(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2  آبان 1389- شماره 19771

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ستون محكم انقلاب در قم (يادداشت روز)
با طفره رفتن از پاسخ به نامه جليلي اشتون نامه جديدي به ايران فرستاد
پناهندگي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
بيانات رهبري در جمع طلاب قم منشور حوزه هاي علميه است
نخست وزير سوريه: واكنش ايران به هرگونه تجاوز نابودي اسرائيل را در پي دارد
ادعاي ضدايراني ويكي ليكس با هدف سرپوش گذاشتن بر جنايات آمريكا در عراق
خشم سلطنت طلبان از عنايت ويژه انگليس به اصلاح طلبان (خبر ويژه)
چه عجب؟! كروبي اين بار وسط خال زد (خبر ويژه)
فريدمن: اسرائيل حوصله مردم آمريكا را سر برده است (خبر ويژه)
سيدهادي خامنه اي: شعار نه غزه نه لبنان از بيخ و بن باطل است (خبر ويژه)
در فضاي مجازي به چاهي افتاديم كه براي جمهوري اسلامي كنده بوديم (خبر ويژه)



ستون محكم انقلاب در قم (يادداشت روز)

ميرزاي شيرازي بزرگ- اعلي الله مقامه- هنگامي كه حكم يك خطي تحريم تنباكو را مي نوشت تا طومار سلطه و سيادت انگلستان را در ايران به هم پيچد، نگران بود. مي دانست كه از اين پس روحانيت و مرجعيت مورد حقد و حسادت و هجمه قدرت ها قرار مي گيرد و چنان هم شد. هر چه علماي دين به جوهره مسئوليت روحانيت و فقاهت نزديك تر شدند و نقش دوران ساز خود را در عرصه سياست بيشتر ايفا كردند، «فشار» استعمارگران و سياستمداران مطيع آنان از يك سو و «بدل سازي» از سوي ديگر شدت يافت. دشمنان به درستي دريافتند كه روحانيت، روح پيكره امت اسلامي است و هر جا بسط يد پيدا كند مي تواند عرصه را بر طواغيت و مستكبران روزگار تنگ كند. انقلاب اسلامي و تشكيل جمهوري اسلامي بر مبناي دكترين ولايت فقيه حاكي از اين بود كه ذات فقاهت و اجتهاد و مرجعيت، «موقع شناسي، شجاعت، تحرك و ظرفيت سازي» است.
دشمنان همچنين فهميدند روحانيت متجلي در مرجعيت و ولايت فقيه، تنها نهاد قدرتمند بسيج و انسجام و جنبش سياسي- اجتماعي در روزگاري است كه ليبراليسم قصد تاج گذاري در آن را دارد. گوهر روحانيت و مرجعيت و ولايت فقيه درست در روزگاري درخشيد كه نظريه پردازان ليبراليسم حاكم مي گفتند به اعتبار قدرت اقناعي و سيطره اين گفتمان، بايد روزگار جديد را روزگار پايان انقلاب ها و جنبش ها ناميد. آنها مي گفتند پس از اين امكان وقوع هيچ جريان و جنبشي در برابر ليبرال- كاپيتاليسم غالب وجود ندارد. انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) بطلاني بر اين ادعاي پرطمطراق بود. و البته كه نگراني باريك انديشانه ميرزاي شيرازي جدي تر از گذشته، جاي تأمل و توجه داشت.
با اين رويكرد، حوزه هاي علميه و روحانيت و مرجعيت به ويژه در ام القراي آن قم، كانون ظرفيت ها و فرصت هاي بي نظير و پرشمار است، همچنان كه مي تواند يكي از نقاط تمركز و حساسيت و تحرك- با واسطه- دشمن باشد. قم مركز «تغذيه» و «تنفس» و «رشد و بالندگي» نظام اسلامي است. از اين پايگاه معرفت و فقاهت و اجتهاد و نظريه پردازي است كه بايد «نهضت جهاني اسلام» طراحي و تدارك شود، تأمين نيازهاي فكري و نظري نظام اسلامي كه جاي خود دارد. و متقابلا از اين «اتاق فكر و تربيت» است كه در صورت غفلت جبهه خودي، دشمن مي تواند ضربه هاي بنيادين به حكومت ديني بزند يا دست كم از سرعت حركت بالنده آن بكاهد. اگر امام خميني و امام خامنه اي ميوه شجره طيبه حوزه علميه قم و پرچمدار نهضت جهاني اسلامند و اگر امام موسي صدر و سيدحسن نصرالله شاخه هاي سركشيده و به بار نشسته در لبنان از همين ريشه پاكيزه اند، در عين حال مي توان سراغ گرفت عباپوشاني را- ولو كم شمار- كه حرمت لباس پيامبر(ص) را پاس نداشتند و معبر دشمنان و منافقين براي شبيخون شدند. اگر اولياي ما فرمودند «فقها همانند ديوارهاي شهر، حصن ها و ديوارهاي اسلامند»، بي ترديد بايد از اصل اين نهاد الهي نيز صيانت و حفاظت كرد تا فتنه ها و خيانت هايي نظير ماجراي سيدكاظم شريعتمداري و منتظري باز توليد نشود.
پايتخت نهضت جهاني اسلام وام القراي شيعه در روزگار غيبت امام عصر(عج)، سه شنبه 27 مهر 1389 يوم الله ديگري را در عداد 19 دي 1356 رقم زد تا بار ديگر شاهدي بر دوران سازي و جريان آفريني بي نظير «قم» باشد. درياي مواج جمعيتي كه از مردم و علما و روحانيت براي در آغوش كشيدن مولا و تجديد پيمان شكل گرفت، گواه صادق «تشخيص در وقت لازم» و «اقدام در وقت لازم» بود. باران رحمتي بود كه در تراكم «موقع شناسي» و «تولاو تبرّا» باريدن گرفت و جريان يافت و شست و صفا و طراوت داد و تمام تارهاي توهم و حباب هاي وسوسه - كف هاي روي آب- را با خود روبيد و برد.
اكنون آسان نيست گزافه گفتن از واشنگتن و لندن درباره قم. آخر خرداد امسال بود كه رابرت گيتس (رئيس اسبق سازمان سيا و رئيس فعلي پنتاگون) با اشاره به تنگناي فتنه گران مدعي شد «ايران به سمت ديكتاتوري حركت مي كند. ما طي 18 ماه گذشته شاهد تغيير در ماهيت رژيم ايران بوده ايم. رژيم به يك ديكتاتوري نظامي تبديل شده و چهره هاي مذهبي كنار گذاشته شده اند»! به تعبير نغز حضرت امام(ره) حالا امثال آقاي كارتر هم اسلام شناس شده اند. رابرت گيتس و اوباما و هيلاري كلينتون و طوايف نفاق جديد، نگران كدام چهره هاي مذهبي شده بودند؟! راديو فردا كه علنا اعلام مي كرد معضل و چالش اصلي در برابر آشوب و فتنه سال 88 اسلامگرايي مردم است و ابتدا بايد اين مانع را از سر راه برداشت، در كدام دستگاه محاسبه، ازمنتظري و صانعي و خاتمي و كروبي و نظاير آنها به عنوان مجتهد واقعي يا روحاني نوانديش ياد مي كرد؟ اگر تروريست هاي اجير شده ناتوي فرهنگي- نظير سروش و گنجي و مجيد محمدي و...- فقاهت و روحانيت را با «طالباني گري » قياس مي كردند و تروريست هاي فرهنگي لانه كرده در سازمان مجاهدين (انقلاب) و حزب مشاركت، اصل تقليد از مرجعيت را عملي خرافي و شبيه كار ميمون مي خواندند، چگونه بود كه همزمان خلعت روحانيت و مرجعيت نوانديش بر تن برخي سارقان عباي پيامبر كردند و از حلقوم و قلم آنها حكم و فتوا و رهنمود در رساله عمليه «فتنه»! صادر كردند؟
