(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 مهر 1389- شماره 19767

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طوطي هند بودن نمي خواهم من كبوتر... نه، آهوي دلتنگم
تشكيل سريع دولت و برقراري امنيت توصيه ولي امر مسلمين به مالكي
بارگاه شمس الشموس امروز غرق در نور و شادي است
معاون سازمان صدا و سيما: عدم ارتقاي كيفي برنامه ها مخاطبان را كاهش مي دهد
برگزاري نخستين جشنواره انگور كشور در روستاي هزاوه اراك
جانباز شيميايي كرجي به ياران شهيدش پيوست
ساخت 25 هزار واحد مسكوني توسط انجمن خيرين مسكن ساز كشور
ساخت «در» ضد حريق با استفاده از بازيافت زباله
نماينده مردم شيراز در مجلس: پس اندازهاي كشور بايد به بانك هاي شرقي منتقل شود
اخبار ادبي و هنري
معرفي برترين هاي جشنواره جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي در اصفهان
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه: ولايت شرط تكميل نبوت است
تجليل از حافظان ناوگان دريايي ايران در آب هاي بين المللي



طوطي هند بودن نمي خواهم من كبوتر... نه، آهوي دلتنگم

عليرضا قزوه
اي نسيم پر از عطر هندوها، هيچ از روح معبد خبر داري؟
هيچ از آغاز و مبدا نمي پرسي، هيچ از انجام و مقصد خبر داري؟

هيچ مي پرسي آن سوي درياها، مردماني غريب اند، تنهايند
از غم بي شماران نمي پرسي؟ هيچ از درد بي حد خبر داري؟

اي نسيمي كه در كوچه هاي هند، شاهد رام رامي و آرامي
از مدينه كه مي آمدي اين سو از مقام محمد خبر داري؟

بوي ذي القعده پيچيده بود آنجا اول ماه ذي قعده قم بودي
زائران حرم از چه مي گفتند؟ لابد از دور مرقد خبر داري!

لابد از آسمان ديده اي آنجا نورباران فوج كبوترهاست
هيچ پرسيدي آنجا چه جايي بود؟ هيچ از آن رفت و آمده خبر داري؟

اي نسيمي كه در كوچه دهلي بوي عود و حنا مي دهد جانت
از نشابور آيا گذر كردي؟ از سناباد و مشهد خبر داري؟

شوق پابوس صحن تو را دارم، بانگ نقاره پيچيده در جانم
پشت سر آن همه غم نمي دانم، پيش رو اين همه سد خبر داري؟

طوطي هند بودن نمي خواهم من كبوتر... نه، آهوي دلتنگم
تو دلت سوز دارد خبر دارم، من دلم درد دارد خبر داري!

 



در ديدار روز گذشته مطرح شد
تشكيل سريع دولت و برقراري امنيت توصيه ولي امر مسلمين به مالكي

