(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 مهر 1389- شماره 19763

فرزند ارشد رهبر كره شمالي با انتقال موروثي قدرت مخالفت كرد
نوري مالكي براي عادي سازي روابط با سوريه امروز به دمشق مي رود
اعتراض عفو بين الملل به شكنجه شيعيان در بحرين
 فرانسه فلج شد تظاهرات و اعتصاب در 224 شهر
شكايت آرژانتين به سازمان ملل عليه رزمايش انگليس در جزاير فالكلند
وزير دفاع آمريكا از ادامه حضور نظامي در آب هاي چين خبر داد
رژيم مبارك در آستانه انتخابات سركوب مخالفان را شدت بخشيد
تظاهركنندگان در تل آويو دولت نتانياهو را فاشيست خواندند
هلي كوپتر آمريكايي هنگام فرود در شرق افغانستان منفجر شد
حمايت يك كشور عربي از سمير جعجع براي به آشوب كشاندن لبنان
چها رسوي پنج قاره



فرزند ارشد رهبر كره شمالي با انتقال موروثي قدرت مخالفت كرد

فرزند ارشد رهبر كره شمالي اعلام كرد، مخالف انتقال موروثي قدرت به نسل سوم خانواده اش است.
«كيم جونگ نام»، فرزند ارشد و 39 ساله «كيم جونگ ايل»، رهبر كره شمالي در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «آساهي» ژاپن اعلام كرد با انتقال موروثي قدرت در خانواده اش مخالف است اما بر اين باور است كه پدرش حتما دليل خاصي براي اين كار دارد.
وي كه در چين زندگي مي كند خاطرنشان كرد، هيچ تمايلي به رهبر شدن ندارد و براي برادر كوچكترش كه جانشين پدر خواهد شد آرزوي موفقيت مي كند. اين اظهارات نشان مي دهد بر خلاف برخي خبرها، نزاعي بين دو برادر كه از مادر جدا هستند بر سر قدرت وجود ندارد. گفته شده، پس از اين كه فرزند ارشد رهبر كره شمالي قصد داشت با اسناد جعلي وارد ژاپن شود، پدرش از جانشيني وي صرفنظر كرد.

 



نوري مالكي براي عادي سازي روابط با سوريه امروز به دمشق مي رود

نخست وزير عراق پس از يكسال تيرگي روابط ميان اين كشور و سوريه، امروز به دمشق مي رود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «نوري مالكي» در اين سفر با «بشاراسد» رئيس جمهور و برخي از مقامات بلندپايه سوري ديدار و گفت وگو خواهد كرد. هرچند سفر مالكي با سفرهاي جاري ساير رهبران گروه هاي سياسي عراق به كشورهاي منطقه مرتبط است و او با اسد در ارتباط با انسداد سياسي در كشورش و تاخير در تشكيل دولت جديد گفت وگو خواهد كرد، ولي آنچه كه سفر به دمشق را با اهميت مي كند، مسئله تجديد روابط سياسي دو كشور است كه به مدت يكسال همچنان معلق مانده است.
سال گذشته در پي وقوع چند انفجار خونين در بغداد، دولت عراق انگشت اتهام را به سمت سوريه گرفته و دمشق را با تروريست ها مرتبط دانست. در پي اين موضع بغداد، دو كشور سفيران خود را فراخوانده بودند و عملا روابط سياسي دمشق - بغداد قطع شده بود. با سفركنوني مالكي به سوريه، احتمالا روابط سياسي دو كشور از سرگرفته شود. طي روزهاي اخير «اياد علاوي» رهبر فهرست «العراقيه» و «عمار حكيم» رهبر فهرست «ائتلاف ملي عراق» به ترتيب، به رياض و آنكارا رفته بودند تا درباره شرايط جاري سياسي عراق، با رهبران اين دو كشور مذاكره كنند.
در ارتباط با موضوعات مطرح شده ميان علاوي و «عبدالله بن عبدالعزيز»، شاه عربستان و وعده هاي احتمالي في مابين، گزارشي نرسيده است. اما حكيم در ارزيابي سفر خود به تركيه گفت: دولت تركيه از تشكيل يك دولت فراگير در عراق حمايت مي كند.انتخابات پارلماني عراق 16 اسفند برگزار شد اما هنوز در اين كشور دولت جديد تشكيل نشده است.برخي منابع خبري از انعطاف العراقيه در مورد نخست وزيري مالكي خبر مي دهند. در صورت صحت اين خبر، مالكي در چند قدمي نخست وزير شدن در عراق قرار دارد.
فشارهاي آمريكا
به گزارش خبرگزاري فارس، يك هيئت از كنگره آمريكا دوشنبه وارد بغداد شد تا اولويت هاي واشنگتن را درمورد تشكيل دولت جديد، به مقامات عراقي گوشزد كند. كاخ سفيد مخالف حضور پررنگ جريان «صدر» در ساختار و كابينه دولت آتي است. به گزارش پايگاه خبري «نهرين نت»، هدف اين هيئت، اعمال فشار سياسي بر دولت و گروه هاي سياسي عراق است. خبر ديگر اينكه، وزير نفت سابق عراق گفت، 35 درصد كل نفت خام عراق به بازارهاي آمريكا صادر مي شود و بدين ترتيب، ايالات متحده بزرگترين خريدار نفت عراق است.

