(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2  آبان 1389- شماره 19771

افتتاح 82 پروژه عمراني فرهنگي در جنوب شهر تهران
راه اندازي مركز رسيدگي به امور ايرانيان خارج كشور در فرودگاه بين المللي امام خميني(ره)
طرح پيشگيري از تنبلي چشم كودكان 1 تا 6 سال
صرفه جويي 26 ميليارد ليتري انواع فرآورده هاي نفتي در 6 ماه
انتقال حجاج ايراني با 308 پرواز ايراني و سعودي
يك مقام مسئول در وزارت علوم: صدور مجوز براي 12 رشته علوم انساني متوقف شد
رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ: مردم مراقب پاركبان هاي تقلبي باشند
معرفي نفرات برگزيده و اهداي جوايز جشنواره بين المللي فارابي
جعل سند براي تصاحب آرامگاه خانوادگي رو شد
سوم آذرزمان مصاحبه داوطلبان پرديس بين المللي دانشگاه علوم پزشكي تهران
فرجام جنون سرعت
سردار ساجدي نيا: كسي متولي نگهداري زنان خياباني نيست
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ: پرونده قتل دكتر سودبخش در اختيار آگاهي نيست
دو حادثه رانندگي در هرمزگان و سمنان 8كشته بر جاي گذاشت
زباله دزدها، كارگر شهرداري مي شوند
تصحيح يك خبر



افتتاح 82 پروژه عمراني فرهنگي در جنوب شهر تهران

82 پروژه عمراني، ترافيكي، اجتماعي و خدمات شهري ديروز با حضور شهردار تهران در منطقه 19 به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، فاز اول پروژه هاي اين منطقه با اختصاص هزينه اي بالغ بر 44 ميليارد تومان افتتاح شد كه در اين مرحله 10 پروژه عمراني از معاونت اجتماعي، 45 پروژه عمراني از معاونت خدمات شهري، 7 پروژه معاونت فني و عمراني و 20 پروژه معاونت حمل و نقل و ترافيك به بهره برداري رسيد.
عبادالله فتح اللهي شهردار منطقه 19 با اشاره به برخي از اين پروژه ها گفت: افتتاح دو سراي محله اسفندياري بستان و خاني آباد جنوبي، احداث دو بوستان الجواد و روستاي پلايين، ساماندهي ميادين منطقه و احداث قطعه چهارم و پنجم بزرگراه شقايق از مهمترين پروژه هاي اين مرحله هستند كه با هدف توسعه و آباداني محله هاي اين مناطق افتتاح شدند.
وي با اشاره به تكميل قطعات چهارم و پنجم بزرگراه شقايق، افتتاح اين بخش از بزرگراه را در نزديك كردن غرب و شرق منطقه موثر دانست و گفت: قطعات افتتاحي در بخش غربي اين بزرگراه منجر به تسهيل رفت و آمد شهروندان به بخش شرقي شده و در نهايت ارتباط گسترده محله هاي منطقه را پديد خواهد آورد.
فتح اللهي اعتبار اين بخش را 25 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: اين بخش از پروژه حاصل تلاش خدمتگزاران شهروندان منطقه 19 در شش ماهه اول امسال است.
وي از تكميل فاز دوم پروژه ها تا پايان سال خبر داد.

 



راه اندازي مركز رسيدگي به امور ايرانيان خارج كشور در فرودگاه بين المللي امام خميني(ره)

