(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 مهر 1389- شماره 19751

بعدازظهر ديروز كازرون با 1/6 ريشتر لرزيد
حضور 134 شركت خارجي در نمايشگاه تجهيزات پليسي
طراحي تمثال شهدا بر ديوارهاي جنوب شرق تهران
در شهرستان اهر پيكر 2 بانوي شهيد حادثه تروريستي مهاباد تشييع شد
حقوق اساتيد، دستياران و انترن ها افزايش يافت
رويدادهاي خارجي
رئيس مركز شماره گذاري راهور ناجا؛ شماره گذاري هيچ خودرويي متوقف نشده است
از مهر امسال افزايش اضافه كار 100هزار پرستار پرداخت مي شود
رطوبت هواي جنوب خوزستان به 95 درصد رسيد
تست رايگان تشخيص بيماري قلبي
سانحه واژگوني اتوبوس ايراني درتركيه
31 كشته و29مجروح در تصادف آزاد راه كرج - قزوين
آغاز نام نويسي در مسابقات ملي رباتيك دانش آموزي
كاهش دماي هوا در نوار شمالي كشور
تلاش براي ممنوعيت حجاب در مدارس آلمان
سردار اسماعيل احمدي مقدم: فوت مادر متهم هنگام عمل جراحي انگيزه براي قتل دكتر سرابي بود



بعدازظهر ديروز كازرون با 1/6 ريشتر لرزيد

زمين لرزه 1/6 ريشتري بعدازظهر ديروز منطقه كازرون را لرزاند.
به گزارش ايرنا و به نقل از شبكه لرزه نگاري شيراز وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت 14 و 52 دقيقه و 40 ثانيه روز دوشنبه بخش «كنارتخته» از توابع شهرستان كازرون در استان فارس را در عرض جغرافيايي 60/29 و طول جغرافيايي 45/51 لرزاند كه ديگر شهرهاي استان فارس و خود شيراز را نيز تحت تاثير قرار داد. شهرستان كازرون در فاصله 120 كيلومتري غرب شيراز و كنارتخته در فاصله 175 كيلومتري مركز فارس قرار دارد.
با بروز اين زمين لرزه، برخي از شهروندان شيرازي از منازل خود بيرون ريختند.
گزارش ديگري در همين رابطه از خبرگزاري برنا به نقل از دكتر محمود مظفر رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر حاكي است كه 4 تيم ارزياب به مناطق زلزله زده فارس(دو تيم از كازرون و دو تيم از برازجان) اعزام شده اما تا لحظه تنظيم اين خبر گزارشي از تلفات جاني دريافت نشده است. البته گزارش هاي اوليه خسارت به منازل روستايي را تاييد مي كند.

 



