(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 22 مهر 1389- شماره 19763

7 هزار نفر از خانواده هاي شهدا و ايثارگر به حج اعزام مي شوند
صدور روزانه 30 هزار برگه جريمه ورود به طرح ترافيك
ارتفاعات گيلان و آذربايجان غربي سفيدپوش شد
مردم خرم آباد امروز شهداي انفجار مركز سپاه را تشييع مي كنند
شركت 500 نخبه قرآني در جشنواره قرآن دانشجويان
رويدادهاي خارجي
همسر مديرعامل كيش با خودرو دولتي حادثه آفريد
كشف و انهدام بيش از 2 تن مواد مخدر در درگيري با قاچاقچيان
راه اندازي قطار سبك شهري در چهار راه مولوي
كشف 6 هزار سلاح سرد از منزلي در اصفهان
وزارت بهداشت: كشور در معرض موج عظيمي از بيماري هاي غير واگير قرار دارد
35 مسجد در تهران ساخته مي شود
شهرستان دورود لرزيد
گوجه فرنگي هاي تبليغاتي
سرقت 11 كارمند مصري از وزارت فرهنگ
سيل لاگوس 15 ميليون نفر را بي خانمان كرد



7 هزار نفر از خانواده هاي شهدا و ايثارگر به حج اعزام مي شوند

مديركل فرهنگي هنري بنيادشهيد و امور ايثارگران از اعزام 7 هزار نفر از خانواده هاي معظم شاهد و ايثارگر به حج در سال جاري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي بنيادشهيد و امور ايثارگران، محمدرضا گروسي، مديركل فرهنگي هنري بنيادشهيد و امور ايثاگران، با اعلام اين خبر گفت: امسال اعزام خانواده هاي شاهد و ايثارگر با رشد مناسب 20 درصدي مواجه بود.
وي با اشاره به اينكه امسال نيز يك كاروان ويژه از جانبازان قطع نخاعي به اين سفر زيارتي اعزام خواهد شد، افزود: 230 نفر از اين جانبازان به همراه خانواده هايشان به حج اعزام مي شوند كه اين رقم رشدي 30 درصدي نسبت به سال قبل دارد.
گروسي با بيان اينكه هم اكنون 91 هزار نفر از خانواده هاي شاهد و ايثارگر در نوبت و متقاضي اعزام به تمتع هستند كه از اين تعداد، 68 هزار نفر فيش اعزام دارند، اظهار داشت: كاروان ويژه جانبازان هفتم آبان ماه سال جاري عازم سرزمين وحي خواهند شد.
مديركل فرهنگي هنري بنياد شاهد و امور ايثارگران در ادامه با يادآوري جشنواره ايثارگران پژوهشگر، اظهار كرد اين جشنواره در قسمت مطالعات ادبي در بخش بانوان هفته گذشته در شيراز برگزار و بخش برادران اين جشنواره هفته آينده به مدت سه روز در كرمانشاه برگزار مي شود.

 



