(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5  آبان 1389- شماره 19774

عربستان بعد از آمريكا و فرانسه با روسيه هم قرارداد هسته اي امضا مي كند
نيروهاي امنيتي رژيم مبارك 64 عضو اخوان المسلمين را بازداشت كردند
چها رسوي پنج قا ره
درگيري شديد جوانان فلسطيني با نظاميان صهيونيست در شرق بيت المقدس
بازار داغ فيلم هاي تبليغاتي در آمريكا!
در آغاز سومين هفته اعتراض ها دانش آموزان فرانسوي عليه ساركوزي به خيابان ها ريختند
حكم اعدام طارق عزيز صادر شد
احداث بزرگترين پايگاه آمريكا براي مقابله با قدرت نظامي چين
سناتور افغاني : مردم افغانستان بزودي عليه اشغالگران قيام مي كنند
پرتاب كفش به صورت نخست وزير سابق استراليا
چيني هاي معترض پرچم ژاپن را آتش زدند
امير قطر: تحريم ها عليه ايران ناكام خواهد ماند
60 هزار نفردر ناآرامي هاي سومالي آواره شدند
سرگرداني ميليون ها مسافر در پي اعتصاب كاركنان راه آهن آلمان



عربستان بعد از آمريكا و فرانسه با روسيه هم قرارداد هسته اي امضا مي كند

منابع خبري از موافقت عربستان و روسيه براي امضاي توافقنامه همكاري هاي صلح آميز هسته اي در آينده نزديك خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از روزنامه «القدس العربي»، «عبدالعزيز خوجه» وزير اطلاع رساني عربستان روز دوشنبه اعلام كرد كه كابينه عربستان با امضاي توافقنامه همكاري هاي صلح آميز هسته اي با روسيه موافقت كرده است.
دولت عربستان از رئيس جديد انرژي اتمي خواسته است تا مقدمات امضاي اين موافقتنامه را آماده كند.
جالب اينكه، دولت عربستان در ماه ژوئيه با امضاي توافقنامه همكاري هاي صلح آميز هسته اي با فرانسه موافقت كرد.
همچنين دولت آل سعود درسال 2008 توافقنامه مشابهي را با آمريكا به امضا رسانده است.

 



نيروهاي امنيتي رژيم مبارك 64 عضو اخوان المسلمين را بازداشت كردند

نيروهاي امنيتي مصر با هدف جلوگيري از فعاليت انتخاباتي، 64 تن از نامزدهاي اخوان المسلمين را بازداشت كردند.
براساس گزارش پايگاه اينترنتي اخوان المسلمين، پليس و نيروهاي امنيتي مصر تاكنون 64 نفر را در اسكندريه بازداشت و روانه زندان كردند.به گزارش فارس، «محمد موسي» عضو هيئت ارشاد و رهبري جماعت اخوان المسلمين و سخنگوي رسمي آنها، با انتقاد از اين اقدام دولت مصر خاطرنشان كرد: با وجود اين در انتخابات پارلماني به طور فعال شركت خواهيم كرد.اين در حالي است كه دستگاه هاي امنيتي مصر مدعي هستند كه دليل بازداشت اين افراد، انجام تبليغات براي نامزدهاي انتخاباتي پيش از اعلام آغاز تبليغات از سوي كميته عالي انتخابات است و اكثر بازداشت شدگان در حال نصب پلاكارد و نوشتن شعارهاي ضد دولتي بوده اند، گرچه منابع بي طرف اين ادعا را مردود دانسته اند.

