(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2  آبان 1389- شماره 19771

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبرمعظم انقلاب تاكيد فرمودند: جامعه مدرسين مدافع ديروز و امروز خط امام
حضور رهبر انقلاب در گلزار شهداي قم و مسجد مقدس جمكران
بزرگداشت 475 شهيد كبودرآهنگ با حضور نايب رئيس مجلس
 ديدار آيت الله صافي گلپايگاني با رهبر انقلاب
اولين عمل جراحي سمعك قابل كاشت استخواني در مشهد
پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد به شبكه برق سراسري پيوست
افزايش ظرفيت توليد آلومينيوم كشور به 857 هزار تن
قائم مقام حوزه هاي علميه: مخالفت عده اي با روحانيت براي مقابله با اسلام است
معاون اول رئيس جمهور: خانواده هاي فاقد مسكن تا پايان دولت دهم صاحبخانه مي شوند
ميزباني مشهد از 3 ميليون زائر در سالروز ولادت امام رضا(ع)
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: اورژانس هاي كشور 7 هزار متخصص نياز دارند
معاون شركت توسعه اماكن ورزشي كشور: 340 پروژه ورزشي در كشور اجرايي شده است
نفرات برگزيده جشنواره منطقه اي فن آفريني زاگرس معرفي شدند
اخبار ادبي و هنري



رهبرمعظم انقلاب تاكيد فرمودند: جامعه مدرسين مدافع ديروز و امروز خط امام

رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشتند: من بخشي از نقايص موجود در مسائل فرهنگي به ويژه صداوسيما و آموزش و پرورش را متوجه روحانيت و حوزه علميه مي دانم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي، صبح شنبه در ديدار رئيس و اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جامعه مدرسين را نهادي ريشه دار، امتحان داده در دوران نهضت اسلامي و بعد از پيروزي انقلاب، مستحكم در خط امام و انقلاب و بي نظير در حوزه خواندند و تاكيد كردند: جامعه مدرسين حوزه علميه قم بايد با حفظ همان هويت مستحكم خود، به عنوان يك خط شاخص براي حوزه و همچنين براي فضاي عمومي كشور باقي بماند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سابقه مجاهدت و مبارزه اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در دوران اختناق ستمشاهي افزودند: در آن دوران سخت، جامعه مدرسين با صدور بيانيه هايي در حمايت از امام خميني«ره» و پرداخت هزينه امضاي اين بيانيه ها، امتحان خود را داد و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز اين نهاد در دوران مخلوط شدن خطوط، قاطعانه بر خط امام پافشاري كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي علت تلاش برخي افراد و جريانها در سالهاي اول انقلاب اسلامي براي انحلال جامعه مدرسين را ايستادگي جامعه بر خط مستقيم امام بزرگوار و تاثيرگذاري آن دانستند و خاطرنشان كردند: مجاهدت ها و روشنگري هاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در روند تاريخ و حركت انقلاب اسلامي تاثير مهمي داشته است.
ايشان با تاكيد بر لزوم حفظ هويت مستحكم و تاثيرگذار جامعه مدرسين، آن را نيازمند برخي مقدمات دانستند و افزودند: يكي از وظايف مهم جامعه مدرسين حوزه علميه قم حفظ و تقويت ارتباط با مراجع بزرگوار است زيرا جامعه مدرسين خاستگاه مراجع محترم است و برخي از آنان، از اعضاي جامعه مدرسين بوده اند.
