(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 مهر 1389- شماره 19763

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سگ بي گناه ! (يادداشت روز)
بادمجون (گفت و شنود)
سفر احمدي نژاد به لبنان در صدر خبرهاي جهان قرار گرفت
آيت الله مصباح: از عقبه هاي سخت با تدبير رهبري عبور كرديم
آغاز سفر دو روزه احمدي نژاد از امروز رئيس جمهور از مناطق جنوبي لبنان بازديد مي كند
كيهان و خوانندگان
شعار نه غزه نه لبنان رنگي براي حناي سبز باقي نگذاشت (خبر ويژه)
گلايه روزنامه «ملت ما» و پاسخ كيهان (خبر ويژه)
پاتك درازگوش تروا به طعنه رفقا (خبر ويژه)
عملكرد اوباما آينه اي از تمام زشتي هاي سياست بوش است (خبر ويژه)
اسرائيل: فلسطينيان را ما آواره كرديم اما كشورهاي عرب حقوقشان را بدهند! (خبر ويژه)



سگ بي گناه ! (يادداشت روز)

اين لطيفه- كه در پي مي آيد- دو هفته قبل در نيويورك روي خروجي يكي از سايت هاي اينترنتي قرار گرفت و در فاصله اي كمتر از 36 ساعت به پربيننده ترين مطلب با ميليون ها مراجعه كننده تبديل شد. شمار فراواني از چند ميليون كاربر آمريكايي كه اين لطيفه را مشاهده كرده اند، در بخش نظر كاربران- COMMENT- از آن با عناويني نظير «بهترين»، «گوياترين» و «لطيفه اي برگرفته از يك واقعيت تلخ» ياد كرده اند. ... و حالا ترجمه فارسي اين لطيفه پرسروصدا را بخوانيد؛
مردي در پارك مركزي شهر نيويورك مشغول قدم زدن بود كه ناگهان متوجه مي شود يك سگ هار به دختربچه اي حمله كرده و قصد دريدن او را دارد. مرد، با عجله خودش را به آنها كه چند ده متر آن طرف تر بودند، مي رساند و با سگ درگير مي شود، بعد از مدتي كشمكش و در حالي كه چند تكه از لباسش پاره شده بود، سگ را مي كشد و دختربچه را نجات مي دهد.
مردمي كه در آن حوالي پرسه مي زدند و با شنيدن صداي گريه آميخته به التماس دخترك و غرش سگ هار و دخالت آن مرد در اطراف آنها حلقه زده بودند، بعد از مشاهده فداكاري مرد و پايان خوش ماجرا، براي مرد فداكار هورا مي كشند. پليس وارد صحنه مي شود، دست مرد فداكار را به نشانه پيروزي بر سگ هار بلند مي كند و به او مي گويد «هي، تو واقعا يك قهرماني و نشانه انسان دوستي و شجاعت مردم نيويورك.» مرد ضمن تشكر مي گويد؛ اما، من اهل نيويورك نيستم و پليس مي گويد؛ «چه فرقي مي كند، فردا روزنامه ها مي نويسند يك آمريكايي قهرمان دختربچه بي پناهي را از چنگال يك سگ درنده و هار نجات داد. تو قهرمان و باعث افتخار همه مردم آمريكا هستي و فردا رسانه هاي آمريكايي با تيترهاي درشت و پخش كليپ هاي تلويزيوني داستان فداكاري تو را آمريكايي، در صدر اخبار خود قرار مي دهند.» مرد، سري به علامت نفي تكان مي دهد و مي گويد؛ «ولي، من آمريكايي نيستم» و پليس مي پرسد؛ «پس تو كجايي هستي؟!» و مرد پاسخ مي دهد؛ «من ايراني هستم».
فرداي آن روز، تمامي روزنامه ها و شبكه هاي راديو و تلويزيوني آمريكا در صدر اخبار خود اعلام مي كنند؛ «يك مسلمان تندروي ايراني، سگ بي گناه آمريكايي را كشت»!
«هربرت ماركوزه» يكي از چهار عضو اصلي «مكتب فرانكفورت» بود. اعضاي اين به اصطلاح مكتب فلسفي در آلمان، گرايشات ماركسيستي داشتند و البته بنا به دلايلي از اردوگاه آن روز ماركسيسم يعني شوروي سابق هم فاصله گرفته بودند. آنها به جريان يكطرفه اطلاعات و شيب يكسويه رسانه هاي غربي، اعتراض داشتند و معتقد بودند «خيابان يكطرفه اطلاعات» با گسترش تكنولوژي، دوطرفه مي شود و در آن هنگام، قدرت هاي غربي براي ارسال يكسويه اخبار و گزارش هاي دستكاري و تحريف شده به آن سوي جهان، با دشواري جدي روبرو خواهند شد، چرا كه اطلاعات و اخبار از طرف مقابل نيز به گوش و چشم ساكنان كشورهاي غربي مي رسد. «ماركوزه» و همفكرانش با نگاه متداول چند دهه قبل و فرمول دو قطبي جهان سياست، بر اين باور بودند كه از خيابان دوطرفه اطلاعات، آموزه هاي ماركسيستي به غرب سرازير خواهد شد! و بي خبر از آن كه به قول «اوليوت كوهن»، آغاز هزاره سوم برخلاف انتظار «فرانتس فوكوياما» نقطه «پايان تاريخ» و آغاز دوران سلطه ليبرال دموكراسي غرب بر جهان نيست، بلكه دنيا شاهد تولد قطب قدرتمند اسلام به رهبري و پرچمداري امام خميني است، يا به قول و نظر حكيمانه رهبر معظم انقلاب، اين عصر، «عصر خميني» است و آموزه هاي امام راحل(ره) با توان خيره كننده جذب عقلايي در صحنه حضور دارد.
پيش بيني ماركوزه، پذيرفتني بود و اتفاق نيز افتاده است، اگرچه در «خيابان دوطرفه» مورد نظر او، -برخلاف خواسته و نظر او- به جاي ماركسيسم، آموزه هاي اسلام با «شناسه امام خميني» كه به قول آقا «در همه جاي دنيا شناخته شده است» جريان دارد. آموزه هايي كه علي رغم تلاش گسترده و صرف هزينه هاي كلان غرب، پنهان كردني نيست. چرا كه به قول «جري آدامز»، عصر ارتباطات، عصر «انفجار اطلاعات» است و هيچ رخدادي در هيچ نقطه دنيا، پنهان نمي ماند.
همين جا، گفتني است كه امروزه، از 4 عضو اصلي «مكتب فرانكفورت» فقط آقاي «يورگن هابرماس» در قيد حيات است. ايشان در جريان فتنه يكي از طرف هاي مشورت سران فتنه بود! و در سفري به ايران، با برخي از عوامل موثر فتنه ملاقات و نشست و برخاست هايي نيز داشت كه افشاي اين ملاقات از سوي كيهان، يكي از موارد شكايت فتنه گران از نگارنده است.
«خيابان دوطرفه» ماركوزه، تقريبا از دو دهه قبل -بي آنكه رسما افتتاح شود- راه اندازي شده است، بنابراين تعجب آور نيست كه مديريت افكار عمومي ساكنان غرب با شيبي ملايم و گاه «تند» از انحصار سياستمداران و تصميم سازان آمريكا و متحدانش بيرون آمده باشد و «واقعيت»ها آنگونه كه واقعا هست و نه آنگونه كه كارتل ها و كلان سرمايه داران غربي مي پسندند، جلوه گري كنند.
روزنامه آمريكايي و معروف نيويورك تايمز در شماره ديروز خود خطاب به دولت آمريكا نوشت «مردم آمريكا ادعاي دولتمردان خود درباره مقابله با تروريسم را باور ندارند. آمريكا بايد ثابت كند كه اين جنگ مخفي را مطابق با قوانين بين المللي و موازين حقوقي دنبال مي كند. نظاميان آمريكايي فقط طي چند ماه سال جاري بيش از چهارصد غيرنظامي را در افغانستان كشته اند. آيا اين غيرنظاميان تروريست هاي القاعده بوده اند. اوباما نمي تواند هركس را در هر نقطه اي از جهان به بهانه اين كه تروريست است به قتل برساند و هيچ نظارت مستقل از دولت و ارتش آمريكا نيز روي اين اقدامات وجود نداشته باشد. آيا حمله به عراق و افغانستان و قتل عام مردم عادي، مقابله با تروريسم است؟! و...»
چند روز قبل ماهنامه آمريكايي «فارين پاليسي» با انتشار گزارشي مستند به مقايسه چگونگي رعايت حقوق بشر در ايران و آمريكا پرداخت. در بخشي از اين گزارش كه به تيتر اول كيهان شنبه 17/7/89 تبديل شد، آمده است؛
«آمريكا در حالي از نقض حقوق بشر در ايران دم مي زند كه سربازانش در افغانستان براي تفريح، شهروندان غيرنظامي افغاني را به قتل مي رسانند و اجساد آنها را براي سرگرمي قطعه قطعه مي كنند...ما(آمريكا) بعد از افشاي شكنجه هاي وحشيانه زندانيان توسط نظاميان آمريكايي در زندان هاي گوانتانامو، ابوغريب و بگرام، شكنجه گران را تبرئه كرديم، اما ايران كه آن را به نقض حقوق بشر متهم مي كنيم، بعد از قتل سه زنداني در زندان كهريزك بلافاصله اين بازداشتگاه را تعطيل كرد و متخلفان را تحت تعقيب قرار داده و محاكمه و محكوم كرد.».... همين نشريه مي نويسد؛ «سال هاست كه تعداد زيادي از شهروندان آمريكايي اعم از شهرونداني با سن بالا، دانشجويان، دانشمندان و حقوقدانان به اتهام مخالفت با جنگ در زندان هاي آمريكا به سر مي برند ولي ايران، دانشجويان بازداشت شده در حوادث بعد از انتخابات را براي شركت در امتحانات دانشگاهي آزاد كرد تا از تحصيل عقب نمانند....
خانم كلينتون در حالي برخورد دولت ايران با خبرنگاران، بلاگرها و فعالان حقوق زنان را نقض حقوق بشر مي داند كه پليس فدرال آمريكا براي مبارزه با مخالفان و ناراضيان به خانه آنها حمله مي كند، درها را مي شكند و مدارك، عكس ها، موبايل ها، ويدئوها، كتاب ها و كامپيوترهاي آنها را ضبط مي كند.» و....
بستن چند مغازه در بازار تهران كه با مخالفت اعضاي اصلي صنف و گفت وگوي آنها با مسئولان همراه است در حالي به خبر اول رسانه هاي غربي تبديل مي شود كه همين ديروز بيش از 4 ميليون نفر از مردم فرانسه در اعتراض به سياست هاي اقتصادي ساركوزي دست به تظاهرات و اعتصاب زده و روند امور در آن كشور را كاملا فلج كرده اند و يا همين دو هفته قبل بود كه سراسر آمريكا در اعتراض و اعتصاب فرو رفته بود و يا در حالي تحريم ايران- كه به قول مقامات غربي، بي اثر است- به خبر اول رسانه هاي آمريكا و متحدان اروپايي آن تبديل مي شود كه موج عظيم ركود اقتصادي در غرب كولاك مي كند و همه روزه شاهد ورشكستگي و تعطيلي شمار فراواني از مراكز اقتصادي در آن سامان هستيم و... شرح اين ماجرا به درازا مي كشد كه بگذريم.
و اما، در اين ميان، سينه چاك كردن عوامل و سران فتنه براي آمريكا و متحدانش ، علاوه بر آن كه ترحم برانگيز است، خنده دار نيز هست. فتنه گران در خيانت به اسلام و مردم وطنشان تا آنجا پيش رفته اند كه امروزه حتي اسرائيل هم كه به قول «زئيف شف» سقوط آن حتمي است آنها را در حد و اندازه چند پادوي حقير نگاه مي كند.
ديروز، وزارت خارجه رژيم صهيونيستي به اپوزيسيون خارج نشين پيشنهاد كرد كه با هزينه اسرائيل به فلسطين اشغالي سفر كنند و در مرز لبنان تجمع كرده و عليه احمدي نژاد شعار بدهند و در همان حال از سران فتنه نيز دعوت كرد تا از طريق ويديو كنفرانس و مانيتورهاي بزرگ - اسكرين بورد- براي اپوزيسيون و عليه دكتر احمدي نژاد سخنراني كنند! ممكن است گفته شود كه اين پيشنهاد از جانب اسرائيل مطرح شده نه از سوي سران فتنه! كه بايد گفت؛ وقتي سران فتنه پيشنهاد اسرائيل براي سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران» را مي پذيرند و در روز قدس كه مشخصه آن ضديت با رژيم صهيونيستي است، به نفع اسرائيل شعار مي دهند، با جرج سوروس صهيونيست به لابي و رايزني مي نشينند، فرمول ريچارد روتي و مايكل لدين را براي فتنه انگيزي عليه مردم وطنشان به كار مي گيرند و... نتانياهو حق دارد كه از آنها به عنوان «بزرگترين سرمايه اسرائيل در داخل ايران»! ياد كند. راستي چرا سران فتنه در مقابل آن اظهارنظر نتانياهو و دهها نمونه مشابه ديگر، موضع نگرفتند؟ چرا شعار پيشنهادي صهيونيست ها را سر دادند... و چرا در مقابل همين پيشنهاد اخير و رسمي وزارت خارجه اسرائيل يعني سخنراني عليه احمدي نژاد و جمهوري اسلامي ايران از طريق اسكرين بوردهاي نصب شده توسط اسرائيل در مرز فلسطين اشغالي و لبنان كمترين اعتراضي نكردند؟! آيا اين حال و روز كنوني آنها در كنار خيانت هاي ديگري كه در دوران 8 ماهه فتنه 88 مرتكب شدند، ترحم برانگيز نيست؟! هست!.
حسين شريعتمداري

