(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2  آبان 1389- شماره 19771

حديث دشت عشق
استقلالي هاي سابق به يكديگر رسيدند نبرد سرخابي ها در تبريز
نكته ورزشي
اخبار كوتاه از فوتبال
پس از گوانگجو ناگفته هاي فراواني خواهم داشت
علي آبادي : سازمان بايد مسئوليت بازي هاي آسيايي را بر عهده مي گرفت
ملي پوشان 5 وزن كشتي آزاد مشخص شد احمدي جايگزين مراد محمدي
استعفاي رئيس سازمان ليگ وزنه برداري
خواندني از ورزش ايران
آغاز مسابقات فوتبال نوجوانان آسيا نوجوانان ايران به قهرماني مجدد مي انديشند
پايان حضور تيم ملي تنيس روي ميز در اتريش



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مجيد عرب»
عضو فعال نهادهاي انقلابي
و رزمنده شجاع كربلاي8
در سال1344 در شهر خون و قيام ورامين متولد شد. پس از دوران مدرسه در اولين تظاهرات عليه رژيم در امام زاده هادي جوادآباد حضور پيدا كرد و پس از انقلاب در بسيج، كميته انقلاب اسلامي و حزب جمهوري اسلامي حضوري فعال داشت. او از سال 61 به بعد در جبهه ها حضور پيدا كرد. در عمليات كربلاي5 مجروح شد و پس از چند روز مداوا دوباره عازم جبهه شد. در جبهه هم بعنوان مجري برنامه ها و سخنگوي گردان مالك مورد علاقه شديد فرمانده و بسيجيان بود. او عاقبت پس از مبارزه بي امان با شيطان نفس و دشمنان انقلاب اسلامي و منافقين، در عمليات كربلاي8 در صحراي شلمچه (18/1/66) با خون وضو گرفت و به جمع ياران شهيدش پيوست و در ورامين بخاك سپرده شد.

 



استقلالي هاي سابق به يكديگر رسيدند نبرد سرخابي ها در تبريز

سرويس ورزشي-
هفته دوازدهم رقابت هاي ليگ برتر در شرايطي آغاز مي شود كه مسلماً تقابل استقلال و تراكتورسازي در تبريز و سپاهان و مس در اصفهان حساسيت زيادي دارد.
آبي پوشان پس از پيروزي شيرين و تعيين كننده در دربي برد پرگل مقابل پاس در جام حذفي اكنون سوار بر اسب مراد هستند و به نوعي بهترين لحظه هاي خود را در ليگ مي گذرانند. آنها بايد شديداً مراقب باشند كه شيريني اين لحظات خوش را اين هفته هم حفظ كنند، چرا كه حريف اين هفته آنها با ورزشگاه و تماشاگرانش اين توانايي را دارد كه كام هر تيمي را تلخ كند. مظلومي و شاگردانش از هم اكنون خيز بلندي به سوي قهرماني در ليگ برداشته اند كه بايد ديد چقدر در حركت خود موفق خواهند بود. به هر صورت بايد ديد كمالوند و تراكتور چگونه با اين استقلال كنار مي آيند. ضمن اينكه طبق آخرين اخبار محمد محمدي سنگربان استقلال مصدوم است و به اين بازي نمي رسد.
تقابل قلعه نويي و مرفاوي
پس از ماجراهاي فصل قبل امير قلعه نويي و صمد مرفاوي كه هر بار در عين ابراز دوستي، به يكديگر حمله مي كردند در اين فصل براي نخستين بار رودرروي هم قرار مي گيرند. هرچند كه ديگر صحبتي از آن دعواها به ميان نيامده اما اين بازي مي تواند بحث ميان دو مرد قديمي استقلال را كه روزي در كنار هم اين تيم را قهرمان ليگ برتر كردند، از نو زنده كند.
قلعه نويي كه مثل هميشه ليگ را بد شروع كرده بود، باز هم مثل قبل به يك باره خود را به بالاي جدول رساند و اكنون سپاهان منتظر لغزشي كوچك از استقلال و ذوب آهن است تا جاي آنها را بگيرد. تقابل برخي مسي ها با مربي پيشين شان از جمله پيروز قرباني، فرزاد حسين خاني و مهرداد پولادي و همچنين برخي استقلالي هاي سابق سپاهان مثل جان واريو، بيگ زاده، خسرو حيدري و رضا غياثي با صمد مرفاوي مي تواند جالب باشد.
مرفاوي و مس اما با دو پيروزي پياپي به رتبه هاي بالاي جدول رسيده اند و مي خواهند با مهاجم ارزشمند خود ادينيو به اين راه ادامه دهند. البته آنها در اين بازي با لشكري از غايبان به مصاف سپاهان مي روند. ارشاد يوسفي، قاسم دهنوي، مصطفي سيفي و امرايي از جمله بازيكنان غايب مس كرمان در اين ديدار هستند.
برنامه كامل ديدارهاي هفته دوازدهم ليگ برتر به شرح زير است:
يكشنبه: 2/8/89
¤ تراكتورسازي تبريز- استقلال تهران (ساعت 30:15)
داور: محسن تركي
¤ سايپاي البرز- فولاد خوزستان (ساعت 45:16)
داور: تورج حق وردي
¤ راه آهن شهرري- پاس همدان (ساعت 40/15)
داور: سعيد بخشي زاده
¤ صباي قم- پيكان (ساعت 45:16)
داور: هدايت ممبيني
¤ ملوان بندرانزلي- شهرداري تبريز (ساعت 45:16)
داور: محمود رفيعي
¤ سپاهان اصفهان- مس كرمان (ساعت 45:17)
داور: يدالله جهانبازي
¤ صنعت نفت آبادان- نفت تهران (ساعت 18)
داور: خداداد افشاريان
دوشنبه: 3/8/89
¤ پيروزي تهران- ذوب آهن اصفهان (ساعت 45:16)
داور: سعيد مظفري زاده
¤ شاهين بوشهر- استيل آذين تهران (ساعت 50:16)
داور: محسن قهرماني

