(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول آبان 1389- شماره 19770

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان: عوامل بمب گذاري مسجد جامع زاهدان دستگير شدند
كشف سي دي هاي غيرمجاز و مشروبات الكلي در تهران
امسال ازدواج 2/3درصد و طلاق 2/6 درصد افزايش داشت
آغاز ارائه تسهيلات يارانه اي به بخش كشاورزي
هديه 3 ميليوني ازدواج به كاركنان دولت
رئيس شوراي عالي استان ها: اصل 44 قانون اساسي در شهرداري ها اجرا مي شود
ايجاد پايگاه هاي امداد و نجات زنان در تمامي وزارتخانه ها
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران: خودروهاي پليس مجوز معاينه فني دريافت مي كنند
با عدد سمت راست يك تا 4 تردد موتورسيكلت هاي پلاك قديمي ممنوع شد
كشف 700 هزار نخ سيگار قاچاق در بناب
گرگ ها 70 رأس گوسفند را در اردبيل دريدند
زمين لرزه هشتپر تالش را لرزاند
هواي سرد در راه است
اطلاعيه پليس راهنمايي در رابطه با بيمه و لامپ هاي زنون غيراستاندارد
دستگيري كلاهبردار ميليوني در اردبيل
ثبت نام آزمون وكالت تمديد شد



دادستان عمومي و انقلاب شهرستان: عوامل بمب گذاري مسجد جامع زاهدان دستگير شدند

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: چهار نفر از عوامل بمب گذاري مسجد جامع زاهدان با تلاش نيروهاي امنيتي دستگير شده اند.
به گزارش واحد مركزي خبر محمد مرزيه گفت: اين افراد نقش مؤثري در خصوص انتقال 2 عامل انتحاري از آن سوي مرز به داخل استان سيستان و بلوچستان و تهيه جليقه هاي انتحاري و مواد منفجره و همچنين اسكان عوامل انتحاري داشته اند.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان افزود: اين افراد اعتراف كرده اند كه تحريكات دشمنان انقلاب و اسلام در آن سوي مرز در زمينه اختلاف افكني بين شيعه و سني و همچنين تبليغات مسموم داخل استان سيستان و بلوچستان در ارتكاب جنايت نقش مهمي داشته است.
محمد مرزيه گفت: عوامل شهادت شهيد شهركي (يكي از شهروندان ربوده شده زاهداني) و مأموران راهور استان سيستان و بلوچستان دستگير شده اند كه پرونده عوامل شهادت شهيد شهركي تحت عنوان محاربه و فساد في الارض در دادسراي زاهدان با قرار مجرميت بسته و به دادگاه فرستاده شده است اما حكم پرونده عوامل به شهادت رساندن مأموران راهور صادر شده و به محض قطعيت اجرا خواهد شد.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان با اشاره به اينكه تعداد زيادي از اعضا گروهك تروريستي دست از شرارت برداشته اند و تسليم نظام شده اند و تعداي هم در مجازات آنها تخفيف داده شده و تبعيد خواهند شد گفت اگر عوامل گروهك همچنان افكار پليد و شيطاني در سر داشته باشند آن دسته از افرادي كه نيروهاي امنيتي و انتظامي آنها را دستگير كردند و تخفيف در مجازات آنها داده شده تخفيف مجازات حذف و به اعدام محكوم خواهند شد.
وي از عوامل اين گروهك خواست خود را تسليم نظام كنند و از رأفت نظام مقدس جمهوري اسلامي بهره مند شوند.

 



رئيس پليس جديد امنيت عمومي تهران خبر داد
كشف سي دي هاي غيرمجاز و مشروبات الكلي در تهران

