كنيم و در منشور او كه به عنوان اولين منشور حقوق بشر در سازمان ملل به ثبت رسيده است، خدشه اي وارد نمي آوريم و حتي با اين فرضيه كه كوروش همان ذوالقرنين بوده است، مخالفت نمي ورزيم. اما سؤال اين است كه بر فرض قبول همه اين مفروضات، جناب آقاي احمدي نژاد با كدام منطق علمي و اسلامي آنهم از جايگاه رئيس جمهور ايران اسلامي مي فرمايند اگر دنيا از ما درباره مديريت ايراني سؤال كند در پاسخ آنها «منشور كوروش» را ارائه مي كنيم؟!
منشور كوروش را شاه معدوم چند ده سال قبل و در جريان جشن هاي ننگين دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهي به سران كشورها ارائه كرده بود و ديديد و ديديم و ديدند كه هيچ كاري از آن ساخته نبود، جز آن كه ايران عزيز زير چكمه بيش از 40 هزار مستشار نظامي آمريكا و با مديريت سفارت آن كشور اداره شود! جوانان اين مرز و بوم در خدمت آمريكا براي جنگ به ظفار فرستاده شوند، هواپيماهاي ايران براي كمك رساني به شورشيان هوادار پادشاه سابق يمن در اختيار اسرائيل قرار گيرد. ثروت هاي عمومي به غارت روند و حتي وزرا و نمايندگان مجلس از سوي سفارتخانه هاي آمريكا و انگليس، منصوب شوند... و تازه اين همه فقط بخشي از آن ماجراي تلخ و ذلت بار است. بنابراين جناب احمدي نژاد از منشور كوروش انتظار چه معجزه اي دارند كه آن را به جاي اسلام عزيز مي گذارند و عرق شرم بر پيشاني ملت پاكباخته و ايران دوست مي نشانند؟!
2- ممكن است رئيس جمهور محترم كشورمان بگويد كه در مصاحبه خويش علاوه برمعرفي «منشور كوروش» به عنوان نسخه اي براي مديريت جهان! به «ارزش هاي والاي اسلامي» نيز اشاره كرده است كه بايد پرسيد، مگر از نظر ايشان، آموزه ها و ارزش هاي اسلامي براي اداره جهان نقص و كمبودي داشته و كامل نيستند كه جناب رئيس جمهور به زعم خود با افزودن «منشور كوروش» در پي رفع اين نواقص و كمبودها!! برآمده اند؟! و اگر چنين نيست كه مي دانيم رئيس جمهور محترم-خداي نخواسته- چنين اعتقادي ندارند، بايد پرسيد مقصود ايشان از تاكيد بر منشور كوروش به عنوان نسخه اي براي مديريت جهان، چيست؟!
3- شايد گفته شود آقاي احمدي نژاد معتقدند كوروش همان ذوالقرنين است و از آنجا كه در كلام خدا، از ذوالقرنين به نيكي ياد شده است، ايشان نيز منشور كوروش را به عنوان يك سند الهي و پيام يكي از پيامبران! مطرح كرده اند! كه بايد گفت؛ جناب احمدي نژاد در همان مصاحبه تاكيد مي كند كه نمي داند كوروش همان ذوالقرنين است يا نه؟ و اساساً به اين مسئله كاري ندارد. ضمن آن كه برپايه اعتقادات به اثبات رسيده اسلامي، تنها آن بخش از كلام پيامبران الهي قابل استناد است كه در قرآن- يعني تنها كتاب آسماني تحريف نشده- آمده است، بنابراين احتمال مورد اشاره نيز بي اساس است و جايي براي طرح ندارد.
4- آقاي احمدي نژاد به يقين انكار نمي كند بلكه بارها تاكيد كرده و مي كند كه امروزه ايران اسلامي به مقتدرترين كشور منطقه تبديل شده و منحني پيشرفت هاي علمي، صنعتي، سياسي و ضريب اثرگذاري آن در معادلات جهاني قوس صعودي را با زاويه اي نزديك به قائمه طي مي كند. بنابراين بايد پرسيد اگر عامل و علت اصلي اين رشد پرشتاب و همه جانبه حضور اسلام ناب محمدي(ص) بر كرسي اداره كشور است، چرا بايد جاي آن با منشور كوروش عوض شود؟! و اگر اينگونه نيست- كه هست- چرا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي نه فقط از اين پيشرفت همه جانبه خبري نبوده است بلكه شاهد حركتي كاملا معكوس بوده ايم؟! با توجه به اين نكته بديهي آيا اظهارات برادر عزيزمان آقاي احمدي نژاد، نگاهي معكوس به واقعيات ملموس و مصداق شكستن نردبان بعد از صعود به بام نيست؟! مخصوصا آن كه هنوز قله هاي فتح نشده اي پيش روي داريم.
5- مدتي است جناب احمدي نژاد- و رئيس دفتر ايشان كه بدون رأي ملت، اين روزها صاحب رأي ملت شده است- اصرار دارد به جاي «مكتب اسلام» از «مكتب ايران» ياد كرده و ترويج و تبليغ آن را، همان تبليغ و ترويج مكتب اسلام معرفي كند! كه بايد پرسيد اگر از نگاه شما «مكتب ايران» همان «مكتب اسلام» است، چرا و با چه انگيزه اي مكتب اسلام را كنار مي گذاريد؟! اين در حالي است كه الف: مكتب اسلام، آموزه ها، رهنمودها و مرزهاي تعريف شده و شناخته شده اي دارد و تحريف آن امكان پذير نبوده و نيست و هيچكس نمي تواند و تاكنون نتوانسته است نظر و ديدگاه خود را به عنوان ديدگاه و نظر اسلام معرفي كند و حال آن كه «مكتب ايران» يك واژه و مقوله تعريف نشده و بي در و پيكر است و هر كس مي تواند نظر و خواسته من درآوردي خود را در آن جاي دهد. بنابراين اصرار بر جايگزيني «مكتب ايران» به جاي «مكتب اسلام» غير از عبور از اسلام هيچ مفهوم و معناي ديگري ندارد. اين نكته به اندازه اي بديهي است كه به قول اهل منطق «تصور» آن باعث «تصديق» خواهد بود. به عنوان مثال، آقاي احمدي نژاد، كدام روش حكومتي را در «مكتب ايران» الگو قرار مي دهند؟ آغا محمدخاني؟ نادرشاهي؟ پهلوي؟ و... زيرا همه اين الگوهاي منحط و مردم ستيز در «مكتب ايران» جاي مي گيرند و چنانچه منظور ايشان از مكتب ايران، ديدگاه و نظرات ملت ايران است كه اولاً آنها تا قبل از انقلاب اسلامي حاكميت نداشته اند كه نوع حاكميت آنان الگو باشد و در جريان انقلاب نيز به وضوح نشان داده اند كه مكتب مورد تاكيد آنها اسلام است. آيا غير از اين است؟
ب: ممكن است آقاي احمدي نژاد بفرمايند كه منظور ايشان از «مكتب ايران» و الگوي مديريت جهان، همان الگوي كوروش است! كه در اين صورت بايد پرسيد؛ اولاً؛ آيا با چند كلمه خشت نوشته كوروش مي توان يك روستا را اداره كرد؟! ايران و جهان بماند! ثانياً؛ جناب احمدي نژاد چه شناختي از روش و منش حكومتي كوروش دارند كه مي خواهند براساس آن جهان را اداره كنند؟! اين در حالي است كه مورخان برجسته و بلندآوازه جهان نيز برداشت درستي از آن ندارند! ثالثاً؛ تاكيد بر مكتب ايران به جاي «مكتب اسلام» در نگاه همگان به مفهوم عبور از اسلام است كه مي دانيم مورد نظر آقاي احمدي نژاد نيست، بنابر اين بايد پرسيد منظور ايشان چيست؟!و اما رئيس دفتر ايشان كه آقاي احمدي نژاد اظهارات و نظرات وي را منطبق با نظرات خود معرفي كرده است، چندي قبل تاكيد كرده بود كه دوران اسلام گرايي گذشته است! و در حالي كه «مكتب ايران» فاقد تعريف و مرزهاي مشخص است، در اجلاس ايرانيان مقيم خارج كشور ادعا كرده بود؛ از آنجا كه درباره اسلام برداشت هاي مختلفي وجود دارد! ايشان مكتب ايران را به جاي مكتب اسلام معرفي مي كند!
6- و بالاخره اگر آقاي احمدي نژاد عزيز، رئيس جمهور پركار، ساده زيست، پاكدست، مردم گرا و داراي ده ها ويژگي پسنديده ديگر نبود، نيازي به اين يادداشت احساس نمي شد، چرا كه آنچه ايشان در مصاحبه تلويزيوني جمعه شب گفته اند، نه فقط تازگي ندارد، بلكه مدتهاست از سوي برخي جريانات مطرح شده و مي شود كه صد البته قابل اعتنا نبوده و نيستند اما، وقتي رئيس جمهوري مانند احمدي نژاد با اعتقادات راسخ اسلامي چنين سخنان نسنجيده اي بر زبان مي آورند، اولا؛ مي دانيم كه پيامدهاي اين اظهارات را نمي دانند و اگر مي دانستند به يقين بر زبان نمي آوردند و ثانياً؛ بيم آن مي رود كه كساني به غلط تصور كنند نظر مطرح شده از جانب ايشان، همان ديدگاه و نظر انقلاب و نظام است و حال آن كه آقاي احمدي نژاد نظر و ديدگاهي منطبق با آموزه هاي تعريف شده انقلاب و نظام دارند هرچند كه گاه در بيان و توضيح آن بي آن كه بخواهند يا متوجه باشند دچار اشتباه مي شوند كه انشاالله ديگر نشوند.
حسين شريعتمداري

