(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 مهر 1389- شماره 19751

ناتو عمليات گسترده اي را عليه طالبان در ولايت قندهار آغاز كرد
خالد مشعل از عباس خواست به مذاكرات با رژيم صهيونيستي پايان دهد
جلال طالباني: كردهاي عراق از پست رياست جمهوري چشم پوشي نمي كنند
معاون سيدحسن نصر الله: وارد بازي فتنه در لبنان نمي شويم
سفير صلح، مسبب اختلاف!
در پكن سران روسيه وچين 10 سند همكاري امضا كردند
هشدار اخوان المسلمين در مورد احتمال تقلب گسترده در انتخابات مصر
پيروز ي ائتلاف هوگو چاوز در انتخابات پارلماني ونزوئلا
فقراي آمريكا فقيرتر مي شوند
آمريكا در حمله هوايي به وزيرستان 15 غيرنظامي را كشت
امروز «كيم جونگ اون» جانشين پدر و رهبر كره شمالي مي شود
 تنش هاي توكيو و پكن بر سر كشتي ماهيگيري وارد مرحله جديدي شد
وزير خارجه فرانسه اعلام كرد كابينه ساركوزي را ترك مي كند
دويچه وله: 56 درصد آلماني ها 11 سپتامبر را توطئه اي آمريكايي مي دانند



ناتو عمليات گسترده اي را عليه طالبان در ولايت قندهار آغاز كرد

نيروهاي پليس ناتو پس از سه ماه توقف، عمليات گسترده اي را در جنوب افغانستان عليه شبه نظاميان طالبان آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، فرماندهان آمريكايي و ناتو پس از ماه ها ترديد و دودلي، ديروز عمليات گسترده اي را در ولايت قندهار آغاز كردند.
اين حمله كه در شهرستان هاي ارغنداب، پنجوايي و ژيري ولايت قندهار آغاز شد و هم اكنون در جريان است، بخشي از عمليات بزرگي است كه حدود سه ماه قبل در اين ولايت آغاز و سپس متوقف شده بود.
نظاميان ناتو در حملات خود، معمولا به شبه نظاميان طالبان دست پيدا نمي كنند و اغلب مردم و غيرنظاميان بي گناه را هدف قرار مي دهند.

 



خالد مشعل از عباس خواست به مذاكرات با رژيم صهيونيستي پايان دهد

رهبر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) از رئيس تشكيلات خودگردان خواست مذاكرات با رژيم صهيونيستي را هر چه زودتر متوقف كند.
به گزارش خبرگزاري ايرنا، خالد مشعل گفت: از برادرانم در تشكيلات خودگردان فلسطين كه پيشتر گفته بودند در صورت ازسرگيري ساخت و ساز شهرك هاي يهودي نشين حاضر به مذاكره با دشمن نيستيم، مي خواهم به وعده هاي خود پايبند باشند و مذاكرات با اسرائيل را متوقف كنند.
مشعل ادامه داد: مذاكرات بدون آنكه طرف مذاكره كننده در قدرت نباشد، كار بيهوده اي است. رئيس دفتر سياسي حماس گفت: بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل، فردي نيست كه قادر باشد صلح را در منطقه بر قرار كند

 



جلال طالباني: كردهاي عراق از پست رياست جمهوري چشم پوشي نمي كنند

جلال طالباني به همه گروه هاي عراقي يادآور شد كه كردهاي اين كشور هرگز
از منصب رياست جمهوري چشم پوشي نمي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، رئيس جمهور عراق در گفت وگو با روزنامه «الحيات» تصريح كرد: كردهاي عراق هرگز از منصب رياست جمهوري چشم پوشي نمي كنند. به گفته طالباني، ائتلاف هاي پيروز در مورد رياست جمهوري وي اتفاق نظر دارند.
طالباني در مورد تأخير در تشكيل دولت جديد نيز اظهار داشت: علي رغم برخي شايعات مبني بر تأخير هفت ماهه، اين تأخير از سه ماه بيشتر نيست، زيرا مهلت تشكيل دولت پس از تأييد نتايج انتخابات و رسيدگي به اعتراضات از سوي دادگاه آغاز شد.
وي همچنين مدعي شد كه آمريكا، ايران و سوريه بدون هيچ هماهنگي، در مورد نخست وزيري «نوري مالكي» اتفاق نظر دارند و رئيس جمهور سوريه اخيراً به عراقي ها تأكيد كرد كه دمشق از منافع واقعي عراق حمايت مي كند و نسبت به همه نگاه يكساني دارد و بي طرف است.
آخرين خبرها در مورد تعيين نامزد نخست وزيري نيز حاكي است، «اتحاد ملي» متشكل از دو ائتلاف شيعي «نوري مالكي» و «عمار حكيم» يكبار ديگر معرفي نامزد را يك هفته به تأخير انداخت.
ديروز قرار بود كه اتحاد ملي نامزد نخست وزيري خود را تعيين كند.خبر ديگر از عراق اينكه، انفجار بمب در «فلوجه» به شهادت چهار پليس اين كشور و جراحت سه تن ديگر انجاميد.

