(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 مهر 1389- شماره 19752

مقام امنيتي بغداد : سلاح ها و امكانات مورد نيازتروريست ها از عربستان وارد عراق مي شود
كاسترو پيروزي حاميان چاوز در ونزوئلا را انقلاب بوليواري خواند
به دليل مورد اعتماد نبودن رئيس جمهور روسيه شهردار مسكو را بركنار كرد
جنبش حماس از عباس خواست به مذاكرات سازش پايان دهد
اعتراض صدها آمريكايي در شيكاگو و مينياپوليس عليه حكومت پليسي در آمريكا
وقتي پنتاگون وحشت مي كند!
فرزند 28 ساله كيم جونگ ايل ژنرال 4ستاره شد تا بتواند جانشين پدرشود
به همراه 7 نفر ديگر معاون والي غزني افغانستان طي يك عمليات انتحاري كشته شد
رئيس نهضت العلماي اندونزي: شوراي امنيت براي صلح جهاني نهادي بي خاصيت است
جريان 8 مارس: دولت لبنان به حمايت مالي از دادگاه حريري پايان دهد
شيمون پرز : اسرائيل در حال نابودشدن است
كارگران كشتي سازي فرانسه با اعتصاب از وزير صنايع اين كشور استقبال كردند
رئيس جمهور كوزوو به خاطر نقض قانون اساسي مجبور به استعفا شد
براي مقابله با محاصره غزه 500 شخصيت سوئيسي به كاروان آزادي 2 مي پيوندند
استراتژي جديد ناتو؛ گسترش عمليات به 5 قاره جهان



مقام امنيتي بغداد : سلاح ها و امكانات مورد نيازتروريست ها از عربستان وارد عراق مي شود

يك مقام امنيتي دولت بغداد اعلام كرد، عربستان سعودي از تروريست هاي عراق حمايت مالي و لجستيكي مي كند.
به گزارش خبرگزاري مهر، «عقيل الصفار» معاون وزير مشاور دولت در امور امنيت ملي عراق گفت: عربستان و برخي كشورهاي ديگر از تروريست ها حمايت مالي و لجستيكي مي كنند.
وي گفت: امكانات تروريست ها به اين كشورها تعلق دارد.
الصفار تصريح كرد: شواهد زيادي وجود دارد كه سلاح صداخفه كن و ماده «سي فور» با قابليت انفجار شديد، به طور رسمي از عربستان وارد عراق مي شود.
خبرها در مورد حملات تروريستي نيز حاكي است كه طي دوشنبه گذشته 11 عراقي طي اين حملات شهيد شدند كه درمورد چهارتن از آنها از سلاح هاي مجهز به صداخفه كن استفاده شده است.

 



كاسترو پيروزي حاميان چاوز در ونزوئلا را انقلاب بوليواري خواند

رهبر انقلاب كوبا برگزاري انتخابات پارلماني در ونزوئلا و پيروزي حزب «سوسياليست متحد» را پيروزي انقلاب بوليواري و رهبر آن هوگو چاوز دانست.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «ريانوواستي»، «فيدل كاسترو»، نتايج انتخابات پارلماني در ونزوئلا را پيروزي انقلاب بوليواري و رهبر آن «هوگو چاوز» ناميد و اظهار داشت آمريكا كه تلاش كرد بر نتايج رأي گيري تأثير بگذارد، درصدد تسخير منابع نفتي اين كشور است.بر اساس نتايج اوليه و شمارش بيش از 90 درصد آراء حزب سوسياليست واحد ونزوئلا به رهبري چاوز، 95 كرسي از 165 كرسي پارلمان را از آن خود كرده و اپوزيسيون تنها 59 كرسي را كسب كرده است.
كاسترونوشت: «همه ما در اين روزهاي برگزاري انتخابات، شاهد گروهي از افراد شرور بوديم كه حتي آزادي رسانه در ونزوئلا را نيز تكذيب كردند.»