مركز شبانه روزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج كشور و دفتر اطلاع رساني فرودگاههاي بين المللي ديروز به طور همزمان در فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) و 12فرودگاه بين المللي كشور راه اندازي شد.
محمد شريف ملك زاده در آيين گشايش اين مركز در فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) گفت: در حال حاضر در 21وزارتخانه، دستگاه و نهاد دولتي، نمايندگان تام الاختيار از سوي وزرا و مديران دستگاهها به منظور رسيدگي به امور ايرانيان خارج كشور اختصاص يافته است تا مسائل مربوط به ايرانيان خارج كشور را به دور از بوروكراسي هاي اداري پيگيري كنند.
ملك زاده با بيان اينكه مركز شبانه روزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج كشور به عنوان پناهگاهي براي هموطنان ايراني مقيم خارج است، افزود: اكنون بيش از پنج هزار پرونده ثبتي در اين مركز در حوزه هاي مختلف سرمايه گذاري، اقتصادي، علمي، آموزشي، فرهنگي، رسانه اي، حقوقي و كنسولي ثبت شده است.
دبيركل شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور ادامه داد: با تلاش كارشناسان اين مركز تاكنون بيش از 77درصد از اين پرونده ها پاسخ داده شده است.
وي تصريح كرد: كارشناسان اين مركز موظفند ظرف 72 ساعت به سؤالات و مسائل مربوط به ايرانيان مقيم خارج پاسخ دهند كه اين مسئله در مورد مسائل حقوقي به دليل برخي پيچيدگي هاي قضايي، زمان بيشتري مي گيرد.
ملك زاده در ادامه به راه اندازي مركز شبانه روزي رسيدگي به امور ايرانيان مقيم خارج در فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) و 12فرودگاه بين المللي ديگر كشور اشاره كرد و به ايرنا گفت: اين مراكز به پيشنهاد رئيس دفتر رئيس جمهوري و با همكاري «حميد بهبهاني» وزير راه و ترابري راه اندازي شده است.
وي تصريح كرد: كارشناسان شوراي عالي امور ايرانيان خارج كشور در اين مراكز به صورت شبانه روزي حضور دارند و هموطنان ايراني مقيم خارج مي توانند مسائل خود را با اين مراكز در ميان بگذارند.

 



از ديروز در 51 هزار پايگاه آغاز شد
طرح پيشگيري از تنبلي چشم كودكان 1 تا 6 سال

طرح پيشگيري از تنبلي چشم وساير اختلالات بينايي ويژه كودكان يك تا شش ساله صبح ديروز همزمان در 51 هزار پايگاه بينايي سنجي سراسر كشور آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها، احمد اسفنديار، سرپرست سازمان بهزيستي كشور، گفت: براساس تحقيقات صورت گرفته، شايع ترين علت نابينايي يك چشم در افراد زير 30 سال و دومين علت كاهش بينايي در كودكان «تنبلي چشم» است.
وي افزود: سن طلايي تشخيص اين بيماري قبل از 5 سالگي است و در صورت تشخيص به موقع قابل درمان خواهد بود.
اسفندياري با اشاره به اين كه پيش از اين طرح پيشگيري از تنبلي چشم براي كودكان سه تا شش ساله اجرا مي شد، خاطرنشان كرد: امسال با توجه به خريد تجهيزات جديد و توسعه مراكز بينايي سنجي ثابت و سيار، كودكان يك تا شش سال تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرند.
وي با اشاره به برگزاري دوره هاي بازآموزي براي كارشناسان مجري طرح بينايي سنجي، يادآور شد: اين طرح در سه سطح اجرا مي شود، به طوري كه پس از تشخيص اوليه در صورت وجود مشكل كودك توسط اپتومتريك مورد معاينه قرار مي گيرند و در نهايت در صورت لزوم، كودك به چشم پزشك ارجاع داده مي شود تا پس از تشخيص نهايي تحت درمان قرار گيرد.
سرپرست سازمان بهزيستي كشور در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه 50 درصد اختلالات بينايي، شنوايي و عقب ماندگي ذهني شديد، ناشي از اختلالات ژنتيكي است، تاكيد كرد: بر اين اساس از سال 76 برنامه مشاوره ژنتيكي توسط سازمان آغاز شد و 150 مركز مشاوره ژنتيكي در سراسر كشور فعاليت مي كنند.
وي ادامه داد: از اين تعداد، 100 مركز مشاوره خصوصي و تحت نظر سازمان، با دريافت يارانه به قشركم بضاعت خدمات ارائه مي دهد.
به گفته اسفندياري وزارت رفاه و تامين اجتماعي و سازمان بهزيستي به دنبال اين هستند كه مراكز مشاوره را تحت پوشش بيمه قرار دهند تا مردم با علاقه به سمت اين بهره گيري از مشاوره و پيشگيري از ديگر اختلالات ژنتيكي بروند.
سرپرست سازمان بهزيستي كشور با اشاره به وجود 320 مركز ثابت بينايي سنجي در سراسر كشور عنوان كرد: اين مراكز در تمام طول سال فعال هستند، اما در ايام طرح پيشگيري از تنبلي چشم 51 هزار پايگاه در مهدهاي كودك، آمادگي ها و مراكز بهزيستي سراسر كشور فعال هستند كه فرصت خوبي براي خانواده ها فراهم كرده است.
سرپرست سازمان بهزيستي كشور با تاكيد بر اين كه سال گذشته سازمان بهزيستي به هشت هزار و 500 نفر براي تهيه عينك كمك و 300 مورد هزينه جراحي را نيز پرداخت كرد، اظهار كرد: سازمان بهزيستي مكلف است از درمان اقشار كم بضاعت كه مبتلا به اختلالات بينايي شناخته مي شوند، حمايت كند.به گفته وي هزينه اين طرح بينايي سنجي در مراكز دولتي كاملا رايگان است، اما در مراكز خصوصي هزينه 450 توماني دارد.

