(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 مهر 1389- شماره 19752

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سخنگوي سخندان (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
زانو (گفت و شنود)
سخنگوي وزارت امور خارجه : قطعنامه 1929 شامل سلاح هاي پدافندي نمي شود
اعلام برائت خانواده شهيد همت از سران فتنه
كينه كور ! (نكته)
مايكل لدين: زمان نخست وزيري ميرحسين با دفتر او در تماس بودم (خبر ويژه)
لعنت بر ما رسانه هاي غربي كه آب به آسياب جمهوري اسلامي مي ريزيم (خبر ويژه)
هواداران مذهبي شما همان روزهاي اول ريزش كردند (خبر ويژه)



سخنگوي سخندان (يادداشت روز)

نقل است؛ وينستون چرچيل نخست وزير انگلستان در جنگ جهاني دوم هنگامي كه كشورش در شرايط بسيار وخامت بار و بحراني قرار گرفته بود و هر روز گزارش هايي را مبني بر وجود معضلات و ايرادات ساختاري و اساسي در حوزه هاي مختلف دريافت مي كرد «لرد چانسلر» وزير دادگستري را احضار كرد و از او درباره دستگاه قضايي و اعتماد مردم به آن پرسيد.
اين مقام قضايي انگلستان در جواب به چرچيل وضعيت دادگستري و دستگاه قضا را مثبت ارزيابي مي كند و چرچيل سياستمدار برجسته و مشهور بريتانيايي با شنيدن اين پاسخ تصريح مي كند كه بنابراين اميد به اصلاح در حوزه هاي مختلف وجود دارد و حتي در جنگ پيروز خواهيم شد...
آنچه كه در بالا آمد بيانگر اهميت دستگاه قضايي در ساختار حكومتي يك كشور است بطوريكه يك قوه قضائيه مقتدر و مورد اعتماد ملت در اقتدار ديگر نهادهاي حكومت و همچنين اصلاح ايرادات و عيوب و مشكلات نقش بسزا و تعيين كننده اي دارد.
اينجاست كه با توجه به اهميت دستگاه قضا و مقوله خطير قضاوت و داوري از ويژگي هاي شاخص و بارز يك دستگاه قضايي بايد اطلاع رساني صحيح و بهنگام باشد تا شبهه و شائبه اي پيرامون برخي پرونده هاي بزرگ و ملي بوجود نيايد و اعتماد مردم كه بزرگ ترين سرمايه دستگاه قضا محسوب مي شود مورد خدشه قرار نگيرد.
ناگفته پيداست هرچقدر تعامل دستگاه قضا با رسانه ها و اصحاب مطبوعات بيشتر باشد شكل گيري شبهه ها و شائبات بخصوص در ايام فتنه و بزنگاه هايي كه دشمنان در كمين هستند تا از آب گل آلود ماهي مقصود خود را بگيرند كمرنگ و كمرنگ تر خواهد شد و بي شك تبيين صحيح و مستدل و به موقع ابهامات و ايهامات به روشنگري ذهن جامعه كمك شاياني خواهد كرد.
از همين روي؛ نشست خبري دو روز پيش - 5/7/89 - سخنگوي قوه قضائيه جناب حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي با اصحاب مطبوعات و رسانه ها آنهم پس از آنكه اين قوه 411 روز نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي نداشت را بايد به فال نيك گرفت.
هرچند از بيستم مردادماه سال گذشته كه آخرين نشست خبري سخنگوي قوه قضائيه در دوران مديريت قبلي دستگاه قضا برگزار شد تا همين اواخر كه اين قوه سخنگو نداشت همواره اعتراض ها به اين رويكرد مديريت جديد قوه قضائيه از سوي اصحاب رسانه ها و مطبوعات وارد بود اما انتصاب حجت الاسلام والمسلمين اژه اي به سمت سخنگويي و تاكيد ايشان بر امر اطلاع رساني و تعامل با رسانه ها نشان مي دهد كه قوه قضائيه نسبت به ضرورت اطلاع رساني صحيح و بهنگام و برگزاري نشست هاي خبري منظم - و معمولا هفتگي - اهتمام ويژه اي پيدا كرده است.
در سال 88 و در ايام و ماه هاي دوران فتنه جاي خالي سخنگوي دستگاه قضايي به شدت احساس مي شد و در همين راستا كيهان در سوم بهمن 88 در سرمقاله خود با عنوان «جاي خالي سخنگو» نسبت به سوء استفاده جريان فتنه و فتنه گراني كه تضعيف ساختار نظام را نشانه رفته بودند و شايعات و شبهه هاي بي اساس و پوچ را در جامعه پمپاژ مي كردند و از سوي ديگر خلأ سخنگويي كه از نظر حقوقي و قضايي بتواند مسايل و شبهات را تبيين نمايد هشدار داده بود.
اما درباره نشست خبري سخنگوي قوه قضائيه و موضوعاتي كه در آن نشست بدان پرداخته شد با توجه به شرايط موجود كشور نكاتي قابل اعتنا وجود دارد كه ذكر آنها خالي از لطف نيست:
1- اولين نكته پيرامون نشست خبري اخير سخنگوي قوه قضائيه با خبرنگاران درباره شخصيت «سخنگو» يعني حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي است.
اين نشست نشان داد كه حجت الاسلام والمسلمين اژه اي بهترين انتخاب براي تصدي مسئوليت مهمي چون سخنگويي دستگاه قضا است.
ايشان در طول سه دهه از انقلاب اسلامي همواره مسئوليت هاي مهمي در دستگاه قضا و البته ديگر نهادها برعهده داشته و سال هاي سال رداي قضاوت را به شايستگي بر تن داشته اند. سلامت، پاكدستي، تقوا، تعهد و تخصص از ويژگي هاي بارز ايشان است كه جامعه حقوقي كشور نسبت به آن شهادت مي دهند.
حجت الاسلام والمسلمين اژه اي علاوه بر اين ويژگي ها از چنان اشراف و تسلطي نسبت به مسايل و مشكلات و معضلات حقوقي برخوردار بود كه در اولين نشست مطبوعاتي او با خبرنگاران كاملا به چشم مي آمد.
2- در اين نشست خبري يك مدل جديد و نوين از سخنگويي به نمايش درآمد. معمولا سخنگوها فرقي نمي كند در دولت يا وزارت خارجه يا هر جاي ديگر كه باشد از يك شيوه سنتي و مرسوم استفاده كرده و سعي مي كنند تنها در چارچوب پرسش مطرح شده به پاسخگويي بپردازند.