صدور روزانه 30 هزار برگه جريمه ورود به طرح ترافيك

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از صدور روزانه 30 هزار برگه جريمه براي خودروهايي كه بدون مجوز به طرح ترافيك وارد مي شوند خبر داد.
سردار حسين رحيمي چهارشنبه در بازديد از محل صدور برگهاي ثبت تخلفات خودروهاي متخلف در معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: متأسفانه حجم جريمه هاي صادر شده نگران كننده است و پليس بار ديگر به مردم اعلام مي كند دوربينهاي ثبت تخلف در پايتخت در ساعات مشخص به طور جدي تخلفات رانندگي را ثبت مي كنند.
وي با اعلام اينكه از روز سه شنبه برخورد با خودروهايي كه براي ورود بدون مجوز به طرح دست به مخدوش كردن پلاك خودروي خود مي زنند آغاز شده تأكيد كرد: تاكنون با 370 دستگاه متخلف كه اقدام به مخدوش كردن، دستكاري و پوشاندن پلاك خود كرده ا ند برخورد شده است.
سردار رحيمي تأكيد كرد: يكي از مشكلاتي كه پليس در صدور برگه جريمه با آن مواجه است ارسال برگه جريمه به آدرسهاي غلطي است كه از سوي رانندگان به پليس اعلام شده و بر اساس قانون با افرادي كه اقدام به دادن آدرس غلط مي كنند برخورد مي شود.
به گفته وي، بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامي بين 6 ماه تا يك سال زندان براي متخلفان درنظر گرفته شده است.
رحيمي در ادامه اضافه كرد: هر مرتبه كه برگه جريمه به آدرس اعلامي نادرست ارسال و برگشت داده مي شود، 15 هزار تومان جريمه براي شخص متخلف صادر مي شود.
سردار رحيمي با اعلام اينكه براي سرعت در ارسال برگه جريمه افراد به درب منازلشان نيروي جديد به كار گرفته شده است اظهار داشت: تا هفته آينده در كمتر از 48 ساعت برگه جريمه به درب منزل افراد مي رسد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران با اعلام اينكه از صبح چهارشنبه با 4 تخلف عمده در شهر تهران برخورد خواهد شد، افزود: تجاوز به گذرگاه عابر پياده، عدم استفاده از كمربند ايمني براي رانندگان خودرو، عدم استفاده از كلاه ايمني از سوي موتورسيكلت سواران و استفاده غيرمجاز از موبايل از جمله تخلفاتي است كه از صبح چهارشنبه بيش از گذشته با آن برخورد مي شود.
سردار رحيمي با اظهار اينكه بر اساس طرحي با حضور يك تيم ويژه در ميادين شلوغ پايتخت اقدام به پاكسازي متخلفان مي كنيم اعلام داشت: بر اساس اين طرح با تمام متخلفان به ويژه موتورسيكلت هايي كه در پياده روها اقدام به پارك كردن مي كنند برخورد مي شود كه از جمله ميدانهاي در حال پاكسازي ميدان امام حسين، ميدان خراسان، ميدان قدس، ميدان تجريش و خيابانهاي پرتردد نظير شريعتي و مازندران است.
وي با اعلام اينكه بيش از هفت ميليون خودرو و موتورسيكلت در تهران تردد مي كند اظهار داشت: معضل ترافيك تهران يك مسئله ملي است كه براي رفع آن به عزم و اراده ملي نياز است.
سردار رحيمي اضافه كرد: در بيست روز اول مهرماه ترافيك صبحگاهي پايتخت روان بود اما ترافيك شامگاهي به دليل تاريك شدن زودهنگام هوا نسبت به سال قبل افزايش يافته است.
وي تأكيد كرد كه بيشترين تخلفات رانندگي در تاريكي شب از سوي رانندگان انجام مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اعلام اينكه طرح تشديد برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني از دهم آبان آغاز مي شود گفت: 5/2 ميليون خودرو در تهران نياز به دريافت برگه معاينه فني دارند.
سردار حسين رحيمي افزود: بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته با مسئولان مركز معاينه فني مقرر شده رانندگان تا موعد اعلام شده براي دريافت برگه معاينه فني به اين مراكز مراجعه كنند.
وي افزود: با خودروهاي فاقد برگه معاينه فني بر اساس ماده 43 آيين نامه راهنمايي و رانندگي برخورد مي شود و پليس با مشاهده اين خودروها از تردد آنها جلوگيري مي كند.
به گزارش مهر سردار رحيمي بر آمادگي مراكز معاينه فني براي قبول خودروها تا پيش از 10 آبان ماه تأكيد كرد و افزود: مسئولان اين مراكز متعهد شده اند روزانه 14 هزار خودرو را در مراكز معاينه فني بررسي و كارت معاينه فني صادر كنند.

 



ارتفاعات گيلان و آذربايجان غربي سفيدپوش شد

برف ارتفاعات رودسر در گيلان و خوي در آذربايجان غربي را سفيدپوش كرد.
به گزارش ايرنا، نخستين برف پاييزي، ارتفاعات سماموس بخش چابكسر از توابع شهرستان رودسر را سفيدپوش كرد.
به گفته بخشدار چابكسر بيش از 10 سانتي متر برف در ارتفاعات سماموس اين بخش به زمين نشسته است.
«رمضانعلي عليزاده» افزود: بارش برف اين منطقه را كاملا سفيدپوش كرده با اين وجود، تمامي راه هاي ارتباطي به مركز بخش چابكسر باز و تردد در آنها جريان دارد.
همچنين بارش برف، ارتفاعات كوه اورين در شهرستان خوي را سفيدپوش كرد.
براساس گزارشهاي دريافتي از مردم محل، ارتفاع برف در كوه اورين خوي به 10 سانتي متر رسيده است.
بارش برف و كاهش دماي هواي در اين منطقه همچنين سبب شد اهالي به وسايل گرمايشي و استفاده از لباسهاي زمستاني روي آورند.
براساس اعلام اداره هواشناسي خوي با ورود يك جبهه هواي پرفشار، دماي هوا در اين منطقه حداقل به 3 درجه زير صفر رسيده است.