 



نكته ورزشي

نبايد تنها به صدور مجوز بسنده كرد
لزوم نظارت بيشتر سازمان تربيت بدني
بر تيم هاي اعزامي
سرويس ورزشي -
اگرچه حسين رضازاده سرپرست موقت فدراسيون وزنه برداري در اقدامي به موقع ضمن محكوم كردن حركت وزنه بردار ايراني در پيكار با نماينده رژيم صهيونيستي خبر از برخورد جدي با متخلفان داد اما انتظار مي رود اين موضوع از زواياي مختلف مورد كنكاش قرار گيرد تا ديگر شاهد تكرار آن نباشيم. سرپرست فدراسيون وزنه برداري در مصاحبه روز گذشته خود صراحتا اعلام داشته فدراسيون مخالف اعزام اين تيم به لهستان بوده و تيم پيشكسوتان با هزينه شخصي و گرفتن مجوز از شوراي برون مرزي راهي اروپا شده است. اگر فرض را بر صحت صحبت هاي رضازاده قرار دهيم، اينك اين پرسش مطرح مي شود كه اگر فدراسيون مخالف سفر تيم پيشكسوتان به لهستان بوده، به چه دليل مجوز شركت در چنين تورنمنتي براي اين تيم صادر مي شود؟! و اما موضوع ديگر اينكه از سازمان تربيت بدني به عنوان متولي ورزش انتظار مي رود تنها به صدور مجوز براي تيم هاي ورزشي جهت شركت در مسابقات بين المللي بسنده نكند، بلكه در طول برگزاري رقابت ها نيز نظارت دقيق بر عملكرد كاروان ورزشي داشته باشد تا خداي ناكرده اتفاقي برخلاف موازين جمهوري اسلامي ايران رخ ندهد.چندي قبل نيز در جريان سفر تيم كاراته به آذربايجان اتفاق تلخي رخ داد تا مشخص شود توجه سازمان بر روي تيم هاي اعزامي بايد بيش از اينها باشد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

