(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5  آبان 1389- شماره 19774

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از آن «گذشته» تا اين «آينده» (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
معدل (گفت و شنود)
برنامه ريزي ايراني-اسلامي
مشاور ارشد اوباما:كاملاً با اسرائيل درباره ايران هماهنگ هستيم
گرگ هاي انگليسي اين بار با گريم يورونيوز (خبر ويژه)
عبدي: هرج و مرج در جنبش سبز حتي از آنارشيست ها هم بيشتر است (خبر ويژه)
هاشمي رفسنجاني: وقتي پاي امتحان پيش مي آيد بايد از عشق زن و فرزند بگذريم (خبر ويژه)
كدام سابقه 30 ساله؟ طوري ببر كه بتواني بدوزي! (خبر ويژه)
ناگفته هاي وزير اطلاعات از شكل گيري فتنه 88



از آن «گذشته» تا اين «آينده» (يادداشت روز)

براي درك ويژگي هاي «زمان حال»، هيچ چيز مهم تر از آن نيست كه يك بار مرور كنيم در زماني نزديك به زمان حال كجا بوديم و چگونه از آن گذر كرده و به «اكنون» رسيده ايم. پيشرفت و توفيق در دقيقترين تعريف ممكن، مجموعه تفاوت هاي مثبتي است كه ميان گذشته و حال وجود دارد، پس اگر مي خواهيد بدانيد چقدر پيشرفت كرده و جلو رفته ايد، بايد دركي درست از اين پيدا كنيد كه زمان حال را چگونه مي توان از گذشته نتيجه گرفت.
نظام جمهوري اسلامي، به لحاظ زماني فاصله چنداني از فتنه 88 نگرفته است. يك سال در مقياس رويدادهاي ملي، زماني ناچيز محسوب مي شود. اما اگر به رويدادهاي جاري و فرايندهاي واقعي كشور نگاه كنيم، فاصله نظام از دوران فتنه چنان عميق و بزرگ شده كه ديگر هيچ كس، حتي آنها كه فتنه 88 را بوجودآوردند و اكنون هر روز و ساعت به دنبال مقصر مرگ جنيني آن مي گردند، باور ندارد چنان رويدادهايي در آينده نزديك امكان تكرار داشته باشد. در يكي از آخرين تحولات، فردي كه جريان فتنه او را چريك پير مي خواند، به صراحت گفته است مردم ديگر هيچ توجه و اعتنايي به سرنوشت امثال موسوي و كروبي ندارند و اينها دستگير هم اگر بشوند آب از آب تكان نخواهد خورد. بعد هم درخواست كرده كه نظام لطف كند و فقط تكليف جريان اصلاحات را روشن كند تا از وضعيت فعلي كه بي شباهت به آويزان ماندن ميان زمين و آسمان نيست، در بيايند.
اجازه بدهيد ببينيم وضعيت چگونه و چقدر تغيير كرده كه به اينجا رسيده ايم. فتنه 88 آنگونه كه برنامه ريزان خارجي آن تدارك كرده بودند - و البته مجريان داخلي عرضه اجراي كامل همه آنچه را كه طراحي شده بود نداشتند- بنا بود در دو سطح عمل كند: سطح حكومت و سطح جامعه.
فقط براي آنكه يك فهرست به دست داده باشيم، مجموعه اطلاعات موجود خصوصا آنچه فتنه گران خود درباره اهدف خود گفته اند و تحليلي كه منابع خارجي از الگوي رفتار آنهاكرده اند، نشان مي دهد كه در سطح حكومت چند پروژه عمده وجود داشته است: 1- تبديل كردن اختلاف به كينه و رقابت به براندازي در ميان گروه هاي سياسي كشور به اين ترتيب كه بي توجه به سرنوشت نظام، به «هر قيمت ممكن» كمر به حذف يكديگر ببندند. اصطلاح «به هر قيمت ممكن» براي آنها كه اندكي از نزديك، روندهاي انتخابات و فتنه 88 را دنبال كرده اند قاعدتا بايد بسيار آشنا باشد خصوصا كه كساني از خواص اهل سياست وقتي مي خواستند ميزان جديت خود براي كنار زدن رقيب را نشان بدهند از اين واژه استفاده مي كردند و مي گفتند «ابايي نداريم با هر كسي بنشينيم و همكاري كنيم»! 2- در مرحله بعد، مجموعه اي از پروژه هاي تودرتو طراحي شده بود براي اينكه توان كنترل بحران نظام تجزيه شده و از بين رفته نشان داده شود. تصور طراحان فتنه اين بود كه فقط زماني كه دوستان خود را متقاعد كرده باشند كار از دست نظام در رفته، مي توانند به تيز و فراگير شدن آتش فتنه اميد داشته باشند. براي اجرا شدن اين پروژه مهم ترين ابزار به خيابان كشاندن مردم بود. فكر مي كردند و مي گفتند كه تنها به اين روش مي توان نظام را ترساند و از آن امتياز گرفت و امتياز اول كه گرفته شد ديگر روند باج خواهي و امتيازگيري را پاياني نخواهد بود. 3-مطالعه دقيق اطلاعات موجود نشان مي دهد، اتاق فكر فتنه تصور مي كرد اگر پروژه درست پيش برود سيستم به روش هاي نرم يا حداكثر نيمه سخت فروخواهد پاشيد يا اگر هم فرو نپاشد آن قدر ضعيف مي شود كه در داخل به فتنه گران و در خارج به اربابان آنها امتيازهاي كلان خواهد داد تا بتواند اوضاع را كمي كنترل، و موجوديت خود را حفظ كند.
در سطح اجتماعي مسئله كمي ظريف تر است. برنامه كلان فتنه اين بود كه: 1- فروپاشي سياسي -كه فكر مي كردند به سرعت رخ خواهد داد- تبديل به فروپاشي اجتماعي شود. مقصود از فروپاشي اجتماعي در اينجا اين است كه كينه، خشونت و عدم تحمل از سطح گروه هاي سياسي فروتر بيايد و به عمق خانه ها و محلات به عنوان خردترين سطوح روابط اجتماعي رسوخ كند. 2- در مرحله بعد فتنه گران تصور مي كردند كه شكاف دولت-ملت به مرحله اي خواهد رسيد كه نظام پشتوانه مردمي كليه تصميم هاي بزرگ خود را از دست خواهد داد. اگر بپذيريم كه وجود اجماع داخلي و حمايت سنگين مردم از نظام، يكي از مهم ترين عوامل افزايش قدرت مقاومت ايران در مقابل فشارهاي خارجي بوده، تحليل جريان فتنه اين بود كه نظام به زودي از اين سرمايه بزرگ بي بهره خواهد شد و در نتيجه ديگر نمي تواند در مقابل فشارهاي خارجي مقاومتي موثر از خود نشان بدهد؛ پس به اين نتيجه رسيدند كه به تعبير نتانياهو «حالا وقت فشار آوردن است». ايده خفته در پس قطعنامه 1929 دقيقا همين بود. غربي ها مي دانستند كه مكانيسم تحريم مستقيما روي برنامه هسته اي ايران تاثيري نخواهد گذاشت همچنان كه هيچ وقت نگذاشته است. مهم تر از اين، كاملا واقف بودند كه هيچ نوع تحريمي نمي تواند در بلند مدت به طور موثر اعمال شود و چند ماه كه از زمان آغاز اجرا ي آن بگذرد، با پيدا شدن گريزگاه ها و سست شدن اراده كشورها، خود به خود از شور و حرارت خواهد افتاد. بنابراين همانطور كه مقام هاي آمريكايي گوشه و كنار گفته اند، آمريكا از متحدان خود خواست فقط براي زماني كوتاه تحريم ها را به طور جدي اجرا كنند و به آنها قول داده بود كه به بيش از اين نيازي نخواهد بود و در همين زمان كوتاه تحريم ها نتيجه مطلوب را كه همان تغيير محاسبات ايران درباره هزينه ها و فايده هاي برنامه هاي هسته اي و منطقه اي اش باشد به بار خواهد آورد. چرا آمريكايي ها اينطور با قوت به دوستان خود قول مي دادند كه ظرف چند «ماه» كار تمام است و ايران كوتاه مي آيد و كار به «سال» نخواهد كشيد؟ دقيقا به اين دليل كه تصور مي كردند مردم ايران ديگر آن مردم سابق نيستند و روابط آنها با نظامشان هم شباهتي به گذشته ندارد. فكر مي كردند - و به دوستان داخلي خود ماموريت دادند بر اين مبنا عمل كنند- كه اولا مي توان فشار اقتصادي جدي به مردم وارد آورد يا لااقل مردم بايد به لحاظ رسانه اي تصور كنند فشار جدي است (فرمايش ديروز آقا در قم را به ياد بياوريد كه فرمودند وارونه كردن واقعيت برنامه اصلي دشمن است و برخي هم در داخل همين كار را مي كنند) ثانيا مي توان مردم را متقاعد كرد كه اين بار فشاري اگر به آنها مي آيد مقصر نظام است نه غرب و ثالثا به تدريج و در زماني كوتاه مردم خود به اين اوضاع واكنش نشان خواهند داد و دور جديدي از ناآرامي هاي خياباني در ايران آغاز مي شود.
حالا بياييد به واقعيت نگاه كنيم. چقدر از اين نقشه ها و طراحي ها مجال عملي شدن پيدا كرده و آنجا كه عملي نشده اصلي ترين مانع چه بوده است؟
دو حادثه هست كه كمك مي كند پيدا كردن جواب اين سوال آسان تر شود. اول سفر رهبري عزيز انقلاب به قم و دوم تدارك براي آغاز اجراي هدفمندي يارانه ها در ايران.
سفر حضرت آقا به قم و استقبال بي نظير مردم و علماي آن ديار از ايشان، در حالي انجام شد كه دشمن به توهم شكاف قم-تهران اميد فراوان بسته بود. ظرف يك و نيم سال گذشته فتنه گران داخلي و ذوق زده تر از آنها برخي از مشاوران ايراني دولت اوباما، اين موضوع را كه شكافي عميق ميان نظام جمهوري اسلامي و پشتوانه حوزوي و روحاني آن ايجاد شده امري قطعي و تمام شده فرض مي كردند و بعد بلافاصله نتيجه مي گرفتند كه مشروعيت ديني نظام در حال از دست رفتن است. كوچكترين خبر راست يا دروغ از اظهارنظر فلان مقام روحاني در انتقاد از مسائل كشور يا برخي عملكردها و تصميم ها، چنان بزرگ نمايي مي شد كه گويي علما در مقابل نظام صف كشيده و كمر به برانداختن آن بسته اند. حداقل چيزي كه ديگر قطعي مي پنداشتند اين بود كه طرفداران نظام در حوزه در اقليت هستند و قاطبه حوزه در اختيار منتقدان و معترضان است. همه اين فضاسازي ها كه هزاران صفحه ادبيات خبري و تحليلي آن را پشتيباني مي كند، ظرف يك روز دود شد و به هوا رفت. اجتماع چند صد هزار نفر در شهري نسبتا كوچك از ساعت ها قبل از ورود رهبر انقلاب، استقبالي كه بي گمان در تاريخ قم نظير نداشت، بعد حضور بي سابقه در ديدارهايي كه هر يك از ديگري پررونق تر بود و مهم تر از همه اينها، ديدارهاي بسيار صميمي و عاشقانه مراجع و علماي بزرگ قم با حضرت آقا نشان داد كه اهل فتنه در اين ماه ها جز سركار گذاشتن خود كار ديگري نكرده اند.
نكته ظريفي كه در اين ميان به آن توجه نشد اين است فتنه سال 88 اتفاقا جنس روابط ميان رهبري و مردم را عميقا متحول كرده و به آن عمقي بي مانند بخشيده است. بي گمان يكي از دلايل سر از پا نشناختن مردم و علماي قم در ابراز ارادت به رهبري اين بود كه خوب مي دانستند درباره رابطه آنها و رهبري چقدر دروغ ساخته شده و حرف هاي نامربوط زده اند. بنا براين تصميم گرفتند عملا ثابت كنند كه از فتنه 88 اكنون جز دروغ چيزي باقي نمانده است.
عزم دولت براي نهايي كردن پروژه هدفمندي يارانه ها در اين شرايط هم حامي پيام هاي نيرومندي است. تا آنجا كه به آمريكايي ها مربوط مي شود تحريم ها را به گونه اي وضع كردند كه تكميل كننده مشكلات فرضي از هدفمندي باشد. دولت اما با هوشمندي توانسته ناكارآمدي تحريم ها را در همين زمان كوتاه به رخ غربي ها بكشد (و اين بحثي مفصل است كه به آن خواهيم پرداخت) و اكنون براي آنكه كاملا روشن شود تحريم به هيچ كدام از اهداف خود نرسيده، بنا دارد بزرگترين جراحي اقتصادي كشور را اجرا كند. واقعا اگر تحريم تاثيري داشت، منطقي بود كه طرحي به اهميت هدفمندي يارانه ها در مقطع فعلي انجام شود؟
جمهوري اسلامي نه در حرف، بلكه در عمل مشغول اثبات اين موضوع است كه دشمنان بدجوري به كاهدان زده اند.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
با تاكيد مقام معظم رهبري روي موضوع استقبال بي نظير مردم لبنان از سفر رئيس جمهور كشورمان كه فرموده اند نبايد دست كم گرفته شود مسئولين صدا و سيما وظيفه سنگيني دارند و بايستي با تهيه برنامه هاي متنوع و هنرمندانه به تبيين ابعاد اين حركت بپردازند.
بهشتي نژاد از تهران
¤ امام خميني(ره) در سال 1347 خطاب به استاندار كربلا مي گويد به گونه اي خدمت نماييد كه اگر روزي شما را از اين مسئوليت كنار گذاشتند مردم عزادار شوند نه اينكه جشن بگيرند. اميدواريم اين توصيه سرلوحه كار تمام مسئولين در تمام زمان ها باشد.
1097---0912
¤ دولت و مجلس يك فكري براي كارمندان زير ديپلم بالاي 20 سال خدمت كنند. طرح بازنشستگي پيش از موعد طرح خوبي بود كه متاسفانه متوقف شد.
4799---0918
¤ موضوع پان تركيسم براي خيلي ها شناخته شده نيست و از پيامدهاي منفي آن بي اطلاع هستند. ضرورت دارد كيهان در اين مورد روشنگري داشته باشد و آگاهي خوانندگان را پيرامون اين موضوع و حربه دشمن افزايش بدهد.
