(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5  آبان 1389- شماره 19774

دستگيري 29 زائر حامل موادمخدر
معاون اول قوه قضائيه: اجراي حدود الهي افتخار نظام قضايي اسلام است
جزئيات بورس تحصيلي بنياد شهيد به دانشجويان شاهد و ايثارگر
رويدادهاي خارجي
احتمال آبگرفتگي در 7 استان كشور
 10 دقيقه؛ متوسط تاخير 12 پرواز حجاج
40 هزار مبتلا به ام اس در كشور
راه اندازي 11 ايستگاه جديد سنجش آلودگي صوتي در پايتخت
رئيس مركز بين المللي طب مسافرتي ايران:
بيمارستان هاي كشور گواهينامه بين المللي جذب بيمار خارجي ندارند
شناسنامه مجسمه شهريار مفقود شد
متلاشي شدن باند سارقان «بازار سوئيس» تبريز
64 اثر صنايع دستي ايران موفق به دريافت مهر اصالت يونسكو شد
گربه دزدي نماينده مجلس انگليس
امپراتور گوزن هاي انگليس كشته شد
نيويورك در محاصره ساس ها
انفجار تانكر 60 هزار ليتري بنزين



رئيس پليس فرودگاه هاي كشور خبر داد
دستگيري 29 زائر حامل موادمخدر

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور از دستگيري 29 نفر از حجاج به اتهام حمل موادمخدر در فرودگاه هاي كشور خبر داد.
سردار نبي الله حيدري گفت: امسال 103 هزار نفر از كشورمان به حج تمتع اعزام مي شوند.
وي اظهار داشت: 29 نفر از حجاج كه 10 نفر از آنها زن هستند به دليل حمل موادمخدر دستگير و از ادامه سفر محروم شدند.
سردار حيدري گفت: اين افراد 620 گرم موادمخدر كه عمدتاً ترياك است در جاسازي هاي مختلف قرارداده و قصد خارج كردن آنها را داشتند.
به گزارش فارس رئيس پليس فرودگاه كشور گفت: اين افراد به دستگاه قضايي معرفي خواهند شد و به حجاج توصيه مي كنيم از هرگونه جاسازي و حمل موادمخدر به كشور عربستان خودداري و آبروي 73 ميليون ايراني را نبرند.

 



