(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 مهر 1389- شماره 19763

ماسوله نامش زنده است اما ...
مشاور وزير امور اقتصادي و دارايي: اختلاف طبقاتي را بايد با گسترش فرهنگ مالياتي كاهش دهيم
ايران در كيهان
در يك ابتكار جديد مسافران قطار ساري- مشهد به امام رضا(ع) نامه مي نويسند
رئيس جهادكشاورزي آذربايجان شرقي: فارغ التحصيلان دامپزشكي در بخش دولتي جذب نمي شوند
برگزاري دومين يادواره شهداي روحاني و طلبه نايين
يك مقام مسئول: ساخت هواپيماهاي سبك در كشور توسعه مي يابد
حريم شهر طرقبه 5 برابر مي شود
مديركل امور دانشجويان دانشگاه پيام نور: سرانه دانشجويي دانشگاه پيام نور افزايش مي يابد
عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي:
طرح احياي نساجي مازندران با 500 ميليارد تومان اعتبار اجرايي شد
2000 ميليارداعتبار قرض الحسنه براي ايجاد اشتغال توسط كميته امداد امام خميني
اصفهان و بعلبك لبنان خواهرخوانده شدند
انتقاد رئيس دانشگاه شيراز از پراكندگي واحدهاي دانشگاه
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان: كارآموزان ايلامي 2 مدال طلا در مسابقات ملي رباتيك كسب كردند
استاندار خراسان رضوي: دستگاه هاي اجرايي مطالبات شهرداري ها را بپردازند



ماسوله نامش زنده است اما ...

مردم ماسوله در پي وعده مسئولين مبني بر احداث پاركينگ (طبقاتي) در اين شهرك باستاني هم چنان چشم براه تحقق اين وعده هستند.
اين در حالي است كه مسافران وگردشگران ورودي به اين نقطه تاريخي كشور نيز دوست دارند در سفر به اين شهر، با كوچكترين نم نم باران، با دلهره و اضطراب جاري شدن سيل يا خسارت به وسيله نقليه خود روبرو نشوند.
اهالي اين شهرك هم چنين انتظار دارند جاده منتهي به ماسوله آسفالت خوبي داشته باشد و خرابي آن ذوق و شوق مسافران در سفر به اين منطقه را نگيرد.
آنها علاقه مندند مسئولان ذيربط محيط زيست، منابع طبيعي، آبياري و راه و ترابري و مسكن وشهرسازي در تخصيص وام ها و تسهيلات به بخش خصوصي براي فعاليت در بستر رودخانه ها دقت نظر بيشتري داشته باشند تا سرمايه ها و سرمايه گذاري در اين منطقه بجاي ضوابط با روابط تغيير نكند.
از سوي ديگر در حاليكه پاركهاي جنگلي و استراحتگاهها در اطراف و متن ماسوله افزايش يافته هيچكس به فكر طبيعت بكر و زيباي اين منطقه نيست.
هم چنين پاركها و زباله هاي رها شده در حواشي و داخل آنها موجب تجمع حيوانات جونده و درنده گرديده و موجب سلب آسايش گردشگران مي شود.
ماسوله نامش زنده است اما مشكلات موجود در آن چيز ديگري مي گويد.
اين شهر كهن و باستاني استان گيلان به اعتبارات زيادي جهت توسعه و عمران و آبادي شهر نياز دارد اما كمتر به اين امر توجه مي شود و اين در حالي است كه شهرداري ماسوله بدون داشتن بودجه كافي روزگار مي گذراند و حتي كارگران آن نيز ماه ها است حقوق خود را دريافت نكرده اند و رفتگرها هم همچنين!
ختم كلام اينكه اهالي ماسوله هم چنان چشم انتظار توجه مسئولين و مديران ذيربط جهت رفع مشكلات اين منطقه گردشگري و بكر هستند و مي گويند ماسوله را دريابيد!
ماسوله - خبرنگار كيهان

 



مشاور وزير امور اقتصادي و دارايي: اختلاف طبقاتي را بايد با گسترش فرهنگ مالياتي كاهش دهيم