 



حمايت دوباره واشنگتن از فتنه گران
كلينتون : همه اميد آمريكا در ايران به مخالفان داخلي است

سرويس سياسي -
وزير خارجه آمريكا گفت: تنها اميد من به حركت هاي اعتراضي داخل ايران، با هدايت رهبران مدني است.
هيلاري كلينتون در مصاحبه با شبكه تلويزيوني ABC آمريكا ازمخالفت عميق خود با انقلاب اسلامي ايران خبر داد. وي با اشاره به مخالفت خود با الگوي حكومتي ايران گفت كه با انقلاب اسلامي در ايران اختلافات جدي دارد.
كلينتون درباره آنچه كه قدرت گرفتن نظاميان در ايران خواند ابراز نگراني كرد و مدعي شد كه مردم ايران حتي بسياري از افرادي كه پيش از اين از حكومت پشتيباني مي كردند، درباره رفتارها و مسيري كه حكومت فعلي ايران مي پيمايد، مسئله پيدا كرده اند.
وي افزود: من فقط مي توانم اميدوار به حركت هاي داخل ايران با هدايت رهبران مدني و مذهبي باشم.
وزيرخارجه آمريكا اضافه كرد: دولت اوباما هم تلاش مي كند اقدامات خود را براي كمك به معترضين در داخل ايران به ثمر برساند.
وي همچنين تصريح كرد كه با كارشناسان ايراني در همين خصوص ديدارهايي داشته است.
اين مقام آمريكايي در عين حال خاطرنشان كرد كه حمايت آمريكا از جنبش اعتراضي ايران مي تواند به اين جنبش آسيب برساند.
كلينتون در پاسخ به سوالي درباره موضوع هسته اي ايران نيز گفت: هيچ برنامه اي براي ديدار با مقامات ايراني در حاشيه نشست آتي مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك ندارد.
وزيرخارجه آمريكا همچنين از تحريم هاي اقتصادي اعمال شده توسط شوراي امنيت بر ضد ايران هم تمجيد و حمايت كرد.
واشنگتن پست: جنبش سبز تنها گزينه است
روزنامه واشنگتن پست هم در مقاله اي كه به قلم «راي تكيه» نوشته شده تنها گزينه پيش روي آمريكا و غرب را براي مقابله با ايران، سرمايه گذاري بر روي جنبش سبز دانست.
اين مقاله با اشاره به ناكامي غرب در اعمال تحريم ها و ديگر ابزار فشار بر ايران با صراحت نتيجه گرفت، تنها راه برون رفت از اين وضعيت سرمايه گذاري بر يك طبقه سياسي ايراني است كه مايل باشد عملگرايي را جايگزين جزم انديشي كند و اين گروه همچنان جنبش سبز است.

