(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 مهر 1389- شماره 19752

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
معاون وزير خارجه روسيه: بدون شك ايران مهمترين بازيگر منطقه است
رهبر معظم انقلاب: شنيدن سخن جوانان و شبهه زدايي وظيفه ائمه جمعه است
كارشناس روس : ايران حق دارد به خاطر اس-300 از روسيه شكايت كند
علي اكبر ولايتي: دانشگاه عالي دفاع ملي مي تواند پايه گذار علوم انساني اسلامي باشد
تجهيز 1500گردان عاشوراي بسيج در كنار تكاوران نيروي زميني سپاه
فراتيني: ايتاليا احياي روابط با ايران را خواستار است
تحويل قايق هاي پرنده «باور 2» به نيروي دريايي سپاه
يك سازمان سياسي مستقر در آمريكا:
دولت ايران را به خاطر مقاومت و دفاع از حقوق هسته اي خود تحسين مي كنيم
امير ميقاني: سخنان رئيس جمهور در نيويورك ارتقاء عزت ايران اسلامي را در پي داشت
انتصاب نمايندگان جديد قوه قضائيه در صدا و سيما
متكي درگذشت وزير خارجه سابق مصر را تسليت گفت
معاونت مرزباني نيروي انتظامي به فرماندهي ارتقا يافت
به گفته معاون نيروي انتظامي كشور وضعيت حجاب در كشور رو به بهبودي است
معاون وزير بازرگاني: در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده نبايد كوتاه آمد
سامانه ماهواره اي سنجش ارتفاع هواپيما در قشم ساخته شد
سرتيپ علي فضلي: جنگ تحميلي ريشه در جريانات سياسي هدايت شده داشت
رئيس سازمان ديده بان جهاني كارآفريني: شرايط كارآفريني در ايران بهتر از دانمارك است
رئيس سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح: برنامه تهيه نقشه كل كشور به رئيس جمهور ارائه شد
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
دشمن با تاكتيك جديد و خطرناكتر از گذشته به صحنه آمده است
اخبار ادبي و هنري



معاون وزير خارجه روسيه: بدون شك ايران مهمترين بازيگر منطقه است

معاون وزير خارجه روسيه، ايران را مهمترين و تاثيرگذارترين بازيگر منطقه دانست و بر لزوم تعامل با اين كشور تاكيد كرد.
سرگئي ريابكف، در گفت وگو با راديو صداي روسيه عنوان كرد: بدون شك ايران مهمترين بازيگر منطقه اي مي باشد. با توجه به نزديكي فرهنگي و قومي ايران و افغانستان و با توجه به اشتراك زبان، معلوم است كه ما نمي توانيم نفوذ ايران بر افغانستان را ناديده گيريم. اگر ما به بررسي جدي امور افغانستان با ايران بپردازيم به اين ترتيب شانس تنظيم موفق اين مسائل را بالا مي بريم. جنبه ديگر كار خطر مواد مخدر افغانستان است. لازم به ذكر است ما در اين راستا بطور دوجانبه با ايران همكاري مي كنيم و بدون تعامل با ايران ايجاد مانع براي تجاوز مواد مخدري از افغانستان به خاك ديگر كشورها و از جمله روسيه دشوار خواهد بود.
وي افزود: ايران بازيگر بزرگ صحنه خاورميانه هم مي باشد. از حزب الله گرفته تا تنظيم اسرائيل و فلسطين ما در تمام موارد با موقعيتي مواجه هستيم كه در آن بايد عامل ايراني درنظر گرفته شود و از شركا هم دعوت مي كنيم همين كار را بكنند. ديگر اعضاي گروه 1+5 هم برش منطقه اي كار با ايران را انكار نمي كنند. ما مسئله ايران را براي مثال با كشورهاي خليج فارس هم بررسي مي كنيم و درنظر داريم اين روال را ادامه دهيم.
ريابكف در رابطه با آمادگي گروه وين براي گفت وگو با ايران هم خاطرنشان كرد: گروه وين يعني روسيه، فرانسه، آمريكا به علاوه آژانس، آماده است ملاقاتي فني به منظور ادامه گفتگو در مورد امور اتمي را با تهران داشته باشد.
وي اضافه كرد: در ملاقات فني بايد امور غيرسياسي بررسي شود اما در مورد مسائل سياسي موضع گروه وين هماهنگ شده است.

 