 



بادمجون (گفت و شنود)

گفت: فيلمي كه مخملباف و دخترش حنا به طور مشترك و به سفارش مركز لابي صهيونيست ها- آيپك- عليه جمهوري اسلامي و در حمايت از سران فتنه ساخته بودند در لبنان اجازه نمايش پيدا نكرد.
گفتم: مگر از فضاي ضد صهيونيستي در ميان مردم لبنان خبر نداشتند كه روي نمايش اين فيلم در آنجا حساب باز كرده بودند؟!
گفت: يك تيم اسرائيلي بر ساخت اين فيلم نظارت مستقيم داشته و تلاش كرده بود رد پاي اسرائيل در آن ديده نشود.
گفتم: مرد حسابي! هر ننه قمري هم مي داند كه حمايت از فتنه سبز يعني نوكري براي اسرائيل.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو از «لپه» بدش مي اومد. در يك ميهماني برايش دلمه بادمجون آوردند. وقتي با چنگال بادمجون را باز كرد و چشمش به لپه افتاد، به صاحبخونه گفت؛ كور خوندي! خيال كردي اگه پالتو تنش كني نمي شناسمش!

 



سفر احمدي نژاد به لبنان در صدر خبرهاي جهان قرار گرفت

خبرگزاري انگليسي رويتر سفر احمدي نژاد به لبنان را باعث افزايش نفوذ و قدرت ايران در اين كشور دانست.
رويتر، در گزارشي از سفر «محمود احمدي نژاد» به لبنان، اعلام كرد كه اين سفر، نفوذ و قدرت ايران را در اين كشور افزايش مي دهد.
رويتر نوشت: محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران چهارشنبه در سفري رسمي به لبنان مي رود و اين سفر قدرت روزافزون متحد ايران، حزب الله را نيز افزايش مي دهد.
رويتر اذعان كرد: سفر احمدي نژاد به لبنان خشم واشنگتن را كه تلاش مي كند تهران را منزوي كند برانگيخته است. واشنگتن همچنين اعلام كرده است كه حمايت ايران از حزب الله، حاكميت لبنان را خدشه دار مي كند.
به نوشته اين خبرگزاري، اين سفر همچنين خشم سياستمداران لبناني حامي غرب را نيز برانگيخته است ولي احمدي نژاد با استقبال گرمي از سوي دو گروه شيعي حزب الله و جنبش امل رو به رو شده است.
رويتر تصريح كرد كه قرار است احمدي نژاد توافقنامه اي به ارزش 450 ميليون دلار براي اعطاي وام به لبنان به صورت بلندمدت امضا كند كه در طرح هاي آب و برق رساني و همكاري در حوزه هسته اي هزينه خواهد شد.
اين خبرگزاري با اشاره به اينكه دو سناتور آمريكايي چند ماه گذشته مانع فروش تسليحات آمريكايي به ارتش لبنان شدند، تصريح كرد كه ايران در اين وضعيت به ارتش لبنان پيشنهاد فروش تسليحات را داد.
استقبال گسترده
از احمدي نژاد
يك روزنامه لبناني هم با اشاره به سفر رئيس جمهوري ايران به لبنان اعلام كرد كه حزب الله در اين روزها سرگرم تدارك استقبالي گسترده از احمدي نژاد است.
به گزارش پايگاه خبري روزنامه الاخبار لبنان، حزب الله لبنان در اين روزها بيشترين فعاليت و اقدامات خود را براي استقبال از محمود احمدي نژاد در دستور كار قرار داده است.
الاخبار نوشت: اين اقدامات از نصب اطلاعيه ها و پلاكاردهاي بزرگ در بزرگراه ها و اتوبان ها آغاز مي شود و تا خيابان هاي ديگر كشيده مي شود.
اين روزنامه نوشت: اين اقدامات با توجه به استقبالي انجام مي شود كه در آن جمعيت گسترده اي در راه فرودگاه به استقبال احمدي نژاد خواهند رفت.
به نوشته اين روزنامه، مجموعه اي از سرودهاي مخصوص سفر احمدي نژاد نيز آماده و تدارك ديده شده است.
بنابر اين گزارش، گفته مي شود كه «سيد حسن نصرالله» دبير كل حزب الله لبنان به همين مناسبت در بين مردم حضور پيدا كند.
جبهه عمل اسلامي لبنان هم در بيانيه اي از سفر رئيس جمهور ايران به اين كشور استقبال كرد و آن را سفري تاريخي، براي ميهماني عزيز و بااحترام دانست.
اين بيانيه مي افزايد كه ايران همواره حمايت پيگير خود را از دولت، ملت، مقاومت و ساير موسسات لبناني دريغ نكرده است.
اين جبهه، ايران را پشتيباني خوب براي لبنان از زمان حمله رژيم صهيونيستي به اين كشور در سال 1982 و جنگ 33 روزه لبنان در سال 2006 دانست و تاكيد كرد كه تهران در ترميم جراحت هاي پس از جنگ و بازسازي اين كشور نقش اساسي داشته و بسياري از پروژه هاي توسعه اي و اجتماعي و اقتصادي و بشردوستانه را در لبنان دنبال كرده است.
ديدار احمدي نژاد از لبنان پشتوانه محكمي براي مقاومت است
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس نيز ديدار احمدي نژاد از لبنان را علاوه بر تحكيم روابط دو كشور، پشتوانه محكمي براي مقاومت دانست.
علاءالدين بروجردي در گفت وگو با فارس اهميت سفر رئيس جمهور به لبنان را برشمرد و گفت: ميزان اهميت اين سفر را بايد با عكس العمل ها و حساسيت هاي قدرت هاي جهاني سنجيد زيرا آمريكا و رژيم صهيونيستي تمام تلاش خود را براي فشار بر لبنان و ممانعت از اين سفر بكار بسته اند كه نشان دهنده تاثيرگذاري اين سفر در سطح منطقه مي باشد.
وي سفر رئيس جمهور به لبنان را موجب افزايش استحكام مناسبات دوجانبه دانست و افزود: ديدار احمدي نژاد از لبنان علاوه بر تحكيم روابط دو كشور مي تواند پشتوانه محكمي براي مقاومت باشد؛ همچنين انجام اين ديدار در سطح سران و روساي جمهور دو كشور كه به دعوت رسمي مقامات لبناني صورت گرفته است نشان دهنده عزم دو ملت براي گسترش همكاري هاي دوجانبه است.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تبليغات وسيع غرب براي جلوگيري از اين سفر خاطرنشان كرد: آنها پيوندهاي عميق ايران و لبنان را شناخته و ميزان علاقمندي مردم كشورهاي منطقه به ايران را مي دانند و رئيس جمهور پس از رهبر معظم انقلاب شخصيت مورد علاقه ملت هاي منطقه است.
وي در همين رابطه ادامه داد: سران غربي هيچگونه پيوندي با مردم منطقه نداشته و مورد تنفر ملت ها هستند و معمولا در سفرهاي خود به كشورهاي خاورميانه با عكس العمل منفي مردم مواجه مي شوند و نمايش چنين پيوند و علاقه اي توسط ملت هاي منطقه نسبت به جمهوري اسلامي خط بطلاني بر تبليغات آمريكا و رژيم صهيونيستي و برخي كشورهاي غربي است كه سعي در نمايش تضاد دروغين و عدم علاقه مردم منطقه به ايران دارند.
محمد كرمي راد ديگر عضو كميسيون امنيت ملي هم در گفت وگو با فارس درخصوص سفر احمدي نژاد به جنوب لبنان، اظهار داشت: مناسبات بين ايران، لبنان و سوريه يكي از مهم ترين مسائل خاورميانه است كه تاثيرات معنوي و سياسي بسيار زيادي براي حزب الله و مقاومت لبنان خواهد داشت.
وي با اشاره به هراس آمريكا و رژيم صهيونيستي از سفر احمدي نژاد به لبنان ادامه داد: صرف نظر از جنجال ها و هياهوي استكبار و رژيم صهيونيستي، آنها نگران پيوند استراتژيك و عميق ايران، لبنان و سوريه هستند چرا كه حزب الله لبنان در طول 31 سال گذشته با تاسي از روحيات رزمندگان و مجاهدين دفاع مقدس، رژيم زياده طلب و اشغالگر قدس را در جنوب لبنان وادار به عقب نشيني كرد و به تعبير سيدحسن نصرالله، آنها الگوي خود را از شهيد فهميده ها گرفتند.
تهديد تروريستي عليه سفر احمدي نژاد به لبنان
گروهي ناشناس در لبنان تهديد كرد كه اگر احمدي نژاد به لبنان بيايد، اجازه نخواهد داد كه به سادگي از اين كشور خارج شود.
پايگاه خبري الجزيره قطر، در خبري مدعي شد كه گروهي ناشناس به نام «گردان هاي عبدالله عزام» تهديد كرده است كه اگر «محمود احمدي نژاد» وارد لبنان شود، اين كشور را هدف قرار مي دهد.
گفته مي شود به دليل بازتاب بسيار گسترده سفر رئيس جمهور به لبنان، آمريكا و كشورهاي غربي به همراه گروه هاي وابسته به اين جريان در لبنان، از مدت ها پيش، از پيامدهاي مهم اين سفر ابراز نگراني كرده بودند.
 



آيت الله مصباح: از عقبه هاي سخت با تدبير رهبري عبور كرديم

آيت الله مصباح يزدي تدابير حكيمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب را عامل مهمي در برون رفت كشور از بحران ها و گردنه هاي سخت و دشوار دانست.
به گزارش خبرگزاري رسا آيت الله محمدتقي مصباح يزدي رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ديروز در ديدار با طلاب مدرسه علميه شهيد صدوقي تصريح كرد: اگر تدابير حكيمانه رهبري نبود ما به دست خود برخي از كساني كه خود را از ياران انقلاب اسلامي مي دانند به ورطه هلاكت سقوط مي كرديم.
وي در اين ديدار از مديريت هاي داهيانه مقام معظم رهبري تاكيد كرد: تقريبا مي شود گفت مقام معظم رهبري تنها كسي بود كه توانست با تدابير حكيمانه خود كشتي انقلاب را از طوفان به ساحل امن سلامت برساند و هدايت كند.
وي افزود: براي مقام معظم رهبري در طول بيش از بيست سال رهبري خود و سال هاي حضور در حساس ترين پست ها، سوابق مبارزاتي و انقلابي، يك نقطه ضعف بارز كه دشمن بخواهد روي آن دست بگذارد پيدا نمي شود.
آيت الله مصباح يزدي، با تحسين مديريت هاي داهيانه و مدبرانه مقام عظماي ولايت ابراز داشت: خداوند تبارك و تعالي بر طول عمر، عزت، سلامتي و توفيقات معظم له بيفزايد.
عضو مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به ابراز علاقه و احساسات مردم نسبت به مقام شامخ ولايت فقيه گفت: احساس علاقه و ارادتي كه نسبت به مقام ولايت و شخص مقام معظم رهبري ابراز مي شود، نشانه رشد، آگاهي و شعور آن هاست.
آيت الله مصباح يزدي رژيم صهيونيستي را فاسدترين رژيم در جهان ناميد و گفت: كار اين رژيم براي به فساد كشاندن دنيا به جايي رسيده است كه براي تامين نظر نخست وزير يك كشور خاص زني مانكن را به عنوان سفير خود انتخاب كرده است.
وي خطاب به طلاب حاضر در جلسه كه با شعارهايي حماسي، اشتياق وصف ناپذير خود را از سفر مقام معظم رهبري به قم ابراز مي كردند گفت: در واقع شما با اين كار و ابراز احساسات، خود بيان مي كنيد كه ما از اين نعمت بزرگ ولايت فقيه بهره مند هستيم و قدر آن را درك مي كنيم، قدرداني از اين نعمت هاي الهي، خود نعمتي بزرگ است كه بايد شكرگزار آن نيز بود.

 



آغاز سفر دو روزه احمدي نژاد از امروز رئيس جمهور از مناطق جنوبي لبنان بازديد مي كند