 



به دليل مورد اعتماد نبودن رئيس جمهور روسيه شهردار مسكو را بركنار كرد

رئيس جمهور روسيه طي حكمي شهردار مسكو را به دليل «مورد اعتماد نبودن» وي از كار بركنار كرد.
به گزارش فارس، دفتر مطبوعاتي كاخ كرملين با اعلام اين مطلب يادآور شد كه دستور رئيس جمهور روسيه درباره سلب اختيارات شهردار پايتخت صبح ديروز امضاء شد.
مدودف كه براي انجام يك سفر رسمي در چين بسر مي برد، از طريق «ناتاليا تيماكووا» رئيس دفتر خويش اعلام كرد كه قصد ندارد با شهردار مسكو ملاقات كند و علت بركناري وي از سمت خويش را «از دست دادن اعتماد رئيس جمهوري» اعلام كرد.
شهردار پايتخت روسيه صبح ديروز با حضور در محل كار خويش، از دستور رئيس جمهور درباره بركناري خود مطلع شد.
حكم رئيس جمهور درخصوص بركناري لوژكوف براي برخي مقامات و اطرافيان لوژكوف غيرمنتظره بود و اين حكم آنقدر دست به دست گشت تا به دست خبرگزاري ها افتاد.
در اوايل ماه سپتامبر شبكه هاي تلويزيوني فدرال روسيه شروع به فعاليت هايي در راستاي افشاگري هايي در رابطه با عملكرد لوژكوف كردند. موضوع انتقاد از شهردار پايتخت به عرصه ديگر رسانه ها نيز گسترش يافت.
در همين رابطه، 13 سپتامبر لوژكوف و همسرش اعلام كردند كه قصد دارند از برخي رسانه هاي گروهي روسيه به خاطر بدنام كردن وي و ارائه اطلاعات نادرست به دادگاه شكايت كنند.
لوژكوف اعلام كرده بود كه قصد ندارد با اراده خويش ازسمت شهرداري مسكو استعفاء دهد.

 



اعتراضات جهاني عليه شهرك سازي رژيم صهيونيستي
جنبش حماس از عباس خواست به مذاكرات سازش پايان دهد

با وجود مخالفت هاي گسترده جهاني خصوصاً گروه هاي فلسطيني عليه از سرگيري شهرك سازي صهيونيست ها، رئيس تشكيلات خودگردان اعلام كرد به مذاكرات سازش ادامه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمود عباس» كه پيش از اين و تحت فشار قاطبه گروه هاي فلسطيني گفته بود در صورت ادامه شهرك سازي از مذاكرات سازش امتناع خواهد كرد با زيرپا گذاشتن قول خود، اعلام كرد به گفت وگو با صهيونيست ها ادامه مي دهد.
شبكه تلويزيوني الجزيره گزارش داد عباس دوشنبه پس از ديدار با رئيس جمهوري فرانسه، در كنفرانس خبري مشترك خود با «نيكلا ساركوزي» در واكنش به خبر از سرگيري شهرك سازي توسط صهيونيست ها، اظهار كرد كه وي عجولانه رفتار نمي كند و همه مسايل را به همراه ديگر كشورهاي عربي و سران عرب بررسي خواهد كرد.
اين در حاليست كه پيش از اين عباس بارها اعلام كرده بود كه در صورت ادامه شهرك سازي، مذاكرات مستقيم را رها خواهد كرد، ولي اكنون با وجود اين كه دو روز است اين امر روي داده است، اعلام مي كند كه مذاكره را رها نمي كند.
در همين حال، منابع صهيونيستي از تمايل يا تصميم عباس براي صرف نظر كردن از شرطش درباره توقف كامل شهرك سازي در مقابل ادامه مذاكرات خبر مي دهند.
مطبوعات صهيونيستي در اين خصوص اعلام كرده اند كه عباس حاضر است درخواست خود براي توقف كامل شهرك سازي را پس بگيرد، اگر نتانياهو حاضر باشد براساس مرزهاي اشغالي 1967 مذاكره كند.
در تأييد اين گزارش، سخنگوي دفتر رياست تشكيلات خودگردان با بيان اينكه رژيم صهيونيستي بايد شهرك سازي را متوقف كند، تاكيد كرد كه رئيس تشكيلات موافق ادامه مذاكرات است.
گزارش ها حاكي است كه آمريكا نيز با مواضعي مزورانه و هماهنگ با مواضع عباس با درخواست ظاهري از صهيونيست ها براي توقف شهرك سازي، تلاش مي كند مذاكرات با وجود از سرگيري شهرك سازي، ادامه يابد.
از سوي ديگر گروه هاي فلسطيني كه پيش از اين نيز مخالفت صريح خود را با مذاكرات سازش اعلام كرده بودند، خواستار پايان دادن اين مذاكرات از سوي تشكيلات خودگردان شدند.
گروه هاي مختلف فلسطيني بر ضرورت قطع هر گونه مذاكره با دشمن صهيونيستي در سايه از سرگيري ساخت و سازهاي صهيونيستي در اراضي اشغالي تاكيد كردند.
در همين رابطه تلويزيون الاقصي، گزارش داد در پي از سرگيري ساخت و سازهاي صهيونيستي در اراضي اشغالي فلسطين و آشكار شدن نشانه شكست مذاكرات سازش، جبهه مردمي براي آزادسازي فلسطين شركت در جلسات كميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) را به حال تعليق درآورده و از محمود عباس خواست به هرگونه مذاكره با رژيم صهيونيستي پايان دهد.
از طرف ديگر سخنگوي جنبش حماس با تاكيد بر مواضع قبلي اين جنبش مبني بر بي فايده بودن مذاكرات سازش و لزوم تن ندادن به آن، با استقبال از تصميم جبهه مردمي بر آزادي فلسطين در تحريم جلسات كميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين، از ساير گروه هاي فلسطيني همراه تشكيلات خودگردان نيز خواست اقدام مشابهي انجام دهند تا عباس به حركت اشتباه خود پايان دهد.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين در عين حال طي بيانيه اي ضمن محكوم كردن افزايش مجدد شهرك سازي آن را يك جنايت و تجاوز صهيونيستي جديد خواند و اعلام كرد كه اين اقدام بر پوشالي بودن ادعاي صهيونيست ها درباره صلح مهر تأييد مي زند.

