(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 مهر 1389- شماره 19767

اختصاص 600 سهميه ويژه حج براي نخبگان
صدور كارت هويت ژنتيكي براي هر ايراني
رويدادهاي خارجي
شاخص رتبه بندي ايمني ساختمان ها در تهران
حوادث كوتاه از كشور
سوءقصد به رئيس اورژانس بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد
اظهارنظر بازپرس جنايي درباره مرگ يك شهروند نابينا در ايستگاه خزانه: مسئولان مترو صد درصد مقصرند
بزرگراه يادگار امام (ره) 2طبقه مي شود
دستگيري قاچاقچيان كالا در پوشش اجناس وارداتي
با گذشت اولياي دم در دلفان قاتل از چوبه دار رهايي يافت
فصل صيد
استقرار افسران ارجاع زن در 83 كلانتري تهران
سرپرست اداره اجتماعي فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان:
متجاوزان مسلح در نوار مرزي زابل دستگير شدند
جوان آفريقايي پس از 25 قرن پيدا شد
بوش تاجر
هراس از طوفان هزاران نفر را آواره كرد



اختصاص 600 سهميه ويژه حج براي نخبگان

رئيس ستاد عمره دانشگاهيان گفت: سهميه دور دوم عمره دانشجويي 28 هزار نفر است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا فقيهي با بيان اينكه ثبت نام دور دوم عمره دانشگاهيان از 15 مهرماه آغاز شده و تا 29 مهر ادامه دارد افزود: در اين راستا 35 درصد سهميه مربوط به وزارت علوم، 30 درصد دانشگاه آزاد اسلامي، ده درصد وزارت بهداشت و 20 درصد مربوط به ساير سهميه ها است.
وي افزود: حدود 160 هزار نفر ثبت نام كرده اند كه 78 هزار نفر مربوط به دانشجويان متاهل و 74هزار سهميه مربوط به دانشجويان پسر مجرد و 8هزار نفر مربوط به اساتيد است.
وي با اشاره به اينكه در دور دوم عمره دانشگاهيان سه گروه پسران مجرد، اساتيد و زوج هاي جوان ثبت نام مي كنند، اظهار كرد: امسال يك سهميه 600 نفري به طور خاص به نخبگان دانشگاهي اختصاص يافته است كه كل هزينه عمره اين افراد از سوي بنياد نخبگان رياست جمهوري تامين مي شود.
رئيس ستاد عمره دانشگاهيان افزود: سهميه خاص براي تشكل هاي سياسي و فرهنگي و روساي دانشگاه ها تعلق گرفته است كه به عبارتي هر يك از اين تشكل ها تحت يك كاروان 115 نفره به عمره اعزام مي شوند.
وي با تاكيد بر اينكه به هيچ نحو دانشجو و يا استادي كه يكبار به عمره اعزام شده باشد براي بار دوم اعزام نخواهد شد، گفت: تنها دانشجوياني كه تاكنون به عمره دانشجويي اعزام نشده اند مي توانند با مراجعه به سايت www.labbayk.com نسبت به ثبت نام خود تا 92 مهرماه اقدام كنند و ثبت نام ديگر تمديد نخواهد شد.
به گزارش ايسنا رئيس ستاد عمره دانشگاهيان درخصوص زمان اعزام دانشجويان نيز گفت: اعزام ها از اواخر بهمن ماه آغاز خواهد شد.

 



رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور خبر داد
صدور كارت هويت ژنتيكي براي هر ايراني