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار آقاي نوري مالكي نخست وزير عراق و هيئت همراه، كشور عراق را كشور برادر جمهوري اسلامي ايران خواندند و با اشاره به تأخير چند ماهه در تشكيل دولت جديد عراق، تاكيد كردند: تشكيل هرچه سريع تر دولت و برقراري كامل امنيت، از موضوعات مهم مورد نياز عراق است، زيرا آباداني و سازندگي عراق و رسيدن مردم اين كشور به جايگاه شايسته خود، با تحقق اين دو موضوع امكان پذير است.
ايشان خاطرنشان كردند: بايد همه مسئولان، سياستمداران و دلسوزان عراق بر موضوع تشكيل هر چه سريع تر دولت متمركز شوند.
رهبر انقلاب اسلامي وضعيت امنيت عراق را نسبت به قبل بهتر ارزيابي كردند و افزودند: با وجود ثبات نسبي، هنوز ناامني در عراق وجود دارد و بخشي از اين ناامني ها ناشي از تحميل برخي قدرت ها است كه منافع سياسي آنها در ايجاد ناامني است.
حضرت آيت الله خامنه اي عراق را كشوري ثروتمند و داراي سابقه ديرينه تاريخي دانستند و تأكيد كردند: حق مردم عراق با چنين سابقه تاريخي، گرفتار شدن در مشكلات كنوني نيست. ايشان با تأكيد بر اين كه درد و آلام مردم عراق، موجب ناراحتي و پيروزي و موفقيت آنان موجب خرسندي جمهوري اسلامي ايران است، خاطرنشان كردند: ملت عراق، ملت بيداري است و امكان سلطه مجدد متجاوزين بر اين كشور، ديگر وجود ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان اظهار اميدواري كردند خداوند متعال هر چه زودتر شر آمريكا را از عراق كوتاه كند تا مشكلات مردم اين كشور برطرف شود.
در اين ديدار كه رحيمي معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، نوري مالكي نخست وزير عراق با تشكر و قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از مردم عراق در مراحل مختلف و شرايط سخت، تأكيد كرد: روابط عراق با جمهوري اسلامي ايران در رأس روابط با ديگر كشورها، و روابطي استراتژيك است. وي با تأكيد بر لزوم گسترش بيش از پيش همكاري هاي ايران و عراق، گفت: امروز تمام تلاش و همت ما اين است كه هر چه زودتر دولت عراق را تشكيل دهيم تا بازسازي زيربناها و مراكز خدماتي را كه 24 سال در عراق متوقف مانده، آغاز كنيم.
روابط با عراق در نقطه اوج
معاون اول رئيس جمهور نيز در ديدار با نخست وزير عراق بر گسترش همكاري ها ميان دو كشور تأكيد كرد.
محمدرضا رحيمي ديروز در ديدار نوري المالكي نخست وزير عراق با بيان اين كه «دو كشور از منابع غني مادي و معنوي برخوردار هستند» افزود: با استفاده از ظرفيت هاي موجود مي توان مناسبات و همكاري هاي خود را در همه زمينه ها گسترش داد.
رحيمي با اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش و ارتقاء روابط خود با عراق در بخش هاي گوناگون از جمله نفت، گاز و روابط تجاري، تصريح كرد: روابط جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي همسايه در جايگاه مطلوبي قرار دارد و ايران علاقه مند است اين روابط را با كشور دوست، همسايه و برادر عراق به نقطه اوج خود برساند.
وي با تأكيد بر اين كه «جمهوري اسلامي ايران از امنيت، وحدت و يكپارچگي عراق حمايت مي كند» اظهار كرد: ايران براي بازسازي و آباداني عراق از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد كرد و پيشرفت و حاكميت امنيت در عراق را پيشرفت و امنيت خود مي داند.
معاون اول رئيس جمهور اظهار اميدواري كرد: با استقرار دولت جديد در عراق و برقراري امنيت در اين كشور زمينه هاي لازم براي افزايش همكاري هاي مشترك و ارتقاء همه جانبه روابط در تمامي بخش ها ميان ايران و عراق فراهم شود.
وي در ادامه ضرورت اتحاد و همبستگي كشورهاي اسلامي را مورد تأكيد قرار داد و گفت: كشورهاي اسلامي مي توانند با تقويت روحيه اتحاد و يكپارچگي زمينه هاي ايجاد رفاه و آسايش براي ملت هاي خود را فراهم كنند.
نوري المالكي نيز در اين ديدار روابط ايران و عراق را راهبردي و قوي دانست و بر ضرورت تداوم رايزني ها و تبادل ديدگاه ها ميان دو كشور تأكيد كرد.
نخست وزير عراق ضمن قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از تحكيم امنيت و وحدت ملي در عراق، ضرورت ايجاد اتحاد ميان كشورهاي منطقه را براي بوجود آمدن مجموعه اي مشترك براي همكاري ها مورد تاكيد قرار داد.
وي با بيان اين كه «بازسازي عراق نيازمند ايجاد امنيت در اين كشور است» گفت: عراق براي بازسازي و آباداني نيازمند مشاركت كشورهاي همسايه به ويژه ايران است و در اين زمينه خواستار مشاركت بيشتر ايران در عمليات بازسازي عراق است.