 



چها رسوي پنج قا ره

سود هنگفت فروش تسليحات
روزنامه هاي صهيونيستي از سود هنگفت فروش تسليحات به كشورهاي جهان از سوي تل آويو پرده برداشتند.
اين روزنامه ها اعلام كردند كه رابطه محكمي بين سياست خارجي اسرائيل در دوره بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و فروش سلاح به كشورهاي سراسر جهان وجود دارد.
ساخت مدرسه در غزه ممنوع
سخنگوي سازمان ملل اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي ساخت مدارس جديد در نوار غزه را ممنوع كرده است.
وي افزود، رژيم اشغالگر نه تنها از ورود مصالح براي ساخت مدارس جديد درغزه جلوگيري مي كند بلكه مدارس كنوني را تخريب و ويران كرده است.
جنايات آمريكا
يك نشريه چيني از سياست هاي حقوق بشر آمريكا انتقاد كرد و نوشت، جنايات ضد انساني آمريكا هر حق طلبي را خشمگين مي كند.
چاينا ديلي افزود، ارتش آمريكا چشمان خود را بر روي شكنجه و جنايات غيرنظاميان در عراق و افغانستان بسته است.

 



درگيري شديد جوانان فلسطيني با نظاميان صهيونيست در شرق بيت المقدس

با هشدار شهرداري بيت المقدس مبني بر تخريب منازل فلسطينيان درگيري ها بين نظاميان صهيونيستي و فلسطينيان در شهرك سيلوان واقع در شرق بيت المقدس بار ديگر شدت گرفت.
به گزارش خبرگزاري قدس، پس از هشدار شهرداري بيت المقدس درباره تخريب منازل فلسطينيان در منطقه بستان در شهرك سيلوان بار ديگر درگيري ها كه چند روز متوقف شده بود آغاز شده است.
شهردار بيت المقدس مدعي شده كه اين منازل قبل از سال 1967 ساخته شده است و بايد براساس قوانين اسرائيل تخريب شوند.
در اين درگيري كه نظاميان صهيونيستي از گلوله و گاز اشك آور استفاده كردند چند فلسطيني از جمله يك كودك فلسطيني به دليل اصابت گلوله به سرش زخمي شدند.
منابع پزشكي در بيمارستان خيريه حال اين كودك را بسيار وخيم گزارش دادند.
«حاتم عبدالقادر» مسئول پرونده قدس در اين باره گفت، صهيونيست ها همه درخواست ها و قوانين بين المللي را ناديده مي گيرند، انگار كه عزمشان را جزم كرده اند تا منطقه بستان و شهرك سيلوان را به طور كامل تخريب كنند و به جاي آن منازل يهودي بسازند و هويت اصلي اين منطقه را نابود سازند.
وي افزود، مقامات اسرائيلي با آتش بازي مي كنند و بايد بدانند كه هرگونه اقدام تحريك آميز در اين منطقه پيامدهاي بسيار خطرناكي را براي آنان در پي خواهد داشت.
اين مقام فلسطيني درباره وقوع انتفاضه جديد در منطقه سيلوان هشدار داد و گفت، صهيونيست ها به راحتي نمي توانند در مقابل انتفاضه سوم دوام بياورند.