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از كشف 20 هزار سي دي غيرمجاز و 8 هزار بطري مشروبات الكلي طي عملياتي در تهران خبر داد.
سرهنگ عليرضا محرابي در جمع خبرنگاران گفت: طرح برخورد با سي دي فروشان و توزيع كنندگان مشروبات الكلي در راستاي طرح ارتقاي اجتماعي در دستور كار پليس قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس امنيت با اقدامات اطلاعاتي كارگاه تكثير و توزيع سي دي هاي غيرمجاز و غيرفرهنگي را در يكي از شهرك هاي اطراف تهران شناسايي كردند و طي عملياتي بيش از 20 هزار سي دي غيرمجاز را در اين انبار كشف و ضبط و 11 نفر را نيز در اين رابطه دستگير كردند.
محرابي در خصوص انهدام باند توزيع مشروبات الكلي نيز گفت: ماموران پليس امنيت اخلاقي با دريافت اخباري از ورود محموله بزرگي از مشروبات الكلي از يكي از مرزهاي غربي كشور اطلاع پيدا كردند و بر اين اساس شناسايي توزيع كنندگان آن در دستور كار ماموران نيروي انتظامي قرار گرفت.
وي به ايسنا گفت: ماموران پليس امنيت اخلاقي توانستند 8 هزار بطري مشروبات الكلي را كشف و ضبط و 4 نفر از قاچاقچيان و توزيع كنندگان مشروبات الكلي را دستگير كنند.

 



امسال ازدواج 2/3درصد و طلاق 2/6 درصد افزايش داشت

در نيمه نخست امسال تعداد 481 هزار و 148واقعه ازدواج در كشور به ثبت رسيده است كه حاكي از افزايش 2/3درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان ثبت و احوال كشور، در شش ماهه اول امسال تعداد 481 هزار و 148واقعه ازدواج در كشور به ثبت رسيده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2/3درصد افزايش داشته است.
در نيمه نخست سال جاري بيشترين ازدواج ثبت شده مردان در گروه سني 24-20 ساله با رقم 194 هزار و 998 نفر بوده است.
براساس اين گزارش، در شش ماهه اول سال 89 بيشترين ازدواج ثبت شده در گروه سني 24-20ساله با رقم 169هزار و 835 نفر بوده است.همچنين در نيمه نخست سال جاري بيشترين تعداد ازدواج ثبت شده، مربوط به مردان گروه سني 24-20ساله كه با زنان
19-15ساله ازدواج كرده اند و تعداد آن برابر با 924 هزار و 26 واقعه است.
بنابراين گزارش در شش ماهه اول سال 1389 تعداد 655 هزار و 5 واقعه طلاق به ثبت رسيده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/6درصد افزايش نشان مي دهد.در نيمه نخست سال جاري بيشترين طلاق ثبت شده مردان در گروه سني 29-25 ساله با رقم 18هزار و 439 واقعه بوده است.
همچنين در شش ماهه اول امسال بيشترين طلاق ثبت شده زنان در گروه سني 24-20ساله با رقم 164 هزار و 26 واقعه بوده است.لازم به ذكر است در نيمه نخست امسال بيشترين طلاق ثبت شده مربوط به مردان گروه سني 29-25ساله است كه با زنان
24-20ساله رخ داده و تعداد آن برابر هفت هزار و 971 واقعه است.

 



