(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5  آبان 1389- شماره 19774

مشكل پايانه مسافربري در شهر بابل!
اعتبارات چهار سال اخير قم با سال هاي گذشته انقلاب برابري مي كند
رئيس اداره فرش سازمان بازرگاني استان: 40 درصد فرش هاي كشور از آذربايجان شرقي صادر مي شود
ايران در كيهان
آزادي 203 نفر از زندانيان گنبدكاووس
تجليل شهرداري گنبدكاووس از خدمات بهزيستي به نابينايان
خريد بيش از يك هزار تن وش پنبه در گنبد كاووس
ديدار سفير تركمنستان با استاندار گلستان
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز:مددجويان كميته امداد بيشتر يارانه دريافت مي كنند
راه اندازي پروژه هاي عمراني نيمه كاره
آغاز بهره برداري از نخستين قطعه محور ورودي مسجد سليمان
بهره برداري از راه آهن اردبيل- ميانه تا 2 سال ديگر
جشن ريشه كني بي سوادي در 50روستاي بوكان
راه اندازي تور مهرورزي درنيشابور
ممنوعيت ورود كالاهاي غيركيفي در راستاي حمايت از توليد داخلي است
برداشت انار در كاشان آغاز شد



مشكل پايانه مسافربري در شهر بابل!

در رسانه ها خبر از افتتاح پايانه مسافربري در شهرهاي كوچكتر از بابل به چشم مي خورد. اين در حالي است كه شهرستان بابل علي رغم برخورداري از جمعيت بيش از نيم ميليون نفري سال هاست كه از وجود پايانه هاي مسافربري محروم است. شهري كه علاوه بر جمعيت خود بايد پاسخگوي مسافران و گردشگراني كه از اقصي نقاط كشور به اين شهرستان سفر مي كند نيز باشد.
وجود يك پايانه مسافربري استاندارد كه بتواند به طور متمركز به شهروندان بابلي و مسافران اين شهر خدمات بدهد از اولويت هايي است كه متأسفانه به طور جدي در دستور كار مسئولان استان و شهرستان قرار ندارد كه اميد است براي رفاه هر چه بيشتر مسافران و جلوگيري از فعاليت هاي پراكنده و بدون نظارت وسايل حمل و نقل عمومي شهرستان به اين نكته مهم و برجسته در آينده بسيار نزديك توجه لازم صورت گيرد.

 



اعتبارات چهار سال اخير قم با سال هاي گذشته انقلاب برابري مي كند

قم- خبرنگار كيهان:
مشاور استاندار قم در امور برنامه ريزي و بودجه گفت: اعتبارات چهار سال اخير قم با اعتبارات سال هاي گذشته انقلاب برابري مي كند.
بهرامسيري در حاشيه نمايشگاه جلوه هاي همت و تلاش، در گفت وگو با خبرنگاران با تاكيد بر بركات سفر رهبر انقلاب به قم در سال 74 و بعد از آن افزود: با استان شدن قم در سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال 74 تسريع روند توسعه قم شتاب بيشتري گرفت و امروز برنامه هاي درخور شاني را براي قم شاهد هستيم.
وي افزود: دستگاه هاي اداري و اجرايي براي توسعه آماده هستند و در جايگاه خوبي قرار دارند و اين توسعه سرعت مناسبي نيز گرفته است.
مشاور استاندار قم در امور برنامه ريزي و بودجه تاكيد كرد: قطعاً بايد از بركات سفر رهبري به قم بهترين استفاده را كرد و اعتبارات و بودجه اي هم كه در سفر رهبري به قم در نظر گرفته شده استثنايي و علاوه بر بودجه سالانه قم است.
بهرامسيري همچنين از افزايش چشمگير بودجه سالانه قم خبر داد و عنوان كرد: اگر تمام اعتبارات قم در 30 سال جمهوري اسلامي را يك طرف قرار دهيم و اين چهار سال گذشته را يك طرف، مي تواند برابري كند و اين واقعاً نظر و توجه مقام عظماي ولايت و نظر رئيس جمهور به قم را نشان مي دهد كه بسيار پراهميت است.

