(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 مهر 1389- شماره 19752

مدارس كازرون به دليل زلزله روزگذشته تعطيل شد
سردار رادان: برخورد با حاملان سلاح سرد در دستور كار ناجا قرار گرفت
سربازان وظيفه 6 ميليون تومان وجه نقد را به صاحبش برگرداندند
قدرداني شوراي شهر از 9 آتش نشان قهرمان تهران
در صورت ارائه نكردن كارت آمايش 6 فرزندان اتباع مجاز از تحصيل محروم مي شوند
افتتاح باشگاه چاقي در شمال تهران
سامانه رسيدگي به شكايات اورژانس هاي بيمارستاني
افتتاح سايت نجات يافتگان در سازمان آتش نشاني
افزايش شماره گذاري موتورسيكلت ها و كاهش تعداد خودروهاي نوشماره
حذف راننده تاكسي هاي دوشغله از ناوگان حمل ونقل عمومي پايتخت
اجراي قانون معافيت گمركي جانبازان تسهيل شد
غزال هاي عربي در پرديسان رها شدند
صاحب طلاي المپياد شيمي به فرانسه دعوت شد
بهره برداري از 6 بوستان جديد در منطقه 15
نماينده صهيونيست: قتل 500 فلسطيني در برابر هلاكت يك يهودي
پاي پياده تا خانه خدا



مدارس كازرون به دليل زلزله روزگذشته تعطيل شد

در پي وقوع زمين لرزه 1/6 ريشتري در منطقه كنار تخت كازرون فارس تمامي مدارس اين شهرستان در مقاطع مختلف روز سه شنبه تعطيل شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، فرماندار شهرستان كازرون گفت: با توجه به اين كه بعد از وقوع زمين لرزه اصلي در اين شهرستان پس لرزه هايي در ساعات آينده پيش بيني شده است، لذا تمامي مدارس كازرون روز سه شنبه تعطيل شد.
كاووس رئيسي در جلسه ستاد بحران شهرستان كازرون اعلام كرد: تاكنون براساس آمار بدست آمده 30 واحد مسكوني در روستاها تا ميزان 40 درصد تخريب شده و در شهرستان كازرون هم به ساختمان هاي مركز مخابرات و خوابگاه دانشگاه نيز خساراتي وارد شده است.
وي اضافه كرد: پس از وقوع اين زمين لرزه نيروهاي امدادي در محل هاي خسارت ديده حاضر شدند و كار امدادرساني را به خوبي آغاز كردند.
فرماندار كازرون گفت: در عين حالي كه شدت زلزله در كازرون، خشت و كنارتخته بالا بود اما خسارات به وجود آمده جزيي است.
رئيسي از تخريب يك واحد مسكوني در شهر كازرون به صورت 100 درصد خبر داد و تصريح كرد: يك واحد آموزشي در شهر كازرون در حد 30 درصد و ساختمان خوابگاه دانشجويي در شهر كازرون نيز خسارت جزيي ديده است.
وي با بيان اين كه سقف اتاق آپارات سينما پيام كازرون آسيب ديده است، ادامه داد: ترك خوردگي در محل ديوار ساختمان مراكز مخابراتي سلمان و شهيد قندي كازرون نيز مشاهده شده است.
براساس اين گزارش در ساعت 14 و 52 دقيقه و 40 ثانيه روز دوشنبه زمين لرزه اي به قدرت 1/6 ريشتر، بخش كنارتخته از توابع شهرستان كازرون را لرزاند. براساس آخرين گزارشات رسيده تاكنون در اثر اين زمين لرزه يك نفر كشته و 12 نفر مصدوم شده اند.