آنچه در اولين نشست مطبوعاتي و رسانه اي سخنگوي قوه قضائيه با خبرنگاران رخ داد اين بود كه سخنگو به حرف ها و پاسخ هاي كلي روي نياورد بلكه به قوت استدلال تا جايي كه موانع قانوني وجود نداشت وارد جزييات شد و اطلاعات دقيق و مستندي ارايه كرد. افزون بر اين مسئله، سخنگوي قوه قضايي در اين نشست خبري فراتر از سؤالات و پرسش هاي خبرنگاران در زمينه هاي مختلف، خود چندين خبر جديد و مهم را رسانه اي كرد. از جمله مي توان به انحلال حزب مشاركت و سازمان مجاهدين توسط دادگاه صالحه و يا محكومان پرونده كهريزك و اينكه اين پرونده در مرحله نهايي تبادل لوايح است اشاره كرد.
3- از ديگر اتفاقات مهمي كه در نشست خبري سخنگوي دستگاه قضا با خبرنگاران رخ داد اين بود كه «محافظه كاري» كه معمولا پيوست هميشگي اين قبيل نشست ها است در اين نشست وجود نداشت و سخنگو به صراحت و بدون ابهام مسايل را مطرح و تبيين مي كرد. به قول اصحاب رسانه و مطبوعات «پاسخ هاي ديپلماتيك» نمي داد و همين مسئله بيشترين نقش را در روشنگري افكار عمومي به همراه خواهد داشت.
به عنوان نمونه، ايشان به صراحت درباره وقف دانشگاه آزاد و مسايل پيراموني آن، آنهم از موضع كاملا حقوقي، اطلاع رساني كردند و جاي شك و شبهه اي را باقي نگذاشت.
يا همچنين درباره مجازات سران فتنه حجت الاسلام والمسلمين اژه اي به صراحت خاطرنشان كرد: «برخي افرادي كه امروز به سران فتنه از آنها تعبير مي شود ظلم بزرگي به مردم كردند و خدمت والايي به دشمنان قسم خورده ما كردند اگر متنبه نشوند و از موضع خود برنگردند براساس آنچه قانون مي گويد و خواسته مردم است نمي توان از كنار اين افراد بي مسئوليت رد شد.»
اين صراحت در كلام و شيوه صحيح اطلاع رساني در حالي است كه متاسفانه در بسياري از موارد شاهد بوده و هستيم كه سخنگو با برخي از توجيهات غيرمنطقي آنچه را كه حق طبيعي افكار عمومي است و در جلوگيري از شايعات و شبهات مي تواند نقش داشته باشد بر زبان نمي آورد و مي كوشد كه به گونه اي از آن عبور كند.
4- بديهي است كه از سخنگوي دستگاه قضا و نشست خبري او با خبرنگاران اين انتظار به حق وجود دارد كه به مسايل و سؤالات تنها از پنجره حقوقي و قضايي نگريسته شود و قطع نظر از مسايل سياسي، آنچه كه حقيقت قضيه است اعلام و اطلاع رساني شود و به تعبير ساده تر دستگاه قضا يا شخص سخنگو اسير ملاحظات سياسي نشود.
آنچه در نشست خبري ياد شده اتفاق افتاد همين انتظار و توقع بجا بود به گونه اي كه سخنگوي دستگاه قضا به خوبي توانست نسبت به مسايلي كه به هرحال در رسانه ها يا فضاي جامعه شكل و شمايلي سياسي پيدا كرده است كاملا پاسخي حقوقي و مستدل و متقن ارايه كند.
به عنوان مثال درباره پرونده سكينه محمدي آشتياني كه رسانه هاي غربي مدتهاست پيرامون آن جولان مي دهند و با تحريف واقعيت و تغيير صورت مسئله آن را به گونه اي كاملا معكوس پوشش و بازتاب داده و جمهوري اسلامي را به ناروا به نقض حقوق بشر متهم مي كنند؛ ايشان فارغ از هياهوهاي سياسي و ادعاهاي واهي و پوچ رسانه هاي غربي به صورت كاملا حقوقي توضيح داد: «ما به هيچ وجه نسبت به قوانين اسلامي و ارزش هاي الهي كه با جوسازي و فشار كساني كه امروز ناقضين حقوق بشر در رتبه اول هستند و مي خواهند كه ما قانون را اجرا نكنيم كوتاه نمي آييم» اژه اي با بيان اينكه علي رغم آنكه اثبات زناي محصنه بسيار سخت است تصريح كرد كه چنين حكمي در مورد اين خانم صادر شده و بايد مراحل خود را طي كند و بلافاصله با سعه صدر مثال زدني با نكته سنجي توضيح داد؛ «اتهام مقدم بر حد (رجم) اين خانم، اتهام قصاص او است زيرا قصاص حق الناس است؛ اين پرونده بايد مراحل خود را طي كند و باز هم تاكيد مي كنم كه مقدم بر حد، قصاص است.»
5- و بالاخره اين نكته را هم بايد افزود كه علي رغم موفقيت قوه قضاييه در انتصاب شخصي كه بهترين گزينه براي تصدي مسئوليت سخنگويي است و امتحان خوبي كه حجت الاسلام والمسلمين اژه اي در اين مسئوليت خطير و حساس پس داد دستگاه قضايي در زمينه اطلاع رساني نبايد به سخنگوي خود و برگزاري نشست هاي خبري بسنده كند و بايد در شرايط موجود و هجمه اي كه سازمان ناتوي فرهنگي غرب نسبت به موضوعات حقوقي جمهوري اسلامي دارد سازوكاري فراتر از سخنگويي براي اطلاع رساني تهيه و تعبيه نمايد و در اين راستا تعامل بسيار نزديكي را با رسانه ها در تهيه برنامه هاي آموزشي يا مستند برقرار نمايد.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
< صادق نبودن اوباما رئيس جمهور آمريكا با مردم كشورش و مردم دنيا و ادامه دادن به كشتار مردم مظلوم عراق و افغانستان با شعار فريبنده تغيير از يك طرف و شكست ديپلماسي او در مقابله با ديپلماسي هجومي و فعال جمهوري اسلامي ايران كه يك چشمه آن در سخنراني با صلابت رئيس جمهوري ايران جناب آقاي احمدي نژاد در اجلاس عمومي سازمان ملل ديده شد همه و همه نشان از فروپاشي سلطه استكباري غرب به دليل مقابله با ارزشهاي ديني و انساني دارد.
محمودي
¤ از مدير مسئول محترم روزنامه به خاطر روشنگري هايي كه در يادداشت كيهان مورخ 5/7/89 در مورد همسران شهيدان همت و باكري را داشتند تشكر مي كنم. مطالب ايشان حرف دل ما رزمندگان باقي مانده از دوران دفاع مقدس است.
منصوري از تهران
¤ ضمن تشكر از يادداشت دردمندانه و روشنگرانه آقاي شريعتمداري با عنوان «ما را كه مي شناسي!» خطاب به همسران شهيدان باكري و همت عرض مي كنيم در ديدگاه همسران شهيد شما خط انقلاب هرگز از خط ولايت و رهبري جدا نبوده است. اينكه امروز شما چه ديدگاهي پيدا كرده ايد و به چه موضعي افتاده ايد به آن شهيدان ارتباطي پيدا نمي كند. خداوند عاقبت همه ما را ختم به خير كند و لحظه اي از خط ولايت جدا ننمايد.
گل محمد نورايي از مهدي شهر سمنان