رهبر انقلاب اسلامي تقويت ارتباط با مردم به ويژه بررسي شيوه هاي جديد ارتباط و ايجاد اتاق فكر و نوانديشي را از ديگر مسائل ضروري براي جامعه مدرسين حوزه علميه قم برشمردند و تاكيد كردند: جامعه مدرسين بايد از طريق جذب مستمر طلاب نخبه و فضلاي خوب حوزه، بدنه اي قوي، گسترده و كارآمد تشكيل دهد تا از ديدگاهها و نظرات آنان در موضوعات مختلف استفاده شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه با اشاره به مطالبي كه برخي از اعضاي محترم جامعه مدرسين در خصوص مسائل فرهنگي و صداوسيما بيان كردند، افزودند: من بخشي از نقايص موجود در مسائل فرهنگي به ويژه صداوسيما و آموزش و پرورش را متوجه روحانيت و حوزه علميه مي دانم زيرا وظيفه جهت دهي صحيح فرهنگي و منطبق با ارزشها و اعتقادات ديني برعهده روحانيت و حوزه علميه است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: حضور روحانيون در صداوسيما فقط به معناي سخنراني و وعظ و خطابه نيست بلكه بايد حضوري عميق تر و تاثيرگذارتر باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: انجام اين وظيفه مهم نيازمند مجموعه اي روحاني و مطلع از مسائل هنري به ويژه چگونگي بروز انحراف در اين مسائل و آشنا با راههاي جلوگيري از انحراف در جهت گيري هاي فرهنگي و هنري است.
ايشان افزودند: لازمه تشكيل چنين مجموعه اي از مشاوران روحاني صاحب نظر، آگاه و توانا در صداوسيما، امكان اعمال نظر و جهت دهي صحيح در برنامه ها است.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش نيز مركزي بسيار مهم و فرهنگي و برخلاف صداوسيما، مسائل آن غيرآشكار است، خاطرنشان كردند: روحانيت و حوزه علميه در اين شبكه عظيم فرهنگي و تربيتي وظيفه اي مهم و حساس دارند و بايد نيروهايي را تربيت كنند كه توانايي تاثيرگذاري و جهت دهي صحيح فرهنگي در آموزش و پرورش را داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: حوزه علميه به عنوان قلب روحانيت شيعه، مي تواند ظرفيت گسترده اي براي نظام اسلامي در خصوص مسائل رسانه اي، آموزش و پرورش و تربيتي فراهم كند.
در ابتداي اين ديدار آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گزارشي از فعاليت ها و اقدامات جامعه مدرسين از جمله ارتباط مستمر با مراجع بزرگوار، نحوه ارتباط با حوزه علميه و طلاب، نظارت بر شوراي عالي حوزه علميه قم، برگزاري جلسات سراسري و استاني با علماي بلاد و ارتباط با قشرهاي مختلف مردم بيان كرد.
آيت الله يزدي، تشكيل دفتر مطالعات جامعه مدرسين و تدوين آيين نامه آن را از ديگر اقدامات برشمرد و تاكيد كرد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم همواره در خط امام و رهبري، در صحنه حضور داشته و در مقاطع مختلف و حساس انقلاب اسلامي، مواضع خود را اعلام، و روشنگري كرده است.
در اين ديدار 9 نفر از حضرات آقايان اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ديدگاههاي خود را در خصوص مسائل مختلف بيان كردند.
مسائل فرهنگي و لزوم رعايت بيش از پيش شئونات و ارزشهاي اسلامي در جامعه، توجه بيشتر به فرهنگ انقلاب اسلامي و كلام امام در اظهارنظرهاي برخي افراد، لزوم تدوين مباني علمي ولايت فقيه به ويژه مباحث امام(ره) براي تدريس در حوزه ها، ضرورت مقابله با عرفان هاي كاذب و فرقه هاي انحرافي و پاسخگويي مستدل و علمي به شبهات مطرح شده، اهميت برنامه هاي صداوسيما در فرهنگ سازي جامعه و تاثير آن بر جهت گيري فكري جوانان و خانواده ها، تدوين پاسخ هاي عميق علمي و فكري و برخاسته از كتاب و سنت به مباحث علوم انساني، تربيت و پرورش نيروهاي مستعد در حوزه ها، ضرورت تهيه افق چشم انداز حوزه ها با جهت گيري تحول، حضور جدي تر حوزه در صحنه بين المللي و احياي نظام تدريس و تدرس همگاني در حوزه، محورهاي مطالبي بود كه برخي اعضاي محترم جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اين ديدار مطرح كردند. گفتني است آيت الله عبدالنبي نمازي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در مورد اين ديدار گفت: اين جلسه به پيشنهاد رهبر معظم انقلاب بيشتر اختصاص به اظهار نظرات و پيشنهادهاي اعضاي جامعه مدرسين داشت.
در پايان اين ديدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.