 



بارگاه شمس الشموس امروز غرق در نور و شادي است

سرويس شهرستانها-
اي مهربانتر از باران و اي صبورتر از زمين و اي افتخار ما به تو مي باليم و به تو مي نازيم و با تمام وجود سالروز ولادتت را جشن مي گيريم و شادماني مي كنيم.
مشهدالرضا امروز حال و هواي ديگري دارد. با اين كه از سوي استانداري خراسان رضوي سالروز ميلاد اين امام رئوف تعطيل رسمي اعلام شده است، اما تو گويي مشهدالرضا امروز تعطيلي نمي شناسد. امروز پركارترين روز مجاوران شمس الشموس است. كوچه ها آب و جارو شده اند، سردر خانه ها و مغازه ها، هتل ها و زائرسراها چراغاني شده است.
مشهد امروز غرق در نور است. هزاران هزار زائر از سر تا سر جهان خود را به بارگاه امام مهربان ما رسانده اند و چشمانشان به درگاه نجات بخش حضرتش خيره شده تا در اين درياي پرتلاطم عصر غيبت، آنها را دليل راه باشد.
يارب الرضا بحق الرضا اشف صدرالرضا بظهور الحجه
خداوندا! تو را به تمام جلال و جبروتت قسم مي دهيم تا جشن ميلاد بعدي امام عزيزمان را در عصر ظهور مولايمان حضرت ولي عصر برگزار كنيم.
يعني مي شود ما دربارگاه حرم امام هشتم نمازمان را به امام دوازدهم اقتدا كنيم؟
گزارش خبرنگاران ما از سراسر كشور نيز حاكي است همزمان با مشهدالرضا همه شهرهاي كشور در جشن ميلاد امام رضا«ع» غرق در سرور و شادي است هزاران نفر از هموطنانمان خود را به بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الحجج رسانده اند تا در بارگاه حضرتش به شادماني بپردازند. ميليون ها ايراني عاشق اهل بيت نيز در مساجد، تكايا و امامزاده ها جمع شده اند و با پخش گل و شيريني و مولودي خواني خود را در شادماني نواده آن حضرت يعني امام عصر«عج» شريك كرده اند.
جشن هاي زير سايه خورشيد همزمان با دهه كرامت براي سومين سال متوالي در 81 استان و 05 شهر كشور در حال برگزاري است.
گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان حاكي است: 3 هزار نفر از مردم ولايت مدار اصفهان در مراسم جشن بزرگ زير سايه خورشيد در مسجد سيد اين شهر شركت كرده و با قرائت ميثاق نامه رضوي همراه با خادمان حرم براي ياري هرچه بيشتر ولايت هم پيمان شدند.
در اين مراسم پس از قرائت قرآن تعدادي از شعراي اصفهان اشعاري را در مدح و ثناي امام هشتم(ع) قرائت كرده و سپس پرچم بارگاه منور رضوي(ع) در هم آوايي حضار با صلوات خاصه امام هشتم(ع) به اهتزاز درآمد.
همچنين در قسمتي از اين برنامه، حاج رضا انصاريان از ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت به مولودي خواني پرداخت.
گزارش خبرنگار كيهان از مشهد به نقل از ستاد خبري جشن هاي ميلاد رضوي نيز حاكي است كسبه تهراني امسال نيز طبق سنت 04 ساله خود 02 هزار لامپ از چراغاني حرم مطهر امام رضا«ع» را كه نذر كرده اند بر عهده گرفتند.
چراغاني روي صحن هاي حرم مطهر رضوي بر عهده اين افراد و چراغاني ديوارها و ارتفاعات بر عهده ديگر خادمان حرم است.

 



