(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول آبان 1389- شماره 19770

حديث دشت عشق
بايد به فكر آينده فوتبال باشيم سعيدلو: يكي از رتبه هاي پنجم تا هشتم بازي هاي آسيايي را مي خواهيم
نكته ورزشي
وزنه بردار ايراني در كنار نماينده رژيم صهيونيستي رضازاده : به شدت برخورد مي كنيم
صعود مقتدرانه ذوب آهن به فينال ليگ قهرمانان آسيا پاسخي به رقص شمشير سعودي ها در تهران
اخبار كوتاه از فوتبال
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته دانشجوي شهيد «عليرضا نورين»
ايمان آوردن يعني تحمل سختي ها

اي خدا ترا شكرگزارم از اينكه مقام عظيم كشته شدن در راه خودت را به اين حقير عطا نمودي.و اي خدا مي دانم كه لياقت شهادت را ندارم وليكن عاجزانه از درگهت مي خواهم كه مرگ مرا شهادت در راه خودت قرار دهي و همچنين از شما امت حزب ا... نيز التماس دعا دارم كه از خدا بخواهيد كه از اين حقير بپذيرد.برادران و خواهران بدانيد كه راه حقي جز اين راه در تمامي عالم وجود ندارد و بدانيد كه راهي است كه آن را انتهايي نيست مگر رسيدن به ذات حق تعالي چرا كه شهداي في سبيل ا... پويندگان راه حقند و حقيقت و در جهان هستي حقي نيست جز خداوند متعال (جل جلاله) كه بحمدا... خود بهتر از هر كس ديگري اين مطلب را دريافته ايد و بخاطر همين مطلب است كه تمامي هستي و همه چيزتان را در اين راه قرار داده ايد. سعي كنيد كه نيتتان خالص باشد و فقط براي رضاي خدا و احياي دين خدا در روي زمين باشد كه انشاءا... مورد قبول حق تعالي قرار گيرد.
برادران نكند كه خداي ناكرده بر اثر تبليغات سوء دشمنان يا به سبب تهمت هايي كه به شما مي زنند جبهه ها را خالي گذاريد، بگذاريد هر چه ميخواهند بگويند شما راه خود را كه همانا راه حق است ادامه دهيد. و اصلا ايمان آوردن و مومن شدن يعني تحمل سختي ها و اگر ايمان آورديد و سختي نديديد بدانيد كه در ايمانتان اشكال وجود دارد. بدانيد كه خداوند به گفته هاي خود در قرآن عمل مي كند و هيچ شكي در آن نيست، حال به وسيله شما يا امتي ديگر فرقي نمي كند و اين منت عظيم را خداوند بر شما نهاده است.

 



بايد به فكر آينده فوتبال باشيم سعيدلو: يكي از رتبه هاي پنجم تا هشتم بازي هاي آسيايي را مي خواهيم