¤ اوباما با سخنان اخير خود در واكنش به پيشنهاد صريح احمدي نژاد در سازمان ملل درباره حادثه 11 سپتامبر ضديت خود را با نظام جمهوري اسلامي علني تر كرد كه گفت: آمريكا در كنار مخالفين داخلي ايران ايستاده است. آيا هنوز هم وقت آن نرسيده كه از سران فتنه در اين باره سؤال شود كه چرا استكبار جهاني اينگونه شما را تحويل مي گيرد؟
يك شهروند
¤ در راي گيري طرح نظارت بر مجلسيان كه راي نياورد وقتي بررسي كردم متوجه شدم از تعداد كل نمايندگان كه 290 نفر هستند فقط 210 نفر در مجلس حضور داشتند و تعداد 80 نفر غايب بودند جالب اينكه تعطيلات 15 روزه مجلس تازه تمام شده است. واقعاً چه كسي بايد رسيدگي بكند؟
يك هم وطن
¤ از سفر يك هفته اي رياست محترم جمهوري به نيويورك براي شركت در اجلاس عمومي سازمان ملل مطالبي جسته و گريخته از طريق صدا و سيما و رسانه هاي ديگر ديده و شنيده ايم. از مسئولين محترم صدا و سيما درخواست داريم گلچيني از آنچه كه در اين سفر گذشته و اتفاق افتاده همراه با بازتاب آنها در قالب يك برنامه ويژه با اطلاع قبلي در ساعت مناسب براي مردم در سراسر كشور پخش كند.
احمدزاده
¤ انشاء ا... روزي شاهد تيتر اول روزنامه كيهان باشيم كه «پيش بيني امام خميني(ره) به وقوع پيوست: اسرائيل از صفحه روزگار محو شد.»
6954---0912
¤ به اطلاع وزير محترم رفاه برسانيد پرداخت معوقات و مطالبات بازنشستگان قبل از سال 79 شامل حال بازنشسته هاي وزارتخانه جهاد و كشاورزي نشده است در مورد بازنشستگان قبل از سال 79 اين وزارتخانه هم اقدام و مساعدت نمايند.
نمازي
¤ از آنجا كه به خاطر ضرورت شغلي با بيشتر مردم از تمام قشرها در ارتباط هستم عرض مي كنم هيچ كس از اين حيف و ميل هايي كه رئيس تربيت بدني مي كند و به هر فوتباليست چند ميليون تومان پول داده راضي نيست. اسم بنده را هم جز مخالفين با اين حاتم بخشي ها از كيسه بيت المال قرار دهيد.
محمدي
¤ ظاهراً ديگر از طرح برخورد با مظاهر بدحجابي خبري نيست ضروريست مسئولين با تدبير و برنامه حساب شده با اين پديده هاي مخرب برخورد نمايند.
1841---0919
¤ چرا منشور كوروش كه متعلق به ايران است پس از 4 ماه بايد به انگليس خبيث برگردانده شود؟
0919---0935
¤ لطفا گزارشي از تفاوت حقوق ها در وزارتخانه ها و ادارات مختلف با توجه به اهميت وظايفي كه بر عهده دارند تهيه كنيد.
يك شهروند
¤ از مسئولين فرهنگي درخواست مي شود نظارت دقيقي بر بازار و لوازم التحرير داشته باشند و به سادگي از تاثيرات مخرب آنها گذشت نكنند. تصاوير زننده اي از زنان برهنه بر روي برخي لوازم خودنمايي مي كند.
5429---0919
¤ همانگونه كه آخرين تغييرات كنكور 90 در كيهان چاپ شد انتظار داريم آخرين تغييرات مربوط به مدت سربازي از ابتداي سال 90 نيز اطلاع رساني شود.
3368---0935
¤ هر شب در زيرنويس تلويزيون آگهي خدمات رايگان شركت ايران خودرو (تنظيم موتور) تبليغ مي شود ولي وقتي به نمايندگي هاي مربوطه مراجعه مي كنيم اظهار بي اطلاعي مي كنند و مي گويند دستوري به آنان ابلاغ نشده است. از اين ناراحت هستم كه توسط بعضي از مسئولين اين شركت سركار گذاشته شده ايم و هيچ دستگاهي هم با آنان برخورد نمي كند.
بيگدلي
¤ در خصوص مطلبي كه در صفحه فرهنگ مقاومت روز شنبه سوم مهر درباره شهدايي كه تصاويرشان از سطح خيابان هاي تهران پاك شده است مي خواستم بگويم كه در ابتداي بزرگراه شهيد مدرس قبلا تصويري از اين شهيد وجود داشت كه چند مدتي است ديوار رنگ شده است و اثري از اين تصوير نيست و در خيابان شهيد قرني هم ساختماني كه قبلا مربوط به وزارت راه و ترابري بود و تصوير شهيد كلانتري روي ديوار آن نقش بسته بود آن را هم پاك كرده و به جاي آن يك آگهي تبليغاتي جايگزين شده است.
جعفرآبادي
¤ مدت 2 سال است كه از طريق صندوق ذخيره كاركنان شهرداري سهام بانك شهر را خريداري كرده ايم اما متاسفانه بعد از اين مدت هنوز يك ريال سود به ما تعلق نگرفته است.
يك كارمند شهرداري تهران
¤ مسئولين دبيرستان... در محمدشهر كرج براي ثبت نام فرزندم در سال اول به دليل اين كه در سال تحصيلي گذشته رد شده مبلغ 30 هزار تومان پول مي خواهند. لطفا مسئولين بالاتر مشخص كنند دريافت اين وجه توسط مديران مدارس در اين شهر قانوني است يا خير؟
م-ق
¤ چند روزي است كه تمام اتوبوس هاي دولتي مسير ولي عصر تبديل به خصوصي و بليط هاي الكترونيك هم حذف شده است. لطفا رسيدگي فرماييد.
فرامرزي
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود فكري براي رفع بوي تعفن شهرك واوان نمايند كه بسيار آزاردهنده است.
5889---0919
¤ مي خواستم از تمامي دستگاههاي ذيربط بويژه پليس محترم راهنمايي و رانندگي در خصوص كنترل بسيار مطلوب ترافيك شهر تهران از ابتداي مهرماه صميمانه تشكر و قدرداني نمايم.
سيدباقر سيدآقايي
¤ در مراجعه اي كه به بنياد مسكن در تهران داشتم علي رغم مراجعه كنندگان فراواني كه جمع شده بودند رفتار كارمندان بنياد را بسيار كريمانه و صبورانه ديدم و واقعا به وجد آمدم. برخودم وظيفه دانستم كه موضوع را از طريق اين ستون به اطلاع برسانم و به سهم خويش تشكر كرده باشم.
يك هموطن
پاسخ مجتمع پذيرايي سبز
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه سه شنبه 3/7/89 در خصوص مجتمع پذيرايي سبز ضمن تكذيب موضوع به آگاهي مي رساند: مجتمع پذيرايي سبز در مجاورت كلانتري 141 شهرك قدس و حوزه 107 بيت المقدس قرار دارد بنابراين امكان وقوع موارد گفته شده وجود ندارد. در ضمن در شرايط حساس كنوني چگونه ممكن است كه تا به حال مسئولين امنيتي مستقر در تهران تاكنون برخورد ننموده باشند.

