(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2  آبان 1389- شماره 19771

معرفي برترين هاي جشنواره شعر رضوي در قوچان
رئيس دانشگاه علوم پزشكي اردبيل آب شرب اردبيل سالم است
معاون وزير آموزش و پرورش: دانش آموزان مراكز استعدادهاي درخشان از سرمايه هاي ملي كشور هستند
هشدار فرماندار تنكابن به مسئولان كم كار
با حضور معاون وزير مجتمع آموزشي هوشمند روستايي كشور در همدان افتتاح شد
گزارش خبرنگار كيهان درباره تخريب منازل مسكوني رباط طرق
حذف نام خليج فارس در ديدار فوتبال ايران- برزيل
كنگره بزرگداشت آيت الله نوري همداني امسال برگزار مي شود
سد امام رضا(ع) پاوه رود طارم كلنگ زني شد
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور: دانشكده گنبد قابليت بين المللي شدن دارد
مطالبات شهرداري يزد از مردم با شرايط ويژه دريافت مي شود
برگزاري مراسم «زيرسايه خورشيد» در آذربايجان غربي
همسر جانباز 70درصد خراساني قهرمان دارت كشور شد
آغاز به كار نخستين دبيرخانه ستاد زكات كشور در كلاله
دفتر انصار ولايت در كرمانشاه افتتاح شد
8 هزار دانش آموز همداني به نام شهدا دويدند



معرفي برترين هاي جشنواره شعر رضوي در قوچان

قوچان- خبرنگار كيهان
هشتمين جشنواره استاني شعر رضوي با معرفي آثار برگزيده در شهرستان قوچان به كار خود پايان داد.
در بخش پاياني جشنواره بيانيه هيئت داوران توسط عباس چشاي از شعراي كشور قرائت شد و اسامي برگزيدگان به شرح زير قرائت شد.
مرتضي آخرتي از نيشابور، جواد اسلامي از چناران، فرامرز اكبري از مشهد، حسين خليلي از قوچان، آمنه دولت آبادي از نيشابور، منيژه رضواني از مشهد، مريم عمارلو از نيشابور و امان الله ميرزايي از مشهد، همچنين جايزه شعر رضوي متفاوت نيز به علي اصغر داوري از كاشمر اختصاص يافت.
در اختتاميه جشنواره از جلال ارمغان از دبيرخانه شعر رضوي قوچان و قاسم پورمهراني از مشهد نيز تقدير شد.
همچنين مجيد نظافت به عنوان پيشكسوت و به خاطر خدمات فرهنگي و ادبي ارزنده وي مورد تجليل قرار گرفت.
هشتمين جشنواره استاني شعر رضوي به مدت 2 روز به ميزباني قوچان پنج شنبه 22 و 23 مهرماه برگزار شد.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي اردبيل آب شرب اردبيل سالم است