حضور 134 شركت خارجي در نمايشگاه تجهيزات پليسي

سرويس اجتماعي -
نهمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پليسي از روز دوشنبه و به مدت 3 روز در محل مصلاي تهران با حضور 215 شركت داخلي و خارجي افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار كيهان فرمانده نيروي انتظامي در مراسم افتتاح نمايشگاه تجهيزات پليسي با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: نتيجه جنگ، فرهنگ مقاومت، خودباوري و دفاع از عزت مردم ايران بود و دستاوردهاي دفاعي، علمي، اقتصادي و پزشكي گواهي بر اين موضوع است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم افزود: به رغم تحريم هاي جديدي كه عليه كشورمان وضع شده تحريم كنندگان به وضوح اعتراف مي كنند كه در نتيجه گيري اين تحريم ها مردد هستند.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: در نمايشگاه تجهيزات پليسي امسال شاهد حضور 4 برابري شركت هاي خارجي هستيم، اين حضور در شرايط تحريم است.
سردار احمدي مقدم گفت: پليس براي برقراري نظم و امنيت در كشور به دنبال سنگين كردن كفه اقدامات نرم افزارانه بر اقدامات سخت افزارانه است كه براي نيل به اين هدف لازم است از فنون و تجهيزات جديد استفاده شود.
وي گفت: حضور فيزيكي پليس بايد به نفع تجهيزات و ايده و فكر پليس جابه جا شود كاهش اصطكاك پليس با مردم، كاهش فرسايش جسمي و روحي نيروهاي پليس و كاهش فسادپذيري سازمان از ديگر اهداف پليس براي استفاده از فناوري هاي نوين است.
فرمانده ناجا اظهار داشت: رويكردهاي اساسي پليس شامل آموزش، پژوهش، جامعه محوري و بكارگيري وسيع فناوري و حتي مدرن سازي پليس براساس اين رويكردهاست.
وي از انتشار 5 نشريه علمي پژوهش و 10 نشريه علمي ترويجي در مجموعه پليس خبر داد و افزود: 500 استاد دانشگاهي به صورت مستقيم با نيروي انتظامي همكاري مي كنند.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: پليس مدرن ديگر نيازي به استفاده از قوه قهريه براي گشودن لب مجرمان ندارد.
احمدي مقدم اظهار داشت: در آينده تهديد، زورگيري، كيف قاپي و غيره نيست بلكه مجرمان ناپيدايي هستند كه از بستر رايانه جنايت مي كنند.
استقبال چشمگير شركت هاي خارجي
از نمايشگاه پليس
مديرعامل بنياد تعاون نيروي انتظامي در مراسم افتتاحيه نهمين دوره نمايشگاه بين المللي تجهيزات پليسي گفت: 215 شركت داخلي و خارجي در اين نمايشگاه حضور دارند كه نسبت به سال گذشته رشد 47 درصدي را شاهد هستيم.
سردار قنبرپور افزود: شركت هاي داخلي و خارجي در 308 غرفه محصولات خود را به علاقمندان عرضه مي كنند كه اين تعداد غرفه نسبت به سال گذشته رشد 233 درصدي را نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه شركت هاي خارجي به رغم تحريم حضور گسترده اي در نمايشگاه تجهيزات پليسي دارند گفت: 134 شركت خارجي در نهمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پليسي حضور دارند كه نسبت به سال گذشته رشد 309 درصدي را نشان مي دهد.
سردار قنبرپور افزود: در روز دوم و سوم نمايشگاه همايش تخصصي بحث رايانه اي و نفوذ در سيستم هاو مقابله با آنها با حضور 300 متخصص برگزار خواهد شد.
وي گفت: 126 نفراز نخبگان با 100 غرفه و 123 ابداع در نمايشگاه حضور دارند.
مديرعامل بنياد تعاون نيروي انتظامي گفت: نمايشگاه تجهيزات پليسي در 10 رشته از جمله تجهيزات تخصصي، عمومي، مخابرات، نور و تصوير، ترافيك و آموزش و مشاوره فعاليت دارد.
گفتني است مخابرات، كامپيوتر، لباس و كاور، ترافيك، نور، امداد و نجات، سيستم آموزش و مشاوره، اشعه ايكس، شيشه ضد گلوله، قفلها و انگشت نگاري از جمله غرفه هاي نمايشگاه امسال هستند.
در نمايشگاه امسال كشورهايي از جمله هنگ كنگ، چين، فرانسه، كره، بلژيك، تركيه، آلمان، دانمارك، چك، مالزي، امارات، نروژ، سنگاپور، هلند، تايوان، سوئيس و كانادا شركت كرده اند.

 



طراحي تمثال شهدا بر ديوارهاي جنوب شرق تهران

شهردار منطقه 14 از طراحي تمثال سرداران شهيد در دارالمؤمنين تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، علي محمدنژاد با اشاره به حفظ دلاوري ها و فداكاري هاي ايثارگران در ميان نسل جوان كشور گفت: به منظور تكريم يادواره شهيدان 1500مترمربع از بزرگراه بسيج، شهيد محلاتي و خيابانهاي نبرد و 17شهريور با چهره شهداي جنگ، نقاشي ديواري و كاشي شكسته طراحي و اجرا شد.
وي افزود: تمثال شهيدان كلاهدوز، شوشتري، كاظمي و محبي بر روي ديوارهاي بزرگراه بسيج، شهيدان زرقام و نيك پور در خيابان نبرد، شهيد طهماسبي در خيابان 17شهريور و شهيد فاتح در بزرگراه شهيد محلاتي با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و500 ميليون ريال طراحي شد.
شهردار منطقه 14 همچنين اظهار داشت: نقاشي ديواري ديگري نيز با موضوع حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب در شهرك اميرالمؤمنين واقع در بلوار هجرت با متراژ 450مترمربع با كاشي شكسته، طراحي و اجرا شد.