اگر ذات روحانيت و مرجعيت، استقلال و اجتهاد و راهنمايي است، چرا در طول 30 سال گذشته سازمان ناتوي فرهنگي به همراهي منافقين، همواره برخي رجال مطيع و مقلد و پيرو را براي راهنمايي و مرجعيت تبليغ كرده اند؟ جز اين است كه اين رجال به روبات هاي قابل كنترل شبيه بودند و هر چه در برابر جبهه خودي، گارد لجاجت و بدگماني و معارضه داشتند، در قبال جبهه خصم و نفاق، گارد كاملا باز- توأم با حسن ظن و انفعال و خضوع و تبعيت- پيشه مي كردند. و جز اين است كه عبا و قباي آنها پناهگاه و خانه آنها خانه امن تيمي براي زايش و پرورش جريان هاي شبيخون و براندازي شد؟
آيا غير از اين است كه مهدي هاشمي- برادر هادي هاشمي داماد و رئيس دفتر آقاي منتظري- 2 سال پيش از انقلاب سنگ بناي «آيت الله كشي» را با به شهادت رساندن آيت الله شمس آبادي گذاشته بود و پس از آن هم به واسطه باندي كه در بيت «قائم مقام رهبري» فراهم كرد، مشغول ترور شخصيت حضرت امام و مسئولان طراز اول نظير آيت الله خامنه اي شد؟! آيا بيت سيدكاظم شريعتمداري كه حتي عنوان آيت الله العظمايي را بر دوش مي كشيد به واسطه حزب خلق مسلمان ايستگاهي از ايستگاه هاي لانه جاسوسي براي تدارك كودتاي علني عليه نظام نشد؟ مخالفين اصل اسلام و فقاهت و مرجعيت، در اين دو بيت چه مي كردند؟ نهضت آزادي قائل به جدايي دين از سياست و مخالف ولايت فقيه و حكومت ديني را با بيت قائم مقام «رهبري» چه كار؟! منافقين باني جنايت هفتم تير 1360 - و از جمله باني شهادت محمد منتظري- را چه نسبت با بيت منتظري و باند مهدي و هادي هاشمي؟!
راه اندازي كتابخانه سياسي و ايجاد مدارس شبه ديني توسط باند سيدمهدي هاشمي و ايجاد جريان هاي قلابي نظير مجمع مدرسين و... به اعتراف خود وي، بستري براي دور زدن جامعه مدرسين و حوزه علميه قم و ايجاد جريان موازي انحرافي بود. آنها ديده بودند كه جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ماجراي انحراف سيدكاظم شريعتمداري، از هيبت و طمطراق تبليغاتي وي نهراسيده و با شجاعت تمام او را اول ارديبهشت 1361 از مرجعيت خلع كرده اند و... چنين بود كه جامعه مدرسين حوزه علميه قم به عنوان پاسدار راستين حريم فقاهت و روحانيت و مرجعيت، از همان روزگار مغضوب اردوگاه رنگارنگ ضدانقلاب و منافقين شد تا دوره اصلاحات و پس از آن كه منافقين جديد به همراه نفاق قديم بر شدت حملات خود عليه اين نهاد استراتژيك افزوده اند و اين همان نهادي است كه اغلب مراجع گرانقدر امروز- حفظهم الله تعالي- برآمده از آن هستند. با عنايت به اين جايگاه مهم بود كه حضرت امام 10 تير 1364 در ديدار اعضاي جامعه مدرسين با تواضع و فروتني خاصي خطاب به آنان فرمودند «من بايد از شما رهنمود بگيرم و حساب اين نيست كه من به شما رهنمود بدهم...اميدوارم همان طوري كه شما آقايان با انقلاب بوده ايد و انقلاب را بر پا كرده ايد، همين طور هم پيش برويد».
ايشان همچنين در پيام تاريخي خود خطاب به روحانيون سراسر كشور، مدرسين و طلاب حوزه هاي علميه و ائمه جمعه و جماعات (6 اسفند 67) خاطر نشان كردند «اگر فقهاي عزيز نبودند معلوم نبود امروز چه علومي به عنوان علوم قرآن و اسلام و اهل بيت عليهم السلام به خورد توده ها داده بودند... طلاب جوان بدانند پرونده تفكر اين گروه ]قائلان به جدايي دين و سياست[ همچنان باز است و شيوه مقدس مآبي و دين فروشي عوض شده است... آنها كه به خود اجازه ورود به امر سياست را نمي دادند پشتيبان كساني شدند كه تا براندازي نظام و كودتا جلو رفته بودند. غائله قم و تبريز تنها يك نمونه است... مردم عزيز ايران بايد مواظب باشند كه دشمنان از برخورد قاطع نظام با متخلفين از به اصطلاح روحانيون سوءاستفاده نكنند... و اين را دليل عدالت نظام بدانند كه هيچ امتيازي براي هيچ كس قائل نيست... ما هنوز چوب اعتمادهاي فراوان خود را به گروه ها و ليبرال ها مي خوريم. آغوش كشور و انقلاب هميشه براي پذيرفتن همه كساني كه قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولي نه به قيمت طلبكاري آنان از همه اصول كه چرا مرگ بر آمريكا گفتيد، چرا جنگ كرديد، چرا نسبت به منافقين و ضدانقلاب حكم خدا را جاري كرديد، چرا لانه جاسوسي را اشغال كرديد... آيا مدرسين محترم كه ستون محكم انقلاب در حوزه هاي علميه بوده اند، نعوذ بالله به اسلام و انقلاب و مردم پشت كرده اند؟ مگر همان ها نبودند كه در كوران مبارزه حكم به غيرقانوني بودن سلطنت دادند؟ مگر همان ها نبودند كه وقتي يك روحاني به ظاهر در منصب مرجعيت، از اسلام و انقلاب فاصله گرفت، او را به مردم معرفي كردند. اگر خداي نكرده اينها شكسته شوند، چه نيرويي جاي آنان را خواهد گرفت؟...».
قم و حوزه هاي علميه و جامعه مدرسين و فضلا و مراجع گرانقدر آن اگر بالنده و مؤثر نبودند آماج انبوه حملات و تبليغات و مغالطات قرار نمي گرفتند و البته عزت و احترام و اعتبار حقيقي را پيدا نمي كردند. طبيعي است كه جهاد و مجاهدت هزينه دارد و روشن است كه بدخواهان و دشمنان براي رخنه در يكي از نهادهاي استراتژيك نظام- حوزه و روحانيت- لاجرم بايد در لباس دوست در آيند. غير از جايگاه بي بديل جامعه مدرسين در صيانت از اين نهاد استراتژيك، حقيقت و ملاك ديگري هم در شناخت واضح عرصه وجود دارد و آن «خط اول» و اصلي تلقي كردن جبهه استكبار است. هر مرزبندي يا اولويت ديگري غير از اين، انحرافي است. گستره فعاليت و خدمات «ستاد فرهنگي قم»، نهضت جهاني اسلام و جهاد با جبهه استكبار است. رسالت حوزه هاي علميه و روحانيت و مرجعيت، تدارك زمينه هاي ظهور و تأسيس دولت كريمه امام منتظران(عج) است. در چنين افقي، انفعال و رخوت و غفلت و حاشيه پردازي، پذيرفته نيست.
حوزه علميه قم با وجود خدمات بي نظير به انقلاب درطول 3دهه گذشته، هنوز ظرفيت فعليت نايافته بسياري درحوزه نظريه پردازي، پاسخگويي به شبهات، طراحي مدل هاي عملي و پشتيباني ناصحانه از همه اجزاء نظام اسلامي دارد.
محمد ايماني