 



شفا (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: كروبي يك نامه سرگشاده ديگر نوشته و در آن، باز هم ادعا كرده كه به زندانيان تجاوز جنسي مي شود!
گفت: شيخ بيچاره از اين كه هيچكس به او محل نمي گذارد خيلي عصباني شده و براي مطرح شدن خودش را بدجوري به در و تخته مي زند!
گفتم: ساير عوامل فتنه هم از او فقط براي خنده و تفريح و پركردن اوقات فراغت خود استفاده مي كنند.
گفت: هنوز معلوم نيست كه اين شيخ از همه جا مانده و رانده چرا در بن بست مسائل جنسي درجا مي زند و از اين سطح بالاتر نمي آيد؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! از ديوانه اي پرسيدند اگر از تيمارستان مرخص شوي چه مي كني؟ گفت؛ شيشه خانه و مغازه مردم را مي شكنم. سال بعد همين سؤال را پرسيدند، جواب داد دوچرخه سازي باز مي كنم و با تيوپ دوچرخه تيركمان درست مي كنم و مي زنم شيشه ها را مي شكنم! سال بعد پرسيدند، گفت به كنار دريا مي روم. گفتند آفرين! خب! بعد چه مي كني؟ گفت؛ سنگ هاي ساحل را جمع مي كنم! گفتند؛ خيلي عاليه معلومه كه شفا پيدا كرده اي، خب! بعدش چي؟ جواب داد؛ با سنگ هايي كه جمع كرده ام مي زنم شيشه هاي خانه و مغازه مردم را مي شكنم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤چرا در رونمايي از منشور كورش به عنوان اولين اصل حقوق بشر سفير دولت خبيث انگليس را دعوت كرديم كه علاوه بر دشمن شماره يك اسلام و ايران از مخالفان سرسخت حقوق بشر نيز مي باشد و اينها همه در حالي است كه اكثر علما و سياسيون در خط امام و رهبري دعوت ملاقات او را رد كرده بودند و مجلس نيز طرح تنزيل رابطه با انگليس را در دست دارد.
محمودي
¤ مي خواستم بدانم چرا بايد با آژانس انرژي اتمي كه هيچ نفعي براي ما ندارد بلكه در هر بازديد و بازرسي اطلاعات ما را هم با خودش مي برد و تحريف مي كند و موجب تحريم ما هم مي شود، رابطه داشته باشيم. آيا بهتر نيست از NPT خارج شويم.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤ خطاب به آقاي رئيس جمهور عرض مي كنيم كيهان از معدود روزنامه هايي است كه دلسوزانه انتقادهاي سازنده از دولت و مسئولين مي كند در ضمن يادآوري مي شود كه تمام عاشقان انقلاب و دلسوزان نظام كيهان مي خوانند.
6399---0913
¤ از صداوسيما درخواست مي شود نسبت به پخش مجدد سخنان مقام معظم رهبري- مدظله العالي- در جمع اعضاي خبرگان رهبري اقدام نمايد.
نيك آئين و چند تلفن مشابه
¤ در آستانه هفته دفاع مقدس شهرداري بنرهايي از تصاوير رزمندگان را در اتوبان ها نصب كرده كه در آن به نقل از رزمندگان نوشته شده: ما رفتيم براي بقاي امنيت ايران، در حالي كه هدف رزمندگان از رفتن به جبهه ها خيلي فراتر از اين ها يعني بقاي اسلام بود كه به فرمان امام(ره) به جبهه رفتند.
ميرزاحسيني
¤ با تاخير افتادن اجراي حكم عليه زن زناكاري كه در تبريز در قتل همسرش شريك جرم بوده اين گمان بوجود آمده كه مبادا مسئولين در پي موضع گيري چند فاسد در غرب از اجراي حكم الهي عقب نشيني كرده باشند.
1081---0937
¤ 25 مرداد آخرين مهلت براي پاسخ دادن مسئولين آموزش و پرورش به معترضين به نتيجه نقل و انتقالات بود. هنوز جوابي داده نشده است و ما معلمين همچنان منتظر پاسخ هستيم.
3791---0912
¤ از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود طرح بررسي جامع خدمات رساني به ايثارگران را از وضعيت بلاتكليفي بيرون بياورند.
5206---0914
¤ اگر چنانچه كيهان جريان فتنه سال 88 را بصورت همه جانبه و با ذكر تمام جزئيات و تبيين نيمه پنهان افراد موثر در فتنه را بصورت كتاب منتشر و در اختيار مردم قرار بدهد گام بزرگي در بصيرت افزايي جامعه برداشته است.
5287---0914
¤ در گذشته بر روي قبوض برق با خطي بسيار درشت فرمايش حضرت امام خميني(ره) با مضمون زياده روي در مصرف آب و برق حرام است نوشته مي شد كه يقينا در جامعه بي تاثير نبود ولي متاسفانه اين جمله با تغييرات ظاهري قبوض حذف شده است. چرا؟
سليمان بلغار
¤ ما كشاورزان بيجار يك ماه است كه گندم برداشتي خود را تحويل سيلو داده ايم ولي هنوز پولي به حساب ما ريخته نشده است. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