 



اعتراض عفو بين الملل به شكنجه شيعيان در بحرين

سازمان عفو بين الملل از شكنجه فعالان سياسي شيعه در آستانه انتخابات پارلماني بحرين انتقاد كرد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «ابا»، سازمان عفو بين الملل روز دوشنبه در بيانيه اي اعلام كرد: نزديك به 250 نفر از شيعيان بحرين در راستاي قانون جديد مبارزه با مخالفان دولت، در آستانه انتخابات پارلماني بازداشت شدند.
در بيانيه اين سازمان خاطرنشان شده است: افراد بازداشت شده در معرض شكنجه در زندان هاي بحرين قرار دارند و دولت حاكم نيز توجهي به اين امر ندارد. ازسوي ديگر، «سازمان ديدبان حقوق بشر»، اواخر ماه گذشته ميلادي (سپتامبر) از مقامات بحريني خواست به مدافعان حقوق بشر، اجازه بازديد از زندان و ديدار با اين افراد به آنها داده شود.

 



در اعتراض به سياست هاي دولت ساركوزي
فرانسه فلج شد تظاهرات و اعتصاب در 224 شهر

سرويس خارجي-
تظاهرات و اعتصابات نامحدود مردم فرانسه در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت پاريس، اين كشور را فلج كرد.
پس از اينكه تظاهرات ميليوني اما 24 ساعته روزهاي هفتم و بيست و سوم سپتامبر ملت فرانسه عليه برنامه رياضت اقتصادي دولت ساركوزي بي نتيجه ماند، اتحاديه هاي صنفي اين كشور از اوايل ماه اكتبر (ماه جاري) براي يك اعتصاب و تظاهرات عظيم برنامه ريزي كرده و هشدار دادند كه اگر لايحه رياضت در مجلس سنا به تصويب برسد، سه شنبه بيستم مهر (12اكتبر) آغاز يك اعتراض خياباني «بي پايان» خواهد بود.
«نيكلا ساركوزي»رئيس جمهور فرانسه اگر چه به دليل وحشت از چنين رويدادي كه خسارات ميلياردي در پي دارد، دست به برخي اصلاحات زد و خانواده هاي صاحب فرزندان معلول را از ليست رياضت خارج كرد؛ اما آتش خشم ملت فرو ننشست و روز گذشته خيابان هاي فرانسه به جاي اتومبيل هايي كه كارمندان را سركار مي بردند، با خيل جمعيتي مملو شد كه دست از كار كشيده بودند.
سناي فرانسه هم اكنون بخش هايي از لايحه رياضت را به تصويب رسانده و انتظار مي رود تا پايان ماه جاري بررسي نهايي آن را به پايان برساند.
لايحه رياضت اقتصادي دولت پاريس شامل چند محور اساسي است كه در اين ميان افزايش سن بازنشستگي از 60 سال به 62 سال- كه روز دوشنبه سنا آن را تصويب كرد- بيش از همه خشم عمومي را برانگيخته است. علاوه بر اين اگر كارمند يا كارگري بخواهد از «مزاياي كامل» استفاده كند، سن بازنشستگي 67 سال خواهد بود.
بر اين اساس و با توجه به اينكه براساس گزارش سازمان سيا، ميانگين عمر فرانسوي ها حدود 80 سال است، دولت قصد دارد ارائه خدمات بازنشستگي را به يك دوره كوتاه 13ساله محدود كند. به نوشته روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» در صورتي كه دولت از اجراي لايحه رياضت عقب نشيني كند، بدهي صندوق بازنشستگي فرانسه از 44 ميليارد دلار كنوني به بيش از 139ميليارد دلار در سال 2050 خواهد رسيد و دولت با توجه به رشد اقتصادي پائين و بدهي 79 درصدي نسبت به توليد ناخالص ملي، با يك بحران اساسي تر مواجه خواهد شد.
البته لايحه رياضت فقط به اين موضوع محدود نمي شود و دولت پاريس براساس قانون جديد ماليات بر پس اندازهاي مردم را نيز افزايش مي دهد. همچنين ميزان خدمات عمومي نظير بهداشت و درمان نيز كاهش مي يابد.