معاون اول قوه قضائيه: اجراي حدود الهي افتخار نظام قضايي اسلام است

معاون اول قوه قضائيه گفت: اجراي حدود الهي از افتخارات نظام قضايي اسلام است و در صورتي كه سرقت مصداق اجراي حد باشد، حد اجرا مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي در ششمين گردهمايي رئيسان پليس پيشگيري سراسر كشور افزود: اجراي حدود به بركت انقلاب اسلامي از ابتدا جريان داشته و مربوط به الان نيست.
وي گفت: همه حدودي كه در قانون تصريح شده اجرا مي شود البته موضوع آن بستگي به تشخيص قاضي و فرايند دادرسي دارد.
رئيسي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با كساني كه در زمينه هدفمندسازي يارانه ها تخلفي كنند، مرتكب جرم شوند و در اين تحول اخلال ايجاد كنند برخورد صورت خواهد گرفت.
معاون اول قوه قضائيه يكي از راه هاي پيشگيري از جرم را گرفتن فرصت از افراد داراي انگيزه جرم دانست و خاطرنشان كرد: دستگاه هاي مسئول بايد كاري كنند كه افراد فرصت ارتكاب جرم نيابند، فقط يك جلوه اين اقدام حضور نيروي انتظامي در صحنه است، در حالي كه بايد ساز و كارها به گونه اي تعريف شود تا مثلاً كسي اگر خواست اختلاس يا جعل كند اساساً نتواند اين كار را انجام دهد؛ لذا همه دستگاه ها موظفند فرصت را از افرادي كه انگيزه جرم دارند بگيرند و راه او را سد كنند.
وي تأكيد كرد: هيچ دستگاهي را در كشور نمي شناسيم كه مأموريت پيشگيري از وقوع جرم را برعهده نداشته باشد ولو اين كه اين امر در عداد وظايفش تصريح نشده باشد.
معاون اول قوه قضائيه اظهار كرد: اگر در نظام اقتصادي ساز و كاري براي هدايت پول هاي سرگردان به سمت توليد ايجاد نشود بحران و انحراف اقتصادي به وجود مي آيد. عدم هدايت پول هاي سرگردان به طرف توليد موجب مي شود كه اين پول ها به هر جا برود مانند سيلي بنيان كن عمل كند.
وي در ادامه به نقش دستگاه قضايي در برخورد با جرايم اشاره كرد و گفت: اگر كسي مرتكب جرم شد نقش دستگاه قضايي در اين ميان عبارت است از رسيدگي به موقع، صدور حكم متناسب و اجراي دقيق حكم تا هم مجرم به جزاي عمل خود برسد و هم عبرتي براي ديگران شده و از تجري جلوگيري كند.
رئيسي تأكيد كرد: اگر احكام با سرعت، دقت و تناسب لازم بين جرم و مجازات صادر نشود و اجراي آن به موقع صورت نگيرد اثري در پيشگيري از جرم نخواهد داشت. به ويژه دربرخي جرايم كه موجب جريحه دار شدن قلوب جامعه مي شود بايد تمام فرآيند قضايي خارج از نوبت و بسيار سريع طي شود و مردم هم شاهد كيفر مجرم باشند.
معاون اول قوه قضائيه، با بيان اينكه دستگاه قضايي با هيچ سازماني به اندازه نيروي انتظامي ارتباط ندارد ونيروي انتظامي نيز بيشترين ارتباط را با دستگاه قضايي داراست، اظهار كرد: هر چه اين تعامل تعريف شده تر، دقيق تر و منسجم تر باشد قطعاً آثار و بركات آن براي مردم خواهد بود.
وي با بيان اينكه اگر جرمي واقع شود مردم همه دست اندركاران را مسئول مي دانند، تأكيد كرد: در صورت وقوع يك جرم اگر نيروي انتظامي بگويد پيگيري موضوع به عهده قوه قضائيه است و قوه قضائيه نيز بگويد اين موضوع به نيروي انتظامي مربوط مي شود شاهد نوعي فرافكني خواهيم بود تا حل موضوع. اين مسائل يك گفتمان رسانه اي نيست بلكه بايد در جلسات كارشناسي مورد بحث و بررسي قرار گيرد و راهكار مقابله با آن پيدا شود.
رئيسي مسئوليت پليس را ناامن ساختن محيط براي متخلفين و متجاسرين به قانون برشمرد و گفت: چه يك نفر مرتكب جرم شود و چه يك جريان سازمان يافته اقدام به ارتكاب جرم كند نيروي انتظامي و دستگاه قضايي بايد به اين موضوع رسيدگي كند.
فرمانده نيروي انتظامي ظهر سه شنبه با حضور در همايش رئيسان پليس پيشگيري گفت: از اين پس اگر كلانتريها دررسيدگي به موضوعي وظيفه را برعهده يكديگر بيندازند و عنوان كنند كه در حوزه استحفاظي آنان نيست رئيس كلانتري در اسرع وقت از خدمت بركنار مي شود. سردار اسماعيل احمدي مقدم با اشاره به زنان خياباني و معتادان ولگرد اظهار داشت: اگر نتوانيم اين افراد را از سطح جامعه جمع آوري كنيم آسيب هاي اجتماعي جدي در سطح جامعه ايجاد مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مأموراني كه فساد اخلاقي دارند و يا رشوه مي گيرند نمي توانند اعتماد مردم را جلب كنند و بر همين اساس نمي توان آنان را در كلانتري ها به كار گرفت.
وي با اشاره به نگراني رئيسان كلانتري ها از افزايش آمار جرايم گفت: از 5/1 سال گذشته ديگر شاخص كنترل كلانتري ها افزايش و يا كاهش ميزان جرايم در محدوده استحفاظي آنان نيست بلكه ميزان احساس امنيت و يا ناامني مردم آن محدوده مدنظر است.
سردار احمدي مقدم افزود: پيش از اين برخي از كلانتري ها جرايم كوچك و خرد را ثبت و گزارش نمي كردند تا از اين طريق آمار جرايم آنان پايين بيايد اما غافل از اينكه احساس ناامني مردم از اين طريق افزايش مي يافت.
وي اظهار داشت: از اين پس كلانتري ها نگران افزايش آمار جرايم خود نباشند زيرا مي توان گفت: اين به معناي برخورد مناسب پليس و عملكرد مناسب آن كلانتري است.
وي گفت: مردم از پليس اقتدار و كارآمدي را مي خواهند نه گفتار درماني زيرا اين موضوع براي مردم امنيت به بار نمي آورد.
فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه اين مراسم نيز از تجهيز تمامي كلانتريهاي تهران به سيستم مانيتورينگ در صورت تأمين اعتبارات خبر داد و افزود: با اين اقدام رئيسان كلانتري ها مي توانند برخورد مأموران خود با مردم را كنترل كنند.
احمدي مقدم با اشاره به مانيتورينگ كلانتري ها افزود: مانيتورينگ كردن كلانتري ها از سال گذشته در تهران به ترتيب اولويت كلانتري ها و مراجعه كننده هاي آنان انجام شده است.
وي گفت: در حال حاضر با اين اقدام رئيسان كلانتري ها مي توانند برخورد مأموران خود را كنترل كنند.
رئيس پليس نيروي انتظامي ادامه داد: در برخي از كلانتري ها زيرساخت هاي لازم براي انجام اين كار فراهم نيست ولي اگر اعتبارات لازم محقق شود تمامي كلانتري ها و 100 كلانتري در كلانشهرهاي ديگر مانيتورينگ مي شوند.