 



اعتراض صدها آمريكايي در شيكاگو و مينياپوليس عليه حكومت پليسي در آمريكا

سرويس خارجي-
صدها تن از مردم آمريكا در اعتراض به يورش پليس اين كشور به خانه فعالان ضد جنگ در مقابل دو دفتر ايالتي اف.بي.آي تجمع كردند.
به گزارش مصر، صدها تظاهركننده آمريكايي دوشنبه با سر دادن شعارهايي چون «مخالفت با جنگ جرم نيست» در مقابل دفاتر ايالتي اف.بي.آي در شيكاگو و مينياپوليس تجمع كرده و خواستار توقف چنين جناياتي شدند.
هفته گذشته مأموران اف.بي.آي با يورش به دفاتر و منازل هشت فعال معروف ضدجنگ در دو ايالت مذكور، ضمن تفتيش و توقيف اموال آنان، باعث ايجاد هراس و وحشت در ميان جريان هاي ضد جنگ شدند.
به نوشته روزنامه آمريكايي «شيكاگو تريبيون»، مردم پلاكاردهايي را با خود حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود: «ما يك ملت تحت جاسوسي دولتيم» و نيز «براي مخالفت با دولت به ما آزادي بدهيد».
اف.بي.آي ادعا كرده كه در حمله به منازل گروهي از فعالان ضد جنگ، در صدد يافتن مداركي مبني بر ارتباط ميان اعضاي اين گروه و گروه هاي راديكال در كلمبيا و خاورميانه بوده است.
اين در حاليست كه فعالان ضدجنگ آمريكايي در گفت وگو با آسوشيتدپرس، هرگونه ادعا در خصوص ارائه كمك مالي به تروريست ها را رد كرده اند.
براساس اين گزارش بيشتر حملات اف.بي.آي به منازل رهبران يك گروه چپگرا تحت عنوان «سازمان سوسياليست هاي راه آزادي» در شهر مينياپوليس بوده است.

 



وقتي پنتاگون وحشت مي كند!