 



رئيس اداره فرش سازمان بازرگاني استان: 40 درصد فرش هاي كشور از آذربايجان شرقي صادر مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
حدود 40 درصد صادرات فرش هاي هنري و تجاري، مربوط به استان آذربايجان شرقي است و بايد تلاش شود اين روند، اوج گيرد.
رئيس اداره فرش سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي، با اعلام مطلب فوق افزود: با همكاري اين مركز، طرح و نقش طراحان قالي استان، ثبت ملي مي شود.
«علي سليماني» يادآور شد: در سال گذشته و از محل منابع صندوق مهر امام رضا(ع) آذربايجان شرقي، بالغ بر 80 ميليارد ريال تسهيلات براي حمايت از قالي بافان، جذب شده و حداقل 120 ميليارد ريال در ادامه فعاليت و تلاش ها، جذب شده است و هزار و 300 نفر به منظور بيمه قالي بافي، به تامين اجتماعي معرفي گرديده اند.
سليماني تصريح ساخت: پيگيري هاي لازم براي اجرايي شدن بيمه اجتماعي جديد قالي بافان، در حال انجام مي باشد كه بعد از ارسال دستورالعمل از طرف «مركز ملي فرش ايران»، اقدام مي شود.

 



ايران در كيهان

اجراي طرح اشتغال و خودكفايي در گلستان
گرگان- خبرنگار كيهان:
جواد عينعلي معاون اشتغال و خودكفايي كميته ي امداد امام خميني(ره) استان گلستان گفت: با عنايت و لطف پروردگار طي تلاش و همت امدادگران در شش ماهه نخست سال جاري توانستيم تعداد 1076 طرح اشتغال و خودكفايي در زمينه هاي دامداري، كشاورزي، صنفي و صنعتي را براي مددجويان تحت پوشش ايجاد و اجرا نماييم و تعداد 1291 نفر را مشغول به كار كنيم. اعتبارات مربوطه نيز از منابع قرض الحسنه كميته امداد و تسهيلات بانكي تامين گرديده است.
تعويض كنتورهاي خراب در سوسنگرد
اهواز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آبفا خوزستان از تعويض تمامي كنتورهاي خراب در شهرستان سوسنگرد به منظور توزيع بهينه آب خبر داد.
محسن پويا با اعلام اين خبر افزود: به منظور بهينه سازي فرآيند توليد، توزيع و مصرف آب بين مشتركين، طبق يك برنامه زمان بندي شده تمامي كنتورهاي خراب و با عمر بالاي 10 سال در سوسنگرد تعويض شد.
تجليل از دختران بسيجي
نيشابور- خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه كرامت همايش تجليل از دختران به همت حوزه حضرت مريم(س) در نماز خانه ساختمان سيدالشهدا برگزار شد.
خانم كارگر يكي از اساتيد حوزه علميه شهرستان نيشابور در اين همايش نقش مادران در تربيت و اصلاح جامعه را نقش كليدي دانست، و گفت: مادران جامعه به عنوان ستونها و ركن هاي اصلي تربيت در جامعه مي باشند.
تجليل از اساتيد قرآن نيشابور
نيشابور- خبرنگار كيهان
طي مراسمي در تالار اديب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور در حضور مسئولان شهرستان از اساتيد و نخبگان قرآن پژوه نيشابور تجليل شد. پس از اين مراسم كلنگ ساختمان جديد مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت با حضور مسئولان به زمين زده شد.
دبيرستان 18 كلاسه اميركبير
زنجان- خبرنگار كيهان:
دبيرستان 18 كلاسه خيريه اميركبير با زيربنايي بالغ بر 2802 مترمربع و در محوطه اي به مساحت 2700 مترمربع با هزينه اي بالغ بر 15 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
دكتر محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان در مراسم بهره برداري از دبيرستان 18 كلاسه خيريه اميركبير حضور خيرين را مهم دانست و افزود: به كمك نظام، امت و حاكميت اسلامي به جهت رفاه حال مردم و نيز به جهت رفع نيازهاي ضروري شاهد حضور فعال و نقش بسيار تاثيرگزار خيرين هستيم.
خدمت رساني به دانشجو عبادت است
¤ مهندس سعيد رفيعي معاون عمراني استاندار زنجان تكميل پروژه هاي نيمه تمام عمراني دانشگاه را اولويت اول مسئولان دانشگاه استان دانست و اتمام پروژه ها را ضروري دانست.
