(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 مهر 1389- شماره 19767

حديث دشت عشق
اميدوار به خلق شگفتي هاي ديگردر جام حذفي
پاس- استقلال؛ نخستين تقابل ليگ برتري ها
اخبار كوتاه از فوتبال
در اقدامي غيرمنتظره مراد محمدي از دنياي قهرماني كشتي خداحافظي كرد
با اكثريت آرا و براي اولين بار ايران ميزبان جام جهاني فوتبال قطع عضو شد
پايان اردوي مشترك ژيمناستيك كاران ايران و هلند
30كشتي گير در اردوي تيم ملي
پيام تبريك سعيدلو به اهالي ورزش مراسم روز تربيت بدني به امروز موكول شد
ورلدساكر انتخاب كرد: «دايي» يكي از 50 اسطوره زنده فوتبال جهان
سه هزار و 989 مدال در انتظار قهرمانان گوانگجو
سفر ملي پوشان پينگ پنگ به اتريش



حديث دشت عشق

به ياد سردار خلبان شهيد «حميدرضا سهيليان»
همرزم شيرودي، ناجي سرپل ذهاب و پادگان ابوذر
خلبان شهيد حميدرضا سهيليان در بيست و هشتمين روز از فروردين ماه 1333 در محله نارمك تهران به دنيا آمد. تحصيلاتش را تا مرحله اخذ ديپلم ادامه داد و در سال 1351 براي خلباني بالگرد در هوانيروز استخدام شد.
او پس از گذراندن دوره هاي نظامي، زبان انگليسي، تخصصي پرواز در تهران و پايگاه مركز آموزش هوانيروز اصفهان با شهيد كشوري و ديگر دوستانش در تخصص بالگرد كبري فارغ التحصيل شد.
اولين واحد خدمتي اش با درجه ستوان سومي در پايگاه هوانيروز كرمانشاه (پايگاه شهيد كشوري فعلي) بود.«يكي از افتخارات بزرگ شهيد سهيليان، آزاد كردن سرپل ذهاب بود. آن هم درست زماني كه از تهران، دستوري مبني بر تخليه پادگان سرپل ذهاب و از بين بردن مهمات داده شده بود تا مبادا انبار مهمات به دست دشمن بيفتد. حميدرضا هم دستور رسيده را ناديده گرفت و اعلام كرد: هر كس مي خواهد از اين پادگان برود، برود. اما هيچ كس حق ندارد يك بالگرد از اين جا خارج كند.
حميدرضا در حالي دستور را ناديده گرفت كه حتي دشمن، سيم هاي خاردار پادگان را رد كرده بود. به گفته شهيد شيرودي حميد آن چنان براي آزاد كردن سرپل ذهاب، مصمم بود كه روي چمن هاي پادگان يكه و تنها و با اراده راسخ نشسته بود و نمي شد تنهايش گذاشت. به همين خاطر، من و چند تن از دوستان به طرفش رفتيم و اعلام آمادگي كرديم.»
در يك عمليات گسترده اي كه با فرماندهي شهيد سهيليان انجام شد، به كمك خدا و همراهي دوستان، پادگان سرپل ذهاب آزاد شد.
شهيد شيرودي از آن پس مي گفت: «حميد از مهارت بسيار بالايي برخوردار است. او در اين عمليات، تنها خلباني بود كه هدف را به صورت منحني مي زد و فقط با شليك يك تير، موفق به منهدم كردن ادوات دشمن مي شد.»
شيرودي هميشه از حميد مي پرسيد: «چطور مي تواني اين كار را انجام بدهي؟ در حالي كه شليك تير مستقيم چندان ساده نيست و تيرهاي زيادي بايد شليك كنيم تا به هدف بخورد، تو با شليك هر تير، مي تواني به صورت منحني هدف را بزني و تانك را منهدم كني. حميد با لبخند در جواب او مي گفت: من فقط تير را پرتاب مي كنم. اين خداوند است كه آن را برسر دشمن فرود مي آورد و تانك و ادوات زرهي آن ها را منهدم مي كند.»
«آن طور كه دوستان ايشان نقل مي كردند، مي گفتند: حميد قبل از رفتن به ما گفت: مي دانم كه در اين راه، برگشتي نيست. ولي مي روم.آخرين ماموريت و پرواز حميدرضا در غرب كشور و در 20كيلومتري پادگان سرپل ذهاب بود كه او و همپروازش سعدالله داورزاده در روز بيست و يكم مهر سال 59 بعد از گذشت بيست و يك روز از جنگ در منطقه كوره موش با بعثي ها درگير شدند.سهيليان و ديگر اعضاي تيم در اين درگيري تلفات بي شماري به تانك ها و نيروهاي دشمن وارد كردند و باعث شدند دشمن كيلومترها عقب نشيني كند.»
آخرين مرحله پرواز اين خلبان شجاع هوانيروز مصادف شد با اصابت گلوله توپخانه دشمن به بالگردش كه منجر به شهادت ايشان و همپروازش سعدالله داورزاده شد. ياران پروازي او حكايت مي كنند كه در موقع عمليات با خلبان شيرودي تماس مي گيرد و از او مي خواهد كه به پادگان سرپل ذهاب برگردد. اما وقتي شيرودي به پادگان مي رسد با جنازه سوخته سهيليان روبه رو مي شود.