 



در شهرستان اهر پيكر 2 بانوي شهيد حادثه تروريستي مهاباد تشييع شد

پيكر مطهر دو بانوي شهيد حادثه تروريستي مهاباد بر دوش امت وفادار شهرستان اهر تشييع شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با حضور پرشور امت ولايت مدار اين شهرستان، بسيجيان و نيروهاي نظامي و انتظامي، مادر و دختر شهيد پس از اداي احترام نظامي در گلزار شهداي اهر و در كنار شهيدان هشت سال دفاع مقدس به خاك سپرده شدند.
شركت كنندگان در اين مراسم با سردادن شعارهاي ضد استكباري، بار ديگر با آرمانهاي امام خميني و شهدا تجديد ميثاق كرده و حمايت قاطع خود را از رهبر معظم انقلاب اسلامي اعلام كردند.

 



حقوق اساتيد، دستياران و انترن ها افزايش يافت

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد با اعلام افزايش حقوق استادان، دستياران و انترن ها از پرداخت افزايش حقوق استادان دانشگاههاي علوم پزشكي تا آبانماه خبر داد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي با اشاره به افزايش حقوق اساتيد دانشگاههاي علوم پزشكي، گفت: براساس مصوب دولت، حقوق اساتيد افزايش خواهد يافت و اين افزايش تا آبان ماه اعمال مي شود.
وي در مورد ميزان افزايش حقوق اساتيد دانشگاههاي علوم پزشكي، اظهار داشت: با توجه به تعداد اساتيد دانشگاهها نمي توان ميانگين افزايش حقوق را اعلام كرد، چرا كه بيشتر اساتيد وزارت بهداشت را مربيان و استادياران تشكيل مي دهند، اما در مجموع اين افزايش براساس مصوب دولت مي باشد.
وزير بهداشت با اشاره به افزايش حقوق انترن ها و دستياران، گفت: اين افزايش سنواتي هر ساله اعمال مي شود و در هيات امناي دانشگاهها مصوب مي شود، بنابراين ميزان افزايش حقوق سال جديد انترن ها و دستياران را در جلسه هيات امناي دانشگاههاي علوم پزشكي تصويب مي كنيم.
به گزارش ايسنا، وي در خصوص ميزان افزايش حقوق انترن ها و دستياران، خاطرنشان كرد: با توجه به نرخ تورم اين افزايش تعيين مي شود كه تقريبا برابر با افزايش حقوق كاركنان دولت براي امسال شش درصد است، بنابراين افزايش هاي ما نيز در همين حدود حركت خواهد كرد.

 



رويدادهاي خارجي

رشد اسلام در تركيه اسرائيلي ها را نااميد كرده است

نشريه صهيونيستي يديعوت آحارانوت با انتشار گزارشي اعلام كرد كه رشد فزاينده اسلام در تركيه طي 10 سال گذشته موجب شكاف در روابط اين كشور و رژيم صهيونيستي شده است.
به گزارش سرويس بين الملل شبكه ايران، پايگاه اطلاع رساني نشريه صهيونيستي يديعوت آحارانوت نوشت: اسلام در 10 سال گذشته در تركيه رشد روزافزوني داشته و اين كشور طي اين مدت به شدت مذهبي شده است.
بنابراين گزارش، در حال حاضر بيش از 85 هزار باب مسجد در تركيه فعال است و براي هر 850 شهروند تركيه يك مسجد وجود دارد كه اين بيشترين تعداد مسجد براي هر نفر در جهان است.
اين نشريه صهيونيستي در بخش ديگري به اين نكته اشاره كرد كه عبدالله گل، رئيس جمهوري تركيه زماني را كه براي ديدار با شيمون پرز درنظر گرفته شده بود، براي احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران اختصاص داد و اين نشان از شكاف شديد در روابط تل آويو و آنكارا دارد.
يديعوت آحارانوت در بخش ديگري نوشت، اسلام در تركيه بيش از هر زمان ديگري مردمي و قدرتمند است و اين در روابط تل آويو- آنكارا تأثير دارد.
يديعوت آحارانوت درباره حمله صهيونيست ها به كاروان آزادي كمك به غزه نوشت، افرادي كه فكر مي كنند حادثه ناوگان اعزام شده از تركيه به غزه پايان يافته است و روابط رژيم صهيونيستي با تركيه با گذشت زمان به آرامي و بي سروصدا از سر گرفته خواهد شد، در اشتباه هستند.

