(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 مهر 1389- شماره 19767

كوتاه اقتصادي
بيمه شدگان تامين اجتماعي كمك هزينه ازدواج مي گيرند
با هدفمندي يارانه ها دولت اجازه فروش بيشتر از نرخ برچسب كالا را نخواهد داد
35درصد توليدات كشور توسط تعاوني ها انجام مي شود
اجراي 71 طرح اكتشاف معدن در كشور
سكوت بانك مركزي و سوءاستفاده صرافان متخلف در بازار ارز
واريز 81 هزار تومان به حساب هر نفر
وزير اقتصاد: اصل 44 به مقررات جديد نياز دارد
پيش فروش اقساطي انشعاب فاضلاب در تهران
ورشكستگي 3 بانك ديگر در آمريكا
آغاز دور تازه ثبت نام مسكن مهر در شهرهاي جديد از هفته آينده
پذيره نويسي سهام موسسه اعتباري توسعه



كوتاه اقتصادي

¤ براساس آيين نامه جديد ماليات بر ارزش افزوده، كليه توليدكنندگان خودور داخلي و نمايندگي هاي رسمي فروش خودرو خارجي موظفند تا پايان آذر ماه هر سال فهرست انواع خودرو توليدي يا وارداتي خود را به سازمان امور مالياتي اعلام نمايند.
¤ جمهوري اسلامي ايران تفاهم نامه اي براي تقويت و ارتقاي همكاري هاي علمي و فني در زمينه هاي نقشه برداري با كشور سودان امضا كرد.رئيس سازمان نقشه برداري كشور با اعلام اين مطلب گفت: اين تفاهم با حضور هيئت سوداني (به سرپرستي «عبدالله الصادق علي» رئيس سازمان نقشه برداري كشور سودان) در تهران، و پس از آشنايي با امكانات اين سازمان صورت گرفته است.
¤ رئيس ستاد تحول صنايع و معادن اعلام كرد: بدهكاران بانكي هم مي توانند از تسهيلات ويژه «خط اعتباري هزينه انرژي صنايع» در طرح هدفمندي يارانه ها برخوردار شوند.
¤ عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني ايران با بيان اينكه سيمان، فولاد و آلومينيوم بيشترين مصرف انرژي را دارند، گفت: سال 1405 امكان صدور انرژي وجود نخواهد داشت.
¤ مدير عامل پالايشگاه تهران گفت: با اجراي 50 درصد از طرح مقاوم سازي پالايشگاه تهران ميزان بروز حوادث در پالايشگاه تهران بسيار اندك است.
¤ مدير كل دفتر آمار گمرك با بيان اينكه در 6 ماهه اول سال جاري 23 هزار و 758 دستگاه خودرو سواري به ارزش 476 ميليون دلار وارد كشور شده است، گفت: ميزان درآمد گمرك از اين محل 428 ميليون دلار است كه نسبت به 6 ماهه مشابه سال قبل 64 درصد رشد را نشان مي دهد.
¤ يك روزنامه مشهور آمريكايي نوشت مقامهاي واشنگتن بر اين باورند كه شركتهاي چيني هيچ توجهي به تحريم هاي آمريكا بر ضد ايران ندارند.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 2610 الي 2613، 2280 الي 2282، 2228، 2229، 2283، 23991، 23540، 2250 الي 2253، 2230 الي 2233، 2630، 2631، 4420 الي 4427، 6695 الي 6697، 6648، 6649، 6646، 6641، 6640، 5570 الي 5579، 5513، 5514، 2267 الي 2269، 2220، 2221، 2224 و در مراكز خاتم الانبياء، مرصاد و نصرآبادي كرج با پيش شماره هاي 660 الي 666، 302 الي 304 و 220 الي 228 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
¤ اداره سرمايه گذاري هاي مصر اعلام كرد شركت هاي ايراني از سال 1970 تاكنون 331 ميليون دلار در اين كشور سرمايه گذاري كرده اند.