مهندس رفيعي در بازديد از پروژه هاي عمراني دانشگاه زنجان با بيان اينكه پل غيرهمسطح براي ورودي دانشگاه زنجان يك نياز اساسي است ابراز داشت: دانشجويان قشر عظيمي از جامعه كشور را تشكيل مي دهند بنابراين خدمات رساني به اين جامعه فرهنگي نوعي عبادت است.
طرح گردشگري سلامت در مازندران
ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران از اجراي نخستين طرح گردشگري سلامت در استان مازندران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي استانداري، سيدعلي اكبر طاهايي، استاندار مازندران در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اعلام اينكه اداره كل منابع طبيعي بايد از اين طرح استقبال كند، گفت: سرمايه گذاري اين طرح به دنبال اجراي طرح گردشگري سلامت حتي بدون استفاده از تلفن همراه در منطقه است.
آسفالت 3 روستاي گاليكش
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
جاده سه روستاي كوهستاني «فرنگ، متجالو و پادل دل» از توابع گاليكش جمعا به طول 9 كيلومتر آسفالت شده است.
«يوسف ممشلي رئيس اداره راه و ترابري شهرستان مينودشت» با اعلام اينكه زيرسازي جاده روستاي ليرو از توابع گاليكش نيز توسط اداره راه وترابري شهرستان مينودشت انجام شده است گفت: براي اجراي اين طرح ها مبلغ سه ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي هزينه شده است.
رزمايش فدائيان ولايت در لنجان
فولادشهر- خبرنگار كيهان:
با اهتمام حوزه مقاومت بسيج شهدا فولادشهر رزمايش فدائيان ولايت به استعداد پنج گردان عاشورا به مدت دو روز در محل اردوگاه قدس ناحيه لنجان برگزار شد.
در اين رزمايش كارهائي از قبيل تيراندازي با تفنگ، كلاشينكف، تاكتيك هاي جهت يابي در شب، تخمين مسافت، آموزش پدافندشيميائي، مقابله با اغتشاشات، جنگ نوين و حفاظت اطلاعات براي آمادگي بسيجيان در نظر گرفته شده بود.
كلنگ زني پارك اميركبير شهركرد
شهركرد- خبرنگار كيهان:
همزمان با ميلاد امام رضا(ع) عمليات اجرايي پارك اميركبير شهركرد واقع در جنوب اين شهر آغاز شد.
شهردار شهركرد در مراسم كلنگ زني اين پروژه گفت: اين پارك در زميني به مساحت 8 هزار متر مربع و با اعتباري افزون بر يك ميليارد و 800 ميليون ريال در خيابان اميركبير شهركرد ساخته مي شود.
قابليت بازيافت 30 درصد از پسماند اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان:
به طور ميانگين روزانه 30 درصد از پسماند شهر اصفهان قابل بازيافت است.
تيمور باجول مديرعامل سازمان بازيافت و مواد زائد شهرداري اصفهان با بيان اين مطلب گفت: در كلان شهر اصفهان به طور ميانگين روزانه يك هزار تن پسماند توليد مي شود كه 300 تن آن قابل بازيافت است.
وي بااشاره به اين كه سرانه هر شهروند در توليد پسماند 650 گرم است، اضافه كرد: 700 تن از اين پسماند مواد آلي و مواد خشك است.
جشنواره انار در كليبر
تبريز- خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره «انار» روز 30 مهرماه جاري در روستاي «مردانقم» كليبر، برگزار شد.
گفتني است انارهاي دهكده «مردانقم» شهرستان كليبر، يكي از بهترين انارهاي پرورشي از نظر سلامتي مي باشند و كيفيت بسيار مناسبي دارند.

 



آزادي 203 نفر از زندانيان گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
درپي اجراي بخشنامه عفو رياست قوه قضائيه 203 نفر از زندانيان شهر گنبدكاووس آزاد شدند.
در اجراي بخشنامه عفو رياست قوه قضائيه و در راستاي كاهش جمعيت كيفري زندان هاي استان گلستان تعداد 203 نفر از زندانيان، زندان شهرستان گنبدكاوس آزاد شدند.
مسئول روابط عمومي زندان گنبدكاووس گفت: پس از ابلاغ بخشنامه به زندان شهرستان گنبد تمامي كميته هاي كاهش جمعيت كيفري جهت اجراي بخشنامه بسيج شده كه موفق به آزادي اين تعداد از مددجويان شدند.
«محمد زائي» همچنين افزود: درخصوص باقي محكومين هنوز پرونده ها مفتوح بوده و درحال بررسي مي باشد كه اميدواريم در آينده نزديك آمار جديدي از مددجويان آزاد شده، اعلام شود.