 



معاون سيدحسن نصر الله: وارد بازي فتنه در لبنان نمي شويم

معاون دبيركل حزب الله گفت: ما همچنان بر مواضع خود براي ايجاد آرامش و تنش زدايي در لبنان پايبند هستيم، اما اجازه تعرض به مقاومت را نمي دهيم.
به گزارش خبرگزاري ها، شيخ «نعيم قاسم» طي سخناني در بيروت اظهار داشت: مقاومت از سوي قدرت هاي بزرگ و اسرائيل و برخي از كساني كه مصلحت آنان همسوي با اسرائيل است، مورد حمله قرار مي گيرد.
وي گفت: كسي كه به مقاومت حمله و بي احترامي مي كند، سرنوشتي جز سقوط ندارد، زير مقاومت مي خواهد از آزادي و استقلال و كرامت لبنان دفاع كند.
وي افزود: از پنج سال گذشته تاكنون، مقاومت مورد انواع حمله ها و توطئه ها قرار داشته و امروز نيز در معرض كيفرخواست دادگاه «رفيق حريري» قرار گرفته است، كه براساس آن، برخي از افراد حزب الله متهم به نقش داشتن در ترور وي شده اند. معاون دبيركل حزب الله همچنين خواستار تسريع در روند تحقيقات در مورد شاهدان دروغين دادگاه حريري شد و گفت: حزب الله به تحريك هاي سياسي اهميت نخواهد داد و هدف ما از پي گيري پرونده شاهدان دروغين، انتقام از كسي نيست. نعيم قاسم متذكر شد: مسئولان بايد با جديت، قرائن ارائه شده از سوي حزب الله در مورد نقش اسرائيل در ترور حريري را مورد بررسي قرار دهند.
نعيم قاسم در گفت وگو با مجله «الافكار»، فاش كرد كه احضاريه هاي جديدي از سوي دادگاه، پس از ماه مبارك رمضان براي برخي افراد كه به حزب الله نزديك هستند، ارسال شده است، اما همه چيز دراين باره در حالت تعليق قرار دارد.
معاون دبيركل حزب الله متذكر شد: لبنان در حال حاضر لحظات تاريخي و سرنوشت سازي را پشت سرمي گذارد و ما به دقت اوضاع كنوني را رصد مي كنيم تا براساس نتايج تحولات، موضعي نهايي، شفاف و جدي در قبال دادگاه بين المللي رسيدگي به ترور رفيق حريري اتخاذ كنيم.
نعيم قاسم تاكيد كرد: هنوز موضعي نهايي در قبال دادگاه اتخاذ نكرده ايم، اما هيچگاه تسليم آن نمي شويم چرا كه تصميم هاي اين دادگاه را عادلانه و منصفانه نمي دانيم و ابهامات بسياري در آن وجود دارد.
همچنين «محمد رعد» رئيس فراكسيون وفادار به مقاومت (وابسته به حزب الله لبنان) گفت: دادگاه بين المللي، گورستان دفن واقعيت در جنايت ترور رفيق حريري است، چرا كه اين دادگاه سياسي عمل كرده و زير نظر آمريكا و قدرت هاي غربي است.
رعد خاطر نشان كرد: هدفي كه اين دادگاه به دنبال آن است، مشخص هست و آن حمايت از رژيم صهيونيستي و طرح هاي سلطه جويي آمريكا و غرب بر كشور ما و منطقه است.
«نواف الموسوي»، عضو ديگر فراكسيون طرفدار مقاومت نيز تصريح كرد: تحقيقات بين المللي به دنبال تحت پيگرد قرار ندادن شاهدان دروغين است و اين مسئله نشان داد كه دادگاه در نخستين آزمايش براي اثبات شفاف عمل كردنش با شكست روبرو شد. وي گفت: براي ما مشخص شد كه اين دادگاه و روند تحقيقات آن سياسي است، چون در جهت حمايت از جرياني حركت مي كند كه شاهدان دروغين را ايجاد كرد.
«حسن فضل الله»، عضو ديگر حزب الله لبنان نيز تصريح كرد: تمام كساني كه روند تحقيقات را دنبال مي كنند به اين نتيجه رسيدند كه تلاش هايي براي طفره روي از واقعيت اصلي ترور وجود دارد و دادگاه بين المللي در حال حاضر ناتوان از قانع ساختن افكار عمومي از مسئله طفره روي از پرونده اصلي است.
«نبيه بري» رئيس مجلس لبنان نيز تاكيد كرد: جنبه هاي قانوني مهمي در ارتباط با پرونده شاهدان دروغين وجود دارد كه هنوز به آن نپرداخته ام و درزمان مناسب آن را فاش خواهم كرد.
وي در گفت وگو با روزنامه لبناني «السفير» متذكر شد كه همه تلاش خود را صرف اين كار خواهد كرد تا لبنان را در برابر خطر بروز فتنه داخلي كه تر و خشك را مي سوزاند، سالم نگه دارد.
در همين حال، «وليد جنبلاط» رهبر حزب سوسياليست لبنان هشدار داد، اگر حكم اوليه دادگاه، آن گونه كه به بيرون درز كرده است، صادر شود، همه دستاوردها و صلح داخلي را ضربه خواهد زد و هرج و مرج سراسر كشور را فرا خواهد گرفت.
جنبلاط در مراسم توديع سفير روسيه در لبنان در جنوب شرق بيروت گفت:
گفتني است شاهدان دروغين دادگاه حريري كساني بودند كه در روند تحقيقات، دمشق را متهم به دست داشتن در ترور نخست وزير وقت لبنان در سال 2005 كردند. دروغ بودن اين اتهام بعدها به اثبات رسيد تا جايي كه اخيراً «سعد الحريري» نخست وزير فعلي لبنان، بابت متهم كردن سوريه به دست داشتن در ترور پدرش عذرخواهي كرد.
يادآوري مي شود در حالي كه حزب الله لبنان دادگاه بين المللي ترور «رفيق حريري» را ابزار دست آمريكا و رژيم صهيونيستي مي داند، جريان غربگراي 14 مارس، حزب الله را به تلاش براي به تعطيلي كشاندن دادگاه متهم مي كند.