رئيس جمهور كشورمان امروز براي انجام سفري دوروزه به لبنان خواهد رفت.
اين سفر به دعوت ميشل سليمان- رييس جمهور لبنان- صورت مي گيرد و دكتر محمود احمدي نژاد در جريان اين سفر با تعدادي از مقامات لبناني ديدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه اي و بين المللي گفت وگو خواهند كرد.
از زمان انتشار خبر سفر رئيس جمهور به لبنان اين امر با واكنش هاي مختلف روبه رو شده و چندي است كه رسانه هاي مختلف به خصوص رسانه هاي منطقه به ارزيابي اهميت اين سفر و تأثيري كه در منطقه و لبنان خواهد داشت پرداختند.
رئيس جمهور در جريان اين سفر به جنوب لبنان نيز سفر خواهد كرد و از اين منطقه بازديد مي كند و براي مردم اين منطقه سخنراني خواهد كرد؛ برخي از رسانه هاي منطقه اين احتمال را مطرح كردند كه سيد حسن نصرالله- دبيركل حزب الله لبنان- احمدي نژاد را در جريان اين بازديد و سخنراني همراهي خواهد كرد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ راهكار اساسي جهت تحقق شعار استراتژيك غلبه مستضعفين بر مستكبرين عالم اين است كه با تغيير ساختار فعلي سازمان ملل و شوراي امنيت ، سازمان ملل جديدي با ساختار منطبق بر عدالت بوجود بيايد و براي هميشه امتياز ويژه ديكتاتورهاي عالم يعني حق وتو از بين برود.
گودرزي از اصفهان
¤ زمان زيادي تا اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها نداريم ولي هنوز ما مردم با ابهام هاي زيادي روبرو هستيم. بعنوان مثال نمي دانيم در مراحل اوليه حذف يارانه ها شامل چه چيزهايي مي شود. از مسئولين امر تقاضا داريم به صورت دقيق مردم را در جريان امور قرار بدهند و جايي براي ابهام باقي نگذارند.
بلوكات
¤ معياري كه سخنگوي محترم شوراي نگهبان در مورد در رأس بودن يا نبودن يك نهاد در نظام مقدس جمهوري اسلامي توضيح دادند حرف بسيار منطقي است و در هر زمان معتبر مي باشد. از توضيح ايشان بسيار سپاسگزاريم.
8234---2190
¤ پياده نظام دشمنان در راستاي جنگ نرم و تهاجم فرهنگي در ميادين اصلي شهر تهران يعني پايتخت كشور در عرضه لوح هاي فشرده مبتذل و مستهجن فعال شده اند. متأسفانه ارگان هاي امنيتي و انتظامي اقدام بازدارنده چشمگيري نمي كنند. چرا؟
جمعي از ساكنين حومه ميدان رسالت
¤ اسفند ماه سال 88 صفحه اول خيلي از روزنامه ها تيتر زده شد كه مطالبات بازنشستگان كشوري و لشكري تا آخر همين اسفند ماه به حساب آنان واريز خواهد شد. امروز نزديك يك سال از اين موضوع مي گذرد اما هنوز اين وعده محقق نشده است.
احمدزاده
¤ تقاضا مي كنم كه نسبت به نوبت اعزام حج تمتع تجديدنظري صورت گيرد چرا كه مشاهده مي شود كه افراد حتي زير 9 سال جزو اعزاميان امسال هستند اما افراد داراي سن هاي خيلي بالا كه معلوم نيست عمرشان براي سال آينده كفاف دهد هنوز در انتظار قرار دارند.
حسين صابري
¤ آموزش و پرورش ملاير اعلام كرد كه براي مدارس معلم قرآن جذب مي كند و آزموني هم برگزار كردند كه بنده نيز با داشتن مدرك كارشناسي ارشد علوم قرآني و مدرك تعليمات قرآن از سازمان تبليغات اسلامي در اين آزمون شركت كردم اما بعداً اعلام كردند كه با توجه به بخشنامه جديد نمي توانيم نيروي آزاد دعوت به كار بكنيم. از مسئولان آموزش و پرورش مي خواهم كه در اين رابطه تدابيري بينديشند.
خانم فيوضي- ملاير
¤ از سازمان تامين اجتماعي درخواست مي كنم كه نسبت به پرداخت مطالبات بازنشستگان سال 77 و سال 78 اقدام عاجل نمايد و بيش از اين ما را در انتظار نگذارد.
يك خانم بازنشسته
¤ مي خواستم از ستون جديد صفحه معارف تحت عنوان «ديدگاه» كه آن روزنامه اخيراً راه اندازي كرده است تشكر كنم و اميدوارم كه اين ستون دائمي باشد.
احمدي
¤ وضعيت ساكنان منطقه فرسوده اتابك در منطقه 15 با وجود محله تخريب شده كه بلاتكليف مانده نابسامان بوده و واقعاً آزاردهنده شده است. چرا در اين مورد اقدام نمي شود؟
1583---0912
¤ اصلاحيه ماده 147 ثبت اسناد كشور براي اجرا در تمام نقاط ميهن اسلامي تمديد شده ولي در شهرستان ها و مراكز استان ها ، دفاتر ثبت به مراجعين جواب نمي دهند و شهروندان متقاضي و مراجعه كننده را در بلاتكليفي و حالت سرگرداني نگه داشته اند. چرا؟
محمدي
¤ آيا كيهان در جريان روزافزون شدن مغازه هاي قليان كشي در جامعه هست يا خير. اين موضوع برنامه بسيار خطرناكي است كه سر راه جوانان كشور قرار گرفته و خلاصه اينكه مقدمه به اعتياد كشيدن قشر فعال جامعه است. غرض اينكه روزنامه ها بايد در اين خصوص روشنگريها و هشدارها را شروع كنند و آژير خطر را بكشند.
رجبي
¤ اگر چنانچه از سوي دولت به كارگيري مجدد افراد بازنشسته در دستگاههاي دولتي و حتي خصوصي ممنوع اعلام شود زمينه اشتغال حجم وسيعي از جوانان بيكار كشور فراهم شود. در ضمن تورم هم كاهش پيدا خواهد كرد. چرا كه افراد صاحب دو شغل بخاطر داشتن قدرت خريد بيشتر به تورم موجود در جامعه دامن مي زنند و آن را افزايش مي دهند.
حكيميان
¤ شبكه هاي خبر و آموزش (شبكه هفتم) سيماي جمهوري اسلامي ايران در منطقه شرق استان گلستان قابل دريافت نيست. اميدواريم مسئولين امر با اطلاع از موضوع درصدد رفع مشكل بربيايند و شهروندان اين منطقه از كشور را خوشحال سازند.
مهرباني
¤ چرا دستگاههاي كارت خوان بسياري از اتوبوس هاي سريع السير خراب است، از مسئولان شركت واحد تقاضاي رسيدگي دارم.
يك شهروند از تهران
¤ برخي از اهالي منطقه غرب كشور به دليل گردوغبار بسيار دچار بيماريهاي تنفسي و ريوي شده اند. از مسئولين تقاضا دارم كه فكري به حال اين موضوع بكنند.
نسيم خامسي پرتو- كرمانشاه
¤ كوي گلدشت با جمعيتي بالغ بر 2500 نفر و با قدمت 30 سال زيرنظر شهرداري منطقه 6 اهواز فاقد امكانات بهداشتي و رفاهي مي باشد. از جمله آسفالت خيابان ها، فاضلاب و حتي مدرسه مناسب. متاسفانه تا كنون شهرداري منطقه و حتي شوراي شهر اهواز علي رغم اطلاع رساني هيچ گونه اقدام مثبتي در اين خصوص به عمل نياورده اند.
محمد منصوري
¤ ما ساكنين كوچه شكوفه چهار در شهرك گلستان جاده ساوه شب ها از فريادهاي اراذل و اوباش منطقه كه در پارك اختر تجمع و با موتورسيكلت صداهاي ناهنجار ايجاد مي كنند آسايش نداريم. چندين مرتبه به پليس 110 تماس گرفته ايم ولي رسيدگي نكرده اند.
م-الف
پاسخ شركت آب و فاضلاب شهرتهران
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 6/7/89، درخصوص «انتقال كاركنان آب و فاضلاب به مخازن» لازم مي داند به آگاهي برساند: «تهيه و توزيع آب قابل شرب در كلان شهر تهران داراي فرآيند بسيار پيچيده اي است كه يكي از مهمترين مراحل آن ذخيره آب در مخازن پراكنده در سطح شهر به منظور فراهم آوردن امكان توزيع يكنواخت، مناسب و عادلانه مي باشد؛ لذا با عنايت به حساسيت موضوع و نقش كليدي مخازن در فرآيند آبرساني به شهروندان عزيز تهراني، مناسب بودن فضاي كاري با توجه به نوع و نحوه كاربري و استفاده از تجربيات نيروهاي باسابقه امري كاملاً ضروري بوده و سياست توزيع منابع براي ارائه هرچه بهتر خدمات آبرساني به شهروندان هميشه مدنظر است. با اين توصيف چنين ادعايي از سوي جمع خاصي از كاركنان شركت كه به حساسيت امور نيز واقف مي باشند قضاوتي يكسويه است.»