 



سردار رادان: برخورد با حاملان سلاح سرد در دستور كار ناجا قرار گرفت

جانشين فرمانده نيروي انتظامي از اجراي طرح سراسري برخورد با حاملان سلاح سرد در كشور خبر داد.
سردار احمدرضا رادان درباره طرح برخورد با حاملان سلاح هاي سرد، اظهار داشت: اين طرح در مناطق مورد نياز كه مصاديق استفاده از سلاح سرد وجود داشته باشد، اجرا مي شود.
رادان درحالي از سراسري شدن طرح برخورد با حاملان سلاح هاي سرد خبر داد كه طرح برخورد با حاملان سلاح سرد پيش از اين به مدت يك هفته از 23 مردادماه در پايتخت اجرا و در آن يك هزار و 269 تن از حاملان چاقوهاي نامتعارف دستگير و بالغ بر دو هزار و 630 قبضه سلاح سرد و دو قبضه سلاح گرم كشف شد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي در خاتمه تأكيد كرد: نيروي انتظامي برخورد با افرادي كه با حمل سلاح سرد موجب آزار و اذيت مردم مي شوند، را در سراسر كشور در دستور كار دارد.
پيش از اين، سردار حسين ساجدي نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ از آغاز مرحله دوم طرح برخورد با حاملان سلاح سرد در نقاط مختلف پايتخت خبر داد و گفت كه پس از جمع بندي آمارهاي دستگيري حاملان سلاح هاي سرد اعلام مي شود.

 



سربازان وظيفه 6 ميليون تومان وجه نقد را به صاحبش برگرداندند

زنجان- خبرنگار كيهان:
دو سرباز يگان امداد شهرستان زنجان در حين گشت زني يك كيف پول حاوي 6ميليون و 630 هزار تومان وجه نقد را پيدا و به صاحبش برگردانند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، گشت يگان امداد در حين گشت زني در خيابان «دهه فجر» متوجه يك عدد كيف در گوشه خيابان مي شوند.
گفتني است اين دو سرباز با برداشتن كيف مذكور و در بازرسي محتويات داخل آن 6 ميليون و 630 هزار تومان وجه نقد پيدا مي كنند كه پس از پرس وجو در محل صاحب اصلي آن را پيدا نمي كنند.
اين گزارش حاكي است دو سرباز يگان امداد با صداقت و اصل امانت داري اموال پيدا شده را در جهت سير مراحل قانوني به فرمانده يگان محل خدمت خود مي دهند كه اقدامات قانوني در اين زمينه آغاز و پول پيدا شده تحويل صاحبش شد.

 



قدرداني شوراي شهر از 9 آتش نشان قهرمان تهران

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران از 9 آتش نشان قهرمان تهران قدرداني كردند.
به گزارش ايرنا، اين آتش نشانان از قهرمانان آتش نشان شركت كننده در مسابقات جهاني آتش نشاني بودند كه مورد تقدير شهردار تهران و اعضاي شوراي شهر تهران قرار گرفتند.
«محمدرضا حاجي بيگي» مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران در جلسه ديروز شوراي شهر تهران گفت: ورزشكاران ملي آتش نشان بدون قيد و شرط و تنها با يك تست سلامت رواني، استخدام مي شوند.
در جلسه ديروز شوراي شهر تهران همچنين يك فوريت طرح انتخاب حسابرس شهرداري تهران در سال 1390 به تصويب رسيد.
اعضاي شوراي شهر تهران همچنين لايحه استقبال از مهرماه را تصويب كردند كه بر اساس آن هر سال قبل از شروع سال تحصيلي جديد، هر يك از دستگاههاي اجرايي متولي، طبق اين لايحه وظايف خود را انجام مي دهند.
«مرتضي طلايي» رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در اين باره گفت: هدف از دايمي شدن اجراي اين طرح ارتقاي سطح خدمات فرهنگي، ورزشي، بهداشتي و ترافيكي، افزايش همكاري براي بهسازي و نوسازي محيط مدارس و اطراف آن، همكاري با آموزش و پرورش به منظور آموزش حقوق و تكاليف شهروندي و در عين حال افزايش تعاملات ميان بخشي بين مديريت شهري و ساير سازمانها و ارگانها بوده است.
«معصومه ابتكار» رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران نيز تاكيد كرد كه در اين لايحه بايد همزمان با عنوان بهسازي فضاي شهري براي دانش آموزان و مدارس، اين بهسازي براي دانشگاهها هم درنظر گرفته شود.
وي افزود: طبق تكاليف طرح جامع حمل و نقل و ترافيك، مديريت شهري در قبال دانشگاهها هم مسئوليت هايي دارد.
وي اضافه كرد: تهران به عنوان شهر دانش آموزي، شهر دانشگاهي نيز هست و نبايد اين كاركردهاي مهم ناديده گرفته شود.

