(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2  آبان 1389- شماره 19771

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كارشناس ارشد ديپلماسي عمومي درآمريكا:ديپلماسي عمومي احمدي نژاد حساب شده و درست است
تاكيد ايران بر امحاي كامل سلاح هاي هسته اي در كميته خلع سلاح سازمان ملل
فعاليت حزب كارگزاران منجر به اخلال در امنيت ملي كشور شده است
توليد نسل جديد از سامانه موشكي «مرصاد» با افزايش ارتفاع و برد
صفارهرندي: آمريكا مي خواهد ايران از اصول ارزشي خود دست بردارد
نماينده ولي فقيه در سپاه: فتنه گران باعث ورود دشمنان و سنگر زدن آنها در كشور شدند
حسينيان: از فعاليت فراكسيون اصولگرايان مجلس راضي نيستم
خباز: ولايت فقيه ستون قانون اساسي كشور است
آصف علي زرداري: پاكستان ايران را دوست و بازيگر مهم منطقه اي مي داند
يك عضو كميسيون امنيت ملي: ايران بايد از روسيه به خاطر لغو يك طرفه قرارداد اس300 استيفاي حقوق كند
آب از آب تكان نمي خورد



 



كارشناس ارشد ديپلماسي عمومي در آمريكا: ديپلماسي عمومي احمدي نژاد حساب شده و درست است

يك كارشناس ارشد ديپلماسي عمومي در آمريكا با اشاره به تلاش رسانه هاي غربي براي ارائه چهره اي متفاوت از رئيس جمهور ايران، گفت كه ديپلماسي عمومي احمدي نژاد حساب شده و بسيار درست است.
«ثريا سپه پور»، كارشناس ارشد ديپلماسي عمومي از دانشگاه كاليفرنياي جنوبي در گفت وگو با فارس گفت: بعد از مصاحبه با آقاي احمدي نژاد در شهر نيويورك و خاطراتي كه از اين ديدار نوشتم، مورد آزار و اذيت زيادي قرار گرفتم. تلفن هاي توهين آميز زيادي از طرف سلطنت طلب هاي مقيم آمريكا به من شد كه همسر آمريكايي ام مجبور شد براي پايان دادن به اين اذيت ها با پليس تماس بگيرد و آنها را در جريان بگذارد.
وي افزود: با وجود همه اذيت ها، بايد بگويم كه صحبت هاي آقاي احمدي نژاد و دفاع ايشان ازايران به من اين شجاعت را داد تا از ايران دفاع كنم.
آمريكا تنها زماني از آزادي بيان حمايت مي كند كه به نفعش باشد
سپه پور گفت: آمريكا تنها زماني از آزادي بيان حمايت مي كند كه به نفعش باشد و اگر كسي خلاف خواسته هايش صحبت كند اوضاع تغيير مي كند. عده اي از ايراني ها اينجا هستند كه تنها افرادي را طرفدار دموكراسي مي دانند كه به نفع حكومت سلطنتي و يا به نفع گروه مجاهدين خلق (منافقين) حرف بزنند. اين مساله درباره افرادي كه مخالف انقلاب و حكومت ايران هم صحبت كنند نيز صادق است. با اين وجود بسياري از آمريكايي ها بودند كه خواستار انتشار مصاحبه من با آقاي احمدي نژاد در سايت هاي خود بودند.
وي ادامه داد: چند سال پيش زماني كه در دانشگاه كاليفرنيا تحصيل مي كردم، واحدي تحت عنوان ديپلماسي عمومي و روزنامه نگاري را مي گذراندم در اين كلاس بر روي اين موضوع كه رسانه ها چه چهره اي از آقاي احمدي نژاد ارائه مي كنند تحقيق مي كردم. در ادامه تحقيقاتم به اين نتيجه رسيدم كه چهره اي كه از آقاي احمدي نژاد توسط رسانه ها منعكس مي شود با احمدي نژاد واقعي تفاوت مي كند. زماني هم كه به دعوت دولت ايران براي شركت در همايش ايرانيان مقيم خارج به ايران آمدم، ديدم نسبت به ايشان كاملا تغيير كرد و واقعا به اين نتيجه رسيدم كه ايشان كاملا با فردي كه رسانه هاي غربي نشان مي دهند تفاوت مي كند.
كارشناس ارشد ديپلماسي عمومي گفت: در غرب و آمريكا تبليغ مي شود كه احمدي نژاد مخالف زنهاست ولي اصلا اين طور نيست ايشان احترام و ارزش زيادي براي بانوان قائل هستند ولي اين چيزها درباره ايشان در غرب منعكس نمي شود. براي همين زماني كه متوجه شدم قرار است براي اجلاس سازمان ملل به نيويورك بيايند براي مصاحبه با ايشان درخواست مصاحبه دادم كه خوشبختانه با درخواست من موافقت شد.
سپه پور اظهار داشت: مي خواستم براي اين مصاحبه يك نشست دانشجويي را براي سوال و جواب با احمدي نژاد ترتيب دهم تا دانشجويان بتوانند او را بهتر از نزديك بشناسند. مي خواستم اين دانشجوها باشند كه سوال مي پرسند. در ابتدا قرار بود تنها سوال هاي دانشجوياني از دانشگاه كاليفرنيا پرسيده شود ولي بعد كه دانشجويان ديگر از دانشگاه هاي ديگر متوجه اين برنامه شدند، سوال هاي خودشان را به من رساندند، تعداد دانشگاه ها و سوال ها به اندازه اي زياد شده بود كه نمي توانستم آنها را مديريت كنم.
وي افزود: نزديك زمان مصاحبه كه شد دلهره زيادي داشتم كه قرار است با رئيس جمهور ايران صحبت كنم ولي وقتي كه مصاحبه شروع شد اينقدر آقاي احمدي نژاد خاشع و متواضع بودند كه اضطرابم از بين رفت توانستم راحت با ايشان صحبت كنم. مصاحبه آقاي احمدي نژاد را براي جاهاي مختلف براي انتشار فرستادم. خيلي از دوستان آمريكايي ما بعد از خواندن مصاحبه مي گفتند اين همان كسي است كه از او يك ديو ساخته اند؟ او كه حرف بدي نميزند، آدم خوبي است.
كارشناس ارشد ديپلماسي عمومي در پايان با تمجيد از ديپلماسي عمومي احمدي نژاد گفت: او با سفر به كشورهاي ديگر سعي مي كند حرف هايش را به گوش جهان برساند كه حرفهاي او باعث خوشحالي برخي و ناراحتي برخي ديگر مي شود. مثلا گفته هاي احمدي نژاد درباره يازده سپتامبر براي آنهايي كه به دنبال تحقيقات و پيدا كردن حقيقت هستند بسيار خوشايند بود و براي آنها كه تلاش مي كنند واقعيت ها را مخفي كنند ناراحت كننده بود.