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 16/6/1389، پيرامون «استقرار نامناسب اتوبوس هاي شركت واحد در روز جهاني قدس»، به اطلاع مي رساند: تعيين محدوده پارك اتوبوس ها در خيابان هاي اطراف برگزاري مراسمي همانند مراسم روز قدس، توسط كميسيوني مركب از بخش هاي مربوطه و با درنظر گرفتن تمام شرايط صورت مي گيرد و اين شركت به تنهايي در اين مورد تصميم گيرنده نمي باشد. ضمنا، با عنايت به محدوديت هاي درنظر گرفته شده براي پارك اتوبوس ها توسط دستگاههاي مسئول، نزديك ترين محل جهت خدمت رساني به شركت كنندگان در مراسم، ميدان وليعصر«عج» بوده است كه با استقرار اتوبوس ها در محل ياد شده، نسبت به جابجايي شهروندان اقدام گرديد.
¤ به عنوان يك فرهنگي، بخشي از حقوقم به اسم حق بيمه كسر شده است. اين درحالي است كه بنده اصلا دفترچه بيمه ندارم. لطفا رسيدگي شود.
حسين پور از اهواز
¤ از وزيرمحترم آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به پالايش دبيران غربزده و روشنفكران بيمار از نظام آموزشي تأمل كرده و در گزينش دبيران كه آينده سازان اين كشور به دست آنها صورت مي گيرد دقت بيشتري نمايند.
5767-0914
¤ چرا سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از دادن ابلاغيه به بعضي سران دفاتر اسناد رسمي امتناع مي ورزد؟
4168-0914
¤ از دولت درخواست مي شود نسبت به پرداخت معوقه حقوق نظام هماهنگ بازنشستگان لشكري اقدام نمايد.
3305-0912
¤ بازپس گيري باغ قلهك از دست انگليس خبيث به كجا انجاميد؟
2031-0913
¤ ما تعداد 500 خانوار روستايي جلگه پلدختر خرم آباد داراي 5 حلقه چاه نفت هستيم ولي از آب آشاميدني خبري نيست لطف كنيد به مسئولين بگوييد اين مشكل ما را مرتفع نمايند.
2664-0916
¤ چرا تامين اجتماعي نمي پذيرد كه بيمه ساختماني را كاهش دهد.
9886-0912
¤ هر شش ماه يكبار مديرعامل ايران خودرو در گفت وگوي ويژه خبري شبكه2 حرفهاي تكراري به مردم تحويل مي دهد آيا با اين حرفها مشكل مردم حل مي شود؟
7672-0917
¤ نمي دانم چرا از وقتي كه عده اي روسياه عالم به قرآن كريم اين كتاب مقدس و آسماني اهانت كردند عشق و علاقه ام به تلاوت و تأمل در آيات شريفش دوچندان شده است. دشمنان قرآن منتظر روزي باشند....
8157-0915
¤ از مسئولين اداره كار و تامين اجتماعي مي خواهيم كه فكري به حال كارگران شركتهاي نفتي در عسلويه و ساير جزاير بكنند تا مرخصي ما هم مثل بقيه 7 روز در قبال 14 روز كار بشود و تفاوتي وجود نداشته باشد.
8364-0917
¤ دشمن دوست دارد و تلاش مي كند كه به هر بهانه اي بين دوستان انقلاب اختلاف و چنددستگي بوجود بيايد. براي ناكام گذاشتن دشمنان بايد حدالامكان انتقاد اصول گرايان رسانه اي نشود.
5790-0913
¤ رئيس جمهور در مجمع سازمان ملل با زيركي تمام پيشنهاد داد كه يك گروه حقيقت ياب در مورد حادثه 11سپتامبر تشكيل شود. لازم است كه اين موضوع پي گيري شود. زيرا اين موضوع، پاشنه آشيل آمريكاست و يك مستمسك براي زورگويي آن هاست.
يك هموطن
¤ دانشگاه آزاد پيشوا، از انتقال دانشجويان دختر مقيم تهران خودداري مي كند. اين در حالي است كه مسير تهران تا پيشوا فاقد امنيت مناسب براي دختران جوان است. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ از رئيس جمهور متشكرم كه در مجمع عمومي سازمان ملل از حقوق بشر اسلامي حمايت كرد. به ايشان افتخار مي كنيم.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤ از سخنان شجاعانه و حكيمانه رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل، به خصوص افشاي حادثه ساختگي و دروغين 11 سپتامبر تشكر مي كنم. اين يكي از ترفندهاي غربي هاست كه براي توجيه جنايات خود، به نمايش هاي ساختگي يا افسانه هاي دروغين متوسل مي شوند. مثل افسانه دروغين هولوكاست و نمايش ساختگي 11سپتامبر. با توجه به اين كه رسانه هاي غربي امكان افشاگري در اين زمينه را ندارند، لازم است تا رسانه هاي كشور ما دست به اين كار بزنند. در اين صورت توپ باز هم در زمين غربي ها خواهد افتاد.
يك هموطن
¤ از وزير آموزش و پرورش سؤال دارم كه آيا ايشان حاضر هستند فرزند خود را در مدرسه اي با كلاس هايي بيش از 40نفر ثبت نام كند؟ زيرا در برخي مدارس هنوز هم كلاس هايي با جمعيت 40نفر و بيشتر تشكيل مي شود. اين در حالي است كه طبق آئين نامه آموزش و پرورش حداكثر جمعيت يك كلاس بايد 33نفر باشد.
زهرا رنجبر از تهران
¤ در كتاب فارسي كلاس چهارم ابتدايي، هيچ مطلبي درباره دفاع مقدس چاپ نشده است. از سازمان تاليف كتب آموزشي خواهشمند است اين مسئله برطرف شود.
يك جانباز
¤ پرداخت ماهيانه كارت بيمه طلايي فرهنگيان سرموقع پرداخت نمي شود. در پاره اي موارد، مبلغي از حساب فرهنگيان كاسته مي شود، اما دير به حساب برمي گردد. همچنين به وسيله اين كارت نمي توان دارو دريافت كرد و فقط با دفترچه بيمه دارو داده مي شود.
يك فرهنگي از نجف آباد
¤ بسياري از اهالي ساكنان شهرك هاي اطراف فرحزاد، به خصوص در خيابان ايثار شمالي، به دليل محصور بودن در تپه ها، قادر به دريافت برخي شبكه هاي صدا و سيما نيستند. متاسفانه به رغم اطلاع رساني به روابط عمومي صدا و سيما، هنوز اقدامي براي اصلاح اين مشكل نشده است.
نوري
¤ خانواده هايي كه دو فرزند آنها به طور همزمان در دانشگاه آزاد تحصيل مي كنند در رابطه با تأمين شهريه سنگين و ديگر مخارج سرسام آور تحصيل فرزندانشان در شرايط سختي زندگي مي كنند. شايسته است دولت خدمتگزار و مسئولين واحدهاي دانشگاه آزاد تسهيلات ويژه اي را براي اين خانواده ها منظور بكنند.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ گزارشي از جاده علي آباد كتول شاهرود كه طول مسير 170 كيلومتري را به 70 كيلومتر تغيير مي دهد تهيه نمائيد.
8495---0911
¤ از مسئولين انتظار مي رود نسبت به بي تعهدي شركت سايپا در برخي موارد به مشتريان عكس العمل نشان دهند.
5348---0919
¤ در سال «همت مضاعف و كار مضاعف» از مسئولين پرتلاش خراسان جنوبي مي خواهم موضوع فولاد فردوس خراسان را پيگيري جدي نمايند.
2773---0913
¤ از سازمان بازرسي و ديگر مسئولين عاجزانه درخواست مي شود با رانت خواري و كسب حرام برخورد جدي نمايند كه اثرات و تبعات آن براي جامعه جبران ناپذير است.
1254---0912
¤ از مدارس بخواهيد كه از همين ابتداي سال تحصيلي بهداشت را در دستشويي هاي مدارس رعايت كنند تا بچه ها كمتر بيمار شوند. متأسفانه در بسياري از مدارس رعايت بهداشت نمي شود.
يك خانم شهروند از ونك
¤ مي خواستم بدين وسيله دستاور دهاي تازه صنعت دفاعي كشورمان را به ملت شريف و مسئولان كشور تبريك بگويم.
يك شهروند
¤ با تغييرات داده شده در آئين نامه كارهاي سخت و زيان آور وعده هايي داده شده بود اما هنوز هيچ اقدام عملي درخصوص آن صورت نگرفته است.
عبدالله عبداللهي- اسلامشهر