 



اميدوار به خلق شگفتي هاي ديگردر جام حذفي
پاس- استقلال؛ نخستين تقابل ليگ برتري ها

مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور در حالي طي امروز و فردا با برگزاري 12ديدار پيگيري مي شود كه با ورود تيم هاي ليگ برتري جذابيت هاي اين رقابت ها افزايش پيدا خواهد كرد.
يادآوري آنچه كه سال گذشته درجام حذفي رقم خورد، نويد اين را مي دهد كه مسابقات جام حذفي امسال هم پر از شگفتي باشد. سال قبل صعود تيم فولادگستر تبريز به ديدار نهايي آن قدر شگفت آور بود كه امسال هم اميدوار به خلق اين شگفتي ها در رقابت هاي جام حذفي باشيم.
در مهمترين ديدار امروز و در اين مرحله كه نخستين رويارويي تيم هاي ليگ برتري در جام حذفي است، پاس در همدان ميزبان استقلال خواهد بود. شاگردان مظلومي پس از برتري برابر پيروزي با روحيه مضاعف در اين مسابقه مهم به ميدان مي روند. البته بازيكنان پاس همدان كه در هفته يازدهم ليگ برتر شكست خانگي تلخي را برابر شاهين بوشهر تجربه كردند، براي جبران آن ناكامي قصد دارند نخستين شگفتي اين جام را با حذف استقلال رقم بزنند.
پرويز مظلومي سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران با طرح اين موضوع كه آبي پوشان در قرعه كشي جام حذفي بدشانس هستند، گفت: يكي از اهداف ما در فصل جاري دستيابي به عنوان قهرماني جام حذفي است. متأسفانه استقلال هميشه در قرعه كشي مسابقات جام حذفي بدشانس بوده است. اكثر تيم هاي ليگ برتري ديدارهاي آسان تري نسبت به تيم استقلال پيش رو دارند اما ما در اولين گام بايد به ديدار پاس همدان برويم.
مظلومي مصدوميت بازيكنان را مهمترين مشكل تيمش در ديدار با پاس همدان برشمرد و گفت: فرهاد مجيدي، بيژن كوشكي، محسن يوسفي و آرش برهاني مصدوم هستند و شانس كمي براي حضور در ديدار با پاس دارند. غيبت آنها مي تواند به تيم ما در اين بازي لطمه وارد آورد اما از انگيزه بازيكنان و مربيان استقلال براي موفقيت در جام حذفي كم نمي كند.
اما در اين روز و در ساير ديدارها سايپا كار سختي را در رشت برابر داماش پيش رو دارد و پيكان هم در نخستين ديدارش با هدايت حميد عليدوستي در قزوين ميزبان كاوه تهران است. سپاهان اصفهان هم كه با پيروزي هاي اخير در ليگ برتر از وضعيت بحراني نجات يافته است، در تبريز ميهمان ماشين سازي اين شهر است. البته با توجه به انصراف تيم هاي صنعت نفت آبادان و مقاومت سپاسي شيراز، دو ديدار امروز لغو شد و تيم هاي راه آهن شهرري و تراكتورسازي تبريز نخستين تيم هاي صعود كننده به مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها نام گرفتند.