اردبيل- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي اردبيل شايعه آلودگي آب شرب اردبيل را تكذيب كرد.
دكتر فرهاد پورفرضي گفت: شايعه آلودگي آب شرب اردبيل كه در افكار عمومي مطرح و در برخي نشريات محلي نيز درج شده است غيرواقعي است.
وي گفت: دانشگاه علوم پزشكي حسب وظايف سازماني و اعتقادي از آب شرب شبكه لوله كشي شهر اردبيل در چند ماه گذشته به طور متوالي هر ماه نمونه برداري كرده و از نظر ميكروبي، شيميايي و كارسنجي مورد بررسي و كنترل قرار داده است.
وي افزود: پيرو شايعات اخير در ارتباط با آلودگي آب شرب اردبيل بايد گفت كه در سه ماهه گذشته صددرصد موارد آزمايش شده با استانداردهاي كشوري مطابقت دارد و آب اردبيل قابل شرب است.
وي گفت: از نقاط مختلف شهر اردبيل بيش از 300 مورد نمونه برداري شده كه 10 مورد آن به صورت راندوم به دانشكده بهداشت دانشگاه تهران ارسال شده كه خوشبختانه همه نمونه هاي آزمايش شده در تهران و اردبيل از نظر بهداشتي سالم بوده و هيچگونه آلودگي مشاهده نشده است.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: دانش آموزان مراكز استعدادهاي درخشان از سرمايه هاي ملي كشور هستند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
معاون وزير آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان مراكز تيزهوشان از سرمايه هاي ملي كشور هستند و برنامه ريزي براي شكوفايي بيشتر آنها امري ضروري است.
دكتر «محمد غفاري» پس از بازديد از مراكز تيزهوشان گنبدكاووس در جمع مديران و اعضاي انجمن اوليا و مربيان اين مراكز افزود: تعامل و همكاري نزديك مربيان با اولياي دانش آموزان مراكز تيزهوشان در برنامه ريزي بهتر و پيشبرد اهداف علمي كشور، نقش اساسي دارد كه بايد به آن توجه جدي شود.
وي با بيان اينكه دانش آموزان مراكز تيزهوشان از مستعدترين دانش آموزان و اميد ما و خانواده ها هستند، كم توجهي به مسائل روحي و رواني و نيز ورزش و تندرستي دانش آموزان را از نقاط ضعف مراكز تيزهوشان دانست و تأكيد كرد: در كنار رفع اين مسائل بايد مهارت هاي زندگي و اجتماعي نيز به دانش آموزان آموزش داده شود.
رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان كشور تعداد مراكز تيزهوشان كشور را 340 مركز با 70هزار دانش آموز اعلام كرد و گفت: از اين پس دو مرحله آزمون ورودي مراكز تيزهوشان قبل از پايان سال تحصيلي انجام و نتايج نهايي آن نيز تا پايان خردادماه اعلام مي شود.
«عليرضا مقصودلو» نماينده سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان كشور در گلستان نيز طي سخناني كمبود فضاي آموزشي را مهمترين مشكل مراكز تيزهوشان اين استان برشمرد و بر ضرورت رفع آن تأكيد كرد.

 



هشدار فرماندار تنكابن به مسئولان كم كار

تنكابن- خبرنگار كيهان:
فرماندار ويژه تنكابن به مسئولان كم تحرك و كم كار اين شهرستان هشدار داد.
مهندس مشايخي در جلسه شوراي اداري تنكابن خطاب به مسئولان اين شهرستان گفت: بعضاً شاهد كم لطفي و كم تحركي برخي مسئولان هستيم. ضمن تقدير و تشكر از همه مسئولان پرتلاش، به مسئولان كم كار هشدار مي دهم كه اگر توان يا كشش كار ندارند زير گوشي عذر خود را از ما بخواهند وگرنه تعارفي با هيچكس ندارم، چون كار زياد است و وقت و فرصت كم داريم و در حداقل زمان ممكن بايد در حل مشكلات شهرستان به نتيجه برسيم.
وي افزود: مسئولان خود جوابگوي مشكلات و ارباب رجوع دستگاه خود باشند و آنها را به فرمانداري هدايت نكنند، جمع شدن دور فرماندار- استاندار و ديگر مسئولان استاني و مركز معني ندارد و نشانه ضعف دستگاه اجرائي شهرستان است كه در نهايت باعث سرگرداني ارباب رجوع مي شود.
گفتني است در خاتمه مهندس خسرو كشاورزي بخشدار مركزي تنكابن به عنوان معاون برنامه ريزي و عمراني فرمانداري ويژه تنكابن معرفي شد.