 



بيمه شدگان تامين اجتماعي كمك هزينه ازدواج مي گيرند

بيمه شدگان تامين اجتماعي از سوي اين صندوق كمك هزينه ازدواج دريافت مي كنند.
به گزارش روابط عمومي صندوق تامين اجتماعي، بيمه شدگان تامين اجتماعي در صورتي كه ازدواج كنند و شرايط لازم را داشته باشند، مي توانند مبلغي معادل ميانگين يك ماه حقوق دريافتي خود را به عنوان كمك هزينه ازدواج از شعب تامين اجتماعي دريافت كنند.
اين كمك هزينه به بيمه شدگاني پرداخت مي شود كه در طول 5 سال قبل از تاريخ ازدواج، حداقل به مدت 720 روز سابقه كار داشته و حق بيمه اين مدت را پرداخته و در تاريخ ازدواج رابطه استخدامي بيمه شده با كارفرما قطع نشده باشد، همچنين ازدواج اول و دايم باشد و در دفتر رسمي ازدواج ثبت شده باشد.
شايان ذكر است بيمه شدگان براي دريافت كمك هزينه ازدواج بايد با مدارك مربوطه به شعبه تامين اجتماعي خود مراجعه و كمك هزينه ازدواجشان را دريافت نمايند.

 