اخبار رسيده از شهرهاي مختلف فرانسه حكايت از آن دارد كه روز گذشته پس از آغاز اعتصاب اولين مراكزي كه توقف فعاليت در آنها براي همه ملموس شد، ايستگاه هاي قطار و فرودگاه ها بود. به نوشته خبرگزاري بلومبرگ، دو سوم قطارهاي درون و برون شهري اين كشور اروپايي برنامه حركت خود را لغو و مسافران را سرگردان كردند.
در فرودگاه هاي معروف «شارل دوگل» و «بووايس» 30درصد پروازها و در فرودگاه «اورلي» 50 درصد پروازها لغو شدند.بخش هاي توليد انرژي و خدمات عمومي فرانسه نيز فلج شدند. براساس گزارش هاي رسيده توليد برق نيروگاه اتمي (الكتريسيته فرانس) و ديگر نيروگاه ها به شدت كاهش يافت. از 12 نيروگاه اتمي موجود در فرانسه، كاركنان هفت نيروگاه به جمع اعتصاب كنندگان پيوسته اند. پايانه هاي توزيع نفت و سوخت نيز به تعطيلي كشيده و نگراني هاي فراواني درباره تامين سوخت مورد نياز فرانسه به وجود آورده است. دانش آموزان، دانشجويان و استادان نيز با حضور در جمع تظاهركنندگان تقريباً تمامي مراكز آموزشي فرانسه را به تعطيلي كشاندند. راديو تلويزيون هاي دولتي و خصوصي، رسانه هاي مكتوب و ديجيتال فرانسه نيز يا به كلي تعطيل شده و يا با اختلالات جدي مواجه شدند.
در مجموع، به گفته اتحاديه هاي صنفي در بيش از 224 شهر فرانسه تظاهرات برگزار شد و براساس برخي تخمين ها تعداد تظاهركنندگان به رقم بي سابقه چهار ميليون نفر رسيد. در آخرين تظاهرات انجام شده، معترضان توانسته بودند سه ميليون نفر را به خيابان ها بكشانند.
«فرانسيس شرك» رئيس اتحاديه كارگري درباره اين تظاهرات به كانال دوم تلويزيون فرانسه گفت: «اين دولت است كه ما را مجبور به تظاهرات مي كند،چرا كه پس از چند دوره اعتصاب و تظاهرات به نتيجه نرسيده ايم. من هشدار نهايي را به دولت مي دهم: به مطالبات ما توجه كنيد!»
«ژان كلودماني» رئيس اتحاديه «اف او» نيز با تأكيد بر اينكه اوضاع فرانسه رو به بن بست مي رود، به ساركوزي هشدار داد: «درباره رويارويي با مردم شرط بندي نكن!». وي همچنين تأكيد كرد: «آنچه دولت به دنبال آن است، اصلاح نظام بازنشستگي نيست، بلكه درصدد است مشكلات مالي خود را با كاستن از هزينه هاي رفاه اجتماعي برطرف كند.
دولت تنها زبان زور را مي فهمد و تنها بسيج سراسري است كه مي تواند آن را به عقب نشيني وادار كند.
تصميم به اعتصاب نامحدود از سوي كاركناني گرفته شده است كه در مقابل گوش هاي ناشنوا قرار گرفته اند و جانشان به لب رسيده است.»
خبرنگار آسوشيتدپرس كه به ميان تظاهركنندگان رفته بود، از قول يك دانشجو نوشت: «ما نمي خواهيم هزينه بحران را بپردازيم. ما نمي خواهيم خسارات شركت هاي چند مليتي را بپردازيم.»
مردم اروپا بر اين باورند كه بحران اقتصادي كنوني در نتيجه ضرر و زيان هاي شركت هاي چند مليتي به وجود آمده و دولت هاي غربي مي خواهند با تحميل هزينه هاي بحران به مردم، جلوي ورشكستگي اين شركت ها را بگيرند.
درباره خسارات ناشي از چنين اعتصاب نامحدودي هنوز آمار و ارقامي ارائه نشده، اما با نگاهي به سابقه هزينه هاي اعتصاب در فرانسه مي توان درباره ارقام نجومي خسارات ناشي از اين حركت اعتراضي مردم سخن ها گفت. آنگونه كه مجله تايم مي نويسد، فقط اعتصاب 9 روزه كاركنان بخش حمل و نقل فرانسه در نوامبر 2007 بيش از 6 ميليارد دلار به اقتصاد اين كشور لطمه زد.
حال با در نظر گرفتن اينكه اعتصاب ديروز جدا از نامحدود بودن، شامل كاركنان بخش هاي مختلف آموزشي، حمل و نقل، صنعت، بهداشت، انرژي و... است، بي ترديد خسارات تحميل شده به دولت پاريس ده ها ميليارد دلار خواهد بود.

