(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 مهر 1389- شماره 19763

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد: مناسك حج فرصتي استثنايي براي ترويج انديشه انقلاب است
هيئت رئيسه مجلس با نماينده ويژه خوار برخورد كند
خارج از دستور
حجت الاسلام آقاتهراني: تعامل دولت و مجلس اولويت اصلي كشور است
بازداشت دو تبعه آلماني به دليل فعاليت جاسوسي در پوشش خبرنگار
اعطاي گواهينامه خبرنگار فعال به برگزيدگان نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها
وزير دفاع در ديدار وزير خارجه آذربايجان: حضور نيروهاي فرامنطقه اي به زيان كشورهاي منطقه خواهد بود
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: مجلس از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده حمايت مي كند
 تاسيس شركت مشترك هواپيمايي بين ايران و عمان
گزارش نيويورك تايمز از كشتار آمريكا به بهانه مبارزه با تروريسم
ويژه نامه ديجيتالي حج تمتع منتشر شد
لاريجاني: تهران براي مذاكره آماده است
رفت و آمد نيروهاي رسانه اي فتنه گران به خارج با هماهنگي خاتمي
ماموريت سلطانيه از سوي وزير امور خارجه تمديد شد



احمدي نژاد: مناسك حج فرصتي استثنايي براي ترويج انديشه انقلاب است

رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد كه مناسك حج فرصتي استثنايي و ظرفيتي عظيم براي ترويج انديشه انقلاب اسلامي در بين مسلمانان ملل جهان است.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در ديدار مسئولان و دست اندركاران حج تمتع سال جاري با تاكيد بر اين كه ظرفيت هاي عظيمي در مناسك حج وجود دارد، گفت: امروز در بين ملتهاي جهان مطالبه و انتظار و پيگيري براي حاكميت انديشه و مكتب جديد مشاهده مي شود و بي ترديد به جز انديشه الهي و مكتب پيامبر خاتم اسلام(ص) نمي تواند به اين مطالبه عمومي پاسخ دهد بنابراين مسئوليت سنگين ملت ايران معرفي و تبيين چنين انديشه اي است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: مناسك حج فرصت استثنايي و ظرفيت عظيمي براي ترويج انديشه انقلاب است.
احمدي نژاد گفت: به همان نسبتي كه انديشه هاي انقلابي در دنيا درخشان تر مي شوند، دشمنان نيز به همان نسبت عصباني تر مي شوند، بنابراين در چنين شرايطي بايد هوشمندانه تر رفتار كرد تا بتوان ماموريت اصلي كه همانا ابلاغ پيام انقلاب و اسلام ناب است به بهترين نحو انجام شود.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به اهميت و جايگاه برگزاري باشكوه مناسك معنوي حج ضرورت توجه جدي به زائران و حفظ عزت ايراني را در جريان اين مراسم بزرگ مورد تاكيد قرار داد.
وي با اعلام آمادگي دولت براي همكاري و پشتيباني از اقدامات سازمان حج و زيارت، بر ضرورت توجه به آموزش زائران تاكيد كرد و گفت: مسلمانان جهان توجه و علاقه خاصي به برقراري ارتباط با زائران ايراني دارند كه بايد به اين علاقه پاسخ مناسب داده شود.

 