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در مراسم امضاي تفاهم نامه تبادل اطلاعات هويتي ميان سازمان پزشكي قانوني و سازمان ثبت احوال گفت: براي هر ايراني يك كارت هويت ژنتيكي كه منحصر به فرد است صادر مي كنيم.
احمد شجاعي، رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در رابطه با صدور كارت هويت ژنتيكي اظهار داشت: همان گونه كه شما يك كارت ملي صادر مي كنيد ما هم يك كار هويت ژنتيكي صادر مي كنيم كه منحصر به فرد است. ممكن است اسم و فاميل بسياري از افراد شبيه هم باشد اما مشخصاتي كه پشت كارت هويت درج مي شود فقط مخصوص يك شخص است. امكان آن كه دو نفر اين مشخصات را داشته باشد يك در كوادرون است.
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور با بيان اين كه اگر سازمان پزشكي قانوني با ساير سازمان ها و نهادها در اين زمينه ارتباط پيدا كند مي تواند با استفاده از توانمندي آنها ارائه خدمات خود را تسهيل كند، گفت: سامانه الكترونيكي گسترده سازمان ثبت احوال مي تواند به ما در كاهش مراجعات مختلف كمك كند.
وي افزود: ما در خود سازمان پزشكي قانوني يك شكبه داخلي داريم كه با كل كشور در ارتباط است. اما اطلاعات سازمان ثبت مي تواند به كاهش تردد و مراجعات به سازمان پزشكي قانوني كشور كمك كند و مي توانيم در قدم اول در زمينه آمار فوتي ها اقدام كنيم.
شجاعي ادامه داد: اكنون شناسنامه هاي باطل نشده بسياري در دست افراد است با استفاده از اين طرح مي توان جلوي سوءاستفاده از اين شناسنامه ها را گرفت و اگر ارتباط ما با سازمان ثبت احوال برقرار شود آمار فوتي ها به راحتي روي سيستم سازمان ثبت احوال منعكس مي شود و در آينده نيز مي توان قدم هاي بهتري برداشت.
دكتر محمد ناظمي اردكاني نيز در اين مراسم با بيان اينكه امروز آمار و اطلاعات جمعيتي كشور را به روز در اختيار داريم، افزود: ما نه تنها اطلاعات مردم را در سراسر كشور بلكه اطلاعات ايرانيان در اقصي نقاط دنيا را از طريق ارتباط فيزيكي و الكترونيكي با نمايندگان ايران در خارج كشور در اختيار داريم.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور ادامه داد: در كارت هوشمندي كه سازمان دارد يك فرد از لحاظ هويتي و ظاهري مورد شناسايي قرار مي گيرد و مي توان از نظر شناسايي ژنتيكي هم اطلاعات در آن كارت درج شود. ما الان در كارت هوشمند هفت خدمت را براي دستگاه هايي كه با آنها مذاكره كرديم پيش بيني كرده ايم كه مي توان با پزشكي قانوني هم اين كار مطالعاتي را انجام داد.
ناظمي اردكاني به ايسنا گفت: موضوع ديگري كه ميان سازمان ثبت احوال با پزشكي قانوني ارتباط ايجاد مي كند، مراجعاتي است كه براي تشخيص سن صورت مي گيرد. در اين خصوص هم همكاري نزديكي وجود دارد. در برخي استان ها مراجعات زيادي هست كه تا الان مشكل خاصي نداشتيم و همكاري صميمانه اي وجود داشته است.

 



رويدادهاي خارجي

مجرم تبرئه و مصدوم بازداشت شد

مقامات صهيونيستي به بازداشت كودك فلسطيني مصدوم و انتقال وي و پدرش به يك بازداشتگاه خبر دادند.
«روزنفلد»، سخنگوي رژيم صهيونيستي به خبرگزاري فرانسه گفت: «عمران منصور» كودك 12 ساله فلسطيني كه يك خودروي اسرائيلي برخورد كرده است، پس از انجام مراحل بازجويي آزاد خواهد شد.
به گفته سخنگوي پليس اسرائيل، اين كودك 12 ساله فلسطيني كه از روز شنبه به همراه پدرش در «حي سلوان» پس از برخورد با خودرو بازداشت شده به زودي آزاد خواهد شد.
عمران منصور و يكي از دوستانش به نام «اياد غيث» (10 ساله) پس از نماز جمعه در منطقه «حي سلوان» كه بااقدام عمدي راننده صهيونيست به شدت مصدوم اما به جاي بيمارستان به بازداشتگاه منتقل شد.
جالب اين كه راننده اسرائيلي، كسي جز «ديويد بيبري» رهبر محلي گروه عاد كه به افراطي بودن و حمايت از شهرك سازي معروف هستند، نبود. سخنگوي پليس اسرائيل گفت: بيبري روز هشتم اكتبر براي توضيح درباره اين حادثه فراخوانده شد، اما به سرعت آزاد گرديد.
لازم به ذكر است حادثه زير گرفتن كودك فلسطيني كه از بسياري از شبكه هاي خبري جهان مخابره شد، خشم بسياري از جهانيان را برانگيخت.