9528---0912
¤ از مديران صدا و سيما تقاضا داريم سخنراني هاي اخلاقي علما و بزرگان دين از شبكه سوم را در ساعات پر بيننده پخش كنند تا تعداد مردم بيشتري بهره ببرند.
3453---0919
¤ با آنكه حجم كار در مراكز درماني دولتي بسيار بالا است ولي حق و حقوق متخصصين اين مراكز رعايت نمي شود، بعنوان مثال به بنده كه متخصص راديولوژي هستم ماهيانه 400 هزار تومان حقوق پرداخت مي شود.
ارشدي
¤ حق اين است كه طي مراسم ويژه اي از حجه الاسلام قرائتي جدا از مسئوليتي كه در نهضت سوادآموزي و ستاد اقامه نماز دارند بخاطر جهاد فرهنگي 03 ساله در صدا و سيما و تلاش در ارائه تفسير آسان از قرآن بعنوان چهره ماندگار تقدير و تشكر شود.
0146---0912
¤ آزادگاني را سراغ دارم كه در ايام اسارت خويش توفيق زيارت كربلا و بارگاه مطهر امام حسين(ع) و قبور اصحاب وفادارش را پيدا نكردند امروز هم با مشكلات عديده زندگي روبرو شده و از توان مالي خوبي برخوردار نيستند. چه مي شود كه با مساعدت مسئولين امر اسباب زيارت كربلا براي اين تعداد آزاده فراهم بشود.
7626---0918
¤ در تعدادي از منازل شهروندان كنتور آب و برق دستكاري مي شود و برخي مامورين هم يا متوجه موضوع نيستند و يا براي اينكه خودشان را به دردسر نيندازند چشم پوشي مي كنند. با اين دزدي ها از بيت المال بايد با شدت برخورد شود و ماموري هم كه كوتاهي كرده مورد بازخواست قرار گيرد.
1423---0911
¤ پول يك سال حقوق بازنشستگي بنده قيمت بليت سفر پسر رئيس فدراسيون ... به آرژانتين از كيسه بيت المال شده است. جالب اينكه فرد اعزام شده اطلاع زيادي از اين ورزش ندارد و سفر خارجي رفتن چشم و گوش بعضي ها را كور كرده است.
1254---0912
¤ آيا براي كيهان موضوع مالباختگان شركت... شاهرود به اندازه مسئله عدم روشنايي چند تير برق فلان خيابان تهران اهميت ندارد كه آن را در اين ستون مطرح نمي كنيد. بنويسيد چه كسي بايد به داد ما برسد.
3214---0912
كيهان: نام شركت مذكور نزد روزنامه محفوظ است
¤ وضعيت رعايت حجاب و عفاف در محيط دانشگاه كردستان رضايت بخش نيست. مسئولين اين دانشگاه بايد روزي پاسخگوي كوتاهي هاي خود در اين مورد باشند، چرا كه قدرت ترويج معروف و جلوگيري از منكر را در حوزه مسئوليتي خويش دارند.
3585---0935
¤شهرداري تهران مي تواند بجاي هزينه هاي تجملاتي در سنگ فرش كردن پياده روها تعداد اتوبوس هاي شركت واحد را در خطوط مختلف افزايش بدهد و بدين ترتيب دعواي بين مسئولين مترو و دولت درخصوص بودجه يك ميلياردي مترو را پايان ببخشد و مشكل اياب و ذهاب شهروندان هم حل بشود.
ايراني
¤دانشگاه پيام نور منابع درسي را عوض كرده است و جزوه اي معرفي نموده كه نه استاد مي تواند جزوه را پيدا كند نه دانشجويان لطفا صدايمان را به گوش مسئولين برسانيد شايد فرجي حاصل شود.
4277---0916
¤سال 58 از دانشگاه پيام نور فارغ التحصيل شدم و مجددا در دانشگاهي ديگر موفق به ادامه تحصيل و اخذ كارشناسي ارشد شدم ولي براي دادن مدرك اصل مدرك كارشناسي را مي طلبند. از مسئولين دانشگاه پيام نور درخواست مي شود نسبت به تحويل مدارك كارشناسي ما اينقدر اهمال ننمايند.
7136---0918
¤سازمان تامين اجتماعي افزايش حقوق سال 88 كاركنان خود را اعمال نكرد الان هم كه در هشتمين ماه سال 98 قرار داريم از امسال هم خبري نيست از وزير محترم رفاه و ديگر مسئولين انتظار رسيدگي عاجل را داريم.
3400---0918
¤از مسئولين وزارت علوم درخواست مي شود آزمون دارندگان مدارك معادل كارشناسي را امسال برگزار نمايند.
6568---0911
¤واقعا خواندن خوان حكمت و درس آيت ا جوادي آملي خيلي لذت بخش است.
5939---0936
¤اينجانب جزو اقشار كم درآمد و بازنشسته هستم كه هر ماه 300 هزار تومان اجاره مسكن و 200 هزار تومان قسط طويل المدت پرداخت مي كنم بارها جهت اعلام شماره حساب به مراكز ثبت نام الكترونيك مراجعه ولي تا كنون موفق نشده ام از مسئولين امر درخواست راهنمايي و كمك و رفع مشكل فوق را دارم.
اكبر ارقنداز كرج
¤از وزارت راه و ترابري درخواست مي شود به وضعيت سرويس بهداشتي و نمازخانه اتوبان زنجان-تبريز كه صبح ها براي نماز صبح اتوبوسها توقف مي نمايند رسيدگي نمايند در تاريخ 29/7/89 ساعت 6 صبح وضعيت افتضاح بود.
3689---0932
¤قيمت مسكن مهر كاشان از قيمت مسكن عادي در كاشان بيشتر است با توجه به وام دولت و زمين رايگان خوب است گزارشي تهيه شود تا مسئولين ببينند.
8313--0912
¤مدت هاست تاكسي هاي خط ميدان بسيج-مسگر آباد مسير خود را از ابتدا و انتهاي خط تقريبا به نصف كاهش داده اند از ابتداي خيابان شهيد كلهر تا بالاتر از چهار راه چهارم و كل كرايه را مي گيرند و هيچ نظارتي هم صورت نمي گيرد.
محمدحسين غلامي
¤اول مهر ماه نامه پيشتاز از همدان به قم با كد رهگيري ارسال كردم اما 14 روز بعد به مقصد رسيد؟ اين است معني پيشتاز؟! مسئولين مربوطه چه پاسخي دارند؟
رضائيان
¤با اجراي هدفمند كردن يارانه ها و آزاد شدن قيمت نان بهترين فرصت است كه دولت اجبار كند نان در نانوايي ها بصورت كيلويي عرضه بشود و مثل گذشته ترازوها به نانوايي ها برگردد. با اين روش نانوايان متخلف نمي توانند كم فروشي كنند.
فرج اللهي
¤براي كاهش تصادفات ورودي اصلي شهر رامهرمز در استان خوزستان پيشنهاد مي شود كه اين مسير دو بانده شود.
5688---0916
پاسخ شركت توزيع نيروي برق
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 17/6/89 كيهان با عنوان «خاموشي معابر» محدوده ميدان انصاري منطقه نازي آباد، خيابان شهيد رجايي، كوچه شهيد رضائيان به آگاهي مي رساند: مشكل خاموشي محدوده مذكور در اثر برخورد شاخه درختان با شبكه هاي برق ايجاد شده بود كه با هماهنگي هاي بعمل آمده و شاخه زني نسبت به رفع مشكل اقدام گرديد.