خلعتبري به گوانگجو نمي رود
پس از جلسه رئيس فدراسيون فوتبال با مربي تيم ملي اميد محمدرضا خلعتبري همراه اين تيم به بازي هاي آسيايي گوانگجو نخواهد رفت و از ميان غلامرضا رضايي و احمد جمشيديان يك بازيكن مسافر چين مي شود.
كنايه مديرروستا به باشگاه استقلال
علي اصغر مديرروستا سرمربي پاس همدان مدعي شد: داوري ها به طرز عجيبي در دو هفته اخير به سود استقلال شده است. پاس هفته گذشته در همدان با چهار گل مغلوب استقلال تهران شد.
انصراف روسيه از ميزباني جام جهاني 2022
اتحاديه فوتبال روسيه از انصراف اين كشور از نامزدي ميزباني جام جهاني دو هزار و بيست و دو به منظور تمركز بيشتر بر ميزباني جام جهاني دو هزار و هجده خبر داد.
پيام تبريك بكن باوئر و كرايف به پله
فرانس بكن باوئر و يوهان كرويف با ارسال پيام هاي جداگانه، هفتادمين سالگرد حيات ادسون آرانتس دوناسيمنتو معروف به پله را تبريك گفتند.
غيبت برهاني در ديدار با تراكتورسازي
آرش برهاني مهاجم تيم فوتبال استقلال تهران به دليل مصدوميت ديدار امروز تيم خود را در برابر تراكتورسازي تبريز از دست داد.
عماد رضا نيم فصل در پيروزي
سخنگوي باشگاه پيروزي تهران اعلام كرد كه به احتمال فراوان قرارداد عماد رضا با اين باشگاه در نيم فصل ثبت خواهد شد.
كفاشيان براي كسب ميزباني به سوئيس مي رود
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال روز دوشنبه براي شركت در اجلاس فدراسيون بين المللي و گرفتن ميزباني جام جهاني فوتسال به سوئيس سفر خواهد كرد.
جريمه نقدي براي سه تيم ليگ برتري
از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تيم هاي صنعت نفت آبادان، مس كرمان و پيكان قزوين 62 ميليون ريال جريمه نقدي شدند.
تمايل نكونام به بازي در پيروزي يا استقلال
جواد نكونام كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: قطعا روزي به فوتبال ايران برمي گردم و براي يكي از تيم هاي استقلال و پيروزي بازي مي كنم. البته باشگاه اوساسونا هم پيشنهاد داده كه قراردادم را براي سه سال ديگر تمديد كنم اما خودم دوست دارم شرايط جديدي را تجربه كنم.
شكست تيم ملي فوتسال برابر اسپانيا
تيم ملي فوتسال كشورمان با وجود ارائه بازي شجاعانه مقابل تيم پرقدرت اسپانيا تن به شكست 6 بر 4 داد و از راهيابي به ديدار نهايي ششمين دوره مسابقات گراند پريكس برزيل بازماند.

 



پس از گوانگجو ناگفته هاي فراواني خواهم داشت
علي آبادي : سازمان بايد مسئوليت بازي هاي آسيايي را بر عهده مي گرفت

رئيس كميته ملي المپيك ايران گفت: بحث اهداف، سياست ها و شرح وظايف كميته ملي المپيك در سراسر دنيا مشخص است و نيازي نمي بينم كه در اين خصوص توضيح جديدي بدهم اما مطمئناً بعد از گوانگجو ناگفته هاي زيادي براي گفتن خواهم داشت.
محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك ضمن بيان مطلب فوق در رابطه با صحبت هاي علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني و اين كه آيا مأموريت كميته ملي المپيك فقط تهيه بليت است يا خير؟ اظهار كرد: خوب است اين سؤال را از خود ايشان كه اين موضوع را مطرح كرده اند بپرسيد. بنده دلايل آن را نمي دانم و فكر نمي كنم جامعه ورزش هم دليل آن را بدانند. اقتدار كميته ملي المپيك در مسئوليت هاي جهاني بسيار روشن و واضح است كه هر كس اندك اطلاعي از ساختار ورزش داشته باشد مطمئناً اين اقتدار و توانايي را مي شناسد.
علي آبادي اضافه كرد: خواهش من اين است كه اجازه بدهيد بخاطر شرايط حساس زماني و در پيش بودن بازي هاي آسيايي چيزي نگويم. مطمئناً بعد از گوانگجو حرف ها و ناگفته هاي فراواني براي گفتن خواهم داشت.
وي در واكنش به صحبت هاي سعيدلو مبني بر اين كه مسئوليت نتايج گوانگجو را برعهده مي گيرد گفت: مگر غير از اين بايد باشد؟ حتماً مسئوليت به عهده سازمان است، چرا كه كليه فدراسيون ها زير نظر سازمان تربيت بدني هستند، كليه اعتبارات و اختيارات نيز در اختيار سازمان است و كليه جابجايي ها نيز در يد اختيار اين مجموعه است. حال با تمام اين تفاسير كميته ملي المپيكي كه هيچ نفوذي در فدراسيون هاي ورزشي بعنوان بازوان اصلي ورزش ندارد و حتي كارش فقط تهيه بليت است بايد جوابگو باشد؟!
رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين اظهارنظر مي تواند عواقبي را از سوي نهادهاي بين المللي ورزش براي ورزش ايران به همراه داشته باشد يا خير گفت: قانون كميته بين المللي المپيك دخالت دولت در امور ورزش بخصوص كميته ملي المپيك را ممنوع اعلام كرده است و در صورت دخالت تنبيهات سختي براي اين موضوع پيش بيني شده است. خوب است دوستان ما از عقل و منطق استفاده كنند و موجب آسيب ديدن ورزش كشور نشوند. توصيه مي شود دوستان اساسنامه كميته ملي المپيك و فدراسيون هاي ورزشي را بصورت كامل مطالعه كنند و پس از آگاهي به مقررات جهاني ورزش، نسبت به سخنراني اقدام كنند.