 



شاخص رتبه بندي ايمني ساختمان ها در تهران

شاخص هاي رتبه بندي ايمني ساختمانهاي تهران در سايت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران اعلام شد.
به گزارش پايگاه خبري 125آتش نشاني تهران، اين طرح با هدف تشويق سازندگان به رعايت مسايل ايمني در ساخت بناهاي شهري و اطمينان خريداران از ايمني محل سكونت خريداري شده به اجرا درآمده است.
با اجراي اين طرح، سازندگان ساختمانها و بهره برداران آن به رعايت مسايل ايمني تشويق شده و توجه خريداران منازل مسكوني به انتخاب منازل ايمن با درجه كيفي بالا جلب خواهد شد.
براساس اين طرح، ساختمانهايي كه در سازمان آتش نشاني تهران تشكيل پرونده ايمني داده اند، نسبت به اجراي دستورالعمل هاي ايمني در مراحل مختلف ساختمان اقدام كرده و در نهايت تاييديه ايمني سالانه را دريافت كرده اند.
در اين بخش، چك ليست هاي آتش نشاني ذكر شده و سازندگان ساختمانها مي توانند با اطلاع از موارد ذكر شده نسبت به اصلاح عيب ها در ساختمانهاي ساخته شده اقدام كنند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كلاهبرداري به قصد كاريابي
اراك- خبرنگار كيهان:فردي كه از طريق اينترنت جهت كاريابي و اعزام به كشور تركيه، كلاهبرداري مي كرد توسط پليس آگاهي زرنديه ساوه دستگير شد.وي تلفني از متقاضيان مي خواست كه مبلغ 300 هزار تومان به حساب او واريز كنند.پليس موفق شد وي را در بابلسر شناسايي و دستگير كند.
دستگيري متهمان به قتل
¤ به دنبال كشف جسد جوان 19 ساله اي در حوالي سد و روستاي قشلاق ساوه، پليس دو همراه وي را دستگير كرد. دستگيرشدگان به پليس گفتند كه مقتول در حال برگشت از شنا با متهم به قتل رو به رو شده و وي قصد داشت پول او را سرقت كند كه با وي درگير و نامبرده را به قتل رساند. متهمان به قتل شناسايي و دستگير شدند.
16 كيلو مواد در زاپاس خودرو
¤ پليس دليجان موفق شد مقدار 16 كيلو ترياك را كه در زاپاس يك خودرو زانتيا جاسازي شده بود كشف كند.
پليس در محور اصفهان به تهران وقتي خودرو را متوقف كرد ابتدا از داخل آن 50 گرم ترياك و 50 گرم سوخته ترياك كشف كرد و در بازرسي هاي بعدي موفق به كشف ترياك ها از زاپاس خودرو شد.
كشف 945 كيلو ترياك
اصفهان- ايرنا:945 كيلوگرم ترياك در استان اصفهان كشف شد.
اين مواد در پي انهدام يك باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در سطح شهر اصفهان به دست آمد. در اين رابطه دو تن از اعضاي باند دستگير شدند. با توقيف خودرو قاچاقچيان و بازرسي از آن حدود 945 كيلوگرم ترياك به دست آمد. در بازرسي از منزل متهمان يك قبضه سلاح شكاري دو لول فاقد مجوز، تعداد يكصد عدد فشنگ جنگي، آلات استعمال مواد مخدر، يك دستگاه موتورسيكلت سنگين فاقد مجوز و مقادير زيادي پول نقد نيز كشف شد.
مامور قلابي اخاذي مي كرد
زنجان- خبرنگار كيهان:ماموران آگاهي زنجان فردي را كه تحت عنوان مامور قلابي آگاهي اقدام به اخاذي سه ميليون تومان كرده بود شناسايي و دستگير كردند.متهم در بازجويي هاي پليسي اعتراف كرد با همدستي فردي ديگر خود را به عنوان مامور آگاهي معرفي و با تهديد مبلغ سه ميليون تومان اخاذي و متواري شدند. وي در ادامه از همچنين 800 گوشي همراه در بازرسي از هفت مسافر و هفت دستگاه اتوبوس در زنجان كشف شد.
ماموران قلابي در دام پليس
ساري- خبرنگار كيهان:
دو مامور قلابي در ساري دستگير شدند. اين دو به نام هاي احمد- ر و ايوب- خ 25 ساله در حال اخاذي از مردم در يكي از پارك هاي شهر به دام پليس افتادند. اين دو در پي شكايت مردم و مالباختگان دستگير شدند.

