(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 مهر 1389- شماره 19752

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خارج از دستور
مجلس درباره سهام عدالت گزارش داد
دبيركل حزب مؤتلفه: اظهارات هاشمي در مورد وقف دانشگاه آزاد نظر شخصي است
عضو شوراي رهبري جمهوري خلق چين در ديدار با احمدي نژاد:
چين قاطعانه مخالف تحريم يك جانبه غرب و آمريكا عليه ايران است
متكي : ايران به كمتر و يا فراتر از حق قانوني خود در معاهده ان پي تي نمي انديشد
كتاب عكس «شهدا» مرجعي براي فرهنگ دفاع مقدس است
بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف:
مواضع رئيس جمهور نماد پرچمداري ايران در مقابل استكبار جهاني است
جلالي بااشاره به حضورمصلحي دركميسيون امنيت:
وزير اطلاعات كواكبيان را در مورد كمك يك ميلياردي غرب به سران فتنه قانع كرد
وزير امور خارجه تركيه: بين ما و ايران هيچ جايي براي اعمال تحريم و خشونت نبوده و نخواهد بود
سالروز شهادت رئيسعلي دلواري روز مبارزه با انگليس نامگذاري شد
بقاع متبركه و موقوفات بايد به قطب هاي فرهنگي و كانون نشر معارف اسلامي تبديل شود
هزاران شكايات مردمي از ميرحسين آماده تسليم به دادستان تهران



خارج از دستور

جمعيت ايثارگران: مجلس
اشتباه بزرگ خود را جبران كند
جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با انتقاد از عدم تصويب فوريت طرح نظارت بر نمايندگان، از مجلسي ها خواست تا در اسرع وقت اشتباه بزرگ خود را جبران كنند.
در بيانيه اين تشكل ايثارگر آمده است: طرح نظارت بر نمايندگان به دنبال رهنمود رهبر معظم انقلاب به نمايندگان مجلس هشتم در اوايل تيرماه گذشته تهيه شد و انتظار مي رفت نمايندگان اصولگراي مجلس هشتم با سرعت و همت كافي اين نقص بزرگ در قوه مقننه را جبران كنند اما روز يكشنبه (4/7/89) نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در صحن علني به يك فوريت طرح نظارت بر نمايندگان راي منفي دادند تا اين طرح در فرآيند طولاني مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.
بديهي است تحقق جامعه آرماني اسلامي و رسيدن به كيفيت هاي مصرح در سند چشم انداز 20ساله نظام، جز با مجلسي مقتدر و به دور از آلودگي هاي مادي ميسر نيست به همين دليل از مجالس هفتم و هشتم هم انتظار مي رفت با تصويب قانوني از غلطيدن هرچند اندك نمايندگان به مبادلات و مناسبات آلوده مالي پيشگيري و زمينه را طوري مهيا كنند كه نمايندگان مجلس به فرموده رهبر معظم انقلاب در 4 سال نمايندگي خود را وقف خدمت به جامعه اسلامي و هموطنان كنند.
متاسفانه طرح حفظ منزلت مجلس كه در ابتداي مجلس هفتم تهيه شد با سهل انگاري و بهانه جويي برخي نمايندگان نافرجام ماند و امروز شاهديم كه دومين تلاش جدي براي نظارت بر مناسبات مالي رفتاري اندك نمايندگان مجلس كه به كليت مجلس آسيب مي زنند نيز با بهانه هاي واهي نافرجام مي ماند و مجلس هشتم در روزي تلخ، فوريت طرح مبتني بر مطالبات ملت ايران و خواسته رهبر معظم انقلاب را پس از چهار ماه رد كرد.
جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قويا توقع دارد ضمن جبران اين اشتباه بزرگ در اسرع وقت زمينه هاي اجراي نظارت بر مناسبات مالي رفتاري نمايندگان را فراهم آورده و زمينه را براي خدمت صادقانه، بي ريا و با پاكدستي و پرهيزگاري از چرب و شيرين دنيا براي نمايندگان ملت فراهم آورند.
همچنين سيداحمد آوايي نماينده مردم دزفول در مجلس با اشاره به نتايج راي گيري درباره طرح نظارت بر نمايندگان گفت: اين طرح را 150نماينده امضا كرده بودند اما اينكه چطور از بين 150 نفر امضاكننده طرح نظارت مجلس بر نمايندگان تنها 79 نفر به فوريت آن راي مثبت دادند، جاي سؤال دارد.
خاطرنشان مي شود حدود چهارماه پيش رهبر معظم انقلاب در ديدار نمايندگان مجلس از آنان خواست تا نسبت به تهيه و تصويب طرحي براي نظارت بر خود اقدام كنند. پس از اين ديدار برخي از نمايندگان طرحي را در اين باره آماده كردند اما به يكباره از دستور كار مجلس خارج و اعلام شد كه براي پختگي بيشتر اين طرح به كميسيون اصل 90 مجلس خواهد رفت.
در ادامه كميسيون مذكور پس از بررسي هاي طولاني طرح فوق را تهيه و به جلسه علني مجلس ارائه كرد اما نمايندگان مجلس باز هم اين طرح را پس از گذشت چهار ماه از توصيه رهبر انقلاب به بهانه پختگي(!) بيشتر رد كردند و حالا معلوم نيست چه زماني اين طرح كه هم اكنون جزو دستورات عادي مجلس به حساب مي آيد در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.
قرائت يك تذكر !
با وجودي كه رئيس مجلس در جلسه ديروز مجلس چندين بار به نمايندگان توصيه كرد كه وقت مجلس را صرف ايجاد مناقشه درباره موضوع در رأس امور بودن مجلس نكنند اما چنين نشد.
علي لاريجاني رئيس مجلس در جلسه علني ديروز حداقل دوبار به موضوع در راس اموري مجلس پرداخت. وي ابتدا در نطق پيش از دستورش به رغم اينكه بر وحدت تاكيد كرد اما بلافاصله گفت: در بحث جايگاه مجلس و در راس امور بودن اين مرجع نيز بنده نظر خود را اعلام كردم و مجلس شوراي اسلامي نسبت به جايگاه خود ترديدي ندارد كه لازم باشد خود را اثبات كند.
وي همچنين در پاسخ به تذكر نصيرپور نماينده اقليتي كه سعي داشت به اين موضوع دامن بزند گفت: اين اظهارنظر كه مجلس در راس امور نيست، غلط است و مجلس در راس امور است.
علاوه بر اين، 170 نماينده نيز در تذكري خطاب به رئيس جمهور به بحث در راس امور بودن مجلس پرداختند. متن اين تذكر نيز به طور كامل و برخلاف رويه مجلس در صحن علني قرائت شد كه همين امر نيز با اعتراض ستار هدايت خواه نماينده بويراحمد و دنا مواجه شد.
وي خطاب به رئيس جلسه گفت: بنده 6 سال و چند ماه است كه نماينده مجلس هستم و تاكنون سابقه نداشته كه متن كامل تذكرات كتبي به رئيس جمهور و وزرا قرائت شود.
هدايت خواه افزود: امروز براي اولين بار مشروح تذكرات نمايندگان به رئيس جمهور قرائت شد در حاليكه طبق آيين نامه بايد خلاصه تذكرات در صحن مجلس قرائت شود و اقدام هيئت رئيسه خلاف آيين نامه است. وي گفت: هيئت رئيسه طبق سوگندي كه ياد كرده بايد آيين نامه داخلي مجلس را رعايت كند اما عملكرد هيئت رئيسه در اين خصوص با آيين نامه سازگار نيست و هيئت رئيسه تخلف كرده و بايد عذرخواهي كند اين نوع تفسير يك امر بي سابقه است.
ابوترابي نائب رئيس كه در غياب لاريجاني رياست جلسه علني را برعهده داشت در پاسخ به انتقاد هدايت خواه گفت كه تذكر نمايندگان بيانيه آنها هم بوده و بر همين اساس متن آن قرائت شده است.