وزارت دفاع آمريكا از ترس رو شدن دوز و كلك هايش، هزاران نسخه از كتابي را كه يكي از نظاميان ذخيره اش در مورد خاطراتش نوشته بود، از بازار جمع آوري كرد و آتش زد!
حالا، سايت خبري- تحليلي «اسليت» به ما مي گويد كه در اين كتاب، سرهنگ «آنتوني شيفر» در بين خاطراتش از مأموريتي در افغانستان تعريف مي كند كه در زمان رياست جمهوري «بوش كوچك» انجام داده و مسئوليتش هم با خودش بوده است! همين تعريف ها باعث شده تا وزارت دفاع آمريكا كه از افشا شدن كارهاي محرمانه و دوز و كلك هايش به شدت وحشت دارد، دوشنبه 9500 نسخه از اين كتاب را به بهانه اين كه «حاوي اطلاعاتي است كه ممكن است امنيت ملي را به خطر بيندازد»، آتش بزند، و به غير از اين هم دستور بدهد كه در چاپ دوم هم كلي از كلمات و تصاوير سانسور شود! اما، «شيفر» خودش معتقد است كه «همه اين كارها بوي تلافي مي دهد»... و اين كه، «كسي كه در عصر كامپيوتر حدود 10 هزار كتاب را از بين مي برد تا ماجرايي را بپوشاند، واقعا آدم مسخره و احمقي است!» به هر حال، نسخه سانسور نشده اين كتاب را هم در سايت حراجي «يي بي» به قيمت 95/1995 دلار مي فروشند! و بدتر از اين، «ويكي كيلز» يعني همان سازماني كه اواخر ژوئيه 91 هزار سند نظامي آمريكا در مورد جنگ افغانستان را رو كرده، مي گويد نسخه سانسور نشده كتاب را در اختيار دارد، و اين موضوع را هم با تيتر جنجال برانگيز «همه كتاب هايي را كه دوست داريد آتش بزنيد، دلقك هاي نازي. ما يك نسخه اش را در دستمان داريم!» به اطلاع همه رسانده است. حالا، اگرچه وكيل «شيفر» مي گويد كه انتشار اين كتاب با اجازه ارشدهاي او در ارتش ذخيره صورت گرفته، اما پنتاگون ادعا مي كند كه اين اجازه كافي نيست، بلكه خودش هم بايد در اين زمينه موافق باشد! با همه اين ها، «شيفر» معتقد است كه اين جور كارها «درك خواننده را بالا مي برد و توجهش را به نتايج افتضاحي كه يك بوروكراسي بي نظم اطلاعات نظامي- كه دست سنگيني هم دارد- مي تواند به وجود آورد، جلب مي كند.»
¤ سرويس خارجي كيهان

 



فرزند 28 ساله كيم جونگ ايل ژنرال 4ستاره شد تا بتواند جانشين پدرشود

در آستانه برگزاري نشست بزرگ سياسي براي جابه جايي قدرت در كره شمالي، فرزند سوم كيم جونگ ايل، ژنرال چهار ستاره شد.
به گزارش خبرگزاري ها، سرانجام ديروز بزرگترين نشست سياسي 30 سال اخير كره شمالي در پيونگ يانگ با حضور صدها نفر از مقامات سياسي اين كشور برگزار شد. نشستي كه به نوشته تمام رسانه هاي دنيا، مقدمه اي براي جابجايي هاي تعيين كننده قدرت در اين كشور است.
اين تحليل وقتي به واقعيت نزديك شد كه ساعاتي قبل از برگزاري اين نشست، رسانه هاي كره شمالي از ارتقاء رتبه «كيم جونگ اون»، فرزند كوچك «كيم جونگ ايل» رهبر كره شمالي به ژنرال چهار ستاره خبر دادند. به نوشته خبرگزاري كره شمالي در اين جلسه «كيم كيونگ هويي» تنها خواهر رهبر كره شمالي نيز به عنوان يك ژنرال ارتش خلق كره منصوب شده است.
به اعتقاد بسياري از كارشناسان، اين انتصاب ها آغاز فرايندي است كه در نهايت به رهبري «كيم جونگ اون» منتهي مي شود.
او اكنون در كسوت يك ژنرال، نخستين تجربيات سياسي اش را سپري مي كند.
اين كارشناسان همچنين اعلام مي كنند، ژنرال 28 ساله كه بسيار بي تجربه است، در كنار عمه 64 ساله و با تجربه اش مي تواند اصول زمامداري را بياموزد. گفتني است، حدود 30 سال پيش در نشست سياسي مشابهي «كيم جونگ ايل» جانشين پدرش شد.
خبر ديگر اينكه، «كيم جونگ ايل» پيش از آغاز نشست سياسي، مجددا به عنوان رهبر كره شمالي منصوب شد.