 



سوءقصد به رئيس اورژانس بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد

رئيس اورژانس بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد روز يكشنبه در محل كار خود از سوي فردي مهاجم با چاقو مورد سوءقصد قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
مسئول روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با تاييد سوءقصد به رئيس اورژانس بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد، گفت: اين حادثه صبح يك شنبه و در محل كار «منوچهر نصيري» روي داد و وي از ناحيه كبد، طحال و كليه دچار مجروحيت شديد شده است.
«هوشنگ بادپي» با اشاره به آسيب جدي وارده به رئيس اورژانس، اظهار داشت: هم اكنون نامبرده مورد عمل جراحي قرار گرفته و در بخش مراقبت هاي ويژه بستري است.
وي با بيان اينكه فرد ضارب دستگير شده، افزود: ظاهرا دليل اين اقدام فرد مهاجم، انتقام بوده است.
وي افزود: ظاهرا يكي از كارمندان مركز اورژانس بيمارستان شهداي عشاير به دليل اعتياد و مشكلات كاري اخراج شده كه نامبرده، شخص مهاجم را براي كشتن «نصيري» به اين بخش فرستاده است اين در حالي است كه رئيس اورژانس هيچ نقشي در اخراج اين فرد نداشته است.
وي حال عمومي وي را رضايت بخش دانست و گفت: قرار است نصيري به بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان انتقال داده شود.

 



اظهارنظر بازپرس جنايي درباره مرگ يك شهروند نابينا در ايستگاه خزانه: مسئولان مترو صد درصد مقصرند

در حالي كه سخنگوي شهرداري تهران فوت يك شهروند نابينا را در يكي از ايستگاههاي مترو بي ارتباط با وظايف شهرداري دانست و نداشتن همراه و عصاي سفيد را عامل فوت زن نابينا اعلام كرد، بازپرس جنايي تهران مسئولان مترو را در اين حادثه صددرصد مقصر شناخت.
به گزارش ايرنا، سيد محمدهادي ايازي در گفت وگو با ايرنا، ضمن اظهار تاسف از حادثه پيش آمده تاكيد كرد، فيلم اين حادثه موجود است و اگر شهروند نابينا از عصاي سفيد در هنگام ورود به ايستگاه استفاده مي كرد، يا همراهي با وي بود، اين اتفاق پيش نمي آمد.
وي با بيان اين كه استانداردها براي استفاده نابينايان از ايستگاههاي مترو رعايت شده است، تاكيد كرد: در فاصله اي از لبه ايستگاه مترو نيز شيارهاي اعلام خطر ايجاد شده كه در صورت به كارگيري عصاي سفيد، محدوده خطر براي نابينايان مشخص مي شود.
در عين حال بازپرس محمد شهرياري به رجانيوز گفت: بازنگري تصاوير دوربين هاي مداربسته حاكي از آن است هنگامي كه زن نابينا به ايستگاه وارد شده ازدحامي نبوده است، بنابراين سقوط بر اثر ازدحام جمعيت منتفي است.
وي افزود: از سوي ديگر شاهدان اظهار داشته اند قرباني كه عصاي سفيد در دست داشته در يك لحظه به داخل چاله ايستگاه سقوط كرده است كه همين موضوع نشان مي دهد نبود علائم هشدار دهنده فيزيكي در مترو عامل اصلي سقوط مرگبار وي بوده است.
شهرياري گفت: متاسفانه در متروي تهران هيچگونه تمهيدات ايمني براي معلولان و نابينايان در نظر گرفته نشده است، در حالي كه قانون جامع حمايت از معلولان مي گويد تمام خدمات اجتماعي و شهري بايد با در نظر گرفتن شرايط نابينايان و معلولان طراحي و ساخته شود.
وي از احضار مسئولان مترو براي پاسخگويي خبر داد و گفت: حادثه مرگ دلخراش خانم معلم نابينا در نتيجه سهل انگاري مسئولان مترو بوده است و آنان در اين رابطه صددرصد مقصرند.
گفتني است، هما بدر 33 ساله دبير دبيرستان هاي تهران ساعت 8 صبح شنبه پس از رساندن دو دختر 5 و يك ساله اش به مهد كودك، براي عزيمت به محل كارش به ايستگاه مترو خزانه رفته بود اما لحظاتي قبل از رسيدن قطار، ناگهان به داخل چاله ايستگاه سقوط كرد و پس از برخورد با قطار، جان باخت.