معاون سازمان صدا و سيما: عدم ارتقاي كيفي برنامه ها مخاطبان را كاهش مي دهد

اهواز-خبرنگار كيهان:
صدا و سيما بايد در ارتقاي كيفي برنامه ها تلاش كند در غير اين صورت مخاطبان خود را كه سرمايه اصلي است از دست مي دهد.
معاون امور مجلس و استان هاي صدا و سيما با اظهار اين مطلب در جلسه معارفه عمران حيدري مديركل جديد صدا و سيماي مركز خوزستان افزود: براي رسيدن به اين منظور چاره اي جز توجه به توليد ارزشمند نداريم و در حوزه توليد، برنامه هاي نمايشي و نمايش محور جايگاه ويژه اي دارند. طهماسبي افزود: امروز زمان تكرار كارهاي نمايشگاهي و ويتريني نيست و بايد كالايي را به مخاطب ارائه كرد كه او را جذب كند و بهترين اين كالاي فرهنگي ورود به حوزه نمايش است و خوزستان ظرفيت ها و مزيت هاي برتري در كشور دارد كه مي تواند از آن ها در اين راستا به خوبي استفاده كند.
وي در اهميت حوزه نمايشي گفت: اين عرصه امروز مورد طمع دشمنان نظام است، مي خواهند با علاقه مندي كه در مخاطب وجود دارد، به هر طريقي و به نازلترين شكل آن، به اين حوزه وارد شوند.
وي از علاقه مندي هنرمندان به ساخت فيلم ها و مجموعه هاي تلويزيوني خبر داد و گفت: عدالت در توليد برنامه، خبر و پخش آن سرلوحه برنامه هاي صدا و سيماست.

 



برگزاري نخستين جشنواره انگور كشور در روستاي هزاوه اراك

اراك- خبرنگاركيهان:
نخستين جشنواره انگور كشور در روستاي هزاوه اراك با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.
در اين جشنواره دو روزه روش هاي تهيه فرآورده هاي خوراكي از محصول انگور به طور زنده به نمايش درآمد.
همچنين برنامه هاي موسيقي محلي و بازي هاي بومي استان مركزي، تجليل از توليدكنندگان برتر انگور، تورهاي گردشگري يك روزه اين روستا و نمايشگاهي از محصولات كشاورزي و لبني از ديگر برنامه هاي اين آيين بود.
روستاي هزاوه يكي از قطب هاي گردشگري روستايي و از توليدكنندگان مهم انگور در كشور است. همچنين وجود خانه قديمي اميركبير و امامزاده سلطان سيداحمد در اين روستا بر اهميت آن افزوده است.
خانه قديمي اميركبير تملك و به بنياد پژوهشي و علمي تبديل مي شود.

 



جانباز شيميايي كرجي به ياران شهيدش پيوست

كرج- خبرنگار كيهان:
جانباز شيميايي 70 درصد ساكن كرج به ياران شهيد خود پيوست و آسماني شد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان هاي غرب استان تهران با اعلام اين مطلب گفت: سردار جانباز حسين كربلايي معاون هماهنگ كننده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا«ع» پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از مجروحيت شيميايي در بيمارستان ساسان تهران به فيض شهادت نايل آمد.
مهدي ايزدي افزود: اين جانباز فرمانده تخريب قرارگاه خاتم الانبيا«ع» در دوران دفاع مقدس و برادر دو شهيد ديگر در جنگ تحميلي بود.
به گفته رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان هاي غرب استان تهران، پيكر اين شهيد گرانقدر صبح ديروز از آستان امام زاده حسن(ع) تهران به سمت بهشت زهرا تشييع شد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از خدابنده، پيكر مطهر جانباز دوران دفاع مقدس شهيد سيف الله افشار كه پس از سالها تحمل درد و رنج به درجه رفيع شهادت نايل شد و به سوي معبود سفر كرده بود در ميان ابراز و احساسات قشرهاي مختلف مردم شهيدپرور و هميشه در صحنه شهرستان خدابنده، خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران، جانبازان، دانشجويان، فرهنگيان، دانش آموزان، روحانيان، مديران و كاركنان ادارات دولتي و ارگانهاي انقلاب اسلامي، فرماندهان و پرسنل نظامي و انتظامي شهرستان خدابنده از ميدان شهداي اين شهر تشييع و براي خاكسپاري به زادگاهش روستاي كرسف انتقال يافت كه در زادگاهش نيز با استقبال پرشور مردم رو به رو و پس از اقامه نماز به خاك سپرده شد.
اين يادگار دوران دفاع مقدس سال 1366 در منطقه شلمچه به علت تركش خمپاره از قسمت پاي چپ مجروح كه منجر به قطع عضو شده بود.