 



مجلس درباره سهام عدالت گزارش داد

گزارش كميسيون ويژه اصل 44 قانون اساسي درباره طرح سهام عدالت در مجلس قرائت شد.
در گزارش فوق كه در نشست علني ديروز مجلس قرائت شد ضمن اشاره به عزم جدي دولت نهم براي واگذاري سهام عدالت به همه مردم خصوصا اقشار محروم آمده است: لازم است دولت محترم ضمن رعايت مفاد قانوني اجازه خصوصي سازي واقعي و زمينه اجراي اصولي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي را فراهم آورد.
منظور از خصوصي سازي بايد اين باشد كه ضوابطي ايجاد گردد تا بر اساس آن رقابت صورت پذيرد و بدون بسترسازي مطمئن يك خصوصي سازي مطلوب نخواهيم داشت.
بسترسازي مطمئن نياز به تقويت بخش خصوصي، عمق لازم دادن به بورس و استفاده از سرمايه براي توليد ثروت خواهد داشت.
لذا دارندگان سهام عدالت و در واقع سهامداران اصلي شركتهاي سرمايه گذاري استاني بايد اطلاع كافي از قيمت واقعي سهامي كه در اختيار دارند داشته باشند، همچنين زمينه براي خريد و فروش سهام واگذار شده به قيمت واقعي ايجاد گردد. با عنايت به اينكه سهام به قيمتي بسيار كمتر از ارزش واقعي سهام به دارندگان سهام عدالت واگذار شده و مكانيزمي براي خروج از بازار و عرضه آن سهام پيش بيني نشده لذا سهام به قيمتي بسيار پايين عرضه مي گردد.
در ادامه گزارش آمده است: با عنايت به اينكه عمده سهامداران سهام عدالت، از ضعيف ترين اقشار درآمدي جامعه بوده و غالبا اطلاعات كافي از قوانين و مقررات سهامداري و بازار سرمايه ندارند، بطور حتم افرادي كه از انتخابات اين مجموعه افراد براي شركتهاي سرمايه گذاري استاني حاصل خواهد شد، عمدتا افرادي غير متخصص در زمينه هاي بازار سرمايه و سهامداري خواهند بود، بنابراين لازم است براي مديران شركتهاي سرمايه گذاري استاني حداقل شرايطي قائل گردد كه مديريت آنها موجب افزايش ثروت سهامداران گردد. ضمنا هم زمان بايد ضعف اطلاع رساني و فرهنگ سازي بين مشمولان سهام عدالت را جبران نمود.
نبود فرهنگ سهامداري از ديدگاه فرهنگي مردم، به لحاظ سنتي دارايي واقعي را به دارايي هاي مالي (مجازي، سهام) ترجيح مي دهند بدين معني كه غالبا مردم به خريد و سرمايه گذاري در املاك و فرش و ... بيشتر تمايل نشان مي دهند تا سرمايه گذاري در سهام اوراق بهادار. لذا بايد فرهنگ سازي لازم بين مردم علي الخصوص مشمولان سهام عدالت ايجاد گردد.
همچنين با توجه به اينكه نماينده دولت در مجامع شركتهايي كه سهامداران آنها دارندگان سهام عدالت بوده اند اصرار بر تقسيم هرچه بيشتر سود داشته اند لذا تصور شركتهاي سرمايه گذاري بورس از سهام عدالت اين است كه سهام عدالت عامل بازدارنده افزايش سرمايه نقدي، رشد و توسعه و سرمايه گذاري اين شركتها مي باشد.
لذا پيشنهاد مي گردد شركتهاي بزرگ مانند شركتهاي پتروشيمي و پالايشگاهي و... كه در آن طرح توسعه در حال انجام مي باشد سهام آن به سهام عدالت تخصيص نيابد. همچنين كل سهام چند شركت اصلي كه داراي سود مناسب و بازدهي لازم مي باشد به سهام عدالت تخصيص يافته و بقيه شركتها از طريق واگذاريهاي قيد شده در قانون و براساس ضوابط به بخش خصوصي واگذار گردد.
مخبر كميسيون ويژه پس از قرائت گزارش فوق گفت: ما پيشنهادهايي درباره سهام عدالت داريم كه انتظار داريم مجلس به آنها راي دهد.
