(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 مهر 1389- شماره 19752

حديث دشت عشق
قهرمان آسيا با بدشانسي از صعود به مرحله دوم رقابت هاي جهاني واليبال بازماند ايران مغلوب سربلند
اخبار كوتاه از فوتبال
در تحليل تايمز عنوان شد ديدار ايران - برزيل، پاسخي به تحريم ها بود
وعده مربي تيم ملي كشتي فرنگي در بازيهاي آسيايي3 مدال طلا براي ما كنار بگذاريد
صعود ايران به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي فوتبال غرب آسيا
سليمي: آرزو دارم به محضر مقام معظم رهبري شرف ياب شوم
آخرين خبرها از رقابت هاي جام جهاني واليبال - ايتاليا
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «محمدعلي شاهقلي»
شهادت سهم او از عاشقي بود

شهيد «محمدعلي شاهقلي» تيرماه سال 37، دربخش كاخك، از توابع شهرستان گناباد، ديده به جهان گشود. تا سال پنجم ابتدايي تحصيل نمود. براي تامين مخارج خانواده ترك تحصيل كرده و به كار در نانوايي مشغول شد.
با قرآن و ادعيه مأنوس بود. همه به خصوص كودكان را به شركت در مراسم مذهبي تشويق مي كرد.در راهپيمايي ها شركت مي كرد و در تسخير لانه جاسوسي آمريكا همكاري داشت. در زمان انقلاب 3 ماه نگهبان مجلس بود.در زمان جنگ عراق عليه ايران از طريق سپاه به جبهه اعزام شد و 21 ماه در خط مقدم جبهه بود. آخرين مسئوليتش را به عنوان فرمانده دسته به انجام رساند.او سرانجام در عمليات والفجر 8، منطقه فاو، در بهمن ماه سال 64 براثر اصابت تركش به فيض شهادت نايل آمد.

 



قهرمان آسيا با بدشانسي از صعود به مرحله دوم رقابت هاي جهاني واليبال بازماند ايران مغلوب سربلند