 



معدل (گفت و شنود)

گفت: بعد از اعتراف اكبر پونز به اين كه در انتخابات تقلب نشده است، ساير گروههاي ضدانقلاب حامي سران فتنه او را به باد ناسزا گرفته اند.
گفتم: ولي قبل از اكبر پونز، بقيه عوامل فتنه مثل تاجزاده، رمضان زاده و... هم اعتراف كرده بودند كه در انتخابات تقلب نشده.
گفت: اكبر پونز هم همين را مي گويد ولي گروههاي اپوزيسيون خطاب به او مي گويند «هنوز نمي فهمي كه چه غلطي كرده اي و چطور ريشه جنبش سبز را از جا كنده اي»؟!
گفتم: دانش آموز تنبلي كه هر سال چند تا تجديد مي آورد، با خوشحالي پيش باباش رفت و گفت؛ بابا جون! مژده بده، امسال فقط يك نمره «تك» دارم. باباش كلي تشويقش كرد و گفت؛ واقعاً نشون دادي كه اهل پيشرفت و ترقي هستي، حالا از چه درسي نمره «تك» آوردي؟ و پسرك گفت؛ از معدل.

 



برنامه ريزي ايراني-اسلامي

دكتر محمدجواد لاريجاني
1-رئيس جمهور محترم در سخناني اخيرا فرموده اند:
«عده اي به خاطر تاكيد بر كلمه ايراني حساسيت نشان مي دهند و تصور مي كنند مقصود نوعي قوم گرايي و ناسيوناليسم است در حالي كه حقيقتا چنين نيست. اين كه بر برنامه ريزي ايراني- اسلامي تاكيد مي شود يعني بايد برنامه ريزي ها مبتني بر نظام ارزشي و توانمندي هاي ايراني- اسلامي باشد و در اين مسير دريافت ايراني از اسلام مبناي عملي است.»
جناب آقاي احمدي نژاد سپس افزودند:
«دريافت هاي فراواني از اسلام در دنيا وجود دارد اما برداشتي از اسلام براي ما ملاك عمل است كه ايراني است.»
2-براي ما ايراني ها، كلمه «ايران» يك كلمه معمولي نيست، بلكه حكايت از عشق عميق و دلدادگي و اميدها و آرزوهاي فراوان دارد. وقتي پاي ايران به ميان مي آيد با همه وجود حساس مي شويم و براي هر وجب از اين سرزمين پرافتخار و ميراث ملي خود سر از پا نمي شناسيم و همه هستي خود را در طبق اخلاص مي گذاريم و فداي خاك پاك آن مي كنيم. افتخار ما به اين است كه سرباز و خدمتگزار كوچكي براي اين آب و خاك باشيم. لذا به درستي رئيس جمهور عزيز ما اشاره كرده اند كه مقصود قوم گرايي نيست، بلكه وظيفه شرعي و ملي ما در ميان است. ايران، نامي است كه زنده است و خدا آن را همواره زنده نگه دارد.
3- هر برنامه ريزي براي توسعه و آباداني ايران بايد برنامه اي ايراني- اسلامي باشد. اين كليد توفيق برنامه ها است و چون در آستانه بررسي برنامه پنجم توسعه هستيم تاكيد بسيار مهم و به جا و درستي است.
برنامه ريزي بايد «ايراني» باشد، يعني بايد ناظر به شأن و جايگاه ايران باشد، ناظر به توانمندي ها و امكانات و محدوديت هاي ايران باشد، بايد ناظر به نيروي انساني عظيم و توانمند ايران باشد و بايد متكي به همه امكانات ملي ما باشد.
4- برنامه ريزي براي توسعه ايران، بايد «اسلامي» باشد، زيرا مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي بناي يك نظام مدني- سياسي بر اساس اسلام است. معناي اين سخن صرفا ابتناء قوانين جزايي كشور براساس اسلام نيست، بلكه اسلام بايد در تمام شئون اين نظام به عنوان عقلانيت پايه مطرح باشد. اگر نگاهي به برنامه ريزي هاي متعدد بعد از انقلاب بنمائيم متوجه مي شويم كه در اين جهت نقص داريم و بسياري از مشاكل و ناكامي هاي ما ناشي از عدم توجه به عقلانيت پايه اسلامي در تاروپود برنامه ريزي ما است. اگر صرفا جمله اي بگذاريم كه «دولت بايد فرهنگ اسلامي را ترويج نمايد» كافي نيست بخصوص اگر اساس تفكر توسعه اي ما نظام اقتصادي باشد كه براساس مبناي سكولار- ليبرال باشد! دولت و مجلس بايد اين نكته مهم مورد نظر آقاي احمدي نژاد را پايه اي بدانند و البته كارشناساني بايد به تدوين برنامه بپردازند كه معتقد به اساس ايراني- اسلامي باشند. از سوي ديگر جريان تفكر اسلامي منحصر در برنامه پنجم نيست، بلكه بايد برنامه ريزي هاي جزيي تر در حوزه هاي محدودتر هم بر اين پايه صورت گيرد. يعني هر مدير در هر اداره اي بايد توجه به مبناي ايراني- اسلامي داشته باشد.
5- رياست محترم جمهور اشاره كرده اند:
«دريافت هاي فراواني از اسلام در دنيا وجود دارد اما برداشتي از اسلام براي ما ملاك عمل است كه ايراني است.»
در اين گزاره مسلم- با توجه به تفكر و منش رئيس جمهور- تسامحي وجود دارد. زيرا، برداشتي از اسلام براي ما در مملكت ايران و در نظام جمهوري اسلامي ملاك است، كه براساس برداشت اهل بيت (عليهم السلام) است و اين امر در قانون اساسي ما تصريح موكد شده است و در نوشتار و گفتار حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبري و علماي اعلام و فرهيختگان نظام صريح و متواتر باشد.
مكتب اهل بيت در فهم اسلام- كه ميليون ها ايراني و غيرايراني از عرب، هندي، ترك و حتي هزاران آمريكايي، اروپايي، چيني و ژاپني شيفته دارد-، برداشتي عميق و بدون مرز و همراه با قرآن مجيد مي باشد و همانطور كه پيامبر گرامي اسلام(ص) در حديث متواتر ثقلين فرموده اند قرآن و عترت با هم فهم مي شوند و از هم جدا نيستند و هر كه يكي را رها كند به بيراهه مي رود. از اسلام عزيز از زمان پيامبر گرامي(ص) تا امروز دو مكتب عمده و دو برداشت اساسي مطرح شده است: مكتب اهل سنت و مكتب اهل بيت و البته هر يك از اين برداشت ها زير برداشت هاي خاص خود را دارند. ايران اسلامي و نظام مدني- سياسي جمهوري اسلامي تماما براساس مكتب اهل بيت (عليهم السلام) استوار است در حاليكه ما به برداشت ديگر احترام مي گذاريم و تعامل فكري با آن را سياست اصلي نظام مي دانيم زيرا در بسياري از محورهاي اساسي دو برداشت به نحو جدي شبيه هم هستند.
مكتب اهل بيت نه تنها چيزي از ايرانيت ما نمي كاهد بلكه عشق و محبت اهل بيت- كه در دل همه ما از شيعه و سني موج مي زند و سرتاسر قوميت هاي موجود در ايران را مي پوشاند- پايگاه استراتژيك و جزو منافع حياتي ما محسوب مي گردد.
البته به نظر مي رسد كه مقصود رياست محترم جمهور همين «برداشت براساس مكتب اهل بيت» باشد كه مورد اتفاق همه نيز هست؛ هرچند لازم بود بر آن تاكيد شود تا دشمنان اسلام و مسلمين نتوانند از آن سوءاستفاده كنند و تجربه عظيم مدني امروز ملت ما را- كه حقيقتا متعلق به همه مسلمانان و بلكه مردم جهان است- با رنگ قوميت ايراني محصور در مرزهاي ما بدانند. والسلام.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ دبير ستاد حقوق بشر و مشاور عالي بين الملل قوه قضاييه
 