از سوي ديگر، صهيونيست ها تظاهرات اهالي «بيت سوريك» و «بدو» را كه براي اعلام همبستگي با فلسطينيان و در اعتراض به ادامه شهرك سازي و ديوار حائل و يهودي سازي بيت المقدس برگزار شده بود سركوب كردند و تظاهركنندگان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
شاهدان گفتند نظاميان صهيونيستي كه در ورودي منطقه بيت سوريك تجمع كرده بودند ناگهان به تظاهركنندگان يورش بردند و آنان را با باتوم زدند و آنها را به روي زمين انداخته و اجازه ندادند به مزارع و زمين هاي خود بروند.
همچنين نظاميان رژيم صهيونيستي در جريان بازداشت يك شهروند فلسطيني در شهرك قلقيليه واقع در شمال كرانه باختري دو جلد قرآن كريم رابه آتش كشيدند.
همسر اين شهروند فلسطيني گفت، نظاميان صهيونيست وي و دخترش را در يك اتاق زنداني و همسرش را با خود بردند و سپس دو جلد قرآن مجيد را به بيرون از منزل برده و به آتش كشيدند.
گروهي از فلسطيني ها به همراه فعالان صلح نيز با برپايي تظاهرات در خارج از دروازه دمشق در ورودي شهر قديمي قدس در اعتراض به تصميم رژيم صهيونيستي براي اخراج ساكنان بيت المقدس تظاهرات كردند و به نشانه اعتراض چترهاي سياه رنگ بالاي سرشان گرفتند.
كشته شدن دو فلسطيني
در پي يك حادثه عمدي رانندگي توسط يك شهرك نشين صهيونيست در نزديكي شهرك حلحول در شمال شهر الخليل در جنوب كرانه باختري يك فلسطيني به همراه همسر باردارش جان خود را از دست دادند.اين حادثه زماني رخ داد كه يك شهرك نشين صهيونيست به عمد خودروي خود را به خودروي فلسطيني كه در حال حركت بود كوبيد و باعث سقوط خودروي فلسطيني به دره شد.
در اين حادثه راننده فلسطيني و همسرش كه باردار بود هر دو جان خود را از دست دادند و راننده صهيونيست موفق به فرار شد.
پيش از اين نيز يك شهرك نشين صهيونيست با خونسردي تمام تعدادي از كودكان فلسطيني را با خودروي خود در قدس اشغالي زير گرفته بود.
ساير رويدادها
¤ رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در جريان بازديد از كارخانه اي در شهر بيت لحم گفت، نتانياهو به عنوان يك شريك صلح براي ما باقي خواهد ماند.
¤ روزنامه صباح چاپ تركيه نوشت، در بحبوحه روابط پر تنش ميان آنكارا و تل آويو، آژانس هاي اطلاعاتي تركيه همكاري هاي خود را با موساد قطع كرده اند.
¤ مشاور ارشد كاخ سفيد گفت، اسرائيل فرصت صلح با تشكيلات خودگردان فلسطين را از دست ندهد.
¤ نخست وزير سابق اسرائيل فاش كرد كه در مورد محاصره غزه از زمان اسلو با تشكيلات خودگردان موافقت كرده بودند.
¤ وزير كشور دولت حماس اعلام كرد كه فلسطيني ها به كمك ارتش هاي سراسر جهان شهرهاي حيفا و عكا را از رژيم صهيونيستي پس خواهند گرفت.
¤ مسجد باستاني در شهر ناصريه فلسطين به دست شهرك نشينان صهيونيست تخريب شد.