آغاز ارائه تسهيلات يارانه اي به بخش كشاورزي

وزير جهاد كشاورزي با اعلام اينكه با استفاده از منابع موجود ارائه تسهيلات به بخش كشاورزي در راستاي هدفمندي يارانه ها آغاز شده است، گفت: اين بخش كمترين تاثير را از هدفمندي يارانه ها خواهند ديد.
صادق خليليان در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت بسته حمايتي از بخش كشاورزي در راستاي هدفمندي يارانه ها گفت: اين بسته در كارگروه ويژه اي به رياست رئيس جمهور مورد بررسي قرار گرفت و بر روي محورهاي مختلف آن بحث و تبادل نظر شد و هم اكنون نيز مرحله نهايي شدن خود را طي مي كند، ضمن اينكه كليات آن به تصويب رسيده است.
وي اظهار داشت: درباره اجرايي شدن بسته حمايتي بخش كشاورزي بايد گفت كه ما با استفاده از منابع موجود بخشي از كار را به خصوص در بحث آبياري تحت فشار و بهينه سازي مصرف انرژي در واحدهاي گوناگون توليدي از جمله مرغداريها و دامداري ها آغاز كرده ايم و به تدريج با تصويب بخشهاي ديگر اين بسته ، آن را پياده سازي مي كنيم.
خليليان تصريح كرد: براساس برنامه دولت، قرار بر اين شده است كه واحدهاي توليدي در بخش كشاورزي مورد حمايت ويژه قرار گيرند به نحوي كه كمترين تاثير را از هدفمندسازي يارانه ها ببينند.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه بخشي از درآمد حاصل از اصلاح قيمت حاملهاي انرژي براي حمايت از توليدكنندگان به بخشهاي توليدي از جمله بخش كشاورزي اختصاص مي يابد، گفت: البته بخشي از منابع به صورت تسهيلات ارزان قيمت است و بخشي هم در خصوص حاملهاي انرژي با قيمتهاي ترجيحي است كه در اختيار توليدكنندگان قرار خواهد گرفت.
شايان ذكر است: براساس قانون هدفمندكردن يارانه ها 50 درصد از درآمد حاصل از اصلاح قيمت حاملهاي انرژي به مردم (به صورت يارانه نقدي و غيرنقدي)، 30 درصد به توليدكنندگان و 20 درصد به دولت به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزينه اي و تملك داراييهاي سرمايه اي اختصاص مي يابد.
همچنين براساس مجوز مجلس، درآمد دولت از محل اصلاح قيمتهاي انرژي در سالجاري 20 هزار ميليارد تومان است كه 6 هزار ميليارد تومان آن سهم توليدكنندگان خواهد بود.
وزارت صنايع و معادن نيز اعلام كرده است كه بيش از 4 هزار ميليارد تومان از منابع حاصل از اين محل به صنعتگران اختصاص خواهد يافت.

 



رئيس سازمان ملي جوانان خبر داد
هديه 3 ميليوني ازدواج به كاركنان دولت

رئيس سازمان ملي جوانان گفت: هديه ازدواج كاركنان دولت به 3 ميليون تومان افزايش پيدا كرده و از اول سال آتي زوج هاي جوان 5 ميليون وام ازدواج خواهند گرفت.
مهرداد بذرپاش در حاشيه چهل ودومين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان گفت: با 10 برابر شدن هديه ازدواج كاركنان دولت اين هديه از 300 هزار تومان به 3 ميليون تومان افزايش پيدا كرد.
وي افزود: مقرر شد وام و تسهيلات دانشجويي براي ازدواج تا ميزاني كه در توان صندوق رفاه دانشجويي باشد افزايش پيدا كند كه ميزان اين افزايش در هفته ازدواج اعلام خواهد شد.
معاون رئيس جمهور از برگزاري نمايشگاه هاي عرضه جهيزيه ارزان در ايام هفته ازدواج با همكاري وزارت بازرگاني خبر داد و اضافه كرد: سال گذشته چنين نمايشگاهي در چند استان برگزار شد كه با اشكالاتي مواجه بود. اما تلاش شده است كه اين اشكالات در سال جاري برطرف شود.
بذرپاش با اشاره به اين كه محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه توليد داخلي است، گفت: به منظور سهل الوصول بودن جهيزيه ارزان قيمت و بهره مندي جوانان از تخفيفات اين هفته، وزارت بازرگاني به دنبال جلب نظر بانك ها براي اعطاي تسهيلات به منظور بهره مندي از جهيزيه ارزان قيمت است.
وي درباره افزايش وام ازدواج به 5 ميليون تومان نيز گفت: در مصوبه سال گذشته هيئت دولت اين افزايش تصويب شده بود و بنا بود كه يك ميليون تومان اين رقم از طريق صندوق مهر امام رضا(ع) پرداخت شود.
بذرپاش ادامه داد: از آنجا كه سالانه بالغ بر يك ميليون ازدواج در كشور اتفاق مي افتد، پرداخت مبلغ يك ميليون تومان به اين تعداد زوج، رقم قابل توجهي است و نياز به پـيش بيني اعتبار در بودجه سالانه از سوي صندوق مهر امام رضا(ع) داشت. بر اين اساس، اين صندوق اعلام كرده است كه اين اعتبار را در بودجه سال آينده خود منظور خواهد كرد و افزايش وام ازدواج از سال آينده محقق خواهد شد.
به گزارش ايسنا وي در عين حال افزود: با اين وجود پيگيري هايي به منظور تحقق افزايش وام در دو سه ماه پاياني امسال انجام شده است كه اميدواريم نتيجه بخش باشد.