برنامه كامل مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
سه شنبه: 27/7/89
¤پاس همدان- استقلال (ساعت15- ورزشگاه شهيد مفتح همدان)
¤ داماش گيلان- سايپا البرز (ساعت15- ورزشگاه سردار جنگل )
¤فولاد نطنز- نفت تهران (ساعت15- ورزشگاه صفائيه اصفهان)
¤مس كرمان- نفت مسجد سليمان (ساعت15- ورزشگاه باهنر كرمان)
¤پيكان قزوين- كاوه تهران (ساعت15- ورزشگاه رجايي قزوين)
¤ماشين سازي تبريز- سپاهان اصفهان (ساعت15- لشگر عاشورا تبريز)
¤شهرداري بندرعباس- صباي قم (ساعت15- ورزشگاه تختي بندر عباس)
¤ايرانجوان بوشهر- ملوان بندرانزلي (ساعت17- ورزشگاه بهشتي بوشهر)
¤فولاد خوزستان- سپيدرود رشت (ساعت17- ورزشگاه تختي اهواز)
چهارشنبه: 28/7/89
¤شهرداري تبريز- راهبر آباده فارس (ساعت15- ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤پيروزي تهران- نفت محمودآباد (ساعت 45:15- ورزشگاه آزادي )
¤عمران كيش- استيل آذين (ساعت 45:17- ورزشگاه المپيك جزيره كيش)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيشنهاد كاشاني به سعيدلو
حبيب كاشاني براي مشخص شدن اعضاي هيات مديره باشگاه پيروزي، در جلسه اي هفت نفر را به علي سعيد لو معرفي كرد و قرار شد پس از تشكيل مجمع پرسپوليس و گفت و گو با افراد مورد نظر اسامي آنها معرفي شود. مجمع تيم فوتبال پيروزي تا 15 روز آينده با رياست سعيدلو تشكيل خواهد شد.
دعوت منچستر از معدنچي هاي شيليايي
باشگاه فوتبال منچستريونايتد انگليس از 33 معدنچي نجات يافته از معدن سن خوزه شيلي دعوت كرد براي تماشاي يكي از مسابقات اين تيم به ورزشگاه اولدترافورد بروند. اين 33 معدنچي بعد از چندين هفته كه در اعماق زمين گرفتار شده بودند، چند روز پيش به سلامت نجات پيدا كردند.
تاخير در انتخاب ميزبان جام جهاني
فدراسيون بين المللي فوتبال« فيفا» در نظر دارد تصميم گيري براي تعيين ميزباني جام جهاني فوتبال 2018 و 2022 را بدليل تحقيق بر سر درخواست رشوه دو عضو اين نهاد به تاخير بيندازد.
لغو ديدار شاهين و پيام
با توجه به درخواست باشگاه پيام خراسان مبني بر اعلام انصراف از شركت در مسابقات حذفي كشور و موافقت سازمان ليگ،ديدار دو تيم شاهين بوشهر و پيام خراسان كه قرار بود فردا(چهارشنبه) برگزار شود، لغو شد.
محروميت فتح الله زاده براي يك بازيكن استقلال
سرپرست باشگاه استقلال به دليل مصاحبه بازيكن اين تيم عليه باشگاه وي را از دريافت قسط دوم محروم كرد. اميد روانخواه در مصاحبه اي نسبت به نحوه پرداخت مطالباتش از باشگاه استقلال گلايه هايي كرده بود كه همين موضوع موجبات ناراحتي علي فتح الله زاده را در پي داشت.
درآمد 12 ميليون دلاري پله