 



در صورت ارائه نكردن كارت آمايش 6 فرزندان اتباع مجاز از تحصيل محروم مي شوند

رئيس ستاد ساماندهي اتباع و مهاجران بيگانه استان تهران گفت: اتباع مجازي كه با كارت آمايش 5 ثبت نام كرده اند بايد براي ادامه تحصيل فرزندان خود كارت آمايش 6 را به مدارس ارائه دهند.
سيدعيسي موسوي نسب، در خصوص حضور متكديان در تهران، اظهار داشت: با كار كارشناسي متوجه شديم كه اكثر متكديان در تهران از اتباع خارجي نيستند.
وي در ادامه افزود: بخشي از متكديان داخلي از اتباع خارجي هستند كه به صورت قانوني و با ويزا از بنگلادش، پاكستان و افغانستان وارد ايران و تهران شدند و در حال حاضر تخلف مي كنند و از كشور خارج نمي شوند و با اين افراد براساس ضوابط برخورد مي شود.
موسوي نسب در خصوص استقبال اتباع خارجي مجاز از طرح آمايش 6 گفت: اتباع مجاز هنوز استقبال خوبي از اين طرح نداشتند.
رئيس ستاد ساماندهي اتباع و مهاجرين بيگانه استان تهران بيان داشت: اتباع خارجي براي ثبت نام فرزندان خود و ادامه تحصيل آنها احتياج به كارت آمايش 6 دارند و در صورتي كه اين كارت به مدارس ارائه نشود فرزندان آنها اخراج مي شوند. وي در ادامه گفت: در 20 آذر امسال فراخوان اينترنتي براي اتباع غيرمجازي كه در مرحله اول در طرح سرشماري شركت و شماره دريافت كردند، مي شود.
به گزارش فارس، موسوي نسب اظهار داشت: سياست ما اين است كه ورود مجاز اتباع بيگانه را تسهيل كنيم و به شدت با اتباع غيرمجاز برخورد خواهيم كرد.

 



افتتاح باشگاه چاقي در شمال تهران

در روز جهاني قلب و به منظور كنترل بيماري هاي ناشي از اضافه وزن باشگاه چاقي در شمال تهران افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، معاون فرهنگي و اجتماعي منطقه با اعلام اين خبر افزود: باشگاه چاقي در سراي محله اوين آماده ارائه خدمات مشاوره، روانشناسي، تغذيه و رژيم درماني است.
وي افزود: اين باشگاه داراي سالن ورزشي مجهز به وسايل جديد و كلينيك مشاوره تغذيه و سلامت است و همه شهروندان مي توانند از امكانات آن استفاده كنند.
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه يك همچنين از اجراي اين طرح در ساير سراهاي محلات منطقه خبر داد.