 



رئيس شوراي عالي استان ها: اصل 44 قانون اساسي در شهرداري ها اجرا مي شود

رئيس شوراي عالي استان ها گفت: با توجه به اهميت اصل 44 قانون اساسي در كشور، شهرداري ها نيز اين اصل را اجرا مي كنند.
به گزارش فارس، مهدي چمران در سي وهفتمين اجلاس شوراي عالي استان ها كه در محل قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم گفت: استقبال باشكوه مردم قم از رهبر معظم انقلاب بيانگر اين است كه رهبري و روحانيت در دل مردم جاي دارد و حضور ايشان در قم، خط بطلاني بر همه اختلاف افكني ها انداخت.
وي در ادامه به سفر رئيس جمهور به لبنان اشاره كرد و اظهار داشت: سفر رئيس جمهور به لبنان در آن شرايط خاص بسيار جسورانه بود.
چمران خاطرنشان كرد: سفر رئيس جمهور به لبنان بي نظير و تاريخي بود چرا كه تاكنون همچنين استقبالي از رئيس جمهور كشوري نشده است.
رئيس شوراي عالي استان ها گفت: حضور احمدي نژاد در كنار اسرائيل و فريادش كه اسرائيل رفتني است نشانگر قدرت جمهوري اسلامي ايران است.
وي درخصوص قانون هدفمند كردن يارانه ها گفت: اين قانون مورد اجماع همه اركان حكومتي است و تاييد همه مراجع تصميم گير را نيز اخذ كرده است و بايد با همكاري همه جانبه دولت و مردم به بهترين شكل اجرا شود.
چمران تصريح كرد: هدفمند كردن يارانه ها اصلاح ساختارهاي اقتصادي، از مدت ها قبل مطرح بود و اكنون، اين برنامه به جرات، جسارت و همدلي همه احتياج دارد تا با توزيع عادلانه يارانه ها، زمينه براي رفع بي عدالتي ها فراهم شود.
رئيس شوراي عالي استان ها با تاكيد بر اينكه سودجويان و فرصت طلبان از كارشكني در اجراي اين برنامه راه به جايي نخواهند برد، افزود: همه بايد تلاش كنيم تا اين برنامه را به بهترين نحو ممكن اجرا كنيم.
وي با اشاره به اينكه تعداد زيادي از شهرداري ها شش ماه است كه حقوق كارمندان خود را پرداخت نكرده اند، گفت: شهرداري ها با مشكلات فراوان مالي رو به رو هستند و نگرانند. با اجراي اين قانون و رسيدن قيمت واقعي بر مشكل مالي آنها افزوده شود.
چمران درخصوص اجراي اصل 44 قانون اساسي در شهرداري ها نيز گفت: در شهر تهران 80 شركت داشتيم كه اين تعداد، اكنون به 22 شركت رسيده است و برون سپاري در ساير شهرها نيز انجام و تلاش مي شود خود مردم، كارها را به عهده بگيرند.
وي با بيان اينكه ازميزان ماليات بر ارزش افزوده 5/1 درصد سهم شهرداري ها و 5/1درصد هم به خزانه دولت واريز مي شود، افزود: انتظار داريم در برنامه پنجم توسعه اين تعادل همچنان حفظ شود و سهم شهرداري ها از آن كاهش نيابد.

 