سرويس ورزشي-
رئيس سازمان تربيت بدني با بيان اينكه كاروان ورزش ايران مي تواند يكي از رتبه هاي پنجم تا هشتم بازيهاي آسيايي 2010 را از آن خود كند، گفت: اين امر محقق مي شود در صورتي كه تلاش هاي انجام شده مثبت باشد و نسبت به ديگران بيشتر كار كرده باشيم.
علي سعيدلو در حاشيه بازديد از اردوي تيم وزنه برداري معلولان ايران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور كه مي دانيد در دوره گذشته كاروان ورزشي ايران عنوان ششم آسيا را كسب كرد. طي اين مدت تلاش هاي گسترده اي شده تا اين عنوان تكرار شود و حتي رتبه اي بالاتر از دوره قبل كسب كنيم. براساس يك روال معمول چندين ساله، كشوري كه در دوره گذشته بازيهاي آسيايي عنوان چهارم را به خود اختصاص داده چيزي در حدود 25 مدال طلا كسب كرده و اين در حالي است كه ورزشكاران ايراني تنها موفق به دستيابي به 11مدال طلا از بازيهاي آسيايي دوحه شدند. اين نشان مي دهد كه تعداد مدال طلاي كشور چهارم تا كشور ششم به اندازه دو برابر است.
رئيس سازمان تربيت بدني خاطرنشان كرد: اينكه پيش از اين بحث شده در بازيهاي آسيايي گوانگجو كاروان ورزشي ايران رتبه چهارم را كسب مي كند نمي دانم با كار كارشناسي اين موضوع مطرح شده يا صرفا اميدواري بوده است اما من اعتقاد دارم مي شود به اين عنوان رسيد و مي توانيم روزي 11مدال طلاي خود را 25مدال كنيم اما رسيدن به اين جايگاه نيازمند تلاش بيشتر و صرف زمان است.
سعيدلو در ادامه صراحتا به جايگاه ورزش ايران در بازيهاي آسيايي گوانگجو اشاره كرد و گفت: در اين دوره اگر تلاشهاي ما مثبت باشد و نسبت به ديگران بيشتر كار كرده باشيم، مي توانيم يكي از رتبه هاي پنجم تا هشتم را به خود اختصاص دهيم. اگرچه فاصله رتبه هاي كشورهاي پنجم تا هشتم و نهم به بالا فقط در يك مدال طلاست. بين ما و كشور چهارم در رده بندي مدالي بازيهاي آسيايي فاصله دوبرابري در مدال طلاست اما از رده پنجم به بالا اختلاف ها با يك يا دو مدال طلاست كه اگر خوب برنامه ريزي كنيم و ورزشكارانمان هم آماده باشند مي توانيم با مديريت حساب شده حتي يك رده در بازيهاي آسيايي جلو برويم. اما اينكه چهارم شويم نياز به يك برنامه ريزي پنج ساله، سرمايه گذاري، استعداديابي و... دارد.
معاون رئيس جمهور در ادامه خبر خوشي نيز در خصوص ورزشكاران معلول و جانباز اعلام مي كند:«پيش از اين فاصله اي بين جوايز مدال آوران آسيايي با پارا آسيايي و پارالمپيك بود كه ما آن را يكسان كرده ايم. نسبت به گذشته هم ميزان جوايز ورزشكاران مدال آور دوبرابر شده و هم براي ورزشكاران سالم و معلول اين جوايز يكسان شده است. در عين حال احساس كرديم مشكل ورزشكاران ما مسكن است به همين خاطر تصميم گرفتيم به ورزشكاران طلايي بازيهاي آسيايي يك مسكن هديه كنيم.»
بايد به فكر آينده فوتبال بود
اما سعيدلو در بخش ديگر صحبت هاي خود كه روز گذشته (جمعه) منتشر شد نظرات خود را در خصوص فوتبال عنوان داشت. او بار ديگر از تصميمش براي تشكيل كميته يافتن جايگزين قطبي سرمربي تيم ملي دفاع كرد. رئيس سازمان تربيت بدني گفت: برخلاف نظر كساني كه از اين موضوع انتقاد مي كنند معتقدم الان بهترين زمان براي چنين اقدامي است. افشين قطبي به خوبي مي داند كه ما تا پايان جام ملتها كه او با تيم ملي قرارداد دارد از تيمش و فعاليتش دفاع مي كنيم اما فوتبال ايران بايد براي آينده اش هم برنامه ريزي كند و اگر به هر دليلي دو طرف خواستند كه به همكاري شان ادامه ندهند، چند ماه از دست نرود.
سعيدلو در بخشي ديگر از مصاحبه درباره همكاري با كفاشيان و رضايت از او در مقام رئيس فدراسيون فوتبال گفت: «من با هر كدام از روسايي كه همكاري ام را با آنها ادامه مي دهم راضي هستم. اميدوارم كه خدا هم از آقاي كفاشيان راضي باشد.»