 



جزئيات بورس تحصيلي بنياد شهيد به دانشجويان شاهد و ايثارگر

سرويس اجتماعي-
معاون فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران، جزئيات اعطاي بورس تحصيلي به دانشجويان شاهد و ايثارگر را تشريح كرد.
رضا مومنين در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: در صورتي كه دانشجويان شاهد و ايثارگر به تحصيل در دانشگاه هاي معتبر بين المللي دعوت شوند و كمتر از چهار دانشگاه داخلي آن رشته را داشته باشند، اجازه تحصيل با بهره گيري از كمك هاي بنياد شهيد داده مي شود.
وي افزود: بنياد شهيد معادل مبلغ دانشگاه آزاد را به دانشجوياني كه بورسيه مي شوند، اعطا مي كند.
معاون فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه داد: در حال حاضر 124 هزار و 150 دانشجوي شاهد و ايثارگر در كشور وجود دارد كه در يك هزار و 480 دانشگاه و موسسه آموزش عالي تحصيل مي كنند.
مومنين همچنين از رشد 101 برابري تعداد دانشجويان شاهد و ايثارگر در پنج سال گذشته خبر داد و گفت: اين در حالي است كه از سهميه 40درصدي خانواده هاي شاهد و ايثارگر، كمتر از 12درصد استفاده شده است.
اين مقام مسئول در بنياد شهيد و امور ايثارگران تصريح كرد: در آزمون سراسري دانشگاه هاي دولتي و آزاد در سال جاري، بيش از پنج هزار داوطلب شاهد و ايثارگر حضور داشتند كه از اين تعداد 33/63درصد پذيرفته شدند.
معاون فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينكه در سال جاري 21 نفر از دانشجويان نمونه كشوري از خانواده هاي شاهد و ايثارگر بوده اند، افزود: اين تعداد در پنج سال گذشته 235درصد رشد داشته است.
مومنين به جامعه 93 هزار نفري بنياد شهيد در بخش آموزش عمومي اشاره كرد و گفت: ازاين تعداد بيش از 11 هزار فرزند شهيدو جانباز بالاي 70درصد و 80 هزار نفر از فرزندان آزادگان و جانبازان 50 تا 69درصد هستند.
وي با بيان اينكه هم اكنون 933 مدرسه شا هد و ايثارگر در كشور وجود دارد، ادامه داد: هم اكنون بنياد شهيد در مقطع ابتدايي، 170 هزار تومان، راهنمايي 200 هزار تومان و در مقطع دبيرستان 250 هزار تومان به مدارس شاهد و ايثارگر پرداخت مي كند.
معاون فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه به طرح تقويت بنيه علمي دانش آموزان مقطع دبيرستان شاهد و ايثارگر اشاره كرد و افزود: در سال جاري بيش ازهفت هزار داوطلب شاهد و ايثارگر در اين طرح حضور دارند و هدف از آن تقويت بنيه علمي دانش آموزان شاهد و ايثارگر در آزمون هاي سراسري بدون استفاده از سهميه است.
مومنين با بيان اينكه هم اكنون بيش از سه هزار نخبه شاهد و ايثارگر تحت پوشش مركز دانش پژوهان و نخبگان بنياد شهيد قرار دارد، افزود: در شش ماه نخست امسال 45 نفر با مدرك دكترا به نخبگان شاهد و ايثارگر مركز اضافه شده است.
اين مقام مسئول در بنياد شهيد و امور ايثارگران تصريح كرد: هم اكنون 130 نفر از اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي سراسر كشور از خانواده هاي شاهد و ايثارگر هستند.
وي با بيان اينكه بنياد شهيد در حوزه نخبگان بيش از يك هزار دستاورد داشته است، افزود: 113 مورد اختراع، 112 مقاله، 250 طرح تحقيقي از جمله دستاوردهاي نخبگان بنياد شهيد در سال جاري است.