 



رئيس مركز شماره گذاري راهور ناجا؛ شماره گذاري هيچ خودرويي متوقف نشده است

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: شماره گذاري هيچ خودرويي فعلاً متوقف نشده است.
سرهنگ محمدرضا غلامي با اشاره به اينكه شماره گذاري خودروها منوط به صدور مجوز توسط موسسه استاندارد و سازمان حفاظت محيط زيست است، گفت: هرگونه لغو شماره گذاري خودروها نيز بايد از سوي اين سازمان ها به پليس طي نامه رسمي اعلام شود.
وي با اشاره به برخي اخبار منتشره در رسانه ها در خصوص ممنوعيت شماره گذاري تعدادي از خودروهاي توليد داخل به دليل عدم رعايت استانداردهاي موسسه استاندارد، افزود: جلوگيري از شماره گذاري وسايط نقليه برعهده پليس راهنمايي و رانندگي است، اما هيچ نامه اي در خصوص عدم شماره گذاري خودروهاي داخلي از سوي موسسه استاندارد تا اين لحظه به پليس نرسيده است.
رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در خصوص نصب ترمز ضد قفل بر روي خودروهاي توليدي نيز گفت: همه خودروهايي كه در كشور توليد مي شوند، بر مبناي جدول زمان بندي تعيين شده پيش از شماره گذاري مورد كنترل پليس قرار مي گيرند و هم اكنون حدود 57 درصد خودروهاي توليد داخل مجهز به ترمز ضد قفل هستند اما برخي از آنها تا پايان سال جاري براي نصب ترمز بر روي تمامي محصولاتشان فرصت دارند.
به گزارش ايسنا، وي در عين حال تأكيد كرد: از سال آينده نصب كيسه هوا نيز بر روي خودروهاي توليدي اجباري مي شود.
سرهنگ غلامي در خاتمه در خصوص خودروهاي وارداتي نيز گفت: هيچگونه محدوديتي براي شماره گذاري خودروهاي وارداتي وجود ندارد اين خودروها در صورت صدور مجوز توسط موسسه استاندارد و سازمان حفاظت محيط زيست مجاز به شماره گذاري در كشور هستند.

 



از مهر امسال افزايش اضافه كار 100هزار پرستار پرداخت مي شود

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: افزايش اضافه كار 100هزار و 143پرستار بخش دولتي از مهر امسال عملي مي شود اما در مورد پرداخت معوقه 6 ماه هنوز ابلاغي دريافت نكرده ايم.
عباس حسني در رابطه با پرداخت معوقه اين اضافه كار از ابتداي امسال توضيح داد: اين مساله بستگي به ميزان اعتبار ابلاغي دارد اگر، اعتبار يكساله باشد، پرداخت مي شود اما اگر اعتبار 6 ماهه باشد نمي توانيم معوقه را پرداخت كنيم، فعلا آنچه صحبت شده، پرداخت افزايش اضافه كار از مهر امسال است.
وي اضافه كرد: مبناي افزايش اضافه كار پرستاران، كاهش ساعت كاري موظفي پرستاران از 44 ساعت به 36 ساعت است كه به صورت پلكاني با توجه به سنوات و سختي كار و نيز افزايش ضريب اضافه كار در شيفت شب و روزهاي تعطيل است كه مطابق قانون ارتقاي بهره وري كاركنان باليني انجام مي شود.
به گزارش فارس، حسني گفت: اعتباري كه وزارت بهداشت براي پرداخت افزايش اضافه كار يكساله به پرستاران درخواست كرده است، 92 ميليارد تومان است كه بايد ببينيم چقدر از آن پرداخت مي شود.