3678---0918
¤ كشاورز شهرستان سنقر هستم. مدت 20روز از تاريخ تحويل گندم بنده به دولت مي گذرد. متاسفانه هنوز پولي دريافت نكرده ام. بنويسيد مسئولين امر كشاورزان منطقه را در اين ايام كه نزديك به زمان كاشت است و دچار مشكلات مالي شده اند دريابند و مورد حمايت قرار بدهند.
8336---0918
¤ از شما تقاضا داريم مشابه ستون خوان حكمت كه اختصاص به چاپ سخنراني هاي حضرت آيت الله جوادي آملي دارد ستوني را به چاپ سخنان عالمانه آيت الله مصباح يزدي اختصاص بدهيد. فراموش نكنيم كه مقام معظم رهبري در مورد اين شخصيت بزرگوار و ممتاز حوزه علميه قم مي فرمايند كساني كه شهيد مطهري را درك نكردند مي توانند به ايشان به منزله شهيد مطهري نگاه كنند و استفاده ببرند.
0341---0912
¤ شركت سايپا بابت پيش فروش خودرو مينياتور و عدم تحويل به موقع آن سود كلاني برده است كه اميدواريم مشتريان چند سال در صف انتظار مانده را نيز در اين سود شريك كند.
6369---0916
¤ ما كارگران شركتي و پيمانكاري علي رغم داشتن مدرك كارشناسي و بالاتر از هيچ امنيت شغلي برخوردار نيستيم. چرا مسئولين كشور فكري به حال زندگي ما نمي كنند؟
5790---0918
¤ سازمان تامين اجتماعي از اول امسال پرداخت افزايش حقوق مستمري بگيران را هر ماه به تعويق انداخته است در شهريورماه هم متاسفانه به وعده خود عمل نكردند.
يك بازنشسته
¤ در خصوص قانون معافيت 3 خواهري مي خواستم بگويم كه 4 ماه است به حوزه هاي شهرستان مراجعه مي كنم ولي مي گويند هنوز به ما ابلاغيه اي در اين خصوص نرسيده است.
نظري - ايلام
¤ با توجه به نارضايتي اكثر مردم از تاخيرات مكررحركت قطارهاي مترو و توقف بيش از معمول آن ها در ايستگاه ها ، ضروري است شوراي محترم شهر و شهرداري تهران به اين مسئله توجه ويژه نموده و نسبت به اصلاح اين مشكل اقدام نمايند.
خدابنده
¤ مگر قرار نبود فقط 60 درصد اتوبوس هاي شركت واحد خصوصي باشند پس چرا الان اين مقدار تقريبا به 100 درصد رسيده است.
يك شهروند
¤ افزايش 50 درصدي عوارض نوسازي و 25 درصدي پسماند در سال جاري توسط شهرداري به چه دليل است؟
عبداللهي
¤ به دليل به تفاهم نرسيدن بيمه ايران با بيمارستان ها در شهرستان هاي دزفول و انديمشك جانبازان و خانواده شهداء حق استفاده از بيمه تكميلي را از دست داده اند چرا بعد از گذشت هفت ماه هنوز اين مشكل حل نشده است؟
2283---0916
¤ از شهرداري منطقه 16 تقاضا مي شود نسبت به جابجايي پارك سوار شركت واحد اتوبوسراني جنب ترمينال جنوب اقدام نمايند. دود ناشي از اتوبوسهاي ترمينال جنوب اگر براساس سهميه اي هم باشد براي ساكنين اطراف خزانه بخارايي كافي است شما را به خدا نسبت به انتقال پارك سوار جنب ترمينال جنوب كه از ابتداي صبح صدها اتوبوس محل را با روشن كردن موتورشان به دودسرا تبديل مي كنند اقدام كنيد فقر اقتصادي و فرهنگي منطقه كافي است اگر در حل آن معضلات گامي برداشته نمي شود حداقل از اين طرف نيز دردي بر دردهاي محل افزوده نشود.
جمعي از اهالي محل
¤ مابه التفاوت نظام هماهنگ پرداخت بازنشستگان شهرستان سرباز كه قرار بود به صورت سهام پرداخت گردد تاكنون پرداخت نشده است همچنين كمك هزينه عائله مندي و حق اولاد ما تاكنون پرداخت نشده از مسئولين ذيربط درخواست مي شود نسبت به حل مشكل اقدام نمايند.
جمعي از بازنشستگان شهرستان سرباز سيستان و بلوچستان
پاسخ روابط عمومي سازمان بازنشستگي كشوري
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان 31 مرداد 89 در مورد پايين بودن ميزان افزايش حقوق نسبت به نرخ تورم به آگاهي مي رساند: تاكيد بر اين نكته ضروري است كه صندوق بازنشستگي كشوري به عنوان دستگاه اجرايي، مسئول اجراي مصوبات قانوني مراجع ذيصلاح است. در همين راستا احكام افزايش سالانه حقوق بازنشستگي هم مطابق ضرايب تعيين شده از سوي هيئت وزيران صادر مي شود ضمن آنكه در بند (ب 1) قانون بودجه عمومي سال 88 كل كشور و جزء (الف) بند 7 قانون بودجه سال 1389 كل كشور مقرر شده است كه دولت حقوق بازنشستگي و وظيفه را به ترتيب براي سالهاي 1388 و 1389 «متناسب با اعتبار مصوب» و «تا سقف اعتبار مصوب» افزايش دهد.
 