اهواز- خبرنگار كيهان:
نرخ اختلاف طبقاتي موجود در كشور 17 است كه بايد با گسترش فرهنگ مالياتي اين اختلاف را كاهش دهيم.
مشاور وزير امور اقتصادي و دارايي با اظهار اين مطلب در استانداري خوزستان افزود: ماليات براي سازندگي كشور است و همه بايد در اين مهم مشاركت داشته باشند.
حيدري كردزنگنه مهمترين مكانيسم سياست مالي دولت را ماليات بر ارزش افزوده عنوان كرد و گفت: ماليات در اقتصاد آزاد و دنيا يكي از ابزارهاي عدالت اجتماعي است و عدالت اجتماعي نيز در گرو سيستم مالياتي خوب كشور است.
وي از جمله خواص ماليات بر ارزش افزوده را كمك به توليدكنندگان داخلي، شفاف سازي و جلوگيري از قاچاق در مبادلات اقتصادي، افزايش اعتبار و پايه هاي مالياتي در كشور و به تبع آن كاهش فشار بر پايه هاي زيرين عنوان كرد و افزود: يكي از شرايط ورود به سازمان هاي بين المللي از جمله سازمان تجارت جهاني (wto) اجراي ماليات بر ارزش افزوده است.

 



ايران در كيهان

آموزش صنايع دستي براي عشاير خوزستان
اهواز- خبرنگار كيهان: به گزارش روابط عمومي اداره كل امور عشاير خوزستان، كريم حاجي پور مديركل امور عشاير خوزستان اعلام كرد مقرر گرديد اداره كل صنايع دستي استان 280 نفر از زنان عشايري را تحت آموزش دوره گليم بافي، چوقابافي و كپوبافي قرار دهند و مكان برگزاري دوره و حضور عشاير را در اين دوره ها فراهم نمايد كه خوشبختانه دوره هاي مذكور به مدت يك ماه در مناطق عشاير استان برگزار و به اجرا درآمد.
وي مناطق اجراي اين طرح را شامل مناطق عشايري پاشلال انديكا، طالقاني 3 رامهرمز، دره بازار بهبهان، چال قاسم سردشت دزفول و كانون عشايري شهيد قلي پور شوشتر عنوان كرد.
حاجي پور يادآور شد: پس از پايان دوره براي كارآموزان گواهي پايان دوره صادر گرديد.
رونمايي از سند سلامت شهرستان طبس
يزد- خبرنگار كيهان: در جلسه كار گروه سلامت و امنيت غذايي طبس، سند جامع سلامت اين شهرستان رونمايي شد.
در اين جلسه كه به رياست كياني مقدم فرماندار و رييس كار گروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان طبس و با حضور مديران دستگاه هاي اجرايي و اعضاي اين كار گروه تشكيل شد. گزارشي در خصوص فعاليت هاي صورت گرفته در رابطه با تدوين سند جامع سلامت و نيز اقدامات انجام شده در راستاي كاهش عرضه مواد دخاني توسط شبكه بهداشت و درمان شهرستان طبس ارائه شد.
يادواره شهداي نيروي انتظامي شاهرود
شاهرود- خبرنگار كيهان: يادواره 35 شهيد نيروي انتظامي شهرستان شاهرود برگزار شد.
اين يادواره طي مراسمي باشكوه با حضور روحانيون، فرماندهان نيروهاي انتظامي و نظامي و سپاه و بسيج و كاركنان نيروي انتظامي و مردم شهيدپرور شهرستان شاهرود در مدرسه قلعه اين شهرستان برگزار گرديد.
پرداخت كمك هزينه ازدواج در شوشتر
شوشتر- خبرنگار كيهان: رئيس اداره بهزيستي شوشتر از پرداخت كمك هزينه ازدواج به يكصد زوج اين شهرستان در سال جاري خبر داد و بر تسهيل ازدواج جوانان و حمايت از اين امر مهم توسط مسئولان تاكيد كرد.
محمدرضا عباسي ضمن اعلام مطلب فوق گفت: مهم ترين امري كه بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد ازدواج جوانان است كه در اين راستا اداره بهزيستي شوشتر براي ازدواج مددجويان خود از 100 زوج مددجو حمايت كرده و به آنها كمك هزينه ازدواج پرداخت مي كند.
افزايش اعتبارات راههاي روستايي مازندران
¤ مديركل راه و ترابري استان مازندران گفت: اعتبارات ملي- استاني در اين بخش در ابتداي سال جاري 110ميليارد ريال ابلاغ كه با توجه به گستردگي پروژه هاي راه روستايي استان اين مبلغ به مرز 170 ميليارد ريال رسيده است.
موسي رحيمي ادامه داد: با توجه به اقدامات دولت دهم در چند سال اخير بهسازي و احداث راههاي روستايي نمود پررنگ تري گرفته و در حال حاضر به عنوان يكي از اهداف و برنامه هايي اساسي اين اداره كل به شمار مي آيد.