 



با فعاليت سامانه درخواست فرآورده هاي نفتي انجام شد
صرفه جويي 26 ميليارد ليتري انواع فرآورده هاي نفتي در 6 ماه

معاون پيشگيري و هماهنگي امور سازمان ها و استان هاي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از صرفه جويي 21 ميليارد ليتري سوخت طي 4 سال اخير خبر داد و گفت: يكي از مهم ترين اقلامي كه به صورت قاچاق از كشور خارج مي شود، فرآورده هاي نفتي است كه بين 70 تا 80 درصد كالاي قاچاق خروجي از كشور را تشكيل مي دهد.
به گزارش خبرنگار ما، مهدي ابويي در نشست خبري بررسي سامانه درخواست سوخت به اقدامات و فعاليت هاي انجام شده در 3 سال اخير اشاره كرد و گفت: تا پايان سال 88، 5/2 ميليارد ليتر بنزين، 16 ميليارد ليتر نفت و گاز و 5/2 ميليارد ليتر نفت سفيد صرفه جويي شد.
وي ارزش اين ميزان فرآورده نفتي را بيش از 13 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: 70 تا 80 درصد كالاهاي قاچاق خروجي از لحاظ ارزش و حجم، فرآورده هاي نفتي است.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: تحقيقات ميداني آغاز و تمام منطقه هاي مصرف كننده سوخت، دستگاه ها و مناطق مرزي شناسايي شده است.
ابويي ادامه داد: تصويب ماده واحده جريمه شدن قاچاقچيان تا 5 برابر قيمت بين المللي ماده قاچاق شده، مجازات توقيف خودرو و زندان از عوامل موثر در كنترل اين پديده بوده است.
وي با بيان اينكه با درخواست ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز دو هزار واحد صنعتي با عنوان اينكه فعال و مصرف كننده سوخت هستند در اختيار ستاد قرار گرفته است، افزود: پس از تشكيل گروه هايي در استان ها، موضوع كنترل مصرف كننده واقعي سوخت بررسي و تا پايان سال 88 مشخص شد از اين دو هزار واحد تنها 500 واحد فعال بوده اند و بقيه، ايجاد نشده اند يا تعطيل هستند.
ابويي خاطرنشان كرد: سوخت اين كارخانه ها و واحدهاي توليدي پس از دريافت در جاهاي ديگري فروخته مي شد.
وي گفت: رايانه اي شدن سيستم ثبت درخواست ها از طريق راه اندازي سامانه درخواست فرآورده هاي نفتي قابل اجرا است.
وي افزود: تا پيش از اين، دستورالعمل درخواست سوخت به صورت دستي انجام مي شد به گونه اي كه افراد بايد فرم تكميل مي كردندكه اين امر براي مردم وقت گير و سخت بود و از سويي هدف ستاد را تامين نمي كرد به همين دليل در سال 88 سامانه اي توسط اداره كل فناوري ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز طراحي شد تا كل عمليات از اين طريق پيگيري شود.
معاون پيشگيري و هماهنگي امور سازمان و استان هاي مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصريح كرد: وزارت نفت از اول مهرماه سال 88 تا يكم تيرماه سال جاري اين سامانه را مورد بررسي قرار داد تا مشكلات و عيب هاي احتمالي آن را رفع كند كه پس از بررسي هاي صورت گرفته اين سامانه از 15 مهرماه سال جاري به طور رسمي افتتاح شد كه در تمامي دستگاه هاي دولتي از وزارت خانه ها تا روستاها قابل دسترسي است.
وي به ويژگي هاي اين سامانه اشاره كرد و گفت: گستردگي حوزه فعاليت اين سامانه در سراسر كشور، كاهش هزينه ها و تردد افراد براي درخواست سوخت و مديريت و اشراف كافي بر عرضه فرآورده هاي نفتي و چگونگي مصرف آن از ويژگي هاي اين سامانه است.
ابويي درباره چگونگي فعاليت سامانه درخواست فرآورده هاي نفتي در شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: مديريت 26 ميليارد ليتر سوخت از كاركردهاي اين سامانه بود كه اگر اين سامانه راه اندازي نمي شد مانند گذشته معلوم نبود اين ميزان درخواست سوخت در كجا مصرف مي شود.