 



بازار داغ فيلم هاي تبليغاتي در آمريكا!

آمريكايي ها قرار است دوم نوامبر انتخابات ميان دوره اي شان را برگزار كنند، و طبق معمول هم كانديداها سخت به تكاپو افتاده و براي جلب نظر راي دهندگان مخيله شان را به كار گرفته اند و عجيب ترين و گاه مضحك ترين فيلم هاي تبليغاتي را براي خود درست كرده اند!
اما، چيزي كه امسال خيلي مد شده، تهيه فيلم هاي تبليغاتي از نوع وسترن هاي «جان وين» است، كه در آن كانديدا را مي بينيم كه تفنگ به دست همينطور براي خودش شليك مي كند! حالا، به كجا؟ خدا مي داند! براي كدام هدف؟ خوب، معلوم است، جلب حمايت گروه «ان.آر،اي»، لابي بزرگ اسلحه! مثل خانم «پاملا گورمن»، كانديداي جمهوري خواه «آريزونا» كه در فيلم تبليغاتي اش به ترتيب با مسلسل، هفت تير و تفنگ شليك مي كند، در حالي كه مي شنويم صدايي آن اطراف مي گويد: «او يك مسيحي محافظه كار است و خوب هم شليك مي كند!» اما، تيراندازي فقط يكي از اين روش هاي تبليغاتي است. چون، مثلا خانم «كارلي فلورينا»، كانديداي جمهوري خواه سناي «كاليفرنيا» را مي بينيم كه براي تبليغاتش از بازي هاي ويدئويي الهام گرفته و رقيبانش را به شكل گوسفنداني شيطاني نشان مي دهد، كه البته بايد گفت اين فيلم در اينترنت خيلي طرفدار پيدا كرده است! در «ورمونت» هم، «دانيل فريليچ» دموكرات در «ابتكاري» روي گاوي نشسته و براي خودش تبليغ مي كند! همينطور، «لن بريتون» را مي بينيم كه آماده است تعدادي بچه را غرق كند كه مثلا نشان بدهد كه هزينه هاي عمومي اقتصاد را نابود مي كند! نوع ديگرش، «كريستين اودانل» «كانديداي جمهوريخواه است كه با اعتراف به اين كه در جواني اش «جادو جنبل» مي كرده، به خيال خودش خيلي جذاب به نظر مي رسد! و يا، «اريك واگوتز» كانديداي مريلند، كه انگار فيلم «پارك ژوراسيك» را زياد نگاه كرده، چون خودش را در جلد شكارچي دايناسورها مي بيند و قصد دارد دايناسورهاي سياسي را از صحنه حذف كند! و البته، نوع رايج تر اين فيلم ها هم، تبليغات با استفاده از شيوه هميشگي دامن زدن به شايعات مربوط به رقيب هاست! با اين حال، انگار نوع موزيكال از همه «دندان گير»تر است و بهتر جواب مي دهد! مثل، فيلم رقيب «جان مك كين» در «آريزونا» كه با صدايي نتراشيده و نخراشيده شروع به «آواز» خواندن مي كند و رقيبش را به باد انتقاد مي گيرد...
¤ سرويس خارجي

 



در آغاز سومين هفته اعتراض ها دانش آموزان فرانسوي عليه ساركوزي به خيابان ها ريختند

در ادامه اعتراضات به تصويب لايحه اصلاح نظام بازنشستگي در سنا، دانش آموزان فرانسوي روانه خيابان ها شدند.
به گزارش فارس، «ژان پروست» رئيس اتحاديه دانش آموزان فرانسه (UNEF) اعلام كرد: «اين تظاهرات در واقع مقدمه تظاهرات گسترده روز پنجشنبه (28اكتبر) و 15آبان (6نوامبر) است.»
دولت فرانسه چندي پيش با هدف جبران كاهش كسري بودجه سازمان بازنشستگي و در نهايت كسري بودجه كل كشور تدابير و اصلاحاتي را اتخاذ و ارائه كرد كه كاهش هزينه هاي دولتي، اصلاح نظام بازنشستگي و كاهش هزينه هاي بخش درمان از جمله اين تدابير هستند.
وزارت كار فرانسه در همين راستا اقدام به ارائه طرحي كرد كه طي آن سن نيروي كار براي بهره مندي از بازنشستگي تا سال 2018 از 60 سال به 62 سال افزايش يافت كه اين طرح با مقاومت اتحاديه هاي كار فرانسه مواجه شد.
سناي فرانسه در نهايت روز جمعه و در ميان موج اعتصابات و اعتراضات لايحه جنجالي اصلاح نظام بازنشستگي پيشنهادي دولت اين كشور را تصويب كرد. اين لايحه با 177 راي موافق در مقابل 153راي مخالف به تصويب رسيد.
تظاهرات نامحدود مردم فرانسه عليه دولت پاريس روز گذشته در حالي وارد سومين هفته خود شد كه هشدارهاي مقامات و رسانه ها درباره خسارات جبران ناپذير اين اعتصابات به اوج خود رسيده است.
يورونيوز نوشت، دولت فرانسه با اعلام تحميل روزانه 400 ميليون يورو زيان مالي به جامعه ناشي از هر روز اعتصاب، نشانه هايي از سركوب از خود بروز مي دهد كه مي تواند مبين احتمال بروز خشونت هاي بيش از پيش در جامعه فرانسه باشد.
براساس آخرين اخبار رسيده، تعداد جايگاههاي سوخت خالي از بنزين از مرز 4800 واحد گذشته و مردم براي تهيه سوخت به كشورهاي همسايه مي روند.
از ليون گزارش مي رسد در حالي كه اعتصاب و اعتراض در اين شهر ادامه دارد مسئولان تصميم گرفته اند براي تامين بودجه سال آتي ماليات ها را افزايش دهند و اين امر بر خشم معترضان افزوده است. در مارسي نيز رفتگران شهرداري همچنان در اعتصاب به سر مي برند.