ايجاد پايگاه هاي امداد و نجات زنان در تمامي وزارتخانه ها

مشاور رئيس جمعيت هلال احمر در امور زنان و خا نواده از اجراي طرح ايجاد پايگاههاي امداد و نجات در تمامي وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي خبر داد.
فرحناز رافع افزود: اين طرح كه «توانا» نامگذاري شده است چهار گروه زنان شاغل در جمعيت هلال احمر، زنان عضو سازمان داوطلبان و جوانان، زنان شاغل در سازمان هاي دولتي و زنان محلات و شهرها و روستاها را تحت پوشش آموزشي قرار مي دهد.
وي با بيان اين كه «نسوان توانا» در حوزه هاي امداد و نجات، اسكان اضطراري، حمايت هاي رواني، مركز فوريت هاي پزشكي، پشتيباني اداري، تداركات و توزيع اقلام امدادي آموزش هاي تخصصي مي بينند به مهر گفت: هم اكنون در چند استان اين طرح به صورت پايلوت در حال اجرا است كه در آن گروه هاي تخصصي غير از آموزش هاي عمومي با اصول و آموزش هاي نجات غريق، كوهستان، راپل، رهاسازي در جاده و... آشنا شده و در مانورهاي امداد و نجات شركت مي كنند.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران: خودروهاي پليس مجوز معاينه فني دريافت مي كنند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: از روز جمعه (ديروز) تمامي خودروهاي پليس در سطح تهران مجوز معاينه فني دريافت مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين رحيمي در مراسم معاينه فني خودروهاي پليس راهنمايي و رانندگي در مركز معاينه فني بيهقي گفت: پليس پيشگام شد، تا قانون مداري را از خود شروع كند و اگر مأموران پليس نسبت به معاينه فني خودروها اقدام نكنند به شدت با آنان برخورد مي كنيم.
وي اظهار داشت: 4ميليون خودرو در شهر تهران تردد مي كنند كه بخشي از اين خودروها مجوز معاينه فني ندارند. پليس با اين اقدام رانندگان تهراني را دعوت مي كند تا هرچه زودتر مجوز معاينه فني دريافت كنند. علي رغم اينكه تمام خودروهاي پليس تهران مجوز معاينه فني دارند.
سردار رحيمي افزود: از 10آبان طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني اجرا مي شود و پليس طبق قانون با خودروهايي كه فاقد مجوز باشند برخورد و آنها را متوقف مي كند.
رئيس پليس راهور اعلام كرد: به مسئولان معاينه فني نيز گفته ايم تا خدمات معاينه فني را با هزينه كمتر و با سرعت بيشتري به شهروندان ارائه دهند.
رحيمي گفت: متأسفانه بخش زيادي از خودروهاي دولتي قديمي بوده و بايد معاينه فني بگيرند كه در اين خصوص هيچ گونه اغماضي براي خودروهاي دولتي نيز از 10 آبان ماه نخواهد شد.
وي در خصوص معاينه فني موتورسيكلت ها نيز گفت: بخش زيادي از آلودگي هواي تهران مربوط به موتورسيكلت هاست و موضوع معاينه فني آنها نيز در حال برنامه ريزي است ولي بحث اصلي ساماندهي موتورسيكلت هاست كه اين امر در تهران آغاز شده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به كاهش آسيب ها و خسارت هاي جرثقيل هاي پليس در جابجايي خودروها اشاره كرد و افزود: در همين راستا 45 دستگاه جرثقيل جديد با امكانات ويژه و استاندارد در حال اضافه شدن به ناوگان پليس است و البته بايد همه جرثقيل هاي دولتي و خصوصي سازماندهي شوند.
طرح ترافيكي ويژه حجاج
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اتخاذ تدابير ويژه ترافيكي براي حجاج خبر داد و گفت: اين تمهيدات از روز شنبه اول آبان ماه در محدوده فرودگاه بين المللي مهرآباد به مرحله اجرا گذاشته مي شود.

 



با عدد سمت راست يك تا 4 تردد موتورسيكلت هاي پلاك قديمي ممنوع شد

رئيس مركز شماره گذاري و تعويض پلاك پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از ممنوعيت تردد موتورسيكلت هاي پلاك قديمي با رقم سمت راست يك تا 4 از روز شنبه خبر داد.
سرهنگ محمدرضا غلامي با اشاره به اين كه پيش بيني مي شد حداقل بايد تاكنون حدود دو ميليون دستگاه موتورسيكلت براي تعويض پلاك مراجعه مي كردند، تصريح كرد: متاسفانه حدود 300 دستگاه موتورسيكلت براي تعويض پلاك مراجعه كرده اند كه بر اين اساس از ابتداي آبان ماه تردد كليه موتورسيكلت هاي پلاك قديمي با عدد سمت راست يك تا چهار ممنوع خواهد بود و ماموران راهنمايي و رانندگي نسبت به توقيف اين دسته از وسايط نقليه در شهرها و جاده هاي كشور اقدام خواهند كرد.
وي افزود: براساس برنامه زمانبندي شده موتورسيكلت هاي پلاك قديمي با عدد سمت راست 5 و 6 از روز شنبه اول آبان تا اول بهمن ماه سال جاري بايد براي تعويض پلاك خود به مراكز شماره گذاري در كشور مراجعه كنند.
رئيس مركز شماره گذاري و تعويض پلاك پليس راهور ناجا با تاكيد بر اين كه شركت ها، سازمان ها و شخصيت هاي حقوقي از شمول اين برنامه زمانبندي مستثني هستند، گفت: بر اين اساس تمامي سازمان هاي دولتي و اشخاص حقوقي كه چندين دستگاه موتورسيكلت دارند، مي توانند از هم اكنون بدون توجه به رقم سمت راست پلاك براي تعويض مراجعه كنند.
به گزارش ايسنا وي با اشاره به اين كه به رغم وجود 8 ميليون دستگاه موتورسيكلت تنها 5/4 ميليون جلد گواهينامه براي راكبان موتورسيكلت ها صادر شده است افزود: مي توان گفت حدود 40درصد از موتورسيكلت سواران فاقد گواهينامه رانندگي هستند.