 



از سوي وزير بهداشت افتتاح شد
سامانه رسيدگي به شكايات اورژانس هاي بيمارستاني

سامانه رسيدگي به شكايات اورژانس هاي بيمارستاني روز گذشته توسط وزير بهداشت افتتاح شد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي ديروز با اعلام دو شماره تلفن 66976666 و 66976969 به صورت رسمي سامانه رسيدگي به اورژانس هاي بيمارستاني در سراسر كشور را افتتاح كرد.
به گزارش فارس وي در اين مراسم به اشاره به تعدد شكايت ها از اورژانس هاي بيمارستاني ادامه داد: تأخير در رسيدگي به وضعيت بيماران از علت هاي اصلي شكايت از اورژانس هاي بيمارستاني است. به اين منظور سند ساماندهي اورژانس هاي بيمارستاني ابلاغ شده و دانشگاه هاي علوم پزشكي و بيمارستان ها فرصت دارند طي سه ماه وضعيت اورژانس ها را اصلاح كرده و كميته تعيين تكليف بيماران تشكيل دهند. همچنين مسئوليت اورژانس در درجه اول با يك متخصص طب اورژانس و در درجه هاي بعدي با متخصص داخلي و جراحي است تا به صورت مقيم و 24 ساعته وضعيت اورژانس بيمارستان را پيگيري كنند.
اعتراض وزير بهداشت
به حكم متخلفان دستياري
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره احكام متخلفان آزمون دستياري گفت: براي دو نفر از متخلفان حكم دادگاه صادر شده است كه ما از اين احكام راضي نيستيم چرا كه معتقديم احكام اين افراد كه در جامعه بحران ايجاد كردند متناسب با جرم صادر شده نيست.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي افزود: از ميان متخلفان دستياري سال 88 كه پس از اطلاع وزارت بهداشت از خريد و فروش سؤالات با ابطال همراه شد 17 نفر متهم بودند و 25 نفر نيز به عنوان مطلع احضار شدند و در نهايت دادگاه براي دو نفر حكم صادر كرد.
وي اظهار داشت: وزارت بهداشت از حكمي كه براي اين افراد صادر شده است راضي نيست چرا كه مجازات آنها تناسبي با بحراني كه ايجاد كردند، ندارد و ما اعتراض شفاهي خود را به دادگاه اعلام كرده ايم.
دستجردي يادآور شد: اين دو نفر داوطلب نبودند اما در خريد و فروش سؤالات دست داشتند كه در دادگاه حكم گرفته اند.
وي با اشاره به بخش ديگري كه در پرونده متخلفان دستياري سال 88 به آن پرداخته شده است گفت: متخلفان علاوه بر جرم خريد و فروش سؤالات آزمون و اخلال در روند يك آزمون كشوري، با شكايت جداگانه وزارت بهداشت به جبران خسارت به بيت المال نيز محكوم شده اند كه اين موضوع به صورت ويژه در حال پيگيري است.
به گزارش مهر، وزير بهداشت اظهار داشت: ما معتقديم افرادي كه در خريد و فروش سؤالات آزمون دستياري پزشكي دست داشته اند در جامعه بحران ايجاد كرده اند و بايد با آنها به صورت جدي برخورد شود.

 



افتتاح سايت نجات يافتگان در سازمان آتش نشاني

بخش نجات يافتگان همزمان با هفتم مهر روز آتش نشاني و ايمني بر روي پايگاه خبري سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران قرار گرفت.
به گزارش 125، اين بخش دربرگيرنده گزارش هاي توصيفي از مراحل نجات آندسته از شهرونداني است كه در حوادث مختلف گرفتار شده اند.
آتش نشانان هر روز تعدادي ازشهروندان تهراني را در آتش سوزي ها و حوادث مختلف اين كلانشهر از مرگ حتمي نجات مي دهند.
در سال گذشته 9664 نفر كه در آتش سوزي ها و حوادث مختلف در تهران گرفتار شده و جانشان با خطر جدي مواجه شده بود، توسط آتش نشانان نجات يافتند.
بخش جديد «نجات يافتگان» فرصت جديدي را براي خوانندگان سايت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران بوجود مي آورد تا با چگونگي تلاش هاي آتش نشانان براي امدادرساني به مردم آشنا شوند.