 



رويدادهاي خارجي

مرگ 540نفر در زمين لرزه 7/7 ريشتري در اندونزي
موسسه لرزه نگاري و زمين شناسي دانشگاه ژئوفيزيك آمريكا از وقوع يك زمين لرزه به قدرت 7/7 ريشتر در مقياس امواج دروني زمين در اندونزي ،مرگ 60 نفر، مفقود شدن 480 تن و آوارگي هزاران تن خبر داد.
اين زمين لرزه در عمق 20 كيلومتري جزيره سوماترا در غرب اندونزي رخ داده است، اما تاكنون اطلاعي از تعداد تلفات و ميزان خسارات اين زمين لرزه قدرتمند خبري در دست نيست.
اين زمين لرزه در ساعت 42:21 به وقت محلي، غرب اين كشور را لرزاند و دست كم پنج شهر از استانهاي «بنگ كولو» و «سوماتراي غربي» به شدت لرزيدند.
بر اساس گزارش مركز سونامي اقيانوس آرام بعد از زلزله امواج 3 متري سونامي در منطقه زلزله بوجود آمد به همين دليل تمامي جوانب احتياط در رابطه با اين زمين لرزه سنجيده شده است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، بر اساس گزارش مركز لرزه نگاري اندونزي درست يك ساعت پس از وقوع زمين لرزه اصلي يك پس لرزه به قدرت پنج ريشتر در مقياس امواج دروني زمين سوماترا را لرزاند و در ساعت 37:2 به وقت محلي يك پس لرزه ديگر به قدرت 1/6 ريشتر اين منطقه را لرزاند.

 



احتمال آبگرفتگي در 7 استان كشور

سازمان هواشناسي كشور از بارش شديد باران و احتمال آبگرفتگي در 7 استان و كاهش 8 درجه اي دما در كشور خبر داد.
بر اين اساس طي امروز بارش ها در جنوب استان گلستان، شمال استان سمنان، شرق مازندران و خراسان شمالي از شدت بيشتري برخوردار است و دربرخي نقاط مناطق مذكور آبگرفتگي معابر عمومي و بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نيست.
بنابراين گزارش، دماي هوا بين 4 تا 8 درجه در استان هاي مازندران، گلستان، خراسان شمالي، سمنان و خراسان رضوي طي امروز و فردا كاهش مي يابد.
همچنين در روز پنجشنبه در استان هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان و جنوب استان كرمان به سبب تشديد بارش ها، آبگرفتگي معابر عمومي پيش بيني مي شود.
نقشه هاي پيش يابي بيانگر نفوذ سامانه بارش زا از نوار شمالي كشور در سه روز آينده است كه براين اساس مناطق شمال غرب، سواحل درياي خزر، دامنه هاي البرز، استان هاي واقع در مركز و به تدريج شمال شرق، شرق تحت تأثير اين سامانه قرار مي گيرد.
آسمان استان تهران امروز نيمه ابري در ارتفاعات بارش پراكنده گاهي وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 13 و 21 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد همچنين در روز پنجشنبه نيز آسمان پايتخت صاف در پاره اي نقاط نيمه ابري همراه با وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 13 و 22 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.

 



مديرعامل هما خبر داد
 10 دقيقه؛ متوسط تاخير 12 پرواز حجاج

مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي با اعلام انتقال 12 پرواز زائران خانه خدا به فرودگاه جده گفت: متوسط تاخير اين پروازها كمتر از 10 دقيقه بوده است.
به گزارش فارس، فرهاد پرورش با بيان اينكه تعهد امسال انجام پرواز حج براي هما برقراري 85 پرواز است، توضيح داد: اين پروازها از 29 مهرماه آغاز شده و طي اين مدت حدود 11 هزار زائر توسط هما به حج منتقل شده اند.
مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينكه تاكنون در برقراري پروازهاي حجاج تاخير چنداني نداشته ايم، گفت: تنها در فرودگاه جده دو پرواز به دليل مشكلات معطل شدند.
مديرعامل ايران اير افزود: تنها تاخير عمده ما طي پروازهاي اخير يك تاخير 45 دقيقه اي بود و متوسط تاخيرهاي هما طي همين مدت حدود 9 دقيقه بود.
پرورش تصريح كرد: برخي پروازهاي حجاج با ايرباس و برخي با بوئينگ 747 انجام مي شود. وي گفت: در حال حاضر انجام پروازهاي حجاج از تهران و اصفهان آغاز شده و طي دو روز آينده پروازهاي حجاج از كرمانشاه آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه امسال تعداد پروازهاي حج طرف سعودي زياد است، گفت: نزديك به 125 پرواز توسط اين شركت انجام مي شود؛ يعني سهم سعودي ها در پرواز حج امسال حدود 65 هزار نفر است.
پرورش تصريح كرد: دولت سعودي امسال اشكال تراشي هايي كرد و بالاخره تعداد مسافران شركت هاي هواپيمايي خود را افزايش داد.
مديرعامل هما تاكيد كرد: پروازهاي رفت حجاج تا 20 آبان ماه ادامه دارد كه مدت انجام پروازهاي رفت 21 روز است.
وي با بيان اينكه از حدود 17 شهر پروازهاي ايران و طرف سعودي زائران را به خانه خدا منتقل مي كنند، گفت: برخي از اين نقاط شامل تهران، اصفهان، شيراز، گرگان و تبريز است.
پرورش تصريح كرد: در اين 17 ايستگاه شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به طرف سعودي خدمات مي دهد.