 



با حضور معاون وزير مجتمع آموزشي هوشمند روستايي كشور در همدان افتتاح شد

همدان- خبرنگار كيهان:
اولين مجتمع آموزشي هوشمند روستايي كشور با حضور معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در همدان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مجتمع آموزشي هوشمند به نام «ظفر» در روستاي چشمه قصابان همدان واقع شده و براي راه اندازي آن 200 ميليون تومان اعتبار توسط خيران مدرسه ساز استان هزينه شده و داراي 6 كلاس با ظرفيت پذيرش 50 دانش آموز در مقطع ابتدايي است.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در حاشيه افتتاح اين مجتمع به خبرنگاران گفت: براساس برنامه راهبردي معاونت آموزش ابتدايي كه براساس اسناد بالادستي و به ويژه سند ملي وزارتخانه تنظيم شده، ورود فناوري هاي نوين به دوره ابتدايي يكي از برنامه هاي ما به شمار مي رود.
فاطمه قربان بر آموزش به روز علوم به دانش آموزان تأكيد كرد و گفت: استفاده از فناوري هاي نوين در دوره ابتدايي، از امسال آغاز شده و در هر استان يك تا دو مدرسه، به هوشمند تبديل مي شود كه اولويت امر با مجتمع هاي آموزشي است.
وي گفت: در صورت كمك همكاران آموزش و پرورش در همه استان ها، تا سال 1404 مي توانيم تمام مدارس كشور را هوشمند سازيم.
فاطمه قربان با اشاره به اينكه بيشتر ميزان نوسازي و احداث مدارس در ايران در دوره دولت هاي نهم و دهم انجام شده، اظهار داشت: طي سه سال آينده، تمام مدارس كشور، بازسازي و نوسازي و مقاوم سازي خواهند شد و ساخت 4هزار سالن ورزشي و 4هزار كتابخانه و نمازخانه نيز در مدرسه ها پيش بيني شده است.

 