يادواره شهداي بادرود در جوار امامزاده آقاعلي عباس(ع)
بادرود- خبرنگار كيهان: يادواره شهداي بخش بادرود با حضور مسئولان سپاه و بسيج منطقه در كنار بارگاه مقدس حضرت آقاعلي عباس و شاهزاده محمد(ع) بادرود برگزار گرديد.
در اين مراسم سرهنگ حميد مرادي فرمانده سپاه ناحيه نطنز گفت: شهدا تمام هستي شان را با اخلاص و در راه خدا فدا كردند و در حال حاضر از ما جزء زنده نگهداشتن ياد و خاطره آنها و بيان رشادتها و دلاورمردي هاي آنان و ادامه دهنده راه پربركتشان كاري برنمي آيد.
در ادامه مراسم معاونت حقوقي و پارلماني سازمان مديريت و توسعه منابع انساني رئيس جمهور به عنوان سخنران جلسه پيرامون شهدا و دلاوري هاي رزمندگان به ايراد سخن پرداخت. وي گفت: دل شهداء و خانواده هايشان فقط با ادامه دادن راه آنان كه همان راه ولايت بود شاد مي شود و با پيروي از ولايت فقيه مي توانيم اين نظام و انقلاب را حفظ كنيم و از دستبرد بيگانگان محفوظ نگه داريم.
سراب در توليد سيب زميني اول شد
مهربان- خبرنگار كيهان:مدير جهاد كشاورزي شهرستان سراب به تربه برتر شهرستان سراب در زمينه توليدات كشاورزي و دامي در سطح استان آذربايجان شرقي اشاره نموده و افزود: شهرستان سراب با توليد 126400 تن سيب زميني، 600 تن ماهي، 6496 تن گوشت قرمز و 117548 تن شير خام رتبه برتر و اول استاني را داراست، ضمن آن كه در زمينه توليد عسل با توليد 900 تن عسل مقام سوم را در سطح استان آذربايجان شرقي به خود اختصاص داده است.
افتتاح نمايشگاه عكس در گرگان
گرگان- خبرنگار كيهان: مسئول مركز فرهنگي هنري شماره 2 گرگان خبر از برپايي نمايشگاه عكس به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس در اين مركز فرهنگي هنري داد.
حسين منتظري هدف از برپايي اين نمايشگاه را يادآوري خاطرات 8 سال دفاع مقدس براي كودكان و نوجوانان ذكر كرد و گفت: در 40 عكس به نمايش درآمده در اين نمايشگاه صحنه هايي از رشادت ها، دلاوري ها و شجاعت هاي رزمندگان اسلام به نمايش گذاشته شده است.
رشد 22 درصدي درآمد گمرك قشم
جزيره قشم- خبرنگار كيهان: مديركل گمرك قشم گفت؛ ميزان واردات قطعي در شش ماهه اول سال 89 از طريق گمرك قشم 12 هزار و 958 تن كالا با ارزشي بالغ بر 52 ميليون و 242 هزار و 550 دلار بوده كه در مقايسه با شش ماه اول سال 88 از حيث وزن 105 درصد افزايش و از نظر ارزش دلاري 208 درصد افزايش داشته است.
محمدرضا قادر افزود؛ ميزان درآمد وصولي گمرك قشم در شش ماهه اول سال 89 بالغ بر 95 ميليارد و 752 ميليون و 586364 هزار ريال بوده كه نسبت به زمان مشابه سال قبل 221 درصد رشد نشان مي دهد.
قشم كانون گردشگري كشور مي شود
قشم- خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جمع 55 خبرنگار رسانه هاي داخلي گفت، جزيره قشم در مسير توسعه همه جانبه قرار دارد. رضا موسوي با اشاره به توسعه همه جانبه قشم به عنوان عجايب هفتگانه خليج فارس اظهار داشت؛ ساخت پنج هتل 4 و 5 ستاره و استانداردسازي اماكن اقامتي در قشم به عنوان نياز اصلي حضور سرمايه گذاران براي توسعه صنايع بسيار حائزاهميت است.
موسوي در زمينه اهميت ايجاد پل ملي خليج فارس نيز تصريح كرد؛ ساخت اين پل تحولات اقتصادي منطقه و كشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
دريافت اعتبار خدمات شهرداري شهرستان ايوان
ايوان غرب- خبرنگار كيهان: مهندس جمالوندي شهردار شهرستان ايوان درخصوص انجام خدمات شهري در اين شهرستان اعلام كرد: بودجه عمران شهري از محل اعتبارات كمك هاي سرمايه اي مبلغ 000/000/500/9 ريال اختصاص داده شده كه در پروژه هاي جدول گزاري- آسفالت و سيل بند در دست اجراست، هزينه خواهد شد.