اول اينكه هيئت وزيران هر چه سريع تر شركت هاي سرمايه گذاري استاني را ساماندهي كرده و با ورود آنها به بورس در قالب شركتهاي سهامي عام و يا فعال شدن كانون سهام عدالت امكان مالكيت كامل و مديريت مردم در سهام عدالت را فراهم نمايد.
ديگر اينكه تصويب نامه دولت در خصوص تصدي نمايندگي سهام عدالت در شركت هاي واگذار شده توسط دستگاه اجرايي احكام صادره لغو و نمايندگان سهام عدالت توسط كانون شركت هاي استاني تعيين گردد.
تكميل جامعه هدف واجدين دريافت سهام عدالت از ديگر پيشنهادهاي كميسيون ويژه اصل 44 درباره طرح سهام عدالت بود.
در ادامه شش تن از نمايندگان مجلس ديدگاههاي خود را درباره گزارش كميسيون ويژه ابراز كردند و سپس لاريجاني نماينده قم در مجلس از ساير نمايندگان خواست تا 48 ساعت آينده پيشنهادات خود را درباره گزارش كميسيون ويژه اصل 44 ارائه دهند.
اصلاح دو ماده از قانون
ماليات بر ارزش افزوده
در بخش ديگري از جلسه علني ديروز كليات طرح اصلاح دو ماده از قانون ماليات بر ارزش افزوده تصويب شد.
براساس اين مصوبه مواد 38 و 39 قانون ماليات بر ارزش افزوده اصلاح خواهد شد از جمله اينكه نحوه توزيع عوارض آلايندگي مشخص مي شود.
احمدي نژاد در نيويورك بر حقانيت مواضع فراگير انقلاب صحه گذاشت
نماينده دماوند در مجلس گفت: مواضع روشن رئيس جمهور درباره ضرورت مديريت عادلانه جهاني و پرهيز از يكجانبه گرايي قدرت هاي بزرگ، بار ديگر بر حقانيت مواضع فراگير انقلاب اسلامي صحه گذاشت.
به گزارش فارس، شاهرخ رامين در نطق ميان دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس با اشاره به آخرين تحولات بين المللي اظهار داشت: در حاليكه دشمنان اسلام و ايران در همه زمينه ها براي ضربه زدن به نظام مقدس اسلامي تلاش مي كنند، مواضع اصولي و صريح رئيس جمهور كشورمان در مجمع عمومي سازمان ملل و در ميان نمايندگان بيش از 200 كشور جهان كه اكثرا تشنه عدالت در روابط انساني هستند، روزنه اميدي جديد فرا روي ملت ها قرار داد.
وي افزود: مواضع روشن آقاي احمدي نژاد در رابطه با ضرورت مديريت عادلانه جهاني با مشاركت همه ملت ها و پرهيز از يكجانبه گرايي قدرت هاي بزرگ، بار ديگر بر حقانيت مواضع فراگير انقلاب اسلامي در سيره حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در معرفي خط مشي نظام صحه گذاشت.

 



دبيركل حزب مؤتلفه: اظهارات هاشمي در مورد وقف دانشگاه آزاد نظر شخصي است

دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي، اظهارات هاشمي رفسنجاني در خصوص وقف دانشگاه آزاد را، نظر شخصي وي دانست.
محمدنبي حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي در گفت وگو با فارس، با بيان اين كه رهبر معظم انقلاب در اقدامي حكيمانه هيئتي خبره را مامور رسيدگي به موضوع وقف دانشگاه آزاد اسلامي كردند، بيان داشت: اين اقدام به موقع ايشان بهترين راه خاتمه دادن به بگومگوهاي موضوع دانشگاه آزاد است.
وي بيان داشت: اشخاص حقيقي حق اظهارنظر دارند، اما نمي توانند اعلام كنند كه همه بايد نظر من را قبول كنند.
حبيبي تاكيد كرد: در حالي كه يك هيئت كارشناسي برجسته مامور اعلام نظر نهايي در اين خصوص است، بايد منتظر تصميم نهايي نظام باشيم و صحبت آقاي هاشمي در خصوص وقف دانشگاه آزاد، نظر شخصي وي است.