در صحن خانه ملت مطرح شد
هيئت رئيسه مجلس با نماينده ويژه خوار برخورد كند

در صحن علني خانه ملت از ويژه خواري يك نماينده مجلس انتقاد شد.
حجت الاسلام بزرگواري نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس در نطق ميان دستور خود در جلسه علني ديروز بهارستان با اشاره به ويژه خواري يك نماينده گفت: در برخي از سايت ها خبري در خصوص يكي از نمايندگان مجلس مبني بر گرفتن مجوز واردات 3 هزار خودرو از وزارت صنايع و معادن و دريافت مبلغي به عنوان دلالي، ويژه خواري و تهديد وزير صنايع به استيضاح ذكر شده است. بايد توجه داشت چنانچه اين خبر صحت داشته باشد بايد هيئت رئيسه مجلس ضمن معرفي نماينده ويژه خوار براي روشن شدن اذهان عمومي با اين نماينده دلال به شدت برخورد كند. چرا كه مشاهده اين نمايندگان باعث مي شود تا رئيس جمهور محترم بفرمايند كه «مجلس در رأس امور نيست.»
به گزارش فارس بزرگواري ادامه داد: در صورتي كه اين خبر صحت نداشته باشد هيئت رئيسه بايد در دفاع از شأن و اقتدار مجلس با سايت هاي مذكور برخورد شايسته انجام دهد.
خاطرنشان مي شود خبري را كه نماينده كهگيلويه و بويراحمد به آن اشاره كرده حاكي از آن است كه يك نماينده مجلس ضمن عقد قرارداد با يكي از بزرگترين وارد كنندگان خودروهاي خارجي، متعهد مي شود مجوز واردات 3 هزار دستگاه خودرو «بي ام و» را از وزير صنايع اخذ كند.
به گزارش شرق اين نماينده مجلس بابت واردات هر دستگاه بي ام و درخواست 150 ميليون ريال از آقاي «گ» وارد كننده خودروهاي لوكس خارجي مي نمايد كه مورد موافقت قرار مي گيرد.
در ماه گذشته اين نماينده به همراه سه وارد كننده خودرو به دفتر وزير صنايع مي روند كه وزير حاضر به اجابت درخواست اين افراد نمي شود و از همان زمان تهديد به استيضاح وزير صنايع كليد مي خورد.
اين نماينده مجلس كه گفته مي شود با رايزني هاي فراوان موفق به تأييد صلاحيت خود براي هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي شد در جلسه با مافياي خودرو گفته است: من پاشنه آشيل محرابيان وزير صنايع را مي شناسم او از استيضاح به شدت مي ترسد، اگر او با واردات اين خودروها مخالفت كند او را تهديد به استيضاح مي كنيم. وي پس از اين به جمع آوري امضا از نمايندگان براي استيضاح وزير صنايع مي پردازد كه در نهايت در اين موضوع موفق نمي شود.
گفتني است بسياري از ناظران مجلس معتقدند اگر طرح نظارت بر امور نمايندگان تصويب مي شد بخش عمده اي از حرف و حديث ها درباره مجلس و روابط مالي نمايندگان برطرف مي گشت اما با كمال تأسف يك فوريت اين طرح با رأي منفي بهارستان نشين ها مواجه شد.
رهبر معظم انقلاب چهار ماه پيش از وكلاي ملت خواستند طرحي را براي نظارت بر خودشان تصويب كنند كه از آن موقع تاكنون هيچ طرحي در اين زمينه تصويب نشده است.
عدم ارجاع طرح نظارت بر نمايندگان به كميسيون ها خلاف آيين نامه مجلس است
نماينده تهران در تذكري آيين نامه اي از عدم ارجاع طرح نظارت بر نمايندگان به كميسيون هاي تخصصي براي بررسي انتقاد كرد و گفت: اين موضوع خلاف آيين نامه داخلي مجلس است.
به گزارش فارس حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران ديروز در تذكري در صحن مجلس اظهار داشت: طرح نظارت مجلس بر نمايندگان كه از سوي كميسيون اصل 90 جمع بندي و براساس فرمان مقام معظم رهبري تهيه شده بود چند هفته قبل در صحن علني مجلس مطرح و فوريت آن رد شد.
اين نماينده تهران خاطرنشان كرد: براساس آيين نامه داخلي مجلس طرح مذكور بايد پس از رد شدن فوريتش به كميسيون مربوطه كه منظور كميسيون اصل 90 است ارجاع مي شد.
وي با بيان اينكه رأي نياوردن فوريت اين طرح فشار زيادي را برمجلس متحمل كرد گفت: بهرحال سه هفته از اين موضوع مي گذرد لذا اين خلاف آيين نامه است كه تا به حال طرح مذكور به هيچ كميسيوني ارجاع نشده است.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس يادآور شد: با توجه به اينكه دستور كاري بعدي مجلس لايحه برنامه پنجم توسعه است و بررسي اين لايحه سه ماه زمان نياز دارد و بعد از آن نيز بحث بودجه مطرح مي شود لذا طرح نظارت بر نمايندگان علناً به سال بعد موكول مي شود.
رسايي با اشاره به جمع آوري امضاي 50 نفر از نمايندگان براي بررسي زودتر طرح مذكور در صحن مجلس از هيئت رئيسه خواست در اين راستا اقدامات لازم را انجام دهند.
سيدشهاب الدين صدر كه رياست بخش پاياني جلسه ديروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذكر وي گفت: طرح مذكور بعد از مطرح شدن در صحن علني مسير خود را طي كرده و ما پيگيري مي كنيم تا اين كار صورت گيرد.
كوثري: فتنه گران حتي به گذشته خودشان هم پشت پا زدند
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فتنه 88 تعدادي از عوامل داخلي وابسته پس از آرامش كشور بعد از فتنه سال گذشته به آمريكا و اروپا پناهنده شدند و وابستگي كامل خود را در عمل نشان دادند. اين افراد وفادار به اين ملت و كشور نبودند و تنها منافع و وابستگي شان را در نظر گرفتند كه آخرين آنها وكيل حقوقي يكي از كانديداهاي دهم رياست جمهوري با ادعاي پيروزي و تقلب در انتخابات بود كه پناهنده شد.
محمد كوثري در نطق ميان دستور خود در مجلس ادامه داد: حقيقتاً انسان تأسف مي خورد كه برخي افراد براي بدست آوردن مسئووليت مجدد چند روزه با پشت پا زدن به گذشته شان و رها كردن خط و گفتمان امام(ره) و ولايت، هماهنگ و همسو با بيگانگان و رسانه هايشان مي شوند.
وي با اشاره به فرمايشي از حضرت امام خميني(ره) مبني بر اين كه «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، گفت: اين افراد چطور مي خواهند پاسخگوي عملكردشان باشند؟ آن ها بايد به عملكرد شهدا و سخنان شهيد همت مراجعه كنند.
تصويب فوريت طرحي درباره شروط استرداد استيضاح
در بخشي از جلسه علني ديروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به يك فوريت طرحي رأي دادند كه در صورت تصويب نهايي، از اين پس استرداد و انصراف طرح استيضاح با امضاي 10 نفر از نمايندگان و رأي موافق مجلس امكان پذير خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري ها، فوريت اين طرح با 110 رأي موافق، 33 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع به تصويب رسيد. اين طرح در قالب الحاق يك تبصره به ماده 220 آئين نامه داخلي مجلس مطرح شد.