رئيس كميسيون اصل 90: هيچ سخت گيري در طرح نظارت بر نمايندگان مجلس وجود ندارد

رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت: هيچ سخت گيري در طرح نظارت بر نمايندگان مجلس وجود ندارد.
حجت الاسلام نكونام در گفت وگو با فارس با اشاره به روند تهيه طرح فوق و جزئيات آن تصريح كرد: در اين طرح، خواسته هاي نمايندگان در رابطه با ايفاي وظايف نمايندگي كه بايد توسط هيئت رئيسه برآورده شود، قيد شده است؛ البته اقداماتي كه هيئت رئيسه در رابطه با مجموعه نمايندگان نيز بايد انجام دهد، از جمله ديگر مواردي است كه در طرح مذكور به آن پرداخته شده است.
وي اضافه كرد: برخي مواد طرح نظارت بر مجلس، به نحوه رفتار نمايندگان نيز پرداخته شده است البته پرداختن به اين گونه موارد در ساير كشورها نيز موجود است؛ اينكه نمايندگان بايد چه كارهايي انجام دهند كه با سازوكار نظام جمهوري اسلامي ايران انطباق داشته باشد، از جمله مواردي است كه در اين قالب مي گنجد.
او با بيان اينكه در اين طرح، نمايندگان مصونيت پارلماني دارند، اظهار داشت: كميسيون اصل نود در طرح تهيه شده مصونيت پارلماني و سازوكار آن را تبيين و تعريف كرده است البته وظيفه هيئت رئيسه براي پشتيباني از اين مصونيت نيز مشخص شده است.
نماينده مردم گلپايگان در مجلس گفت: كميسيون اصل نود حتي در مواردي كه نماينده اي مرتكب جرم غيرعمد شود نيز سازوكار نحوه برخورد به او را هم درنظر گرفته است؛ مثلا در تصادفاتي كه نماينده به طور كامل مقصر باشد در حال حاضر هيچ سازوكاري در قوانين وجود ندارد لذا كميسيون در اين گونه موارد نيز در طرح نظارتي تهيه شده، ورود كرده است.
وي بر همين اساس خاطرنشان كرد: معتقدم كه اين طرح دغدغه هاي رهبر معظم را در رابطه با نظارت مجلس تامين مي كند و در آن هيچ گونه سخت گيري در مورد نظارت بر نمايندگان وجود ندارد.
رئيس كميسيون اصل نودم قانون اساسي در پايان تصريح كرد: طرح نظارت بر امور نمايندگان را در راستاي اهداف نظام، قانون اساسي، منويات رهبر معظم انقلاب و شان مجلس شوراي اسلامي تهيه شده است.
گفتني است از توصيه رهبر معظم انقلاب به مجلس براي تهيه طرح نظارت بر خودشان بيش از سه ماه مي گذرد ولي هنوز اين طرح در صحن علني مطرح نشده است.

 



آيت الله كعبي: تدبير رهبر معظم انقلاب پروژه 4 ضلعي دشمن را خنثي كرد

يك عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب پروژه 4گانه اسلام هراسي، شيعه هراسي، انقلاب هراسي و ايران هراسي را با سعه صدر و تدبير ناكام گذاشت.
آيت الله عباس كعبي مدرس حوزه و دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس گفت: جريان فتنه چند هدف اصلي را پيگيري مي كرد كه از جمله اين اهداف، ناكارآمد جلوه دادن نظام در عرصه اداره كشور و طرح مدل اسلام سكولار و التقاطي بود.
وي با اشاره به جايگاه مجلس خبرگان، گفت: مجلس خبرگان رهبري مجلسي ولايي، انقلابي، هوشمند، بابصيرت، دشمن شناس و هميشه حاضر در صحنه است.
كعبي افزود: مجلس خبرگان مديريت و تدبير رهبر معظم انقلاب در برون رفت از فتنه سال گذشته را شايسته تقدير مي داند چرا كه رهبر انقلاب در اين زمينه داراي حكمت و تدبير عالي هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد:خبرگان ملت معتقدند كه پروژه 4گانه اسلام هراسي، شيعه هراسي، انقلاب هراسي و ايران هراسي در سازمان فتنه 88 خود را با شكل ولايت فقيه هراسي نشان داد اما رهبر معظم انقلاب با اين وجود با سعه صدر و تدبير در مقابل اين جريان ايستادند.
كعبي ادامه داد: جريان فتنه چند هدف را پيگيري مي كرد؛ اولين هدف آنها ناكارآمد جلوه دادن نظام در عرصه اداره كشور بود. البته دومين هدف آنها نيز طرح مدل اسلام سكولار و التقاطي و همچنين تضعيف روحيه برادري و مسئوليت دسته جمعي در ميان امت اسلامي بود.
وي خاطرنشان كرد: نوك پيكان حملات جريان فتنه به شكلي متوجه رهبر معظم انقلاب بود اما فتنه گران در همه اين برنامه ها و اهداف خود با شكست مواجه شدند.
اين مدرس حوزه و دانشگاه اضافه كرد: در اجلاسيه اخير مجلس خبرگان رهبري همگان شاهد بودند كه ناطقان مجلس در نطق هاي خود از مواضع و تدابير رهبري در اداره كشور به ويژه در جريان تهديدها، تحريم ها و برون رفت موفقيت آميز از فتنه ها تقدير و تشكر كردند.

 



كوثري در واكنش به نامه كروبي: قوه قضائيه نبايد اجازه جري تر شدن امثال كروبي را بدهد

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به نامه كروبي به هاشمي رفسنجاني از قوه قضائيه خواست در برخورد با اين فرد كوتاهي نكند.
اسماعيل كوثري ديروز در گفت وگو با ايرنا به نامه متكبرانه و طلبكارانه كروبي به اكبر هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و گفت: برخورد نكردن قوه قضائيه با سران فتنه آن ها را در كار زشتشان جري تر كرده است.
اين نماينده مجلس تصريح كرد: متاسفانه برخي احساس مي كنند كه هميشه و در همه زمان صاحب همه چيز هستند و خود را برتر مي دانند.
وي با تاكيد بر اين كه كروبي بايد از اين گونه اقداماتي كه انجام مي دهد استغفار كند تاكيد كرد: بهتر است كروبي دست از اين گونه اقدامات ناشايست بردارد و با مردم همراه شود نه اين كه با دشمنان مردم همسو شود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه قوه قضائيه هر چه زودتر بايد با آنان برخورد كند، گفت: قوه قضائيه ديگر نبايد اجازه دهد اين افراد جري تر از گذشته شوند و بايد به سرعت با آنان برخورد كند تا به خود اجازه ندهند اينگونه نامه ها بنگارند.