رهبر معظم انقلاب: شنيدن سخن جوانان و شبهه زدايي وظيفه ائمه جمعه است

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با ائمه جمعه سراسر كشور، با اشاره به اهميت نقش جوانان، ائمه جمعه را به شنيدن و برطرف كردن شبهات ديني، اجتماعي و سياسي جوانان توصيه كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار ائمه جمعه سراسر كشور، با تبيين جايگاه بسيار مهم و تأثيرگذار نماز جمعه در ابعاد مختلف فردي، اجتماعي، سياسي، ديني و بين المللي تأكيد كردند: مهمترين وظايف ائمه جمعه، توجه بيش از پيش به اين جايگاه والا، آگاهي از واقعيتهاي روز جامعه، غافل نشدن از طراحي هاي دشمن، ارتباط نزديك و صميمي با جوانان و استفاده از ابتكار و تواناييهاي آنان است.
رهبر انقلاب اسلامي در بيان جايگاه والاي نماز جمعه، به ويژگيهاي منحصر به فرد نماز جمعه از جمله تكرار هفتگي آن اشاره كردند و افزودند: نماز جمعه همچون نشانه هاي راهنما است كه هر جمعه در مقابل ديدگان آحاد مردم قرار مي گيرد و به آنان مسير صحيح حركت را نشان مي دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي شرايط فقهي اقامه نماز جمعه، جايگزيني خطبه هاي نماز جمعه به جاي دو ركعت نماز، نحوه بيان خطبه ها به وسيله امام جمعه و مضمون خطبه ها را از جمله ويژگيهاي نماز جمعه و جايگاه بسيار برجسته آن برشمردند و خاطرنشان كردند: در چنين جايگاهي، قطعاً حركات، سخنان، اشارات و حتي سكوت امام جمعه مي تواند الهام بخش باشد، بنابراين از جمله وظايف مهم ائمه جمعه، حفاظت از اين جايگاه و مراقبت مضاعف از خود است.
رهبر انقلاب اسلامي، ذكر كثير را از ديگر ويژگيهاي نماز جمعه دانستند و افزودند: بركات نماز جمعه منحصر در امام جمعه و نمازگزاران نيست بلكه اين تفضلات الهي در طول هفته، در ميان جامعه و مردم سرريز مي شود كه اين، همان ذكر كثير نماز جمعه است.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين آثار ذكر كثير در جامعه، يكي از نتايج آن را استحكام ايمان و نهراسيدن از دشمنان برشمردند و تأكيد كردند: كساني كه از بركات ذكر كثير بهره مند مي شوند، هياهوها و تهديدهاي دشمنان، براي آنان ترس آفرين و غيرمنتظره نخواهد بود زيرا ظالمان و مستكبران كه براساس رويه زياده طلبي خود همواره به دنبال در انحصار گرفتن و بلعيدن همه امكانات و ذخاير مادي كشورها هستند، فرياد عدالت طلبي و آزادي انسانها و دفاع از مظلوم را هيچگاه برنمي تابند.
ايشان افزودند: مستكبران و زياده طلبان دنيا برخلاف شعارهايشان، تمام قدرت و ثروت را براي عده اي معدود و اطرافيان خود مي خواهند كه نمونه بارز آن مقايسه وضعيت زندگي مردم عادي با حاكمان، در امريكا است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي آمارهاي تكان دهنده از وضعيت زندگي مردم امريكا، خاطرنشان كردند: البته رئيس جمهور محترم بخشي از اين حقايق و آمارها را در سفر پرمغز و پركار خود به سازمان ملل متحد بيان كردند و وجود چندين ميليون كارتن خواب و دهها ميليون انسان در زير خط فقر بخشي از حقايق تلخ جامعه امريكا است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: در مقابل چنين تفكر زياده طلب خواهانه اي كه به دنبال سلطه بر همه دنياست، يك ملت با همه وجود ايستاده است و زير بار حرف زور نمي رود و در حمايت از ملتهاي مسلمان و مظلوم به ويژه مردم فلسطين نيز صريحاً اعلام نظر مي كند.
ايشان افزودند: خشم، تهديد، و دندان گرگ نشان دادن سلطه طلبان در مقابل چنين ملتي، غيرمنتظره و غيرطبيعي نيست اما در مقابل اين تهديدها يا بايد تسليم شد يا اينكه با استحكام ايمان و ارتباط با خداوند، در مقابل زياده خواهان ايستاد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: مقاومت و ايستادگي خواسته اسلام و قرآن است و اين ايستادگي از خصوصيات ذكر كثير نماز جمعه است و اگر اين ذكر كثير، همه ابعاد دروني، اجتماعي، سياسي و بين المللي را دربر بگيرد، قطعاً جامعه مقاوم و استوار خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، آگاهي از مسائل روز و واقعيت جامعه و هوشياري را از ديگر وظايف ائمه جمعه برشمردند و تأكيد كردند: در طول سي سال گذشته، لغزشها، خطاها، انحراف ها و از مسير خارج شدن برخي افراد به دليل بي اطلاعي از واقعيتها بوده است.
ايشان توجه به طراحي و توطئه دشمن را از جمله وظايف مهم ائمه جمعه دانستند و افزودند: در سالهاي اخير برخي قلمها، تلاش فراواني كردند تا موضوع دشمن شناسي را از ذهن جامعه و مردم خارج كنند و حتي در برخي موارد مغالطه مي كردند كه نظام براي فرار از مسئوليت برخي مشكلات داخلي، دائماً موضوع دشمن خارجي را طرح مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اين حرف از اساس نادرست است زيرا كسي نمي تواند منكر كوتاهي ها، غفلت ها و سهل انگاريهاي مسئولان در بروز برخي مشكلات در سي سال گذشته باشد اما اين موضوع نبايد به معناي ناديده گرفتن دشمن باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه همواره بايد مراقب كيد و طراحي دشمن بود، افزودند: چرا عده اي اصرار داشته و دارند كه حضور دست توطئه گر خبيث و فعال دشمن را در حوادث گوناگون كشور ناديده بگيرند.
ايشان تأكيد كردند: بايد همواره نسبت به تحرك دشمن هوشيار بود و شيوه مقابله با آن را دانست.
رهبر انقلاب اسلامي سپس با طرح اين سؤال كه امروز مهمترين نقطه اي كه دشمن بر آن متمركز شده، كدام است؟ افزودند: جوانان كه اكثريت جمعيت كشور را تشكيل مي دهند اصلي ترين هدف دشمن هستند، زيرا جوان موتور پيش برنده كشور است.
ايشان با اشاره به برنامه ريزي دشمن از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي براي ضربه زدن به اين سرمايه گرانبها، خاطرنشان كردند: بايد جوانان را از آسيب خطرهاي دشمن حفظ كرد كه يكي از راههاي آن، ارتباط مستمر و هدايتگر ائمه جمعه با جوانان است
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: بايد با جوانان رفيق بود و حرف و سخن آنان را شنيد و راه را براي حضور آنان در عرصه هاي مختلف باز كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اهميت نقش جوانان، ائمه جمعه را به شنيدن و برطرف كردن شبهات ديني، اجتماعي و سياسي جوانان توصيه كردند.
در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه ضمن تشريح اهداف برگزاري بيست و يكمين گردهمايي ائمه جمعه، به برگزاري نماز جمعه در 643 شهر اشاره كرد و گفت: در طول يكسال گذشته برنامه هاي مختلفي براي افزايش آگاهي و بصيرت مردم، آرامش بخشي جامعه، همكاري ائمه جمعه با آموزش و پرورش و ارتباط بيشتر آنان با نسل جوان اجرا شده است.
در پايان اين ديدار نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.

 



كارشناس روس : ايران حق دارد به خاطر اس-300 از روسيه شكايت كند

مدير مركز مطالعات ايران معاصر در روسيه اعلام كرد كه ايران حق دارد به خاطر عدم اجراي قرارداد فروش اس-300 از روسيه شكايت كرده و طلب غرامت كند.
به گزارش روزنامه روسي «گازيه تا»، «رجب صفروف» مدير مركز مطالعات ايران معاصر در روسيه معتقد است كه درخواست پارلمان ايران براي شكايت از روسيه براساس قرارداد امضاء شده بين دو كشور در سال 2007 درخصوص فروش سامانه هاي موشكي «اس 300» به جمهوري اسلامي صورت گرفته است.
وي گفت: «زماني كه اين قرارداد منعقد شد، در آن جرايم و غرامت ها، از جمله در صورت عدم تحويل موشكها به طرف ايراني در نظر گرفته شده بود. به همين دليل اگر روسيه به تعهدات خويش در قبال اين قرارداد عمل نكند، وكلاي ايراني مي توانند در اين رابطه طلب غرامت كنند.»
به عقيده صفروف، ايران كاملا حق دارد از روسيه بخاطر عدم اجراي قراردادي كه پيش از تصويب قطعنامه 1929 شوراي امنيت به امضاء رسيده، شكايت كند.
وي افزود: «روسيه بارها در روند اجراي اين قرارداد وقفه ايجاد كرده است. اين وضعيت در بسياري از مسائل يادآور قرارداد روسيه و ايران درخصوص ساخت نيروگاه اتمي بوشهر است. در هر دو مورد طرف ايراني كه سعي دارد مشاركت روسيه را براي خويش حفظ كند، بارها از نقض توافقات صورت گرفته از سوي مسكو چشم پوشي كرده است، ولي اكنون كه دولت روسيه آشكارا خط مشي ضد ايراني در پيش گرفته، ايران حاضر است براي گرفتن تمامي حق خويش تلاش كند.»
براساس اطلاعات اين كارشناس، در مجموع روسيه ممكن است مجبور شود غرامتي معادل 40 الي 50درصد از ارزش كلي قرارداد فروش موشك هاي «اس-300» را بپردازد. ارزش كلي قرارداد فوق 800 ميليون دلار است.