 



خارج از دستور

آيا تغيير اساسي
در فراكسيون اكثريت رخ مي دهد؟
دو عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي از تغييرات اساسي در شوراي مركزي اين فراكسيون خبر دادند.
شهاب الدين صدر گفت: تقريبا يك تركيب جديدي براي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان تشكيل شده است.
وي كه با ايسنا گفت وگو مي كرد در عين حال از رياست مجدد لاريجاني بر فراكسيون اصولگريان حمايت كرد.
اين در حالي است كه بسياري از اعضاي اين فراكسيون معتقدند رياست همزمان لاريجاني بر مجلس و فراكسيون اصولگرايان باعث شده تا اين فراكسيون كارايي چنداني نداشته باشد.
در همين حال ولي اسماعيلي عضو ديگر فراكسيون اصولگرايان هم با تاييد اين كه تغيير جدي در شوراي مركزي فراكسيون رخ داده است افزود: رقابت جدي را بر سر رياست فراكسيون اصولگرايان شاهد خواهيم بود.
وي كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت با اشاره به برگزاري انتخابات هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان پس از تعطيلات هفته آينده مجلس، اظهار داشت: از 43 نفر عضو شوراي مركزي اين فراكسيون، تاكنون 35 نفر معرفي شده اند كه پس از تكميل اين تعداد انتخابات هيات رئيسه فراكسيون نيز پس از تعطيلات مجلس برگزار مي شود.

 



حجت الاسلام آقاتهراني: تعامل دولت و مجلس اولويت اصلي كشور است

نماينده مردم تهران در مجلس، تعامل دولت و مجلس را اولويت اصلي كشور دانست.
حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به اختلاف سلائق پيش آمده بين دولت و مجلس، گفت: اگر تا حدي درست به مسئله نگاه كنيم، اصل اينكه نمي توانيم گاها با يكديگر كنار بياييم، ناشي از نفسانيت است.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: خداوند متعال و پيرو آن عقل انسان حكم مي كند كه وقتي دشمني مشترك برايمان وجود دارد و همگان هم مي دانند كه اين دشمن چقدر مستحكم براي مقابله با ما ايستاده است، بايد محكم در مقابل دشمنان ايستاد.
حجت الاسلام آقاتهراني اضافه كرد: قواي سه گانه بايد در حل مشكلات و مسائل «يك دست واحد» شوند لذا اگر قرار باشد هركسي خود را فقط ببيند قطعا شكست خواهيم خورد و اين نكته اي است كه بايد آن را فهميد.
وي خاطرنشان كرد: در اين بين طبيعي است كه برخي اين مسائل را درك نمي كنند و ما اميدواريم كه آنها نيز بالغ شوند.
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در ادامه تاكيد كرد: تعامل دولت و مجلس اولويت اصلي كشور بوده و اين يك واقعيت جدي است؛ معتقدم هركس كه مي تواند در اين جهت كاري انجام دهد، بايد انجام دهد چرا كه تعامل دولت و مجلس بايد ايجاد شود.
آقاتهراني در پايان با بيان اينكه دولت و مجلس بايد زبان يكديگر را بهتر درك كرده و درست تر عمل كنند، اظهار داشت: خطي كه ولايت فقيه ترسيم مي كند، محور ايجاد اين تعامل است.