 



ساخت 25 هزار واحد مسكوني توسط انجمن خيرين مسكن ساز كشور

قائم مقام انجمن خيرين مسكن ساز كشور گفت: در حال حاضر 25 هزار واحد مسكوني توسط انجمن خيرين مسكن ساز كشور در دست ساخت است.
به گزارش ايرنا «محمدابراهيم معراجي» روز يكشنبه در مراسم كلنگ زني احداث 627 واحد مسكن مهر نيازمندان شهرستان رشت افزود: در ابتدا قرار بود 500 واحد مسكوني در رشت ساخته شود اما با هماهنگي هاي انجام شده، احداث 627 واحد مسكن مهر نيازمندان در دستور كار قرار گرفت.
قائم مقام انجمن خيرين مسكن ساز كشور ادامه داد: اين انجمن با استفاده از تسهيلات مسكن مهر و دريافت زمين اجاره اي از سوي وزارت مسكن و شهرسازي اقدام به ساخت واحدهاي مسكوني كرده و براساس توافقات انجام شده با اين وزارتخانه، از پرداخت 100 درصد عوارض صدور پروانه ساخت معاف است.
معراجي اضافه كرد: با تصويب برنامه پنجم توسعه، انجمن خيرين مسكن ساز از پرداخت حق انشعاب آب و برق نيز معاف مي شود لذا قيمت مسكن ارزان تر خواهد شد بطوري كه قيمت تمام شده هر واحد به 27 تا 28 ميليون تومان مي رسد.
به گزارش ايرنا، انجمن خيرين مسكن ساز متعهد شده طي سه سال آينده، سه هزار واحد مسكوني در استان گيلان به نيازمندان واگذار كند.

 



توسط دانش آموز ساوجي انجام شد
ساخت «در» ضد حريق با استفاده از بازيافت زباله

رئيس پژوهش سراي شهيد اسدي ساوه گفت: براي نخستين بار در كشور يك دانش آموز اين شهرستان موفق به طراحي و ساخت نوعي در ضد حريق از طريق بازيافت زباله شد.
«مهري شرافتي» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: «ميلاد ويسمه» دانش آموز مقطع متوسطه در رشته تجربي با كمترين امكانات توانست به اين امر دست يابد.
وي اظهار داشت: اين طرح در اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتي به ثبت رسيده است.
وي همچنين از طراحي و ساخت «ماشين هيدروژني جديد جهت صرفه جويي در سوخت» خبر داد و بيان كرد: اين طرح نيز توسط دانش آموزان «ميلاد ويسمه» و «سينا مجيدي» اختراع و به ثبت رسيده است.
شرافتي، با بيان اينكه طراحي و ساخت در ضد حريق حدود يك سال به طول انجاميد، گفت: اين در قابليت مقاومت در برابر آتش به مدت پنج ساعت را دارد و نوعي عايق صوتي هم هست.
«ميلاد ويسمه» افزود: اين در با استفاده از مواد پلي استر موجود در زباله ها همانند بطريهاي نوشابه ساخته شده است.
وي درباره طرح «ماشين هيدروژني جديد براي صرفه جويي در سوخت» نيز گفت: طرح مذكور اين قابليت را دارد كه با پر شدن كپسول هيدروژن از جايگاه مخصوص بر روي آب و خشكي حركت كند.
وي همچنين از طراحي «ايستگاه و خودروي خورشيدي» خبرداد و بيان كرد: اين طرح با استفاده از نور خورشيد و ايجاد الكتريسيته در باطري خودرو و عبور از ايستگاه خورشيدي كه بر روي ريلهاي مسي تعبيه شده است قابليت اجرا دارد.
وي گفت: در طرح مشابه ثبت شده در نيويورك در هر يك ساعت يك خودرو شارژ مي شود اين در حالي است كه در اين طرح مدت زمان شارژ به شش دقيقه رسيده است.
وي خاطرنشان كرد: اين سه طرح در اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتي به ثبت رسيده اند.