 



40 هزار مبتلا به ام اس در كشور

رئيس هفتمين كنگره بين المللي ام اس ايران گفت: شيوع ابتلا به ام اس در كشور بالاست به طوري كه بيش از 40 هزار مبتلا به ام اس در كشور وجود دارد.
سعيد شاه بيگي اظهار داشت: بيماري ام اس به طور عمده در سنين بين 20 تا 40 سال را درگيري مي كند و در بين زنان 5/2 تا 3 برابر مردان شايع تر است و چون سن فعال جامعه را درگير مي كند در دنيا به آن توجه خاصي مي شود.
شاه بيگي تصريح كرد: طي چند ساله گذشته فكر مي كنيم كه ام اس در ايران شيوع پاييني دارد اما اين طور نيست و در حال حاضر بيش از 15 هزار بيمار در انجمن ام اس ايران ثبت نام كرده اند و پيش بيني مي شود تعداد مبتلايان به آن در كشور بيش از 40 هزار نفر باشد.
وي اضافه كرد: در سال هاي اخير شيوع ام اس در كشور افزايش يافته است كه علت آن مشخص نيست البته شيوع اين عارضه در دنيا هم بالاتر رفته است.اين متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: 3 تئوري براي ايجاد ام اس مطرح مي شود كه يكي ژنتيك و ديگري محيط و در نهايت تغيير سيستم ايمني و عفونت ها در اين عارضه موثرند كه در مورد اول مشخص شده است برخي ژن ها به نوعي باوفور بيشتر ام اس همراه هستند كه البته اين موضوع خيلي پررنگ نيست و ابتلا به ام اس، زياد به ابتلاي خانوادگي بستگي ندارد.شاه بيگي ادامه داد: تغييرات محيطي مانند نور نيز بر اين عارضه تاثير دارد و ديده شده در كشورهايي مانند كانادا و انگليس كه ميزان ام اس بالا است مردم با نور آفتاب تماس كمي دارند.
وي يادآور شد: امروزه به بحث عفونت در شيوع ام اس توجه ويژه اي مي شود كه يكي از عوامل ايجاد آن مي تواند ويروس EBV باشد.
5 ميليون تومان
هزينه آمپول بيماران ام اس براي يكماه
شاه بيگي با انتقاد از بيمه ها به دليل پوشش ندادن داروهاي گران قيمت ام اس گفت: هر عدد آمپول «تاي سابري» براي مصرف يكماه بيمار ام اس وقتي به ايران مي رسد حدود 5 ميليون تومان تمام مي شود.
وي با اشاره به داروهاي اينترفرون، كوپاكسون، متيوكسانترول و تاي سابري براي درمان بيماري ام اس اظهار داشت: از بين اين داروها فقط كوپاكسون به ايران نيامده و مابقي داروها موجود هستند.
وي افزود:البته بدليل گران بودن قيمت برخي از اين داروها، قدرت تهيه آنها براي همه بيماران كشور وجود ندارد.
به طور مثال آمپول تاي سابري براي مصرف يكماه در اروپا 2800 يورو هزينه دارد كه تنها تعداد معدودي از بيماران در كشورمان توانايي مالي براي خريد اين دارو را دارند.
اين متخصص مغز و اعصاب با انتقاد از بيمه ها كه داروهاي ام اس را پوشش نمي دهند، افزود: در اروپا بيماران ام اس براي تهيه آمپول «تاي سابري» هيچ هزينه اي نمي دهند و بيمه آنان را تقبل مي كند.
وي با اعلام اينكه در ايران نيز وزارت بهداشت هر سال بالغ بر 70 تا 80 ميليارد تومان بابت داروهاي ام اس يارانه مي دهد، افزود: تهيه اين داروها از توان وزارت بهداشت خارج است اما بيمه ها بايد آنها را پوشش دهند، چون اين داروها نياز اساسي بيماران ام اس است.