 



رئيس مركز شماره گذاري راهور ناجا خبر داد:
افزايش شماره گذاري موتورسيكلت ها و كاهش تعداد خودروهاي نوشماره

رئيس مركز شماره گذاري و تعويض پلاك پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از كاهش شماره گذاري خودروهاي نو و افزايش شماره گذاري موتورسيكلت هاي نوشماره در سال جاري خبر داد.
سرهنگ محمدرضا غلامي با اشاره به عملكرد شماره گذاري خودروها و موتورسيكلت ها در سال جاري، گفت: آمارها نشان مي دهد در شش ماهه اول امسال 615 هزار خودروي نو شماره، 845 هزار نقل و انتقال و حدود 32 هزار تعويض پلاك خودرو در كشور صورت گرفته است كه براين اساس در بخش نوشماره 2/2 درصد، نقل و انتقال 4/4 درصد و تعويض پلاك 4/24 درصد كاهش داشته ايم.
وي تصريح كرد: براين اساس در سال جاري شماره گذاري خودروها در كشور در مجموع
1/4 درصد كاهش داشته است.
رئيس مركز شماره گذاري و تعويض پلاك پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي به آمار شماره گذاري موتورسيكلت ها اشاره كرد و گفت: آمارها نشان مي دهد حدود 368 هزار دستگاه موتورسيكلت نوشماره، 260 هزار دستگاه تعويض پلاك و 8 هزار دستگاه نقل و انتقال موتورسيكلت در كشور در سال جاري انجام شده است.
به گزارش ايسنا، سرهنگ غلامي در خاتمه با اشاره به آمار شماره گذاري موتورسيكلت ها در سال گذشته، اظهار داشت: آمارها نشان مي دهد شماره گذاري موتورسيكلت هاي نو در كشور امسال حدود 18 درصد افزايش يافته است.

 



حذف راننده تاكسي هاي دوشغله از ناوگان حمل ونقل عمومي پايتخت

مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران گفت: راننده هايي كه به جز كار با تاكسي فعاليت و شغل ديگري داشته باشند كه خدمات رساني آنها را تحت الشعاع قرار دهد، از تاكسيراني اخراج مي شوند.
پيمان سنندجي در گفت وگو با برنا اظهار داشت: اكثر رانندگان تاكسي شهر تهران به طور صادقانه و با رعايت حقوق شهروندان مشغول به فعاليت هستند و ما مشكل چنداني با آنان نداريم.
وي افزود: با اين حال بخشي از رانندگان تاكسي با رعايت نكردن قوانين و حقوق شهروندي مشكلاتي را در ناوگان حمل و نقل عمومي تهران ايجاد مي كنند كه ما نيز مطابق قانون با آنها برخورد مي كنيم.
سنندجي تصريح كرد: از جمله تخلفات برخي رانندگان تاكسي فروش بنزين بود كه به شدت با اين تخلف برخورد شد و تعدادي از رانندگان متخلف اخراج شدند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري تهران افزود: سهميه سوختي كه به رانندگان تاكسي تعلق مي گيرد متعلق به همه شهروندان است و نبايد برخي ها از اين اختصاص سهميه سوخت سوءاستفاده كنند.
وي با اشاره به ديگر تخلفات برخي رانندگان تاكسي اظهار داشت: با بررسي ها و نظارت هايي كه گشت هاي نامحسوس و عادي سازمان تاكسيراني انجام دادند و نيز از طريق گزارش هاي مردمي، تعدادي از رانندگان تاكسي دو شغله كه به جز كار با تاكسي فعاليت و شغل ديگري داشتند از تاكسيراني اخراج شدند.
سنندجي ادامه داد: رانندگان تاكسي بايد طبق وظايفي كه برعهده آنهاست فقط اقدام به جابجايي شهروندان در خطوط مشخص شده كنند و هرگونه فعاليت ديگري كه اين خدمات رساني را تحت الشعاع قرار دهد پذيرفته نيست و تخلف محسوب مي شود.
وي افزود: در طول يك سال گذشته 14 هزار راننده تاكسي كه تخلفات مورد اشاره را مرتكب شده بودند از ناوگان اخراج شدند و هم اكنون حدود 80هزار راننده تاكسي در استخدام سازمان هستند.