تيم ملي واليبال ايران تا يكقدمي شكست ايتاليا پيش رفت ولي در پايان به تجربه بالا و حرفه اي گري حريفش باخت.
تيم ملي واليبال كشورمان با وجود ارائه نمايشي بسيار خوب و به يادماندني مغلوب ايتاليا شد و از صعود به مرحله دوم بازماند.
در سومين شب از هفدهمين دوره رقابت هاي جهاني واليبال تيم هاي ايتاليا و ايران در ورزشگاه مديولانوم فوروم شهر ميلان به ديدار هم رفتند كه در پايان ميزبان به سختي و با نتيجه نزديك 3 بر 2 توانست قهرمان آسيا را شكست دهد.
ايتاليا در حالي ست نخست را با نتيجه 25 بر 21 از آن خود كرد كه شاگردان حسين معدني در مقاطعي از اين ست از ميزبان رقابت ها پيش افتاده بودند. بازيكنان ايران با حمله هاي خوب شان توانستند دفاع ايتاليا را پشت سر بگذارند و در دقايقي از بازي از حريف پيش بيافتند.
بازي خوب ايران در ست دوم ادامه نيافت. زياد شدن اختلاف امتياز دو تيم در اين ست باعث افزايش فشار رواني روي بازيكنان ايران و در نتيجه از دست دادن پياپي سرويس ها و بالارفتن اشتباه تيمي آنها شد؛ تا جايي كه ست دوم با نتيجه 25-10 از آن ايتاليايي ها شد.
معدني در ست سوم و چهارم شاگردانش را متحول شده به زمين فرستاد آن چنان كه بازيكنان ايران اين ست را با پيش افتادن از حريف سرشناس خود آغاز كردند و در طول ست اختلاف امتياز در خور توجهي نيز پيدا كردند. با اين حال در پايان اين گيم اختلاف به وجود آمده كم شد و سرمربي تيم ملي واليبال ايران دو بار درخواست وقت استراحت كرد. در نهايت صحبت هاي معدني با شاگردانش جواب داد و ايران در اين ست با نتيجه 25 بر 21 و 28 بر 26 به پيروزي رسيد.
اين بازي نزديك و فشرده در ست پنجم نيز از سوي هر دو تيم ادامه يافت. تا اين كه در نهايت بازيكنان ايران مغلوب تجربه همتايان ايتاليايي خود شدند و اين ست را با نتيجه نزديك 15 بر 13 از دست داده و با شايستگي فراوان بازي را به حريف سرشناس خود كه سابقه قهرماني در بازي هاي المپيك و ليگ جهاني واليبال را دارد، واگذار كردند.
تيم ملي واليبال ايران در حالي موفق شد، دو ست را از ايتالياي مدعي و پرآوازه بگيرد كه ژاپن و مصر در بازي هاي خود برابر اين تيم بدون گرفتن ست مغلوب شده بودند.
اعتراض سعيدلو
شكست تيم ملي ايران از ايتاليا و حذف از رقابت هاي جهاني واليبال با اعتراض مسئولان ورزش ايران همراه بود.
علي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني كه براي تماشاي بازي هاي تيم ملي واليبال ايران به ايتاليا سفر كرده است، نيز از چگونگي قضاوت داوران اين بازي بسيار ناراضي بود و از محمدرضا داورزني، رئيس فدراسيون واليبال ايران خواست تا در اين باره به فدراسيون جهاني واليبال شكايت كرده و اعتراض ايران را نسبت به داوري نادرست در اين بازي به اطلاع سران اين فدراسيون برساند. به اعتقاد معاون رئيس جمهور داوران در اين بازي سر تيم ملي واليبال ايران را بريدند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دوستي مهر: مربي اي نيستم كه از بار مسئوليت فرار كنم.
سرمربي تيم فوتبال جوانان ايران گفت: مربي اي نيستم كه دنبال راه فرار باشم و اگر تيم جوانان نتوانست در مسابقه هاي قهرماني آسيا موفق شود، به حساب من بگذاريد.
علي دوستي مهر سرمربي تيم جوانان در پاسخ به اين سوال كه هدف اصلي تيم تان در مسابقه هاي آسيايي را كسب سهميه جام جهاني عنوان كرديد، آيا اين به معني فرار از دادن وعده قهرماني و در نظر گرفتن شكست هاي احتمالي در اين بازي ها نيست؟ پاسخ داد: من اهل فرار نيستم. هدف اول ما كسب سهميه جام جهاني جوانان در سال 2011 است و سپس در مراحل بعدي مي توانيم به قهرماني در مسابقه هاي آسيايي فكر كنيم و ان شاءالله به آن برسيم. من از آن دسته مربيان نيستم كه بخواهم از الان مطالبي را بگويم كه به نوعي از قبول مسئوليت فرار كنم. ما نيامده ايم كه راه فرار را انتخاب كنيم. آمده ايم صادقانه كار كنيم تا خدا از ما راضي باشد. شايد خوب نباشد اكنون اين صحبت ها را بيان كنم اما هيچ وقت ياد نگرفته ام كه از مسئوليت پذيري شانه خالي كنم. حال اگر تيم موفق نبود، من بايد پاسخگو باشم.