 



تاكيد ايران بر امحاي كامل سلاح هاي هسته اي در كميته خلع سلاح سازمان ملل

نماينده جمهوري اسلامي ايران در اجلاس سالانه كميته خلع سلاح مجمع عمومي سازمان ملل بر امحاي كامل سلاح هاي هسته اي تاكيد كرد.
تقي محمدپور به نمايندگي از كشورمان در اجلاس سالانه كميته خلع سلاح مجمع عمومي سازمان ملل با تشريح ديدگاههاي جمهوري اسلامي در اين اجلاس اعلام كرد: تنها راه تضمين عدم استفاده از سلاح هاي هسته اي، امحاي كامل اين سلاح ها است و اين اقدام بايد براساس يك برنامه زمان بندي شده صورت گرفته و از سال 2011 كه محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد كرده به عنوان «سال خلع سلاح هسته اي» نامگذاري شود، آغاز شود.
به گزارش فارس، نماينده كشورمان از كشورها و سازمانهاي بين المللي خواست با برگزاري برنامه هاي خاص در اين سال، براي افزايش آگاهي عمومي نسبت به خطرات سلاح هاي هسته اي و لزوم امحاي كامل آنها تلاش كنند.
وي همچنين گفت: جمهوري اسلامي ايران براي كمك به تحقق جهان عاري از سلاح هسته اي درنظر دارد دومين كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه را در بهار سال آينده در تهران برگزار كند.
نماينده جمهوري اسلامي ايران افزود: به علت اينكه كشورهاي هسته اي تعهدات خود تحت پيمان عدم اشاعه هسته اي را به صورتي فاحش نقض كرده اند، تماميت اين معاهده با خطر مواجه شده و اعتماد كشورهاي غيرهسته اي به آن در حال فرسايش است؛ در حالي كه اين معاهده سنگ بناي تلاش هاي جهاني براي خلع سلاح هسته اي بوده و اجراي كامل، متوازن و بدون تبعيض آن مي تواند بشريت را در مقابل خطرات احتمالي اين سلاح ها حفاظت كند.
وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران تاسف عميق خود را نسبت به عكس العمل منفي رژيم صهيونيستي و حاميان اين رژيم به نتيجه موفقيت آميز كنفرانس اخير بازنگري پيمان عدم اشاعه هسته اي در تصويب برنامه اي براي ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي در خاورميانه ابراز كرده و تاكيد مي كند عدم عضويت اين رژيم در پيمان عدم اشاعه، تحقق ايده خاورميانه عاري از سلاح هسته اي را در هاله اي از ابهام فرو برده است.
نماينده جمهوري اسلامي ايران گفت: حفظ سلاح هاي هسته اي و اختصاص دهها ميليون دلار براي مدرنيزه كردن زرادخانه هاي هسته اي توسط كشورهاي دارنده، صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي را با خطر مواجه ساخته است.
وي تاكيد كرد: بهتر است كشورهاي هسته اي و دولت هاي دارنده بمب هاي هسته اي از جمله در اروپا، به جاي تهديد ديگران، به تعهداتشان تحت پيمان عدم اشاعه هسته اي پايبند باشند.

 



فعاليت حزب كارگزاران منجر به اخلال در امنيت ملي كشور شده است

عضو كميسيون امنيت ملي گفت: حزب كارگزاران سازندگي بعد از انتخابات همپاي دو حزب منحل شده مشاركت و مجاهدين اقداماتي را انجام داده كه منجر به زير سوال رفتن منافع ملي و اخلال در امنيت ملي شده است.
زهره الهيان در گفت وگو با فارس در خصوص فعاليت حزب كارگزاران گفت: اين حزب بعد از انتخابات همسويي و همراهي با برخي از احزاب اصلاح طلب از جمله دو حزب منحل شده مشاركت و مجاهدين داشت.
وي تاكيد كرد كه حزب كارگزاران اقداماتي را انجام داده كه منجر به زير سوال رفتن منافع ملي و اخلال در امنيت ملي شده است.
وي با تاكيد بر اينكه موضوع اين حزب بايد در دستور كار كميسيون ماده 10 احزاب قرار گيرد، افزود: با توجه به اينكه عناصر اصلي اين حزب، اقداماتي را انجام مي دهند كه همسو با جريان فتنه در داخل و خارج از كشور است، كميسيون ماده 10 احزاب و در نهايت قوه قضائيه نسبت به مجوز اين حزب تجديد نظر و بازبيني داشته باشند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم تصريح كرد: اتفاقات رخ داده در جريان فتنه بعد از انتخابات نشان داد كه برخي از احزاب و شخصيت ها در تصميمات خود تنها چيزي كه مد نظر ندارند مصالح نظام، امنيت مردم و پيشرفت و تعالي كشور است.
وي با اشاره به اينكه هزينه هاي ايجاد شده براي نظام با تدبير رهبري و حضور و بصيرت مردم خنثي شد، تاكيد كرد: خنثي شدن توطئه ها موجب نمي شود كه خاطره مردم و مجلس از اقدامات برخي از احزاب و افراد پاك شود و مردم همچنان نسبت به عملكرد اين احزاب سوال و اعتراض دارند.
نماينده مردم تهران با اشاره به اينكه مردم از مجلس براي پيگيري عملكرد اين احزاب مطالبه دارند، گفت: مجلس به نمايندگي از مردم وظيفه دارد كه به نوعي مطالبات مردم را پيگيري كند كه شايد اين پيگيري ها به نوعي پيش بيني براي جلوگيري از تكرار اقدامات و برنامه ريزي هاي اشخاص و احزاب باشد.
وي افزود: اصلي كه بارها مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته است اين است كه هيچ شخصيتي از حاشيه امن برخوردار نيست و اين در آرمان ها و اهداف نظام و ديدگاه هاي امام خميني(ره) مطرح است و بر اساس آن مماشات با هيچ حزب و گروهي پسنديده نيست و مورد تاييد رهبري نيست.
الهيان در پايان با اشاره به اعلام مواضع سخنگوي قوه قضائيه كه براساس آن اشخاص و گروه ها به رغم وابستگي به برخي از شخصيت ها از مصونيت برخوردار نيستند، تصريح كرد: بر طبق قانون و به دنبال دفاع از حقوق بايد سير پرونده دنبال شود و احكام لازم صادر شود و درباره پرونده حزب كارگزاران نيز براساس سياست كلان نظام بررسي و تصميم گيري شود.