 



مردم خرم آباد امروز شهداي انفجار مركز سپاه را تشييع مي كنند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
پيكر شهداي انفجار در مركز نظامي خرم آباد ساعت 8 و 30 دقيقه امروز پنج شنبه با حضور اقشار مردم و مسئولان از محل پادگان امام حسين(ع) تا گلزار شهداي اين شهر تشييع مي شود.
نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، استاندار و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با صدور اطلاعيه هايي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاري در اين شهر را عزاي عمومي اعلام كردند و خواستار شركت مردم در مراسم تشييع پيكرهاي شهداي اين حادثه شدند.
در اين حادثه 18 تن شهيد و 14 تن مجروح شدند.
سعيد فاطمي، جواد سبحاني، محسن فرج اللهي، سجاد ياراحمدي، محسن موسوي، محسن عزيزي، محمد اميدي فر، جمال شرف، حميد ماهرو بختياري، مظفر فراشي، امين اماني، سيدمحمد موسوي، محمدحسن حيدري و پنج تن ديگر كه هويت آنان تاكنون مشخص نشده از جمله شهداي اين حادثه هستند.
در اين حادثه تعداد 14 نفر نيز مجروح شدند كه اسامي 11 تن از آنان عبارت است از: ابراهيم هاشمي عالم، محمد مرادي منفرد، احمد زيني وند، علي اسلامي تبار، امير اسلامي تبار، رحيم رشيدي فر، فتح الله بيرانوند، محمد نوري، ذبيح الله نامداري، سيدمحسن فياض و مهدي بيرانوند و اسامي سه تن نيز تاكنون مشخص نشده است.
اين گزارش حاكي است سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با صدور اطلاعيه اي تعداد شهدا را 18 نفر و مجروحان را 14 نفر اعلام كرد.
اين حادثه در يكي از مراكز نظامي سپاه پاسداران لرستان روي داد.
جانشين فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، آتش سوزي و سرايت آتش به محل نگهداري مهمات را علت اين انفجار كه در ساعت 11 روز سه شنبه در پادگان امام علي(ع) لرستان روي داد اعلام كرد. تعدادي از مجروحان اين حادثه به صورت سرپايي مداوا و تعدادي نيز در مراكز درماني استان بستري شدند.

 



شركت 500 نخبه قرآني در جشنواره قرآن دانشجويان

معاون دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت از شركت بيش از 500 دانشجوي نخبه قرآني در بيست و پنجمين جشنواره قرآن دانشجويان كشور خبر داد.
دكتر فرحناز تركستاني گفت: جشنواره قرآن دانشجويان امسال همزمان با ولادت امام رضا(ع) برگزار مي شود.
وي افزود: با توجه به تصميم شوراي سياستگذاري، برگزاري اين جشنواره امسال بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است.
تركستاني در خصوص برگزيدگان استاني و كشوري اين دوره از جشنواره گفت: 100 نفر از برگزيدگان استاني و كشوري از مركز آموزش عالي، 430 نفر از منتخبين دانشجويان و 70 نفر از نخبگان قرآني كشور در 70 رشته اين جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.
وي افزود: اين جشنواره به ميزباني وزارت بهداشت، با همكاري نهاد رهبري در دانشگاه ها، سازمان اوقاف، دانشگاه آزاد و پيام نور، سازمان بسيج دانشجويي، مركز آموزش هاي عالي سازمان ميراث فرهنگي و وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود.
به گزارش مهر، تركستاني اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه و نشست هاي تخصصي و كرسي آزادانديشي با حضور دانشجويان از ديگر برنامه هايي است كه در حاشيه اين جشنواره برگزار مي شود.