 



نماينده مردم شيراز در مجلس: پس اندازهاي كشور بايد به بانك هاي شرقي منتقل شود

نماينده مردم شيراز در مجلس گفت: پس اندازهاي بانكي كشور در غرب را بايد به بانك هاي شرقي منتقل كنيم.
به گزارش ايرنا، جعفر قادري در جمع اعضاي بسيج مهندسان استان فارس گفت: در بانكهاي غربي حدود 100ميليارد دلار پس انداز ارزي داريم كه با انتقال آنها به بانك هاي كشورهاي شرقي و استفاده از فاينانس زمينه براي بسترسازي و توسعه زيرساخت ها و رونق سرمايه گذاري در پروژه ها و طرح هاي كلان به ويژه صنعت نفت و گاز و انرژي مهيا مي شود.
وي با اشاره به جايگاه و موقعيت جمهوري اسلامي در جهان اظهار داشت: با تغيير تكنولوژي و كاربري در صنايع و پتروشيمي هاي موجود در كشور مشكل تامين و توليد بنزين و گازوئيل برطرف شد و همچنين موضوع تامين سوخت راكتورهاي هسته اي با غناي 20درصد و خودكفايي در سيستم هاي پدافندي كشور به دست متخصصان و دانشمندان كشورمان انجام شده كه با اين موفقيت ها از تهديدهاي كشورهاي غربي كاسته و فرصت هاي خوبي در كشور فراهم شده است.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: ايران طي 30سال با تحريم و تهديد توانسته چالش ها را پشت سر بگذارد و در شرايط كنوني نيز بايد برنامه ريزي و مديريت كنيم تا تهديدها و تحريم ها به فرصت ها تبديل شوند.
قادري در مورد راههاي دستيابي به اهداف نظام اسلامي بيان داشت: با انسجام و اتحاد مي توانيم به اهداف خود دست يافته و تمام مسئولان، جريانات سياسي و اقشار مردم از اختلاف افكني، تفرقه و حاشيه سازي در سطح كلان و خرد پرهيز كنند و بهانه هاي ديگري به دست بدخواهان و فتنه گران ندهند.

 



اخبار ادبي و هنري

ادعاي يك فيلمساز از كارافتاده:
مي خواهند سينماي ايران را تعطيل كنند
يكي از فيلمسازان از كارافتاده كه به دليل اعتيادش ديگر قادر به فعاليت نمي باشد مدعي شد كه اراده اي درصدد تعطيلي سينماي ايران است.
ناصر تقوايي در گفت وگو با راديو فردا، ارگان A.I.C گفت: من فكر مي كنم دستهاي پنهاني در كار است كه اصلاً به نوعي توليد فيلم در ايران كم شود، كم شود تا خودش به تعطيلي برسد.
همچنين ادعا كرد كه مسئولين فرهنگي در جمهوري اسلامي نمي گذارند هنرمندان فيلم بسازند!
از سوي ديگر عباس كيارستمي كه به همراه يك هنرپيشه زن سينماي فرانسه در جشنواره فيلم پوسان به سر مي برد، مدعي شد كه به خاطر شرايط سياسي، در خارج از كشور فيلم مي سازم.
كيارستمي نگفت كه چرا فيلم هايش هميشه در اين سالها مورد استقبال مردم قرار نمي گيرد؟!
ادعاهاي دو فيلم ساز ياد شده در حالي است كه تنها در سال 88 و با وجود آشوب چند ماهه جريان فتنه 90 فيلم سينمايي در كشور به توليد رسيد.
آشفتگي راديو زمانه از جايزه رمان انقلاب
راديو زمانه كه با پول دولت هلند عليه مردم ايران فعاليت مي كند، از اختصاص جايزه 10 ميليوني به رمان انقلاب، برآشفته شد.
اين رسانه صهيونيستي از اينكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بجاي جشنواره هاي ضدانقلابي و غيرادبي محفلي، از رمان انقلاب و دفاع مقدس حمايت مي كند، ابراز خشم نمود.
در سومين جشنواره داستان انقلاب، قرار است از رمان هاي برتر نوشته شده در حوزه انقلاب، تجليل شود.
روزنامه نگار استراليايي:
رسانه هاي انگليس از سلطه مرداك خارج شوند
«جان پيلگر» مستندساز و روزنامه نگار معتقد است در حالي كه مخاطرات سلطه «رابرت مرداك» بر رسانه ها مشخص شده است، اما رسانه هايي همانند نيويورك تايمز و بي بي سي نيز در پيشبرد جنگ هاي استعماري نقش بسيار مهمي را ايفا مي كنند.
به گزارش فارس، «جان پيلگر» مستندساز و روزنامه نگار استراليايي الاصل ساكن لندن در تازه ترين مقاله خود به سلطه رسانه اي مرداك اشاره مي كند و مي نويسد: گفته مي شود اگر «رابرت مرداك» بتواند كنترل شبكه خبري Sky را نيز در دست بگيرد؛ ضمن سلطه بر بيش از نيمي از بازار روزنامه و تلويزيون انگليس، به اصطلاح تشكيلات خبرپراكني عمومي را مورد تهديد قرار خواهد داد. گر چه اين تهديد قريب الوقوع به نظر مي رسد ولي به خاطر زد و بندهاي مرداك با سياسيون طيف هاي مختلف انگليس، هيچ دولتي نمي تواند در برابر مرداك مانع ايجاد كند.
وي تأكيد كرده است كه رسانه هاي انگليسي بايد از سلطه مرداك خارج شوند.گفتني است، مرداك يك صهيونيست بسيار ثروتمند است كه به ترويج فساد و فرهنگ ليبراليستي و كمك به بسط تفكر صهيونيسم از طريق رسانه هايش مشهور شده است. شبكه ماهواره اي فارسي وان، متعلق به مرداك است كه چند ماه پس از توصيه نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه بايد با تلويزيون به جنگ ايران رفت، راه اندازي شد.