 



وحيدي خبر داد
توليد نسل جديد از سامانه موشكي «مرصاد» با افزايش ارتفاع و برد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از افزايش برد، ارتفاع و توان انهدام اهداف بيشتر در نسل جديد سامانه موشكي «مرصاد» خبر داد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفت وگو با فارس، با اشاره به بهره برداري از نسل جديد سامانه موشكي برد متوسط «مرصاد» در آينده نزديك گفت: سامانه مرصاد سامانه بسيار مهمي است كه برد نسل جديد آن بيشتر از برد نسل فعلي اين سامانه كه هم اكنون در اختيار نيروهاي مسلح قرار دارد، خواهد بود.
وزير دفاع در خصوص ديگر ويژگي هاي نسل جديد اين سامانه، تصريح كرد: نسل جديد سامانه مرصاد علاوه بر اينكه ارتفاع بالاتري را پوشش مي دهد، تعداد اهداف بيشتري را نيز در آن واحد مورد هدف قرار خواهد داد.
اواخر فروردين ماه سال جاري اولين محصول سامانه پدافند هوايي ميان برد «مرصاد» توسط صنايع هوافضاي وزارت دفاع توليد و به صورت انبوه در اختيار قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) قرار گرفت كه علاوه بر قابليت انهدام هواپيماهاي مدرن در ارتفاع پست و متوسط، ضمن تحرك بالا، از قابليت مقابله با جنگ الكترونيك و شبكه شدن با ساير سامانه هاي راداري و پدافندي نيز برخوردار است.
رادارهاي جستجو و تعقيب هدف، شبكه هاي نرم افزاري و سخت افزاري، سكوهاي پرتاب موشك هاي شاهين و مركز كنترل و فرماندهي، اجزاي اصلي اين سامانه را كه به صورت كاملاً ديجيتال طراحي و ساخته شده است، تشكيل مي دهد كه اين مشخصات در نسل جديد سامانه «مرصاد» ارتقا يافته است.

 



صفارهرندي: آمريكا مي خواهد ايران از اصول ارزشي خود دست بردارد

صفار هرندي گفت: هدف اصلي آمريكا آن است كه جمهوري اسلامي از اصول و شئون ارزشي، اسلامي و اعتقادي خود دست بردارد و آنچه را كه از منظر آمريكا ارزش دارد بپذيرد.
به گزارش ايلنا، محمدحسين صفارهرندي در مراسمي كه در مسجد انصارالحسين(ع) شهرك شهيد محلاتي(ره) با حضور خانواده معزز شهدا، جانبازان، ايثارگران، بسيجيان، نمازگزاران و ساكنان شهرك شهيد محلاتي برگزار شد با اشاره به ايام ولادت فرخنده ثامن الائمه حضرت علي بن موسي الرضا(ع)، سفر پرخير و بركت مقام معظم رهبري به قم را بسيار مهم توصيف كرد و گفت: اجتماع باشكوه عزيزان حوزوي و تجديد بيعت شان با ولي امر مسلمين از لحاظ كمي و كيفي بي نظير بود.
وي سفر محمود احمدي نژاد به لبنان و نيز سفر نوري مالكي نخست وزير عراق به تهران را از ديگر برنامه هاي مهم روز دانست و افزود: رئيس جمهور در سفر به لبنان به خوبي توانست حق مطلب را ادا كند و البته ما منتظر عنايات و بشارت هاي بزرگتري از سوي خداوند متعال هستيم.
مشاور فرهنگي فرماندهي كل سپاه با يادآوري فتنه سال گذشته، اظهار داشت: تحريم زماني در دستور كار دشمن قرار گرفت كه كودتاي مخملي و فتنه پس از انتخابات 22 خرداد سال گذشته كه با هدف براندازي جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت، بي ثمر بود. هر چند امروز خودشان هم به اين نتيجه رسيده اند كه تحريم ها در برابر اين نظام بي تأثير است و هنگامي كه از اوباما (در مصاحبه بي بي سي فارسي) سؤال شد آيا اين تحريم ها كارساز است؟ گفت كه ضمانتي براي موفقيت اين تحريم ها در جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد.
وي از جمله تهديدهاي دشمن را براندازي نظام يا تغيير در رفتار مسئولان، ايجاد اختلاف، مذاكره و تحريم ذكر كرد و در خصوص مذاكره خاطرنشان كرد: در ماه هاي اخير خيلي فشار آوردند كه ما را به ميز مذاكره بكشانند، البته جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام داشته غير از رژيم غاصب و اشغالگر صهيونيستي، هيچ گاه مخالف مذاكره و برقراري رابطه نيست، و نسبت به مذاكره با آمريكا نيز به شرط آنكه دست از روحيه استكباري بردارد مانعي نمي بيند. ولي متأسفانه آمريكا اهل مذاكره عادلانه نيست و همواره در بحث مذاكره پيش شرطهايي دارد و هدف اصلي اش آن است كه جمهوري اسلامي از اصول و شعارهاي ارزشي، اسلامي و اعتقادي اش دست بردار د و خلاصه آنچه كه از منظر آمريكا ارزش است آن را بپذيرد! معلوم است كه امام و رهبر معظم انقلاب اسلامي در مواجه با اين شرط ها راضي به مذاكره نخواهند شد.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه: فتنه گران باعث ورود دشمنان و سنگر زدن آنها در كشور شدند