 



علي اكبر ولايتي: دانشگاه عالي دفاع ملي مي تواند پايه گذار علوم انساني اسلامي باشد

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با بيان اين كه بايد در علوم انساني بازنگري صورت گيرد، تاكيد كرد كه دانشگاه عالي دفاع ملي مي تواند پيشتاز پايه گذاري علوم انساني براساس ارزش هاي اسلامي باشد.
به گزارش فارس، علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل و عضو شوراي انقلاب فرهنگي ديروز در مراسمي كه به منظور آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه عالي دفاع ملي در محل اين دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: سند چشم انداز بيست ساله نشان مي دهد مسيري كه ما مي رويم راه بلند حساب شده و هدفداري است و سياست هاي كلي نظام در جهت اهداف سند چشم انداز 20 ساله است.
وي افزود: از ابتداي انقلاب تلاش بر اين بوده تا دانشگاه ها توسعه يابد كه از لحاظ كمي گام هاي بزرگي برداشته شده و تعداد دانشجويان حدود 20 برابر قبل از انقلاب شده است.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: دانشگاه عالي دفاع ملي در حوزه علوم انساني گام هاي خوبي برداشته است ولي كشور در حوزه علوم انساني راه نرفته زيادي دارد.
وي ادامه داد: اين كار مطلوبي نيست كه كتاب هاي غربي را ترجمه كنيم و در دانشگاه ها تدريس شود. اين كه يك نفر در رشته علوم انساني در اينجا تحصيل كند يا دانشگاه سوربن فرقي نداشته باشد، مطلوب جمهوري اسلامي ايران با اهدافش نيست.
وي ادامه داد: اگر علوم انساني براساس تفكر الهي شكل بگيرد حتما با اين علوم انساني رايج متفاوت خواهد شد. انسان تكامل يافته نظريه داروين، انسان مورد نظر اسلام نيست.
ولايتي با اشاره به نظريات علوم انساني غربي، گفت: چند وقت پيش وزير امور خارجه كشور آمريكا در انجمن هم جنس بازان شركت و از آنان حمايت كرد و اين را جزو افتخار ارتش در وزارت امور خارجه دانست. اين نتيجه نظريات علوم انساني غربي و نظريه فرويد است. نظريه فرويد مي گويد انسان بايد آزاد باشد تا هر كاري كه مي خواهد انجام دهد كه عقده اي نشود. حالا اين جنگ جهاني اول و دوم، بمباران هاي اتمي و كشتار مردم اگر عقده روحي نيست پس چه هست؟ البته متاسفانه اين نظريه در فرهنگ ما وارد شده و برخي مي گويند كاري نكنيد كه طرف عقده اي شود.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در پايان سخنانش تصريح كرد: بايد در علوم انساني بازنگري صورت گيرد و دانشگاه عالي دفاع ملي مي تواند پيشتاز پايه گذاري علوم انساني براساس ارزش هاي اسلامي باشد.

 



سردار سلامي اعلام كرد
تجهيز 1500گردان عاشوراي بسيج در كنار تكاوران نيروي زميني سپاه

جانشين فرمانده كل سپاه از تجهيز 1500 گردان عاشوراي بسيج به همراه گردان هاي تكاور و يگان هاي زميني سپاه خبر داد.
سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» درباره احتمال عملي شدن تهديدهاي نظامي آمريكا بر ضد جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: شرايط براي اقدام نظامي آمريكا اصلاً مهيا نيست زيرا آنها تجربيات گران سنگي در به كارگيري نامناسب قدرت نظامي در عراق و افغانستان دارند.
وي گفت: زماني بسياري از كشورها هزينه مي كردند و آمريكا به منافعش مي رسيد مانند جنگ خليج فارس اما اكنون جهان حاضر نيست هزينه هاي منافع سياسي آمريكا را بپردازد.
جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به حضور يكصد و ده هزار سرباز آمريكايي در افغانستان و هزينه دو هزار ميليارد دلاري آمريكا در حمله به عراق و افغانستان، خاطر نشان كرد: اكنون 80 درصد از خاك افغانستان در اختيار طالبان است و چشم اندازي براي نظام سياسي موفق آمريكا در اين كشور وجود ندارد و آنها مجبور شده اند بدون دستاوردي عرصه سياسي عراق را نيز ترك كنند.
سلامي ادامه داد: آمريكا با ارتش خسته و بدون انگيزه در عراق و با ناامني در افغانستان رو به روست بنابراين نمي تواند بحران را در جبهه اي وسيع گسترش دهد و در محاسبات راهبردي خود چنين وضعي را تجسم كند.
وي كه با بخش ويژه خبري شبكه دو سيما گفتگو مي كرد، افزود: آمريكائيها مي دانند جنگ عليه ايران نبرد را در حوزه جغرافيايي خاص محدود نمي كند و موجب بروز تصاعدهايي مي شود كه ممكن است كنترل دامنه هاي آن از اختيار اين كشور خارج شود.
جانشين فرمانده كل سپاه اضافه كرد: زماني كه آمريكا 14 هزار ميليارد دلار بدهي خارجي دارد، 38 ميليون خانواده در اين كشور زير خط فقر هستند و بحران هاي اجتماعي و اخلاقي در آمريكا موج مي زند، نه تنها آمريكائيها بلكه هيچ كشوري بحران ديگري را به بحران هاي موجود اضافه نمي كند.
سلامي با بيان اينكه ما با قدرت هاي جهاني درگيري سرد داريم، گفت: همواره بدترين حالت را در دستور كار قرار داده ايم، صورت تهديدها را پاك نكرده ايم و با تهديدها برخورد كاملاً جدي داريم.
وي تأكيد كرد: در قدرت زميني، سپاه پاسداران همه جوانان سرشار از شور و شوق را در بيش از يكهزار و پانصد گردان عاشورا تجهيز كرده است كه مي توانند به همراه گردان هاي تكاور و يگان هاي زميني در صدها كيلومتر عمليات انجام دهند و اين توان با احتساب قدرت ارتش جمهوري اسلامي ايران مي تواند در عرصه نبرد زميني موازنه برقرار كند.
جانشين فرمانده كل سپاه گفت: در دريا نيز با توجه به اينكه قدرت دشمن درياپايه است، توان دريايي مان را به گونه اي توسعه داده ايم كه بتواند در يك لحظه در چند صحنه مجزا و با تجهيزاتي كه همه توليد داخل است عمليات پيروزمندانه انجام دهد.
سردار سلامي اضافه كرد: اكنون سيستم موشكي بالستيكي قدرتمندي داريم كه مي تواند از هر نقطه و با هر حجم دلخواه و با دقت بالا به صورت همزمان در هر نقطه اي در منطقه پايگاه هاي دشمن را هدف قرار دهد.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه آبشن هاي دفاعي ما محدود به ظرفيت خاصي نيست، تصريح كرد: سيستم موشكي دفاع هوايي كشور جهش فوق العاده اي داشته و قدرتمند است.