 



بزرگراه يادگار امام (ره) 2طبقه مي شود

معاون فني و عمراني شهرداري تهران از دو طبقه شدن بزرگراه يادگار امام (ره) خبر داد و گفت: دور برگردان اين بزرگراه نيز در ضلع جنوبي خيابان آزادي قراردارد كه بزودي افتتاح مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مازيار حسيني اظهار داشت: با افتتاح اين بخش از بزرگراه، گره از ترافيك آن محدوده رفع خواهد شد و ترافيك سنگين موجود در قسمت جنوبي يادگار امام (ره) و تقاطع خيابان آزادي را برطرف خواهد كرد.
وي درباره ادامه فازهاي بعدي اين بزرگراه نيز گفت: فاز بعدي در قسمت جنوبي همين دوربرگردان قرار دارد كه وجود سه نوع معارض ملكي، تاسيساتي و يك كانال جمع آوري آب هاي سطحي عمده مشكلات آن محدوده است.
حسيني افزود: كانال جمع آوري آبهاي سطحي با نام كانال غلغلي درمسير فاز بعدي بزرگراه قرار دارد كه بايد آب اين كانال به كانال تازه ساز و جايگزين هدايت شود.
وي با بيان اينكه معارضان تأسيساتي مانند آب، گاز، برق و غيره نيز دراين مسير وجود دارند اظهارداشت: براي رفع معارضان تأسيساتي، محل جديدي براي انتقال آنها درنظرگرفته شده كه اين مكان نيز معارض ملكي دارد به همين دليل تا معارضان ملكي برطرف نشوند. امكان رفع معارض تأسيساتي فراهم نمي شود و تا رفع نشدن اين دو، امكان انجام كارهاي عمراني وجود نخواهد داشت.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران ادامه داد: اين بخش از بزرگراه به صورت دو طبقه است كه از نظر سازه اي كار قابل توجهي است و البته حجم كار نيز بالاست حسيني از توافقات خوب شهرداري در مناطق 9 و 10با مالكان خبرداد وگفت: شهردار تهران نيز رفع معارضات بزرگراه يادگار امام را اولويت دار عنوان كرده است.

 



در استان مركزي اتفاق افتاد
دستگيري قاچاقچيان كالا در پوشش اجناس وارداتي

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي از دستگيري قاچاقچيان كالا و كشف يك محموله كالاي قاچاق در پوشش كالاهاي وارداتي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، رضا احمدي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعدادي از وارد كنندگان كالا كه در گمركات آبادان و خرمشهر با استفاده از نفوذ اداري و تباني اقدام به قاچاق كالا در پوشش كالاهاي وارداتي مجاز مي كردند، شناسايي و يك نفر در اين رابطه دستگير شد.
وي افزود: در اين رابطه شخصي با استفاده از كارت بازرگاني فرد ديگري اقدام به وارد كردن كالاهاي قاچاق لوكس از جمله كريستال، ميز و صندلي چوبي، آلاچيق، كالسكه، وسايل آرايشي و غيره كرده و در زمان گرفتن تأييديه استاندارد، نمونه هايي غير از كالاهاي ذكر شده كه تعرفه آن پايين تر است، را ارائه مي كرده است. احمدي گفت: با اطلاع مأموران از اينكه متهم قصد دارد محموله اي در يك دستگاه كانتينر 40 فوت بارگيري شده را با يك دستگاه تريلر به تهران منتقل كند با استفاده از شگردهاي اطلاعاتي و پليسي در ابتداي ورودي اراك وي را متوقف كردند.
رئيس پليس آگاهي در ادامه بيان داشت: راننده در زمينه محموله فوق يك برگ پروانه گمركي و يك برگ بارنامه تحت عنوان لوازم مختلف ارائه و از باز كردن پلمب كانتينر كه توسط شركت باربري پلمب شده بود، خودداري كرد كه كاميون به محوطه گمرك انتقال و فك پلمب شد.
احمدي گفت: در بازرسي از كاميون مذكور تعداد 27 قلم كالا شامل كريستال، كمدچوبي، ميز و صندلي، كالسكه، تاب، جالباسي، بلوز، ميز اتو، ناخن مصنوعي، ساعت مچي، لوازم آرايشي، كمربند و ريسه برق كشف و پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل گمرك شد.