 



به همراه 7 نفر ديگر معاون والي غزني افغانستان طي يك عمليات انتحاري كشته شد

وقوع حمله انتحاري در شرق افغانستان، معاون والي غزني و هفت نفر ديگر را به كام مرگ كشاند.
به گزارش خبرگزاري ها، به نقل از بيانيه وزارت كشور افغانستان، «محمد كاظم الله يار» معاون والي غزني به همراه فرزند پسرش بر اثر وقوع حمله اي انتحاري در شهر غزني كشته شدند. دو محافظ و پنج غيرنظامي نيز در اين حادثه كه در مسير خانه تا دفتر كار، «الله يار» روي داد، جان خود را از دست دادند.
بر اساس اين گزارش، اين مقام محلي افغان حدود دوماه قبل نيز از يك سوءقصد جان سالم به دربرده بود. در اين انفجار بسيار قوي، شش نفر نيز به شدت مجروح شدند.
از سوي ديگر يك نظامي آمريكايي كه به اتهام «كشتار غيرنظاميان افغان براي سرگرمي» نقل محافل خبري شده است، ديروز اعتراف كرد به دستور فرمانده يگان خود دست به چنين جنايت وحشتناكي زده است.
«جرمي مورلوك» دوشنبه در بازجويي هاي خود به كشتن حداقل سه غيرنظامي افغان براي تفريح و سرگرمي اذعان كرد. قطه قطعه كردن اندام غيرنظاميان افغان و گرفتن عكس از آنها، نگه داري انگشتان قربانيان براي يادگاري و جمع آوري جمجمه و استخوان هاي مردم بي گناه افغان به عنوان كلكسيون، از جمله اتهاماتي است كه نظاميان آمريكايي با آن روبرو هستند. برخي رسانه هاي آمريكايي با انتشار اسنادي پرده از اين قتل عام هاي وحشيانه برداشتند.
خبر ديگر اينكه، ژنرال ارشد نيروهاي انگليسي مستقر در افغانستان از ادامه حضور اين نيروها در اين كشور حتي پس از پايان ضرب الاجل تعيين شده از سوي آمريكا يعني ژوئيه 2011 خبر داد.به نوشته روزنامه ديلي تلگراف «ژنرال نيك پاركر»، معاون ناتو در افغانستان با اعلام اينكه «در اهميت اين ضرب الاجل مبالغه شده» تصريح كرد سربازان انگليسي قصد ندارند به اين زودي به كشور خود بازگردند.
«پاركر» دليل اين امر را اينگونه اعلام كرد كه آنها نبايد كاري كنند كه افغان ها احساس ناامني كنند! وي در پايان برنامه آمريكا براي خارج ساختن چند هزار تن از نظاميانش از افغانستان در تابستان آينده را فاقد اهميت استراتژيك خواند.

 



رئيس نهضت العلماي اندونزي: شوراي امنيت براي صلح جهاني نهادي بي خاصيت است

رئيس سازمان نهضت العلماي اندونزي، سازمان ملل و شوراي امنيت را نهادهاي ناكارآمد و بي خاصيت دانست.
به گزارش ايرنا «عقيل سراج» رئيس نهضت العلماي اندونزي با انتقاد از رويه موجود در سازمان ملل، به ويژه شوراي امنيت، گفت: سازمان ملل و شوراي امنيت به دليل برخورداري برخي كشورها از حق وتو، ناكارآمد و بي خاصيت هستند. سراج افزود: «ساختار سازمان ملل و شوراي امنيت هرگونه ظلمي را بلامانع كرده اند.» وي تصريح كرد، با توجه به مخالفت بسياري از كشورهاي عضو سازمان ملل با اين رويه ظالمانه، تغيير ساختار شوراي امنيت و سازمان ملل امري ضروري است. رئيس نهضت العلماي اندونزي تصريح كرد: «زماني كه يك صهيونيست به دليل يورش به خاك ملت ديگري كشته مي شود، تمامي كشورهاي غربي به حمايت از وي پرداخته و خواستار رسيدگي به اين موضوع مي شوند، اين در حالي است كه ملت هاي مسلمان و بي گناه هر روزه در كشورهايي مانند عراق، افغانستان و پاكستان، در حال كشته شدن هستند و نهادهاي بين المللي همچون سازمان ملل و شوراي امنيت به دليل برخورداري برخي از كشورها از حق وتو، عملا ناكارآمد شده و اعتراضي نمي كنند.