 



عضو شوراي رهبري جمهوري خلق چين در ديدار با احمدي نژاد:
چين قاطعانه مخالف تحريم يك جانبه غرب و آمريكا عليه ايران است

لي چانگ عضو شوراي رهبري جمهوري خلق چين تأكيد كرد: چين به طور قاطع مخالف تحريم يك جانبه كشورهاي غربي و آمريكا عليه ايران است.
«لي چانگ » عضو شوراي رهبري جمهوري خلق چين در ديدار با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان با اشاره به اينكه عملكرد دولت ايران مورد احترام مردم چين است ، گفت : دولت ايران همواره پايبند اصول واحدي در جهان بوده و اين موضوع قابل احترام است.
وي با قدرداني از نقش شايان جمهوري اسلامي ايران در توسعه روابط با چين تأكيد كرد: دولت چين هميشه خود را دوست نزديك و سنتي ملت ايران مي داند و هميشه به سياست همكاري با ايران پايبند بوده است .
لي چانگ افزود: چين هميشه با ديدگاه استراتژيك و با دور انديشي مناسبات دو كشور را دنبال مي كند و تمايل دارد با تلاش هاي مشترك ، همكاري هاي دو كشور را در زمينه هاي مختلف تقويت كند و مناسبات دو كشور را هر چه بيشتر ارتقاء دهد.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه چين از حق استفاده صلح آميز هسته اي ايران به طور كامل و قاطع حمايت مي كند ، گفت : چين حق مشروع استفاده صلح آميز را براي ايران به عنوان عضو منع گسترش سلاح هاي هسته اي حمايت مي كند و هميشه خواهان حل و فصل موضوع هسته اي ايران از طريق گفت وگو و مذاكره است .
عضو شوراي رهبري جمهوري خلق چين تأكيد كرد : چين مخالف تحريم و اتخاذ فشار در خصوص پرونده هسته اي ايران است و همواره نصيحت كرده است كه اين پرونده بايد از طريق گفت و گو حل و فصل شود .
لي چانگ افزود: چين به طور قاطع مخالف تحريم يك جانبه كشورهاي غربي و آمريكا عليه ايران است.
عضو دائمي شوراي سياسي كميته مركزي خلق چين ، با اشاره به سياست هاي دو گانه آمريكا در جهان گفت: آمريكا و برخي قدرت ها با استفاده از نيروي نظامي، سياست هاي سلطه جويانه خود را اعمال مي كنند و در قبال اين وضعيت بايد تاكتيك و هنر مناسبي اتخاذ كرد تا اين گونه اقدامات مهار شود.
وي خاطر نشان كرد: ايران كشوري مهم در منطقه به حساب مي آيد و پيشرفت و اقتدار ايران در كنار ساير كشورهاي در حال توسعه مي تواند به تغيير نظام ناعادلانه موجود كمك كند.

 



متكي : ايران به كمتر و يا فراتر از حق قانوني خود در معاهده ان پي تي نمي انديشد

منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه شصت و پنجمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل بطور جداگانه با وزيران خارجه مالزي، نيكاراگوئه و سنگاپور ديدار و گفت وگو كرد.
در ديدار متكي با وزير خارجه مالزي كه كشورش درحال حاضر رياست اكوسوك (شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد) را بر عهده دارد، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات دوجانبه بويژه حوزه همكاريهاي اقتصادي دو كشور، وزير امور خارجه كشورمان آخرين روند مربوط به پرونده هسته اي و بيانيه تهران، گفت وگوهاي وين و گروه 1+5 را به اطلاع همتاي مالزيايي خود رساند.
وي در ادامه به لزوم بازنگري در ساختار سازمان ملل متحد اشاره كرد كه طرف مالزيايي نيز به اهميت آن تاكيد كرد.
متكي همچنين در ديدار جداگانه با وزير امور خارجه نيكاراگوئه موضوعات مورد علاقه دو كشور را مورد بحث قرار داد.
وي با تاكيد بر لزوم تعريف مجموعه اي از برنامه ها و پروژه هاي قابل انجام در بخش اقتصادي روابط ايران و نيكاراگوئه به تشريح توانمندي هاي كشورمان درحوزه هاي مختلف انرژي، كشاورزي، صنايع و نيروگاههاي توليد برق كه مي تواند در نيكاراگوئه فعال گردد اشاره كرد.
وزير خارجه نيكاراگوئه نيز در اين ديدار امنيت اقتصادي و همچنين قوانين مربوط به حمايت از سرمايه گذاران خارجي در كشورش را تشريح و خواستار گسترش همكاريها بويژه از طريق ارتقاء شناخت بخشهاي اقتصادي ايران در زمينه كار با آمريكاي لاتين بويژه نيكاراگوئه شد.
متكي در ادامه گفتگوهاي خود با مقامات سياسي كشورهاي مختلف جهان در نيويورك با وزير خارجه سنگاپور نيز ديدار و در خصوص روابط دو كشور به گفت وگو پرداخت.
وزير امور خارجه در اين ديدار با توجه به ناكارآمدي تحريم ها در ضعيف سازي اقتصاد ايران به خودكفايي بوجود آمده در كشورمان بويژه در بخش صنايع نفت و گاز اشاره و با توجه به روابط سنتي موجود بين ايران و سنگاپور خواستار گسترش روابط در حوزه هاي مختلف سياسي و اقتصادي گرديد.
متكي در اين ديدار همچنين با تاكيد بر حق قانوني بر آمده از NPT براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي از سوي كشورمان و با بيان اين كه ايران به كمتر و يا فراتر از حق قانوني خود در معاهده NPT نمي انديشد، آخرين تحولات پرونده هسته اي بويژه همكاريهاي گسترده انجام شده از سوي كشورمان با آژانس بين المللي انرژي هسته اي را براي همكار سنگاپوري خود تشريح كرد.