 



رطوبت هواي جنوب خوزستان به 95 درصد رسيد

رطوبت هواي شهرهاي جنوبي استان خوزستان به 95درصد رسيد.
به گزارش فارس از جنوب خوزستان از ساعات اوليه يكشنبه رطوبت شهرهاي اين منطقه رفته رفته افزايش يافت به طوري كه در بامداد دوشنبه مه غليظي آسمان شهرهاي جنوب استان خوزستان را فراگرفت و سطح خيابان ها لغزنده شد و خودروها با احتياط بيشتري تردد كردند.
براساس اين گزارش به رغم اينكه دماي هواي در يكشنبه كاهش چشم گيري داشت اما رئيس اداره هواشناسي آبادان گفت: طي 24 ساعت گذشته بيشترين دما را شهرهاي آبادان و خرمشهر داشتند به طوري كه در گرم ترين حالت به 41 درجه سانتيگراد رسيد.
سعيد ابراهيميان افزود: طي 24 ساعت گذشته ميزان رطوبت در اين شهرها به 100درصد رسيد اما هم اينك ميزان رطوبت در شهرهاي آبادان و خرمشهر 95 درصد است. وي با اشاره به مه غليظي كه از بامداد دوشنبه آسمان جنوب خوزستان را دربرگرفته است گفت: حداقل ديد افقي از زمان وقوع اين پديده به 100 متر رسيد و همچنين ديد كنوني نيز يك هزار و 500 متر گزارش شده است.
رئيس اداره پيش بيني هواشناسي خوزستان نيز گفت: در سطح زمين زبانه كم فشار به شكل تضعيف شده تا روزهاي آينده بر روي استان خوزستان قرار خواهد داشت.
ابراهيم جنتي افزود: سلول پرارتفاع جنب حاره اي نيز در لايه مياني جو از فردا رو به تضعيف رفته و خنكي هوا را تا آخر هفته جاري در پي خواهد داشت.

 



توسط دانشگاه شهيد بهشتي انجام مي شود
تست رايگان تشخيص بيماري قلبي

دانشگاه شهيد بهشتي در اجراي طرح پيشگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي، از شهروندان تهراني تست رايگان تشخيص بيماري قلبي به عمل مي آورد.
دكتر محمد رضا معتمدي، رئيس دانشگاه شهيد بهشتي، ديروز به مناسبت روز جهاني قلب با اعلام اين خبر گفت: در اجراي اين طرح، سابقه بيماري در فرد و شاخص هاي سلامتي همچون فشار خون، قد، وزن، قند و چربي تعيين مي شود و پس از بررسي نتايج، افراد دچار اختلال در اين شاخص هاي سلامتي مورد آزمايش هاي بعدي قرار مي گيرند.
وي اضافه كرد: اين افراد براي تشخيص بيماري قلبي مورد تست ورزشي و آنژيوگرافي قرار مي گيرند تا بيماري آنان به طور مشخص، تعيين شود.
وي خاطرنشان كرد اين تستهاي رايگان تاكنون روي سه هزار نفر از شهروندان تهراني انجام گرفته است.
معتمدي با دعوت از افراد ظاهراً سالم در رده هاي سني 20 تا 60 سال براي شركت در اين طرح، افزود: علاقه مندان به شركت در اين طرح مي توانند به بيمارستان مدرس به آدرس سعادت آباد، بالاتر از ميدان كاج، مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه شهيد بهشتي مراجعه كنند.
به گزارش ايرنا، وي يادآور شد: هدف از اجراي اين طرح، ارايه آمار دقيق و اصولي از شيوع اختلالات قلبي در كشور و روشن شدن ارتباط اين اختلالات با بيماري تنگي عروق كرونر قلب است.



 