 



در يك ابتكار جديد مسافران قطار ساري- مشهد به امام رضا(ع) نامه مي نويسند

ساري- خبرنگار كيهان:
مسافران قطارهاي ساري- مشهد با دلنوشته هاي خود، در جشنواره نامه اي به امام رضا(ع) شركت مي كنند.
فراخوان پنجمين جشنواره نامه اي به امام رضا(ع) در نيمه دوم مهرماه سال جاري به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار مي شود.
مسافران قطارهاي ساري- مشهد به صورت گسترده با نوشتن دلگويه هاي خويش به امام رضا(ع) در اين حركت فرهنگي شركت مي كنند.
گفتني است اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور اشاعه فرهنگ نوراني رضوي و گسترش فعاليت هاي فرهنگي، هنري و مذهبي مرتبط با سيره اهل بيت(ع) بويژه عالم آل محمد(ص)، امام رضا(ع) اين جشنواره را برگزار مي كند.

 



رئيس جهادكشاورزي آذربايجان شرقي: فارغ التحصيلان دامپزشكي در بخش دولتي جذب نمي شوند

تبريز-خبرنگاركيهان:
رئيس جهادكشاورزي آذربايجان شرقي گفت: با توجه به اجراي اصل 44، امكان جذب فارغ التحصيلان دامپزشكي در بخش دولتي در آينده بسيار اندك خواهد بود.
مسعود محمديان چهارشنبه در مراسم روز ملي دامپزشكي در دانشگاه تبريز با تاكيد بر آمادگي دفتر جذب نخبگان جهادكشاورزي اين استان براي ارائه تسهيلات لازم جهت عملياتي كردن طرحهاي تحقيقاتي علوم كشاورزي افزود: بسترهاي مناسبي براي فعاليت در بخش دام و كشاورزي استان وجود دارد.
«بهراد-زنديه» مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقي نيز گفت: با تلاش جامعه علمي كشور، دستاوردهاي خوبي در توليد فرآورده هاي خام دام و طيور بدست آمده ولي متاسفانه اساتيد صاحب نظر دامپزشكي در مقايسه با ديگر رشته ها، كمتر مورد توجه قرار مي گيرند.

 



برگزاري دومين يادواره شهداي روحاني و طلبه نايين

نايين- خبرنگار كيهان:
دومين يادواره شهداي روحاني و طلبه نايين و خور برگزار شد.
در دومين يادواره شهداي روحاني و طلبه شهرستان نايين و خور كه در رواق فاطميه امام زاده سلطان سيدعلي(ع) نايين و با حضور برخي از مسئولان ادارات و خانواده هاي شهدا، رزمندگان و ايثارگران دفاع مقدس برگزار شد، سيدحسن منافي استاد حوزه علميه قم گفت: بين انسان هايي كه در راه خداوند و ارزش هاي اسلام از جان خود گذشته و به جهاد پرداختند و كساني كه بي تفاوت بوده و به اين موضوع الهي اهميت نداده اند، فرق بسيار است.
وي با بيان اينكه همه دغدغه شهدا اين بود كه عطر و رنگ خداوند بر جامعه حاكم شود، تصريح كرد: شهادت انفاق نيست، شهادت يك انتخاب الهي است.
استاد حوزه علميه قم اظهار داشت: بيشترين آمار شهدا متعلق به روحانيت است و به لحاظ قشري و صنفي طلبه هاي زيادي در دفاع مقدس تقديم انقلاب اسلامي شده است.
شهرستان نايين و خور و بيابانك 188 شهيد تقديم انقلاب كرده است كه 20 شهيد آن روحاني و طلبه است.