 



زير درخت سيب يا پرچم آمريكا و انگليس؟! (خبر ويژه)

فتنه گران كه مدتهاست كفگيرشان به ته حركت هاي كور خياباني و اغتشاش خورده است، به دنبال تاكتيك آشتي و گفت وگو زير درخت سيب هستند!
ابوالفضل فاتح كه در انتخابات سال گذشته با عجله از انگليس به ايران آمد و مسئوليت كميته رسانه اي ستاد موسوي را برعهده و نقشي پررنگ در دروغ بافي و القاي تقلب و ايجاد فتنه داشت، در يادداشتي از مبدأ لندن خواهان گفت وگو و آشتي شد.
وي و رفقايش كه دوست ندارند صداي رساي مردم را در مناسبت هايي مانند 9 دي و 22 بهمن سال گذشته و روز قدس امسال بشنوند، در يادداشتي جامعه را به «ناشنوايي عمومي» متهم كرده و نوشت: «شرايط اكنون جامعه ايراني، با عدم وفاق گسترده و «ناشنوايي عمومي» به ويژه نزد حاكمان و نخبگان، و نيز فشارهاي گسترده خارجي، مشابه دو تجربه پيشين ]كودتاي رضاخان و 28 مرداد سال 32[ است. دو تجربه اي كه در آن مردم كنار كشيدند و انقلابيون (دموكراتها و اعتداليون؛ مصدق و كاشاني) به هر دليل از هم نشنيدند و با هم ننشستند و در نهايت استبداد داخلي و استعمار خارجي از آن بهره گرفتند.
تجربه مخالف آن پاييز و زمستان 57 است كه همه جناح هاي مبارز در انقلاب، زير درخت سيب (تحت الشجره) گرد هم آمدند و انقلاب اسلامي شكل گرفت.»
اشاره فاتح به كودتاي رضاخان در سال 1299 و پسرش در سال 32 از يك جهت بسيار بجا و قابل تامل است. مشخصه اصلي اين دو كودتا خارجي بودن آن بود. اين دو كودتا توسط انگليس و آمريكا طراحي و بدست برخي خودفروختگان داخلي اجرا شد. اشاره فاتح را بايد به حساب تجاهل العارف گذاشت وگرنه كيست كه نداند لندن و واشنگتن در فتنه اخير كجاي كار را گرفته بودند و سنگ چه كسي را به سينه مي زدند.
فاتح در ادامه نوشته است: «وفاق و تفاهم در جامعه مدني جز از طريق گفت وگوي آزاد بدون پيش شرط حاصل نمي شود. هر كسي در هر جا كه هست تلاش كند، از جاي برخيزد و يك قدم به سمت آن كه اندكي با او فاصله دارد پيش برود.»
در اين زمينه هم بايد گفت لازم نيست جناب فاتح و دوستانشان به خود زحمت دهند چرا كه چنان در آغوش آمريكا و انگليس فرو رفته اند كه ديگر جايي براي قدم برداشتن و نزديك تر شدن نمانده است!
آنهايي كه بايد زير درخت سيب انقلاب باشند، هستند. آنهايي كه زير علم لندن و واشنگتن جمع شده و سينه مي زنند بايد به خود آيند و اگر مانند اسلاف خود احساس مي كنند كه كفگير ديگ پلوي انگليس به ته ديگ خورده است، لااقل دست از پادوييMI6 بردارند و در همان ينگه دنيا به شغل آبرومندانه اي مشغول شوند.


 



بقايي: احمدي نژاد كوروش زمان است! (خبر ويژه)

حميد بقايي احمدي نژاد را كوروش زمان خواند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه با هفته نامه پنجره گفت وگو كرده است، گفت: «اگر به كارهايي كه آقاي احمدي نژاد انجام داده دقت كنيم، مي توانيم بگوييم آقاي احمدي نژاد، كوروش زمان است. آقاي احمدي نژاد با مواضعي كه در مقابل آمريكا در سازمان ملل گرفته، به نوعي كوروش زمان است»!
بقايي به عنوان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان گردشگري، اخيراً منشور كوروش را وارد ايران كرده و اين اظهارنظر را متعاقب آن بيان نموده است. برخي كارشناسان مرتبط با موضوع، همكاري غيرمنتظره و سخاوتمندانه انگليس با سازمان متبوع بقايي در ارسال منشور كوروش به ايران را پروژه اي از پيش طراحي شده براي كشاندن مقام هاي دولت به اظهارنظرهاي غيرقابل توجيه باستان گرايانه و ناسيوناليستي مي دانند و معتقدند اين تصميم انگليس بعد از اظهارات غيرقابل توجيه مشايي درباره ضرورت جايگزيني مكتب ايران به جاي مكتب اسلام، اتخاذ شده است. بايد توجه داشت كه انگليس از جمله كشورهاي غربي است كه همگام با آمريكا در رژيم گذشته براي جايگزيني ملي گرايي به جاي اسلام گرايي تلاش و فعاليت گسترده اي داشته است. فراماسون ها كه خاستگاه انگليسي دارند در اولين گام- چند دهه قبل- ملي گرايي را با تحريف مفهوم آن «وطن دوستي»! معرفي كردند و در گام هاي بعدي با راه اندازي نشريات و چاپ صدها كتاب كوشيدند دوران اسلام گرايي را تمام شده و متعلق به 14 قرن پيش قلمداد كنند. مطابق اين تحليل هدف انگليسي ها چيزي غير از تشديد تنش هاي داخلي در ايران نيست.
گفتني است كه اظهارات تعجب آور آقاي احمدي نژاد در تجليل از كوروش كه در مصاحبه با شبكه خبر بيان شد موجي از انتقادها را به دنبال داشته است.