گزارش خبرنگار كيهان درباره تخريب منازل مسكوني رباط طرق

سوم مهرماه سال جاري ساعت 5/4صبح ساكنين يكي از مناطق حاشيه نشين مشهد به نام رباط طرق با صداي مهيب فرو ريختن ديوارها و صداي ماشينهاي سنگين كه از سوي شهرداري منطقه7 مشهد به قصد تخريب حدود 10واحد مسكوني آمده بودند، از خواب پريدند.
محمديان يكي از اهالي اين منطقه فقيرنشين ضمن بيان اين كه منزل خود را به قيمت 25ميليون تومان خريداري كرده است گفت: اهالي منطقه از طريق بنگاه معاملات و املاك زمين و خانه هاي خود را به تملك در آورده اند و شهرداري به جز بولدزر با كاشت درختان كهنسال در كنار منازل مسكوني با آبياري مداوم آنها قصد ريزش ديوارها و سقف منازل را دارد.
اميري يكي ديگر از اهالي اين منطقه به خبرنگار ما گفت: به همراه عده اي از ساكنين محل صبح روز تخريب براي پي گيري و اعلام شكايت از اين اقدام، به شهرداري منطقه مراجعه كرديم اما با درب بسته اتاق شهردار مواجه شديم و آنان ادعا داشتند شهردار در مرخصي به سر مي برد و هيچ نماينده اي از سوي ايشان جوابگو نيست.
وي ادامه داد: براي حصول نتيجه به استانداري مراجعه كرديم كه حتي از ورود ما به داخل محوطه جلوگيري كردند و كسي به ما توجهي نكرد و ما براي آنكه صداي درد و فقر و محروميتان به گوش شنوايي برسد در قالب گروه 32نفره به تهران عزيمت و با مراجعه به دفتر رياست جمهوري نامه اي خطاب به استاندار خراسان رضوي دريافت كرديم كه مهلت 10روزه اي تعيين شد تا موضوع بررسي و نتيجه اعلام شود كه اين مهلت در تاريخ 20/7/89 به پايان رسيد و هنوز هيچ نتيجه اي اعلام نشده است و ما همچنان پيگير هستيم.
مطالب فوق گوشه اي از بيان مشكلاتي بود كه تعدادي از ساكنان منطقه محروم رباط طرق در محل دفتر نمايندگي روزنامه كيهان در مشهد با خبرنگار ما در ميان گذاشتند.
خبرنگار كيهان جهت پيگيري موضوع طي تماسي كه با شهردار منطقه7 داشت آقاي محمد محمدي فر اعلام داشت در مشهد حضور ندارد و معاون وي مي تواند پاسخگو باشد.
حسين فرهاديان معاون شهردار در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: تخريب منطقه رباط طرق در مشهد طي مصوبه كمسيون ماده 100 و در راستاي حفظ حقوق نسل آينده اين شهر مقدس و پيرو اجراي قانون در خصوص رفع تصرف از زمينهاي داراي كاربري پارك و فضاي سبز، به مرحله اجرا در آمده است.
وي اظهار داشت: اين اقدام پيشگيرانه با هماهنگي دستگاههاي ذيربط از جمله استانداري، فرمانداري و دستگاه قضايي و نيروي انتظامي صورت گرفته است.
معاون شهردار منطقه7 شهرداري مشهد در خصوص نحوه تملك اين افراد اظهار داشت: اين زمينها توسط تعداد انگشت شماري افراد سودجو و زمين خوار به صورت فروش مال غير در اختيار برخي از مردم قرار گرفته و آنان در كاربري غيرمجاز اقدام به ساخت و ساز غيراصولي و فاقد استحكام بنا نموده اند.
فرهاديان ادامه داد: رباط طرق به مدت يكسال است كه در محدوده شهرداري مشهد قرار گرفته است و قبل از آن هيچگونه امكانات و خدمات شهري در اين منطقه وجود نداشت و شهرداري اقدام به خيابان كشي، آسفالت، احداث جوي و جدول، احداث پارك و زمين ورزشي و حتي ايستگاه هاي اختصاصي اتوبوس كرده است.
وي اذعان داشت: زمين خواران، زميني را كه در تملك آستان قدس رضوي بوده را قطعه بندي كرده و آنها را واگذار كرده اند و اين محل از گذشته در طرح كاربري فضاي سبز شهرداري قرار داشته است.
فرهاديان تأكيد كرد منازل تخريب شده هيچ گونه سكونتي نداشته اند البته وي توضيح نداد اگر در منازل تخريب شده كسي ساكن نبوده پس چرا شهرداري نصف شب به تخريب اين منازل همت گماشته و سؤال اساسي تر اين كه در زماني كه زمين خواران در حال قطعه بندي زمين هاي متعلق به استان قدس رضوي بودند مسئولان محترم شهرداري مشهد به چه كاري مشغول بودند و سؤال ديگر اين كه اگر منازل مسكوني نبوده اين حضراتي كه به دفتر رئيس جمهور محترم در تهران شكايت برده بودند چه كساني هستند.
مشهد- خبرنگاركيهان

 