مشاور ارشد اوباما:كاملاً با اسرائيل درباره ايران هماهنگ هستيم

سرويس سياسي-
دستيار ويژه اوباما، در جمع بزرگترين لابي صهيونيستي آمريكا گفت كه كاخ سفيد با اسرائيل در خصوص ايران كاملاً هماهنگ است.
به گزارش روزنامه صهيونيستي جروزالم پست، دنيس راس، مشاور ارشد كاخ سفيد در امور خاورميانه كه در نشست كميته روابط عمومي آمريكا و اسرائيل (آيپك) در فلوريدا صحبت مي كرد گفت: رئيس جمهور آمريكا به طور پيوسته وقت بيشتري را در مقايسه با ديگر چالش هاي امنيتي به مسئله ايران اختصاص مي دهد.
وي ضمن تأكيد بر موفقيت اوباما در اعمال تحريم هاي شديد بر ضد ايران در عين حال تأكيد كرد: هنوز راه براي ديپلماسي باز است و ما قطعاً در پي يك راه حل مسالمت آميز براي مناقشه مان با ايران هستيم.
راس خاطرنشان كرد: وقتي نوبت به ايران و طيف وسيعي از مسائل آن مي رسد، ميزان هماهنگي بين آمريكا و اسرائيل بي سابقه است.
وي با تأكيد بر تحكيم رابطه ميان اين دو كشور گفت: طي سي سال گذشته در اين مباحثات شركت داشته ام و اين بحث ها هيچ گاه اينقدر فشرده و متمركز نبوده، اين امر منعكس كننده همكاري جدي ميان آمريكا و اسرائيل بر سر مسئله ايران است.

 



گرگ هاي انگليسي اين بار با گريم يورونيوز (خبر ويژه)

شبكه بي بي سي وابسته به وزارت خارجه انگليس عملاً بخش فارسي شبكه يورونيوز را هم قبضه كرده است.
به دنبال لو رفتن ماهيت شبكه هاي «جرس» و «رسا» كه توسط «حلقه لندن» و با همكاري برخي عناصر افراطي مشاركت و كارگزاران مديريت مي شوند و نيز با عنايت به تابلو بودن شبكه تلويزيوني BBC، عناصر ضدانقلاب خارج نشين به صرافت افتادند كه پروژه عمليات رواني از خارج كشور را در پوشش شبكه اي عام تر (اروپايي-يورونيوز) پي بگيرند. به همين دليل نيز از يك سال پيش راه اندازي بخش فارسي يورونيوز در كميسيون اروپا تصويب شد و نيل اوريلي مدير بخش «انگليسي» يورونيوز مامور راه اندازي آن و جذب همكاران شد.
مدير بخش انگليسي يورونيوز هم در اولين قدم يكي از همكاران بي بي سي فارسي طي دهه گذشته (ماريا سرسالاري) را به عنوان سردبير يورونيوز فارسي معرفي كرد. اين در حالي است كه در اين پروژه انگليسي، شماري از اعضاي بي بي سي فارسي در كنار برخي همكاران حلقه جرس (نظير ابراهيم. ن و حسين-ب و...) و نيز برخي همكاران راديو زمانه و روزنت و شماري از عناصر فراري حزب مشاركت كه در قالب سايت نوروز و... فعاليت مي كردند، به خدمت فرا خوانده شده اند.
روز گذشته در حالي كه نيل اوريلي در گفت وگو با راديو زمانه تصريح مي كرد «ما 12 ماه پيش با كميسيون اروپا قرارداد كاري مان را امضا و آگهي استخدام را منتشر كرديم»، ماريا سرسالاري در همان گفت وگو مدعي شد «يورونيوز فارسي يك موسسه خصوصي است و بودجه آن از پول ماليات يا درآمدهاي ديگر تامين نمي شود»! نيل اوريلي مي گويد «ما كارهاي مربوط به زندگي 18نفر را به عنوان شوراي سردبيري در ليون فرانسه انجام داديم و در حال استخدام آنها هستيم».
گفتني است شبكه انگليسي بي بي سي(ارگان رسمي وزارت خارجه) - به همراه زايده آن «جرس»- در بحبوحه فتنه و آشوب خياباني سال 88 تلاش گسترده اي را براي بازسازي كودتاي انگليسي-آمريكايي 28 مرداد 1332 و در پوشش عمليات آژاكس 2 انجام داد و ارتباط وثيقي با برخي اعضاي ستاد موسوي و حزب مشاركت (نظير رهنورد و شكوري راد و...) و ستاد كروبي برقرار كرد. از آن طرف نيز مهاجراني وزير ارشاد دولت خاتمي، در اوج آشوب ها به عنوان ريپورتر و خبرنگار بي بي سي عمل مي كرد.
طبيعي بود كه با فرو نشستن غبار فتنه، نه حيثيتي براي بي بي سي باقي مانده باشد و نه براي حلقه جرس. طراحي پوششي به نام يورونيوز فارسي در چنين وضعيتي صورت گرفت.
يادآور مي شود راديو زمانه تيتر گزارش خود درباره يورونيوز را به عنوان غلط انداز «قندپارسي به يورونيوز مي رود» اختصاص داده است!

 



عبدي: هرج و مرج در جنبش سبز حتي از آنارشيست ها هم بيشتر است (خبر ويژه)

عضو افراطي و مستعفي حزب مشاركت مجددا ادعاي «جنبش سبز، رأس ندارد و همه مديران آن هستند» را به باد انتقاد گرفت و گفت اين چيزي جز هرج و مرج سياسي نيست.
عباس عبدي درگفت وگو با يك نشريه دانشجويي و درباره اين اظهارنظر كه «شما در مصاحبه با يك نشريه آلماني نداشتن رهبر براي جنبش سبز را امري مسخره خوانديد» گفت: چنين چيزي ]ادعاي موسوي[ امكان ندارد كه همه رهبر جنبش باشند. اين بازي با كلمات و بي محتوا كردن كلمات است. جنبش هاي آنارشيست هم رهبري داشتند. در يك جنبش دموكراسي خواه، رهبري وجود دارد اما در چارچوب دموكراتيك اعمال مديريت مي كند. بنابراين نفي و بلاموضوع كردن آن چيزي جز هرج و مرج سياسي نيست.
وي همچنين ادبيات مخالفان را تهييجي و احساسي و جايگزين ادبيات عقلايي شده توصيف كرد و درباره جنبش اصلاحات هم گفت: اين جنبش در سال 79 و در خوش بينانه ترين حالت در سال 1381 از سوي رهبري آن زمينگير شد و تحركي نداشته كه بتوان آن را جنبش ناميد. جنبش سبز به نحوي پاسخي به جنبش اصلاحات و نه ادامه آن بود. زيرا اين تصور پيش آمده بود كه با اصلاحات نمي توان راه به جايي برد.
يادآور مي شود عبدي از طراحان سناريوهاي افراطي نظير خروج از حاكميت، عبور از خاتمي و تغيير قانون اساسي بود. اصلاح طلبان افراطي حزب مشاركت با عمل به ايده هاي كساني چون عبدي خود را در بن بست و انزواي كامل قرار دادند. خاتمي ادعاي تغيير قانون اساسي را كه عبدي مطرح كرده بود، خيانت توصيف كرد. عبدي اكنون در حالي با تردستي و زيركي زبان به نقد افراطي گري و هيجان زدگي كساني چون موسوي و گردانندگان فتنه سبز مي پردازد كه خود يكي از تبليغ كنندگان شيوه هاي آشوبگري، راديكاليسم و تقابل خياباني با نظام بوده است.
عبدي در انتخابات سال 88 و در راستاي تقسيم كار افراطيون به شاخه اي كه از كروبي حمايت مي كردند (در كنار كساني چون كرباسچي، سحرخيز، جميله كديور، رضوي فقيه و...) پيوست و در ستاد كروبي به ايفاي نقش در جهت راديكاليزه كردن وي پرداخت.
برخي سايت هاي خبري با اشاره به احتمال ازسرگيري انتشار روزنامه توقيف شده هم ميهن( به مديرمسئولي غلامحسين كرباسچي دبيركل كارگزاران ) خبر داده اند كه سردبيري روزنامه مذكور به عبدي سپرده شده است. سردبيري هم ميهن پيش از توقيف به عهده محمد قوچاني بود. به گزارش «جرس» هم ميهن اولين بار در سال 79 به همراه برخي روزنامه هاي ديگر و به عنوان پايگاه مطبوعاتي دشمن توقيف شد.