 



رويگرداني مردم سوئد از احزاب حامي فتنه 88 (خبر ويژه)

چند حزب و گروه سوئدي كه در ماه هاي گذشته تلاش هاي فراواني براي حمايت از فتنه گران در ايران به عمل آورده اند، اعتراف كردند از شانس اندكي براي پيروزي در انتخابات پارلماني سوئد برخوردارند.
دويچه وله ديروز در گزارشي در اين باره نوشت: «در ميان احزاب سياسي سوئد، سه حزب از همان آغاز صريح و روشن خود را در كنار معترضان در ايران قرار دادند و پشتيباني خود را از موسوي و كروبي اعلام كردند. حزب ليبرال مردم، حزب پيرات و حزب سوسيال دمكراتها. آقاي ماكان افشين نژاد كانديداي حزب ليبرال مردم در انتخابات و خانم بيرگيتا اولسون وزير اتحاديه اروپا در كابينه فعلي دولت سوئد و كانديد اين حزب در انتخابات از جمله سياستمداران سوئد هستند كه پيگيرانه از حركت هاي داخل ايران پشتيباني كرده اند. رهبر اين حزب نيز، يان بيورك لوند، بارها و در ميتينگ هاي مختلف حمايت خود را از خواست هاي اصلاح طلبان اعلام كرده است.»
با اين حال دويچه وله به ناچار اعتراف مي كند كه اين جريانات در سوئد بسيار حاشيه اي هستند و قدرت دست جرياني است كه علاقه اي به تبعيت از ديدگاه هاي آمريكا در مورد حوادث داخلي ايران ندارد. اين پايگاه اينترنتي در اين باره مي نويسد: «اما حزب ليبرال مردم حزب كوچكي است و تنها 7 كرسي يعني 5 درصد كرسي هاي پارلمان سوئد را در اختيار دارد و ممكن است حتي تعداد نمايندگانش پس از انتخابات از اين هم كمتر شود. به همين دليل اين حزب قادر به پيشبرد سياست مورد نظرش نسبت به ايران در مقابل حزب قدرتمند ميانه رو (مودرات) كه رهبري بلوك «ائتلاف» را در دست دارد نيست. كارل بيلد، وزير امورخارجه سوئد و از رهبران حزب ميانه رو (مودرات)، سياست پراگماتيستي اين حزب را در مقابل ايران دنبال مي كند و كمتر به نظرات احزاب متحدش در اين زمينه توجه نشان مي دهد.»
گفتني است كه شركت هاي سوئدي از جمله شركت هايي هستند كه تاكيد كرده اند بي توجه به تحريم هاي اعلام شده به روابط خود با ايران ادامه خواهند داد. انتخابات پارلماني سوئد ديروز برگزار شد و هنوز نتايج آن اعلام نشده است.

 



سرنوشت موسوي و كروبي كشك است! (خبر ويژه)

ادعاي محدوديت هاي امنيتي ايجاد شده براي موسوي و كروبي باعث شده برخي محافل ضدانقلاب به شدت از آينده اين دو مهره سوخته سياسي ابراز نگراني كنند.
پايگاه اينترنتي كلمه كه اين روزها به شدت با بحران مخاطب روبروست و به همين دليل تلاش مي كند با انتشار گزارش هاي عجيب و غريب معدود بينندگان فعلي خود را حفظ كند، ديروز گزارش داد كه مهدي كروبي و ميرحسين موسوي ديگر نمي توانند به راحتي گذشته با كساني كه قصد ملاقات با آنها را دارند ديدار كنند. كلمه به اين موضوع كه موسوي و كروبي اخيرا با بحران جدي مخاطب در فضاي مجازي و واقعي روبرو هستند اشاره اي نكرده اما اخبار متعدد موجود نشان مي دهد كه سايت هاي اين جريان با كاهش شديد بازديدكننده روبرو بوده اند به طوري كه يكي از نزديكان موسوي اخيرا تاكيد كرده فتنه گران نه با بحران مخازن و سرمايه اجتماعي بلكه با بحران «كامنت گذاران» روبروست!
در عين حال محافل ضدانقلاب كه به برخورد با موسوي و كروبي به عنوان دستمال يك بار مصرف عادت دارند، ديروز تاكيد كردند برايشان اهميت چنداني ندارد كه بر سر اين دو نفر چه بلايي مي آيد چرا كه «آنها نمادهاي جنبش هستند نه رهبران آن و جنبش بدون آنها هم به حركت خود ادامه خواهد داد.»
بابك داد بولتن نويس محمد خاتمي ديروز در مطلبي روي سايت گويانيوز نوشت: «اين جنبش اگرچه از آقايان موسوي و كروبي روحيه مي گيرد، ولي انرژي اصلي خود را از خود جامعه مي گيرد و تاكيد كرد موسوي و كروبي را «نمادهاي» حركت خود مي دانند و نه «رهبران» آن.
گفتني است كه توقع فزاينده مردمي از دستگاه قضايي برخورد قاطع، محاكمه و مجازات سران فتنه است.

 