 



يك مقام مسئول: ساخت هواپيماهاي سبك در كشور توسعه مي يابد

تبريز- خبرنگار كيهان:
مدير صنعت هوانوردي و مواد تركيبي فجر گفت: ساخت و توليد هواپيماهاي سبك و فوق سبك در كشور توسعه مي يابد.
محمدرضا ميرواقفي در جلسه هماهنگي ايجاد خط مونتاژ و توليد هواپيماهاي سبك و فوق سبك در شهر مراغه افزود: اين سياست و طرح، مورد حمايت نهاد رياست جمهوري است و ايجاد مركز خدمات فجر در اين شهر - پايلوتي براي تأسيس ديگر مراكز در استانها مي شود.
وي خاطرنشان ساخت: صنايع هوايي فجر زير مجموعه وزارت دفاع بوده و هواپيماهاي فجر 3، فائز و فجر 20 را توليد مي كند كه از نوع سبك و فوق سبك مي باشند.
وي گفت: دانش فني ساخت اين هواپيماها، ايراني است و 1 موتور آن، از اروپا تهيه مي شود.
ميرواقفي افزود: كليه سازه هاي هواپيماهاي مزبور مانند سطوح كنترل و سامانه هاي كنترل فرامين، در ايران توليد مي شوند.
وي گفت: سالانه 12 فروند هواپيماي 2 نفري و سپس 4 نفري و ساير انواع هواپيما، در مراغه مونتاژ و توليد خواهد شد و هزينه خريد هواپيماهاي سبك و فوق سبك 2 تا چهار نفره بين يك تا 6 ميليارد ريال است و اساساً ايجاد صنعت هواپيمايي در منطقه، سودآور خواهد بود.
يوسف نجفي نماينده مراغه در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به تأسيس صنعت توليد هواپيماهاي سبك و فوق سبك در تهران، اصفهان و مراغه، از تأسيس رشته هوا-فضا در يكي از دانشگاه هاي اين شهر خبر داد و افزود: در سفر دوم رياست جمهوري پيشنهاد ايجاد صنعت هواپيماهاي سبك در مراغه ارائه و در هيئت دولت توليد اين نوع هواپيما 2 تا 19 نفري توسط بخش خصوصي به تصويب رسيده است كه در سفر سوم مقرر شد مشاركت دولت 20 درصد و بخش خصوصي 80 درصد شود ولي با دستور وزير صنايع و معادن سهم دولت و سازمان گسترش در اين طرح 40 درصد تعيين شد.

 



حريم شهر طرقبه 5 برابر مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
كارگروه تخصصي معماري و شهرسازي خراسان رضوي پنج برابر شدن حريم شهر طرقبه را تصويب و آن را براي تأييد نهايي به شوراي برنامه ريزي استان ارسال كرد.
معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي در اين جلسه گفت: نگاه ما به حريم شهرها ماهيتي و با توجه به قانون است و ميزان آن نبايد با تغيير شرايط تغيير كند.
سعيد حسين پور با تعريف حريم شهر اظهار داشت: حريم شهر پهنه اي بلافصل براي توسعه آينده شهر است كه بايد در آن پهنه حوزه نفوذ، رشد جمعيت و پيشرفت اقتصادي مورد توجه قرار بگيرد.
معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي نكته مهم در تعريف حريم براي يك شهر را تعريف آن بر مبناي برنامه ريزي شهري دانست و تصريح كرد: اگر تعريف مشخص و علمي براي حريم شهرها وجود نداشته باشد با رشد فزاينده شهر در آينده، قطعا مشكلات متعددي به وجود خواهد آمد.
حسين پور افزود: حريم قانوني سه تا پنج برابر محدود شهر تعريف مي شود كه بايد توسط شركت مشاور طرح مورد توجه قرار بگيرد.
وي در ادامه درخصوص سايت اداري شهرستان طرقبه شانديز گفت: براي اين امر بايد منطقه اي غيروابسته ميان دو بخش طرقبه و شانديز كه قابل توسعه نيز باشد، درنظر گرفته شود.