 



راه اندازي 11 ايستگاه جديد سنجش آلودگي صوتي در پايتخت

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران از نصب و راه اندازي 11 ايستگاه جديد سنجش آلودگي صوتي خبر داد و گفت: با افتتاح اين ايستگاهها، شبكه ايستگاهي سنجش آلودگي صوتي در پايتخت تكميل خواهد شد.
دكتر يوسف رشيدي در گفت وگو با سما افزود: 11 ايستگاه جديد سنجش آلودگي صوتي خريداري شده است كه تا دو ماه آينده اين ايستگاهها در مناطق مختلف تهران نصب خواهد شد. وي ادامه داد: در حال حاضر 22 ايستگاه سنجش آلودگي صوتي در شهر تهران فعال است كه با افزايش ايستگاههاي جديد مجموع آنها به 33 ايستگاه مي رسد. وي با بيان اين كه هر صدايي كه سبب برهم خوردن آرامش شهروندان شود، آلودگي صوتي محسوب مي شود، گفت: مهمترين منبع آلودگي صدا در تهران خودروها هستند كه كاهش تردد خودروهاي شخصي و افزايش سهم حمل و نقل عمومي مي تواند تا حد قابل توجه اي از آلودگي صدا و هوا بكاهد.

 



رئيس مركز بين المللي طب مسافرتي ايران:
بيمارستان هاي كشور گواهينامه بين المللي جذب بيمار خارجي ندارند

سرويس اجتماعي-
هيچ بيمارستاني در كشور گواهينامه بين المللي جذب بيمار خارجي ندارد و مراكز ارائه كننده اين گواهينامه ها چنين مداركي را به سختي به كشورهاي اسلامي از جمله ايران مي دهند.
مرتضي ايزدي، رئيس مركز بين المللي طب مسافرتي ايران با اعلام اين مطلب افزود: براساس ضوابط سازمان هاي بين المللي بيمارستان ها و مراكز پزشكي كشورهااز سال هاي آينده فقط در صورت داشتن گواهينامه هاي معتبر بين المللي مي توانند نسبت به جذب توريست درماني و بيمار خارجي اقدام كنند.وي ادامه داد: از آنجا كه تاكنون هيچ يك از مراكز مراقبت هاي پزشكي و توانبخشي ايران نتوانسته اند چنين مداركي را اخذ كنند در آينده در اين زمينه دچار مشكلات بيشتري خواهيم شد؛ بنابراين بايد از هم اكنون براي پيشگيري از اين مشكلات اقدام كنيم.
وي ادامه داد: مسئله گردشگري سلامت كه جزئي از مفهوم پزشكي سفر است، امروز ابعاد مهم امنيتي، اقتصادي، علمي و پزشكي پيدا كرده و حتي از جمله سلاح هاي نرم استراتژيك است كه مي تواند براي مردم و حتي مقامات كشوري كه براي درمان به كشور ديگري سفر مي كنند نسبت به كشور مقصد وابستگي ايجاد كند و كشور ارائه كننده خدمات پزشكي مي تواند از اين اهرم براي پيشبرد اهداف سياسي خود استفاده كند.
ايزدي افزود: كشور ما ايران نيز با توجه به پزشكان سرآمدي كه دارد و نيز با توجه به ظرفيت عظيم و مغفول طب سنتي ايراني و با وجود مراكز مختلف آب درماني و اقليم هاي متنوع ايران كه بسياري از آنها در دنيا منحصر به فرد هستند مي تواند در عرصه گردشگري سلامت حرف هاي زيادي براي گفتن داشته باشد اما به علل مختلف تاكنون هيچ كار علمي و پژوهشي مناسبي در اين زمينه انجام نشده است.رئيس مركز بين المللي طب مسافرتي ايران اضافه كرد: مهمترين علت ضعف ما در عرصه گردشگري سلامت اين است كه نگاه ملي نداريم و هر فرد يامسئول دستگاهي فقط به منافع فردي و دستگاه خود فكر مي كند و اين خودشيفتگي در تمام دستگاه هاي دست اندركار در عرصه گردشگري سلامت از جمله متوليان سلامت، گردشگري و ديپلماسي و همچنين مراكز غير دولتي پزشكي وجود دارد و باعث شده در اين عرصه نتوانستيم موفقيت چنداني به دست آوريم.معاون تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله گفت: در عين حال براي مراكز درماني معتبر كشور اعم از دولتي و خصوصي موضوعي با عنوان مسئوليت براي جذب بيمار خارجي به عنوان يك اولويت ملي تعريف نشده است و هر كس ساز خود را مي زند.