¤ حدود دو هفته است كه آسفالت وسط خيابان 17 شهريور مقابل كارخانه يخ توسط شهرداري كنده شده و به حال خود رها شده است.
باقري
¤ تعداد اتوبوس هاي شركت واحد در ميدان كلاهدوز بلوار هجرت زياد است اما خيلي دير به دير مسافرگيري مي كنند، لطفا رسيدگي بفرماييد.
زارعي
¤ اميدواريم كيهان از حق خريد خدماتي كه در مناطق محروم 2 سال خدمت كردند دفاع كند.
0804---0937
¤ از ستاد كل نيروهاي مسلح درخواست مي شود افرادي كه به دلايل مختلف به خدمت سربازي اعزام نشده و درحال حاضر بالاي سي سال سن دارند را مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار دهند.
سعيد
¤ سه سالي است كه بحث سهام عدالت در كشور مطرح و تعداد زيادي از هموطنان از موهبت اين سهام برخوردار گرديده اند ولي هيچگاه از كارگران پروژه هاي عمراني مثل احداث تونل، سد، كانال... كه كارگران ساده اي نيز هستند نام برده نشده و معلوم نيست كه كي به اين سهام برسند. چرا؟
عليزاده از نوشهر
¤ اي كاش در آغاز سال تحصيلي جديد با يك اقدام انقلابي كلاس هاي مختلط دانشجويان همانند دانشگاه قم به صورت تفكيكي برگزار مي شد.
4766---0912
¤ چرا كيهان از طرح هاي نيمه تمام و بيكاري و فقر لرستان چيزي در روزنامه انعكاس نمي دهد اميدواري ما به روزنامه اي است كه خاري در چشم دشمنان اسلام است در اين زمينه قدمي بردارد.
9065---0937
¤ احكام كارگزيني سال 89 كارمندان هواشناسي استان اصفهان با گذشت 6 ماه از سال هنوز صادر نشده است. مسئولين امر رسيدگي كنند.
0320---0913
¤ چرا نيروي انتظامي استان مازندران از جوانان شهرستان هاي مابين نور تا رامسر جذب نيرو نمي كند؟
كاويانپور از نور
¤ پيشنهاد مي شود در كنار مسكن مهر، سلسله منازلي نيز براي افراد كم درآمد تهيه و به آن ها واگذار شود.
يك شهروند
¤ تكليف دانشگاه آزاد، سران فتنه، غارتگران بيت المال و مفسدان اقتصادي چه زماني مشخص مي شود؟
يك هموطن
¤ از مواضع به حق كيهان در رابطه با شهيدان باكري و همت تشكر و قدرداني مي كنم اميد است همسران اين شهيدان به خود آيند و به خط امام(ره) و رهبري برگردند.
0933---0914
¤ به رانندگان اتوبوس هاي مسافربري اصفهان- اهواز بگوئيد براي اقامه نماز توقف نمايند- پليس راهور نيز در اين خصوص هنگام زدن ساعت از مسافرين جويا شده و عكس العمل لازم را داشته باشد.
عبدالمجيد معظمي نژاد از اهواز
¤متاسفانه شركت آب منطقه اي آذربايجان شرقي علي رغم ابلاغ ماده 8 قانون ساماندهي توليد و عرضه مسكن با موضوع فروش خانه-هاي سازماني از اجراي اين قانون امتناع مي ورزد از وزير محترم نيرو درخواست رسيدگي و برخورد داريم.
5941---0914
¤مسئولين تربيت بدني اصفهان علت تعطيلي ساخت و تعمير ورزشگاه نقش جهان را اعلام نمايند چرا با گذشت سالها هنوز به بهره برداري نرسيده است.
3427---0936
¤از وزير كار و دولت محترم درخواست داريم نسبت به اجراي افزايش حقوق 6% بازنشستگان تامين اجتماعي اقدام كنيد.
1701---0912
¤لطفا در يك گزارش به نقد و بررسي بازيهاي رايانه اي اختصاص دهيد.
4803---0918
¤ضلع جنوب غربي ميدان امام حسين(ع) در تهران نبش خيابان 17 شهريور فاقد پايه برق روشنايي است. براي تامين روشنايي اين محدوده از مسئولين اداره برق منطقه درخواست رسيدگي داريم.
يك شهروند تهراني
¤به مناسبت روز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اعلام شد به خانم هايي كه نام آنها فاطمه باشد پلاك طلا اهدا مي گردد مدارك مربوطه را به آدرس ستاد غدير ارسال كرده ايم ولي از هدايا خبري نشد. چرا؟
7533---0917
¤از يادداشت روز آقاي شريعتمداري با عنوان «ما را كه مي شناسي» تشكر مي كنم.
يك خواننده
¤نمايندگان مجلس كه در حرف از جانبازان تجليل مي كنند، چرا هيچ اقدامي براي تصويب لايحه حمايت از جانبازان و ايثارگران نمي كنند؟ آيا اطلاع ندارند كه اكثر جانبازان و ايثارگران دچار وضعيت اقتصادي نامناسبي هستند؟
يك جانباز از نور
¤با توجه به اين كه فتنه گران قصد آسيب زدن به كشور را داشتند، لازم است كه روزنامه كيهان سلسله مطالبي را براي شناسايي اين آسيب ها به قلم نويسندگان خودش يا نظر خوانندگانش چاپ نمايد. يكي از اين آسيب ها اين بود كه آن ها قصد داشتند انقلاب و نظام را به سمت منافع حزبي و جناحي خودشان جلو ببرند نه اسلام و اصول.
طغرايي از شيراز
¤ قرار بود 200 دستگاه اتوبوس جديد به ناوبري اتوبوسراني شهر تهران اضافه شود ولي هنوز خبري نشده است. اتوبوس هاي فرسوده اي كه در خط اتوبوسراني تجريش- راه آهن به كارگيري شده اند پاسخگو نيستند ومسافرين را زياد معطل مي كنند. اميدواريم به قول و وعده اي كه داده بودند عمل نمايند.
حيدري
¤ در تاريخ 4/7/89 مأمورين شهرداري دستور داشتند پاساژ مهستان عرضه كننده محصولات فرهنگي در خيابان كارگر را پلمپ كنند كه با درايت مغازه داران صورت نگرفت. از شهرداري تهران سؤال مي كنيم آيا بعد از جمع آوري تصاوير شهداء از ديوارهاي شهر نوبت به تعطيل كردن تنهاترين و بزرگترين مجتمع عرضه خدمات فرهنگي كشور رسيده است؟
4138-0919
¤ تعداد زيادي از صاحبين املاك مشمول ماده 148 هستيم كه براي مقاوم سازي منازل خود نياز به مجوز از سوي مراجع ذي ربط داريم و اين امر مستلزم مصوبه مجلس شوراي اسلامي است. از نمايندگان محترم مجلس تقاضا داريم با تصويب مصوبه مربوطه مشكل چندين ساله گروه زيادي از شهروندان را مرتفع بكنند.
پزشكيان
¤ در خيابان يك طرفه شهيد داود طاهريان منشعب از خيابان خواجه نصيرالدين طوسي تخلف ورود ممنوع زيادي از سوي رانندگان بي توجه صورت مي گيرد. مي خواستم از راهنمايي و رانندگي منطقه تقاضا بكنم اين خيابان را مجهز به دوربين ثبت تخلفات بكند.
محمدي
¤ درباره افزايش قيمت ارز و طلا خواستم بپرسم كه آيا اين گراني توسط فروشندگان صورت مي گيرد يا در اثر يك روند اقتصادي؟ در هر صورت، چرا دولت از اين گونه مسائل پيش گيري نمي كند؟
يك شهروند
¤ حدود 7 سال به صورت شركتي در يكي از بخش هاي خدماتي شهرداري اسلامشهر مشغول به كار بوده ام. اما برخلاف دستور رئيس جمهور براي استخدام نيروهاي شركتي، هنوز هيچ اقدامي براي بنده نشده است.
غلامعلي فراهاني
¤ خواستم به همسران شهداي گرانقدر همت و حميد باكري عرض كنم كه ما جوانان گرچه از نزديك با آن دو شهيد در ارتباط نبوديم، اما با بهره از ملاك هاي آن بزرگواران، راه درست پيروي ازولايت را يافته ايم. نزديك ترين افراد به شهدا پيروان آن ها هستند.
شمس
¤ خواهشمند است مطالب نيمه پنهان، خان حكمت، پرسش و پاسخ و حكايت خوبان را به صورت كتاب منتشر نمائيد و اگر منتشر شد اعلام كنيد كه چگونه مي توان آن ها را تهيه نمود.
نيل فروشان از اصفهان
¤ وقتي كيهان و شما كيهاني ها با گذشت 32 سال از انقلاب هنوز از دشمنان دشنام مي شنويد دليل بر اين است كه راه را درست آمده ايد و امروز هم بر حق هستيد در غير اين صورت بايد براي شما كف و سوت مي زدند.
6235-0912
¤ وقت آن رسيده كه كيهان در رابطه با تخلفات جامعه پزشكي مثل اخذ مبالغ زياد به عنوان زيرميزي و عدم برخورد قاطع با چنين پزشكان متخلفي گزارش جامع تهيه و چاپ بكند.
5350-0913