 



با گذشت اولياي دم در دلفان قاتل از چوبه دار رهايي يافت

فردي كه به جرم قتل و براساس حكم دادگاه به اعدام محكوم شده بود با رضايت اولياي دم مقتول از چوبه دار و مرگ رهايي يافت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين فرد در سال 87 و در شهرستان سلسله مرتكب قتل همسر خود شده بود كه براساس حكم دادگاه به قصاص و مجازات اعدام محكوم شد.
با تلاش جمعي از مردم و فرهنگيان شهرستان دلفان رضايت خانواده مقتول كه ساكن شهر نورآباد هستند جلب و متهم با رضايت اولياي دم مقتول فرصت دوباره زندگي پيدا كرد.
اين خانواده بدون هيچگونه چشم داشتي و تنها براي رضاي خدا از حق خود گذشته و بدون دريافت ديه تعيين شده، رضايت خود را اعلام كرده و مانع اجراي حكم شدند.
خانواده مقتول با حضور در مسجد امام حسين(ع) نورآباد رضايت خود را اعلام و هدف از اين اقدام خود را جلب رضاي خداوند و پيروي از آموزه هاي ديني در راستاي عفو و گذشت عنوان كردند.

 



فصل صيد

همزمان با آغاز صيد ماهي نظير كفال، سوف، سفيد، سيم، كپور و كولي در درياي خزر ، صدها صياد همچون سال هاي گذشته براي كسب روزي حلال دل به دريا زده اند. هرچند به علت افزايش جمعيت و درنتيجه افزايش صيد و افزايش آلودگي ها آمار صيد ماهيان استخواني نسبت به گذشته كاهش يافته اما صيادان دريا دل در اين فصل از سال، پس از هر بار پهن كردن تورهاي خود ، همچنان اميدوار به جمع آوري آنها مي پردازند.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد
استقرار افسران ارجاع زن در 83 كلانتري تهران

سرويس اجتماعي -
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام اينكه تاكنون افسران ارجاع زن در 50 كلانتري تهران مستقر شده اند گفت: تا دو ماه آينده افسران ارجاع زن در 83 كلانتري تهران استقرار پيدا مي كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار حسين ساجدي نيا ظهر دوشنبه در محل ارتباطات مردمي با ناجا افزود: عملكرد زنان در مجموعه پليس مناسب بوده و بايد بگوئيم حضور زنان در مراكز 110 نيز بسيار مثمرثمر بوده و بر همين اساس تا آخر هفته آينده سيستم اپراتوري 110 توسعه مي يابد.
وي با تقسيم معتادان به 3 دسته مختلف گفت: دسته اول معتادان پرخطري هستند كه تعداد آنان در سطح شهر تهران كمتر از هزار نفر است ولي مكاني براي پذيرش آنها وجود ندارد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: دسته دوم معتادان بي خانماني هستند كه تعداد آنها نيز چند هزار نفر است و بايد با مذاكره با NGOها مكاني براي نگهداري آنان در نظر گرفته شود.
ساجدي نيا اظهار داشت: تعدادي از معتادان نيز داراي خانواده هستند كه اين عده بيمار تلقي مي شوند و تا زماني كه بيمار هستند برخوردي با آنها از سوي مراجع قضايي صورت نمي گيرد.
وي گفت: پليس تنها با 2 دسته اول معتادان و فروشندگان خرد موادمخدر برخورد مي كند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: در زمينه برخورد با عابران پياده متخلف قانون و جريمه اي وجود ندارد و تنها از رسانه ها تقاضا مي كنيم تا براي آموزش فرهنگ ترافيك به مردم كمك كنند و از شهرداري نيز مي خواهيم درباره خط كشي سطح معابر اقدامات بيشتري را انجام دهد.
ساجدي نيا درباره اختصاص مكان پارك توسط برخي از شركتها و اصناف مختلف نيز افزود: هيچگونه هماهنگي در اين مورد با پليس راهور و پليس پيشگيري صورت نگرفته است و پليس دستكها و زنجيرهايي كه در معابر گذاشته شده است را جمع آوري خواهد كرد.
وي گفت: پليس فقط با پارك وسايط نقليه در زير تابلوهايي كه مختص جانبازان و معلولان است موافق بوده و سازمان يا نهاد خاصي حق ايجاد پاركينگ اختصاصي در معابر ندارد.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ اظهار داشت: مدت زمان حضور ماموران پليس 110 در محل حادثه از 13 دقيقه و 20 ثانيه به 7 دقيقه كاهش يافته است.
ساجدي نيا افزود: تا آخر ماه جاري براي حضور سريع ماموران پليس راهور در تصادفات جهشي را شاهد خواهيم بود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه شهرداري گفته است از سرقت مجسمه ها فيلم نداريم گفت: اين موضوع صحت نداشته و نيروي انتظامي از سرقت مجسمه ها فيلم دارد اما خبر تازه اي در رابطه با مجسمه ها نداريم.
انهدام باند سرقت
از نمايشگاه هاي اتومبيل
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ نيز در حاشيه ديدار مردمي در مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران گفت: باند 15 نفره سرقت از نمايشگاه هاي اتومبيل، بنگاه هاي املاك و منازل منهدم شد.به گزارش خبرنگار كيهان سرهنگ عباسعلي محمديان افزود: اين باند كه همه اعضاي آن سابقه دار هستند با شگردهاي خاص و پيچيده اقدام به سرقت از نمايشگاه هاي اتومبيل و معاملات مسكن در غرب تهران مي كردند.
وي با اعلام اينكه اعضاي اين باند با تخريب در و قفل ها اقدام به سرقت مي كردند افزود: بررسي هاي پليس نشان داد كه اعضاي اين باند از نمايشگاه هايي سرقت مي كردند كه مجهز به دوربين هاي مدار بسته و سيستم هاي ايمني، امنيتي و دوربين نبودند.محمديان گفت: 10 مرد و 2 زن از اعضاي اين باند بودند كه متعاقب دستگيري آنان 3 مالخر نيز توسط پليس دستگير شدند.
وي افزود: اين باند طي 4 ماه 45 فقره سرقت انجام داده بود.