اسكولاري در تيم ملي غنا
منابع رسانه اي غنا از احتمال حضور سرمربي اسبق برزيل در تيم اين كشور آفريقايي خبر دادند. فدراسيون فوتبال غنا از طريق يكي از نمايندگان خود، رايزني با لوئيس فليپه اسكولاري را آغاز كرد. اين خبر مورد تأييد مقامات عالي ترين سازمان ورزشي كشور قرار گرفت. غنايي ها پس از ميلوان راجاوچ، به دنبال جانشين شايسته اي براي او مي گردند.
ابراز تمايل بيش از 100 كشور براي پخش بازي ايران و برزيل
رئيس كميته بين الملل فدراسيون فوتبال گفت: صدا و سيماي ايران بايد حق پخش تلويزيوني ديدار ايران و برزيل را خريداري كند، اما ارقامي كه منتشر شده، صحيح نيست.عباس ترابيان در پاسخ به اين سوال كه آيا اسپانسر برزيل براي حق پخش تلويزيوني بازي ايران و برزيل رقمي را اعلام كرده است، گفت: قطعاً تلويزيون ايران براي پخش اين بازي بايد پولي را بپردازد كه من درباره اين رقم چيزي نمي دانم اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه ارقام منتشر شده صحيح نيست. ضمن اينكه فدراسيون فوتبال هم مذاكره اي را با صدا و سيما نداشته است. پيش از اين يكي از مسئولان فدراسيون فوتبال ايران اعلام كرده بود، رقم حق پخش ديدار ايران برابر برزيل 6 ميليارد تومان است. تا به حال بيش از 010 كشور، براي پخش بازي ايران و برزيل ابراز تمايل كرده اند.
تبرئه نيساني و 2 سال محروميت براي پزشك و ماساژور
كميته ضد دوپينگ فدراسيون فوتبال بازيكن تيم شهرداري تبريز را تبرئه و پزشك اين تيم را 2 سال محروم كرد. كميته پزشكي و ضد دوپينگ فدراسيون فوتبال پس از جلسه با محسن نيساني، بازيكن، سيد علي صالح پناه سرپرست، نجفي پزشك و عزيز شادي ماساژور تيم شهرداري تبريز و شنيدن اظهارات افراد حاضر در جلسه رأي خود را در مورد پرونده مذكور اعلام كرد. طبق اين رأي محسن نيساني و صالح پناه سرپرست تيم تبرئه شدند اما پزشك و ماساژور شهرداري تبريز با دو سال محروميت رو به رو شدند. اين دو نفر تا چهار روز فرصت دارند به اين رأي اعتراض كنند.
نامه فدراسيون فوتبال به اوساسونا
افشين قطبي تأكيد دارد كه جواد نكونام و مسعود شجاعي، تيم ملي ايران را در ديدار 51 مهر برابر برزيل همراهي كنند. بر همين اساس روز گذشته فدراسيون فوتبال ايران نامه اي را به باشگاه اوساسونا ارسال كرد تا اين دو بازيكن شرايط حضور در اين ديدار را پيدا كنند. اين در حالي است كه در روز 41 مهر، تيم هايي اروپايي درگير رقابت هاي انتخابي يورو 2201 هستند و بازيكنان باشگاهي در اختيار تيم هاي ملي قرار دارند. از سوي ديگر با توجه به اينكه احتمال قهرماني تيم ملي ايران در رقابت هاي غرب آسيا وجود دارد، تيم ملي ايران پس از انجام آخرين ديدار خود در اين رقابت ها، به طور مستقيم از عمان راهي ابوظبي خواهد شد.
توقف تيم اميد درديداري پر حاشيه
تيم فوتبال اميد كشورمان نخستين ديدار خود را در تورنمنت چهارجانبه ويتنام در حضور نزديك به 5 هزار تماشاگر در ورزشگاه سايگون شهر هوشي مينه برگزار كرد و در پايان مقابل حريف خود به تساوي 1-1 دست يافت .در اين ديدار بازي خشن و درگيرانه تيم سنگاپور و قضاوت جانبدرانه تيم داوري ويتنامي مانع از برد ايران شد اين درحالي بود كه هواي گرم و شرجي روي عملكرد ملي پوشان اميد تاثير منفي گذاشته بود.از اتفاقات ويژه اين ديدار قضاوت ضعيف تيم داوران ويتنامي بود كه جريان اين مسابقه را تحت تاثير قرار داده بود ضمن اينكه انگيزه بالا و دوندگي سنگاپوري ها مقابل تيم ايران كاملا مشهود بود.غلامحسين پيرواني سرمربي تيم اميد درپايان اين ديدار دركنفرانس مطبوعاتي پس از بازي گفت:فوتبال درهمه جاي دنيا به خصوص آسيا و شرق آسيا پيشرفت كرده است . البته ازسه گلي كه آفسايد اعلام شد هم نمي توان گذشت . بازي ايران و سنگاپور پر از اتفاقات ويژه بود.