 



حكم اعدام طارق عزيز صادر شد

دادگاه عالي جنايي عراق معاون ديكتاتور معدوم اين كشور را به جرم جنايت و كشتار مردم، به مرگ محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران، «طارق عزيز» 73ساله، معاون «صدام»، توسط دادگاه عالي جنايي عراق به اعدام با طناب دار محكوم شد. سركوب شيعيان در جنوب و كردها در شمال عراق طي دهه 1980 و اعدام 42 تاجر در اوايل دهه 1990 از جمله اتهاماتي است كه طارق عزيز با آنها مواجه است.
عزيز يكي از چهره هاي كليدي سياست خارجي در دستگاه حكومتي صدام از سال 1983 تا سال 1991 وزير خارجه عراق بود.
در سال 1388 دادگاه عالي عراق طارق عزيز را به هفت سال زندان محكوم كرده بود. در دي سال 1388 عزيز سكته كرد به طوري كه به خاطر آن، تا مدتي قادر به تكلم نبود. «زياد عزيز»، فرزند طارق عزيز ضمن تاييد حكم اعدام پدرش، مدعي شد كه اين نوعي انتقام گيري نسبت به مسايل گذشته محسوب مي شود.
دو حكم اعدام ديگر
به گزارش خبرگزاري فارس، قاضي، «محمد عبدالصاحب» سخنگوي دادگاه عالي عراق اعلام كرد كه دادگاه فوق ديروز علاوه بر طارق عزيز، حكم اعدام دو نفر ديگر را نيز صادر كرد؛ «سعدون شاكر» رئيس دستگاه اطلاعاتي رژيم صدام و «عبدحميد حمود»، محافظ شخصي اين ديكتاتور. اين دو تن در كشتار شيعيان عراق نقش اساسي داشته اند.

 



احداث بزرگترين پايگاه آمريكا براي مقابله با قدرت نظامي چين

آمريكا در حال توسعه يك ابر پايگاه نظامي به ارزش 12 ميليارد دلار در اقيانوس آرام به منظور مقابله با افزايش قدرت نظامي چين است.
به گزارش ايسنا به نقل از ديلي تلگراف، اين توسعه نظامي شامل يك سايت ناوبري براي هواپيماهاي حمل سلاح هسته اي، يك سيستم دفاعي ضد موشكي، سايت هاي تمرين تيراندازي و نيز گسترش پايگاه هوايي جزيره گوام خواهد بود.
اين برنامه بزرگترين سرمايه گذاري نظامي در غرب اقيانوس آرام از زمان جنگ جهاني دوم و پرهزينه ترين زيرساخت سازي براي نيروهاي دريايي در چند دهه اخير است.
در هر صورت، ساكنان گوام از اينكه اين توسعه ممكن است به اكوسيستم و اقتصاد وابسته به توريسم منطقه شان آسيب وارد كند، نگران هستند.
برآوردها بيانگر اين است كه جمعيت اين جزيره در دوران اوج ساخت وساز در حدود 50 درصد نسبت به جمعيت 173 هزار نفري كنوني خود افزايش خواهد داشت.
اين عمليات ساخت و ساز نهايتا به اسكان 19 هزار تن از تفنگداران دريايي آمريكا خواهد انجاميد.
آژانس حفظ محيط زيست آمريكا اعلام كرده است كه اين برنامه منطقه را با خطر كمبود آب مواجه خواهد كرد و تخريب محيط زيست براي ساخت سايت هوايي به بخش گسترده اي از مناطق طبيعي اين منطقه آسيب خواهد رساند.
در گزارش آژانس آمده كه گسترش مناطق نظامي شرايط غيراستاندارد كنوني گوام را وخيم تر مي كند.
ساكنان محلي درباره رقابت استراتژيك چين و آمريكا اظهار نگراني كرده اند. چين در دهه گذشته به طور چشمگيري اقدام به گسترش ناوگان پرداخته و در پي جلوگيري از مداخله نظامي آمريكا در هرگونه درگيري پيش رو با تايوان است.
گسترش نيروهاي دريايي چين همچنين با هدف ايجاد امنيت در آبراه هاي خاورميانه است كه چين از طريق آن تا سال 2035 به مقدار 70 الي 80 درصد از نيازهاي نفتي خود را وارد خواهد كرد. اين كشور از اينكه حضور آمريكا ممكن است طي درگيري ها مخل اين واردات باشد نگران است.