 



زانو (گفت و شنود)

گفت: مايكل لدين مشاور امنيتي ريگان و يكي از برنامه ريزان فتنه 88 اعتراف كرد كه در زمان نخست وزيري مهندس موسوي با دفتر وي ارتباط پنهان داشته است.
گفتم: مايكل لدين در جريان فتنه 88 طرح رفراندوم را هم به خاتمي پيشنهاد كرده بود و خاتمي آن را به عنوان نظر خودش! مطرح كرد و كيهان كه از قضيه باخبر شده بود آبشخور آن را افشاء كرد.
گفت: مايكل لدين بنيانگذار مؤسسه امور امنيتي اسرائيل نيز هست.
گفتم: هر روز كه مي گذرد، برگ سياه جديدي از وطن فروشي سران فتنه آشكار مي شود.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: به قول ملاي رومي؛
آن يكي پرسيد اشتر را كه هي
از كجا مي آئي اي فرخنده پي؟
گفت؛ از حمام گرم كوي تو
گفت؛ خود پيداست از زانوي تو...!

 



سخنگوي وزارت امور خارجه : قطعنامه 1929 شامل سلاح هاي پدافندي نمي شود

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: برخلاف نظر مدودوف قطعنامه غيرقانوني 1929 شامل سلاح هاي پدافندي نمي شود.
رامين مهمانپرست ديروز در نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي در عين حال كه قطعنامه 1929 اخير را غيرقانوني دانست درباره ادعاي اخير مدودوف رئيس جمهور روسيه مبني بر ممنوعيت تحويل سامانه هاي دفاعي «اس300» به ايران گفت: اگر چنين ادعايي براساس قطعنامه 1929دنبال مي شود كه بايد گفت، خود اين قطعنامه اولا غيرقانوني است و در ثاني اصولا قطعنامه هاي شوراي امنيت شامل سلاح هاي پدافندي نمي شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اينكه اينگونه فشارهاي سياسي ملت ما را وادار به عقب نشيني از حقوق خود نخواهد كرد گفت: توصيه دوستانه من به كرملين اين است كه منافع بلندمدت ملت روسيه با وارد شدن به بازي هاي آمريكا تامين نخواهد شد و اين توصيه دوستانه ما به روس هاست.
حمله ويروسي به نيروگاه بوشهر بازي جديد است
وي در پاسخ به سؤالي ادعاي رسانه هاي غربي مبني بر حمله ويروسي به نيروگاه هسته اي بوشهر را رد كرد و گفت: اين هم بازي جديد و جنگ نرم است. زماني كه فعاليت هاي صلح آميز ما در حوزه انرژي هسته اي با اقتدار مسير خود را دنبال مي كند اين داستان جديد را مطرح كرده اند.
مهمانپرست در پاسخ به سؤال خبرنگار روس اليوم در اين رابطه گفت: اصل اين موضوع ترفند تبليغاتي طرف مقابل است و نيروگاه بوشهر فعاليت خود را براساس برنامه دنبال مي كند و ظرف يكي دو ماه آينده شاهد اتصال برق آن به شبكه سراسري خواهيم بود.
2 موضوع
براي گفت وگو با غرب داريم
خبرنگاري سؤال كرد اگر طرفين حاضر نباشند در رابطه با تبادل سوخت با ايران مذاكره كنند، مذاكره ايران با 1+5 انجام مي شود كه مهمانپرست پاسخ داد: مذاكرات ما با 3 گروه و در 2 جهت دنبال مي شود. موضوع اول در رابطه با تبادل سوخت است كه ما اعلام آمادگي كرده ايم با گروه وين در اين باره مذاكره كنيم در حال تبادل نظر براي تعيين زمان و مكان آن هستيم.
دستيار ويژه وزير خارجه مذاكرات جليلي و اشتون را محور ديگر گفت وگوها عنوان كرد و گفت: در اين باره از طرف دبير شوراي عالي امنيت ملي موضوع در دست بررسي و پيگيري است تا زمان و مكان گفت وگو مشخص شود.
159كشور احمدي نژاد را تشويق كردند
وي عكس العمل آمريكا و برخي كشورهاي غربي نسبت به سخنان رئيس جمهور را نسنجيده و غيرمودبانه دانست و گفت: كشورهايي كه هنگام سخنراني رئيس جمهور جلسه را ترك كردند منزوي بودن خود را نشان دادند و ثابت كردند كشورهاي غربي با وجود همه ادعاها پيرامون آزادي بيان تحمل يك سؤال و طرح برخي فرضيات را ندارند.
وي ادامه داد: بيش از 159كشور در هنگام سخنراني رئيس جمهور در جلسه حضور داشتند و با تشويق خود از اظهارات رئيس جمهور حمايت كردند.
فقط 30 كشور جلسه را
ترك كردند
مهمانپرست در پاسخ به خبرنگاري كه به نقل از رسانه هاي غربي عنوان كرد برخي كشورهاي اسلامي نيز هنگام سخنراني احمدي نژاد جلسه را ترك كردند گفت: اطلاعات شما درست نيست حدود 30 كشور شامل آمريكا، اعضاي اتحاديه اروپا و 2 و يا 3 كشور كه معمولا از آمريكا تبعيت مي كنند جلسه را ترك كردند و بقيه يعني 159كشور حضور داشتند، البته ما متاسفيم كه اروپايي ها با تبعيت كوركورانه از آمريكا استقلال خود را به خطر مي اندازند و ثابت مي كنند سياست مستقلي ندارند.
 