 



كشف 700 هزار نخ سيگار قاچاق در بناب

فرمانده نيروي انتظامي بناب از كشف 700 هزار نخ سيگار، 12 هزار و 500 كيلوگرم تنباكو و 288 عدد انواع قليان خارجي در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بناب، عيسي هاتفي بعدازظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران ايستگاه ايست و بازرسي مستقر در ورودي شهرستان بناب حين انجام وظيفه به يك دستگاه خودروي كاميون مشكوك شده و به راننده خودرو دستور توقف دادند. وي ادامه داد: پس از متوقف كردن خودروي موصوف در بازرسي از زير بار آن 25 هزار بسته تنباكوي 500 گرمي خارجي كشف شد و متهم به منظور انجام بازجويي به محل پليس آگاهي منتقل شد.
فرمانده انتظامي شهرستان بناب اظهار داشت: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به جرم ارتكابي خود معترف و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام شد.
هاتفي همچنين اظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان بناب خودروي حامل بيش از 700 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق را در محور «بناب- تبريز» متوقف كردند.
وي افزود: متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام شد.

 



گرگ ها 70 رأس گوسفند را در اردبيل دريدند

تبريز-خبرنگاركيهان:
حمله يك گله گرگ به گله گوسفندان در روستاي پشگمان در بخش خورش رستم خلخال اردبيل باعث تلف شدن 70 راس گوسفند شد.
در اين حادثه علاوه بر تلف شدن 70 گوسفند، 100 گوسفند ديگر نيز زخمي شدند.
به گفته بخشدار خورش رستم اين حادثه زماني رخ داد كه گوسفندان مشغول چرا بودند و به رغم حضور 2 چوپان بر سر گله اين اتفاق رخ داده است.

 



زمين لرزه هشتپر تالش را لرزاند

مديركل مديريت بحران در گيلان گفت: زلزله اي به قدرت
9/4 ريشتر در ساعت حدود 11 و 10 دقيقه جمعه شهر هشتپر تالش در استان گيلان را لرزاند.
«افشين عزيزي» در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بيان اين مطلب افزود: اين زلزله برخي شهرستان هاي گيلان مانند رشت را نيز لرزاند.
وي افزود: دستور آماده باش به تمام فرمانداري ها و بخشداري هاي شهرستان هاي استان گيلان داده شده و اورژانس و راه و ترابري نيز به حالت آماده باش هستند.
عزيزي تصريح كرد: تاكنون خسارتي از اين زلزله گزارش نشده است.
گفتني است زلزله اي با همين شدت نيز ساعت 13 و 30 دقيقه نقاط جنوبي و مركز استان اردبيل را لرزاند.
به گفته علي اسلامي مدير كل مديريت بحران استان اردبيل كانون اين زمين لرزه در داخل درياي خزر و اطراف شهرستان تالش در گيلان بود.