 



سناتور افغاني : مردم افغانستان بزودي عليه اشغالگران قيام مي كنند

يك عضو سناي افغانستان پيش بيني كرد كه مردم كشورش به زودي عليه آمريكا و انگليس قيام مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «مولوي عبدالولي راجي»، آمريكا و انگليس را دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمين دانست و تاكيد كرد: در آينده نزديك يك قيام ملي عليه اين متجاوزان پيش بيني مي شود.اين عضو مجلس سناي افغانستان افزود: اهل نظر همه مي دانند كه آمريكا و انگليس به هر كشوري كه پا بگذارند، نه تنها موجب پيشرفت آن كشور نمي شوند، بلكه باعث از بين رفتن انسجام و وحدت مردم آن سرزمين نيز مي شوند.
وي به عنوان نمونه، از اختلاف افكني هاي آمريكا در عراق و افغانستان ميان مذاهب و اقوام ياد كرد و اظهار داشت: مستكبران خارجي با ايجاد اين اختلافات، خواستار بقاي خود در اين دو كشور هستند.
راجي گفت: ايالات متحده نه تنها در جهت منافع افغانستان اقدامي انجام نداده و مبارزه واقعي عليه تروريسم نداشته، بلكه خود عامل حملات تروريستي و غيرانساني بوده است.
عضو مجلس سناي افغانستان، بمباران و پرتاب موشك به سوي غيرنظاميان و ايجاد زندان هاي مخفي را از نمونه اقدامات وحشيانه و تروريستي نيروهاي خارجي عنوان كرد.
راجي با بيان اينكه هدف از حمله آمريكا به افغانستان، استعمار اين كشور و استفاده از منابع طبيعي آن است افزود: آمريكا مي خواهد از اين طريق، به كشورهاي اسلامي تسلط پيدا كرده و كشورهاي آسياي مركزي، ايران و چين را زير فشار قرار دهد.
سناتور افغان افزود: بر اثر مداخلات همين اجانب، وحدت ملي افغانستان از بين رفته است.
اين مقام افغان با بيان اينكه تنها راه حل اين مسئله، قيام مردم در مقابل خارجي ها است، افزود: در گذشته نيز قيام عليه روس ها و انگليسي ها موجب خروج آنان از افغانستان شده بود.راجي تصريح كرد: راه ديگري بجز قيام و ايستادگي در برابر متجاوزان وجود ندارد.