 



انتقال حجاج ايراني با 308 پرواز ايراني و سعودي

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از انتقال حجاج ايراني با 308 پرواز ايراني و سعودي خبر داد.
رضا نخجواني گفت: عمليات انتقال حجاج كشورمان به عربستان به وسيله 157 پرواز شركت سعودي، 88 پرواز ايران اير، 38 پرواز ماهان و 25 پرواز شركت الوفير عربستان انجام مي شود.
وي با بيان اينكه عمليات پرواز حجاج امسال، با مشكل مواجه شده است، افزود: طرف سعودي انجام عمليات ساختماني را علت بروز مشكلات اعلام كرده است كه اميدواريم با پايان آن شاهد رفع مشكلات باشيم.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري درباره بروز تخلفات احتمالي شركتهاي هواپيمايي ايراني و سعودي به فارس گفت: به تخلفات شركتهاي ايراني برخورد خواهد شد و شركت هاي سعودي نيز اگر تخلفي داشته باشند، سازمان حج و زيارت در عقد قراردادهاي سالهاي آتي اين شركتها تجديدنظر خواهد كرد.

 



يك مقام مسئول در وزارت علوم: صدور مجوز براي 12 رشته علوم انساني متوقف شد

مديركل دفتر گسترش وزارت علوم از توقف صدور مجوز جديد براي 12 رشته علوم انساني به علت مغايرت با مباني ديني اسلام خبر داد.
دكتر حسني گفت: توسعه اين 12 رشته پس از بازنگري محتوا و متون درسي و با لحاظ سياست هاي موجود انجام مي گيرد.
وي با بيان اين كه طبق مصوبات شوراي برنامه ريزي وزارت علوم هر برنامه آموزشي از زمان تصويب تا پنج سال قابليت اجرا دارد، افزود: بايد عنوان و محتواي دروس، منابع و ماخذ برنامه هاي آموزشي پس از پنج سال، حداقل تا 70 درصد مورد بازنگري قرار گيرد.
مديركل دفتر گسترش وزارت علوم گفت: از آنجا كه از عمر اكثر برنامه هاي آموزشي در علوم انساني از زمان تصويب بيش از پنج سال مي گذرد، بنابراين تصميم وزارت متبوع از يك جهت بر اين اساس اتخاذ شده است.
حسني افزود: جنبه ديگر اين تصميم كه بسيار مهم و تعيين كننده است بر اين مبناست كه محتواي برنامه هاي آموزشي موجود در 12 رشته با مباني ديني (اسلام) هماهنگي ندارد و پايه و اساس آنها بر پايه مكاتب غربي عموماً مادي تنظيم شده و نياز است كه محتوا و متون درسي اين رشته ها با توجه به مباني عقيدتي ديني و بومي بازنگري شود.
به گزارش ايسنا، وي گفت: 12 رشته ذكر شده در حال حاضر در دانشگاه ها داير است و دانشجو در اين رشته ها پذيرش مي شوند، اما توسعه آنها در دانشگاه هاي متقاضي تا زمان بازنگري در اولويت نيست.

 



رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ: مردم مراقب پاركبان هاي تقلبي باشند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از مردم خواست تا مراقب پاركبان هاي تقلبي باشند.
سردار سرتيپ رحيمي گفت: پاركبان هايي كه زير نظر شركت هاي غيرقانوني فعال هستند حق فعاليت ندارند.
وي افزود: اين پاركبان ها بدون مجوز نمي توانند معابر و حاشيه خيابان ها را اجاره كنند.
رحيمي گفت: گاهي مشاهده مي شود كه برخي از سازمان ها و دستگاه ها، خودسرانه اقدام به اشغال بخشي از معابر و اجاره آن به شهروندان مي كنند كه راهنمايي و رانندگي با آن برخورد قاطع خواهد كرد.
وي افزود: اجاره خيابان ها بايد با صلاحديد راهنمايي و رانندگي و شهرداري تهران باشد.
رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به واحد مركزي خبر گفت: گرفتن پول از شهروندان براي توقف خودرو خلاف است و بايد شهروندان از دادن پول خودداري كنند و مراتب را فوراً به راهنمايي و رانندگي مناطق اطلاع دهند.
بنابر اظهارات رئيس پليس راهور تهران 40 گشت خودرويي و موتوري پليس از روز شنبه در محدوده فرودگاه بين المللي مهرآباد و نيز ترمينال حجاج به منظور تسهيل ترافيك استقرار يافته اند.
رحيمي به شهروندان بويژه همراهان زائران خانه خدا توصيه كرد از توقف مقابل فرودگاه ، ترمينال ها و نيز خيابان هاي منتهي به فرودگاه مهرآباد بپرهيزند و با پليس همكاري لازم را داشته باشند.

 



با حضور وزير علوم انجام شد
معرفي نفرات برگزيده و اهداي جوايز جشنواره بين المللي فارابي

نفرات برگزيده چهارمين جشنواره بين المللي فارابي صبح ديروز با حضور وزير علوم در سالن اجلاس سران با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شدند.
براساس مصوبات شوراي سياستگذاري جشنواره، امسال از برگزيدگان جشنواره بين المللي فارابي در موضوعات و بخش هاي آثار پژوهشي برگزيده داخلي، آثار پژوهشي برگزيده خارجي و ساير برگزيدگان كه براساس عنوان علمي انتخاب شده اند، تقدير شد.
بر همين اساس يك موسسه و مركز تحقيقاتي فعال و تاثيرگذار، يك نشريه علمي-پژوهشي فعال و تاثيرگذار، يك انجمن علمي فعال و تاثيرگذار، بزرگان علمي حوزوي و دانشگاهي كشور به سبب مجموع آثار و خدمات علمي آنان، پيشكسوت علوم انساني ايران، مفاخرپژوه برجسته ايران، نظريه پرداز برجسته (با معرفي هيئت حمايت از كرسي هاي نظريه پردازي)، مترجمان برجسته و تاثيرگذار در حوزه علوم انساني كشور در دو بخش عربي و لاتين و مصحح برتر معرفي شدند.
براساس اين گزارش، به تمامي برگزيدگان جشنواره لوح تقدير رياست جمهوري، لوح تقدير معاونت علمي رئيس جمهور، لوح تقدير سازمان يونسكو، لوح تقدير سازمان آيسسكو، لوح انجمن مفاخر ايران به مفاخرپژوه برجسته و پيشكسوت علوم انساني ايران، يادمان جشنواره بين المللي فارابي اهدا شد.

 



جعل سند براي تصاحب آرامگاه خانوادگي رو شد

رئيس كل حراست شهرداري تهران اعلام كرد: جعل سند براي تصاحب آرامگاه خانوادگي يكي از شهروندان تهراني توسط حراست كل شهرداري تهران رو شد.
سيدحميد تنها گفت: يكي از شهروندان تهراني به نام ي-م با مراجعه به سازمان بهشت زهرا(س) و مخدوش كردن سند مالكيت آرامگاه خانوادگي و ارائه سند مجعول به دفترخانه اسناد رسمي، قصد نقل و انتقال آرامگاه را داشت.
وي افزود؛ با تحقيقات و بررسي هاي ميداني از سوي كارشناسان مجرب حراست كل و اخذ استعلامات لازم از مراجع ذي صلاح متوجه جعلي بودن مدارك نامبرده شديم.
تنها خاطرنشان كرد: با تشكيل پرونده در مراجع قضايي، دادگاه عمومي نامبرده را به تحمل يك سال حبس تعزيري و معدوم كردن اسناد جعلي محكوم كرد.
وي با اشاره به آن دسته افرادي كه قصد دارند با فريب، حقوق شهروندي و بيت المال را از آن خود كنند به ايسنا گفت: بررسي كليه اسناد در شهرداري تهران در دستور كار حراست كل شهرداري تهران قرار دارد و كساني كه با ارائه سند مجعول به شهرداري اقدام كرده باشند، شناسايي و به محاكم قضايي معرفي خواهند شد.
رئيس كل حراست شهرداري تهران يادآور شد: شهروندان تهراني مي توانند چنان چه اسناد مشكوكي در اين خصوص از دلالان و كارچاق كنان دريافت كردند به دفاتر حراست مستقر در مناطق، سازمان ها و شركت ها مراجعه كنند تا اسناد مورد بازبيني قرار گيرد.