 



با طفره رفتن از پاسخ به نامه جليلي اشتون نامه جديدي به ايران فرستاد

سرويس سياسي-
در حالي كه كاترين اشتون هنوز به نامه دكتر جليلي و سؤالات مطرح شده در آن پاسخي نداده است، در اظهارنظري جالب توجه خواستار پاسخ رسمي ايران به پيشنهاد 1+5 شد.
خبرگزاري رويترز از بروكسل گزارش داد: كاترين اشتون- رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا- روز جمعه در نامه اي به سفير ايران در بروكسل كه در اختيار رويترز هم قرار گرفته است، از سعيد جليلي- دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان- خواست تا گفت وگوهايي را از 15 تا 17نوامبر (24 تا 26آبان) در پايتخت اتريش برگزار كند كه اين مذاكرات برنامه هسته اي و هر موضوع ديگر مربوط به اين مذاكرات را شامل مي شود.
در اين نامه آمده است: اين نشست مي تواند با شامي در تاريخ 15نوامبر آغاز شود و با مشورت هايي 2 روزه دنبال شود تا انجام مذاكراتي اساسي را ممكن كند.
اين نامه اضافه كرد: با توجه به نزديكي تاريخ هاي پيشنهادي و محدوديت هاي زماني طرف هاي مربوطه، من به پاسخ سريع و مثبت شما اميد دارم.
خبرگزاري فرانسه نيز از بروكسل گزارش داد: اشتون از ايران خواست، ظرف چند روز آينده به پيشنهادش براي از سرگيري مذاكرات به تعويق افتاده درباره برنامه هسته اي پاسخ دهد.
گفتني است اشتون اوايل ماه جاري ميلادي نيز همين پيشنهادات را به طور شفاهي مطرح كرده بود و اين نامه تكرار همان موضوعات است.
سخنگوي اشتون هم در اين زمينه گفت: با وجودي كه ايران از طريق رسانه ها اعلام كرده است كه از اين پيشنهاد استقبال مي كنند، اما اشتون همچنان منتظر يك پاسخ رسمي از طرف تهران است.
وي ادامه داد: اشتون به ايران براي ارائه پاسخ مثبت به پيشنهادش، ظرف چند روز آينده چشم دارد.
سرگئي ريابكوف، معاون وزير خارجه روسيه نيز كه از طرف اين كشور در مذاكرات هسته اي شركت مي كند گفت: از دوستان و همكاران ايراني مي خواهيم كه به طور رسمي و با نگاهي مثبت به اين دعوت مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا پاسخ دهند.
اين در حالي است كه مقام هاي ايراني گفت وگو كننده با كيهان مي گويند ايران علاوه بر ملاحظاتي كه در مورد زمان و تاريخ مذاكرات دارد، تاكيد بر هسته اي بودن گفت وگوها را خلاف همه توافق هاي قبلي مي داند. از نظر ايران فقط مشتركات دو بسته يا نامه جليلي به اشتون مي تواند مبناي مذاكرات باشد.

 



پناهندگي (گفت و شنود)