 



رويدادهاي خارجي

پايان 70 روز دلهره در شيلي 33 معدنچي نجات يافتند
معدنچيان شيليايي پس از 70 روز در ميان موج احساسات و اشك هاي حاضران با استفاده از كپسولي به شكل موشك بامداد ديروز از عمق 625 متري به سطح زمين منتقل شدند.
فلورشيو آوالوس نخستين نجات يافته اي بود كه با پوشيدن كلاهي ايمني و عينك آفتابي به سطح زمين رسيد و پسر 7 ساله و سپس همسرش را در آغوش گرفت و سپس در آغوش رئيس جمهور شيلي جاي گرفت.
حدود يك ساعت بعد دومين معدنچي به سطح زمين آورده شد كه فريادهاي او حتي قبل از رسيدن به سطح زمين شنيده مي شد.
به نوشته آسوشيتدپرس بالا كشيدن هر نفر حدود 20 دقيقه به طول انجاميد. پيش از بيرون كشيدن معدنچيان مانوئل گوانزالس از متخصصان نجات معدن و روبرتوروس يك پزشك از نيروي دريايي شيلي براي كمك به گرفتاران با كپسول به پايين فرستاده شدند تا با كمك يكديگر معدنچيان را براي خروج از معدن آماده كرده و خود نيز پس از 36 ساعت از معدن خارج شدند.
آخرين كارگري كه از معدن خارج شد لوئيز اورزا مردي است كه رهبري او كمك زيادي به حفظ روحيه كارگران براي زنده ماندن در 17 روز نخست بدون هيچ ارتباطي با دنياي خارج كرد.
گفتني است صحنه نجات معدنچيان در حضور بيش از 2 هزار خبرنگار و عكاس از سراسر جهان صورت گرفت و با ورود اولين معدنچي به سطح زمين هزاران بالن به آسمان فرستاده شد و مردم با حضور رئيس جمهور خود در كنار معدن جشن بزرگي برپا كردند.
به گفته وزير بهداشت شيلي، معدن چيان بايد به مدت 48 ساعت در قرنطينه بمانند و پس از آن مي توانند نزد خانواده هاي خود بازگردند.

 



همسر مديرعامل كيش با خودرو دولتي حادثه آفريد

كيش-خبرنگاركيهان:
خودروي تويوتا مدل 2010 متعلق به سازمان منطقه آزاد كيش به رانندگي همسر مديرعامل اين سازمان به علت سرعت زياد به جدول كنار بلوار فرودگاه كيش برخورد كرد و خسارت زيادي به بار آورد.
همسر مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش كه براي آوردن بستگانش راهي فرودگاه كيش شده بود به دليل سرعت زياد با جدول و سپس درختان كنار بلوار فرودگاه به شدت برخورد كرد كه در اثر آن شاسي، گيربكس، موتور و زير ماشين به طور كلي متحمل خسارت زياد شد.
براساس اين گزارش، همسر مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در اين سانحه آسيبي نديد و خودرو به تعميرگاه منتقل شد. اما در روز پس از اين حادثه، همسر مديرعامل پشت فرمان يك خوردو صفر كيلومتر تويوتا كرولا مدل 2010 در خيابان هاي كيش مشاهده شد.
اين در حالي است كه بسياري از رانندگان سازمان منطقه آزاد كيش به دليل يك تصادف كوچك، خسارت زيادي پرداخته يا اخراج شده اند.
رانندگي فرزند و همسر مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با خودروي دولتي در خيابان هاي كيش آن هم با سرعت زياد، تعجب ساكنان اين جزيره را برانگيخته چرا كه استفاده شخصي از خودروهاي دولتي ممنوع است.

 



فرماندهي انتظامي استان يزد خبر داد
كشف و انهدام بيش از 2 تن مواد مخدر در درگيري با قاچاقچيان