 



هاشمي رفسنجاني: وقتي پاي امتحان پيش مي آيد بايد از عشق زن و فرزند بگذريم (خبر ويژه)

اين متن، عنوان مطلبي است كه سايت رسمي آيت الله هاشمي رفسنجاني از قول وي منتشر كرده است. سايت «هاشمي رفسنجاني. آي آر» با مرور خاطرات هاشمي رفسنجاني مربوط به سال 1348 مي نويسد: 41 سال قبل غروب هفتم اسفندماه، مسجد هدايت حال و هوايي خاص دارد، فضاي تنگ و خفقان آور رژيم ستم شاهي و حلقه محاصره امنيتي روز افزون «ساواك» در غياب «امام در تبعيد»، مسير حركت نهضت را با دشواري هاي فراواني روبرو نموده است، «شيخ اكبر 35ساله» كه نيك مي داند «ساواك» گام به گام حركات و سخنان او را زير نظر دارد با گامهايي استوار پاي به محراب مسجد هدايت مي گذارد نماز را به امامت آيت الله طالقاني اقامه مي كند و پاي بر منبر مي گذارد و نگاهي گذرا به صفوف شنوندگان مي اندازد، روحاني جوان با ديدن چهره هايي نظير مهدي بازرگان، محمدعلي رجايي، يدالله سحابي، عباس شيباني و... در ميان جمعيت، انديشه اي كوتاه در كلام خويش مي كند و دل به ياد امام و مرادش مي سپارد و مي گويد «از هيچ چيز در دنيا نبايد ترسيد، هرگاه مسئله امتحاني در پيش آيد داشتن نيت خوب و ادعاهاي پوچ و خالي قابل قبول نيست، براي هر نسل يك نوع امتحان پيش مي آيد ولي چه امتحاني بالاتر از آن كه در مسائل اجتماع و مرتبط با مردم، از زن و فرزند و پول به خاطر علاقه به خدا درگذريم، فداكاري قلبي سودي ندارد، قدري شجاع باشيد!

 



كدام سابقه 30 ساله؟ طوري ببر كه بتواني بدوزي! (خبر ويژه)

مصاحبه همسر ميرحسين موسوي با سايت خود (كلمه) و طرح ادعاهايي از سر توهم و خودشيفتگي اعتراض محافل ضد انقلاب را برانگيخت.
رهنورد در آن مصاحبه ادعا كرده بود در اين 30 سال معترض تر از من كسي وجود نداشته و من همواره در معرض سركوب و سانسور قرار داشته ام. وي همچنين مدعي شده بود در عرصه سياست پيشگام تر از موسوي بوده و به جاي حضور در حاكميت، روشنفكري را ترجيح مي دهد. او در عين حال تلاش كرده بود خود را طرفدار خط امام و نگران حاكميت نااهلان و نامحرمان نشان دهد!
در پي اظهار اين سخنان، سايت ضدانقلابي خودنويس- كه اخيرا خود مصاحبه اي با رهنورد داشته و از وي موضعي سخيف عليه روزگار حيات حضرت امام خميني و برخورد با گروهك هاي محارب گرفته بود- به رهنورد حمله كرد و نوشت: مصاحبه جديد رهنورد ما را از ايشان نااميد كرد. اثري از آن رهنورد روشنفكري كه بعد از انتخابات مي شناختيم در مصاحبه جديد ديده نمي شد. اگر حرف هايش را با مصاحبه هاي اخيرش با «خودنويس» و «روز آن لاين» مقايسه كنيم، شايد فكر كنيم با دو شخص متفاوت مصاحبه انجام شده است. كجاست آن رهنوردي كه جواب نيك آهنگ كوثر را با گفتن «من فكر مي كنم اگر موسوي يا آقاي كروبي در اين انتخابات رئيس جمهور مي شدند قطعا رئيس جمهور موفقي نبودند» صداقت خود را به رخ خواننده منتقد كشاند؟ امان از اين جمله رهنورد در مصاحبه اخير كه «در اين سي سال معترض تر از من كسي وجود نداشته است». به راستي چطور او يك شبه چنين از خود متشكر مي شود؟ احترام آنهايي كه در سي سال اخير مبارزه كردند چي؟ دلم مي خواست از خانم رهنورد بپرسم: «آيا به روزنامه ها آن جوابي را مي دهيد كه فكر مي كنيد خوانندگانش دوست دارند يا جوابي را كه به آن عقيده داريد؟ چرا اين همه تفاوت در اين مصاحبه با آن دو مصاحبه ديگر؟»
اين سايت ضد انقلابي اضافه مي كند: رهنورد مي گويد «در برنامه هاي تبليغاتي نيز نخست من سخنراني مي كردم و سپس ايشان صحبت مي كردند و خوب تمام اينها مردم خصوصا زنان را جذب كرد و ديدند كه خواسته هايشان از زبان يك زن در طول انتخابات در حال بيان شدن است و راي بسياري را براي كانديداي اصلاح طلبان آورد كه منجر به آن تقلب گسترده يا كودتاي انتخاباتي شد.» ما را بگو! فكر مي كرديم خانم رهنورد مي دانند كه به موسوي راي داديم براي اينكه از احمدي نژاد بيزار بوديم. من واقعا گيج شده ام. اين مبارزه موسوي و رهنورد سي سال پيش آغاز شده يا يك و نيم سال پيش؟

 