 



شناسنامه مجسمه شهريار مفقود شد

شناسنامه مجسمه محمدحسين شهريار در مقابل تئاتر شهر مفقود شد.
مجسمه نيم تنه استاد شهريار اثر علي قهاري كه در كنار مجسمه هاي كمال الملك و اميركبير در بوستان دانشجو مقابل ساختمان تئاتر شهر نصب شده بود، حدود هشت ماه قبل به سرقت رفته بود.
بعد از جريان سرقت سريالي تعدادي از مجسمه هاي شهر تهران، مسئولان شهري تصميم گرفتند مجسمه هاي بدل از جنس فايبرگلاس با روكش برنز ساخته و جايگزين مجسمه هاي سرقتي كنند.
اما نكته قابل توجه در مورد مجسمه شهريار اين است كه نه تنها بدل آن ساخته نشد و هنوز پايه اين مجسمه خالي است، بلكه چند روزي است شناسنامه اين مجسمه نيز مفقود شده و پايه آن به محلي براي تبليغات تبديل شده است.
بنابر گزارش فارس ماه ها از سرقت سريالي مجسمه هاي شهر تهران مي گذرد اما تاكنون سارقي دستگير نشده است. مسئولان شهري وجود هرگونه فيلم از سرقت مجسمه ها را تكذيب مي كنند، در حالي كه پليس به طور رسمي اعلام مي كند تصاويري از سرقت مجسمه ها در اختيار دارد.

 



رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي خبر داد
متلاشي شدن باند سارقان «بازار سوئيس» تبريز

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي از دستگيري اعضاي باند سارقان «بازار سوئيس» تبريز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، «قنبر مداحي» دوشنبه شب گفت: سه نفر سارق سابقه دار كه در قالب يك باند حرفه اي طي يك اقدام همزمان 27 مغازه واقع در بازار سوئيس تبريز را مورد سرقت قرار داده بودند شناسايي و دستگيري شدند.
وي افزود: در پي اعلام شكايت مبني بر وقوع سرقت شبانه از 27 مغازه لوازم خانگي در «بازار سوئيس» تبريز رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي ادامه داد: ماموران پليس آگاهي استان با تشكيل اكيپ ويژه و با بهره مندي از شگردهاي خاص پليسي موفق شدند پس از انجام چند عمليات منسجم و مستقل هويت سارقان را كشف و از محل اختفاي آنها مطلع شوند.
وي تصريح كرد: با هماهنگي مقام قضايي سه نفر سارق به نام «طاهر-ب» 25 ساله سركرده باند، «بهزاد -د» و «عليرضا -ع» به صورت غافلگيرانه در محل اختفاي خود دستگير و براي انجام بازجويي و تحقيقات به محل پليس آگاهي منتقل شدند.
قنبري گفت: پرونده اين سه نفر در حال رسيدگي است.

 



64 اثر صنايع دستي ايران موفق به دريافت مهر اصالت يونسكو شد

با پايان داوري هاي مهر اصالت، 64 اثر برجسته صنايع دستي ايران موفق به دريافت نشان برتري و كيفيت يونسكو شد.
تهمينه دانيالي معاون صنايع دستي كشور با اعلام اين خبر افزود: پس از سه روز داوري، 64 اثر كشورمان مهر اصالت يونسكو را دريافت كردند.
وي اضافه كرد: 130 اثر از اين تعداد مربوط به هنرمندان و صنعتگران برتر اصفهاني است همچنين 34 اثر باقيمانده مربوط به 16 استان ديگر كشورمان است.
دانيالي گفت: آذربايجان شرقي، خوزستان، قزوين، كردستان، گيلان و يزد هر كدام يك اثر، تهران، سمنان، زنجان، كرمان، مازندران و مركزي 2 اثر، چهارمحال بختياري، فارس، لرستان و همدان 3 اثر پذيرفته شده در مرحله نهايي داشته اند.
اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه آثار پذيرفته شده در گروه رشته هاي مختلف دسته بندي مي شود به فارس گفت: ورني ابريشم از آذربايجان شرقي، سنگ هاي قيمتي، نيمه قيمتي و كفش چرمي از تهران، جليقه نمدي، حجم فلزي، انبر فولادي از چهارمحال بختياري، شكلات خوري چوبي از خوزستان، ساز دف و ظرف مليله زنجان، سراميك و سفال سمنان، دو قاليچه و شانه خاتم كاري فارس و كاسه لايه چيني قزوين از جمله آثار پذيرفته شده اند.
معاون صنايع دستي كشور در ادامه اظهار داشت: همچنين گيوه كردستان، قاليچه دورو و شيريكي پيچ كرمان، پاپوش سنتي گيلان، ساز سنتي، كمانچه و سه تار لرستان، متكازين و ظرف چوبي منبت مازندران، گيوه و ساز قيچك مركزي، شكلات خوري و دو تار سه تار همدان و جاجيم يزد از ديگر آثار مورد پذيرش بوده اند.