طبس - خبرنگار كيهان:
در جريان درگيري مسلحانه نيروهاي انتظامي استان يزد با كاروان قاچاقچيان مواد مخدر بيش از 2 تن مواد مخدر كشف و ضبط شد.
فرماندهي انتظامي استان يزد گفت: روز سه شنبه در درگيري با اشرار مسلح كه چندين ساعت به طول انجاميد، نيروهاي جان بركف نيروي انتظامي با همكاري سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق به كشف بيش از 2 تن مواد مخدر از نوع ترياك منهدم و ضبط شد.
سرتيپ پاسدار علي علي اكبريان افزود: در اين درگيري كه اشرار قصد داشتند اين مقدار مواد را از طريق طبس عبور دهند 2 نفر از اشرار به هلاكت رسيدند و تعدادي زخمي شدند و مابقي هم از معركه درگيري فرار كردند كه عمليات براي دستگيري آنان ادامه دارد.
وي اظهار داشت: در اين عمليات 2 قبضه سلاح آرپي جي، 20 عدد گلوله آرپي جي، 4 قبضه سلاح كلاشينكف و يك قبضه سلاح برنو كشف و ضبط شد.
فرماندهي انتظامي استان يزد گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون مقدار 18 تن مواد مخدر در استان كشف و ضبط شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل به علت انسداد مرزها از كاهش 30 درصدي برخوردار بوده است.
وي در پايان با اشاره به كشف و ضبط 80 ميليارد ريال كالاي قاچاق افزود: اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال 88 رشد 300 درصدي داشته است.

 



شهردار تهران خبر داد
راه اندازي قطار سبك شهري در چهار راه مولوي

شهردار تهران از بسته شدن چهار راه مولوي در آينده خبر داد و گفت: قطار سبك شهري براي تردد شهروندان در اين محدوده راه اندازي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمدباقر قاليباف با حضور در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) خيابان مولوي با بيان اينكه چهار راه مولوي در حال حاضر به محل تجمع معتادان و مكاني نا امن تبديل شده است، اظهار داشت: بايد اين منطقه اصلاح شود و مطمئن باشيد كه محكم پاي كار ايستاده ام و كوتاه نخواهم آمد.
شهردار پايتخت به اعمال ممنوعيت تردد خودروها در خيابان 15 خرداد و محدوده بازار اشاره كرد و گفت: در ابتداي كار بسياري از كسبه مخالف بودند اما اكنون كه وضعيت عبور و مرور و تردد شهروندان در آنجا بهبود يافته، خيلي از كسبه خواستار اعمال اين تغييرات در ديگر بخش ها نيز هستند لذا در آينده چهار راه مولوي را نيز خواهيم بست و قطار سبك شهري براي تردد شهروندان در اين محدوده راه اندازي خواهيم كرد.
شهردار در ادامه سخنانش درباره پادگان قلعه مرغي گفت: مجموعه اي مثل قلعه مرغي سرمايه بزرگي براي جنوب شهر است كه با اعتباري بالغ بر 500 ميليارد دتومان به مجموعه اي فرهنگي و تفريحي تبديل مي شود.
وي درباره احداث پل جواديه نيز اظهار داشت: در مورد پل جواديه تصميم گرفته ايم كه نه تنها آن را عريض و مقاوم، بلكه زيبا و شاخص احداث كنيم تا از نظر زيبايي در خاورميانه نمونه باشد.
قاليباف با اشاره به وجود بافت هاي فرسوده در جنوب تهران گفت: واحدهاي فرسوده براي نوسازي به پرداخت هزينه پروانه ساخت و ساز نياز ندارند و اگر در گذشته نيز تخلفي كرده باشند، بخشوده مي شوند.وي افزود: براي صدور پروانه 3، 4 يا 5 طبقه هم هزينه اي گرفته نمي شود تا باعث رونق اين مناطق شود.
قاليباف در ادامه سخنانش در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) با بيان اينكه فداكاري هاي شهدا متأثر از فرهنگ عاشورا بوده است، اظهار داشت: پدراني كه محب اهل بيت(ع) بودند و چنين هيئت ها و حسينيه هايي را با جان و مال و آبرو حفظ كرده و به ما سپردند، در ثواب مجاهدتها شريك هستند.

 



كشف 6 هزار سلاح سرد از منزلي در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
بيش از 6 هزار سلاح سرد در بازرسي از منزل شخصي در اصفهان كشف شد.
«سرهنگ ميرعباس صوفي وند» رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: در پي شكايت يك تبعه افغاني به نام نظام - الف به پليس مبني بر اينكه برادرش مهرداد-الف توسط افراد ناشناس ربوده و به صورت قاچاق وارد كشور شده و سپس توسط چند افغاني ديگر ربوده و در قبال آزادي وي درخواست مبلغي از برادرش كرده اند.وي افزود: پس از شناسايي مخفيگاه آدم رباها، ماموران طي يك عمليات ويژه فرد ربوده شده را آزاد و يكي از آدم رباها به نام «نورمحمد -ت» دستگير شد.
رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان اظهار داشت: در بازرسي از مخفيگاه آدم ربايان بيش از 6 هزار و 246 سلاح سرد شامل چاقو، قمه، قداره، شمشير، خنجر، پنجه بكس، افشانه دفاع شخصي، شوكر برقي و باطوم تلسكوپي و فنري كشف و ضبط شد.