 



جريان 8 مارس: دولت لبنان به حمايت مالي از دادگاه حريري پايان دهد

جريان هشت مارس از دولت لبنان درخواست كرد، هرگونه حمايت مالي از دادگاه بين المللي رسيدگي به ترور رفيق حريري را قطع كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، وزيران عضو گروه «جريان هشت مارس» در نشست اخير هيئت دولت لبنان با تصويب كمك مالي به اين دادگاه به شدت مخالفت كردند.
به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه لبناني «السفير»، وزيران هشت مارس كه شامل جنبش هاي امل و حزب الله، احزاب مسيحي آزاد ملي و الموده است، ضمن مخالفت با اعطاي تسهيلات مالي به دادگاه رفيق حريري موضع مشتركي را اتخاذ كردند.
به نوشته اين روزنامه، وزيران جريان هشت مارس در اين نشست كه در غياب «ميشل سليمان» رئيس جمهور و با حضور «سعد حريري» نخست وزير لبنان برگزار شد، متفق القول، عملكرد دادگاه بين المللي رسيدگي كننده به ترور رفيق حريري را موجب ايجاد فتنه در لبنان دانستند.
سعد حريري نخست وزير لبنان در اين نشست، با توجه به مخالفت وزيران جريان هشت مارس، از ارائه مصوبه سهميه لبنان در مورد تامين دادگاه رفيق حريري خودداري كرد.
اين در حالي است كه وزيران جريان هشت مارس با مخالفت خود با تامين سهميه مالي دادگاه توسط لبنان تاكيد كردند كه دادگاه رسيدگي كننده به ترور رفيق حريري سياسي شده است و سمت و سوي كيفرخواست دادگاه مشخص است كه به كدام سمت و سو مي رود و آن ايجاد فتنه و در فشار قرار دادن مقاومت است.
در همين حال، مصوبه كمك مالي لبنان مربوط به سال 2010 در مجلس لبنان تاكنون تصويب نشده است و تامين بودجه مالي آن در سال آينده نيز در هيئت دولت با مشكل روبرو شده است. ازسوي ديگر «محمد فنيش» و «حسين الحاج حسن» دو تن از وزراي حزب الله در نشست اخير هيات دولت لبنان در مخالفت با تصويب كمك مالي لبنان به دادگاه رفيق حريري گفتند كه دادگاه به دنبال كشف حقيقت ترور حريري نيست و براي تحقق اهداف آمريكا تلاش مي كند.

 



شيمون پرز : اسرائيل در حال نابودشدن است

رئيس رژيم صهيونيستي اعتراف كرد كه اين رژيم در حال حاضر آشكارا مراحل نابودي خود را طي مي كند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «شيمون پرز» در ديدار با يهوديان، اعتراف كرد كه اسرائيل در حال نابودي است. وي گفت: اسرائيل در حال حاضر در دوره نابودي آشكاري به سر مي برد. پرز برون رفت از اين وضعيت را تقويت روند صلح با فلسطينيان (مذاكرات سازش با تشكيلات خودگردان) دانست. رئيس رژيم صهيونيستي در اين رابطه مدعي شد: اسرائيل از تلاش براي تحقق صلح در هيچ شرايطي دست برنمي دارد. ما روند صلح را آغاز كرده ايم، پس بايد آن را ادامه دهيم. اين اظهارات پرز در حالي صورت مي گيرد كه ادامه شهرك سازي رژيم صهيونيستي مذاكرات صلح با سران تشكيلات خودگردان و سازشكاران عرب را به خطر انداخته است. به اعتقاد كارشناسان، اسرائيل ذاتاً نژادپرست است و نمي تواند به هيچگونه صلحي با فلسطينيان رضايت دهد.