 



تجليل شهرداري گنبدكاووس از خدمات بهزيستي به نابينايان

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
شهرداري گنبدكاووس به مناسبت بزرگداشت روز جهاني «نابينايان»، از عملكرد اداره بهزيستي اين شهرستان در ارائه خدمات به اين قشر قدرداني كرد.
سيدمنصور باقري به همراه برخي از مسئولان واحدهاي مختلف اين شهرداري با حضور در اداره بهزيستي اين شهرستان، ضمن تبريك روز جهاني نابينايان، لوح سپاسي را به نشانه بزرگداشت اين روز به رئيس اين اداره اهداء كرد.
وي در اين بازديد طي سخناني ارائه خدمات به نابينايان و ساير مددجويان را يك اقدام ارزشمند از سوي بهزيستي دانست و آمادگي شهرداري و شوراي اسلامي شهر را براي مساعدت به مددجويان بهزيستي در حد توان و امكانات اعلام كرد.
باقري همچنين از مناسب سازي براي معابر و مبلمان شهري براي تردد راحت معلولان خبر داده و گفت: شهرداري نظارت خود را بر ساخت وسازهاي شهري جهت رعايت استانداردهاي ويژه تردد معلولان از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي افزايش داده است.
در اين بازديد رئيس اداره بهزيستي گنبدكاووس نيز گزارشي از عملكرد اين اداره به مددجويان و نيز نابينايان ارائه داد و از شهرداري و شوراي اسلامي اين شهر در ارائه برخي مساعدت ها به انجمن هاي مختلف مددجويان بهزيستي قدرداني كرد.

 



مدير جهاد كشاورزي گنبد كاووس خبر داد
خريد بيش از يك هزار تن وش پنبه در گنبد كاووس

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي شهرستان گنبد كاووس گفت: از آغاز برداشت محصول پنبه تاكنون يك هزار و 204 تن وش از سوي كارخانجات پنبه پاك كني اين شهرستان خريداري شده است.
احمد قاضي افزود: از اين ميزان وش تحويلي، 246 هزار و 127 كيلوگرم پنبه محلوج توليد شده است.
وي اظهار داشت: امسال 1481 هكتار توسط 257 نفر پنبه كار كشت شده كه پيش بيني مي شود يك هزار و 800تن وش توليد شود.
قاضي گفت: قيمت تضميني خريد پنبه براي سال جاري بين 7500 تا 8000 ريال تضمين شده كه پنبه كاران و تجار به صورت توافقي هر كيلو وش را 10تا 11 هزار ريال خريد و فروش مي كنند.

 



ديدار سفير تركمنستان با استاندار گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
سفير تركمنستان و هيئت همراه كه براي شركت در مراسم هفته فرهنگي تركمنستان به گرگان سفر كرده اند با استاندار گلستان ديدار كردند.
جواد قناعت با اشاره به مشتركات فرهنگي گلستان و تركمنستان، تقويت روابط دولتي ايران و تركمنستان را يك ضرورت دانست و افزود:ويژگي هاي منحصر به فرد استان گلستان نسبت به ساير نقاط كشور مي تواند در تقويت روابط تركمنستان و استان گلستان بسيار موثر باشد.
وي با بيان نقاط مشترك ايران و تركمنستان همچون دين مبين اسلام، همسايگي و وجود مرزهاي مشترك، اظهار داشت: وجود قوم تركمن به عنوان هم وطنان ما در استان گلستان مي تواند در گسترش و تقويت روابط مطلوب و بهينه دو كشور نقش آفرين باشد.
قناعت همچنين همايش بزرگداشت بين المللي مختومعلي فراغي را نماد و شاخص ارزشمند روابط فرهنگي دو كشور دانست و اظهار اميدواري كرد، اين همايش باعث تقويت دوستي و ارتقاء سطح روابط با كشور تركمنستان شود.
در ادامه سفير تركمنستان با تشكر از پذيرش هيئت تركمنستاني، اظهار داشت: برگزاري هفته فرهنگي تركمنستان براي اولين بار در ايران مي تواند باعث رشد روابط بين دو كشور شود.
گفتني است اجراي كنسرت هنرمندان تركمنستان، نمايش فيلم تركمني، اجراي نمايش زندگي شاعر شهر تركمن «ملانفس» و اجراي كنسرت مشترك دوستي هنرمندان دو كشور از جمله برنامه هايي است كه در كانون طه گرگان به همين مناسبت برگزار مي شود.

