(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 مهر 1389- شماره 19767

بال در بال كبوترهاي حرم آقابال در بال كبوترهاي حرم آقا



بال در بال كبوترهاي حرم آقابال در بال كبوترهاي حرم آقا

مهم نيست اهل كدام شهر ايران باشي ؛ حتي مهم نيست كه از ايران باشي . مي تواني از كشورهاي حاشيه خليج فارس آمده باشي يا از تاجيكستان و عراق و سوريه و مدينه و پاكستان و ... هر چه هست وقتي خسته از راه طولاني سفر ، پايت به صحن و سراي « آقا » مي رسد ، همان موقع كه مثلاً از فلكه « آب » مي گذري و از « باب الجواد» چشمت به گنبد طلاي آقا مي افتد و اگر عصر باشد ، در ميان بال و پر زدنهاي كبوترهايي كه دور آقا مي گردند ، صداي دلنشين نقاره خانه حضرت هم بيايد ، لازم نيست حتماً خودت را به ضريح برساني و دستهاي خواهشت را در
كنگره هايش قفل كني ، تو همانجا از همه خستگيهاي روحي رها شده اي و بارهاي سنگين زندگي و سختيهايش را به زمين گذاشته اي و حالا مي تواني سبكبار و آرام با اشكهايي كه گوشه چشمت جا گرفته اند قدم بر داري و بروي طرف امام رئوف و آقاي مهرباني كه چشم همه آنها كه گفتم و نگفتم به اوست ؛ هم او كه مي گويند هيچ زائري نيست كه پايش را به روضه بهشتي او بگذارد و آقاي ما دستي به مهرباني بر سرش نكشد و دست دلش را خالي برگرداند .
راستي آقا ! مادام - همسايه ارمني ما در كوچه شهيد ويگن گاراپيدي - مي گفت : من و فرزندانم هر گاه حاجت مهمي در زندگي داشته باشيم ، يك بليط دو سره مشهد مي خريم و
مي رويم حاجتمان را از امام رضا مي گيريم و بر مي گرديم . مادام نمي گفت : حاجتمان را
مي گوييم و بر مي گرديم ؛ مي گفت : حاجتمان را « مي گيريم » و بر مي گرديم . و از تو امام مهربان ما جز اين هم تصور نمي شود كه دست رأفتت را بر سر همه ما - از مسلمان و ارمني و سني و شيعه و ايراني و غير ايراني - بكشي و همه ما را آنگونه بنوازي كه دلهامان مثل كبوترهاي سپيد و سياه دور حرمت ، شب و روز در هوايت پرواز كند .
ما را بارها و بارها بطلب تا همان گونه كه هر روز بعد از هر نماز رو به سوي مشهد تو مي كنيم و سلام مي دهيم به حضورت راه يابيم و تو را ببينيم و صداي لرزانمان را در گلو بچرخانيم و بگوييم :
السلام عليك يا امام يا علي بن موسي ايها الرضا ...

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14