گفت: سازمان «سيا» از دادن پناهندگي به 2 تن از مدعيان اصلاحات كه چند ماه قبل از ايران گريخته و در يكي از كشورهاي اروپايي ساكن شده اند، خودداري كرد.
گفتم: ولي اين حيوونكي ها به خاطر آمريكا و اسرائيل دست به وطن فروشي زده بودند، پس چرا حالا كه دربه در شده اند آمريكا از آنها حمايت نمي كند؟!
گفت: علت را نمي دانم! ولي يك سايت ضد انقلاب با اعلام اين خبر نوشته است؛ آمريكا ترجيح مي دهد اصلاح طلبان فراري در كشورهاي اروپايي نيز حضور داشته باشند.
گفتم: مامور شهرداري زنگ خانه اي را زد و بچه صاحبخانه گفت كيه؟ مامور پرسيد؛ آشغال داريد؟ و پسر صاحبخانه پدرش را صدا كرد و گفت؛ باباجون! آشغال داريم؟ و پدرش جواب داد آره! پسرك به مامور گفت؛ خيلي ممنون! آشغال نمي خواهيم! خودمان داريم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ سفر رهبر معظم انقلاب به شهر خون و قيام و استقبال بي نظير مردم و علماء و طلاب از ايشان خون تازه اي در رگ هاي انقلاب جاري ساخت و دشمنان اين نظام اسلامي و ولايي را مات و مبهوت نمود. دشمنان انقلاب و فتنه گران بدانند كه مردم از انقلاب و ولايت فقيه دست برنخواهند داشت و بر عهد خود تا پاي جان ايستاده و خواهند ايستاد.
4891---0912
¤ براي عالميان مايه ننگ است كه رژيم جعلي صهيونيستي به هيچ قانوني پايبند نيست و دولتها عكس العمل مناسبي از خود نشان نمي دهند.
8495---0911
¤ بهترين روش مقابله با تحريم حذف تجملات از زندگي افراد جامعه از طريق آموزش با استفاده از رسانه هاي گروهي به ويژه صدا و سيما مي باشد.
3871---0935
¤ مسئولين سايپا بالاخره چه وقت خودرو 2 سال پيش ثبت نام شده ما را به نام «تيبا» تحويل خواهند داد. آنقدر خلف وعده كرده اند كه خسته شديم.
6549---0911
¤ آيا اين بود «نياز امروز پشتوانه فردا» كه فقط 6 درصد به حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي افزوده شود. آيا مسئولين سازمان تأمين اجتماعي با اين افزايش مي توانند زندگي كنند.
سيدمعروف ساداتيان
¤ چرا تلويزيون تمام سريالها را براي فروش عرضه مي كند اما روايت فتح را عرضه نمي كند؟
4398---0912
¤ دبيرستان شاهد رضويه (دخترانه) قم با گذشت سه هفته از آغاز سال تحصيلي دبير دروس اختصاصي رياضي ندارد از مسئولين درخواست رسيدگي داريم.
1006---0935
¤ در جريان سفر مقام معظم رهبري به قم و ازدحام فوق العاده جمعيت در يك لحظه دست دختر كوچكم از دستم رها شد و در ميان ازدحام جمعيت گم شد پس از مراسم به نيروي انتظامي گزارش شد كه با تلاش فراوان آنها فرزندم را پيدا كردند و به ما تحويل نمودند. از همه اين عزيزان كه تلاش و كوشش كردند تقدير و تشكر مي كنم.
خوانبخت
¤ بيشتر نيروهاي كادر اداري دانشگاه آزاد افراد بازنشسته اند كه مجدداً بكارگيري شده اند. شايسته است نسبت به جايگزين نمودن نيروهاي تحصيل كرده جوان بيكار اقدام شود.
4005---0912
¤ محله ولاغوز در استان گلستان تبديل به فروشگاه مواد مخدر صنعتي شده، مسئولين ناجا اقدام لازم را به عمل آورند.
0288---0937
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود با سي دي فروشي هاي مخرب و مستهجن در سر بلوار مارليك سرآسياب كرج كه هر شب ساعت 30 دقيقه بامداد اقدام به فروش مي كنند برخورد قاطع نمايد. چرا متخلفين آزادند تا بچه هاي ما را فاسد كنند.
7214---0935
¤ متأسفانه بيرون گذاشتن دست از پنجره خودرو توسط برخي رانندگان و سرنشينان بي توجه امري معمول شده كه در صورت وقوع حادثه باعث آسيب ديدگي شديد دست تا حد قطع عضو مي شود و هر دو طرف تصادف را تا مدت هاي طولاني درگير خود مي كند. ضرورت دارد از طريق آموزش و اعمال جريمه هاي سنگين اين عادت خطرناك و خطرساز، در هنگام رانندگي از بين برود.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ مردم ستمديده و رزمنده لبنان و مستضعفين از سفر تاريخي دكتر احمدي نژاد واقعا خوشحال شدند چرا كه اين سفر بركات زيادي در پي داشت.
سهرابي- تهران
¤ به رغم وجود جايگاه هاي گاز CNG به اندازه كافي اما به علت كمبود متصدي بسياري از آن ها فعال نبوده و لذا باعث طولاني شدن صف ها در جايگاه هاي ديگر شده است.
حسيني
¤ از زحمات شهرداري محترم تسوج به خاطر مرمت و بازسازي مزار شهداي وادي رحمه اين شهر تشكر مي كنيم.
يك شهروند
¤ با توجه به تحريم هايي كه دشمنان هر روز بر ما تحميل مي كنند پيشنهاد مي كنم كه سيلوهاي با ظرفيت 100 ميليون تن گندم ساخته شود. تا اولا ايران به قطب ذخيره گندم در منطقه تبديل شود و از طرف ديگر پاسخگوي اينگونه تهديدات باشد.
بهمن- تهران
¤ به رغم وجود فضاي مناسب براي پارك خودرو ملاقات كنندگان با بيماران بستري در بيمارستان فياض بخش شماره 2 اجازه پارك خودرو در اين فضا داده نمي شود به نحوي كه باعث اذيت مراجعين مي شود درحالي كه اگر اين فضا را تبديل به پاركينگ كنند هم آسايش مراجعين فراهم مي شود و هم محل درآمدي براي بيمارستان خواهد شد.
عزيزالله وطن دوست
¤ از وزير محترم علوم درخواست مي شود كه در جهت برقراري عدالت مشكل عضويت در هيئت علمي دارندگان مدرك كارشناسي ارشد با استخدام رسمي را برطرف كند.
سيدزاده
پاسخ روابط عمومي وزارت راه و ترابري
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون كيهان و خوانندگان مورخ 13/6/98 در خصوص بازگشايي تعاوني 1 مسير تهران- نطنز در ترمينال جنوب » به آگاهي مي رساند:براساس اعلام دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با توجه به استعلام انجام شده از اداره كل حمل و نقل و پايانه استان تهران افزايش سرويس در هر مسير براساس ميزان عرضه و تقاضا با الزام كليه ضوابط و مقررات از جمله عقد قرارداد همكاري، ايجاد شعبه و يا نمايندگي همنام در مقصد توسط شركت هاي مسافربري انجام مي شود و با توجه به بررسي هاي به عمل آمده به اطلاع مي رساند تقاضاي مسافران توسط شركت هاي تعاوني مسافربري شماره 01 و 71 در حد مطلوب برآورده مي شود و در ايام اوج سفر و در صورت نياز به فعاليت شركت جديد در مسير مذكور از سوي اداره كل حمل و نقل پايانه استان تهران مورد بررسي كارشناسي قرار گرفته و اقدام لازم به عمل خواهد آمد.
در پايان به اطلاع مي رساند اخبار و اطلاعات حوزه وزارت راه و ترابري و سازمان هاي متبوع از طريق سايت wwwmrtir قابل دسترسي بوده و همچنين هموطنان گرامي مي توانند انتقادات و پيشنهادات خود را در خصوص طرح ها و عملكرد وزارت راه و ترابري مطرح و با شماره پيامك 03000707 و يا با شماره هاي 08224409 و 18224409 واحد ارتباط مردمي روابط عمومي جهت رسيدگي و پاسخگويي ارسال نمايند.
 



در تبيين فرمايشات رهبر انقلاب تأكيد شد
بيانات رهبري در جمع طلاب قم منشور حوزه هاي علميه است