 



نكته ورزشي

ذوب آهن چگونه به ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا راه يافت؟
موفقيت بزرگ
تيم بي هياهو و حاشيه
سرويس ورزشي - در ركود يكي ، دو سال اخير فوتبال ايران ، صعود ذوب آهن به ديدار پاياني رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا موفقيت بزرگي براي ورزش كشورمان به حساب مي آيد. مسلما در پس موفقيت ذوب آهن عوامل بسياري نهفته است كه در اين مقال نمي توان به تمام آنها اشاره داشت اما از كنار برخي از آنها نيز نبايد بي تفاوت عبور كرد. يكي از مواردي كه در طول بازي هاي ذوب آهن در اين فصل رقابت هاي ليگ قهرمانان نمود داشت ، نظم تيمي شاگردان ابراهيم زاده ، مربي كاربلد ايراني بود. حفظ اين اصل از سوي ذوبي ها تير خلاص را بر پيكر تمام تيم هاي بزرگ آسيا وارد ساخت. ذوب آهن اين كار را انجام داد بدون آنكه به ستاره يا تماشاگران بيشمار خود متكي باشد. داشتن اين فاكتور مهم علاقه مندان به فوتبال را مجاب ساخت تا بپذيرند پس از مدت ها و فارغ از هرگونه هياهو به تيمي برخورده اند كه ديسيپلين فوق العاده بالايي دارد. در كنار اين مهم موضوع ديگري كه از فاكتورهاي مثبت ذوب آهن به حساب مي آيد نحوه برخورد اين باشگاه با حواشي رايج فوتبال است. اين باشگاه در دو سال اخير از مديريت گرفته تا كادرفني و بازيكنان كمترين سهم را در حاشيه هاي فوتبال ايران داشته و اين قطعا يكي ديگر از عوامل موفقيت ذوب آهن بوده است.
و در پايان بايد به اين نكته نيز اشاره داشت كه كار ذوب آهن درليگ قهرمانان به پايان نرسيده . اين تيم هنوز يك گام ديگر پيش رو دارد كه آن هم پيروزي بر حريف كره اي و آوردن جام باشگاه هاي آسيا به ايران است.

 