 



مهمانپرست خبر داد
بازداشت دو تبعه آلماني به دليل فعاليت جاسوسي در پوشش خبرنگار

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه دو تبعه آلماني در ايران به دليل جاسوسي براي شبكه هاي ضدانقلاب بازداشت شده اند.
«رامين مهمانپرست» در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در مورد بازداشت دو تبعه خارجي در ايران با اشاره به اظهارات سخنگوي قوه قضاييه گفت: دو نفر با نام خبرنگار به خانواده خانم سكينه محمدي براي تهيه گزارش مراجعه كرده اند. آنان ويزاي توريستي داشته اند و از آنجا كه با شبكه هاي ضدانقلاب خارجي ارتباط داشته اند دستگير شده اند.
وي در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه آيا آنان آلماني بوده اند؟ گفت: اين دو نفر كه مشخص نيست خبرنگار بوده اند، بايد وضعيت شان بررسي شود. اگر خبرنگار بوده باشند بايد با رواديد خبرنگاري و مطبوعاتي وارد كشور مي شدند. آنها در تبريز در مراجعه به منزل خانم محمدي دستگير شده اند. محل بازداشت آنان را مقامات قضايي اعلام مي كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان افزود: برخي منابع گفته اند آنان آلماني هستند. آن جريان ضد انقلابي كه تدارك ديده است تا اين دو نفر به منزل خانم محمدي مراجعه كنند در آلمان است.
وي در ادامه در واكنش به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در مورد اين كه ايران زمان دقيقي براي مذاكره با 1+5 معين كند، گفت: در مورد مذاكرات ايران و گروه 1+5 با هر تركيب و ساختاري كه بخواهد در آينده داشته باشد دو نكته قابل اشاره است؛ موضوع اول اين است كه اصل مذاكره مورد تاييد و توافق ماست. ما آمادگي مان را براي مذاكره اعلام كرده ايم. به نظر مي آيد طرف مقابل چندان آمادگي براي انجام مذاكره ندارد و يا اين كه چندان پيگير نيست و براي اين كار جديت ندارد.
وي افزود: ما در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك آمادگي خود را به آنها اعلام كرديم. حتي در سطح وزيران خارجه و حتي در حضور رئيس جمهورمان اعلام كرديم آمادگي مذاكره را با آنها داريم. ظاهرا طرف مقابل براي مذاكره آمادگي نداشت.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: در مورد زمان انجام مذاكرات نيز منوچهر متكي براي اواخر اكتبر يا اوايل نوامبر زمان مناسب مذاكره را اعلام كرده و محدوده زماني نيز مشخص شده است. بنابراين اگر طرف مقابل علاقه مند به مذاكرات باشد بايد تحرك و جديت بيشتري داشته باشد تا اين مساله به مرحله اجرايي شدن برسد. در همين رابطه، صدراعظم آلمان با توجه به جرم دو تبعه اين كشور مدعي شد كه ايران بايد خبرنگاران آلماني را آزاد كند.
مركل در سفر ديپلماتيك خود به بخارست پايتخت روماني اظهار داشت: ما طبعا به شدت نگران آزادي اين دو شهروند آلماني هستيم.
وي افزود: وزارت امور خارجه هر اقدامي در توانش باشد صورت خواهد داد.

 