 



سرپرست اداره اجتماعي فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان:
متجاوزان مسلح در نوار مرزي زابل دستگير شدند

سرپرست اداره اجتماعي فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان از دستگيري متجاوزان مرزي با تلاش مرزبانان هنگ مرزي زابل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از مركز اطلاع رساني مرزباني سيستان و بلوچستان، منوچهر كريمي اظهار داشت: نيروهاي مرزباني هنگ مرزي زابل در راستاي برخورد قاطع با هرگونه تجاوز مرزي در منطقه طي چند روز گذشته تعدادي متجاوز مسلح مرزي را در خاك جمهوري اسلامي ايران دستگير كردند.
وي افزود: مرزبانان به محض اطلاع از ورود آنان با به كارگيري نيروهاي ويژه و كارآزموده و با آمادگي كامل به متجاوزان مسلح مرزي اعلام اخطار كرده و با رعايت موارد ايمني و شليك تير هوايي آنان را زمين گير كردند.
سرپرست اداره اجتماعي مرزباني سيستان و بلوچستان اضافه كرد: متجاوزان مرزي كه با يك دستگاه خودرو دو كابين رنجر آمريكايي با آرم پليس مرزي افغانستان وارد خاك ايران شده بودند با توجه به اقتدار مرزبانان و سرعت عمل اين دلاوران بدون آنكه بتوانند براي مقابله با ماموران تدبيري بينديشند بلافاصله سلاح هاي خود را كه مقدار قابل توجهي مهمات و تجهيزات مدرن و خاص نظامي نيز به همراه داشتند، بر زمين گذاشته و تسليم شدند.
در اين گزارش به تعداد افراد دستگير شده اشاره اي نشده است.

 



جوان آفريقايي پس از 25 قرن پيدا شد

يك جوان آفريقايي از منطقه باستاني «كارتاژ» كه 25 قرن قبل مي زيست به صورت يك نمونه بازسازي شده در پوست و استخوان در موزه اي در كشور تونس ظاهر شد.
به گزارش مهر، كارتاژ نام منطقه اي باستاني در شمال آفريقا بوده است. در سال 1994 اسكلت كاملي از يك جوان كارتاژي با قدمت دو هزار و 500 ساله در تپه مقدس «بيرسا» كشف شد.اسكلت اين جوان كارتاژي كه با نام «آريش» شناخته مي شود از روز جمعه تا پايان مارس 2011 در كشور تونس به نمايش عموم گذاشته شده است و پس از آن به دانشگاه آمريكايي بيروت در لبنان منتقل خواهد شد.به دليل ثمره همكاري علمي ميان محققان فرانسوي و تونسي، «آريش» در مراسم گشايش اين نمايشگاه دوباره بر روي تپه مقدس «بيرسا» واقع در شمال تونس دوباره در پوست و استخوان ظاهر شد.
بررسي هاي انجام شده بر روي اسكلت اين جوان نشان مي دهد كه وي در زمان مرگ بين 19 تا 24 سال داشته و قد آن حدود يك متر و 70 سانتيمتر بوده است.»اليزابت داينه سرپرست تيم علمي بازسازي بدن آريش توضيح داد: «اين جوان با كمك علومي چون ديرينه-انسان شناسي و پزشكي قانوني و به خصوص با بهره گيري از جادوي هنر موفق شد بار ديگر در پوست و استخوان ظاهر شود.» اين محققان با استفاده از تكنيكي كه مي تواند حدود 95درصد ا زمشخصات يك فرد را بازسازي كند موفق شدند بدن آريش را بازسازي كنند.