 



وزارت بهداشت: كشور در معرض موج عظيمي از بيماري هاي غير واگير قرار دارد

معاون بهداشتي وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر كشور به شدت در معرض موج عظيمي از بيماري هاي غيرواگير قرار دارد و همه سازمان ها بايد در زمينه كاهش اين بيماري ها به وزارت بهداشت كمك كنند.
عليرضا مصداقي نيا در مراسم عوامل اجتماعي موثر بر سلامت اظهار داشت: در زمينه مديريت بيماري هاي واگيردار مانند كنترل و با و مالاريا و همچنين واكسيناسيون اقدامات خوبي انجام شده است اما در حال حاضر به شدت در معرض موج عظيمي از بيماري هاي غير واگير قرار داريم كه همه سازمان ها در كنار وزارت بهداشت بايد در اين زمينه نقش داشته باشند.
وي با بيان اينكه در كشورهاي پيشرفته هر قدمي كه برداشته مي شود سلامت محوري در آن اهميت دارد يادآور شد: ارتقاي سلامت در كشورهاي ديگر با در نظر گرفتن مؤلفه هاي اجتماعي صورت مي گيرد و وزارت بهداشت در اين زمينه برنامه هاي متفاوتي دارد.به گزارش فارس، معاون بهداشتي وزارت بهداشت گفت: در زمان حاضر در وزارت بهداشت دبيرخانه عوامل اجتماعي موثر بر سلامت تأسيس شده است. همچنين برنامه اي با سازمان بهداشت جهاني براي بهبود شاخص هاي عوامل اجتماعي مؤثر بر سلامت در 11 استان كشور اجرا مي شود.

 



35 مسجد در تهران ساخته مي شود

رئيس مركز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران از ساخت 35 باب مسجد جديد در تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي با بيان اينكه از سال 85 تاكنون 12 باب مسجد توسط شهرداري تهران احداث و مورد بهره برداري قرار گرفته است، گفت: 35 باب مسجد ديگر در مراحل احداث و آماده سازي است.
وي از افتتاح يك باب مسجد طي روزهاي آينده خبر داد و افزود: مسجد مكتب العباس (ع) واقع در منطقه 19 نيز به زودي به بهره برداري خواهد رسيد.
ناصحي ادامه داد: مساجد ساخته شده به تمامي امكانات تجهيز شده است و در متراژ قابل قبول، داراي اتاق هاي متعدد، امكانات سرمايشي و گرمايشي، مجهز به خانه عالم و خانه خادم است.

 



شهرستان دورود لرزيد

دورود - خبر نگار كيهان :
زمين لرزه اي نسبتاً قوي شهرستان دورود از توابع خرم آباد را لرزاند
وقوع زمين لرزه اي نسبتاً قوي در شهرستان دورود اين شهر را به شدت لرزاند.
به گزارش خبرنگار ما با وقوع اين زمين لرزه كه شامگاه روز چهارشنبه روي داد باعث شد مردم به طور سراسيمه با ترك منازل خود به خيابان ها هجوم آورند . گفتني است تا لحظه تنظيم اين خبر گزارشي از تلفات جاني و مالي اين زلزله گزارش نشده است .

 