پله كه وارد هفتادمين سالگرد تولد خويش خواهد شد، از راه استفاده از تصاويرش در تبليغات بازرگاني، 12 ميليون دلار در سال كسب مي كند. اين اتفاق در حالي روي مي دهد كه نزديك به 30 سال است از فعاليت ورزشي به عنوان بازيكن كناره گرفته و بازنشسته شده است.
برگي زر جانشين آقازاده شد
پس از درگذشت محسن آقازاده، سرمربي تيم فوتبال فولاد يزد مسئولان اين تيم براي انتخاب سرمربي جديد دست به كار شدند و در نهايت با هادي برگي زر به توافق رسيدند.خبر ديگر از يزد اينكه باشگاه فولاد يزد به ياد محسن آقازاده تورنمنتي چهارجانبه با حضور تيم ياران محسن متشكل از عليرضا منصوريان، علي انصاريان و ... برگزار خواهد كرد.
تيم نوجوانان درمشهد
تيم زير 16 ساله هاي ايران كه روزهاي آخر آماده سازي خود براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا را سپري مي كند، امروز براي زيارت امام رضا(ع) راهي سفر يك روزه به مشهد مي شود.
تلاش براي به حاشيه بردن استقلال
فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال مطرح شدن نام علي انصاري براي حضور در هيات مديره اين باشگاه را كار جرياني براي به حاشيه بردن اين تيم دانست.
هديه ويژه مجلس براي ذوب آهن
يحيي زاده رئيس كميته تربيت بدني مجلس گفت كه در صورت فيناليست شدن تيم ذوب آهن در ليگ قهرمانان آسيا، مجلس از اين تيم ليگ برتري با اهداي هديه ويژه تقدير خواهد كرد.
استعفاي درودگر از اتحاديه فوتبال
محمدصادق درودگر از ادامه فعاليت در مجموعه اتحاديه فوتبال انصراف داد و استعفاي خود را به هيات مديره اين اتحاديه اعلام كرد. اين استعفا از سوي هيات مديره مورد موافقت قرار گرفت.
توقف تيم ملي فوتسال مقابل روسيه
تيم ملي فوتسال ايران در اولين مسابقه گرندپريكس برزيل، با نتيجه
دو -دو برابر روسيه تيم پنجم رنكينگ فيفا متوقف شد. تيم ايران نايب قهرمان دوره گذشته كه با قرعه سختي مواجه شده، در اين دوره از رقابت ها با تيم هاي روسيه، پرتغال و گواتمالا هم گروه است.
جريمه 22 ميليوني براي پروين
كميته انضباطي باشگاه پيروزي محمد پروين را جريمه نقدي كرد. اين كميته پروين را به علت غيبت طولاني در تمرينات پيش از شروع فصل جاري به پرداخت 22 ميليون تومان محكوم كرد.
تمايل ادينهو به پوشيدن پيراهن تيم ملي ايران
چند روزي است زمزمه تغيير مليت و ابراز تمايل ادينهوي برزيلي براي پوشيدن پيراهن تيم ملي به گوش مي رسد. در همين خصوص سامان موسوي سرپرست باشگاه مس گفت: ادينهو از يك سال قبل تمايل خود را براي پوشيدن پيراهن تيم ملي ايران اعلام كرده بود اما مورد استقبال مسوولان فدراسيون فوتبال قرار نگرفته است.