 



مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز:مددجويان كميته امداد بيشتر يارانه دريافت مي كنند

كرج- خبرنگار كيهان:
مددجويان تحت پوشش كميته امداد در سراسر كشور 10 درصد بيشتر نسبت به ساير اقشار جامعه يارانه نقدي دريافت مي كنند.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: بر اين اساس هيچ تغييري در پرداخت ماهيانه مددجويان به وجود نمي آيد و مددجويان تحت پوشش هيچ نگراني بابت قطع ماهيانه دريافتي خود از كميته امداد نداشته باشند.
حسينعلي عروجي تصريح كرد: براساس جلساتي كه در استانداري برگزار شد، دولت مصمم است تا مددجويان كميته امداد نسبت به ساير اقشار جامعه از يارانه بيشتري برخوردار باشند.
وي گفت: كميته امداد همه تلاش خود را به كار گرفته تا نيازهاي اساسي خانواده هاي تحت پوشش از قبيل درمان و مسكن را تأمين كند.
عروجي از همكاري تعداد 320 هزار خير با كميته امداد استان البرز خبر داد و تصريح كرد: اين خيران در قالب حاميان طرح اكرام، ايتام، مشتركان صدقات و رابطين فرهنگي با كميته امداد همكاري دارند.

 



فرماندار ساري خبر داد
راه اندازي پروژه هاي عمراني نيمه كاره

ساري- خبرنگار كيهان:
فرماندار ساري از راه اندازي پروژه هاي نيمه كاره عمراني در سال جاري خبر داد
جلسه شوراي اداري شهرستان ساري با حضور هادي ابراهيمي معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران، يوسف نژاد نماينده مردم شهرستان ساري در مجلس شوراي اسلامي در محل سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.
در اين جلسه فرماندار مركز استان مازندران با بيان اينكه در طول پيروزي ارزشمند جمهوري اسلامي ايران خدمات ارزشمندي صورت گرفته است گفت: در دولت نهم و دهم در حوزه شهرستان ساري خدمات چشمگيري انجام شده است.
منصور علي زارعي يادآور شد: بسياري از پروژه هاي عمراني كه به دلايل گوناگون راكد مانده بودند راه اندازي شدند و بسياري از آنها در حال انجام مي باشند.
وي افزود: مجتمع بزرگ آبرساني شهرستان ساري با ميانگين اعتباري 54 ميليارد درحال انجام مي باشد كه در حال حاضر 65 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و در سال 90 افتتاح خواهد شد.
فرماندار ساري يكي از مهمترين پروژه هاي راه شهرستان ساري را جاده ساري به دريا عنوان كرد و گفت: پروژه جاده فرح آباد ساري كه از جاده هاي حادثه خيز محسوب مي شود بزودي افتتاخ خواهد شد.
زارعي با بيان اينكه در جمع آوري زكات مشكلاتي وجود دارد گفت: قانوني در ستاد زكات مركزي تصويب شده است كه هر ميزان زكات در روستاها جمع شود به همان مقدار ستاد مركزي براي اتمام پروژه هاي روستايي اعتبار تخصيص داده مي شود.
فرماندار مركز استان در پايان بيان داشت: كارهاي زيرساختي زيادي در سطح شهرستان ساري در حال شكل گيري است.

 



آغاز بهره برداري از نخستين قطعه محور ورودي مسجد سليمان

اهواز- خبرنگار كيهان:
نخستين قطعه محور چهاربانده ورودي شهرستان مسجد سليمان آماده بهره برداري شد.
مديركل راه و ترابري استان طول اين قطعه را چهار كيلومتر اعلام كرد و افزود: طرح چهار بانده كردن ورودي مسجد سليمان از فلكه دانشگاه تا انتهاي شهرك صنعتي با هدف كاهش تصادفات در ورودي اين شهرستان، اجرا شده است.
منوچهر رحماني ادامه داد: پيش بيني مي شود با بهره برداري از اين پروژه شاهد كاهش آمار تصادفات در ورودي اين شهرستان باشيم.
وي هزينه اجراي اين طرح را بيش از سه ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: براي تفكيك اين قطعه هم اكنون كار خط كشي و نصب علائم آن در دست انجام است.
رحماني طرح ورودي مسجد سليمان را با توجه به بهره برداري از راه خوزستان چهارمحال و بختياري مهم ارزيابي كرد و افزود: اين نخستين قدم در ايجاد مسيري امن براي عبور از محور جديد خوزستان- چهارمحال و بختياري است.