 



فراتيني: ايتاليا احياي روابط با ايران را خواستار است

وزير خارجه ايتاليا بر احياي روابط دوجانبه رم با تهران تاكيد كرد.
شبكه خبري پرس .تي.وي به نقل از فرانكو فراتيني، وزير امور خارجه ايتاليا گزارش داد: بر كسي پوشيده نيست كه ايتاليا درصدد روابط دوجانبه با ايران است كه زماني محكم بود. بيش از هر چيز (درصدد احياي) همكاري مستقيم در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروريسم در مرزهاي افغانستان است.
وب سايت رسمي وزارت امور خارجه ايتاليا به نقل از فراتيني افزود: اگر در كسب تعهد ايران درباره افغانستان موفق شويم، به نفع همه خواهد بود.
وزير امور خارجه ايتاليا افزود كه رم به ويژه به «همكاري با نيروهاي مرزي ايران» علاقمند است.
وي با اظهار اينكه «ما از ايراني ها براي نشستي با حضور همه نمايندگان ويژه در امور افغانستان كه 18 اكتبر در رم برگزار مي شود، دعوت به عمل آورديم»، افزود كه تهران اين دعوت را پذيرفته است.
اوايل سپتامبر ايران توجه و حمايت بين المللي را براي اقدامات پرهزينه اش در زمينه مبارزه با مواد مخدر در مجمع عمومي سازمان ملل خواستار شد. مقامات ايران معتقدند كه حضور نيروهاي خارجي در افغانستان دليل اصلي نرخ رو به افزايش توليد مواد مخدر در اين كشور است.
افغانستان 90درصد توليد غيرقانوني ترياك و هروئين را بنا به اعلام گزارش 2010 نهاد نظارت بر مواد مخدر سازمان ملل عهده دار است. ايران در دو سال اخير 600 ميليون دلار را براي حفر كانال، ايجاد موانع و نصب سيم خاردار براي بستن ورودي هاي مرزي در مرز مشترك با افغانستان هزينه كرده است.
اين تلاش ها به ضبط نزديك به 370 تن مواد مخدر در شش ماه اخير منجر شده است.

 



تحويل قايق هاي پرنده «باور 2» به نيروي دريايي سپاه

با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و فرمانده نيروي دريايي سپاه قايق هاي پرنده «باور 2» به نيروي دريايي سپاه تحويل داده شد.
در آخرين روز از هفته دفاع مقدس و در پاسداشت ياد و خاطره شهداي هفتم مهر، شهيدان فلاحي، فكوري، نامجو، جهان آرا و كلاهدوز، طي مراسمي باحضور سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سردار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه، 3 اسكادران قايق پرنده «باور 2» به نيروي دريايي سپاه تحويل داده شد.
وحيدي در مراسم جشن بهره برداري از قايق هاي پرنده «باور2» در سخناني در تشريح ويژگي هاي اين محصول مهم گفت: باور 2 طراحي و ساخت مشترك سازمان هاي صنايع دريايي و هوايي و دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع، يك پرنده اثر سطحي است كه ماموريت گشت زني و شناسايي بر روي دريا را انجام مي دهد.
وي مسلح شدن به تيربار، دوربين هاي ديد در شب و ديد در روز، ضبط و ارسال تصاوير و اطلاعات مورد نظر را از ويژگي اين قايق ذكر كرد.
وزير دفاع با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران جزو معدود كشورهايي است كه در مدت نسبتا كوتاهي كار طراحي، ساخت و بهره برداري قايق هاي پرنده را به انجام رسانده است، گفت: با اين تلاش، در حال حاضر ايران جزو باشگاه طراحان و توليدكنندگان پرنده هاي اثر سطحي است.
نسل بعدي هم در راه است
وزير دفاع قايق پرنده «باور2» را نماد ديگري از خودباوري و همت مضاعف و كار مضاعف فرزندان غيور ملت ايران در وزارت دفاع توصيف و خاطرنشان كرد: نيروهاي مسلح اعم از سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسيج و نيروي انتظامي همانند دوران دفاع مقدس تحت فرماندهي فرمانده معظم كل قوا حضرت آيت الله العظمي خامنه اي آماده فداكاري و دفاع از حريم دين و ميهن هستند.
وحيدي در پايان از توليد نسل بعدي اين قايق پرنده به عنوان دستور كار آينده اين وزارتخانه خبر داد و گفت: از دانشمندان، محققان و متخصصان صنايع هوايي، دريايي و دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع بخاطر طراحي، ساخت و توليد قايق پرنده باور 2 و همكاري فرماندهان و جان بركفان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تشكر و قدرداني كرد.

 



يك سازمان سياسي مستقر در آمريكا:
دولت ايران را به خاطر مقاومت و دفاع از حقوق هسته اي خود تحسين مي كنيم

يك سازمان سياسي مستقر در آمريكا با انتشار بيانيه اي هرگونه تلاش دولت اين كشور عليه ايران را به شدت محكوم كرد.
سازمان سوسياليست راه آزادي در پايان كنگره سراسري ششم خود در قطعنامه اي تفصيلي در حمايت از ايران و عليه دخالت هاي دولت آمريكا در امور مربوط به ايران تاكيد كرد: تلاش هاي دولت آمريكا بر عليه دولت ايران از طريق اقداماتي چون تامين بودجه احزاب و گروه هاي مخالف درون ايران، موضع گيري هاي نظامي همچون استقرار ناوهاي نظامي در نزديكي سواحل ايران، تهديدهاي سياسي پنهاني و تبليغات منفي و اشتباه درباره انتخابات اخير ايران، تحريم ها و تمامي اشكال ارعاب را محكوم مي كنيم.
در بيانيه اين سازمان همچنين آمده است: ما دولت ايران را براي مقاومت و دفاع از حقوق هسته اي خود تحسين مي كنيم و از حق ايران براي گسترش فناوري هسته اي بدون دخالت ديگر كشورها دفاع مي كنيم. مساله گسترش برنامه هسته اي ايران، به بهانه اي براي دخالت آمريكا تبديل شده است و بسيار رياكارانه است كه آمريكا و اسرائيل مخالف گسترش تسليحات هسته اي در كشورهاي ديگر هستند در حاليكه خود زرادخانه هاي هسته اي دارند.
اسرائيل تهديدي
براي تمام منطقه است
سازمان راه آزادي افزوده است: ما مخالف تمامي تهديداتي هستيم كه اسرائيل عليه ايران مي كند و بر اين باوريم كه اسرائيل تهديدي براي تمامي منطقه و مردم خاورميانه است، بعلاوه آنكه دولت ايران اعلام كرده است كه تسليحات هسته اي توليد نمي كند.
در بيانيه پاياني كنگره ششم سازمان مذكور عنوان شده است: ايران از لحاظ استراتژيكي براي آمريكا حائز اهميت است زيرا در حالي كه آمريكا در اشغال كشورهاي عراق و افغانستان محدود شده است، ايران به وسيله ادامه اثبات حاكميت خود، كنترل تمامي منطقه خاورميانه توسط آمريكاي امپرياليست را بي نتيجه گذاشت به رغم آنكه آمريكا تلاش كرد تا كنترل منطقه را به دست گيرد.
اين سازمان تصريح كرده است: حياتي و مهم است كه تمامي مردم انقلابي و ترقي خواه سراسر جهان از ايران به علت محل استراتژيكي اين كشور در منطقه خاورميانه و همچنين به علت سابقه اين كشور كه در گذشته دست دخالت آمريكا را قطع كرده است، حمايت كنند.
سازمان سوسياليست راه آزادي در پايان بيانيه خود آورده است: از حقوق تمامي مردم ايران و دولت اين كشور براي دفاع از كشور ايران حمايت مي كنيم و از تمامي ترقي خواهان و انقلابيون درخواست مي كنيم تا در حمايت از ايران به ما بپيوندند زيرا ايران براي حفظ حاكميت ملي خود در مقابل امپرياليسم آمريكا ايستاده است.