با هدفمندي يارانه ها دولت اجازه فروش بيشتر از نرخ برچسب كالا را نخواهد داد

وزير بازرگاني با بيان اينكه سياست قيمت گذاري دولت به معناي تحميل نوعي قيمت گذاري جديد نيست، افزود: در شرايط هدفمندسازي اين شيوه به صورت جدي تر مطرح مي شود و دولت اجازه فروش بيشتر از نرخ برچسب كالا را نمي دهد.
مهدي غضنفري در نخستين همايش «نهضت ملي كاهش قيمت تمام شده» از افزايش بهره وري بعنوان جوهر و خميرمايه قانون هدفمندسازي نام برد.
وزير بازرگاني ادامه داد: انتظار بر آن است تا با اجراي قانون هدفمندسازي، اقتصاد يارانه مدار به اقتصاد رقابت مدار تبديل شود.
غضنفري تاكيد كرد: اگر قرار باشد يارانه ها از اقتصاد به شكل فعلي حذف شود بايد رقابت جايگزين آن شود.
وي در ادامه اظهارات خود تاكيد كرد: هرچند كاهش مصرف مي تواند يكي از راه حل هاي مورد توجه در قانون هدفمندسازي باشد اما مديريت هزينه هاي توليد بايد مورد تجديدنظر قرار گيرد.
به گفته غضنفري كاهش هزينه ها در سيستم توليدي و توزيع يك بايد است و اگر قرار باشد هزينه ها به رده هاي بعدي منتقل شود شرايط به مانند حركت يك بهمني خواهد بود كه خود را از بين مي برد.
وزير بازرگاني يادآور شد: همزمان با در نظر گرفتن مديريت مصرف بايد مديريت توليد در مراحل مختلف براي كاهش هزينه ها در شرايط تغيير نرخ حامل هاي انرژي پيگيري شود.
وزير بازرگاني در بخشي از سخنان خود در ارتباط با نهضت كاهش قيمت تمام شده عنوان كرد: اين حركت بايد فراگير بوده و دولتي يا خصوصي نيز نمي شناسد.
وي با بيان اينكه ويروس هزينه ها همه جا مشكل ايجاد مي كند، يادآور شد: اين هزينه ها بخش هاي مختلف اقتصاد خرد و كلان را متاثر مي كند.
غضنفري ادامه داد: نبايد اين سوءتفاهم كه وزارت بازرگاني بخش توزيع را مصون از هزينه ها مي داند و يكسره به حوزه توليد مي پردازد ايجاد شود زيرا كه در دو بخش بايد كاهش هزينه ها را انجام داد.
وزير بازرگاني افزود: نهضت كاهش قيمت تمام شده در پي رقابت پذير شدن و كاهش قيمت هاست. غضنفري در ادامه با بيان اينكه همه مي دانند مافياي واردات بد است، گفت: تكنيك گرا بودن نهضت كاهش قيمت تمام شده به رفع بسياري از معضلات كنوني كمك مي كند.
به گفته وي اين نهضت نوعي سلوك، منش و رفتار و فرهنگ است و بايد در همه شئونات مورد توجه قرار گيرد.
وزير بازرگاني با تاكيد بر اينكه در زمان اجراي طرح هدفمندي يارانه ها درخواست هايي براي افزايش قيمت ها به سازمان حمايت خواهد رفت، گفت: سازمان حمايت نبايد با افزايش قيمت ها به دليل افزايش حامل هاي انرژي موافقت كند.
هزينه توليد در ايران
5/1 برابر استانداردهاي
جهاني است
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: رسوب كالا در بنادر كشور حداقل 20 تا 30 روز زمان مي برد، اين در حالي است كه براساس قوانين بين المللي به منظور كاهش قيمت تمام شده، كالا مي تواند از كشتي به كارخانجات منتقل شود.يحيي آل اسحاق در اين همايش با بيان اين مطلب كه وقتي در قيمت ها اختلالي ايجاد مي شود به معناي اين است كه كاري خارج از سيستم انجام مي شود افزود: شاخص قيمت همچون نوار قلبي است كه اگر نوسانات آن نرم و متعادل حركت كند به معناي درست كار كردن قلب است و چنانچه نوسانات آن شدت بيشتري داشته باشد هشداري جدي تلقي مي شود.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با تاكيد بر اينكه انتخاب موضوع كاهش قيمت تمام شده انتخاب به حقي است، خاطرنشان كرد: قيمت همچون اسب چموشي است كه بايد آنرا تربيت كرد.وي با اشاره به اينكه شاخص قيمت، هم واقعيت است و هم حقيقت، افزود: علاوه بر دستمزد و عوامل بالاسري، عامل هاي ديگري نيز در افزايش قيمت موثر هستند كه هزينه مبادله يكي از آنها است.
اين مقام مسئول در ادامه درخصوص ديگر هزينه هاي موثر در قيمت تمام شده توليد گفت: متاسفانه يك واحد توليدي براي راحت كردن خيال خود از نوسانات بازار مجبور است يك الي 6 ماه كالاي خود را در انبار نگه دارد و محصول توليدي در برخي موارد بيش از 6 ماه رسوب دارد. اين در حالي است كه رسوب كالا با هزينه 20درصدي و جريمه 6درصدي همراه است كه قيمت تمام شده را افزايش مي دهد.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با اشاره به نقش بهبود فضاي كسب و كار در كاهش قيمت تمام شده گفت: هزينه فضاي كسب و كار 50درصد هزينه توليد كالا را افزايش مي دهد.وي با بيان اينكه هزينه توليد در ايران 5/1 برابر استانداردهاي جهاني است ادامه داد: چنانچه مي خواهيم در چنين فضايي متناسب با پيشرفت هاي جهاني حركت كنيم بايد هزينه هاي خود را كاهش داده و از اتلاف هزينه ها بكاهيم.
عدم استفاده بهينه از منابع افزايش قيمت تمام شده را در پي دارد
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزارت بازرگاني نيز در اين همايش گفت: تمامي اسناد بالادستي چند ويژگي مهم و اصلي را مورد تاكيد قرار داده اند كه يكي از اين ويژگيها موضوع افزايش رقابت پذيري توليدات داخلي است.محمود دودانگه با بيان اينكه رقابت پذيري به عنوان يك اصل اساسي همواره مورد پي گيري وزارت بازرگاني بوده است، اظهار داشت: افزايش بهره وري، استفاده درست از منابع و بهبود فضاي كسب و كار از ديگر اصول اساسي اسناد بالادستي هستند.
رئيس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني افزود: با توجه به اهميت اين اصول همه تلاش ها و برنامه ريزي ها در راستاي تحقق اهداف ترسيم شده در اسناد بالادستي، دنبال مي شود.وي، توليد كيفي را لازمه داشتن بازار پايدار و باثبات دانست و تصريح كرد: در اين ميان چند شاخص وجود دارد كه نشان مي دهد ما چگونه از منابع موجود بهره مي گيريم و آيا در شرايط كنوني به اهداف سند چشم انداز كه همان اولين شدن در منطقه است دست مي يابيم.
دودانگه در ادامه با اشاره به اتلاف هاي بسياري كه در استفاده از منابع كشور صورت مي گيرد، گفت: براي مثال ظرفيت توليد محصولات كشاورزي در كشورمان سالانه 300 ميليون تن است ولي با تمام تلاش هاي صورت گرفته سالانه تنها 100 ميليون تن توليد در كشور صورت مي گيرد و فاصله بين ظرفيت توليد و توليد، نشان دهنده فاصله گرفتن از مقياس بهينه توليد است.
وي با تاكيد بر اينكه در صورت عدم بهره گيري مطلوب از ظرفيت هاي موجود، قيمت تمام شده به شدت افزايش خواهد يافت ادامه داد: در حوزه كشاورزي ميزان ضايعات 25 برابر استانداردهاي جهاني است و به عبارت ديگر مي توان گفت به ازاي هر تن توليد 250 كيلوگرم از محصولات كشاورزي ضايع مي شود اين در حالي است كه ميزان ضايعات محصولات كشاورزي در كشورهاي ديگر در هر تن تنها 10 كيلوگرم است.