رامين در نشست رسانه اي خبر داد
اعطاي گواهينامه خبرنگار فعال به برگزيدگان نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد گفت: امسال براي نخستين بار به افرادي كه در جشنواره شركت كرده و آثار آنها به بخش داوري راه مي يابد، گواهينامه خبرنگار فعال اعطا شود.
به گزارش فارس، محمد علي رامين ديروز در سومين نشست خبري جشنواره و نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها با اشاره به رشد كمي و كيفي آثار ارائه شده در اين جشنواره اظهار داشت: امسال براي نخستين بار معاونت مطبوعاتي تصميم گرفت به افرادي كه در جشنواره شركت مي كنند و آثار آنها به بخش داوري راه مي يابد گواهينامه خبرنگار فعال اعطا شود و اسامي آنها در سايت مربوطه ثبت شود.
وي ادامه داد: امسال در بخش ويژه جشنواره با موضوعاتي مانند همت و كار مضاعف، نقش امت و امامت، جنگ نرم و هدفمند كردن يارانه ها بيش از 500 اثر شركت داشته اند.
رامين با اشاره به هداياي جشنواره امسال خاطرنشان كرد: امسال هداياي نفيسي را براي برگزيدگان جشنواره و نمايشگاه در نظر گرفته ايم كه هم از نظر كمي فوق العاده افزايش يافته و هم از نظر كيفي فوق العاده متنوع شده است همچنين دبيرخانه دائمي بررسي عملكرد رسانه ها جزو كارهايي است كه تاسيس آن در معاون مطبوعاتي در حال بررسي است و يك سايت دائمي هم براي جشنواره در نظر گرفته ايم كه آثار خوب رسانه ها را رصد كند.
وي تصريح كرد: همچنين از رسانه هايي كه در برپايي باشكوه جشنواره شركت فعال داشته باشند حمايت ويژه به عمل خواهيم آورد و علاوه بر سايت گويا ترين يك نظارت مردمي براي رسانه ها از طريق پيامك دنبال مي كنيم كه جزئيات آن را اعلام خواهيم كرد.
امسال پربارترين و پرشورترين نمايشگاه مطبوعات در تاريخ انقلاب را خواهيم داشت
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به ويژگي هاي خاص نمايشگاه مطبوعات امسال گفت: امسال پربارترين و پرشورترين نمايشگاه مطبوعات در تاريخ انقلاب را خواهيم داشت، سال گذشته نمايشگاه مطبوعات 485 غرفه بود و امسال در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها 700 غرفه حضور دارند.
وي ادامه داد: در نمايشگاه امسال بيش از دو هزار و 400 نشريه و خبرگزاري داخلي و خارجي در نمايشگاه شركت دارند و همچنين استان ها در نمايشگاه امسال سهم عمده اي خواهند داشت و هزار و 300 نشريه استاني حضور دارند.
رامين يادآور شد: 200 نشريه دانشجويي نيز در نمايشگاه امسال حضور خواهند داشت و حدود 150 نشريه و خبرگزاري خارجي هم در نمايشگاه امسال شركت دارند.
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام اينكه در نمايشگاه امسال 250 مهمان از 55 كشور جهان براي حضور تا اين لحظه اعلام آمادگي كرده اند، گفت: 30 شخصيت علمي جهان اسلام و 5 نفر از اساتيد برجسته دانشگاه هاي جهان اسلام در نمايشگاه امسال حضور خواهند داشت.
رامين متذكر شد كه در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري هاي امسال يك غرفه ويژه به نام«دولت » خواهيم داشت كه مسئولان به طور روزانه در اين غرفه حاضر خواهند شد و به گفت وگو با اهالي رسانه مي پردازند. همچنين غرفه اي ويژه در موضوعات خاصي مانند شهداي رسانه، زنان و رسانه، رسانه و فلسطين، رسانه و كمك رساني به سيل زدگان پاكستان خواهيم داشت و غرفه اي نيز به نام شفافيت براي روشنگري در خصوص خيانت هاي گروه هاي ضاله براي بازديد كنندگان خواهيم داشت.
رامين درخصوص مراسم افتتاحيه و اختتاميه هفدهمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها گفت: اختتاميه امسال مانند سال گذشته خواهد بود و افتتاحيه را نيز سعي مي كنيم كه در خود نمايشگاه برگزار كنيم كه البته متعاقبا محل دقيق افتتاحيه را اعلام خواهيم كرد و شخصيت هاي سياسي، علمي، فرهنگي، ملي و بين المللي در مراسم افتتاحيه امسال شركت خواهند داشت.
وي درخصوص برگزاري انتخابات نماينده مديران مسئول مطبوعات گفت: كارهاي مقدماتي اين انتخابات برگزار شده از جمله اعلام آمادگي داوطلبان و تحويل دادن مدارك و در مرحله بعد بايد استعلام از مراجع ذيصلاح و هماهنگي با نمايندگان سه قوه براي ارزيابي اين نماينده ها انجام شود و بلافاصله پس از آن روز برگزاري انتخابات را اعلام خواهيم كرد و از مديران مسئول سراسر كشور دعوت مي كنيم كه در اين انتخابات حضور يابند.
رامين در پايان نشست خبري به سفر آتي مقام معظم رهبري به استان قم نيز اشاره كرد و اين سفر را سفري تاريخي و بسيار پراهميت دانست و از رسانه ها خواست به فرمايشات و انتظارات امام خميني(ره) در خصوص حوزه ها و مراجع عظام تقليد كه در منشور روحانيت امام آمده است، بپردازند.
وي يادآور شد: بايد ببينيم كدام نكات در منشور روحانيت حضرت امام مطرح شده كه در اين 22 سال مورد تغافل قرار گرفته است و بازخواني منشور روحانيت حضرت امام خميني(ره) جزو وظايف رسانه هاست.