حذف نام خليج فارس در ديدار فوتبال ايران- برزيل

روز پنجشنبه 15 مهرماه شاهد ديدار دوستانه فوتبال تيم ملي ايران با برزيل بوديم. مردم خوب ميهن اسلامي از شبكه سه سيما و جام جم و مردم جهان از شبكه هاي مختلف شاهد پخش زنده اين ديدار بودند. بعد از ديدار دوستانه اين دو تيم در محافل ورزشي شاهد تحليل هاي مختلف از اين دو ديدار بوديم و هر كارشناسي يك نوع تحليلي را ارائه كرده بود. ولي متأسفانه در هيچ جاي محافل ورزشي و سياسي نديديم كه جمعي يا گروهي بنشينند يا روزنامه ها بنويسند كه نام خليج فارس از تيزر تبليغاتي يا بهتر بگويم تبليغات دور زمين هنگام ديدار فوتبال ايران با برزيل بطور حرفه اي و با هدف سياسي حذف شده بود.
شايد با خود بگوئيد جريان خليج فارس و حذف سياسي آن يعني چه؟ در اين ديدار كم حاشيه، اين چه حاشيه اي است كه درست شده و اينطوري نگارنده را نگران كرده است!
1- بايد به عرض هموطنان عزيز و سياسيون گرامي برسانم قرار از اين بوده بابت مبلغ زيادي كه پرداخت شده هنگام ديدار فوتبال جذاب ايران با برزيل عبارت زيباي «قشم؛ جزيره عجايب هفتگانه خليج فارس» نشان داده شود كه متأسفانه و صدحيف نام زيباي خليج فارس از عبارت قشم؛ جزيره عجايب هفتگانه حذف شده بود كه همين امر نظر نگارنده راجلب كرد و بر آن شدم اين يادداشت را بنويسم و از مسئولين پاسخ بگيرم.
2- سؤال اينجاست كه براي انجام پخش تبليغات ملي در خارج از كشور از چه ارگاني بايد مجوز گرفت؟ آيا ارگانها و ادارات دولتي مي توانند با هزينه دولت ولي بدون هماهنگي با آن دست به چنين كاري بزنند؟ آيا مسئولين منطقه آزاد قشم در آن زمان كه به فكر تبليغات بودند در اين فكر فرو نرفتند كه اين تبليغات آن هم در كشور امارات مثل بمبي باشد كه بر سر آنها نازل شده است؟
3- و آيا با توجه به كمبود فضاي ورزشي بخصوص نبودن زمين فوتبال مناسب در منطقه آزاد قشم چنين تبليغات هزينه آوري نياز هست؟ چه كسي بايد پاسخگو باشد براستي آيا قبل از هر عملي فكر بعد آن هم بوده ايم؟

 



كنگره بزرگداشت آيت الله نوري همداني امسال برگزار مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان گفت: مراسم نكوداشت مرجع تقليد شيعيان، آيت الله حسين نوري همداني، در روز نهم دي ماه امسال در همدان، برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سعيد كرمي افزود: همچنين كنگره بزرگداشت سيد جمال الدين اسدآبادي اسفندماه امسال به صورت بين المللي برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: همچنين تا پايان سال جاري، برنامه هاي متنوع ديگر از جمله نمايشگاه بزرگ كتاب، نمايشگاه دفاع مقدس همزمان با كنگره شهداي استان در اوايل آبان ماه، جشنواره هاي استاني تئاتر، خوشنويسي و هنرهاي تجسمي توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان به اجرا درمي آيد.

 



سد امام رضا(ع) پاوه رود طارم كلنگ زني شد

زنجان- خبرنگار كيهان
سد امام رضا(ع) پاوه رود طارم پس از چهار دهه انتظار اهالي منطقه، در روز ميلاد امام رضا(ع) كلنگ زني شد.
در اين مراسم استاندار زنجان گفت: اقدامات دولت نهم و دهم در انجام پروژه هاي نيمه تمام و آغاز عمليات جديد، انقلابي عظيم در طرح هاي عمراني ايجاد كرده است.
دكتر محمد رئوفي نژاد افزود: امروز در استان هيچ طرح بلاتكليفي نداريم و در بحث آب انقلابي در استان روي داده است. بطوريكه قبل از سال 1384 تنها 46 ميليون مترمكعب در استان ذخيره مي شود كه امروزه با اقدامات صورت پذيرفته به مقدار 9/1 ميليارد مترمكعب رسيده است. طوري كه با احداث سدهاي در دست احداث در استان از اين پس به مهار آب نيازي نخواهيم داشت.
استاندار زنجان گفت: شهرستان طارم در شرف يك تحول اساسي است وي اتصال گاز، احداث و انتقال پست 63 كيلوواتي برق، ايجاد راههاي در دسترس را عاملي در تحول منطقه برشمرد.
دكتر رئوفي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود طرح هدفمند كردن يارانه ها را تحول عظيم اقتصادي در كشور دانست و گفت: اگر تسخير لانه جاسوسي دومين انقلاب در كشور است اين طرح اقتصادي سومين انقلاب زيربنايي در كشور مي باشد.
گفتني است سد تنظيمي و نيروگاه برقابي پاوه رود در راستاي بهره برداري بهينه از ظرفيت هاي منابع آب سطحي در استان زنجان و تنظيم روان آبها و مهار و بهره برداري رودخانه پاوه رود و كنترل سيلاب هاي فصلي در محدوده حوزه آبريز رودخانه قزل اوزن در طارم و بهبود و توسعه كشاورزي اين منطقه در سطح 18هزار هكتار با روش آبياري باراني و قطره اي و توليد 8 مگاوات برق در حال انجام است.
اين سد از نوع سدهاي مختلط خاكي- سنگريزه اي با هسته رس مي باشد كه حداكثر ارتفاع سد از بستر رودخانه 31 متر و طول تاج سد 200 متر مي باشد و اعتبار پيش بيني شده طرح 444 ميليارد ريال مي باشد.