 



شكايت آرژانتين به سازمان ملل عليه رزمايش انگليس در جزاير فالكلند

آرژانتين به دليل افزايش فعاليت هاي نظامي انگليس در جزاير فالكلند، به سازمان ملل شكايت كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، نماينده آرژانتين در سازمان ملل اعلام كرد، پس از بي توجهي «لندن» به اعتراضات «بوئنوس آيرس» به خاطر مانورهاي نظامي اين كشور در جزاير فالكلند، رسما به سازمان ملل شكايت كرده است.
«خوخه آرگو ييلو» افزود: در نامه اي كه به شخص دبيركل سازمان ملل نوشته، هشدار داده است كه انگليس قصد دارد به انجام آزمايشات موشكي روي آورد كه در اين صورت مناطق آبي- خاكي آرژانتين در جزيره فالكلند با تهديد جدي روبرو خواهد شد.

 



وزير دفاع آمريكا از ادامه حضور نظامي در آب هاي چين خبر داد

وزير دفاع آمريكا به رغم مخالفت هاي پكن از ادامه حضور نيروي دريايي اين كشور در آب هاي درياي جنوبي چين خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «رابرت گيتس»، وزير دفاع آمريكا در نشستي با همتايان خود از كشورهاي حوزه آسيا- اقيانوسيه تصريح كرد، تمرين هاي نظامي آمريكا در آب هاي درياي جنوب چين ادامه خواهد داشت. چرا كه اين كار بخشي از تعهدات واشنگتن در منطقه را تشكيل مي دهد. اين اظهارات در حالي از سوي مقام بلندپايه آمريكايي مطرح مي شود كه چين در موضع گيري اخير خود حضور نيروهاي دريايي آمريكا در اين منطقه و تمرينات نظامي آنها را به شدت محكوم كرد.
پكن همچنين با انتقاد از مداخلات آمريكا در امور منطقه تاكيد كرد: واشنگتن اجازه ندارد براي حل و فصل اختلافات برخي كشورهاي عضو اتحاديه كشورهاي جنوب شرق آسيا مداخله كند. واشنگتن آب هاي درياي جنوبي چين را آب هاي بين المللي مي داند.

 