 



در اعتراض به شركت استراليا در جنگ عراق صورت گرفت
پرتاب كفش به صورت نخست وزير سابق استراليا

يك فعال ضد جنگ در اعتراض به سياست هاي جنگ طلبانه استراليا، عليه نخست وزير سابق اين كشور كفش پرتاب كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، يك فعال ضد جنگ استراليايي با پرتاب كفش خود به سوي «جان هوارد»، خشم خود را نسبت به سياست هاي جنگ طلبانه وي در دوران زمامداري اش اعلام كرد. هوارد در دو حمله به افغانستان در سال 2001 و عراق در سال 2003، از متحدان اصلي «جرج بوش» رئيس جمهور آمريكا بود.
فرد پرتاب كننده كفش كه «پيترگري» نام داشت، در حين پرتاب، فرياد زد: من اين كفش را به خاطر هزاران نفري كه در عراق كشته شده اند، پرتاب مي كنم. نخستين بار «منتظر الزيدي»، روزنامه نگار عراقي، به سمت «بوش» در بغداد كفش پرتاب كرده بود.
استراليا متحد طبيعي آمريكا و انگليس در سياست هاي توسعه طلبانه بوده و معمولاً نيروهاي نظامي خود را در اختيار رهبران اين كشورها قرار مي دهد.

 



چيني هاي معترض پرچم ژاپن را آتش زدند

صدها تن از مردم چين با برپايي تظاهرات ضدژاپني پرچم اين كشور را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، صدها تن از مردم چين سه شنبه با برپايي تظاهرات ضدژاپني در شهر «چانگ كينگ» واقع در جنوب غرب اين كشور پرچم ژاپن را به آتش كشيدند.
تظاهر كنندگان با سردادن شعارهاي ضدژاپني برمالكيت كشورشان به جزاير مورد مناقشه «ديائو» تأكيد كردند.
براساس اين گزارش، در اين تظاهرات نيروي پليس چين موفق به پراكندن تظاهركنندگان كه خواستار تحريم كالاهاي ژاپني در كشورشان هستند، نشدند.
«ماچين را دوست داريم، كالاهاي ژاپني را تحريم كنيد و مرگ بر ژاپن» از جمله شعارهاي تظاهركنندگان چيني بود كه به گفته پليس اين كشور بدون مجوز برگزار شد.
اين گزارش در ادامه افزود: گروهي از چيني ها نيز اقدام به آتش زدن پرچم ژاپن مقابل ساختمان كنسولگري ژاپن در اين شهر كردند.
كنسول ژاپن در چين با تأييد اين خبر اعلام كرد، به دليل جو سنگين حاكم بر محل تجمع چيني ها، تظاهركنندگان بدون خشونت تظاهرات خود را به پايان رساندند.
گفتني است، تنش هاي سياسي- اقتصادي بين اين دو غول اقتصادي پس از آن به اوج رسيد كه چند ماه پيش نيروي دريايي ژاپن يك ملوان چيني را در مناطق مورد مناقشه دستگير كرد.
اگرچه فشارهاي سنگين پكن، توكيو را وادار به آزادي زودهنگام ملوان چيني كرد اما برگزاري چندين باره تظاهرات در هر دو كشور نشان مي دهد اين تنش ها همچنان باقي است.

 



امير قطر: تحريم ها عليه ايران ناكام خواهد ماند

امير قطر تحريم هاي آمريكا و غرب عليه ايران را كارساز ندانست و آن را از رساندن بر اهداف بي اثر ارزيابي كرد.
«شيخ حمد بن خليفه آل ثاني» در مصاحبه با روزنامه انگليسي فايننشال تايمز كه در آستانه سفر به لندن، در «دوحه» قطر صورت گرفت، ضمن انتقاد از سياست آمريكا در قبال ايران، تصريح كرد كه تحريم ها عليه ايران كارساز نخواهند بود و به اهداف خود دست پيدا نخواهند كرد. وي تصريح كرد: ايران يك كشور بزرگ و داراي اهميت است كه توسط كشورهاي بسياري احاطه شده است. شايد تحريم ها از جنبه هايي بر ايران تاثير گذارد اما آيا ما خواستار همكاري ايران با جهان هستيم يا اينكه تنها مي خواهيم اين كشورها را به حاشيه برانيم؟
اميرقطر تاكيد كرده است كه جنگنده هاي آمريكا اجازه نخواهند داشت از پايگاه آمريكا در قطر براي هدف قرار دادن ايران استفاده كنند.
وي تصريح كرد: سياست ما اين است كه با همه دوست باشيم. ما به دنبال صلح هستيم.
اين بدان مفهوم نيست كه اگر دو طرف با يكديگر دچار اختلاف شد ند ما بايد طرف يكي از آنها را بگيريم. نه اين به اين مفهوم نيست بلكه ما بايد دو طرف را در نظر بگيريم.