 



سفير صلح، مسبب اختلاف!

تعريف مي كنند آنچه كه در اصل باعث شده تا تنش هاي ديپلماتيك بين چيني ها و ژاپني ها بالا بگيرد، مرگ يك خرس «پاندا»ي چيني بوده است!
آن طور كه درسايت «زيگونت» مي خوانيم، اين پانداي 14ساله كه اسمش هم «كوكو» بوده، درباغ وحش ژاپني «اوجي» درشهر «كووه» درجزيره «هونشو» زندگي مي كرده كه يك دفعه دچار سكته قلبي شده است!حالا چيني ها كه اصولاً عادت دارند پانداهاي قيمتي شان رابه عنوان هديه ديپلماتيك اين طرف و آن طرف بفرستند، و ضمناً مي گويند كه اين پاندا را هم فقط به ژاپن «قرض» داده بودند، ژاپني ها را متهم مي كنند كه داروي زيادي به پاندايشان خورانده و باعث مرگ حيوان شده اند! به اين ترتيب، جارو جنجالي درست شده كه نگو! و تحقيقاتي به راه افتاده كه اگر معلوم كند تقصير با ژاپني هاست و آنها باعث مرگ اين حيوان روبه انقراض كه معمولاً «سفيرصلح» است شده اند، ممكن است كه چيني ها اقلاً 500هزار دلار غرامت بخواهند، و حتي روابط ديپلماتيك بين دو كشور پاك خراب شود!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