رژيم مبارك در آستانه انتخابات سركوب مخالفان را شدت بخشيد

رژيم مبارك با نزديك شدن انتخابات پارلماني، عمليات سركوب مخالفان دولت را شدت بخشيد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، جماعت اخوان المسلمين به عنوان بزرگترين گروه مخالف دولت مصر، طي روزهاي اخير با بازداشت گسترده و ضرب و شتم اعضا و كادرهاي خود از سوي نيروهاي امنيتي رژيم مبارك رو به رو شده است.
اخوان المسلمين در پايگاه اينترنتي خود روز سه شنبه از بازداشت 11 تن ديگراز اعضاي خود در اسكندريه خبر داد، در حالي كه با بازداشت اين افراد، تاكنون 28 نفر از جماعت اخوان المسلمين توسط نيروهاي امنيتي به زندان منتقل شده اند.
به گفته «عضام العريان» عضو دفتر ارشاد اخوان المسلمين، طي روزهاي اخير، به دليل نزديك شدن به زمان انتخابات پارلماني مصر، حملات نيروهاي امنيتي به اين گروه افزايش چشمگيري داشته است.
اين عضو بلندپايه اخوان المسلمين، ترس و وحشت رژيم مبارك از استقبال مردمي از نامزدهاي اين گروه را در انتخابات پارلماني آبان ماه دليل افزايش بازداشت ها و سركوب مخالفان دانست.
در همين حال شاهدان عيني از اقدام نيروهاي امنيتي براي بازداشت هفت تن از دانشجويان هوادار اخوان المسلمين در دانشگاه الازهر در شهر الزقازيق در دلتاي نيل خبر دادند كه اين موضوع به زد و خورد دانشجويان با پليس و نيروهاي امنيتي مصر در روز دوشنبه منجر شد.
از سوي ديگر، وزارت ارتباطات مصر، در اقدامي كم سابقه، اعلام كرد، پيامك هاي شهروندان مصري را كنترل خواهد كرد. اين اقدام وزارت ارتباطات مصر، علاوه بر پيامك هاي معمولي، پيامك هايي با مضامين تبليغاتي يا خبري را نيز در بر خواهد گرفت، به طوري كه برخي از موسسات فرهنگي، اجتماعي و رسانه هاي مصر از ايجاد محدوديت هاي جديد در اين زمينه خبر دادند.
در عين حال يك مقام مسئول در وزارت ارتباطات مصر به روزنامه المصري اليوم گفت: اقدام دولت براي جلوگيري از فعاليت شركت هاي بدون مجوز در زمينه ارسال پيامك ها غيرقانوني است، اما در مقابل مخالفان رژيم مبارك، آن را در راستاي ايجاد محدوديت ها براي جلوگيري از گسترش مخالفت هاي مردمي ارزيابي كردند.

 