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: فتنه گران باعث ورود دشمنان و سنگر زدن آنها در كشور شدند.
به گزارش فارس حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي در حاشيه همايش پرچمداران بصيرت در مشهد افزود: به اعتقاد بنده در جريان فتنه نزديك ترين نهاد به رهبر معظم انقلاب سپاه پاسداران بود و كمترين ريزش افراد را در اين نهاد شاهد بوديم.
سعيدي با اشاره به هوشمندي و تيزبيني رهبر معظم انقلاب در جريان فتنه تصريح كرد: نقطه قوت ما در اين زمان حضور قدرتمند ولي فقيه در رأس نظام است كه ايشان در هر مقطعي هشدارهاي لازم را به مردم مي دهند و وظيفه خواص اين است كه اين هشدارها را براي مردم روشن و آشكار سازند.
وي در مورد وظيفه خواص در افشاي حقايق خاطرنشان كرد: حضور جمعي از گويندگان، تحليلگران، روحانيون، رسانه ها كه وظيفه روشن كردن هشدارها را از سوي رهبري دارند، سبب آگاهي مردم از ترفندها و دسيسه ها شده است كه اين علت خنثي كردن اين فتنه ها در 31 سال گذشته است.
به گزارش ايسنا، سعيدي همچنين تصريح كرد: فتنه سال 88 تركيبي از جريان اشرافي گري يا تكنوكرات ها و جريان سكولار كه از چپ ترين چپ ها يعني كمونيست ها و از راست ترين راست ها يعني سلطنت طلب ها بودند، تشكيل مي شد، اين ششمين فتنه و چالش رو به روي انقلاب و نظام اسلامي بود.
وي ادامه داد: وليدها و مروان ها صلاحيت تصدي مشاغل را ندارند، اما عده اي مي گويند همه از حقوق شهروندي برخوردارند و وليد ولو اينكه با يك بطري شراب نماز صبح را بخواند، با ديگران در تصدي مشاغل چه فرقي مي كند.
نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: تكنوكرات ها در دوران سازندگي تفكرات خاصي داشتند، عطاالله مهاجراني معتقد بود چرا حجاب بايد چادر باشد و زنان مجبور به سر كردن روسري باشند، او اشاره به دختري بدون روسري در مالزي مي كند كه در صف نماز جمعه است، اين اسلام ليبرالي است و با تفكر اسلام ناب متفاوت است.
وي در ادامه طرح اين سؤال كه فتنه گران چه كساني هستند؟ افزود: آقاي كروبي يار امام بود و آقاي موسوي كه ادعاي نخست وزيري را دارد تفكرشان اين بود كه اول خودمان بعد لبنان، آيا حمايت از لبنان و حماس ابزاري است؟ ديدگاه ما در مورد حمايت از حماس و لبنان يك رسالت و تكليف است.
وي تأكيد كرد: چرا، آقايان نامه سرگشاده مي نويسند و به رهبري نظام اعتراض مي كنند، در مقابل آيت الله گلپايگاني در نامه خود به مقام معظم رهبري مي گويد «تقويت شما واجب و تضعيف شما حرام است»، حق هر كسي است كه اگر حرفي دارد با رئيس جمهور و رهبري معظم انقلاب حرف خود را مطرح كرده و نظر خويش را بگويد، اما نامه سرگشاده ديگر چه كاري است؟
سعيدي گفت: مديريت نيروي انساني از ديگر چالش ها در دوران اصلاح طلبان بود، آن ها گزينش را حذف كردند و معتقد بودند گزينش با حقوق شهروندي و حقوق بشر منافات دارد، در واقع اگر حمايت رهبري از سپاه و كميته و نهادهاي برخاسته از انقلاب نبود اكنون معلوم نبود چه بر سر سپاه مي آمد.
وي ادامه داد: آقايان در رابطه با انرژي هسته اي كار را به جايي رساندند كه بوش رئيس جمهور وقت آمريكا گفت «ما با دولت قبلي در حال حل كردن مسئله هسته اي بوديم كه احمدي نژاد آمد و بساط ما را به هم ريخت.» اگر انرژي هسته اي حق مسلم ماست، رئيس جمهوري مقتدر و ايستادگي در برابر استكبار و قدرت هاي بيگانه از الزامات آن است.

 



حسينيان: از فعاليت فراكسيون اصولگرايان مجلس راضي نيستم

حجت الاسلام حسينيان با منفعلانه دانستن مواضع فراكسيون اصولگرايان مجلس طي يكسال گذشته گفت: از فعاليت اين فراكسيون راضي نيستم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه فراكسيون اصولگرايان آن طور كه مورد انتظار بود طي يك سال گذشته در موارد مختلف موضع گيري صريح و شفافي در موضوعات مختلف نداشت اظهار كرد: اين فراكسيون حتي در مسائل مختلف داخلي مجلس، كه بايد فعال تر وارد مي شد منفعلانه برخورد كرد و بر همين اساس ما از عملكرد آن رضايت نداريم.
وي انتخاب علي مطهري به عنوان نماينده مجلس در هيئت نظارت بر مطبوعات را نمونه اي از رفتارهاي منفعلانه فراكسيون اصولگرايان دانست و افزود: در اين باره آنقدر منفعلانه عمل شد كه اقليت توانستند با راي دادن به آقاي مطهري راي اكثريت را كان لم يكن و بي خاصيت كنند كه همه اينها نشانه عملكرد غيرقابل قبول فراكسيون اصولگرايان مجلس است.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در ادامه، با ابراز اميدواري از اينكه با تغييرات هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان در آينده تغييراتي در اين روند حاصل شود اظهار عقيده كرد: البته با توجه به اينكه از ابتدا يك ساختار غلطي در اين مجلس پايه گذاري شد و بر مبناي شهرستان ها افراد انتخاب شدند و در فراكسيون حضور پيدا كردند امروز نبايد خيلي به تغيير و تحول در اين فراكسيون اميدوار باشيم؛ اما با اين همه اميدواريم كه در اين فراكسيون افراد متدين تر، دقيق تر و انقلابي تر روي كار بيايند و بتوانند موضع گيري صريح و درستي داشته باشند و اكثريت مجلس را هم از اين ولنگاري و بي سر و ساماني نجات دهند.
حسينيان درباره آخرين فعاليت هاي فراكسيون انقلاب اسلامي نيز گفت: بعد از بيماري من اين فراكسيون هنوز به شكل درستي سر و سامان نيافته و تقريباً معطل بوده كه اميدواريم با بهبود حال بنده كمي فعالتر شود.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس، در مورد معرفي فرد يا افرادي از طرف اين فراكسيون براي هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان،، در پايان تأكيد كرد: در مرحله اول ما دكتر زارعي را مدنظر داريم و البته آقاي حداد عادل نيز اگر اين امر را بپذيرد شايد تغييراتي در فراكسيون حاصل شود.