در پكن سران روسيه وچين 10 سند همكاري امضا كردند

روساي جمهور روسيه و چين در جريان مذاكرات خود در پكن، 10 سند مهم همكاري دوجانبه امضا كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «ديميتري مدودوف»، رئيس جمهور روسيه، دوشنبه وارد پكن شد و در جريان مذكرات با همتاي چيني خود، 10 سند همكاري ميان هيئت روس و مقامات چين امضا شد، كه توافقنامه مبارزه با تروريسم و تجزيه طلبي از جمله اين توافقات است.
در نتيجه مذاكرات سران روسيه و چين در پكن، همچنين توافقنامه هايي درباره همكاري در زمينه هاي انرژي، امور مالي و ماهيگيري از منابع دريايي به امضا رسيد. علاوه بر آنها، پورتكلي درباره ايجاد تغيير در توافق بين روسيه و چين درباره همكاري هاي نفتي به امضا رسيد.
رئيس «راس اتم» روسيه نيز توافقنامه اي درباره تعاملات استراتژيك در زميه استفاده صلح آميز از انرژي اتمي با چين را به امضا رساند.
درباره سفر مدودوف بايد گفت كه محور اصلي ديدار وي از پكن، مذاكرات مربوط به سوخت است.
انتقال سوخت روسيه به چين، بخش عمده همكاري هاي اقتصادي دو كشور را تشكيل مي دهد. سران دو كشور ديروز در مراسمي نمادين خط لوله نفت سيبري- اقيانوس آرام را افتتاح كردند.

 



هشدار اخوان المسلمين در مورد احتمال تقلب گسترده در انتخابات مصر

جماعت اخوان المسلمين رژيم مبارك را به برنامه ريزي براي تقلب گسترده در انتخابات پارلماني آينده متهم كرد.
به گزارش پايگاه خبري «الشروق»، جماعت اخوان المسلمين، بازداشت، اعضاي خود در شهر «اسكندريه» در شمال مصر را به عنوان «ضربه اي پيش دستانه» و با هدف تقلب در انتخابات پارلماني آينده توصيف كرد.
بر پايه اين گزارش، نيروهاي امنيتي مصر «روز سه شنبه عضو گروه اخوان المسلمين را به اتهام آنچه آن را ترويج افكار يك گروه ممنوع دانستند، بازداشت كردند.
اين در حالي است كه دولت مصر ژوئن گذشته نيز انتخابات مجلس شورا را برگزار كرده بود و طي آن حزب حاكم توانست با ايجاد رعب و وحشت و تقلب، 90 درصد كرسي ها را به خود اختصاص دهد.
در همين حال، دبيركل اخوان المسلمين اعلام كرد كه هنوز تصميم نهايي خود را براي شركت در انتخابات پارلماني آينده اتخاذ نكرده است، اما به گفته صاحبنظران مسائل مصر، در صورت معرفي نامزدهاي اين گروه، حزب حاكم (كنگره ملي) با چالش سختي روبرو خواهد شد.
از سوي ديگر، منابع خبري از بازداشت چهار تن از اعضاي كادر مركزي اخوان المسلمين در استان هاي «الدقهليه» و «الشرقيه» در روز دوشنبه خبر دادند.
به گفته يك عضو بلند پايه اخوان المسلمين، هدف رژيم مبارك از بازداشت مجدد اين افراد، به حاشيه راندن اين گروه در انتخابات پارلماني است.
«عبدالمنعم عبدالمقصود» وكيل اخوان المسلمين به پايگاه اينترنتي «الوطن» گفت: نيروهاي امنيتي يكي از رهبران اين گروه را از محل كارش در مدرسه اي در الشرقيه ربوده و به مكان نامعلومي بردند و سه نفر ديگر را نيز در الدقهليه به صورت غيرقانوني بازداشت كردند.
همچنين «حبيب العادلي» وزير كشور مصر، با اشاره به اينكه وي انتظار دارد، انتخابات پارلماني رقابت آميزي برگزار شود، هشدار داد كه مقام هاي اين كشور، در مورد هركس كه از قانون عدول كند سخت گيري خواهند كرد.
وي تصريح كرد: ما انتظار داريم برخي فعاليت هاي غيرقانوني صورت گيرد، ولي ساكت نخواهيم نشست تا شاهد مشكل آفريني بعضي ها در جريان انتخابات باشيم.
دولت «حسني مبارك» از 30 سال پيش تاكنون با توسل به قانون وضعيت اضطراري، توانسته است مخالفان را سركوب و حاكميتش را استمرار بخشد.