وزنه بردار ايراني در كنار نماينده رژيم صهيونيستي رضازاده : به شدت برخورد مي كنيم

در يك اقدام عجيب و برخلاف موازين جمهوري اسلامي ايران، نماينده وزنه برداري كشورمان در رقابت هاي بين المللي وزنه برداري پيشكسوتان، ضمن پيكار با نماينده اي از رژيم صهيونيستي، در مراسم اهداي مدال، بر روي سكويي قرار گرفت كه نفر اولش از رژيم اشغالگر قدس بود.
به گزارش ايسنا، آخرين روز رقابت هاي جهاني پيشكسوتان كه در تاريخ سوم مهرماه گذشته در لهستان برگزار شد، در وزن 105كيلوگرم و در رده سني 35 تا 39سال، «حسين خدادادي» به عنوان يكي از هفت وزنه بردار اعزامي فدراسيون وزنه برداري، در گروهي شركت كرد كه نماينده اي از رژيم صهيونيستي در آن حضور داشت. او در رقابت با حريفانش به مدال نقره مسابقه ها دست يافت و در حالي كه نماينده رژيم اشغالگر قدس به مدال طلا رسيده بود، در مراسم اهداي مدال حاضر شد و در كنار نماينده اين رژيم جعلي، بر روي سكو قرار گرفت.
اين اتفاقي است كه در سالهاي پس از انقلاب و در چارچوب موازين نظام جمهوري اسلامي، تاكنون رخ نداده بود و اين براي نخستين بار است كه چنين رفتاري در يك رقابت رسمي صورت مي پذيرد.
روي سكو نمي رفتيم
مدال هايمان را مي گرفتند!
ميررسول رئيسي، رئيس كميته پيشكسوتان فدراسيون وزنه برداري و سرپرست تيم اعزامي در مورد اين اتفاق گفت: «روزي كه اين مسابقه برگزار شد، آخرين روز رقابت ها بود و من براي انجام امور بازگشت به ايران، خارج از سالن رقابت ها بودم. بر اين اساس مسئوليت را به «نجم الدين كرم اللهي»، نماينده حراست سپردم. پس از اينكه اين اتفاق افتاد، به من خبر دادند و من هم تنها راهي كه به فكرم رسيد اين بود كه با سفارت تماس گرفته و كسب تكليف كردم. من با «آقاي كرمي» كه مسئوليتي در سفارت ايران در لهستان داشت، تماس گرفتم و موضوع را گفتم. او نيز به ما گفت كه مشكلي وجود ندارد. بنابراين اجازه داديم كه خدادادي به روي سكو برود.»
خدادادي: نمي خواستم
مدالم را بگيرم
اما حسين خدادادي نماينده وزنه برداري كشورمان در تشريح اين موضوع گفت: من نمي خواستم روي سكو بروم. حتي پس از مسابقه آمدم تا لباسم را عوض كنم. بعد به من اعلام كردند كه اگر روي سكو نروم، نه تنها مدالهاي تيم را پس مي گيرند، بلكه ايران را از حضور در رقابتهاي دوره هاي بعد نيز محروم مي كنند. از طرفي ديگر هم سرپرست تيم به من اعلام كرد كه من با سفارت هماهنگ كردم و مشكلي وجود ندارد و مي توانم روي سكو بروم.
مديركل حراست: اطلاعي ندارم
تاجيك، مديركل حراست سازمان تربيت بدني نيز درباره اين خبر گفت: من در اين زمينه اطلاعات كاملي ندارم و نمي توانم اظهارنظر كنم. يادم مي آيد كه گزارش هايي به ما داده شد، اما به طور كامل از قضيه خبر ندارم و موضوع را در روزهاي آتي پيگيري مي كنم.
رضازاده: برخورد مي كنيم
سرپرست فدراسيون وزنه برداري كشورمان ضمن محكوم كردن حركت وزنه بردار ايراني در مسابقات پيشكسوتان لهستان از برخورد جدي اين فدراسيون با متخلفاني كه به صورت خودسرانه و بدون اطلاع مسئولان فدراسيون وزنه برداري در پيكارهاي جهاني پيشكسوتان حاضر به مسابقه و رقابت با ورزشكار رژيم اشغالگر و غاصب صهيونيستي شدند خبر داد و اعلام كرد: مردم شريف ايران ترديد نداشته باشند كه فدراسيون وزنه برداري با مسببان اين حركت به شكل جدي برخورد خواهد كرد.
حسين رضازاده در اين باره توضيح داد: درست همان زماني كه تيم پيشكسوتان عازم رقابتهاي جهاني لهستان شدند، ما هم همراه تيم ملي بزرگسالان راهي آنتاليا شديم تا در كنار كادر فني و ملي پوشان، در رقابتهاي جهاني تركيه حضور داشته باشيم. به همين دليل كاملا از مسائل و اتفاقاتي كه در لهستان رخ داد بي اطلاع بوديم، اما بعد از اينكه از آنتاليا به تهران برگشتيم متوجه شديم كه يكي از پيشكسوتان مرتكب چنين كاري شده است كه به هيچ وجه قابل گذشت و چشم پوشي نيست. همان موقع سريعا دستور تشكيل جلسه داديم و به صورت فوق العاده موضوع را در دستور كار قرار داديم و در پايان محروميت هاي سنگيني را براي افراد خاطي درنظر گرفتيم.

 



صعود مقتدرانه ذوب آهن به فينال ليگ قهرمانان آسيا پاسخي به رقص شمشير سعودي ها در تهران