 



60 هزار نفردر ناآرامي هاي سومالي آواره شدند

خشونت هاي سياسي در سومالي تاكنون 60 هزار نفر را از خانه و كاشانه خود آواره كرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سخنگوي كميسيون عالي امور پناهندگان سازمان ملل اظهار داشت: بيش از 60 هزار نفر از شهروندان سومالي به دليل خشونت هاي ناشي از درگيري هاي گروه هاي مسلح با نظاميان دولت از خانه و كاشانه خود آواره شده اند.وي گفت: بيشتر اين آوارگان به روستاهاي دوردست نقل مكان كرده و تعدادي از آنها از مرز مشترك كنيا و سومالي عبور كرده اند.
به گفته اين مقام عاليرتبه سازمان ملل، اين آوارگان در پي ناآرامي هاي روزهاي اخير در منطقه «بلدهاوا» كه حداقل ده ها كشته بر جا گذاشت، از خانه و كاشانه خود فرار كرده اند.اين در حالي است كه تاكنون بيش از 5/1ميليون نفر شهروند سوماليايي در اين كشور آواره و 614هزار نفر از آنها نيز در مراكز نگهداري آوارگان در كشورهاي همسايه به سر مي برند.
از سال 1991تاكنون سومالي درگير، نبردهاي داخلي بوده است و به دليل نبودن دولت مركزي قدرتمند، نزاع هاي خونيني را تجربه كرده است.

 



سرگرداني ميليون ها مسافر در پي اعتصاب كاركنان راه آهن آلمان

سرويس خارجي-
بزرگترين اتحاديه كاركنان خطوط ريلي آلمان در اعتراض به نابرابري شغلي دست به اعتصاب زد.
رويتر گزارش داد، اعتصاب كاركنان خطوط ريلي آلمان شبكه راه آهن ايالات مختلف اين كشور را مختل كرد. اعتصاب كنندگان خواستار افزايش حقوق خود شده اند.
براساس گزارش هاي رسيده، اگر چه در ابتدا براي اعتصابي يك روزه برنامه ريزي شده بود، اما چون نمايندگان كاركنان در مذاكره با مقامات مسئول به نتيجه نرسيدند، احتمال ادامه اعتصاب در طول هفته و با شركت كاركنان حداقل شش شركت ريلي وجود دارد.
بر اثر اعتصاب مذكور حدود 3ميليون و 400 هزار نفر كه روزانه از اين قطارها استفاده مي كنند، سرگردان شدند.
يكي از رهبران اعتصابي به خبرنگاران گفت، ما مي خواهيم به كارفرمايان نشان دهيم كه در اين قضيه بسيار جدي هستيم.
تير ماه سال جاري دولت برلين برنامه رياضت اقتصادي را براي مقابله با آثار بحران اقتصادي تصويب كرد.
براساس اين طرح تا سال 2014 بالغ بر 80 ميليارد يورو كسري بودجه دولتي آلمان از طريق كاهش خدمات عمومي و كاهش حقوق كارمندان و كارگران جبران مي شود. كسري بودجه آلمان هم اكنون دو برابر نرخ مجاز در اروپاست.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14