 



در پنجمين روز سفر به شهر قم صورت گرفت
حضور رهبر انقلاب در گلزار شهداي قم و مسجد مقدس جمكران

رهبر معظم انقلاب در پنجمين روز سفر به شهر مقدس قم، در قبرستان شيخان و مسجد مقدس جمكران حضور يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پنجمين روز سفر به شهر مقدس قم، صبح شنبه در گلزار شهداي اين شهر حضور يافتند و ضمن قرائت فاتحه، براي شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس علو درجات مسئلت كردند.
سپس رهبر انقلاب اسلامي مقبره امامزاده علي بن جعفر را زيارت كردند.
ايشان همچنين در قبرستان شيخان بر سر مزار بزرگان و علماي جليل القدري همچون زكريا ابن آدم، ميرزاي قمي و ميرزا جوادآقا ملكي تبريزي حضور يافتند و به قرائت فاتحه پرداختند.
همچنين معظم له نيمه شب شنبه با حضور در مسجد مقدس جمكران، پس از ذكر و نيايش، نمازصبح را در آن مكان مقدس اقامه كردند.
آقاي لاريجاني
مگر شما در مجلس كار نداريد؟
پايگاه اطلاع رساني مشرق به نقل از يكي از وبلاگ نويسان نوشت: ظهر چهارشنبه به دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي در قم رفته و توفيق يار شد كه در نمازجماعت امام امت شركت كرده و از نزديك عطر و بوي گل حضور ايشان را استشمام كنم.
در اين كوتاه فرصت حضور دو درس بيش از ديگر رفتار ايشان برايم ماند.
يكي از آنها حضور قلب و اهتمام ايشان به نوافل بود كه حضور علما و مسئولان و جمع حاضر نه تنها مانع انقطاع اين رهبر فرزانه از مبدأ هستي نشد بلكه مصداق «من در ميان جمع و دلم جاي ديگر است» بودند.
ناخودآگاه به ياد تأكيدات مكرر ايشان به مسئولان و جوانان و طلاب افتادم كه بارها آنها را به عمق بخشيدن به اعمال و عبادات فراخوانده اند و حال خود نيز با تمام وجود آموزنده آن بودند. تقيد ايشان به هفت بار متبرك كردن اعضا خود به مهر تربت كربلا پس از نماز و تسبيحات حضرت زهرا(س) از بارزترين آنها بود.
درس دوم آن اهتمام ايشان به وقت مسئولان بخصوص سران سه قوه بود كه پس از انجام تعقيبات، وقتي كه معظم له بر روي صندلي رو به جمع نشسته بودند پس از حال و احوالپرسي كردن با برخي از آقايان كه در صف جماعت بودند به ناگاه رو به آقاي «علي لاريجاني» رئيس مجلس كه در اين چند روز همواره همراه آقا بودند(!) كردند و فرمودند: «آقاي لاريجاني! مگر شما در مجلس برنامه نداريد؟!» پاسخ آقاي لاريجاني چون بسيار آهسته و كوتاه بود شنيده نشد. ولي تعجب آقا از حضور رئيس مجلس كه مسئوليت هاي مهمي دارد باز گوياي حساسيت ايشان به وقت مسئولان است و باز به ياد تأكيدات چندين باره ايشان نسبت به صرف وقت مسئولان افتادم كه آنها را نسبت به وقت گذاري در غيروظايف خود و حتي كارهاي حزبي مسئول دانسته و آن را خلاف شرع مي دانند.
حجره رهبر انقلاب
در مدرسه حجتيه قم به نمايشگاه دائمي تبديل مي شود
مدير ارتباطات و امور بين الملل مجتمع آموزش عالي فقه و معارف اسلامي (مدرسه حجتيه) در قم از تبديل حجره رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين مدرسه به نمايشگاه دائمي خبر داد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين«رضا خراساني نژاد» افزود: اين حجره همچنين به عنوان نمايشگاه ثبت خواهد شد.
وي با بيان اينكه معظم له قبل از انقلاب، سال هاي متمادي حجره اي در مدرسه حجتيه داشتند، افزود: حجره رهبر معظم انقلاب كه به اتاقي اداري تبديل شده بود، شناسايي و تخليه شد و به نمايشگاهي دائمي تبديل خواهد شد.
خراساني نژاد در ادامه، اشتياق طلاب ايراني و غيرايراني براي ديدار با رهبر فرزانه انقلاب را باور نكردني و وصف ناشدني عنوان كرد.
وي با اشاره به برنامه ملاقات اين طلاب با رهبر معظم انقلاب در روز سوم آبان ماه امسال گفت: تنها در مجتمع عالي فقه پنج هزار طلبه ثبت نام كردند كه به دليل محدوديت قادر به پذيرايي از همه آنان نخواهيم بود.
كتاب «تا آخر ايستاده ايم» ويژه سفر رهبر انقلاب به قم منتشر شد
به گزارش ايرنا، مدير اداره همكاري هاي علمي و بين الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در اين زمينه گفت: اين كتاب دانشنامه اي است كه براي دوستداران ولايت، بزرگان علم دين و عالمان فرهيخته، مديران و كليه دست اندركاران امور فرهنگي و اجرايي كشور يك نقشه راه محسوب مي شود.
«حبيب قهرماني» در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان كرد: اين كتاب شامل دو بخش و در 60 صفحه است كه بخش اول آن به نگاه و انديشه بزرگان، شخصيت ها و خاطراتي از اخلاق و منش عملي رهبر معظم انقلاب اختصاص داده شده است و در بخش دوم نيز به چكيده دو سخنراني مهم معظم له در خصوص ضرورت تحول در ابعاد مختلف حوزه در سال 74 و 86 پرداخته است.
وي افزود: در اين كتاب خاطرات شخصيت ها، انديشمندان خارجي از جمله «خاوير پرز دكوئيار» و «كوفي عنان» رؤساي قبلي سازمان ملل متحد، «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور وقت روسيه، «سيدحسن نصرالله» دبيركل حزب الله لبنان، خانم «بي نظير بوتو» نخست وزير اسبق پاكستان، «شيخ محمود عيد» مدير مركز اسلامي آرژانتين و ساير شخصيت هاي بين المللي در مورد رهبر معظم انقلاب منتشر شده است.
وي ادامه داد: بخشي از اين كتاب به سخنان ارزشمند رهبر كبير انقلاب اسلامي، مراجع عظام تقليد از جمله حضرات آيات بهجت، گلپايگاني، اراكي، فاضل لنكراني، بهاء الديني، نوري همداني، شهيد مطهري، شهيد محراب آيت الله دستغيب، آيت الله مصباح يزدي و ساير بزرگان حوزه علميه پيرامون شخصيت و ويژگي هاي رهبر معظم انقلاب اختصاص داده شده است.
بازديد رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي حوزه
حضرت آيت الله خامنه اي عصر ديروز از نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي حوزه علميه قم بازديد كردند.
به گزارش فارس از قم، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در پنجمين روز از سفر خود به استان قم، با حضور در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) از نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي حوزه علميه قم بازديد كردند.
تبيين فعاليت مراكز پژوهشي و انجمن هاي علمي حوزه، ارائه نرم افزارهاي توليد شده از سوي بخش هاي مختلف حوزه، ارائه گزارشي از فعاليت هاي پژوهشي كتابخانه تخصصي حوزه هاي علميه و وضعيت پايان نامه هاي حوزوي از محورهاي ارائه شده در اين نمايشگاه است.