 



معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور: دانشكده گنبد قابليت بين المللي شدن دارد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: با توجه به وضعيت منطقه، دانشكده گنبدكاووس قابليت ارتقا به يك دانشكده بين المللي را دارد.
لطف الله فروزنده دهكردي درحاشيه بازديد از طرح هاي شهرستان گنبدكاووس ضمن اعلام مطلب فوق افزود: وجود هفت هزار دانشجو در منطقه فرصت بسيار خوبي است و بايد رشته ها به سمتي رود كه متناسب با منطقه باشد.
وي اظهار داشت: با توجه به وضعيت منطقه، دانشكده منطقه قابليت ارتقاء به دانشگاه بين المللي را داراست تا بتواند دانشجويان ديگر كشورها را جذب كند.
فروزنده دهكردي همچنين گفت: در نشست با مسئولان گنبد، يك سري محورهاي اساسي تدوين شد كه اميدواريم با به نتيجه رساندن مصوبات سفر اول و دوم رئيس جمهور شاهد توسعه بيشتر استان باشيم.
وي يادآور شد: براي سفر سوم دولت نيز مصوبات خوبي تهيه شد كه اجراي آن مي تواند براي رونق شهرستان گنبد موثر باشد.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: گلستان از استان هاي پرقابليت و ظرفيت در حوزه كشاورزي است كه افق روشني براي بخش كشاورزي استان ترسيم شده است.

 



مطالبات شهرداري يزد از مردم با شرايط ويژه دريافت مي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
شهردار يزد گفت: مطالبات شهرداري از مردم از جمله عوارض شهري با شرايط ويژه دريافت مي شود.
علي اكبر ميروكيلي اظهار داشت: با تصويب آيين نامه تقسيط مطالبات شهرداري در شوراي اسلامي شهر يزد، مطالبات مردمي از جمله عوارض شهري با شرايط ويژه از مردم دريافت مي شود.
وي افزود: براساس اين آيين نامه، شهرونداني كه مطالبات شهرداري مربوط به ساختمان ها و املاك مسكوني و تجاري خود را تا 31 شهريورماه سال جاري به صورت نقدي پرداخت كردند، مشمول 25درصد تخفيف عوارض مسكوني و 20درصد تخفيف در عوارض تجاري شده اند.
ميروكيلي ادامه داد: همچنين افرادي كه اين مطالبات را از اول مهر ماه تا 30 آذرماه امسال واريز كنند، مشمول 15درصد تخفيف در عوارض مسكوني و 12درصد تخفيف در عوارض تجاري شده و اگر از اول دي ماه تا پايان سال اقدام به پرداخت كنند، مشمول 12درصد تخفيف در عوارض مسكوني و 10درصد تخفيف در عوارض تجاري مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر اين در صورتي كه پرداخت مطالبات از سوي مؤدي به صورت اقساط تا پايان سال جاري انجام شود، 10درصد تخفيف در هركدام از عوارض مسكوني و تجاري به وي تعلق مي گيرد.
ميروكيلي از شهروندان يزدي خواست با مراجعه به مناطق شهرداري محل سكونت خود، اطلاعات لازم را از نحوه پرداخت عوارضي كه شامل تخفيف براساس آيين نامه شوراي شهر مي شود، كسب كنند.