سرويس سياسي-
جمعي از صاحب نظران در تبيين فرمايشات رهبر انقلاب، بيانات ايشان را در جمع طلاب قم، منشور حوزه هاي علميه دانستند.
در همين ارتباط حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني، معاون پارلماني رئيس جمهور با اشاره به بيانات رهبري در جمع طلاب و روحانيون قم اظهار داشت: بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با طلاب، علما و فضلاي حوزه علميه قم بسيار جامع و تعيين كننده است و اصول بيانات ايشان منشور حوزه هاي علميه قلمداد مي شود.
وي تأكيد كرد: بيانات رهبري در جمع طلاب، سرلوحه حوزه هاي علميه و بيانگر نحوه تعامل آنها با نظام اسلامي خواهد بود.
حجت الاسلام جعفر شجوني عضو جامعه روحانيت مبارز هم با اشاره به هشدار رهبري انقلاب نسبت به اسلام بدون روحانيت اظهار داشت: اينكه عده اي ملي گرا كه تعصب چنداني به دين ندارند، دنبال اين هستند تا دست روحانيت را از سياست و امور اجرايي كوتاه كنند امري است كه از روزهاي اول انقلاب ملموس بود.
وي افزود: جامعه ايران كه اسلامي ترين كشور دنيا به شمار مي رود، به روحانيون نياز دارد و به همين دليل مخالفان بايد بدانند كه تحت هيچ شرايطي نمي توانند كاري كنند تا روحانيت به حاشيه برود.
آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان نيز در همين زمينه خاطرنشان كرد: يكي از اهداف مهم سفر تاريخي رهبر معظم انقلاب، برنامه ريزي براي حوزه علميه قم بود، سفر تاريخي رهبري براي تقويت كمي و كيفي حوزه علميه قم است كه بحمدالله به زودي شاهد تحقق اين موضوع خواهيم بود.
حوزه علميه و نظام
از هم جدا شدني نيستند
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز با اشاره به فرازهايي از بيانات رهبر انقلاب اسلامي در ديدار روز گذشته با طلاب و روحانيون ادامه داد: كساني كه حوزه و نظام را متهم به حكومتي و آخوندي مي كنند، مي خواهند اين سرمايه عظيم را از هم جدا كنند.
آيت الله حسيني بوشهري با تأكيد بر اينكه حوزه و نظام از هم جدا شدني نيستند گفت: روحانيت مادر و عقبه نظام اسلامي است و بايد در صحنه بماند كه مي ماند.
وي همچنين با بيان اينكه استقبال مردم قم از رهبر معظم انقلاب، به زيبايي تاريخ درخشان و پرافتخار قم بود تأكيد كرد: مردم قم با اين استقبال بي نظير و باشكوه حماسه ديگري را در كارنامه درخشان خود ثبت كردند.
در همين خصوص آيت الله سيداحمد خاتمي نيز استقبال حوزويان و اقشار مختلف مردم قم از مقام معظم رهبري را بسيار باشكوه و اين حضور را به رزمايش ولايتمداري تشبيه كرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: به فضل الهي استقبال وصف نشدني مردم و حوزويان از مقام معظم رهبري، ضد انقلاب و محافل معاند و بيگانه را در بهت و حيرتي عجيب فرو برد.
وي ادامه داد: علما و اساتيد برجسته حوزه علميه قم نيز در فرصت هاي مختلف به محضر آيت الله خامنه اي رسيده و افزون بر پاسداشت حريم ولايت، از ايشان تكريم و تجليل كردند.
امام جمعه مشهد هم با توجه به اين موضوع عنوان كرد: دشمن درصدد ايجاد فاصله بين مراجع تقليد و رهبري است كه سفر مقام معظم رهبري و استقبال مراجع، روحانيت و مردم قم، بار ديگر نقشه هاي دشمنان را خنثي كرد.
آيت الله علم الهدي با بيان اينكه دشمن دريافته است تا زماني كه مردم از نظام و انقلاب حمايت كنند نمي توانند به اهداف خود برسد، تصريح كرد: از اين رو دشمن به دنبال اين است كه با جدا كردن نظام اسلامي از دين و جدا شدن مردم از دين، وابستگي مردم را به نظام كم كند و حمايت آنها را از نظام قطع كند.

 



نخست وزير سوريه: واكنش ايران به هرگونه تجاوز نابودي اسرائيل را در پي دارد

نخست وزير سوريه درباره پيامدهاي هرگونه جنگ عليه ايران هشدار داد و تأكيد كرد كه هرگونه واكنش ايران به نابودي رژيم صهيونيستي منجر خواهد شد.
«محمد ناجي عطري» در گفت وگو با روزنامه كويتي «الراي العام» در پاسخ به اين سؤال كه آيا احتمال جنگ آمريكا يا اسرائيل عليه ايران براي ضربه زدن به برنامه هسته اي اين كشور وجود دارد، گفت: جنگي وجود ندارد اگر اسرائيل بخواهد آتش جنگ را روشن كند نتايج فاجعه آميزي به همراه خواهد داشت چون هر عملي با عكس العملي روبه رو خواهد شد و چه كسي متحمل اين عكس العمل خواهد بود آيا اسرائيل تحمل شكست قاطعي كه به موجوديتش پايان مي دهد دارد؟
به گزارش فارس، وي افزود: هر انسان عاقلي از بهايي كه در مقابل حمله به ايران خواهد پرداخت جويا مي شود.
نخست وزير سوريه درباره احتمال حمله آمريكا به ايران نيز گفت: باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا كه كشورش در باتلاق عراق و افغانستان گير كرده قصدي براي به راه انداختن جنگي جديد ندارد و آنها شبانه روز فرياد مي زنند كه مي خواهند خود را از درگيري هاي موجود در اين دو كشور خارج كنند و همه اينها نشانه هاي به وقوع نپيوستن جنگ جديد در منطقه است.
محمد ناجي عطري تأكيد كرد: ايران خواستار بهره مندي از حقوق خود در به كارگيري انرژي هسته اي براي اهداف صلح آميز و توليد انرژي است و اين حق همه است و همه كشورها هم اكنون در حال بررسي تأسيس نيروگاه هاي هسته اي هستند از جمله كشورهاي مصر، تركيه و ديگر كشورها و همه آنها انرژي هسته اي را براي اهداف صلح آميز مي خواهند و طرح هاي جمهوري اسلامي نيز در اين راستا است.
وي به تشديد فشارهاي غرب عليه ايران در زمينه انرژي هسته اي اشاره كرد و گفت: علت اصلي اعمال فشارهاي جامعه بين المللي بر ايران، حمايت از اسرائيل و هر چيزي است كه در راستاي تضمين حمايت از اسرائيل جريان دارد.
نخست وزير سوريه درباره اينكه آيا احتمال وقوع جنگ جديد رژيم صهيونيستي عليه لبنان و سوريه نيز مي رود گفت: ما بايد همواره براي مقابله با نقشه هاي دشمن صهيونيستي آماده باشيم چون مي دانيم كه اسرائيلي ها همواره به دنبال جنگ افروزي در خارج از مرزهاي خود هستند.
وي تأكيد كرد: در صورت وقوع جنگ عليه جنوب لبنان ما نيروهاي حامي مقاومت نيز به مقابله با اسرائيل مي رويم اما برادران ما در لبنان همواره گفته اند كه از لبنان در برابر هر تجاوزگري اسرائيل حمايت مي كنند.