 



استاندار اردبيل خبر داد
بهره برداري از راه آهن اردبيل- ميانه تا 2 سال ديگر

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: پروژه راه آهن اردبيل- ميانه تا دوسال آينده كامل و به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.
سيدحسين صابري در گفتگو با خبرنگاران و با اطمينان كامل از پايان پروژه راه آهن اردبيل- ميانه افزود: مردم اردبيل تا پايان سال 91 سوت قطار در منطقه خود را خواهند شنيد.
وي كه در ارتباط با نتايج دور سوم سفر هيئت دولت به استان سخن مي گفت افزود: با توافق هيئت دولت قرار است در اجراي اين پروژه تسريع شده و از طريق فاينانس داخلي تامين اعتبار و اجرايي شود.
وي با شايعه عدم ادامه راه آهن تا پارس آباد مغان و اتصال آن به راه آهن قفقاز از طريق جمهوري آذربايجان گفت: در جلسه هيئت دولت قرار شد كه اين طرح در كميسيون 32 مورد تصويب قرار گرفته و طرح راه آهن ميانه، اردبيل، پارس آباد به صورت يك طرح تعريف و اجرايي شود.
وي گفت: تامين 300 ميليون يورو از طريق فاينانس داخلي مورد قبول دولت قرار گرفته و با تعريف شدن راه آهن اردبيل، پارس آباد مي توان اعتبار آن را نيز تا ميزان موردنياز افزايش داد.

 



جشن ريشه كني بي سوادي در 50روستاي بوكان

اروميه- خبرنگاركيهان:
رئيس نهضت سودآموزي بوكان از برگزاري جشن ريشه كني بي سوادي در 50روستاي اين شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد.
اسماعيل آقازاده در جلسه ستاد پشتيباني نهضت سوادآموزي اين شهرستان گفت: امسال طرح آموزش خانواده در اين شهرستان اجرا مي شود كه در آن هر كدام از اعضاي باسواد خانواده با دريافت هزينه از نهضت سوادآموزي به آموزش افراد بيسواد و كم سواد مي پردازد.
وي با بيان اينكه در 6ماه اول سال جاري يكهزار و 710سوادآموز در پايه هاي مقدماتي و تكميلي در قالب 143 كلاس درس در اين شهرستان مشغول فراگيري علم شده اند گفت: در حال حاضر 169گروه پيگير و يكهزار و 359 فراگير علم در اين شهرستان فعاليت مي كنند.

 



راه اندازي تور مهرورزي درنيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
تور مهرورزي براي بازديد از مراكز خصوصي و دولتي و توانبخشي و منازل معلولان درنيشابور راه اندازي شد.
رئيس اداره بهزيستي نيشابور اظهار داشت: هدف از اجراي اين طرح آشنايي هرچه بيشتر اين گروه با فعاليت ها و خدمات اداره بهزيستي و چاره جويي و مشاركت درحل مشكلات افراد توان جو است.
حميدرضا عليزاده خاطرنشان كرد: هشت خانوار حمايتي و توانبخشي زير پوشش در بازديد مسئولان از كمك هاي بلاعوض و تسهيلات بانكي اشتغالزايي برخوردار شدند.
وي همچنين از توزيع يك هزار بسته مواد غذايي بين مددجويان زير پوشش اين اداره خبر داد.
عليزاده در ادامه از مراجعه سالانه بيش از يك هزار و 200نفر به اورژانس اجتماعي نيشابور خبر داد.
وي گفت: تيم هاي سيار اورژانس اين اداره شامل يك روانشناس، مددكار و راننده است كه تمام خدمات مشاوره اي داخل خودروي مخصوص اورژانس انجام مي شود.
رئيس اداره بهزيستي نيشابور تاكيد كرد: نيشابور پس از كلان شهر مشهد، بيشترين ميزان آسيب هاي اجتماعي را درخود جاي داده است.