 



امير ميقاني: سخنان رئيس جمهور در نيويورك ارتقاء عزت ايران اسلامي را در پي داشت

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبياء(ص) سخنان رئيس جمهور در نيويورك را باعث ارتقاء عزت ايران اسلامي دانست.
امير خلبان احمد ميقاني، در مراسم صبحگاه عمومي اين ستاد كه به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به سخنراني احمدي نژاد در مقر سازمان ملل گفت: سخنان رئيس جمهور در نيويورك باعث ارتقاء عزت و قدرت ايران اسلامي در جهان شد.
وي افزود: پيشرفت ها و ارتقاي فن آوري در بيشتر زمينه ها موجب شده كه مستكبرين از دست ما عصباني باشند و تحريم هاي بيشتري را عليه ما اعمال كنند تا جلوي رشد و ارتقاي فناوري ما را بگيرند. ميقاني افزود: آنها از اين غافلند كه تمام اين خلاقيت ها، ارتقاها و رشد فن آوري در كشور عزيزمان به خاطر همين تحريم ها بوده و ما مطمئناً تحريم هاي بيشتر را به فرصت تبديل خواهيم كرد و اين تحريم هاي گسترده به جهش تكنولوژي و ارتقاي فن آوري در كشور ما منجر خواهد شد.
ميقاني در ادامه با اشاره به سخنان رئيس جمهور آمريكا در اوايل انقلاب كه گفته بود ما تمام ابزار تسلط بر خاورميانه را آماده كرده بوديم اما ورود انقلاب اسلامي ايران باعث شد معادلات ما بر هم بريزد، به تبيين نقش انقلاب اسلامي ايران در بر هم خوردن معادلات آمريكا پرداخت و تصريح كرد: وقوع انقلاب اسلامي باعث شد معادلات كشورهاي غربي بر هم بريزد و تعادل قوا بر هم بخورد و يك قطب جديد قدرت مبتني بر تفكر اسلامي، بعنوان يك بازيگر مهم در صحنه منطقه و جهان ظاهر شود.
فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبياء با اشاره به اين مطلب كه استكبار جهاني صدام را عليه ما تحريك و تجهيز كرد و جنگ شروع شد، گفت: نيروهاي مسلح ما با توجه به عدم آمادگي كامل خود توانستند در مدت زمان كوتاهي با احراز آمادگي، جلوي پيش روي دشمن را سد كنند و يك سال بعد از تهاجم دشمن و با آغاز عمليات ثامن الائمه(ع)، حصر آبادان را شكسته و سه ماه بعد در پي عمليات طريق القدس، منطقه بستان را از لوث وجود دشمن پاكسازي كنند.

 



انتصاب نمايندگان جديد قوه قضائيه در صدا و سيما

آيت الله صادق آملي لاريجاني با صدور احكام جداگانه اي نمايندگان جديد قوه قضائيه در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما را منصوب كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه به موجب احكام آيت الله لاريجاني و در اجراي اصل 175 قانون اساسي، حجت الاسلام و المسلمين رئيسي و محمد جواد لاريجاني به عنوان نمايندگان جديد قوه قضائيه در شوراي نظارت بر صدا و سيما منصوب شدند.
در دوره قبل رياست قوه قضائيه هاشمي شاهرودي حجت الاسلام ايزدپناه و حسين مظفر را به عنوان نمايندگان قوه قضائيه در شوراي نظارت بر صدا و سيما منصوب كرده بود.

 



با صدور پيامي
متكي درگذشت وزير خارجه سابق مصر را تسليت گفت

منوچهر متكي با ارسال پيامي به بازماندگان مرحوم دكتر احمد ماهر، وزير امور خارجه سابق مصر، درگذشت وي را تسليت گفت و براي بازماندگان، صبر و سلامتي طلب كرد.
وزير خارجه كشورمان در اين پيام همچنين ضمن طلب مغفرت و آمرزش براي آن مرحوم از خداوند متعال، به نقش موثر و وزين وي در ايجاد اتحاد و وحدت در ميان كشورهاي اسلامي و روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و مصر اشاره كرد.

 



معاونت مرزباني نيروي انتظامي به فرماندهي ارتقا يافت

تبريز- خبرنگار كيهان:
معاونت مرزباني نيروي انتظامي به سطح فرماندهي ارتقا يافت و فعاليت خود را در سطح كشور آغاز كرد.
به گزارش خبرنگار ما، فرمانده مرزباني آذربايجان شرقي در اولين گردهمايي فرماندهان پاسگاه هاي مرزي و گروهان ها و هنگ هاي مرزباني اين استان كه در محل نيروي انتظامي آذربايجان شرقي در تبريز برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: افزايش سطح علمي مرزبانان و به روزرساني امور مرزباني در آذربايجان شرقي، به طور جدي مورد توجه قرار مي گيرد.
حسين عدالت طلب با اشاره به وجود 271 كيلومتر مرز مشترك با كشورهاي آذربايجان و ارمنستان و نيز جمهوري خودمختار نخجوان، از دستگيري 99 نفر در ارتباط با مواد مخدر، مشروبات الكلي و تجهيزات ماهواره اي توسط مرزبانان آذربايجان شرقي خبر داد.
در اين گردهمايي رئيس پليس استان آذربايجان شرقي خواستار رسيدگي جدي به مسائل مرزي شد.