تظاهركنندگان در تل آويو دولت نتانياهو را فاشيست خواندند

سرويس خارجي-
هنرمندان، انديشمندان و دانشجويان دانشگاه هاي تل آويو با برپايي تظاهرات نسبت به تصويب قانون نژادپرستانه شهروندي از سوي اين رژيم اعتراض و رژيم اسراييل را فاشيست خواندند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت»، تظاهركنندگان در حالي كه بيرون موزه ارتش رژيم صهيونيستي اجتماع كرده بودند اظهار داشتند تصويب قانون سوگند وفاداري به دولت يهودي بسيار نژادپرستانه و فاشيستي است و هويت ما را زير سؤال مي برد.
يك استاد دانشگاه كه در جمع معترضان حضور داشت در اين باره گفت، در حالي كه ما هنوز از هويت خود مطمئن نيستيم و نمي توانيم امنيت خود را تأمين كنيم چگونه دولت اسرائيل اقدام به تصويب چنين لايحه اي مي كند؟ وي افزود، با تصويب اين لايحه موقعيت اسرائيلي ها روزبه روز متزلزل تر مي شود و فرزندان ما مجبور مي شوند يا اين امكان وحشتناك و بي ثبات را ترك كنند يا به زندان ها بروند. از زمان تصويب اين لايحه در دولت اسرائيل، اعتراض هاي منطقه اي به اين طرح نژادپرستانه گسترش يافته است.
رئيس جمهور سوريه نيز در ديدار با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه رژيم اسرائيل را فاشيست خواند.
بشار اسد گفت، تصميمات نژادپرستانه اي كه توسط رژيم اسرائيل اجرا مي شود و آخرين آن موضوع سوگند وفاداري به يهوديت است عمق فاشيست بودن اين رژيم را مي رساند.
وي تصريح كرد، رژيم صهيونيستي به محاصره و جنايت عليه فلسطيني ها ادامه مي دهد و متأسفانه جامعه بين الملل از اين رژيم حمايت مي كند. رجب طيب اردوغان نيز در اين ديدار از تصميم نژادپرستانه رژيم صهيونيستي در مورد تصويب لايحه شهروندي انتقاد كرد.
وي افزود: اگر اسرائيل به مواضع خود اصرار ورزد در منطقه و جهان منزوي خواهد شد.
ادامه درگيري ها در سيلوان
درگيري چند هفته اي كه بين فلسطيني هاي ساكن منطقه سيلوان در شرق بيت المقدس و شهرك نشينان صهيونيست آغاز شده هنوز هم ادامه دارد و قرباني مي گيرد.در تازه ترين درگيري دو فلسطيني به صورت مستقيم مورد اصابت گلوله نظاميان صهيونيست قرار گرفتند كه يكي از آنان از ناحيه پا و ديگري از ناحيه صورت مورد حمله قرار گرفت.
در اين درگيري كه دوشنبه شب آغاز و تاكنون ادامه دارد شهرك نشينان صهيونيست با حمايت نظاميان صهيونيست به منازل فلسطيني هاي ساكن سيلوان حمله بردند و با آنان درگير شدند.
رژيم صهيونيستي موج بازداشت ها در اين منطقه را نيز افزايش داده و با استفاده از گازهاي اشك آور و شليك گلوله سعي در متفرق كردن فلسطيني ها مي كند.
نيروهاي رژيم صهيونيستي از هر اقدامي كه ساكنان فلسطيني قدس اشغالي را به كوچ اجباري و ترك شهر خود مجبور كند دريغ نمي كنند.
از سوي ديگر، تانك ها و خودروهاي نظامي رژيم صهيونيستي به شرق رفح در جنوب نوار غزه يورش بردند.
نظاميان صهيونيست با پشتيباني دو دستگاه تانك و دو دستگاه بولدوزر از گذرگاه العوده حركت كرده و با پيشروي در شرق رفح به سوي خانه هاي فلسطيني ها تيراندازي كردند.
در اين عمليات يك فروند هواپيماي شناسايي نيز نظاميان صهيونيست را پشتيباني مي كرد.
همچنين رژيم صهيونيستي مانور 10 روزه خود در اراضي اشغالي را آغاز كرده است.
در اين رزمايش 10 روزه كه از روز گذشته آغاز شد بخشي از جنگ غزه شبيه سازي مي شود و نحوه به كارگيري گلوله هاي جنگي، انواع تانك ها و تجهيزات نظامي مورد آزمايش قرار مي گيرد.
فتواي علماي فلسطيني
علما و شخصيت هاي ديني فلسطيني مقيم خارج مذاكرات سازش ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي را از لحاظ شرعي حرام دانستند.
در همايشي كه در دمشق برگزار شد علما و شخصيت هاي ديني فلسطيني خواستار توقف مذاكرات، اعتلاي پرچم مقاومت و يكپارچه سازي صفوف داخلي فلسطين شدند.
اين علما اعلام كردند كه تنها راه برون رفت از بحران كنوني جهاد و مراجعه به قرآن كريم است.مصطفي برغوثي دبيركل جنبش ابتكار ملي فلسطين نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه مذاكرات سازش شكست مفتضحانه را تجربه كرد و اعطاي فرصت به رژيم صهيونيستي هيچ تغييري در موضع اين رژيم ايجاد نمي كند.
ساير رويدادها
¤ كيث دايتون ژنرال آمريكايي كه آموزش و آماده سازي نيروهاي تشكيلات خودگردان براي سركوب مقاومت را بر عهده داشت مأموريت خود را به ژنرال مايكل مور واگذار كرد.
¤ نماينده فلسطين در سازمان ملل نسبت به جنايت هاي شهرك نشينان صهيونيست در كرانه باختري شكايت نامه اي را به اين سازمان ارسال كرد.

 