 



در اقدامي غيرمنتظرهمراد محمدي از دنياي قهرماني كشتي خداحافظي كرد

مراد محمدي پرافتخارترين كشتي گير حال حاضر ايران در اقدامي غيرمنتظره از دنياي قهرماني خداحافظي كرد.
مراد محمدي دارنده چهارمدال طلا و برنز جهان و المپيك و قهرمان آسيا و بازي هاي آسيايي ديروز در نامه خداحافظي رسمي اش از دنياي قهرماني نوشت: اكنون لحظه تلخ خداحافظي فرارسيده، از مردم رخصت مي خواهم تا در عرصه اي ديگر، اگر توفيق خدمتگزاري ميسر شود، انجام وظيفه نمايم. غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در خصوص خداحافظي مراد محمدي اظهار كرد: بايد درود فرستاد به غيرت و تعصب كشتي گيري مانند مراد محمدي كه سالها با سخت كوشي و تعصب مثال زدني براي كشتي ايران افتخار آفريد و چند سال متوالي در سبك وزن ملي پوش بود. او با افتخار از كشتي خداحافظي كرد و مي تواند الگوي خوبي براي جوانان ايراني باشد.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد همچنين گفت: به تصميم مراد محمدي احترام مي گذارم و او مي تواند در عرصه مربيگري هم به كشتي ايران خدمت كند.
وي در پايان در پاسخ به اين سؤال كه چه كسي ملي پوش وزن 60كيلو در بازيهاي آسيايي مي شود؟ ابراز داشت: سعيد احمدي و مسعود اسماعيل پور را در اردو داريم كه پس از مسابقات انتخابي84 و 96كيلو ملي پوش 60كيلو را هم معرفي خواهيم كرد ضمن اينكه در اين وزن مسابقه انتخابي نخواهيم داشت.

 



با اكثريت آرا و براي اولين بار ايران ميزبان جام جهاني فوتبال قطع عضو شد

رئيس فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين گفت: جمهوري اسلامي ايران با اكثريت آراء موفق به كسب ميزباني مسابقات فوتبال جام جهاني قطع عضو درسال 2014 شد.
«محمود خسروي وفا» افزود: مسابقات جام جهاني فوتبال معلولين قطع عضو هرچهارسال يك بار برگزار مي شود كه درحال حاضر دومين دوره اين رقابتها در آرژانتين پيگيري مي شود.
وي با اشاره به اينكه براي ميزباني مسابقات سال 2014 اين رقابت ها، يكشنبه شب گذشته كنگره جهاني اين رشته ورزشي درحاشيه مسابقات آرژانتين برگزار شد،چهاركشور ايران، برزيل، روسيه و هائيتي براي ميزباني دوره آينده اين رقابتها داوطلب بودند كه كشورمان با اكثريت آراي اعضاي كنگره جهاني موفق به كسب ميزباني اين مسابقات شد.وي درخصوص شهر ميزبان اين مسابقات گفت: در دوره قبل قرار بود جزيره كيش ميزبان باشد، اما براي اين دوره هنوز دراين خصوص تصميم گيري نشده و بايد براساس قوانين سازمان جهاني فوتبال قطع عضو با توجه به امكانات كشور، شهر ميزبان انتخاب شود.دومين دوره مسابقات فوتبال جام جهاني معلولين قطع عضو ديروز (دوشنبه) با حضور 18 تيم در آرژانتين آغاز شد كه تيم ملي فوتبال كشورمان با تيم هاي ازبكستان، نيجريه و برزيل درگروه (B) همگروه است.

 



پايان اردوي مشترك ژيمناستيك كاران ايران و هلند

ملي پوشان ژيمناستيك كار ايران كه از 14مهر ماه براي برپايي اردوي مشترك با تيم ملي هلند، عازم روتردام شده بودند، به كار خود پايان دادند.
جمشيد اصغري دبير فدراسيون ژيمناستيك با اعلام اين مطلب گفت: با پايان يافتن اين اردو، تيم ملي در چهل و دومين دوره مسابقات جهاني ژيمناستيك هنري در همين شهر حضور مي يابد. اين مسابقات جهاني از يكشنبه افتتاح شده و تا دوم آبان ماه ادامه دارد كه در آن ژيمناستيك كارهاي 72 كشور جهان هنرنمايي مي كنند.