 



ملي پوشان 5 وزن كشتي آزاد مشخص شد احمدي جايگزين مراد محمدي

حسن رحيمي به عنوان ملي پوش وزن 55 كيلوگرم در بازي هاي آسيايي گوانگجو كشتي خواهد گرفت.
در حالي كه پس از مسابقات جهاني مسكو كادر فني اعلام كرده بود ملي پوش وزن 55 كيلوگرم را براي بازي هاي آسيايي تغيير خواهد داد، به نظر مي رسد اين حرف تنها يك تلنگر بوده تا رحيمي به خود آيد چرا كه وي در بازي هاي آسيايي نيز دوبنده تيم ملي كشتي آزاد را بر تن خواهد كرد.
ملي پوشان پنج وزن كشتي آزاد مشخص شده اند و پس از مسابقه انتخابي روز جمعه، ملي پوش دو وزن ديگر هم معلوم مي شوند. نفراتي كه تا به حال براي بازي هاي آسيايي انتخاب شده هستند، به ترتيب زير هستند:
55 كيلوگرم: حسن رحيمي
60 كيلوگرم: سعيد احمدي
66 كيلوگرم: مهدي تقوي
74 كيلوگرم: صادق گودرزي
120 كيلوگرم: فردين معصومي

 



استعفاي رئيس سازمان ليگ وزنه برداري

رئيس سازمان ليگ وزنه برداري به دليل كم توجهي مسئولان فدراسيون به مسابقات ليگ باشگاهي از سمت خود استعفا كرد.
حسين اقبال پور با ارسال نامه اي به سرپرست فدراسيون وزنه برداري، پس از 20 سال سابقه حضور از سمت رئيس سازمان ليگ وزنه برداري استعفا كرد. وي در نامه خود دليل استعفايش را كم رنگ شدن رقابت هاي ليگ و كم توجهي مسئولان فدراسيون اعلام كرده است. هنوز حسين رضازاده، سرپرست فدراسيون وزنه برداري با استعفاي اقبال پور موافقت نكرده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي دانشجويان كشورمان بامداد امروز براي حضور در مسابقات جهاني دانشجويان عازم شهر تورين ايتاليا شدند. البته تيم ملي كشتي آزاد با مشكل مواجه شده و به احتمال فراوان دو كشتي گير خود در وزن 66 و 84 كيلوگرم را به همراه نخواهد داشت.
¤ محسن محمدسيفي، جواد آقايي، سجاد عباسي، حميدرضا قلي پور، الهه منصوريان، خديجه آزادپور، مردان فرشاد عربي، احسان پيغمبري و مهدي قبادي نمايندگان تيم ملي ووشوي ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو خواهند بود.
¤ تيم ملي تيراندازي با كمان زنان و مردان ايران دررشته ريكرو براي آمادگي هرچه بيشتر حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو به كره جنوبي سفر كرد.ميلاد وزيري، نادر منوچهري، كيوان رياض مهر، حامد فوري، زهرا شمس، زهرا دهقان و ليلا سخايي فر، ورزشكاران اعزامي به مربيگري منسوك پارك و لي يومي هستند. اين اردو به مدت 18 روز برگزار مي شود.
¤ تيم ملي وزنه برداري قدرتي نابينايان ايران به مقام نخست مسابقات قهرماني جهان درتركيه دست يافت. وزنه برداران نابيناي ايران دراين مسابقات كه با حضور 85 ورزشكار از 13 كشور جهان درشهر «ماراش» تركيه برگزار شد با كسب چهار مدال طلا، پنج نقره و يك برنز و با كسب 66 امتياز قهرمان شد.
¤ در ادامه رقابت هاي جودوي قهرماني جوانان جهان نجفي و نصيرپور با شكست مقابل رقباي خود در همان مرحله نخست از دور رقابت ها كنار رفتند.
¤ مرحله دوم معاينات پزشكي ورزشكاران اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو پس از چهار روز به پايان رسيد.
¤ رئيس سازمان تربيت بدني در ديدار با بهداد سليمي با 125 سكه بهار آزادي از قهرمان سنگين وزن مسابقات وزنه برداري جهان تقدير كرد.