 



برگزاري مراسم «زيرسايه خورشيد» در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
مراسم ويژه زيرسايه خورشيد، به مناسبت دهه كرامت با حضور استاندار آذربايجان غربي در سالن شهيد باكري اروميه برگزار شد.
استاندار آذربايجان غربي در مراسم ويژه «زيرسايه خورشيد» كه به مناسبت دهه كرامت با حضور مشتاقان اهل بيت عصمت و طهارت در سالن دوهزار نفري شهيد باكري اروميه ترتيب يافت، گفت: مدال افتخار ميزباني امام رضا(ع) و خواهر گرانقدرش حضرت معصومه (س) در جغرافيايي پاك سربلند ايران اسلامي بر سينه مردم اين ديار مي درخشد.
جلال زاده ميلاد با سعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را به مشتاقان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت تبريك گفت و افزود: سربلندي و سرافرازي ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف از بركت وجود ائمه اطهار عليه السلام دراين ديار است.
استاندار آذربايجان غربي افزود: مردم آذربايجان غربي همپاي مردم ايران اسلامي در حفاظت از آرمان ها و اصول مترقي اسلام سر از پا نمي شناسند و در طي مسير نوراني سيره نبوي و علوي تمام سعي و تلاش خود را مبذول مي دارند.
جلال زاده حضور خدام بارگاه ملكوتي و صحن و سراي هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت امام رضا(ع) را به شهر اروميه گرامي داشت.
استاندار آذربايجان غربي براي حاضرين در اين مراسم معنوي و به يمن اعياد مبارك ميلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به قيد قرعه سفرهاي زيارتي حج عمره، كربلاي معلي و مشهد مقدس اهدا نمود.
اين مراسم با برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري ادامه يافت.

 



همسر جانباز 70درصد خراساني قهرمان دارت كشور شد

سرويس شهرستان ها:
بانوي ورزشكار خراسان رضوي قهرمان مسابقات دارت كشور شد و به عضويت تيم ملي دارت درآمد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي زهرا يزداني خواه همسر محمدحسن مقدم جانباز 70درصد قطع نخاع ازخراسان رضوي كه در اردوي انتخابي تيم ملي دارت كشور حضور داشت به عنوان نفر اول دارت در قسمت بانوان دست يافت و به عضويت تيم ملي دارت درآمد.
وي قرار است به همراه ساير اعضاي تيم ملي دارت در تاريخ 11 و 12 آبان ماه به كشور ژاپن اعزام شده و در رقابتهاي بين المللي شركت كند.
اين ورزشكار بانوي خراسان رضوي 6 سال در رشته تيراندازي و 4 سال در رشته دارت فعاليت دارد.

 