 



در مراسم رونمايي اين كتاب عنوان شد
كتاب عكس «شهدا» مرجعي براي فرهنگ دفاع مقدس است

گروه ادب و هنر-
كتاب عكس «شهدا» روز گذشته طي مراسمي رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري ها،عباس ميرهاشمي مدير هنري كتاب عكس «شهدا» در مراسم رونمايي از اين كتاب كه با حضور مسئولان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در مجتمع فرهنگي و هنري اسوه برگزار شد گفت: كتاب عكس شهدا با تلاشي سه ساله به عنوان كتابي مرجع در اين زمينه تهيه شد.
وي افزود: اين كتاب نهمين جلد از مجموعه كتاب هاي «شهدا» است. شش جلد از اين مجموعه
كتاب ها در سال هاي 1361 تا 68 منتشر شد و سپس انتشار آن متوقف شد كه تصميم گرفتيم دوباره اين مجموعه را منتشر كنيم و در اين راستا سال 75 جلد هفتم آن با عنوان «زن در دفاع مقدس» و سال 87 جلد هشتم آن با عنوان «خرمشهر» منتشر شد و امروز نيز اين كتاب رونمايي شد.
ميرهاشمي درباره چگونگي جمع آوري عكس هاي اين كتاب توضيح داد: با انتشار فراخواني اعلام شد قصد داريم كتاب عكس شهدا را با موضوع لحظه هاي شهادت، تبادل شهدا، تفحص شهدا، انتقال و تشييع و تدفين شهدا، يادمان شهدا و باور زنده بودن شهدا و... منتشر كنيم.
سپس موضوعهاي بمباران، مهاجرت، اعزام نيروها به جبهه و ... نيز به عنوان عكس هاي اوليه درنظر گرفته شد.
وي ادامه داد: 275 عكس از 105 عكاس از ميان حدود دو ميليون فريم عكس انتخاب شد كه از ميان آن ها تنها عكاس دو عكس، مشخص نيست.
در ادامه اين مراسم از «ابوطالب امام» عكاس فقيد دوران دفاع مقدس و «عزيزالله نعيمي» كه هم اكنون در بستر بيماري به سر مي برد، با اهداي لوح تقدير و هدايايي به خانواده آن ها تقدير شد. در اين مراسم همچنين از خانواده پنج عكاس شهيد كاظم اخوان، حميد پورجبار، سعيد جان بزرگي، داريوش گودرزي و محسن چوبدار با اهداي لوح تقدير و هدايا تقدير شد.
رونمايي آثار جديد نشر شاهد
ديروز همچنين تازه ترين كتاب هاي نشر شاهد رونمايي شد.
اين مراسم با حضور مجتبي رحماندوست مشاور رئيس جمهور در امور ايثارگران و منوچهر اكبري رئيس بنياد دانشنامه نگاري ايران در سراي اهل قلم برگزار شد و كتاب هاي «ققنوس فاتح» زندگي نامه شهيد وزوايي، كتاب هفت جلدي زندگي نامه داستاني شهداي انقلاب «يادگاران انقلاب»، چاپ پنجم كتاب «لحظه هاي آسماني» كه حاوي كرامات شهدا است و گزيده هاي موضوعي وصيت نامه شهدا با عنوان «بسيج» رونمايي شدند.

 



بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف:
مواضع رئيس جمهور نماد پرچمداري ايران در مقابل استكبار جهاني است

بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف تاكيد كرد: سخنان و مواضع احمدي نژاد يك بار ديگر پرچمداري ايران در مقابل استكبار جهاني را نمايان كرد.
متن بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف در حمايت از سخنان و مواضع رئيس جمهور در سازمان ملل و مصاحبه با رسانه هاي غربي به شرح ذيل است:
كافران انتظار و آرزوي آن دارند كه شما از اسلحه و اسباب خود غفلت كنيد، تا ناگهان بر شما حمله ور شوند. «سوره نساء آيه102 »
اكنون كه بيست و يكمين جشن پيروزي دفاع مقدس را پشت سر مي گذاريم، جاي آن دارد كه از درگاه خداوند منان براي شهيدان و امام راحل علو درجات مسئلت نماييم و بر دستان و بازوان ستبر رزمندگان و جانبازان و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران بوسه عشق بزنيم و براي طول عمر و سلامتي رهبر معظم انقلاب خالصانه دعا كنيم.
در اين ايام حضور انقلابي رياست محترم جمهور، جناب آقاي دكتر احمدي نژاد و هيئت همراه در سازمان ملل همچون گذشته بارقه اميد و شور بازگشت به آرمان هاي انقلاب اسلامي را در دل هاي مردم صدچندان نمود و چهره ايران را به عنوان پرچمدار مبارزه با استكبار جهاني در معرض ديد همگان قرار داد.
رئيس جمهور ضمن گفتگو با رسانه هاي غربي و بيان ديدگاه هايش علاوه بر شكستن حصر رسانه اي دشمن توانست با زير سوال بردن حادثه يازدهم سپتامبر، جبهه استكبار را در موضع ضعف و انفعال قرار دهد.
به راستي جاي سوال است كه دولت آمريكا طبق حكم كدام دادگاه به بهانه واقعه يازدهم سپتامبر به كشورهاي افغانستان و عراق لشگركشي نمود و تا كنون قريب به يك ميليون انسان بي گناه را به خاك و خون كشانده است؟ و حال با كمال وقاحت و بي شرمي چگونه دم از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم مي زند؟ البته بديهي است كه سردمداران كاخ سفيد و سياه در مصاحبه با شبكه فارسي دولتي انگليس، چاره اي جز مشمئز كننده و اهانت آميز خواندن اظهارات دكتر احمدي نژاد نداشتند.
و اكنون ما دانشجويان ضمن حمايت از مواضع خارجي دولت دهم، خواستار آنيم كه با ادامه شيوه آفندي و نه پدافندي، ضمن پيگيري مباحث ريشه اي اين برهه از زمان، مانند هولوكاست و يازده سپتامبر و غيرمنطقي بودن حق وتو در سازمان ملل كه پاشنه آشيل دشمن به حساب مي آيند، نقطه اميدي براي ملت هاي آزاده از سياست هاي جمهوري اسلامي ايران ايجاد نمايد.
بي شك تاكنون در مجامع داخلي و خارجي هر گاه دولت از مواضع امام و رهبري تبعيت نمود، به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته است و صد البته اگر در اين مسير به حركت خود ادامه دهد، بي ترديد تمام تحريم ها و توطئه هاي استكبار جهاني غرب و شرق بي نتيجه خواهد ماند.
ما دانشجويان در اين شرايط حساس تاريخي كه به گفته رهبر معظم انقلاب هنگام گذر از پيچ خطرناك تاريخ هستيم، همچنان همگان را به حفظ هوشياري و وحدت در سايه ولايت دعوت مي نماييم.
به اميد پيروزي مستضعفين بر مستكبرين.

 



جلالي بااشاره به حضورمصلحي دركميسيون امنيت:
وزير اطلاعات كواكبيان را در مورد كمك يك ميلياردي غرب به سران فتنه قانع كرد

كاظم جلالي سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در جلسه امروز كميسيون حجت الاسلام والمسلمين مصلحي وزير اطلاعات حضور يافت و به سوالات چند تن از نمايندگان پاسخ داد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: اولين سوال مربوط به كواكبيان نماينده سمنان بود كه پرسيد جزييات و مستندات سخنان وزير اطلاعات مبني بر كمك يك ميليارد دلاري به آقايان خاتمي، موسوي و كروبي چيست؟ جلالي گفت: وزير اطلاعات به شكل تفصيلي به اين سوال پاسخ داد و گفت، در منشور براندازي كه از بخشي از اصلاح طلبان به دست آمد آورده شده كه نبايد از امكانات و مقدورات انساني و غير انساني خارج از كشور غافل شد. هم چنين در سند تاملات راهبردي حزب مشاركت آمده است كه بخش مردم سالار بايد از بحران هايي كه كل سيستم سياسي را تهديد مي كند، استفاده نمايد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي گفت: وزير اطلاعات بيان نمود كه دشمن هفده ميليارد و هفتصد ميليون دلار در بحث جنگ نرم هزينه كرده است. اسناد آن وجود دارد. البته اين رقم غير از رقمي است كه به ضد انقلاب و گروه هاي تروريستي كمك شده و هم چنين غير از رقم هاي مربوط به هزينه هاي علمي و پژوهشي و ... مي باشد. جلالي افزود: وزير اطلاعات گفت ما پشتيباني هاي مالي كه از جريان فتنه شده را بررسي مفصلي داشتيم و در آينده افشا خواهد شد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي گفت: وزير اطلاعات بيان كرد كه اعترافاتي وجود دارد مبني بر اين كه CIA پول به آنها داده است و اين افراد از چهره هاي موثر برخي ستادهاي فتنه هستند. جلالي افزود: وزير اطلاعات در پايان گفت كه سيستم هاي اطلاعاتي الزاما كمك ها را به شكل مستقيم به افراد نمي دهند، بلكه راه هاي ارائه اين كمك ها به جريان فتنه بسيار متنوع و در عين حال پيچيده است و برخي رسانه ها مطالب مرا به گونه اي ديگر منعكس كرده اند. كواكبيان در پايان از توضيحات وزير اطلاعات قانع شد.
كاظم جلالي گفت: سؤال دوم را الياس نادران نماينده مردم تهران مطرح كرد. سوال نادران عبارت بود از اين كه آيا در مدعوين همايش دوم ايرانيان افراد ضد انقلاب، مسئله دار و نزديك به اپوزيسيون وجود داشته است؟ چقدر هزينه صورت گرفته است؟ آيا سرو مشروبات الكلي و رقص مختلط در شب همايش در يكي از هتل ها صحت دارد؟ چقدر سرمايه از برگزاري اين همايش جذب اقتصاد كشور شده است؟ سخنگوي كميسيون امنيت ملي افزود: وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال گفت، در خصوص اين همايش وزارت گزارش جامعي از نقاط ضعف و قوت آن تهيه كرده كه اين گزارش منصفانه و دقيق است. من قائلم در سرجمع، نقاط مثبت اين همايش بر نقاط ضعفش مي چربيد.
جلالي گفت: وزير اطلاعات اعلام كرد در خصوص افراد مدعو جلسه همه تشريفات و ماموريت ها انجام شده بود. اما اين كه اين همايش چه ميزان هزينه داشته مربوط به ما نيست. بلكه مربوط به سازمان حسابرسي است و ماموريت ما نيست. سخنگوي كميسيون امنيت ملي گفت: وزير اطلاعات اعلام كرد كه در خصوص سرو مشروبات الكلي هيچ سندي وجود ندارد. من با انگيزه جدي مسئله را پيگيري كرده ام چنين چيزي نيافتم.