 



كارگران كشتي سازي فرانسه با اعتصاب از وزير صنايع اين كشور استقبال كردند

سرويس خارجي-
ده ها نفر از كارگران شركت كشتي سازي دي.سي.ان.اس فرانسه در اعتراض به وضعيت شغلي خود دست به تظاهرات زدند.
به گزارش رويتر، «كريستين استروسي» وزير صنايع فرانسه كه ديروز براي بازديد از شركت كشتي سازي دي.سي.ان.اس راهي شهر لورينت شده بود، با انبوه كاركنان اين شركت مواجه شد كه نسبت به وضعيت شغلي خود معترض بوده و در مقابل در ورودي اين شركت تجمع كرده بودند.
دولت فرانسه به دليل اتخاذ سياست «رياضت اقتصادي» شديدا هدف انتقادات مردم اين كشور قرار دارد.
كارگران و كاركنان بخش هاي مختلف خصوصي كه به انحاي مختلف از جمله كاهش حقوق و مزايا و حتي بيكاري، از برنامه رياضت اقتصادي دولت متضرر شده اند، تاكنون چندين بار سرتاسر فرانسه را صحنه ناآرامي و اعتراض خياباني كرده اند. دولت اعلام كرده است قصد ندارد از اجراي برنامه ياد شده عقب نشيني كند.
تظاهرات در روماني
تظاهرات هزاران نفري نيروهاي پليس عليه سياست هاي اقتصادي دولت، وزير كشور روماني را وادار به استعفا كرد.
به دنبال كاهش 25 درصدي حقوق نيروهاي پليس روماني، بيش از6000 نفر از اين نيروها روز گذشته در خيابان هاي بخارست تجمع كرده و شعارهاي ضد دولتي سر دادند.
تظاهرات كنندگان در اين اعتراضات پلاكاردهايي را حمل مي كردند كه بر روي آن نوشته شده بود: «به سخت گيري و رياضت پايان دهيد » و «تحقير را متوقف كنيد ».
معترضين ابتدا در خارج از دفاتر دولتي تجمع كرده و سپس به سمت وزارتخانه هاي اقتصاد و كار حركت كردند.
اين تظاهرات منجر شد تا« واسيل بلاگا » وزير كشور روماني استعفا دهد.
شورش نيروهاي امنيتي نگراني هايي را درباره تامين امنيت در اين كشور به وجود آورده است.

 



رئيس جمهور كوزوو به خاطر نقض قانون اساسي مجبور به استعفا شد

رئيس جمهور كوزوو از سمت خود مجبور استعفا شد و «يعقوب كراسنيچ» رئيس مجلس كوزوو وظايف رياست جمهوري را تا انتخابات جديد، برعهده گرفت.
به گزارش ايرنا از پايگاه هاي اينترنتي منطقه بالكان، «فاتمير سيديو» در يك كنفرانس خبري در پريشتينا، استعفاي خود را از مقام رياست جمهوري اعلام كرد و گفت: من براي احترام به دادگاه قانون اساسي كشور استعفا كردم. دادگاه قانون اساسي كوزوو اخيرا اعلام كرده بود «سيديو» از مفاد قانون اساسي تخطي كرده و همزمان علاوه بر مقام رياست جمهوري، رهبري يك حزب را نيز عهده دار است.
براساس قانون اساسي كوزوو، رئيس جمهوري نمي تواند همزمان مقام ديگري در كشور داشته باشد. «فاتمير سيديو» براي اولين بار بعد از درگذشت «ابراهيم روگووا» رئيس جمهوري متوفي اين كشور، در سال 2006 ميلادي براي مقام رياست جمهوري انتخاب شد و با پيروزي در انتخابات اوايل سال 2008 ميلادي نيز براي دومين بار متوالي در مقام رياست جمهوري كار خود را ادامه داد. دوره رئيس جمهوري در كوزوو پنج سال است. آلبانيايي تباران كوزوو در فوريه سال 2008، بطور يكجانبه استقلال اين سرزمين از صربستان را اعلام كردند.