ناگفته هاي وزير اطلاعات از شكل گيري فتنه 88

وزير اطلاعات با بيان اين كه يكي از آسيب هاي كشور در فتنه 88 مسئله شخصيت زدگي بود تاكيد كرد كه ريشه تمام فتنه هاي دشمن به عدم تبعيت از ولايت برمي گردد.
حجت الاسلام «حيدر مصلحي» ديروز در اولين همايش مشترك مسئولان و هاديان سياسي نيروهاي مسلح كه به ميزباني عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي برگزار شد، گفت: امروز تمام حركت هاي دشمن در فضاي مجازي زير ذره بين بر و بچه هاي بدنه وزارت اطلاعات است و اين بدنه ايده هاي مختلفي براي مقابله با كارهاي دشمن در اينترنت و به ويژه در بخش شبكه هاي اجتماعي داشته است كه در اين زمينه بسيار موفق بوديم و اولين اجراي اين ايده ها در سفر مقام معظم رهبري به قم بود و ان شاءالله در آينده نزديك اين مساله را به صورت سراسري پيگيري خواهيم كرد.
وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به اين كه فتنه هاي دشمنان عمدتاً به بحث عدم تبعيت از ولايت برمي گردد، افزود: در همين رابطه فتنه منتظري را ببينيد. منتظري در زمينه ولايت فقيه كتاب داشت و بحث هاي قابل توجهي در زمينه ولايت داشته است، ولي اظهارات وي در فتنه اخير در مورد مساله ولايت را ملاحظه كرديد. در فتنه بني صدر و فتنه هايي كه در دوران دفاع مقدس شكل گرفت جرياني آدم هاي اين فتنه را مديريت كرده است و در همين فتنه اخير نيز مساله اي كه خيلي از آن استفاده كردند، مساله مبارزه با ولايت فقيه بود.
شخصيت زدگي ، بلاي فتنه 88
وزير اطلاعات همچنين با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر دوري از شخصيت زدگي اظهار كرد: مقام معظم رهبري در فرمايشاتشان در قم راه را بسيار باز كردند و بايد توجه كنيم كه ما نبايد شخصيت زده باشيم. يكي از بلاهاي ما در فتنه اخير، همين مساله شخصيت زدگي بود به طوري كه وقتي براي بسياري از خواص، جريان فتنه را تشريح مي كرديم آن ها نمي توانستند در برابر برخي شخصيت ها موضع درستي بگيرند چرا كه دچار همين آفت شخصيت زدگي بودند.
مصلحي با بيان اين كه مشكل كساني كه در اين جريانات از اول انقلاب تا به حال مديريت شدند، بحث ولايت فقيه است، گفت: يكي از شخصيت هايي كه هنوز نتوانسته است از همراهي خود با جريان فتنه دست بردارد در جلسات خصوصي خود مي گويد كه من حتي در زمان حيات امام نيز به ايشان نامه نوشته و گفته بودم كه با ولايت فقيه نمي شود حكومت داري كرد و بايد در اين زمينه با مراجع صحبت و آن ها را قانع كرد. آيا انتهاي اين مساله چيزي جز جدايي دين از سياست است؟ چرا كه مقوله ولايت فقيه جزو دين است.
وي در ادامه با تاكيد بر اين كه جنگ نرم دشمن تهاجمي نيست بلكه تدافعي است، تصريح كرد: انقلاب اسلامي هجمه سنگيني عليه استكبار به راه انداخت و بسياري از كشورهاي دنيا و انديشمندان دنياي استكبار را تحت تاثير قرار داده است. بدين ترتيب ابتدا امام بود كه جنگ نرم را عليه استكبار طراحي كردند و در واقع جنگ نرم امام، اسلام ناب بود و مي بينيم كه دشمن در مقابله با اين مساله هميشه با از دست دادن انديشمندان خود مواجه شده است.
اجتماع بهائيت با انجمن حجتيه
در فتنه اخير
وي با بيان اين كه دشمن در جنگ نرم خود از همه توانش استفاده مي كند، افزود: در بحث فتنه، يكي از نكات قابل توجه اين است كه مجموعه اي كه فتنه را مديريت مي كرد به هيچ وجه مجموعه اي نبود كه قبل از انتخابات شكل گرفته و طراحي كرده باشد، بلكه اين مساله يك سابقه 20 ساله دارد. موسسات و سازمان هايي كه با جمع قابل توجهي در فتنه اخير به عنوان محوريت كار حضور داشتند در واقع به دنبال فرصت مي گشتند و با طراحي هاي خود به ويژه در شبكه مجازي و شبكه هاي اجتماعي درون آن، انتخابات دهم را بهترين فرصت ديدند. طراحي استكبار اينگونه بود كه انجمن حجتيه، بهاييت، نفاق، كمونيست، ضد انقلاب و حتي مجموعه هاي دينداري كه همراه با انقلاب نبودند در اين مجموعه جمع شوند. به طوري كه اجتماع بهاييت با انجمن حجتيه در فتنه اخير بسيار قابل توجه بود.
وزير اطلاعات با اشاره به اين كه صهيونيسم پس از مسيحيت براي تحت تاثير قرار دادن اسلام برنامه ريزي كرده است، افزود: اگر صهيونيسم تلاش كرده است كه مسيحيت را با خودش همراه كند، امروز براي مذاهب مختلف اسلام نيز طراحي و برنامه ريزي كرده و مي كند به طوري كه وهابيت طراحي صهيونيسم است و تمامي اين ها براي مقابله با جنگ نرم امام صورت گرفته و بايد توجه كنيم كه محور جنگ نرم امام نيز ولايت است. چطور مي شود كساني كه زماني سينه چاك مقوله ولايت بودند امروز موضع جدي در مقابل آن مي گيرند؟ مشكل اينجاست كه اين جايگاه هنوز شناخته نشده است.
تابوشكني نياز امروز جامعه است
مصلحي اضافه كرد: اسنادي در دست است كه يك فرد فراري در رابطه با مقوله ولايت با مجلس خبرگان ما مكاتبه كرده است. حال چه كسي بايد جواب او را بدهد؟ چه اقدامي در اين رابطه صورت گرفته و چرا اقدامي صورت نمي گيرد؟ امروز مسيري كه مقام معظم رهبري طراحي كرده اند وضعيت را به گونه اي شكل داده است كه دولت نهم و دهم بر سر كار مي آيد و نظام در مسير درستي قرار مي گيرد و به اين ترتيب مقابله هايي كه با آن صورت مي گيرد يك مقوله كاملاً جدي است. يكي از نيازهاي جدي امروز كشور تابوشكني است و وقتي به ايشان مي فرمايند شخصيت محوري بايد كنار برود، ما هم بايد فضا را براي اين مساله فراهم كنيم.
جاه طلبي از موانع موجود
بر سر راه ولايت محوري است
وي با تاكيد بر اين كه جنگ نرم تدافعي دشمن قصد دارد عمود اصلي جنگ نرمي كه امام به راه انداخته است يعني ولايت فقيه را بزند، تصريح كرد: مقوله ولايت فقيه بايد براي نسل جوان امروز به درستي تبيين شود. در دو دوره در اين كشور اجازه نداده اند كه به اين مقوله پرداخته شود. در دوره اصلاحات بعضا اصلاحات آمريكايي دنبال مي شد و روشن بود كه آن ها به دنبال چه چيزهايي مي گردند. البته هنوز هم آنطور كه بايد و شايد به اين مقوله پرداخته نمي شود.