 



وزير امور خارجه تركيه: بين ما و ايران هيچ جايي براي اعمال تحريم و خشونت نبوده و نخواهد بود

وزير امور خارجه تركيه تاكيد كرد: بين ما و ايران در گذشته و آينده هيچ جايي براي اعمال تحريم، خشونت، نژادپرستي و حتي طايفه گرايي نبوده و نخواهد بود.
داوود اوغلو در گفت وگوي تفصيلي با روزنامه الحيات چاپ لندن در پاسخ به سوالي درباره تعهدات كشورش به قطعنامه هاي صادره از سوي شوراي امنيت سازمان ملل در قبال ايران گفت: ايران همسايه ماست و هيچ جنگ يا تغيير جغرافيايي در طول قرن ها ميان تركيه و ايران به وقوع نپيوسته است و براساس همين موقعيت جغرافيايي هم طي قرن هاي آينده و نه در سال هاي آينده به همين زندگي ادامه خواهيم داد. وي تاكيد كرد: منظور من از همه ما يعني ايران، تركيه، كشورهاي عربي و لبنان است.
او افزود: همان طور كه گفتم آن چه ما به دنبال تحقق آن هستيم ايجاد منطقه داراي صلح، ثبات و شكوفاست. اين هدف ماست و در اين منطقه جايي براي سلاح هسته اي، اعمال تحريم ها، محاصره مشابه با محاصره غزه، خشونت، نژادپرستي و طايفه گري وجود ندارد.
وزيرخارجه تركيه در پاسخ به اين سوال كه آيا اكنون تمامي آن چه را كه براي منطقه خواسته ايد فراهم شده است؟ گفت: ما خواهان تغيير در اين وضعيت هستيم و براي اين تغيير با جامعه جهاني و ايران با هدف ايجاد راه حلي براي برنامه هسته اي كه به صورت يك معضل درآمده، به روش مسالمت آميز تلاش مي كنيم.
وي تصريح كرد: البته اين كار به معناي اعمال فشار عليه ايران نيست بلكه عبارت است از تلاش براي حل اين مشكل.
داوود اوغلو تصريح كرد: مواضع تركيه در اين باره كاملا واضح است. به طوري كه با وجود سلاح هاي هسته اي در هر كجا كه باشد مخالفيم و خواهان عاري سازي خاورميانه از سلاح هاي هسته اي هستيم . هم چنين خواهان دستيابي به راه حلي براي اين مشكل به واسطه ابزارهاي ديپلماتيك هستيم اما در رابطه با اعمال تحريم ها ما تلاش مان را براي جلوگيري از اعمال آن قرار داده ايم. داوود اوغلو افزود: طبيعتا ما نسبت به (قطعنامه) پايبند خواهيم بود و با وجود اعتراضات و مخالفت هاي ما با هرگونه اعمال تحريم در منطقه، قطعنامه هايي از سوي سازمان ملل براساس بند هفتم صادر شد كه به آن پايبند خواهيم بود اما در عين حال نسبت به در پيش گرفتن تحريم هاي يك جانبه آمريكا، اتحاديه اروپا، كره يا ژاپن هم متعهد نيستيم و اين مسئله نمي تواند در روابط دو جانبه ما تاثيرگذار باشد.
اوغلو ادامه داد: اتحاديه اروپا تصميمات يك جانبه و خاص خود را دارد و ما جزو آن ها نيستيم و الزامي هم به اجراي تحريم هاي يك جانبه نداريم. به طوري كه در چارچوب تحريم هاي سازمان ملل روابط مان را با ايران به عنوان دولت همسايه توسعه خواهيم داد.
وزير امورخارجه تركيه گفت: در عين حال از لحاظ ديپلماتيك براي رسيدن به يك راه حل ديپلماتيك براي اين مشكل با هدف كوچك شمردن و لغو تمامي تحريم ها در منطقه تلاش خواهيم كرد.