 



خباز: ولايت فقيه ستون قانون اساسي كشور است

عضو فراكسيون اقليت مجلس گفت: اصل مترقي ولايت فقيه به عنوان ستون قانون اساسي، از اصول پذيرفته شده براي اصلاح طلبان است.
محمدرضا خباز، در گفت وگو با فارس و در پاسخ به اين سؤال كه آيا ولايت فقيه جزء اصول اصلاح طلبان است؟ گفت: اصل مترقي 57 و 107 قانون اساسي به اصل ولايت مطلقه فقيه تأكيد دارد و من تعريف ديگري را قبول ندارم. معتقدم همه ما بايد حول محور قانون اساسي حركت كنيم و فراموش نكنيم كه ركن ركين قانون اساسي اصل ولايت فقيه است قانون اساسي همانند يك خيمه مي ماند كه ولايت فقيه ستون آن است. يكي از اصول اصلاح طلبان كه به آن پايبند هستند اصل ولايت فقيه است.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين كه آيا ضرباتي كه جريان اصلاحات از كانديداي خود در انتخابات اخير متحمل شد را قبول داريد؟ گفت: اينكه اصلاح طلبان در انتخابات شكست خوردند خود يك ضربه بزرگ است. رقابت به معناي دشمني نيست و رقيب متفاوت از دشمن است اما همين رقيب موجب رونق ما مي شود و اگر رقابتي نبود شاهد حضور 40ميليوني مردم نبوديم و اين چهل ميليون رايي كه ما آن را حماسه مي ناميم به بركت رقابت به وجود آمده است.
خباز همچنين درباره اصلاح طلب يا اصولگرا بودن آقاي هاشمي رفسنجاني گفت: آقاي هاشمي در جريان مقابل ما حتماً نيستند؛ شايد اين اظهار نظر هم كه وي اصلاح طلب است صحيح نباشد، بهتر است اين گونه بگويم تا شخصيت ايشان هم لطمه نخورد تمايل اطرافيان، بستگان، خانواده و همفكران ايشان به جريان اصلاح طلب است و اينكه هاشمي رفسنجاني اصلاح طلب است يا اصولگرا بايد از خودش سؤال كنيم.

 



آصف علي زرداري: پاكستان ايران را دوست و بازيگر مهم منطقه اي مي داند

رئيس جمهور پاكستان در ديدار سفير كشورمان در اسلام آباد تاكيد كرد كه كشورش ايران را دوست و بازيگر مهم منطقه اي مي داند.
به گزارش روزنامه ديلي تايمز، رئيس جمهور پاكستان روز جمعه در ديدار با سفير ايران در پاكستان بر بهبود همكاري هاي دوجانبه ايران و پاكستان در تمام زمينه ها و به خصوص در بازرگاني، انرژي، ارتباطات و بخش هاي زيرساختي تاكيد كرد.
وي در اين ديدار افزود: پاكستان اهميت بسيار زيادي براي ايران قائل است و اين كشور را دوست و بازيگر مهمي در منطقه مي داند.
در اين نشست درباره مسايل مربوط به روابط دوجانبه پاكستان-ايران، همكاري ايران در زمينه كمك به قربانيان سيل اخير در پاكستان و اوضاع منطقه مذاكراتي انجام شد.
زرداري همچنين از دولت و مردم ايران به دليل كمك ها و حمايت هاي زياد آن ها به مردم سيل زده پاكستان قدرداني كرد.
رئيس جمهور پاكستان در اين گفت وگو همچنين بر پروژه هاي ارتباطي بين دو كشور و ايجاد خط هاي ريلي، جاده اي و هوايي تاكيد كرد و گفت: پروژه موفق راه آهن باري اسلام آباد، تهران، استانبول گامي بزرگ در جهت بهبود همكاري هاي منطقه اي و ايجاد فرصت هاي تجاري در بين سه كشور مهم منطقه بود.
ماشاءالله شاكري سفير ايران نيز ضمن تشكر از رئيس جمهور پاكستان بر تداوم حمايت هاي دولت ايران از دولت و مردم پاكستان در جريان اسكان مجدد سيل زدگان و بازسازي مناطق سيل زده تاكيد كرد.
تاكيد پاكستان بر حق ايران
در استفاده از انرژي هسته اي
سخنگوي وزارت خارجه پاكستان با تاكيد بر اينكه هيچ تغييري در موضع اين كشور نسبت به برنامه هسته اي ايران به وجود نيامده گفت كه اسلام آباد از حق ايران براي استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي حمايت مي كند.
«عبدالباسط» سخنگوي وزارت خارجه پاكستان در گفت وگو با فارس در اسلام آباد تاكيد كرد كه هيچ تغييري در مواضع اسلام آباد نسبت به برنامه هسته اي ايران بوجود نيامده است و اين كشور از حق ايران براي استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي حمايت مي كند.
پيش از اين «شاه محمود قريشي» وزير خارجه پاكستان در سفر به آمريكا مدعي شده بود ايران نياز به انرژي هسته اي ندارد.
عبدالباسط در رابطه با اظهارات وزير خارجه پاكستان گفت: قريشي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان دانشگاه هاروارد سعي داشت تا موضع پاكستان نسبت به موضوع هسته اي ايران را بيان كند.
براساس اين گزارش، قريشي به دانشجويان هاروارد گفت كه هيچ كس ايران را تهديد نمي كند و تهران نيز معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي را امضا كرده و متعهد شده تا به اين پيمان پايبند بماند.
اين در حالي است كه سناتور خورشيد احمد رهبر مركزي حزب جماعت اسلامي پاكستان نيز تاكيد كرد كه اظهارات وزير خارجه پاكستان در مورد ايران پذيرفتني نيست.
وي افزود: اظهارات وزير خارجه پاكستان در مورد عدم نياز ايران به انرژي هسته اي پذيرفتني نيست و مردم پاكستان همواره در كنار ايرانيان خواهند ايستاد.