 



35درصد توليدات كشور توسط تعاوني ها انجام مي شود

در حال حاضر بيش از 35درصد از توليد كشور توسط تعاونيهاي توليدي كه 48درصد از كل تعاونيهاي كشور هستند، انجام مي شود.
رئيس هيات مديره اتحاديه سراسري تعاوني هاي توليدي و خدمات توليدكنندگان گفت، از آنجا كه طبق سند چشم انداز 20ساله، بخش تعاون بايد حداقل 25درصد از اقتصاد كشور را در اختيار گيرد، وزير تعاون يا نماينده وي بايد در كميته تنظيم بازار حضور فعال داشته باشند تا بتوانند از توان تعاوني ها در تنظيم بازار استفاده كنند.
«محمد موسوي» خاطرنشان كرد در تمام كشور نمايشگاه هاي عرضه بهاره و پائيزه به طور موقت داير مي شود كه مي توان با يكي كردن آنها و ارائه توليدات تعاوني ها به طور دائمي و در تمام طول سال از افزايش قيمت كالاها جلوگيري كرد.
به گفته وي در شرايط كنوني كه بحث تحريم ها مطرح است بايد مصالح مملكت بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و تلاش شود تا مانند دوران دفاع مقدس، همياري، همدلي و فرهنگ تعاون و كار جمعي در جامعه حاكم و از سوي ديگر فرهنگ سازي گسترده اي در سطح جامعه صورت گيرد تا مردم به استفاده از كالاهاي توليد تعاوني ها ترغيب شوند.
وي تصريح كرد رسانه ها و به خصوص صدا و سيما بايد نقش فعال تري در ترويج فرهنگ تعاون در جامعه داشته باشند زيرا آنچه تاكنون ديده شده عدم توجه به اين بخش و عدم انعكاس اخبار بخش تعاون به طور شايسته است.
موسوي در اين راستا از انعكاس نامناسب اخبار جشنواره تجليل از تعاوني هاي برتر از سوي رسانه ها انتقاد كرد.
وي در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه با اين وجود هنوز امكان آن فراهم نشده است كه وزير تعاون به عضويت كميسيون ماده يك درآيد، افزود: عضويت وزير تعاون در كميسيون ماده يك يا همان كميسيون تعيين تعرفه ها خواسته تمام تعاونگران فعال در بخش توليد است كه عليرغم تلاش هاي وزارت تعاون هنوز راهكار قانوني آن تبيين نشده است.
وي ادامه داد: عدم حضور نماينده بخش تعاون در بحث تعيين تعرفه ها باعث شده است تا فعالان اين بخش نتوانند مشكلات و نظرهاي خود را در مورد تعرفه ها بيان كنند و از بسياري جهات از نرخ فعلي تعرفه ها هم در ورود مواد اوليه مورد نياز خود و هم در مورد كالاهاي ساخته شده، متضرر شده اند.