هلي كوپتر آمريكايي هنگام فرود در شرق افغانستان منفجر شد

هلي كوپتر نظامي آمريكايي با 26سرنشين هنگام فرود در شرق افغانستان، منفجر شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، يك فرود هلي كوپتر نظامي آمريكايي از نوع «شنوك» كه 26 سرنشين داشت، هنگام فرود در مناطق شرق افغانستان، با مين برخورد كرد و منهدم شد. منابع وابسته به اشغالگران، زمان سرنگوني اين هلي كوپتر را صبح ديروز اعلام كردند و مدعي شدند كه اين حادثه، به مرگ تنها دو سرنشين و جراحت 10تن ديگر انجاميد. با توجه به اعمال محدوديت هاي شديد براي گزارشات حوادث جنگ افغانستان توسط ناتو، احتمال نادرست بودن خبر تعداد اندك كشته هاي اين حادثه زياد است.
فرماندهان ناتو حتي جلوي انتشار اخبار مربوط به شمار تلفات غيرنظاميان افغان را نيز مي گيرند. به گفته «رضا شفايي»، معاون دفتر منطقه اي حقوق بشر سازمان ملل در غرب افغانستان، از افزايش شمار تلفات غيرنظاميان در مناطق غربي اين كشور (ولايت هاي فراه، غور، هرات و بادغيس) خبر داد.
ناآرامي هاي عصر دوشنبه در هرات نيز به مرگ 9 نفر انجاميد كه منابع دولتي افغانستان همه اين كشته شدگان را از اعضاي طالبان ذكر كردند.
ساير رويدادها
¤ طالبان مذاكرات آشتي با دولت كابل را به عقب نشيني ناتو از افغانستان مشروط كرد.
¤ يك عضو مجلس سناي افغانستان از تهاجم فرهنگي غرب به مناطق روستايي افغانستان خبر داد.

 



يك روزنامه كويتي فاش كرد
حمايت يك كشور عربي از سمير جعجع براي به آشوب كشاندن لبنان

سرويس خارجي -
ارتش لبنان از ذخيره سازي گسترده سلاح توسط نيروهاي سميرجعجع براي مقابله با حزب الله و ايجاد فتنه و آشوب در اين كشور خبر داد.
روزنامه كويتي «الدار» با اعلام اين خبر نوشت، اطلاعات مربوط به ذخيره سازي سلاح از سوي نيروهاي جعجع را يك شخصيت طراز اول لبناني در اختيار فرماندهي ارتش لبنان قرار داده است.
منبع مذكور اعلام كرده كه يك كشور عربي به شكل گسترده اي سرگرم تجهيز نيروهاي سميرجعجع و آموزش آنها براي عمليات كماندويي در شمال لبنان است.
اين گروه نظامي كه ارتباط مستقيمي با سميرجعجع دارد در تلاش است كه بين شيعيان و مسيحيان و به ويژه حزب الله و جريان ملي آزاد به رهبري ميشل عون اختلاف بيندازد و در كشور بلوا و آشوب ايجاد كند.
اين منبع از كشور عربي نام نبرده ولي ناظران سياسي منطقه عربستان را در توزيع سلاح در لبنان مقصر مي دانند.
اين در حالي است كه حزب الله لبنان بارها احزاب و گروه هاي داخلي را به خويشتنداري، وحدت و پرهيز از هرگونه فتنه و اختلاف دعوت كرده و از آنان خواسته كه به نفع بيگانگان اقدام نكنند.
دبيركل حزب الله لبنان در نشست اخير خود با رهبران حزب الله تاكيد كرد كه حزب الله براي مقابله با هر توطئه و تهديدي آمادگي دارد و از گروه هاي داخلي مي خواهد با حفظ وحدت زمينه اي براي تهديدات رژيم صهيونيستي فراهم نياورند.

 



چها رسوي پنج قاره

تحصيل در كانتينر
دانش آموزان منطقه محاصره شده غزه براي دومين سال متوالي به دليل تخريب مدارس بر اثر حملات رژيم صهيونيستي كلاس هاي خود را در كانتينر تشكيل مي دهند.
دانش آموزان براي تبيين اوضاع اسفبار و سختي كه در آن به تحصيل مي پردازند به اين مدارس و كلاس ها نام گوانتانامو را نهاده اند.
تدريس كتب صهيونيستي
منابع فلسطيني از تدريس كتاب هاي صهيونيستي در مدارس كرانه باختري خبر دادند.
دولت منتخب فلسطين تدريس اين كتاب ها را ضربه اي خطرناك به احساسات ملي و تاريخي ملت فلسطين عنوان كرد.
پناهندگي به غرب
چهار زن عضو پارلمان افغانستان به كانادا، استراليا و آلمان پناهنده شدند.
نايب رئيس مجلس نمايندگان افغانستان اين عمل را خيانت به ملت توصيف كرد و از مجلس خواست با ايجاد تغييرات جديد از چنين سوءاستفاده هايي جلوگيري شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14