 



هواي سرد در راه است

سازمان هواشناسي كشور براي اغلب نقاط به ويژه سواحل درياي خزر طي سه روز آينده كاهش نسبي دما را پيش بيني كرد.
بنابر اعلام سازمان هواشناسي، در پي نفوذ سامانه هواي سرد از عرض هاي شمالي بر روي كشور، دماي هواي بيشتر مناطق ايران در سه روز آينده كاهش مي يابد.
بنابه اين گزارش، نقشه هاي همديدي و آينده نگري، حاكي از تضعيف شرايط پايدار بر روي كشور و نفوذ هواي سرد به داخل كشور است.
بر اين اساس پيامد اين وضع در روزهاي آينده براي بيشتر نقاط كشور، كاهش دما و وزش باد خواهد بود كه شدت وزش باد در نوار شرقي كشور شديد و با گرد و خاك همراه است.
در سواحل شمالي كشور نيز آسمان ابري و در پاره اي مناطق با بارش پراكنده همراه خواهد بود كه پيش بيني مي شود از امروز بر شدت بارش ها در اين منطقه افزوده شود.همچنين براساس بررسي نقشه هاي پيش يابي هواشناسي، هواي پايتخت طي اين مدت صاف، همراه با وزش باد خواهد بود.

 



اطلاعيه پليس راهنمايي در رابطه با بيمه و لامپ هاي زنون غيراستاندارد

پليس راهنمايي و رانندگي ناجا به علت ناآگاهي رانندگان وسايل نقليه نسبت به جزئيات پرداخت خسارت تصادفات بدون كروكي و همچنين خطرات استفاده از لامپ هاي زنون در شب، اطلاعيه اي به شرح زير صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: لامپ هاي زنون غيراستاندارد كه در داخل كشور از سوي برخي سودجويان بر روي خودروي علاقمندان نصب مي گردد به دليل استفاده نكردن از فيلتر شيشه اي و عدسي هاي متمركزكننده، نور به شدت قوي و آزاردهنده اي دارند. نور اين لامپها مي تواند راننده مقابل را براي مدت 1 تا 4 ثانيه كاملا نابينا كرده و حتي تا چند ثانيه بر بينايي تاثير بگذارد و باعث ايجاد تصادفات خطرناك در شبها شود، ضمن اعمال قانون مطابق جدول اخذ جرائم راننده خودرو موظف خواهد بود تا نسبت به اصلاح چراغهاي جلوي آن اقدام نمايد.
«براساس ماده 18 قانون بيمه نامه شخص ثالث، شركتهاي بيمه مكلفند خسارت مالي ناشي از حوادث رانندگي موضوع اين قانون را در مواردي كه وسايل نقليه مسبب و زيان ديده در زمان حادثه داراي بيمه نامه معتبر بوده و بين طرفين حادثه اختلافي در خصوص ميزان خسارت وارده و تعيين مقصر وجود نداشته باشد حداكثر تا سقف 000/000/15 ريال بدون اخذ گزارش مقامات انتظامي و ترسيم كروكي پرداخت نمايند.»

 



دستگيري كلاهبردار ميليوني در اردبيل

با تلاش مأموران مبارزه با جرايم اقتصادي و رايانه اي پليس آگاهي اردبيل، كلاهبردار 130ميليون توماني در اردبيل به دام افتاد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل مأموران مبارزه با جرايم اقتصادي و رايانه اي پليس آگاهي اردبيل در راستاي رسيدگي به يك مورد كلاهبرداري صدها كارت شارژ تلفن همراه و ايرانسل از يك واحد باربري وارد عمل شده و اقدامات گسترده اي را آغاز كردند.
براين اساس با اقدام مأموران اين يگان، كلاهبردار حرفه اي شناسايي و با انجام عملياتي دستگير و به پليس آگاهي انتقال يافت.در تحقيقات صورت گرفته وي به كلاهبرداري و سرقت بالغ بر 49 هزار و 460 عدد انواع كارت شارژ خطوط تلفن همراه و ايرانسل از يك واحد باربري به مبلغ 130 ميليون تومان اعتراف كرد.
با تلاش مأموران مبارزه با جرايم رايانه اي پليس آگاهي اردبيل بيشتر كارت هاي مسروقه از خريداران به مبلغ 110 ميليون تومان كشف شد.

 



ثبت نام آزمون وكالت تمديد شد

مهلت ثبت نام در آزمون كارآموزي وكالت در سال 89 تمديد شد.
براساس اعلام روابط عمومي اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري ايران، ثبت نام در آزمون كارآموزي وكالت در سال 89 تا روز شنبه يكم آبان ماه تمديد شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14