 



سوم آذرزمان مصاحبه داوطلبان پرديس بين المللي دانشگاه علوم پزشكي تهران

مصاحبه حضوري داوطلبان رشته هاي پزشكي، داروسازي و دندانپزشكي پرديس بين المللي دانشگاه علوم پزشكي تهران، سوم آذرماه سال جاري انجام مي شود.
زمان مصاحبه حضوري پذيرفته شدگان گزينش نيمه متمركز آزمون سراسري سال 90-89 دوره هاي دكتراي حرفه اي رشته هاي تحصيلي پزشكي(كد 3392)، داروسازي(كد 3393) و دندانپزشكي(كد 3394) پرديس بين المللي دانشگاه علوم پزشكي تهران در كيش روز سوم آذرماه اعلام شد. گفتني است؛ اطلاعات كامل درخصوص زمان ارسال مدارك لازم براي ثبت نام مقدماتي از طريق معاونت آموزشي دانشگاه تا روز يكشنبه دوم آبان
ماه 1389 روي سايت
http://educationtumsacir قرار مي گيرد.

 



فرجام جنون سرعت

سرعت بالا و ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه در شهر مشهد باعث مچاله شدن اين خودرو شده است. در اين حادثه دلخراش 2 برادر، پسرعمويشان و پسر همسايه كه همگي بين 18 تا 25 سال سن داشته اند فوت كرده اند. هويت اجساد پس از يك روز توسط خانواده هايشان شناسايي شده است.

 



سردار ساجدي نيا: كسي متولي نگهداري زنان خياباني نيست

رئيس پليس تهران بزرگ گفت: پليس تنها مسئول جمع آوري زنان خياباني است و بايد دستگاهي ديگر نگهداري از آنان را به عهده بگيرد.
سردار حسين ساجدي نيا افزود: پليس آمادگي اين را دارد كه ظرف چند روز تمامي زنان خياباني را از سطح شهر تهران جمع آوري كند اما انجام اين اقدام مستلزم وجود يك نهاد براي نگهداري از اين افراد است.
رئيس پليس تهران گفت: به دليل اينكه هيچ سازماني متولي نگهداري از اين زنان نمي شود نمي توان اقدامي براي دستگيري آنان انجام داد.
وي با بيان اينكه پليس تنها مسئول جمع آوري زنان خياباني است تصريح كرد: سازمانهاي مردم نهاد مي توانند در اين زمينه وارد عرصه شوند.
وي به مهر گفت: اين زنان اگر مرتكب خلافي شوند مجرم هستند اما در حال حاضر موضوع زنان خياباني يك مشكل اجتماعي است و بايد به اين ناهنجاري اجتماعي متناسب با شكل آن نگاه كرد.

 



رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ: پرونده قتل دكتر سودبخش در اختيار آگاهي نيست

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: پرونده قتل دكتر سودبخش در اختيار پليس آگاهي نيست.
سرهنگ محمديان افزود: بعد از كشف قتل دكتر سرابي، پرونده دكتر سودبخش براي تدابير دادستان در اختيار قاضي قرار گرفته است.
محمديان با بيان اينكه پليس در پرونده سرقت مجسمه ها مظلوم واقع شده است، به ايسنا گفت:پليس كار خود را انجام مي دهد، اما بنا نيست تمام جرايم منجر به كشف شود.

 