 



اجراي 71 طرح اكتشاف معدن در كشور

71 طرح اكتشاف معادن توسط شركت هاي تابعه سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) در سال جاري در دست اجرا است.
به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، از طرح هاي ياد شده 49 طرح اكتشافي توسط شركت ملي صنايع مس ايران در محدوده جنوب شرق ايران، آذربايجان شرقي، يزد و كرمان در سال جاري وارد مرحله اجرايي شده است.همچنين 16 طرح در شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران، چهار طرح در شركت آلوميناي ايران و 2 طرح نيز در شركت ملي فولاد ايران در سال جاري در دست اجرا است.
گزارش فعاليت هاي اكتشافي ايميدرو در نيمه نخست سال جاري حاكي است كه شركت ملي صنايع مس ايران با 73 ميليارد ريال هزينه اكتشافي درصدر شركت هاي تحت پوشش قرار گرفته و پس از آن شركت تهيه و توليد موادمعدني ايران با 42 ميليارد ريال در مكان دوم قرار دارد.
كل هزينه هاي اكتشافي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران در 6 ماهه نخست سال جاري در بخش هاي كارآفريني فارغ التحصيلان جوان، طرح هاي اكتشافي استان ها، شركت تحت پوشش و تسهيلات بخش خصوصي در مجموع 131 ميليارد ريال و ميزان حفاري معادن در مدت ياد شده حدود 54 هزار متر است.

 



سكوت بانك مركزي و سوءاستفاده صرافان متخلف در بازار ارز

در حاليكه با عرضه دلار دولتي توسط بانك مركزي قيمت دلار تثبيت شده است، تخلف تعدادي از صرافي هاي مجاز در فروش دلار دولتي به دلالان و سكوت بانك مركزي، بازار سياه دلار را تداوم بخشيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، عليرغم آنكه فروش دلار تنها در قبال ارائه بليط و گذرنامه بازار كاسبي كساني را كه از اين طريق طي هفته هاي اخير به امرار معاش مي پرداختند كساد كرد؛ اما دلالان كهنه كار باز هم با اين شرايط دلار براي فروش دارند.
براساس گزارش هاي غيررسمي، تعداد قابل توجهي از صرافي هاي مجاز و فروشندگان دلار دولتي تنها مقداري از دلارهاي عرضه شده توسط بانك مركزي را به مردم و مسافران مي فروشند و مابقي را در بازار آزاد با قيمت دلالي به فروش مي رسانند.
در اين خصوص تاكنون هيچ كدام از مقامات بانك مركزي حاضر به پاسخگويي در مورد وضعيت موجود بازار نبوده اند.
ديروز هر دلار به قيمت 1046 تومان به صرافي ها و 1050 تومان به مردم عادي فروخته شد و به گفته مقامات آگاه در بانك مركزي هيچ صفي مقابل اين صرافي ها نيست.
وي افزود: بخاطر نوسانات ارزي بازارهاي جهاني قيمت دلار امروز افزايش يافته است؛ به همين دليل قيمت فروش دلار به صرافي ها امروز با يك تومان افزايش 1046 تومان و مردم عادي 1050 تومان بود.
اين مقام بانكي دليل فروش دلار به مردم عادي با قيمت 1050 تومان را تثبيت قيمت ها عنوان و تصريح كرد: البته افزايش يك توماني براي صرافي ها هم خيلي بالا نيست.