 



مديركل امور دانشجويان دانشگاه پيام نور: سرانه دانشجويي دانشگاه پيام نور افزايش مي يابد

ياسوج - خبرنگار كيهان:
مديركل امور دانشجويان و توليدات دانشجويي دانشگاه پيام نور كشور گفت: سرانه دانشجويي دانشگاه پيام نور افزايش خواهد يافت.
دكتر متفكر در ياسوج افزود: درصدد هستيم كه سرانه هر دانشجو را كه از 36 هزار در سال 85 به 90 هزار ريال در حال حاضر افزايش يافته باز هم افزايش دهيم.
وي كه در نشست خبري رسانه هاي كهگيلويه و بويراحمد شركت كرده بود ضمن تشريح خدمات و برنامه هاي اين اداره كل از تخصيص 70 ميليارد ريال تسهيلات در قالب وام دانشجويي به دانشجويان دانشگاه پيام نور خبر داد و افزود: با وجود اين شرايط تحصيل در اين دانشگاه راحت تر از قبل خواهد شد.
وي با اشاره به بيمه دانشجويي دانشگاه پيام نور افزود: در اين نوع بيمه كه متاسفانه تبليغات آن در سطح كشور كم صورت گرفته است دانشجويان و نيز اعضاي خانواده آنها در صورت بروز حادثه مي توانند مشمول اين بيمه شوند.
متفكر همچنين با اشاره به خدمات دانشجويي اين دانشگاه خاطرنشان كرد: در نشستي كه 21 مهرماه جاري در مشهد خواهيم داشت تعيين مي شود كه اين خدمات به صورت نقدي يا كالاي معادل آن به دانشجويان پرداخت شود.

 



عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي:
طرح احياي نساجي مازندران با 500 ميليارد تومان اعتبار اجرايي شد

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي از اجرايي شدن طرح احياء نساجي مازندران با 500 ميليارد تومان اعتبار خبر داد.
عزت الله اكبري گفت: مرحله نخست احياي طرح صنعت نساجي مازندران كه با مشاركت سرمايه گذار خارجي انجام مي شود، با 200 ميليارد تومان اعتبار آغاز شده و تا نهايي شدن طرح احيا و بهره برداري كامل بالاي 500 ميليارد تومان هزينه مي شود.
نماينده مردم قائم شهر، سوادكوه و جويبار درخانه ملت با اشاره به قراردادها و تفاهم نامه موجود في مابين ايران و طرف سرمايه گذار از كشور تركيه، افزود: با اجراي كامل احيا صنعت نساجي مازندران در شهر قائم شهر علاوه بر توليد 40 تن نخ به 60 ميليون مترمربع پارچه، 75 تا 100 ميليون مترپارچه رنگرزي نيز تكميل و به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با بيان اينكه با اجراي اين طرح ها تعداد 6000 نفر در كارخانجات نساجي مازندران و تعداد 2500 نفر در واحد دوخت اين شركت مشغول بكار مي شوند، گفت: اين در حالي است كه در شرايط كنوني به علت فرسودگي ماشين آلات و مشكلات اقتصادي اغلب واحدها در كارخانه تعطيل شده است و شاهد فعاليت حدود 1000 كارگر و توليد روزانه 5/5 تن نخ و توليد سالانه 5/17 ميليون مترپارچه در اين مجموعه عظيم هستيم.

 



در سال جاري اختصاص يافت
2000 ميليارداعتبار قرض الحسنه براي ايجاد اشتغال توسط كميته امداد امام خميني