 



30كشتي گير در اردوي تيم ملي

مرحله سوم اردوي تيم ملي كشتي فرنگي براي حضور دربازيهاي آسيايي گوانگجو از روز پنجشنبه 29مهر ماه آغاز مي شود.
مرحله سوم اردوي آماده سازي تيم ملي كشتي فرنگي براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو روزهاي 29مهرتا 10 آبان ماه درمحل خانه كشتي تهران برگزار مي شود. دربين نفرات دعوت شده، 8 كشتي گير از رقابت هاي قهرماني جوانان كشور حضور دارند.رقابت هاي كشتي بازي هاي آسيايي گوانگجو از 30آبان تا 5آذر برگزار مي شود.

 



پيام تبريك سعيدلو به اهالي ورزش مراسم روز تربيت بدني به امروز موكول شد

مراسم روز تربيت بدني به دليل حضور رئيس جمهوري در سفر استاني اردبيل به امروز موكول شد.
به گزارش فارس اين مراسم كه قرار بود روز گذشته با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري، علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني و جمع كثيري از ورزشكاران رزمي كار درسالن 12هزار نفري آزادي برگزار شود، به دليل سفر استاني رئيس جمهوري به اردبيل به امروز موكول شد.مراسم روز تربيت بدني امروز از ساعت 15 تا 18 درسالن 12هزار نفري آزادي برگزار خواهد شد.البته روز گذشته علي سعيدلو درپيامي ضمن تبريك 26 مهرماه روز تربيت بدني، از تلاش و كوشندگي تمام دست اندركاران ورزش و سازمان تربيت بدني، فدراسيون ها و ادارات كل تربيت بدني استان ها قدرداني كرد.

 



ورلدساكر انتخاب كرد: «دايي» يكي از 50 اسطوره زنده فوتبال جهان

ورلدساكر، علي دايي را به عنوان يكي از 50 اسطوره زنده فوتبال جهان انتخاب كرد.
مجله معتبر ورلدساكر براي سالگرد پنجاهمين سال انتشارش پنجاه اسطوره زنده فوتبال جهان را انتخاب كرده و با آنها مصاحبه كرده است كه علي دايي، اسطوره فوتبال ايران و مربي پيروزي هم يكي از آنهاست.
در ميان اين اسطوره ها نام پله، ماريو زاگالو، زيكو و روماريو از برزيل؛ فرانس بكن باوئر، گرد مولر و كارل هاينس رومنيگه از آلمان؛ ميشل پلاتيني و زين الدين زيدان از فرانسه؛ ديه گو مارادونا، ماريو كمپس و دانيل پاسارلا از آرژانتين؛ پائولو روسي، دينوزوف و فرانكو بارزي از ايتاليا؛ ماركو فان باستن، از هلند؛ بابي چارلتون از انگليس؛ اوزه بيو از پرتغال؛ و رائول از اسپانيا ديده مي شود.

 



سه هزار و 989 مدال در انتظار قهرمانان گوانگجو

سه هزار و 989 نشان در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي گوانگجو توزيع مي شود.
بنا بر اعلام ستاد برگزاري بازيهاي آسيايي گوانگجو در اين دوره از رقابتها 476 مراسم توزيع مدال در 42 رشته برگزار مي شود كه در اين ميان بايد 3هزار و 989 مدال توزيع شود.
اين مدال ها كه در يك كارخانه توليدي در شانگهاي تهيه شده، وارد گوانگجو شد و تا زمان برگزاري رقابت ها در محلي حفاظت شده از سوي پليس نگهداري خواهد شد.

 



سفر ملي پوشان پينگ پنگ به اتريش

پس از پايان رقابت هاي جهاني مجارستان، ملي پوشان پينگ پنگ ايران راهي اتريش شدند تا تمرينات خود را براي آمادگي بيشتر درمسابقات ولز اتريش از سرگيرند.
تيم ملي تنيس روي ميز بعد از حضور درپوروتور جهاني مجارستان يكشنبه عازم محل تمريني خود دركمپ بين المللي اشلاگر شد وتمرينات خود را زيرنظر ريچارد پراوزه و ديميتري لونكو از سرگرفت.تيم ملي تنيس روي ميز ايران تا 27مهر به تمرينات خود ادامه داد و از 28 مهر تا دوم آبان ماه در تور حرفه اي ولز اتريش حاضر خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14