 



بزرگداشت 475 شهيد كبودرآهنگ با حضور نايب رئيس مجلس

سرويس شهرستان ها-
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور مقام معظم رهبري در شهر قم تجلي يكپارچگي و دين مداري ملت ايران است.
سيدشهاب الدين صدر در يادواره 475 شهيد بخش مركزي كبودرآهنگ با بيان اين مطلب افزود: اين يكپارچگي دنيا رابه حيرت واداشته است و مطمئنا در آينده روابط سياسي ايران و ساير كشورها تاثير خواهد گذاشت.
نايب رئيس مجلس در ادامه به سفر رئيس جمهور به لبنان اشاره كرد و گفت: استقبال از رئيس جمهور كه نماينده ملت ايران بود براي تمام جهان غيرقابل باور بود چرا كه نشان مي داد مردم لبنان به آرمان هاي انقلاب ما اداي احترام مي كنند و اين اتفاق باعث افتخار ملت ماست و نشان مي دهد كه آرمان هاي انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبري روز به روز پررنگ تر و جلوه گرتر مي شود.
چهره شاخص اصولگرايان در مجلس در ادامه سخنان خود تحريم ها عليه ملت ايران را بي اثر خواند و با اشاره به قطعنامه 1929 گفت: تمام مقصد از تهديدها و تحريم ها اين است كه ملت ما را از مسيري كه مي روند منصرف كنند.
وي همچنين افزود: آنها مي دانند نه تحريم نه حمله نظامي و نه هيچ راه ديگري بر اراده ملت ايران اثر ندارد.
نايب رئيس مجلس در ادامه سخنان خود با هشدار به كشورهايي كه با دشمنان ايران همراه مي شوند گفت: هر كشوري كه وارد عرصه تحريم شود اول خودش ضرر مي كند و كشورهاي پيرامون آمريكا بايد بدانند در صورت ادامه تحريم ها ممكن است فروش نفت را به كشورهايي كه ما را تحريم مي كنند، متوقف كنيم.

 



در محل اقامت حضرت آيت الله خامنه اي صورت گرفت
 ديدار آيت الله صافي گلپايگاني با رهبر انقلاب

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد با رهبر معظم انقلاب ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله صافي گلپايگاني و جمع ديگري از علما و اساتيد حوزه علميه قم، در چهارمين شب سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شهر، در دفتر رهبر انقلاب در اين شهر با حضرت آيت الله خامنه اي ديدار كردند.
گفتني است پيش از اين نيز حضرات آيات نوري همداني، مكارم شيرازي، سبحاني، جوادي آملي، شبيري زنجاني و... با رهبر معظم انقلاب ديدار كرده بودند.

 



در بيمارستان قائم انجام شد
اولين عمل جراحي سمعك قابل كاشت استخواني در مشهد

مشهد - خبرنگار كيهان:
اولين عمل جراحي سمعك قابل كاشت استخواني صبح روز پنجشنبه گذشته در اتاق عمل بخش گوش و حلق و بيني مركز قائم «عج» انجام شد.
اين عمل كه در نوع خود منحصر به فرد بوده است و در حال حاضر در دنيا به عنوان جديدترين، بهترين و موثرترين راه درمان براي بيماران دچار آترزي (انسداد) مجراي گوش مي باشد ساعت 9 صبح پنجشنبه توسط تيم جراحي كاشت حلزون شنوايي بيمارستان قائم«عج» ، دكتر محمدمهدي قاسمي و دكتر محسن رجعتي حقي با همكاري مركز تحقيقات گوش و حلق و بيني و جراحي سر و گردن دانشگاه علوم پزشكي مشهد بر روي كودك پنج ساله اي كه از بدو تولد دچار انسداد كامل مجراي گوش بوده با موفقيت انجام شد.

 



پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد به شبكه برق سراسري پيوست

مشهد - خبرنگار كيهان:
همزمان با ميلاد امام رضا(ع) با احداث يك پست 132 كيلو وات، شبكه برق سراسري به تاسيسات شركت گاز شهيد هاشمي نژاد متصل شد.
اين پروژه در راستاي تشديد تدابير پدافند غيرعامل، صرفه جويي در احداث توربين ششم نيروگاه پالايش و افزايش ضريب اطمينان در مواقع بروز بحران اجرا شد.
اين پروژه با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال در مدت 2 سال به اجرا درآمده است.