 



ادعاي ضدايراني ويكي ليكس با هدف سرپوش گذاشتن بر جنايات آمريكا در عراق

سرويس سياسي-
يك پايگاه اينترنتي با انتشار اسنادي محرمانه از جنگ آمريكا عليه عراق مدعي دخالت ايران در عراق و تجهيز شبه نظاميان اين كشور براي حمله به نيروهاي آمريكايي شده است.
پايگاه اينترنتي «ويكي ليكس» با انتشار حدود چهار صد هزار سند محرمانه درباره جنگ عراق به ابعاد جنايت هاي آمريكا در طول بيش از 6 سال از اشغال نظامي اين كشور پرداخت.
ويكي ليكس در بخشي از اين اسناد مدعي شده است كه ايران در تجهيز شبه نظاميان عراقي براي حمله به نيروهاي آمريكايي در اين كشور نقش داشته است.
در همين رابطه، شبكه الجزيره انگليسي تاكيد كرد مطالب مربوط به ايران در اسناد محرمانه عراق بيشتر بازتاب همان حرفهايي است كه آمريكايي ها هميشه ادعا كرده و گفته اند كه ايران پشت بسياري از رويدادهاي عراق است.
در ادامه اين گزارش آمده است: ادعاهاي ضدايراني ويكي ليكس با سفر اخير نوري مالكي، نخست وزير عراق به ايران نيز مرتبط است.
الجزيره در بخش ديگري از اين گزارش افزوده است: تيراندازي نيروهاي آمريكايي به مردم عراق در ايست هاي بازرسي كه در ويكي ليكس آمده، موضوعي است كه در جنگ عراق بارها و بارها اتفاق افتاده است در واقع آنچه آمريكا به عنوان تهديد ازآن نام برده و نيروهاي خود را به شدت عمل تشويق مي كند در بيشتر موارد تصوري بيش ازتهديد نبوده است و اسناد محرمانه در ويكي ليكس اين را نشان مي دهد متاسفانه نيروهاي آمريكايي به عنوان افرادي كه تا دندان مسلح بوده اما هيچ آشنايي با پيرامون خود نداشتند عمل مي كردند.
وزارت حقوق بشر عراق ديروز در نخستين واكنش رسمي اين كشور به انتشار اسناد محرمانه آمريكا در مورد جنگ عراق در پايگاه اينترنتي ويكي ليكس اعلام كرد: اين اسناد حاوي مطالب غيرمنتظره اي نيست «كامل الامين» سخنگوي وزارت حقوق بشر عراق به خبرگزاري فرانسه گفت: اين اسناد براي ما تعجب آور نيست زيرا ما پيش تر به چندين مورد از مواردي كه در اين اسناد ذكر شده است اشاره كرده بوديم از جمله آنچه كه درزندان ابوغريب گذشت همچنين موارد ديگري كه نيروهاي آمريكايي در آن دست داشتند.

 



خشم سلطنت طلبان از عنايت ويژه انگليس به اصلاح طلبان (خبر ويژه)

يك سايت وابسته به سلطنت طلبان خارج نشين بي بي سي انگليس را به خاطر اينكه فرصت كافي به آنها نمي دهد و اصلاح طلبان را بيشتر تحويل مي گيرد، مورد انتقاد قرار داد.
پارس ديلي نيوز در نوشته اي با عنوان «بي بي سي فارسي، رسانه اي بين المللي يا صداي اصلاح طلبان » نوشت: در اين كه BBC در جنبش بعد از انتخابات 88 به حرفه اي ترين شكل رسالت خبررساني را دنبال كرد ترديدي نيست و اين به تنهايي قابل احترام است. اما بي بي سي ادعا دارد كه رسانه اپوزيسيون نيست و بيطرف است. نقش بي بي سي و سياست انگليس در روند مناقشات ايران واضح است. برنامه هاي بي بي سي جالب است اما مورد مناقشه، محتواي آن است. مثلاً هر سال در سالگرد واقعه 28 مرداد، براي مصدق سينه زني مي كند اما همين بي بي سي، ورود بي شرمانه متفقين به ايران علي رغم بيطرفي رضا شاه را سالگرد نمي گيرد يا درباره حمايت از جنايت فرانكو در اسپانيا چيزي نمي گويد.
نويسنده سايت ياد شده كه از حمايت ويژه رسانه رسمي وزارت خارجه انگليس نسبت به مدعيان اصلاح طلبي به شدت عصباني به نظر مي رسد، افزوده است: پرسش از بي بي سي اين است كه مگر در بين كارشناسان فقط يك طيف وجود دارد. چطور است كه فقط طيف اصلاح طلب در مورد امور ايران صاحب نظر است؟ آيا اين همه سال مبارزه گروه هاي مختلف چپ و جبهه ملي و طرفداران پادشاهي، كارشناسان قابلي به بار نياورده است. جاي كساني نظير ميبدي، و نوري علا و ميرفطروس يا نوري زاده و ناصر محمدي، الهه بقراط و احمد احرار و عباس پهلوان كه در تضاد با تماميت نظام اسلامي هستند در بي بي سي كجاست؟ آيا بايد اصلاح طلبان تازه به خارج رفته نظير حسين باستاني و نامور حقيقي و حتي فرخ نگهدار (عضو چريك هاي فدايي خلق و رهبر مبارزات مسلحانه و طبيعتاً ترور، و اصلاح طلب امروز!!) در بي بي سي داد سخن بدهند. بايد بگويم با داستاني نظير خود آقاي باستاني مشكلي ندارم. منظورم حقيقت نهفته در عملكرد بي بي سي است و آن جانبداري رسانه وزارت خارجه بريتانيا از جريان اصلاح طلب در ايران است. آيا تمام جريان سياسي مخالف به بخشي از جنبش سبز كه مربوط به موسوي است خلاصه مي شود؟ سوال اينجاست كه سهم بقيه مخالفان غير از اصلاح طلبان در بي بي سي كجاست؟ و اينكه رسانه دولت فخيمه انگليس، ديگر چه خواب رنگي براي ايران ديده است.


 



چه عجب؟! كروبي اين بار وسط خال زد (خبر ويژه)