اعلام برائت خانواده شهيد همت از سران فتنه

خانواده نسبي شهيد محمد ابراهيم همت طي يادداشتي با اشاره به بي بصيرتي يك عضو خانواده سببي اين شهيد، از سران فتنه اعلام بيزاري و بر دفاع خود از ولايت فقيه با تبعيت از تفكر انقلابي شهيد همت تأكيد كرد.
خانواده نسبي سردار شهيد «محمد ابراهيم همت» با ارسال يادداشتي به فارس ضمن يادآوري مجدد خط و مشي سردار خيبر و تأكيد دوباره بر آرمان هاي اين شهيد والامقام، حمايت قاطع خود را از مقام معظم رهبري اعلام كردند.
متن كامل يادداشت به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام و درود به شهيدان راه حق و امام شهيدان خميني كبير(ره) و تداوم بخش صالح ايشان ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله العالي)
در اين موقعيت زماني كه استكبار جهاني و صهيونيست هاي بي ريشه، خواهان به زانو درآوردن نظام مقدس اسلامي كه ثمره خون پاك شهيدان است، هستند، سران فتنه اين منافقان بي شرم تلاش دارند دشمنان دين و بشريت را كمك كنند و از رحمت نظام اسلامي كه شامل حال آنها شده است، سوءاستفاده كنند.
مدتي است كه سران فتنه از نام شهيد بزرگوار «حاج ابراهيم همت» كه از بي بصيرتي يكي از اعضاي خانواده سببي اين شهيد است، در محافل غيرقانوني خود بهره مي گيرند. گفتار شهيد «محمد ابراهيم همت» بارها از سيماي جمهوري اسلامي پخش شده است و تفكر ولايت مدارانه وي براي تمام امت حزب الله روشن و آشكار است؛ لذا خانواده نسبي اين شهيد به تأسي از خون پاك او و تفكر ولايي و ولايت مدارانه شهيد همت، مجدداً از سران فتنه اين منافقان زمان، بيزاري جسته و تبعيت خود را در راستاي تفكر انقلابي شهيد از پشتيباني ولايت مطلقه فقيه كه تبلور در مقام عظماي ولايت آيت الله خامنه اي است، اعلام مي داريم و تا آخرين نفس از نظام ولايت مدارانه اسلامي دفاع خواهيم كرد و از خداوند منان مي خواهيم ما را در تداوم بخش راه شهيدان و در قيامت با آنان محشور فرمايد.
«خانواده نسبي شهيد محمد ابراهيم همت» 6 مهر 1389
گفتني است كيهان روز دوشنبه به قلم مديرمسئول خود ضمن هشدار نسبت به فرو افتادن برخي وابستگان محترم شهدا در دام دشمنان، نكات مهمي درباره پشت پرده اين پروژه جديد مطرح كرده بود. آن يادداشت با استقبال وسيع خانواده شهدا، مردم و مسئولان مواجه شد.

 



كينه كور ! (نكته)