 



معاون وزير صنايع و معادن خبر داد
افزايش ظرفيت توليد آلومينيوم كشور به 857 هزار تن

معاون وزير صنايع و رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن كشور گفت: ظرفيت توليد آلومينيوم در كشور به 457 هزار تن افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حسن پلارك جمعه شب در بازديد از طرح نفلين سينيت سراب اظهار داشت: در سال جاري با افزايش 2 برابري ظرفيت، توليد آلومينيوم به 457 هزار تن رسيد و پيش بيني مي شود تا پايان فعاليت دولت دهم اين رقم به 930 هزار تن افزايش يابد.
رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران گفت: اين سازمان تلاش مي كند تا منابع لازم را براي اجراي بيش از 110 طرح موجود در كشور كه ارزش مالي آنها بالغ بر 270 هزار ميليارد ريال است، تامين كند.
رئيس هيئت عامل ايميدرو با اشاره به اهميت فلز آلومينيوم و كاربردهاي فراوان آن در صنعت اظهار داشت: ظرفيت توليد اين فلز در سال جاري به 457 هزار تن افزايش يافته است.
وي پيش بيني كرد، با افتتاح و راه اندازي كارخانه هاي آلومينيوم در حال احداث مسجد سليمان و لامرد همچنين تلاش هاي صورت گرفته در راستاي بهينه سازي كارخانه هاي موجود در كشور اين رقم تا پايان كار دولت دهم به 930 هزار تن افزايش يابد.
معاون وزير صنايع در عين حال اين مقدار را نيز تامين كننده نيازهاي كشور ندانست و افزود: نياز سالانه به آلومينيوم يك ميليون و 800 هزار تن است.
پلارك با بيان اينكه در حال حاضر ماده اوليه توليد آلومينيوم در كشور بوكسيت است، اضافه كرد: بوكسيت مورد نياز از معادن موجود در آفريقا تامين مي شود كه به دليل داشتن بعد مسافتي با ايران و نياز به حمل و نقل زميني و دريايي آن مستلزم هزينه و زمان بيشتري است.

 



قائم مقام حوزه هاي علميه: مخالفت عده اي با روحانيت براي مقابله با اسلام است

قائم مقام حوزه هاي علميه گفت: ولايت فقيه مظهر اسلام با روحانيت و اسلام با سياست است، چون مباحث و احكام را در نظام اسلامي ترسيم و هدايت مي كند.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي اظهار داشت: انقلاب پيوند عميق با حوزه و باورهاي مذهبي و آموزه هاي ديني دارد؛ بنابراين دشمنان اسلام و انقلاب وقتي نقش تاثيرگذار و اهداف بلند آن را مي بينند به فكر ضربه زدن به انقلاب مي افتند.
عضو جامعه مدرسين حوزه، با بيان اين كه روحانيت پشتوانه اصلي نظام اسلامي است، خاطرنشان كرد: دشمن به ميزان تاثير روحانيت در ترويج مباني اصيل اسلام ناب پي برده است، بر اين اساس به دنبال اين است كه نقش روحانيت را كمرنگ كند.
وي با اشاره به تز اسلام منهاي روحانيت يادآور شد: عده اي نمي توانند از ابتدا با اسلام مخالفت كنند، بنابراين با نقشه هايي ابتدا اسلام بدون روحانيت را مطرح و سپس جدايي دين از سياست را شعار مي دهند.
جمشيدي اظهار داشت: دشمن بسياري از عرصه ها را براي تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در نظر گرفته است كه تبلور آن در ضربه زدن به ولايت فقيه است.
وي افزود: ولايت فقيه مظهر اسلام با روحانيت و اسلام با سياست است، چون مباحث و احكام را در نظام اسلامي ترسيم و هدايت مي كند.
قائم مقام حوزه هاي علميه ادامه داد: ولايت فقيه، نظام را براساس پشتوانه قوي اداره مي كند و ضامن بقاي اسلام و برخاسته از روحانيت است.
اين استاد حوزه افزود: حوزه هاي علميه مسئوليت دارند براي تحقق اسلام برخاسته از روحانيت و ميزان ارتباط حوزه هاي علميه با بيان معارف اسلامي و ديني و رابطه وسيع ديانت با سياست، روشنگري و آن را تببين نمايند تا بتوانند توطئه هاي دشمن را خنثي كنند.

 



معاون اول رئيس جمهور: خانواده هاي فاقد مسكن تا پايان دولت دهم صاحبخانه مي شوند

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون اول رئيس جمهور گفت: اكنون به سمتي پيش مي رويم كه تا پايان دولت دهم جشن خانه دار شدن تمام خانواده هاي فاقد مسكن را در كشور بگيريم.
«محمدرضا رحيمي» در مراسم بهره برداري از 464 واحد مسكن مهر در شهرستان اسدآباد با بيان اين مطلب افزود: با اجراي طرح مسكن مهر اولين گام در زمينه ايجاد يك انقلاب در صنعت ساخت و ساز برداشته شده است.
وي با اشاره به هزينه 30 درصدي مسكن در سبد خانوارها و سوءاستفاده عده اي سودجو در بخش مسكن گفت: تصميم دولت مبني بر حذف قيمت زمين از قيمت تمام شده مسكن، معاملات اين بخش را متعادل كرد. رحيمي در بخش ديگري از سخنانش مهمترين دغدغه دولت را مشكل بيكاري جوانان دانست و گفت: با تلاش هاي دولت اين مشكل تا حدودي كاهش يافته اما اين تلاش ها كافي نيست و بايد ما كاري كنيم كه حتي يك نفر هم بيكار نباشد.
براساس همين گزارش، وزير مسكن و شهرسازي در اين مراسم گفت: هم اكنون 900 هزار واحد مسكوني درنقاط شهري و 600 هزار واحد مسكوني نيز در روستاهاي كشور در دست ساخت است.
مهندس علي نيكزاد افزود: تا پايان سال جاري، 140 هزار واحد مسكن مهر ساخته و تحويل متقاضيان خواهد شد. وي ادامه داد: در حال حاضر، يك ميليون نفر در شهرها و 210 هزار نفر در روستاها متقاضي مسكن هستند كه دولت خود را جهت تامين مسكن آنان متعهد مي داند.
گفتني است در اين مراسم 1615 واحد مسكوني به طور همزمان در شهرستان هاي مختلف استان همدان به بهره برداري رسيد.