رفيق شفيق شهرام جزايري كه سابقه دريافت 300 ميليون تومان هديه ناقابل از او را در كارنامه خود دارد، با طرح نظارت بر نمايندگان مخالفت كرد.
مهدي كروبي ضمن اينكه خود را با عنواني جديد (پاسدار مشروطيت؟!) معرفي مي كرد، مدعي شد طرح نظارت بر نمايندگان كه در راستاي جلوگيري از انحراف نمايندگان و زد و بندها و تخلفات احتمالي- مسبوق به سابقه- پيشنهاد شده باعث تحقير نمايندگان و تهديد آنها و محدود كردن وظيفه نمايندگي است. وي همچنين با بيان اينكه نقطه قوت هر نظام مردمسالار در وجود و استقلال نهاد قانونگذاري است، نوشت: قانون اساسي ما آن قدر به جايگاه مجلس اهميت و اعتبار بخشيد كه بر طبق اصولي از آن «مجلس وظيفه تحقيق و تفحص در تمام امور كشور را دارد» (اصل 76) و مطابق نظر قانونگذار اساسا تشكيل دولت بدون حضور مجلس امكانپذير نيست در (اصل 88) و مجلس حق سؤال و استيضاح از دولت را دارد.
ابراز نگراني كروبي براي استقلال مجلس و جايگاه و مسئوليت هاي آن در حالي است كه برخي نمايندگان فرصت طلب در طول دوره هاي مختلف مجلس اقدام به زد و بند، داد و ستدهاي نامشروع اقتصادي، كلاهبرداري و... مي كردند اما چون در مجلس حضور داشتند براي خود احساس مصونيت مطلق مي كردند و دوره 4 ساله را بدون هيچ مواخذه اي پشت سر مي گذاشتند كه نمونه آن زد و بند شماري از نمايندگان مجلس ششم و از جمله رئيس آن با شهرام جزايري -مفسد اقتصادي كه بيش از صد ميليارد تومان از بيت المال غارت كرد- بود. اكنون بايد از كروبي پرسيد آن روز كه وي و دوستانشان پولهاي بادآورده و بي زبان را از مفسداني نظير جزايري مي گرفتند، شأن مستقل مجلس، و حرمت و احترام مسئوليت نمايندگي كجا رفته بود. آيا آن رفتارها كه تكرار پيدا كرد باعث تحقير مجلس و نقض استقلال پارلمان (خانه ملت) نبود؟
از سوي ديگر دولت اصلاحات در همان مجلس ششم لوايح دوقلويي را به مجلس عرضه كرد و امضاي آن را هم گرفت كه طبق آن رئيس دولت وقت مي توانست هر مصوبه و تصميم مجلس يا حكم قضايي را به بهانه اينكه منطبق با قانون اساسي نيست، وتو كند! آن روز غم دروغين «استقلال و حرمت و جايگاه مجلس» كجا رفته بود؟!
آقاي كروبي درست مي گويند اگر نظارت درستي بر عملكرد نمايندگان وجود داشت، مفسدان اقتصادي براي خريد و فروش مجلس ششم- يك جا- طمع نمي كردند و يك جوانك سمبوسه فروش نمي توانست با 300 ميليون تومان رئيس مجلس وقت را بخرد و نوچه خود كند.
ظاهرا نگراني كروبي به خاطر آن است كه مي ترسد قانون نظارت بر نمايندگان مجلس عطف به ماسبق شود و رشوه هاي بي زباني را كه خود و همپالكي هاي مدعي اصلاحات وي از مفسدان اقتصادي دريافت كرده اند، پس گرفته شود!

 



فريدمن: اسرائيل حوصله مردم آمريكا را سر برده است (خبر ويژه)

«مردم آمريكا ديگر حوصله اسرائيل را ندارند». اين ارزيابي را توماس فريدمن سرمقاله نويس روزنامه نيويورك تايمز كه داراي گرايش هاي صهيونيستي هم هست عنوان كرد.
فريدمن در گفت وگو با شبكه 2 تلويزيون آمريكا اظهار داشت: بسياري از مردم آمريكا ديگر حوصله اسرائيل را ندارند و از مسئله روابط با اسرائيل خسته شده اند.
به گزارش خبرگزاري قدس، وي اضافه كرد: عموم ملت آمريكا ديگر هيچ اهميتي براي مسايل اسرائيل قايل نيستند. اين نهايتاً منجر به آسيب ديدن منافع امنيتي اسرائيل خواهد شد.
فريدمن گفت: به اعتقاد من، اسرائيل در پي پيشبرد مذاكرات صلح با فلسطيني ها نيست.
وي درباره خواسته اسرائيل مبني بر شناسايي «دولت يهودي» در عوض توقف شهرك سازي گفت: اسرائيل با اين خواسته اش گويي از ابومازن مي خواهد كه سرود ملي يهود را با لهجه غليظ يديش (يكي از گويش هاي عبري) بخواند.
فريدمن پيش از اين هم در مقاله اي در نشريه نيويورك تايمز نوشت: اسرائيل مي بايست به تقاضاي آمريكا براي توقف شهرك سازي احترام مي گذاشت زيرا آمريكا سالانه ميلياردها دلار به اين كشور كمك مي كند. تداوم شهرك سازي در كرانه باختري و قدس اشغالي ديوانگي محض است.
يادآور مي شود دور جديد مذاكرات سازش به دنبال از سرگيري شهرك سازي توسط صهيونيست ها در كرانه باختري رود اردن، متوقف شد. روز گذشته ريچارد فالك گزارشگر ويژه سازمان ملل در مسائل حقوق بشر اعلام كرد: عمليات دامنه دار شهرك سازي در اراضي متعلق به فلسطيني ها در بيت المقدس شرقي و كرانه باختري، تشكيل يك كشور فلسطيني را غيرممكن كرده و اشغال اراضي فلسطيني توسط اسرائيل را به پديده اي غيرقابل برگشت تبديل كرده است. احداث اين شهرك هاي يهودي نشين در مناطق مذكور آنچنان گسترده شده كه عملاً به معناي الحاق سرزمين هاي فلسطيني به اسرائيل است.
وي مي گويد: به نظر مي رسد فرآيند صلح خاورميانه كه هدف از آن ايجاد يك كشور مستقل فلسطيني است، بر توهم استوار باشد. فالك افزود: سازمان ملل، آمريكا و اسرائيل نتوانسته اند حقوق فلسطيني ها را رعايت كنند.

 



سيدهادي خامنه اي: شعار نه غزه نه لبنان از بيخ و بن باطل است (خبر ويژه)

سيدهادي خامنه اي دبير گروه «مجمع نيروهاي خط امام» (از گروه هاي اصلاح طلب) ضمن به چالش كشيدن شعار انحرافي نه غزه نه لبنان گفت: تخطئه كمك به لبنان و فلسطين از بيخ و بن باطل است، ما بايد به انديشه ضد صهيونيستي كه از اركان نظام ماست وفادار بمانيم.
وي در نشستي با موضوع «فلسطين و اهميت سياسي آن براي ايران امروز» ضمن مرور تاريخچه اشغال فلسطين توسط صهيونيست ها گفت: جهان غرب و آمريكا به اعتبار جنگ هاي صليبي از اين پروژه صهيونيستي استقبال كردند. هنوز هم جنگ هاي صليبي فراموش نشده است. خود انگليس مبتكر اين طرح بود.
هادي خامنه اي با بيان اينكه «كشورهاي غربي به يك عامل كنترل در منطقه نياز دارند و قبل از انقلاب اسلامي، از ايران براي همين منظور در منطقه استفاده مي شد» افزود: غربي ها با اهداف استراتژيك، رژيم اسرائيل را به وجود آوردند اما حالا در منطقه كشوري پيدا شده كه از اساس، اسرائيل را جعلي مي داند و به همين دليل. هم هست كه مي گوييم رژيم صهيونيستي و نه اسرائيل. اين پروژه ايران باعث زحمت آنها شده و بايد بدانيم كه با قدرت مي شود آنها را سرجايشان نشاند.
وي گفت: ما با رژيم صهيونيستي سازش نمي كنيم چون اين اصلي مبتني بر انقلاب ماست. مسئله فلسطين حتي در اطلاعيه هاي سال هاي 41 و 42 امام(ره) هم بود. ما بنا بر عقيده مان بايد از مبارزان فلسطيني دفاع بكنيم. اين حمايت هم سياسي است، هم فرهنگي، و هم مالي. ما بايد از آنها حمايت بكنيم و اين حمايت هم بايد علني باشد. طبيعتاً از لبنان هم به خاطر شرايط مشابه بايد حمايت كنيم چون با ما ارتباط پيدا مي كند.
سيدهادي خامنه اي با تمجيد از قدرت و توانايي حزب الله لبنان گفت: يك مدير عاقل در رأس حزب الله وجود دارد كه قدرت جذب خيلي خوبي دارد. من در ارتباطاتي كه با آنها داشته ام ديده ام كه كارهاي تشكيلاتي بسيار خوبي دارند. چندين بار توطئه هاي جاسوسي آمريكا را توانسته اند پيدا كنند. شبكه وسيع رسانه اي و مخابراتي كاربردي دارند كه آن قدر مؤثر هستند كه چند سال پيش احزاب مخالف حزب الله در لبنان در اين شبكه ها اخلال هايي را به وجود آوردند كه حزب الله را بخوابانند اما حزب الله با قدرت توانست از پس آنها برآيد.
وي گفت: نظام ما و اقتدار ما هدف آنها (غربي ها و صهيونيست ها) است. هدف گيري هم بسيار جدي است و موجوديت جمهوري اسلامي را هدف گرفته اند و اشخاص در دوره هاي خاص مطرح نيستند. ما براي تأمين انديشه هاي انقلابي و انسان دوستانه خودمان بايد از فلسطين و لبنان دفاع كنيم. همچنين براي وفاداري نسبت به انديشه ضد صهيونيسم كه از اركان نظام ماست، بايد پاي قسمي كه خورده ايم بايستيم. براي اينكه توطئه ها عليه ما علني شد، بايد دست هاي راه دوري را مثل حماس و حزب الله داشته باشيم. مطمئناً حضور قدرتمند آنها امنيت ما را هم بيشتر مي كند. امنيت ما در واقع بستگي به امنيت آنها دارد. اگر كمكي به آنها مي كنيم نبايد منتي سر آنها بگذاريم بلكه بايد از آنها ممنون باشيم كه اين كمك ها را قبول مي كنند و با موجوديت خودشان امنيت ما را افزايش مي دهند. قدرت ما را افزايش مي دهند و خداوند در اين فرمول كاري كرده كه هم ما به منظورمان مي رسيم و هم تكليف مان را عمل مي كنيم. بعضي ها مي گويند چرا به داخل كمك نمي كنيد و به كشورهاي دور كمك مي كنيد كه اين حرف، اشتباه است. بنده از بيخ و بن اين انديشه را باطل مي دانم.