 



در تحليل تايمز عنوان شد ديدار ايران - برزيل، پاسخي به تحريم ها بود

تايمز ديدار برابر برزيل را پاسخي به تحريم ها و نشان دهنده خروج موفق فوتبال ايران از زير فشارهاي سياسي دانست.
فوتبال ملي ايران در آستانه ديدار با تيمي است كه 5 قهرماني در جهان را يدك مي كشد. اين ديدار در حالي برگزار مي شود كه گفته مي شود ايران به عنوان ميهمان، هزينه اي براي آن پرداخت نكرده و از امكانات اقامت و حمل و نقل و پذيرايي ميزبان يعني كشور امارات نيز بهره مند خواهد بود.
به علت مسائل سياسي و تحريم هايي كه حتي در پيكره فوتبال نيز اعمال مي شود، مدت ها است بسياري از تيم ها از بازي با تيم ملي ايران صرف نظر مي كنند. اين مسئله به خصوص پس از اظهارات رئيس جمهوري اسلامي ايران، درباره رژيم صهيونيستي و مسئله هولوكاست شدت گرفت. البته فيفا هم با وجود ادعاي خود مبني بر پاك بودن فوتبال از سياست، به شدت تحت تاثير فشارهاي سياسي كشورهاي مقابل ايران قرار گرفت. ايران پس از آن، براي بازي با تيم هاي بزرگ و در شان فوتبال خود دچار مشكل شد.
پس از ديدار بزرگ سال 2004 برابر آلمان كه در تهران برگزار شد، ديگر بازي بزرگي براي اين تيم شكل نگرفت. ديدار دوستانه با برزيل پاسخي است به موج تحريم ها و نشان دهنده خروج موفق فوتبال ايران از زير فشارهاي سياسي دشمنان اين كشور. منبع خبري منتشر كننده اين گزارش، موفقيت در برگزاري بازي ايران و برزيل را بي ارتباط با روابط معقول و پاياپاي محمود احمدي نژاد و همتاي برزيلي خود نمي داند. لوئيس ايناسيو لولا دا سيلوا، يكي از رهبران و مهره هاي سياسي در جهان است كه حامي ايران در برنامه هاي صلح آميز هسته اي اين كشور به حساب مي آيد.

 



وعده مربي تيم ملي كشتي فرنگي در بازيهاي آسيايي3 مدال طلا براي ما كنار بگذاريد

فرهاد اسماعيل نژاد گفت: در بدترين حالت فرنگي كاران كشورمان سه مدال طلا در بازيهاي آسيايي گوانگ جو خواهند گرفت.
مربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان اظهار كرد: بازي هاي آسيايي شرايط متفاوت و سخت تري نسبت به مسابقه هاي قهرماني آسيا دارد اما وضعيت تيم ملي به گونه اي است كه در بدترين حالت و با احتمال رخ دادن برخي مشكلات مانند داوري، فرنگي كاران شانس سه مدال طلا را دارند و درحالت خوشبينانه كسب چهار تا پنج طلا امكان پذير است، ضمن اين كه هر هفت كشتي گيرمان شانس قهرماني دارند.
وي در مورد لغو مسابقه هاي قهرماني كشور و موكول شدن آن به آذرماه گفت: برگزاري قهرماني كشور دراين برهه زماني كه 40روز ديگر بازي هاي آسيايي برگزار مي شود، فايده اي نداشت. به همين خاطره مسابقات كشوري به آذرماه موكول شده است. از طرف ديگر جز ملي پوشان مسابقه هاي جهاني وبازي هاي آسيايي، ساير كشتي گيران ملزم به حضور درمسابقه هاي قهرماني كشور يا انتخابي جام يادگار امام هستند. در واقع كشتي گيري كه در قهرماني كشور بزرگسالان يا جوانان، انتخابي جام يادگار امام وخود جام يادگار امام شركت نكند، شانسي براي حضور در اردوهاي آتي تيم ملي نخواهد داشت.
اسماعيل نژاد درپايان درمورد انتخاب دو ملي پوش باقي مانده كشتي فرنگي براي بازي هاي آسيايي گفت: اميد نوروزي و حميد باوفا در 60كيلو و سعيد عبدولي به همراه علي محمدي در 66كيلو به خوبي تمرين مي كنند و در نهايت دو نفر از اين ها ملي پوش مي شوند.