آغاز به كار نخستين دبيرخانه ستاد زكات كشور در كلاله

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
به لحاظ رقم بالاي زكات جمع آوري شده و فعاليت هاي قابل توجه در احياء زكات، نخستين دبيرخانه ستاد زكات كشور در شهرستان كلاله داير شده است.
مسئول اجرايي طرح احياء زكات كلاله با اعلام اينكه دبيرخانه ستاد احياء زكات كلاله پيش از اين تحت نظر كميته امداد كلاله فعاليت مي كرد گفت: براساس حكم آقاي «نبي لو» دبير ستاد زكات كشور، دبيرخانه ستاد احياء زكات كلاله از اين پس مستقل عمل مي كند.
آخوند امان دردي كوچك نژاد افزود: با همكاري 124 عامل زكات آموزش ديده روستايي و مساعدت كشاورزان شهرستان كلاله 7 ميليارد و 651 ميليون و 324 هزار ريال زكات جمع آوري شده است.
آخوند كوچك نژاد گفت: از محل زكات جمع آوري شده، 85 واحد مسكوني براي نيازمندان و مددجويان فاقد مسكن 3 ميليارد و 906 ميليون و 843 هزار ريال، كمك به درمان نيازمندان 370 ميليون ريال، اجراي پروژه هاي عمراني شامل مسجد، حسينيه و خانه عالم 2 ميليارد و 948 ميليون و 207 هزار ريال، كمك به تهيه جهيزيه 21 نوعروس ، 170 ميليون ريال اطعام دهي به نيازمندان 31 ميليون و 350 هزار ريال، 120 ميليون ريال براي كمك به هزينه هاي طلاب علوم ديني اهل سنت و براي آزادي زندانيان غيرعمد 10 ميليون ريال هزينه شده است.
مسئول اجرايي طرح احياء زكات شهرستان كلاله اظهار داشت: سال گذشته 622 ميليون ريال زكات از كشاورزان جمع آوري شده بود كه درسال جاري با توجه به تلاش هاي صورت گرفته و افزايش محصولات كشاورزي ميزان زكات جمع آوري شده افزايش چشمگيري داشته است.

 



دفتر انصار ولايت در كرمانشاه افتتاح شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
در شب ميلاد هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت، دفتر انصار ولايت در استان كرمانشاه رسما فعاليت خود را آغاز كرد.
محمدرضا ياوري مسئول دفتر انصار ولايت كرمانشاه، در گفتگو با خبرنگار كيهان هدف از تشكيل اين دفتر را حراست از خيمه انصار ولايت و ولايتمداري، پشتيباني از قانون و قانونمداري و آگاه سازي مردم در مقابله با توطئه فتنه گران عنوان كرد و اظهار داشت: دفتر انصار ولايت در كرمانشاه از سال 87 فعاليت هاي ضمني خود را آغاز كرد و اين نهاد خودجوش توسط اقشار مختلف مردم و عاشقان ولايت فقيه اعم از فرهنگيان، بازاريان، نخبگان، رزمندگان و خانواده شهدا تشكيل و حمايت شده است.
محمدرضا ياوري افزود: مجوز رسمي اين دفتر توسط اداره سازمان تبليغات اسلامي كرمانشاه صادر شده است.
گفتني است در مراسم افتتاح دفتر انصار ولايت كرمانشاه اقشار مردم و تني چند از مسئولان اين استان از جمله حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل قبادي رياست سازمان تبليغات اسلامي كرمانشاه حضور داشتند.

 



8 هزار دانش آموز همداني به نام شهدا دويدند

همدان- خبرنگار كيهان:
در آستانه برپايي كنگره بزرگ سرداران و اميران و 8 هزار شهيد استان همدان، دوي هشت هزار نفري رهروان شهدا در سراسر استان برگزار شد.
بنابرهمين گزارش، در شهر همدان 2600 دانش آموز از 13 مدرسه راهنمايي، مسير3 كيلومتري مسابقه از ميدان مدرس تا سالن ابن سينا در خيابان شكريه را دويدند و در پايان 40 دستگاه دوچرخه به برگزيدگان اهدا شد.
عباس حسني محتشم مديركل آموزش و پرورش استان همدان در حاشيه برگزاري اين مسابقه، گفت: دانش آموزان شركت كننده در اين مسابقه در سراسراستان با پيراهن هاي منقش به تصاوير شهدا، دويدند.
وي افزود: تاكنون بيش از 55 مسابقه ورزشي استاني، كشوري و بين المللي به نام شهداي استان همدان برگزار شده است.
حسني محتشم هدف از برگزاري مسابقه دوي هشت هزار نفري را انتقال ارزش هاي انقلاب و دفاع مقدس به دانش آموزان عنوان كرد.
از سوي ديگر فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) و دبير ستاد كنگره بزرگداشت شهداي استان همدان گفت: كنگره بزرگداشت 8 هزار شهيد اين استان از 13 تا 20 آبان ماه برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14