 



وزير دفاع در ديدار وزير خارجه آذربايجان: حضور نيروهاي فرامنطقه اي به زيان كشورهاي منطقه خواهد بود

وزير دفاع كشورمان حضور نيروهاي فرامنطقه اي را به زيان كشورهاي منطقه اي درآينده دانست.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي ديروز در ادامه سفرش به جمهوري آذربايجان با «المار محمد ياراف» وزير امور خارجه اين كشور گسترش روابط با جمهوري آذربايجان را از اولويت هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دانست و تاكيد كرد كه گسترش روابط دو كشور موجب امنيت بيش تر در منطقه خواهد شد.
وي گفت: فرصت ها و ظرفيت هاي فراواني در زمينه هاي فرهنگي، انرژي، تجارت، سرمايه گذاري مشترك و امور دفاعي و امنيتي ميان دو كشور وجود دارد كه بايد با تشريك مساعي و همكاري دو جانبه فعال شود.
وحيدي تصريح كرد: ما معتقديم كه امنيت منطقه بايد با مشاركت كشورهاي منطقه تامين شود و حضور نيروهاي فرامنطقه اي به ويژه در امور دفاعي-امنيتي موجب پيچيده شدن اوضاع شده و به زيان كشورهاي منطقه خواهد بود.
وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران آمادگي ايران را براي توسعه و تعميق روابط با جمهوري آذربايجان در همه زمينه ها اعلام و اظهار اميدواري كرد كه در سفر آتي رئيس جمهوري اسلامي ايران به باكو، نتيجه مذاكرات انجام شده به امضاي توافق نامه بين رييسان جمهوري دو كشور منجر شود.
در اين ديدار «المار محمد ياراف»- وزير امور خارجه و رئيس طرف آذري كميسيون مشترك همكاري هاي دو كشور- نيز با اشاره به روابط بسيار خوب دو كشور حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از آذربايجان را حائز اهميت دانست.
وي افزود: آذربايجان داراي مشي و سياست مستقل بوده و همواره خواهان صلح و ثبات در منطقه است.
وزير خارجه جمهوري آذربايجان هم چنين گفت: حفظ امنيت خزر بايد توسط كشورهاي ساحلي تامين شود و اين به نفع همه كشورهاي منطقه است.
المار محمد ياراف با تاكيد به اهميت همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي دفاعي، از سفر وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران به باكو ابراز خرسندي كرد و گفت: اين سفر يك نقطه عطف در روابط دو كشور به شمار مي رود.

 



رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: مجلس از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده حمايت مي كند

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس از هماهنگي و تاكيد مجلس و دولت بر اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده خبر داد.
به گزارش فارس، ارسلان فتحي پور كه در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس با خبرنگاران سخن مي گفت، با اشاره به اجراي صحيح قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: مجلس از اجراي اين قانون حمايت مي كند و از دولت مي خواهد در اين خصوص اقدامات جدي را اعمال كند.
وي با بيان اين كه كميسيون اقتصادي مجلس با رئيس سازمان مالياتي كشور و رئيس اتحاديه طلا و جواهرفروشان جلسه مشترك برگزار كرده است، افزود: در اين جلسه كميسيون اقتصادي آمادگي خود را براي پر كردن خلأ هاي قانوني جهت اجراي بهتر قانون ماليات بر ارزش افزوده اعلام كرد.
فتحي پور تصريح كرد: كارگروهي متشكل از مركز پژوهش ها و برخي از كارشناسان تشكيل مي شود و به مدت يك ماه بررسي هاي لازم را در خصوص اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده انجام مي دهد و گزارش آن را به كميسيون اقتصادي مجلس ارائه مي كند.
نماينده مردم كليبر در پايان از اتحاديه طلافروشان و سازمان ماليات كشور خواست تا با مجلس و دولت در خصوص اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده همكاري كنند.

 