 



معرفي برترين هاي جشنواره جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
آثار برتر پنجمين جشنواره جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي در اصفهان انتخاب شدند.
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان برگزاري پنجمين جشنواره جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي را در جهت كمك به توليد و انتشار فعاليت هاي فرهنگي - هنري ديني مرتبط با سيره ائمه معصومين به ويژه امام رضا(ع) دانست.
علي حاجي زكي تعداد آثار رسيده به دبيرخانه پنجمين جشنواره جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي را 230 اثر دانست كه از اين تعداد 177 اثر به بخش داوري و 47 اثر در رشته هاي مختلف صنايع دستي و هنرهاي سنتي در دو بخش بزرگسالان و جوانان حائز رتبه شده است.
همچنين در اين مراسم از 47 نفر از برگزيدگان اين جشنواره در رشته هاي بافت و طراحي فرش، معرق ساقه گندم، برش سنگ، برش فلز، حكاكي روي سنگ، دوخت سنتي، سفال و سراميك، قلمزني، فيروزه كوبي، لايه چيني، مشبك فلز، منبت معرق و مشبك چوب و مينا با اهداي لوح سپاس و جوايز قدرداني شد.
در پايان اين مراسم، هيئت داوران پنجمين جشنواره جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي در رشته ميناسازي جوانان اثري را براي كسب رتبه اول و دوم انتخاب نكرد و اثر سمانه سرخي از اصفهان رتبه سوم را كسب كرد. همچنين اثر مجتبي آقايي و انسيه ايزدي و عاطفه غلامي از اصفهان شايسته تقدير شناخته شد.
در رشته ميناسازي بزرگسالان نيز هيچ يك از آثار حائز رتبه اول و دوم نشد و آثار مهدي حيدري و افشين ميرلوحي از اصفهان رتبه سوم را كسب كردند. اثر منير صالحي زاده از اصفهان نيز شايسته تقدير شناخته شد.
هيئت داوران در رشته طراحي فرش جوانان هيچ يك از آثار را حائز رتبه ندانست و اثر خديجه يداللهي از چهارمحال و بختياري شايسته تقدير شناخته شد.
در رشته بافت فرش جوانان نيز هيئت داوران هيچ يك از آثار را حائز رتبه ندانست و اثر زهرا زلف و امير فيض الهي نيا از تبريز شايسته تقدير شناخته شد. همچنين در رشته طراحي و بافت فرش بزرگسالان هيئت داوران هيچ كدام از آثار حائز رتبه نشد.