در حالي كه سخنان افشاگرانه و مستند رئيس جمهور كشورمان در مجمع عمومي سازمان ملل متحد و بهره گيري وي از اين تريبون براي محاكمه قدرت هاي استكباري و افشاي جنايات و زورگويي هاي آنان، با استقبال آميخته به تقدير و تحسين ملت ايران و ساير ملت هاي مسلمان و مردم آزاده جهان روبرو شده و دشمنان بيروني در پي شوك برخاسته از آن به پريشان گويي افتاده اند، برخي از دنباله هاي آنها -از جمله حاميان فتنه 88-، مثل هميشه و همانگونه كه انتظار مي رفت به توهم پراكني هاي كودكانه و دم دستي عليه آن روي آورده اند اين توهم پراكني ها اگرچه، كم اهميت و خنده دار به نظر مي رسد ولي اشاره به چند نمونه از آنها مي تواند يك بار ديگر و براي چندمين بار از درك اندك و ميزان دشمني كور آنان با ارزشهاي انقلابي و انساني حكايت كند.
1- شماري از سايت هاي حامي فتنه اعتراض كرده اند كه چرا دكتر احمدي نژاد در سخنان خود به مسائل داخلي ايران اشاره اي نكرده است و كفه سنگين نطق خود را به مسائل جهاني و بين المللي اختصاص داده است! كه بايد گفت؛
الف: مجمع عمومي سازمان ملل متحد همانگونه كه از نامش پيداست و در آئين نامه نشست هاي سالانه آن نيز اشاره شده است، محل پرداختن به مسائل و موضوعات فراگير و بين المللي است و به روساي جمهور، نخست وزيران و ساير مقامات بلندپايه كشورها توصيه اكيد شده است نطق هاي برنامه ريزي شده خود را به مسائلي اختصاص دهند كه فراگيرتر از كشور متبوع آنان باشد و يا اگر موضوع و مسئله اي در حوزه كشور متبوعشان مطرح است، از جمله مسائلي باشد كه به چالش هاي منطقه اي و يا بين المللي كشيده شده باشد. بنابراين تمامي بندهاي نطق دكتر احمدي نژاد در چارچوب آئين نامه و در بستر مورد انتظار از رئيس جمهور يك كشور بوده است. طرح مسائلي نظير، زورگويي قدرت هاي استكباري، امتيازظالمانه «وتو»، جنايات رژيم صهيونيستي و ضرورت حذف آن از جغرافياي سياسي منطقه ، قانون شكني و عدول از مفاد NPT و پادمان هاي مربوطه در برخورد آژانس و كشورهاي 1+5 با فعاليت هسته اي ايران اسلامي، لزوم تغيير ساختار سازمان ملل متحد و تركيب شوراي امنيت اين سازمان و... آيا انتقاد كنندگان كه غالباً به دنباله دشمنان بيروني شهرت دارند، انتظار داشتند كه مثلاً آقاي احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل متحد از طرح هدفمند كردن يارانه ها، سفرهاي استاني و يا تركيب كابينه سخن بگويد؟!
ب: برخلاف ادعاي منتقدان كه بسيار اندك وكم شمار نيز هستند، آن دسته از موضوعات و مسائل بين المللي كه در نطق رئيس جمهور به آن اشاره شده بود، ارتباطي مستقيم با جمهوري اسلامي ايران داشته و دارد. آيا رژيم صهيونيستي يك غده سرطاني در منطقه نيست و آيا ادامه حيات ننگين و غيرقانوني آن با زرادخانه هسته اي كه در اختيار دارد و حمايت همه جانبه قدرت هاي استكباري، همواره براي ملت هاي مسلمان مشكل آفرين نبوده است؟! و به عنوان مثال، آيا همين رژيم جعلي در طراحي و اجراي فتنه 88 نقش اصلي را برعهده نداشته است؟ و يا مگر امتياز جنگلي «وتو» يكي از موانع در مسير برخورداري بي دغدغه كشورمان از انرژي صلح آميز نبوده است؟! و...
2- «صندلي هاي خالي» به هنگام نطق آقاي دكتر احمدي نژاد يكي ديگر از بهانه هايي است كه برخي از منتقدان براي كاستن از اهميت و نقش برجسته سخنان ايشان در مجمع عمومي سازمان ملل به آن اشاره مي كنند و خالي بودن تعداد نسبتاً قابل توجهي از صندلي ها و يا ترك جلسه از سوي برخي هيئت هاي نمايندگي را نشانه كم توجهي!! جامعه بين الملل به حضور رئيس جمهور كشورمان و سخنان ايشان قلمداد مي كنند! و حال آنكه؛
الف: آنچه مهم است و دشمنان تابلودار نيز با صراحتي آميخته به عصبانيت از آن ياد كرده و مي كنند؛ بيان افشاگرانه و مستند آقاي احمدي نژاد در نشست ياد شده است. اظهاراتي كه مطابق برآوردهاي انجام شده، چندصد ميليون شنونده و مخاطب در سراسر جهان دارد و بايد گفت كه رئيس جمهور كشورمان با هوشمندي از اين فرصت بهره گرفته و تريبون پرمخاطب مجمع عمومي سازمان ملل متحد را به دادگاهي براي محاكمه قدرت هاي استكباري و قرائت كيفرخواستي مستند و مستدل عليه زورگويي ها، قانون شكني ها و جنايات آنها تبديل كرده است. نكته اي كه اوباما، نتانياهو و بسياري ديگر از سران كشورهاي استكباري با تأسف! از آن ياد مي كنند و رسانه هاي فراگير دنيا، خواسته يا ناخواسته چاره اي جز اعتراف به آن نداشته اند.
ب: اساساً مخاطب اصلي احمدي نژاد، سران كشورها و يا هيئت هاي نمايندگي آنها نبوده اند كه غيبت يا خروج آنان به هنگام نطق رئيس جمهور كشورمان در اهداف مورد نظر از سخنان ايشان و نتيجه اي كه در پي آن بوده است، كمترين تاثيري داشته باشد. مثلاً آقاي اوباما و هيئت نمايندگي آمريكا، يا رژيم صهيونيستي و يا برخي از كشورهاي اروپايي، خواب نيستند كه از نطق افشاگرانه دكتراحمدي نژاد، انتظار بيداري آنها را داشته باشيم! و يا برخي از كشورهاي وابسته، بر فرض حضور و بر فرض قبول نظرات رئيس جمهور كشورمان، از خود اختياري براي تغيير بينش و يا اصلاح منش جاري در كشورشان ندارند بنابراين حضور و غيبت آنها تغييري در اصل ماجرا نمي دهد. ضمن آن كه ملت هاي آنان، گوش هاي شنوايي براي شنيدن واقعيت ها دارند و هيئت هاي غايب نيز نه فقط خود را بي نياز از شنيدن نطق رئيس جمهور كشورمان نمي دانند، بلكه با دقت و نكته سنجي آن را مورد توجه و ارزيابي قرار مي دهند.كما اين كه هيئت هاي نمايندگي آمريكا، انگليس، فرانسه و... با وجود ترك اجلاس بلافاصله پس از پايان سخنراني دكتر احمدي نژاد عليه آن موضع گرفتند كه نشانه توجه آنان به متن نطق وي بوده است.
ج: صندلي هاي خالي به هنگام نطق بسياري از رؤساي جمهور و مقامات بلندپايه ساير كشورها نيز ديده مي شد كه البته برخي از اين غيبت ها با انگيزه اي متفاوت از غيبت در نطق رئيس جمهور كشورمان صورت گرفته بود، ولي به هر حال غيبت بود و صندلي هاي خالي به چشم مي خورد و در اين ميان مي توان به نطق نيكلاي ساركوزي رئيس جمهور فرانسه اشاره كرد كه با صندلي هاي خالي فراواني روبرو بود و گفتني آن كه همزمان با سخنراني رئيس جمهور فرانسه در مجمع عمومي سازمان ملل، بيش از 3 ميليون نفر از مردم اين كشور عليه سياست هاي ساركوزي دست به تظاهرات زده بودند و در همان حال در ايران اسلامي، توده هاي ميليوني ملت با افتخار چشم و گوش به واگويه نظرات خويش از زبان رئيس جمهور منتخب خود دوخته بودند.
3- و بالاخره ترك اجلاس از سوي سران و هيئت هاي نمايندگي برخي از كشورها نظير آمريكا، چند كشور اروپايي و رژيم جعلي صهيونيستي به هنگام نطق دكتر احمدي نژاد و ابراز ناخشنودي توأم با عصبانيت آنها نشانه ديگري از اين واقعيت غيرقابل ترديد است كه احمدي نژاد، مخاطبان واقعي نطق خويش را به درستي انتخاب كرده و اهداف مورد نظر را به دقت نشانه رفته است.
حسين شريعتمداري

 



مايكل لدين: زمان نخست وزيري ميرحسين با دفتر او در تماس بودم (خبر ويژه)