 



اجراي قانون معافيت گمركي جانبازان تسهيل شد

امكان استفاده جانبازان 70درصد از قانون معافيت گمركي واردات خودرو با امضاي توافقنامه ميان خودروسازان داخلي و بنياد شهيد تسهيل شد.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران، توافق فوق با حضور نمايندگان ايران خودرو، سايپا و پارس خودرو و نماينده گمرك جمهوري اسلامي ايران در ازاي معافيت پيش بيني شده به عمل آمد.
بنابر اين گزارش اين طرح به دستور معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد وامور ايثارگران به منظور سهولت بخشي در استفاده جانبازان 70 درصد از اين ظرفيت قانوني در حال اجراست.

 



غزال هاي عربي در پرديسان رها شدند

دو راس غزال عربي با حضور رئيس سازمان محيط زيست ايران و وزير محيط زيست قطر ديروز صبح در پارك پرديسان رهاسازي شدند.
اين دو غزال در مقابل دو آهوي ايراني كه 7 ماه پيش به قطر منتقل شده بودند مبادله شدند.اين دو راس كه يكي از آنها 5/2 سال و ديگري يك سال سن دارد به لحاظ شرايط اقليمي در جنوب ايران براي تكثير رها مي شوند.
ببرهاي روسي در باغ وحش ارم مي مانند
رئيس سازمان محيط زيست اعلام كرد: پناهگاه حيات وحش ميانكاله به عنوان زيستگاه ببر ايراني كه گونه اي بسيار نزديك با ببر روسي است هنوز آماده نشده و اين ببرها فعلا در باغ وحش مي مانند.وي با اشاره به اينكه احياي زيستگاه ببر مازندران 5 ميليارد تومان هزينه درپي دارد، اظهار داشت: توافقي با استاندار مازندران صورت گرفته كه بخشي از اين اعتبارات استاني و بخشي نيز توسط سازمان حفاظت محيط زيست تامين شود.

 



صاحب طلاي المپياد شيمي به فرانسه دعوت شد

دانش آموز ايراني كه در مسابقات المپياد جهاني شيمي ژاپن موفق به كسب مدال طلاي اين مسابقات شده بود، به شركت در مراسم سال شيمي ژانويه 2011 كشور فرانسه دعوت شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، «سيدامير حسين ناصري» با شركت در مسابقات المپياد جهاني شيمي در كشور ژاپن توانست از بين بيش از 270 دانش آموز شركت كننده از 68 كشور جهان ضمن كسب مدال طلا، رتبه پنجم جهاني را از آن خود كند و به مراسم سال شيمي كه در ژانويه 2011 در كشور فرانسه برگزار مي شود، دعوت شود.
سال 2011 از طرف يونسكو به عنوان سال شيمي نامگذاري شده است.

 



بهره برداري از 6 بوستان جديد در منطقه 15

رئيس اداره فضاي سبز شهرداري منطقه 15 از احداث 6 بوستان جديد در سالجاري در منطقه خبر داد و گفت: با بهره برداري از اين بوستانها تعداد بوستانهاي منطقه تا پايان سالجاري به 107 مورد مي رسد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 15، مهندس لطفي افزود: اداره فضاي سبز به منظور رفاه حال شهروندان عمليات اجرايي بوستانهاي زيتون، گل گندم و گل محمدي را به مساحت 18 هزار و 800 متر مربع با هزينه اي معادل چهار ميليارد و 250 ميليون ريال از ابتداي سالجاري آغاز كرد.وي از احداث بوستانهاي فناوري و گلسار خبر داد و اظهار داشت: اين بوستانها تا پايان سالجاري در نواحي 3 و 8 منطقه احداث مي شود.
رئيس اداره فضاي سبز همچنين خاطرنشان كرد: عمليات اجرايي بوستان جويبار نيز به مساحت بالغ بر 30 هزار متر مربع خردادماه سالجاري در ميدان بسيج، ابتداي بزرگراه بعثت واقع در ناحيه 3 از سوي معاونت فني و عمراني منطقه آغاز شده كه پيش بيني مي شود با صرف هزينه اي معادل يك ميليارد و 600 ميليون ريال تكميل شود.
شايان ذكر است، با احداث 6بوستان مذكور، سرانه فضاي سبز منطقه در پايان سالجاري به 24متر مربع افزايش يابد.