 



يك عضو كميسيون امنيت ملي: ايران بايد از روسيه به خاطر لغو يك طرفه قرارداد اس300 استيفاي حقوق كند

يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس خواستار استيفاي حقوق جمهوري اسلامي ايران و پي گيري دريافت غرامت از روسيه به خاطر لغو يك جانبه قرارداد اس300 شد.
محمد كريم عابدي عضوكميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، پيگيري دريافت غرامت از روسيه در مورد لغو قرارداد اس300 را مطالبه اين كميسيون عنوان و تاكيد كرد كه بايد حقوق كشورمان در اين خصوص استيفا شود.
وي درگفت وگو با ايسنا با اشاره به اظهارات اخير وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح مبني بر آغاز پيگيريها براي دريافت غرامت از روسيه در مورد لغو يكطرفه قرارداد تحويل سامانه موشكي اس300 به جمهوري اسلامي ايران گفت: نظر كميسيون نيز اين است كه بايد حقوق كشورمان در اين خصوص استيفا شود چرا كه اگر قرار باشد هر قراردادي يكطرفه لغو شود ديگر سنگ روي سنگ بند نمي شود.
نماينده مردم فردوس و طبس در مجلس، با تاكيد بر اثرات حيثيتي اين مسئله براي روسيه، گفت: با اين كار لطمه سنگيني به حيثيت روسيه وارد مي شود و روس ها عملا تحت سيطره لابي هاي صهيونيستي قرار مي گيرند و لذا براي روسيه وجهه خوبي ندارد.
عابدي همچنين اين موضوع را باعث وارد شدن لطمه به روسيه در بحث صادرات و واردات دانست و درخصوص تاثيرات احتمالي اين مسئله بر قراردادهاي آتي نظامي دو كشور، خاطرنشان كرد: به صلاح روسيه است كه در اين مورد اعتمادسازي كند و با تجديدنظر به تعهدات خود عمل كند. چرا كه اين اولين و آخرين معامله ما با روسيه نيست و هر رفتار نامناسبي درمورد اين سامانه موشكي، بر تعاملات ايران و ديگر كشورها با روسيه تاثير مي گذارد.

 