 



در فضاي مجازي به چاهي افتاديم كه براي جمهوري اسلامي كنده بوديم (خبر ويژه)

شبكه هاي اينترنتي اجتماعي نظير فيس بوك به معدن طلاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي تبديل شده اند.
سايت گويانيوز وابسته به سازمان جاسوسي سيا در هشداري جدي نسبت به ناامني شبكه هاي اينترنتي نوشت: اگر در گذشته، شبكه هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي بايد با هزار راه به گروههاي مخالف در خارج كشور نفوذ مي كرد تا اطلاعاتي ريز و درشت از وابستگان به گروههاي سياسي بدست آورد، امروز وجود شبكه هاي اينترنتي حكم يك معدن طلاي اطلاعاتي را دارد. رژيم براحتي مي تواند يك تصوير از وضعيت گروههاي سياسي، سمپاتها و هواداران يك سازمان به دست آورد مثلا در فيس بوك، هر كس مقداري كم و بيش از خود اطلاعاتي بيرون ميدهد؛ خطوط سياسي كه دنبال ميكند، نام و نام خانوادگي. و اگر طرف بسيار باز عمل كند باز هم اطلاعات بيشتري به اينكه كجا زندگي مي كند و به چه مسائلي علاقه دارد و بعد هم هر دوستي، دوستي را دنبال ميكند كه خود حاوي اطلاعاتي نادر براي رژيم است. امروز رژيم علاوه بر نعمت تكنولوژي كنترل زيمنس-نوكيا كه براي كنترل ارتباطات در داخل بكار ميگيرد، عملاً با وجود شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك دست يابي به اطلاعات وسيعي را دارد.
گويانيوز مي نويسد: اگر جمهوري اسلامي مثلاً تا ديروز خبري از م.س يك فعال سياسي براي مثال نداشت، امروز از او خبر دارد كه مثلا هنوز نسبت به فلان سازمان سياسي سمپاتي دارد و م.س خود داراي دوستاني است و اين دوستان باز دوستاني دارند كه يا بصورت گروهي و يا بصورت فردي به يكديگر متصل هستند و بدين شكل حداقل وضعيت سياسي افرادي كه تا ديروز براي رژيم به عنوان هوادار ساده، نزديك و دور مشخص نبود امروز براي رژيم مشخص مي شود. از نظر تكنيكي رژيم براحتي مي تواند با گرفتن نام و نام خانوادگي افراد در كشورهاي مختلف اروپايي از طريق دستگاه اطلاعاتي كه در هر سفارتخانه دارد، در سيستم تلفني هر كشور اطلاعات محل زندگي افراد را بدست آورد و اگر هم برايش حساس باشد با تلاش بيشتري در محل اطلاعات نسبت به افراد بدست آورد. مي تواند با داشتن ايميل برنامه هاي مختلف را با اسب تروا ارسال كند كه با يك نوشته مخالف رژيم براي مثال در برنامه ورد، و يا پي دي اف و يا حتي تصوير و يا يك بازي و يك برنامه جالب و... اطلاعات كامپيوتري افراد را خالي نمايد. و مي تواند با گوگل اطلاعات بيشتري از فرد بدست آورد. حال حساب كنيد كه اگر تمامي اين تلاشهاي ساده را رژيم به هم گره بزند، چه اطلاعاتي را مي تواند بدست آورد. مي داند كه يك نفر اكنون در چه وضعيت سياسي است و تا چه حد فعال ميباشد. در كجا و در چه كشوري و در چه شهري زندگي ميكند و حتي شكل و قيافه امروزيش چه شكلي است و...
اين سايت ضد انقلابي كه خود منبع بسياري از اطلاعات مورد بحث است، پرسيده است: دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي كي مي توانست به راحتي اين گونه اطلاعات مجاني نسبت به تعداد زيادي از افراد اپوزيسيون به دست آورد؟ و از حال فرد فرد آنها باخبر باشد. با اين حساب آيا جمهوري اسلامي از فضاي مجازي ضرر كرده يا نفع برده است؟ اين يك چاقوي دو سره است كه علي رغم زخم هاي سطحي كه مي تواند براي رژيم دربر داشته باشد، مي تواند زخم هاي عميقي بر تن اپوزيسيون و مخالفان بگذارد. البته امكانات سازماندهي رژيم در فضاي مجازي بسيار گسترده تر از مثال هاي ساده اي است كه ما ذكر كرديم اما همين مثال ساده مي تواند هشداري براي مخالفان رژيم باشد كه دچار ساده انديشي نشوند.
اين رويكرد ماليخوليايي و رعب آلود به فضاي مجازي در حالي است كه وزارت خارجه آمريكا سال گذشته ضمن هياهوي تبليغاتي مدعي شده بود با استفاده از فضاي اينترنت و بسيج برخي شبكه ها مي تواند كار براندازي در جمهوري اسلامي را پيش ببرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14