 



طرح هدفمندي يارانه ها كليد خورد
واريز 81 هزار تومان به حساب هر نفر

مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه ها گفت: مبلغ 81 هزار تومان سرانه هر فرد به حساب خانوارها واريز مي شود ولي هنوز مشخص نيست كه اين مبلغ براي چه مدتي است اما آنچه در مرحله اول به حساب خانوارها واريز مي شود همين 81 هزار تومان است.
مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه ها گفت: 81 هزار تومان يارانه امروز به حساب خانوارهاي 3 استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي واريز مي شود.
بهروز مرادي افزود: از امروز يارانه نقدي به حساب خانوارهاي 3 استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي كه سرپرستان خانوار شماره حساب بانكي اعلام كرده اند واريز خواهد شد و براي همه استان هاي كشور تا هفته اول آبان واريز مي شود.
مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه ها اظهار داشت: واريز تمام مبالغ در سراسر كشور در اين مرحله به طور يكسان است و اين مبالغ تا زمان اجراي قانون و آزادسازي قيمت ها قابل برداشت نيست ولي پس از آزادسازي قيمت ها خانوارها مي توانند مبالغ واريزي را از حساب خود برداشت كنند.مرادي خاطرنشان كرد: بالاي 98 درصد از خانوارهايي كه متقاضي دريافت يارانه بودند حساب هاي آنها توسط سيستم بانكي تاييد شده است و هيچ مشكلي براي واريز يارانه ها به حساب اين خانوارها وجود ندارد و آن دسته از خانوارهايي كه موفق نشدند شماره حساب جديد اعلام كنند و در زمان ورود اطلاعات حساب خود به سيستم با مشكل روبه رو شدند در اين هفته به سايت wwwrefahiir مراجعه و حساب بانكي خود را ثبت كنند.
بنابراين گزارش: اين مبلغ بصورت علي الحساب به حساب خانوارها واريز مي شود.

 



وزير اقتصاد: اصل 44 به مقررات جديد نياز دارد

وزير امور اقتصادي و دارايي يكي از مشكلات ساختاري اقتصاد ايران را تامين مالي با محوريت و تمركز بر سيستم بانكي اعلام كرد و گفت: از 69 هزار ميليارد تومان سهام واگذار شده شركتهاي دولتي 29هزار ميليارد تومان به بخش خصوصي بوده است.
سيدشمس الدين حسيني ديروز در سومين همايش عملكرد قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي در تهران، با بيان اينكه اولين گام در جهت اجراي سياستهاي اصل 44 تبديل احكام و فرامين به احكام و مواد قانوني است، تصريح كرد: گرچه قانون سياست هاي اجراي اصل 44 داراي 90 ماده است، اما اين مواد تمام جزئيات را مشخص نمي كند و نيازمند آئين نامه ها، دستورالعمل ها و مقررات است.
دبير شوراي عالي سياست هاي اصل 44 از تدوين 40 آئين نامه، دستورالعمل و مقررات در راستاي اجراي قانون سياست هاي اصل 44 خبر داد و تصريح كرد: آئين نامه اي تهيه شده تا دغدغه ناشي از سوءاستفاده قانون دانان از قوانين اصل 44 از بين برود.
وي ايجاد بازارهايي همچون فرابورس را براي واگذاري شركت هاي دولتي مهم ارزيابي كرد و گفت: از زمان تشكيل فرابورس تاكنون 1500 ميليارد تومان سهام در اين بازار معامله شده كه بخش عمده آن سهام شركت هاي مشمول اصل 44 بوده است، در عين حال به سازمان خصوصي سازي ابلاغ شده است كه مزايده از طريق فرابورس انجام شود.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به واگذاري 69 هزار ميليارد تومان سهام شركت هاي دولتي طي سالهاي گذشته، افزود: از اين رقم 50 هزار ميليارد تومان در بورس واگذار شده است، از رقم مذكور 29 هزار ميليارد تومان به بخش خصوصي، 12 هزار ميليارد تومان بابت رد ديون و 34 هزار ميليارد تومان نيز بابت سهام عدالت بوده است.
حسيني با طرح اين پرسش كه چگونه از حضور شبه دولتي ها در بورس جلوگيري كنيم، بيان كرد: ما داروغه نيستيم، مجري قانون هستيم و بايد كار ما مبتني بر قانون باشد، براساس قانون بودجه امسال بايد
5 هزار ميليارد تومان سهام بابت رد ديون به نهادهاي عمومي غيردولتي واگذار شود.
وي گفت: طلب هاي سازمان تامين اجتماعي، بنياد شهيد و نيروهاي مسلح به حكم قانون است و حقي براي آنها در قانون ايجاد شده است، البته قانون نيز وحي نيست و هر جا كه نياز به اصلاح دارد بايد اصلاح شود و آمادگي پذيرش تمام پيشنهادات در اين زمينه را داريم.
وي به حضور بانكها و بيمه هاي خصوصي سازي شده در بورس اشاره و عنوان كرد: هم اكنون 15 شركت بيمه خصوصي در كشور تشكيل شده است و بيمه هاي البرز و آسيا نيز ديگر سهمي براي واگذاري در بورس ندارد، همچنين بانك ملت نيز ديگر سهامي قابل عرضه در بورس ندارند اما بانكهاي تجارت و صادرات براي واگذاري سهم دارند.