 



به گفته معاون نيروي انتظامي كشور وضعيت حجاب در كشور رو به بهبودي است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون اجتماعي نيروي انتظامي گفت: وضعيت حجاب در كشور رو به بهبودي است.
بهمن كارگر در جمع خبرنگاران با دفاع از عملكرد گشت ارشاد نيروي انتظامي افزود: از ابتداي خردادماه طرح عفاف و حجاب بسيار حساب شده و دقيق اجرا شده و كمترين شكايت را از برخورد ماموران نيروي انتظامي داشته ايم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه نيروي انتظامي اعتقاد دارد پيش از اجراي طرح هايي همچون عفاف و حجاب بايد پيشگيري انجام شود، ادامه داد: پيشگيري اجتماعي مقدم بر پيشگيري انتظامي، وظيفه و شعار نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است.
كارگر بيان داشت: اگر بتوانيم ارزش هاي دفاع مقدس را در جامعه حاكم كنيم بسياري از مشكلات اجتماعي كشور حل مي شود.
معاون اجتماعي ناجا ادامه داد: براي كنترل و پيشگيري بدحجابي در كشور، 95 درصد كار فرهنگي و اجتماعي و تنها 5 درصد برخورد انتظامي لازم است.
وي تاكيد كرد: نيروي انتظامي با افرادي كه به صورت مانكن و كاملا هدفمند به هنجارشكني در جامعه مي پردازند، برخورد شديدي مي كند.
كارگر گفت: نيروي انتظامي حجاب در كشور را طي سال هاي 81 تا 89 رصد كرده و نتيجه به دست آمده از آن بهبود شرايط حجاب در جامعه را نشان مي دهد.
وي با اشاره به اين كه به دنبال پيشگيري اجتماعي در جامعه هستيم، اضافه كرد: نيروي انتظامي اعتقاد دارد كه برخوردهاي انتظامي با متخلفان نيز بايد با پيشگيري و فرهنگ سازي همراه باشد.
معاون اجتماعي ناجا با اشاره به اين كه توليد و استقرار امنيت وظيفه نيروي انتظامي است، گفت: طرح هاي ارتقاي امنيت اجتماعي در برخورد با اراذل و اوباش، معتادين و موادفروشان و طرح عفاف و حجاب به زودي در استان هاي مشخصي اجرا خواهد شد.
وي از پلمب تعدادي از مغازه ها و كارگاه هاي توليدي البسه نامناسب خبر داد و افزود: تفاهم نامه اي با وزارت مسكن در مورد ساماندهي حاشيه نشينان داشته ايم. وي استفاده از نيروي قهريه در برخوردهاي نيروي انتظامي را ضروري دانست.

 



معاون وزير بازرگاني: در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده نبايد كوتاه آمد

دو معاون وزير بازرگاني ديروز در يك نشست خبري به ابهامات در مورد اتفاقات چند روز اخير مربوط به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده پاسخ و در اين مورد توضيحاتي دادند.
در يك نشست خبري كه با عنوان وضعيت الحاق ايران به پيمان ها و سازمان هاي تجاري بين المللي برگزار مي شد، معاون امور بين الملل وزارت بازرگاني در كسوت قائم مقام وزير بازرگاني در مورد قانون ماليات بر ارزش افزوده در سخناني عنوان كرد: وزارت بازرگاني و شخص وزير بازرگاني به شدت بر اجراي كامل اين قانون تأكيد دارند و قانون ماليات بر ارزش افزوده نتيجه تحليل ها و بررسي هاي طولاني بوده كه در عرصه هاي مختلف فكري صورت گرفته بود.
مسعود موحدي ادامه داد: در نتيجه اين اقدامات بود كه اين موضوع به قانون تبديل شد و بايد در اجراي قانون همه دقت لازم را داشته باشند و آن را به صورت كامل اجرا كنند.
وي اضافه كرد: حتماً در شيوه هاي اجراي اين قانون راه هاي مختلف باز است اما در اجراي قانون نمي توان ذره اي كوتاه آمد. اگر مشكلي هست بايد با گفت وگو و تعامل حل شود و متوسل شدن به اقداماتي كه ممكن است شائبه هايي را بر گرايش واحدهاي محدودي از اصناف به روش هاي غير شفاف و نبود شفافيت ايجاد نمي كند راه درستي نيست.
وي تأكيد كرد: اصناف بايد كمك كنند اين چنين شائبه هايي بوجود نيايد وگرنه روي اجراي قانون هيچ بحثي نمي توان داشت.
در ادامه اين نشست معاون وزير بازرگاني در توسعه داخلي نيز در سخناني گفت: بحث هاي اخير ماليات بر ارزش افزوده مربوط به چهارمين مرحله قانون مدنظر است كه به دليل نو بودن قانون در سال 87 نياز به ارائه آموزش و فراهم كردن شرايط بود.
محمد ضيغمي اضافه كرد: اقدام بعدي بحث گروه بندي موديان مالياتي بود كه گروه اول كارش در سه مرحله انجام شد و در گروه دوم نيز قرار بود از اول مهر ماه كار آغاز شود. براي اين كار از اوايل سال جاري برخي جلسات مشترك برگزار شد و در جلسه اي تفاهم نامه اي بين شوراي اصناف و سازمان امور مالياتي هم به انعقاد رسيد.
وي با تأكيد بر توجه كافي به قوانين كشور تصريح كرد: مجموعه اصناف هم به اين موضوع كاملاً واقف هستند و در اين 12 گروه مدنظر جز صنف طلافروشان در ساير صنوف هيچ مشكل ديگري نيست.
ضيغمي با بيان اينكه هيچ رفتار غير منطقي در شرايط اجراي قانون نه تأييد و نه پذيراي آن هستيم، افزود: با توجه به اين كه اين قانون كاملاً تخصصي و نو بوده است در برخي از صنوف در مراحل اجرا پيچيدگي هايي در اجرا وجود داشته كه در سه مرحله قبل نيز براي ساير صنوف هنگام اجرا برخي اشكالاتي كه اكنون هم براي طلافروشان بوجود آمده مطرح شده بود اما به آن ها پاسخ داده شد.

 



سامانه ماهواره اي سنجش ارتفاع هواپيما در قشم ساخته شد

مدير مركز بين المللي رشد قشم گفت: سامانه اويونيك ماهواره اي سنجش ارتفاع هواپيما در اين مركز طراحي و ساخته شد.
فرزين حقدل سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: شركت ايده افراز به عنوان يكي از شركت هاي فعال و موفق مستقر در مركز بين المللي رشد قشم موفق به طراحي و ساخت اين سيستم شده است.
مديرعامل شركت ايده افراز نيز در گفت وگو با ايرنا، قابليت سنجش ارتفاع هواپيما به روش مخابراتي- ماهواره اي از سطح درياي آزاد با دقت 3 تا 10 متر و بدون استفاده از تجهيزات مكانيكي را يكي از امتيازات اين سيستم دانست.
محمد حسين دالوند افزود: دقت بالاي سامانه اويونيك ماهواره اي نسبت به سنجش هاي مكانيكي موجود، عدم تأثير شتاب اينرسي و دماي هوا روي اين سيستم و دقت اندازه گيري مناسب جهت پرواز IFR (قابليت پرواز در شرايط سخت و ديد كم) از ديگر امتيازات اين سيستم است. وي گفت: طي مدت يك سال و نيم با هزينه اي بالغ بر 110 ميليون ريال به طراحي و ساخت اين سامانه موفق شديم.
مديرعامل شركت ايده افراز افزود: سيستم اويونيك ماهواره اي پس از انتقال به تهران توسط شركت هواپيماسازي پرآور پارس روي هواپيماي فوق سبك و در ارتفاع 6 هزار پايي به صورت رسمي آزمايش شده است.
وي ادامه داد: اين سيستم كه براي اولين بار در ايران ساخته شده با توجه به استفاده از سيگنال عمومي، مشابه خارجي ندارد.
دالوند گفت: نصب اين سيستم بر روي انواع پرنده هاي شناسايي بدون سرنشين و بالگردها به عنوان ديگر امتيازات سامانه اويونيك ماهواره اي است.