 



شعار نه غزه نه لبنان رنگي براي حناي سبز باقي نگذاشت (خبر ويژه)

مقامات لبناني از پخش فيلم ساخته شده توسط يكي از عناصر فتنه گر (حنا دختر محسن مخملباف) در اين كشور جلوگيري كردند.
فيلم ساخته شده توسط دختر مخملباف كه براي سياه نمايي عليه جمهوري اسلامي و به سفارش آيپك-لابي صهيونيست ها- ساخته شده، قرار بود در جشنواره فيلم بيروت به حمايت از فتنه سبز به نمايش گذاشته شود.
ميترا فرهمند خبرنگار صهيونيست راديو فردا در گزارشي از مبدأ اسرائيل، با اشاره به جلوگيري از پخش فيلم ياد شده در لبنان نسبت به اين ماجرا ابراز ناخرسندي كرد. وي در عين حال در گزارش خود تصريح كرد روستاهاي شيعه نشين جنوب لبنان كه در نبرد 4 سال پيش ويران شده بودند نه تنها بازسازي شده اند بلكه پرچم جمهوري اسلامي هم در «بوستان ايران» در منطقه مارون الراس در اهتزاز است؛ جايي كه منطقه «آويويم» در شمال اسرائيل را مي توان به آساني مشاهده كرد. سيدحسن نصرالله درباره احتمال سنگ انداختن احمدي نژاد به خاك ]؟![ اسرائيل در سفر به لبنان مي گويد «اگر از من بپرسيد احمدي نژاد نه سنگ، كه خيلي چيزهاي ديگر مي تواند به اسرائيل پرتاب كند.» اشاره او به موشك است.
آنچه در گزارش راديو فردا و اقدام محافل نزديك به رژيم صهيونيستي براي بردن فيلم دختر مخملباف به بيروت و تلاش جهت پخش آن قابل تأمل است، پررويي اين محافل است چه اينكه عناصر ميداني و خياباني فتنه گران سال گذشته در جريان حاشيه سازي براي تظاهرات روز قدس شعار «نه غزه، نه لبنان» سر داده و ماهيت صهيونيستي خود را به نمايش گذاشته بودند و به همين دليل هم برخي عناصر فراري- نظير «آيدا،ق» در سايت روزنت - در گزارش هاي خود تصريح كردند كه شهروندان لبنان و فلسطين و مصر به جريان سبز در ايران به چشم مزدور و ستون پنجم اسرائيل و آمريكا نگاه مي كنند.
يادآور مي شود محسن مخملباف كه در هفته هاي اوليه فتنه در ايران، دچار توهم حاد شده و خود را سخنگوي جريان سبز در خارج معرفي كرده بود، بارها خواستار تحريم و فشار نظامي عليه ملت ايران شد.
گفتني است اخيرا سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي از عناصر اپوزيسيون و همراه فتنه گران در خارج خواست تا به تل آويو رفته و ضمن حضور در مرزهاي شمالي فلسطين اشغالي عليه سفر رئيس جمهور ي اسلامي ايران به لبنان شعار [احتمالا نه غزه، نه لبنان!] سر بدهند.در همان حال از سران فتنه دعوت كرد تا از طريق اسكرين بوردهايي -مانيتورهاي بزرگ تلويزيوني- كه اسرائيل در مرز فلسطين اشغالي با لبنان نصب مي كند براي اپوزيسيون و عليه دكتر احمدي نژاد سخنراني كنند.