متكي در مسقط پيشنهاد كرد
 تاسيس شركت مشترك هواپيمايي بين ايران و عمان

وزير خارجه كشورمان در سيزدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و عمان، تاسيس شركت مشترك هواپيمايي بين دو كشور را عامل مهمي در جهت فعال سازي روابط ارزيابي كرد.
سيزدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي ايران و عمان در مسقط- پايتخت عمان- پس از گفت وگوهاي فشرده كارشناسان دو كشور و تنظيم اسناد و برنامه ريزي براي گسترش روابط در حوزه همكاري هاي مختلف اقتصادي تشكيل شد.
در اين اجلاس منوچهر متكي- وزير امور خارجه كشورمان- به عنوان مسئول طرف ايراني و مقبول بن علي بن سلطان- وزير بازرگاني و صنعت عمان- به عنوان مسئول طرف عماني حضور داشتند.
متكي در سخناني در اين اجلاس از ديدارهاي دو سال قبل احمدي نژاد و سلطان قابوس- پادشاه عمان- به عنوان مبنايي براي تحرك هرچه بيشتر روابط و مناسبات دو كشور در حوزه هاي مختلف سياسي و اقتصادي ياد كرد و بر لزوم ارتقاي روابط اقتصادي در سطح روابط سياسي تاكيد كرد.
او با اشاره به روابط دوستانه و مستحكم بين دو كشور، ظرفيت هاي ارتقاي آن در حوزه هاي مختلف اقتصادي به ويژه گردشگري، معدن، ترانزيت كالا و سرمايه گذاري مشترك را مورد تاكيد قرار داد و عملياتي شدن توافقات انجام شده در اجلاس هاي قبلي كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي دو كشور از سوي بخش هاي فعال در حوزه هاي اقتصادي را خواستار شد.
وزير امور خارجه كشورمان در ادامه، با مهم خواندن ترانزيت كالا از آسياي ميانه به عمان و بالعكس از مسير ترانزيت كشورمان، شرايط جغرافيايي و روابط دوجانبه را انگيزه اي قوي براي بهره گيري جدي دو كشور از مزيت موجود در اين حوزه ذكر كرد.
متكي همچنين با پيشنهاد تاسيس شركت مشترك هواپيمايي بين ايران و عمان با توجه به ميزان گردشگران ورودي و خروجي كشورمان، آن را عامل مهمي در جهت فعال سازي روابط دو كشور ارزيابي كرد.
وزير بازرگاني و صنعت عمان نيز در اين ديدار ضمن اشاره به روند روابط تجاري دو كشور در 5 سال گذشته آن را مثبت ارزيابي و پيش بيني كرد حجم روابط در سال 2010 از رشد كيفي و مناسبي برخوردار شود.
متكي همچنين در جريان اين سفر، ظهر دوشنبه با فهد بن محمود، معاون پادشاه عمان ديدار كرد و در اين نشست آخرين تحولات روابط دوجانبه و موضوعات منطقه اي و بين المللي مورد علاقه دو كشور را مورد بحث و بررسي قرار داد.

 



گزارش نيويورك تايمز از كشتار آمريكا به بهانه مبارزه با تروريسم

سرويس سياسي-
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در گزارشي دولت آمريكا را از جنبه حقوق بشري به محاكمه كشاند.
اين روزنامه آمريكايي با انتقاد از اينكه دولت آمريكا به بهانه جنگ با تروريسم دست به كشتار انسان هاي بي گناه مي زند نوشت: دولت باراك اوباما در گسترش جنگ مخفي خود با تروريسم بايد دنيا را متقاعد كند كه مطابق با قوانين بين المللي رفتار مي كند.
نيويورك تايمز افزود: دولت اوباما به شدت جنگ مخفي عليه تروريست ها را با استفاده از نيروي انتظامي و ماموران سيا در دهها كشور توسعه داده و در اين مسير صدها تن از آنها را كشته است.
البته اين در حالي است كه آمريكايي ها طي چند سال گذشته كشتار صدها هزار نفر در افغانستان و عراق و پاكستان را در كارنامه خود ثبت كرده است.
نيويورك تايمز تصريح كرد: به گفته مسئولان آمريكايي فقط امسال برنامه استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در كشتن بيش از چهارصد شبه نظامي القاعده موثر بوده است اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه ترور اقدامي است كه به شدت در معرض سوءاستفاده و تقليد كشورهاي ديگر قرار دارد. از اين روي، دولت آمريكا بايد به جهان ثابت كند كه اقداماتش كاملاً با قوانين بين المللي همسو است.
اين روزنامه آمريكايي افزود: اينكه هر كسي در هر نقطه اي از جهان شبه نظامي معرفي و كشته شود بي آنكه نظارت مستقلي بر اين كار صورت گيرد در حيطه اختيارات آمريكا نيست.
اين گزارش با بيان اينكه دولت اوباما استانداردهاي خود براي قرار دادن افراد در فهرست ترور را محرمانه نگه مي دارد نوشت: مقامات دولت به طور غيرعلني مي گويند هيچ حمله هواپيماهاي بدون سرنشين سيا بدون تأييد نماينده آمريكا در آن محل صورت نمي گيرد. افراد بي گناه بسياري بوده اند كه در اين سامانه بازداشت، شكنجه و به غلط مرتبط با اقدامات تروريستي معرفي شده اند.

 