يك مشاور امنيتي در دولت ريگان و از عناصر نومحافظه كار طرفدار براندازي در ايران فاش كرد با دفتر ميرحسين موسوي برخي اطرافيان وي، در زمان نخست وزيري موسوي در ارتباط بوده است.
مايكل لدين از عناصر افراطي و متنفذ در محافل نومحافظه كاري چون آمريكن اينترپرايز- موسسه پردازشگر استراتژي قرن جديد آمريكايي براي قرن 21- است كه مشاور مك فارلين نيز بوده و از موسسان انستيتو يهودي براي امور امنيت ملي (Jewish Institu for National Security) است. او همچنين در جريان آشوب هاي سال گذشته در ايران، از حاميان تندرو و راديكال جريان سبز بود و براي اين جريان نسخه پيچي مي كرد.
لدين در مصاحبه با راديو فردا ضمن اشاره به ماجراي گسيل هيئتي مخفيانه از سوي آمريكايي ها به ايران (مك فارلين) مي گويد: من به هيچ وجه به وجود افرادي معتدل در حكومت ايران اعتقاد نداشتم. آنچه كه من به آن اعتقاد داشتم، وجود افرادي است كه خواهان رابطه با آمريكا بودند. اين افراد چه كساني بودند؟ كساني كه ما با آنها وارد گفت وگو شديم. افرادي از دفتر نخست وزيري بودند، از دفتر ميرحسين موسوي و اطرافيانش. من فكر مي كردم اگر قرار است با كسي در ايران گفت وگو شود اينها كساني هستند كه بايد طرف صحبت باشند.
وي در عين حال ايده مذاكره با ايران را در كل ايده ديوانگي محض توصيف كرد و گفت در كل تصميم ما تصميم غلطي بود.
لدين درباره موقعيت آن روز خود مي گويد: من نقش يك پيك را داشتم و پيام ها را منتقل مي كردم. در جلسات شركت مي كردم و پيغام ها را از كاخ سفيد به بقيه منتقل مي كردم و برعكس.
وي همچنين درباره ملاقات آن روزگارش با شيمون پرز نخست وزير اسرائيل توضيح داد: من هيچ وقت از او نخواستم به ايران سلاح بدهد. آن چيزي كه من از او خواستم اين بود كه كساني را معرفي كند كه به مسائل داخلي ايران اشراف داشته باشند. و اگر چنين كساني را مي شناسد، آيا حاضر هستند در اين مورد با ما وارد بحث شوند؟
يادآور مي شود برخي عناصر حاضر در دولت موسوي-كساني نظير محسن سازگارا- پس از ايفاي نقش هاي خائنانه در طول 25 سال گذشته طي چند سال اخير از كشور گريختند و مديريت شاخه خارجي براندازي و آشوب را به دست گرفتند. در اين تيم، كساني چون بهزاد نبوي، سعيد حجاريان، محسن امين زاده، تاج زاده، عبدي، موسوي خوئيني ها نيز كمابيش فعاليت مي كردند و طيفي از آنها با گروهك هاي نفاق نظير نهضت آزادي، منافقين، جبهه ملي و... نيز مرتبط بودند.

 



لعنت بر ما رسانه هاي غربي كه آب به آسياب جمهوري اسلامي مي ريزيم (خبر ويژه)

روشنگري هاي مستند و مانور ديپلماتيك موفق دكتر احمدي نژاد همچنان در كانون تحليل رسانه هاي خارجي و ضدانقلاب قرار دارد و جالب اينكه همين رسانه ها با لحني عصباني از يكديگر مي خواهند اين قدر به رئيس جمهور اسلامي ايران اهميت ندهند و ضمن گرفتار شدن در بازي احمدي نژاد، آب به آسياب جمهوري اسلامي نريزند!
فريد زكريا سردبير مجله نيوزويك و از مشاوران دولت اوباما در گفت وگو با سي ان ان اگرچه ادعا مي كرد «اغراق در اهميت سفر احمدي نژاد بزرگترين اشتباه است» اما اذعان كرد: در سالهاي اخير صرف صبحانه خبرنگاران آمريكايي با احمدي نژاد به يكي از سنت هاي ثابت و سالانه سازمان ملل تبديل شده است. بدون شك او در زمينه روابط عمومي و برخورد با خبرنگاران باتجربه شده است. او در مجامع عمومي و در برابر خبرنگاران با اعتماد به نفس فراوان حضور پيدا مي كند. احمدي نژاد در اين ديدارها بدون هيچ ترديد و تزلزل و نقطه ضعف ظاهر مي شود و لحني بسيار قاطع دارد.
وي با بيان اينكه توجه رسانه ها، باعث تقويت موقعيت احمدي نژاد در داخل ايران مي شود، گفت: با وجودي كه رسانه هاي غربي مي دانند احمدي نژاد قصد بهره برداري از سفر به نيويورك را دارد، سفر او را عمده كرده و آب به آسياب او مي ريزند اما گذشته از جنبه هاي تبليغاتي، يكي ديگر از اهداف او دنبال كردن اهداف و منافع ملي ايران است. البته به شيوه زيركانه و حيله گرانه كه وي و همفكرانش به آن معتقدند.
فريد زكريا در توضيح اين زيركي گفت: براي نمونه يكي از مسائلي كه در سخنراني ها و مصاحبه هاي وي بيش از همه عمده مي شود مسئله فلسطينيان است. بدون شك هدف او اين است كه در تاثيرگذاري بر بحران خاورميانه از رقباي منطقه اي خود مثل مصر يا عربستان پيش بگيرد. او به نسبت دولتهاي ميانه رو عرب خيلي تندروتر و سركشانه تر در مورد دفاع از حقوق فلسطينيان و يا حمله به اسرائيل اظهار نظر مي كند. به همين خاطر دولت هايي چون مصر يا عربستان سعودي نمي توانند به طور علني عليه ايران و يا احمدي نژاد حرفي بزنند چون بخش عمده اي از افكار عمومي جهان عرب احمدي نژاد را مدافع حقوق اعراب و فلسطينيان مي داند.
سردبير هندي تبار نيوزويك مي گويد: حقيقت اين است كه ايراني ها تمايلي به مذاكره با اوباما ندارند و آمريكا هنوز هم كليد سحرآميز براي گشايش اين دروازه را پيدا نكرده است. واقعيت اين است كه يكي از جوهره هاي اصلي در ذات حكومت اسلامي ضديت با آمريكاست و زدودن اين عنصر، كاري ناشدني است.
يادآور مي شود سردبير مغرور نيوزويك اواخر خرداد امسال مقاله اي در واشنگتن پست نوشت كه باعث جنجال فراوان در محافل خارجي و ابراز يأس ضدانقلاب شد. وي تصريح كرده بود: توهم انقلاب مخملي در ايران اشتباه است. جمهوري اسلامي در ميان ملت حاميان بسياري دارد كه اپوزيسيون نمي تواند آن را تغيير دهد. من خودم از حاميان سرسخت اپوزيسيون سبز بوده و بارها مقاله و سخنراني در حمايت از آنها ترتيب داده ام اما فكر نمي كنم اين جريان از پس سرنگوني برآيد. جمهوري اسلامي حاميان بسياري در ميان ملت ايران دارد. مازيار بهاري خبرنگار ما (نيوزويك) كه در ايران به زندان افتاده بود عقيده دارد آيت الله خامنه اي همچنان محبوب ترين چهره سياسي در ايران است. جمهوري اسلامي از مذهبي بودن مردم و ميهن پرستي آنها برخوردار است و انقلاب مخملي در اين كشور مثل اروپاي شرقي امكانپذير نيست.
غير از عصبانيت فريد زكريا از قرارگرفتن سفر رئيس جمهور اسلامي ايران در كانون توجه رسانه هاي جهاني، نويسنده سايت ضدانقلابي جرس هم نسبت به اين رويكرد رسانه هاي جهاني به خشم آمده و مي نويسد: بارها از خود پرسيده ام كه چرا رسانه هاي غرب در مواجه با شخصي چون احمدي نژاد تا اين اندازه ناشيانه عمل مي كنند و هرگز نمي توانند آن گونه كه بايد او را به چالش بكشند. آيا همين رسانه ها هستند كه دولتهاي غرب به شدت از آنها واهمه دارند يا اينكه اين رسانه ها بيشتر بوقچي هاي كم اطلاعي هستند كه تنها در مواجهه با مسائل داخلي خود توانايي هايي از خود بروز مي دهند و در مسائل خارجي و يا ماجراهايي كه برايشان چندان از اولويت برخوردار نيست چنين رفتارهايي سطحي از خود نشان مي دهند؟ قطعا تجربه غرب در وادي رسانه بسيار بسيار از رسانه هاي كشوري چون ايران بيشتر و حرفه اي تر است و همين باعث تعجب من مي شود. نمي خواهم زيركي هاي آقاي احمدي نژاد را منكر شوم. او آدم رسانه و جنجال است. او به خوبي توانايي ايجاد يك بمب خبري كه تا مدتها مي تواند رسانه ها و توجه ها را به خود جلب كند را دارد.
روزنامه سعودي الشرق الاوسط هم به قلم عبدالرحمن الراشد نوشت «ستاره شدن احمدي نژاد در مقايسه با اعضاي 191 هيئت شركت كننده در نشست مجمع عمومي سازمان ملل تعجب برانگيز نيست چرا كه او تنها كسي بود كه در اين نشست به مصاف قدرتمندترين كشور جهان رفت و به همين دليل تمامي حوادث سفرهاي او به موضوع داغ رسانه ها مبدل شده است.» اين روزنامه تصويري از احمدي نژاد را در حالي كه علامت V (پيروزي) را نشان مي دهد، منتشر كرد.
روزنامه آمريكايي سياتل تايمز نيز معتقد است: احمدي نژاد امسال نقش يك كارآگاه را ايفا كرد و در مجمع عمومي سازمان ملل، آمريكا را مسئول حملات 11سپتامبر معرفي كرد. اظهارات او حساب شده بود و توجهات جهاني را از مسائلي چون برنامه هسته اي ايران منحرف كرد. اظهارات رئيس جمهور ايران تمام مباحثات آن روز در نيويورك را تحت الشعاع قرار داد.