 



سالروز شهادت رئيسعلي دلواري روز مبارزه با انگليس نامگذاري شد

دبير كنگره ملي شهيد رئيسعلي دلواري گفت: 12 شهريور روز شهادت شهيد رئيسعلي دلواري بزرگ مرد تاريخ جنوب كشور ازسوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان روز مبارزه با انگليس نامگذاري شده است.
به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمين محمد نصيري بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به شرارت و خباثت هاي دولت انگليس در قبال جمهوري اسلامي در تاريخ 32 ساله انقلاب، شوراي فرهنگ عمومي تصميم گرفت به پاس رشادت ها و ايستادگي دلير مردان جنوب كشور روزشهادت رئيسعلي دلواري روز مبارزه با انگليس نامگذاري كند.
وي با بيان اينكه اين روز در تقويم سال 90 درج خواهد شد، اظهار داشت: موضوع نامگذاري مناسبت هاي تقويم سال 1390 در پانصد و سي و يكمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي كشور مورد بررسي قرار گرفت كه روزهاي مصوب اين شورا پس از تاييد از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تقويم رسمي كشور درج خواهد شد.

 



نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه
بقاع متبركه و موقوفات بايد به قطب هاي فرهنگي و كانون نشر معارف اسلامي تبديل شود

حجت الاسلام علي محمدي با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبري نسبت به سازمان اوقاف گفت: يكي از وظايف سازمان اوقاف تبليغ شريعت اسلام و معارف ديني است و مديران بايد براساس اين وظيفه و به تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري بتوانند بقاع متبركه را كه يكي از پايگاه هاي جامع تبليغ اسلامي به شمار مي رود به قطب هاي فرهنگي و كانون هاي نشر معارف اسلامي و قرآني تبديل كنند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه سرپرست سازمان اوقاف در نشست سراسري مديران و معاونان اين سازمان و ادارات تابعه گفت: نگاه مديران قبلي به وقف صرفاً اجتماعي، فرهنگي و خدماتي بوده اين در حالي است كه براي اداره موقوفات بايد آن را اقتصادي اداره كنيم، حق و حقوق موقوفات را مطابق موازين قانوني گرفته و براي توسعه آن سرمايه گذاري كنيم.
نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف در ادامه به نقش ثروت در توسعه و تبليغ دين اشاره كرد و گفت:تجربه تاريخي نشان مي دهد كه يكي از عوامل موفقيت دين و امت اسلامي، ثروت مسلمين بوده است و البته در هيچ جاي اسلام هم به فقر جامعه اسلامي توصيه نشده است بلكه مذمت هم شده است سازمان اوقاف هم اين افتخار را دارد كه بخشي از ثروت جامعه اسلامي را مديريت و در مسير توسعه و توليد ثروت در خدمت جامعه تلاش مي نمايد.
حجت الاسلام محمدي اجراي نيات خير واقفان را مورد تأكيد قرار داد و گفت: ما بايد نيت واقفان را در همان جهتي كه وقف كرده اند مصرف كنيم و اجراي دقيق نيت واقف به فتواي تمامي فقها واجب است.
وي تصريح كرد: بايد بتوانيم از عوايد موقوفات كسب درآمد كنيم و درست نيست كه سرقفلي ملك و مغازه و... را واگذار كنيم و يك اجاره ناچيزي گرفته و از خود نسبت به موقوفه سلب اختيار كنيم.

 



هزاران شكايات مردمي از ميرحسين آماده تسليم به دادستان تهران

در پي اظهارات اخير دادستان تهران مبني بر قطعي بودن محاكمه سران فتنه سايت موج قانون آمادگي خود را براي تحويل شكايات جمع آوري شده به نماينده مدعي العموم اعلام نمود.
در پي اظهارات اخير دادستان تهران مبني بر قطعي بودن محاكمه سران فتنه و رسيدگي به تخلفات اين افراد سايت خبري-تحليلي موج قانون كه از روزهاي اول فتنه سال 88 اقدام به ثبت شكايات مردمي عليه موسوي نموده بود طي نامه اي آمادگي خود را براي تحويل شكايات جمع آوري شده به نماينده مدعي العموم اعلام نمود.
متن نامه مدير مسئول پايگاه خبري- تحليلي موج قانون به شرح زير مي باشد:
حضور محترم جناب آقاي جعفري دولت آبادي، دادستان محترم تهران
با عرض سلام و تحيات احتراما با توجه به فرمايش اخير حضرتعالي مبني بر قطعي بودن محاكمه سران فتنه 88 به استحضار مي رساند ، پايگاه خبري - تحليلي موج قانون در پي نقض مكرر و آشكارقانون توسط آقاي مير حسين موسوي خامنه در حوادث بعد از انتخابات اقدام به تجميع شكايات مردمي عليه اين نامزد شكست خورده انتخابات نموده بود. اكنون و با توجه به گذشت حدود يك سال از تسامح دستگاه قضايي با مجرم بزرگ فتنه 88 واظهارات روز چهارشنبه مورخ 24/6/89 جنابعالي مبني بر اينكه محاكمه سران فتنه يك مطالبه عمومي است و... به اطلاع حضرتعالي مي رساند كه هزاران امضاي شكايتنامه اينترنتي مردم ايران اسلامي به همراه مشخصات شخصي شاكيان(نام، نام خانوادگي،شماره تماس و...) آماده تحويل به نماينده مدعي العموم مي باشد.در صورت صلاح ديد و دستوردادستان محترم، شكايت هاي مذكور تحويل خواهد گرديد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14