 



براي مقابله با محاصره غزه 500 شخصيت سوئيسي به كاروان آزادي 2 مي پيوندند

بيش از 500 شخصيت فرهيخته سوئيسي، آمادگي خود را براي پيوستن به ناوگان آزادي 2 جهت شكست محاصره غزه اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از پايگاه خبري «ستاد اروپايي مقابله با محاصره غزه»، بيش از 500 شخصيت سوئيسي در حوزه هاي مختلف سياسي، فرهنگي، مطبوعاتي، اقتصادي و دانشگاهي با كاروان آزادي2 به نوار غزه مي روند.
برپايه اين گزارش، كار نام نويسي در سوئيس تكميل شده است و مسئولان امر از امروز سرگرم انتخاب اعضاي اصلي از ميان اين 500 نفر هستند.
اين گزارش حاكي است، يك سوم سوئيسي هاي داوطلب براي حضور در كشتي آزادي2 را روزنامه نگاران تشكيل مي دهند، به گونه اي كه تقريبا تمام رسانه هاي سوئيسي براي حضور در اين ناوگان درخواست مشاركت داده اند.
سخنگوي ستاد اروپايي مقابله با محاصره غزه در سوئيس نيز گفت: يك سوم شركت كنندگان را شخصيت هاي سياسي و حزبي و بقيه را نمايندگان جامعه مدني سوئيس تشكيل مي دهند.
به گفته «اندارديمتراس» نماينده پارلمان سوئيس، هدف از راه اندازي اين كاروان، شكستن محاصره نوار غزه از طريق وارد آوردن فشارهاي بين المللي به اين رژيم است.
اين كاروان قرار است پيش از پايان سال جاري عازم غزه شود و در آن كشتي هايي از كشورهاي فرانسه، انگليس، آلمان، سوئيس، هلند، ايتاليا، يونان و تركيه شركت خواهند كرد.
مسئولان ذيربط، علت تاخير در ارسال اين كاروان را استقبال بي سابقه مردم و شخصيت هاي بين المللي عنوان كردند.
شريان حيات 5
كاروان بين المللي امدادرساني به نوار غزه موسوم به كاروان شريان حيات 5 كه از 18سپتامبر جاري از لندن عازم غزه شده بود، وارد آنكارا در تركيه شد.
سرپرستي اين كاروان كه شامل 45 دستگاه كاميونت حاوي مواد غذايي، دارويي و لوازم آموزشي است برعهده «جرج گالاوي» نماينده سابق مجلس عوام انگليس است كه 25 شخصيت بين المللي از 20 كشور جهان او را همراهي مي كنند.

 



استراتژي جديد ناتو؛ گسترش عمليات به 5 قاره جهان

سازمان پيمان آتلانتيك شمالي استراتژي جديد خود را با محوريت گسترش عمليات ناتو در پنج قاره جهان، به اعضاء ابلاغ كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) استراتژي جديد خود را براي قرن 21، در حالي به 28 عضو ابلاغ كرد كه گفته مي شود قصد دارد سطح عمليات خود را در هر پنج قاره جهان گسترش دهد. در اين نسخه اوليه، هدف استراتژي جديد ناتو «چرخش از سپر نظامي غربي در دوران جنگ سرد به امنيت بين المللي براي قرن 21» عنوان شده است. نسخه اوليه متن اين استراتژي پيش از بررسي توسط «آندرس فوگ راسموسن»، دبيركل ناتو به سفراي 28 كشور عضو ارائه شده است. براساس اين گزارش، سه شنبه نشستي با حضور اعضا براي بررسي اين استراتژي مهم برگزار مي شود.گفتني است سازمان ناتو كه ابتدا در سال 1949 با هدف تامين امنيت كشورهاي عضو در واشنگتن تاسيس شده بود، به دنبال افزايش سيطره خود به تمام دنياست.
از سال 1999 تا 2004 ميلادي، پس از اين كه ده كشور جدا شده از شوروي به عضويت ناتو درآمدند، شمار اعضاء به 26 كشور افزايش يافت. تلاش ها براي گسترش بيشتر اين سازمان به خصوص در حوزه بالتيك و پيشروي آن به نزديكي روسيه در سال 2008 بيش از پيش نمود يافت. در جنگ افغانستان نيز كه هم اكنون در جريان است نيروهاي ناتو عملا حوزه فعاليت خود را به داخل مرزهاي افغانستان كشاندند. اين امر اگرچه با مخالفت شديد كشورهاي مستقل، از جمله روسيه همراه است، اما با توجه به ميل توسعه طلبي سيري ناپذير آمريكا و اين سازمان، پيش بيني گسترش آن در سطح جهان دور از انتظار نبود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14