 



جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه: ولايت شرط تكميل نبوت است

اهواز - خبرنگار كيهان:
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: امام خميني(ره) در دوران جولان ايسم هاي دست ساز بشري، پيشرفته ترين ظرف يعني جمهوري را با مظروف اسلام انتخاب كرد.
حجت الاسلام والمسلمين ذوالنور در نشست «بصيرت سياسي» در خوزستان اظهار داشت: ولايت شرط تكميل نبوت و شرط توحيداست و اين ولايت، ولايت نظري نيست چرا كه اگر كسي تمسك به ولايت داشته باشد و تجسم ولايت را نپذيرد ولايي نيست.
وي با اشاره به مسئله ولايت در عصر امام زمان(عج) تصريح كرد: شيعه و بشريت در عصر غيبت به نواب و خلفاي عام سپرده شده كه مصداق آن ولايت فقيه است.
ذوالنور با بيان اينكه اركان حكومتي دين اسلام به علت اينكه كمتر در مظان بحث قرار گرفته گرد فراموشي بر آنها نشسته است گفت: تفاوت امام خميني با ديگر فقها در زنده كردن نظريه ولايت فقيه بود و اين نظريه را در نجف به بحث گذاشت و محتواي حكومت آن زمان مخالفت كرد نه با شكل حكومت زيرا اسلام در خصوص نوع حكومت قالب خاصي ندارد اما در محتواي اسلامي حكومت تعيين تكليف كرده است.
وي در ادامه تصريح كرد، اگر فقيهي اعتقاد به ولايت فقيه نداشته باشد فقيه نيست و نمي تواند فتوا بدهد زيرا فتوا دادن يعني دستور دادن و امر كردن و اين يك سطح از ولايت است كه با نپذيرفتن ولايت فقيه تعارض دارد.
ذوالنور در بخشي ديگر از سخنان خود در پاسخ به اين پرسش كه چرا با سران فتنه برخورد نمي شود و سرانجام اين جريان به كجا مي رود اظهار داشت: سردمداران اين جريان ديگر رمقي ندارند و اينان تنها، كانديداي رياست جمهوري بوده اند و اكنون از هيچ قدرتي برخوردار نيستند و نظام نمي خواهد با دستگيري سران فتنه، اهميتي به آنان بدهد.

 



با حضور فرمانده نيروي دريايي ارتش انجام شد
تجليل از حافظان ناوگان دريايي ايران در آب هاي بين المللي

حافظان ناوگان تجاري دريايي كشور در آب هاي بين المللي، با حضور فرمانده نداجا، نماينده ولي فقيه و اعضاي شوراي تامين هرمزگان مورد تجليل قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، نماينده ولي فقيه در هرمزگان در آيين اعطاي لوح تقدير سازمان جهاني دريانوردي (IMO) به فرمانده نيروي دريايي ارتش و تقدير از كاركنان ناوگروه هاي اعزامي به خليج عدن كه در راستاي تامين امنيت خطوط مواصلاتي كشتيراني و اسكورت ناوگان هاي تجاري و نفتكش هاي جمهوري اسلامي ايران در آب هاي آزاد حضور يافته بود گفت: ماموريت هاي سه ماهه دريايي در شرايط نامساعد و تحمل سختي ها تنها با عشق به وطن و ميهن ميسر است و در اين راه نيروي دريايي موفق عمل كرده است.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي از تلاش كاركنان نداجا كه با صبر و استقامت خستگي ها را به جان خريده اند تقدير كرد و اظهار داشت: اين دريادلان با حضور خودشان در اقيانوس هند تا مدار 10 درجه شمالي و خليج عدن و با به اهتزاز درآوردن پرچم ايران در آب هاي آزاد بين المللي يكي ديگر از افتخارات را بعد از جنگ تحميلي بر لوح زرين نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نقش بستند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي نيز در ادامه گفت: رضايت رهبر فرزانه انقلاب اسلامي از نيروي دريايي ارتش اين است كه امروزه ما با حضور مستمر خود در آب هاي آزاد بين المللي و اقيانوس هند تا مدار 10 درجه شمالي به ماموريت تامين امنيت خطوط مواصلاتي دست يافته ايم.
امير دريادار حبيب الله سياري افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند كه نيروي دريايي ارتش نيرويي است كه بايد به چشم يك نيروي راهبردي نگريسته شود و اين فرمايش رهبري يكي ديگر از افتخارات نداجا است.
در پايان اين مراسم از فرماندهان ناوها و ناوشكن هاي البرز، بوشهر، بندرعباس و ديگر فرماندهان ناوگروه هاي حاضر شده در خليج عدن به نمايندگي از كاركنان اين ناوگروه ها با لوح و هدايا تقدير به عمل آمد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14