 



ميزباني مشهد از 3 ميليون زائر در سالروز ولادت امام رضا(ع)

مشهد - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي گفت: در سالروز ولادت امام رضا(ع) سه ميليون زائر ميهمان مشهد مقدس بودند.
جواد آرين منش با اشاره به پروژه هاي عمراني كه براي تسهيل زائران احداث شده، افزود: اختصاص اعتبار 200 ميليارد توماني براي توسعه زيرساختها و ترويج فرهنگ رضوي و احداث آزادراه حرم تا حرم جزو اقدامهايي است كه در سال جاري براي تسهيل زائران انجام شد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: قطار سريع السير مشهد-تهران و همين طور قطار شهري مشهد كه تا 2 ماه آينده به بهره برداري مي رسد، جزو توجهات دولت و مجلس به شهرهاي مهم مذهبي بوده است كه اميدواريم اين روند ادامه داشته باشد. آرين منش در رابطه با پيشنهاد توليت آستان قدس رضوي مبني بر تعطيل كردن روز تولد امام رضا«ع» در سراسر كشور، گفت: اين موضوع در مجلس و در نطق ميان دستور بيشتر نمايندگان بارها مطرح شده به اين دليل كه ما تنها ميزبان يك امام معصوم در كشور هستيم بنابراين جا دارد روز ميلاد اين امام در كشور تعطيل رسمي اعلام شود.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: اورژانس هاي كشور 7 هزار متخصص نياز دارند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: اورژانس هاي كشوربه 7 هزار متخصص در بخش طب اورژانس نياز دارند.
به گزارش فارس از آمل، مرضيه وحيد دستجردي عصر جمعه در حاشيه افتتاح نخستين اورژانس هوايي كشور در آمل در جمع خبرنگاران با بيان اينكه هم اكنون يك هزار و 850 پايگاه اورژانس در جاده هاي اصلي كشور مستقر هستند، افزود: براساس برنامه وزارت بهداشت اين اورژانس ها در جاده هاي فرعي نيز مستقر هستند، افزود: براساس برنامه وزارت بهداشت اين اورژانس ها در جاده هاي فرعي نيز مستقر مي شوند.
وي با بيان اينكه تراكم در مراكز اورژانس ها را قبول داريم و درصدد كاهش اين بار ترافيكي هستيم، گفت: تنها 80 متخصص طب اورژانس در كشور فعاليت مي كنند كه با فارغ التحصيلان اين رشته اين ميزان به ميزان 85 نفر مي رسد.
وزير بهداشت با اعلام اينكه سعي مي كنيم تمام اورژانس هاي كشور را به متخصص طب اورژانس مجهز كنيم، يادآور شد: در حال حاضر 7 هزار متخصص طب اورژانس در كشور مورد نياز است.
همچنين در اين مراسم نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با تاكيد بر اينكه در سال هاي اخير معاونت بهداشتي وزارت بهداشت احيا شده است، احياي معاونت بهداشت از اصلي ترين و حياتي ترين خواست هاي بخش بهداشت و درمان است كه كم كم به سوي فراموشي مي رفت.
به گفته محسن انوشيروان با احياي اين معاونت شعار پيشگيري مقدم بر درمان است تحقق يافته است.
وي با اشاره به اينكه استخدام 23 هزار پرستار در كشور به عنوان نيروهاي بهداشت و درمان در دست اقدام است، افزود: در بخش اورژانس نيز بيماران بايد با كادر آموزش ديده انتقال پيدا كنند.
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اينكه در كنار تمام اورژانس هاي كشور بايد يك پزشك متخصص وجود داشته باشد، اظهار داشت: ايران در رده پنج كشور بلاخيز دنيا قرار دارد و نياز به تجهيز اورژانس ها به نيروهاي متخصص بايد از اولويت ها قرار گيرد.
وي با بيان اينكه حمايت از اورژانس هاي بيمارستاني از اولويت هاي نظام سلامت كشور است، گفت: عقب ماندگي هاي ديرينه بخش سلامت كشور بايد هر چه سريع تر برطرف شود.
گفتني است همچنين مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه بازديد از بيمارستان امام خميني فريدونكنار به خبرنگار كيهان اظهار داشت: هدف از اين بازديدها بررسي مشكلات و كاستي هاست كه انشاءالله در آينده نزديك مازندراني ها شاهد عدالت درماني، خواهند بود.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در خصوص زيرميزيها نيز گفت: بجد دنبال رفع اين معظل هستيم، و شماره اي در اختيار مردم قرار مي گيرد كه پاسخگوي شكايات در اين حوزه باشد.
همچنين به گزارش خبرنگارما، دكتر سيدباقر هاشمي رياست بيمارستان امام خميني فريدونكنار در حاشيه اين ديدار از موافقت وزير بهداشت با اختصاص يك دستگاه آمبولانس جديد، خريد ژنراتور برق اضطراري و تعميرات اساسي موتورخانه بيمارستان به ارزش 300 تا 400 ميليون تومان خبر داد و گفت: وزير بهداشت همچنين با افزايش تجهيزات پزشكي در اين بيمارستان موافقت كرد طوري كه بخش هاي ويژه، اورژانس و اتاق عمل از لحاظ امكانات و پزشك متخصص تجهيز شود.