تيم فوتبال ذوب آهن ايران با برتري مقابل الهلال عربستان به ديدار نهايي هشتمين دوره مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا راه پيدا كرد.
شاگردان منصور ابراهيم زاده كه با برتري يك بر صفر در ديدار رفت مقابل نماينده قدرتمند عربستان در آستانه راهيابي به ديدار فينال ليگ قهرمانان آسيا قرار داشتند، در ديدار برگشت نيز نمايشي قابل قبول داشته و پيروزي يك بر صفر را از آن خود كردند تا با برتري 2 بر صفر در مجموع دو بازي رفت و برگشت حريف سئونگنام ايلهواچونما كره جنوبي در ديدار نهايي اين پيكارها (22 آبان ماه) شوند.
ذوب آهن در مصاف با الهلال عربستان حسابگرانه و منطقي بازي كرد و با مهار حملات احساسي و بدون پشتوانه اين تيم در دقيقه 55 توسط ايگور كاسترو ضربه كاري را بر پيكر تيم ميزبان وارد آورد.
در ادامه مسابقه الهلال عربستان روي به بازي احساسي و عصبي آورد كه حاصل آن اخراج «لي يونگ پي يو» در دقيقه 71 بود. اين مدافع كره اي متاثر از جو بازي با حركتي زشت روي محمدرضا خلعتبري خطا كرد كه حاصل آن اخراج او از زمين مسابقه بود.
اما شيربچه هاي ايراني ذوب آهن در شرايطي موفق به شكست الهلال در خاك عربستان شدند كه غير از صعود ذوب آهن به فينال ليگ قهرمانان آسيا يك نكته ويژه در مورد شادماني شاگردان ابراهيم زاده وجود داشت: فروردين ماه سال گذشته پس از شكست تيم ملي ايران برابر تيم ملي عربستان در آخرين بازي كه دايي روي نيمكت تيم ملي نشسته بود بازيكنان سعودي پس از برد با رقص شمشير در ورزشگاه آزادي، خاطره تلخي را در خاطره ميليون ها ايراني به جاي گذاشته بودند...
ولي اين بار دلاوران ايراني با رقص شمشير در ورزشگاه رياض همان نوع رقص و شادماني را به رخ عربها كشيدند و انتقام تيم ملي را از آنها گرفتند.
واكنش عجيب الجزيره اسپورت
بلافاصله پس از پايان بازي ذوب آهن ايران و الهلال عربستان مجري جوان الجزيره اسپورت به زمين و زمان به خاطر باخت آبي پوشان الهلال به ذوب آهن ايران ناسزا گفت.
وي كه از تعادل روحي خارج شده بود گفت: براي فوتبال كشورهاي عربي منطقه يك فاجعه است كه هر دو نماينده شان از دور مسابقات حساس نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا حذف شوند.
الجزيره اسپورت در بخش خبري خود نيز با بيان اين مطلب كه باخت و حذف الهلال مهمتر از باخت و حذف الشباب بود، گفت: ايراني ها رهبر باشگاه هاي فوتبال عربستان سعودي را از پاي درآوردند.
الجزيره اسپورت تاكيد كرد: پس از الاتحاد، الهلال نيز در مقابل چشمان تماشاگران سعودي مقهور قدرت تيمي شد كه در صدر فوتبال باشگاههاي ايران قرار دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