سانحه واژگوني اتوبوس ايراني درتركيه

3 زائر ايراني در سانحه واژگون شدن اتوبوس ايراني در شرق تركيه كشته و حدود 50 نفر زخمي شدند كه حال 5تن از آنان وخيم مي باشد.
اين اتوبوس كه عازم سوريه بود نيمه شب دوشنبه دركيلومتر 25جاده «شانلي اورفا- ديار بكر» از جاده منحرف شد و به دره كنار جاده سقوط كرد.
به گفته مدير اداره سلامت استان شانلي عرفا، اين اتوبوس درحال بازگشت از سوريه به ايران بود كه در 25كيلومتري شانلي عرفا در جاده پهن دو طرفه صاف و بدون پيچ و خم و سراشيبي واژگون شد.وي افزود: با توجه به وضعيت مناسب جاده احتمال داده مي شود راننده به خواب رفته و اين سانحه صورت گرفته است.
مدير اداره سلامت شانلي عرفا وضعيت يكي از مسافران را «وخيم» اعلام كرد و افزود: وي تحت مراقبت ويژه قرار گرفته است.
ناظران آگاه درآنكارا با اشاره به رعايت شدن استانداردهاي لازم در امر حمل و نقل بين المللي مسافر توسط شركت هاي اتوبوسراني ايراني، مي گويند به رغم هشدارهاي متعددي كه دراين زمينه توسط مسئولان دو كشور داده شده و تذكرات لازم ازطريق رسانه ها هيچ بهبودي در استاندارد كردن و ساماندهي اينگونه حمل ونقل هاي مسافري صورت نگرفته و به همين علت هر ساله شاهد چندين سوانح دلخراش اتوبوس هاي ايراني در داخل خاك تركيه هستيم.

 



31 كشته و29مجروح در تصادف آزاد راه كرج - قزوين

رئيس پليس راه استان تهران از كشته و زخمي شدن 42 نفر از هموطنان در آزاد راه كرج- قزوين خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از استان البرز، «همايون شريفي» وقوع اين حادثه را صبح ديروز عنوان كرد و گفت: براثر اين حادثه دلخراش 13 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و 29 نفر به شدت مجروح شدند.وي ادامه داد: اين سانحه براثر برخورد يك دستگاه تريلر با يك اتوبوس مسافربري در محل سابق اخذ عوارض در بزرگراه كرج- قزوين روي داد.
اين مسئول گفت: راننده اتوبوس براي عبور از محل عوارضي قديم اين آزاد راه سرعت خود را كاهش داده بود كه متأسفانه راننده تريلر بدون توجه و با سرعت و از پشت با اتوبوس برخورد كرده و اين حادثه را به وجود آورده است.
شريفي گفت: براساس نتايج كارشناسي مهمترين عامل اين تصادف خواب آلودگي راننده تريلر اعلام شده است.تمام مجروحان اين حادثه با همكاري دستگاه هاي مربوطه به مراكز درماني و بيمارستاني انتقال داده شدند.

 



آغاز نام نويسي در مسابقات ملي رباتيك دانش آموزي

نام نويسي در سومين دوره مسابقات ملي رباتيك خوارزمي در بخش دانش آموزي و دوره كارداني مراكز تربيت معلم آموزش و پرورش از ديروز آغاز و تا نيمه اول مهرماه ادامه خواهد داشت.
«محمد شريف زاده» با يادآوري اينكه اين مسابقات آبان ماه امسال در تهران برگزار مي شود، افزود: دانش آموزان دبيرستاني و هنرستاني و همچنين دانشجويان دوره هاي كارداني مراكز تربيت معلم از طريق واحدهاي آموزشي خود مي توانند براي نام نويسي اقدام كنند.
وي ادامه داد: مرحله نخست مسابقات و داوري آن در مناطق، مرحله دوم در مركز استان و مسابقه و داوري نهايي به صورت كشوري و آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.
به گفته شريف زاده، تعداد نفرات در تركيب برگزيدگان مسابقات رباتيك مطرح نيست و هر يك از دانش آموزاني كه به صورت گروهي در اين مسابقات شركت كرده و امتياز لازم را كسب كرده باشند، برگزيده خواهند شد.
وي گفت: برگزيدگان نهايي سومين دوره مسابقات ملي رباتيك دانش آموزي از تسهيلات ويژه جشنواره جوان خوارزمي همچون ورود به دانشگاه بدون شركت در كنكور برخوردار مي شوند.
وي يادآور شد كه از برگزيدگان مسابقات ملي رباتيك در هفته پژوهش كه از 25 آذرماه امسال آغاز مي شود، تجليل خواهد شد.