 



صعود ايران به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي فوتبال غرب آسيا

تيم ملي فوتبال ايران با وجود توقف برابر تيم عمان به مرحله نيمه نهايي ششمين دوره رقابت هاي غرب آسيا صعود كرد.
در اين ديدار كه عصرديروز( سه شنبه) از گروه نخست اين مسابقه ها و در ورزشگاه ملك عبدالله امان پايتخت اردن برگزار شد دو تيم در پايان 90 دقيقه تلاش به نتيجه تساوي دو بر دو دست يافتند. ملي پوشان كشورمان در اين ديدار ابتدا با گل ميداوودي (17)از حريف پيش افتادند، اما در ادامه دو بار اسير ضدحمله هاي سريع عمان شدند ودر پايان نيمه نخست باگل هاي اوساما حديد (41) و يعقوب كريم (1+45) باشكست 2 بر يك راهي رختكن شدند.
ايران براي فرار از اين شكست نيمه دوم را تهاجمي آغاز كرد. در دقيقه 47 محمد نوري در محوطه جريمه صاحب موقعيت شد اما تعادلش را از دست داد و روي زمين افتاد. داور به دليل تمارض كارت زرد دوم را به محمد نوري نشان داد و او را از زمين مسابقه اخراج كرد تا ايران با يك بازيكن كمتر به بازي ادامه دهد.چند دقيقه بعد آندرانيك تيموريان با شوتي سنگين از پشت محوطه جريمه گل تساوي را به ثمر رساند. تلاش دو تيم در ادامه گلي در بر نداشت و بازي با همين نتيجه خاتمه يافت. ايران با تساوي مقابل عمان 4 امتيازي شد و به عنوان تيم نخست راهي مرحله نيمه نهايي شد. .
تيم ملي ايران نسبت به ديدار اول كه برابر بحرين 3 بر صفر به برتري رسيد 7 تغيير در تركيب اوليه خود داشت. مرحله نيمه نهايي اين دوره از مسابقه روز جمعه هفته جاري برگزار خواهد شد كه تيم ايران به مصاف تيم اول گروه سوم مي رود.
ملي پوشان ايران در اين ديدار با ابراهيم ميرزاپور، سيد جلال حسيني، هادي عقيلي(18- آندرانيك تيموريان)، خسرو حيدري، هاشم بيك زاده، ميلاد زنيدپور، فرزاد آشوبي(84 -ايمان مبعلي)، حنيف عمران زاده، محمد نوري، ميلاد ميداودي و كريم انصاري فرد (52 -مهرداد اولادي) به ميدان رفتند.

 



سليمي: آرزو دارم به محضر مقام معظم رهبري شرف ياب شوم

قوي ترين وزنه بردار جهان آرزو دارد شرايطي فراهم آيد كه به ديدار رهبر فرزانه انقلاب رود.
بهداد سليمي قوي ترين وزنه بردار جهان كه در مسابقات جهاني آنتاليا توانست مدال طلاي دسته سنگين وزن را از آن خود كند اظهار داشت: آرزو دارم روزي به محضر مقام معظم رهبري شرف ياب شوم و با ايشان از نزديك ديدار كنم.وي افزود: پيام رهبري پس از قهرماني من در مسابقات جهاني بزرگ ترين افتخار زندگي ام بود. خيلي خوشحالم كه رهبر معظم انقلاب اين چنين به ورزش توجه دارند. سليمي درباره سطح كيفي مسابقات قهرماني جهان گفت: كيفيت مسابقات واقعا بالا بود. تيم ها با توان بالايي در آنتاليا حاضر شدند. در اين ميان تيم ما هم عملكرد قابل توجه اي داشت و توانست پس از مدت ها نام خود را ميان قدرت هاي وزنه برداري جهان قرار دهد.قوي ترين وزنه بردار جهان با اشاره به رقابت خود با وزنه برداران روس و آلماني يادآور شد: وزنه بردار روس بهترين يك ضرب زن جهان است. وزنه بردار آلماني هم در دو ضرب فوق العاده كار مي كند. من از همان ابتدا دنبال طلاي مجموع بودم و مي دانستم كه در مجموع مي توانم هر دوي آنها را پشت سر گذارم. خوشبختانه با لطف خدا، دعاي مردم و تلاش كادرفني به خواسته خودم رسيديم. سليمي نقش رضازاده را در قهرماني اش پررنگ دانست و تأكيد كرد: رضازاده قوت قلب تمام اعضاي تيم بود. از تجربيات حاج حسين بهترين استفاده را بردم. حضور او در كنار تخته روي روحيه تمام وزنه برداران رقيب هم تاثير منفي مي گذاشت.وي در پاسخ به اين پرسش كه سليمي مي تواند در بازي هاي آسيايي نيز مدال طلا را براي ايران به ارمغان بياورد، گفت: تلاش خودم همين است. اميدوارم خدا كمك كند و در آسيا هم به طلا برسم، اما فراموش نكنيد كه اتفاقات در وزنه برداري نقش پررنگي دارد. مردم دعا كنند تا در گوانگجو هم طلا بگيرم.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي جام جهاني واليبال - ايتاليا