آب از آب تكان نمي خورد

حسين قدياني
اين روزها خيابان هاي مركز تئوريك جمهوري اسلامي، صحنه دل دادگي هاست و هنوز چند روز مانده تا سفر آقا به قم تمام شود، مي بيني كه بسيجي هاي خيابان چهار مردان با حضور در گلزار شهداي علي بن جعفر، شهدا را واسطه گرفته اند پيش خدا كه دير تمام شود اين سفر. يا لااقل در چشم ايشان، آنقدرها كه رسم روزگار است؛ زود و در يك چشم به هم زدن، تمام نشود اين سفر. برخي از دانشجويان دانشگاه پيام نور قم هم ابتكار جالبي كرده اند و با تخمين ميزان حضور مردم قم در خيابان 19 دي و نيز ديگر خيابان هاي همجوار به اين نتيجه رسيده اند كه روز استقبال، آن جمكراني ترين روز هفته، آن سه شنبه خوب خدا، مي شود ادعا كرد كه تقريباً هر آن كس كه در قم بوده، آمده بود تا آفتابي شدن ماه در شهر روح الله را از نزديك ببيند. يعني آنقدر تفاوتي وجود نداشت ميان جمعيت شهر قم و تعداد ستاره هايي كه آمده بودند براي خوش آمدگويي به ماه و بصيرت مردم قم را يكي هم از اين شعار مي توان شناخت كه سخت به دلها نشست؛ «صل علي محمد، نائب مهدي آمد.» ديگر كاري كه اين دانشجويان كرده بودند، برآوردشان بود از ديدار طلاب و علماي فيضيه و ديگر مراكز آموزشي و مدارس ديني قم با رهبر انقلاب و با احتساب آن جمعيت انبوه كه داخل حرم با آن همه صحن بزرگ و باشكوه، كفاف شان را نمي داد، نيز با مقايسه اين رقم با تعداد طلاب شهر قم، نتيجه گرفته بودند كه در ديدار روحانيون با رهبر نيز، اغراق نيست اگر ادعا كنيم همه روحانيون و همه طلاب آمده بودند. خوبي ها عمدتاً اول بار در تاريخ انقلاب ما از شهر قم جوشيده و در همين فتنه 88 ديديم كه مرجعي از همين حوزه به نيابت از ديگر مراجع چه بلند ندا سر دادكه: «خامنه اي كوثر است، دشمن او ابتر است». حاليا اين شعار به همان اندازه كه شور دارد، سرشار از شعور است؛ چه باقي ماند از نسل فتنه؟ كجا را گرفتند و به كدام هدفشان رسيدند؟ چه توانستند بكنند خفاشاني كه به جاي نور ماه، معتكف جهالت شدند و دخيل بستند به آمريكا و اسرائيل؟ اين ابتر بودن دشمنان ما و دشمنان ماه، اين روزها يكي هم در خيابان هاي پاريس هويداست. جوشش كوثر در قم كجا و ابتر ماندن آزادي و مردانگي در خيابان هاي مهد دموكراسي كجا؟ در طول 8 ماه جنگ تحليلي، همه آن 8 ماه چه آسيب وارد آمد بر خيابان هاي تهران كه در عرض يك ساعت، به خيابان هاي پاريس صدمه وارد نكرد؟ اندازه همه آن چند سطل زباله اي كه در تهران و در طول آن 8 ماه لطمه ديد، فرانسه دارد ساعت به ساعت و چند برابر آن مساحت مي بيند و البته حقش است. خوب يادم هست؛ در روز عاشورا دعاي آن مادر شهيد را، دعاي مادر شهيد عليرضا شهبازي را كه؛ «اين آتش، الهي بيافتد به جان خودشان». بكش آقاي ساركوزي، حقت است. ما فرزندان انقلاب اسلامي، نه با جنگ سخت و نه با جنگ نرم، نه با جنگ بعثي ها و نه با جنگ بعضي ها، دست نمي كشيم از دامن ولايت فقيه. ما آنقدر بزرگيم كه براي دشمن، كوچكترين اتفاقات ما هم مهم است. ما زود به زود بدل به تيتر يك رسانه هاي غرب مي شويم. بگذريم كه در مورد ما عمدتاً يك كلاغ، 40 كلاغ مي كنند. به هر حال ما براي دشمن مهم هستيم، فرانسه اما راستش آنقدر خوب و بد بودن اوضاعش اهميتي ندارد براي ما كه ذوق زده شويم و تيتر يك كنيم كه ساركوزي هفته بعد سقوط مي كند. هفته بعد نه، هفته بعدش! چهارشنبه سوري نه، سيزده به در! روز عاشورا نه، روز قدس! بگير بخواب بابا ساركوزي، خيلي گوسفندي! از بعد بهمن 57 الان هر هفته دشمن، ما را تيتر يك حلقوم خود مي كند كه چي؟ كه جمهوري اسلامي هفته بعد سقوط مي كند! به الاغ تراوا شايد بشود خنديد اما از الاغ تراوا هر آن كس كه براندازي بخواهد، نشان داده در سياست مثل گاو تحليل مي كند مسائل را. همچنان كه يك بار آقاي هاشمي به خوبي گفت در نمازجمعه تهران در سال هاي ماضي كه؛ «اين غربي ها مثل گاو تحليل مي كنند» و همين طور است غالباً. بزرگي و يا شايد هم استادي، خوب مرا به ياد آورد از اولين سالگرد حادثه 18 تير كه جمع شده بودند تك و توك عده اي به قصد آشوب كه البته نه آنقدر بودند كه بگيرد يخ شان و من خوب يادم آمد آن روز را با اين تذكر استاد كه خود در ميدان انقلاب بودم؛ اولين سالگرد حادثه 18 تير، اگر خواننده اي هم به ياد دارد و در صحنه بوده آن روز را مي تواند گواهي دهد كه از آن روزها بود؛ از آن روزها كه مثلاً قرار بر تجمع مخالفين نظام بود اما چشم كه مي گشودي، مي ديدي دور و ورت همه خودي اند! از بسيجيان موتورسوار گرفته تا دانشجويان آگاه و بصير و ايضا تك و توك بچه هاي زحمتكش نيروي انتظامي و شايد هم كمي تا قسمتي دوستان امنيتي و چه و چه! يعني كه يعني و من چه زياد به ياد دارم از اين روزها! از روزهاي بي مصرف ماندن باتوم، بر فرق آشوبگران كه دستور از امثال همين همسر چشم چران كارلا بروني مي گيرند! فتنه 18 تير به كدامين ماجرا ختم شد؟ آيا جز اين است كه خداوند اراده كرده بود از حادثه تلخ 18 تير، حماسه شيرين 23 تير خلق شود؟ فتنه 88 به كدامين روز ختم شد؟ آيا نه به روزي غير از
9 دي؟ 22 بهمن؟ و همين سه شنبه اخير در شهر خون و قيام؟ جايي نوشته بودم؛ 9 دي، 22 بهمن خامنه اي است و در اين روز نسخه اصلي انقلاب اسلامي بر نسخه كاريكاتوري انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و چون اين هر 2 در ظاهر و لااقل در اسم، انقلاب اسلامي بودند، بهتر آن است كه قبول كنيم از همت و باكري، بسيجيان واقعي تري هم هستند و آن بسيجيان نسل 9 دي اند. ما در مكتب شهادت، شاگردان همت و باكري هستيم و گرچه خاك جبهه ايشان، خاك مقدس طلائيه و هور توتياي چشمان مان است، ليكن چه بسيار پيشي مي گيرد شاگرد از استاد و اينجاست كه استاد كه همت كه باكري كه برادران دستواره كه آن طلبه شهيد روستاي كوتناي مازندران كه جملگي بسيجيان خميني، افتخار مي كنند به بسيجيان خامنه اي كه الحق كار اين نسل سخت تر و پيچيده تر است كه طرف حساب شان، نه بعثي ها، كه بعضي ها هستند؛ بعضي ها كه خط خود را به جاي خط امام از نيكلا ساركوزي گوسفند مي گيرند! اين البته ادعاي من نيست. مقتداي خوبان، خامنه اي عزيز دارد اين ادعا را كه اگر باز موقعيتي پيش بيايد، نسل امروز از نسل سال 60 چيزي كمتر ندارد و چه بسا با بهره از تجارب ارزنده شهيدان و دست يازيدن به وصيت نامه ايشان، جلوتر هم باشد از ستاره هاي شهيد و مگر اين موقعيت در فتنه 88 در حوادث قبل و بعد از آن، در حادثه 18تير و در فتنه هاي پيچيده بعدي به وجود نيامد و به وجود نخواهد آمد؟ الان را اگر جنگ نرم بگيري و در جنگ نرم اگر بخش مهمي از زمين جنگ را در فضاي سايبر بداني، مي شود با افتخار گفت اين را كه ما، ما يعني نسل 9 دي، جامه تحقق پوشيديم به اين شعار كه؛ ما اهل گوگل نيستيم؛ «خامنه اي. دات.آي.