 



معاون شركت توسعه اماكن ورزشي كشور: 340 پروژه ورزشي در كشور اجرايي شده است

كاشان - خبرنگار كيهان:
معاون شركت توسعه اماكن ورزشي كشور گفت: اين شركت در حال حاضر 340 پروژه در دست اجرا و حدود 120 پروژه نيز در دست مطالعه و طراحي دارد.
حميد عبدي در حاشيه كلنگ زني سالن ورزشي سرپوشيده 3 هزار نفري كاشان با بيان اينكه شركت توسعه اماكن ورزشي براي 340 پروژه ورزشي در حال اجرا به 148 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، اظهار داشت: با اجراي اين پروژه ها تا پايان سال 90 سرانه ورزشي كشور به 85 صدم متر مربع افزايش خواهد يافت.
وي همچنين پروژه هاي استان اصفهان را مهم خواند و يكي از پروژه هاي مهم را پروژه استاديوم 75 هزار نفري نقش جهان با 65 درصد پيشرفت اعلام كرد و خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات پروژه هاي ورزشي تامين منابع مالي است.
عبدي با اشاره به نياز پروژه استاديوم نقش جهان به 300 ميليارد ريال اعتبار گفت: در سال جاري 75 ميليارد ريال براي ادامه اين پروژه اختصاص يافته است.
وي همچنين از احداث يك مجموعه استخر شناي قهرماني با اعتباري بالغ بر 120 ميليارد ريال در كنار سالن ورزشي 6 هزار نفري در دهكده ورزشي اصفهان خبر داد.
عبدي اجراي پروژه ورزشگاه 15 هزار نفري اميركبير كاشان را يكي از پروژه هاي برجسته استان اصفهان در شهرستان كاشان اعلام كرد و گفت: اكنون نيز كلنگ احداث سالن 3 هزار نفري با 60 ميليارد ريال به زمين زده مي شود كه اميد است ظرف 2 سال آينده به بهره برداري برسد.

 



با حضور معاون رئيس جمهور
نفرات برگزيده جشنواره منطقه اي فن آفريني زاگرس معرفي شدند

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
با حضور معاون توسعه و مديريت منابع انساني رياست جمهوري اولين جشنواره منطقه اي فن آفريني زاگرس با معرفي نفرات برگزيده به كار خود خاتمه داد.
در اين جشنواره دو روزه كه در سالن انتظار شهر كرمانشاه برگزار شد، ابتدا داوود طالبي طي سخناني برگزاري چنين جشنواره اي را يك كار جهادگونه خواند و گفت: بدون شك امروز همه افراد به اين مسئله واقف هستند كه قدرت اصلي هر كشوري بر اساس قدرت و اقتدار علمي و فناوري هاي آن نهفته شده است.
وي جشنواره منطقه اي زاگرس را تجربه موفقي خواند و افزود: اين جشنواره فرصت خوبي را فراهم آورد تا از امكانات و استعدادهاي بومي استفاده لازم را برده و ضروري است تا در راستاي سياست تمركززدايي نيز اين امكانات و استعدادها را هرچه بيشتر تقويت كنيم.
در خاتمه اين جشنواره به برگزيدگان اولين جشنواره منطقه اي فن آفريني تجليل بعمل آمد. در بخش طراحان كسب و كار: جواد خداويسي و علي محمد محمدي به ترتيب اول و در بخش هاي صنعت و كشاورزي محمد صوفي و سجاد شادرام رتبه دوم و در بخش هاي خدمات و صنعت، سيد هاشم اميري نيز رتبه سوم را كسب كرد. در بخش طراحان كسب و كار عليرضا سالكي، علي محمد جمال وند و نرگس قنبري، در بخش فن آفرينان محمد ملك محمدي، هايده شيرزادي، علي نظر صالح نيا و در بخش جايزه جهان نيز نورالدين طهماسبي، فرشيد همايون فرد و حسين احمديان به ترتيب اول تا سوم شدند.