 



پيروز ي ائتلاف هوگو چاوز در انتخابات پارلماني ونزوئلا

منابع ونزوئلايي از برنده شدن ائتلاف «هوگو چاوز» در انتخابات پارلماني اين كشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز رئيس كميسيون انتخابات ونزوئلا از برنده شدن ائتلاف حامي رئيس جمهور اين كشور در انتخابات پارلماني خبر داد.«تيبي سي لوچنا» گفت: بر اساس آراي شمارش شده، حزب حاكم سوسياليست متحد «هوگو چاوز» حداقل 90كرسي از 165 كرسي پارلمان را از آن خود كرد. اين در حالي است كه 59 كرسي به مخالفين دولت رسيده است.
اين راي گيري در 12هزار و 263حوزه از شش صبح يكشنبه به وقت محلي آغاز شد و شش بعدازظهر به پايان رسيد. 70درصد از واجدين شرايط نيز در اين راي گيري شركت كردند.
در دوره گذشته مجلس ونزوئلا نيز حزب متحد چاوز اكثريت كرسي ها را در اختيار داشت. نمايندگان ونزوئلا براي يك دوره پنج ساله انتخاب مي شوند.
چاوز با خودروي ايراني
استفاده از خودروي شخصي و بدون تشريفات از سوي رئيس جمهوري ونزوئلا از جمله دلايل افزايش محبوبيت اين رهبر غرب ستيز است. چاوز براي شركت در انتخابات پارلماني مذكور با خودروي شخصي و ايراني خود كه يك سمند ال.ايكس قرمز است، به محل رأي گيري رفت. وي با محبوبيتي كه كسب كرده است، توانست باعث پيروزي قاطع حزب «سوسياليست متحد» تحت رهبري خود شود.


 



فقراي آمريكا فقيرتر مي شوند

گزارش ها نشان مي دهد كه طي يك سال گذشته اغنياي آمريكايي غني تر و فقراي اين كشور فقيرتر شده اند.
بررسي وضعيت اقتصادي آمريكا طي يك سال گذشته نشان مي دهد كه ثروتمندان آمريكايي ثروتمندتر و فقراي آمريكايي فقيرتر شده اند.
بنابرگزارش فوق، ثروتمندان آمريكايي نه تنها ثروتمندتر شده اند بلكه ماليات كمتري نيز پرداخت مي كنند.
براساس گزارشي كه مجله «فوريز» منتشر كرده است؛ دارايي خالص 400 ثروتمند طراز اول آمريكايي طي يك سال گذشته مجموعاً هشت درصد رشد داشته و جمعاً به 37/1 تريليون دلار رسيده است. 109 نفر از اين سرمايه داران بزرگ از سرمايه گذاران «وال استريت» محسوب مي شوند.
با اين حال، كامن دريمز افزود: بقيه جمعيت آمريكا فقيرتر از گذشته شده اند و آمار تعداد فقرا در اين كشور به بيشترين تعداد پس از جنگ دوم جهاني رسيده است. در همين شرايط حدود 20 ميليون آمريكايي بيكارند.

 



آمريكا در حمله هوايي به وزيرستان 15 غيرنظامي را كشت

دو حمله جداگانه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به شمال غرب پاكستان به مرگ 15 غيرنظامي و جراحت چهارنفر ديگر انجاميد.
به گزارش خبرگزاري مهر، هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي عصر يكشنبه دوبار به طور جداگانه مناطقي را در ايالت وزيرستان شمالي پاكستان هدف قرار دادند؛ درحمله نخست يك خانه با دو موشك در شهر «داتاخيل» هدف قرارگرفت و منهدم شد. اين حمله به مرگ چهار غيرنظامي و جراحت دو فرد ديگر انجاميد.
دقايقي پس از آن، هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي يك وسيله نقليه را با شليك چهارموشك منهدم كردند.
حاصل اين حمله نيز، هفت كشته و دو زخمي درميان غيرنظاميان بود.
حمله موشكي عصر ديروز آمريكايي ها به يك منزل مسكوني در جنوب ميرانشاه(مركز وزيرستان شمالي) نيز چهار كشته برجاي گذاشت.
آمريكا علي رغم بحران سيل زدگي در ايالت سند پاكستان و آواره شدن 20 ميليون انسان، طي ماه جاري ميلادي (23 روز اخير) 19 حمله مشابه عليه مناطق قبايلي پاكستان انجام داده است.
تجاوز ناتو به خاك پاكستان
به گزارش خبرگزاري ايلنا، نيروهاي ناتو طي عملياتي كم سابقه از مرز افغانستان وارد خاك پاكستان شدند.
به گفته منابع سازمان ناتو، در اين عمليات دو هلي كوپتر اين سازمان نيز حضور داشتند و نظاميان ناتو توانستند 30شورشي طالبان را بكشند.