 



گربه دزدي نماينده مجلس انگليس

يكي از زنان نمايندگان مجلس انگلستان به اتهام سرقت بچه گربه همسايه توسط پليس اين كشور دستگير شد.
«كريستين همينگ» همسر «جان همينگ» كه يكي از نمايندگان مجلس انگلستان است، روز گذشته توسط پليس اين كشور به اتهام سرقت بچه گربه همسايه كه تنها 20 پوند معادل 31 دلار و 58 سنت ارزش دارد، دستگير شد.به گزارش رسانه هاي دولتي اين كشور اين زن 52 ساله در نهايت با پرداخت وثيقه و جلب رضايت همسايه خود و بازگرداندن بچه گربه از رفتن به زندان نجات يافت.

 



امپراتور گوزن هاي انگليس كشته شد

بزرگترين حيوان وحشي ساكن انگليس كه «امپراتور گوزنها» نام داشت به دست يك شكارچي غيرقانوني كشته شد و خشم طبيعت دوستان را برانگيخت.
اين گوزن كه «امپراتور اكسمور» نام داشت بزرگترين گوزن قرمز انگليس و حتي تنها نمونه مسلم بزرگترين حيوان وحشي در جزاير بريتانيا بود.
امپراتور گوزنها در فاصله نزديكي از يك جاده پرترافيك كه «تيورتون» را به «بارنستپل» واقع در جنوب شرقي اين كشور متصل مي كرد در اثر اصابت گلوله كشته شد.اين جاده به پارك ملي «اكسمور» كه زيستگاه و قلمرو اين گوزن بزرگ بود بسيار نزديك است. خبر كشته شدن «امپراتور اكسمور» به دست يك شكارچي غيرقانوني بر روي رسانه هاي آنلاين انگليس به پربازديدكننده ترين خبر تبديل شده است.
«امپراتور»، 12 سال سن و حدود 300 پوند (136 كيلوگرم) وزن داشت و قد آن بيش از دو متر و نيم بود.

 



نيويورك در محاصره ساس ها

هجوم گسترده ساس هاي خون آشام به هتل ها و فروشگاه هاي بزرگ نيويورك، درآمد 30 ميليارد دلاري جهانگردي اين شهر را به طور جدي به خطر انداخته است.
مقامهاي شهر نيويورك از لغو پي درپي رزرو هتل هاي اين شهر بشدت نگران شده اند؛ هتل هايي كه جولانگاه ميليونها خون آشامي شده اند كه آسايش را نه تنها از ميهمانان بلكه از ساكنان شهر هم ربوده اند.ساس هاي خون آشام در برابر انواع حشره كش ها و سموم نيز مقاوم شده و در حقيقت به موجوداتي آهنين اما خون آشام تبديل شده اند كه ساختمان هايي همانند «امپاير استيت» را هم به تسخير خود درآورده اند و جهانگردهايي كه زماني حاضر بودند تا 60 دلار بپردازند كه از فراز آن براي چند لحظه اي شهر نيويورك را تماشا كنند، حالا به نزديكي آن كه مي رسند فرار مي كنند.آسمان خراش ها و فروشگاه هاي معتبر و گرانقيمت پوشاك همانند بلومينگ دلز نيز اكنون به جولانگاه ساس ها تبديل شده و مردم هنگام خريد، پيوسته از اين واهمه دارند كه مبادا چند جفتي از اين خون آشام ها را به خانه ببرند.سرعت ازدياد اين خون آشام ها هم غيرقابل تصور است و چند جفت آن ها كافي است كه يك خانه را به خاكستر تبديل كند.

 



انفجار تانكر 60 هزار ليتري بنزين

سقوط تانكر سوخت از روي تريلر از بالاي پلي در كوآلتا در مكزيك باعث انفجار شديد به شعاع 500 متر شد.
در اين حادثه كه تانكر 60 هزار ليتري منفجر شد راننده در دم كشته شده و 4 نفر ديگر بشدت زخمي شدند. دهها خانه و واحد صنعتي تخريب شده و آتش نشانان ساعتها وقت صرف نمودند تا آتش را مهار نمايند. تريلي 2 تانكر حمل مي نمود كه روي پل انحراف به چپ پيدا كرده و يكي از تانكرها به پايين پل سقوط كرده و منفجر شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14