 



گلايه روزنامه «ملت ما» و پاسخ كيهان (خبر ويژه)

روزنامه تازه تأسيس «ملت ما» در واكنش به خبر كيهان اعلام كرد: «ملت ما» مدعي موج سوم نيست.
كيهان، يكشنبه گذشته با اشاره به حضور برخي عناصر همراه فتنه گران و همكار نشريات زنجيره اي در روزنامه ملت ما، نسبت به فرصت طلبي و سوء استفاده افراطيون از روزنامه نزديك به محسن رضايي هشدار داده و نوشته بود؛ اين روزنامه مدعي موج سوم است اما گارد اصلي خود را تخطئه دولت قرار داده و اين در حالي است كه كوچك ترين مرزبندي با افراطيون مدعي اصلاح طلبي كه پاي فتنه و آشوب سال گذشته بودند، از خود بروز نداده است. اين چه جريان سومي است كه هيچ موضعي عليه افراطيون ندارد و از افراطيون براي تخطئه يكجانبه دولت اصولگرا بهره مي گيرد؟
روزنامه ملت ما در واكنش به اين خبر مي نويسد: طبيعي است كه دلبستگان راستين انقلاب اسلامي و نظام در دوره به بن بست رسيدن غوغاسالاري از هر دو سوي به اصطلاح چپ و راست، ارائه طريق و پيشنهاد براي رفع بن بست ها را وجهه همت خويش بگمارند.
اين روزنامه با اشاره به خبر چندي پيش سايت جرس- درباره اخراج برخي روزنامه نگاران اصلاح طلب از روزنامه ملت ما- مي نويسد: جرس كه در انتهاي طيف موسوم به سبز و در ضديت با نظام و انقلاب قرار دارد به فضاسازي عليه «ملت ما» مي پردازد. البته طبيعي است كه قائلان به آن قرائت از آزادي، نبايد پيشنهاد و راهكارهاي اصولي از داخل خانواده نظام و انقلاب آن هم از نوع انقلابي و جبهه و جنگ ديده آن را برتابند. از سوي ديگر و در داخل متأسفانه از ميان طيف گسترده اصولگرايان، بعضي افراطيون تحت پوشش اصولگرايي هم نگران شده اند؛ نگران خارج شدن اصولگرايي از دايره و حيطه قرائت انحصاري آنها. پاسخ به اين سؤال كه چرا جرس و كيهان در آغازين روزهاي تولد ملت ما به اين رسانه نوپا مي كوبند چندان دشوار نيست. دو سر طيف و قطب هاي به ظاهر متضاد، هر دو در نگراني مورد اشاره فصل مشترك پيدا كرده اند. ما از هياهو و سر و صدا نمي هراسيم و به راه برگزيده و عهدي كه با نظام و انقلاب بسته ايم متعهد بوده و در مدار اسلام، انقلاب، فرامين مقام معظم رهبري و قانون اساسي به راه خود ادامه خواهيم داد اما از بابت نگراني و فضاسازي منفي برخي برادران خود در اردوگاه اصولگرايي دلتنگيم كه حكايت آنها مشابه همان كلوخي است كه شبلي به طرف دوست خويش پرتاب كرد.
«ملت ما» همچنين نوشت: «ما نه مدعي موج سوم هستيم، نه جهت گيري اصلي خود را تخطئه و تخريب دولت قرار داده ايم بلكه نقد دولت را لازم و بهترين حمايت از او مي دانيم. تخطئه جزو مرام ما نيست. مرزبندي با افراطيون مدعي اصلاح طلبي هم عيان است نه آن گونه كه كيهان مي خواهد و مي پسندد».
درباره اين توضيح آميخته به توجيه و مغالطه چند نكته قابل ذكر است:
1- اينكه گفته شود روزنامه ملت ما مدعي موج سوم نيست، يا كشيدن خط بطلان بر اولين شماره اين روزنامه (10 مهر 89) است يا حاكي از ضعف و بي خبري مديريت در آن. دوستان كافي است اولين شماره روزنامه خود را ورق زده و تيتر اول صفحه 2 را ببينند كه با حروف درشت و در توجيه جريان سياسي متبوع روزنامه ملت نوشته است: «نسيم جريان سوم بر بام سياست ايران». يعني اين نسيم به سرعت آمد و در كمتر از 10 روز گذشت و رفت؟
2- چطور مي شود به واقعيت «افراطيون مدعي اصلاح طلبي» و «طيف سبز ضد نظام و انقلاب» اذعان داشت و در عين حال هنوز مدعي وجود تقسيم بندي انحرافي و گمراه كننده «چپ و راست» بود يا خود را جايي ميان «غوغاسالاري چپ و راست» جا زد؟! يا اذعان داريد كه جنگ واقعي و بزرگي ميان جبهه انقلاب و ضد انقلاب و حلول كرده در پشت نقاب اصلاح طلبي در جريان است و يا اينكه ماجرا را «غوغاسالاري چپ و راست» و شأن خود را اجل از ورود در اين ماجرا مي دانيد. هر دو ادعا را كه يكجا نمي شود جمع كرد، مي شود؟! اين همان تناقض بزرگي بود كه متأسفانه در گفتار و رفتار آقاي محسن رضايي هم در بحبوحه فتنه سال گذشته پديدار شد اگر چه او چند ماه بعد از آن جريان اعلام برائت و جدايي كرد.
«مرزبندي با افراطيون مدعي اصلاح طلبي» مگر قرائت و پسند «كيهاني/ غيركيهاني» دارد كه بخواهيد با توسل به تعدد قرائت ها و تفسيرها و سليقه ها، از مسئوليت شانه خالي كنيد؟ اما اگر به لزوم «مرزبندي با افراطيون مدعي اصلاح طلبي» اذعان داريد، پرسش كيهان جاي خود باقي است؛ همكاران نشريات زنجيره اي و برخي عناصر همسو و همراه با افراطيون و فتنه گران- كه بعضاً با همان همكاران جرس و روزنت و گويانيوز و... بيانيه هاي مشترك در حمايت از فتنه گران امضا كرده اند و كيهان به نام برخي از آنها در خبر خود اشاره كرده- در روزنامه شما آن هم با امضا چه مي كنند؟ يعني عليرضا- خ، سجاد- س، فروزان- الف- محمد-ب و... را در روزنامه محبوس كرده ايد كه ديگر نتوانند به افراطيون سرويس بدهند؟
برخي دوستان و همكاران فراري و پناهنده همين حضرات هستند كه هم اينك سايت جرس و نظاير آن را تغذيه مي كنند. مگر مي شود يك سر جريان افراطي گري و فتنه در جرس (لندن) باشد و سر ديگر آن در روزنامه شما و آن گاه بازهم بتوان از جريان سوم سخن گفت؟! البته طي دو روز گذشته برخي از امضاهاي مذكور از روزنامه ملت ما حذف شده اند كه ان شاء الله از سر اصلاح رويه بوده باشد و نه خداي نكرده به اندروني بردن آنها. اما درباره فضاسازي جرس عليه روزنامه ملت ما بايد يادآور شد كه اين سايت از اينكه چرا برخي از دوستانش پس از مدتي حضور در روزنامه ياد شده، كنار گذاشته شده اند، ناراحت بوده و نه از اينكه چرا برخي ديگر از دوستان و هم طيفانش هنوز در «ملت ما» هستند.
3- اصولگرايي آنجا كه به مرز فتنه گران و جريان براندازي مي رسد يك قرائت ندارد و آن جبهه بندي و تقابل با جريان هاي ضدانقلاب است. در اين ميان خيلي سخت نيست بررسي اينكه ميان فتنه گران و كيهان، «فصل مشترك» پيش آمده يا ميان شبه جريان و روزنامه آقاي رضايي با فتنه گران. آيا حكايت كلوخ اندازي شبلي به منصور حلاج، با كيهان قابل انطباق است يا برخي برادران غافل انقلاب كه در بحبوحه فتنه تا ماه ها خود را درجبهه نامحرمان فتنه گر تعريف كرده بودند!
از «ملت ما» توقع نيست «كيهان2» باشد اما حتماً از «برادران» انتظار است كه دست رد به سينه نامحرمان بزنند و در رقابت هاي سياسي، از جماعتي كه جزو بخش رسانه اي فتنه بودند يار نگيرند. اين آيه شريفه هم شعار و سرلوحه اميرمؤمنان(ع) بود و هم سرلوحه عمل امام حسين(ع) كه فرمودند: «ما كنت متخذ المضلين عضداً». اين آيه را اميرمؤمنان(ع) در مواجهه با كساني نظير وليدبن عقبه خواند كه براي بيعت و ائتلاف آمده بودند. «من گمراهان و مضلين را به ياري نمي گيرم» و البته هزينه اصولگرايي اميرمؤمنان، تقابل امويان با امام در جمل و صفين شد.
و نهايتاً اينكه براي برادران خود در روزنامه ملت، توفيق حركت بر «مدار اسلام، انقلاب، فرامين رهبر معظم انقلاب و قانون اساسي» را مسئلت مي كنيم.