 



طي بزرگترين نشست سياسي در پيونگ يانگ
امروز «كيم جونگ اون» جانشين پدر و رهبر كره شمالي مي شود

در آستانه برگزاري بزرگترين نشست سياسي 30سال اخير كره شمالي، سئول-واشنگتن رزمايش مشترك خود را آغاز كردند.
كره جنوبي و آمريكا ديروز رزمايش پنج روزه اي را با عنوان «رزمايش زير دريايي» و با هدف «مخابره پيام محكم به تحركات نظامي كره شمالي» آغاز كردند.
اين رزمايش كه با مشاركت 1700نظامي دو كشور و 10كشتي و ناوشكن در سواحل غربي كره جنوبي آغاز شده است، واكنش منفي پيونگ يانگ را در پي داشت. اين در حالي است كه امروز پيونگ يانگ ميزبان بزرگترين نشست سياسي 30سال اخير اين كشور است.
بر اساس گزارش خبرگزاري مركزي كره، حزب حاكم كره شمالي هفته گذشته با اعلام خبر برگزاري اين نشست گفته بود، در اين نشست قرار است جابه جايي هايي در قدرت صورت بگيرد. به نوشته رسانه هاي كره جنوبي، ارتش كره شمالي سومين پسر «كيم جونگ ايل»، رهبر فعلي اين كشور را به عنوان نماينده خود به اين نشست فرستاده و به احتمال زياد، وي جانشين پدرش خواهد شد. گفتني است، در صورت صحت اين خبر، امروز «كيم جونگ اون» با حمايت پدر و ارتش كره شمالي رهبر كره شمالي مي شود. يادآور مي شود ارتش 1/2ميليوني كره شمالي نقش حياتي در انتقال قدرت دارد.

 



با درخواست خسارت از سوي ژاپن
 تنش هاي توكيو و پكن بر سر كشتي ماهيگيري وارد مرحله جديدي شد

درخواست خسارات از سوي ژاپن، تنش هاي سياسي-اقتصادي بين توكيو-پكن را وارد مرحله جديدي كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، مقامات ژاپني ديروز پس از رد درخواست پكن براي عذرخواهي رسمي و پرداخت غرامت بابت دستگيري ملوان چيني اعلام كردند، اين دولت چين است كه بايد به توكيو خسارت دهد.
«يوشيتو سنگوكو» سخنگوي دولت ژاپن دوشنبه درست يك روز بعد از اظهارات مقامات پكن مبني بر لزوم صورت گرفتن عذرخواهي رسمي از سوي توكيو گفت: از چين مي خواهد خسارت وارده به قايق هاي گشت ساحلي را پرداخت كند، وي از ارائه شدن اين درخواست به طور رسمي خبر داد و افزود: توكيو با آزاد كردن ملوان چيني براي احياي روابط دوجانبه گام برداشت اما اكنون نوبت پكن است كه حركتي كند؛ توپ در زمين چين است.
گفتني است، پس از فشارهاي گسترده سياسي و اقتصادي چين به ژاپن، چندي پيش توكيو اقدام به آزادي ملوان ماهيگيري كرد كه اوايل ماه جاري ميلادي در درياي زرد دستگير شده بود.پكن اما با ناكافي اعلام كردن اين اقدام خواستار عذرخواهي رسمي ژاپن شده بود كه اين اقدام از سوي نخست وزير و ساير مقامات ژاپني رد شد. از سوي ديگر، اما برخي رسانه هاي چيني ديروز در تحليل علل واقعي اقدامات اخير ژاپن در مقابله با چين، «تقويت اتحاد و روابط بين توكيو- واشنگتن» را برجسته كرده وهشدار دادند، در صورت ادامه اين گونه سوءاستفاده ها، اين ژاپن است كه قادر به جبران خسارات سياسي واقتصادي نخواهد بود.