 



كاهش دماي هوا در نوار شمالي كشور

سازمان هواشناسي كشور در دو روز آينده براي نوار شمالي كشور افزايش ابر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد و كاهش نسبي دما پيش بيني كرد.
براساس نقشه هاي پيش يابي سازمان هواشناسي كشور، نوار شمالي كشور از شمال غرب، سواحل درياي خزر، دامنه هاي البرز، شمال شرق با افزايش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد و كاهش نسبي دما مواجه است.
بنا بر اين گزارش امروز سرعت وزش باد در مرزهاي غربي استان هاي ايلام و خوزستان افزايش مي يابد. از اين رو بروز گرد و غبار در اين مناطق دور از انتظار نيست.
اين گزارش حاكيست، تا اواخر هفته شرايط براي رعد و برق پراكنده در استانهاي فارس، كرمان، شمال هرمزگان فراهم است.

 



تلاش براي ممنوعيت حجاب در مدارس آلمان

يك فمينيست معروف آلماني خواستار منع دختران مسلمان از پوشش اسلامي در مدارس شده و اين خواسته متحجرانه خود را در راستاي آزادي قلمداد كرده است.
به گزارش پايگاه خبري مسلم نيوز، «آليس شوارتزر»، يكي از فمينيست هاي معروف آلمان در كتاب جديد خود كه با هدف متحد كردن غرب در برابر دنياي اسلام نگاشته است، خواستار منع دختران مسلمان از حفظ حجاب در مدارس اين كشور شد.وي تصريح كرده است: حجاب يك تكه پارچه يا لباس نيست، بلكه به منزله «پرچم و سمبل اسلام گرايي» است.
بنابر گزارش فوق، اين ابراز عقيده شوارتزر در حالي صورت مي پذيرد كه پيش تر نيز معلمين آلماني از پوشش اسلامي در مدارس اين كشور منع شده بودند. اكنون به نظر مي رسد فمينيست ها خواستار قدم دوم يعني منع دختران از حفظ پوشش اسلامي در راستاي اسلام زدايي از مدارس اين كشور هستند.شوارتزر كه ديدگاه هاي ضداسلامي خود را در پوشش آزادي خواهي پنهان كرده مدعي است كه منع حجاب تنها راهي است كه آزادي و مساوات را براي دختران مسلمان به ارمغان مي آورد.سوالي كه مي توان از اين فمينيست آلماني پرسيد اين است كه اگر اين تلاش وي براي آزادي است، پس چرا دختران مسلمان نبايد در انتخاب پوشش خود آزاد باشند؟

 



سردار اسماعيل احمدي مقدم: فوت مادر متهم هنگام عمل جراحي انگيزه براي قتل دكتر سرابي بود

فرمانده نيروي انتظامي گفت: فوت مادر متهم هنگام عمل جراحي انگيزه متهم براي قتل دكتر سرابي بود
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح دوشنبه در حاشيه مراسم افتتاح نمايشگاه ايپاس در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده قتل دو پزشك در تهران گفت: به دليل انجام اقدامات پليسي براي دستگيري متهمان، پليس از ارائه هرگونه اطلاعات خودداري كرد زيرا برخي اظهارنظرها از سوي مسئولان موجب گم شدن سرنخ ها مي شد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با اشاره به سريالي نبودن قتل پزشكان در تهران گفت: حفاظت ويژه از پزشكان اقدام درستي نيست و تنها باعث پليسي شدن فضاي جامعه و مراكز درماني مي شود.
وي افزود: خوشبختانه موفق شديم متهم اصلي قتل دكتر سرابي را شناسايي و دستگير كنيم.
سردار احمدي مقدم تاكيد كرد: سريالي بودن قتل دو پزشك در تهران را تكذيب مي كنم و در مورد قتل دكتر سرابي نيز انتقام شخصي عامل اصلي به شمار مي رود.
وي ادامه داد: فوت مادر متهم هنگام عمل جراحي انگيزه متهم براي قتل دكتر سرابي بود.
فرمانده ناجا افزود: شايعه ترور و امنيتي بودن اين قتل ها رد مي شود زيرا وقوع اين قتلها نيز مانند ساير قتلها است.
سردار احمدي مقدم با اشاره به افزايش حفاظت از پزشكان و نيروهاي درماني گفت: حفاظت از پزشكان درست نيست و تنها باعث پليسي شدن فضاي جامعه و مراكز درماني مي شود.
وي افزود: اين اتفاق ممكن است در ديگر اصناف نيز رخ دهد بر همين اساس نمي توان براي همه اصناف حفاظت ويژه در نظر گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14