 



ممنوعيت ورود كالاهاي غيركيفي در راستاي حمايت از توليد داخلي است

زنجان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني استان زنجان اظهار داشت: اعلام 170 قلم كالاي غيركيفي و ممنوعيت ورود آنها به كشور به خاطر غيركيفي بودن كالا و آسيب رساندن آنها به بخش توليد داخلي بوده است.
حميد صدري با بيان اين مطلب، گفت: هدف از اين كار حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان داخلي بوده و به معني به كارگيري سياست هاي مقابله جويانه نيست.
وي افزود: تعيين ضوابط و استانداردگزاري يكي از مهم ترين ابزارهاي مديريت واردات است كه در كشورهاي داراي تجارت آزاد نيز به كار گرفته مي شود.
رئيس سازمان بازرگاني استان در رابطه با آزادسازي نرخ ارز نيز گفت: دولت يكي از محورهاي هفت گانه طرح تحول اقتصادي را «اصلاح نظام ارزش گذاري پول ملي» قرار داده است و وزارت بازرگاني نيز در سالهاي اخير مطالعات بنيادي و كاربردي خوبي را در اين زمينه انجام داده و همچنين در ماه هاي اخير موضوع سياست هاي ارزي، دو بار در دستور كار كميته صادرات غيرنفتي به رياست وزير بازرگاني قرار گرفته است.
صدري در ادامه با تأكيد بر در دستور كار نبودن استفاده از ابزار غيرتعرفه اي براي كنترل واردات گفت: مديريت واردات در مرحله نخست نيازمند هدفگذاري است و بايد واردات كالاها را بسته به نوع كالا و از نظر معيارهاي مختلفي نظير آسيب رساني به بخش توليد، شدت نياز بخش توليد به كالاهاي وارداتي مورد نياز در فرآيند توليد و... تفكيك كرد و سياست هاي مشخصي براي مديريت آن بكار گرفت.
اين مقام مسئول، پشتيباني از صادرات، كاهش نسبت كالاهاي مصرفي و كالاهاي واسطه اي و سرمايه اي و بهبود نسبت صادرات به واردات كشور را يكي از رويكردهاي مهم مديريت واردات دانست و ادامه داد: در ايران صادرات مستقل از واردات نيست و به همين دليل مجراي وارداتي بايد به سمت ارتقاي توان توليد و صادرات داخلي هدايت شود.
وي در رابطه با سامانه شبنم (شبكه بازرسي و نظارت مردمي) نيز گفت: براساس مطالعات صورت گرفته مهم ترين و مؤثرترين راهكار براي مقابله با پديده قاچاق، مقابله با آن در مبادي ورودي است و وزارت بازرگاني براي رسيدن به اين هدف در يكي از محورهاي هفت گانه طرح تحول اقتصادي، اصلاح نظام توزيع كالاها و خدمات را مدنظر قرار داده است كه راه اندازي سامانه شبنم و ايران كد نيز در همين راستا صورت گرفته است.

 



برداشت انار در كاشان آغاز شد

كاشان - خبرنگار كيهان:
كار برداشت محصول انار از سطح 2 هزار و 400 هكتار از باغ هاي كاشان آغاز شد.
رئيس اداره توليدات و بهبود گياهي مديريت جهاد كشاورزي كاشان با اعلام اين خبر گفت: پيش بيني مي شود در هر هكتار حدود 7 تن انار برداشت شود.
مهندس قمصري، متوسط برداشت انار در هر هكتار از باغ هاي كاشان در سال هاي عادي و بدون حوادث غيرمترقبه را حدود 20 تن در هر هكتار اعلام كرد.
وي، سطح زير كشت انار در شهرستان كاشان را 26 هزار هكتار اعلام كرد و افزود: از اين ميزان 2 هزار و 250 هكتار درخت بارور و 250 هكتار بصورت نهال است.
به گفته وي 117 ميليارد ريال درآمد ناخالص بابت محصول انار نصيب كشاورزان اين منطقه خواهد شد.
سه سال پس از سرماي ويرانگر زمستان 86 كه منجر به خشك شدن باغ ها و كف بر شدن درختان انار در شهرستان كاشان شد، سال گذشته اين درختان به گل نشست.
همه ساله 39 هزار تن انار اين منطقه وارد بازار كاشان و شهرستان هاي اطراف شده و حتي به كشورهاي حوزه خليج فارس نيز صادر مي شود كه از اين راه 290 ميليارد ريال درآمد ناخالص عايد كشاورزان مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14