¤ محمود افشاردوست، مربي تيم ملي واليبال كشورمان تيم مصر، مربي و بازيكنانش را بيشتر از هر عامل ديگري مقصر در حذف ايران مي دانست. چراكه وقتي »آنتونيا جاكوبه«، سرمربي ايتاليايي مصر براي دلداري عليرضا نادي به طرف نيمكت تيم ملي كشورمان آمد با وي به تندي برخورد كرد و گفت: » شما به جاي دلداري ظاهري بهتر بود در مقابل ژاپن جوانمردانه ظاهر مي شديد و بازي برده ست سوم را به ژاپن واگذار نمي كرديد.
¤حسين معدني، سرمربي تيم ملي واليبال در نشست خبري پايان بازي برابر ايتاليا گفت: با آن كه از راهيابي به دور دوم رقابت ها بازمانديم، اما هرگز نمي خواهيم دست از كار بكشيم و قصد داريم، هر چه زودتر تمرين ها را بريا بازي هاي آسيايي شروع كنيم. بازي هايي كه تا يك ماه ديگر از راه مي رسند.
¤ آندره آ آناستازي، سرمربي تيم ملي واليبال ايتاليا با خشنودي از پيروزي برابر ايران گفت: از اين بابت به تيمم و بازيكناني كه دارم، مي بالم.
¤ درروز سوم و پاياني مرحله مقدماتي هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان برزيل، مدافع عنوان قهرماني رقابت ها مقابل كوبا شكست (3-2)خورد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در سومين روز از رقابت هاي هندبال جام باشگاه هاي آسيا در بيروت تيم ذوب آهن اصفهان در اولين ديدار خود برابر الجزيره امارات قرارگرفت و با نتيجه 38بر 26 نماينده امارات را از پيش رو برداشت. در ادامه اين رقابت ها تيم سپاهان اصفهان امشب در دومين ديدار خود مقابل تيم نفت عراق قرار مي گيرد .
¤ديدار دو تيم ايران و يمن در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي مسابقات بسكتبال زير 18سال آسيا و انتخابي جهان امشب از ساعت 30:19 (به وقت تهران) در يمن برگزار مي شود. سه تيم نخست اين پيكارها سهميه حضور در مسابقات جهاني 2011 را به دست مي آورند.
¤در حالي كه قرار بود بعد از اتمام جام بريتيش اوپن انگليس و كسب عنوان قهرماني و جام بهترين تيم تكواندو از سوي ايران تيم انگلستان يك اردوي مشترك را با ملي پوشان كشورمان برگزار كند. انگليسي ها از برگزاري اين اردو منصرف شدند و اعلام كردند چون در حال ريكاوري هستند نمي توانند اردوي مشترك برگزاركنند.
¤تيم ملي اسكي ايران براي برگزاري اردوي تداركاتي 25روزه 17مهرماه عازم اردوي اتريش مي شود.
¤ مصطفي هاشمي سرمربي فصل قبل تيم بسكتبال مهرام عصر ديروز با عقد قراردادي يكساله هدايت تيم پتروشيمي بندرامام را برعهده گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14