دو حادثه رانندگي در هرمزگان و سمنان 8كشته بر جاي گذاشت

رئيس پليس راه استان سمنان از وقوع حادثه رانندگي و تصادف بين 2 دستگاه اتوبوس و تريلي و كشته شدن پنج نفر در محور جندق-معلمان به دامغان خبر داد.
به گزارش ايرنا سرهنگ «عليرضا خبير» روز شنبه گفت: اين سانحه ساعت 23 و 55 دقيقه جمعه شب در كيلومتر 158 اين محور و بين 2 دستگاه اتوبوس و تريلي رخ داد.
وي گفت: در اين حادثه پنج نفر از سرنشينان اتوبوس كشته و هفت نفر نيز مجروح شدند. رئيس پليس راه استان سمنان علت وقوع اين سانحه را انحراف به چپ اتوبوس بيان كرد و افزود: پنج نفر از مصدومان اين سانحه نيز به بيمارستان دامغان و 2 نفر به بيمارستان جندق انتقال يافتند.
همچنين به گزارش فارس عصر جمعه برخورد بين كاميون و پژو پارس در محور اسكله شهيد رجايي (دو راهي سايت) سه كشته بر جاي گذاشت.
فرمانده قرارگاه پليس راه هرمزگان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين حادثه در ميدان سايت به وقوع پيوست كه 2 تن از سرنشينان سواري پژو در صحنه و يك دختر بچه نيز در مسير بيمارستان كه همگي از اعضاي يك خانواده بودند جان خود را از دست دادند.
علي مجيدزاده در تشريح اين حادثه اظهار داشت: سواري پژو به همراه يك كاميون ديگر در حالي كه از سمت بندر شهيد رجايي به طرف محور حاجي آباد در حال حركت بودند، در حوالي سايت ناگهان با انحراف كامل يك دستگاه كاميون دانگ فنگ(سايپا ديزل) كه در سمت مخالف از مسير حاجي آباد به طرف بندر شهيد رجايي تردد مي كرد روبه رو شدند كه پس از برخورد ولوو با تريلر از ناحيه بغل و انحراف از مسير خود، به طور مستقيم از روبه رو با پژو پارس برخورد كرد و اين حادثه را آفريد.
وي با اعلام قصور 100 درصدي راننده كاميون دانگ فنگ(سايپا ديزل) كه دچار انحراف كامل شده بود، خاطر نشان كرد: يك لحظه بي احتياطي اين راننده، خانواده بي گناهي را به كام مرگ فرستاد و چنين حادثه تلخي را رقم زد.

 



زباله دزدها، كارگر شهرداري مي شوند

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به برنامه هاي شهرداري براي كاهش زباله دزدي در پايتخت گفت: شهرداري بنا دارد افرادي را كه به زباله دزدي در شهر مي پردازند، از طريق پيمانكاران جمع آوري زباله به خدمت بگيرد.
حسين كلخوراني تاكيد كرد: افراد زيادي كه اغلب گروهي كار مي كنند، اقدام به تفكيك زباله ها در مخازن زباله و برداشت زباله هاي باارزش كرده كه البته سود چنداني حاصل آنها نمي شود.
معاون شهردار تهران با بيان اينكه سود كلان زباله ها به جيب عده اي خاص مي رود، افزود: با توجه به گستردگي افراد فعال در ربودن زباله هاي شهر، اگر اين افراد به استخدام پيمانكاران زباله تهران درآيند، بسياري از مشكلات زباله دزدي در شهر برطرف خواهد شد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران به برنامه شهرداري براي تحويل زباله هاي خشك از پيمانكاران جمع آوري زباله اشاره كرد و افزود: اين اقدام تاكنون به شكل درستي صورت نمي گرفت و پيمانكاران خود را موظف به جمع آوري زباله هاي خشك و باارزش نمي كردند.
كلخوراني به ايرنا گفت: تفكيك زباله از مخازن توسط زباله دزدها علاوه بر مسايل اقتصادي، تبعات زيست محيطي و بهداشتي زيادي را براي شهر به همراه دارد كه ضرر آن براي همه مردم است.
وي با بيان اينكه اقدامات گسترده اي براي تفكيك زباله هاي خشك و تر از مبدا در حال انجام است، گفت: هم اكنون از هفت هزار و 500 تن زباله شهر تهران 30درصد خشك و 70درصد تر است كه اگر زباله هاي خشك از تر تفكيك شود ميزان پردازش زباله هاي شهري را افزايش مي دهد.

 



تصحيح يك خبر

سازمان تعزيرات حكومتي به دنبال چاپ خبري تحت عنوان «اشد مجازات در انتظار متخلفان طرح هدفمندي يارانه ها» به نقل از خبرگزاري فارس اعلام كرد: در بخشي از مطلب مذكور كه تحت عنوان مصالحه وام خواران قبل از صدور حكم جريمه با بانكها، برداشت شخصي خبرنگار مربوطه بوده و درج كلمه وام خواران بار حقوقي دربرخواهد داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14