ويژه نامه ديجيتالي حج تمتع منتشر شد

حجت الاسلام بركت رضايي، مسئول پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري از انتشار نخستين ويژه نامه ديجيتالي حج تمتع با عنوان «با كاروان حج» خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، اين ويژه نامه شامل متن كامل سخنراني ها و پيام هاي امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري با عنوان حج در حديث ابرار، پيام سرپرست حجاج ايراني به زائران بيت الله الحرام، تبيين فلسفه حج ابراهيمي از ديدگاه آيت الله جوادي آملي، خلاصه اي از اسرار حج از مرحوم سيدعبدالله شبر، است.
همچنين نكاتي ضروري كه يك زائر در سرزمين وحي بايد بداند و بدان عمل كند از جمله جزئيات كامل حمل و نقل ترددي كه براي نخستين بار در حج زائران جمهوري اسلامي ايران به وقوع خواهد پيوست، در اين ويژه نامه تشريح شده است.
در ويژه نامه مذكور، همچنين فراخوان مقام عظماي ولايت براي كمك به سيل زدگان پاكستان به عنوان «يك تمرين و يك تجربه» جهت غمگساري از برادران و خواهران پاكستاني گنجانده شده است. از ديگر موارد حائز توجه در اين ويژه نامه، ارائه بيش از 70 نرم افزار تلفن همراه موردنياز حجاج و بيش از 3 هزار فيلم آموزشي و مداحي به صورت صوتي و تصويري است.
همچنين متن كامل 2 هزار كتاب و مقاله به صورت موضوعي و قابل دانلود براي كليه كاربران در اين ويژه نامه الكترونيك قرار داده شده است
علاقه مندان براي بازديد و استفاده از اين ويژه نامه ديجيتال مي توانند به آدرس WWWhajjir مراجعه كنند.

 



لاريجاني: تهران براي مذاكره آماده است

رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران براي مذاكره با 1+5 آماده است.
به گزارش ايسنا، «علي لاريجاني» در گفت وگو با خبرگزاري «ترند آذربايجان» با بيان اين كه برنامه هسته اي ايران مشكلي نداردگفت: دليل آن اين است كه هدف اين برنامه هسته اي رفع نيازهاي غيرنظامي به انرژي است. با اين وجود قدرت هاي غربي ظاهراً موضع ما را اشتباه فهميده اند و كشورها را به دو گروه تقسيم كرده اند؛ توسعه يافته كه شامل پنج يا شش كشور با حق داشتن تسليحات هسته اي است و در حال توسعه كه به عقيده آن ها نبايد به فن آوري هسته اي در سطح اين پنج يا شش كشور دست يابند.
وي با بيان اينكه تهران براي گفت وگو آماده است اما ايران و غرب احتمالا رويكردهاي متفاوت و درك هاي مختلفي از وضعيت موجود دارند تصريح كرد: معتقدم كه روابط بايد بر مبناي احترام متقابل باشد و ما بارها گفته ايم كه براي مذاكرات درباره برنامه هسته اي ايران آماده ايم. آن ها ما را درك نمي كنند زيرا به دنبال اهداف متفاوتي هستند. اما نمي توانند ما را بترسانند. ايران با موضع استفاده از زور عليه اين كشور مخالف است.

 



سردار احمدي مقدم خبر داد
رفت و آمد نيروهاي رسانه اي فتنه گران به خارج با هماهنگي خاتمي

فرمانده نيروي انتظامي گفت: خاتمي با استقبال از رفت و آمد نيروهاي رسانه اي فتنه گران از آنان خواسته تا با وي در تماس باشند.
فرمانده نيروي انتظامي دوشنبه شب با حضور در نشست هفتگي جامعه وعاظ گفت: آتش فتنه در بعد از انتخابات بروز و ظهور كرد، اما مقدمات و زمينه سازي هاي آن قبل از آن صورت گرفته بود كه نيروي انتظامي با تشخيص به موقع و عكس العمل هاي مناسب نسبت به كنترل و دفع بسياري از توطئه ها اقدام كرد.
سردار احمدي مقدم در ادامه بيان داشت: گشت ارشاد، براي جريان فتنه بهانه اي براي لشگركشي خياباني و ايجاد فتنه و آشوب بود تا اهداف خود را از طريق آن پي گيري كنند.
وي درخصوص نيروهاي رسانه اي فتنه گران تصريح كرد: زماني كه آنها براي كمك به رسانه هاي ضدانقلاب از جمله BBC به خارج از كشور مي رفتند در جلسه خداحافظي با سيدمحمد خاتمي ديدار كرده و تصميم خود را براي خروج از ايران به اطلاع وي رساندند.
احمدي مقدم در همين زمينه ادامه داد: خاتمي ضمن استقبال از اين موضوع از آنها خواست تا با وي در تماس باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس وي گفت: رهبرمعظم انقلاب نيروي انتظامي را نسبت به طرح عفاف و حجاب موظف به هماهنگي با دولت كردند كه ما با وزارت كشور جلسات هماهنگي متعددي در اين خصوص برگزار كرده ايم.

 



ماموريت سلطانيه از سوي وزير امور خارجه تمديد شد

حكم ماموريت نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي تمديد شد.
به گزارش كيهان، «منوچهر متكي» ماموريت علي اصغر سلطانيه به عنوان سفير جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان هاي بين المللي در وين را تمديد كرد.
علي اصغر سلطانيه تاكنون دو دوره نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي را برعهده داشته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14