 



پيش فروش اقساطي انشعاب فاضلاب در تهران

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: پيش فروش انشعاب فاضلاب در تهران براساس مناطق شهرداري 600 هزار تومان تا يك ميليون تومان و بطور اقساط خواهد بود.
محمد پرورش در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر يك ميليون و 750هزار نفر در تهران تحت پوشش شبكه فاضلاب هستند كه تا پايان شهريورماه سال آينده اين رقم به چهار ميليون نفر خواهد رسيد.
مديرعامل آبفاي استان تهران همچنين با اشاره به اينكه در تهران نزديك به 900 هزار انشعاب و دو ميليون و 800 هزار مشترك آب وجود دارد، اضافه كرد: براي آگاهي شهروندان و تشويق آنان به خريد انشعاب فاضلاب، راهكارهاي آموزشي، فرهنگي و تبليغاتي متنوعي را در نظر گرفته ايم و تلاش داريم روند پيش فروش انشعاب فاضلاب با تسهيلات بيشتري انجام شود. آبفاي استان تهران تمام توان خود را براي پيشرفت طرح فاضلاب تهران به كار مي بندد و قرار است تا ماه آينده 40هزار انشعاب فاضلاب پيش فروش شود.
وي كه در حاشيه اولين كنفرانس ملي مديريت بهره وري با رويكرد اصلاح ساختار اداري با خبرنگاران گفتگو مي كرد، افزود: بايد شاخص 28 درصد برخورداري از فاضلاب به 50 درصد برسد كه اين عدد بسيار قابل توجه خواهد بود.
پرورش با اشاره به برگزاري اولين كنفرانس ملي مديريت بهره وري با رويكرد اصلاح ساختار اداري گفت: با توجه به ابلاغ سياست هاي كلي اصلاح الگوي مصرف از سوي مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر افزايش بهره وري در اين ابلاغ و همچنين اولويت ارتقاء بهره وري از سوي وزارت نيرو در سال همت مضاعف و كار مضاعف، اولين كنفرانس ملي مديريت بهره وري با رويكرد اصلاح ساختار اداري برگزار شد.
پرورش با اشاره به اينكه اين كنفرانس از سوي استانداري تهران و شركت آب و فلاضلاب استان تهران برگزار مي شود، اضافه كرد: شعار اين كنفرانس «تحقق كار مضاعف با بهره وري در كار؛ تحقق همت مضاعف با اصلاح ساختار اداري» است.

 