 



اخبار ادبي و هنري

افزايش روزافزون استقبال از «ملك سليمان»
فيلم قرآني «ملك سليمان» به كارگرداني شهريار بحراني با افزايش تصاعدي مخاطب مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، با اين كه «ملك سليمان» فاقد تبليغات شهري و تلويويزني گسترده اي است، اما به دليل تبليغات شفاهي و دهان به دهان، فروش به طور روزافزون در حال افزايش است.
براساس اين گزارش، نتايج نظرسنجي هاي مختلف نشان از رضايت بيش از 90درصدي مخاطب از اين فيلم دارد. به طوري كه در آخرين نظرسنجي كه توسط برنامه تلويزيوني هفت انجام شد، 75درصد بينندگان اين فيلم را عالي و 15درصد آن را خوب توصيف كردند. همچنين براساس نظرسنجي خبرگزاري فارس 75درصد فيلم را خيلي خوب و 8درصد نيز آن را خوب دانستند.
نكته قابل تامل در استقبال مردمي از «ملك سليمان» حضور بخشي از مردم در سالن هاي نمايش اين فيلم است كه سال هاست به سينما نمي روند. به عبارت بهتر، اين فيلم قرآني سبب آشتي مجدد بخشي از مردم با سينما شده است. تا آنجا كه بنابر اعلام تهيه كننده «ملك سليمان» اين فيلم در يكي از روزهاي اخير اكران خود 41 ميليون تومان فروش داشته است.
فيلم قبلي شهريار بحراني «مريم مقدس» نيز با آشتي موقت مردم با سالن هاي سينما به فروش خيره كننده اي دست يافته بود.
كشف حجاب بازيگر زن در سوئد
يكي از بازيگران سينماي ايران با ظاهري غيراسلامي در يك همايش خارج از كشور حضور يافت.
منابع خبري اعلام كردند كه «ميم.الف» به هنگام شركت در يك گردهمايي به ظاهر سينمايي در سوئد با كشف حجاب خود در برابر دوربين هاي غربي ظاهر شده!
گفتني است، پيشتر نيز يكي از بازيگران زن سينماي ايران به رغم اين كه اشتغال و شهرت خود را مديون فضاي سالم كشورمان مي داند اما در هنگام حضور در غرب، تحت تاثير محيط حاكم قرار گرفته و براي جلب توجه بيگانگان، ارزش هاي فرهنگي جامعه خود را زير پا مي گذارد.
يكي از اين بازيگران كه در نقش فرعي يك فيلم هاليوودي نيز بازي كرده بود، مدت هاست كه منزوي شده و به رغم تن دادن به خواسته هاي غربي ها، هيچ توجهي به او نشده است. يك بازيگر زن ديگر هم كه به صورت كشف حجاب كرده جلوي دوربين هاي رسانه هاي غربي حاضر شده بود، خيلي زود پشيمان شد و به كشورمان بازگشت.
استقبال هنرمندان14كشور خارجي از نمايشگاه «شيطان در برابر قرآن»
با افزودن 20 اثر جديد به مجموعه آثار دريافتي براي نمايشگاه مجازي بين المللي كارتون و كاريكاتور «شيطان در برابر قرآن» تعداد آثار به نمايش درآمده در پايگاه اينترنتي خانه كاريكاتور، تا پايان مهر امسال به 106 اثر رسيد.
پس از اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم، خانه كاريكاتور سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اقدام به برگزاري نمايشگاه كاريكاتور «شيطان در برابر قرآن» كرد كه با استقبال بسيار كاريكاتوريست هاي جهان مواجه شده است.
بنابراين گزارش، هم اكنون آثار هنرمندان 14 كشور ايران، مونته نگرو، بوسني هرزگوين، كوبا، كلمبيا، مكزيك، چين، سوريه، تركيه، اندونزي، برزيل، بلغارستان، مولداوي و اوكراين، در اين پايگاه اينترنتي گذاشته شده است.
آثار نمايشگاه بين المللي كارتون و كاريكاتور «شيطان در برابر قرآن» روي پايگاه اينترنتي خانه كاريكاتور به نشاني wwwirancartoonir قابل ديدن است.
موزيسين گمنام آلماني رهبر اركستر سمفونيك تهران شد!
گردانندگي اركستر سمفونيك تهران به دست يك يهودي گمنام آلماني، بار ديگر ضرورت هوشياري مسئولين فرهنگي كشور نسبت به نفوذ عناصر مشكوك و مهره هاي ناتوي فرهنگي را در عرصه هنر يادآوري كرد.
بنا به گزارش سايتهاي خبري، «ماتياس سباستيان كروگر»، از 71 مهر وارد كشورمان شده است تا هدايتگر اركستر سمفونيك تهران باشد. اين در حالي است كه وي در كشور خود، نامي مطرح و چهره اي پرآوازه نيست.
كروگر 03 ساله، از سوي «انجمن موسيقي» معرفي شده است.
به گزارش سايت مشرق افرادي كه طي سالهاي اخير به عنوان رهبران اركستر سمفونيك توسط شوراي اركستر و مديرعامل انجمن مطرح شده اند، عبارت اند از: لوريس چكناواريان داراي سابقه عضويت و فعاليت در دفتر فرح پهلوي، نادر مشايخي كه رهبر كنسرت حامي ندا آقاسلطان در خارج از كشور بود، شهداد روحاني عنصر مرتبط با فرقه ضاله بهائيت، نازنين آقاخاني كه يك زن ايراني تبار و تبعه كشورهاي اروپايي كه با اعتراض برخي محافل و رسانه ها پس از مسافرت كوتاهي به خارج كشور رفت و الكساندر(علي) رهبري از عوامل هنري مرتبط با دربار كه مقيد به استفاده از صليب مي باشد.
گفتني است انجمن موسيقي در اوج روزهاي آشوب، با حمايت از اقدام ضد امنيت ملي يكي از اعضاي خود، نشان داد كه سمت و سويي مغاير با آرمان هاي مردم ايران دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14