آر» تنها بماند. همين الان كه آقا به قم رفته اند؛ چه بسيار موبايل و چه بسيار پيامك كه دارد كار 100 تا روزنامه و خبرگزاري را مي كند و بي هيچ پاداشي و بي هيچ چشمداشتي. يكي پيامك مي دهد؛ «از شدت حضور و پيش بيني جاي كم، فقط بسيجياني مي توانند به ديدار آقا بروند كه كارت بسيج داشته باشند.» آن ديگري پيامك مي دهد؛ «طوري نيست، ما هم مي آييم و بيرون مي نشينيم. با اين حرف ها خامنه اي را تنها رها نمي كنيم. اصلاً ما سياهي لشكر سپاه ماه» و در آخر پيامك خود، فقط يك كلام مي نويسد؛ «بغض». آن ديگري خبر مي دهد با همين پيامك كه؛ «آقا رفته گلزار شهدا. همين چند دقيقه پيش. اخبار تكميلي متعاقباً ارسال مي شود». آن يكي پيامك مي دهد؛ «عده اي ديگر از مراجع و علماي قم در محل اقامت آقا به ديدار ايشان رفته اند.» آن ديگري جمله هاي كليدي آقا در ديدار با طلاب را مي گذارد در وبلاگي كه براي خود درست كرده. يكي ديگر و با دستي خالي به جنگ زغال فروشي هاي سايت هايي نظير بالاترين و جرس مي رود و چقدر هم خوب و زيركانه از پس جواب همه شان برمي آيد. آن ديگري در كرسي كلاس درس دانشگاه نشسته به تبيين سخنان مهم رهبري درباره نسبت حكومت و حوزه .طلبه اي هم وبلاگي زده در همين رابطه ها و به همين دلايل و همه هم بي هيچ امر و نهي اي از سوي ارگاني و بي هيچ حمايتي از جانب نهادي. يعني كه خودجوش. خودجوش، يك چيزي در مايه هاي هنرآفريني در روزهاي منتهي به بهمن 57 و روزهاي بعد از آن و صد البته مهمتر و معني دارتر از آن مايه ها. با بهره از همان تجربه ها و انقلابي ماندن و انقلابي عمل كردن، سالها بعد از بهمن 57 و بسيجي ماندن و بسيجي بودن، سالها بعد از دفاع مقدس و عمل به وصيت نامه شهدا تا آخرين قطره خون. درس خواندن حتي در خط مقدم نبرد و جنگيدن با دشمن حتي در لحظه كنكور و چه جالب كه مي بيني به لحاظ آماري و در بين اقشار جامعه، بيشترين شهدا را اول طلاب تقديم اسلام كرده اند و بعد دانشجويان. فقط به عنوان نمونه؛ در روستاي كوتناي قائم شهر، حوزه علميه اي هست به نام امام جعفر صادق(ع) كه 53 شهيد تقديم اسلام كرده. فيضيه را من نمي دانم و لابد همين طور است كه دوستي، برايم در اين جنگ نرم، پيامك مي دهد و كد مي آورد از فلان خبرگزاري غربي، گمانم؛ رويترز كه؛ «سفر آيت الله خامنه اي به قم نشان داد رهبر ايران اين قدرت را دارد كه متحد كند جناح هاي سياسي را» و آن ديگر خبرگزاري غربي كه ؛ «فكر نمي كرديم فتنه اختلاف افكني ميان ولايت و مرجعيت، به ديدار صميمانه مراجع با رهبرانقلاب ايران بيانجامد» و از اين جور اعترافها و البته غلط كردم ها! حالا يك غلطي بود ما كرديم! حالا يك غلطي ساركوزي كرد! اوباما حالا يك غلطي كرد! اسرائيل حالا يك غلطي كرد!.... آري؛ ما بسيجيان خامنه اي، دشمن را به نيابت از پدران و برادران شهيدمان به غلط كردن مي اندازيم. تا ما را مقتدايي چون خامنه اي است، «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند»، تاريخ مصرف ندارد. ما هم مثل همت و باكري، دشمن اگر هم جايي از روي ناچاري زبان به تعريف و مدح ما باز مي كند، معترف است به ايستادگي ما و نه خوشحال از پشيماني ما. بعد از عمليات الهي بيت المقدس چه بسيار كه از اين دست اعترافات دشمن را ديديم و الان هم قصه همان است. صدر اسلام هم ماجرا همين بود. معاويه با همه خباثتش گاه زبان به تعريف از ايستادگي و بزرگي ابوتراب مي گشود و الحق كه نور ماه، گاهي چشم خفاشان را هم مي نوازد. ستاره ها در خيابان 19دي، عشق مي كنند با نور ماه و خفاشان در فضاي سايبر گاهي لجن پراكني مي كنند به وجدان خود و گاه، آنها هم زبان به اعتراف باز مي كنند و نمي توانند ناديده بگيرند و نبينند سمفوني ماه و ستاره ها را. متذكر شوم به نكته اي در اين آخراي مجال. خوب است دستگاه قضايي ما كه در راس آن دانشمندي فاضل و فقيهي مبرز تكيه زده، شيريني اين سمفوني را با محاكمه سران فتنه دو صد چندان كند در كام ملت. قطعاً اينكه دشمنان از خارجي گرفته تا داخلي و از سران كفر تا سران نفاق به غلط كردن افتاده اند، دليلي بر عدم محاكمه شان نمي شود. اين ميكروبهاي سياسي دست به كار زشتي زدند كه هزينه اش را بايد بدهند. مردم خواهان محاكمه سران فتنه اند. خربزه اي اين ميكروبها خوردند كه بايد پاي لرزش بنشينند. اين وسط نكته هاست: يكي اينكه؛ اگر مثلاً فتنه گران 18 تير را دستگاه قضايي، آنطور كه بايد و شايد تاديب مي كرد، شايد كثيري از ايشان اصولا به خود گستاخي تكرار آن فتنه در حجمي بزرگتر در سال 88 را نمي دادند. گمانم نكته مهمي است. اگر امروز آنها كه بايد به تيغ عدالت سپرده شوند، به سلامت از گردنه عبور كنند، اي بسا در دل -آلوده خود نقشه فتنه ديگري بريزند و با اين توجيه؛ هزينه اي كه براي ما ندارد! قوه قضائيه كه با ما كاري ندارد! ديگر نكته اينكه؛ بهتر و عاقلانه تر است، قبل از آنكه خشم مقدس مردم فوران كند، اين ميكروبهاي سياسي، از مجاري عادي و قانوني، آمپول عدالت وارد تن بيمار شان شود اين هم به صلاح سران فتنه است و هم به صلاح دستگاه هاي ذيربط. نكته اي هم هست در آخر كار؛ اگر خروجي محاكمه ميكروبهاي سياسي، طبق قانون قضا، چيزي از جنس حكم محارب في الارض باشد، بايد عدالت را اجرا كرد و اين از خدا بي خبرها را به سزاي اعمال شان رساند. من برخلاف عده اي به آنان كه وظيفه دارند در اين امور عرض مي كنم: سران فتنه را به سزاي اعمالشان برسانيد. نترسيد؛ آب از آب تكان نمي خورد.
¤¤¤
تمام كنم اين وجيزه را. طولاني شد. مادر شهيدان صادق و رسول محمدي در جمكراني ترين روز هفته در خيابان 19 دي هر چه اين طرف و آن طرف كرد، هر چه روي پنجه پا ايستاد، خميده تر از آن بود قدش، كه چشمش به جمال آقا روشن شود. آنقدر غصه داشت كه نگو. همه اش مي گفت: حيف شد؛ يك آن هم نشد ببينم اين فرزند زهرا را و بعد، رفت گلزار شهداي علي بن جعفر، تا نجوا كند با فرزندان شهيدش. اگر بداني اين داغ را كه نديده آقا را، به چه اشكي گره زده بود، آرام نمي نشيني. كاش آن دسته از خواصي كه به راحتي كنار ماه ما ستاره ها مي نشينند و از نزديك، آقا را مي بينند، بدانند در اين مملكت، چه بسيار پدر و مادر شهيد، چه بسيار رزمنده جانباز كه همه عمر آرزويشان بود كه يك بار ولي فقيه خود را از نزديك زيارت كنند و عمرشان به سر رسيد و نرسيدند به اين آرزو و هنوز چه بسيار كه آرزو دارند براي يك بار كه شده از نزديك امام و مقتداي خود را ببينند.
حرفم اين است: كمترين شكرانه برخي از اين حضرات خواص كه بي هيچ برتري خاصي و بي هيچ لياقت ويژه اي و عمدتاً به رسم روزگار، همنشيني مي كنند به راحتي با حضرت آموزگار، اين است كه بصيرت داشته باشند و لااقل نشكنند دل ماه ما ستاره ها را. خواسته زيادي نيست اينكه كاري كند آقا از شما راضي باشد و اين رضايت اگر حاصل شد، از عمق وجود رهبر باشد، نه از سر مصلحت. حجت بر شما تمام است؛ آمار اشك مادر شهيدان محمدي را به شما دادم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14