 



آغاز مسابقات فوتبال نوجوانان آسيا نوجوانان ايران به قهرماني مجدد مي انديشند

چهاردهمين دوره رقابت هاي فوتبال قهرماني زير 16 سال (نوجوانان) آسيا در حالي از امروز (يكشنبه) آغاز مي شود كه تيم ايران مدافع عنوان قهرماني اين مسابقات در گروه D با تيم هاي سوريه، كره شمالي و عمان همگروه است.
تيم سوريه رقيب سال هاي اخير نوجوانان كشورمان در مسابقات قهرماني غرب آسيا، يكي از مهمترين حريفان ايران در اين مرحله است زيرا آنها در دوره گذشته با شكست از نوجوانان كشورمان فرصت جهاني شدن را از دست دادند و در انديشه جبران آن ناكامي هستند.
كره شمالي نيز كه هفته گذشته در رده جوانان عنوان قهرماني آسيا را بدست آورد، در اين جام حريف خطرناكي خواهد بود، البته اين تيم در مرحله مقدماتي كره جنوبي نايب قهرمان دوره گذشته مسابقات را حذف كرد. عمان هم به عنوان يك تيم عربي هميشه براي تيم هاي ايراني دردسر ايجاد مي كند.
تيم نوجوانان ايران كه مهمترين افتخارش در مسابقات فوتبال قهرماني قاره كهن را در دوره گذشته اين رقابت ها كسب كرده است، در اين دوره بار سنگين افتخاري را بر دوش مي كشد كه تيم علي دوستي مهر با شايستگي موفق به كسب آن شد. آن تيم با هدايت علي دوستي مهر موفق شد براي نخستين مرتبه جام قهرماني رقابت هاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا را بالاي سر ببرد. برنامه كامل مسابقات ايران در مرحله گروهي اين مسابقات به شرح ذيل است:
يكشنبه 2/8/89
¤ ايران - عمان
سه شنبه89/8/4
¤ ايران - كره شمالي
پنج شنبه 6/8/89
¤ ايران - سوريه

 



پايان حضور تيم ملي تنيس روي ميز در اتريش

تيم ملي تنيس روي ميز ايران به كار خود در رقابت هاي پروتور اتريش پايان داد.
در اين رقابت ها كه در شهر ولز اين كشور جريان دارد، جمعه شب در انفرادي بزرگسالان، نوشاد عالميان در دور اول جدول اصلي و در جدال با لوريك ژان از بلژيك 4 بر 3 مغلوب شد و از دور رقابت ها كنار رفت. در بخش دو نفره تيم محمدرضا اخلاق پسند و نيما عالميان كه جمعه با دو برد به مرحله اصلي راه يافته بود، در اين مرحله با نتيجه 4 بر يك مغلوب تيم ژيائوكوآن فنگ و اشتفان فگرل از اتريش شد. رقابت هاي پروتور اتريش امروز پايان مي يابد و تيم ملي كشورمان بامداد دوشنبه وارد تهران مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14