وزير اطلاعات جاه طلبي را از ديگر موانع موجود بر سر راه ولايت محوري برشمرد و عنوان كرد: شما در مساله زبير در صدر اسلام مي بينيد كه زبير پس از رحلت پيامبر و ظرف حدود 25 سال تغيير مشي قابل توجهي پيدا كرد. اين مساله چه دليلي جز جاه طلبي خود و جاه طلبي هاي آقازاده اش داشت. جاه طلبي مانعي در راه ولايت محوري است. يكي از طرح هاي قابل توجه سرويس ها و سازمان هاي استكباري، رفتن به سراغ آقازاده ها و منافقين هم نقش بسيار اساسي در اين زمينه ايفا مي كنند. ما به بخش ها و نتايجي در اين رابطه رسيده ايم و به برخي آقايان هم تذكراتي داده ايم. نفاق با همراهي سرويس هاي اطلاعاتي دنيا كارهايي انجام مي دهد و فعاليت هايي مي كند و همانطور كه در دوران دفاع مقدس كشورهاي مختلف استكباري از صدام حمايت مي كردند و در اين رابطه تقسيم كار داشتند، همان تقسيم كار امروز در رابطه با جنگ نرم صورت گرفته است.
خط دهي نفاق به مجلس ششم
مصلحي با بيان اين كه نفاق در بحث جنگ نرم خدمت بزرگي به استكبار مي كند، يادآور شد: يكي از مجموعه هاي مرتبط با ريگي كه از او براي مقاصد خود استفاده مي كرد، منافقين بودند و وقتي ريگي را دستگير كرديم به اين مساله اعتراف كرد. خط دهي بيش از 70درصد اتفاقاتي كه در مجلس ششم افتاد توسط نفاق صورت مي گرفت و اسناد اين مساله موجود است. به طوري كه ما حتي اسم داريم كه سرشاخه نفاق چطور با برخي از آقاياني كه امروز فرار كرده اند ارتباط داشته است. نكته قابل توجه ديگر در زمينه جنگ نرم دشمن اين است كه شخصيت ها و موسسات ديني ما به شدت در معرض تهديد جنگ نرم هستند.
پيش بيني اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها
با كمترين تنش
وي در ادامه سخنان خود به بحث هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و با بيان اين كه بيشترين و بالاترين حجم كار و جلسات در رابطه با طرح هدفمند كردن يارانه ها انجام شده است، اظهار كرد:عمده تلاش دولت اين بود كه مردم در اين جراحي بزرگ اقتصادي درد كمتري احساس كنند. همين كه در مورد زمان اجراي اين طرح سرگرداني براي برخي از كساني كه مي خواستند اخلال كنند به وجود آمده بود و احتكارهاي چندين باره آنها به نتيجه نرسيد موفقيت بزرگي بود كه كسب شد و فرصت اخلال از آن ها گرفته شد؛ البته آن ها براي مقابله با اين طرح، طراحي هاي خاص خود را دارند و از عوامل داخلي هم در اين زمينه استفاده مي كنند و حتي ممكن است از درون خود نظام افرادي را واسطه كنند چرا كه اساسا يكي از مقوله هاي جنگ نرم اين است كه از افراد درون نظام و انقلاب استفاده مي كنند.
وزير اطلاعات ادامه داد: با برنامه ريزي هايي كه انجام شده، اجراي اين طرح كمترين تنش را خواهد داشت؛ البته نه اينكه هيچ تنشي به همراه نداشته باشد ولي نكته قابل توجه اين است كه نظرسنجي هاي صورت گرفته حاكي از همراهي خوب مردم با اين طرح است.
هدفمندسازي يارانه ها
نشانه بي اثر بودن تحريم هاست
وزير اطلاعات همچنين به بحث تحريم ها عليه ايران اشاره كرد و افزود: امروز دشمن دچار سرگرداني سنگيني است و پيغام و پسغام هايي كه مي دهند و نوع برخوردهايي كه آدم هاي اقتصادي دنياي استكبار دارند اين مساله را به خوبي نشان مي دهد. اكثر اقتصاددان هاي آن ها اعلام كردند كه اقدام ايران براي اجراي هدفمند كردن يارانه ها نشان مي دهد كه تحريم ها هيچ تاثيري نداشته است. امروز حتي كشورهايي كه جداگانه عليه ايران قطعنامه صادر كرده اند در يك استيصال بسيار سنگين قرار دارند.
بسياري از تجار خارجي به تجار ما اعلام كردند كه ما كاري به دولت خود نداريم و روابط خود را خواهيم داشت، البته دشمن زحماتي را براي ما ايجاد مي كند ولي با برنامه ريزي هايي كه انجام شده است، در بحث مقابله با تحريم ها در وضعي بسيار خوب و بهتر از گذشته قرار داريم.
اوج تحريم ها شكسته شد
مصلحي ادامه داد: در بحث بنزين، با يك حركت كوچك در وزارت نفت به خودكفايي رسيديم و حتي بنزين هم صادر مي كنيم و در بخش انرژي نيز موفقيت هاي بسياري داشته ايم و همسايگان ما به خوبي شاهد اين موفقيت ها هستند البته امروز اوج تحريم ها تقريباً شكسته شده است چرا كه استكبار و عوامل داخلي آنها اين طور مطرح مي كردند كه در نيمه دوم مهر ماه و نيمه اول آبان ماه اتفاقات سنگيني خواهد افتاد و تعابيري از اين قبيل به كار مي بردند كه جنوب تهران با شمال تهران يكي مي شود. ولي ديديم كه چنين نشد.
وزارت اطلاعات
تحت امر هيچ كس نيست
وزير اطلاعات در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش كتبي يكي از حاضران اظهار كرد: اين گونه كه كسي فكر كند وزارت اطلاعات تحت امر شخص ديگري است و فرد يا افرادي در كار آن مداخله دارند، خيال خام و باطلي است، وقتي من وارد وزارت اطلاعات شدم بدنه اين وزارت را بسيار سالم و برخوردار از افراد ولايتمدار ديدم. در دوره يكي از رئيس جمهورهايي كه ادعاي قدري داشت، بدنه اين وزارتخانه 15جلد اسناد در رابطه با مفاسد آن تشكيل دادند و البته اين امر كه اين اسناد و پرونده ها به نتيجه نرسيد و يا مديران آن از به نتيجه رسيدن اين اسناد جلوگيري كردند، مسئله جداگانه اي است ولي به هر حال بدنه اين وزارتخانه به دنبال اين مي گشت كه مديراني ولايتمدار بر سر كار باشند.
مصلحي افزود: در دوره اصلاحات، همين بدنه با اقدامات بسيار قابل توجهي، با آن دوره مقابله داشتند و اين در حالي بود كه مديران آن با اين مسئله همراه نبودند. در رابطه با فتنه اخير همين بدنه پيش بيني هايي كرده و هشدارهايي داده بود ولي متاسفانه به راحتي از كنار آن عبور كردند. در بحث فتنه و به ويژه در مقوله شبكه مجازي اين بدنه موفقيت هاي بزرگي كسب كرد به طوري كه حتي اوباما در گزارش خود به كنگره آمريكا اعلام كرد كه در اين زمينه شكست خورده اند چرا كه اين شبكه ها به خوبي توسط بدنه وزارت اطلاعات شناسايي شد و ما به اقتدار بسيار بالايي در اين زمينه رسيديم.
تقدير از نيروي هوايي ارتش
وزير اطلاعات در پايان با تقدير از نيروي هوايي ارتش در مسئله دستگيري عبدالمالك ريگي گفت: در مسئله دستگيري ريگي اغلب فقط به بحث دستگيري او توجه كردند و به موفقيت نظامي آن توجهي نشد. شما نگاه بكنيد هواپيمايي كه از دوبي قصد داشت به سمت قرقيزستان برود چه زمان كوتاهي داشت تا به آسمان بندرعباس برسد ولي در همين زمان كوتاه هواپيماي ما بالاي سر آن حاضر شدند و آن را مجبور به فرود آمدن كردند كه اين حركت هواپيماهاي نيروي هوايي يك موفقيت بزرگ نظامي محسوب مي شود.
حجت الاسلام علي سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران نيز در اين همايش طي سخناني با برشمردن فتنه هاي گوناگوني كه نظام طي 30 سال گذشته با آن مواجه شده گفت: دشمن امروز به دنبال سربازگيري از داخل نظام است و براندازي در قالب جنگ نرم را در دستور كار دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14