سايت حامي سران فتنه؛ آدم كشي كه شرارت نيست! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي ضدانقلاب كه در ماههاي گذشته براي حمايت از سران فتنه به هر كاري دست زده است، در آخرين اقدام خود، به حمايت از گروگان گيران چابهار پرداخت.
سايت روزآنلاين كه توسط تيم مشتركي از چند عنصر ضدانقلاب و شماري از اعضاي فراري حزب مشاركت اداره مي شود، در گزارشي به قلم كاوه قريشي با تلاش براي متهم كردن نظام به «رشد فرهنگ گروگان گيري»(؟!) و بدون اشاره به جنايات گروههايي مانند جندالشيطان در سيستان و بلوچستان نوشت: «به اعتقاد فعالان بلوچ، خشونت در جامعه بلوچستان به امري عادي تبديل شده است. رحيم بندوئي، فعال سياسي و كارشناس مسائل بلوچستان در مصاحبه با «روز» ادعا كرد: جمهوري اسلامي فرهنگ گروگانگيري را در بلوچستان نهادينه كرده است!
روز آنلاين كه پيش از اين هم در ايام اوج جنايات ريگي در سيستان به گفت وگو با وي پرداخته و براي تطهير او تلاش كرده بود، «شرور» بودن گروگان گيران را رد كرد و ادامه داد: «رحيم بندوئي مي گويد: از آنجايي كه گروگان گيران اقدام به سرقت اشياي سرنشينان اتوبوس نكرده و به طور مشخص افرادي را دستچين كرده اند، به نظرم بعيد به نظر مي آيد كه آنها جزو اشرار بوده باشند.» وي توضيح نداد كه آيا اقدام به قتل افراد مصداق شرارت نيست؟! و اين سؤال را هم بي پاسخ گذاشت كه گروهك ياد شده با توجه به كمك هاي مالي كلاني كه به اعتراف خود از سرويس هاي اطلاعاتي غرب دريافت مي كند چه نيازي به پول همراه گروگان ها دارد؟!
گروهك جندالشيطان كه عبدالمالك ريگي رهبر آن در يك عمليات اطلاعاتي بي سابقه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) به دام افتاد و اخيرا اعدام شد، در يك ائتلاف استراتژيك با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل به سر مي برد و بارها با مقام هاي آمريكايي و فرماندهان ناتو ديدار كرده بود. اعترافات ريگي نشان مي دهد كه آمريكايي ها به او ماموريت داده بودند هماهنگ با فتنه گران در تهران، براي ناامن كردن مناطق مرزي در جنوب شرق ايران تلاش كند.
روز آنلاين در ادامه گزارش خود كمي هم براي چند شرور كه ادعا مي كرد در آستانه اعدام هستند اشك تمساح ريخت و نوشت: «بنا بر گزارش روز پنج شنبه «انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان»، سه شهروند بلوچ به اسامي ناصر شه بخش فرزند زمان خان، لعل محمد شه بخش فرزند كريم و خالد شه بخش فرزند يوسف به خاطر داشتن نسبت با رهبر يك سازمان مسلح مخالف رژيم حدود شش ماه قبل دستگير شده اند و اكنون با خطر اعدام مواجه هستند.» منابع رسمي اين خبر را تاييد نكرده اند.

 



ادامه آتش سوزي در انبار علوفه اختصاصي CIA براي فتنه گران (خبر ويژه)

روزنامه فايننشال تايمز ديروز در گزارشي نوشت كه نرم افزار امنيتي هي استك (انبار كاه) كه آمريكا آن را براي حمايت از آشوبگران در ايران تهيه كرده بود داراي حفره هاي امنيتي بسيار جدي است و استفاده از آن براي كاربران بسيار خطرناك است.
هفته گذشته، روزنامه آمريكايي واشنگتن پست نيز به ناامن بودن اين نرم افزار اشاره كرده و نشريه فارين پاليسي هم متعاقب به هشدار واشنگتن پست به همين موضوع پرداخته و به آشوبگران توصيه كرده بود از اين نرم افزار در تماس هاي اينترنتي خود با محافل آمريكايي و اسرائيلي استفاده نكنند. اما ظاهراً اين توصيه ها و هشدارها براي برخي از عوامل خل و چل فتنه بي تأثير بوده است كه ناچار به از كار انداختن آن شده اند، كيهان در اخبار ويژه شنبه 27 شهريور با عنوان «انبار علوفهCIA پس از 5 ماه براي كاربران ناامن اعلام شده، به اين موضوع پرداخته بود».
گفتني است ريچارد واترز ديروز در مقاله اي در فايننشال تايمز نوشت: «فن آوري مربوط به يك پروژه مهم ايالات متحده كه براي كمك به ايرانيان، در گريز از سد سانسور اينترنت طراحي شده بود از كار افتاده و اين هفته پس از آن كه مهندس توسعه اين پروژه نرم افزاري اين ماجرا را يك مورد «عدم موفقيت امنيت نامعمول- امنيت هايپ» خواند موجي از اتهامات و رد اتهامات متقابل را در پي داشت. اين طرح كه هي استك نام دارد بخشي از موج گسترده تري است كه ايالات متحده با پشتيباني فعال وزارت امور خارجه اين كشور براي حمايت از آشوبگران در كشورهاي مخالف آمريكا به راه انداخته است. اما در ايميل استعفا نامه اي كه دانيل كولاسيونه مهندس توسعه پروژه سه شنبه نوشت اعلام كرد كه منتشر كردن يك نرم افزار تست نشده و ناامن «فاجعه آميز» است. وگني موروزف، وبلاگ نويس و پژوهشگر اينترنتي كه همه پرسي اينترنتي وي درباره هي استك موشكافي را درباره اين نرم افزار برانگيخت و به از كار افتادن آن منجر شد اعلام مي كند: «كسي نمي گويد كه حق آزمايش اين نرم افزار را ندارند ولي بدون اينكه جان مردم را در معرض خطر قرار دهند بايد آن را آزمايش كنند.»
اين روزنامه ادامه داد: «هيلاري كلينتون در مصاحبه اي در سال جاري بدون ذكر نام اين نرم افزار، به عنوان بخشي از فناوري كه به جريان آزادانه اطلاعات به داخل و خارج ايران و همچنين در ميان ايرانيان كمك مي كند.» اشاره كرده بود.
هيپ در ادامه گفت وگوي خود با اين روزنامه با اشاره به اينكه از دستمزد «شش رقمي» خود به خاطر دنبال كردن اين پروژه به صورت تمام وقت چشم پوشيده است، افزود: «همه حق دارند بدون ترس از مجازات سخن بگويند.» جيكوب اپل باوم، مسئول توسعه و بازبيني هي استك مي گويد: «استفاده از اين نرم افزار بسيار خطرناك است، باور نكردني است؛ اولين كاري كه مي كند اين است كه به همه مي گويد كه شما در حال استفاده از نرم افزار هي استك هستيد. اين باعث مي شود كه فرد، هدف قابل تشخيصي براي مقامات ايران شود.» آقاي هيپ مي گويد هي استك در دوبي آزمايش شده بود و قرار بود به بسياري از كشورهاي ديگر نيز عرضه شود.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14