 



وزير خارجه فرانسه اعلام كرد كابينه ساركوزي را ترك مي كند

وزير خارجه فرانسه گفت: در پي اختلاف با نيكلا ساركوزي، وزارت خارجه فرانسه را ترك خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، «برنار كوشنر»، ديروز در گفت و گو با راديو خبري ار.ت.ال تصريح كرد: به زودي از وزارت خارجه خواهم رفت.
كوشنر تاييد كرد كه با رئيس جمهوري فرانسه در برخي از موارد از جمله اخراج كولي ها و همچنين مديريت مسئله گروگان ها اختلاف دارد.
وزير خارجه فرانسه در زمينه بحران گروگان ها افزود: اليزه ديگر وي را در جريان اين امر قرار نمي دهد.
كوشنر كه يك سوسياليست و از جناح رقيب دولت است، در چارچوب سياست گسست ساركوزي كه برپايه آن به افرادي از طيف هاي مختلف سياسي در دولت اين كشور مسئوليت داده شد، به كابينه راستگراي فرانسه وارد شده بود.
ساركوزي بعد از شكست در انتخابات استاني سال گذشته فرانسه اعلام كرده بود كه در نظر دارد تا در كابينه اين كشور اصلاحاتي را ايجاد كند. اين تغييرات در دو ماه گذشته و بدنبال بروز مواردي از فساد مالي در دولت يكبار ديگر مورد تاكيد قرار گرفت.

 



دويچه وله: 56 درصد آلماني ها 11 سپتامبر را توطئه اي آمريكايي مي دانند

براساس يك نظرسنجي، حدود 65 درصد مردم آلمان معتقدند دولت آمريكا حملات 11سپتامبر را طراحي و اجرا كرده است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، براساس يك نظرسنجي كه توسط پايگاه اينترنتي «دويچه وله» آلمان صورت گرفت، 65درصد مردم اين كشور حادثه 11سپتامبر سال 2001 (20شهريور سال 9731) را يك توطئه آمريكايي مي دانند و معتقدند عاملان حملات 11 سپتامبر با آمريكا و يا بخش هايي از دولت اين كشور مرتبط بوده اند.
تنها حدود 35درصد از شركت كنندگان در نظرسنجي فوق نيز معتقدند كه اين حملات به طور مستقل از سوي شبكه القاعده صورت گرفته است. دولت آمريكا تاكنون دردادن پاسخ به سؤالات بسياري از محققان 11 سپتامبر طفره رفته و به خصوص در اين مورد كه هيچ يهودي در روز حمله به ساختمان هاي دو قلوي تجارت جهاني درنيويورك حضور نداشته است، سكوت كرده اند.
اخيراً رئيس جمهور محترم كشورمان در سازمان ملل يكبار ديگر به افكار عمومي جهان، گوشزد كرده است كه واقعه 11سپتامبر يك توطئه آمريكايي بوده است. ايشان قتل عام هزاران نفر درعراق و افغانستان را در قبال كشته شدن حدود 3000 نفر درواقعه 11سپتامبر، اقدامي ناعادلانه دانست.
اعتصاب غذا در آمريكا
به گزارش خبرگزاري فارس، يك فعال حقوق بشر در آمريكا به نشانه اعتراض خود به دولت درخصوص پنهان كردن حقايق پشت پرده حملات 11 سپتامبر، دست به اعتصاب غذا زد.
«ديك گرگوري»، كمدين و نويسنده آمريكايي، طي يادداشتي در پايگاه اينترنتي «گلوبال ريسرچ»، اعلام كرد كه تا سال 2012 (دي1391) به اعتصاب غذاي خود ادامه خواهد داد.
اين فعال صلح كه تا اين زمان 80 ساله مي شود، گفت تا تاريخ مذكور هيچ غذايي نخواهد خورد و فقط مايعات مصرف مي كند. وي گفت همه آنچه را كه دولت آمريكا درباره 11 سپتامبر مي گويد، داستان هايي ساختگي است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14