زنجان - خبرنگار كيهان:
مديركل طرح هاي اقتصادي و خودكفايي كميته امداد امام خميني از اختصاص 2000 ميليارد اعتبار قرض الحسنه براي ايجاد اشتغال در سال جاري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني استان زنجان، مهندس رزمجو كه در همايش مسئولين اشتغال و خودكفائي اين نهاد در سطح استان سخن مي گفت با بيان مطلب فوق افزود: از اين حيث كميته امداد امام خميني تنها نهاد و يا سازماني است كه در راستاي امر اشتغالزائي بيشترين اعتبار قرض الحسنه مصوب از ناحيه دولت خدمتگزار را حائز مي باشد.
وي همچنين افزود: هدف غائي اين نهاد توانمندسازي مددجويان تحت پوشش بوده كه بايستي با ارائه خدمات هدفمند و تعاملات بين بخشي به اين مهم برسيم.
رزمجو يكي از رويكردهاي جديد اين نهاد در زمينه اشتغالزائي را ايجاد طرح هاي تجمعي در قالب مجتمع هاي خدماتي و توليدي با هدف رسيدن به اشتغالي پايدار عنوان كرد.
وي گفت: شناسائي دقيق پتانسيل و ظرفيتهاي موجود و فرهنگ سازي در درون خانواده ها و بردن تحول در دل خانواده و الگوسازي مناسب از برنامه هاي اين نهاد براي توانمندسازي مددجويان مي باشد.
رزمجو سقف اعتبارات اشتغالزايي كميته امداد را براي افراد تحت پوشش در قالب طرح هاي تجمعي براي هر فرد 200 ميليون ريال اعلام و عنوان كرد: در اين راستا چنانچه طرحي اصولي، سودآور و اقتصادي باشد حتي تا سقف 5 ميليارد ريال نيز تسهيلات براي كل مجتمع پرداخت مي شود.
مديركل طرحهاي اقتصادي و خودكفائي كميته امداد امام خميني با موفق توصيف كردن امر ايجاد اشتغال در بين خانواده ها اضافه كرد، هم اكنون 5/1 درصد شير توليدي در داخل كشور توسط دامهاي تحت اختيار مجريان طرح هاي دامداري اين نهاد تامين مي شود.
گفتني است، در اين همايش مديركل كميته امداد امام خميني استان زنجان تعداد طرح هاي اجرا شده در اين نهاد را 9650 طرح با اعتباري بالغ بر 248 ميليارد ريال عنوان كرد و در پايان افزود: با اجراي اين طرحها نزديك به 12000 نفر مشغول بكار شده اند. پورجعفري افزود: طرح هاي اجرائي در استان در 125 رشته شغلي تنوع داشته كه در همين راستا بيش از 000/102 راس گوسفند در اختيار مجريان طرح هاي دامداري اين نهاد در سطح استان قرار گرفته است.

 



اصفهان و بعلبك لبنان خواهرخوانده شدند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
عقد خواهرخواندگي اصفهان و بعلبك لبنان با امضاي شهرداران اين دو شهر در شهرداري اصفهان بسته شد.
شهردار بعلبك لبنان در ديدار با شهردار اصفهان با تقدير از حمايت دولت و ملت ايران از مردم بي دفاع لبنان گفت: افتخار مي كنم با شهر اصفهان عقد خواهرخواندگي بستم و اميدوارم شاهد پيشرفت هاي زيادي در زمينه افزايش تبادلات و استفاده از تجربيات اين كلان شهر باشيم.
«سيدهاشم عثمان» با بيان اينكه قرارداد خواهرخواندگي با هدف همكاري و مبادله اطلاعات و دانش و تجربيات فيمابين اصفهان و بعلبك امضا شد، افزود: كمك برادران ايراني به خصوص اصفهاني ها براي بازسازي بعلبك زمينه آسايش و آرامش مردم لبنان را فراهم مي كند.
وي گفت: شهر اصفهان داراي تجربيات مديريتي متنوعي است و در اين زمينه مي تواند كمك هاي زيادي به بعلبك داشته باشد.
وي اظهار اميدواري كرد: شهر بعلبك بتواند از تجارب اصفهان در خصوص خدمات شهري استفاده كند تا همانند اصفهان از لحاظ زيبايي زبانزد شود.
سيدهاشم عثمان افزود: اميدوارم شركت در نشست شهرداران آسيايي بتواند زمينه همكاري هرچه بيشتر بين دو كشور لبنان و ايران در بخش هاي سرمايه گذاري و ساخت و ساز شهري را به وجود آورد.
وي اضافه كرد: استفاده از تجارب ايراني ها در زمينه هاي مختلف نشان دهنده تلاش آنان در خودكفايي و مقاومت در برابر تهديدات است كه اميدواريم ما نيز در لبنان به اين موفقيت ها دست يابيم.
شهردار اصفهان نيز در ديدار با همتاي لبناني، امضاي تفاهمنامه خواهرخواندگي اصفهان و بعلبك را موجب ارتباط بيشتر دو كشور و آشنايي با ظرفيت هاي يكديگر دانست.
سيدمرتضي سقائيان افزود: امروز شاهد امضاي تفاهم نامه خواهرخواندگي در مباحث آموزشي، خدمات شهري، عمران، حمل ونقل، شهرداري الكترونيك و IT هستيم.