 



پاتك درازگوش تروا به طعنه رفقا (خبر ويژه)

ديالوگ فتنه گران مدعي اصلاح طلبي با ديگر گروه هاي اپوزيسيون ضدانقلاب، به «ديالوگ ديگ ها» تبديل شده است. نمونه اين ديالوگ، نوشته سايت جرس است كه خود را شعبه و نماينده مدعيان اصلاح طلبي در لندن معرفي مي كند.
سايت وابسته به مهاجراني و كديور - سران خودخوانده فتنه سبز در خارج- كه پس از افتضاح 22 بهمن سال گذشته و پيشنهاد نبوغ آميز «درازگوش تروا» به شدت تحت فشار و تحقير ضدانقلاب خارج نشين است، در پاسخ به آنها تاكيد كرده كه مگر شما خودتان در خارج چه تجمع مهمي ترتيب داده ايد كه از ما طلبكاريد؟!
جرس مي نويسد: آيا فعالان جنبش سبز بخصوص خارج نشينان توانستند بعد از 22 بهمن 88 يك گردهمايي ساده تشكيل بدهند. هر كس تصور كند علت ركود اعتراضات، سركوب حكومت يا ضعف سران جنبش بوده سخت در اشتباه است. وظيفه سران جنبش سبز در چنين شرايطي تعيين تاكتيك هاي اعتراضي نيست. جنبش به آلترناتيو ديگري براي سران خود نياز ندارد.
جرس همچنين نوشته است: جالب اين است كه مركز اصلي نگراني در مورد سران جنبش در خارج كشور قرار داشت. از همان جا بندهاي بيانيه موسوي افزايش مي يافت تا شفاف تر شود! منظور كروبي از دولت مستقر را زودتر از خودش تفسير مي كردند تا خداي ناكرده ابهامي پيش نيايد. خدا را شكر كه موسوي و كروبي سازش نكردند و ما امروز شاهد هزاران جانشين سكولار و غيرسكولار كه هيچ كدام حتي حاضر نيستند در يك جلسه كنار هم بنشينند، نيستيم!

 



عملكرد اوباما آينه اي از تمام زشتي هاي سياست بوش است (خبر ويژه)

يك پايگاه خبري آمريكايي كه در زمينه شفاف سازي اطلاعات فعاليت مي كند، گزارش داد: باراك اوباما سياست هاي افراطي نومحافظه كاران و جرج بوش را ادامه مي دهد و سياست جنگ نرم وي شكست خورده است.
پايگاه «شفاف سازي اطلاعات آمريكا» در اين گزارش تأكيد مي كند: پس از تمامي اميدها و بيم ها مشخص شد ديپلماسي و سياست خارجي اوباما آينه زشتي از سال هاي رياست جمهوري بوش است. دوران انتخابات رياست جمهوري دموكرات ها با وعده ترميم جراحات و زخم هاي آمريكايي ها و بازيابي اعتبار از دست رفته شان در جهان آغاز شد ولي نارضايتي از همان ابتداي كار پديدار گرديد.
براساس اين گزارش، با پايان دوران متكبرانه جمهوري خواهان به رهبري جرج بوش و ديك چني، اكنون باراك اوباماي دموكرات ادامه دهنده راه آن هاست. وي به سرعت سياست فريب و نيرنگ آشكاري را به معرض نمايش گذاشت. هيچ تفاوت اساسي بين ديپلماسي بوش و اوباما وجود ندارد و اهداف راهبردي و امپرياليستي آمريكا شبيه گذشته باقي مانده است.
اين گزارش تأكيد مي كند: خط مشي اوباما در برابر اسرائيل نيز حتي قبل از رسيدن به رياست جمهوري وي جالب بود. در 27 دسامبر 2008 نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع غزه از زمين و هوا حمله كردند و بمباران، به آتش گشودن و كشتن مردم بيگناه به مدت 22 روز بدون هيچ وقفه اي ادامه داشت. در آن زمان نيز اوباما هيچ اعتراضي به وضع موجود نكرد.
نويسنده گزارش با اشاره به يكسان بودن راهبردهاي احزاب جمهوري خواه و دموكرات آمريكا مي نويسد: عقايد اوباما در خاورميانه نيز مانند بقيه رؤساي جمهور آمريكا است. وي عقيد دارد فلسطينيان بايد اسرائيل را به رسميت بشناسند. اوباما همچنين با الگوبرداري از سياست هاي جنگي بوش در نخستين اقدام وزير دفاع بوش يعني رابرت گيتس را در سمت خود ابقا نمود. او جاسوس كهنه كار و با سابقه سيا با مواضع ضد ايراني در پنتاگون است و بدين ترتيب تغيير در سياست هاي خارجي اين كشور ناممكن به نظر مي رسد.
در ادامه اين گزارش، نويسنده مواضع اوباما در قبال ايران را مورد ارزيابي قرار داده و با تاكيد بر دغل بازي رئيس جمهور آمريكا عنوان مي دارد: در مورد ايران نيز عملكرد وي به گونه اي است كه امكان مصالحه بين دو كشور ناممكن است. وي ضمن همدردي و جانبداري از اغتشاش در ايران، تلاش نمود اروپا و حتي روسيه و چين را براي تحريم ها بر عليه اين كشور همسو كند به اين اميد كه جمهوري اسلامي را براندازد يا اين كشور مجبور به همسو شدن با سياست هاي آمريكا شود. در واقع اوباما با همان خطي مشي هاي سابق و با استفاده از «نبرد نرم» وارد صحنه شده است.
در خاتمه اين گزارش تحليلي آمده است: اوباما در افغانستان حتي شديدتر عمل كرده و به شدت تجاوزاتي كه ناشي از خوي امپرياليستي است افزوده است.
يادآور مي شود كيهان در همان ماه هاي آغازين فعاليت دولت اوباما با اشاره به نوع مهره چيني ها و مواضع اوباما تصريح كرده بود كه به تعبير ضرب المثل رساي ايراني سگ زرد برادر شغال است.
اوباما بيست و دومين ماه از رياست خود را سپري مي كند.

 



اسرائيل: فلسطينيان را ما آواره كرديم اما كشورهاي عرب حقوقشان را بدهند! (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي همزمان با بن بست مذاكرات سازش گفت: اگر فلسطيني ها «رسماً» اسرائيل را به عنوان كشور يهودي به «رسميت» بشناسند، ما هم تعليق شهرك سازي در كرانه باختري رود اردن را «بررسي خواهيم كرد»!
كيهان پيش از اين خبر داده بود كه از سرگيري شهرك سازي توسط صهيونيست ها با وجود اطلاع از مخالفت فلسطينيان، اقدامي پيش دستانه و كلاهبردارانه جهت معامله پاي ميز مذاكره- تعليق شهرك سازي در ازاي به رسميت شناختن اسرائيل- است اما جالب اين است كه نتانياهو مي گويد در ازاي دريافت امتياز فقط به رسميت شناختن اسرائيل، تعليق شهرك سازي را صرفاً «بررسي» مي كند.
آنچه وقاحت و خباثت حاكمان صهيونيست را بيشتر نشان مي دهد، اعتراف وزارت خارجه رژيم صهيونيستي به آواره كردن چند صدهزار فلسطيني و در عين تأكيد بر اين ادعاي گزاف است كه ما آنها را به وطن و خانه خود راه نمي دهيم.
سايت وزارت خارجه اسرائيل در اين باره و در كلماتي بسيار قابل تأمل و جالب توجه مي نويسد: «از نگاه اسرائيليان مفهوم خواسته فلسطينيان براي ادامه مذاكرات صلح كه مي گويند اسرائيل بايد ساخت وسازها را متوقف سازد، در واقع تلاشي براي تعيين مرزهاي آينده اسرائيل و كشور مستقل فلسطين است، بي آن كه مذاكره اي صورت گرفته و امتيازي به اسرائيل داده باشند. در مورد خواسته نتانياهو مبني بر به رسميت شناختن اسرائيل، سران فلسطيني ادعا مي كنند كه هدف از مطرح كردن اين خواسته، منتفي كردن شرط فلسطينيان براي بازگشت «آوارگان» فلسطيني به خاك اسرائيل است. سخن از 300 تا 400 هزار نفر فلسطينياني است كه تا سال1947 در اين سرزمين زندگي مي كردند، ولي هنگامي كه كشورهاي عرب به كشور نوخاسته اسرائيل حمله كردند، به اعراب فلسطيني وعده دادند كه تا دو هفته ديگر پيروزمندانه بازخواهند گشت و سراسر خاك اسرائيل متعلق به آنان خواهد بود ولي اين جنگ با شكست اعراب پايان گرفت و فراري ها نتوانستند به اين سرزمين بازگردند و اكنون اعراب مي گويند شمار آنان به بيش از 5/3 ميليون نفر رسيده و انتظار دارند اسرائيل آن ها را در خود جاي دهد و فلسطينيان در اين خاك به اكثريت عددي برسند. با آن كه 62 سال از اين ماجرا مي گذرد، كشورهاي عرب از اعطاي حقوق شهروندي به «آوارگان فلسطيني» خودداري ورزيده و اجازه ادغام آن ها را در جمعيت خود نداده اند، تا اين مسئله لاينحل بماند و وسيله اي براي امتياز گرفتن از اسرائيل و وارد آوردن فشار بر اين كشور باشد»!!
اين گزافه گويي وقيحانه درحالي است كه رژيم جعلي و نامشروع صهيونيستي براي حل بحران «ملت» و «جمعيت» و «ارتش»، از كشورهاي فقير آفريقايي «برده/ شهروند»! مي خرد تا ضمن نمايش عددي ملت، پياده نظام ارتش رو به زوال خود را نيز تأمين كند و به نحوي مهاجرت معكوس صهيونيست ها را مهار نمايد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14