 



سرتيپ علي فضلي: جنگ تحميلي ريشه در جريانات سياسي هدايت شده داشت

جنگ تحميلي ريشه در جريانات سياسي هدايت شده ازسوي آمريكا، شوروي سابق و انگلستان داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، جانشين سازمان بسيج مستضعفين شامگاه دوشنبه در جمع خانواده هاي ايثارگران صنعت برق خوزستان با اظهار اين مطلب افزود: برخلاف ادعاي رسانه هاي غربي، جنگ تحميلي صرفا به دنبال اراده معين شخص واحدي چون صدام به وجود نيامد بلكه اين جنگ ريشه در جريانات سياسي هدايت شده ا ز سوي آمريكا، شوروي سابق و انگلستان است.
سرتيپ علي فضلي تاكيد كرد: در طول جنگ راهبرد اصلي آمريكا و شوروي تواما كنترل ويژگي هاي فرامنطقه اي جنگ با حفظ يك روند تدريجي و به ظاهر بي طرف براي اضمحلال نظام جمهوري اسلامي ايران بود.
وي دفاع مقدس را اوج كارآمدي نظام اسلامي در مواجهه با بحران هاي بين المللي عنوان كرد و افزود: نه تنها كشورهاي حامي صدام بلكه رسانه هاي بين المللي كه در تشويق و حمايت از صدام نقش اساسي داشتند بايد ضمن تشريح حقايق آن دوران از ملت بزرگ ايران عذرخواهي كنند. شايد از اين طريق بخشي از اعتبار از دست رفته خود را نزد افكار عمومي دنيا بار ديگر به دست آورند.
وي با بيان اينكه هفته دفاع مقدس يادآور پيروزي جنود رحماني بر جنوب شيطاني است، گفت: صدام و حاميانش كه با استراتژي جنگ پرشدت و كم مدت هجوم خود را آغاز كرده بودند با مقاومت ملت ايران گرفتار مرداب پرمحنتي شدند كه مدت هشت سال در آن غوطه رو بودند.
فضلي ادامه داد: رسانه هاي خارجي به ويژه غرب در حمايت آشكار در آغاز جنگ موضع گيري هاي بسيار مغرضانه اي داشتند كه تصور مي شود بايد توسط رسانه هاي كشور يك بار ديگر اين رسانه هاي خارجي مورد بازخواست و سرزنش قرار گيرند؛ چرا كه چشمان خود را در مقابل حقايق بستند و ا فكار عمومي را فريب دادند.
اين مقام مسئول تصريح كرد: هشت سال دفاع مقدس براي ملت ايران يك كلاس درس بزرگ در مديريت انواع بحران ها و تحولات در مقياس بين المللي است.
وي خاطرنشان كرد: امام(ره) و مردم از اين كلاس سربلند بيرون آمدند و اين پديده باعث شد تا ملت ما در مقابل تمام بحران ها و تحولات منطقه اي و بين المللي مقاوم و آسيب ناپذير شود.

 



رئيس سازمان ديده بان جهاني كارآفريني: شرايط كارآفريني در ايران بهتر از دانمارك است

تبريز- خبرنگار كيهان:
ايران داراي ظرفيت بسيار خوبي براي كارآفريني است و شرايط كارآفريني در اين كشور، به مراتب بهتر از دانمارك است.
«توماس- شات» رئيس سازمان ديده بان جهاني كارآفريني، در كارگاه آموزشي يك روزه، كه در اتاق بازرگاني تبريز برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: 11 درصد مردم ايران داراي شغل، كارخانه و بنگاه اقتصادي هستند ولي اين ميزان در دانمارك فقط 4 درصد را شامل مي شود.
«شات» كه دانماركي است، با استناد به بررسي ها و مطالعاتش در زمينه شرايط كارآفريني و كارآفرينان ايران و دانمارك گفت: در حالي كه 3 درصد دانماركي ها كارآفرين هستند در ايران 7 درصد مردم كارآفرين هستند و در شرايطي كه تنها 8 درصد دانماركي ها تا 3 سال آينده تمايل به كارآفريني دارند، در ايران 37 درصد مردم به اين كار علاقمند هستند.
وي افزود: 44 درصد مردم ايران يا كارآفرين هستند يا علاقه و تمايل به اين امر دارند و ميانگين سني آنان نيز 33 سال است.
«توماس شات» گفت: ايران يكي از جوان ترين كارآفرينان دنيا را دارد و اين موضوع، فرصت بزرگي براي پيشرفت اين كشور محسوب مي شود. به گفته وي، زنان ايراني و دانماركي، حضور اندكي در كارآفريني دارند و 33 درصد جمعيت كارآفرينان ايران زن است.

 



رئيس سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح: برنامه تهيه نقشه كل كشور به رئيس جمهور ارائه شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
برنامه مدون اجراي نقشه هاي كل كشور از سوي وزارت دفاع و سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح به رئيس جمهور ارائه شده است.
رئيس سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح كشور با بيان اين مطلب اظهار داشت: تلاش مي شود اراضي كشور داراي نقشه هاي مشخص تر و مطلوب تر شود.
به همين دليل، در پي نقشه برداري از اراضي كل كشور هستيم تا نقشه هاي موثر و قابل استفاده تر براي سازمان ها تهيه كنيم.
سرتيپ محمدحسن نامي كه در مراسم عكسبرداري هوايي زمين هاي كشاورزي آذربايجان شرقي سخن مي گفت، تاكيد كرد: اين طرح براي اولين بار در سطح كشور و به صورت نقشه برداري از تمام زمين هاي كشاورزي استان آذربايجان شرقي اجرا مي شود.
براساس اين گزارش هدف از اجراي اين پروژه در آذربايجان شرقي، تلفيق اطلاعات بدست آمده از ماهواره هاي هواشناسي براي پيش بيني وضعيت، اطلاع رساني از سطح زير كشت و ميزان توليد در استان، آناليز وضعيت موجود و تلفيق با اطلاعات اقليمي براي پيش بيني حوادث طبيعي، تهيه اطلاعات دقيق با امكان به روزرساني براي آمايش سرزمين به منظور استفاده بهينه از اراضي كشاورزي و اطلاع سريع از وضع حريم رودخانه ها و تاسيسات دولتي و مشخص كردن اراضي ملي، اشخاص و مالكيت ها، اعلام شده است.