جدايي ميثاقيان از شهرداري تبريز
باشگاه شهرداري تبريز اعلام كرد: به دنبال توافقات انجام شده ميان مسوولان باشگاه و اكبر ميثاقيان، اين مربي به فعاليت خود در اين باشگاه تبريزي پايان داد. جالب اينكه ميثاقيان و شهرداري يكي از دلايل پايان همكاري را توصيه پزشكان عنوان كرده اند.
روني تمديد كرد
اگرچه روني روز چهارشنبه اعلام كرد كه چاره اي جز ترك اولدترافورد ندارد اما او روز گذشته قرارداد 5ساله جديدي به امضا رساند كه اين باعث مي شود او تا سال 2015 در اين تيم بماند.
رضايي در راه استيل آذين
رحمان رضايي مدافع اسبق تيم ملي فوتبال ايران امروز براي حضور در استيل آذين تست پزشكي و ورزشي مي دهد.
داور ژاپني براي فينال
يوئيچي نيشي مورا داورچهارم فينال جام جهاني ديدار نهايي ليگ قهرمانان آسيا بين ذوب آهن ايران و سئونگ نام ايلهوا كره جنوبي را سوت مي زند.
انحلال باشگاه استيل آذين
رضايي مديرعامل سرمايه گذاري استيل آذين گفت: به دنبال كسب نتايج ضعيف و صرف هزينه هاي كلان ؛ باشگاه استيل آذين واگذار يا منحل مي شود.
ديدار اعضاي تيم نوجوانان با سعيدلو
كاروان تيم فوتبال نوجوانان ايران قبل از اعزام به ازبكستان براي مسابقات قهرماني آسيا با رئيس سازمان تربيت بدني ديدار كردند.
دو مدافع خارجي در پيروزي
سكو برت از كشور مالي و آلتا مير هير مارتين از كشور برزيل دو مدافع وسطي بودند كه براي تست شدن در تمرين پيروزي شركت كردند.
فوتبالي ها زياد پول مي گيرند
علي دايي در گفت و گو با مجله ورلدساكر گفت: به نظر من امروز بازيكنان به طور كلي بيش از حد پول دريافت مي كنند و اگر بخواهم صادق باشم بايد بگويم بسيار بيشتر از ارزش و حقشان پول مي گيرند.
ديدار تداركاتي تيم اميد
كادر فني تيم فوتبال اميد در نظر دارد پيش از اعزام اين تيم به بازي هاي آسيايي گوانگجو ديداري تداركاتي را مقابل يكي از تيم هاي عربي كه احتمالا قطر يا كويت خواهد بود، برگزار كند.
بخشي زاده به جاي مرادي
با تاييد ناظران كنفدراسيون فوتبال آسيا سعيد بخشي زاده داور گيلاني كشورمان به فهرست داوران برگزيده (اليت) فوتبال ايران اضافه شد و جاي مسعود مرادي را گرفت.
21 كارت قرمز در11 هفته
در 11 هفته سپري شده از ليگ برتر 99 بازي برگزار شده است و در اين بازيها 21 بار داوران كارت قرمز را از جيب خود خارج كرده و به بازيكنان خاطي نشان داده اند.
استويچكف به جاي گوارديولا
دوستان نزديك به روسل از مذاكره مديرعامل باشگاه بارسلونا با هريستو استويچكوف و آوردن او به جاي گوارديولا خبر مي دهند.
ذوب آهن خلعتبري را به تيم اميد نمي دهد
اصغر دليلي مديرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: به منظور در اختيار داشتن خلعتبري در فينال آسيا قصد نداريم او را در اختيار تيم اميد قرار دهيم.با عزيز محمدي كه همراه ما در سفر به عربستان بودند نيز تاكيد داشتند، با مسئولان فدراسيون فوتبال و تيم اميد گفتگو مي كنند تا بازيكني ديگر جايگزين خلعتبري در اين تيم شود.
توسعه همكاري هاي ايران و آلمان
نبي دبيركل فدراسيون فوتبال از توسعه همكاري فدراسيون هاي فوتبال ايران و آلمان و امضاي تفاهم نامه مشترك در اين زمينه بين روساي فدراسيون هاي دو كشور در آينده اي نزديك خبر داد.
حمايت كفاشيان از يك اردني
يك سايت ورزشي اردن، از حمايت علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ايران از نامزدي رييس فدراسيون فوتبال اردن براي تصدي نايب رئيسي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) خبر داد.
ملي پوشان فوتسال آرژانتين را شكست دادند
مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل پنج شنبه شب با برگزاري چهار بازي در سالن «نيوتن فاريا» شهر آناپليس پيگيري شد كه طي آن تيم هاي ايران، اسپانيا، برزيل و پاراگوئه با برتري مقابل حريفان خود فرصت حضور در جمع چهار تيم برتر مسابقات را بدست آوردند. تيم ملي فوتسال كشورمان در اين مرحله با 2گل بر آرژانتين غلبه كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ ملي پوشان واليبال كشورمان به منظور كسب آمادگي بهتر براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو روز شنبه عازم تركيه خواهند شد.
¤ سيدمهدي پانزوان ، احسان رضاييان،كيانوش رستمي،اصغر ابراهيمي ، ياسر دادوند،حامد مجيدي، بهداد سليمي و سجاد انوشيرواني هشت ملي پوش وزنه برداري ايران اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو خواهند بود.
¤ نوشاد عالميان با غلبه بر پينگ پنگ بازي از اسلواكي به عنوان تنها بازيكن ايراني به جمع 64 بازيكن برتر مسابقات پروتور جهاني اتريش صعود كرد.
¤ ملي پوشان بسكتبال كشورمان نتيجه سومين ديدار تداركاتي خود در اردوي آماده سازي تركيه را با 12 اختلاف امتياز به تيم گالاتاسراي واگذار كردند.
¤ رقابت هاي جودوي قهرماني جوانان جهان با ثبت پنج پيروزي و دو شكست در كارنامه نمايندگان كشورمان و دستيابي قاسم نوري زاده به عنوان هفتم دنيا آغاز شد.
¤ مجد آرا رئيس فدراسيون ورزشهاي همگاني گفت: آمارها نشان داده كه 30 درصد از كارمندان دولت اضافه وزن دارند و مصوب شده كه چهار ساعت در هفته در ادارات ورزش كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14