 



هواداران مذهبي شما همان روزهاي اول ريزش كردند (خبر ويژه)

آقاي موسوي! ما با تمام وجود از اسلام به هر قرائتي متنفريم. طرفداران مذهبي شما در جنبش سبز بعد از نماز جمعه خامنه اي به خانه هايشان بازگشتند. حالا فقط لائيك ها و سكولارها پاي شما مانده اند كه آنها به تدريج جدا مي شوند.
اين جملات، بخشي از تحليل سايت صهيونيستي بالاترين است كه از موسوي خواسته روگرداني از اسلام، انقلاب و امام خميني را علني كند و باعث ريزش بيشتر عناصر ضدانقلاب باقي مانده در اطراف خود نشود. بالاترين مي نويسد: آقاي موسوي با چه زباني به شما بگوييم از اسلام و خميني دم نزنيد؟ شما از يكطرف مي گوييد رهبر جنبش سبز نيستيد و از طرف ديگر بيانيه از همين جايگاه صادر مي كنيد و مكرراً اسلام رحماني و آرمان هاي امام و... را تكرار مي كنيد. آيا شما نمي دانيد دموكراسي با مفاهيمي مثل اسلام و خميني و انقلاب هيچ سنخيتي ندارند. آيا شما نمي دانيد اكثر سبزهاي طرفدار دموكراسي، افراد سكولار و لائيك هستند كه با تمام وجود از اسلام (چه اسلام رحماني و چه اسلام خشماني) و خميني و انقلاب اسلامي متنفرند؟ آيا شما نمي دانيد طرفداران مذهبي جنبش سبز بعد از آن نماز جمعه خامنه اي به خانه هايشان برگشتند و اين ليبرال ها و لائيك ها و چپ ها بودند كه در تظاهرات ها شركت فعال داشتند؟ آيا شما نمي بينيد اكثر كساني كه در عرصه اينترنت در حال مبارزه ]!؟[ با جمهوري اسلامي هستند از همين افراد لائيك و چپ و ليبرال مي باشند.
نويسنده اين سايت ضد انقلابي تأكيد كرد: آقاي موسوي به شما بگويم! بسياري از دوستان من فقط و فقط به خاطر مواضع نسنجيده و تأكيد شما بر روي اسلام و خميني و انقلاب از جنبش سبز روي گردان شدند و اگر بخواهيد در همين مسير سير كنيد من هم جدا خواهم شد و بترسيد از آن روزي كه تعداد اين منهاها ]رأي منفي[ آن قدر زياد شود كه فقط شما بمانيد و دوستان اصلاح طلبتان.
بالاترين به اين واقعيت اشاره نكرده كه بسياري از مدعيان اصلاح طلبي نيز هم اكنون با زبان سرزنش و ملامت با موسوي روبرو مي شوند و او را باعث بي آبرو شدن اين جريان نزد مردم و حاكميت تلقي مي كنند.
از سوي ديگر سايت ضدانقلابي خودنويس در تحليل مشابهي نوشت: اصلاح طلبان هم خدا را مي خواستند و هم خرما را. هم مي خواستند با مخالفان باشند و هم در حاكميت بمانند. آنها مي دانستند كه در صورت خروج از حاكميت و اتهام براندازي، كارشان تمام است. اصلاح طلبان هر دو را مي خواستند اما قادر به رسيدن به هيچ كدام نبودند. با فروكش كردن تظاهرات خياباني، حمايت هاي مخالفان از آنها دچار آسيب شد. آنها به فضاي اينترنت اميد بستند ولي اين اتفاق هم كه پايگاهي در اينترنت داشته باشند رخ نداد. بيانيه هاي تند و آتشين و لابي در اينترنت هم هيچ كمكي به بهبود اوضاع آنان نكرد. اوضاع آن چنان وخيم شد كه موسوي هرگونه اختلاف جنبش سبز و اصلاح طلبان را به شدت تكذيب كرد غافل از اينكه راه پيش از اين جدا شده بود. اگر اوضاع به همين منوال پيش برود، اصلاح طلبان كاملاً نابود خواهند شد. براي آنها هم خدا و هم خرما از دست رفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14