 



جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
دشمن با تاكتيك جديد و خطرناكتر از گذشته به صحنه آمده است

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: امروز دشمن نقشه خود را عليه جمهوري اسلامي تغيير داده و با تاكتيك جديد و خطرناكتر از گذشته به صحنه آمده است.
به گزارش ايرنا سرتيپ پاسدار «عبدالله عراقي» در دومين همايش بزرگ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس كه با عنوان «خيبرشكنان» در امامزاده حسين(ع) شهر قزوين برگزار شد، افزود: با توجه به تكنيك هاي جنگ نرم ما بايد هوشيار باشيم چرا كه صحنه نبرد با دشمن صحنه بسيار سنگين، سخت، پيچيده و مكارانه است.
وي اظهار داشت: در طول مدت هشت سال دفاع مقدس دشمنان اسلام دور هم جمع شده بودند تا تماميت ارضي و ارزش هاي كشور ما را از بين ببرند ولي خوشبختانه اين امر محقق نشد.
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران اظهار اميدواري كرد كه با همبستگي بيشتر و دادن بصيرت و آگاهي به جوانان، موفقيت هاي لازم در اين جبهه نيز حاصل شود.
عراقي در ادامه ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس به سالروز شكسته شدن حصر آبادان به دست توانمند دلير مردان و رزمندگان عرصه هاي نبرد حق عليه باطل اشاره كرد و افزود: شكست حصر آبادان از جمله عمليات هايي بود كه با فعاليت نيروهاي ارتش، سپاه پاسداران، نيروهاي بسيج و همه دلسوزان جبهه حق به فرمان حضرت امام خميني(ره) به اجرا درآمد.جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همچنين افزود: در جنگ تحميلي براي اولين بار شرق و غرب با هم براي قيچي كردن حكومت اسلامي متحد شده بودند. در اين جنگ 22 كشور دنيا جبهه عراق را پشتيباني كرده و با استفاده از سيستم اطلاعاتي پيشرفته حركات نيروهاي ما را زير نظر داشتند اما، داشتن ايمان و اراده قوي و در خط رهبري بودن، راز ماندگاري هشت سال دفاع مقدس است.
در پايان اين مراسم كه با حضور جمعي از خانواده هاي شهدا، جانبازان و رزمندگان برگزار شد به تعدادي از رزمندگان استان قزوين لوح تقدير و هدايايي اهدا شد.

 



اخبار ادبي و هنري

يك مقام مسئول با رد برخي اخبار منتشره:
مشكل سينماگر هتاك تنها با عذرخواهي از مردم حل مي شود
يك مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد كه مشكل سينماگر هتاك در جشن سينماي ايران، تنها با عذرخواهي از مردم حل مي شود.
در حالي كه برخي نشريات نظير روزنامه ايران، مشكل لغو مجوز فيلم سينماگر هتاك و حامي اپوزيسيون خارج كشور را در صورت معرفي تهيه كننده جديد، برطرف شده اعلام كردند، يك منبع مسئول در ارشاد، در گفت وگو با كيهان، گفت: متاسفانه برخي از دوستان اين فيلمساز با پنهان كردن واقعيت اظهارات سخيف اين فيلمساز، سعي در تبرئه وي دارند. اين در حالي است كه فرد ياد شده در آئيني رسمي، ضمن متهم نمودن نظام جمهوري اسلامي، آرزوي فيلمسازي كساني را در كشورمان نمود كه كارنامه اي سياه در مبارزه با آرمانهاي مردم ايران دارند. يكي از اين افراد، «محسن مخملباف» است كه رسما در خدمت ارگان هاي دولت استكباري آمريكا و انگليس است و از كاخ سفيد رسما خواهان حمله به كشور ايران شده است.
اين منبع آگاه تاكيد كرد: فردي كه از مهره دولتهاي استكباري و مدافع گروهكهاي جنايتكاري مثل منافقين حمايت مي كند، طبعا به مردم شريف ايران اهانت كرده است و تا زماني كه وي بابت هتاكي هاي خود از مردم عذرخواهي نكند، لغو فعاليت فيلمسازي وي برطرف نخواهد شد.
اعتراض يك فيلمساز در حاشيه يك مراسم
يكي از فيلمسازان سينماي دفاع مقدس، در مراسم اختتاميه بخش پرتو حضور ملي جشنواره بين المللي فيلم دفاع مقدس، به اعطاي جوايز اين جشنواره به برخي افراد و آثار اعتراض كرد.
مسعود ده نمكي، پس از دريافت جايزه خود از هيئت داوران نمايندگي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، گفت: ]برخي[ ياد گرفته اند از كساني تقدير كنند كه فيلم ضد جنگ ساخته اند و رزمنده هاي ما را حرام خور معرفي كرده اند.
وي با بيان اينكه كساني در فيلم خود رزمندگان را حرام خور و محتاج سهميه معرفي مي كنند، گفت: عده اي ياد گرفته اند كه از روي جنازه ما عبور كنند و مدال را بر سينه افرادي مشهور بزنند كه به ما فحش مي دهند. ياد گرفته اند از كساني تقدير كنند كه فيلم ضد جنگ ساخته اند و رزمنده هاي ما را حرام خور معرفي كرده اند.
يوسف پيامبر(ع)، پربيننده ترين سريال در جهان عرب
با وجود فتواي «علي جمعه» مفتي مصر درباره تحريم سريال يوسف پيامبر(ع) (يوسف صديق) اين سريال، بالاترين تعداد تماشاگر را به خود اختصاص داده است. اهالي مصر، از طريق شبكه ماهواره اي مصري ملودي، سريال ياد شده را تماشا مي كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «محيط»، ملودي با وجود اعلام تحريم اين سريال، همچنان به پخش آن به صورت روزانه ادامه مي دهد.
اين سريال علاوه بر مصر، از استقبال خوبي در ميان كشورهاي عربي بويژه عراق و لبنان برخوردار است.
يوسف پيامبر(ع)، آخرين ساخته فرج الله سلحشور است و يك نسخه سينمايي نيز از آن تهيه شده است.
سلحشور هم اينك در حال انجام مقدمات ساخت مجموعه حضرت موسي(ع) است.
نماد مقاومت ملي در جشنواره شعر مقاومت رونمايي مي شود
نماد مقاومت اسلامي از بين 63 طرح ارسالي از مجسمه سازان و طراحان برجسته كشور به دبيرخانه انتخاب و همزمان با اختتاميه جشنواره شعر مقاومت رونمايي خواهد شد.
حسين رباني غريبي معاون فرهنگي حوزه هنري استان تهران در نشست خبري دومين جشنواره مقاومت اسلامي در اين باره تصريح كرد: در اختتاميه جشنواره 10 اثر از نماد مقاومت به 10 حامي از كشورهاي خارجي اهدا خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به اهداي جوايز برگزيدگان جايزه ادبي قدس در روز اختتاميه جشنواره گفت: از بين 1337 اثر ارسالي به اين جشنواره و پس از داوري مقدماتي 71 اثر از 35 شاعر به مرحله نهايي راه يافت كه از بين شركت كنندگان در بخش نهايي شش شاعر مورد تقدير قرار خواهد گرفت.
گفتني است معرفي و تقدير از برگزيدگان در روز اختتاميه جشنواره، 27 مهرماه در مشهد مقدس و با حضور رئيس جمهور صورت خواهد گرفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14