 



انتقاد رئيس دانشگاه شيراز از پراكندگي واحدهاي دانشگاه

شيراز- خبرنگار كيهان:
پراكندگي واحدهاي دانشگاه شيراز يكي از مشكلات اساسي اين دانشگاه است.
رئيس دانشگاه شيراز با اعلام اين مطلب در جلسه شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: بناي دانشگاه شيراز در ابتداي تاسيس بصورت مجتمع دانشگاهي گذاشته نشده و امروز ما در سطح شيراز در 25 منطقه سايت دانشگاهي داريم كه همين عامل باعث افزايش هزينه هاي دانشگاه شده است. محمد موذني فرسودگي ساختمان هاي دانشگاه را از ديگر مشكلات موجود دانست و افزود: دانشگاه شيراز در حال حاضر 450 هزار مترمربع فضاي ساختماني دارد كه بيش از نيمي از اين ساختمان ها نياز به تعميرات اساسي دارد.
وي درباره ثبت جهاني باغ ارم شيراز نيز گفت: براي اين كار تغييراتي بايد در اين باغ انجام شود كه به 6 تا 7 ميليارد ريال اعتبار نياز است كه اميدواريم شوراي شهر در اين زمينه ما را ياري دهد.
وي افزود: دانشگاه شيراز از نظر برخورداري از بيشترين تعداد اعضاي هيئت علمي در بين دانشگاه هاي كشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده و بسياري از چهره هاي ماندگار و استادان بنام در دانشگاه شيراز به عنوان عضو هيئت علمي مشغول به كار هستند.

 



مديركل آموزش فني و حرفه اي استان: كارآموزان ايلامي 2 مدال طلا در مسابقات ملي رباتيك كسب كردند

ايلام-خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام از كسب مقام اول ربات هاي مسيرياب در دومين مسابقات ملي رباتيك كشور توسط كارآموزان ايلامي خبر داد.
«حميدرضا خانپور» گفت: درمسابقات ملي رباتيك ترافيك شهري كه در سه ليگ مسيرياب، مسيرياب ويژه و شبيه ساز2بعدي فوتبال در استان گيلان برگزارشد، بيش از يكصد تيم از كشور حضور داشتند.
سه تيم شركت كننده از اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام با كسب 2مدال طلا در مسابقات مسيرياب عادي و مسيرياب ويژه و يك مدال برنز به عنوان قهرمان مسابقات شناخته شده اند.
خانپور دربخش ديگري از سخنان خود اظهارداشت: با استقبال جوانان ايلامي كارگاه تخصصي رباتيك درنيمه نخست سال جاري در ايلام افتتاح شد و سالانه بيش از 120نفر از جوانان ايلامي در اين كارگاه تخصصي مهارت هاي لازم را كسب مي كنند.
براي تجهيز و راه اندازي اين كارگاه بيش از 500 ميليون ريال هزينه شده است.
لازم به ذكر است كارآموزان استان ايلام درسال گذشته درمسابقات ملي مهارت كشور مقام اول را كسب كرده اند.

 



استاندار خراسان رضوي: دستگاه هاي اجرايي مطالبات شهرداري ها را بپردازند

بيرجند- خبرنگاركيهان:
استاندار خراسان جنوبي گفت: دستگاه هاي اجرايي سريعاً مطالبات شهرداري ها را بپردازند.
قهرمان رشيد در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان خراسان جنوبي در بيرجند تأكيد كرد: چنان چه در پرداخت اين مطالبات تأخيري صورت گيرد از اعتبارات دستگاه ها كاسته خواهد شد.
وي افزود: روابط عمومي هاي ادارات بايد در خصوص اطلاع رساني اجلاس سراسري نماز تلاش كنند.
وي در ادامه از دستگاههاي اجرايي و فرمانداريها خواست، همكاري بهتري با سازمان ملي جوانان داشته باشند و در جهت ثبت اطلاعات لازم در سامانه اطلاعاتي سازمان ملي جوانان اقدام كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14