 



بوش تاجر

جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا، كه به طور مخفيانه وارد كويت شده است گفت: روزگاري رئيس جمهور آمريكا بودم، اما امروز براي كاروبار به اين كشور آمده ام.
به گزارش شبكه خبري العالم، گرچه سفر جرج بوش به كويت بسيار مخفيانه و بدور از انظار صورت گرفت، اما مقامات اين شيخ نشين از نخست وزير گرفته تا وليعهد و رئيس مجلس و... براي استقبال از وي سنگ تمام گذاشتند.
به گزارش پايگاه اينترنتي، «الحقيقه الدوليه»، گرچه سفر بوش به كويت از سوي شركت عمراني كويت متحد (كيبكو) صورت گرفت، اما منابع مطلع فاش كردند به دليل سهامدار بودن وي، رئيس جمهور سابق آمريكا به اين شيخ نشين سفر كرده است.
وي در سخناني كوتاه در مراسم شركت كيبكو اظهار داشت: از تصميماتي كه در دوران رياست جمهوري در مورد عراق و افغانستان گرفته است به هيچ وجه پشيمان نيست و هدف اصلي او آزاد كردن عراق از حزب بعث به رهبري صدام بود.بوش گفت: مشاهده مراسم تحليف رياست جمهوري توسط جلال طالباني بهترين لحظه زندگي وي بود كه وقتي آن را از طريق تلويزيون مشاهده مي كرد، اشك بر گونه هايش سرازير شد.رئيس جمهور اسبق آمريكا خاطرنشان كرد: كتاب خاطرات خود را كه ماه آينده به نام «لحظه» منتشر خواهد كرد، نظر بسياري را در مورد دوران حكومت وي تغيير خواهد داد.اين در حالي است كه جرج بوش پس از پايان دوران رياست جمهوري به دليل مالكيت چندين شركت نفتي در ايالت تگزاس كه از سالها قبل متعلق به خانواده پدري اش بوده است، به كارهاي اقتصادي روي آورده و با كويت قراردادهاي نفتي مهمي به امضا رسانده است.

 



هراس از طوفان هزاران نفر را آواره كرد

همزمان با نزديك شدن طوفان عظيم «مگي» به سواحل شمالي فيليپين روز دوشنبه هزاران تن از مردم اين مناطق از منازل خود آواره شده و به نقاط امن تر پناه بردند.
به گزارش شبكه خبر آسيا، مگي كه به يك ابرطوفان تبديل شده، ديروز به سواحل سرحد شمالي فيليپين رسيده و سپس با حركت به سمت غرب به درياي جنوبي چين وارد خواهد شد. براساس اين گزارش، شدت طوفان مگي به حدي قوي پيش بيني شده كه قادر خواهد بود درختان را از ريشه كنده، خانه هاي سبك را تخريب كرده و منجر به رانش زمين شود. اين گزارش مي افزايد، سرعت اين طوفان در حال حاضر در قسمت هاي مركزي 195 و در قسمت هاي حاشيه اي تا 230 كيلومتر درساعت است. رئيس اداره هواشناسي فيليپين اعلام كرد كه هزاران تن از مردم منطقه به طور موقت به نقاط امن تر منتقل شده اند و رئيس جمهوري اين كشور نيز همه نيروهاي امنيتي و امدادي اين كشور را نيز به حال آماده باش در آورده است. اداره هواشناسي فيليپين گفته است كه وزش باد شديد باعث كولاك دريا و خيزش امواجي تا ارتفاع چهارده متر خواهد شد و به ساكنان مناطق ساحلي در اين مورد هشدار داده است. سفرهاي دريايي و حركت قايق هاي ماهيگيري در منطقه ممنوع شده و هزاران تن از نفرات ارتش فيليپين هم براي ارائه خدمات امدادرساني به حالت آماده باش كامل در آمده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14