گوجه فرنگي هاي تبليغاتي

يك نامزد انتخابات پارلماني مصر براي بدست آوردن راي مردم، اقدام به تهيه و فروش بيش از 10 تن گوجه فرنگي به قيمت بسيار ارزان كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «عبدالغني جمال» نامزد انتخابات پارلماني مصر (مجلس الشعب) با توجه به بحران كمبود گوجه فرنگي و قيمت سرسام آور آن، اقدام به تهيه و فروش 10 تن گوجه فرنگي به قيمت 3 لير كرد، در حالي كه قيمت دولتي آن 10لير مي باشد.
روزنامه الاهرام چاپ مصر كه اين خبر را به چاپ رسانده است نوشت: اقدام اين نامزد مجلس در پي آن صورت گرفت كه طرفداران وي در مناطق فقيرنشين پايتخت مصر، از وي خواستند كه گوجه ارزان در اختيار آنها قرار دهد تا به وي براي راهيابي به مجلس راي دهند.
اقدام ابتكاري عبدالغني جمال، پس از آن صورت گرفت كه همه اقدامات دولت مصر، در كنترل قيمت گوجه فرنگي كه به آن لقب «المجنونه» (ديوانه) از سوي فروشندگان مصري داده شده بود، با شكست مواجه شد.
جالب اينكه براساس آمارهاي رسمي ارائه شده از سوي سازمان خواربار جهاني (فائو) مصر با توليد سالانه شش ميليون و700 هزار تن، چهارمين كشور بزرگ توليدكننده گوجه در جهان به شمار مي رود، اما به دليل بي كفايتي دولت و سوءاستفاده مسئولان دولتي از پست هاي خود كه به فكر پركردن جيب هاي مبارك هستند، بحران گوجه فرنگي دامن آن كشور را گرفته است.
اين در حالي است كه قيمت گوجه فرنگي در مصر طي روزهاي گذشته، به قدري افزايش يافت كه حتي فروشندگان را غافلگير كرد.

 



سرقت 11 كارمند مصري از وزارت فرهنگ

دادگاهي در مصر 11 تن از كاركنان وزارت فرهنگ مصر را به جرم مشاركت در سرقت تابلويي از ون گوگ از موزه قاهره به زندان و جريمه نقدي محكوم كرد.
از جمله اين مقامات محسن شالان معاون وزير فرهنگ اين كشور و مدير اين موزه هستند. آنها به سه سال حبس محكوم شده بودند اما با پرداخت وثيقه 175450 دلاري آزاد شده و درخواست تجديدنظر كردند.
تابلوي ون گوگ به نام گلهاي شكفته در روز روشن در تاريخ 21 آگوست از اين موزه ربوده شده بود و از داخل قاب آن بريده شده بود. ارزش آن بيش از 50 ميليون دلار تخمين زده شده است.
در بررسي هاي انجام شده پس از اين سرقت مشخص گرديد كه تنها هفت دوربين مداربسته از 43 دوربين در حال كار بوده و هيچكدام از آژيرهاي خطر هم به صدا درنيامده است.
علاوه بر اين موزه از تعداد مأموران امنيتي خود پيش از اين حادثه كاسته بود و در زمان وقوع اين سرقت تنها يكي از آنها در محل حاضر بوده است. در جريان اين دادگاه مسئولان امنيت موزه گفتند از مشكلات امنيت آنها باخبر بوده اند اما بودجه اي براي رفع اين موضوع در اختيارشان قرار داده نشده بود.
فاروق حسني، وزير فرهنگ مصر در دادگاه اين موضوع را رد كرد. اين تابلو توسط ون گوگ سه سال قبل از مرگش در سال 1887 كشيده شده و ميلياردر مصري «نقيب ساويريس» مژدگاني 175 هزار دلاري براي كسي درنظر گرفته كه خبري از اين تابلو داشته باشد اما هنوز هيچ خبري از اين تابلو و يا مكان احتمالي اختفاي آن نيست و تلاشها براي يافتن آن بي ثمر بوده است.

 



سيل لاگوس 15 ميليون نفر را بي خانمان كرد

مقامات دولتي نيجريه اي از بي خانماني 15 ميليون سكنه اين كشور در پي وقوع سيلاب و طغيان رودخانه خبر دادند.
«سسان اولان ربواجو» مشاور دولت نيجريه در امور محيط زيست گفت: سيلاب ناشي از طغيان رودخانه «اوگون» در لاگوس علاوه بر تخريب بيش از 400 منزل مسكوني،15 ميليون بي خانمان هم بر جاي گذاشته است.
وضعيت آبگرفتگي معابر و ساختمانها به حدي است كه افرادي هم كه منازلشان تخريب نشده به اجبار مناطق سيل زده را تخليه كرده و هم اكنون در نواحي امن پناه گرفتند.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: دولت در ژوئيه سال جاري به سكنه هشدار داده بود كه در صورت شروع فصل بارش ها اين رودخانه طغيان مي كند.به گزارش خبرگزاري شين هوا، آبگرفتگي معابر به حدي است كه تا 12 كيلومتر تمامي راه ها غيرقابل استفاده هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14