 



نماينده صهيونيست: قتل 500 فلسطيني در برابر هلاكت يك يهودي

يك عضو كنيست (پارلمان رژيم صهيونيستي) در سخناني نژادپرستانه اعلام كرد كه در برابر هر يهودي كه به هلاكت مي رسند 500 فلسطيني بايد نابود شود.
به گزارش خبرگزاري سما (خبرگزاري مستقل فلسطين)، «ميخائيل بن آري» در سخناني نژادپرستانه ادعا كرد: قضيه گلعاد شاليت به ما ياد داد كه طبق راه و روش اعراب هر يك سرباز اسرائيلي برابر با صدها فلسطيني قاتل و خرابكار است و بنابراين كشته شدن 6 هزار فلسطيني همان طور كه سازمان بتسليم درگزارش خود اعلام كرده عدد زيادي نيست و ما براي اينكه تروريسم را مهار كنيم بايد در برابر هر يكي يهودي كه كشته مي شود 500 فلسطيني را نابود كنيم.سخنان نژادپرستانه اين نماينده صهيونيست پس از آن مطرح مي شود كه يك موسسه پژوهشي صهيونيستي موسوم به «بتسليم» كه مقر آن در سرزمين هاي اشغالي است روز گذشته در گزارشي اعلام كرد كه از سال 2000 تاكنون 6 هزار و 371 فلسطيني و هزار و 83 اسرائيلي در حملات مختلف كشته شده اند.خاطرنشان مي شود گلعاد شاليت نظامي اسرائيلي در سال 2006 توسط مبارزان فلسطيني به اسارت گرفته شد.

 



پاي پياده تا خانه خدا

چهارتن از حجاج چچن با پيمودن 3400 كيلومتر راه با پاي پياده براي اداي فريضه حج عازم مكه شدند.
به نوشته روزنامه «الرياض» چاپ عربستان، اين چهار تن با خودداري از استفاده از كاروان هاي چچني به قصد تقرب بيشتر به درگاه ايزد متعال، مشقت راه را به جان خريده و عازم حج شدند. اين چهار حاجي چچني، هم اكنون «عمان» پايتخت اردن را ترك كرده و قرار است از منطقه تبوك در عربستان به مشاعر مقدسه بشتابند.
«رايوفا جبرائيل» در گفت وگويي ضمن ابراز خشنودي خود از اين اقدام الهي، مراتب شكرگزاري سه تن از همراهان خود به نام هاي «تيموروف شعران»، «ويتايووا فخرالدين» و «شيايوا ويس مرد» را اعلام كرد.جبرائيل در مورد سفر دور و دراز خود و همراهانش اظهار داشت: در تاريخ 17/6/2010 جمهوري چچن را ترك كرديم و از طريق آذربايجان، ايران، تركيه و سوريه خود را به اردن رسانديم تا با پيروي از رسول اكرم(ص) فريضه حج را به جاي آوريم. اين حجاج چچني بزرگترين آرزوي خود را زيارت قبر مبارك رسول الله عنوان كردند و گفتند، همه مسلمانان به اين موضوع اعتقاد دارند كه زيارت خانه خدا، آرامش و سكينه خاصي به انسان ها مي دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14