ورشكستگي 3 بانك ديگر در آمريكا

با ورشكستگي 3 بانك ديگر در آمريكا تعداد بانكهايي كه از آغاز بحران اقتصادي سال 2007 در اين كشور ورشكسته شده اند به 300 رسيد.
ناظران قانون در ايالتهاي «ميسوري» و «كانزاس» آمريكا سه بانك محلي اين كشور را بدليل ورشكستگي، تعطيل كردند.
به گزارش خبرگزاريها، بيشتر ورشكستگي هاي بانكي مربوط به سال هاي 2009 و 2010 است بطوري كه در سال 2009، 140 بانك در اين كشور ورشكسته و در سال جاري ميلادي نيز تاكنون اين رقم به 132 عدد رسيده است، پيش بيني مي شود رقم ورشكستگي هاي سال 2010 از سال 2009 تجاوز كند.
شركت بيمه سپرده هاي فدرال اعلام كرد، بانكهاي پريمير در شهر جفرسون و دو با نك وست بريج و تراست كو در اولاته را بدليل ورشكستگي تعطيل كرده است.
هزينه ورشكستگي اين سه بانك براي شركت بيمه سپرده هاي فدرال 500 ميليون دلار بوده است كارشناسان ادامه روند ورشكستگي هاي بانكي در آمريكا را نشانه تداوم بحران در بخش املاك اين كشور مي دانند.
براساس گزارش هاي رسيده 800 بانك در آمريكا با دارا بودن 400 ميليارد دلار سرمايه وضعيت نامطمئن و شكننده اي دارند.

 



آغاز دور تازه ثبت نام مسكن مهر در شهرهاي جديد از هفته آينده

معاون وزير مسكن و شهرسازي از آغاز فراخوان ثبت نام مسكن مهر خبر داد و اعلام كرد: فراخوان سال 1390 مسكن مهر شهرهاي جديد تا هفته آينده شروع مي شود.
جمشيد نورصالحي در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه ريزيهاي انجام شده براي ساخت مسكن مهر در سال آينده، اظهار داشت: ساخت 200هزار واحد مسكن مهر سال آينده در شهرهاي جديد شروع مي شود كه فراخوان يكصد هزار واحد آن در هفته جاري يا هفته آينده آغاز خواهد شد.
مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد، پرديس را شهر جديد ديگري معرفي كرد كه در نوبت افتتاح قرار دارد. وي افزود: 700 واحد مسكوني در شهر جديد پرديس در نوبت افتتاح قرار دارد كه به زودي و پس از اعلام برنامه ها به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به در حال ساخت بودن 4 هزار واحد مسكن مهر در شهر جديد هشتگرد، گفت: هرچند وزارت نيرو براي رفع مشكل تامين آب شهر جديد پرند تاخير داشت اما در حال حاضر اين مشكلات در حال رفع است و تامين آب فاز 3 شروع شده است.

 



پذيره نويسي سهام موسسه اعتباري توسعه

با اخذ مجوزهاي قانوني لازم سرانجام پذيره نويسي سهام موسسه اعتباري توسعه از امروز شروع مي شود.
به گزارش روابط عمومي موسسه اعتباري توسعه، شعب بانك پاسارگاد در سراسر كشور از امروز و هم زمان با خجسته سال روز ولادت امام رضا(ع)، ميزبان علاقه مندان به حضور در پذيره نويسي سهام موسسه اعتباري توسعه براي تبديل به بانك توسعه فردا خواهند بود.
بنابراين گزارش: انتظارها براي پذيره نويسي اين موسسه زماني به شدت افزايش يافت كه قديمي ترين موسسه اعتباري خصوصي كشور در دوره جديد مديريت خود توانست با گام هايي بلند خود را به استانداردهاي روز و ارائه خدمات انحصاري ارزي در سيستم بانكي كشور نزديك كند و اين حركت رو به جلو با موفقيت هايي مانند كسب گواهي ايزو، كلاس جديدي از بانك داري در نظام بانكي ايران را ارائه كرد.
تقسيم سود 1560 ريالي به ازاي هر سهم در مجمع عمومي سال مالي 1388 از سوي موسسه اعتباري توسعه موجب رضايت سهام داران و به اين ترتيب موسسه اعتباري توسعه به عنوان ركورددار تقسيم بيشترين سود در ميان موسسات اعتباري كشور شناخته شد.
هم اكنون با صدور مجوز نهايي از سوي بانك مركزي ج.ا.ا، سازمان بورس و اوراق بهادار و اداره ثبت شركت ها و موسسات غيرتجاري، نظام بانكي كشور مي تواند شاهد پذيره نويسي باسابقه ترين نهاد خصوصي فعال در اين حوزه باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14